Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A lófejű Charlie Sheenre még nem készült fel a világ - BoJack Horseman-évadkritika

2014. október 08. 10:30 sajó d. 2 komment

bojack-horseman-tv-review.jpg

Meggyőződésem, hogy a felnőtteknek szánt animációs sorozat az egyik leghálátlanabb tévés műfaj. Jöhet itt a tévé aranykora, még 2010-ben is túl kockázatosnak számít animációs szériát indítani, pár kivételtől eltekintve (Archer, Bob's Burgers) nem is érnek meg 2-3 évadnál többet. Ezért is számít nagy dolognak, hogy az egyre komolyabb tényezővé váló Netflix még nyáron bemutatta az első saját rajzfilmsorozatát, a rettentően idiótán hangzó BoJack Horsemant.

Ahhoz képest, hogy az ezredforduló környékén mennyi felnőtt tematikájú animációs sorozat indult, és mennyi maradt fent azóta (South Park, Family Guy, Aqua Teen Hunger Force), a BoJack Horseman kifejezetten bátor próbálkozás a Netflixtől. Baromi nehéz ma már karakteres és egyedi humorú tévésorozatot kreálni, pláne az animációs műfajban, az elmúlt öt évben talán csak a Bob's Burgersnek sikerült. Persze még ide tartozhatna az Archer is, de aki tudja mi az a Frisky Dingo és látott legalább két részt az Arrested Developmentből, az semmiképpen sem nevezné egyedinek. A BoJack Horseman sem, hiszen egy baromi egyszerű pie charttal le lehet írni, hogy milyen sorozatokból rakták össze.   

Az Arrested Development-párhuzam azért is helytálló, mert a főszereplő hangját Will Arnett adja, de akad itt Aaron Paul (Breaking Bad) és Alison Brie (Mad Men, Community) is. Az alaphelyzet annyi, hogy BoJack a '90-esben egy népszerű családi tévésorozat főszereplője volt, és konkrétan ebből a sikerből él még 20 évvel később is. A kiégett, levitézlett celeb története nem újdonság, nem is próbál a sorozat úgy tenni, mintha valami egészen új szemszögből mutatná be a problémát.

BoJack egy teljesen demotivált, kizárólag a múltjából élő figura, aki egy béna kis sorozatnak köszönhetően egy életre Beverly Hills tetején maradt. Ennek a nihilnek a megtörésével próbálkozik a sorozat, amikor valahogyan BoJack karrierjének beindításán kezd el mindenki dolgozni. Itt jön képbe a Két pasi és egy kicsiből való transzformáció Entourage-ba meg Kaliforgiába. Egy ideig nagyon indokolatlannak tűnt, hogy ugyan ezt mi a francért kell animációval megcsinálni, ami egyébként is csak a nagyon népszerű állatfejű emberek gimmick kimaxolása az Ugly Americans stílusában.

10649451_668368423279113_3310895513731104916_n.jpg

Aztán persze kiderült, hogy az állatos gimmick nem kizárólag a megúszós poénok miatt lett kitalálva, akad bőven poén BoJack körül. Például Todd, a huszas éveiben járó senkiházi, aki évek óta BoJack kanapéján csövel vagy Mr. Peanutbutter, akinek szintén volt a '90-es években egy családi sorozata. BoJack pedig egy igazi ellenszenves felnőtt gyerek, akit legtöbb epizódban legszívesebben agyonütne a néző. Emiatt nagy kérdés, hogy lehet-e szórakoztató egy sorozat, amiben minimálisan sem lehet azonosulni a főhőssel. 

Szerencsére a sorozat nem a klasszikus különálló történet/22 perces epizód sémára épül, hanem minden új rész reflektál az előzőre, vagyis egy idő után csak bekövetkezik az elkerülhetetlen karakterfejlődés. A baromi erőltetett sokkoló és/vagy slapstick humort felváltja a tragikomédia és a dráma, amitől néhol kifejezetten nyomasztóvá válik az egész. Az évad közepe felé sikerül rájönnie a sorozatnak, hogy a hollywoodi csillogás sötét oldala bőven szolgál poénokkal, nem kell olcsósággal eladni, hogy egy ló és egy kutya ugyanarra a vietnámi nőre hajtanak. Így az évad második felére kifejezetten élvezetessé válik a sorozat, nagyon kellenek a mellék- és epizódszereplők, akiknek köszönhetően nem kell annyit nézni BoJack nyomasztó életét.

bojack-horseman-netflix-original-series-trailer.png

Viszont még így is messze van a sorozat a Netflix szintjétől. A finálé előtti hallucinációs epizód például borzasztóan erőltetett, pedig én kifejezetten szeretem az ilyen Félelem és reszketés-kategóriás agymenéseket, de a BoJack színvonala még egyáltalán nincs ott, hogy egy ilyen merész lépést meghúzzanak. Azt sem igazán tudom megérteni, hogy minek belekeverni a történetbe valós személyeket. Andrew Garfield szerepeltetése teljesen indokolatlan és szükségtelen, nem illik ebbe a világba. Akkor már legyen egy barna macskafejű hollywoodi sztár, aki utálja a hétfőket és szereti a lasagnét, legyen a neve Andy. Úgyis leesik mindenkinek, és ettől picit egyedivé válhatna a sorozat világa.

Mindenesetre a BoJack Horseman egyáltalán nem rossz, talán túl szigorúak is vele a kritikusok, mert a Netflixtől valami egetrengetőt várnak állandóan. Pedig az Orange is the New Black karaktereit is meg lehetett találni a Weedsben, mégis mindenki el van ájulva attól, hogy Jenji Cohen megtalálta a szőke Mary Louise Parkert. Szar ettől az OitNB? Persze, hogy nem, ahogy BoJack is sem rossz, attól még hiányoznak belőle az igazán eredeti ötletek. Majd a második évadnál kiderül mi lesz, addig viszont csak egy azon felnőtt rajzfilmek közül, amiket 10 éve múlva kultikusnak kiáltanak ki a szüleikkel élő stonerek, mert van benne egy lófejű Charlie Sheen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NPeete 2014.10.08. 20:52:00

Hát nemtom, nekem például minőségibbnek tűnik a BoJack, mint az Orange..., az számomra olyan semmilyen; bár ez meg tényleg egy az egyben Californication

p.o.p 2014.10.09. 11:13:47

Szerintem pedig az ez év egyik legjobbja volt. Rendkívül jókat szórakoztam és kb daráltam 2 nap alatt az egészet. Az utolsó előtti hallucinációs rész pedig ZSENIÁLIS volt:)

Úgyhogy remélem lesz folytatás...
süti beállítások módosítása