Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Diadal: 5,3 millió nézőről mesél az MTVA sajtóközleménye

2015. március 16. 20:48 sixx 143 komment

dsc_000001-1.JPG

Megéreztem, hogy kell adnom egy lökést az MTVA sajtóosztályának ahhoz, hogy elkészüljön a Tökéletes Sajtóközlemény: sikerült a magyar sajtó jelentős része és a szakemberek által is egyöntetűen bukásnak tekintett március 15-i nézettséget kihozni úgy, hogy a naiv olvasók azt higgyék, mindenki hazudott, a köztévé meg letarolta a piacot, hiszen 5,3 millió néző, az már komoly szám, ugye.

Lófaszt.

Az MTVA megint azt csinálta, amit oly sokszor: önkényesen kiválogatott olyan számokat, amik a nézettségről, a valós nézői aktivitásról semmit nem mondanak el, viszont kiválóan mutatnak papíron. Ezt eljátszották Rákay Philip Itthon vagy - Magyarország, szeretlek! című hagymázas álmának nézettsége esetében is, én meg megírtam, ők pereltek érte, a bíróság meg elküldte őket a halál faszára, mert azt a nézettségmérésben járatlan bírónő is belátta, hogy az nem életszerű, amit az MTVA a sajtóközleményében közzétett.

Erre itt az újabb mestermű. Kicsit kivesézzük, ha nem baj.

1. Az indulás napján, március 15-én 3,5 millió fő volt a csatorna összesített elérése a Nielsen Közönségmérés szerint. Az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12%-kal nőtt március 15-én, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5,3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára.

Kumulált/összesített elérés. Azon személyek száma vagy aránya (COV illetve COV%), akik az adott események - idősávok vagy műsorok - közül legalább egybe minimum 1 percre belenéztek. Ez az a szám, amit nem szoktak alkalmazni, mert nincs értelme. Ugyanis nem mér semmit. Ez kb. olyan mintha a BKV kihasználtságát azzal mérnénk, hányan haladnak át az összes BKV-megállón, és azt mondanánk, hogy 123 millió per év. Akár még igaz is lehetne, de használhatatlan szám. Ez csak azt mutatja, hogy az öt köztévére összesen egy percig ennyien kapcsoltak oda. Ez nem nézettség, ez a kétfejű borjúra való rácsodálkozás száma, odakapcsol, egy percig nézi, majd megy Liam Neesont nézni az RTL Klubra. 

A nézettségmérésben releváns számnak a rating, azaz nézettség (a tévés háztartások hány százaléka nézte az adott műsort) és a share, azaz közönségarány (a bekapcsolt tévék hány százalékén ment az adott műsor) számít, különböző célcsoportokra (18-49, 18-34, 18-59, teljes lakosság, stb,) levetítve. Ebben az összevetésben a közmédia eléggé leszerepelt, erről itt írtunk bővebben

2. Az óránként jelentkező új M1-es híradók közül a délelőtti kiadások 220 ezer fő fölötti nézettséget és 11% körüli közönségarányt értek el, az egyes kiadások elért közönsége 346 ezer fő volt.

tumblr_nlbmlckw3l1qzz4nyo1_1280.jpg

A délelőtti műsorsávban a Nemzeti Hírtévé 220 ezer fő feletti nézettséget egyszer, reggel 8 és fél 9 között ért el, 241 380 fővel (célcsoport: teljes lakosság) Délben voltak a csúcson 265 442 fővel, de az már nem délelőtt, ugye. A többi híradó nézettsége elmaradt a 220 000-es számtól, amiről a sajtóközlemény mesél. A 11 százalék körüli közönségarányt sem tudjuk értelmezni, ez most a Híradókra vonatkozik? Milyen korcsoportban? Hány adásra? Átlagolva? Az elért közönségről meg már írtam.  

Még valami. A fenti képen a Nemzeti Hírtévé hírműsorainak nézettsége miatt veri a mellét pirosra a közmédia, de annyira ostobák, hogy nem látják, mekkora öngól lőttek. Hiszen ha az össznézettséget leosztjuk húsz műsorra, akkor műsoronként 132 030 főt kapunk. Az meg pont a legalacsonyabb szám az összevetésben (leszámítva a Duna Worldöt), ugye.   

3. Az M1-en 19:30-kor jelentkező híradó több mint 50 perces kiadása 794 ezer nézőt ért el hosszabb-rövidebb időre.

Az M1-en 19:30-kor jelentkező híradó az első félórában 239 017, a másodikban 210 640 nézőt érdekelt. A 794 000-es szám az oda, majd elkapcsolók száma. Jól hangzik, mint az S-oszályos Mercedes a hatodik emeleti panel erkélyén, csak semmi értelme.   

4. A Duna TV-t is megtalálták a nézők, hiszen a Magyarország, szeretlek! este 20 órakor 552 ezer fős nézettséget és 10,5%-os közönségarányt ért el.

Pontosan. Ugye, hogy lehet rendes számokat is közölni?

dsc_000001.JPG

5. Az MTVA új gyermekeként bemutatkozó új sorozat, a Kossuthkifli első részének nézettsége 21.00 órakor 435 ezer fő volt, 9,7%-os közönségaránnyal és 974 ezer elért nézővel.

Ismét az elért néző - mit akarnak ezzel sugallni? Az is le lehetett volna írni, hogy a 435 ezer főből 102 ezer a második félórára elkapcsolt, de oké, minek savazza magát a tévé, megtesszük helyettük mi is.   

6. Az M2 esti műsorsávjában debütált a Petőfi TV az első, Én vagyok itt című műsorral, amelyre összesen 891 ezren kapcsoltak, benne a Red Bull Pilvakerre is közel félmillióan.

Hogy ez a szám honnan van, azt nem tudhatjuk. A nyolctól fél 11-ig tartó műsornak összesen 252 057 nézője volt, ebből a Pilvakernek kilenctől fél 11-ig összesen 169 ezer. EZ a nézettség, nem AZ, hogy valaki odakapcsolt, belenézett, és elment aludni. 

Az MTVA ismét kétségbeesetten próbálja magyarázni a bizonyítványt, azt, hogy a fiatal nézők látványosan nem foglalkoznak sem a nekik gyártott tartalommal (Pilvaker: 0,8 százalékos közönségarány, 15 ezer néző) sem a Kossuthkiflivel (4,8 százalék, 81 ezer néző), az m1 adásáról meg nem is beszélek inkább, mert nekem is van szívem valahol.    

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mate2003 2015.03.16. 20:53:52

Lian - Liam, körülü - körüli,

Leadfoot 2015.03.16. 21:03:59

Odafönt nagyon vágják, miként kell a statisztikákat úgy értelmezni/tálalni, hogy nekik legyen jó.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.03.16. 21:22:23

Komolyan mondom, hogy a képek mellől már csak Béla hiányzik :)

Bambano 2015.03.16. 21:23:02

nem jól értelmezed azt az első képet...
leszóltak a könyvelésre, hogy mennyi zseton ment el, azok visszaadtak egy számot, igazi könyvelőhöz méltóan eFt mértékegységben...

Gour (törölt) 2015.03.16. 21:27:49

Nem a Rakosi éra statisztikáit kotorták elő az archívumból? Nem is értem miért nem a nézők 99.9%-a nézte a műsorukat mint egy rendesebb diktaturában. :)

M_R 2015.03.16. 21:29:34

Ma igen vicces volt amikor pár percre belenéztem az M1 Akkor Amikor híradóba. Valamelyik állami főbarom sikerként értékelte, hogy szemben a szoci időkkel ma sokkal többen vannak börtönben (valami közel 20% növekedés) - Tehát ha több a bűnöző, az azt jelenti hogy nőtt a közbiztonság.. Vagyis unortodoxiában minél több a bűncselekmény annál jobb a közbiztonság.. Bár lehet hogy még 2 hét...

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2015.03.16. 21:34:41

Sima nyugdíjaskábítás. Eddig is kábultak voltak, most is azok. Mutogathattak volna plüss Viktort is, attól is bekábulnának. Felesleges pörögni rajta, a legtöbbje ezeket a magas számokat már nem is érti.

Benn Húr 2015.03.16. 21:46:30

Akkor, ha jól értem, amennyiben Kolosiék 20 híradót nyomnának naponta, 37589180 főt érhetnének el? Nagy-Magyarország íme eljő!

Sherlock20 2015.03.16. 21:47:27

Azért azt tegyük hozzá hogy a Kossuthkifli m1 szintem nem hozott rossz nézettséget, mármint Fapad, és a legtöbb import sorozat se tud(ott) nagyon többet. Persze más kérdés hogy a beleölt pénz arányban van-e ezzel a nézettséggel.

Amúgy arról nincs valami adatotok, hogy más országban állami, tisztán hírtv milyen számokat hoz? Mert ezeket az adatokat most nem igen van mivel összevetni. Mert ez önmagában kevés, de kérdés, hogy máshol, bárhol a világon hoz-e egyáltalán jobb számokat hírcsatorna?

Az meg, hogy mtva ilyen anadatokat közöl, nem meglepő, pár 10ezres nézettséggel senki se verné a mellét. Néha a nagyok is magyarázzák a bizonyítványuk, de legalább egy olyan tv, aminek igazából tök mindegy, hányan nézik mert nem reklámból él, felvállalhatná saját magát.

Sherlock20 2015.03.16. 21:49:12

@M_R: Az, hogy nőtt a börtönök telítettsége, nem feltétlenül annak az oka, hogy a bűnözés nőtt, hanem hogy az elkapottak aránya javult. Ami nem biztos hogy így van, de alaptalanul ne dobálózzunk kijelentésekkel.

nakiazaki 2015.03.16. 21:53:07

Irgalmatlan nagy bukás lesz ebből, ha így folytatják. De folytassák csak, ilyet még úgyse láttam..!

bz3255 (törölt) 2015.03.16. 22:07:34

ki a tököm néz ma még tv-t? ami érdekel letöltöm, nincs benne reklám. a filmek, sorozatok bármikor percek alatt elérhetőek, sorozat esetében usa vetítés után pár órával, felirattal, angol, majd magyarral is akár. sport, hír és egyéb események internetről tájékozódik az ember. sporteseményt meg élőben a sport tévéken nézünk. nincs szükség ma már állami köztévére, még pár év megszűnik a közönségük is kihal. a mai 40esek már nem fognak tv-t nézni se ma sem 10 év múlva.

Lacka929 2015.03.16. 22:12:33

"az m1 adásáról meg nem is beszélek inkább, mert nekem is van szívem valahol" - nem, nincs. De ezért szeretünk. :) Mondjuk ezek nem is érdemelnék meg.

cradbox 2015.03.16. 22:13:44

Nekem (a fenti statisztikán kívül) az volt a nagyon kemény, hogy a jó 45-50 perces adásba NÉGYES darab külföldi anyag fért bele. Nagy terjedelemben foglalkoztak viszont szegény száguldó riportersráccal (abszolút nem híradóanyag két médium vitatkozása), aki nyilván nem tehet arról, hogy ekkora baromságot találtak ki neki, hiszen a közlekedési hírek pont azokhoz nem jutnak el, akiket érintene - a közlekedőkhöz, akik vezetés közben épp nem M1-et néznek, pláne nem nagyon van miről tudósítani délelőtt 10-kor, de ezért még kár volt Worluknak beletörölnie a lábát.

Nyilván a kezdeti gyerekbetegségeket majd finomhangolják (a kétszemélyes időjárásjelentésnek semmi értelme, pláne így, a közlekedésnek is csak reggel és délután 5 magasságában), még az is elnézhető, hogy egymás után három mondatot nem tud sok riporter baki nélkül elmondani.

Ami nem elnézhető, az a tudatos manipulálás és a ferdítés, az szégyen.

rexcramer 2015.03.16. 22:16:55

Srácok, Putyint megtaláltátok?:)

Figyuzzka 2015.03.16. 22:20:44

Nekem tök mind egy, h mit találnak ki, csak azokat a plakát méretű betűket vegyék már le!!!
Szerintem még egy 50 colos tévén se mutat jól! :D Ami sokaknak lehet :D

olyan8 2015.03.16. 22:21:26

“Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok”

GrandPa 2015.03.16. 22:22:41

Annak idején az iskolában a Tanárnéni nekem úgy magyarázta:
" Kis hazugság -> Nagy hazugság -> Statisztika"

Bikli néni 2015.03.16. 22:24:47

"Elvtársak, a tervet 110%-osan teljesítettük!" Fuck yeah.
Viccen kívül: a szomorú ebben az, hogy azok az agymosott idióták, akik ezt nézik, komolyan be fogják cumizni, hogy ez most az ország legnézettebb valamije.
És azon morfondíroztam közben, ha már úgyis ennyire technikailag meg szakmailag felkészült stáb ül ott, nem fogja majd vajon valaki meghekkelni az élő adást, és a képre lemoshatatlanul odapakolni a VALÓS statisztikai adatokat?

Mellesleg, még ha az utolsó szóig, ferdítés nélkül igaz is lenne, amit fent állítanak az MTVA-nál, akkor se nézném őket. Az öndicséret büdös, csak hogy finoman és úriasan fejezzem ki magamat.

prakp 2015.03.16. 22:26:00

Még a Jupiteren, kedd reggel is összeszedettebb volt a banda, vigyorogva megette a polgár a propagandát. Vasárnap ilyen utóérzésem volt. Annyi előnye van a dolognak, hogy visszamondtam a tv előfizetést. Amire szükségem, vagy igényem van, majd beszerzem, ahonnan akarom és tudom. Jó poén ez az internet.

pokesz70 2015.03.16. 22:26:44

@Sherlock20: "legalább egy olyan tv, aminek igazából tök mindegy, hányan nézik mert nem reklámból él, felvállalhatná saját magát."

Nekem nem tökmindegy, 80,5 milliárd forintunk bánja. Ha nézné(n)k, mert lenne mit nézni, legalább mondhatnánk, hogy érdemes volt 2x annyi pénzt belefeccölni, mint amennyit kivontak a közoktatásból. Így ez csak simán pazarlás és közpénzek fideszesítése (mint párttelevízió).

perszepolisz 2015.03.16. 22:29:59

5,3 millió. Atyaég. Mire jó ez?

perszepolisz 2015.03.16. 22:32:20

Kíváncsi lennék egyébként hány magyar háztartásban van tévé. Jó lenne tudni mert lehet hogy kiderülne, hogy tulajdonképpen tegnap mindenki az M1-et nézte.

dr Smittpálelnökúr 2015.03.16. 22:39:27

Most komolyan azt akarják sugallni, hogy azok nagy része, akik nem wellnesseltek, vagy kirándultak a hétvégén, mind őket nézték???

K0vasz 2015.03.16. 22:44:27

De bazmeg, komolyan 5 millió? Ennyi erővel nyugodtan mondhatták volna, hogy 5 milliárd, az is ugyanennyire hihetően hangzott volna... amúgy meg, mire jó ez? hogy azt a százezer nyugdíjast elámítsák, hogy az országban minden második ember m1-et néz hétfőn napközben?

Ez így tényleg egy kabaré, hogy egyrészt a kutya nem nézi őket, másrészt ahogy mondanak (hazudnak) valamit, rá egy percre már meg is jelenik az igazság a neten...

autosvilag.com 2015.03.16. 22:44:33

Szóval ezért nem lesznek nyitva a boltok vasárnap, hogy mindenki otthon nézze az MTVA műsorait!

Nem Penny hajója 2015.03.16. 22:45:42

Gondolom be vannak szarva az MTVA-nál, hogy hiába ölelgetik, csókolgatják a fideszes szőranyát, ki lesznek baszva, ha még egy szaros Hír Tv 2.0-át sem tudnak összehozni, ezért most megpróbálják kidumálni. Jó esélyük is van erre, mert nem hiszem, hogy Viktorék kenik-vágják a nézettségmérést.

Akármi Áron 2015.03.16. 22:46:09

@perszepolisz: :))) Ja, mindenki, de az egyik fele az M1-et nézte, a másik fele OV-t a téren:)

komolytalan samu 2015.03.16. 22:49:38

Megtehették volna, hogy a nézettséget egyperces sávokban mérik, ami felszorozva egy 60x24-el talán már a kínai 1-es nézettségét is verte volna. Ezzel a mérési technikával egy 100 ezres rating 144 milliós nézettséget hozott volna és akkor szabó lászló zs se a wc-n ülne hígfosással, hogy melyik alföldi faluba kerül kiküldött tudósítónak.

A válasz az egész számmisztikára természetesen itt gubbaszt: ha ennyi pénzért nem jön össze a nézettség emelkedés és egy értelmezhető közönség a 24 órás agitpropnak, azt ma még a magasban fingó közmédiaseggek fogják bánni.

Az életüket hazudnak, lehetnél megértőbb is kicsit.

Bambano 2015.03.16. 22:56:01

@perszepolisz: jó meglátás.

ma Magyarországon nagyságrendileg átlagosan 2.2 fő egy háztartás. Tehát 10 millió lakosra nagyságrendileg 4.5 millió lakás jut.

unionista (törölt) 2015.03.16. 22:59:41

ezeket még a fidesz2 is kibassza ha ők nyernek.

csak egy néző 2015.03.16. 23:00:01

Józsi bácsi, mennyit fog elleni a disznaja?
-Há' honnan tudnám én aztat?
-Durr egy pofon
- Há' mennyit kell neki elleni?
-12- t
-Hát akko 12-t. És ezt megmondták a disznónak is?

Tóth Csaba Tibor 2015.03.16. 23:01:27

ezt a posztot eddig többen olvasták, mint ahányan valaha is látták ezt a hírt a köztévén. ennyit erről.

jet set 2015.03.16. 23:02:36

Szerintem a tévékészülékek 99,9%-án elérhető a köztévé. Miért nem ezt veszik elérésnek? Ráadásul ez a kikapcsolt tévékre is igaz. Mondjuk a többi csatornára is, de ez mellékes.

lutria 2015.03.16. 23:03:26

Naná,majd bevallják hogy elszúrták...Talán volt ma reggel egy zárt ülés egy titkos,lehallgatásbiztos szobában ahol igen(és kiosztották a névre szóló lecseszéseket),majd előjöttek ezekkel a számokkal.

Atika!!! 2015.03.16. 23:09:33

2.6 millióan látták a 20db "hír"adót... ÖSSZESEN...

Bikli néni 2015.03.16. 23:18:43

De jó volna, ha bizonyos politikai erők támogatottságát is az MTVA számítási módszerével mérnék... Meglenne a reményem, hogy többnyire mégsem agyhalottak lakják ezt az országot.

Ütökafejedre Különbözőhelyekre 2015.03.16. 23:19:52

Gyenge kezdők csinálták ezt a felmérést!Bízták volna azért a pár tízmilláért énrám,kihoztam volna országosan 9.8 milliós nézőszámot,sőt 2,3-2,4 milliárdnyian a még a világon is nézték volna!Oszt aki nem hiszi,járjon utána!! :D

-Sarq- 2015.03.17. 00:00:18

Azért lettek jogászok ezek a gecik, mert a számokhoz hozzá sem tudnak szagolni.

kis.herceg 2015.03.17. 00:03:30

az oké de mikor lesz már napilajos?

dekol84 2015.03.17. 00:53:54

@M_R: Én is néztem! Azon lamentált az a barom, hogy ők az igazságszolgáltatás pártján állnak, a bűnt üldözik, míg a cocik a bűnelkövetők oldalán álltak (tényleg ezt mondta ez az agyhalott fideszbarom).Ezért most egy apróságért is sittre basznak, míg az eemúútnyóócévben ez nem így vót! Na ezért vannak többen a börtönben - mondta ő, és ezért baszkurálnak a börtönviszonyok miatt az EU-ból, mondta a hírtv-s fapina!

Ne küldj levelet 2015.03.17. 01:25:42

Legközelebb mondják azt, 10,6 millió szem nézte.

internal_combustion 2015.03.17. 02:17:08

Kosuthkifli.... basszus, tényleg vártam. kb 10 percig bírtam és csak azért nem kapcsoltam el egy perc után, mert akkora nagy szívem van. Na mindegy. Illetve azért nem mindegy, mert ahogy látom, így most engem is beszámoltak egy nézőnek :D

Megdobbent 2015.03.17. 02:28:09

filip meg idoen elhuzott, nehogy rafgojak ezeket a szamokat :) De azert nyugodtan kiirhatnak hirado kozben, hogy mondjuk budapesten most epp 2.500.000-en nezik az adasunkat, es akkor igy hirado vegere elmehetne 11-15 millioig, egybol interaktiv elmenyt adna :)
Egyebkent ahol egy orban a miniszterelnok, ott egy adobol fizetett kozmedianak igenis 5,3 millio a nezettsege, evidencia! :)

Gerberus 2015.03.17. 03:35:31

Odakapcsoltak egy időre, mert a médiában is van katasztrófaturizmus. :)

stickerey · http://pixelkripta.hu 2015.03.17. 05:10:49

... és mi van, ha a számítógép elől a konyhába osonó kölök is láthatott valamit a híradóból, miközben szendót csinált? Azt már fel sem tünteti az MTVA? Van ez a nézettség akár 7 millió is, az úristenit!

p.a.r.t.i.z.a.n 2015.03.17. 05:55:49

Tegnap belenéztem öt percre, azon a fehér izén megjelent hogy nőtt az építőipar, közben a faszi arról szakértett hogy vissza fog esni mert lassan kifutnak a kormányzati megrendelések. Aztán a fehér izén hosszan, nagy narancssárga betűkkel égették a néző tudatába hogy mennyire sikeresek a családi mezőgazdasági üzemek, de nem volt valami hatásos mert nem tudtam feledni amiről nem beszéltek, hogy hányat döntöttek be mert oda kellett adni a legelőiket a haveroknak hogy felvehessék utána az EU-s támogatást, mert drága a medence fenntartása a budai villában.

Tahó Sandokan 2015.03.17. 06:08:00

nehéz lett volna 10 millió fölé tornázni a nézettséget? Kell a hitelesség. Ez a 2,6 millió pedig... 20x felemelsz 20 kilót, az nem pont olyan, mint egyszer 400-at.

Gizella Bottyán 2015.03.17. 06:31:56

@retek: A nyugdíjasok között is pont annyi a buta, mint a népesség többi részében. Buta gyerekből buta felnőtt és buta nyugdíjas lesz. Mint nyugdíjas, nem szeretem az általánosítást. Rádiót nem hallgatok, köztévét nem nézek, mert egyetlen igaz szó nem hangzik el. Marad az internet, míg be nem tiltják.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.03.17. 06:34:57

Ez még viccnek is rossz, de sajnos van az a réteg akiknek szól, és tudják hogy meg is eszik.
De remélem ezzel csak még több ember szemét nyitják fel mennyire megy a rizsa Vityáéknál.

anyo05 2015.03.17. 06:44:52

+ még hozzá a népszavazás, ja, 19 kérdéssel és bukik a kormány:DDDD Miközben Viktor, Viktor, ordította a több 100ezres tömeg a Nemzetinél:))))
Nektek semmi sem jó:((( Hány orrba vágás kell még, hogy belássátok, hogy nincs helyetek a magyar politikai életben?????
Az új M1 meg próbálkozás és próba üzem!!! Bezzeg, ha az ATV csinálta volna!!!!

jpmoliere 2015.03.17. 07:27:45

Ezt a 80 milliárdot az egészségügynek kellett volna adni, talán kicsit fontosabb, mint ez a kommunista pártpropaganda.
Egyébként holnapra már 100 millió fölötti lesz a nézettsége, és a márctizenötös bérközönség el fogja hinni.

Lázár-Nagy Zoárd 2015.03.17. 07:32:08

SIXX: ha van egy kis ráérő időd, megtennéd nekem, hogy a királyi tévé módszertana szerint számolva valójában hány ember él (néz tévét) Magyarországon? Szerintem gyanúsan sokan vagyunk...

Adfsad 2015.03.17. 07:32:13

Ilyenkor miért nem fordulnak akik panaszkodnak a fogyasztóvédelemhez? Hiszen megtévesztették őket. Főleg a második képnél, ahol az almát a körtével hasonlították össze. Hiszen egyik esetben az össz nézőszámot vették alapul a többi csatornánál pedig a adott műsorsávban a legtöbb nézőt. Tessenek panaszt tenni: www.nfh.hu/

csak egy néző 2015.03.17. 07:35:49

Azért az "izirájder öcsém" valamivel jobban sikerült, mint ez a kifli.

mthrfckr 2015.03.17. 07:39:25

és ha összeadjuk az összes számot, akkor kijön vagy 20 millió néző, és azok csak a közszolgálatit nézik. :D

zsoltix 2015.03.17. 08:00:39

Ez kb. olyan, mintha valaki bemenne másfél percre a munkahelyére, aztán úgy vennék, hogy ledolgozta a napot.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2015.03.17. 08:02:23

@Gizella Bottyán: Szövegértelmezési 1x1:

Nem írtam olyat, hogy a nyugdíjasok buták. Azonban azok akik ettől bekábulnak jórészt nyugdíjasok. És mivel benyalnak mindent, hát finoman szólva is buták. Elég megnézni a tényleges nézettségi statisztikát akár M1, akár Kossuth, a hallgatóközönség jelentős része már nyugdíjas.

seahawks 2015.03.17. 08:04:44

annyira szar az egész, hogy be kéne szüntetniük a gecibe. ezt sok tehetségtelen kóklert meg el kéne zavarni a petőfi rádió gagyi szpíkereivel együtt..

Netuddki. 2015.03.17. 08:07:20

Na SIXX, ezt írd meg:
index.hu/belfold/2015/03/16/bojkottalhatjak_a_fideszesek_a_magyar_nemzetet/

Az orbánék utasításba adják a pártfunkciknak, hogy olyan médiumoknak nem lehet nyilatkozni amik esetleg kényelmetlen, az ország 3/4-ét érdeklő, esetleg a viselt dolgaikat boncolgató kérdéseket tehetnek fel nekik.
Bammeg, de itt nincsen cenzúra meg diktatúra mi?

Bejegyzéshez: Az egyik bemondó nem a szupermen elmaszkírozva?

un 2015.03.17. 08:08:20

Nem jó a link, a filipes

Erik Bálint 2015.03.17. 08:10:25

Te sixx a te stasztikád ott a jobb sarokban mit mutat az eléréseket általában? különböző IP ről? vagy akik legalább 10 percet töltöttek az oldaladon hogy el is tudták olvasni a cikked?

Netuddki. 2015.03.17. 08:12:47

@seahawks: Szerintem meg lassan azt kéne boncolgatni, kik azok akiket az orbán rezsim akkora pozícióba emelt, hogy kiválogatták "ezeket" a tehetségtelen bagázst. Aztán esetleg azt se ártana, hogy mik voltak a kiválasztási szempontok? Tuti nem szakmai hozzáértés.
Például a "szupermen inkognítóbanra" maszkírozott gyereknek olyan tenyérbemászó fidelitasos feje van.

Amúgy meg jó, hogy az ingatlanmutyis rogán kezdi pedzegetni ezt a teljes vagyonnal felelést a brókereknél. Hát én kiterjeszteném a "politikusokra" is. Főleg ha kárt okoznak az államnak és az adófizetőknek. Ez a fideszes hírtévé pedig a sikkasztás egyik állatorvosi lova lesz hamarosan...

cukkmukk 2015.03.17. 08:17:36

@Leadfoot: Igen, és a legnagyobb baj, amikor a maguk által kreált sikertörténetet ők maguk is elhiszik.

hannamontanna 2015.03.17. 08:25:57

Na most miért ne lehetne ilyen jó a nézettség? Én ugyan az elsőt nem néztem, de mivel röhögni szeretek, a tegnapit megnéztem. Ezáltal növeltem a nézettséget. Meg van az a katasztrófaturista dolog is. Amikor olyan sz*r, hogy nem bírod levenni a szemed. Tökre vicces. :-D Szerintem a Heti hetes után múlt héten ez volt a legviccesebb műsor.

Netuddki. 2015.03.17. 08:27:17

@Erik Bálint: Aztán ez miért is érdekel itt tégedet, és kit akarsz vele összezavarni? Muhaha!

Inkább áruljál már el valamit!
- 2008-ban regisztráltál. Vagyis te regisztráltál, és nem a pártközpont.
- Aztán az első hozzászólásod 2011.09.-ben volt. Nem valamikor az önkormányzati választások körül? Hehe.
- Aztán 2012-ben néha, néha pár hozzászólás.
- Aztán 2013-ban semmi. Csak nem kirúgták a nick előző gazdáját? Muhaha!
- Aztán 2014. 02.-ben ismét aktivizálódott a nicked. Érdekes, úgy megint a választások körül.
- Aztán megint semmi 2014.09.-ig. Önkormányzati választások? Hehe.
- Aztán megint semmi 2015.02.-ig. Veszprémi választás? Muhaha!

Mindenesetre aktivitásodat tekintve (vagy a nick gazdáinak az aktivitását) nem sokat fizethettek ott a fideszes pártközpontba a kubatovék. Mert természetesen a hozzászólásaid tartalma nem egészen burkoltan fidesszimpatizánsra vall. Muhaha!

"Erik Bálint 0 bejegyzést írt és 120 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2008.09.03. óta tag."

raingun 2015.03.17. 08:32:09

Kommunista vezetésnek kommunista a TV-je is.
Persze hogy lezárult a rendszerváltás, mert megint abban élünk.

Netuddki. 2015.03.17. 08:33:47

@cukkmukk: El a francokat hiszik! Színtiszta, tudatos propaganda. Csak a sajtó azon részével állnak szóba amelyik nem akarja lebuktatni őket, vagy a markukban tartják az ott dolgozók tökeit.

Nagyon hiányolok Magyarországról egy olyan sajtót amelyik meginterjúvolná ezeket a tetveket, valóban függetlenként, és nem lenne lehetőségük kibújni se a kérdés se a válasz alól. Addig meg, mindenki ismeri a mondást, hogy a cigány is a maga lovát dicséri. Kábé ennyire hitelesek.
Ha valóban úgy lenne ahogy állítod akkor nem bújkálnának az igazi riporterek, és a kérdéseik elől, és nem semmitmondó, "ki ha én nem" válaszokat vetnének oda a kérdezőnek...

Eruka 2015.03.17. 08:34:35

Valami ilyesmire szokták azt mondani, hogy beleszaladtak tátott szájjal a f@szerdőbe... :D

odamondó 2015.03.17. 08:35:20

Ez a legviccesebb híradó szerintem valósak azok a nézettségi adatok.

WhiteFalcon 2015.03.17. 08:36:52

Szokásommal ellentétben, hiszek ennek a statisztikának. És ezt csakis a különféle hírportáloknak (pl. mint az index) köszönhetjük. Ti csináltatok reklámot, hogy mennyit bakiznak az induláskor, persze, hogy mindenki odakapcsolt, hogy megnézze.

lazaraki 2015.03.17. 08:38:34

Azért egy dolgot nem észlelt a posztíró és a kommentelőkórus sem. Az agymosás szempontjából mindegy, hogy 20 híradó kell naponta ahhoz, hogy megtörténjen vagy egy. A köztévé a kereskedelmi tévékhez képesti szinte korlátlan erőforrásaival nem kell hogy relatíve legyen hatékony legyen és nem is akar ebben a versenyben indulni. Neki abszolút mértékben kell hatékonynak lenni, így vagy úgy, de elérni a lakosságot. A ő számaik ezt a fajta hatékonyságot mutatják, a szokásos médianézettségi adatok és mérések pedig nem mondanak róluk olyasmit, ami őket érdekelné. Illusztrálva, ha végtelen földterületem van, és a cél a lakosság ellátása élelmiszerrel, akkor ha elég nagy területen vetek, a legpocsékabb fajlagos termelékenységgel is sikerülni fog. Természetesen minden mutató messze alatta lesz egy modern nagyüzemi gazdaságének, de ez csak a modern nagyüzemi gazdaságot érdekli.

igazi hős 2015.03.17. 08:39:50

@Erik Bálint: "Ha nagy a szükség, közel a segítség!" Íme a válasz a téged emésztő kérdésre: szevasztok.blog.hu/2014/01/22/amit_az_olvasottsag_szamlalorol_tudni_kell
(Eddig is egy kattintásra volt tőled, de az úttörő ahol tud, segít.)

Netuddki. 2015.03.17. 08:43:08

@WhiteFalcon: Aha!

Te is mi a faszt csináltál 2009.-től 2015.02.28.-ig?

"WhiteFalcon 0 bejegyzést írt és 896 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.07.09. óta tag."

Megjegyzés: Nemcsak a fideszes oldalon vannak fizetett trollok.

MoxNox 2015.03.17. 08:49:35

@nakiazaki: Milyen bukás? A köztévé nem piaci alapon működik, remekül lehet belőle pénzt szivattyúzni a haverok számláira, kutyát nem érdekli hányan nézik valójában, tökéletesen dübörög a NER.

MoxNox 2015.03.17. 08:51:19

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Hogyhogy mit csinált? Írt 896 hozzászólást, ahogy te is írtad. Mit kellett volna még csinálna?

csak egy néző 2015.03.17. 08:55:27

"A folyosón dolgoztatják a köztévé gyakornokait, mert annyian vannak
Az Index értesülései szerint 80 gyakornokot vett fel a köztévé Híradója. Ez annyi ember, hogy rendesen nem is férnek el, ezért a folyosóra kihelyezett asztalokon tanítják be a friss dolgozókat. Forrásunk szerint „a szerkesztők meg kb. osztályfőnökké változtak, és ideológiai nevelésben is részesítik a gyakornokokat, akik némán nézik, ahogy átírják az anyagaikat megfelelő hangulatúra”. Kérdéseinkkel megkerestük az MTVA Kommunikációs Igazgatóságát is, aki mindent cáfoltak az előbb leírtakkal kapcsolatban."

Nocsak, nocsak megint csak hazudtak nem kicsit a színvonalat elnézve.

KrustytheClown 2015.03.17. 08:57:08

A hírtévé bevezetésének lófasz értelme sem volt. Egy ilyen kicsi piacon bőven elég lenne, ha a köztévé hétköznapokon hajnaltól kora estig minden órában egészkor adna egy pár perces hírműsort és lenne napi 3-4 hosszabb híradó. S mivel alig van reklámidő, könnyen ki tudnak tölteni egy slotot tartalommal (a sorozatok epizódjai általában 40 percesek).
Például:
15.00 Hírek, időjárás
15.10 Dokumentumfilm-sorozat
16.00 Hírek, időjárás
16.10 Filmsorozat
17.00 Hírek, időjárás
17.10 Talkshow / bármi
18.00 Hírek. Regionális hírek. Sport
18.15 Vetélkedő / bármi
19.00 Velős híradó
20.00 Gyors hírösszefoglaló
20.05 Kezdődik a főműsoridő.

Latin-amerikai kereskedelmi(!) tévéken is hasonló módszerrel élnek egyébként, ott nemcsak a délutáni, hanem az esti telenovellák alatt csíkokon futnak a friss információk néhány szóba belesűrítve, illetve kicsi infografikán megjelenik valamelyik sarokban a lokálisan várható időjárás. A reklámszünetekben meg olykor-olykor 1 perc erejéig bekapcsolnak a hírstúdióba.

báró Csekonics 2015.03.17. 09:08:11

Ha a fenti képen összeadjuk a számokat, akkor kb. tegnap kiürültek az utcák és közterek mert szinte mindenki a TV-t nézte - vagy ezt a csatornát, vagy azt...
Csak arra kell figyeljenek a nagy statisztikagyártásban hogy nehogy 10 millió feletti szám jöjjön ki :-)

nakiazaki 2015.03.17. 09:09:07

@MoxNox: szakmai, erkölcsi, stb. Meg azért nekik is vannak hirdetőik, ha nem is sok.

KrustytheClown 2015.03.17. 09:11:45

@lazaraki: a furcsa az, hogy a BBC és több európai köztévé simán nézi a főcsatorna mutatószámait is, érdekli őket a nézettség, s ha egy szórakoztató műsor nem hozza a várt nézettséget, akkor egész egyszerűen megnyomják a cancel gombot.

Atiati 2015.03.17. 09:16:25

Némi igazság azért van a mérésben, hiszen egy ilyen jellegű HírTV-t már csak a szerkezete miatt sem fognak pár percnél tovább nézni egy nap. Hiszen ha megnéz egy hírt az ember, aztán leadják 1 óra múlva ugyanazt az maximum háttérzajnak vagy agymosásnak jó.
Tehát ebben az értelemben valóban felesleges összehasonlítani a kerTV-s fő mérőszámokkal, mert ez alma összehasonlítása a körtével. Ugyanúgy igaz ez visszafelé is, a kerTV-ken meg az általuk fontosnak tartott mérőszámok nem érnek semmit.

2015.03.17. 09:16:53

@Sherlock20: Akkor mondjuk felderítetlen és felderített bűnelkövetések arányára kellett volna hivatkozni, például, nem a börtönök telítettségére, ami hatalmas csúsztatás. Így @M_R: megfigyelése teljesen jogos.

un 2015.03.17. 09:19:48

Meztelen a király, nem? Bár elborzadok, amikor látom a tömegeket komolyan ünnepelni Közép-Európa legszegényebb országában, de ha azt vesszük, a közmédiát meg a kutya se nézi. Talán azért mennek ki az utcára, hogy ne bukjanak le a munkatársak, szomszédok előtt, hogy titkolják valódi véleményüket - de otthon, a négy fal közt már eszükbe sem jut Kobra 11 helyett a fidesz-gengsztereket nézni (nemhogy tapsolni nekik)?

2015.03.17. 09:20:38

@bz3255: "a mai 40esek már nem fognak tv-t nézni se ma sem 10 év múlva."

Gratulálok, ippen megfogtad a lényeget. Biztosan a letöltött filmek hatása.

Bikli néni 2015.03.17. 09:20:59

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: A Supermanes gondolat nekem is rögtön bejött, tényleg csodálkozom, hogy a Clark Kent-faktor nem szúrta ki tömegesen mindenki szemét :D

Mellesleg, hogy ne érhesse szó a ház elejét, én a Nielsen helyében adnék ki egy közleményt a nézettségmérés szabályairól. Mert hogy egy commentblog fikázza (jogosan) a nemzeti izét, az persze, hogy támadási felület és a sok droidnak nem érv.

Kotkodus 2015.03.17. 09:21:54

ráadásul forma 1 hétvégét mértek nem forma1 hétvégékhez.

ergo a nézettségi adatokat egy drága külföldi műsor segítségével kozmetikázták ki.

mivel a bázisadat (első hétvége) magas lett, alig várom, hogy láthassam a jövő vasárnapi nézettségi adatokat, az előzőhöz képest... valamiért van egy olyan érzésem, hogy azzal nem fog büszkélkedni a közmédia. remélem sixx azért résen lesz...

sixx · http://comment.blog.hu 2015.03.17. 09:23:28

@Bikli néni: a Nielsen adatokat szolgáltat, nem szabályoz. nem azt írtam, hogy nem lehet reach-et mérni, hanem azt, hogy nincs értelme, mert nem mérvadó.

Filo 2015.03.17. 09:40:45

@Kotkodus: Dehogynem, büszkélkedni fog. Lehet, hogy már 10 vagy 20 millióan nézik majd őket addigra...

Scagnetti 2015.03.17. 09:43:48

Ha belegondolunk, hogy a jövőben a közmédia minden nap mutat valamit, amin nevethetünk, már nem is olyan sok az a nyolcvanmilliárd. A Fidesznek végre sikerült mosolyt csalnia az emberek arcára. És még milyen nagy nevetés lesz, ha véletlenül emelkedni kezd a nézettség, és kijön, hogy 20-30 millióan is nézik.

2015.03.17. 09:47:37

sztem ezek a számok már megvoltak 14-én... :D

MoxNox 2015.03.17. 09:50:49

@nakiazaki: A szakmai és erkölcsi bukáson már nagyon régen túlvagyunk :)

zsebatya 2015.03.17. 10:06:26

Technikában jártas urak, ugyan mi a brék miatt villog ilyen stroboszkópszerűen az időjárási blokk bal oldali képernyője? Először azt hittem, beszart a plázatévém.

Mercel 2015.03.17. 10:19:10

Az okostévének több előnye is van, az egyik az, hogy le lehet tiltani a picsába az összes közszolgálatinak nevezett szart.
Azon meg mit csodálkozunk, hogy nem mondanak igazat a nézettséggel kapcsolatban ha maga a műsor készítés sem szól másról.

Mercel 2015.03.17. 10:22:13

Nem látom a fideszdroidokat sehol még nem szóltak nekik, vagy már lecsengett az első kommentekben a Sixx hazudik, mindenki hülye és a föld különben is lapos téma?:)

Mercel 2015.03.17. 10:22:59

Volt egy vessző is csak kimaradt

koschwarz 2015.03.17. 10:25:12

Csak azt bánom, hogy azzal, hogy a csatornaszörfölés közben átléptem a párttévéken is, hozzájárultam ezekhez a "statisztikákhoz". Legközelebb vigyázni fogok, és inkább benyomogatom szám szerint azt a néhány csatornát, amit nézek. :D

koschwarz 2015.03.17. 10:26:56

@Mercel: A fideszdroidok már nem is tudták ezt a számot feldolgozni, most mindegyik a fülén keresztül füstöl...

2015.03.17. 10:27:00

@Sherlock20: "tök mindegy, hányan nézik mert nem reklámból él"
Egyrészt nem reklámból él, a fidesz kormányt reklámozza közpénzen.
Másrészt 80 milliárd túl sok pénz ahhoz, hogy tök mindegy legyen mire költik.

Ha reklámból élne, akkor lenne tökmindegy, bár valahol az is a polgárok pénze, mégsem kötelező jelleggel gyűjtik be tőlük. Ráadásul akkor kénytelenek lennének olyan műsort készíteni, amit néznek is.

@zsebatya: Más frekvencián dolgozik a kijelző, mint a kamera. A technikus elfelejtette rendesen beállítani.

zsebatya 2015.03.17. 10:31:02

@Ylim: Köszi. Mindenesetre mulatságosabb így a látvány, hogy tudom, emberi balfaxság miatt van.

Kijelölt Önkéntes 2015.03.17. 10:52:27

Nem kell (ál)szerénynek lenni!
5,3 + 2,5 határon túli + 1,5 idegenbe szakadt + 0,5 külföldön dolgozó + 0,2 idegen = 10 millió!
Továbbá 2 millió fő nem nézte, mert a kormánypártok rendezvényein vett részt, így ők - a későbbiekre nézve - egyelőre a rejtett, de egyben biztos tartalékot jelentették.
A színvonalas, kitartó fáradozás mindig kivívja a méltó elismerést...

Pic 2015.03.17. 10:58:06

A Kossuthkiflire egy vélemény: Nálunk kedvesem nagyon rágerjedt a dologra. Ezt várta 2 hete. A történelmi téma, a színészek, stb.... Aztán elkezdte nézni és bealudt rajta. Másnap kérdeztem, csak legyintett... Ha jól sejtem ennyi volt....

Ma Baker 2015.03.17. 11:00:03

Valakinek nagyon fáj, hogy 5,6 millióan kíváncsiak voltak inkább a 15.-ei ünnepségre, mint az ATV-n az izraeli választások esélylatolgatására, vagy a vidám vasárnapra a nemzeti ünnepünkön.
Egyébként akkora szólásszabadság korlátozás és állami médiatúlsúly van per pillanat, hogy a komplett jobboldalnak (a szavazók ~63%-ának) van egy királyi M1-e, egy marginális Echo TV-je egy Magyar Hírlapja meg a hatalmas Kuruc Infója megjelenési felületként. Az összes többi média a "demokratikus, kinyíltszemű, liberális, toleráns, nem kirekesztő" összesen huszonvalahány százaléknyi jelentéktelen ellenzéki pártocska szekerét tolja, mert oda fűzi gazdasági érdeke.

Hektor Honig 2015.03.17. 11:33:32

@bz3255: Nem így van. Ez csak a Te érdeklődésedet tükrözi. Az emberek néznek tv-t!

vakrep 2015.03.17. 11:50:35

szerintem az emberek lassan nem fognak tv-t nézni én már 40 vagyok, lassan nem a fiatalabb nemzedék, de már én is csináltam olyat, hogy bekapcsoltam a tv-t, "nézd milyen jó film", kimentem a konyhába , csináltam 2 szendvicsert meg nyitottam egy sört, közben letöltöttem a filmet és megnéztem a szgépről

más
szerencséjük is volt, mert hétvégén a sport műsorok miatt még oda-oda kapcsolgatnak a polgárok, de ez tényleg silány lesz

más
a 63% már régen nem annyi (ha egyáltalán valaha volt annyi)

WhiteFalcon 2015.03.17. 11:59:17

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: az a szó, hogy irónia, számodra semmit nem jelent.

Túrós (törölt) 2015.03.17. 12:17:36

lemaradtam... nemzeti híradóbolt?

Csillagszemű Juhász 2015.03.17. 12:36:00

@Ma Baker: "5,6 millióan kíváncsiak voltak inkább a 15.-ei ünnepségre"- nem kérdés, ez a nap hozzászólása :D:D:D

daito 2015.03.17. 13:27:54

@Ma Baker: sz.r érzés, hogy már nem engedik leírni a HírTV-t, meg a Nemzetet, mint sajátot?
És egyébként a Demokrata már kutyafüle? (Viszont az tetszik, hogy a rádiókat nem soroltad be sehová.)

InteriorLulu 2015.03.17. 13:31:17

@Ma Baker:
"...5,6 millóan kíváncsiak voltak...". Ugye elolvastad a posztot, ami alatt kommentelsz?

Ami a szavazók kb. 63%-át illeti: az idén februári mérések alapján az öt közvéleménykutató a Fidesz-KDNP támogatottságát a választókorúak körében 21 és 30% közé hozta ki, ez átlag mondjuk 26%. A Jobbiké 14 és 17 közötti, tehát az átlag mondjuk 16%. Összesen tehát 42%. A 63% helyett.

Ennek a 42%-nak szól - ideszámolva a Simicska-Nyerges-érdekeltségeket is, lévén attól, hogy pár hét óta néha már kritizálják a kormányoldal egyes lépéseit és egyes képviselőit, még semmiképp nem mondhatjuk, hogy az ellenzéki érzelműeknek szólnának -, szóval az összesen 42%-nak szól a komplett közszolgálati (M1, Petőfi, a két Duna), az Echo, a Hír, a Lánchíd Rádió, a Class FM, a MN, a MH, a Metropol, a Heti Válasz, a Demokrata, a Helyi Téma, az MNO, a Mandiner, a Pesti Srácok és persze a kuruc.
A többi (mimimum ugye rendszeresen híreket szolgáltató, országos lefedettségű) média vagy semleges(TV2, bár itt a semleges szó nagyon vastag idézőjelben áll; RTL, amire ugyanaz igaz, mint a csigakettőre, csak - egyelőre még - ellenkező előjellel; és pár rádióadó), vagy ellenzéki hangvételű.

Idén februárban a baloldalra 20 és 23% között szavaznának, átlag tehát 22%. (A kormányoldalra, még egyszer, 26%!). Nem sorolom fel, számukra mely médiák szólnak, jó sok, és az online híradásban a jobboldalhoz képest különösen erős a liberális és baloldal. Egyet azonban látni kell: a jelenleg az ellenzéki érzelműeknek szóló médiumok egyike sem az államból, azaz közpénzből él. Döntően a piacról, sokkal kisebb részt alapítványi támogatásokból (mint ahogy a kormányoldali médiákat is támogatják alapítványok!) élnek, méghozzá úgy, hogy állami hirdetések is igencsak elvétve vannak bennük (ellentétben ugye a kormányoldali médiákkal). Ami azt jelenti, hogy akik nézik-hallgatják-olvassák, bármennyire kevesen vagy sokan vannak, az érdeklődésükkel eltartják őket! Senki nem akadályoz meg senkit abban, hogy akár a kormányoldal, akár a Jobbik (vagy akár a még tőlük is jobbra lévők) közönsége számára új médiafelületeket nyisson. Ha nem teszi, nyilván azért nem, mert tudja, egyszerűen nem lenne rá piacképes kereslet. Az, hogy az ellenzéki érzelműek számára valóban nagyszámú a tájékozódási lehetőség, az csupán azt jelenti, hogy ezek a médiák valós (!) igények mentén léteznek.
És hogy miért hangsúlyozom ki ennyire a valós szót? Nos, az aktuálisan 80 milliárdunkba kerülő "közszolgálati" tévé lététől egyáltalán nem függetlenül...

Bikli néni 2015.03.17. 13:41:05

@TrollSlayer: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Hát ez feldobta a délutánomat, köszi.

ArnoldBácsi 2015.03.17. 13:54:58

pilvaker azert nem szar!

2015.03.17. 13:58:04

A hazug/valós adatokon való rugózás helyett a hatékony/hatástalan szintet kellene elemezni,amit sajnos alig lehet bejósolni és csak hosszabb távon észlelhető.Mire mennek egy nézettségi adattal.Nézik.Nézi Pista,Mari néni, a macska és a pók a sarokban.És akkor mi van?Semmi.Az egész lényege csúszik szét,ha nincs kitalálva mit akarnak elérni ezzel az egésszel.Elérnek egy bizonyos réteget,akik sokat tévéznek, politikailag kevésbé aktívak,meg sem értik a zagyva híreiket.Bár maga a látvány is lehet manipulatív.Látod a tévében,biztos fontos ember...De talán ma már ez kevés még annak a rétegnek is.(Az egész médiaátszervezés valószínűleg abból a régi fideszes érzékelésből származhat,amikor még a balos médiát érezték túlsúlyban lévőnek,szerintem még most is így érzik,valójában ettől félnek.)

rest of boys 2015.03.17. 14:18:03

@Ma Baker: Hagyni kell a libbereket tobzódni, ennyi maradt nekik. Érdemes megnézni azt a pár videót a bizonyítottan elmebeteg kormányellenes tüntetőkkel, a szánalmas Astoria melletti "népgyűléssel" az Iliescunak betérdelő anyu fiacskájával és a többi hímnős egyeddel.
Szánalmas siserehad.
Ez a mai magyar "baloldal".
Bocsánat a "magyarért", mert nem azok.

butuska71 2015.03.17. 14:48:57

Ez miért hír?
Eddig is hazudtak, akkor éppen most és ebben vállalnák fel az igazságot? Szerintem már az igaz mondás jelentését sem ismerik, mert szókincsükben nem létezik ez a fogalom. Nemhogy az értelmét ismernék.

shushu2 2015.03.17. 15:17:26

ugyan olyan számmisztika mint a 44%-os 2/3

csak egy néző 2015.03.17. 15:59:35

@rest of boys:
"Szánalmas csőcselék
Ez a mai magyar "jobboldal"
Bocsánat a "magyarért", mert nem azok."

Ugye köcsög, hogy ezek aztán az igaz " madjar hazaffyak".

coub.com/view/3zq19

index.hu/video/2015/03/15/lokdosodes_marcius_15_tuntetok/

youtu.be/aWpWMjDMBk0

Macropus Rufus 2015.03.17. 16:08:58

@Sherlock20: vannak rendszerek, ahol azok is mennek a börtönbe akiknek nem kelen (koncepciós dolgok) Tehát ha valahol nő a börtön telítetsége az több mindent jelenthet. Hatékony felderítést v. csak olyanok is mennek oda akiknek nem kelen.

T.Jani 2015.03.17. 16:10:27

Ezek után ki az az örült aki másik csatornán szeretné reklámozni a termékét, de vajon a közszolgálati a hatalmas bevételből fog fizetni reklámadót??

Macropus Rufus 2015.03.17. 16:27:09

Családok száma az országban a KSH adati alapján 2011-ben 2millió713 ezer volt. Tehát nem jön össze az 5.3milliós nézetség. Csak akkor ha az ország összes családjában az ő adójukat nézték 2 tévén.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/nepsz2011/nepsz_sajto_20130328.pdf

rest of boys 2015.03.17. 17:21:33

@csak egy néző: Rosszal kezdtél ki, bolsi faszfej...

László Kecskeméti 2015.03.17. 17:35:58

Számomra az idöjárás jelentés a nagy csalodás

csak egy néző 2015.03.17. 18:03:37

@rest of boys:
rest of boys 0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2015.02.03. óta tag.

Csak nem te is gyakornok vagy, frisshusika?

DHOPW42 2015.03.17. 18:18:31

Sixx, nagyon tetszik a kendőzetlen, most már dühös és egyértelműen támadó stílus; ezt nem ironikusan mondom. Pont azt figyeltem meg, hogy például az m1-es skandallum kapcsán az utóbbi napokban a 444-en is, indexen is, itt is, más oldalakon is nagyon ezt a mostanában online újságírásban megszokott cinikus-viccelődő stílust nyomták, és pont azon gondolkodtam, hogy ezek már annyira durva dolgok, hogy én szívesen látnék már egy konkrét, tényekkel felvonultatott, cinizmust és iróniát mellőző kifakadást, és ez az volt. Akármennyire vicces olvasni ezeket (mert az), de félek, hogy ezekben a témákban kicsit visszaveti az ironikus stílus a hatást, és az m1/m2/stb. adókat nézve az elmúlt két napban, meg az ezzel kapcsolatos dolgokról olvasni bennem már korlátozhatatlan düh tört inkább elő... ezeknek most már egyenesen az arcukba kell kiabálni, meg a nyilvánosság felé is.

rest of boys 2015.03.17. 18:26:07

@csak egy néző: Öreg, hiába rázod a buzzancs segged, még mindig a nőket szeretem. Máshol keress a füstös valagadba valót.

rest of boys 2015.03.17. 18:28:37

@DHOPW42: Ott volt az egyik videón az elmebajos nő, aki "Ne bántson, mért üt!?" után elkezdte torkaszakadtából ordibálni, hogy "Diktatúra van!"
Egy elmegyógyász jegyzetelhetett volna erre a jelenetre.
Ha az a nő normális, akkor az orvostudomány buggyant.

csak egy néző 2015.03.17. 18:49:05

@rest of boys:
Fiúcska, azt hiszem te szopni jársz majd ide, mint a viccbéli vadász, ezzel a nem kicsit buzis nicknévvel csak szeretnél nőt. Azt hiszem ez a te széked a haverod mellett.

pctrs.network.hu/clubpicture/1/7/5/9/_/16_szijjarto_petike_netezikgif_1759199_9238.gif

rest of boys 2015.03.17. 18:57:12

@csak egy néző: Te pedig csak egy voyeur néző vagy, pubi, a nők nem neked teremnek.

rest of boys 2015.03.17. 19:07:46

@csak egy néző: Legalább tudod, melyik filmből van a kép, okostojás?

Erik Bálint 2015.03.17. 19:34:52

@igazi hős: Köszi, tényleg erre voltam kíváncsi. Valaki azt írta előttem hogy többen olvasták ezt a cikket mint nézték a kérdéses csatornát, és csak arra akartam rámutatni a kérdéssel, hogy ezt a jobb fels számból nem lehet egyenesen levezetni. Ha a leírást elovasom tényleg nem.

Erik Bálint 2015.03.17. 19:49:27

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nem értem mire akarsz következteteni, én egyertértek az írással, meg hogy a statisztika ilyen jellegű használata igazán vicces. Csupán arra akratam rámutatni hogy bármilyen statisztika csak akkor értelmes ha tudjuk pont mit mértek, és akkor a saját kontextusában az.

De köszi az áttekintést az aktivitásomról, ha tudnád mi van mögötte! Én holnap megyek választani, mert ahol élek ott most vannak a felsőházi választások, és nem tudom meglep-e de a balos zöldekre fogok szavazni. :)

De tény hogy megpróbálom pártatlanul nézni a dolgokat, röhögök Orbánék balfékségein de az ilyen álliberális, félinformációkból, messzemeő következtetéseket levonó, online köpetbetyárokon meg aztán duplán. És ha kommentelek akkor általában azért mert ellenvélemynyem van, vagy szerintem összetettebb a dolog nem olyan fekete fehér.

2015.03.18. 04:59:27

@Ütökafejedre Különbözőhelyekre: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

2015.03.18. 05:00:25

Petőfi Sándor azt üzente
Kommentár nélkül

…és azért is szánakoztam a napi politika kurjongató hősein, s mosolyogtam a fontosságot, melyet magoknak tulajdonítanak, tudtam, hogy fényes tetteik és fényes beszédeik nem egyéb, mint homokra rajzolt kép, mely a bekövetkező viharnak első lehellete elsöpör, ők nem azok a nagy színészek, kik a világ színpadán az újjászületés óriási drámáját eljátsszák, hanem csak statiszták, dekorátorok és statiszták, kik a függönyöket aggatják, s a színpadra székeket és asztalokat hordanak,” Napló 1848. III.17.
„De a haza cudarul van, vagy jön egy mindent fölforgató, de mindent megmentő forradalom, vagy elveszünk, de oly gyalázatosan, mint még egy nemzet se veszett el. Én hiszem, hogy egy roppant forradalom előtt vagyunk, s mint tudod nekem nincsenek vak sejtelmeim. Akkor aztán egy óriási akasztófát állítani, s rá 9 embert”
(Ennyiből állt akkor a mainál bizonnyal jobb kormány!) Petőfi leveléből Arany Jánoshoz, 1848. aug. 16. án,

cukkmukk 2015.03.18. 09:28:56

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Sajnos nem vagyok abban biztos, hogy nem hiszik el a saját hazugságaikat. Sokkal súlyosabb kór, mint a vegytiszta propaganda. És hogy miért nincs olyan médium, aki keményen bekérdez ezeknek? Lenne, csak nem állnak szóba vele...

trendo+ 2015.03.19. 01:42:27

@anyo05: Ha Te a Nemzeti Múzeumnál többszázezres tömeget vízionáltál, akkor Rákay Fülöp legjobb tanítványa vagy és nemsokára álláshoz juttatnak a köztévénél, mint nézettség kutató :))))

Mercel 2015.03.20. 15:21:42

@rest of boys:

Te kiscsávó:)
Egyelőre ott tartunk, hogy a droidok vannak fogyatkozóban nem a normális emberek..:)

2015.12.16. 16:12:48

@Gizella Bottyán: a korfa miatt ez nem igaz. És ahogyan egyre több fiatal felnőtt lép le, egyre kevésbé lesz az.
süti beállítások módosítása