Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Úgy hallotta, leniggerezték, ezért elkezdett üvölteni a metrón a The Walking Dead egyik színésze

2015. május 05. 09:02 sixx 100 komment

Chad L. Coleman elég ideges lett, amikor a metrón meghallotta, ahogy két utastársa arról beszél, vajon honnan ismerhetik, és egyikük a 

Nem ismerem ezt a niggert

mondatot ejtette el közben. Az AMC zombis sorozatában Tyreese karakterét alakító színész erre kicsit kiborult:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magichorze 2015.05.05. 09:23:03

[spoiler]
a sorozatban lett volna ilyen vehemens, meg most is elne :)

horcsogpofi 2015.05.05. 09:37:03

Szerintem kicsit túlreagálta...

ScooHu 2015.05.05. 09:51:05

Valószínű nem először niggerezték le. Kitudja hányszor tűrte el. Amerikában most amúgy is balhé van, hogy a rendőrség nem igen finomkodik a négerekkel. Ez mind együtt hozta ki belőle valószínűleg ezt.

Samott 2015.05.05. 10:13:28

En se nezem azt a sorozatot, en se ismertem volna fel... ezen kiakadni? Hulye sztárallűrök.

sztich 2015.05.05. 11:33:15

Be van baszva, nem?

teszt123456789 2015.05.05. 12:14:29

@Samott: Jah, hülye sztárallűrség kiakadni a rasszizmuson. Kösd fel magad légyszi.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.05.05. 12:28:15

szóval nem cigány, hanem roma ?

juhaszvik 2015.05.05. 16:39:24

Az Egyesült Államokban és más amerikai országokban elterjedt volt a magyarok rabszolgaként való tartása még a XIX. században is, melyből számos kávé, gyapot termesztő gazdagodott meg, annak köszönhetően, hogy a magyarokért csupán egyszer, a megvásárlásukkor kellett fizetni, azután már csak úgy mond fenntartási költségük volt (etetés, őrzés). Az állati sorban tartott magyarok jogait semmibe nézték, sokan emberi mivoltukat is megkérdőjelezték. Ebben az időszakban aggatták rájuk a maggyer kifejezést, melyet aztán a magyarok felszabadítása után még sokáig, sőt a mai napig sértésként használják.

Csak hogy értsétek miről van szó.

lobster thermidor 2015.05.05. 16:57:06

Utazott volna a budapesti egyes metrón.

Hattáb 2015.05.05. 17:01:15

Ilyen egy igazi művész....@ScooHu: Ha a Baltimore-i esetre gondolsz hát ott annyi hibádzott hogy a rendőrök is feketék voltak...Ez persze a sajtót meg a rasszizmus sűrű emlegetésében.

Hattáb 2015.05.05. 17:02:04

szóval nem akadályozta meg

Sergei Alexis 2015.05.05. 17:13:49

Ez az amit sosem fogok megérteni. Ha éppen hőböröghetnékjük van, akkor ez a világ legnagyobb sértése, feljelentenek, tönkre teszik az életedet és karrieredet érte és mocskos rasszista leszel örök életedre... de ha egymás között vannak, akkor minden második szavuk a nigga, nigger. Hát így megy ez

Alick 2015.05.05. 17:27:43

Simán visszavághatott volna a whitie-vel vagy a pinkskin-nel... :)
De ha csak ez a reakció jött ki belőle, még azt hiszik hogy leesett a vércukra a banánhiánytól... :)

egyszoban 2015.05.05. 18:11:06

Nekem a mostani, egyes amerikai városokban zajló zavargásokról valamiért mindig ez az infografika jut eszembe:

kepfeltoltes.hu/view/150505/1419692790404_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2015.05.05. 19:06:16

Épp azt meséli hogyan old meg egy paraméteres egyenletet.

Hattáb 2015.05.05. 19:50:03

Rafináltan van a cím megfogalmazva..."úgy hallotta, leniggerezték.." szóval csak úgy hallotta. Lehet hogy valami teljesen mást mondtak mellette, de egy begőzölt fekete alig várja hogy a fehérek torkának ugorjon.

jeanbart 2015.05.05. 19:58:31

Egyébként a fiatalok arról beszéltek ,hogy Schwarzenegger már terminátornak kicsit trottyos , BÁR kerékpáros terminátornak még elmegy , de csak 3 kerekűn mert különben felborul , és ilyesmi ... na ebből lett a niggerezés

totalnick 2015.05.05. 20:30:38

@juhaszvik: "Csak hogy értsétek miről van szó."

Régen rabszolga sorban éltek. Ma pedig olyan negyedek vannak, ahová még a rendőrség sem mer bemenni az ottlakók miatt. Az index(vagy a hvg) is megírta nemrég, hogy az amerikai fekete lakosság fiatal férfiállományának nagy része börtönben van, vagy már lelőtték valami bűncselekmény közben, ezért eltolódtak a nemi arányok. Szóval ilyen közegben kénytelenek élni a fehérek. Így nem csoda, ha niggereznek.. Csak hogy te is értsd! :-)

que le 2015.05.05. 20:34:35

@egyszoban: De azt tudod, hogy itt pont nem erről van szó? Szerintem mindenki tudja, hogy a feketék szegényebbek és a bűnözők jó nagy része is közülük kerül ki. Ezek elég lényegtelen számok főleg, hogy:

A rendőri túlkapásokról van szó. Arról, hogy feketékkel szemben sokkal durvábban viselkednek azok, akiknek elvileg a rendet kell szolgálniuk. Nekik nem szabad nézniük a bőrszínt, mégis ezt teszik sokszor. Méghozzá elég durva esetek vannak...

Ez az infografika főképp azért is félrevezető, mert összemossa a rasszista indíttatású támadásokat minden mással. Szívesen néznék például egy olyat, hogy a rendőrség milyen arányban járt el jogszerűtlenül a fehérekkel és milyen arányban a feketékkel szemben (persze arány, nem szám hiszen tudjuk, hogy több a fekete bűnöző).

Balint86 2015.05.05. 20:42:21

Mit mondjanak rá ??! Azt hogy kínai, egy negro bazd meg.

Hattáb 2015.05.05. 21:26:19

@que le: durvábban viselkednek velük a rendőrök, mert jellemzően agresszív, erőszakos törvényekre fittyet hányó viselkedést mutatnak feléjük. A négerek intelligenciája annyira alacsony,hogy képtelenek értelmezni a legegyszerűbb, legősibb törvényeket is,ne lop,j ne ölj,stb. Gyakorlatilag alig emelkednek az állatvilág fölé.

0dzsud0 2015.05.05. 21:29:40

nem a walking dead színésze...hanem a wire-é :)

♔batyu♔ 2015.05.05. 21:35:40

Helyesen: Nem ismerem ezt a svédet. És akkor nincs probléma.

bloglegelő 2015.05.05. 21:43:08

(videó is van ? nálam nem jön be, mindegy)

Amúgy meg, ha mások - teszem azt nem provokálóan hangos stb. - magánbeszélgetéséből hallotta ki, akkor semmi, de semmi köze hozzá, akárminek is nevezik.

Így viszont sokat tesz a valódi, hiteles emberi jogvédelem lejáratásáért, tetszett volna uralkodni magán.

Dr_utcai_arcos 2015.05.05. 21:52:08

@magichorze: a legszarabb rész volt a sorozatban, majdnem áttekertem...
@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: egy társaságban megjegyeztem, hogy imádom a néger zenéket. Erre nekem állt egy kiscsaj, hogy hogy képzelem, neki vannak fekete barátai, és már ejnye, meg bejnye, hogy ez hogy bántaná őket afroamerikaiakat. Mondom, pont lesz***om mi a nyavalyád, elég valószínű, hogy ezeknek az előadóknak már a dédszülei is Amerikában születtek, k**ra semmi közük Afrikához.

Dr_utcai_arcos 2015.05.05. 21:53:32

@0dzsud0: ott is sittest játszott :PP, véletlenek nincsenek!!44

un 2015.05.05. 22:38:52

Jaja ez Cutty :)))

Koca Caola 2015.05.05. 22:48:39

A 21. században már nagyon nem menő négerezni, főleg niggerezni. De amíg magukat is niggerezik, addig nem nagyon várhatnak mást mástól.

keményen drogozó kisember 2015.05.05. 23:21:07

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Hát azért nálunk is van egy népcsoport, akikre nemsokára az indiomagyar szót kell majd használni, ha nem akarod, hogy megszóljon a sok nagyontársadalmiegyüttélő sznob majom.

Pl.:
Húzd rá, indiomagyar, ki tudja, meddig húzhatod!

Valamint indiomagyarútra ment, indiomagyarpecsenye stb.

keményen drogozó kisember 2015.05.05. 23:32:11

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Tévedsz.
Ami magyarul néger, az angolul a black. A nigger az sértő.
Ja, olaszul meg nero, nem negro. Spanyolul negro.

Ha nem tudsz nyelveket, ne próbálj meg felvágni velük, mert hülyének fognak nézni. Jogosan.

"van különbség egy svéd meg egy orosz között, fehér ide vagy oda"
Ja, mert a négerek viszont egy nép, egy értékrenddel... Te tényleg ennyire hülye vagy?

@Koca Caola:
A XXI. században (így írják magyarul) nagyon nem menő olyan baromnak lenni, mint te vagy.
Ennek a rassznak a neve magyarul néger.
Mi a faszt csináljanak szerencsétlen spanyolok például, akiknek nincs más szavuk rá, csak a negro?

Egy szőrös fehér 2015.05.06. 00:09:34

Engem még a sápadarcú, lisztesképű, szőrös fehér, farang,gringó, stb. sem zavar.
Sőt gondolkodtam azon, ha valahova ki lenne írva, hogy "fehér nem mehet be" én meg sem próbálnám.

tralalala 2015.05.06. 00:31:06

@Egy szőrös fehér: ja, vagy a gaidzsin, goj, ilyesmi. Mondják ha akarják, én udvariasan mosolygok és hatalmasat szarok rá :)

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 01:08:41

@tralalala:
Ez mindkettő (gajdzsin, goj) csak annyit jelent: idegen.
Semmi lenéző nincs egyikben sem.

zsoltix 2015.05.06. 01:28:21

Richard Pryor is hogy kiakadt a Vaklármában.

2015.05.06. 01:47:05

ahogy üvöltözött lehet rendőrt kellett volna hívni rá... micsoda állat...

lezsír (törölt) 2015.05.06. 03:04:31

@juhaszvik: csak hogy értsd miről van szó: a négerek mellett voltak ír, fehér rabszolgák is, akiket a britek szinte ingyen adtak (gyerekekeket is) sokkal olcsóbbak voltak az afrikaiaknál, ezért kegyetlenebbül is bántak velük
A fehèr lakosság nagyon kis százaléka rendelkezett rabszolgákkal. Az első modern rabszolgatartó Amerikában pont egy fekete volt :) persze előtte az indiánok is tartottak rabszolgaként más indiánokat (később foglyul ejtett fehéreket is) állati sorban, de az nem a modern rabszolgaság.

A rabszolgaság az egy olyan állam által szabályozott, jogszerű, jogilag kikényszerített, az állami erőszakszervezetek által védett struktúra volt, mint Európában a jobbágyság, ma a piacgazdaság, demokrácia, magántulajdon védelme. Aki akkor rabszolgát tartott, az jogszerűen járt el, mai erkölcsi mércével mérni aljas képmutatás. Ráadásul a lakosság pár százaléka volt rabszolgatartó akkoriban. Visszamenőleg kárhoztatni a rabszolgatartót olyan, mint amikor a kommunisták felakasztgatták a régi rendszer "kiszolgálóit", akik szerintük rettenetes dolgokat követtek el: földbirtokosok voltak, gyárosok és bérmunkásokat alkalmaztak. Az utókor lehet, hogy a mai munkaadókat is felkötné, mert minimálbéren tartottak munkásokat és nem Apple meg Facebook részvényben fizették ki őket.
Az utókor mindig kurvára okosnak hiszi magát és főleg erkölcsösebbnek, mint a régiek.

A magyar jobbágy nem sokkal az amerikai rabszolga előtt szabadult fel, az orosz jobbágy meg jóval utána. Mégse viselkedik állatként az európai jobbágy leszármazottja. Akkor se ha leparasztozzák. Nem építenek affrimative actionre karriert a fehér ír rabszolgák utódai, se a kelet-európai jobbágyok.

lezsír (törölt) 2015.05.06. 03:07:48

@keményen drogozó kisember: a néger meg annyit jelent: fekete

Problem? No problem.

Engem is laowaioztak kínaiak, ami azt jelenti öreg idegen. Vagyis csúnya idegen. Mert ugye a fehér ember az öreg és ocsmány egy kínai szemében
Leszartam? Bizony hogy leszartam.

lezsír (törölt) 2015.05.06. 03:10:05

@Hattáb: ugyan, a sajtó sose emlget ilyen fontos tényeket, mint hogy fekete rendőr ölt feketét

Race baiting az jobb biznisz

lezsír (törölt) 2015.05.06. 03:18:07

Zimmermanól is terjesztették, hogy fehér, közben latino, hispanic.

Meg úgy hallotta hogy leniggerezték. LOL. Szóval még ez se biztos. Nem mintha ez feljogosítaná a chimp-out-ra.

@egyszoban: ugyan kérlek, tényekkel, adatokkal, statisztikákkal nem tudod összezavarni a race baiting fanatikusokat.
A race baiting egy vallás, az ellen a logika, adatok, tények mit sem érnek.

lezsír (törölt) 2015.05.06. 03:23:47

@Alick: a négerek részéről simán megy a cracker, whitie szöveg. Mégse hisztiznek tömegesen a fehérek.
Az ázsiaiak meg szarnak az egészre, elárasztják az egyetemeket affirmative action meg sportösztöndíjak nélkül is. És hangyaszorgalommal átveszik a vezető pozíciókat mindenhol. Addig a négrek nyalogatják a 150 éves képzelt sebeiket. Pont olyanok, mintha holokauszton vagy trianonon vergődő zsidók vagy magyarok lennének. Szánalmasak.

zsubiaba 2015.05.06. 04:14:22

en.wikipedia.org/wiki/Nigger
Ez a szó annyira vállalhatatlan Amerikában, hogy egy celeb simán elvágja magát, ha kimondja. Még híradásokban sem mondják ki, ha erről van szó, hanem ez az n-word. Itt vannak aranyos példák: blackamericaweb.com/playlist/celebs-who-got-in-trouble-for-using-the-n-word/item/90505 Szóval ez lenne a kontextus alapból ennek a szónak a használatásra. Most nem mennék bele abba, hogy jogosan háborodott-e fel, azt hallotta-e, illetve feketék maguk közt miért használhatják mégis (ebben a linkben amugy az elso példa egy fekete kosaras, aki egy fehér játékost niggerezett le.)

lezsír (törölt) 2015.05.06. 04:35:03

@zsubiaba: igen, ez a hadjárat egy szó ellen nagyon szépen mutatja az amerikai társadalom képmutatását. Igazi szemforgató, hipokrita tempó. Nem véletlenül pellengérezik ki ezt a tendenciát a stand-up comedy fellépői is.
Guilty white liberals... Így hívta őket George Carlin. Akik szavakon lovagolnak, pereskednek, látványosan felháborodnak, és bocsánatot kérnek mindenért, keltik magukban és másokban is a bűntudatot 200 évvel ezelőtt történt dolgok miatt, a józan észt és arányérzéket sutba dobják, ha alkalom adódik valami kis profitot csiholni megélhetési rettegésből, gyàrtják az eufemizmusokat, finomkodnak, játsszák a túlérzékenyt, lecsuknak 20 éves egyetemista fiatalokat underage drinking miatt, de 17 éveseket simán felvesznek a hadseregbe, hogy aztán külföldre küldjék őket embert ölni.
Szexuális bűnözőként regisztráltatnak és egy életre ellehetetlenítenek általános iskolás, alsó tagozatos fiúgyerekeket, amiért megpuszilnak egy nekik tetsző kislányt. Meg ráhívják a SWAT team-et a kisfiúra, ha gun gesture-t csinál a kezével az iskolában. Magyarul pisztolyt formáz a mutatóujját kinyújtva és rámutat valakire.

Vicc az egész.
Az értelmesebb amerikaiak is facepalm-mal reagálnak ezekre a hülyeségekre. Ebben élen jár a South park, jól kiröhögik a polkorrekt szemforgatókat.
Magyarországon is volt ilyen hisztikampány a cigány szó miatt, hogy ezentúl csak romának lehetett volna hívni őket, de még a tisztességesebb cigányemberek is elzárkóztak ettől a hülyeségtől.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.05.06. 05:52:05

@zsubiaba: na igen. Lásd South Park, mikor Randy Marsh a vetélkedőben "kitalálja", hogy a n*ggers-ben (definíció: idegesítő emberek) csillag helyére i betű kell... :DD

val 2015.05.06. 06:47:12

Én azt csodálom, hogy nem gumibotozták el.
Be volt drogozva?

Pepe135 2015.05.06. 07:58:06

És akkor meg mi van? Fekete... a másik meg sárga, a harmadik fehér. ez egy tulajdonság, mint ahogy magas, vagy alacsony... kövér, vagy sovány
Itt lenne az idő, végre nevén nevezni a dolgokat!

Soulriver 2015.05.06. 08:21:29

@Samott: Az intelligenciahányadosod 1-es! leülhetsz!

Szabványok 2015.05.06. 09:09:27

@Koca Caola: Én még a xx. században szocializálódtam. Embereket sértegetni akkor sem vallott úriemberre. De magánbeszélgetésben szabadság volt, a barátommal beszélgetve még a királynőt is szidhattam.
Sajnos a xxi. század ezzel a hülye, 1984-re emlékeztető szómágiájával nagyon álszent, kontraproduktív. No, megyek és eszem egy romapecsenyét. Utána meg egy afroamerikaicsókot.

Mercel 2015.05.06. 09:21:54

@Kitiltottak a zusabol de LESZAROM.:

Abban az ámerikában csinálják jól ahol az ügyészség évtizedeken keresztül hamisított és manipulált bizonyítékokat, hogy mindig a vád jöjjön ki jól a szituból? Vád és vádlottfüggetlen volt a manipuláció csak, hogy értsd a kis beszűkült agyaddal is.

Jimbo75 2015.05.06. 09:30:50

A kalapácsa nem volt nála? Stop, hammertime:)

aegithalos 2015.05.06. 09:35:22

@que le: Na figyu, durva vislekedes: www.youtube.com/watch?v=i_XgMOd-FAQ

Kerdes: azert lotek a kocsi utan, mert fekete volt, vagy azert, mert elotte kvazi arendorre tamadtak es leszartak a torvenyes ugymenetet? Hint: engem is allitottak mar meg gyorshajtasert autopalyan, volt gey hangulata, de nem verekedtem, hanem alairtam a papirt es mentem isten hirevel.

ö...mikó? 2015.05.06. 09:42:08

@que le: ja, meghalt pár fehér, nem számít. Csak nehogy szegény feketékre csúnyán nézzenek. Végignézted azt a statisztikát? Nem mindegy, hogy mi egy gyilkosság indítéka? Elvették több ezer ember életét, de nem számít, mert azok fehérek? Te beteg vagy??? Többet ér a PC, mint az emberi élet???

Tóth Ágas 2015.05.06. 09:52:27

afroamerikai úriember

spLEEn 2015.05.06. 09:55:34

Egyszerűen képtelen vagyok megérteni az Amerikaiakat ezzel a műbalhéval kapcsolatban, amit a nigger szóval csinálnak. Teljesen mesterségesen gerjesztették ezt az egészet és közben észre sem veszik, hogy mennyire nevetségessé vált ez az egész. Lehet sértegetni embereket enélkül is (meg is teszik) és lehet olyan kontextus is, amibe belefér az, hogy nigger. De ezek a marhák még a Django-n is kiakadtak, hogy minek niggereztek benne ennyit. Persze nem ez az egyetlen képmutató baromság amit csinálnak, úgyhogy azért annyira nem vagyok meglepődve.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 10:45:44

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Az a botrány, hogy a nigger szót nem lehet használni a négerekre."

Jól mondod, bozgor.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 10:52:21

@Mercel: "Abban az ámerikában csinálják jól ahol az ügyészség évtizedeken keresztül hamisított és manipulált bizonyítékokat, hogy mindig a vád jöjjön ki jól a szituból?"

(Hú, ha egyszer itt kezd el mesélni egy (ex-)ügyész arról, hogy hogyan jön ki az a csodálatraméltó vád-sikerráta, miközben még a média szeme előtt zajló ügyekben is rendszeresen kénytelen szó szerint lebaszni a nyomozó hatóságot a bíró valódi és biyonyítékhamisítást takargató hanyagság miatt...)

doki'81 2015.05.06. 10:52:52

Teljesen igazat adok a niggernek, egy niggert nem lehet csak úgy leniggerezni :)

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 10:59:22

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "én utálom a néger zenéket?"

Definiálnád, hogy milyen az a néger zene?

Hirtelen eszembe jut a rap és hip-hop, ami nekem sem a szívem csücske, mint ahogyan az alapdisco Boney-M sem, viszont a blues/jazz/soul Ray Charlesszal, L. Armstronggal, netán a pop S. Wonderrel, L. Richievel kellemes a fülemnek, Tony MacAlpine zongora- és gitárvirtuozitásáról nem is beszélve.

Melyik ezek közül "A néger zene"? Mind, cakkpakk, bár műfajilag közük sincs egymáshoz?

Fekete Mamba 2015.05.06. 11:03:24

Amit Nagymedve csinál, vagyis , hogy fenyegetően üvöltözve rohangál fel-alá a kétszáz kilójával, az elég közel van a garázdasághoz.

271. § (1) Aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsen, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 11:04:47

@orosz69: "Kínait láttatok már így viselkedni nyilvánosan? "

Nem, kötélidegeik vannak.
Legfeljebb, ha mégis elpattannak valakinél, kiirt egy óvodai kiscsoportot óvónőstül. De a kivégzőosztagnak udvariasan köszön.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 11:09:14

Egyébként ha már meg kellett szólalnia (egy lesajnáló tekintet több lehet, mint egy óbégatás), szerezhetett volna kellemesen nosztalgikus perceket az értőknek, miközben fejet hajt a nagyok előtt: www.youtube.com/watch?v=Aicdfl1-bi8

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.05.06. 11:14:07

Biztos csak félreértette a néger szót, ami egyáltlán nem sértő.

David Bowman 2015.05.06. 11:32:13

@juhaszvik: Sose sértődnék meg, ha magyarnak neveznének. Pedig én se vagyok túl büszke honfitársaimra.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 11:46:33

@evil demon satan devil: A legtipikusabb pedig a meg nem említett blues - amiből pl. Hendrix is hendrikszesedett, a Deep Purple belilult, a LZ léghajósodot, stb., amikor a rap és a hiphop még rossz álom sem volt. Hogy a Black Sabbath a nulladik percben zenei apátiába fulladt volna a jazzgyökerű szólók és Ward pláne jazzes dobolása nélkül, az közhely.
Nnna mindegy.
Hallgatok egy kis Thin Lizzyt...

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 11:55:25

@evil demon satan devil: (Egyébként a jazzt ugyanazért nehéz en bloc utálni, amiért a metalt is: a Stryper zenében misézésétől a Shadow Galleryn át a kibetűzhetetlen és kimondhatatlan nevekig minden kutyafasza benne van a "metal" konténerében.)

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 13:13:59

@lezsír:
Nem egészen, a néger azt jelenti, néger.
De ha gondolod, keresd meg azt a nyelvet, amelyiken azt jelenti, fekete (mint szín).
Ne csodálkozz, ha nem fog menni.

Amit meg a nem mai mércéről írsz:
Akkor Kádárékat sem kellene mai mércével mérni, az 1950-es években bárhol a világon kivégeztek volna ennyi embert egy rendszerellenes megmozdulás után.
Szóval akkor amit Kádárék tettek, az is teljesen rendben van.
Leninékről nem is beszélve a cári család kivégzését illetően. Arra is van példa, alig több mint 100 évvel korábban megtettek a franciák, még 150-nel korábban meg az angolok is.

Szóval akkor minden rendben.
A faszért zaklatják akkor szerencsétlen Biszku Bélát?
Hát nem?

szekertabor · provo.blog.hu 2015.05.06. 13:21:37

@keményen drogozó kisember: A néger azt jelenti, néger, de a niger latinul azt jelenti, fekete.

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 13:22:56

@lezsír:
17 éveseket nem vesznek fel. Betöltött 18 év a korhatár.

@dr. mesterseges szinezek:
Ne tessék viccelni a Black Sabbath jazzgyökerű szólóival.
Bluesnak talán még el lehetne adni, bár leginkább egy bővített pentaton. Mondjuk 2 használható ujjal ez is szép teljesítmény.

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 13:24:31

@szekertabor:
Ezt mondom én is.
De a niger meg a néger nem ugyanaz, ahogy a kis meg a kés szó sem ugyanazt jelenti, pedig pont ugyanaz a hangcsere van csak bennük.

♔batyu♔ 2015.05.06. 13:24:35

Vajon miért nem csípik a négereket? Gondolom, beléjük is öltek vagy úgy ezermilliárdot felzárkóztatásra, ami talán 10%-on segített.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 13:25:22

@keményen drogozó kisember: De a román ajkon a bozgor tényleg csak azt jelenti, hogy magyar, pont úgy, ahogyan a usák ajkon a "néger" azt, hogy fekete - bármelyik erdélyi kartács megmondhatja. Használatba is kéne venni idehaza is, még mielőtt neaggyisten kihalna ez a nyelvet színesítő szó .

♔batyu♔ 2015.05.06. 13:26:16

A Magyarországon élő néger micsoda? Afro-magyar?

♔batyu♔ 2015.05.06. 13:27:28

@dr. mesterseges szinezek: Szerencsétlen románokra viszont nincs pejoratív szó, az egész világon az a román.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 13:28:19

@♔batyu♔: "Vajon miért nem csípik a négereket?"

Te azért, mert messze földön híres seggfej vagy. A többiekről nincs ilyen biztos info.

♔batyu♔ 2015.05.06. 13:40:06

@dr. mesterseges szinezek: Román vagy mi? Akkor köszönd meg a saját társaidnak seggfejkém, ne rám legyél dühös.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 13:50:21

@♔batyu♔: Miért éppen román ne lehetnék? Térdeplek itten a Trianon-oltárom előtt, és imádkozom az összes hozzád hasonló bozgorért.

♔batyu♔ 2015.05.06. 13:55:22

@dr. mesterseges szinezek: Ki nem szarja le éppen mi lennél. Leírtam egy TÉNYT ami akkor is tény, ha neked nem tetszik.

Hazudhatnék is, hogy á, dehogy, imádják a románokat, csak hogy ez nem így van.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 14:17:19

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Szóval az volna a néger zene, amelyben Eminemet tartják (ha jól vettem ki) az ásznak. Érthető.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 14:20:50

@♔batyu♔: Vagy te egy lencséspista, hogy tényed legyen?

Akárhogy is, egyet jegyezz meg - jobb, ha tőlem, a romántól hallod - még mielőtt pofára esel valahol, amikor életedben először kilépsz a határon: "ha magyar a barátod, nincs szükséged ellenségre". Kérdezd csak meg a Simicskát, vagy a Vikit!

♔batyu♔ 2015.05.06. 14:34:37

@dr. mesterseges szinezek: Inkább te jegyezz meg egyet, az igazság attól még igazság marad, hogy neked nem tetszik. Jobb ha tőlem a magyartól hallod, mielőtt pofára esel valahol, amikor életedben először kilépsz a határon.

Nem csodálom, hogy téged nem szeretnek a magyarok, elég kellemetlen ember lehetsz. Ha majd kijutsz külföldre, a magadfajta ott sem népszerű.

juhaszvik 2015.05.06. 14:48:24

@totalnick: pontosan mivel szeretnél érvelni? hogy rossz körülmények között hogyan élnek az emberek, hogyan hat rájuk az önszegregáció? és ezért egy metro utasát le kell niggerezni? a (faj)gyűlölet októl függetlenül elítélendő, pláne olyanok (afroamerikaiak) ellen érvelni, akiket nem ismersz.
@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: téged nem értelek. Most miért kezded el magyarázni, hogy mit jelent a szó? ha valaki toleráns, akkor nem használja (mivel érzi, hogy ez nem helyén való), ehhez hogy jön a jelentése? ha valakinek azt mondod k*rva anyád, akkor nem azzal érvelsz, hogy mi a kurva definíciója, hanem minimum megharagszol (mint, ahogyan a cikkben is történt). Majd idézd ide, hogy hol utaltam rá, hogy fogalmam sincs, honnan ered a szó jelentése (nagyjából a szorzótáblával egyenértékűen triviális dolgot írtál le).
@Shabby Bear: tök jó lehet a taplóságra büszkének lenni. Hasznos életet kívánok...
@lezsír: nem indokoltad meg, hogy már a (modern) rabszolgatartás idejében is szitokszónak használt kifejezésnek miért van manapság létjogosultsága? ugyanis én erre utaltam, illetve próbáltam érzékeltetni, hogy miért sértődik meg az, aki ezt teszi. Viszont érdekes témát vetettél fel, amiben nem tudok igazat adni. Csak mert elfogadott volt a rabszolgaság, az nem jelenti azt, hogy a jó érzésű emberek nem próbáltak kiállni az abolicionizmus mellett. Nem kezelték emberként őket, és erre semmilyen csordaszellem nem ad felmentést. Arról meg ne értekezz, hogy milyen etnikumok, népcsoportok, rasszok voltak még rabszolgák, mert nem releváns, nem erről volt szó. A magyar "beemelés" célja az érzelmi hatás (együttérzés, de úgy látszik túl nagyok elvárásaim) kiváltása volt. A "Csak hogy értsétek miről van szó" erre vonatkozott.
Most leülök.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 14:54:06

@♔batyu♔: "Ha majd kijutsz külföldre, a magadfajta ott sem népszerű."

A világ egyik lagnagyobb multinaci cégénél - itthon és nem itthon - eltöltött közel 18 év után erre mostantól mindenképpen oda fogok figyelni, ha ilyen okos fidesznáci mondja, mint te.

♔batyu♔ 2015.05.06. 15:00:45

@dr. mesterseges szinezek: Az, hogy multinál dolgozol, semmit nem jelent, attól még simán utálhatnak, valószínűleg utálnak is, a magadfajtának ugyanis tök mindegy micsoda, kommunistaként is gáz volt, libsiként is az. Látom, érvek helyett már "fidesznáci". Primkó kis gyurcsánycsicska lehetsz.

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 15:10:44

@♔batyu♔: Pontosan, kommunistának is szar voltam, libsinek is.
Irigyellek is, amiért minden rendszerben jól áll a nyelved.

♔batyu♔ 2015.05.06. 15:22:43

@dr. mesterseges szinezek: "Pontosan, kommunistának is szar voltam, libsinek is."

Na ezzel mélységesen egyetértek. A komcsik a kukában, a libsik dettó, egy csomó Soros pénz tart benneteket valahogy még a felszínen.

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 15:26:11

@dr. mesterseges szinezek:
Jó, de ezt miért nekem írod?

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Öcsém, ne ásd magad egyre lejjebb, mert egyre hülyébbnek fognak nézni.
A nigger a latin niger = fekete szóból ered. Ahogy a folyó neve is.
És nem, azért lett sértő, mert sértő, lenéző szónak indult eleve. Az angolban már jóval korábban a black szó volt használatos a négerekre, az a magyar néger szóval egyenértékű semleges szó.
(A magyarban soha nem hívták feketének a négereket, mi átvettük a latinból némi "magyarírással", ahogy más szavakat és más nyelvekből is.)

Ha hülye vagy, nem kéne okoskodnod.

♔batyu♔ 2015.05.06. 15:37:52

@keményen drogozó kisember: A magyarban a fekete, sőt feka elég általános a négerre, persze szlengként.

"Kibérelek egy jó nagy puputevét
Bejárom Kenyát és Zimbabwét
Minden feketének fizetek egy feketét
Tömény romantika, imádlak Afrika
Aha-ha

Rerf.:
Párduc, oroszlán, gorilla, makákó
bambusznád, majomkenyérfa, kókuszdió
szavannák, fekete nők
Ó-ó-ó, Afrika!

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 15:49:21

@♔batyu♔:
Igen, mostanában, amióta a négert nem tartják PC-nek.
A verseket, dalszövegeket meg ne tekintsük már mérvadónak, ott azt a szinonimát választják, ami a prozódiához megfelel.

Petőfi is írt olyat, hogy kurv'anyádat, de ettől olyan szó nem volt a magyarban akkor sem, hogy kurv. Tudod, költői szabadság meg mi faszom.

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 15:50:38

@♔batyu♔:
(mondjuk regényben olvastam is olyat, hogy "a fekete buszsofőrnek egészen halványbarna volt a bőrszíne" - persze, mert az eredetiben néger buszsofőr volt, annak lett volna értelme.)

aegithalos 2015.05.06. 16:29:10

@keményen drogozó kisember: usmilitary.about.com/od/joiningthemilitary/a/enlage.htm

"the minimum age for enlistment in the United States Military is 17 (with parental consent)"

Igazan nehez volt megtalalni a linket, tartott negy szo begepeleseig. Legkozelebb probald meg te is, hogy ne irj hulyeseget. Megeri.

keményen drogozó kisember 2015.05.06. 18:04:05

@aegithalos:
Azért ne hagyd le a mondat második felét sem, mert még azt mondják, hogy csúsztatsz, és igazuk lesz:
and 18 (without parental consent).

dr. mesterséges színezék 2015.05.06. 20:56:38

@royal fröccs: Na, megjött a segédem és lebuktatott.

zsubiaba 2015.05.07. 00:59:53

@lezsír: még egyszer: csak kontextust akartam adni, mert voltak fent kérdések, hogy miért akkora ügy ez. Azt egy szóval se mondtam, hogy egyetértek.

lezsír (törölt) 2015.05.07. 03:52:05

@keményen drogozó kisember: ostoba, 17 évesen lehetsz már katona az USA-ban
Látom más már utánanézett neked, olvass utána.
Nekem nem azzal van bajom, hogy 17 évesen bevonulhatsz, hanem hogy 21 éves korodig nem ihatsz közben, szóval 4 évig gyerekként kezel az állam, nem bízik benned, de arabokat azért ölet veled. Képmutatás, ez a bajom.

lezsír (törölt) 2015.05.07. 04:10:17

@keményen drogozó kisember: szóval 17 évesen csatlakozhatsz a fegyveres erőkhöz... Nincs több kérdésem.

@juhaszvik: "a jó érzésű emberek nem próbáltak kiállni az abolicionizmus mellett." - Jefferson, Washington és a többiek szerinted nem voltak jó érzésű, erkölcsös emberek? Teljesen belefért a jóérzés fogalmaiba, hogy rabszolgát tartsanak. Ráadásul nem minden rabszolgát tartottak ugyanúgy, volt akit családtagként kezeltek. Ahogy Széchenyinek meg a többi kiváló magyar államférfinak is voltak jobbágyai. Hogy hogyan bánt velük, az egy más kérdés, de miért akarta volna valaki felszabadítással megkurtítani a vagyonát? Megváltás, állami kivásárlás az meg nem egy áldozatvállalás, önfeláldozás a rabszolgatartó részéről. Angliában úgy szüntették meg a rabszolgaságot, hogy az állam kártalanította a rabszolgatulajdonosokat. Nem is volt ellenállás, háború.
A rabszolgaságot mai fejjel persze elfogadhatatlannak tartom, de tudom, hogy az akkor egy olyan gazdasági modell volt, mint ma a magántulajdon, vállalkozás, bérmunka, vagy pár évtizede az állami vállalatok kizárólagossága. Minden kor úgy tekint a saját rendszerére, mint egyedül üdvözítőre. A szoci érában átkozták a tőkés múltat, ami elnyomta a munkást, ma átkozzák az állami tulajdont, tervgazdaságot.
A rabszolgaság mai szemmel rossz, alkor ez volt a realitás. Északon a bevándorló orosz, német, ír szegények a déli fekete és ír rabszolgákhoz hasonló nyomorban éltek. Az északi tőkések nem a rabszolgafelszabadítás céljával indítottak harcot a dél ellen, hanem gazdasági érdekből. A dél kereskedett Angliával, szabad kersskedelem hívei voltak, észak meg védte volna az iparát az angol versenytől, ezért brutálisan magas vámokat szabtak, protekcionista politikát akartak, amik viszont a déli gazdaságot ellehetetlenítették volna. Vámok, adók ezek voltak az okai a polgárháborúnak.

lezsír (törölt) 2015.05.07. 04:27:43

@juhaszvik: "Nem kezelték emberként őket, és erre semmilyen csordaszellem nem ad felmentést." - ezt így kijelenteni HAZUGSÁG.
Nézz utána, hogy nagy amerikai államférfiak hogyan bántak a rabszolgáikkal. Taníttatták némelyiket, családtagként kezelték, még gyerekeik is lettek. Ha az Amerika-ellenes szovjet, kommunista történetírásból szerzed az információidat, akkor persze nem segíthetek.
Persze voltak szép számmal sokkal rosszabb körülmények közt tartott fekete és fehér rabszolgák is. Meg nagyon rossz körülmények közt élő szegény fehérek és feketék is, akik pont a rabszolgaság miatt alig találtak megélhetést bérmunkásként (a rabszolgaság alacsonyan tartotta a béreket). A déli fehérek elsöprő többsége (akik nem tartottak rabszolgákat) pont a rabszolgaság eltörlésében volt érdekelt, mert így bérmunkásként több, jobban fizető munkát talált volna. De nem voltak érdekeltek a déli gazdaságot megnyomorító magas adókban és védővámokban! Az Észak pedig ezeket tolta, adókat, vámokat... Nem volt szó kezdetben a rabszolgák felszabadításáról. A négerekről Lincoln is elég rasszista dolgokat mondott, semmibe se nézte őket, a felszabadításukra azért kerített sort, hogy a déli gazdaságot szétverje, nem emberbaráti okokból.

Nem fekete-fehér a kép, mint azt te hazug és/vagy tudatlan módon sugallni próbálod.

lezsír (törölt) 2015.05.07. 04:39:12

@juhaszvik: " Arról meg ne értekezz, hogy milyen etnikumok, népcsoportok, rasszok voltak még rabszolgák, mert nem releváns, nem erről volt szó."

Már hogy a picsåba ne lenne releváns, hogy nem csak fekete rabszolgák voltak!? Pont azért releváns, mert a fehér, ír rabszolgák még kegyetlenebb bánásmódban részesültek, mert fillérekbe kerültek a drága afrikaiakhoz képest. Mégis, ma az ír ősökkel rendelkezők nem építenek erre hisztikampányt, nem kiáltanak affirmative actionért, sportösztöndíjakért, nem játszanak gondolatrendőrséget, nincs bennük kényszeres polkorrektkedés, nem indítanak boszorkányüldözést szavak miatt. A négerek meg mást se tudnak.
150 éve történt dolgokon (rabszolgaság) vergődni nem menő. 90 éve történt dolgokon se menő vergődni (Trianon), de 70 éve történt dolgokon se (Holokauszt). Ez a múltból való megélés, történelemből haszon kicsikarása azoknak a biznisze, akiknek a jelenben vagy jövőben hasznos tudása, képessége, mondanivalója nincsen. Szellemi onanizáció, egyhelyben járás, farokverés.

aegithalos 2015.05.07. 15:36:59

@keményen drogozó kisember: csusztat a 'szom. Lehet 17 eves koratol valaki katona? Lehet. Te azt allitottad, nem lehet. Vagy a lehet definiciojaval van gond? Bonyolult szo.

juhaszvik 2015.05.09. 01:14:44

@lezsír: "Nézz utána, hogy nagy amerikai államférfiak hogyan bántak a rabszolgáikkal. Taníttatták némelyiket, családtagként kezelték, még gyerekeik is lettek."
"Pont azért releváns, mert a fehér, ír rabszolgák még kegyetlenebb bánásmódban részesültek, mert fillérekbe kerültek a drága afrikaiakhoz képest."
ööö... most akkor kegyetlenül bántak a rabszolgákkal vagy sem?

"Nem fekete-fehér a kép, mint azt te hazug és/vagy tudatlan módon sugallni próbálod. "
komolyan elment az eszed, folyamatosan szavakat adsz a számba, tökéletes példa erre Lincoln, akiről egy szót sem szóltam, te meg tartod itt az összeguglizott kiselőadásodat. de az ilyen jobbágyokat, mint te, nem is tudom, hogy minek győzködöm.
a jobbágy a te nigger megfelelőd, meg persze az enyém is, de aztán lehet, hogy csak akkor lenne bunkó a kifejezés, ha egy habsburg vagy almásy mondaná...

egyébként még nem tudtam meg, hogy miért kellett niggerezni. mert ugye a hozzászólásom még mindig erről szólt...
süti beállítások módosítása