Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Magyarkodó verzió is volt a nyertes árnyjátékból

2013. június 14. 09:14 -Szűcs Gyula- 127 komment

A Britain's Gont Talent tehetségkutatót kiütéssel megnyerő Attractiont nem mindenki ünnepli itthon kitörő ovációval. "Odamegy ez az Igazi Akciónak elnevezett, 90-es években is ciki hülyegyerek, előad a kis brancsával egy hatásvadász produkciót, ami egyértelműen a győzelemre (pénzre) megy, semennyire nem őszinte. Én nem érzem kiemelkedően jónak az előadásukat, az angolokat meg sajnálom, hogy sajátjaik közt nem találtak érdemesebb előadót a Britain's Talent címre" - foglalta össze aggályait egy kommentelőnk. Nem volt mindenki ilyen elnéző, volt, aki azt írta: "csontig benyaltak a Britain's Got Talent tanulatlan, nacionalista, korlátolt célközönségének és huszáros hajrával második helyre szorították a 14 éves, tolószekes, vicces brit kisfiút".

Mások szerint az Attraction döntős produkciója "egy sima nacionalista érzelmekre kihegyezett giccsparádé volt. Tudták, hogy ez kell a győzelemhez, értik a szavazók érzelmi világát, lobogtatnak nekik egy Union Jacket, és azok nyomják a szavazatokat. Ha ugyanezt magyar tematikával adták volna elő, akkor le lennének nácizva ugyanezen a blogon". Sőt, valaki egyenesen odáig ment az érvelésben, hogy ha mindez fordítva történt volna, és egy Londonból jött, csupa pakisztáni és lengyel fiatalból álló csapat szentkoronás-csodaszarvasos performansszal indult volna a Csillag születikben, akkor lehet, hogy tovább húzzák, mint az ebből a tehetségkutatóból évekkel ezelőtt kidobott Attraction, de a szélsőjobb orrvérzésig szórná rájuk a gyalázkodó mondatokat.

Jó hírünk van a túlságosan anglomán Attractionért aggódóknak: a csapat majdnem ilyen profi módon megcsinálta tavaly az árnyszínház magyarkodós verzióját. Sőt, nyugodtan kijelenthetjük, hogy az elődöntő Afganisztánban/Irakban szolgáló, brit katonás szerelmi történetét és a brit törtrénelmi nagyságok előtt tisztelgő, szirupos győztes produkciójuk egyes dramaturgiai elemeit is a tavalyi turbómagyar csikósgulyásos-Hortobágyos-cigányzenészes performanszból emelték át, 100%-osra biztosítva a győzelmüket. Azaz pár hónap alatt simán be tudják gyakorolni a Szabadság-szobros, fehérfejű rétisasos amerikai verziót is, ha Las Vegasban is meg akarják ríkatni a népet:

Például a szívmotívum már itt is és ott is támadást indított a könnycsatornák ellen:

Képernyőfotó 2013-06-13 - 16.27.54.png

Ugyanígy ismerős lehet a totemállat-tematika is, lásd a döntő brit oroszlánját és a próbák magyar csődörét és szürkemarháját:

Képernyőfotó 2013-06-13 - 16.58.57.png

Lánchíd Vs. Tower Bridge:

Képernyőfotó 2013-06-13 - 17.11.00.png

Szoknyás lyányka:

Képernyőfotó 2013-06-13 - 17.05.12.png

És persze az adott nemzet lobogója előtti vonaglás sem maradhat el:

Képernyőfotó 2013-06-13 - 16.46.18.png

És még mielőtt valaki elsütné a szokásos "az Index mindig mindent csak fikáz"-trollkommentet, jeleznénk, hogy az Index volt az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről (mindenki más letudta az esti végeredményt egy MTI-hírrel) és ott a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.06.14. 09:19:52

És mi van Puzsérral? Hogy maradhatott ki a mai magyaralázásból?

2013.06.14. 09:25:13

Az Index mindig mindent csak fikáz.
"adott nemzet lobogója előtti vonaglás" vs. "végig a magyaroknak drukkolt"
Tisztelet.

wwenigma 2013.06.14. 09:30:07

Az Index vegig közvetitette és TE csak most kezded fikázni? Gyenge kezdő...

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2013.06.14. 09:34:59

h..gratula kivételesen az indexnek...
jól időzített cikk, pofon a sok turbómagyarnak:)

Enterprise 2013.06.14. 09:36:08

Az index fikáz:-),de mindig öket olvasom-nézem (ha van mit):-D

vidéki suzukis 2013.06.14. 09:37:41

Nem tudom, hogy más nyelvekben van-e a "magyarkodásnak" megfelelő kifejezés. El kéne felejteni.
Persze a CC szerzőitől naivság lenne ilyet várni/kérni.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 09:39:51

@wwenigma:
sixx, szabózoli meg én csináltuk hármasban az élő közvetítést, és előtte is mindig én írtam meg, ha az Attraction épp továbbjutott, amivel mindig előztünk szinte minden nagy híroldalt.

Donantonio 2013.06.14. 09:40:16

Fikázni már csak azért sem érdemes, mert a magyar verzió jól láthatóan idegenforgalmi felhasználásra készült, talán abban a reményben, hogy a Turizmus Zrt. "megveszi" és marketing célra felhasználja a produkciót. Egyébként félő, hogy a műfaj eleve nem leszűkíti a lehetőségeket. A közismert nemzeti szimbólumokkal - korona, hegedű, stb. - még lehet egy ideig operálni, de másodjára, harmadjára már ezek is klisékké - és a szó legszrosabb értelmében is - egysíkúvá válnak.

Donantonio 2013.06.14. 09:41:19

helyesíbtés: ... a műfaj eleve leszűkíti...

2013.06.14. 09:41:55

@Donantonio: A hegedű mióta nemzeti szimbólum???

strappa 2013.06.14. 09:43:11

Egy magyar hogyan tud "magyarkodni"?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.14. 09:43:45

Lol! Rángat a gyomorideg a nemzeti érzelemtől mi? :D

Vicces, ahogyan egyes index-szerkesztők megpróbálnak úgy tenni, mintha általános vélekedés lenne ez a paranoia.
Valójában az általános vélekedés, hogy az Attraction gyönyörű produkciót mutatott be, és ez még anélkül is átjön, hogy az illető feltétlenül brittmániás legyen.

Szabad-e zsidózni? :)

bonacelar 2013.06.14. 09:44:06

"az Index volt az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről (mindenki más letudta az esti végeredményt egy MTI-hírrel) és ott végig a magyaroknak drukkolt"

ez miért is olyan nagy, elismerésre méltó dolog?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 09:44:37

@strappa: Például ahogy a Jobbik teszi napi rendszerességgel?

strappa 2013.06.14. 09:47:22

@-Szűcs Gyula-: mit tesz a jobbik napi rendszerességgel ami közös nevezőn van az itteni videókkal?

ErrOr 2013.06.14. 09:50:50

A helyes kifejezés a magyar verzió lenne, amivel nyertek az a brit verzió. Nem magyarkodó, meg britkedő.

fehso2 2013.06.14. 09:51:58

Szerintem jó volt, nekem tetszett.

Örülök, hogy van egy magyar csapat, amelyik talán most világhírű lesz. Nem jobbak, mint a többi hasonló csapat, de nem is rosszabbak.

Örülök, hogy nem Győzikéről, meg Ápdét Norbiról szólnak a hírek.

Egyébként ennyi "magyarkodás" belefér. Sok-sok nemzet büszke a hagyományaira, a múltjára, csak nálunk számít cikinek egyesek szerint.
Én szeretem a magyar zászlót, és nem tűnik vonaglásnak sem az előadás.
Anyátok vonaglott tegnap este, amikor tövig análoztam bazmeg!

Hefe 2013.06.14. 09:53:31

@-Szűcs Gyula-:
"sixx, szabózoli meg én csináltuk hármasban az élő közvetítést,"

sajnaltam is nagyon hogy mi olvasok nem kommentelhettunk. Ez elegge nagy szegenysegi bizonyitvany a reszetekrol.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.06.14. 09:54:11

Vicces az első és a harmadik idézett komment. Tényleg az a kategóriaó amire csak azt lehet mondani (bár de utálom az ilyesmit, de erre tényleg nem lehet mást), hogy a T. Kommentelők álljanak elő bátran saját hatásvadász, giccsparádé produkcióikkal, aztán osztozniuk sem kell majd a millákon.

Hatásvadász? Igen. Giccses? Igen. Nagy titkot árulok el: ez egy showműsor.

Én legelőször ezt a magyar-tematikájú videót láttam tőlük, akkor pont Angliában éltem, nagyon tetszett.

Most azon lovagolni, hogy milyen azonos panelek vannak benne, teljesen érthetetlen, mert akármilyen hihetetlen, de még az orosz balettben is elsütik ugyanazt a piruettet két különböző előadásban.

Főleg ha rövid idő alatt kell előállni valamivel, akkor ismétlődhetnek ugyanazok a panelek átgyúrva, nincs ebben semmi meglepő.

Hefe 2013.06.14. 09:54:19

"Ugyanígy ismerős lehet a totemállat-tematika is, lásd a döntő brit oroszlánját és a póbák magyar szürkemarháját:"

aki nem tudja megkulonboztetni a lovat a tehentol, az ne blogoljon.

ErrOr 2013.06.14. 09:54:32

@fehso2: Anya? Gazdatest... :D

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 09:55:23

@strappa: Te a magyarkodó szó jelentését kérdezted, ne akard provokatív módon azt állítani, hogy lenáciztam az Attractiont!
Magyarkodás = a turulmadaras-trikoloros-csikóbőrös kulacsos, irreális mesevilágba beleszerelmesedve élni a mindennapokat, ahol a tokaji a világ legfinomabb bora, a magyar a világ legokosabb, Nobel-nagyhatalom népe, az itteni lányok a legszebbek, mi vagyunk az Univerzum Szívcsakrája és a betyár menőbb a legtökösebb cowboy-nál is.

Donantonio 2013.06.14. 09:55:41

_zulu_: Jó-jó a hegedű, as such, valóban nem az. De a magyar verzióban olyképpen szerepel, én abban a kontextusban értettem.

2013.06.14. 09:57:42

@-Szűcs Gyula-: Basszus, de hát az itteni lányok a legszebbek!

Hefe 2013.06.14. 09:58:01

"És még mielőtt valaki elsütné a szokásos "az Index mindig mindent csak fikáz"-trollkommentet, jeleznénk, hogy az Index volt az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről (mindenki más letudta az esti végeredményt egy MTI-hírrel) és ott a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt."

nyugodtan irjatok meg az angol zsuri tagjainak vagy az angol lapoknak, hogy koppincs volt a musor, mar elszurkemarhaztak/lovaztak egyszer kis hazankban.
Nem igaz, hogy nem tudtok masik temat talalni, ennyi tehetseges gyerek ott a bloggerdeben.

sarocker 2013.06.14. 09:58:41

Nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy nálunk sokkal nacionalistább nemzetek sokkal sikeresebben működnek. Nem azt mondom, hogy nacionalizmus egyenlő siker, de az évek óta tartó turbómagyarozás kissé unalmas már, ráadásul többmillió olyan magyar embert sért, akik büszkék hazájuk akár csak ilyen kisléptékű sikereire, mint a BGT-győztes attr.action csoport. írhatnám, hogy igaz magyar, de sajnos ez a kifejezés is eltorzult a turbómagyarozás-komcsilibsizés óta.

Ugyanakkor hozzászólva a konkrét kritikához is, kedves Gyula, képzelje el, a ma nagy művésznek elfogadott alkotók (festők, írók, zeneszerzők, építészek stb.) szintén újra és újra felhasználták ugyanazokat a motívumokat, stílusjegyeket akár többszáz művön keresztül, most akkor miért kell felhánytorgatni egy eleve erős korlátok közé szorított műfaj képviselőinek, hogy szoknyás nő már a másik előadásban is volt? Az AC/DC-nek sem hánytorgatjuk föl, hogy már 30 éve is AC/DC-t játszott...

vider 2013.06.14. 10:01:35

"magyarkodós","turbómagyar"?? mit akartál ezekkel a szavakkal érzékeltetni? a magyar nálad egy szitokszó? szerinted miért szégyen ebben az országban büszkének lenni arra, hogy magyar vagy és azt megjeleníteni egy táncban? miért "nacionalizmus" az, ha egy nemzet jelképeit vagy épp olyan szimbólumokat jelenít meg egy tánc ami összeköt minket?

Bunny Munro 2013.06.14. 10:03:02

szerintem mindkét verzió ordenáré módon hatásvaász és ötlettelen, random jelképek egymásutánja, és a többi dolguk is mind hasonlóan hatásvaász meg gicces, de ha ez kell a vilgának, akkor hajrá
amúgy gratula nekik, tényleg, meg minden, csak valahogy nem az én világom ez

strappa 2013.06.14. 10:03:22

@-Szűcs Gyula-: "e a magyarkodó szó jelentését kérdezted, ne akard provokatív módon azt állítani, hogy lenáciztam az Attractiont!"

Már megbocsáss, én egy szóval se hoztam fel a jobbikot, és velük a nácizást. Megkérdeztem, hogy egy magyar, jelen esetben az attraction, mint társulat, hogyan tud magyarkodni, amire pont te hoztad fel a jobbikot példaként.

Csak azért kérdeztem, mert soha nem hallottam, hogy valaki Obamára azt mondta volna, hogy "amerikaiaskodik", amikor az öltönyén hazájának zászlaját viselte, vagy amikor bármelyik amerikai azt mondaná, hogy övé a világ legjobb országa vagy a legszabadabb országa.

Nem vagyok jobbikos, nagyon nem, csak valamiért soha nem hallok olyan szót Tudorra hogy románkodik, Slotára hogy szlovákoskodik, Le Penre hogy franciáskodik, hogy csak a szélsőségeket említsem, és nem azokat, akik csupán szeretik a saját nemzetüket, országukat, mellőzve más nemzetek gyűlöletét.

Hefe 2013.06.14. 10:04:27

"Ugyanígy ismerős lehet a totemállat-tematika is, lásd a döntő brit oroszlánját és a póbák magyar szürkemarháját:"

"Ugyanígy ismerős lehet a totemállat-tematika is, lásd a döntő brit oroszlánját és a próbák magyar csődörét és szürkemarháját:"

Hogy is mondta a viccbeli hazankfia, aki eppen kicsomagolta az uj lakast, es beleakadt a villanyvezetekbe?
Egyebkent meg: szivesen.

Nanenáné 2013.06.14. 10:05:29

Maradjunk annyiban, hogy mindkét produkció tömény, szirupos, nemzetieskedő, de nem nacionalista vagy náci! Van akinek tetszik, lelke rajta, de ettől még nem lesz művészet a giccses közhelyek halmozása. Se magyar, se brit színekben. Ez egyszerű csikós-gulyás-puszta romantika. Sajnos nem tudom, hogy ezt hogy mondják angolul, de én óvnám magunkat ennek az érzelemnek a terjesztésétől, főleg az idegenforgalomban. Mert az igazi magyarság nem ezekből a közhelyekből áll. Szokjunk már le erről!

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 10:08:25

@Hefe: épp írni akartam, köszi!
(a csikós jelenete előtt van egyébként pont a szürkemarha)

ErrOr 2013.06.14. 10:10:00

@Nanenáné: Azért azt megsúgom, hogy a csikós-gulyás-puszta romantika az egyik legjobban eladható turisztikai terméke az országnak. A németek imádják.

WhyCantITouchIt? 2013.06.14. 10:10:04

@-Szűcs Gyula-: Ti pedig ezt a "magyarkodást" azzal kompenzáljátok hogy mindenbe belerúgtok, minden olyanra van egy gúnyos megjegyzésetek, ami egy kicsit is hazai, amire akár büszkék is lehetünk.
Szerencsétlenségedre ebbe a nyomorult országba kellett születned, pedig mennyi más csodálatos helyre is születhettél volna, mennyivel jobban járt a világ népességének 2/3-a.
Oh-oh-oh Afrika! A szerencsések.

bigapu 2013.06.14. 10:11:30

Magyarország így szeretlek

Boka1 2013.06.14. 10:16:25

@WhyCantITouchIt?: az is karma, ha valaki ide születik. Pl. itthon sok pénzt lehet keresni, de nem lehet élvezni, mert átver a rokon, a szerelő, a szolgáltató. Vagy irigyek a sikereidre. Ezért kell sok jót véghezvinni, hogy a következő életünkben már egy magasabb rendű társadalomba születhessünk. Legalábbis a buddhisták szerint.

2013.06.14. 10:16:31

Szánalmas ez a magyarfóbia. Nem lenne vele baj, ha szlovák, vagy román portálon sütögetnék ezt a magyarkodás poént, de így, hogy hazai a szerző, egyszerűen kínos, jól tükrözi a görcsös-pánikos szélsőlib paneleket, amik pont annyit érnek, mint a jobbról jövő zsé-lózungok. Egy szinten vagytok nyomingerek. A zászló, meg a jellemző honi dolgok mutatása neked magyarkodás, te nyomorult? És szerinted az amerikai mit gondol, tán csak nem azt, hogy az ő cowboyaik a legmenőbbek? Hogy még a betyároknál is menőbbek? Ezeke faszista amcsik, most mondd meg. Ha azt mondod egy texasinak, hogy ne amerikáskoggyá má a cowboyaiddal, teheneiddel, meg a zászlóddal, úgy vág szájon, hogy leesik a fejed. Minden nemzet büszke bizonyos dolgaira, mégha azok a kívülálló szemével furcsák is (kenguru, tehén, korona, szőrös vikingek stb.) és nem tartják nevetségesnek a saját szimbólumaikat. Csak az ilyen hontalan bérfirkászok képesek kéjesen markolászni magukat teljesen normális dolgokra. És mielőtt, nem a szélsőséges nacionalizmusról beszélek, hanem az olyan egyszerű dolgokről, mint a nemzeti lobogó, vagy a magyar lófajták, amire azért sokan büszkék.

Bilbo 2013.06.14. 10:17:42

Ez a komment önsorsrontás. Az ilyen hülyék miatt tart ott az ország, ahol.
Más országban ha a hazai csapat megérdemelt sikert ér el, ilyen hülyeségeket nem írnak, mert az illető újságírónak nem lesz másik munkája.

stoppos76 2013.06.14. 10:20:01

Én komolyan nem értem a fanyalgókat. Ha indulsz egy versenyen, azt azért teszed, hogy megnyerd. Vagy legalábbis minél jobb eredményt érj el. Ha ez most futóverseny lenne, akkor kb úgy nézne ki, hogy a döntőben lecserélik a magyar cipőjüket egy angolra, mert abban gyorsabban lehet futni. Namost akkor ezek a kommentelők anyáznának, hogy miért nem tisza bakancsban futott, mint addig?

Ha valami kell a győzelemhez, akkor azt teszed.

skip22 2013.06.14. 10:22:32

Minden fikázónak drukkolok, hogy egyszer sikerüljön nekik bármiben színvonalasat alkotni... Higgyék el, máshogy látják majd a világot :))

Bilbo 2013.06.14. 10:22:44

Ismerjül fel, a magyarkodás elleni harcot a Gyurcsány-SZDSZ típusú emberek űzik, papa a Pártban, mama a Pártban, nem értünk semmihez stb. Ezt a társaságot kellene kitenni a hatalomból.

Ugye az NDK megszűnt, és gyakorlatilag minden bírót kirúgtak. Náunk, 20 év után, nem lehet őket nyugdíjazni, mert nem demokratikus.

És 100 kommunistától vettek el pár ezer forint nyugdíjat, ez volt az elszámoltatás 40 év diktatúra és a szovjetek kiszolgálása után.

Ezt tudva, ne csodálkozzunk, ha szagértő elvtárcsak értékes hozzászólásait olvashatjuk az interneten és tovább töprenghetünk: MIBŐL ÉLNEK. MIBŐL?? KI FIZET EZÉRT???

Boka1 2013.06.14. 10:33:06

@skip22: a fikázáshoz is meg kell adni a jogot, attól demokratikus. Nyilván, ha 10 ezer emberre jut egy tehetség, akkor a maradék kockás inges, szemüveges néprétegnek is ki kell elégíteni a vágyait, akik azt hiszik, hogy a buzik meg nők miatt nincs elég sörreklám meg foci a tévében.

pitybull 2013.06.14. 10:36:48

Nem kell mentegetőzni kedves Index-ék, én Horvátországból néztem online, és persze közben titeket olvasva... A fikázók elmehetnek a sunyiba, csináljanak jobbat!
A magyar verziót tavaly láttam a Junior Príma díjátadó gálán, és bizony lefostuk a bokánkat tőle, mert először az ember azt hitte, hogy ez animáció, aztán amikor előjöttek meghajolni... Kész volt, és nagyon jó érzéseket keltett...

janka22 2013.06.14. 10:40:12

Magyarnak lenni ma mindenhol nehéz, akkor is, ha külföldon dolgozik az ember, meg kell probálni mindent a túlélésért, benyalni a Briteknek, es össze kell fogni, együtt örulni ha valakinek sikerül, nem pedig irigykedni.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.06.14. 10:43:13

Nacionalizmus:
1. A saját nép szeretetét, az iránta való hűséget a legfontosabb elkötelezettségnek és értéknek tekintő politikai álláspont, amely elvezethet az egyoldalú nemzeti elfogultsághoz.
2. A nemzeti azonosságtudatot erősítő, illetve erre törekvő szemlélet, magatartás.

Sovinizmus:
1. Más népek elleni gyűlöletet szító, a nemzeti felsőbbrendűséget hirdető szélsőséges nacionalizmus.
2. Más népeket lenéző, valamely nemzet, vagy nemzetiség felsőbbrendűségét hirdető, gyűlölködő, szélsőséges nacionalizmus.

Forrás:
1. Idegen szavak és kif. szótára
2. Értelmező kéziszótár

gigabursch 2013.06.14. 10:44:14

A cikk hanghordozása valahol a trágya és a svábbogár között van.

A bemutatott darab viszont - ha koppintás, ha nem - szép, ízléses, ötletes és harmónikus.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.06.14. 10:45:07

Magyarkodás:
Az a tény, hogy valaki magyarságát fitogtatja.

Forrás:
Értelmező kéziszótár

herpa 2013.06.14. 10:46:22

Zseniális volt a magyar verzióban a rántott hús.

spinneli 2013.06.14. 10:47:23

Nem lehetne magyarkodó helyett sima magyar?
Reményeim szerint ez még egy létező kategória.

Baloldali érték 2013.06.14. 10:48:18

Összefoglalva: Megint azon fikázik pár magyarellenes libsi, hogy az emberek nagy részének vannak egészséges nemzeti érzelmei.

YessicaHard 2013.06.14. 10:58:50

Jaj csak ezt az állandó politizálást mellőzhetnénk végre! Kivagyok ettől. Az sokkal érdekesebb lenne, hogy a külföldi vajon milyen jelképeink alapján azonosít minket. Hisszú évek óta járunk ugyanoda Horvátországba nyaralni, a szállásadó nénivel nagyon jóban lettünk, sokat beszélgetünk. Többször járt már Magyarországon, de mindig ugyanazt emlegeti, akárhányszor ez szóba kerül: "csárda". Neki ez tetszett a legjobban. Ez van. :)

Boka1 2013.06.14. 11:06:03

Az magyarkodik/ vallásoskodik, aki szimbólumok alapján éli az életét. Szerintem ez létező kifejezés. Aki felmatricázza az autóját, felzászlózza a környezetét, jelképeket hord a nyakában, stb. Ettől még lehet liberális, hiszen köztük is vannak ilyen emberek. Ez ember típus, aki nem bízik a saját érzéseiben, kell neki a szimbolikus megerősítés. Bár ezeknek az embereknek a többsége egyszerű fétisiszta, akikből érzelmeket vált ki az adott tárgy vagy szimbólum.

Manarola (törölt) 2013.06.14. 11:07:14

Magyarkodó? Ez Magyarország. Szokjad, de el is lehet innen menni.

John Howard - Ausztrália miniszterelnöke 1995-2007

"A BEVÁNDORLÓKNAK KELL ALKALMAZKODNIUK, NEM A HAZAIAKNAK! Vegyék tudomásul, vagy hagyják el az országot. Elegem van abból, hogy a mi nemzetünknek kell folyton óvakodnia, nehogy bizonyos egyének vagy nemzetük megsértődjék.

Kultúránk évszázadok alatt fejlődött ki, amely olyan nők és férfiak harcára, bátorságára és győzelmeire épül, akik valamennyien a békét keresték és akarták.

Legtöbbünk anyanyelve angol, nem pedig más nyelv. Ezért, ha a mi társadalmunkhoz akartok tartozni, ....tanuljátok meg a nyelvünket!

A legtöbb ausztrál istenhivő. Nem csupán néhány keresztény, nem a szélsőjobb, nem politikai kényszer, nem - puszta tény, hiszen nemzetünket keresztény meggyőződésű férfiak és nők alapították, és ez egyértelműen dokumentált.

És ezért nem elvitatható, hogy ezt iskoláink falain kifejezésre is juttassuk.

Ha Isten megbotránkoztat benneteket, akkor azt tanácsolom nektek, válasszátok hazátokul a világ valamely más táját, mert Isten a MI KULTÚRÁNKNAK alapja.

El fogjuk fogadni a ti hiteteket, nem fogjuk megkérdőjelezni. Csupán annyit kívánunk, hogy a mi hitünket is fogadjátok el, és éljetek velünk harmóniában, békében és örömben.

Ez itt A MI NEMZETÜNK, A MI FÖLDÜNK és a MI ÉLETVITELÜNK, és minden lehetőséget megadunk nektek, hogy javainkból részt kapjatok és velünk együtt élvezhessétek.

De ha állandón panaszkodtok, sajnálatot hajhásztok, történelmi zászlónkat égetitek, hitünket becsmérlitek, keresztény értékeinket semmibe veszitek, életvitelünket elítélitek, akkor arra biztatlak benneteket, éljetek demokráciánk és társadalmunk egy további előnyével: AZZAL A JOGGAL, HOGY ELHAGYJÁTOK AZ ORSZÁGOT!

Ha nálunk nem vagytok boldogok, akkor MENJETETEK EL! Nem kényszerítettünk benneteket, hogy ide jöjjetek. Ti akartatok hozzánk jönni. Hát fogadjátok el azt az országot, amely titeket is elfogad."

septem 2013.06.14. 11:14:34

az index csak azt fikázza, ami magyar. mindenki szép és jó, csak a magyar az csúnya és rossz.

jön egy siker, aztán megjelenik egy libsi, és odakuláz az asztal közepére. nehogymá' örüljetek itt magyarok.

ezért a libsi 1 gusztustalan ünneprontónak néz ki messziről, és közelről is.

a legszebb példája ennek az volt, amikor tótavé az olimpia után f.sott egyet a svédasztalra a másik hungarofób sajtótermékben.

szerintem ez örvendetes, mert így mindenki a helyére kerül, ill. nem felejtődik el, hogy kik is ezek a libsik, mit gondolnak a magyarokról.

tengier1 2013.06.14. 11:20:08

@-Szűcs Gyula-: Szerint a magyar lányok tényleg nagyon szépek.... :)

avörös 2013.06.14. 11:20:42

ez a cikk annyira feleslegesen született meg. mármint mi az istenért kéne az attractionnek bizonyítani bármit is. Ha nem lenne magyar változatuk a döntőben előadott performanszról, akkor se lehetne egy kibaszott rossz szavunk sem. ilyeneket írnak, hogy hatásvadász volt. nyilván baszki. kábé 90M ft-ról beszélünk. persze, hogy hatásvadászt csinálnak. de mi ezzel a baj? nem csináltak magukból hülyét, nem alázták meg magukat, egyszerűen csak az adott körülményeknek megfelelően bontakoztatták ki a tehetségüket. ugyanis ez egy TVMŰSOR. nem szakmai zsűrit kellett meggyőzni, hanem a briteket. csak teljesítették a feladatukat. voltam olyan szerencsés, hogy láthattam élőben a döntőt és utána a zártkörű buliban találkozva velük annyira édesek voltak. fülig ért a szájuk, nem is ittak, picit tánciztak, mosolyogtak mindenkire. kis fiatal társaság - a főnit leszámítva. mindenki más iszonyat puccban tolta az estét, ők meg a kis tornadresszükben mezítláb táncikáltak. Aztán valamikor éjszaka még találkoztunk velük, ahogy nagyon csendesen hullafáradtan gyalogolnak együtt vissza a szállodába. olyan durván összetartó egy csapat. annyira édesek, de tényleg.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2013.06.14. 11:20:43

Ez a cikk borzalmas, a zsigeri gyulolet hajtja. "Magyarkodo" ?? mi lenne az? A lanchid, a csikos vagy a hosok tere?? Ezekkel a produkciokkal semmi baj nincs, ezek tablok, megis mit csinaljanak arnyekokbol? Ha nem tetszik, mert forog a beled, mint mondjuk nekem az xfaktor es tarsaitol, ne nezd!! A megasztar libbancs nihilizmust elfogadnom ugyan nem sikerult, mar nem is bosszant, csak kikerulom mint a kutyaszart a jardan. Szoval haver, hagyd ezt a takonykodást, menj az uj lipotba majd talan adnak valamit, amivel - mert megerteni sosem fogod - de legalabb egyutt tudsz majd elni azzal, hogy vannak erzelmek, es ertekek.

2013.06.14. 11:21:02

@Boka1: Ilyen alapon mindenki fetisiszta, csak zászló helyett egy Máriás medál, egy svájci óra, egy böszme Mercedes, vagy egy hatágú csillag váltja ki az érzelmeket. Az öndefiniálásnak szükségszerű kellékei a tárgyak, ha valakinek ebben a nemzeti, vagyis egy nagyobb csoporthoz kötődő tárgyak jelentenek kielégülést, akkor azok, nincs ebben semmi természetellenes. persze ha te Buddhista vagy, és elveted a tárgyakhoz való kötődést, akkor értem. Ezek a dolgok egyáltalán nem feltétlenül függnek össze a saját érzésekben való nem-megbízással, éppenhogy így, ezekkel a dolgokkal jönnek létre az önmeghatározó érzések, hisz azok mindig kötődnek valamihez (nemzet, kaszt, vallási csoport, társadalmi pozíció stb.). Tehát ezt a kötődést kikezdeni ostobaság, mert enélkül nincs érzelmi oldala az embernek. Még a barátnődről is tartasz képet a telefonodban/tárcádban, aztán mégsem beteges ez, mert nem a képhez ragaszkodsz, hanem a csajodhoz. Vettsd ezt a nemzeti jelképekre, és máris látszik, hogy ez nem fetisizmus, csupán alapvető érzelmi norma, amit minden csoportban (nemzetben) jól le lehet követni. A vallásra ki se térjünk, mert az nem más, mint szimbólukhoz való görcsös kötődés, aztán mégse hívjuk fetisizmusnak (legfeljebb a más vallását, ha gúnyolni akarjuk (v.ö. bálványimádás) - ami aztán jól rávilágít arra, hogy mi áll a "magyarkodás" kifejezés mögött.)

Boka1 2013.06.14. 11:23:17

"Ez itt A MI NEMZETÜNK, A MI FÖLDÜNK és a MI ÉLETVITELÜNK, és minden lehetőséget megadunk nektek, hogy javainkból részt kapjatok és velünk együtt élvezhessétek."
@Manarola:
Ebből is látszik, hogy ott is lehet napszúrást kapni.

A mai ausztrálok azt hazudják, hogy az őseik mindegyik börtönőr volt. :)))

Ma azé a föld, aki megveszi. Ma ez a nemzeti fétisizmus olyan anakronisztikus, mint egy képcsöves tévé. Nem lehet senkit a nemzetének a fogságában tartani. Az sem jó, ha valaki önként van benne. Ez vonatkozik minden nemzetségre. A folklór tanulságos, de a múltat el kell engedni ( meg azokat az állami megmondó írókat is, akik eszerint múlt nélkül nincs jövő)

mézescsók 2013.06.14. 11:23:18

@Manarola: Csodás. Nagyon-nagyon igaza van.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2013.06.14. 11:28:40

@Ultrahangos Zsírbontás: na ez az. Mi az hogy fitogtatja? Mindig lesz olyan fanyalgo, aki fitogtatasnak ertelmezi azt ami nem is. Ez hitvita.

Hachimoto 2013.06.14. 11:29:44

hát ez tényleg botrányosan magyarkodó volt :(

remélem átdolgozzák, és lesz benne indexfirkász meg a Zéletmenete!
szoknyás lyányka helyett pedig lehetne alvó hajléktalan a Nyugati aluljáróból

egyébként komolyra fordítva.. valóban egy merő közhely/nyálóceán volt, de ez az egész BGT mezőnyre és tálalásra igaz.

Boka1 2013.06.14. 11:31:33

@shitgun: én nem itélem el ezt a fajta fétisizmust vagy önmegerősítést. Pont az a jó, hogy ennyire sokszínűek az emberek. Én pl. karikagyűrűt sem hordok. A gyermekeim fényképét a telefonomban hordom, hogy tudjam mutogatni, ha kérdezik ( büszkeség ). De pl. nem lesz hangos orgazmusom, ha nyer a vizipóló csapat. Viszont nem itélem el azokat, akiknek ezek a dolgok okoznak örömet vagy csalódást. Jobb lenne zsidhistának lenni: okosnak,mint egy zsidó és bölcsnek, mint egy buddhista. Sajnos egyik sem vagyok.

mézescsók 2013.06.14. 11:33:18

@Boka1: Az én értelmezésemben J. Howard nem fetisizálta Ausztráliát, csak kiemelte azokat az elveket, amelyeken ennek a kontinensnyi országnak a mindennapjai alapulnak. Ebből a szempontból meg tökmindegy, hogy az őseik valamikor börtönőrök voltak-e vagy rabok.
Az auszi miniszterelnök nyilván Ausztrális apropóján és védelmében mondta azt, amit, de amit pofonegyszerűen és érthetően kifejtett, az általánosítható minden befogadó ország - befogadott személy kapcsolatra: Tessék tudomásul venni: Te jöttél hozzánk! Ennyi és nem több.

Az Utolsó Csillagharcos 2013.06.14. 11:35:23

Eltekintve a dolgok érzelmi részétől, maga az előadás szvsz igen gyenge. Ebből a műfajból sokkal többet is ki lehet hozni pl:

www.youtube.com/watch?v=QgvmlqqkofM

Az én problémám velük nem a tartalom, hanem az, hogy tehetségtelenséget nemzeti giccsel leplezik, ami pont azokat kéne hogy zavarja, akiknek fontos, hogy a nemzeti jelképeket kellő méltósággal kezeljük.

Laikus Érdeklődő 2013.06.14. 11:38:00

magyarkodó, turbómagyar, mélymagyar szavak jelentése: trollmágnes

Azok a bloggerek szokták ezeket használni, akik érdemi mondani való nélkül szeretnének klikkeket, kommenteket gyűjteni.

Szűcs Gyula egy vonzó ember, én meg egy nemtroll.

szeptima 2013.06.14. 11:43:42

Őrület! van egy magyar siker ,amely a világon sokak elismerését váltotta ki és mi mit csinálunk ?az Index-el az élén jól beledöngöljük a földbe jó magyar szokás szerint.A produkciók NAGYON JÓK VOLTAK!!!! nyilván van,lesz más témájuk is,Azt kell figyelembe venni mi munka van mögötte ,dicsérni,csodálni kell azt a technikát amivel ezt létrehozzák ,na ez a NAGY DOLOG benne,véleményem szerint ezt díjazták nem a nemzetieskedést.

MÁS: már nem szeretem az Indexet bulvárosodik ,nincsenek mélyreható cikkei, elemzései,ill. nem vesznek át másoktól,nem jó ez az irány : ( Évek óta az Index a nyitólapom ,most már gondolkodom a lecserélésére.

2013.06.14. 11:43:50

@Boka1: Hát persze. A gyökértelen individualizmus a jövő.

Boka1 2013.06.14. 11:48:42

@mézescsók: kérdés, hogy kik azok a " ti " és a "hozzánk " ! Lehet, hogy az aboriginaloknak is lenne ehhez hozzáfűzni valójuk. Meg a hetvenes-nyilvanas években a feketéknek.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz_ (törö 2013.06.14. 11:48:58

és persze lopás is
subba.blog.hu/2013/06/14/szarka_farka

---
egyértelmű, h fogyatékosnak kellett volna nyerni, vagy legalább négernek...

2013.06.14. 11:49:56

@Boka1: Ha hiszed, ha nem, én se verem magam a magyar sportsikerekre (a sport egyébként sem érdekel, már a nézése), se turulszobraim, vagy nagy-Magyarország kitűzőm, matricám sincsen, mégsem tartok "magyarkodásnak" egy táncelőadást, amiben nemzeti jelképek sorakoznak. természetesnek veszem, hisz ehhez a közösséghez, nemzethez tartozom. Inkább tartom betegesnek az ilyesmin való lovaglást.

Boka1 2013.06.14. 11:51:58

@_zulu_: egy évben két nap van, amikor semmit sem tudunk tenni. A tegnap meg a holnap. Ellenben a múlthoz való viszonyunkat meg tudjuk változtatni. Nyilván azok a nemzetek szerencsésebbek, ahol van folyamatosan dokumentált történelem. Ott ez könnyebb. Nálunk nem annyira.

jazzz 2013.06.14. 11:55:58

nem magyarkodó. és fog nekik menni a hatágú csillag is ha kell. profik.

exilis 2013.06.14. 11:57:20

@Az Utolsó Csillagharcos: Nekem is ugyanez a véleményem. Ebben a műfajban sokkal több van még, ezek a számok csak a felszínt karcolgatják, valódi kreativitás kevés van bennük. Az arányokkal, a mozgással sokkal többet el lehetne mondani, érzelmek garmadáját előcsalogatni.

jazzz 2013.06.14. 11:57:26

nem magyarkodó. és fog nekik menni a hatágú csillag is ha kell. profik.

Boka1 2013.06.14. 11:58:25

@shitgun: szerintem is beteges. De az Indexnek ki kell szolgálnia a sokszínű közönséget, hogy eladja a reklámokat, amiből aztán fizetést ad. Mi pedig, akik szüleink szokását tovább görgítve szeretünk a képernyőnek beszélni, ezt megesszük. Szerintem is nagy show volt ez az árnyjáték. Bennünk van a bizalmatlanság . Ahogy nyugger Anyám szokta irigyen mondani: ezen is valaki biztos nagyot kaszál !

Boka1 2013.06.14. 12:00:55

@jazzz: akkor meg cionisták lesznek a turbo-k szemében.

exilis 2013.06.14. 12:01:17

Szerintem ez pl. egy valóban zseniális produkció:

www.youtube.com/watch?v=FYftvseVzuI

exilis 2013.06.14. 12:02:20

Látom előzőek is feltették ugyanezt, bocsi.

VT22 2013.06.14. 12:04:30

@Laikus Érdeklődő: Én inkább úgy fogalmaznék, hogy magyarellenes provokáció.

Aszódi Katalin 2013.06.14. 12:10:12

Ebben a cikkben a "magyarkodó" fogalommal nem értek egyet egyedül. Ha az index újságírói, bloggerei magyar embereknek érzik magukat, akkor erről a magyar nemzet iránti leértékelést, gúgyt tartalmazó fogalomról szokjanak le. Ez sérti a magyar identitású emberek érzékenységét, és próbáljanak ebben az országban erre is tekintettel lenni.
Mindemellett, az írás tartalmi részét tekintve egyetértek azzal, hogy az előadások témája, - mind a britek, mind pedig a magyarok nemzeti érzéseire hajazó - nem esztétikai szempontok alapján koreografált, hanem a rokonszenv maximalizálás alapján. Ezzel sikerült kint is, és itthon is gyorsan, nagy tömegek számára rokonszenvessé válni. Kíváncsian várom a további munkájukat, a fejlődésük irányát, mert a győzelem után már ezeket a kompromisszumokat megtenni nem szükséges. Változást várok, mert anélkül nem tudnak az élvonalban tartósan megmaradni.

jazzz 2013.06.14. 12:18:37

"nem esztétikai szempontok
alapján koreografált"....csúnyán csinálták?

Laikus Érdeklődő 2013.06.14. 12:18:50

@VT22: Provokáció, de nem magyarellenes. Ha az akart lenni akkor öngól. Szerintem csak lusta volt pénteken dolgozni, ezért idehányt valamit.

Ooops, már másodszor szólok hozzá. Megyek mielőtt teljesen gyíkká változok.

tryclops 2013.06.14. 12:34:54

Jó látni a sok idiótát amint ugranak a provokációra és sikeresen megerősítik a cikk alapvetését. :) Nem, egyáltalán nem vagytok frusztráltált soviniszták, egy csöppet sem.

@Manarola: Nem várom, hogy megérts mi a baj azzal, hogy ha szerinted valaki nem akar házoltárt állítani a Turulmadárnak az elmehet innen a búsba. De te se várd hogy tiszteljem azt a sok eszedet.

@Attraction: Hajrá, sok sikert!

sien 2013.06.14. 13:03:55

azt a kurva ezt a szánalmas fost mint ez a "cikk". hát már röhögni se lehet jót rajtatok kedves "cikkírók" vagy mi a franc aminek a nevében hányjátok a szart ki magatokból. én nem tudom melyőtök barátnőjét dugta meg valaki az attractionból, már ha ilyen hülyéknek van barátnője, de lépjetek már túl rajta. a következő cikketekben ezt idézzétek már légyszives, ne az ostoba fikázóbarom egyikét. eköré kanyarítsatok valamit. gyökerek.

a bannolódás jogát fenntartom.

SillyKohn 2013.06.14. 13:06:43

Szegény táncosok, kapnak jobbról-balról. Itt a "zsidóskodó" változat (ha már "magyarkodó" lehet), ez persze a kurucoknál csapta ki a biztosítékot:

www.youtube.com/watch?v=rZKJcHVWI_4

szdavid24 2013.06.14. 13:13:23

Kedves kommentelő bagázs:

Dolgoztak vele. Ez után a két szó után egy gondolkodó ember felismeri a felkészüléssel töltött iszonyatos időt.
A helyzet az, hogy akik ehhez hozzákommentelnek, és lenézően, esetleg kimondottan negatív véleménnyel vannak ezekről az emberekről, azok mostmár csak direkt, provokálásként kommentelnek - magyarul trollok.

Eddig, amíg csináltak Magyarországról egy árnyjátékot a kutya se figyelt fel rájuk, nem is kellettek. Most, hogy kikerültek és nyertek, azonnal kérnénk vissza őket, hiszen "mi eddig is nagyon szerettük őket". Ez kétszínűség és ezt biztosra veszem, hogy ők is tudják. Biztos, hogy mindent megtettek nálunk is ahhoz, hogy híresek legyenek, de nem sikerült, tovább mentek.

A másik véleményező csoport csak azért ítéli el őket, mert a brit közönségnek "benyaltak". Mint ahogy a cikkből is nagyon jól kiderül: nekünk is "benyaltak", csak senkinek nem tűnt fel.
Sőt, ha valaki a weboldalukat megnézte volna, már nagyon régóta kint van ez a videó és emellett sok másik is.

A cikk íróinak:

Sajnos ennyi kommentet kedvem és időm se lenne elolvasni, így az általam elolvasottakra támaszkodok:
Felteszem a "magyarkodó" kifejezést a cikkben azon kételkedők számára helyezték el, akiket zavart, hogy nem nacionalista nézeteket vall a briteknek készített árnyjátékban az Attraction. Nekem ezzel a szóval személy szerint nincs gondom. Ez persze teljesen szubjektív vélemény, de a nacionalizmus - a szó hagyományos értelmét véve - nem ártalmas, sőt fontos egy nép/nemzet/ország összetartásában, még akkor is, ha folyamatosan vitatkozik a politikán. Akárhogy is nézzük, az ország szerencsére összetart. Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, sőt ez így messze nem igaz, de ha valami nagy baj van azért összeszedik magukat az emberek. De ez másik történet.

Nagyon jó ellen-cikk lett ez - a trollokkal szemben - szerintem, bár nem vagyok szakmabeli.

@Manarola :
A helyzet az, hogy ahhoz, hogy valaki egy társadalomba sikeresen beilleszkedjen, ahhoz befogadó közeg kell. Ha te kikerülnél esetleg egy arab országba és semmilyen, vagy nagyon kevés tudmásod lenne arról, hogy mik is ott a társadalmi normák, akkor nagyon nehéz lenne azokat előszöris megszokni, másodszor alkalmazkodni hozzá. Nem megy minden pillanatok alatt. A történelem egy olyan szakaszát éljük ahol a társadalmak integrálódnak egymásba a világ minden táján. Amerikában a feketék, németországban a törökök, magyarországon a cigányok - vagy ha valakinek ez így jobban tetszik, a roma nemzetiségűek.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.14. 13:14:54

az a helyzet, hogy csak mi magyarok nem lehetünk büszkék a hazánkra (szerintetek - hiszen ezt nyomatjátok állandóan). eleve ez a magyarkodó izé mekkora baromság. nincs is ilyen szó, vagy van? akkor ezek angolkodóval nyertek volna? vagy vannak zsidóskodók is, meg szlovákkoskodók is?
szánalmas hozzáállás.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.14. 13:27:31

Tehát ha valami brit töriről szó, akkor menő. Ha pedig a magyarról, fúj, mert magyarkodó. Értem.

müllédermari 2013.06.14. 13:29:08

Az az igazság, hogy már számítottam ilyen, vagy ehhez hasonló cikkre. Túl az angolkodáson-magyarkodáson, - mégiscsak egy én-fajtámba rúgok féle vircsaft, ahogy a szürke, sebzett szárnyú veréb bökdösi a levegőt a fent könnyedén röpdöső méltán nagy tekintélyű szárnyasok felé, hátha a röhögőgörcs toll fölött megáll, mert alatta úgy látszik röpülés képtelenné vált a papiros.
Szomorú Magyar Valóság. Irigység? Nem tudom. Személyes (személyeskedő) körülmények? Nem tudom. Ám nincs az a háttér-igazság, ami felmentené a cikk íróját hazafias(kodó), vagy csupán felebaráti felelőssége elmulasztása miatt.
Nem voltam odáig a döntős produkciójukért. Ez igaz. Előtte igazoltak. De ha nem igazoltak volna és érdemtelenül jutottak volna el a dicsőségig és a halom pénzig, - akkor is velük örültem volna. Mert így dukál. Így illene.
A siker a miénk is. A közös szégyenen is osztozkodunk. Én most pl. Ezen cikk alatt.

Hajrá, Magyarország!

yidvags 2013.06.14. 13:32:14

A show-műsor, mint neve is mutatja, rendszerint látványos. Na meg giccses. Ez egy ilyen műfaj. Az nem azt jelenti, hogy rossz.

Az index tökkelütött fikagépein kívül szerintem senki nem várta, hogy újradefiniálják, vagy legalábbis teljesen új irányból közelítsék meg azt a kérdést, mit is jelent britnek lenni.

Ők 2 percben hatást akartak gyakorolni a nézőkre, felteszem azzal a céllal, hogy nyerjenek. A kérdés már csak az, mi ezzel a gond?

Ja, és ha a elfogadjuk, amit a szerző idekommentelt, hogy a magyarkodás az szittya-turul-ezo-jobbikos baromságot jelenti, akkor miért is magyarkodó ennek a csoportnak az előadása? Gicsses lehet, unalomig ismert szimbólumokban gazdag lehet, de ha ez vkinek magyarkodás, az annál is hülyébb, amilyennek látszik.

fludd 2013.06.14. 13:35:00

Elég hülye kifejezés az, hogy "magyarkodó". Más nyelvben nincs is ehhez hasonló kifejezés, mint pl angolkodó, lengyelkedő, hiszen ott természetes, hogy a nemzeti értékek fontosak. CSak az itteni "liberálisokat" sérti, ha valaki büszke a nemzetére. Ezek szerint aki nem internáci, az mind magyarkodó. Ám legyen, bár nem tudom mit ír erről a szóról a Magyar Értelmező Kéziszótár, hiszen a szerző magyarázata nem valószínű, hogy onnan van, inkább csak szubjektív böffentés.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.14. 13:37:16

@müllédermari: Ezek a kis indexen magukat újságírónak beállító kis fordítgató senkik/fikamatyik írnak folyamatosan ilyeneket, saját kudarcukat leplezendően, kattintásgenerátorként. Ennyi.

TomT 2013.06.14. 13:46:06

@-Szűcs Gyula-: Hiszen láthatóan mindegy, hogy mi is az, csak kerüljön fel valami anyag és menjen a kattogtatás. Ez a párhuzam-képsor meg hab a tortán.

Az egyik táncos jobb karja egy éve Budapesten: _
És nemrég Londonban: _

Kicsit kellene még oknyomozni, és még az a csúfság is kiderülhetne, hogy ezek a pernahajderek már évek, évtizedek óta ugyanezekkel az elcsépelt testrészekkel dolgoznak.

EnTeO 2013.06.14. 13:48:41

Az Attraction benyalt az angoloknak?

Freddy mit csinált a Népstadionban, amikor elénekelte a "Tavaszi szél..."-t magyarul?

Freddy benyalt nekünk? Vagy megtisztelte a helyi közönséget?

Én gratulálok az Attraction teljesítményéhez és művészetéhez. Csak annak van joga fikázni őket, aki felmutat egy hasonlóan szép szereplést. Igaz, a jó eredménynek és a sikernek a mércéje az, hogy a honfitársak leszólják őket. ha nincs leszólás, fikázás, nem is volt siker.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 13:50:09

"És még mielőtt valaki elsütné a szokásos "az Index mindig mindent csak fikáz"-trollkommentet, jeleznénk, hogy az Index volt az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről (mindenki más letudta az esti végeredményt egy MTI-hírrel) és ott a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt."

retye 2013.06.14. 13:57:51

A "Magyarkodó" szerintem akár a lázítás és a gyűlöletbeszéd fogalmát is kimeríti! Miért nem lehetett valamilyen ide illő szót használni, ha már mindenki kikéri magának a megfelelő megszólítást és tiszteletet! Ez az igazi teljesítmény, saját magunkat fikázni. Nem igazán érem az ilyen cikkeket, szélsőjobb, nacionalista, magyarkodó, usakodó. Az elvtelen, multikultúrális, részeg, beszívott, gyermeteg művészeti életéről megismerhető multikultúrális katyvasz, biztos jobb, mint pl a hazaszeretet akár giccsesnek titulált hirdetése. Negyon sokan tudják,, hogy ez sosem működött és nem is fog! Nem értem, hogy az értelmes rend helyett, miért kell a multikulti liberális sz@rt szajkózni. Abból még értelems állam/ország, sosem született... Sajnos az utolsó mondatok sem segítenek a címmel kiváltott ellenszenven!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.14. 14:05:09

Attól még kedves Gyula, a tied a trollkomment, ha olyan címet adsz hogy magyarkodó (és nem az, amúgy sem)
Persze van akinek mindenki troll, aki más véleményen van.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.14. 14:07:23

@enpera: Nincs semmi bajom az enyémtől eltérő véleménnyel. Egy libsibolsi már csak ilyen. :)

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.06.14. 14:20:26

Hát, erre a cikkre semmi szükség nem volt.

Főleg ennek a tükrében: "jeleznénk, hogy az Index volt az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről (mindenki más letudta az esti végeredményt egy MTI-hírrel) és ott a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt."

Mintha jól megfontoltan rákakiltatok volna a tányérra, ahonnan eddig zsíros képpel falatoztatok.

yidvags 2013.06.14. 14:26:29

@-Szűcs Gyula-: most az, hogy közvetítettetek róla nem cáfol meg egy másfél évtizedes gyakorlatot. Az index igenis imád fikázni, mindig is imádott, gyakorlatilag lételeme ez. Ez nem jelenti azt, hogy nem lehetnek itt jó írások is. Dehogynem, nem is egy.

De nem véletlen, hogy az indexszel kapcs. merül fel legtöbbször ez a kifejezés. Úgyhogy kár tiltakozni, legalább magatok ne csapjátok be. A fenti írás - függetlenül a közvetítésétektől - egy nagy fikahegy. Semmi más célja nincs is, mint a l'art pour l'art fika.

nyilassmisi 2013.06.14. 14:29:14

a "Magyarkodó"-t illetően, egyszerű a magyarázat, tény, hogy egy nyelvben sem létezik hasonló fogalom, de a hazánkéhoz hasonló elzsidósodott kultúra, közélet, média, politika sem, ők diktálják a közbeszédet, Balczó A. fogalmazásával, M.o. zsidó hódoltsági terület vagy Posta Imrét idézve: Jelen helyzetünkben antiszemitának lenni hazafias kötelesség..."
Az idexen pedig nem segít, hogy "a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt.", egy ilyen cím mindent elárul !

Trigon_ 2013.06.14. 14:30:31

Én azt nem értem, hogy "egy Londonból jött, csupa pakisztáni és lengyel fiatalból álló csapat szentkoronás-csodaszarvasos performansszal indult volna". Ott is beszélnek hülyeséget emberek? A mi csapatunk Magyarországról érkezett magyarokból áll, akkor ide londoni angolokat vagy varsói lengyeleket várunánk, egyébként szeretettel.

A magyarkodás nálunk mostanában bűntett, az angolkodás Angliában nem, persze emellett mindkét dolog giccses. De akik a műsort tömegével nézték, vevők a giccsre, és ez a csapat nem önmegvalósítani, hanem győzni akart. Az ABBA együtted Waterloo című dala, amely a világhír felé adta meg nekik a nélkülözhetetlen kezdőlökést, úgy készült, hogy egy szakember megmondta, miféle elemek kellenek egy eurovíziós fesztiválon a zsűrinek és a jónépnek. Írtak egy olyat. Jó lett, korszakot írtak.

Az, hogy a kritika szerint egy tolószékes kisfiútól vették el a győzelmet, nem orrfacsaró giccs?

Egyébként pedig ez a társulat nagyon ügyes. A parodisták sok éven éltek meg nálunk Kibédy Ervin és Keres Emil hangjából, aztán jött Torgyán és Orbán, ma meg nem tudom, mi lenne, mert a Barátok köztben nem emlékszem karakteres hangokra, Norbi és Dundika szintén nem jó anyag. Egy régebben látott indiai árnymávész fazon Indira Gandhi és de Gaulle arcélét mutatta meg. Csak az jön be, amit sokan felismernek, ráadásul érzelmet kötödnek hozzá. Az angoloknak mit mutassanak? A hastingsi vereséget vagy Paul McCartney felismerhetetlenül hétköznapi arcélét? Produkcióra volt szükség, a győzelemért, és tökéletesen eltalálták. Profik és ügyesek. Az angol közönséget zavarhatja, hogy külföldi (ráadásul úgyszólván "paki") győzőtt, de a hangadóknak tessék legközelebb számítani arra, hogy akit versenyezni engednek, az akár győzhet is, versenyen ez így szokás.

csakhalkanszólok 2013.06.14. 14:31:56

Szerintem meg ez a blog roppant zsidózkodó!

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2013.06.14. 14:45:29

A magyarkodó egy tök értelmetlen szó szerintem.Vagyis nem tudom mit kell érteni rajta,cigánykodás, zsidóskodás na annak van értelme, sőt még annak is , hogy ha valakire azt mondjuk ,hogy 'skót'/aki nem skót nemteiségű hanem fukar ugye/.Magyarkodik az olyan mint ha azt mondanánk németkedik, spanyolkodik, kurvára nincs tartalma, bár eszeveszettem próbálják megtölteni, propagálni páran :D.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.06.14. 14:46:24

@-Szűcs Gyula-: Akkor meg miért trollozod őket? :) Komolyan nem értem. Aki troll, azt trollozzad, de aki más véleményt ír le, azt minek?

moophlander 2013.06.14. 15:16:01

Mi az hogy "magyarkodó" ? Taigetosz gyanús vagy!

bgp 2013.06.14. 16:30:05

"az Index mindig mindent csak fikáz" volt már?

Szerintem is nyáltenger mindkét verzió, de árnyszínház csak 1 volt a BGT-n is és az összes eddigi magyar cölöpkutató versenyen együttvéve is.
Szóval, hajrá Attraction. Biztos tudnak nyálmentes verziót is csinálni, ha hagyják őket.

retye 2013.06.14. 16:55:45

Haragszom magamra is mert írok 1 ekkora szarra... Na mind 1 ez is 1 troll duma volt de az előző hozzászólásomban van a lényeg. Ehhh miért is kell ilyenekkel foglalkoznunk.......? Csak tudnám, hogy a blog írójának mi a valódi célja, de tényleg a valódi!?

spinneli 2013.06.14. 17:57:01

@Boka1: Miért lenne visszalépés, ha elfelejtenénk, hogy honnan jöttünk?

Tamás Csacsicska 2013.06.14. 18:38:03

Írhat és mondhat bárki bármit: ezeknek a „gyerekeknek” előbb fog gratulálni II. Erzsébet, mint mondjuk Orbán Viktornak, vagy Fábry Sándornak. Ja, és nem fog fanyalogni…

Sir Integra 2013.06.14. 19:23:10

"ami egyértelműen a győzelemre (pénzre) megy, semennyire nem őszinte."
Hja, ezen már elsőre is kurvára röhögtem. Hát hogy képzelik, hogy nyerni akarnak egy versenyen?

Amúgy nem értem a cikk apropóját. De közben leesett nekem, hogy ezt direkt csinálják, volt ugye az a cikk (comment.blog.hu/2013/06/10/real_actioneket) amiben aszonta cikkíró csávó, hogy a dailymail "cinikus hangvétellel" írt az Attractionról, miközben meg nem is.
Nem tudom mi a cél ezzel, de jólvan. Amúgy akkor ez a cikk most negatív hangvételű? Merthogy azt írja le benne cikkíró csávó, hogy hasonló motívumokat már használtak korábbi műsorukban is? Ezzel mi is a baj egyébként?

Jójójó tudom, ráharaptam a horogra, gecybuta vagyok, jó, tudom.

hozzáfűző 2013.06.14. 19:52:59

A "magyarkodás" szitokszót nagyon szeretik némelyek.
Mi lenne, ha az együttes következő munkája az ószövetséget dolgozná fel ? Zsidóskodnának ?

igenember 2013.06.14. 20:00:57

Nagy kaland. Megcsinálták, ővék a pénz. Röhögnek a markukba miközben a bankba mennek lol.

hozzáfűző 2013.06.14. 20:17:09

Londonban az East End-en ugyan már csak elvétve, de a Golders Green-nél, vagy a Stoke Newingtonban bőséggel élnek zsidók, de affelé nem divat szidni a házigazdákat, pláne pfújolni a lobogót, vagy fikázni a királynőt..
Pedig ( ha jó az emlékezetem ) az ezernyolcszáz valahány év után "újra alapított" Izraelt először britek bombázták.
Akkor itt miért fröcsögnek ?
Ennyire szükség van a pót-izraelre, ha bedőlne a másik?

Filter Ákos 2013.06.14. 20:57:04

Hú, de kurva meglepő, hogy itthon van néhány nyomorult, a saját posványos életében már olyan mértékben mélyre süllyedt ürülék, aki még ezen is csak háborog és képtelen egy "gratulálunk" helyett egy fikázó kommentet ide spriccelni, hogy menten leesik a hajam. Még sosem volt ilyen itt, hulladékországban. Briteknél elsők lettek, itthon meg ugye le sem szarták őket, szóval ez a győzelem most akkor kinek fáj? Ok, giccses, de legalább tudnak valamit és a Miénk.

tengertigrise 2013.06.14. 21:22:42

MI az a "magyarkodás"?
Ha jól értem,akkor most angolkodtak?

fritoz222 2013.06.14. 22:58:20

De mi az hogy le sem szarták nálunk? Nézd meg a 7 évvel ezelőtti produkciójukat. Szerinted az angoloknál meddig jutottak volna vele?

idiesel 2013.06.14. 22:58:42

@Filter Ákos: Na most annyira egyet értek, hogy kapsz egy kövér +1-et.

Vágjátok az ördögös viccet? Miért nem őrzitek az üstöt? Azért, mert ha egy magyar ki akar mászni, a többi úgyis visszahúzza. Erről szól a mi történetünk. Lehet fikázni, húzzatok vissza...

idiesel 2013.06.14. 23:02:54

@totorohun: akkor az, amit a magyar srácok csináltak egy hígfos? Ha nem, kurva félreérthetően fogalmaztál.

idiesel 2013.06.14. 23:10:22

@-Szűcs Gyula-: Hát Gyula, Te sem kaptál ennyi savat egy kurva szó miatt, amit pozitívként kéne felfogni és a sok gyökér hogy kiforgatja. Az már tényleg a legeslegalja, hogy valaki ír egy sikerről, bemutatja az eredeti magyar változatot, aminek mintájára csinálták a döntőt, és taps helyeslés helyett a zsidó, náci széles vonalon mindent meg van említve. Magyarország én így nem szeretlek.

Kösz a cikket, szép volt a magyar is :)

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2013.06.14. 23:20:06

@idiesel: a fenti 122 hsz. után kérdem, csak úgy, hogy rajtad és "Hát Gyulán" kívül ki tartja még pozitívnak a "magyarkodás" kifejezést?
Ja, hogy a többi, humortalan náci 120 gyökér.
Világos.

collateral collector (törölt) 2013.06.15. 08:58:36

Hogy megsértődtek a magyarkodók a "magyarkodás" kifejezésen :DDD már csak ezért is érdemes volt megírni a posztot.

Ciklon Béla 2013.06.17. 11:15:18

Kedves Index bácsi, Comment:com, Szűcs Gyula!

Ha Te vagy az egyetlen sajtóorgánum a hazai médiában, ahol élő közvetítés volt a Britain's Got Talent szombati döntőjéről és ott a Comment:com stábja végig a magyaroknak drukkolt, még nem jogosít fel fikázásra. De ha mégis, akkor én kérek elnézést!

Amúgy jó cikk, nagyon tetszik, hogy egymás mellé vágtátok a két verzió hasonló motívumait, de az "És persze az adott nemzet lobogója előtti vonaglás sem maradhat el" szöveg különösen hatásvadász szerintem!

Csók!

idiesel 2013.06.18. 13:29:39

@pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin): Nem én mondtam. Amúgy, így igaz, sajnos ilyen arányban vannak a gyökér, betokosodott, dilettáns, életet csak negatívan látó honfitársaink. Hsz-ed nagyszerűen rávilágít a hazai helyzetre és ezért láthatunk az utcán olyan embereket, amilyeneket. Btw. nem használom ezt a szót, de én a kontextust néztem és én próbáltam pozitívan felfogni és örülni a sikerüknek. Látom ez nagyon keveseknek megy.
süti beállítások módosítása