Bitsie Tulloch neve őszintén szólva nem sokat mondott nekem elsőre, azt tudtam, hogy A némafilmesben szerepelt, és Grimmben is főszerepet kapott, valamit azt, hogy a Google keresőbe beírva a "bits"-et máris megkapjuk első találatnak, ami nem mellesleg nem rossz marketing fogás. A színésznővel öt percet kaptunk, feszes programja volt Monte-Carlóban.
Bitsie néven anyakönyvezték?
Nem, dehogy, Elizabeth vagyok gyárilag, de így csak a nővérem szólított, ha valami baromságot csináltam. Már egészen kis korom óta Bitsie-nek hív mindenki, ez volt a nagymamám beceneve is. Aztán megragadt.
Hogy kapta meg a szerepet a Grimmben?
A főszereplő David Giuntolival az előtt nem sokkal játszottam egy filmben, hogy a Grimm szereplőválogatása elkezdődött, és mivel a Caroline and Jackie-ben is barát-barátnő párost alakítottunk, szólt a szereposztó rendezőnek, hogy nézzen meg, mert pont jó vagyok a Grimmbeli szerepre is. Na, így.
Mi érdekelte a szerepben?
Elsősorban az, hogy egy olyan sorozatban játszhatok, ami a természetfelettiről, a mesevilágról szól, nem egy szokványos, heti egy gyilkos - egy nyomozás procedurális szériában.
Hány évad van ebben a történetben?
Ahány mese van a világon. A nézettségünk jó, a második évadra 15 százalékot emelkedett, ami nem szokványos, az első kanyar után általában csökkenés szokott következni. Remélem jó sokáig megy majd a sorozat, mert nagyon élvezem a forgatást. Portlandben vagyunk, és igaz, hogy sokat esik az eső, de ez soha nem zavart.
Ön San Diegóban él, nem okoz gondot, hogy a forgatásra át kellett költöznie Portlandbe?
Először hiányzott minden és mindenki, de megszoktam. A stáb nagyszerű, sokat lógunk együtt, és így, hogy mindenkinek el kellett költöznie otthonról, egymásra is vagyunk utalva, ami erősíti a köztünk levő kapcsolatot. Gondolom ezt hallotta már párszor, de tényleg így van - sokkal inkább családiasabb a hangulat a forgatáson, mintha mindenki hazamenne meló után és csak reggel látnánk egymást ismét. Sokszor akkor is kimegyek a stúdióba vagy a helyszínekre, ha aznap nincs jelenetem.
A mesevilág mennyire eladható külföldön?
Mondok egy példát: az indiai tévék akkor szoktak megvenni egy-egy sorozatot, ha már legalább 3 évad elkészült belőle, mert naponta vetítik az epizódokat és kell, hogy legyen legalább hatvan rész belőle. A Grimmet az első évad végén megvették, mert nagyon érdekesnek találták azokat az elemeket és motívumokat, amiket a nyugati mesevilágban láttak - teljesen más, mint a sajátjuk, bár az alapkarakterekkel tudnak azonosulni. Szóval eladhatók vagyunk.
Forgatna ismét némafilmet?
A némafilmes életem egyik meghatározó élménye volt. Mivel a hangunkkal, a dialógussal nem dolgozhattuk, a színészi eszköztárból teljesen más dolgokat kellet elővenni, sokkal inkább színházi, színpadi teljesítményre volt szükség a kamera előtt is, eltúlzott gesztusokra, erőteljesebb mimikára. Nagyon érdekes volt így dolgozni. Ha lenne még egy ilyen felkérésem, azonnal igent mondanék.
Korábban játszott a Quarterlife című sorozatban, ami egyfajta úttörőnek számított a maga nemében.
Megelőztük a korunkat, nagyon is. A sorozat ötlete, azaz pár húszas éveiben járó művész története egy website bevonásával és az internetre forgatott epizódokkal, már 2006-ban megfogant Ed Zwick fejében. 2006-ban! Amikor még senki nem hallott ilyesmiről. 2008-ban az NBC leadta, de senkit nem érdekelt, mert nem tudták hová tenni ezt az internetes, kezdetleges közösségi hálós hibridet, pedig ha mai szemmel nézzük, a sorozat nem sokban különbözik azoktól, amiket ma kifejezetten az internetre forgatnak.
Lehet fel kellene támasztani.
Lehet, de ez Ed asztala, neki mondja. Én benne lennék.
2013.06.12. 19:50:39
szél-víz · http://valosagtura.blog.hu 2013.06.12. 20:30:50
Thrasher 2013.06.12. 22:11:52
sweeney todd 2013.06.13. 10:32:51