Az utolsó tíz dal volt már csak hátra A Dal első fordulójából, amiről többször is elmondták, hogy ez talán a legerősebb csoport a háromból. Az előző kettő adást látva sem tudom eldönteni, hogy ez mennyire igaz, mindenesetre viszonylag magas pontszámok is születtek. Az már egészen más kérdés, hogy minek erőltetni azokat az arcokat, akik ahogy korábban, most is elbuknak a vége előtt.
A műsor azzal kezdődött, hogy Tatár Csilla csillogó szemekkel jelentette be, hogy A Dal számaiból készült album felkerült a Mahasz albumeladási listájára. Sőt, talán első helyre, nem emlékszem pontosan, de a hazai lemezeladási viszonyokat ismerve ez akkora dicsőség, mint megnyerni a sulibajnokságot fociban. Csak annyit mondok, hogy Református Kórusok. Tessék megnézni, hogy ma már elég 2000 eladott példány az aranylemezhez, vajon mennyi kell egy Mahasz-listához? Na mindegy, jöjjenek a dalok.
Péter Barbara
Híres énekesek vokalistája a felvezető szerint, és konkrétan a NASA-tól rendeltek ruhákat, hogy menő legyen a színpadkép. Nem volt az, a dal meg pláne, az nem egy refrén, hogy ezerszer elénekeljük egymás után, hogy listen to the universe. Meg egyébként, mi a tökömet jelent az, hogy hallgass az univerzumra?
Mujahid Zoltán
Valamiért ő is késztetést érzett az egyeruhához, és még a dal is tökéletesen olyan volt, mint az előző. Ne engem kérdezzenek, hogy akkor miért pont ez ment tovább.
Proof of Life
A szegény ember Pendulumjánál szegényebb ember Brains zenekara. Annak azért örültem, hogy 2015-ben már a zsűri sem esik hanyatt attól ha valaki drum and basst kever a poppal. Annak már kevésbé, hogy ezt rockstepnek hívják, ami valószínűleg a rák zenei szinonimája. Túl nagy baj pedig nem volt a dallal egészen addig ameddig a rapper gyerek be nem szállt olyan sorokkal, hogy (nem pontos idézés)
ha jégbe zárnak jót tesz az olvadás
:(((((((
Ezt a zsűri is így látta, de a rapper gyerek láthatóan semmit nem fogott fel ebből, és a kortesbeszédeknél ledobott egy még kínosabb rímbombát (amit szintén nem biztos, hogy pontosan idézek)
megmondom a számom, három
szavazz ránk nyáron
Aztán csodálkoznak, hogy nem szavaztak rájuk. Télen. Mert február van.
Csemer Bogi
Az est legtöbb pontot szerző fellépője, aki arról énekelt, hogy jaj, mennyi háború van, nyissuk már ki a szemünket! Ez így a Simicska-Orbán csörte másnapján különösen mókás a köztévén, A lassú dalocska elég semmilyen volt, az énekeslány meg úgy állt egy helyben, mint akit odaragasztottak.Konkrétan olyan steril volt a látvány, mintha egy bypass műtétre készültek volna.
Fool Moon
Fogalmam sincs ki nyomja ezeket a srácokat. Az acapella jellemzően az a műfaj, ami elsőre jópofa, másodjára már baromira nem érdekel, pláne nem fogom magamtól hallgatni. Mintha a zsűri is így lett volna ezzel, csak akkor miért kellett őket beválogatni egyáltalán? A számot hallva csak annyit írtam fel magamnak, hogy "egy nagyon hosszan kitartott lapos fing."
Keresztes Ildikó
Valaki mondja meg nekem mi jó ebben a nőben? Tényleg, kommentben tessék leírni, mert nagyon érdekel. X-Faktor, Rising Star, Sztárban sztár, A Dal. Ennyire se nem izgalmas, se nem eredeti, és főleg nem szórakoztató figura Keresztes, hiába próbál Rákay Főnök Úr kegyeibe férkőzni egy olyan dallal, aminek Hazám, hazám a címe, és elvileg a kivándorlásról szól. Az csak a slusszpoén volt, hogy végén bevallotta, hogy ez a dal a mostani lelki világát tükrözi, hogy milyen jó most itthon, milyen jól érzi magát és mennyire rendben mennek a dolgok. Az MTVA helyében azonnal műsort adnék neki. Nem ment tovább, de a heti médiaszereplés megvolt, bravó.
Gájer Bálint
Az ember, aki valószínűleg a saját anyját is eladná, hogy kicsit többen ismerjék, ezért a létező összes énekes műsor környékén ott sertepertél a maga kis 15 perc hírnevéért. A probléma csak annyi, hogy hosszútávon senkit sem érdekel egy félévszádos zenei műfaj felhigítása, mégha nagyon szeretne hasonlítani Michael Bubléra, akkor sem. De ezt csak én gondolom így, mert továbbment.
Other Planet
Meggyőződésem, hogy ezek a zenekarok direkt az ilyen műsorokra alakulnak meg. Vagy csak a Coldplay tett tönkre egy egész generációt. Ennek ellenére messze a legvállalhatóbb produkció volt az összes közül, egész jó esélyük van a végéig is elmenni.
Wolf Kati
A hasamat fogtam a röhögéstől, amikor Rákay ujjongva jelezte, hogy ő mennyire örül Wolf Kati visszatérésének, aki meg jelezte, hogy mennyire örül a visszatérésének. Én baromira nem örülök, mert Conchita Wurst pont ilyen dalt énekelt a tavalyi Eurovízión, csak legalább neki volt szakálla. Őt is beszavazták, a közönség magas pontszáma pedig azt is jelenti, hogy nincs jövő.
Spoon
Az akusztikus One Direction az X-Faktorból. Semmi bajom nincs velük, egyedül csak azt vagyok képtelen felfogni, hogy négy gyerekkori jóbarát miért pont ilyen zenét csinál. És hogy mi volt a szőke srác hajával, mert úgy nézett ki, mintha egy döglött állatot vasaltak volna a homlokára. Sebaj, pont annyira jól néztek ki a mezőnyhöz képest, hogy vigaszágon befértek a következő körbe.
Az igazi meglepetés pont a végső szavatás előtt volt, ugyanis Lovasi András és a Kiscsillag játszott szimfonikus zenekarral. Mondani sem kell, hogy egy modoros Lovasi is annyit vert - nem csak a mezőnyre hanem - az egész műsorra, hogy akaratlanul felötlik a gondolat, hogy van egy rakás hasonló együttes itthon, miért a francért kell ilyeneknél állandóan Wolf Katit, Keresztes Ildikót meg a ripacskodó Gájer Bálintot nézni? Ez van, jövő héten már a középdöntő következik, ahonnan remélhetőleg kiesnek a szerkesztők liblingjei.
(képek nincsenek, mert mire feltöltik a köztévénél a hivatalos fotókat, addig lerohan minket Ororszország. ezért be kell érni A Dal Instagramjával, amit a látottak alapján valamelyik szerkesztő 13 éves gyereke csinálhat)
yaksi 2015.02.08. 09:12:45
Mi a francnak nézed, ha ennyire hánysz ettől ez egésztől! Vagy ezt az utasítást kaptátok a ti simicskátoktól, hogy ezt kell tennetek?
Gratulálok, jó médiamunkás vagy!
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 09:21:43
Tapmancs 2015.02.08. 09:34:23
Tapmancs 2015.02.08. 09:34:53
Kötél 2015.02.08. 09:50:16
Papp Sanyi 2015.02.08. 09:53:35
zetevar 2015.02.08. 09:54:11
Laszlo Kocsis 2015.02.08. 09:55:15
sdaniel 2015.02.08. 09:56:45
Twix · http://fogalmam.blog.hu/ 2015.02.08. 09:58:19
szarfos dal.
bandiko 2015.02.08. 10:00:45
Chuck Νorris 2015.02.08. 10:01:07
a müsort nem néztem, de böven elégnek érzem ha itt elolvasom a véleményeket :)
mérlegel 2015.02.08. 10:03:19
andalgó kandalló 2015.02.08. 10:09:08
anyo05 2015.02.08. 10:09:48
anyo05 2015.02.08. 10:10:44
J. McClane 2015.02.08. 10:14:49
Chuck Νorris 2015.02.08. 10:15:38
tökmindegy ki irja, mert egy hét mulva, senki sem emlékszik egy sorára sem :)
az ekézős kritikákon legalább lehet nevetni.
Andirkó Balázs 2015.02.08. 10:17:04
mérlegel 2015.02.08. 10:18:48
Transylvanianmixedgrill 2015.02.08. 10:18:56
Na visszatérve a Bogira, ez a kislány nagyon jó kis ájróvíziós dalt énekelt, ultraszexi ez a bőrruha, esélyes is lehetne, nade van egy kis gond: a finneknél az értelmi fogyatékosokból álló punkbanda nyert és indul, azaz simán fogják nyerni, hiszen PunciKolbász tavaly kijelölte az utat: 19. századi vándorcirkuszok ketrec mögött mutogatott szerencsétlen "rémei": szakállas nők, torzók, értelmi fogyatékosok, ezek kellenek ennek a szánalmas ájrópai álszent közönségnek.
Szegény Bogika legalább egy tolószékben énekelne véres fejkötéssel, infúzióval, akkor lenne valami esély a Down-kórosok ellen, de hát ez lefutott játszma idén is. Mindegy, 3-6 helyre megint jók leszünk, Bogika meg igazán szép lány és szép a hangja, ezeket az ártatlan bociszemű slágerkákat eszik a youtubon, mint a cukrot, úgyhogy nagy jövő vár rá így is.
Transylvanianmixedgrill 2015.02.08. 10:21:20
mérlegel 2015.02.08. 10:22:08
thegoddamnbatman 2015.02.08. 10:25:22
Andirkó Balázs 2015.02.08. 10:25:28
pat bateman 2015.02.08. 10:41:51
Gipsz klipsz 2015.02.08. 10:42:46
Ha a fenti "cikk" a legnívósabb kritika, amit a szerkesztőség meg tudott szülni a műsor kapcsán, akkor komoly bajok lehetnek az Indexnél.
Csak nagy vonalakban a hiányosságokról: helyesírás, stílus, nívó, felkészültség.
Sajnos ez az írásmű nem üti meg egy valódi kritika színvonalát. Leginkább arra emlékeztet, mintha valaki összeollózta volna a műsorban szereplő dalok youtube videóinak kommentjeiből a legnegatívabbakat és legigénytelenebbeket.
A Dal című műsorban az Eurovízióra próbálnak megfelelő nótát kiválasztani, ami nem könnyű. A választott dalnak egyszerre kell egyedinek, valamiben kiugrónak, egyúttal tömegigényeket kiszolgálónak lennie. Zeneszerző legyen a talpán, aki erre jó megoldást szül. Szerintem a Dal című műsorban elhangzott pár olyan szám, amely megfelelhet ezeknek az elvárásoknak, és több olyan előadó is volt, aki tökéletesen énekelt élőben, akikkel biztosan nem vallanánk szégyent Bécsben. Mégis az Indexen úgy ekézik valamennyi produkciót, mintha bármely "kritikusuk" ettől jobbat tudna írni/előadni. Egyszer szívesen meghallgatnám Sajó D önálló szerzeményét... :)
2015.02.08. 10:56:38
A témához valamit: A műsor megint hozta a gyenge közepes színvonalat, a poszt megint lehúzta a béka segge alá.
OK, ne legyen objektív, de hogy mindig minden szar a négyzeten...?!
Cifu78 2015.02.08. 11:04:26
Néha lehetne őszinteségi rohama az Index cikkíróknak, és saját magukat elemezni. ;)
@Gipsz klipsz: A jó kritikusnak nem az a dolga, hogy művészi szinten űzze a kritizált művészetet, hanem az, hogy rámutasson arra, hogy az adott mű miben és miért jó, illetve miben és miért nem jó.
Ezzel most nem Sajó D. teljesítményére kívánok apellálni, mindössze rámutatnék arra, hogy egy autós cikkírónál sem elvárás, hogy autót tudjon tervezni és építeni, vagy a mosópor-összehasonlításnál sem kell vegyészi tudás ahhoz, hogy megállapítsd azt, hogy melyik mosópor a jobb...
Gipsz klipsz 2015.02.08. 11:09:11
alfacsínó 2015.02.08. 11:13:42
A múlt évben, ugyanazen blog azt írta, teljes komolysággal, hogy KSA a döntőbe se fog bejutni.
Nem azt mondom, hogy zseniális az idei mezőny, csak hogy írathatnának blogot hozzáértővel is.
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 11:17:22
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 11:18:54
Annak ellenére, hogy a "nagy magyar slágerek" piszokul nem az én ízlésvilágomba vágnak, annyi elmondható róluk, hogy
- rendesen meg voltak írva (akkor még a példaképek is képzett/tapasztalt zeneszerzők/zenészek voltak, és nem négyakkordos osztinátó- és kínrímbajnokok, ezért nem volt nagy gáz, ha teljesítményben picit lemarad tőlük az ember),
- rendesen meg voltak hangszerelve,
- rendesen elő voltak adva (muszáj volt, mert a stúdiótechnika még nem nyalhatta ki a szakma analfabétáinak a seggét).
Ezzel kéne versenyeztetni a mai piac zömét. De én nem merem.
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 11:20:09
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 11:21:57
Estevez atya 2015.02.08. 11:25:54
Ezzel az erővel jövőre én is indulok.
nyányósfrufru 2015.02.08. 11:28:40
Nyomasztó 2015.02.08. 11:39:17
Amúgy nem CsemeR Bogi? Vagy ő egy másik?
alfacsínó 2015.02.08. 11:39:38
Szó szerinti idézet sajó d. tavalyi nagyszerű szakértéséből:
"Tessék betárazni az utolsó 5-8 hely valamelyikére, mert Kállay ennél feljebb nem nagyon végez majd az Eurovízión. Nyugat-Európában nagyjából 25 éve nem izgalmas, ha egy fekete előadó képviseli az országát pláne, ha zeneileg is teljesen identitásmentes. "
Itt a link is:
comment.blog.hu/2014/02/22/kallay_a_nyertes
Egyébként még sem vagyok annyira szorgalmas MTVA munkatárs, mert akkor kommenteltem utoljára, imígyen:
"Kedves Index.
Amennyiben - horribile dictu - KSA mégsem az utolsó 5-8 helyen végez, hanem mondjuk az első 5-8-ban, vagy a környékén, akkor ugye ki tetszenek rúgni sajó.d-t? Az ő publicisztikai stílusa ugyanis kb. ugyanannyira idegesítő, mint a Hajdu Péterrel kiegészített Dal zsűri együttvéve, legfeljebb egy másik koordinátatengelyen mérve."
Cifu78 2015.02.08. 11:39:45
A comment.com is nagyságrenddel hangulatosabb volt akár csak két-három-négy évvel ezelőtt, valahogy kevésbé volt ennyire bulvár, sőt, telibe szájjal lehetett nevetni az X+1 Game of Thrones poszton, amiben már kicsit önkritikusan is álltatok a témához, vagy a 24-et cikiző cikkeken. De még a köztévét is kulturáltan tudtátok ekézni a bakijaik miatt. Szerethető volt az egész.
Ezt a fenti cikket olvasva semmi a kulturáltság, sem a jófejség nem jut eszembe...
zsazsa61 2015.02.08. 11:43:59
eznemfoglaltnick 2015.02.08. 11:44:26
zsazsa61 2015.02.08. 11:45:43
Netuddki. 2015.02.08. 11:46:14
Lehet hasonlítgatni, de a retekklub tuti nem a közpénzt szórja el a hasonló szarjaira, amit szintén nem nézek. Szóval mennyi az annyi?
Ja, és igen, köztévés szarcsimbókok! Naná, hogy közöm van hozzá! Az én pénzemet is költitek, az én adómból is kapjátok a nem kevés havi gázsitokat. Amiből színvonalon aluli, fideszseggeket fényesre nyaló, a magyar állampolgárokat félretájékoztató "műsort" tudtok csak összehozni. De jön még kutyára dér, és ti is számon lesztek kérve, aztán mehettek lelkiismereti okokból teszkó árufeltöltőnek. Azt a munkát még talán rátok lehet bízni...
eznemfoglaltnick 2015.02.08. 11:47:11
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 11:51:45
ifjú padavan 2015.02.08. 12:00:13
Chuck Νorris 2015.02.08. 12:00:16
Tömörbill 2015.02.08. 12:01:04
Első körben annyi lenne a kérdésem, hogy zeneileg milyen végzettséged van. Sajnos a tegnapi adást nem tudtam végignézni, de igyekszem ezt a mai napon pótolni és neked címezve mondani pár keresetlen szót.
furmintszaraz 2015.02.08. 12:02:01
És sajnos már előre lehet borítékolni, hogy a Rising Star-cikkben is a már ismert klisék alapján lesz lehúzva a műsor. Nekem személy szerint sosem az számít, hogy egyetértek-e a cikkíróval vagy sem, hanem hogy hogyan fogalmazza meg a kritikáját - elég, ha váratlan. A közhelyektől fogom menekülőre. Szerintem többen azt próbálják meg megfogalmazni, hogy egyre többször érezni azt a blogon, hogy csak a kipipálás miatt van ott a cikk - biztos, hogy az adott szerző sokkal jobbat is tudna, de nincs rá ideje, megelégszik ennyivel stb. Van, akinek csuklóból is jobban megy, van akinek többet kell melóznia ugyanzért, és nem mindig melózik többet. És ez érthető is minden melónál, de egyfelől akkor ne csodálkozzatok az elégedetlenkedő hangokon, másfelől lehetne egy fokkal jobb munkakompromisszumban gondolkodni. Nem kell minden cikknek szupernek lennie (az beláthatóan irreális elvárás, nomeg egy bloghoz hozzátartozik a fésületlenség is), de az átlag minimálszintet be lehetne lőni egy picit magasabbra.
Ez nem Sajó D. ellen szól, általában tűnik így - Sajó D. is tud jobbakat is írni (az meg, hogy nem jön be egy jóslat, hát istenem, a legnagyobb kritikusokat is éri meglepetés).
ifjú padavan 2015.02.08. 12:04:30
furmintszaraz 2015.02.08. 12:06:06
alfacsínó 2015.02.08. 12:08:29
@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Azért sz.v.sz. az MTVA műsorai minden kategóriában (vetélkedő, saját gyártású sorozat, stb.) fényévekkel igényesebbek, mint a retek és társai termékei. Mondjuk ez a hírműsorokra nem vonatkozik. Azok tényleg nézhetetlenek.
Tapmancs 2015.02.08. 12:08:45
Nagyságrendileg 80ezerszer egymillió Ft/év. (80 milliárd) Mármint az MTVA kap ennyit, nem a Dal került ennyibe.
Girhes Joe 2015.02.08. 12:11:52
szbzs.2 2015.02.08. 12:13:51
az most szerintem mellékes, hogy már februárban járunk, de talán megérti a többség, hogy miért hozom fel példának, miért is írok: nem az a gond, hogy a cikk írója nem tud pontosan idézni, hanem az, hogy "süket", legalábbis az élőbeszédet illetőleg, és vélhetőleg lusta is, hogy ellenőrizze az általa leírtak "hitelességét" (bár, ha "süket", akkor könnyen lehet, hogy másodjára is kimarad neki a "januárban"), lehet, hogy az elő beszéd megértése és a zenei hallás nem korrelál erősen egymáshoz, de ...
kissamya 2015.02.08. 12:14:45
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 12:22:23
sajó d. 2015.02.08. 12:26:54
a percről percre közvetítésünket is olvasd el a tavalyi adásról, ott szerintem többször is írtam, hogy abban a mezőnyben KSA dala tényleg jónak számít.
Cifu78 2015.02.08. 12:27:15
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2015.02.08. 12:33:03
IQMAX 2015.02.08. 12:38:58
könyvjelző 2015.02.08. 12:41:34
egyébként csak kérdezném, hogy ha hiányoljuk sajó d. zenei végzettségét, akkor hogyan indokolják a lelkes trollok csiszár jenő és rákay fülöp kálmán szerepét a zsűriben? mert azon kívül, hogy tudják, melyik hátsófelet kell tövig, egyik sem tett le semmit az asztalra, aminek a legkisebb köze is van a zenéhez (nem, a z+ meg az apukám világa nem jó válasz!)
ez a műsor úgy sz@r, ahogy van, semmi másra nem jó, minthogy kilopjanak még súlyos milliárdokat a zsebünkből. ennyi.
és a finnek már 2006-ban megmutatták, hogy van vér a pucájukban, amikor kiküldték a Lordit. és már megint meg merik mutatni (bár még nincs eredmény, mert kedves előítéletes kommentelő társunk figyelmét azért felhívnám arra, hogy még csak az elődöntőből jutottak tovább). és ez az együttes nem azért qrva jó, mert down-kórosok, hanem mert nagyon jó zenét játszanak. mert bármily meglepő, már nem 1973-at írunk, még akkor sem, ha a magyar dal felhozatala ezt mutatja.
furmintszaraz 2015.02.08. 12:44:52
Nekem egyébként az ilyen markánsabb megnyilatkozások tetszenek is, épp mert nem kockázatmentesek.
Netuddki. 2015.02.08. 12:49:57
Netuddki. 2015.02.08. 12:50:31
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 12:57:04
Ebben a dekadens ájrópában lassan már a bozgort is emberszámba veszi az ecceri dákoromán. Ijesztő kilátások.
önorm42 2015.02.08. 12:59:07
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 12:59:35
makutyi 2015.02.08. 13:03:56
...Hogy lehet akár egy szemernyi politikát is belevinni az ítélkezésbe???
A hátam is beleborsózott abba amikor a Rákai F. elkezdte ecsetelni a tartalmi aktualitást is felemlegetve - az amúgy akár Himnusszá is válható zene elhangzása után!Jó, hogy nem rögtön ezután következett a szépségkirálynő - választás..mert akár minden jelölt elmondhatta volna ezt a szöveget...love..peace...no war...és akár első is lehet ..mert könnyeket csalt a szemembe...a zenei nevelést elvállalta...mondanivalód erős...Elvtársnő!!Magának közöttünk a helye...és mindezt magyarul !!!!!
Kár volt ez a megjegyzés is...merthogy nem politikai elemző vagyok...sőt ma már senki vagyok...de demokráciában a vélemény szabad :-))
Tovább dohogok!
Ha ez a négy "ítész" jogot ad az egyszerű "EGYÖTÖDNEK", akkor miért kell egy olyan párbeszédnek fültanúja lenni amint ami tegnap volt???
Elkezdi magasztalni..első hallásra kissé félreérthetően ugyan...CsiszárJ., hogy micsoda muzakalitás. Chris Isaac...stb...30 pont és bummm 5 pont Pier
Laetus 2015.02.08. 13:06:59
sajó d. 2015.02.08. 13:09:33
Májking 2015.02.08. 13:13:04
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 13:13:44
Pedig "ami jó a szindikátusnak, az jó a hazának". Pont.
Májking 2015.02.08. 13:13:50
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 13:15:48
Ami rossz a norvégoknak, az jó a hazának.
Tapmancs 2015.02.08. 13:16:14
boolood 2015.02.08. 13:21:18
Miért van az, hogy az indexen írók magasról tesznek a helyesírásra? Ebben a cikkben:
Na mindegy, jöjjenek a dalok. (felkiáltójel)
mint megnyerni a sulibajnokság fociban. (bajnokságot)
hogy ezerszer elénekeljül egymást után, hogy (elénekeljük egymás – két hiba egymás után!)
odaragasztottak.Konkrétan (szóköz)
biztos van több is, csak nem akartam még egyszer elolvasni.
Igénytelen írók. Így kezd egy mondatot: "És hogy"
Hol tanultál magyarul? Tele van stílushibákkal, időegyeztetési zavarokkal stb.... Pedig tényleg elég vicces! Csak éppen IGÉNYTELEN.
Mást ez nem zavar?
Gipsz klipsz 2015.02.08. 13:26:09
@sixx: Köszönöm kérdésed, éppen annyi közöm van a köztévéhez, mint Neked: néha nézem, néha meg nem. :) Egyébként nem értem, hogy miért véded kivont karddal Sajó D-t. Értem, hogy kolléga, meg hogy Neked sem tetszett a műsor, de ettől több érved még nem volt mellette. Neked tetszett ez a cikk? Okultál belőle, vagy legalább szórakoztatott...?
matekmatek 2015.02.08. 13:27:09
De az, hogy valaki tisztán énekel-e az egy fizikailag mérhető mennyiség (Hz). sajód által kiemelt produkciók énekesei egyszerűen nem tudnak tisztán énekelni. Lehet majd megtanulnak sok-sok év kemény munkával, de most nem tudnak. Objektíven. Ez nyilván baj, mert a társadalom jórésze, sajód-vel ellentétben, ezt hallja. Itt nem hangszínről van szó az szubjektív, hanem egzakt műszerrel mérhető paraméterről.
Ezek a kritikák olyanok, mintha egy szakácsversenyre elmenne egy újságíró úgy, hogy nincs szaglása és kitépték a nyelvét. Majd úgy szemre, meg a nevük alapján bírálná az ételeket. Fú ilyen még nem volt meg mennyire nem mainstream alapon kihozná győztesnek a kacsazúzás teveszart, mert az mennyire menő már.
Olyan sok mindenről lehet írni a világban. Legyen az olyan amihez hozzáértésben veri a társadalom mondjuk legalább 20 százalékát.
nagykerek 2015.02.08. 13:37:36
www.youtube.com/watch?v=JBGdWnm5gu0
sajó d. 2015.02.08. 13:39:38
BotloB 2015.02.08. 13:42:52
A top 30-ba bekerült nóták döntő többsége tényleg "trendi rádiózene". Ma Magyarországon ez a trendi rádiózene. Olyan zene, ami szól a bevásárlóközpontban, a rendelőben, az autóban, a gyorsétteremben, nem kirívóan zavaró, viszont csak azért nem tekersz el róla, mert pontosan tudod, hogy a többi csatornán is jó eséllyel ugyanaz a hígfos megy. Erről szól a pop.
A többi vagy annyira kirívóan rossz, hogy még ezt a jelzőt sem tűri meg, vagy megpróbált más lenni, de ahhoz meg nem volt elég jó, hogy befogadható, fogyasztható, vagy esetlenségében akár csak hangyányit is szórakoztató legyen a másságával együtt.
A visszatérő kérdés továbbra is az, hogy mi értelme van ezért válogatást tartani. Egy forgó táblának háttal állva, csukott szemmel célba dobva sem lehetne nagyon mellélőni ebből a mezőnyből, az Eurovíziós szereplés végeredményét úgysem a minőség fogja meghatározni, mert abban kirívóan nagy különbségek általában nincsenek. Vagy tényleg el kell jutni addig, hogy teszünk magasról az egészre, aztán kiküldjük a leghülyébbet, aki bevállalja, úgy, hogy ő maga sem veszi komolyan.
kis.herceg 2015.02.08. 13:43:05
amúgy egyértelmű hogy őt kell küldeni, mikor meghallottam a dal címét már akkor mondtam hogy na ezt kajálnák kint.
heni923 2015.02.08. 13:48:05
1. Ha publikalsz vmit, legalabb azt jegyezd meg, h illik jol leirni azok neveit, akiket kritizalsz: nem Csemeg hanem Csemer Bogi...ez pl alap!
2. A publikalasnak vannak iratlan es irott szabalyai....iratlan szabaly pl h ugy fogalmazok, hogy az altaji szavakkal ne teletuzdelt publikaciomat (a tiedet nem neveznem annak) olvassak
3. A kritikus szakmai alapokon kritizal! Te ezt szubjektiven teszed!
4. Nem fogalmazol sem valasztekosan, sem elgondolkodtatoan, sem szakmaian!
5. Remelem ezert penzt nem kapsz!
6. Ezt a kozlesi stilust tartsd meg otthon, csaladod koreben, vagy ha a mellekhelyisegben vegzed a dolgod, m odavalo!
7. Akkor rabold az idonket, ha erdemi meglatasaid vannak! Ezen kivul sokat segitenel azzal, ha csondbe maradnal, es tobbet nem rabolnad az idonket! A netes havidijambol 20 ftot us sajnalok erre a nullara amit te idefirkaltal!
8. Mostmar tudom kinek az irasait ne olvassam...az online szerkesztod is ostoba, ha teret ad neked, ugyanis alkalmatlan vagy!
Kedves tobbiek! Olyan irasokat olvassatok a jovoben - velem egyutt - akik tollabol szulethet szubjektiv velemeny, de legalabb erti amirol szolni kivan!
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.08. 13:58:30
csataval 2015.02.08. 14:03:36
- azt nem értem, hogy mi szart keresett Rákay a zsűriben?
- aztán azt sem értem, hogy mért kell minden évben a szabályokat változtatni?
- a zsürinek a számok meghallgatása után kell pontozni, a nézőnek a számok elhangzása közben, miért?
A zsüriző néző le van szarva?
A cikk írójával egyet értek.
szbzs.2 2015.02.08. 14:03:38
+ a "királyi tv" elb.sz egy csomó pénzt a működésére, ez egy jó apropó arra, hogy "saját" műsort is gyártsanak jó sok pénzből,
+ a néző megkapja a beleszólás "illúzióját" (a végén úgyis ő dönt, de csak a babgulyás-halászlé-pacal hármasból, hiába szeretett volna töltött paprikát),
+ az adásba kerülteknek is "jó": nagyobb eséllyel tudnak "haknizni", meg nyilván az Artisjusnál is +x pont a "szereplés",
+ az indexnek is van miről írnia, ráadásul sokan fognak "ugrani" rá, függetlenül a cikk tartalmától,
+ neked is "jó", mert vasárnap délben kiírhatod magadból a "nem tetszésedet",
+ ...
szóval, mindenkinek "jó",
Jega 2015.02.08. 14:07:04
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 14:13:42
sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.08. 14:14:45
szbzs.2 2015.02.08. 14:20:25
a számok időtartamára korlátozás van (maximum 3 perc), az elhangzás idejében történő szavazással az "egyenlő feltételeket" próbálják megteremteni (gyakorlatban mindenki 3 percre lövi be a dalát),
az elhangzás utáni értékelés ideje (hiába van előre tervezett műsorrend) nem tartható szigorúan kordában, az meg, hogy esetleg mondjuk +1 percig lehetne szavazni, az meg megtörné az adásmenetet, szerintem csak ennyiről van szó, és semmi gond nincs azzal, hogy csak az adott 3 percben van lehetőség szavazásra,
jojoka 2015.02.08. 14:23:08
Gipsz klipsz 2015.02.08. 14:23:40
jojoka 2015.02.08. 14:25:27
magyar_newton 2015.02.08. 14:26:22
Ez a Dal meg hááát... Arról nem tehetnek, hogy milyen a hazai felhozatal, így ezt nem is varrom a nyakukba. De maga a műsor ettől még lehetne jól szerkesztve, a showelemek működhetnének, a műsorvezetők, a zsűri lehetne szórakoztató. De egyik sem így van. Olyan az egész, mint egy vidéki városi TV szépségversenye. Sokszor annyi pénzből, sokszor annyi pénzért.
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 15:10:16
dr. mesterséges színezék 2015.02.08. 15:37:35
Make the bed, not war!
(Az előadó kiemelkedik a magyar mezőnyből, a dal viszont 3 pernyi várakozás: majd talán most... vagy most... fog történni benne valami. De nem. A helyében kikaparnám annak a szemét, aki ezt javasolta neki versenyműként.)
Bethlen Tamás 2015.02.08. 15:38:58
az_igazi_trebitsch 2015.02.08. 15:43:59
Ezek a számok azért pocsékok, mert három perces zenét írni nagyon nehéz. Pontosabban: nagyon kell(ene) tudni. És ez a gárda ilyet nem tud. Abba a három percbe bele kell férnie a felvezetésnek, a témának, és a refrénnek, méghozzá gondosan kicentizett arányban. Az idősebbek emlékeznek rá, hogy a klasszikus beatzene nagyjai (Beatles, Rolling Stones, Tremeloes, stb.)a zseniális három perceseikkel hódították meg a világot.
A mai zenét viszont kilométerekben mérik, már csak azért is, mert a bulikon ez a "trendi". Ehhez szoktak az átlagos tudású zeneszerzők, és csak erre képesek. A Dal számaival az a baj, hogy monotonok, unalmasak, mert a zeneszerzők képtelenek egy három perces számot a műfaj szabályai szerint felépíteni. Nincs építkezés, nincsenek dinamikai váltások, nincsenek szóló betétek, nincsenek átkötések. Az a szomorú helyzet, hogy ma nincsenek ZENEszerzők, csak számítógép előtt ülő programozók, akik előre gyártott panelekből összeraknak valamit, aztán hadd szóljon....
Jimmy.Kimmel 2015.02.08. 15:45:08
www.youtube.com/watch?v=ZKz9zsH-wWs
Fideszes polgártársaknak is célszerű megtanulni, hogy a következő Békemeneten együtt lehessen énekelni Miniszterelnök úrunkkal!
Drago Brutic 2015.02.08. 15:52:11
És most borítékolom, hogy elénk kerülnek! És az orosz nagyik! Máshol lazán veszik ezt az egészet, legalább valami üzenetet is csempésznek ebbe a szar dalversenybe. Nálunk meg ez a borzalmas állami komolykodás teljesen középszerű dalokkal, énekesekkel. Kb 40 évvel vagyunk lemaradva.
Drago Brutic 2015.02.08. 15:55:57
Ja, és teljesen vállalható a finn fogyik produkciója, sőt kifejezetten punk. Úgyhogy inkább nekik drukkolnék Csucsu, Loló, Vicus.... és a többi nagy kaliberű magyar wannabe énekes helyett.
profilo 2015.02.08. 16:18:31
Egy újabb elégedett vásárló. Inkább örülnél...
profilo 2015.02.08. 16:20:41
Mondjuk a Fearless sem lett volna jobb választás,pedig az elég fülbemászó,mint sixx fikázásai.
profilo 2015.02.08. 16:27:21
Azért ez sem egy nagy durranás.Ha már gagyi punk akkor előtúrom az ősrégi Toy Dolls kazettáimat.
Ha ők valaki előtt végeznek,akkor az azért lesz,mert fogyatékkal élők és az akármilyen korrektség,valamint a szánalom miatt felpontozzák őket.
Kötél 2015.02.08. 16:40:26
Tapmancs 2015.02.08. 17:35:50
Írtam én olyat hogy te ezt állítottad? Kérdezted mennyit basznak el erre, én meg megírtam hogy 80 milliárdot a köztévére, de hogy a Dal konkrétan mennyi azt nem tudom.
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2015.02.08. 17:36:23
SZÉP SZOPATÁS! Grat! :)
SINtelen 2015.02.08. 17:52:22
Drago Brutic 2015.02.08. 17:54:40
kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.02.08. 18:04:32
A három évvel ezelőtti Dal 125 millióba került (Az átlátszó szerint). Azt hiszem hasonló epizódszám volt akkor is.
Faith Black 2015.02.08. 18:56:32
Drago Brutic 2015.02.08. 19:07:52
yaksi 2015.02.08. 21:35:17
2015.02.08. 22:39:43
Eastbay1 2015.02.09. 02:25:22
Eastbay1 2015.02.09. 02:33:17
Egyrészt az van, hogy létezik egy olyan axióma, hogy az Eurovíziós izé egy nagy darab fekália ezüstpapírba csomagolva.
Másrészt a Sajó meg a Sixx azért kapja a fizuját, hogy nézzen tévét és ha olyat lát ami tetszik, azt írja meg, ha meg olyat ami nem, azt még inkább. Ez olyan mint a parkolóellenőr melója: valakinek meg kell csinálnia.
Nzoltan 2015.02.09. 06:33:44
Nzoltan 2015.02.09. 06:36:30
Nzoltan 2015.02.09. 06:39:33
UdjanMineck 2015.02.09. 06:56:22
UdjanMineck 2015.02.09. 06:59:09
UdjanMineck 2015.02.09. 06:59:42
UdjanMineck 2015.02.09. 07:01:07
fun-tom 2015.02.09. 07:57:09
www.youtube.com/watch?v=Eqk4pWnVN5w
seahawks 2015.02.09. 08:04:51
egyébként jó írás, szívemből szólt. ez a műsor csak egy propaganda a fülöpnek
Gretsch2006 (törölt) 2015.02.09. 08:15:05
belga6 2015.02.09. 08:46:47
Egyébként ez a műsor formalitás, mert Boggie-t fogják kiküldeni Bécsbe.
heni923 2015.02.09. 09:00:36
drover(fanyul társa) 2015.02.09. 09:01:38
Tuti befutó odakint.
heni923 2015.02.09. 09:04:36
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.02.09. 09:05:46
heni923 2015.02.09. 09:07:40
óðinn 2015.02.09. 09:15:09
Viszont az senkinek nem tűnt fel, hogy Lovasi egy olyan dalt énekelt, aminek az a refrénje, hogy "ti csak nyaljátok egymás seggét körbe, ott van a piros pont"? Ez vagy szándékos provokálás a kormány felé (Nem Lovasitól , mert tőle egyértelműen az, hanem a szerkesztőtől), vagy nagyfokú figyelmetlenség, de ha valaki "ott fent" észreveszi, fejek fognak hullani...
SZ.A. 2015.02.09. 09:16:04
Eastbay1 2015.02.09. 09:31:20
Ha XP-d van, van egy jó hírem: Start/Vezérlőpult/Területi és nyelvi beállítások/Nyelvek/Részletek (Start/Control Panel/Regional and Language Options/Languages/Details), a többit rád bízom.
Vierre_ 2015.02.09. 09:38:25
Bogikám a szentem valóban végtelenül unalmas vonalat csípett el, nem is értettem a közhelyparádé között felbukkanó rajongást.
Gyevi bíró 2015.02.09. 10:40:53
De amiben egyetértek fent néhány emberrel: egyik sem ragadott meg igazán: nem volt fülbemászó dallam, egyszerűség. Túlkomplikált, túltolt zenei formátumok, amit nem tudok hová tenni. Oké, valósítsák meg önmagukat, de mint ByeAlexnél kiderült: az egyszerűségből lesznek azok a slágerek, amikről évek múlva is beszélünk. KSA esetében a tavalyi és az azelőtti szám is nagyon tetszett, szóval őt tehetséges zenésznek tartom, aki megtalálja a dallamot és a mondanivalót is egyben.
Szóval én egy olyan számra várok, ami dallamos, nem túl komplikált, de mégis tartalmaz értelmes mondanivalót. Egyrészt mert így fülbemászó lesz, másrészt meg ha sokan dalolják, talán a mondanivaló is eljut az agyakig. Felőlem azt citerával vagy xilofonnal is előadhatják, ha azon szólal meg a legjobban.
dr. mesterséges színezék 2015.02.09. 15:26:43
Jó hírem van számodra:
www PONT youtube PONT com PER watch?v=RyRkF82KyR4
A helyenként előforduló kétszólamú énekből még vissza lehet venni.
Gyevi bíró 2015.02.09. 15:37:41
Gyevi bíró 2015.02.09. 15:38:32
dr. mesterséges színezék 2015.02.09. 17:05:15
A klasszikus példával élve: az ABBA 8 lemezen keresztül produkált úgy megírt, meghangszerelt és előadott zenét, amilyennel bármilyen műfaj rajongóit megvették, csak mert jó volt, nem pedig hámozott lufiban elhelyezett nyeletlen bicska penge nélkül. (Hogy emellett a két srác még két és fél musicalt is letett az asztalra, nem kis sikerrel, csak a jegyzőkönyv kedvéért legyen itt.)
Attól a komplexitástól még a legalább előadni képes Bogi darabja is távol jár. Ezek nem azért mennek el a fül mellett, mert összetettek, hanem mert rosszak. A hallhatatlanságot ostromolják.
Lehetne sorolni a háromakkordos 4/4-ed köréből kilépő dalokat is, amelyek megérdemelték, hogy megragadjanak az emlékezetben, de persze ahhoz az kellett, hogy akik megírták, nem előadni akarták a zenét, de piszkosul, ha a néző belealszik is, hanem hallgatták is, kritikusan - úgy meg kicsit könnyebb észrevenni, hogy "amit ma írtunk a próbán, az szánalmas". Aki komolyan vette, és hitévé tette hogy "money for nothing and chicks for free",az erre az önreflexióra nem hajlandó/képes.
Zoltán Rétháti 2015.02.09. 22:26:09
eveMarlowe 2015.02.11. 14:12:40