Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

George A. Romero szerint a The Walking Dead csak egy szappanopera

2013. november 05. 10:30 sixx 41 komment

GeorgeRomero2.png

A modern zombik ősatyját George A. Romerónak hívják. Előtte is léteztek zombik a popkultúrában, jóhogy, a szó maga haiti kreol nyelvjárásban az élőhalottat jelenti, és először 1937-ben találkoztak vele (mármint a szóval) a nyugati néprajzkutatók. A modern értelemben vett zombikat viszont Romero szabadította ránk 1968-ban a Night of the Living Dead című horrorban, és ő fektette le azokat alapszabályokat is, melyek alapján az élőhalottak azóta is működnek (höhö): a lassú csoszogást, a zabálást, a zombivá válás menetét és persze azt is, hogy a zombik ellen csak a fejlövés tekinthető hatásos ellenszernek.

A tévében jelenleg legnézettebb sorozatnak (18-49-ben) számító The Walking Dead-ben van zombi bőven, a széria a negyedik évadát tapossa, jogos hát a kérdés: miért nem rendezett egyetlen részt sem belőle az az ember, aki mindent tud erről a műfajról? Ja, és ha már itt tartunk: Romero egy Richard Matheson kisregény, az I Am Legend (igen, a Will Smith féle Legenda vagyok eredetije) alapján kreálta meg saját élőhalottait, akik nem vért szívnak, hanem agyat esznek. 

A The Big Issue-nak adott interjúban Romero kijelentette, hogy már korábban felkérték a The Walking Dead epizódjainak rendezésére, mire ő köszönte szépen a lehetőséget, de nem élt vele. "Alapvetően egy szappanoperáról van szó, amiben néha zombik is szerepelnek. Én a zombikat mindig is szatirikusan vagy a politikai kritika eszközeként használtam, ebből pedig a sorozatban semmit nem tapasztalok."

És most akkor a kommentekben tessen állást foglalni.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.05. 10:37:11

hát a wd tényleg nem a zombikról szól ennyiben igaza van.

és a sorozat nem arról szól amiről a képregény az is igaz.

thegoddamnbatman 2013.11.05. 10:46:17

Vicces, pont tegnap gondoltam erre, miközben néztem az új részt, hogy a zombik itt már csak biodíszletet alkotnak lassan, már nem okoznak semmi fenyegetést vagy feszültséget.
A néző is hozzászokott, akárcsak a túlélők. Én sajnálom, mert a nyomasztó hangulat miatt szeretem a zombi zsánert.
Az agyevés (és a "brainsss") filmes eredete, ha jól emlékszem, nem Romerótól származik, hanem a Return of the Living Dead c. filmből.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.05. 11:10:55

@thegoddamnbatman: Mert a sorozat NEM a zombikról szól, hanem, hogy egy apokalipszis után (jelen esetben a zombulás), hogy tud életben maradni egy csoport túlélő.

A képregény meg arról szól, hogy az ember egy ilyen helyzetben mennyire kivetkőzik magából, nem jelent semmit a társadalom, a norma. Hogy ezek léteznek e egyáltalán?

thegoddamnbatman 2013.11.05. 11:16:56

@doggfather: Persze, ezzel tisztában vagyok. De azért emlékszem én, a korábbi évadok valamelyikének nyitó részében milyen remekül megcsinálták a nyomasztó légkört, amikor sötét, szűkös folyosókon raideltek hőseinkre a zombik, majd beszartam a feszültségtől. Ezt hiányolom kicsit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.05. 11:26:36

@thegoddamnbatman: hát ilyen nem nagyon van e tény. de az utcsó rész volt a legjobb zombik nélkül is az utóbbi 2 évadban.

garrett27 2013.11.05. 11:36:36

Ahogy haladt előre a sorozat a zombiölés puszta testedzéssé vált. A túlélők faarccal szurkálják homlokon őket, mintha csak sima reggeli torna volna. Kár érte, mert így a sorozat kezdi elveszíteni egyediségét.
Egyébként az öregnek hogyan csináltak műlábat? Miből és kik? Na jó nem kötekszem.

laci06040506 2013.11.05. 12:18:46

@thegoddamnbatman: Hát azért Daryl-ék találkoztak 2 résszel ezelőtt egy baromi nagy hordával, abból még lesznek bajok!

Llew 2013.11.05. 13:04:13

Van benne valami.

@garrett27: az ő idejük szerint min jó egy éve kempingeznek a börtönben. Valaki már csak unalmából is faraghatott egyet az öregnek, hacsak nem ő maga csinálta.

Hilux94 2013.11.05. 13:07:30

Romero for president, már a második széria is totál fostömlő volt. Walking dead - na az csak elvétve van a sorozatban, szappanoperás picsogás, időhúzás viszont annál több.

hátsó szándék 2013.11.05. 13:36:34

Igen, igazabol egy Baratok Kozt, posztapokaliptikus kornyezetben. Es amiota Shane meg Merle megzombult es a Governor nem tudom hol van, igazabol egy osszetett karakter sincs benne.

Nincs benne drama! Ettol fuggetlenul azert nezheto, de a hatasabol sokat vesztett.

Meth, Not even once 2013.11.05. 14:19:51

Az előző évad volt a legrosszabb, rengeteg unalmas üresjárattal, érdektelen karakterekkel.
Az új évad hál istennek már nem annyira gyenge, legalábbis eddig, van benne némi feszültség.

Gizi a gaz 2013.11.05. 14:28:28

+1 Romeronak

én a második évadban hagytam ott az egészet amikor n+1 részen át nem történt semmi csak egy tanyán hédereltek, néha elmentek egy körre keresni valami gyereket meg picsogtak

Kepler 2013.11.05. 14:33:14

Nekem egyáltalán nem jött be ez a sorozat. Pedig múlt héten néztem meg az első évedból pár részt, de többet nem fogok.

Void Bunkoid 2013.11.05. 14:46:53

Höhöhöhöhöhöhöhö....

az ilyent tökre szeretem, mindenki két pofára zabál egy zombis szappanoperasorozatot, és sorban jönnek a "húdejó, nézzed, teisnézed" ismerősöktől is nekem - én NEM néztem, bevallom, nem láttam egy részt sem.

A vicces az, amikor az igazi zombiapu Romero egyetlen kisadag fikát rápöccint, egyből mindenki buzgón egyetért vele :) - pedig ahogy a kommentelők zömét elnézem, ők bizony buzgón nézték a dolgot, és valószínűleg nem azért, mert húdesz*rnak találták.

gregaba 2013.11.05. 14:47:58

a Walking Dead tényleg parasztvakítás (Barátok közt + Left4dead összemixelve, tipikus szappanoperás műbalhékkal), de maga Romero se csinált vállalható filmet az 1985-ös Day of the dead óta.

Cyric25 2013.11.05. 15:12:42

@garrett27: De valamennyire így az életszerü nem? Azt ne firtassuk hogy egy zombiapokalipszis kapcsán több szempontból is; mennyire helytálló az életszerü szót használni. :)
Ha az ember belekerül egy új szituációba akkor még minden para hetek, hónapok, stb. elteltével hozzászoksz és már rutinból megy.

Cyric25 2013.11.05. 15:13:31

@Void Bunkoid: Höhhöhööhhöhööhh ... ha valaki nem nézte volna elég nehéz is lenne véleményt mondani a sorozatról ... hööhöhöhöhöh ja tényleg ...

Tahó Sandokan 2013.11.05. 16:09:21

Romero bácsi... azért mondjuk ki kereken készített pár filmet a témában ami laposra sikerült, említeni a Holtak földjét tudnám. Megérdemelt 6,3 ponton áll az IMDB-n.

Miért jó a The Walking Dead? Aki szappanoperát akar, az megkapja, de ha csak ennyiről szólna, akkor hasonlóan középszerű lenne az értékelése. Amiről nekem a The Walking Dead szól az az, amiről egy zombiapokalipszisnek szólnia kell. Emberi gyengeség, gyarlóság, túlélési ösztön, megváltozott értékrendek, kényszerből csapatot alkotni ismeretlenekkel, eltűrni olyanokat, akikkel másképp nem bandáznánk, félelem a külvilágtól, biztonságérzet teljes megszűnése, és annak visszaállítására tett kísérletek. Hiába vagy gyorsabb, erősebb, okosabb, mint a zombik, nem hibázhatsz, nem lehetsz gyenge, mert utolérnek, alapvetően minden fizikai előnyöd ellenére az üldözöttek közt vagy.

Mindezt a The Walking Dead maradéktalanul visszaadja, és így tud egy zombis film hangulatos lenni. Nem mellesleg a szappanoperás beütéseknek annyi előnye van, hogy élőek a karakterek, nem egy Village People embertípus válogatást kap az ember az arcába minden előzmény nélkül.

SBlessed 2013.11.05. 16:13:38

Az első évad jó volt. A második eléggé ,,megpihent". A harmadikba jó volt a helyszín, de a governoros szál unalmas volt és túlspilázott. Tudom, a képregénybe sokat szerepelt, de itt valahogy olyan értelmetlen volt, hiteltelen. Szóval a 3-ik évad végére nagyon ellaposodott az egész. Még reménykedem, hogy a negyedik évad hoz valami változást, de egyelőre nem úgy tűnik. Azt hiszem, hogy kettős a probléma. egyrészt valóban már nem félünk a zombiktól. Túl sokat mutatják őket, devalválódtak. Másrészt hiányzik egy fő száll a történetből. Egész pontosan nincs sztori. Az első évadban volt ilyen. El kellett jutni egy adott helyre, ahol biztonságosabb lehet a túlélőknek. Lehetett miért izgulni, illetve a szereplőknek is volt célja. Most már csak telnek a napok, kilátástalanul. Kezd fárasztó lenni. Legalább indulnának el valamerre.

emi 2013.11.05. 16:13:56

@garrett27: Merle mondta, hogy ő talált egy művégtag-szaküzletet, ott szerzett alapot a multifunkciós kezéhez - megkérdezhették tőle, hogy az hol van.

multi84 2013.11.05. 16:16:40

Nem értem igazábol ez WD imádatot, valamikor nyáron pótoltam a sorozatot és nem volt rossz de azért ekkora hypot sem ér.

Kvázi folyamatosan tűntek el a jó szereplők belőle, a főszereplő csávó meg kimondottan irritált szinte mindvégig. A börtönös évad meg egyenes szar volt csak így egyszerűen aminek a végén szintén kiírták az egyetlen jó karaktert, ráadásul olyan bárgyú módon hogy no comment...

Tahó Sandokan 2013.11.05. 16:18:30

@SBlessed: az a helyzet, hogy nem olvastam a képregényt, de saját ízlésem szerint én a Governort máshogy dolgoztam volna fel. Sokkal parább lett volna, ha tárt karokkal várják a bandát, és minden oké, négy-öt részig altatni az embert néhány mellékszállal, és csak utána apránként belevezetni a nézőt pár stiklibe és jópár rész kelljen ahhoz, hogy kiderüljön: a Governor egy beteg állat.

de ezzel két baj van: mint mondtam, nem olvastam a képregényt, és a másik: nem én rendezem a sorozatot :))

SBlessed 2013.11.05. 16:20:35

Például kideríthetnék, hogy a zombik miért verődnek hordákba és miért mennek egy adott irányba. Kideríthetnék, hogy honnan jött ez a zombi vírus, mert talán úgy rájönnének miként lehet megoldani a helyzetet. Persze tudom, hogy nem lesz megoldás a helyzetre, hisz az író azt nyilatkozta, hogy nem célja az ilyesmi. Pusztán a végtelenségig akarja bemutatni a túlélők mindennapjait. Egy dolgot felejt el, hogy ez így hosszútávon sovány lesz.

Bellagio 2013.11.05. 16:45:47

@Tahó Sandokan:

"Emberi gyengeség, gyarlóság, túlélési ösztön, megváltozott értékrendek"

Pontosan leirtad mik azok a kriteriumok amiktol egy jol indult sorozat nyaladzo celtalan szappanoperava valtozott.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.11.05. 16:50:26

Én is egyetértek, szintén követem a sorozatot. Többen említették a fenyegetettségérzet hiányát, amivel én is aláhúzok. Gyakorlatilag puszta ököllel, meg a fejülre lépéssel ölnek meg frissen átalakult élőhalottakat, ami hiteltelen. A fejek olyanok, mint ha vajból lennének.

Plusz nem tetszik, hogy hatalmas a túlélő csapat, szintén teljesen elveszi a fenyegetettséget. Mire igazából kötődnél egyik másik jellemhez, addigra bedarálják. A Governor meg valami borzalmasan szarul megrajzolt főgenya, szvsz - őszintén remélem, hogy teljesen eltűnik előbb-utóbb.

Engem valami hihetetlenül irritál, hogy az előző előtti évadban beköltöztek egy tanyára, az előzőben egy börtönbe, és ott megy a Dallas. Nyilván nézni fogom, mert a díszlet nagyon tetszik, de ha még egy évadon keresztül beköltöznek a valahova és kiraidelnek szarságokért egy-egy rész erejéig, akkor én sem fogok remegni a következő részekért.

Jaffar 2013.11.05. 16:51:34

Ha már fikázzuk a wd-t, akkor azt se felejtsük el, hogy mekkora gáz az, hogy a zombik egyszer 5cm/perc sebességgl haladnak, egyszer meg lefutják a sprintereket is.
Ettől függetlenül imádom :)

Pandion 2013.11.05. 17:01:31

Nem értem miért kell fikázni valamit ha nem tetszik... Akkor ne nézzed! Ha meg nem nézed, ne szólj bele!
Egyébként szerintem az lenne unalmas, hogy még évek után is az okoz feszültséget, hogy jajj istenem itt jönnek a zombik! Ez egy más műfaj. Egy 90 perces filmben ez elmegy, végig lehet izgulni, de egy sorozatban muszáj, hogy fejlődjön az egész. Ez szerintem predesztinált, hogy egy idő után már nem a kezdeti izgalmak, nehézségekre koncentrál a dolog, hanem másfajta problémák, élethelyzetek adódnak. És ilyen még nem volt (zombis sorozat) ezelőtt, tehát valahol úttörő a WD. És szerintem nagyon jó irányba tart. Persze vannak részek amikor kicsit döcög az egész ez tény, de összességében a sztori csak halad valamerre. Igaz, hogy a régiek közül már alig van valaki, de mindig jönnek is új karakterek. És valóban, a 4. évadban már nem is igazán a zombikon van a hangsúly, tényleg csak "kellékek" egy történetben (szerintem szándékosan). Ez így van jól.
Arról meg hogy ki találta ki a zombikat meg a szabályokat csak annyi a véleményem, hogy ez nem szentírás, ha megnézed szinte minden zombis filmben vannak eltérések, mind a saját izlésének megfelelően, szóval mindenki úgy képzeli el a zombiságot ahogy akarja.

Tahó Sandokan 2013.11.05. 17:15:51

@Bellagio: Nem értek teljesen egyet, ezt én inkább csak a második évadban éreztem amikor a Hershel farmon totojáztak. Az tényleg lehetett volna rövidebb és kevésbe szappanoperás, mondjuk max 2 epizód.

De alapvetően ha egészében nézzük a sorozatot, hozza amit vár az ember egy ilyen sorozattól. Szemben mondjuk a mai divatos 200-al vágtató szuper erős zombiktól.

Kimondom kereken: a WD nem tökéletes, soha nem motoszkált bennem az, hogy "ennél még én is jobb sorozatot csinálnék".

redriot77 2013.11.05. 17:17:09

@Tahó Sandokan: a Governor karakterétől én is többet vártam. Nagy hype volt körülötte hogy minden idők leggonoszabb képregénykaraktere meg hasonló jelzők. Aztán kaptunk egy közepesen pszichopata figurát.

Én szeretem a sorozatot - függetlenül Romero bácsi véleményétől. Nem hibátlan, van pár dolog benne ami engem is zavar, de szórakoztat és ez a legfontosabb.
Nem örültem neki hogy a szereplők egyre rutinszerűbben ölik a zombókat, már nincs semmi para ha egy magányos csoszogó felbukkan egy utcasarkon. Ez mondjuk betudható annak is hogy két év zombulás után csak az maradt életben aki profin hentel. :)

mosiah 2013.11.05. 17:26:38

Ezt az 1937-es évszámot a cikkben nem igazán tudom hová tenni. Hiszen gondoljuk csak végig hogy 1932-ben már megjelent a legendás Lugosi Bélánkkal a főszerepben a White Zombie, ami szintén Haitin játszódik. Szóval a wikipédia sem mindig szentírás, ha már azt használjuk mankónak. :)
Másrészről meg én örülök, hogy nem rendezett egy TWD epizódot sem az öreg, mert ahogy mások is leírták már előttem, az utóbbi 30 évben amihez nyúlt - hát fogalmazzunk csak finoman - abból bizony nem sok jó dolog született.

Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé 2013.11.05. 17:29:31

"amiben néha zombik is szerepelnek" ez hülyebazmeg, pont annyi zomis jelent van amennyinek lennie kell

[HEJ] 2013.11.05. 17:38:26

A Romero zombis trilogia masodik filmje a mai napig aktualis, eleg bemenni barmelyik plazaba karacsony elott... ;)

Johnfive 2013.11.05. 17:44:15

@mosiah: "...1932-ben már megjelent a legendás Lugosi Bélánkkal a főszerepben a White Zombie"
Pont ezt akartam írni én is.

2013.11.05. 18:06:40

Ezt a Holtak földje és a Holtak naplója rendezője írta? Ja, az más!

Malthus 2013.11.05. 19:52:34

A probléma az WD-vel hogy a komplex szereplőket szép lassan kiirtották de helyette újakat nem nagyon hoztak be. Emellett még a megemlkedett epizódszám miatt a történetet is erősen felvizezték, érdektelen párbeszédek, unalmas üresjáratok tömege. A második évad után azt hittem önkritikát gyakoroltak, a kormányzó kicsit visszahozta a feszültséget, azonban a negyedik évad eddig elég khmm. beteges...:)

Shane, Dale, T-Dog egyedi karakterek voltak - sajnos mind halott, helyette marad Daryl, Hershel, meg még talán Michonne - a többi szereplő idegesítő/érdektelen.

rémkirály 2013.11.05. 20:48:53

@multi84: Basszus, mi még csak az az évadot nyomjuk, ne mondd, hogy kipusztítják Derylt!!!??? Akkor én sem nézem majd tovább...:) Tényleg az egyetlen jó karakter....

I.C.ram 2013.11.06. 00:47:31

Ennek a sorozatnak a legnagyobb hibája, hogy ótvar szar színészek vannak benne. Ha olyan színészgárda lenne mint a Breaking Badben, akkor rögtön más lenne a helyzet.

sweeney todd 2013.11.06. 09:00:34

@I.C.ram: ez tényleg igaz, bár az első évadhoz képest fejlődtek, de az elején nagyon szenvedtem, mintha valami gimis dráma szakkörön lennének.

régebben nagyon vártam a wd-et, de annyira leült és unalmas az új évad is, hogy inkább megszokásból nézem. letöltöm minden hét elején a once upon a time (az is leült) és a good wife-fal (ez az évad kezdés nagyon ütős!) együtt, de utoljára nézem meg.

Jimbo75 2013.11.06. 10:19:26

Mondjuk Én azt sem vágom, hogy miért nem mennek el abba a "városkába", (most nem emlékszem a nevére) amit a Kormányzó irányított, mit szarakodnak még a börtönben?

Real World 2013.11.06. 13:38:52

Inkább csak mi, nézők szeretnénk, hogy több, zombiktól hemzsegő világban eltöltött év után is megremegjen a hőseink térde, ha egy rothadó izé közelít felé. Egy idő után megtanulják az emberek azt, hogy hogyan lehet halkan kicsinálni őket. Így is nagyon sok gyengeségüket nem használják ki rendszeresen: hogy felbuknak az első tereptárgyban és szinte egyenes vonalban közelítik meg azt, akit meg akarnak kóstolni.

Több évadon keresztül nem lehet arra berendezkedni, hogy folyton menekülnek, menekülnek és hullanak az emberek. Mert előbb-utóbb hiteltelen lenne az egész, ha nem hullanának a főbb szereplők, és arra meg nem igazán lenne alkalom, hogy megismerjünk egy-egy újabbat. És a zombitámadásokat se lehetne cizellálni a végtelenségig.

Engem kifejezetten az fogott meg a sorozatban, hogy ebben a világban, ahol eddig csak sikítva menekültek a főhősök, hogyan lehet túlélni, ha nem fenyeget közvetlen veszély, és mivé lesz az emberiség, ha a saját normáik szerint alakítják és nem törvények szerint.

Nekem teljesen rendben van, hogy naponta kijárnak leszurkálni a járkálókat. Hosszú távon szerintem jobban járnának, ha mégalaposabban csinálnák.
Kb. a Kis Herceg napi vulkán tisztítási, majomkenyérfa irtási rutinja ugrott be a dologról elsőre. :)

Woodbury szerintem védhetetlen, főleg ilyen kis számú csapatnak.
A börtön elég jól védhető, könnyen lezárható egy-egy rész szükség esetén. Csak annyi a különbség, hogy kisebbek az ablakok.
süti beállítások módosítása