Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A FOX Newsnak fontos, hogy a gyerekek tudják, fehér volt a Mikulás

2013. december 13. 14:30 m_barna 80 komment

És Jézus is.

A Slate-ben nemrég arról írt cikket egy fekete szerző, mennyire furcsa volt úgy felnőni, hogy az iskolában fehér volt a Mikulás, otthon pedig fekete. Az apja persze próbálta neki megmagyarázni, hogy a Mikulás bőre mindig pont olyan színű, mint azoké a gyerekeké, akiknek ajándékot visz, benne mégis az maradt meg leginkább, hogy hozzájuk akkor nem is az igazi Mikulás jön.

Nem is ez a lényeg, hanem hogy egy ilyen alapvetően ártatlan-kedves cikken mennyire ki tudott készülni a FOX. Ahol egyrészt az egyik megszólaló azért próbálja valamennyire konstruktív irányba vinni a beszélgetést, másrészt viszont a műsorvezető komoly arccal belenéz a kamerába, és közli, hogy

Gyerekek, ezt tisztázzuk egyszer s mindenkorra, a Mikulás és Jézus is fehér, ez történelmi tény.

Egyrészt ezzel a FOX műsorvezetője nyilván teljesen megkerülte a valódi kérdést, mert az a Mikulás, aki a leárazásokon az olcsó árak mellől integet, biztos nem történelmi személy. Másrészt pedig a történelmi Mikulás Törökországban született, Jézus pedig, ugyebár, itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BattleCry (törölt) 2013.12.13. 15:28:11

Nem értem a cikk lényegét... igaza van a műsorvezetőnek.

A mikulás és Jézus is fehér volt és pont

Rwindx 2013.12.13. 15:44:07

Törökországban született mi?

Lord Viktor 2013.12.13. 15:45:56

Egy fehér ember alkotta szimbólumot miért kéne feketének álcázni? Ez marhaság. A Mikulás fehér, ahogy Jézus is az volt. Pont.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 15:56:48

Sőt, Jézus még zsidó is volt (félig), úgyhogy jól rábaszott a sok rasszista náci.

Most amúgy jól értem, hogy egy olyan ember álláspontját próbáljátok védeni, aki azt javasolta, hogy egy PINGVIN legyen a Mikulás? Ez nem egy "alapvetően ártatlan-kedves cikk", hanem alapvetően egy orbitális marhaság, amit igen nehéz konstruktív irányba vinni. :D
És nagyjából ezt próbálják elmagyarázni a Fox-on is.

Azt a helyzet egyébként, hogy a kultúra nem egy felülről irányított dolog, gondolom az afrikai országok nagy részében nem állnak neki összefogdosni a fehér embereket, hogy legyen olyan, aki az iskolákban meg a plázákban eljátssza a fehér Mikulást. Majd amikor több fekete lesz az USA-ban, mint fehér, akkor a köztudatban fekete lesz a Mikulás, és a fehérek sírhatnak, hogy zavar van a gyerekek fejében. De szerintem ha az ausztrál gyerekek fel tudják dolgozni, hogy nem esik hó karácsonykor, talán ez sem fog életre szóló traumát okozni nekik.

m_barna 2013.12.13. 15:59:00

@danialves: szerintem azért elég ártátlan ötlet, más kérdés hogy mennyire valószerű

reccs 2013.12.13. 16:05:05

@Rwindx:

Igen, Szent Miklós a mai Törökországban született, bár akkor inkább Bizánc volt az.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 16:06:10

@m_barna: Ártatlannak ártatlan, igazából azt sem értem, hogy miért kell ezzel egy híradóban foglalkozni, de ettől függetlenül nem tudom hibáztatni az ott ülőket, hogy csuklóból leoltották és nem vették komolyan.

Mondjuk ezt a gyakorlatot tényleg nem értem, hogy egy híradóban elővesznek egy random cikket, és akkor 4-en nekiesnek. Bulvárnak is nehezen megy el. (Amúgy nem pont veletek csinálta meg ugyanezt a királyi tv egyszer? :D)

Lac1 2013.12.13. 16:12:09

A napkeleti bölcsek közül Boldizsár meg a hagyomány szerint fekete (szerecsen), és sok helyen ő hozza a karácsonyi ajándékot. Mégsem akadtak ki rajta sosem, hogy miért nem fehér.

falomb 2013.12.13. 16:15:29

A FOX news kb olyan, mint nálunk az Echo és Hírtv keveréke lenne. Szóval a legjobb mindenből.

flamer 2013.12.13. 16:35:51

@danialves: "Most amúgy jól értem, hogy egy olyan ember álláspontját próbáljátok védeni, aki azt javasolta, hogy egy PINGVIN legyen a Mikulás?"

Most amúgy jól értem, hogy szerinted nem ironizált, hanem komolyan gondolta?

Mindfield 2013.12.13. 16:39:56

Háát, Jézus nem biztos, hogy fehér volt.....

Trigon_ 2013.12.13. 16:41:47

Mi az, hogy "másrészt"? Törökországban ma milyen emberek laknak? (Arról nem beszélve, hogy azon a területen akkor nem is törökök laktak.) És Jézus? Az amerikaiak a sokféleség miatt kénytelenek sokféle rassznevet használni – persze erre soha nem is gondolnak, mindenki csak teljesen egyenrangú és nem nélküli "személy" –, de melyik nevet kellett volna használniuk?

Tudom, hogy Jézus nyúzott, magas, hosszú hajú ábrázolása valószínűleg történelmietlen, és láttam egy érdekes grafikát arról, hogy a rassz jellemzői szerint inkább hogyan nézhetett volna ki, de azt azért mégsem lehetne beadni, hogy fekete volt, vagy ferdeszemű.

Csoda, hogy ott beszélni mertek erről egyáltalán. De a szentencia igaz, és jó, hogy ki merte mondani a műsorvezető.

@danialves: "Azt a helyzet egyébként, hogy a kultúra nem egy felülről irányított dolog"

Jócskán alábecsülöd a tévében adott filmek, valóságizék, reklámok és videóklipek kultúraformáló hatását. A kultúra régen egy szűkebb közösség saját hagymányaiból állt, ma a "fentről" készen kapott amerikai mintákból.

CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2013.12.13. 16:54:00

Ráadásul a Mikulás Hippo püspöke volt ami kisértetiesen hasonlít a hypo-ra nem véletlen. Eni kveszcsönsz?

Na de hogy gerjesszek egy kis feszültséget: @danialves Az amerikai FOX channel jellemzően neokonzervatív vetületű csatorna aminek egyik ismérve a beteges Izrael imádat szóval ez a kezdő nácizás már most hamvába hullt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 16:56:19

@flamer: Ahhoz nekem túl hosszú és részletes a cikk, hogy egy egyszerű poénnak fogjam fel. Vagy akkor nagyon erőltetett és gyenge poén. (Btw, ha ironizált, akkor meg aztán végképp nem kéne ezt az álláspontot védeni)
@Trigon_: Valószínűleg ez az "alábecsülés" abból ered, hogy ebből kettőt nem, kettőt pedig nem tv-ben nézek, és erre nagyjából mindenki másnak is megvan a lehetősége, akihez bevezették az internetet. A web2 óta azért már nem arról szól a média, hogy az 1% készíti a tartalmat, a többi birka meg kajálja. Nagyjából mindent elmond, hogy erről pont egy blogon beszélünk. Le vagy maradva egy pár évvel, a mai fiatalok már nem az amerikai mintákat nézik és utánozzák, hanem pl. a japán mangákért és kultúráért vannak oda.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 17:01:53

@CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika: Pedig azt hittem, a Jedediah egy szittya, ősmagyar keresztnév. :)
(Az a mondat csak annyi volt, hogy gondoltam, továbbfűzöm a cikk gondolatait egy poén kedvéért ;))

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.12.13. 17:03:08

Sárga, húzottszemű mikulást a kínaiaknak! Ez így píszí.

CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2013.12.13. 17:05:09

@danialves: Akkor kedves Uram nyilvánosan megkövetem.

♔bаtyu♔ 2013.12.13. 17:06:28

Fehér és zsidó. És akkor nincs többé vita , mert az antiszemitizmus lenne.

Trigon_ 2013.12.13. 17:14:06

@CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika: És mivel a hippo lovat jelent, nyilvánvaló, hogy a püspök úr lóarcú volt és lófarkat hordott valahol. Ezzel az erővel.

@danialves: A kultúrát még nem a fiatalok jelentik, mert az emberek többsége nem a fiatal, új szarral kábított réteg. Tény, hogy a fiatalok között a manga népszerű, de ez csak a kisebb része a formáló hatásoknak. A reklámok hatása döbbenetes, és az mindenkit elér, a tévét pedig az emberek nagy része nézi. A számítógépes játékokat kifelejtettem a tömegformáló új erők közül. Elég baj az nekünk. Az mindenképpen biztos, hogy a kultúrát egy relatíve kis, személyesen nem is ismert csoport formálja. Divat, vásárlási szokások és termékek, beszédstílus és szókészlet, viselkedési minta, közösségi normák, ezeket én mind látom a kívülről áramló hömpölyben. Az viszont szintén tény, hogy az "ossz meg minden szart ismerőseiddel", életelvvé keményedő parancsolat ránk kényszeríti a fentiek közösségi megerősítését, bebetonozását, ilyen szempontból a részben szintén teljesen ismeretlen emberekből álló "közösség" szokásai valóban önformálóak. Az biztos, hogy a változás minden korábbinál gyorsabb.

2013.12.13. 17:15:57

A Percy Jackson és az olimposziak című filmbe sikeresen belecsempésztek egy négert. Mint a görögök egyik istene. Néger. Ja meg a Thorban is néger Heimdall, szóval zakatol a fehérellenes agymosás. Most éppen Mikulás van soron.

ÖtletElek 2013.12.13. 17:22:38

nem történelmi, de azért tény: Jézus és Mikulás NEM létezik. Akkor a semmi az fekete vagy fehér? A világűrben azt mondják nincs semmi, és az elég fekete nem?

kalandozomagyar 2013.12.13. 17:26:21

@reccs: "Másrészt pedig a történelmi Mikulás Törökországban született"

"Igen, Szent Miklós a mai Törökországban született, bár akkor inkább Bizánc volt az."

Pontosabban: "Másrészt pedig a történelmi Mikulás a Római Birodalomban a mai Törökország területén született..."

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 17:30:11

@Trigon_: MÉG nem, mint ahogy az USA kultúráját is MÉG nem a feketék határozzák meg, de ide tartunk, erről lenne szó. 20-30 éven belül kihal a mostani célközönség, és akkor a mostani fiatalok fogják meghatározni a kultúrát, márpedig az nem egy felülről irányított elit kis játéka lesz. Azért remélem azt nem gondolod, hogy amikor lesz 400 millió fekete és 10 db fehér az USA-ban, akkor utóbbiak egyedüliként fogják uralni és irányítani a médiát meg a közvéleményt.

Véleményvezérré pedig bárki válhat, a közösségi oldalak pont ezt jelentik, és nem azt, hogy néhány ember ráerőlteti a véleményét a többiekre. Ma már senki nem csak tartalomfogyasztó, hanem tartalomkészítő is.

2013.12.13. 17:33:11

A "fekete szerző" rasszista, mivel ha nem lenne az, akkor teljesen mindegy lenne neki, hogy milyen színű embertől kap ajándékot.

Girhes Joe 2013.12.13. 17:33:16

@ÖtletElek:

Azért ez a nemsemmi érvelés.

Milyen értelemben nem létezik? Abban az értelemben, ahogyan a kisgyerekeknek mesélik, valóban nem, de a történelmi személyek, akiken ezek az elmesélések alapulnak, nagyon is léteztek, és nekik bőrszínük is volt. Ugyan nem tudjuk 100%-ra, milyen, de valószínű azért nem indiánok vagy kínaiak voltak. :D

az utolsó bögreharcos 2013.12.13. 17:37:38

Adekvát válasz az lett volna a műsorvezetőtől, hogy:

- Rendben van néger, de akkor segélyt is a pingvin vigyen nektek, mert fehér embertől többet nem kaptok :)

ÖtletElek 2013.12.13. 17:40:14

@Girhes Joe: hogyan lehet valamilyen értelemben létezni vagy nem létezni? Hogy stílszerű legyek, a létezés elég fekete vagy fehér dolog. Vagy létezik valami/valaki, vagy nem :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 17:42:29

@ÖtletElek: Tekintve, hogy te pont ugyanannyira nem tudod ezt bebizonyítani, maximum annyit mondhatsz csak, hogy "nem tény, hogy léteztek".

ÖtletElek 2013.12.13. 17:45:06

@danialves: én a múltról nem beszéltem, ezért kezdtem azzal, hogy nem történelmi. Ami tény, hogy most nem léteznek.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 17:54:58

@ÖtletElek: Akkor pl. Kossuth Lajosnak sincs bőrszíne, mert már nem létezik, és teljesen mindegy, hogy néger volt-e?

paráznabillegető 2013.12.13. 18:12:53

kínai mikulás!
hozni szok óccó ajándék nektek!
virgánc isz lesz, vigyász, kikapsz!

ÖtletElek 2013.12.13. 18:15:46

Kossuth Lajos sem létezik, mármint a történelmi figura Kossuth Lajos, tehát nem lehet se néger, se fehér. Amúgy valóban, nekem teljesen mindegy, hogy néger volt -e vagy indián. A történelem alakulásában betöltött szerepét ez semennyire nem érinti.

ÖtletElek 2013.12.13. 18:17:26

@danialves: az előző kommentem neked ment, csak elfelejtettem a válsz gombra nyomni, bocsi.

dibidabadibidib 2013.12.13. 18:53:33

Jézus nem volt zsidó. a bibliát a 3. században átírták, és sok mindent egyszerűen elloptak a folyamközi legendákból lsd. Utnapishtim.

semmiben nem követte a vallásukat, világnézetüket, így nem lehetett zsidó se. saját vallást vallott, ha valakinek elkerülte volna ez a figyelmét...

azt mondta a zsidókról:
"Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság."

RSomell1927 2013.12.13. 18:54:03

A tények makacs dolgok.

Trigon_ 2013.12.13. 18:54:59

@danialves: "utóbbiak egyedüliként fogják uralni"

Ez éppenséggel Dél-Afrikában elég jól működött egy ideig, de ma már nem működne, ez biztos.

A kultúraformáló tényezők nagyon sokszor egy kisebbség kezében voltak. Papok, iskola, rádió, tévé, hírportál, ez mindig is egy ún. központi tudatformálás volt és lesz. Az USA lakóinak agyába préselt ostoba demagógia az egyenrangúságról, kiegészítve a nagyon is jelenlévő megfélemlítéssel jelenleg garantálni látszik ott a káoszt, de legyünk őszinték, a zsidók között sosem lesz túl sok néger, akkor pedig a fehérszerű ember ma európainak nevezett kulturális alapfogalmai fenn fognak maradni. Egyébként pedig azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az iskolázott négerek is az európai-amerikai kultúraelemeket veszik át, és lám csak, nem valami vuduszertartás kedvéért vásárolják magukat halálra, hanem egy őseurópai mítoszra épült nagyon is európai kapitalista rendszer lelkes híveiként. Szóval sokféleképpen látható a helyzet, de én azt látom, hogy az eredetileg európai kultúra adja az alapot ma a világ nagy részének. Amelyet aztán ők alaposan átalakítanak, de észrevétlenül megtartják az alapokat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 18:55:00

@ÖtletElek: " A történelem alakulásában betöltött szerepét ez semennyire nem érinti."
Martin Luther Kingre vagy Mandelára is ezt mondanád akkor pl.?

Meglehet ott se vótam 2013.12.13. 18:58:24

A cionista index rasszista négert reklámoz.
Zsák a foltját.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 19:09:01

@Trigon_: Jó, meg Észak-Koreában is kiválóan működik az irányított média, de azért remélem érzed, hogy nem ezek a helyzetek az általánosak.

A többiben igazad van. de azzal azért tudok vitatkozni, hogy az európai kultúra felsőbbsége mennyire külső és mennyire belső folyamatok eredménye. Nem gondolom, hogy egy néger egyetemi professzor szimpla külsőségből hallgat mondjuk klasszikus zenét rap helyett. És ha nem lenne a média agymosása, akkor Obama egy nagy jointtal a szájában nyomatná a Wiz Khalifát a Fehér Ház előtt.
Úgyhogy én azt mondom, hogy az európai kultúra a népszerűségét annak köszönheti, hogy ez bizonyult sok esetben eredményesebbnek. Ld. Afrikát, ahol a feketék ezzel szemben még mindig egymást ölik törzsi háborúkban. Ahol meg nem ez bizonyult jobbnak (Távol-Kelet) ott továbbra is erősen megmaradt egy saját kultúra. Olyannyira, hogy ezek az emberek az USA-ba érkezve is inkább gettósodnak.

anton.chigurh 2013.12.13. 19:18:10

És most akkor a lappföldi mikulással meg mi van? Az is egy orbitális hamisítvány. Az amerikai bige sem a rénszarvasokon akadt ki, hogy azok hogy kerülnek Kisázsiába. Ja, meg repülnek is, az se probléma. De egy néger mikulás, na az az, ami igazán szétcseszi az ünnepet, mert nem történelmi, mint egy repülő rénszarvasszán...Az egész lényege egy kis szalonrasszizmus "tudományos" alapokon.

Alaister Grand 2013.12.13. 19:22:13

Gondolom a stupid pöcs egyben kreacionista is. Akkor miről beszélünk? Ennyit tud.

reccs 2013.12.13. 19:23:10

@anton.chigurh: a lappföldi az nem mikulás, hanem a régi északi télapó. Az egy masik, nagyon régi hagyomány, csak a kettő összekapcsolódott. Vagy összekapcsolták

ÖtletElek 2013.12.13. 19:28:07

@danialves: igazad van, rosszul fogalmaztam. Ha Kossuth néger lett volna, nem biztos hogy hagyják például elmondani a beszédeit. Szóval ilyen szempontból tényleg nem mindegy, hogy ő néger volt -e vagy sem, de szerintem itt és most nem erről van szó. Arról szól ez szerintem, hogy valaha élt jószándékú emberekről szóló mesékből hagyományok lettek, és most azon megy a finghámozás, hogy amúgy milyen színűek voltak, mintha a hagyományok lényegén és mondanivalóján ez bármit is változtatna. Szóval igazad van, Kossuthnál, főleg Martin Luther Kingnél vagy Mandelánál valóban nem mindegy, de róluk mondjuk tudjuk is ezt konkrétan. Azért csak tartom a véleményemet, hogy a Mikulás meg a Jézuska ma nem létező személyek, gyakorlatilag hagyományokat megtestesítő eszmék, és mint ilyenek, nem nyelik el a fény egy részét, nem verik vissza a maradékát, semennyire nem láthatók, tehát nincs színük.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.12.13. 19:42:57

Úgy látszik ebből First World Problem lett.

Pityipű (törölt) 2013.12.13. 19:43:28

Amerikában már most is kevesebb, mint 50 % a fehérek aránya a lakosságban. Még 20-30 év, és nem lesz már gond ezzel a kérdéssel. Persze Európára is ez vár, csak itt még plusszban az iszlám is színesíti a dolgokat. Vissza fogjuk még sírni ezeket a mostani hatalmas gondokat.

Csakjoaruk Webáruház · http://csakjoaruk.hu 2013.12.13. 19:44:44

Egyszer megkérdezték Stevie Wondert:
- Nem zavarja önt, hogy vak?
- Nem, sokkal jobban zavarna, ha néger lennék.

Pityipű (törölt) 2013.12.13. 19:48:21

Hülye egy világ ez, a hollandok meg pont azon sírtak a múltkor, hogy a Mikulásnak négerek a krampuszai..

ez? mi? hogy? 2013.12.13. 20:11:18

Jézus magyar volt. A Mikulás is magyar, csak még nem tudjuk.

Trigon_ 2013.12.13. 20:13:25

@ÖtletElek: "Ha Kossuth néger lett volna, nem biztos hogy hagyják például elmondani a beszédeit."

Dehogynem, hiszen akkor a többi ember is néger lett volna.

@danialves: "Ld. Afrikát, ahol a feketék ezzel szemben még mindig egymást ölik törzsi háborúkban."

Esetleg ők csak kis késésben vannak. Európában is nagyban ment az emberölés nem is olyan sokkal ezelőttig. Most annyival lett a dolog békésebb, hogy nem egyenként lövöldözik le egymást az emberek, hanem nagy tételben egyszerre végeznek fél országokkal, csak néhány készenlétben izgatottan várakozó atomrakétával. Azt hisszük, hogy béke van, csak azért, mert Európában ma nem folyik szervezett ölés. Csak készülünk rá.

"Észak-Koreában is kiválóan működik az irányított média, de azért remélem érzed, hogy nem ezek a helyzetek az általánosak."

Csak nem ennyire átlátszóan megy, ráadásul mi azt hisszük, hogy szabadság az, hogy sokat kell vásárolnunk, dolgoznunk, eközben szabadon járathatjuk a pofánkat. Azok, akinek a világ működése közvetlenül fontos, és ezek véletlenül sem a politikusok, gondoskodnak arról, hogy a frontképződés folyamatosan elhaljon, ahol kell, ha mással nem, akkor dobnak pár gumicsontot a jónépnek politikusok szarakodásairól, aztán azzal elvan mindenki egy darabig. És még azt is hiszik, hogy alakítják a világukat, működik a demokrácia, az elnyomók mindeddig legtrükkösebb és legzseniálisabb találmánya.

Ezt nem paranoid összeesküvés-elméletnek szánom, hanem csak egy hosszú történelem során mindenki által megnézegethető rendszer stabil működési alapjairól való személyes véleményemnek. Ha a víz alól félig kidugod a kezedet, különálló ujjakat látsz, és mi sajnos nem látunk a víz alá, nem is értjük a többit. Azok sem, akik számára működik, csak vannak, akik szerencsésen kavarnak, vannak pedig, akik elsüllyednek. De ezt én nem tudom kiugróan intelligens életformának tekinteni.

A Mikulás karácsonyi meséjének életben tartása ma a civilizáltnak nevezett világban üzlet, sajnos. Az üzleti fogyasztást szolgálja az is, ha az Amerikában nagy számban élő nem europid és latin populáció igényeihez is igazítják, és így lesz a polcon fehér és néger mikulás is. Ami hülyeség, de megszámlálhatatlan mese alakult már át ehhez hasonló módon. Például a krisztus Jézus utólag színezett és 3D-sített történetével, amelynek a valóságtartalmáról maguk a keresztény egyházak és felekezetek sem tudnak megegyezni. A Mikulás szerencsére a gyerekek számára még kedves és örömet adó figura, ennél több tulajdonképpen nem is érdekes.

deputy sheriff 2013.12.13. 20:27:54

Ezen vitatkozni, hogy Jezus meg a Mikulas milyen szinu volt. Az egyik egy szuz anyatol szuletett, a masik meg a kemenyen keresztul hozza be a Plejsztesunt. (Sohaj).

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.13. 20:48:37

@Trigon_: "Esetleg ők csak kis késésben vannak." Ezt nem tagadom, ha az európai kultúrát, mint fentebb már írtam, tulajdonképpen felsőbbrendűnek tekintem, akkor ebből egyenesen következik, hogy egy fejlődési lépcső alsóbb fokán állnak. Ettől függetlenül jól mutatja, hogy ezt a gyarmatosítók erőszakkal nem tudták meghonosítani, ahhoz tulajdonképpen évszázados kulturális integráció kell, mint az USA-ban.

"azt hisszük, hogy szabadság az, hogy sokat kell vásárolnunk, dolgoznunk"
Kell? Valaki pisztolyt tartott a fejedhez, hogy vedd meg a számítógépet, amiről most írsz? Munkába sem kötelező járnod, vannak emberek, akik pl. tök jól elvannak pénz nélkül és mindent cserekereskedelemmel oldanak meg. Amit most írsz, csak egy rossz kifogás arra, hogy miért nem érzed jól magad abban a rendszerben, amit választottál. A választási lehetőség mindig megvan, csak maximum nem kényelmes.

Őszintén szólva nem szeretem ezt az összeesküvés-elméletbe hajló össze-vissza mutogatást, mert nagyrészt arról szól az egész, hogy az egyén a saját gyarlóságát próbálja külső tényezőkre vetíteni. Én tökéletesen boldog vagyok azzal, hogy nem a mainstream média alapján élek, kiválóan elvagyok a hozzám hasonló emberekkel, és minél több ilyen ember van, annál inkább a javamra fog változni ez a helyzet. És miután én képes vagyok így létezni, nem hiszem, hogy a média vagy a világunk olyan nagy irányítás alatt állna.

Geréb gyíkká változtatott... de már elmúlt... 2013.12.13. 20:49:03

^^
márpedig a tudomány sosem téved, mivel bizonyítékokon alapszik

symor 2013.12.13. 21:20:51

Nem akarok senkit elkeseríteni, de Jézus "arcát" már egyszer "megalkották" a kor történészei és törvényszéki orvosszakértők segítségével, az abban a korban és színhelyen élt emberekre vonatkozó fennmaradt fiziológiai tények alapján.

Jézus valószínűleg az akkori zsidóság karakterjegyeit viselte magán:

Magyarán nem volt "magas", a kor legmagasabb emberei 170-175 centi között mozogtak. Mai értelemben inkább zömök lehetett, mint más félsivatagi környezetbe született akkori személyek.

Nem volt szőke, vagy egyenes hajú, ez még az az időtájt európai vérvonalat képviselő rómaiak között is ritka volt, hacsak nem rendelkeztek germán, illetve skandináv jegyekkel, ahová a birodalom sem volt képes túlságosan kiterjeszteni befolyását. Pláne nem egy Palesztina területén (pontosabban Júdeában) cserélődő helyőrség.

A bőrszíne pedig szinte egészen biztosan sötét színű volt. Ahogy az akkori zsidóság nagy részének. Mint írtam ez egy félsivatagi terület volt (már akkor is), magas átlaghőmérséklettel. Az ott élő nemzedékek bőrszíne ehhez alkalmazkodott.

Jézus minden bizonnyal annyira volt fehér, mint egy mai indiai férfi!

A modern történészek amúgy azt is vitatják, hogy Jézus Betlehemben született volna, sokkal valószínűbb, hogy Galilea-ban ( hu.wikipedia.org/wiki/Galilea ) látta meg a napvilágot és nem egy "szűz", ahogy azt félrefordították, hanem egy "fiatal lány", Mária gyermekeként. Később Dávid király hagyománya miatt helyezték át a születési helyét Betlehembe a korai keresztények, evangélisták.

Videó az arc-rekonstrukcióról:
www.youtube.com/watch?v=n2-0jU2-m6I

bloggerman77 2013.12.13. 21:30:36

@CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika:

"Ráadásul a Mikulás Hippo püspöke volt ami kisértetiesen hasonlít a hypo-ra nem véletlen. Eni kveszcsönsz?"

Szent Miklós Myra püspöke volt, Hippo püspöke Szent Ágoston volt. A tényszerűség kedvéért. :)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.13. 22:17:17

@symor: A nagyon barna bőrt erősen kétlem.

Vannak ábrázolások, a mai közel-keletieknél az akkori közel-keletiek inkább világosabb bőrűek voltak. A terület pedig akkoriban még messze nem volt annyira félsivatagos, mint ma, az utolsó palesztinai erdőket a vasút megépítésekor vágták ki talpfának bő száz évvel ezelőtt.

A mai közel-keletiek (közte a palesztinok) amúgy közeli rokonai a mai zsidóknak (kivéve hogy a mai askenázi zsidók kb. felerészben itáliai, a szefárdok meg hispániai származásúak, ez egy egyszeri keveredés következménye a két közösség alapításakor, vélhetőleg kb. ezerötszáz-kétezer éve), csak abban különböznek, hogy van egy jelentős arab (beduin stb.) keveredés, valamint a néger rabszolgák importja miatt fekete-afrikai keveredés is volt azóta. Mindkettő sötétíthette a bőrszínüket.

Nemrég készült amúgy hasonló (és teljesen irreális) rekonstrukció Kleopátráról, ami szintén "mixed ethnicity"-t és kb. félvér (Halle Berry-szerű valakit képzelj el picit sötétebb bőrrel) nőt "rekonstruáltak", miközben Kleopátra 100% görög volt, ami azt illeti, közeli rokonházasságokból és testvérházasságokból stb. származott a világos bőrű görög arisztokráciától (Nagy Sándor haja szőke volt a leírások szerint, bár nehéz megítélni, hogy esetleg inkább sötétszőke vagy akár világosbarna volt-e az a szőke, mindenesetre biztosan nem fekete), nyilván az ilyen rekonstrukcióknál nem a hitelesség a lényeg, hanem hogy minél több európai történelmi személyt lehessen minél multikultibbnak láttatni. Semmivel sem hitelesebb, mint a középkori szőke hajú és kékszemű Krisztus-ábrázolások.

symor 2013.12.13. 23:03:52

@Siri Keeton:

Mit értesz nagyon barna bőr alatt?

Ha ez megnyugtatja sokak lelkét Jézus valószínűleg nem volt szudáni, vagy paleo-negrid, de egy fenno-nordikusztól biztosan mérföldekre volt.

Egyébként az ausztralid és a tasmán típusú emberek (a legsötétebb bőrű emberek a világon) is láttak erdőt, sőt a paleo-melanézek is. Palesztina területén hiába voltak ugyanis erdők, ezek sem fehérítették ki jobban az ott élők bőrét az árnyékukkal :)

Az éghajlat ugyanúgy az egyik legmelegebb volt a Római Birodalomban. Izrael területén a leghidegebb január most átlag 25 °C szokott lenni, kétezer éve mondjuk ez volt 19 °C "fagy". Az átlaghőmérséklet 30 °C ma, akkor volt mondjuk 25 °C, annyi mint most Dél-Afrikában.

Valamivel azért közelebb érzem a valósághoz egy sötétebb bőrű, göndör hajú Jézus képét. De ha ennyire zavar az elképzelés legyen:

Jézus minden bizonnyal annyira volt fehér, mint egy mai világosabb bőrű indiai férfi :)

U.i.: Nagy Sándor nem görög, hanem makedón volt. A makedónok különböző törzsi népcsoportokból tevődtek össze, melyek a Balkán hegyvonulatairól származtak. Magyarán hideg, csapadékos környezetből. Emiatt volt egyes tagjaiknak világosabb bőre és hajszíne, így nagy Sándornak is.

Trigon_ 2013.12.13. 23:12:30

@danialves: "Valaki pisztolyt tartott a fejedhez, hogy vedd meg a számítógépet, amiről most írsz?"

Igen.

Az szerinted nem pisztoly, hogy a programfejlesztők – részben lustaságból – mindig igazodnak a lényegében csak üzleti célokat szolgáló operációsrendszer-fejlesztésekhez? Programozó vagyok harminc éve, ezért ki tudom jelenteni, hogy a Windows 7 semmi lényeges dologban sem több az XP-nél, és bizony az XP sem túlságosan sok dologban jelentett továbblépést a Win98 második főverziójához képest. De már itt a Windows 8.1, amelyről eddig nekem senki nem tudta megmondani, hogy a csempés kezelőfelületen kívül mit tud még, amit a Win 7 nem tud. Azon kívül, hogy csak erősebb hardveren tehető elfogadható sebességűvé. Hát ez a pisztoly. Ha szükséged van néhány új programra, és azok már csak az új rendszerrel és új hardverrel hajlandóak működni, akkor venni fogsz új oprendszert. És azért, hogy az működjön, venni fogsz új gépet is. A feleségem tavaly vett laptopjára nem tudtam feltenni az én gépemen máig használt XP-t, mert nem engedte! Mint kiderült, a hardveren, a címbuszvezérlőben olyan módosítást találtak ki és vezettek be egyre többen, amit hogy, hogy nem csak a Win 7 képes kezelni. Pisztolynak szerintem ez elég jól beválik.

Én XP-t használok és nem frissítem, a működő programjaim helyett csakis indokolt esetben és letesztelt módon teszek fel újabb verziót, EZÉRT legalább négy éve az első hardverváltoztatás az volt a gépemen, hogy a nyáron beletettem még egy giga memóriát, hogy nagy méretű képeket is manipulálhassak. A régi programnak, oprendszernek megvan az az előnye, hogy még kisebb és lassabb hardverre írták. Ezért nem gigabyte-os méretű a telepítőcsomagjuk és nem mindent egy Java interpreterrel vagy egy gigantikus .NET rutoncsomagra támaszkodva akarnak megoldani. Szóval az én esetemben a példa nem igazán helytálló, mert én minden szakmai tudásommal próbálok ellenállni.

Mások viszont nem tudják ezt megtenni. És vásárolnak. Vagy azért, mert valamivel rákényszerülnek, például mert a kevéssel a garancia lejárta után meghibásodott elektronikus kütyüjét már nem tudja hasonlóval pótolni, mivel olyat már nem gyártanak. Csak "korszerűbbet", ami ugyan ritkán hasznosabb, de az biztos, hogy láncszerű vásárlást tudnak kikényszeríteni.

A kényszer legegyszerűbb esete pedig kézenfekvő: a minden lyukból áradó reklám. Talán mindenki úgy gondolja, hogy rá nem hat, pedig bizony hat. Valamennyire még rám is, feltehetőleg, holott én kifejezetten konzervatív és tudatosan ellenálló fogyasztó vagyok. Sokan viszont nem. És csak tisztázásul: ha a tévében azt mondják be, hogy a tavalyinál is többet költenek a vásárlók, akkor egyikünk sem tudja kideríteni, hogy ez igaz-e. De ha a fogyasztó meghallja, akkor ő is mer, akar többet költeni. Hiszen ezek szerint mások is képesek rá valahogy, akkor én is az vagyok, egyébként is úgy néz ki, hogy a korszerű ember ma így tesz, és mindenki korszerű embernek akarja érezni magát. Ez ilyen halálosan egyszerű dolog. És mi kell hozzá? Hogy egy kereskedelmi szövetség elmondja egy riporternek, hogy az emberek többet költenek. A többi megy magától. Ez van.

@Siri Keeton: Valahol azt olvastam egyszer, hogy az egyik evangélista megemlíti, hogy Jézus kritizálta a hosszú hajúakat. Ítélni nem tudok, de ha ez valóban igaz, akkor ennyit a mai Krisztus-ábrázolásokról.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.13. 23:37:08

@symor: Nem láttam az előbb a videó linkedet, megnéztem, és egyáltalán nem tűnik irreálisnak a videó-rekonstrukció. Viszont nem is barnább bőrű egy mai átlag palesztinnál. Szóval attól függ, mit értesz "sötét" bőr alatt. Az egy levantei fehér ember. Senki nem állította, hogy Jézus európai lett volna, azt meg mindenki tudja, hogy a hosszú szőke hajú kékszemű Jézus-ábrázolások a kor férfiszépség-ideáljáról mondanak valamit, de Jézus tényleges kinézetéről semmit.

Bármilyen furcsa, az európaiak még kb. tíz-húszezer éve is erősen barna bőrűek voltak, a fehér bőr viszonylag nemrégen terjedt el (ezen az éghajlaton óriási szelekciós előnyt jelent persze). A pikteket (mai Skócia!) Julius Caeser még barna bőrűeknek írja le, korábban azt gondolták, a tetoválások miatt volt barna a bőrük, de a genetikai bizonyítékok szerint könnyen lehet, hogy tényleg még viszonylag barnás volt a bőrük, mivel a nagyon világos bőrt okozó allélek viszonylag nemrég, az elmúlt néhány ezer évben terjedtek el.

A bőrszín nem a hőmérséklettől, hanem a napsütéstől függ (az erdők nem az árnyék miatt érdekesek, hanem mert a kétezer éve még sokkal több erdő sokkal több csapadékot is implikál, azaz nem volt félsivatag, a sok csapadék borúsabb időjárást jelent, kevesebb napsütést, világosabb bőrszínt), valamint attól, hogy van-e olyan mutáció, ami világosabb bőrt okoz. Az európaiak sokan voltak (legalábbis miután párezer éve a mezőgazdaság nyomán elszaporodtak, előtte ők is kevesen voltak), nagy népességben sok a mutáció, emiatt nagy a variáció bőrszínben is. Ezért viszonylag rövid idő (néhány évezred) alatt optimális lesz a bőrszíne mindenkinek - kivéve, ha a népek vándorolnak. Például a szőke és vöröshajú kékszeműek nagy tömegben nyomultak Algériába, Tunéziába (vandálok és gótok), meg Szíriába és Palesztinába ("frankok", azaz keresztesek), ezért vannak egészen világos bőrű csoportok is azon a vidéken.

Tasmániában a párezer fős - és Ausztrália déli részében a max pártízezres - népesség soha nem hozott létre világosabb bőrt implikáló mutációt, Ausztrália északi és középső részén meg valszeg nem is lett volna előnyös a világosabb bőr, sőt. Azaz a tasmánok annak ellenére maradtak sötét bőrűek, hogy az éghajlatukhoz jól jött volna a világos bőrszín.

A makedónok esetén meg érdemes belátni, hogy a görögök rokon népei voltak (majdnem ugyanazt a nyelvet beszélték), ami azt illeti, lényegében görögöknek tekintették őket is, részt vehettek az olimpiai játékokon is, márpedig egyetlen barbár sem vehetett részt rajtuk.

@Trigon_: Én arra emlékszem, hogy talán Pál apostol egyik levelében határozottan a rövid hajat ajánlotta a férfiaknak (és a hosszú hajat a nőknek), de régen forgattam a Bibliát. Nehéz elképzelni, hogy a hosszú hajú Jézus követőei egyetlen generáció elteltével ilyen alapvető változáson estek volna át.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.14. 00:06:06

@Trigon_: ""Valaki pisztolyt tartott a fejedhez, hogy vedd meg a számítógépet, amiről most írsz?"

Igen."
Nem, még mindig nem. Pl. ezt a kommentet egy kalóz-Win 7 segítségével írom, egyébként meg van egy laptopom, amit használtan vettem és az előző tulaj lusta volt letörölni róla a win7-et, úgyhogy kvázi van egy legális is mellé tök ingyen, szóval én egyetlen fillért sem fizettem még oprendszerért.
Ráadásul te magad írod, hogy szükséged volt bizonyos programokra. Mintha azt mondanád, hogy vettél egy autót, és rohadjon meg, aki feltalálta az autót, hogy csak benzinnel megy, és téged ezzel kényszerít erre, hogy benzint vegyél. Ha ennyire zavar, hogy új oprendszert és gépet kell venned, akkor át lehet gondolni, hogy mennyire van szükséged azokra a programokra. Mert pontosan így áldozod fel a szabadságod a kényelemért cserébe. Ha te win7-tel, szükséges programokkal boldogabb vagy, mint nélkülük, akkor vedd tudomásul, hogy feláldoztad a szabadságod ezért a boldogságért. Senki nem mondta, hogy ha tökéletesen szabad vagy, az kényelmes vagy boldog állapot, ugyanakkor kétségkívül megvalósítható, csak azért nem látod ezt be, mert te ezt az állapotot a jelenlegi komfortfokozatod mellett szeretnéd elérni.

Egyébként hadd kérdezzem meg, miért olyan fontos, hogy mások milyen alapon cselekednek és hogyan működnek? Lehet, hogy individualista hozzáállás, de neked nem pont mindegy, hogy a többiek milyen alapon és mennyit költenek? Vagy szereted felidegesíteni magad olyan dolgokon, amelyekre semmilyen ráhatásod nincs?

Baloldali érték 2013.12.14. 00:19:02

Itt a lehetőség a négereknek hogy kitaláljanak valami ajándékhozó jótevőt.

Mert aki néger és éjszakánként bemászkál mások házába, azt nem mikulásnak szokták hívni.

Trigon_ 2013.12.14. 00:38:02

@danialves: "Ráadásul te magad írod, hogy szükséged volt bizonyos programokra. Mintha azt mondanád, hogy vettél egy autót, és rohadjon meg, aki feltalálta az autót, hogy csak benzinnel megy, és téged ezzel kényszerít erre, hogy benzint vegyél."

Ebben van valami, akkor, ha a benzines autó egy másik, már bevált és széles körben, meghatározóan elterjedt változatot vált fel. Az, hogy nekem szükségem volt néhány programra, nem foglalja magába azt, hogy azoknak mindig csak egy újabb operációs rendszeren kell futniuk. Szemlátomást mindig mindenki elfelejti, hogy a programok nem "Windowsban", hanem gépi kódban készülnek és működnek, és úgyszólván szokás dolga, hogy ezt a gépi kódot a szakember milyen technikával hozza létre. A Windows alapkoncepciója, az egérvezérelt kezelői felület és annak panelszerű szabványelemei zseniális találmány (az Apple találta ki), de nem kellene elfelejteni, hogy ezt már a 90-es évek elején stabilan és teljeskörűen kiszolgálta egy olyan operációs rendszer, amelynek a telepítőcsomagja 15 MB. A kezelhetőség és programozhatóság szempontjából a Windows 3.1 ugyanazt tudta, mint az utódai. Az azóta történt változások lényegileg csakis az egyre nagyobb erőforrások kiszolgálását szolgálják – és az egyre nagyobb erőforrásigény megteremtését.

Ez utóbbi dolog az, ami miatt a vásárlás kötelező. És persze mindenekelőtt az, hogy minden dolog csak pár hónapig kapható. Én jól emlékszem azokra a jóslatokra, hogy "ma" (vagyis akkor) még drága egy számítógép, de ahogy fejlődik a technika, egyre olcsóbb lesz, és végül már a közértben veszünk egy gépet, ha éppen kell. Nos, a gépek ára elég lustán csökkent, bár csökkent. Persze, erre mindenki azt mondja, hogy egy mai gép mennyivel erősebb, vagyis a fajlagos ár ezredére zuhant. Na ja, csakhogy ma nem tudok venni egy olyan gépet, amely tíz-húsz éve volt ún. korszerű modell, akkor sem, ha nem akarok annál többet igénylő programokat használni. (A videóim és a számláim nyilvántartására ma használt programot kb. húsz éve írtam. Nincs kedvem másikat írni, mert működnek.) Egy számlázóprogram ma sem kívánna egy korszerű erőgépet, és még mindig hány helyen használják az erőgépet összesen számlázásra? Arra a munkára vehetnének egy "eldobható" gépet is. Vagyis lehet, hogy ma ezer forintba kerülne egy olyan gép, csak éppen nem gyártanak olyat. Százezer forintos gépen többet lehet keresni, ezért csak olyat gyártanak, és az agymosással mindenkit meggyőznek arról, hogy neki olyan program kell, amelyet csakis a százezres gép képes mozgatni. Nem kell ezen sokat töprengeni, elég csak megnézni az elmúlt öt évet a mobiltelefonok történetében, elmond mindent a vásárlási kényszerről és a központi agymosásról.

A téma egyébként csak az irányított média kapcsán került elő, amely pedig a Mikulás-meséhez kapcsolódó médiatevékenység apropója volt.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 00:43:06

@danialves: Az ember társadalmi lény. Ha mások valahogy viselkednek, te sem vonhatod ki magadat a hatása alól, mert érdekel, hogy mások mit gondolnak rólad, milyen a státuszod, stb. Minden embert érdekel többé vagy kevésbé, így vagyunk bedrótozva. Ha például szeretnél nőt szerezni magadnak, kénytelen vagy figyelni a társadalmi státuszodra, mert a nők ritkán akarnak egy a társadalomból számkivetett remetével járni. Ételre van szükséged, ha egy tanyán magadnak termeled meg, akkor egyfelől az első bűnözőnek áldozatul esel, másfelől meg ugye társadalmi életed nullára redukálódik. Ezer éve hasonló körülmények között egy közösség része lehettél, ma nem. Tehát van kényszer pisztoly nélkül is, hogy ma hasonulj a mai társadalomhoz.

Egy csomó dolog esetében meg kényszer talán nincs, de manipuláció van, aminek csak az átlagnál okosabbak tudhatnak eleve ellenállni. Az átlagember viszont nem lehet az átlagnál okosabb, tehát a többség nem áll ellen a manipulációnak sem. Sokan meg nem is akarnak.

Szóval ez nem ilyen egyszerű. Ha nagyon máshogy akarsz élni, mint ahogy élsz, akkor a társadalomnak is meg kell változnia, különben prohibitív lesz az életmódváltás költsége a számodra. ezért egyáltalán nem irracionális dolog például kritizálni a társadalmat, és közben mégiscsak a társadalom részének maradni és legalább részben átvenni a szokásait.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 00:51:15

@Trigon_: A Windows 3.11 még nem tudott multitaskingot, a Windows 95 kellett. Ha jól tudom, nem az Apple találta ki az egeres kezelőfelületet, hanem a Xerox és mások, az Apple csak tökéletesítette és üzletileg sikeressé tette.

Az okosfonok meg óriási fejlődést jelentenek, most már utazás közben folyamatosan van internetkapcsolatom és GPS-es térképem, ami óriási könnyebbség, ha egy idegen városban vagyok turista, és nincs kedvem útikalauzokra stb. költeni. Ha meg nincs kedvem hozzá, kikapcsolhatom az egészet.

A párezer forintos gépekkel talán igazad van (szerintem az anyagár miatt ennyire nem biztos, hogy lehetne olcsó egy gép), de azt se feledd, hogy a külön gyártósor fenntartása és a méretgazdaságtalanság miatt nem éri meg egyszerre gyenge és erős gépet gyártani. Az erős gép meg jóval drágább lenne, ha nem lenne kényszer, hogy mindenre azt vegyed, és akkor nem lenne erős gép se sokaknak, amiért még drágább lenne... Hidd el, ki van ez találva, és vannak a fogyasztó számára is előnyök ebben a rendszerben.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 00:52:06

@Pityipű: Egyébként az a vicc, hogy nem is négerek, hanem feketék, és valószínűleg a kémény miatt alakult ki a hagyomány. De most már rasszizmus van ebben is... :)

Trigon_ 2013.12.14. 01:45:50

@Siri Keeton: "és vannak a fogyasztó számára is előnyök ebben a rendszerben"

Természetesen. A fogyasztásra sem kényszeríteni, sem ösztönözni nem lehet a végtelenségig, csábítani is kell. Nekem inkább az a bánatom sokszor, hogy ha nyerek valami újat és jót, akkor miért kell mindig elveszítenem egy másféle régit és jót. Most vettem tévét, mert a tízéves tévénk megunta az igát. Negyven olyan tévét néztem meg, amely az adott méret- és árkategóriába esik. A végén kilenc (9) maradt, miután fáradságos kutatással kiszórtam azokat, amelyek elsősorban már nem tudják venni a kábeltévét és nincs fejhallgató-csatlakozó. !!! Talán sokba kerül a gyártása?! 183 forint 70 fillér plusz egy lyuk. Ha húszból tizenkilenc vevő nem használja, akkor már a huszadikért nem éri meg? Na, itt a bibi a "fejlődéssel". És akkor mindenki tudna sorolni olyan funkciókat készülékeken, amelyek régebben voltak, aztán már nincsenek. Azért tudunk róla, hogy nincsenek, mert szerettük volna használni. Ezek zöme igazság szerint már csak pár száz vagy pár ezer byte a vezérlő IC programjában, amelyek már meg voltak írva, csak most kihagyták. Az új tévét ha lenémítom, majd szeretném levenni a hangját nullára, előbb kikapcsolja a némítást. Az előző még tudott csendben maradni. Néhány byte, mondom. Már ki volt találva. És ez csak egy apróság. Miért nem jó a gyártónak, ha a fogyasztó felhőtlenül boldog és hosszú időre érzelmileg elkötelezett? Ezt a részét nem értem én a kapitalizmusnak.

symor 2013.12.14. 01:59:21

@Siri Keeton:

Akkor a sarkkörön vannak a legbarnább emberek, ha a bőrszín nem a hőmérséklet, hanem a napsütés függvénye :D
(komolyan ne vedd, az Isten szerelmére!)

Avagy a természetben magas hőmérséklet nincs erős napsugárzás nélkül, vagy max. ha egy vulkánba születünk :)

Ezt az "árnyékos" dolgot meg tényleg nagyon komolyan vetted, grat :D :D

Ja, a görögök a makedónnal rokon nép lettek, miután a makedónok letarolták a görögöket, ellopták a kultúrájukat és pár száz év együttélés után a nyelvük is egybeolvadva fejlődött tovább. Ezt megelőzően viszont a makedónok balkáni hegyi törzsekből egyesültek egy népcsoporttá. A görögök meg ugye Kis-Ázsia és Dél-Balkán, vagyis dinári és armenid típus.

DE ha már kiegyezünk abban, hogy Nagy Sándor nem görög volt, hanem makedón, akkor már örülök. Arra nemigen jövök rá, hogy jönnek most ide a piktek, vandálók és gótok, frankok, de mondjuk, hogy példálózol.

Engem meggyőztél, Jézus nem világosabb indiai volt, hanem palesztin forma az ókorban pedig Júdea egy kibaszott nagy esőerdő volt, sok csapadékkal :)

És akkor már bele sem kezdek a mikulás kitárgyalásába, de maradjunk annál, hogy fekete a csávó, szénfekete!!!
A krampusz pedig fehér!!!!!

Hagyjuk egymást lógva...

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 02:00:03

@Trigon_: Az új Word-ben megszűnt a kék háttér beállítás, valami állítólag egyszerű módon valahogy mégis be lehet állítani, de eddig mindig amikor Word-ot akartam használni, nem volt öt percnél több időm ráguglizni, és az alatt még nem sikerült rájönnöm, hogy kell. Hogy a billentyűzet helyett most már nagyon sokszor kell az egérhez nyúlnom, ahhoz már szinte hozzászoktam.

Van egy csomó egyszerű használati tárgy, ahol érthetetlen okból nincsenek meg bizonyos alapvető funkciók, vagy nincsenek egyszerűen megcsinálva, vagy mittudomén a Nokia Symbian-os telefonjai mennyivel szarabbak voltak a korábbi egyszerű butafonoknál. Szóval sajnos tényleg gyakran elfelejtjük, amit már tudtunk korábban...

Nyílméregbéka 2013.12.14. 02:30:54

A mikulás nem fehér, hanem piros.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 02:33:59

@symor: Fáradt is vagyok ehhez meg nem is szórakoztat. Jó éjt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.14. 11:30:44

@Trigon_: Lehet, hogy lemaradtam pár evolúciós lépcsőfokról, de tudtommal bizonyos szoftverek megléte mondjuk az alvással és az evéssel ellentétben nem alapvető szükséglete az embernek. Magyarul ha téged zavar, hogy csak bizonyos feltételek mellett veheted meg őket, akkor nem veszed meg és kész, ezt próbálom elmagyarázni. Egyetértek, hogy szar ügy, hogy csak ilyen feltételek mellett lehet megoldani, de ha te nem akarsz win7-et használni, akkor meg tudod oldani, hogy ne használj.

"Na ja, csakhogy ma nem tudok venni egy olyan gépet, amely tíz-húsz éve volt ún. korszerű modell, akkor sem, ha nem akarok annál többet igénylő programokat használni."
Raspberry Pi?

@Siri Keeton: Te írod le, "ha szeretnél nőt szerezni". Ha meg nem, akkor nem kell. Nem kényszerít senki arra, hogy te nőt akarj szerezni. (Azt már csak félve írom le, hogy talán vannak olyan nők is, akiket nem a társadalmi státusz érdekel elsősorban.)
Tanya sem kötelező, vagyont sem muszáj felhalmozni, amit a bűnöző ellophat, ha annyira fontos valakinek, hogy szabad legyen, akkor meg tudja oldani, nyilván egyre nagyobb áldozatok árán. Nem tudsz olyat írni, amire feltétlenül szükséged lenne.
(Ajánlom a témában egyébként az Into the Wild c. filmet, az pont egy ilyen arcról szól, aki kb. mindent feláldozott a szabadságért cserébe. Na abból kiderül, hogy tulajdonképpen tényleg csak rajtad múlik a dolog. Elgondolkodtató sztori, főleg, hogy az ember akar-e szabad lenni ilyen áron.)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.12.14. 12:57:53

@danialves: Ezzel az erővel ha pisztolyt szögeznek a fejednek vagy gulágra zárnak, akkor is szabad maradhatsz, csak legfeljebb fel kell áldoznod az életedet, de hát élni sem kötelező. :D Biológiai lények vagyunk, ha nem tudnád, akik hardkódolva vannak egy csomó dologra, például a heteroszexuális férfiak törekednek a nőkre, nem tudod csak úgy átírni a paramétereket.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.14. 14:59:55

@Siri Keeton: "Ezzel az erővel ha pisztolyt szögeznek a fejednek vagy gulágra zárnak, akkor is szabad maradhatsz, csak legfeljebb fel kell áldoznod az életedet, de hát élni sem kötelező."
Miért, veled ez gyakran fordul elő, hogy gulágra zárnak? Jól látszik ebből is, hogy nem tudsz olyan példát mondani az életedből, ahol valamire kényszerítve lennél, ha azt annyira nem akarod, csak a különböző kifogásokat soroljátok már egy ideje folyamatosan.

"Biológiai lények vagyunk, ha nem tudnád, akik hardkódolva vannak egy csomó dologra, például a heteroszexuális férfiak törekednek a nőkre, nem tudod csak úgy átírni a paramétereket."
Akkor nyilván az a sok millió ember, aki nem dug úton-útfélen, mint a nyulak, el van teljesen baszódva. Érdekes módon azért a többség egész sok ideig (akár egy életen át is) kibírja enélkül. Ha ANNYIRA fontos lenne neked, hogy ne kelljen társadalmi elvárásoknak megfelelned, akkor kibírnád (egyébként sajnállak, hogy szerinted továbbra is csak a társadalmi státusszal lehet megfektetni nőket), vagy ha nagyon nem bírod, elmennél kurvázni, de eszerint akkor tulajdonképpen mégiscsak önként beállsz a sorba, csak hogy nőzhess.

Brittany Daniels 2013.12.14. 18:17:28

Csak nekem tetszik az apa magyarázata?
Tényleg, ha elhísszük, hogy a Miklós nevű szent ajándékot visz a jó gyerekeknek szerte a világon rénszarvas húzta szánon akkor azon akadunk ki, hogy képes megváltoztatni a bőrszínét.

És mi magyarok vagyunk a választott nép mert nekünk előbb hozza, az olaszokat meg egyenesen kihagyja, kiadta alvállalkozásba valami Befánának.

mr akira · http://www.imdb.com/user/ur10129073/ratings 2013.12.15. 10:46:10

Jezus not white?! Does his father know it?
www.youtube.com/watch?v=IK1Pjgix79k

Ha a Jézuska fekete, akkor valószínűleg a faterja is az :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.12.16. 14:05:13

@lajzar: Mohamed előtt párszáz évvel mindenképp :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.12.17. 23:14:58

Azt hiszem, a problema abbol ered, hogy ax amerikaiak tobbsege nem ismeri Szent Miklos tortenetet, aki valoban egy feher szemely volt.Szamukra Santa Claus a jobialis oregember, es minden, ami ebbe a tortenetbe beletartozik
A hiba ott volt, hogy a musorvezetonek kette kellett volna valasztani vagy megmagyarazni, hogy a tortenelmi szemely, akirol o beszelt, nem ugyanaz, mint akire a fekete no gondolt. Sajnos a feketekben a kisebbsegi erzes meg nagyon sokaig ott lesz, nem tudom hany szaz evnek kell meg eltelni, hogy ne igy gondolkodjanak.
süti beállítások módosítása