A Scorpion az előzetese alapján várós volt, mert négy misfit szuperzseni (egy tényleg mindenhez értő srác, egy viselkedéskutató, egy szupermérnök és statisztikai félisten) a nemzetvédelmisek segítségére kel, hogy a maguk módján oldják meg azt, ami ellen kevés az öltöny, a fekete terepjáró és egy pisztoly. De a Scorpion az előzetese alapján részben nemvárós is volt, mert hát a CBS dobta össze. A pilot ezt az ellentmondást oldotta fel, hogy hogyan, azt kattintás után, spoileresen mondjuk.
A Scorpion tulajdonképpen nem más, mint a Számok (Numbers), a The Big Bang Theory (Agymenők) és a CSI-Helyszínelők torz szerelemgyereke, amiben sikerült azonnal rálépni azokra az aknákra, amiket azért hét évad Agymenők és tízezer rész CSI után illett volna kikerülni.
Merthogy bár a négyesünk egyik tagja a világ öt legokosabb emberének az egyike, annyira butuska lett, hogy az már kínos volt, még úgy is, hogy a Halálos iram-szériát felügyelő Justin Lin rendezte – vagy tán éppen ezért. Az első rész alapvetése, hogy egy bugos szoftverfrissítés miatt minden gép, ami Los Angelesbe tart, össze fog ütközni a levegőben vagy le fog zuhanni, de ezt nagyjából a 20. percre, vagyis a rész felére sikerülne is megoldani, ha nem jönne elképesztő kihívások sora.
A reptérre például azért nem jutnak el, mert nagy a dugó, de semmi vész, a szomszédban van pont egy kajálda stabil wifivel, amit éppen főhősünk szerelt meg percekkel korábban. Utána, amikor megszerzik a jó szoftvert tartalmazó meghajtót, azt tönkre vágja a nemzetvédelmis kocsi ajtajában levő hangszóró übererős mágnese. Hogyne.
Lin persze nem bírta ki egy üldözéses jelenet nélkül, de ennyi CGI-ra a jövő héten már nem lesz pénz, úgyhogy új izgalmak kellenek, és őszintén remélem, hogy nem azon fog múlni mondjuk San Francisco lakosságának az élete, hogy késik a postás.
Az Elyes Gabel által játszott főszereplőt egyébként a való életben nagyjából 1,5 millió IQ-s Walter O'Brienről mintázták (ez is a neve a sorozatban is), ő, a Szupernörd fogja össze a kis csapatot, amiben mindenki, még a über-viselkedéskutató is Sheldon Cooper szociális érzékével szól ahhoz, akinek 290 alatt van az IQ-ja, merthát minden zseni ilyen, a tévében meg aztán főleg. Ezért is van szükségünk a Csini Pincérnőre (Katherine McFee), aki a szintén szuperokos fia (aki sótartókkal meg zacskós cukorral sakkozik) miatt kapocs, híd, tolmács és nagykövet lehet a csapat és a külvilág között. No meg ő hivatott megtartani a nézőket, hiszen Walternek vele kell majd összejönnie évek nyűglődése után.
Ott van még Csaj Ázsiai McGuyver, aki két hajcsattal bármit beindít vagy -kapcsol, Prifolozó, aki úgy palástolja beilleszkedési problémáit, hogy felkapott egy olyan sapit, mint Woody Harrelson a Szemfényvesztőkben, hátha így nem teszik be minden nap a szekrénybe, mint a gimiben (no meg zsigerből kitalálja, hogy egy balkezes mérnök a szerverház ötvenmillió meghajtóhelye közül pont hova tette azt, ami nekik kell), és Nerdzilla, aki mindent ki tud számolni, de csak azután, hogy a krétákat megfelelő sorrendbe pakolta, mint Monk.
Ők hozzák össze a végére azt, hogy egy Ferrariban ülve, a fejük fölött pár méterrel repülő utasszállítóra csatlakoztatnak kábellel (!!!) egy laptopot, amire letöltik a nembugos programot a még nem fertőzött gépről, hogy megmentsék a világot. Agyrém.
A CBS egész nyáron azzal tolta a Scorpiont, hogy ez mekkora FUN dolog már, de ebből sajna nem sok jött át, inkább mérhetetlenül kínos és elképesztően ostoba volt az egész. A látvány rendben volt, és az is valószínű, hogy a heti büdzséből dolgozva nem akarnak majd ennyi mindent beleerőltetni a részekbe, ami maximálisan az előnyére válna a sorozatnak, de ehhez kevésbé UFO-ra kell venni a csapatot és az akadályokat is nevetéségessé kell tenni. A pilot nem volt totális katasztrófa, potenciál még mindig van benne, de azon a CBS-en, ahol a CSI 15 éve megy lényegében ugyanúgy, akár így is jó lehet a nézőknek.