Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Folytatódott a felszopás A Dalban

2014. február 02. 09:46 sajó d. 95 komment

ks.jpeg

Múlt héten ismét elstartolt a köztévé saját zenés vetélkedője, ami tocsogott a pátoszban és gyönyörűen alkalmazkodott a keresd a jót!-féle Kerényi-etikához. Mondjuk most legalább akadt egy-két egész vállalható produkció, de a műsor maga még mindig zavartalanul halad saját mesebeli útján, ahol minden fán világszínvonal terem és az öreg, beteges, haldokló madár csiripelése is örömünnepre ad okot.

Persze most sem maradhattunk roppant kellemetlen Gundel Takács-Novodomszky viccelődés nélkül, kettőjük szakítós jelenete láttán felhívtam a barátnőmet és elmondtam neki, hogy szeretem. Rákay MTV Zrt. Vezérigazgató-Helyettes Úr és a csiricsáré szemüveget valamivel szolidabbra cserélő Csiszár Rádiós Programigazgató Úr mellett Kovács Kati és Rúzsa Magdi Úrhölgyek zsűrivideói már megadták az alaphangot a fogcsikorgatáshoz, a kötelező dán nyelvű felolvasásról nem is beszélve, ami egyáltalán nem vicces. Minden elmond a szerkesztők tanácstalanságáról, hogy a műsor végén a Muzikfabriknak már azt kellett felolvasnia dánul, hogy mekkora Koppenhága alapterülete.

ikrek.jpeg

A zsűri egyébként talán valamivel szigorúbb volt, mint az első adásban, ellenben a pontozási rendszerüknek továbbra sincs semmi értelme. Az iszonyatosan kínos fejhangon éneklő Vastag Tamást kis híján továbbjuttatták (az egyébként különösen vicces, hogy testvére, Csaba, a műsor előtt nem sokkal a lottósorsoláson haknizott egy izmosat), a leértékelt drumandbassre éneklő Kállay-Saunders András hallatán világszínvonalat kiáltottak, de a Muzikfabrik csak 8-asokat kapott Csiszártól és Rákaytól, miután az egekig magasztalták őket. A legnevetségesebb mondjuk Dér Heni revíziója volt, akibe sikerült azzal belekötnie Csiszárnak, hogy a "Mindig imádtam, hogy a zoknidat / Ágyba bújás közben magadon hagytad" sorban a zoknis rész neki nem tetszik, Kovács Kati szerint pedig ez egyenesen az intim szférát súrolja, ő be se mert volna vállalni ilyen dalszöveget. A Szécsi ikrek kiosztásán kívül senki más nem kapott komolyabb lebaszást, pedig lett volna miért. Én például ott kezdtem volna, hogy kiosztok egy-egy sallert Csiszár Jenőnek és Harsányi Leventének, amiért nem tudják megkülönböztetni a szőke Sacit, a barna hajú Böbétől. Értem én, hogy ikrek, de hát más színű a hajuk.

vas.jpeg

A férfi indulók például kegyetlenül alulteljesítettek, egyedüli kivételt a Muzikfabrik egész hallgatható, de végére nyikorgásba forduló dala jelentette. Az ing-nyakkendő-kombóban (irodai ruhában rocksztárkodunk, mekkora irónia, gecó!) parádézó Belmondóról legyen elég annyi, hogy Czutor Zoltán énekes "Zsolt Lennon-Elton Zsolt" bekiabálással konferálta fel a billentyűsét. Mondjuk ByeAlex sem segített rajtuk sokat, amikor úgy jelentkezett be, hogy "yo yo yo, itt állok a Byemondo zenekarral". Zenekari szinten egyébként képtelenség volt alulmúlni már a nevében is félelmetes 2beat or not 2beatet: 30-40 éves emberek Beatlest játszanak magyarul! Idén 50 éve jött ki a Hard Day's Night, a szakmai zsűri meg beengedte a parókás fazont és cimboráit gombafejűt játszani szombaton főműsoridőben. Egyszerűen nincs olyan generáció itthon, ami ne röhögte volna magát hülyére a látottak alapján. Sokat elmond az is, hogy egyedül az ő nevük nem hangzott el, amikor zsűrit kérdezték, kikre adják le a nézők a szavazatokat. Pedig ők TÉNYLEG mindenkit felsoroltak a végére, kivéve Bingó Sztárt és haverjait.

bel.jpeg

Az este nem is olyan meglepő meglepetése a Svédországban nevelkedett Joni volt, akiről már most el lehet mondani, hogy biztosan ott lesz a legjobb háromban. Bogi mezítlábas hippis Rúzsa Magdi-idézése is elment (jó, úgy tényleg könnyű, ha az egész egy kurva nagy refrén), de nekem ne mondja azt senki, hogy Polyák Lilla bármivel is több, mint Wolf Kati. A zsűri ömlengése csak fokozta azt a képzavart, hogy itt elvileg a dalok versenyéről van szó, erre itt van egy nő, aki marha jól énekel egy baromi unalmas dalt. Sebaj, a közönség tovább vitte őt is zoknis Henivel együtt. Reméljük az sms-t küldők között kisorsolt ötezer forintos pizzakuponnak nagyobb hasznát veszik, mint annak a tízezer forintos vásárlási utalványnak, amiből két, maximum három pólót lehet venni a Westendben.

poly.jpeg

A műsort nézve felmerül az emberben, hogy a rengeteg angol nyelvű dal mégis minek számít. Ugyanis a meglehetősen nagy felháborodást kiváltó médiatörvényi szabályozás kimondja, hogy angol nyelven énekelt szám nem minősül magyar dalnak. Vagyis, ha Kállay-Saunders vagy Joni megy Dániába, akkor valójában nem is magyar dalt küldünk ki? És mi a helyzet a magyar zenei kvótával, amit minden rádiónak be kell tartani? Oké, hogy egy-két előadónak van magyar nyelvű verziója is számához, de kétlem, hogy a nyelvünkkel még csak ismerkedő Joni minden áron a Vízesésről szeretne énekelni ékes skandináv akcentussal. Ideje megint megbindzsizni a médiatörvényt.

Szóval a zsűri Kállay-Saunderst, Jonit és Bogit küldte tovább, a közönség pedig Polyák Lillát, a Muzikfabrikot és Dér Henit, mi pedig továbbra is nyomjuk az Index saját dalversenyét, A Számot, aminek már lehet szavazni a második körére.

Címkék: mtv 2014 a dal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morgan kapitány (törölt) 2014.02.02. 10:17:55

Kállay-Saunders-nek nem az előzetesben kellene inkább ülnie?
Vagy szerepeltetése belefér a Baszott Nagy Erkölcsi Fölényt Megtestesítő Közmédia filozófiába?

Lucretia/My Reflection 2014.02.02. 10:19:51

Én is ezen ciccegtem, hogy a vastagot meg a polyákot minek istenítik ilyen nulla, semmitmondó dalokkal, nem az x-faktorban zsűriznek, ahol az éneket kell véleményezni, ez a dalok versenye. Az ikrek aránylag tűrhető dala meg simán kiesett...

Továbbra sem értem, hogy ebbe a 30-as mezőnybe miért nem fért be az Iván & the Parazol, amikor ilyen Közröhej Tárgya-fődíjas Beatles imitátorok meg simán ott égethették magukat.

Dave_bloghu 2014.02.02. 10:20:11

Nekem csak Böbéjék "hallottam már valahol" slágere tetszett, de sajnos a két lány élőben nem tud teljesíteni.

vnika1003 2014.02.02. 10:20:36

Csak néha néznétek valaminek a jó oldalát. Kritizálni mindig könnyű, azt miért nem említitek meg, hogy jóval színvonalasabb mint az elmúlt két évben. Jah és mi a francért nem írtok ti egy dalt!!!!! Azt a leborult szivar végit, legyen már egy kicsit pozitív a hozzáállás...

vnika1003 2014.02.02. 10:21:45

@Dave_bloghu: ez így van, olyan hamis volt, hogy majd kifutottam a szobából :-(

Dave_bloghu 2014.02.02. 10:25:41

Czutor amúgy elképesztően idegesítő ezzel az annyira ironikus, hogy már nem az, de közben tényleg az attitűdjével. ByeAlex meg csak szimplán kellemetlen a szerepében.

belga6 2014.02.02. 10:27:28

@Lucretia/My Reflection: Ivan and the parazol jelentkezett a dalba?

belga6 2014.02.02. 10:32:54

Nem a felhozatallal van elsősoban baj, mert mindenhol vannak szinvonaltalan produkciók, hanem azokkal, akik ezeket az énekeseket a 30-ba szavazták be. Mert vannak ezeknél sokkal jobb teljesítmények Magyarországon. Azt sem tudom, hogy a zsűri mellébeszélése mögött mi van a háttérben. Mert nyilvánvalóan hallják, hogy Bogi, Vastag Tamás és a Szécsi testvére hamisak, meg azt is, hogy Dér Heni és Polyák Lilla dalánál nincs unalmasabb, Mégse mondanak semmit.

Lucretia/My Reflection 2014.02.02. 10:40:09

@belga6: igen. talán a fb oldalukon írták, hogy elzavarták őket, mert "a nézők biztosan elkapcsoltak volna a rockzene hallatán", vagy valami ilyesmi. Ehhez képest a Depresszió meg a gagyi tinirokkerek a múlt adásból simán bekerültek...

2014.02.02. 10:44:16

Tegnap belenéztem, mert gondoltam hogy lesz poszt, de bakker kb. 3 percig bírtam.
Heni száma olyan "izgalmas" volt, hogy még az értékelést megnéztem, aztán feladtam.
Egy trágya az egész.

annmbp 2014.02.02. 10:44:25

Lehet, hogy cikinek tartod a Beatles utánérzésű zenekart, de azért azt is vedd figyelembe, hogy a harmincas mezőnyből a daluk benne van abba maximum 5 -ben, amelyik hangszerekkel lett feljátszva, és az ének nincs agyonszerkesztve, szótagonként keservesen stúdióban autotune-nal összeheggeesztve. Nem az a gáz, hogy a beatesek összehoztak egy kellemes harmóniamenetű slágeres dalt - ami mai hangszereléssel bajnok lehet bárhol a világon -, hanem az, hogy semmitmondó átlagos dalokat kell hallgatni átlag alatti előadókkal.
A dal lényege nem csak a DAL, hanem az előadó is. Van-e kisugárzása, milyen a színapdon, tud-e énekelni, szórakoztat-e, létezik-e.
Fontos kérdés a "létezik-e". A dalverseny indulóinak több mint fele nem létezik, hanem egy kreálmány... olyan "előadók", akik egy valós színpadon azonnal elvéreznek, lépegetnek jobbra-balra, nincs jelenlétük, maximum csak csinos pofikájuk. Ez a kevés, nem a dal.

yaksi 2014.02.02. 11:07:52

Ezt a szart biztos, hogy nem sixx írta? Megesküdtem volna.

Mondjuk a "szerző" is gerinces, mint a meztelencsiga, mert a nevét már nem meri vállalni. Olyan embereket fikáz, és szapul, akik nevüket vállalva álltak ki az ország elé.

Szerencsésebb esetben a "kritikát" írónak is vállalnia kellene, ki is ő valójában. De hát ez már olyan indexes "újságírói" etika...

takingsider 2014.02.02. 11:16:06

sajnos megnéztem, jöjjön egy kis index-kompatibilis kéretlen 'kritika', kis eltérésekkel azért tartalmilag

- Joni hamis volt, bántóan, a dala szar
- Bogi hamis volt mint a k..a élet, a dalpocsék
- az ikrek hamisak voltak, mint a bűn, az abba-imitáció mint dal elmegy a limonádé kategóriában
- a Vastag-gyerek itt-ott hamiskásan, de amúgy korrekten-tisztán énekelt, a dala pedig pocsékabb a tavalyinál, ami legalább hallgatható volt annak, akik csípi a popot, és még semmitmondóbb a tavalyinál, a világfájdalom a jó szó rá talán
- Polyák L. jó kis MILF (bár tíz éve is megbüntettem volna a sztájlisztját), tisztán énekel, ennyi az erény, a dal minősíthetetlen mind szövegileg, mind zeneileg
- a gombafejűeken sikítva röhögtem és félve gondoltam szegény Harrisonra meg Lennonra a szűk koporsóban, pedig télleg sztonszos vagyok
- Dér Heni minősíthetetlen volt, sajnos a Belmondó is, pedig annak ellenére is csípem Cz. Zolit, hogy annak idején a Nyers rendkívül viccesen próbálkozott RATM-imitációval, zenei szinten
- Muizikfanbrik és KSA volt az este két értékelhető pozíciója, azt pont leszarom, hogy a drumand.. éppen divatos-e, a dal működött, ki volt találva, volt dramaturgiája (ha még erős munkára is szorul), a tavalyi dala faszább volt sokkal, de ugye megint itt a kérdés, hogy A)küldjünk ki egy teljesen nemzetközi produkciót, ami színvonalas a popszíntéren (KSA és a Király-öcsi) , B)egy olyat, amit csak itt énekelhettek el a világon (mint bájsanyi kedvese), vagy C) szarjuk le és küldjünk ki törpés-tűzokádós-kurvás őrületet, jelezve mennyire kell komolyan venni a ajróvíziót

megadeth1 2014.02.02. 11:20:40

Kicsit off, de teljesen igaza van az egyik fentebbi kommentelőnek. Teljesen szükségtelenül egyre több igénytelen trágárkodás megy a cikkek címében, a főoldalon. Kicsit unom már, h a gyerekem fennhangon próbálja kibetűzni a pinafingot.Még jó, h nem sikerült neki, mert nem tudom, hogy magyaráztam volna el, mi az!
Szóval elég a trágárkodásból, vagy törlöm a kezdőoldalt a picsába :-)

DiliRádió 2014.02.02. 11:21:14

Csak onnan lehet észrevenni, hogy nem sixx a szerző, hogy a 40 feletti örökifjú a barátnő szó helyett a csajom kifejezést szokta használni.
Amúgy stimmel minden. Bravó!

KopaszMercis 2014.02.02. 11:22:36

@yaksi:

"Mondjuk a "szerző" is gerinces, mint a meztelencsiga,"

Hát az biztos, hogy jobban illene a magyar nemzet stábjába, nem létező fantom szocialista politikusokok sosemvolt bankszámláiról lelkimasztrubációt folytatni a nyomdatechnikával...

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.02.02. 11:25:20

@megadeth1:

:))) Befejező mondatért, haha :)

Tegnap 3 jó dalt hallottam: Bogi, Kállay S.A. és Szécsi ikrek, de előadásában egyik sem kifogástalan, talán még leginkább Bogi. KSA túl nyávogós, a Szécsik pedig élőben fülgyilkosok, pedig a hangszínük és cukiságfaktoruk megvolna

marxengelszleninsz 2014.02.02. 11:32:13

Ez a drága, érzőszívű, jótét lélek Kállay-Saunders egy erőszak-ellenes dalt énekelt mély fájdalommal és átéléssel... hát nem egy cuki pofa??

Zsigmond Kata 2014.02.02. 11:34:05

valaki aki az írók közelében van ölelgesse meg őt, nagyon boldogtalan lehet....

que le 2014.02.02. 11:39:30

Egyébként érdekes, hogy az Index úgy fikáz folyamatosan, lecsúszott proli nyelvezettel, hogy csinált magának egy ugyanilyen vetélkedőt, amiben legalább ennyi értékelhetetlenül rossz szám van. Ők válogathattak egy egész éves termésből, csak a studió felvételeket látjuk, halljuk és még így is ritka gagyi a felhozatal (ez a szavazatokon is látszik).

BotloB 2014.02.02. 11:41:44

Valamikor, amikor még őszinte ember voltam, meg a mostani angoltudásomnak a töredékével rendelkeztem, csodálattal hallgattam az áldott tudatlanságom jótékony homályába burkolózó angol nyelvű popslágereket. Aztán egyszer megértettem a szöveget, és rá kellett jönnöm, hogy ugyanolyan felszínes és semmitmondó gondolatokat énekeltek meg a nagyérdemű előadók, mint hazai társaik saját anyanyelvükön. Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva mégiscsak szemet hunytam a mondanivaló felszínessége felett. Az idegen nyelv eredeti művelői úgy tudták egymás mellé pakolni azokat a szavakat, hogy nem zavart. Autentikus volt, vagy miaszösz'.

DE! Mindenki vallási meggyőződése szerint választott istenének szerelmére könyörgöm, ne, ismétlem NE próbáljunk meg görcsösen angol nyelvű dalokat írni! Bitte, danke! Nem megy. Nem. Nem, nem és nem! A megírt szöveg olyan lesz, mint amikor a kisdiáknak összekevert angol szavakból kell sablonmondatokat alkotni, az előadók meg nem tudják elénekelni. Elveszik még az akcentus vélt vagy valós bája is. Értem én, hogy adjuk át az üzenetet nemzetközileg, de az "I just called to say I love you" soha nem fog ugyanúgy hangzani Vastag Tamás szájából, mint ahogy azt Stevie Wonder megénekelte.

Nem vagyok görcsösen "magyarkodó", támogatom, hogy alkossunk világszínvonalon, de annyira szép és dallamos, változatos a nyelvünk, próbáljunk már meg valami értékelhetőt alkotni abban! Ugyanazt a zeneiséget lehet mögé rakni, a nyelvi lehetőségekkel viszont a hazai szövegírók szemmel láthatóan nem tudnak úgy élni, mintha esetleg saját nyelvükön próbálkoznának. Értem én, hogy a pop egyszerű műfaj, de azért nem ennyire.

az_igazi_trebitsch 2014.02.02. 11:50:58

A kritika (?...) stílusa önmagáért beszél. Az újságírás műfajában ez semmivel sem különb, mint az a valóban gagyi felhozatal, amit kritizál. Szóval, előbb a saját házunk táján!...

Ami a Dalt illeti: egykori (rock)zenészként kínszenvedés ezt látni-hallani. De nem a dalok minősége miatt, mert azok semmivel sem rosszabbak, mint amiket majd hallani fogunk Koppenhágában az előadóktól. Az a szörnyű, hogy a dalok többsége egy kis odafigyeléssel, hozzáértéssel, munkával sokkal jobb is lehetne. De vagy a türelem, vagy a munkakedv, vagy a szakmai hozzáértés (netalán mindhárom) hiányzik szinte minden dalból. A hangszerelést például, mint olyat, kevesen ismerik, az átkötéseket vagy kihagyják, vagy elnagyolják, emiatt unalmassá, monotonná válik a dallam, az előadók pedig ritka kivételtől eltekintve (pl. Polyák Lilla) nem veszik a fáradságot, hogy TÖKÉLETESEN megtanulják a számot. A zsüri.... hát, az meg olyan, amilyen. Ruzsa Magdi elfelejtette, honnan jött, a két úr pedig egymásra licitál abban, melyikük tud több stílust és külföldi előadót felsorolni. Egyedül Kovács Katin látszik, hogy szenved ettől az egésztől, de ez érthető: ő az egyetlen, hozzáértő MŰVÉSZ az egész mezőnyben...

2014.02.02. 11:51:23

@Zhang Xia Hou: nem

KopaszMercis 2014.02.02. 11:55:26

@BotloB:
Ebből számomra az derült ki, hogy

1) nem hallgatsz angolul rendes szövegű zenéket (pedig a main streamben is azért vannak komoly szövegíró vénával megáldott előadók, nem kell nagyon mélyen merülni az andergrandba)
2) már magyar zenekartól is született értékelhető, vállalható angol nyelvű szöveg, igaz mentségedre legyen mondva, az hozzád el sem juthatott
3) amikor egyben van az egész, amennyire kotta szerint lehet (lásd Király Viktor) akkor is szar, mert hiányzik az isteni szikra…

Ennyi.

akyyy 2014.02.02. 12:10:46

Érdekes, hogy a mezítlábas éneklést a rúzsamagdihoz hasonlítják, az senkinek nem jut eszébe, hogy a tavalyi euróviziós győztes dán csaj is mezitláb lépett fel? ráadásul a magyar verzió nagyon hajazott rá, hasonló énekes, furulya helyett gitár szóló, kamera körbeforgós meghatódós kép.....

ráadásul nagyon sok versenyzőnél ezt meg lehetett tapasztalni, hogy nincs fantáziájuk és nyúltak a külföldi indulok eddigi számaiból...:D

annmbp 2014.02.02. 12:13:47

Eleve ott vicces a dolog, hogy nem a dalokról beszélgetünk, hanem arról, hogy hamisan énekel az előadó.
Ez hogy fordulhat elő egy dalversenyben??????
Szerintem ez kizáró ok kell, hogy legyen.

- TILOS legyen a beküldött felvételeken a hangmagasságok gépi módosítása.
- az előválogatáson a beválogatók ne tudják, hogy kinek a dalát engedik a 30 közé

Langmár Ignác 2014.02.02. 12:15:26

@KopaszMercis: "andergrandba"
*undergroundba

"mélyen merülni az andergrandba" HELYETT

*mélyen belemerülni az undergroundba VAGY
*mélyre merülni az undergroundba

Érdemes megtanulni magyarul! De az is lehet, hogy ehhez is hiányzik az a bizonyos isteni szikra :)

KopaszMercis 2014.02.02. 12:18:25

@Langmár Ignác:
Minek foglalkozol olyan szavakkal, amiket ki sem tudsz mondani…?
Es nem, nem szamit, mert kevesbe lehet erteni a te kiejtesedet, mint amikor egy ukran melegprosti probalja kimodani egy uveggolyokkal teli szajjal.

Borbély Ferenc Gusztáv 2014.02.02. 12:28:09

@megadeth1: De ennyi gusztustalan nyálas ,rossz Daalt, töröltem azegész csapatot ! A zenészeket sajnálom , a zsüri KATASZTRÓFA ! Menjetek a bús ,BüdÖs ,BOZONTOS Mutrás P'csába ! Gatto BFG

Zendorr 2014.02.02. 12:30:24

Ti mennyit tudtok dilemmázni?!... Minek akarunk többnek látszani, mint amennyiek vagyunk?!

www.youtube.com/watch?v=AFwf9jS3rK0

Ez a magyar valóság emberek! Itt tartunk, ez a jelen, ez a mainstream, ez a kortárs... Ebben benne van minden, amire az ájrovíziónak - és a világnak - szüksége van/lehet! Ne higgyük már, hogy tudunk akkorát fingani, hogy az egész zenei világ beleremegjen! Lali talán, mi nem.

Lali for President!

Elemir 2014.02.02. 12:40:24

Érdekes egy valami ez. Nem hiába hozzák fel többen a tehetségkutatókat, hiszen olyan előadók kerültek be, akik bakker ha elindultak volna az xfaktorban vagy bármiben, akkor hú ez egész jó kategóriába estek volna.
Viszont ebben a műsorban már "művészeket" kellene betolni, akik profik és nem bakiznak ilyeneket.... mi lesz, ha ott bakiznak? Mekkora égés lesz az egy énekesnek és egy országnak?
Kállay jobb volt, mint tavaly, a dal is sokkal jobb, de ha oda akarjuk tenni, akkor ezt a Jogi-t kell küldeni!
Nem is ismertem, és becsuktam a szemem, tőlem bármely hírős külföldi előadó is lehetett volna. Az a világszínvonal nem a többi. Az már más kérdés, h szerintem még csak nem is magyar, bár lehet pont ezért van esélye.

wehh 2014.02.02. 12:42:47

Kovács Katit azért ne "úrhölgyezzük", az egyik legalázatosabb tehetségesebb)énekes, akit valaha is hallottam itthon (Cserháti mellett. Más: Abszolút nincs elszállva magától, mondhatni Ő a hangjával "szopta fel" magát.

A cikk írója, kissé balfasz és okos is, "szuper" zenei rálátással, (hát) így ez a cikk (is) Index sajátosságá nőtte ki magát: kurvára nem objektív, balfasz- demagóg okostónik olvasztótégelye. Függetlenül attól, h. milyen senkikről szól ma a zeneipar.

fun-tom 2014.02.02. 12:44:35

yaksi: "Olyan embereket fikáz, és szapul, akik nevüket vállalva álltak ki az ország elé."
Nem tudom, te hogy vagy vele, de a mindenféle idióta tehetségkutatók első köreiben is nevüket vállalva lépnek fel a totál tehetségtelen emberek. Akkor most ezen az elven elindulva őket is tisztelni kellene? Wtf?

amc 2014.02.02. 12:46:36

@DiliRádió: "40 feletti örökifjú"
wtf? szerintem már közelít a 60-hoz.

BotloB 2014.02.02. 12:48:38

@KopaszMercis:

Hallottam én már "szép", tartalmas szövegű mainstream számot is, de azért a popslágerek többsége a "deszeretlek" "táncoljvelem" "fájaszakítás" "dejóabuli" "légypozitív" vonalon mozog, nem túl nagy változatosságot mutatva. Egyszerű gondolatok, egyszerű üzenetek, fülnek kellemes melódiával megtámogatva, nincs is ezzel semmi baj, a pop ezért pop. Hallottam én már kellemesen előadott angol szövegű dalt magyar előadó szájából is.

A probléma az, hogy az Eurovízió eddigi mezőnye nagy jóindulattal sem nevezhető számomra minőséginek, ami az angol szövegű zenei felhozatalt illeti. Az általad is említett Király-palánta és KSA azért valamivel könnyebben nyúl ehhez a feladathoz.

A többi énekes teljesítménye viszont nekem erősen arra hajaz, mint amikor az alsó tagozatos angolórán harsogják a gyerekek az Old MacDonald had a farm, vagy a Head and ahoulders kezdetű örökérvényű klasszikusokat. A szövegíróknak pedig be kellene látni, hogy a magyar szóképek angol tükörfordítása nem feltétlenül ugyanazt a hatást váltja ki.

bovorac 2014.02.02. 12:54:59

@Zendorr: A legdurvább, hogy a linkelt videó két hét alatt kaszált 2 millió letöltést.

Manarola (törölt) 2014.02.02. 12:55:08

Polyák csak 1 ponttal volt jobb a nyekergő Szécsiknél. Ez mindent elmond a műsorról.

Zongora 2014.02.02. 12:59:23

Kit erdekel, hogy jol enekel Polyak Lilla, ha eszmeletlen egyszeru, gagyi es klises a dala??? Megertem en Rakonczait, hogy futoszalagon kell gyartania a notakat es a mennyiseg a minoseg rovasara megy, node ne ezt kuldje mar ide.

Es kit erdekel, hogy a Szecsi ikrek nem voltak a topon, ha egyszer k. jo a daluk???? Abbol lehetne megjobb a kozepdontore, ha osszeszedik magukat. Polyak dala a maxon volt (es ugy is szar), abbol mar nem lesz jobb. De az ikreke igy is jo volt, es meg van hova fejlodni vele... erre kiszorjak.Meghallgattam youtube-on is, es masodjara is jo.

A Vastag gyerek szamanal figyelte valaki a szoveget???? Oke, hogy a zene talan fontosabb, de az a szoveg kritikan aluli.

Csiszar meg tanulja mar meg a -ba -be, es -ban -ben kozti kulonbseget, mert oke, hogy 40 evesen jarta az egyetemet (el is vegezte????), de az meg erettsegivel is meg kene, hogy legyen...

Csinos kislany az a bogi, de Kovacs Kati nem veletlenul pontozta le. Az egesz dal egy refren (ami mostanaban sokaknak bejott), de a versek nincsenek kidolgozva, eloben eleg ratyi. Kb 1.5 oktav a szam terjedelme, de arra a kerdesre, hogy miert nem raktak picit magasabbra, hogy a melyebb reszeket (verse) ne csak motyogja, hanem enekelje, azt valaszolta, hogy azert, mert akkor a teteje tul magasan lenne... na, ez mindent elmond az enekes kvalitasarol. Baromira nem egy szeles spektrumu nota, de se a melyeket nem tudja, se a magasakat, oke.

Langmár Ignác 2014.02.02. 13:01:49

@KopaszMercis: "Minek foglalkozol olyan szavakkal, amiket ki sem tudsz mondani…?" Én ugye leírni is, kiejteni is tudom ezeket a szavakat. Hogy te kiejteni tudod-e, azt én nem tudhatom, de leírni mindenesetre furcsán írtad őket.

Ha az undergroundot andergrandnak írtad, akkor a mainstreamet miért nem írtad méjnsztrímnek?

Biztos okos ember vagy amúgy, de egyrészt a magyart és az angolt is töröd, másrészt elveszted a fonalat kommentelés közben :)
Erre bizonyíték a következő mondatod: "Es nem, nem szamit, mert kevesbe lehet erteni a te kiejtesedet, mint amikor egy ukran melegprosti probalja kimodani egy uveggolyokkal teli szajjal."
Ilyenkor miről hablatyolsz? Lázálmaid vannak?

További nyugodt kommentelést:
Ignác

Média 2014.02.02. 13:03:03

A cikk írója a magyar mentalitás egy átlagos képviselője: mindenki szar, csak én vagyok jó. Ír egy vérnyáltól csöpögő "defaszaviccesmegmondóembervagyok" dolgozatot.
Eközben mit láttunk? A Dalra remek dalszerzők, remek szövegírók pályáztak többnyire remek dalokkal (ízlásek és pofonok, tehetséges előadókat felkérve a bemutatásukra. De ugyanez volt tavaly is, akkor ByeAlex került a bulvárújságok össztüzébe, aztán kiment és 10 kzé került. Ilyen választ várunk most is erre a világundoros cikkre.

Thomas Cooper 2014.02.02. 13:04:26

A Muzikfabrik produkciója volt messze a legjobb! Egyáltalán nem nevezném nyikorgásnak. Akkor ilyen alapon minden olyan dal nyikorgás, amelyikben magas hangfekvésben énekelnek. A backvokálos csaj konkrétan leénekelte az összes versenyzőt! :-)

namnam 2014.02.02. 13:35:59

Most megy a Duna World-on az ismétlés, éppen Jonira kapcsoltam. Ugyanaz a véleményem, mint a tegnapi adás után. Ez a dal a 12 egy tucatban is a tökéletesen unalmas kategória és a csaj annyira fájdalmasan hamis, hogy el nem mondható. Én kb. az utolsó előtti helyre soroltam volna tegnap (uccsók a nevetséges Beatles-hasonmások). Szóval nem értem... nem értem...

Amúgy tegnap magasan K-S. András volt a legjobb, minden negatívumával egyetemben. Én az eddigiek alapján őt küldeném.

Void Bunkoid 2014.02.02. 13:44:43

@annmbp: "amelyik hangszerekkel lett feljátszva"

az előadott dal playback volt (nem volt egy darab mikforon sem a dobszerkón, így feltételezem, hogy a többi hangszer sem élőben ment).

A stúdiófelvételek terén pedig nagyon meglepődnél, és el is sírnád magad, ha megtudnád, hogy hány olyan - tradicionálisan élő, megalkuvás nélküli, csak hangszerekkel játszott műfajnak tartott zenét játszó - metal zenekar van, akiknek a stúdiólemezén az éneken kívül SEMMIFÉLE élő hangszert nem használtak.

Igen, még gitárt sem. Azt is meg lehet már oldani (gugliban "shreddage 2" :)

Teshow 2014.02.02. 13:51:35

Kövezzetek meg, de szerintem ennek a mezőnynek messze a leginkább Eurovizio-kompatibilis dalát a Szécsi ikrek hozták.
A korai Ami Winehouse dalokra hajazó stílus, a cukiságot és a fiatalos szemtelenséget ügyesen keverő színpadi megjelenés, amihez még társul a csajok elég érdekes hangszíne is.
Más kérdés, hogy b@szottul eltrehánykodták, teljesen jogos volt, amiket R.Magdi mondott neki. Ezzel a dallal, és a fesztiválig tartó énekórákkal (+ profi énektanárral) simán elgyalogoltak volna szerintem akár még dobogóig is - kár hogy ezt az esélyt elszúrták! Érdemes meghallgatni a stúdió verziót!

A Bítlisz Rivájvöl Bend a maga műfajában tök jó, bulizenekarnak szuperek, nem rosszabbak, mint Fenyő '76-os Beatlemánia korszaka volt!
Ha csak a részvétel meg a figyelemfelkeltés lenne a cél, az Ojróvízilón is nagyot durrantak volna - persze szigorúan poén szinten. De hát mostanában láttunk már olyat, hogy egy-egy nemzet poénra vette az egészet, és így küldött delegáltat ...

A nagyívű "fesztiváldalok" korszaka meg már jó 15-20 éve lejárt, hiába vérprofi a kivitelezés (lásd pl. Rakonczai / Polyák L.) akkor is uncsi. És ezt még Filip is kénytelen volt odapöttyinteni a cimbinek, miután előzőleg egekbe dícsérte zseniális munkásságát.

northwind 2014.02.02. 13:53:32

nekem az ikred dala tetszett leginkább, bár nem volt kigyakorolva, fals volt meg minden, de a versenyig még összekapattam volna velük magukat..mert a szám alapjában véve dinamikus, jókedvű volt, nem olyan aj de beb..sztam, mostmár rívok egyet, vagy jaj húzzák a hajam, odacsukták a lábam féle feeling.

IQMAX 2014.02.02. 13:58:16

Én is az ikreket juttattam volna tovább!
Valaki azt írta itt, hogy ABBÁs. Szerintem baromira nem az.
Ahogy Magdi mondta, kicsit Beach boys feelinget sugárzott.
Ha valóban a DAL-t keresik, akkor nem értem a zsűri szavazatait
és "értékeléseit".

Teshow 2014.02.02. 14:01:09

@NXau Xexi Xumi: Ráadásul a posztoló rossz értelemben használja!
A színpadi zsargonban (szlengben) a "felszopás" azt jelenti, hogy feldobni a hangulatot a fellépők előtt. Szalonképes megfelelője nagyjából a "közönség bemelegítése" lenne.
A cím pedig olyan értelemben használja, hogy mindenkit agyondicsérnek, ha megérdemli, ha nem. Ezt pedig (ha már mindenképp trágár szlenget akarunk használni) inkább "benyalásnak" mondják.
Bocs, ennyit a nyelvtannáciságról, be is fejeztem!

Ádám 2014.02.02. 14:03:05

egy percet sem láttam, de ha mazsom bűnelkövetők is nyekereghetnek, akkor NEM is fogom!

Sunny Days 2014.02.02. 14:05:30

@BotloB: "Elveszik még az akcentus vélt vagy valós bája is."
Senkik nem veszik el. Elvész. Magyarul.

BotloB 2014.02.02. 14:12:30

@sunny_days:

Soha nem tartottam elegáns dolognak, ha valaki ilyeneken "lovagol", de ha úgy nem báncsa' a szemedet, akkor legyen elvész...ezen nem fogunk vitatkozni.

Teshow 2014.02.02. 14:26:50

@IQMAX: "Ha valóban a DAL-t keresik, akkor nem értem a zsűri szavazatait"
Dettó ugyanez jutott eszembe, amikor a zsűriből ketten is (Csiszár, Ruzsa) elmondták, hogy ez a dal az egyik favoritjuk volt a mezőnyből, majd elegáns mozdulattal kivágták az utolsó helyre :O
Azért, mert az ELŐADÁS nem volt jó. Ami tényleg nem volt jó. De az a része sima énektechnika, gyakorlás kérdése.

zümmmi 2014.02.02. 15:37:17

Hát nekem a tegnapi előadások egyáltalán nem tetszettek. Ezt nemhogy Eurovisiora de még TV-be se tenném be. Esetleg egy vidéki művházba töltelék zenének.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2014.02.02. 15:56:17

@Elemir: Egyet értek, kár hogy Joni nem tavaly jelentkezett, akkor mehetett volna Malmőbe, tuti siker. (kicsit emlékeztetett a svéd dalra, ami Bakuban nyert) De Dániában is lehet sikeres.
Ebből a mezőnyből még az ikreket, meg a gombafejűeket lehetett volna küldeni, ők legalább Eurovíziló-kompatibilisek.

És azért egy magyar énekes énekeljen már magyarul. Értem én, hogy az az egy sor, amit a szerző kemény munkával megszobort, angol szavakkal jobban hangzik, de angolul "bárki" tud énekelni, magyarul meg csak mi. Hungarikum!
(ha jól emlékeztem, volt egy szabály az eurovízilón, hogy csak anyanyelvi dal mehet, aztán ezt pár éve sajnos - érthetetlen okokból - eltörölték, pedig azért vagyunk Európa, hogy mindannyian otthon legyünk benne - ne csak a kifele kacsingató angolok;-D)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2014.02.02. 15:59:38

@IQMAX: Amikor a szavazásnál visszajátszották, akkor és az a rész egyértelműen ABBÁ-s volt

annmbp 2014.02.02. 16:21:28

@Void Bunkoid: Ezt tudom... és ezért mondom, hogy max 4-5, ami zenei értelemben dalnak tekinthető a harmincból, azaz hangszerekkel lett feljátszva az az alap, amire itt a műsorban egy énekes ráénekel.
De még mindig az döbbent le, hogy hogy a pöcsbe engedhetnek elő adásba olyan énekeseket, akik nem tudnak énekelni. Ez nem tehetségkutató, ahol az ilyen megengedett!

popszegecs 2014.02.02. 16:28:24

@BotloB: Ja, mert igénytelenül fogalmazni mennyire elegáns.

BotloB 2014.02.02. 16:33:07

@popszegecs:

Köszönettel fogadom az észrevételt, de azért azt hiszem, ha végigolvastad a hozzászólásaimat, minden voltam, csak igénytelen nem. Ettől függetlenül azt hiszem én még ennek az igénytelenségnek a terhével is büszkén együtt tudok létezni...

Libidó 2014.02.02. 17:06:32

A quart.hu-n volt egy előzetes pontozgatás, és érdekes módon, összesítésben a Szécsi lányok kapták a legmagasabb pontszámot.
Hm. Amúgy nekem nem tűnt TV-n keresztül olyan rossznak,
mint ahogy a zsűri lepontozta őket. Viszont az a Joli, akit a legmagasabb pontszámmal juttattak tovább, na ő veszett hamisnak hangzott így TV-ből. De ez már az első megasztár óta így van, hogy valami miatt full más jut el a nézőkhöz, mint ami ott élőben szól.

Axel Torpedo 2014.02.02. 18:50:55

@Teshow: Lehet hogy marha jok az ikrek, de szerintem sokat rontott a szinpadi pozorkodes a produkcion. Hiaba 16 evesek, akkor se tul megbocsathato szerintem az, ha az egyiknek a nyakaba akasztanak disznek egy basszusgitart par masodpercre, a masik meg a dal ketharmadanal felall a zongoratol, de a zene nem valtozik. Minek kell ilyen olcso falusi latszathulyesegeket bevetni, nem ertem. Igy is ketszer annyian vannak hogy betoltsek szinpadot, mint a legtobb eloado.

Ja es orulo hogy kiderult, hogy a Csiszar Jeno csak egy radio programigzgatoja. Este rosszul hallottam es mar kezdtem felhaborodni, hogy az MTV-nel igazgato.

XXL 2014.02.02. 19:09:19

Szerintem szedjük össze Házibuli Attila brigádját és küldjük ki azokat, semmivel sem rosszabbak, ugyanolyan "tehetségesek" mint a versenyzők.

JT_Biopower 2014.02.02. 19:26:05

ez má a selejt bosszúja?

Teshow 2014.02.02. 19:57:25

@Axel Torpedo: Igazad van, de azokban a bakikban, amiket írtál, szerintem az adásrendező is vastagon benne van. Ha ők mentek volna ki, akkor az egész látványtervet amúgy is újratervezik (vélhetően kicsivel ügyesebben) - de hát ők már tuti nem mennek ...
Ha a közönség nagyon nem vicceli meg ismét a szavazást, akkor úgyis a Király-papa kicsi fia lesz a befutó. De remélem, a közönség idén is vicces kedvében lesz :))))

Cs. Jenőt pedig inkább hagyjuk! :(

nimrod666 2014.02.02. 20:24:47

@Langmár Ignác: Az underground valóban egy magyar szó. Ezért is érdemes magyarul megtanulni....valóban.
Amúgy az ikrek nem voltak az éneklés magas pontján. Mellesleg a The Voiceban sem produkáltak kiegyensúlyozottan.
Polyák Lilla meg csak vonyítani tud, ez nem éneklés. A dala a karcolásról meg egyenesen sz@r volt.
Bogi dala sem volt túl jó. "We all, we all, we all" - nekem csak ennyi maradt meg belőle.

nimrod666 2014.02.02. 20:28:07

@Teshow: Ne is mondd! Mikor a múlt héten meghallottam a pontozást(össz 40 pont), rögtön az jutott eszembe, hogy "bunda! bunda! király apuka befizette a kicsi fiát, mert amcsiban nem érnek egy rakás sz@rt sem".

DiliRádió 2014.02.02. 20:29:10

@amc: hihetetlen, de csak 43 éves a jampec.

nimrod666 2014.02.02. 20:32:59

@DiliRádió: 55-nek is kinéz. Amúgy az ugye paróka volt rajta???

Shuvoh Pedersoli 2014.02.02. 20:45:11

Bogi dala és előadása messze a legjobb volt. Egyrészt nem igaz, hogy a dal csak a refrénből állt, másrészről, ha van egy jó alaprefrén benne, és azt különböző hangszerelésekkel játszák újra, akkor az igenis nagyon jól tud szólni. Ráadásul a kiscsaj volt talán a leghitelesebb az összes előadó közül, üdítő, őszinte, nem megcsinált tucattermék. Szívből drukkolok, hogy nyerjen.

A nagy szakértésen pedig jót derülök, hogy azért nem vitte magasabbra a verzét, mert a refrént akkor már nem tudná kiénekelni. Nem, nem ezt mondta. Azt mondta, hogy ha magasabban kezdi a verzét, akkor a refrén indokolatlanul magasan lenne, és ebben igaza van.

Shuvoh Pedersoli 2014.02.02. 20:51:54

Ami pedig a többieket illeti:

A Szécsi ikrek dala tényleg nagyon jó volt, és sajnálom is, hogy nem kaptak újabb esélyt. Az tény, hogy hamiskás volt a produkció, de ha ezt Joninak megbocsátottak, ennek a két lánykának is megbocsáthatták volna. Amúgy a színpadkép nagyon tetszett náluk.

Polyák Lilla iparos volt egy iparos dallal, de a továbbjutása a kiemelkedő énekteljesítmény miatt maximálisan megérdemelt.

A Muzikfabrik is jogosan ment tovább, a gyenge stúdióverzióhoz képest ütős élő produkciót hoztak össze kifogástalan énekkel (a vokál különösen jó volt).

Joni dala elsőosztályú, de amit Boginál és a Szécsi ikreknél elmondtak, az nála hatványozottan ült. A verze itt is mély volt, nem is kicsit, hamis is, a refrén is csúszkált rendesen. Ehhez képest továbbjutott. Nem sajnálom tőle, megérdemelte, de a kettős mérce fura volt.

A többiek nálam mind kieső kategória. Egyrészt ottvan a nyivákolós Saunders, aki egy teljesen átlagos, középszerű dallal állt ki, egy az ő szájából teljesen hiteltelen, és hatásvadász történetet rakott mellé, ehhez képest feldícsérték az egekig. Komolyan, ott tartok, hogy bárki csak ő ne. Még a Király maffiát, vagy a túlértékelt New Level akármit is inkább elviselném.

A nagy nagy pozitívuma, hogy kiesett Vastag Tomika. Hihetetlenül visszataszító, nyálas fazon, visszataszítóan nyálas dallal és énekléssel társítva. Jó, hogy ezúttal se jött be az SMS kunyerálás.

2014.02.02. 21:28:39

Iszonyú volt az egész! Bogi még úgy ahogy a maga 16 évével elment, de ez a Joni azonkívül hogy tuti leszurkolt Rákay Fülöpnek (aki Kálmán) egy csomó pénzt, mert sem az énekhangját, sem a képességeit a malacvisításától megkülönböztetni nem lehetett!

Számomra az is döbbenet, de így 60 felé Apukámvilága Csi'szar Jenő benyal az Illetékes elvtársnak, aki FülöpalisKálmán, és überolja, annak komyol és iszonyú közhelyes bölcsességét oltja, és a néző FülöpKálmán utsó szavait már-már mormolgatja, erre Jenő jön az iszonyú baromságaival, hogy még ő csak annyit és csak annyit akar mondani, semmit se mond persze, de idegen nyelven s fontoskodik! Remélem kirúgják innen is, mert ez a gennyes viselkedés idevezet... Most vagy ennyire balos Jenő, hogy neki muszáj pofáznia englis nyelven, amit az átlag magyar meg nem ért (mainstream, stb.), vagy április 6-tól FülöpKálmánttól akar egy igazán jó állást, annak a seggéhez közel. Kiakasztott, mert Belmondóra nem tudom, neki nem volt füle? :( ), szóval neki MUSZÁJ volt FülöpKálmán után megszólalnia, s verte annak közhelyeit, mint vak a poharat. Szóval a volt szerelmem Jenő, egy csúszómászó féreg szerepében iszonyúan kiakasztott...Buta, mint a föld a Rúzsa tiszességesakarokmaradnidebutaéselfogultvagyok Magdi. Énekeljen inkább, neki is jobb! Legkorrektebb Kovács Kati, aki kellően leolt mindenkit, és leis pontoz, ha kell. Belmondóra csak azt nem mondta ki, hogy a nők mindennapi "betevőjeként" azért zenei produkcióként többre kellene hajtani...:D Finoman jelezte, és a nők hol vannak? Mármint akik Rátok ugrik? Mert erre aligha...

Hát Bogin, Lillán és Andráson kívül semmi élvezhető nem volt, max. Dér Heninek tetszett az ortodox keleti egyházat idéző ruhája, mert a zoknis számán magam kiakadtam. Mit tol ez is, hogy ilyen baromságokkal akarja elárasztani Európát? Már átjött Szerbiából, illik észrevennie.

Hát ennyi.

bombadil 2014.02.02. 21:32:14

A "baltám" igencsak közel járt a tévémhez, amikor kábé 3240000x hallottam a zsűritagoktól azt, hogy "én imádom ezt a stílust, én imádom ezt az előadót, én imádom ezt a dalszerzőt, én imádom..." Már bocsánat, olvas ezek közül valaki pl. youtube-ot? Csak halkan jegyezném meg, hogy itt nem arról van szó, kedves zsűritagok, hogy otthon, ki mit szeret, hanem hogy Európának mi tetszene egy nemzetközi versenyen! Lehet angolul, lehet magyarul, ha megfogja őket a dal valamiért.... és akkor az a MI örömünk lesz. (Bogi dalát pl. minden külföldi imádja.)
Off: Tudom, van az a pénz, amiért Rákay úr szétteszi a lábát vagy letérdel a Király apukának. Ezzel nincs is semmi gond, mert ez az ország így működik. Majd figyeljétek meg, micsoda egekig magasztalás lesz Radics Gigi iszonyatamerikai kiabálós dalára. On: a zsűri egyszerűen hiteltelen, mert nem képesek "nemzetközi" aggyal gondolkodni - és szívből sajnálom hogy Kovács Katit belerángatták ebbe az egészbe.

2014.02.02. 21:35:26

@VérMiki: Lui Padre avatarjával szerintem Te húzz el a vérzivatarba! És udvarias vagyok, mert megköszönöm!

KopaszMercis 2014.02.02. 21:47:41

@Langmár Ignác:
Drága Ignite… azért nem írtam úgy mert csak. Se a magyart se az angolt nem töröm, de mondogasd sokáig magadna, hátha attól kicsit nagyobb lesz az önbizalmad.

Üdv

Nem Ignite

KopaszMercis 2014.02.02. 21:52:05

@BotloB:
Jó, persze jellemzően hulladék a pop zene szövegileg ez kétségtelen, bár ott is vannak azért megfejtők, jó szövegekkel, igaz azok egytől egyik komoly andergrand teljesítmény után törtek át.
Amúgy ki az KSA?

Axel Torpedo 2014.02.02. 21:57:30

@Teshow: Persze ez is igaz, nem az ikrek talaltak ki a szinpadi dolgokat nyilvan.

Axel Torpedo 2014.02.02. 22:10:56

@bombadil: Jah. ezen en is gondolkodtam, amit irsz. Szerintem mar annyira orditoan feltuno, hogy ugy csinalnak mintha nem latnak mi az ami sikeres lehet egy nemzetkozi dalvversenyen es mi nem, hogy szerintem ez resze a koncepcionak. Ok azzal disztingvalnak a kertevek hasonlo dalos musoraihoz kepest, hogy olyan produkciokat is szerepeltetnek amik csakis itthon arathatnak kozonsegsikert, viszont majd a vegen ugyis egy trendbe illo dal nyer majd.

Nyúl És Kutya 2014.02.02. 22:24:05

Szegény Bogi angol kiejtése nagyon Rigó utcás
vi al, vi al, vi al liv cugedör, de amúgy fülbemászó kis
dallamocska, kár hogy a mély részeknél inkább szaval, mint énekel
(Kovács Kati oda is szólt valamit)

Joninál sokkal jobbak voltak az ikrek, nem kicsit, nagyon.
Csalódott voltam, hogy nem jutottak tovább.
Bármit is mond a zsűri, van eurovíziós sztenderd.
Csiszárnak meg ahhoz nincs füle, ez az igazság.
Rúzsa Magdi sem a mainstream-et képviseli, ezért hiányolom
a zsűriből az idén eszméletlen gagyi számmal közvetve
szereplő Rakonczait. Ő a tipikus klisés, slágergyáros.
Érzi, mi kell a tömegnek.

Egy kellemes pillanata volt a tegnapi műsornak: Vastag csaba nem jutott be. Pedig magasztalták rendesen az ömlengését.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.02. 22:25:29

" Csiszárnak, hogy a "Mindig imádtam, hogy a zoknidat / Ágyba bújás közben magadon hagytad" sorban a zoknis rész neki nem tetszik, Kovács Kati szerint pedig ez egyenesen az intim szférát súrolja, ő be se mert volna vállalni ilyen dalszöveget"

Aaaarrrrgh.

Hallottak ezek már punkot? :D

"A műsort nézve felmerül az emberben, hogy a rengeteg angol nyelvű dal mégis minek számít. Ugyanis a meglehetősen nagy felháborodást kiváltó médiatörvényi szabályozás kimondja, hogy angol nyelven énekelt szám nem minősül magyar dalnak."

Hö hö hö, vajon lesz-e retorzió? (Költői kérdés.)

Mindig van lejjebb, ne felejtsük!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.02. 22:27:11

" kiosztok egy-egy sallert Csiszár Jenőnek és Harsányi Leventének, amiért nem tudják megkülönböztetni a szőke Sacit, a barna hajú Böbétől."

Szerintem ezeket is annyira érdekelheti, kit zsűriznek... Lét megkapják, elmondják, ami le van írva, azt' csók. Vagy meg volt rendezve, _mert_ikrek_ ... És az ikreket _össze_kell_keverni_ :D

sajt27 2014.02.02. 22:45:20

Hogy mennyi gyűlölet árad ebből a ki...szott Indexből!! Vajon veri az asszony a cikk íróját?!

krumplicukor 2014.02.02. 22:49:10

@Nyúl És Kutya: Az elég meglepő lett volna, ha Vastag Csaba bejut, tekintve, h ott sem volt. Az öccse előadása és dala viszont valóban szar volt. Nem mintha a többi annyira jó lett volna, egyedül Saunders dala lenne az, ami elmenne kinn is, mármint, a döntőre elég lehetne.

2014.02.02. 22:59:29

Egyébként Joninak azért kellett bekerülni, hogy a svéd magyarok is rá szavazanak, meg a svédek is, ha beszól svédül. És a fidesz nyomja a pénzt a külföldi magyarokba, szóval a propaganda az itt is levehető. Meg a svéd-magyar vinnyogás méltatásán is, Rákay által...Joni csak kilométerekre tartotta a mikrofont, s erre RúzsanemtúlokosdenagyonegyüttérzőenkritizálóMagdi is megjegyezte, hogy a kihangosítással kicsit problem volt. Nem kicsit, hanem nagyon, mert ami nincs, azt nem lehet kihangosítani, mert az rdekes, a vokál hallható volt!

Ez a nótázás mit fog újat adni legközelebb? Amikor már csak 6tan lesznek? Ugyanezeket fogjuk hallani!

Nyúl És Kutya 2014.02.02. 22:59:57

@krumplicukor:
:))) Bocsesz. Akkor Csaba. Legalább a vezetéknevét,
ill. azt, hogy szar volt, eltaláltam.

2014.02.02. 23:00:51

@krumplicukor: Ja, Vastag Tamás volt az a Csaba...:)

GarneTT 2014.02.02. 23:16:53

Azért Kállay urat nem kéne sokáig benntartani, neadjisten megnyeretni vele, mert igencsak égő - bár lassan megszokott - lenne, ha egy hamarosan elítélendő fickó képviselné kis hazánkat...

jtb 2014.02.02. 23:38:12

Polyák tavaly lopott dalra verte a mellét és vágta a fejeket ha leszólták finoman, hogy egy az egyben elhozta az Euphoriát. Idén egy 50szer hallott dalt hozott, a közepe felé is megvolt a kötelező és szabályos visítás. Zsűrizésnél meg szintén gúnyosan meresztgette a szemeit, hogy mi az hogy nem ő az AtyaÚrIsten. Visszataszító ez a nő, hányok tőle, takarítsák el a közéletből.

A műsor meg olyan volt mint múlt héten + a zsűrinek kinőtt egy kicsit a töke + értékelhető produkciók voltak (Bogi, KSA).

Jövő héten lesz itt az igazi sztárparádé, Király Linda, Radics Gigi, Gájer Bálint, Pál Dénes, Rácz Gergő a Fool Moonnal ... azt se tudják majd kinek hogy adjanak 40 pontot.

Figyuzzka 2014.02.03. 01:24:08

Csóró Lalit küldjük ki, hadd mulasson a nép, ne csak a magyar! :D

BattleCry (törölt) 2014.02.03. 03:46:11

Kállay Szóndersz az orángután fejével mi a francot keres itt ?
Miért nincs előzetesben ?

Egyébként a műsor összes versenyzője szánalmas... hazazavarnám őket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.03. 10:36:57

@sajt27: Hát, ha lenne pozitív dolog amiről lehet írni...
Meg mondjuk a Comment:com blog az mióta az Index? :D

popperke 2014.02.03. 15:33:55

Ez az írás borzasztó, visszataszító. Nincs rá magyarázat, hogy a szerző, mitől érezheti magát ennyire felsőbbrendűnek bárkinél.

A DAL, egy dalvereny. A dalokat kell értékelni, nem az előadókat. Amennyiben egy dal előadóját nem tartja elég felkészültnek a közönség, a dal még nyerhet, ugyanis lehetséges másik előadót is kiállítani az előadásra.

Magyar vs más nyelven született zenei művek:

Az EU-nak is meg kell felelni. Nem lehetséges az, hogy állampolgári alapon tegyünk különbséget, egyes zenei művek között. Azzal az uniós polgárok közötti egyenlőtlen esélyhelyzetet teremtenénk. Ez nem lehetséges. Jelen szabályozás szerint, bármelyik dal lehet magyar zene mű, még akkor is, ha Hans Jürgen a szerző, amennyiben magyar nyelvű az alkotása. Vagy nincs kvóta, vagy nyelvi alapon lehetséges annak meghatározása, tekintettel a nemzeti kultúra védelmének lehetőségére. Ezért határozták meg ilyen alapon. Mindez egyáltalán nem okoz hátrányt egyetlen magyar zenésznek dem, még akkor sem, ha kizárólag angolul adja elő dalait. A kvóta, nem maximalizálja a magyar nyelvű dalok mennyiségét, hanem minializálja. A pl. angol nyelvű dalokét pedig egyáltalán nem korlátozza.

A kérdésre a válasz, szerintem:

Amennyiben a versengő dalok, eredetileg magyar nyelven születtek, akkor azok magyar zene műnek minősülnek, még akkor is, ha a műsorban épp angolul vannak előadva.

Alaptörvény

H) cikk

(1) Magyarországon a hivatalos nyelv a magyar.
(2) Magyarország védi a magyar nyelvet.

Ennek megfelelően:

Médiatörvény

37. Magyar mű:

a) azon mű, amely eredetileg teljes egészében magyar nyelven készült,

b) azon mű, amely eredetileg több nyelven készült, de időtartamát tekintve eredeti magyar nyelvű része hosszabb, mint bármelyik másik nyelven készült része,

c) azon mű, amely eredetileg valamely, Magyarország által elismert nemzetiség nyelvén készült, ha tárgya az adott nemzetiség magyarországi életével, kultúrájával van összefüggésben,

d) az olyan zenei műsorszám, amely magyar nyelven kerül előadásra, vagy amely Magyarország által elismert valamely nemzetiség nyelvén kerül előadásra, ha az adott nemzetiség Magyarországhoz kapcsolódó kultúrájával van összefüggésben,

e)313 az olyan instrumentális zenei műsorszám, amely a magyar kultúra vagy Magyarország által elismert valamely nemzetiség Magyarországhoz kapcsolódó kultúrájának részét képezi.

f)314

38. Magyar zenei mű: magyar műnek minősülő szöveges vagy instrumentális zenei mű.

Sir Integra 2014.02.04. 10:10:08

Csak azt nem értem, hogy hogyha ennyire szerették az ikrek dalát (egyébként nekem is tetszik), akkor miért nem adják meg neki a lehetőséget, hogy továbbjusson.
Komolyan.
Nem értem.
Egyrészt én pl egyáltalán nem éltem meg annyira szörnyűnek mint amennyire Magdiék lehúzták, de ha már szerintük olyan rossz volt az előadás, viszont elismerik hogy a szám nagyon jó, akkor miért nem segítik direkt tovább (mert a "rossz előadás" miatt a közöség előreláthatóan nem rájuk szavazott volna). Ez így rettenetes nagy faszság. Saunders és Joni száma után még ez tetszik legjobban. És ezt azok után, hogy Joni rettenetes volt élőben, a mély részek egyáltalán nem mentek neki.

Heni meg zokni, beleillik a szám szövegvilágába, engem csak ez a pedánskodás idegesít. Semmi gond nincs a zokni fenthagyásával.
süti beállítások módosítása