Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kínzó kérdés no. 561: mi a helyzet a mondat közben érkező reklámszünetekkel?

2015. augusztus 06. 13:00 sixx 28 komment

Olvasó kérdez:

Sziasztok!

Kínzó kérdésem van a reklámszünetekkel kapcsolatban. Hátha titeket is kínoz, megkérdezem :)

Azt értem, hogy mostanában egy csomó adó összehangolja a reklámszüneteket, és ezért sokszor úgy sikerül, hogy akár mondat közben vágják el valamelyik adón a filmet. Ez még nem is annyira idegesítő, de utána szintén mondat közepétől folytatják.

Magyarországon miért nem alkalmazzák azt a kis "trükköt", amit más országokban, hogy a reklám után "visszatekerik" 7-8 mp-el a filmet, és onnan kezdik? Így nagyságrendekkel kevésbé lenne idegesítő az egész, hiszen nem kell megpróbálni visszaidézni, hogy "mi is volt az a 4 és fél szó, ami pont egy mondat elejeként elhangzott és most folytatják?

Olyan egyszerűnek tűnik a dolog. Vajon valami konkrét oka van, hogy nem csinálják, vagy csak leszarják?

Üdv,
Greg

Az RTL Magyarország sajtóosztálya válaszol:

Az RTL Magyarország kábelcsatornái közül az RTLII-n, a Film+-on és a Cool-on egy időben van reklám, vagyis úgynevezett tükörblokkokat alkalmazunk. Ezt az értékesítési modellt egyébként 2012-ben vezettük be, ami a kábelcsatornáink hatékonyságában új korszakot nyitott meg. Technikailag ezt a rendszert úgy kell elképzelni, hogy a legtöbb saját gyártású tartalmat sugárzó RTLII-höz igazodnak a Film+-on és a Cool-on is a reklámblokkok. Törekszünk arra, hogy ha egyes filmeknél és sorozatoknál a vágások a mondat közepére esnek, akkor a reklámból visszatérve lehetőség szerint néhány másodperccel korábbi tartalommal térjen vissza a műsor, ha ez dramaturgiailag indokolt. Azaz a kommentelő által felvetett megoldást magunk is gyakran alkalmazzuk.

Pécsi Norbert Sándor
sajtókapcsolati vezető

Mára is megvolt a kötelező jócselekedet.

Címkék: tv reklám rtl klub

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thomas Dantes 2015.08.06. 13:15:29

Kínzó kérdésem van a reklámszünetekkel kapcsol....REKLÁM., Vegyen ön is tampont, meg hüvelygomba stb. reklám vége ... kapcsolatban. Hátha titeket is kínoz stb.

saks 2015.08.06. 13:51:34

Tehát a válasz röviden: Igen, leszarjuk.

low service 2015.08.06. 13:56:24

tehát teljesen normális dolog akár egy mondat közepén reklámot bevágni?

teszt123456789 2015.08.06. 14:15:10

Emberek néznek még TV-ben filmet?

Zb74 2015.08.06. 14:20:02

Sok dolog van, amit az RTL meg a többi kertévé profin csinál, de ez nagyon amatőr.

netrion 2015.08.06. 14:22:40

@teszt123456789: na igen, ez a kérdés. Ez a probléma addig lesz probléma, amíg él az a generáció, amelyiknek a net idegen, ezért tévét néz inkább. A fiatalabbak többsége már nemigen tudja elképzelni, hogy reklámokkal megszakítva nézzen egy filmet vagy sorozatot.

betegesh 2015.08.06. 14:23:57

Pécsi Norbert Sándor a Magyar Közút szóvivője már az RTL-nél dolgozik? :O

Koszper Gábor 2015.08.06. 14:27:08

Dramaturgiailag az lenne indokolt, hogy a reklámszünet a filmben meghatározott helyén legyen.

teszt123456789 2015.08.06. 14:27:20

@netrion: meg ugye megvagdosva, meg magyar színészek által alábeszélve. Az évet nem tudom, mikor néztem utoljára tévében filmet.

ancsika 2015.08.06. 14:27:42

torrenten nincs reklám, hja de!

DHOPW42 2015.08.06. 14:30:54

Ez jó válasz, bár annyira kamu, vagyis lehet, hogy 100 esetből 20-szor ezt alkalmazzák, de a maradék 80 alkalommal ugyanúgy a mondat kellllős közepén folytatódik a film. Jó, ki a faszt érdekel egy szó vagy egy mondat egy filmből, de komolyan ennyire meg kell alázni a film műfaját? Tényleg nem tudom felfogni, hogy mekkora erőfeszítésen múlna 3-5 másodperccel korábban vagy később betenni a reklámot. Vagy úgy általában dramaturgiai nyugvópontoknál, ami régen - emlékeim szerint - ment. De ha ez utóbbi megvalósíthatatlan, legalább egész mondatok között. Tudom, reklámoknál 1-2 másodperc is ordítóan sokat számít...

netrion 2015.08.06. 14:31:11

@teszt123456789: igen, ez a másik fele, a szinkronos verziót inkább azok preferálják, akik nem szeretnek olvasni, és nem beszélnek nyelveket

Mondjuk ilyen emberből mindig sok lesz (sőt, talán egyre több), úgyhogy ők el fogják tartani ezt a piacot még egy ideig.

netrion 2015.08.06. 14:33:55

@DHOPW42: alapvetően akiknek a film élvezete fontos, azok eleve nem néznek reklámmal megszakított filmeket, mert ugye egy drámai jelenet után egy tamponreklám eléggé megtöri a film hangulatát, szóval aki eleve kereskedelmi tévén néz filmet, az ilyenen fel sem akad valószínűleg

báró Csekonics 2015.08.06. 14:34:40

Én inkább arra kérdeznék rá, hogy miért vágnak ki _perceket_ egy-egy filmből (akár a végéből is!) ahol pedig nem indokolná a jelenet erőszakossága?
Mondjuk hasonló szónoki kérdés lenne, mint ha arra kérdeznék rá hogy a konkurenciával miért hangolják össze a reklámszünetet, mert ha RTL-en reklám van, akkor TV2-n is pillanatokon belül az lesz vagy fordítva.

báró Csekonics 2015.08.06. 14:37:41

@DHOPW42: ki kell maxolni az óránkénti X percet (12 azt hiszem?) amibe sajnos úgy látszik hogy a saját reklámjuk (műsor promó) nem számít bele, mert azzal együtt megvan akár 15 is egy szünet.

Lehet hogy érdemesebb lenne mondjuk átállniuk az amerikai 3-4 perces szünetekre, ahol sokan nem is állnak fel a TV elől mert tudják hogy rögtön folytatódik a film / sorozat. (Persze ehhez olyan műsor is kell, aminél zavar ha a pisilés miatt lemaradtál két mondatról...)

Gyevi bíró 2015.08.06. 14:45:38

Lehet, hogy én élek a jövőben, de manapság nincsenek olyan okos szoftverek, amik figyelik a hangszintet a filmeknél és kiszámítható, hogy hol lesz mindhárom adón lyuk a hangoknál és ott vágják el? Mivel a hanghullámok alapján kiszámítható, hogy hol nem beszélnek/zenélnek benne, ergo kizárt, hogy ne lenne egy-két ilyen üres lyuk és ne tudná kiszámítani egy okos gépezet.

saks 2015.08.06. 15:10:48

@netrion: te olyan okos vagy, nem akarsz politikus lenni?

netrion 2015.08.06. 15:35:27

@saks: nem, azt meghagyom neked

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2015.08.06. 15:57:07

még ha csak mondatokat vágnának ketté...
de van, hogy a szavak közepén jön a reklámblokk.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2015.08.06. 21:26:47

Vagy egy drámai/akció stb jelenet közben.

Régen azért mintha figyeltek volna ,hogy nyugodtabb helyeken stb adják be a reklámot de manapság már mondatok/jelenetek közepén (legutóbb épp a gyűrűk ura ment amikor odakapcsoltam és a Balrog bunyó közepén jött a reklám...) is jön a reklám. Ez azért sokat elárul arról, hogy mi a fontosabb az adónak a film vagy a reklám. :)

ez? mi? hogy? 2015.08.06. 21:41:53

nekem sincs tévém, de csak a natgeot/spektrumot nézem rajta

Yo! Maaan! 2015.08.06. 22:47:07

Sose értettem, hogy pl. sorozatoknál miért csak magyarlandban nem sikerül ott beiktatni a break-et, ahol az a sorozatban ki van hagyva. Meghalna egy kiscica minden alkalommal, amikor ez esetleg sikerülne?

Pinton 2015.08.07. 03:59:48

Ó, én ezt hittem szimplán balfaxok, hogy vágni sem tudnak.

Teshow 2015.08.07. 06:32:15

@Prof. William: "sokat elárul arról, hogy mi a fontosabb az adónak a film vagy a reklám"
Természetesen a reklám. Hisz a nevükben is benne van, kereskedelmi csatorna.
A reklám tartja el őket, abból fizetik az alkalmazottakat és a filmek jogdíjait is. Persze ez visszafelé is igaz: a reklámozók meg a nézettség alapján választják az adott csatornát, az meg attól függ, mennyire izgalmas a tartalom.
Na ezért van, hogy a kertévék betegesen figyelik egymást, hogy mindig kb ugyanazt a szintet hozzák, nehogy a néző a másikat válassza. Ugyanezen okból kell a reklámblokknak is mindenhol egyszerre mennie: ha a néző a reklám alatt elkezd körbekapcsolni, és máshol érdekes tartalmat talál, akkor esetleg ott marad - vagyis máshol javítja a nézettséget!
Első a biznisz, hisz abból kell megélni, így marad a félbevágott mondat. Éppen ezért az újabb sorozatoknál már nem is kísérleteznek azzal, hogy dramaturgiailag izgalmasan, tudatosan "jelöljék" ki a reklám helyét, mint az a régi amerikai sorozatokban valóban jól látható.

Egyébként azokkal értek egyet, akik azt írták, komoly un. nagyjátékfilmet kár így nézni. A neten és a kábelszolgáltatóknál legálisan ingyen vagy fillérekért, jó minőségben elérhető szinte minden, ráadásul egyre frissebben. A reklám dramaturgiailag szétcseszi a cselekményt, és akkor oda a filmélmény. És igen, azt is be kell vallani, a régen legendás magyar szinkron egyre xarabb, ha az ember nem érti jól a nyelvet, akkor is jobb felirattal az eredeti.

Teshow 2015.08.07. 06:51:24

@teszt123456789: "Emberek néznek még TV-ben filmet?"
Ez jó felvetés!
A kereskedelmileg legizgalmasabb sávba tartozó 18-30 korosztályból nem hogy filmet, de TV-t sem néznek, az arány kb 55-45% az internet javára. Nem tudtam visszakeresni forrást, így nem teszem a tűzbe a kezem a pontos számokért, de a nagyságrend tuti OK!
Ez okoz is nem kevés fejfájást a TV csinálóknak!
Megjegyzem, egy ideje én is megszüntettem a háttér tévézést, ami érdekel, megnézem neten. Így pl egy kertévés tehetségkut.... izé... zenei show a bruttó két óra helyett 25-30 (!) percből kijön, produkció+zsüri.

koschwarz 2015.08.07. 09:15:04

Titeket is zavarnak a reklámokat félbeszakító úgynevezett filmek? Kurva izgalmas fejfájáscsillapító reklám, majd bumm! Értelmetlenül valami mondat közepétől Steven Segal buta nézése. Skandallum!

moli 2015.08.07. 23:01:19

@Pécsi Norbert Sándor: lehetne ezt azert kulturaltabban csinalni: peldaul a hangot nem hirtelen levagni, hanem leusztatni (nem tudom a szakszot), es kozben a kepet folyamatosan lekicsinyiteni split screen-be, ahol a masik oldalon a reklam zoomolodik be nagyba, majd a film teljesen kimegy a sarokba es eltunik, a reklam pedig felnagyul fullscreenre es a reklamszignal hangja is beuszik normal hangerore. persze, elvesz nehany plusz masodpercet, de a szignalnak amugy is van idotartama es ha eleg gyors az atmenet, akkor talan nem kell novelni a ra szant idot. visszajovetelkor ugyanez, itt mar lehet gyorsabban, es termeszetesen minden alkalommal visszatekerni a filmet 5 masodperccel, NEM pedig csak akkor, ha """egyes filmeknél és sorozatoknál a vágások a mondat közepére esnek, [...] ha ez dramaturgiailag indokolt""", hanem MINDEN kibaszott alkalommal.

Valami? Amerika? Naná! 2015.08.09. 12:20:20

Múltkor egy haverom panaszkodott, hogy nem tudott kimenni pisálni+a következő jólmegérdemelt söréért, mert véletlenül a magyar királyi tv-n nézett valamit, és ott nem volt reklámszünet. Igenis kell a reklámszünet, különben mikor tankolunk fel csipszből, pattogóból stb?
süti beállítások módosítása