Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Itt a Nielsen Közönségmérés véleménye a 18-59-ről

2013. november 12. 16:31 mdor 8 komment

Hosszabb ideje jelen volt a piaci szereplők részéről az a törekvés, hogy a 18-59 éves korosztályra kiszélesedjen a fő kereskedelmi célcsoport – közölte az mmonline.hu kérdésére Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezető igazgatója.

Ahogy tegnap a comment:com is megírta, a TV2 úgy döntött, hogy a jövőben a kereskedelmi célcsoport náluk nem a szokásos 18-49-es, hanem a 18-59 éves korosztály lesz. A lépést azzal indokolták, hogy míg tizenöt évvel ezelőtt, a modern kereskedelmi televíziózás hazai kezdetekor a 18-49-es korcsoport volt a mérvadó a médiahasználati, vásárlási, illetve fogyasztási szokásokat illetően, addig napjainkra a társadalom alaposan átalakult. A változással plusz 1,4 millió ember kerül a kereskedelmi célcsoportba.

Screen Shot 2013-11-10 at 10.52.53.png

Az RTL Klub néhány órával később reagált, Kolosi Péter programigazgató azt írta, hogy a TV2 18-59-es célcsoportra váltása nem több kommunikációs fogásnál. "Ez ugyanis legfeljebb azt mutatja meg, hogy az adott csatorna milyen nézettségről közvetít üzenetet a nézők felé. A 18-49-es és 18-59-es adatok között egyébként van különbség, de nem számottevő, így viszont a tv2 valamivel jobb eredményeket tud kommunikálni, valamint nehezebbé teszi az összehasonlítást az RTL Klubbal, amely a nézettségi versenyt egyébként a 18-48 és a 18-59-es célcsoporton is nagy különbséggel nyeri évek óta folyamatosan".

Vörös Csilla szerint a TV2 lépését mind a demográfiai trendek, mind az 50-59 éves korosztály társadalmi és gazdasági helyzete is indokolttá teszi. A Nielsen Közönségmérés számára ez nem jelent változást, hiszen erre a korosztályra is elérhetők napi szinten az adatok a nézettségmérési adatbázisból. Elmondta azt is, hogy alapvetően a hirdetőknek kell elfogadniuk ezt a változást és akkor az ügynökségek erre a célcsoportra is fognak tervezni és a tévétársaságok is alkalmazkodnak ehhez.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teshow 2013.11.12. 17:42:00

Kb egy éve olvastam egy BBC tanulmányt. Ahogy mondani szokás, a kukán találtam, nem annyira publikus ...
Eszerint ma már tévét egész Európában csak a 35+ korosztály néz, kb 70 éves korig.
A fiataloknál a net mindent letarolt, az un. "lineáris" médiaszolgáltatást nem követik.
Ennek fényében vicces ez a 18-as erőlködés.
De hát Kolosi biztosan jobban tudja ...

Nyílméregbéka 2013.11.12. 18:06:01

Van igazság abban amit a tv2 mond, szerintem is túl haladott már a 18-49, eltolódott tíz évet, a célcsoport inkább 29-59 kéne legyen. egyrészt ez a korcsoport néz tévét, másrészt ennek a korcsoportnak van pénze leginkább.

Porcelán az elefántboltban 2013.11.12. 20:20:01

Gondolom a 18-49-et a tampon- és betétreklámokhoz lőtték be. :D
[bocsi]

A lényeg, hogy a reklámozók mit tekintenek célcsoportnak, merthogy ők tartják el a kertévéket, nem a nézők. Hiába van 49-59-nek sok pénze, ha nem hajlandóak elkölteni, sőt hitelt sem vesznek már fel, hogy költekezhessenek. stb.stb.

callsaul 2013.11.12. 21:02:56

Na, hálistennek tóthék már dobozolhatnak, őrnagy úr.
Sima vágósúly.

The Crazy One 2013.11.12. 21:12:15

@Nyílméregbéka: pontosan ez jutott eszembe. 18 évesen az ember, minden,csak nem piacképes. Éppen nézem a reklámokat az RTL klubon. 23 éves vagyok. Egyszerűen nem nekem szolnak a reklamok. Wc- tisztito, prosztata gyogyszer, ceges flotta-dijcsomag, gyumolcstea, friss sajt.
Egyiknek sem vagyok a celcsoportja.

Valoban kitolodott. 28-tol 59-ig. Valo igaz, ennek a korcsoportnak van penze, es ok neznek tv-t

Figyuzzka 2013.11.13. 10:11:32

Mennyi nálunk az átlag életkor, amit megélnek az emberek?

Gondolom ha az RTL nézettségét is majd megnézik 59-ig, akkor is vezetni fog, szóval tök mindegy :))

Darth Revan 2013.11.13. 12:01:36

@The Crazy One: " Wc- tisztito, prosztata gyogyszer, ceges flotta-dijcsomag, gyumolcstea, friss sajt."

A prosztata gyogyszer ok, de a sajt meg a WC tisztito igazan nem kor fuggo, nem csak a 30 felettiek esznek meg sz*rnak.
süti beállítások módosítása