Az Indexen összeszedtük azokat a színészeket, akik a kéménybe krétával írják majd fel nagy ákombákom számokkal a 2014-et, mert jól megcsinálták maguknak a szerencséjüket. Most jöjjenek a tévés társak, akik között persze vannak olyanok, akik rendszeres filmszereplők, és pont ezért akad olyan is aki kimaradt (Matthew McConaughey, rád nézek most éppen), mert a másik listában már vitézkedett. Szubjektív leszek, jóhogy.
Viola Davis
Három Tony-díj, Aranyglóbusz- és Oscar-jelölések után igencsak fog kapni egy Emmy-jelölést is, teljes joggal, mert a How to Get Away with Murder (Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot) főszereplőjeként mindvégig uralja a képernyőt. Nem lehet túl nagy öröm közös jelenetben játszani vele, mert még akkor is lemossa a partnerét, ha éppen semmit nem csinál, csak ül egy íróasztal mögött és néz. Elhisszük neki, hogy ő Annalise Keating, a legendás ügyvédnő és jogászprofesszor, a játéka intenzív, de őszinte, és olyasmit is bevállal, amin őszintén megdöbbentem, de ilyenkor (a parókás jelenetek) olyan sebezhetőnek láttatja a karaktert, amitől még hitelesebb lesz.
Claire Danes
A Homeland első két évada és a Temple Grandin Emmy-díja után a harmadik etappal olyan mély gödörbe írták a karakterét és őt magát is, amiből csak egy teljes reboottal tudott kikászálódni, Danes, akinek produceri kreditje a szokásokkal ellentétben szerintem nem kamu (így szokás magasabb fizetést kicsikarni), hanem aktívan beleszól a történésekbe. A negyedik évad egyébként a harmadiknál és a másodiknál is jobb, a pakisztáni terrorsztori lendületes és izgalmas, Danes pedig megint olyan Carrie, amilyennek az elején megszerettük, bipoláris és meregeti a szemét, bőg és üvölt, irracionális és kőkemény egyszerre, Quinn mellett igazi badass lesz belőle, Saul pedig az anyatigrist hozza ki a karakterből.
John Oliver
Stand-up komikusként kezdte pályafutását, aztán a Daily Show írója és egyik állandó szereplője volt egészen 2013-ig, mellette a Community (Balfékek) egyik visszatérő szereplője volt. Az HBO idén indította el vele a Last Week Tonight című talkshow-ját, amiben a Daily Show és a Colbert Report nyomdokában haladva az adott hét politikai/gazdasági/közéleti témáit vesézi ki. A műsor viszont az első pár epizód után nyilvánvalóan túlnőtt az elődökön, Oliver sajátos humora, és az az oknyomozás, amit egy-egy témához folytatnak, sokkal fontosabb politikai műsorrá teszik a Last Week Tonightot mint Colbert vagy Stewart show-it.
Tatiana Maslany
Úgy robbant be tavaly a tévévilágba az Orphan Black című kanadai scifivel, mintha nem 1997 óta tévézne éppen, és lenne mögötte kismillió epizódszerep, és a Heartland egyik visszatérő karaktere. Maslany a lehető legnehezebb, de egyben egy elkötelezett színésznek a legkedvesebb feladatot kapta a sorozatban: egy nő (eddig) 12 klónját kell eljátszania, akik értelemszerűen külsőleg egyformák, de teljesen más karakterek, másképpen viselkednek, reagálnak szituációkra, így eljátszásuk rendkívül összetett feladat, és olyan teljesítményt követel meg a színésznőtől hétről-hétre, ami előtt kalapot kell emelni.
Julianna Margulies
A férjem védelmében jelenleg az egyetlen olyan network-dráma, ami fel tudja venni a versenyt a kábelsorozatokkal, és Margulies immáron ötödik éve lubickol Alicia Florrick szerepében. Az ügyvédnő karaktere pedig annyira nem összetett, ha jobban megnézzük, hiszen egy gyermekeit imádó, a szakmai életében kikezdhetetlennel tűnő karaktert eljátszani nem olyan nagy kaland. Margulies viszont olyan érzékenységgel és magas színvonalon hozza a karaktert, amihez hasonlót nagyon ritkán látni a tévében. Teljesen átéli a szerepet, a reakciói, az apró kis rezzenések, amiktől hiteles, élő lesz a szerep, minden egyes jelenetben ott vannak az arcán, nem emlékszem egy olyan pillanatra sem, amikor az epizódokat látva nem Alicia van előttem, hanem Julianna.
Clive Owen
Az első amerikai tévés főszerep nagyon jót tehet Owwn karrierjének, ami mostanra beállt szépen jó erős közepes szintre, a szerepeit istenigazából nem különbözteti meg semmi egymástól, és Owen sem nagyon élvezi már amit csinál, unott fejjel játszik már régóta. Kár, mert vitathatatlanul tehetséges, csak kellett neki valami, ami iránt megint rajonghat. Ez lett Dr. John Thackery szerepe, Steven Soderbergh A sebész című sorozatában. Az 1900-ban játszódó sorozatban Owen egy rasszista, drogos, de zseniélis sebészt alakít, aki a szemünk előtt változtatja meg a gyógyászatot. Owen szemmel láthatóan élvezi a tévét, karaktere morális és fizikális leépülését olyan kedvvel játssza el, mint legutóbb a Professzort a Bourne-rejtélyben.
Eve Hewson
A U2-énekes Bono lánya 2005 óta szerepel filmekben, de semmi olyanban nem tűnt fel, amire különösebben emlékeznünk kellene. Pedig a fater neve elég jól cseng Hollywoodban is, ha nagyon akarta volna, tuti elintézhetett volna magának egy kisebb szerepet egy nagy filmben is, de hálistennek Hewson saját erőből akar elismert színésznő lenni. Az első tévészerepe menten olyan, amire lehet építkezni: A sebész című Cinemax-sorozatban alakítja Elkins nővért, Clive Owen drogos orvos karakterének hűséges ágyasát és alkalmi drogcimboráját. Hálás karakter, mert van benne fejlődési lehetőség, a Kentucky-ból a nagyvárosba felköltözött falusi lány részről részre lett egyre keményebb, de bizonyos tekintetben sebezhetőbb, amit Hewson nagyszerűen ábrázol.
Allison Tolman
Az, hogy a Fargóban Billy Bob Thornton, Colin Hanks vagy Martin Freeman jó, az nem nagy meglepetés, azért kerültek be a sorozatba, mert jók, és lehet rájuk építeni. Azt viszont senki nem gondolta volna, hogy a sorozat legnagyobb felfedezettje egy tulajdonképpen kezdő színésznő lesz, aki Molly Solverson megformálásával minden szemet magára vonz, pedig nem az a tipikus címlaplány. A karakter is jó volt persze, és a színésznő láthatóan élvezte a melót, kár, hogy nem kapott Emmy-t a szerepért, mert megérdemelte volna. Hátha az Aranyglóbuszt odaadják neki, megérdemelné.
Matthew Rhys
Ha van alulértékelt színész a tévében, az a walesi Rhys, aki a The Americans-ben már nem először mutatja meg, hogy mennyire jó tud lenni. Philip Jennings, az amerikaiként élő szovjet kém szerepe kifejezetten jól áll neki, simán elhiszem neki minden mozdulatát, és lenyűgözően széles palettán képes érzelmeket megjeleníteni. A sorozat maga is pompás persze, a rémes barkók, derékig érő farmergatyák és dzsörzéingek nyolcvanas évekbeli tombolását a magyar nézők is imádnák, ha valaki behozná végre a sorozatot Mivel a Fox gyártja, leginkább a magyar Foxnál van rá esély, reménykedjünk.
anarchoid · http://www.stormriders.hu 2015.01.01. 16:39:11
waces · http://blog.waces.hu 2015.01.03. 17:44:59
otgorbebogre 2015.01.04. 09:13:36