Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Olcsó Twin Peaksnek indult, sokkal jobb lett

2015. július 28. 09:19 klágd 80 komment

wayward1.jpg

Soha, senki sem fogja azt mondani, hogy a Wayward Pines egy nagyszerű sorozat, amire majd 10 évvel később is hivatkozni fognak, amiről majd esszéket írnak, amit majd egyetemeken fognak tanítani. De pusztuljak meg, ha ez a tíz rész, ami a sorozat első és feltehetőleg egyetlen évada volt, nem szórakoztatott úgy, mint kevés sorozat mostanában. Nem volt benne sallang, nem voltak felesleges kitérők, röhejes mellékszálak, orbitális történetmesélési baklövések, rossz színészek, elhibázott jelenetek. Csak tíz résznyi szórakoztatás, amiről itt most spoileresen fogok írni.

Ami azért nagy szó, ha emlékezünk még arra, hogy mi volt az a két sorozat, amit mindenki emlegett a Wayward Pines elején: a Lost és a Twin Peaks. Az előbbire rászolgált a hasonlattal, mert egészen véletlenül M. Night Shyamalan sorozata is azzal kezdődik, hogy a férfi főszereplő kinyitja a szemét egy fura helyszínen, a másodikra meg azért, mert egy nevetségesen közhelyes amerikai kisvárosban játszódik, ahova mit ad isten, pont egy FBI-ügynök érkezik nyomozni. Aztán lassan kiderült, hogy a Wayward Pinest nem érdekli az első előkép kiterjedő, a végére mindent megfojtó mitológiája, vagy a második minden mást elnyomó központi rejtélye. Itt nem lesz hat évad és nevetséges fejtörés az írók szobájában. Blake Crouch három regényt írt összesen Wayward Pinesról, ebből készült ez az egy évad M. Night Shyamalan executive producerkedése alatt, ebből nehéz kihozni valamit, amit még a következő évtizedben is tolnak, mint egy úthengert, amiből rég kifogyott a benzin.

wayward2.jpg

A Wayward Pines sztorija első látásra egyszerű, mint a faék: Ethan Burke FBI-ügynök (a csodálatosan téglafejű Matt Dillon) egy autóbaleset felébred egy ismeretlen kisvárosban, ahol egy dolog, hogy mindenki furán viselkedik, de minden furán is néz ki. A város olyan, mintha évtizedekkel ezelőtt dekorálták volna, de minden új. Nincsen semmi modern technológia, se tévé, se rádió, se internet, se telefon. Vagyis telefon van, csak néha egy titokzatos hang szól bele, ha csöng. A város tele van kamerákkal és mikrofonokkal, körülötte meg egy bazinagy, árammal megerősített kerítést húztak fel. És ami a legfurább: itt van Burke volt partnere, Kate Hewson (Carla Gugino), akit a férfi elindult megkeresni. A bökkenő csak az, hogy az idővonal nem áll össze, Kate mintha 12 éve lenne a városban. Burke balesete viszont csak előző nap történt.

Oké, a sztori mérsékelten lenne izgalmas eddig, és én sem biztos, hogy néztem volna tovább, ha nem lettek volna benne olyan bombajó színészek, mint Melissa Leo (mint Pam, az elején szadista nővér), Toby Jones (mint a város egyik orvosa), Terrence Howard (mint a mazsolás fagyijához túlságosan ragaszkodó serrif) és Shannyn Sossamon (mint Burke otthonmaradt felesége). Az előbbi három ráadásul komolyan A-listás, Oscar-díjas vagy annak a közelében tanyázó színész, akik adtak egy kis súlyt annak a Twilight Zone-szerű őrületnek, ami körülöttük zajlik.

Mert atyavilág, mekkora őrület volt a Wayward Pines a negyedik részétől kezdve, hogy Damon Lindelof csak szeretett volna ilyesmit írni – és innentől értelemszerűen spoiler -: kiderül, hogy Wayward Pines nem csak egy kisváros, hanem az egyetlen kisváros a földön. Ja igen, és nem 2014 van, hanem pont kétszer annyi, 4028. A város ötlete David Pilcher, a magát orvosnak valló megalomán tudósnak a fejéből pattant ki, aki még a XXI. század elején rájött, hogy az emberi faj pusztulásra ítéltetett a globális felmelegedés miatt. A cégének a pénzét a kriogenika, azaz a hosszú távú fagyasztás fejlesztésébe fekteti, és kitalálja Wayward Pinest. Önkénteseket toboroz, majd kiválaszt rengeteg embert, akiket lefagyaszt 2000 évre, hogy akkor újra felépítse a civilizációt. Merthogy miben is pusztult el az emberiség? A szörnyű, ugrabugráló vámpírokra emlékeztető, evolúciós zsákutcának számító szörnyek miatt, amiket a hatalmas kerítésnek kinn kell tartania. A probléma csak az, hogy ezt Wayward Pines lakói nem tudják, csak a hatalmon lévők és az iskolások, akiket egy volt hipnoterapeuta indoktrinál. A negyedik epizód nagy része az, hogy ő meséli az osztálynak és nekünk is, hogy pontosan mi is létezik a kerítésen kívül. Az a sorozat nagy sikere, hogy simán elhisszük neki, pedig totális sületlenségnek tűnik.

wayward3.jpg

És valahogy ez az egész sorozatra is igaz volt, totális sületlenség volt az egész, de annyira nyaktörő lendülettel mesélték el az egészet, hogy nem sok idő volt megállni átgondolni a sok marhaságot benne (Tényleg van egy fajáték-készítő a városban? Hány megrendelés lehet egy hónapban?). Amikor meguntuk Burke szerencsétlenkedését, akkor feltűnik a családja is a városban. Amikor megunjuk őket, akkor hirtelen felüti a fejét egy terrorista szervezet. Amikor megunhatnánk a terroristákat, akkor jönnek az agymosott fiatalok. És amikor az agymosott fiatalok is megérkeznek, akkor elszabadul a pokol a városban.

És habár még hivatalosan semmi nyilatkozatot nem kaptunk arról, lesz-e második évadja a Wayward Pinesnek – hatalmas siker volt mint nézettségben, mint torrentezésben –, de Chad Hodge showrunner nagyon cselesen zárta le az egész sorozatot. A felnőttek kiestek a pixisből, a fiatalok meg átvették a hatalmat. A híres színészek mint visszamehettek a fagyasztóba, aztán ha lesz második évad, akkor parancsra lehet őket kiolvasztani. Remélem, hogy lesz.

És azt muszáj megemlítenem, hogy simán az egyik legjobb részt, a kilencediket nem más rendezte, mint Antal Nimród.

Címkék: fox wayward pines

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.07.28. 10:03:34

En a 10. resz utan nagyot csalodtam. Nincs kedvem meg egy agyament tini-horroros-zombis baromsaghoz. Kinottem mar ebbol. Amugy meg szerintem az 5. resz utan meredeken esett a szinvonal. Ezen nem segitett a 9. resz se.

bandinyúl 2015.07.28. 10:08:02

Tudom hogy egy kicsit későn írok,de most néztem meg a végét.Amennyiben valaki érti hogy mikor mi történik a valóságban, meg a városban az írja már le egy pár mondatban.Én őszintén elvesztem a jelenben a jövőben és a múltban.Segítsen már valaki hogy a helyére tudjam tenni a dolgokat.

Ez a nick még nem létezik 2015.07.28. 10:20:14

Az eleje valami elképesztően pontosan követte a könyvet, sőt azt mondom, hogy a sorozatban, amit változtattak a könyvhöz képest attól jobb lett a történet, ami szinte példátlan. De a könyvnek is az a gyengesége, hogy az első kötet végén kiderül a nagy rejtély - ami a sorozatnak a felénél következik be - és onnantól elég tucat a sztori, majdhogynem érdektelenségbe torkollik. De persze egyszer azért jó volt kikapcsolódásnak ebben a The Walking Dead mentes időszakban ;) A megerőszakolt folytatásnak csak valami brilliáns forgatókönyv esetén lenne értelme - amire az esély olyan 0.5% :) - , de akkor sem tudná visszahozni az első 4 rész érdekességét.

Brock Samson 2015.07.28. 10:24:21

Ethan Burke nem FBI ugynok, hanem a titkoszolgalat ugynoke.

Amugy egesz elvezheto elso evad volt, tudomanyosan bullshit, de szorakoztato.

W. Teuton 2015.07.28. 10:26:55

Én imádtam! Remélem nem lesz második rész. Nehéz lenne ez után a lezárás után úgy folytatni a történetet, hogy ne kapjak agybajt a faék egyszerűségű amcsi-tini kliséktől.
Azt sem tudom elképzelni, merre lehetne folytatni a sztorit.

Kövééé 2015.07.28. 10:29:13

Ethan Burke nem FBI ügynök, hanem a Secret Service- nek dolgozik, azaz titkosügynök. Vagy nem amerikaiak számára minden ami amerikai és ügynök = FBI?

Pienaar 2015.07.28. 10:29:32

@bandinyúl: Angolul van, de ebből aztán tényleg helyre tudod rakni a részleteket is.
www.ew.com/article/2015/06/25/wayward-pines-guest-blog-timeline

Brock Samson 2015.07.28. 10:30:41

@W. Teuton: Ez az en bajom is. Olyan cliffhangert krealtak, ami majdhogynem visszaallitja a tortenetet alapallapotba minusz misztikum.

solidaxle 2015.07.28. 10:35:13

Jo kezdes, nehany oke epizod utan irany meredeken lefele, egyre bugyutabb szereplokkel, egyre ostobabb sztorival, majd az egesz megkoronazva kivetelesen pocsek, ujjal mutogatva kirohogos evadzarassal....RIP.

Sword 2015.07.28. 10:37:41

Remélem ez az egy évad volt csak. Baromira tetszett, úgy jó az egész, ahogy van, ezt innentől már csak elcseszni lehet. Remélem nem lesz semmi nézettség hajhászás, ami miatt erőltetni kezdik a folytatást. Pont azt utálom a mostanában trendi sorozatokban, hogy csillió évadon keresztül nyújtják az egészet, kínszenvedés az egész. 1-1 részben nem is történik semmi, csak időkitöltés. Ez a sorozat egy igazi felüdülés volt a gagyi lezárás ellenére (a könyvben sokkal durvább a vége).

cukkmukk 2015.07.28. 10:46:21

Nekem is nagyon tetszett a sorozat. Viszont amekkora sikere lett, csodálkoznék, ha nem kattognának folytatásért a kasszák.

©________ 2015.07.28. 11:03:12

Dávid, néztem te ezt a filmet? még hogy nem voltak benne bakik. Teli van vele.*
csak olyan jó, hogy ez nem érdekel bennünket.

*nem sorolom, nézz át a sorozatjunkie oldalára, ott az összes a kommentekben

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.07.28. 11:07:06

Na neeee... azért ne emeljük már ilyen magasra ezt a fércmunkát. :D
Voltak benne jó színészek, de még az ő játékuk is lesüllyedt a a produkció szintjére. Rengeteg idegesítő bugyuta dolog történt, amit egyszerűen nem tudok megbocsájtani.
Spoiler!
A sztori amúgy érdekes, de ha foglalkoztak volna jobban a karakterépítéssel, mint az említett Lostban, akkor még talán tudtam volna izgulni bármelyik főszereplőért. Így a fél város kiirtása semmilyen traumát nem okozott, mint ahogy a lift felrobbanása sem.
Kár érte, mert megvolt benne minden ahhoz, hogy akár kultsorozat legyen.

blckrainbow 2015.07.28. 11:21:31

De az hogy volt valamelyik részben, hogy Pilcher Seattle-ben volt Burke főnökével vagy kicsodával (Adam), és ez a fickó mondta neki, hogy állítsák le a dolgot? És Pilcher mondta, hogy már megtörtént a műtét, gondolom Burke-re célzott. Úgy értem, Pilcher időutazó? Vagy hogy kerülhetett Seattle-be és 2014-be, amikor Wayward Pines-ban már 4028 van, meg eltelt az a 2014 év amíg őt hibernálták?

Dr. Fred Edison 2015.07.28. 11:24:40

Nekem pont nem a befejezéssel volt bajom a végén, szerintem az tök jól előkészítette a terepet egy olyan folytatáshoz, amelyik teljesen más hangulatú lehet mint a mostani évad volt. A titkos ellenállás mindig jó sci-fi téma, csak azt kell elkerülni hogy olyan béna tini sci-fit csináljanak belőle mint a Star-Crossed(Rossz csillagzat)-ból.
Viszont ami iszonyúan idegesített, az a végső zombi(vagy akármi) támadás, amit sikerült a legbénább horror forgatókönyv szerint levezényelniük. Most komolyan ott álltak ezek az izék a kerítés mellett, csak arra várva hogy kikapcsolódjon az áram, és utána rádióztak a környéken lévő haverjaiknak hogy jöhetnek tunkolni? Vagy mitől indult el mind a város felé, és miért üldözték olyan vadul a menekülő embereket? Nyilván nem ők voltak az egyetlen, vagy akár a fő élelemforrásuk, különben rég éhen haltak volna. Szóval ez az egész ZS kategóriás inváziós-üldözős jelenetsor totál elcseszte nálam a sorozat végét, a záró képsorok viszont valamit mentettek rajta. Remélem lesz folytatás, és nagyon remélem hogy nem cseszik el.

2015.07.28. 11:27:40

@blckrainbow: A Seattleben tortent esemenyek flashbackek voltak. Visszatekintesek ha ugy tetszik. Nem mutet tortent meg hanem mar lefagyasztottak Burke ugynokot. A "folyamat mar beindult" ezt mondta Dr. Jenkins/Pilcher.

W. Teuton 2015.07.28. 11:29:42

@blckrainbow: Végig ott volt. Vannak a hibernálás előtti és utáni események.

©________ 2015.07.28. 11:31:54

@Bruti: ez is igaz.
mégis élvezhető volt.
(te is nézted:))

©________ 2015.07.28. 11:32:30

@blckrainbow: két hasonló jelenet is volt. teljességgel érthetetlen-

2015.07.28. 11:35:49

@Bruti: Egyetertek nagyon sok helyen kilog a lolab, es ahogy halad a sztori egyre tobb az idegesito tenyezo ami annyira jellemzo M.Night S. munkaira. Rajongoja voltam sokaig, ismerem a munkait. A falu még elment, de A lany a vizbent nem fogom neki megbocsatani soha. Azota mar szkeptikus vagyok a munkaival kapcsolatban. Kb. Uwe Boll-á sikerult kinonie magat.
Adott volt itt egy baromi jo sztori, es jol lecsapott ra, nem birta ki hogy ne mazgalja ossze a sajat fszsagaival.
Sajnalom, az irot, nem tudta kivel all ossze. A masodk evad elso 2 reszet meg megnezem, de csak kivancsisagbol. Bar ez nem biztos. Ben Burke es a kinjai nem erdekelnek annyira mint Ethan Burke. A faternek volt gerince. A kolyok csak csapong.
Az agymosott tinik meg amugysem erdekelnek.

Pienaar 2015.07.28. 11:36:26

Azért fércmunkának se nevezzük, de tény hogy az adaptált sztori buktatói ellenére is ki lehetett volna hozni többet belőle, a legnagyobb baj az volt hogy 10 részbe belezsúfolták a 3 kötetet és így nagyon összecsapták a későbbi szálakat és karaktereket.

2015.07.28. 11:39:21

Aki akar egy kicsit borzongani, es valami hasonlo szorakoztato filmet, az kolcsonozze vagy torrentezze le az Azonossag cimu filmet. Na az varatlan, es vegig erdekes!

blckrainbow 2015.07.28. 11:39:24

@Kuoni pásztor: Ja értem, akkor csak nem figyeltem eléggé. Köszi :) Pedig olyan büszke voltam magamra, hogy felfedeztem egy bakit! :D

46-80 2015.07.28. 11:45:18

Nem volt rossz,tetszett is.De!2000 év után,hogy s honnan volt ennyi mindenük?Komplett város volt,mindennel ami kell.A csomagokat minek vitték s honnan hová?Minek?Ez egy kisváros!Rengeteg olyan dolog volt ami nem lehet volna,szerintem!
Mégis tetszett!

Liping 2015.07.28. 11:49:06

Szerintem ritka gány sztori volt.

2015.07.28. 11:51:09

@blckrainbow: Ezen kivul is sok baki van benne. Pl. Ethan miert az erdo kozepen ebred fel? A tobbiek mind a korhazban. Ethant miert kellett kivinni az erdobe, ki vitte ki? A tobbieknek jo a korhaz, neki nem?
Kate es Harold tiz eve voltak hazasok. Tiz eve gyermektelenek. De sem Pilcher, sem Pam nem kapcsolnak, hogy tan valami gebasz van. A lenyeg a reprodukcio volt, hogy legyenek terhessegek a varosban, beinduljon a folyamat, legyenek akik mar ott szuletnek. De nem tunik fel nekik, hogy Kate es Harold gyermektelenek.
Az abbiek baromi jol tudtak maszni -ha siman atmasznak a keritesen amikor az nincs aram alatt, illetve a liftakna a vegen- de a varost korbevevo hegyeken megse mennek at. Lefele maszni mar nem megy olyan jol, csak felfele?
2000 ev nem eleg egy ilyen faji mutaciohoz, meg akkor se ha mestersegesen hoztak letre. Gondolj bele, i.e. 5000-ben is voltak mar emberek ugyanigy neztek ki mint mi most. Max, lehet alacsonyabbak voltak.
A tobbi hibat tobben is leirtak mar.

lacau 2015.07.28. 11:57:03

Egynek elment, úgyis uborkaszezon van, de semmi kiemelkedő nem volt benne.
Második évad nem kell agymosott tinikkel, meg az agymosásból emberségükre ráébredő többi tinivel.

2015.07.28. 12:00:34

@lacau: pontosan megfogalmaztad. Egynek elment. 10 reszt ki lehet birni.

2015.07.28. 12:03:42

@bandinyúl: Nem jelen meg jovo van, hanem van Wayward Pines ami a jelen, a seattlei jelenetek meg visszatekintesek a multba. Tehat Wayward Pines a jelen 4028, Seattle meg a mult 2014. Vilagos?

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.28. 12:28:03

Nono. Ne menjünk olyan messze, hogy ez egy jó sorozat lett volna. Egyszer meg lehetett nézni, de ami érdekes volt belőle, az egy Végtelen határok epizódra lett volna csak elég.
SPOILER
Egyrészt: benzin, építőanyagok, berendezések, ezek egyike sem áll el 2000 évet. Most komoly, hogy mindenki befeküdt a frigóba, aztán a gépek maguktól termelték az áramot ennyi időn át, hogy ellássák az egész cuccot?
Másrészt akármilyen hipnoterapeuta a csaj, mégis hogy a faszba tudja az ÖSSZES gyereket meggyőzni arról, hogy kussoljanak? Egyáltalán miért hiszik el? Most őszintén, ők semmi olyat nem láttak, amit ne tudnának hozzáértők hamisítani pár óra alatt. "Jé, egy 2000 évvel ezelőtti érme. Biztos tényleg igazi, mert én így 16 évesen régész szakértő vagyok, radio-carbon szemekkel."
Harmadrészt, miért ünnepli a város népe oly lelkesen a felszámolásokat? Ez a megrettentésükre van, egy luxusbörtönben vannak, az alap az lenne, hogy tömegével támadnak a sheriffre. Persze, mindenki tudja, hogy nem egyedül dolgozik, de komolyan így beletörődne mindenki a láthatatlan őrökbe?
Negyedrészt, a titkolózás magyarázata. Az emberek eldobnák az életüket, ha rájönnének, hogy világvége van? Mégis miért? Most őszintén, az emberek 99%-a magasból szarik rá, hogy mi van a világ 6.999.999.970 lakosával, jó, ha harminc ember sorsa érdekli úgy jobban, és abból is huszonöt elvesztésén viszonylag gyorsan túltenné magát. Az életösztön a legerősebb ösztönünk, és nem könnyű felülírni. A halál torkában gyakran még azoknál is bekapcsol, akik azt hitték, nem akarnak élni.
Ötödrészt, mégis mi a faszra kellenek a felnőttek? Most komolyan. Úgyis a gyerekek agymosásáról szól minden, a felnőttek amúgy sem végeznek semmi érdemi munkát, akkor mi szükség van egyáltalán rájuk?
Hatodrészt, ha már szóbajött. Miért nem állították önellátóra a várost? Mégis mi a franc a terv hosszútávon? Ez egy kisváros, de kertvárosi jellegű, nem gazdálkodó fajta. Tök jó, hogy vannak fajáték készítők, meg ingatlanügynökök, de ki fogja biztosítani a megélhetést? Ki fog vetni, aratni, esetleg állatokat tartani? Az az iskola úgy néz ki, mint ahova elkényeztetett felső középosztálybeliek járnak. Hadd segítsek. Ha túlélésről van szó, a felső középosztálynak rohadtul semmi olyan képessége nincs, amit hasznosítani lehetne. Vagy tán ez a hagymázas elmebeteg annyi élelmet halmozott fel, ami évszázadokig kitart?
Hetedrészt, ha már egyszer ez is felmerült. Mekkora raktáruk van ezeknek? Most komolyan. A városban laknak úgy négy- ötszázan, ehhez hozzájön még az első bagázs, akik MIND megöngyilkolódtak, plusz a létesítmény személyzete, mindez beszorozva alsó hangon 12 évvel (Kate 12 éve van ott, voltak az első próbálkozók, meg a város felépítésének ideje, de átlagoljunk) Mégis mekkora kurva nagy raktár kellene ahhoz, hogy ennyi embert frissnek tűnő élelmiszerrel ellásson ennyi ideig?
Nyolcadrészt, pénz. Mégis honnan szerzett Pilcher ennyi pénzt? Már bocs, de ha a cége hatalmas is, meg ilyenek, az nem az ő pénze. A világon nincs igazgatótanács, aki ilyen irdatlan összegeket engedélyezne ilyen célokra. Ráadásul az ilyesmi állati feltűnő ám. Mikor beütött a krach, senkinek nem jutott eszébe, hogy egy bolond szektás egy évszázadra elegendő kaját halmozott fel egy hegy gyomrában?

És ezek még csak az alapkoncepció hibái. Pilcher egy elmebeteg, akit egyszerűen kizárt, hogy használható emberek követnének ennyire vakon. Egy pár elmebeteg biztos lenne, de hogy mindenki boldogan részt venne a város lakóinak börtönben tartásában, az kizárt.
A kilencedik részben hirtelen megjelenő agymosott hülyegyerekek a semmiből jöttek, totál előkészítetlen volt az egész.
Na és az, ahogy Burke fia, meg a lány túlélik a robbanást a teherautón? Mikor ők a platón vannak, másfél méterre a bombától, és komolyabb sérülések nélkül életben maradnak, a sofőr meg, akit méterek, plusz két válaszfal választott el a detonációtól, meghal.
Burke halála egy rakás szar. De most komolyan. Willis halála az aszteroidán jól fellépett, és logikus volt. Egyszerűen egyértelmű volt, hogy valakinek meg kellett ott halnia, és egy nagyon jó jelenetet építettek rá. Na de Burke halála? Mégis miért maradt ott? Ne mondja már, hogy nem tudott volna felülről belelőni az egyik bombába. És különben is, mire volt jó a robbantás? Segítek, a detonáció FELFELÉ terjed, magyarán az aknában felfelé lehetett volna érezni a hatását, lefelé jóval kevésbé. Ráadásul a lezuhanó lift még abikat sem nagyon vitt volna magával, mivel látni lehetett, hogy a lift mellett is el lehetett férni.
És ott van még az is, hogy a sok kis hülye nyikhaj mégis hogyan vette át a város felett az uralmat? Hogy nem jutott EGYIKNEK sem az eszébe, hogy Pilcher végzett a szüleikkel? Hogyan tudtak három pisztollyal, képzetlen tinik leverni egy csapatnyi felfegyverzett kezelőszemélyzetet a létesítményben, miközben azt már tudjuk, hogy a személyzet Pilcher húga mellé állt?

Egyszerűen annyi, de annyi helyen vérzett ez a sztori, hogy az valami hihetetlen. Én senkinek nem ajánlanám megnézésre.

Dorsz 2015.07.28. 12:29:44

@Kuoni pásztor: Pilcher amilyen egy kis hatalommániás tetű, simán kinézem belőle, hogy a mutációt is ő idézte elő.

Egyébként én színvonalban olyasmit vártam, mint a Neve: senki, de sajnos ezzel a valójában 2014 évvel később vagyunk sci-fi-szállal nekem kicsit agyoncsapták az egész sorozatot a felénél. Végig fenn voltam akadva azon, hogy ennyi idő telt el. :(

siriq111 2015.07.28. 12:41:26

Nekem tetszett, remelem lesz meg par evad.

Béla Forgó 2015.07.28. 13:06:43

@Giggsy:

Arról nem is beszélve hogy az alapkoncepció is hibás. Hiszen ott volt a személyzet, akik tudtak a dologról és önként vállalták a jövőbeli küldetést...mért nem ők laktak a városban?? mért nem ők lettek az emberiség megmentői?? hiszen nekik nem kellett volna elmagyarázni a dolgokat, és nem kellett volna a rengeteg kamera meg titkolózás...meg a felesleges megfigyelő bázis kiépítése sem. Hiszen önként voltak ott, és tudtak mindent..és ha találtak 100-200 önkéntest, nyilván találtak volna többet is..és simán lakhattak volna ők a városban..
Teljesen értelmetlen volt ez az elrablós titkolózós fasisztás rémuralom terv.
Arról nem is beszélve, próbált már valaki egy 2000 éve álló billentyűzeten parancssort begépelni?? :):)

2015.07.28. 13:37:55

@Giggsy: minden amit leirtal M.Night faszkodasa. Az ő munkassagara jellemzoek az ilyen se fule se farka megoldasok. Allitolag a konyvben nem igy van. Nem tudom nem olvastam, de az 5. resztol kezdve az egesznek mintha adtak volna egy jo szaros pofont.

En azt sem ertettem, hogy ugye min 12 eve mukodott mar Wayward Pines amikor Ethant felebresztettek. 12 ev alatt nem sikerult egy kommandos csapatot kikepezni az abbiek ellen?! Teruletet foglalni? Tanulmanyozni az abbiekat? Kifejleszteni egy betegseget, fegyvert ellenuk? Na ne vicceljunk.
Mondjuk eleve lehetetlen otlet egy priuszos biztonsagi orre bizni egy egesz varost.
Kiveve ha nem pont ez a cel.

2015.07.28. 13:39:56

@Dorsz: jaja, nekem is ez jutott eszembe. Jobban kiegyeztem volna ezzel a megoldassal.

különvélemény2 2015.07.28. 14:15:35

@Giggsy:
És képzeld:
az ürben nincs hang - az összes sci-fi egy kalap szar
az autók nem robbannak - az összes akciófilm egy kalap szar
senki sem lesz dühös, ha megtudja, hogy a párja gazdag, de eltitkolta - az összes romantikus film egy kalap szar
a vicceken hangosan nevetni szokás, nem fapofával nézni, mint a szitkomokban - mind egy kalap szar

Maradt még valami műfaj?

Dorsz 2015.07.28. 14:26:01

@különvélemény2: Horror a folyton feltámadó gyilkossal?

szomszédsrác 2015.07.28. 14:54:20

@bandinyúl: a könyvek sokat segítenek a dekódolásban (bár a lezárás különbözik , de az idősíkok tisztába lettek téve az első könyv végére)

lk2 2015.07.28. 15:19:21

SPOILER:

hát, nem tudom, én nagyon lelkesen kezdtem hozzá mert jókat hallottam róla, és az első néhány rész tetszett is, de amikor a tanárnő leültette a 3 gyereket, és közölte velük, hogy a város körül emberevő albínó "zombik" ólálkodnak amiket "Abbie"-knek neveztek el, kinyomtam az egészet a picsába. Ha egy csepp eredetiséget nem tudnak belevinni, akkor menjenek a picsába. Persze gondolom ez van a könyvben, ami alapján a sorozat készül, akkor meg annak az írója menjen a picsába.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.28. 15:24:42

@különvélemény2: Nem egészen. Vannak elnézhető dolgok, és vannak, amik nem. Ha egy történet abszolút a "for fun" kategória, simán el lehet neki nézni egy-két logikai bakit, vagy pusztán a látvány miatt bekerülő elemet. Nagyon nem mindegy hol van a hangsúly. Egy scifi esetében nem kérjük számon, hogy hogyan létezhet az időutazás, vagy hogyan lehet féregjáratokon keresztül fényéves távolságokat megtenni egy pillanat alatt, mert ezek csak eszközök a történetben, nem pedig központi elemek.
!!!SPOILER!!!
De a Wayward Pines esetében nem ez volt a helyzet. Itt a város léte, működése köré szervezett elvrendszer és az ezt létrehozó ember hagymázas elméje köré épült a sztori. Magyarán pontosan a háttérelemeknek kellett volna lenniük az egyik koherenciát adó tényezőnek, de jó, tekintsünk el ezektől a technikai részletektől. Pilcher megoldotta a hibernálást, és minden szükséges cucc konzerválását, és azt, hogy a berendezések ne dögöljenek meg karbantartás híján alig húsz év alatt, rendben. A legnagyobb baj nem itt volt, és a felsorolásomból is kábé két pont tért csak ki ezekre.
Azért itt szeretném jelezni, hogy nem a hosszantartó hibernálásos elmélettel van bajom. Lehet azt jól is csinálni. Ott van például a Mass Effect, ahol szintén volt hasonló önfenntartó hibernálásos téma - igaz, ott 50.000 éves távlatról beszéltek - csak épp ott három mondatban logikusabban felépítették a dolgot (a rendszer működését folyamatosan felügyelő önfenntartó, és önjavító robotok és az őket vezérlő mesterséges intelligencia) mint itt 5 rész alatt, és adtak célt az egésznek. Ott egy konkrét célért működött a rendszer, de a Wayward Pinesban ilyesminek nyoma sem volt. Pilcher folyamatosan a faj túléléséről papolt, holott a gyakorlatban azon kívül, hogy pár önfenntartásra képtelen embert igyekezett életben tartani, SEMMI olyat nem tett, ami akár csak minimálisan esélyt adott volna hosszú távon a túlélésre.
És ez volt a legnagyobb rákfenéje a sorozatnak. Az emberek. Alapvető szabály (és ez MINDEN történetre igaz), hogy az emberi oldalnak működnie kell, még ha a technikai háttér légbőlkapott is. Az embereknek az adott rendszerben logikusan (mármint az adott rendszer alapján fennálló logika, és saját személyiségük szerint érthető módon) kell viselkedniük. Ez a Wayward Pines esetében abszolút nem működött. Gyakorlatilag Burke-ön és még néhány emberen kívül SENKI nem úgy viselkedett, ahogy azt egy ember az adott helyzetben tenné. Sokmindent megtehet egy történet írója, rengeteg dologra rásütheti, hogy "ez itt így működik, fogadd el" de az emberi oldalt SOHA nem intézheti el ennyivel. Miért? Mert a nézők, olvasók, játékosok (már a gondolkodásra alkalmasak) mindig elkezdenek tűnődni, hogy mit tennének az adott szituációban, mindig igyekeznek átérezni, és megérteni a karakterek helyzetét, cselekedeteit, és ha ezekben nincs értelem, az habitustól függően vagy csak sokat ront az élményen, vagy kompletten élvezhetetlenné teszi az egészet. És pontosan ez volt a Wayward Pines legnagyobb baja. Mindent úgy tett eléd, hogy fogadd el, hogy ezek az emberek ilyenek, totálisan megmagyarázhatatlan módon így működnek, meg különben is, papírmasé mind, csak hogy különösebben ne is érdekeljen téged, miért teszik, amit tesznek, vagy mi lesz a sorsuk. Az Antal Nimród rendezte részben is mekkora lett volna már a feszültség, ha akár csak minimálisan is érdekelt volna minket BÁRMELYIK agyonlőtt fickó élete, de hát nem érdekelt, mert tulajdonképp három mondatnál többje csak az egyiküknek volt.
Én elfogadom azt, ha valakinek tetszett a Wayward Pines, végülis én is végignéztem, de nekem nagyon nem érte meg a ráfordított időt. Köszönőviszonyban sem volt egy jó sorozattal. Akadtak jó pillanatai, az ötödik részig még egész élvezhető is volt (az ötödik rész vége az úgy ahogy van nagyot ütött volna egy Végtelen határok dupla epizód zárásaként) de onnantól kezdve, hogy belebonyolódtak Pilcher álmába, kártyavárként dőlt össze az egész.

scsaba1 2015.07.28. 16:02:53

@Kuoni pásztor:

Így van. Még a 6-7-8-at elvitte az 5. rész Wtf? lendülete, de a 9-10 a hitlerjugenddel igazi mélyrepülés volt. Az 5. rész után megcsináltam, hogy újra megnéztem az első (és zseniális)5 részt, és nagyjából úgy is megállt -leszámítva egy két furcsaságot. (pl. az autók hogy éltek túl egy sima raktárban 2000 évet). Nagyon jól induló sorozat volt, de a lezárása irdatlan nagy ökörség volt, főleg, hogy kinyírták Matt Dillont.

scsaba1 2015.07.28. 16:10:32

@blckrainbow:

Nézd meg újra az első 5 részt. A múltbeli (azaz a mi jelenünkben játszódó) részekben Pilcher kicsit máshogy nézett ki, más frizura stb. A nagy lefagyasztós projektet, a mi jelenünkben indította el, a kiválasztott emberek egyszerűen eltűntek.( Nyilván pár fejes tudott róla). Nyilván amikor megtelt a fagyó, akkor magát is hibernálta. Majd a jövőben ő, meg pár hűséges követője olvadt ki elsőnek.

rozsomák 2015.07.28. 16:31:29

@Giggsy: Hehe... ha nem vettétek volna észre, hogy ez egy átvitt értelemben vett fenyegetés az olajlobbinak, hogy nem félünk tőletek, van örök energia, és majd meglássátok, hogy még 2000 évig is működik majd az elektronyos kerítés - amit külön még ki is világítok, hogy az addig erről nem tudó abbik is odajöjjenek, hát persze, ez így szokás.

Szerintem ez teljesen reális, persze.
Mint ahogy az is, hogy minden elzárt, fél kilométeres sugarú helyen működik a postai csomagszolgálat, mert annyi lépést egy ember se tud megtenni, ha már ajándékot akar eljuttatni a címzetthez, ehhez kell ehhez egy tök fölösleges szervezet.

A fallal bezárt falu - vagy kisváros - nyilván önellátó, az élelmiszert a padláson állítják elő, ott vannak a búzamezők is, meg a csirkefarmok is, vagy a pincékben, mint ahogy szokás nyilván.

Meg még van benne egykét - elég sok - értelmetlen dolog. Sőt, a legtöbb az. Gyakorlatias szemszögből látható, hogy így nem működnek a dolgok.

De mi van, ha ezek a kidolgozatlan, ellentmondásos részletek nem is érdekesek ? Mert nem ezek adják a sztori lényegét ?

Hanem az ezek mögül felsejlőek ?

1. Létezik-e olyan - bármilyen magasztos tév-eszmével rendelkező - vezető, diktátor, aki megfelelő erőforrásokkal bármire képes rávenni a tömeget ?
Erre nem tudod azt mondani, hogy nem, nem létezik, hisz a történelem megmutatta, hogy de bizony voltak, és még ma is vannak. (Nem tudom, mond-e valamit a Hitler, Sztálin, Pol Pot, Kim Ir Szen név. Ha gondolod írok róluk. Még ma is léteznek ilyen rendszerek.)

2. Létezik-e, hogy lehet fanatizálni emberek tömegét, hogy gyakorlatilag a józan belátásukat elvesztve, kivetkőzve emberi mivoltukból, kivégzéseket követeljenek, bosszút esküdjenek, beálljanak bármi hülyeség - véres hülyeség - mögé ?

De, létezik.

3. Lehet-e történelmet hamisítani ?
Nem lehet ? Tényleg ? De ugye, hogy de ?

4. A fiatalkori agymosás a leghatékonyabb, mert kellő tapasztalat híján a fiatal sokkal fogékonyabb erre,, mint egy tapasztalatokkal bíró felnőtt.

5. Igaz-e, hogy más jelent értéket egy fiatalnak, mint egy felnőttnek ?

stb, stb.

Ha ezeket is figyelembeveszem - és nem érdekelnek annyira a sztori realitást nélkülöző részletei, akkor nem volt ez olyan rossz.

De nem is volt eget verő.

blckrainbow 2015.07.28. 16:43:02

@scsaba1: az 200 perc lenne az életemből, ekkora fanatikus azért nem vagyok, megelégszem azzal hogy nem a műtétről beszélt, hanem a hibernációról, így már érthető :)

2015.07.28. 16:44:02

@scsaba1: jaja, ezt en is javaslom. Szamomra is akkor kristalyosodott ki, hogy az 5. resz utan melyrepules van, miutan masodszorra is vegigneztem mind a 10 reszt. Matt Dillon kinyirasa meg: övön aluli volt.

nakiazaki 2015.07.28. 16:50:05

@Giggsy: Mintha csak az én gondolataimat írtad volna le. Pontosan ugyanezek motoszkáltak a fejemben végig, és volt egy sanda gyanúm a felénél, hogy nem fog letaglózni a sztori, ha véget ér, de azért valahol még bíztam benne. Sajnos ez a sorozat is erősítette azt az ökölszabályt, hogy ha az író által okozni vágyott WTF hatás alá rendeljük a sztorit és a karaktereket, abból jó nem sül ki. Mindegy, ezzel a 10 résszel is érzékenyebbé tettem a belső radaromat az ilyesmi kiszagolására :)

Azért egynek jó volt, a képi világ és a kisvárosi hangulat kárpótolt.

2015.07.28. 16:55:23

@rozsomák: oke, a tied is egy szempont es erdekesnek tartom. Ebbol a szempontbol en meg nem vizsgaltam a sztorit.
1.
Bar ha emlekszel Pilcher sok helyen kilincselt az otletevel es a tervevel, de bolondnak gondoltak, nem erdekelt senkit mit remiszget a gyors mutacios felfedezesevel. Ezert dontott ugy hogy majd o maga megcsinalja. Mire utal ez a teny? Hogy nem epp olyan szintu vezeto a kis fereg aki csak ugy hatni tud masokra. Ha tud akkor annak a terror, a megfelemlites az eszkoze. O maga pedig eljatsza azt a szerepet amit a megjelenese alapjan mindenki feltetelez rola. A bogaras, kulonc dokit.
2. Jaja, lehet, hogyne, foleg ha a felelem es a brutalitas az eszkoz nana. Aktualis pelda is van hadd ne irjam le.
3.Ez is ok.
4. Nem birom amikor nyikhaj tinik fognak fegyvert a kezukbe es azt hiszik mindent tudnak, mindenhez joguk van. Tul sok manapsag az agymosott tinik altali brutalitas bemutatasa. Ehezok viadala hagyjan, de ez. Nem birja beemelni a gyomrom. A tinik amugyis fekevesztettek, nem kell alajuk lovat adni ilyen sztorikkal.
5. Ezert is jar a pont.

Es igaz, nem volt rossz. Elrontott volt. ;)
De azert vegigneztem, es meg ket epizodot adnek neki kivancsisagbol. De azert erosen szajhuzva.

rozsomák 2015.07.28. 17:11:29

@Kuoni pásztor:
1."Hogy nem epp olyan szintu vezeto a kis fereg aki csak ugy hatni tud masokra"
Látod ez az, ami számomra lényegtelen, hogy volt előtte sok kudarca vagy elsőre bejött neki. A lényeg, hogy egyszer csak bejött neki.
(Lásd Hitler sörpuccsa 1923-ban, ami után lecsukták 5 évre.)

scsaba1 2015.07.28. 17:32:47

@Giggsy:

Egész országnyi diktatúrák működtek/működnek így, hogy "ez van fogadd el", aki túl sok kérdést tett fel, annak simán elvágták a torkát. Vagy játszod a játékot "boldog" játékboltos-feleségként vagy meghalsz.
Bruke-nak hatalmas csókja volt, másokat ennek a negyedéért is kivégeztek.

scsaba1 2015.07.28. 17:35:24

@rozsomák:

Basszus, pont én is a sörpuccsot akartam írni. :DD Akkor még Hitler is csak egy szimpla túlmozgásos 12 egy tucat idiótának tűnt...

scsaba1 2015.07.28. 17:59:39

@rozsomák:

A kerítés nem volt. Azt a felébredésük után építették. Egy későbbi epizódban utaltak rá, hogy a besték nem szeretik a hideget, télen elvándorolnak. A várossal meg egy működő város illúzióját akarták kelteni postahivatalostól, játékboltostól, ingatlanirodástól. Kérdéseket nem igazán lehetett feltenni. Az illúzió olyan tökéletes volt, hogy a zemberek simán úgy gondolták, hogy 2000 egynéhány környékén vagyunk és van még Seattle meg Boise, csak valami perverz CIA kísérletben (egész városnyi Mars-misszió-szimuláció) vesznek részt. Aki beletörődött/megtört, egész jól eléldegélhetett ott, megélhetésért nem kellett aggódni, a munkában nem kellett megszakadni. Szerintem Magyarországról sokan cserélnének a városlakókkal. Legalább is először...:)

rozsomák 2015.07.28. 18:09:05

@scsaba1: Na látod, ez könnyen lehet. Én ugyan végignéztem mind a 10 részt, de valahogy az volt bennem, hogy a kerítés már ott volt, de nyilván igazad van, nem arra figyeltem.

Persze ettől még a felébredés utáni energiaellátás kérdése ugyanúgy felmerül, meg hogy hogy nem lepte be az enyészet 2000 éven keresztül a helyet, de ezeket a gyakorlati életet illető felmerülő kérdéseket másodlagosnak tartom, ha az átvitt értelmét tekintem.
Én azt meg a pszichológiai-filozófia kérdésekben látom, mert ha abban se láthatom, akkor tényleg nem sok értelme volt az egész sorozatnak.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.28. 18:32:57

@scsaba1: Országnyi diktatúrák működtek ezen az elven, ez igaz, de azért ne feledjük, hogy ott igen komoly katonai rendőrség, titkosszolgálat és satöbbik működtek. Itt a városlakók a sheriffen kívül soha senkit nem láttak fizikailag, aki a karhatalmat képviselte volna. Nem arról volt szó, hogy időnként kiszállt az ÁVH, és jól megadjunktált mindenkit, aki ellentmondott a törvénynek. Egy ember átkozottul kevés egy városra elegendő tömeg megfékezésére.

scsaba1 2015.07.28. 18:37:09

@rozsomák:

A város elpusztult, a hatodik rész vége felé van egy visszaemlékezés az önkéntesek felébredésére, kinéznek egy rácsos ablakon és a város olyasféle állapotban van mint a mai romvárosok a Római Birodalom korából. A nagy kérdés persze a bunker energiaellátása meg a 2000 éves megmaradása. Bár elvileg többszörösen redundáns és önjavító rendszerekkel + némi MI-vel lehet, hogy megoldható. Másfelől ez mégis csak egy sci-fi...

©________ 2015.07.28. 18:42:20

@scsaba1: és senki de senki nem akart nyaralni meg kirándulni meg semmit.

rozsomák 2015.07.28. 18:47:40

@scsaba1: persze, sci-fi. (Bár erre csak pár rész után jön rá az ember, addig lehetne egy szürreális valóság is.Becsöppensz egy idegen helyre, akkor mit teszel, ha nem mehetsz el.)

De nem volt rossz, csak annyira nem tartom emlékezetesnek, hogy ezt folytassák is, nem hiszem, hogy annyira érdekel, nem biztos, hogy nézni fogom.
Sokkal inkább megfogott - ez túlzás, szóval érdekelt - a pszichológiai vonulata.

rozsomák 2015.07.28. 18:50:08

@Beth A.: A kirándulás meg a nyaralás az egy kapitalista csökevény. Aki jól érzi magát, az minek akarna olyan helyre menni, ahol ismeretlen tényezők uralkodnak.
Ezt simán ki lehetne verni az emberek fejéből, lásd Észak-Korea.
Nincs szükséged olyanra, amit nem is ismersz.
:))

scsaba1 2015.07.28. 18:50:37

@Giggsy:

A sheriff jóformán csak a végrehajtó hatalom volt. Egy egész bunkernyi megfigyelő volt mögötte raklapnyi kamerával meg mikrofonnal. Másfelől a zemberek nagy része nem ugrált, hanem fanatikusan tapsolt és ujjongott a kivégzéseknél. Mennyi lehetett a város lakoságga? 1000-2000? Az A csoportosok korai elhullása miatt vagy sacc/kb. 10 éve kezdték ébresztgetni a B csopotosokat, gondolom mindig annyit, amennyit meg tudtak törni. A renitensek úgyis megszöktek vagy kivégezték őket. Egy idő után simán működni kezdett a Stockholm szindróma is, a korábbi rabok ugyanúgy a rendszer működtetőivé váltak, mint a fogva tartóik - segítették az újonnan jöttek beilleszkedését.

scsaba1 2015.07.28. 19:10:20

@rozsomák:

Szovjetunió is tele volt az atom- meg a hadiiparnak alárendelt zárt városokkal, zárt közigazgatási egységekkel.

scsaba1 2015.07.28. 19:35:09

@rozsomák:

Viszont az a pár rész meg durván jó volt... Az ember tele volt, kérdésekkel, hogy ez most mi f.sz? Amikor a Burke elköt egy kocsit, elhagyja a Wayward vége táblát, majd pár perc után ott a Welcome Wayward tábla... A pultos-informatikus csaj azt hiszi, hogy 2001-2002 van..., a játékboltos-ügynökcsaj öregebb egy tízessel -pedig nemrég még kavartak egymással. A pszihonővér egy éjszaka alatt öregedett vagy 20 évet..., és hol vannak a tücskök... Mi ez, valami időzárvány, mint a Langoliersben? Vagy valami perverz kormánykísérlet? Büntetőtábor? Eszemet kisváros valami irányításmániás őrülttel a háttérben, mint a Lélekszám 436-ban?

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.28. 19:48:08

@scsaba1: A sheriff persze, hogy csak a végrehajtó hatalom volt, de ettől még áll, hogy az emberek leginkább csak őt érzékelték. Soha nem volt róla szó, hogy valaha találkoztak volna az árnyékhatalom többi részével, márpedig így teljességgel hihetetlen, hogy nem lett volna soha egy kisebb csoport, ami megpróbálja kicsinálni a fickót. A Stockholm szindróma pedig másképp működik, ahhoz is ismerniük kellett volna a fogvatartóikat. Az a baj, hogy ennyire direkt módon egyszerűen lehetetlen az embereket az akaratuk ellen irányítani. Ketrecbe zárhatsz egy embert, és egy büdös szava sem lesz, amíg nem tudja meg, hogy ketrecben van. Összezárhatsz egy férfit negyven pucér csajjal egy palotába, és tök jól ellesz, de ha azt mondod neki, hogy van a palotának EGYETLEN ajtaja, amit nem nyithat ki, mérget vehetsz rá, hogy azt fogja basztatni. Az agyunk így van bekötve, ezért is voltak mindig lázadások a kemény kézzel fogott diktatúrákban. Hogy itt ne így legyen, a minimum az lett volna, hogy Pilchner hű katonái ott járőrözzenek állandó jelleggel az utcán.

scsaba1 2015.07.28. 21:22:24

@Giggsy: Meg a mindent átható félelmet és bizalmatlanságot (a filmből nem derül ki a 2. rész végén nagyon valószínű, hogy pont Ballingerék nyomták föl Burke-öt meg a pultoscsajt)... Meg a pirosan világító teleképeket (akarom mondani kamerákat), a mikrofonokat, a nyomkövető chipeket, a vásári látványossága váló kivégzéseket, a kerítést a város körül, az agymosásként ható jelmondatokat (ne bolygasd a múltat, élvezd a várost stb)... Elszeparálták őket térben, megtörték a folyamatos időérzetüket ( most mennyi is van? 2014 vagy 2002, hogy lehet valaki sokkal idősebb, mint 2 hónapja -nyilván nem csak Burke tette fel ezeket a kérdéseket, hogy hol a francban vagyok? És mikor? Valószínűleg büntetés súlyosságán túl az is visszatartotta őket, hogy ebben a mesterséges világban elég nehéz volt bármit is eltitkolni.
Voltak lázadások a diktatúrákban, de ha vérbe fojtották őket, évtizedekig csend volt. '56-ban is hiába MUK-oztak.., másrész itt 1-2 ezer embert kellett kordában tartani, úgy, hogy igazán renitens volt közöttük vagy 200. A többi elég jól beleszokott/beletörődött a diktatúrába.

2015.07.28. 21:56:00

@rozsomák: Pont ez a lenyeg, hogy nem, nem jott be neki. Csak ugy mukodott (kvazi mukodott, ideig-oraig) az elkepzelese, hogy a varoslakok nem tudtak David Pilcherrol. Csak a gyerekek, de ok is csak a nevet, azt nem, hogy kicsoda ő valojaban, hogy nez ki, stb. Nem is igazan mondhatjuk, hogy mukodott mert belulrol kezdett szetesni az egesz varos, Burke megjelenese csak felgyorsitotta ezt a folyamatot.

2015.07.28. 21:59:18

@scsaba1: jaja egyetertek, ez a par resz, nekem is annyira tetszett, nem is birtam aludni annyira bepörgetett. Jo volt az elso 5. Az tenyleg jo volt. De a masodik 5 resz...szarfos.

rozsomák 2015.07.28. 22:17:18

@Giggsy: "Az a baj, hogy ennyire direkt módon egyszerűen lehetetlen az embereket az akaratuk ellen irányítani"
Javaslom, nézd meg a Milgram-kísérletet, elég régi, ismert tény.
hu.wikipedia.org/wiki/Milgram-k%C3%ADs%C3%A9rlet

De ha ez nem olyan, ami neked tetszik, mert ezt olvasni kell, akkor nézd meg a Kísérlet című, szintén megtörtént tényeken alapuló filmet.(A stanfordi megtörtént esetről szól.)
www.youtube.com/watch?v=LpSnvbARbR4

De visszatérve a sorozathoz: Milyen akaratuk ellen ? Milyen akaratuk volt ? Az hol derült ki ?

(Csak megjegyzem, hogy a történelem ismer ilyen szituációkat, hogy "akaratuk ellen.")
Tényleg néztem a sorozatot, csak nem értem ezt az "akaratuk ellen" ez hol lépett fel.
Ha belegondolsz, a lázadók/terroristák pont ez ellen lázadtak fel, ha jól emlékszem.

(Szerintem téged kb 50 perc alatt simán tudlak manipulálni, úgy hogy észre se veszed..)

Megdobbent 2015.07.28. 22:25:02

Nekem inkabb Persons unknown utanerzesnek indult, Twin Peaks-et pont most kezdtem nezni, nem is hasonlitanak ;)
Az a baj, hogy a cliffhanger kurvara eroltetett, szar lesz a 2. evad, teljesen felesleges nyomni az elso generacios barnaingeseket, es atadni a kuzdelmet ezeknek a kolykoknek. Legalabbis nekem rem antipatikus az osszes, a sheriff/CIA agent kolyketol kezdve.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.28. 23:31:44

@rozsomák: Milgram kísérlet, totál más dolog, már bocs. Az, hogy bizonyos fokú kényszer hatására az emberek mire képesek MÁSOKKAL, az köszönőviszonyban sincs azzal, hogy magukkal mit hajlandóak megtenni. Alapvető dolog, a háborúkban temérdek alkalommal bebizonyosodott, hogy a csordaszellem állattá képes változtatni nagyjából akárkit. Csakhogy itt vadidegenekről van szó. Ha a Milgram-kísérletben egy barátot, szerelmet, magukat vagy a gyereküket (esetleg akár egy vadidegen gyereket) kellett volna "kínozniuk" bizony sokkal komolyabb lett volna az ellenállás. Naná, hogy az emberek túlnyomó többsége magas ívből tesz arra, hogy egy idegennel mi van (egyébként pont itt bukik meg az: "emberek csoportosan öngyilkosak lettek, mert véget ért a világ" elv, amit a Wayward Pinesban előadtak) Ja, igen, és a Milgram-kísérlet esetében van még egy erősen torzító tényező, amit nem vesznek figyelembe. Az ilyen jellegű kísérletekre általában nem azok jelentkeznek, akik jól el vannak látva pénzzel. Már bocs, de ha fillérre pontosan ki vagy számolva hó végéig, könnyebben vagy hajlamos sutbadobni az elveid egy részét.
A Kísérlet hasonló téma. Leosztották a szerepeket, amely egyesekből ezt hozta elő. Semmi meglepő nincs ebben, és a Wayward Pines esetével megint csak semmi párhuzam nincs.

És hogy milyen akaratuk ellen volt a dolog? Nagyjából minden húsz év feletti, akinek volt kétmondatnyi szerepe, szabadulni akart a városból. Egyáltalán mi okuk lett volna, hogy maradni akarjanak? Egy baleset után hirtelen idegen helyen ébrednek fel, ahonnan nem távozhatnak? Már bocs, de az ilyesmi még a legjámborabb birkák többségéből is kihozza a lázadót. Teljesen kizártnak tartom, hogy egy ilyen kafkai szituációban az emberek többsége ne kitörni akarna a városból. És mégis mi akadályozza meg őket ebben? Egyetlen kurva Sheriff. Tudják, hogy vannak kamerák, hogy néha csörög a telefon, de amúgy SEMMI kapcsolatuk nincs a fogvatartóikkal. Egyszerűen kizárt, hogy komoly karhatalmi erődemonstráció nélkül fenntartható lenne egy ilyen rendszer akár csak egy évig. Mégis mit gondolsz, miért vannak a hatalmas katonai parádék az összes kevéssé demokratikus országban? Pontosan azért, hogy a jó polgárok tudják hol a helyük ha ugrálni próbálnának. Wayward Pinesban ilyen nem volt, csupán egyetlen rohadt sheriff. Persze nem is tudom mit csodálkozom, mikor az egykori különleges ügynök Kate-et úgy bassza fejbe puskatussal egy nyikhaj tizenötéves, hogy közben meg sem próbálja elvenni tőle a fegyvert... És nem, még csak arról sincs igazán szó, hogy a sheriff mögött állóktól féltek, hisz az a gyökér azt hitte, hogy a sheriff felrobbantása megoldja minden gondjukat. Na de ha így hitte, eddig miért nem léptek? Amíg az emberek torkát nyilvánosan átvágó sheriff volt hatalmon, miért nem gondolták, hogy na, ennek itt véget is lehetne vetni?

Ez az 50 perc alatt tudnálak manipulálni duma meg mi volt? Burkolt lehülyézés? Úgy érzem annak szántad, de ha így van, hatalmas baromság. Manipulálni bárkit lehet. Igazából még csak nem is akkora tudomány, kis érzékkel nagyon hamar fel lehet mérni, hogy kinek mik a preferenciái, és azt ellene felhasználva lehet egyik, vagy másik irányba terelgetni. Egy pontig. Rohadtul nem mindegy a manipuláló és manipulálandó kapcsolata, sem az, hogy a manipuláló mit akar elérni a másiknál. Szóval ja, biztos vagyok benne, hogy ha valami egyszerűbb apróságra akarnál manipulálni, ami magamtól sem lenne ellenemre, sikerülne (ami nem nagy kunszt, mint mondtam), de hogy komoly dologgal kapcsolatban hosszabb rábeszéléssel se tudnál elvinni olyan irányba, ami ellen amúgy én magamtól ellenkeznék, abban is biztos vagyok. És ezzel nem azt mondom, hogy nincs az a ráhatás, amire ilyen dolgokat nem tennék meg, de az vagy nem finom meggyőzés, amire te utaltál, vagy nem olyasmi, amit egy idegen képes lehet elérni.

rozsomák 2015.07.28. 23:59:16

@Giggsy:

Hűha.. Te valamit nagyon nem értesz, már bocs..

"Milgram kísérlet, totál más dolog, már bocs. Az, hogy bizonyos fokú kényszer hatására az emberek mire képesek MÁSOKKAL"

A Milgram-kísérlet az pontosan az emberek manipulálásáról szólt.
Először őket kell manipulálni, hogy megváltozzon a másokhoz fűződő viszonyuk.

Nemcsak arról, hogy mit tesznek másokkal, hanem alapvetően először arról, hogy ők maguk hogyan alakulnak át mássá, mint amilyenek eredetileg voltak.

Ha valaki ezt se érti, akkor ott nagy gáz van szerintem.:))

Ha te ennyit se értettél meg, az nem a te hibád - hanem ahogy szokták mondani, a génjeidé, meg a neveltetésedé - ja, hogy akkor mégiscsak a te hibád ?

Ja, igen, a te hibád mégiscsak.:))

Innentől - ha valaki ezt sem érti - mit vársz tőlem ? :))

rozsomák 2015.07.29. 00:28:17

@Giggsy: "Ez az 50 perc alatt tudnálak manipulálni duma meg mi volt? Burkolt lehülyézés? "

Igen.. az volt.. de ezt legalább felfogtad..

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2015.07.29. 01:20:14

@rozsomák: Épp ez az, hogy az embereket nem kell manipulálni, hogy megváltozzon a másokhoz fűződő viszonyuk. A semleges viszonyon változtatni sem kell semmit. Az emberek úgy általánosságban nézve 80%-ban magukkal, 18%-ban az őket közvetlenül körülvevő emberekkel törődnek. Az, hogy mi van egy vadidegennel, kurvára (ez lenne az a fennmaradó 2%) hidegen hagy mindenkit. Igen, persze jobb emberek szörnyülködnek, ha valakivel valami rossz történik, de két perc után ugyanúgy magasból tesznek rá, mint arra hogy az iPhone-jukat egy agyondolgoztatott kínai rakta össze, a gyűrűjükben lévő gyémánt elsőként valószínűleg egy olyan fickó kezében járt először, aki egész élete alatt sem tudna annyit megkeresni, amiből megvehetné, és a belga csokiban, amit esznek, olyan kakaó van, amiről a termelője talán még azt sem tudja, hogy mások azt enni szokták. Az emberek nem törődnek más emberekkel, ez ilyen egyszerű. Különösen igaz ez arra, ha valamilyen kényszer hatása alatt állnak. A Milgram-kísérlet esetében ez a kényszer a pénz volt (hisz bármilyen kevés pénzről beszélünk is, aki nincs durván megszorulva, az eleve nem jelentkezik ilyesmire). A másik, hogy igazából felelősség sem volt rajtuk, hisz ők kvázi csak parancsra cselekedtek (Ismerős az érv? Nem egyszer bújtak már e mögé emberek). És azt se feledjük, hogy mindenkiben ott van a rejtett, vagy kevésbé rejtett agresszió, amit ezáltal (még ha amúgy az erkölcsi iránytűjük sikoltott is miatta) kiélhettek. Most őszintén, aki mást várna egy ilyen kísérlettől, az nem ismeri az embereket. A többség mindig hajlamos volt arra dőlni amerre a szél fújja, de csak nagyon gyenge emberek esetében megy ez el olyan messzire, hogy maguk ellen tegyenek. Releváns akkor lehetett volna ez a kísérlet, ha a résztvevőknek van bármi érzelmi kötődése a "megkínzott" alannyal (akár csak annyi, hogy a "megkínzott" alany egy dögös csaj, a "kínzó" pedig egy átlag, heteroszexuális pasi). Máris más lett volna az eredmény. A jelen formájában ez egyszerűen nem tekinthető komoly manipulációnak. Kvázi annyi történt, mintha azt mondanád valakinek, hogy "menj be abba a szobába, vágd szájba azt a vadidegent, és kapsz ezért egy tizest" Attól a perctől kezdve, hogy megfelelően biztosítanád felőle, NEKI személy szerint ebből nem lesz semmilyen kára, tízből pontosan az a hét ember gondolkodás nélkül megtenné.
És nem, ez továbbra sem releváns a Wayward Pines szempontjából, hisz a lakosok elsősorban maguk, és nem mások ellen cselekedtek. Egyszerűen nem volt meg az a koherencia, ami a félelemrezsimeket össze tudta/tudja tartani. Nem volt érezhető túlerőt jelentő fenyegetés, vagy bármi egyéb, ami indokolta volna, hogy ne lázadjanak fel. Igen, a sheriff kivégzett embereket nyilvánosan, és? Egyedül volt, ők pedig sokan. Különösen Kate kis csapata, mégsem léptek semmit. Az emberek agya nem a világvégét nem tudná befogadni, hanem azt, hogy miért szakították ki őket magyarázat nélkül a saját környezetükből. Az embereket lehet erővel terror alatt tartani, hogy kussban maradjanak (kommunista módszer), és az embereket lehet boldog tudatlanságban tartani, hogy engedelmeskedjenek (jóléti kapitalista módszer), de a kettő együtt nem működik. Egy terrorban tartott embernek mondhatod, hogy "ne nyisd ki ezt az ajtót, mert levágom a kezed", és nem is fogja kinyitni, de ha valakit arra próbálsz kondicionálni, hogy neki kurva jó itt, akkor biztos lehetsz benne, hogy ő bizony meg fogja próbálni kinyitni azt az ajtót. És ha levágod érte a kezét, lehet kussban marad egy ideig, de attól még dolgozni fog rajta, hogy kinyissa.
Egyszerűen nem létezik, hogy 12 év alatt senki ne nyírta volna ki Pope-ot az egyik felszámolás alatt, és mondta volna azt a város főterén, hogy márpedig mi most elmegyünk. És nem őt lincselték volna meg, az is biztos. Az elégedetlenség megvolt, a távozási szándék megvolt, a magyarázatvágy megvolt. Még ha egyénenként tényleg csak a leggyávább, legjámborabb embereket szűrték is volna ki Pilcherék, az első nyilvános hangra lázadás lett volna. A tömegpszichózis nagy dolog ám, és mindig elég egyetlen szikra arra, hogy az emberekből előhozza a lázadót (lásd TV székház ostroma).

De hát miért is próbálok én olyan emberrel vitázni, aki szemmel láthatóan nem is törekszik kulturált párbeszédre a témában, hanem inkább személyeskedéssel igyekszik nyomatékot adni a mondandójának? Bocs, de az ilyesmiből én már kinőttem. Legközelebb majd akkor válaszolok, ha megtanulod hogyan lehet fölösleges személyeskedés nélkül érvelni.

2015.07.29. 07:39:50

@Giggsy: @rozsomák: Ossze ne vesszetek mar, no. A manipulacio barmikor mukodhet, barkinel. Ha valaki azt hiszi, ot nem lehet, teved. ;) Voltakepp mar az manipulacio, hogy ezt a feltevest belengeted.
De ez nem lehulyezes. Ez provokacio, vagy valami ahhoz hasonlo.
A szoval ez a Milgram kisetlet nagyon erdekes. Giggsy te valami ilyen teruleten dolgozol ami ezzel foglalkozik?

A poszthoz: Sokan nem tudjak, de egy olyan ember aki eljut odaig, hogy "nincs vesztenivaloja" sokkal veszelyesebb mint az aki parancsra, vagy az elvei menten cselekszik. A varosba bezart emberek meg mindig inkabb szerettek az eletet, meg akkor is ha bezarva vannak. Kate, Harold es a tarsaik jutottak el oda, hogy mar minden mindegy, nem maradnak itt tovabb, ha belehalnak se. Nem mellekesen Burke is, de o szinte azonnal erre jutott, hiaba ebresztettek fel a csaladjat, hiaba lett volna vesztenivaloja(az elete, csaladja), o megis kimaszott a sziklakon. Pilcher kifelejtette Burke eseteben, hogy o a titkosszolgalat ugynoke. Erre kepeztek ki. Pilcher sajat maga egy bizalmatlan, paranoid, szetesett gondolkodasu, kisebbrendusegi komplexusban szenvedo, konrtollmanias, megaloman kis gyoker volt, hat a varos is ilyen lett. Neki soha nem sikerult volna egy varos ilyen szintu kontroll alatti beinditasa.

Mermalior 2015.07.29. 08:53:05

Kiábrándítóan szar kivitelezése egy remek sztorinak. A híres színészek kritikán alulit nyújtottak.

melee sc 2015.07.29. 13:35:56

SPOILER!!!

Nekem tetszett a sorozat főleg az 5. rész után. Előtte annyira nem tűnt érdekesnek.
Viszont nagyon egyetértek az első hozzászólóval, a lezárása pocsék. Rohadtul nem érdekel egy tinizsarnokos uralom és abból való kikecmergés. Valamint a főszereplő kinyírása miatt is kasza a sorozat.

Padrinaggio 2015.07.30. 16:59:07

@Ez a nick még nem létezik: Egyetértek, lehet a sorozat második fele eseménydúsabb, de érdekes az első 4 rész volt!

Ez a nick még nem létezik 2015.07.30. 17:10:17

@Kuoni pásztor:
a könyvből kiderül, hogy ez Ethan 3. beilleszkedési kísérlete volt. Szóval gondolom egy próbálkozás volt, hátha így jobban megy majd, mind a kórházban ébredve :) Ha nem pont így lett volna a könyvben is, ami 2012-ben jelent meg, akkor azt mondanám, hogy a Lost-nak akart odakacsintani a rendező vagy a forgatókönyv író. :) De így nem.

rozsomák 2015.07.31. 19:36:25

@Giggsy: "Az, hogy bizonyos fokú kényszer hatására az emberek mire képesek MÁSOKKAL, az köszönőviszonyban sincs azzal, hogy magukkal mit hajlandóak megtenni."

Ahha.
Akkor első körben javaslom nézz utána ezeknek:

Kamikázék a II. világháborúban
9/11 esetén a repülőket irányítókkal
öngyilkos merénylőkkel, robbantókkal a mai időkben.

De nyilván ezek csak fikciók, nem voltak valódiak, ugye ?

Az írásod további részében meg megmagyarázod, hogy ha éppen tényleg mégis megtörténik az, ami szerinted nem lehetséges, akkor az miért természetes...

Most akkor szerinted tényleg komolyan kéne téged venni ? Akár egyetlenegy percig is ? :))
Te annyira inkoherens vagy egyetlenegy beíráson belül is, hogy az már nevetséges..
süti beállítások módosítása