Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Na most akkor nyúlás A konyhafőnök vagy sem?

2014. szeptember 04. 11:30 sixx 24 komment

Screen Shot 2014-09-03 at 11.03.40 PM.png

A Bors mai cikke teszi fel a kérdést, majd meg is válaszolja: igencsak. Mert hát

A versenyzők egy tanteremhez hasonlóan berendezett főzőstúdióban főznek, a feladatok után a védettséget élvező játékost a galériára küldik a zsűritagok, akik az előtérben állva beszélik meg, kinek a főztje ízlett leginkább.

sőt

Az ítészek néha körbejárnak, egyszer segítve, másszor már alkotás közben bírálva. A leírt képsorok éppúgy származhatnának Gordon Ramsay világszerte ismert és itthon is sugárzott műsorából, a MasterChefből, mint az RTL Klubon hétfőn indult show-jából, A konyhafőnökből.

A cikk szerint a műsor hivatalos oldalán hőbörögnek a kommentelők, hogy A konyhafőnök csak egy MasterChef nyúlás, és semmi több, márpedig annak a jogaival korábban a Viasat3 rendelkezett (a csatorna nem kommentálta a vádakat).

Az RTL részéről Kolosi Péter saját ötletnek nevezte a Konyhafőnököt, de hozzátette, hogy

bármilyen főzős tehetségkutatóban értelemszerűen hasonlóak a feladatok. Aki az első pár adás után meg tudja mondani, hogy milyen lesz a műsor szerkezete, annak gratulálok. A hasonló műsorokból pedig nagyon sok formátum létezik, nem csak Gordon Ramsay-é. Ott a Hell’s Ki­tchen vagy a Top Chef is. Én is olvastam a kommenteket. Az egyik szerint a MasterChefhez, a másik szerint a Hell’s Kitchenhez, a harmadik szerint a Top Chefhez hasonlít. Mindegyikhez ugyanannyira hasonlít, de ugyanannyira el is tér, hiszen ez is egy főzőshow.

Minket aztán senki nem vádolhat elfogultsággal egyik magyar tévével szemben sem, Kolosi Péterrel nekem speciel évek óta tartó vitám van (szevasz, Péter!) arról, hogy a szerintük saját fejlesztés Szombat esti láz vagy Csillag születik miért pofátlan nyúlás, de ebben az esetben meg kell védeni a csatornát: attól, hogy szakácsok főznek pultok mögött, még nem lesz lopás a Konyhafőnök. A zsűri viselkedése sem hasonlít a külföldi példákra, a mi nehéz emberünk csak jelenthet Ramsay-nek, és megintcsak, ha üvöltözne, még az sem lenne lopás.

Nem stimmel a versenyzők száma sem, az eddig látott három rész alapján az adásmenet sem egyezik a MasterChefével, a Top Chef ugye alapból tök más (bentlakásos reality), a Hell's Kitchent meg hagyjuk. Egy olyan motívum van, amit tagadhatatlanul a MasterChefből nyúltak, a játéktér melletti galéria, ahová a védettséget élvező és műr továbbjutó versenyzők mennek fel, de ettől eltekintve a Konyhafőnök egy hibrid formátum, amiben több más műsorban látott elemek és a szakácsműsorokban megkerülhetetlen motívumok keverednek, ennyi. Nem ettől jó vagy rossz, tessék elhinni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dick Tator 2014.09.04. 11:41:00

imádok főzőcskézni, szeretek ilyen témájú műsorokat nézni, ihletet meríteni, tanulni, a fent említetteket is nézem(tem), és elkezdtem ezt is nézni, de nem kötött le. Nekem a karakterek nem jók (se a zsűri se a játékosok), igazán nem mutat jó trükköket, nem izgalmas. Egyértelmű nyúlás szvsz, de igazad van Sixx, ugyanannyira nyúl mindenhonnan kisebb vagy nagyobb kanállal. Xar ez. Ennyike.

hajrá Putyin, vesszen a nyugat 2014.09.04. 11:50:29

A saját ötlet az, amihez hasonló még sehol nem megy.

fryci 2014.09.04. 11:52:27

Tök mindegy lenne, hogy nyúlás e vagy sem, ha jó lenne, de nem az.

min 2014.09.04. 11:55:56

A kínaiak se nyúlják ezek szerint az autós formaterveket mert itt ott azok is eltérnek az eredetitől :-)

johnnylightning 2014.09.04. 12:45:47

Szerintem koppintás, maximum változtattak bizonyos dolgokon...én az elején azt hittem, hogy a Gordon-os műsor jogát vették meg és csinálják meg magyarban...a Kolosi mondhat bármit, akkor sem saját találmány.

Baromi sok műsort lopnak külfölről, aminek a liszensz jogát nem veszik meg...Vacsoracsata jogát az RTL klub megvette, a TV2 nem, de ettől még megcsinálták a Hal a tortán-t, ami szintén másolás volt. De gondolom jogilag nem lehet belekötni, hiába egyértelműen lopás egy műsor ötlete, ezért nyugodtan megcsinálják.

kis.herceg 2014.09.04. 12:59:25

az még annyiar nem zavarna hogy koppintás, megszoktuk már az rtl-től, az a baj vele hogy egy megrendezett fos. 3. részt láttátok?

először is a valszeg beépített profi séf meglehetősen szar színészi alakítással bekamuzta hogy rosszul van, jött a mentő, drámai zene :D
utána a dagadt gyereket jól lebaszta a főséf, meg sem kóstolta a kajátját (egy főzőműsorban érted), a 2. kajánál hogyhogynem pont a dagadt gyerek találta ki hogy kell megcsinálni tökéletesen a kaját, meg is kapta az agyondícsérést. kb. egy barátok közt 2 a dolog, főzőműsor köntösbe bújtatva.

2014.09.04. 13:45:26

Ha leírom a Hamletet a saját szavaimmal, meg mondjuk kihagyok belőle két jelenetet, aminek a helyébe máshonnan lopok kettőt, akkor az saját ötlet vagy sem? Érdekes módon a True Detective íróját már azért plágiummal vádolják, mert Harrelson figurája HASONLÍT egy pasi korábbi karakterére.
Mondjuk, ahogy írták: hogy lopták-e az ötletet (amit aztán a saját szájuk íze szerint kicsit változtattak) érdekelne kevésbé, ha nézhető lenne. Az angol Masterchef going large-ot nagyon szerettem, bár az az vezető két manus, Torrode meg a másik sem volt túl szimpi, de még a határon voltak, hogy ne vigyék el a műsort. A magyar próbálkozás számomra viszont nézhetetlen a zsűri miatt.

barnade 2014.09.04. 15:54:20

öööö én már az elejétől kezdve abban a hitben éltem, hogy ez a kimondottan a MasterChef átdolgozott verziója lesz. De hogy akkor nem direkt?

BotloB 2014.09.04. 18:43:58

"Eredeti ötlet, nem loptuk a formátumot"="Nem akartunk a liszenszre költeni, a 'kreatívok' kicsit átdolgozták"

Elegánsabb lenne az ilyen műsort kushadva elindítani, nem reklámozva a nyilvánvalóan összeollózott formátum eredetiségét, de abban én is egyetértek, hogy sokkal kisebb lenne a támadási felület, ha az összeollózott műsor legalább élvezhető lenne.

Kvadrát 2014.09.04. 21:11:06

Én azt hittem, hogy egyszerűen megvették a formátumot, vagy hogy is hívják. Nem lenne benne semmi csodálnivaló, megvették, megcsinálták, most már úgy érzem, hogy jól is sikerült. Kétség sem fér hozzá, hogy ugyanaz a műsor, legfeljebb másféle lépcső vezet fel a galériára. A kétség fel sem merült bennem. Kolosy szerint saját ötlet? Kolosy olyan undorító pöcs volt már első látásra is, még a Fókusz műsorvezetőjeként, és annyira tartotta ezt a színvonalat, hogy nem csodálkozom a pofátlanságán. Az viszont meglepne, ha a műsor amerikai (?) jogtulajdonosai ennyivel beérnék. Bár most olvastam, hogy egy faszi levédette az amerikai zászló 51-től 60 csillagig tartó verzióit, amiket ő tervezett. És az oltalmat ezek szerint meg is adták neki. Egy amerikai bíróságon ezek szerint elég pénzzel minden kimagyarázható. Kolosy népének amerikai tagjai már össze is rakták a szükséges pénzecskét, gondolom.

zooltek 2014.09.05. 06:57:34

Csatlakozom azokhoz, akik azt hitték, hogy az RTL megvette a MasterChef licenszét. Sz@r koppintás, de teljesen egyértelmű koppintás.

xlngx 2014.09.05. 10:32:41

sixx nem hiszem el hogy ilyet leirsz:
"A zsűri viselkedése sem hasonlít a külföldi példákra, a mi nehéz emberünk csak jelenthet Ramsay-nek, és megintcsak, ha üvöltözne, még az sem lenne lopás."
3 zsuri, mindharom zsuri ugyanannak a 3 om karakternek van beallitva mint a Masterchefben, Ramsay a fozsuri, neha kegyetlenkedik, es odamondogat. Bastianich a kegyetlem de keveset beszelo, es Graham a kedves mindenkit tamogato. Itt ugyanez a 3 om karakter van raadva a zsurikre, csak szerintem annyira tavol all ez toluk hogy szarul jatszak.

"Egy olyan motívum van, amit tagadhatatlanul a MasterChefből nyúltak, a játéktér melletti galéria, ahová a védettséget élvező és műr továbbjutó versenyzők mennek fel, de ettől eltekintve a Konyhafőnök egy hibrid formátum, amiben több más műsorban látott elemek és a szakácsműsorokban megkerülhetetlen motívumok keverednek, ennyi. Nem ettől jó vagy rossz, tessék elhinni."

Lopas az egesz fozoter, ahogy az ajton ki vagy bemennek a kieso/uj jatekosok, a zsuri podiuma, az ahogyan a kieso jatekosokat felsorakoztatjak, a galeria, az hogy van egy Misterboxhoz hasonlo resz ahol a gyoztes elmegy a zsurivel es kivalasztja az eleminitaion challengehez azt az etelt 3 fedo alol amit aztan a tobbieknek megkell fozni.

Latszik hogy az egeszhez ugy alltak hogy van ez a Masterchef, tok jo formatum am de (gondolom) marha draga. Ahha tudunk mi is ilyet legyen kicsit mas a formatum itt ott valtoztassuk, de arra mar nem volt kreativitas, hajlandoasg es penz hogy valaki tenyleg elgondolkodjon egy teljesen uj formatumon ha mar nincs penz megvenni valamit.

Roviden ez a cikk total mosdatas...

ElPadre 2014.09.05. 11:38:38

a szomorú az, hogy 1, amíg bent van a wossala rozina, aki minden, csak nem amatőr (max konkrétan szakácsnak az), addig teljesen hiteltelen az egész "találjunk egy ismeretlen konyhafőnököt, aki rohadt jól főz, és ezzel meglep mindannyiunkat"; 2, egyértelműen a legtöbb elemet a masterchefből lopták, ehhez képest "ez egy eredeti formátum" minimum röhejes; 3, a zsűri, istenem, a zsűri.

nem ismertem fördős zé eddigi munkásságát, de amit belőle látok a műsorból, az nem késztet arra, hogy bármit megismerjek belőle. a fickó úgy bazári és úgy próbál "ramsey"-skedni, hogy közben semennyire nem bizonyított, hogy főzésben vagy étel-értésben bármiben is a játékosok szintje felett állna (és akár top chef, akár masterchef, akár HK, akármi egyéb, ott a zsűri azért kikezdhetetlen profikból áll). vajda pierre-nek kriminálisan kevés képernyőidőt adnak, pedig neki legalább van stílusa, mármint olyan, amitől nem mászok a falra. a ríl konyhafőnök meg... elhiszem róla, hogy profi, és nagyon érvényesek a kommentjei is, de kicsit fakó.

ha valaki emlékszik még a viasatos mesterszakácsra, na abban bíró lajos tökéletes volt. egy pillantással remegő kocsonyává tudta degradálni a játékosokat. és bár gianni olyan, amilyen, nagyon is megfelelő volt a szerepében.

azt kérnénk vissza, ha lehet, oké?

kis.herceg 2014.09.05. 12:58:50

nem az rtl-el van baj, hanem a törvényekkel, hülyék lennének megvenni ha simán le lehet másolni. mi számít perelhető lopásnak ha ez a Szombat esti láz, meg a CSISZ nem? kb. semmi, nevetséges. csoda hogy az X faktort megvették, azt is lekoppinthattá
k volna büntetlenül.

penna 2014.09.05. 13:10:35

@sepörd: jött a mentő, bizony, és a szívritmuszavarral küszködő beteg saját lábán szépen, komótosan kiballagott a mentőhöz :)).

penna 2014.09.05. 13:11:07

@b0risz: dehogy ugyanaz, a galéria pl. a másik oldalon van az rtl-nél :)))

2014.09.05. 21:55:37

Konyhafőnök a műsor címe és a legjobb szakácsot keresik vagy nem is értem mit akarnak valójában!

De a jelenlévők közül nem sok tud főzni ahogy elnézem.A bírák közül a fekete inges nagyon unszimpatikus.

adla 2014.09.06. 00:07:46

nos, én egyet értek a sixx által megfogalmazottakkal, igaz, nekem a műsor is bejön... (akár előre megírt forgatókönyv mentén haladnak, akár nem - miért? a J/R esetébe talán elhiszi valaki, hogy olyanok a magyar BV-viszonyok, mint amit ott láthat, akinek van lelkiereje figyelemmel kísérni még a pocsolyaszintre süllyedt napi sorit..?)

na és ami a "fekete inges" masterchef-et illeti, nem hogy nem ellenszenves, de vsz kifejezetten viszi a hátán a show-t, karizmatikus, abszolút médiakompatibilis figura (és nem mellesleg igen "jóarcú" is;) szumma: számomra ez most a legnézhetőbb formátum a magyar gyártású műsorok közt, kíváncsi vagyok, mennyi időre terveznek vele a csatinál - remélem, sokáig!

adla 2014.09.06. 00:09:39

"esetébeN", nah! xD

2014.09.09. 22:04:46

@adla: Ezt most csak azért írtad, mert bejött neked a pasi és nyilván szívesen összegyűrnél vele egy lepedőt.

adla 2014.09.21. 22:28:11

@Diorella Queen: jah ja, az is benne van, nyilván
süti beállítások módosítása