Eltekintve attól, hogy Stohl Buci olyan fejet vág az egyik képen, mint aki éppen most akarja leszakítani valakinek a fejét és belehányni a tüdejébe, az István a király legújabb feldolgozásához (IK30, baszki, ez a hivatalos neve) készült felirat és állatfej igencsak indigóval készült. Tessék csak megnézni Trónok harca első évadához készült plakátot.
Nagyobban csak a cím és az állatfej:
És akkor a Trónok harca:
Ejnye már.
palcapone 2013.05.06. 10:57:14
és milyen képet vág, büszke lehet magára s mi is az Ilyen "példaképeinkre" eddig is "tiszta" dolgokhoz adta a nevét.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.06. 11:02:26
Most ez legutóbb a Sons...
saks 2013.05.06. 11:11:04
AttilaBeregi 2013.05.06. 11:23:16
amúgy az tényleg érdekelne, hogy vajon honnan kéne egy kreatívnak tudnia, hogy ez nagyon hasonlít egy, már meglévő logóhoz?
úgyértem, van erre valami "adatbázis", hogy ellenőrizni tudják?
Jó, ebben az esetben tényleg gyanúsan túl hasonló, de akkor is.
kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2013.05.06. 11:26:19
persze, természetessssen (törölt) 2013.05.06. 11:28:27
persze, természetessssen (törölt) 2013.05.06. 11:31:05
kellett egy jó plakát, teccet neki a trónoké, és felhasználta, ennyi
kamarti 2013.05.06. 11:32:45
bár ahogy hallani, egyáltalán nem szorulnak rá a nagy hírverésre, s szegedi 2 előadás helyett 3 lesz, mert napok alatt eladták a jegyeket, és ha jól gondolom, ez az arénás is ráadás tulképpen
másrészt mégis milyen fejet vágjon Koppány? ájtatosat? szelídet?
dorcsimpi 2013.05.06. 11:34:46
Azt tudja valaki, hogy Alföldi miért nyomja ennyire Bucit? Számomra teljesen érthetetlen a dolog. És - minden bulvártól függetlenül - nem tudom elképzelni Koppányként (sem).
ON
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.06. 11:37:09
Az István igencsak kultusz, nagyobb kultusz (itthon), mint a trónok harca.
kamarti 2013.05.06. 11:40:25
Rot 2013.05.06. 11:41:23
De azért k ciki, hogy a magyar kreatívok mennyit lopnak.
Olcsó és gyors, a többi meg nem számít.
grafikusmsz 2013.05.06. 11:50:36
"Nagyon jo a Tronok harca plakatja, na valami olyat szeretnek"
Grafikus csinal valamit, ami hozza azt a hangulatot, de nem ugy nez ki, mert ugye jogi dolgok, stb. Erre a kliens:
"Ez nem olyan, azt akarom, hogy UGYANOLYAN legyen"
Es grafikus mivel penzt akar, megcsinalja...
dorcsimpi 2013.05.06. 11:56:29
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 12:41:20
Viszont élőben már képtelen lenne előadni úgy, mint 30 éve.
Leadfoot 2013.05.06. 12:47:22
Chuck Νorris 2013.05.06. 12:56:11
worxland 2013.05.06. 13:20:12
stonedbear 2013.05.06. 13:24:29
kamarti 2013.05.06. 13:28:53
avocado_ 2013.05.06. 13:41:24
balazsman 2013.05.06. 13:45:42
Hisz benne, szereti a karizmáját, a kiállását, a temperamentumát, az előadásmódját, jól idomul Alföldi rendezési stílusához. László Zsolt is ilyen kiskedvence például, csak ő nem nyomul a tévében, de csodálkoznék, ha kihagyná az IK30-ból.
saks 2013.05.06. 13:48:35
Is 2013.05.06. 14:00:21
Valaki ismeri az ő énekesei képességeit, első kézből, élőből, nem magyar James Bond playback kiadásban?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 14:00:45
Nekem inkább az a privát problémám ezzel Buci személyétől függetlenül, hogy én bizony a Fekének adtam volna Koppány szerepét. A Társulatban nem csak István szerepéért indult, így adott elő Koppány dalokat is, és nagyon jó volt. Ráadásul így, 5 év után művészileg is izgalmas lett volna, ha most a másik főszerepet adja elő. ráadásul milyen jó kis Youtube videót lehetett volna összevágni a a múltkori és a mostani előadásból, ahogy önmagával vitatkozik :-)
És akkor ki lett volna az új István? Szabó-Kimmel pl.?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 14:01:36
Is 2013.05.06. 14:06:29
Aztán persze tévedjek, de vannak ilyen balsejtelmeim.
Mondjuk, általános iskolásként az akkori Nemzeti (most Magyar) Színházban láttam a darabot Hirtling Istvánnal a címszerepben, a váltója meg Bubik István (legyen neki könnyű a föld) volt, szóval semmi sem lehetetlen. :)
kamarti 2013.05.06. 14:20:36
www.youtube.com/watch?v=zdSRBq7AuaQ
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 14:20:43
Én viszont láttam színpadon, szóval azt mondom, hogy ne abból indulj ki, hogy milyen műsorvezetőként. Nagyon jó színész. Énekelni még nem hallottam, ez igaz, de
1. El nem tudom képzelni, hogy Alföldiről, hogy egy ilyen fontos szerepet brahiból lepasszoljon egy havernak, nem törődve a színvonallal. Ha ilyesmire hajlamos lenne, akkor nem tartana ott, ahol.
2. A Szörényi család, akiknél a darab jogai vannak, híresen háklisak, és mindenbe beleszólósak. Ha az ő szűrőjükön átment Stohl, akkor szerintem nem kell félned.
Nema 2013.05.06. 14:25:24
Az meg szánalmas, hogy ezt így kiadhatták. AZ HBO helyében simán perelnék, ha nem fizettek.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 14:46:21
www.musicalinfo.hu/index.php?cikk=2851
borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2013.05.06. 14:48:32
Is 2013.05.06. 14:48:39
kamarti 2013.05.06. 15:09:28
kamarti 2013.05.06. 15:15:21
Szalacsi_Dezső 2013.05.06. 15:16:30
Tudom, gyenge hivatkozás, leültem, egyes. :-)
abcdrajtamkezdé 2013.05.06. 15:20:00
Szóval azért ez egy rockopera. Nem egy Handel-oratórium.
Régi Péter 2013.05.06. 15:21:48
csakhalkanszólok 2013.05.06. 15:27:13
Ez a ragadozó állat mondjuk nem tartozik a szimbólumaink közé.
Mondjuk egy kerecsensólyom? De hát ez már csak üzlet. Olcsó tanulatlan kreatívok, narkós színészek. Miért vártunk mást?
csakhalkanszólok 2013.05.06. 15:28:40
Addel 2013.05.06. 15:31:51
Hát hogy Koppányt negyedelték, Stohlt meg harmadolták.
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.05.06. 15:36:10
Úttalan utakon 2013.05.06. 15:37:42
(De ezek itt konkrétan nagyon is ismerhették a Trónok harca reklámjait, és szándékosan hajaznak rá.)
kamarti 2013.05.06. 15:38:27
reccs 2013.05.06. 15:46:42
campobaszo 2013.05.06. 15:49:31
Respect!
Gazuzem 2013.05.06. 15:52:11
bioLarzen 2013.05.06. 15:52:57
Ha egy kreatív csoport olyat alkot, ami szinte megszólalásig egy már létező dolog egy-az-egyben lenyúlása, akkor ne csodálkozzanak, ha mindenki azt mondja, hogy loptak.
bio
Ámon von der Vogelweide 2013.05.06. 15:53:50
bioLarzen 2013.05.06. 15:54:04
bio
S-Works 2013.05.06. 15:55:59
Jó amit mondasz, de azért ritka amikor az ügyfél valami menő dologból merít ihletet.
Mivel csak piciben használják a jelet és nem arra építették a kreatívot, én könnyen túl tudok lépni rajta. Az talán még jó is lehetett volna, ha a sorozatban minden szereplő külön jelet kap. Ez persze sok meló, amit nem fizetnek ki úgyse.
emmersson 2013.05.06. 15:56:31
Ja...épp csak egy sunyi besúgó, "Dalos" pacsirta!!!
NWolf 2013.05.06. 15:56:36
emmersson 2013.05.06. 15:57:59
Mert kiváló színész!
bioLarzen 2013.05.06. 15:58:50
bio
Is 2013.05.06. 15:59:08
@abcdrajtamkezdé: Hááát... (tudom, háttal nem kezdünk mondatot) azért szerintem Vikidál ha nem is feltétlenül a hangterjedelemmel, de azzal az igazi rockos őserővel nagyon kellett ehhez. Hiszen, ahogy magad is mondtad, ez egy rockopera. És nem tudom, hogy ez a fajta erő megvan-e benne. Szerintem erre a szerepre nem feltétlenül egy képzett, de egy nagyon erős hang kell. (lásd fent, rockopera :) )
Aztán persze lehet, hogy csak simán hálátlan dolog Vikidál után énekelni, meg persze régen minden jobb volt :)
De az eddig hozzászólások alapján megadom neki a bizalmat, remélem, nem bánom meg.
NWolf 2013.05.06. 16:00:25
Tyler Durdan 2013.05.06. 16:04:24
The night is dark, and full of (t)error. ;)
emmersson 2013.05.06. 16:05:01
Én pedig hallottam énekelni is több darabban. Remek!
www.youtube.com/watch?v=mkT4Lj_oY3E
Wilmos 2013.05.06. 16:09:51
AbuBakr 2013.05.06. 16:11:37
majmolás, és sok esetben egy az egyben lopás
remélem valaki felhívja a HBO figyelmét erre az apró kis hasonlatosságra
emmersson 2013.05.06. 16:12:27
baliquez 2013.05.06. 16:13:27
Az ilyen szarházi gerinctelen férgek miatt engedik meg a megrendelők maguknak hogy konkrétan másolást és védjegylopást kérjenek. Normális körülmények között ajtót kellett volna mutatni az ilyen felkérésre, igenis pereljen az HBO, és vállalják a következményeket.
dorcsimpi 2013.05.06. 16:16:04
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2013.05.06. 16:17:14
Lady Ann 2013.05.06. 16:18:20
Ez a rendezés pedig Alföldi rendezése lesz, nem egy régi előadás leporolva (remélem). Sok olyan (színházi)darab van, amit évente elővesznek és mindig más rendezi meg, még sincs nyávogás hogy XY szerepét senki más nem játszhatja soha többé.
Néhány éve ott voltam egy irodalmi esten, ahol Stohl mesélt magáról, és egészen megdöbbentem, hogy ez egy teljesen értelmes, intelligens ember, egyáltalán nem hasonlított arra a celebre, aminek a TV-ben látszik.
Mondjuk a plakátra mindez nem mentség...
reccs 2013.05.06. 16:18:50
AttilaBeregi 2013.05.06. 16:21:51
Úgy általában viszont nem gondolom, hogy a világ összes relatíve ismertebb reklámját/promóját/logóját/stb ismernie kellenne egy grafikusnak :)
legalábbis elég valószínűtlennek tűnik.
de majd a jogászok eldöntik :)
Oktogon8 2013.05.06. 16:22:15
A Sons-t melyik hazai plakát másolta?
2013.05.06. 16:24:16
A plakát nyilván koppintás, ugyanakkor a kívánt sajtófigyelmet (talán pont ezért) megkapta. Szép volt!
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.05.06. 16:24:36
Szerintem kurvajó amúgy, és csak a fika megy megint.
A drogossittesbucigyerek engem ezerszer jobban zavar, mi a faszt keres a közéletben.
reccs 2013.05.06. 16:25:51
Csucsundra 2013.05.06. 16:26:21
Ami Stohl énektudását illeti....inkább mondjuk úgy,hogy van hangja... Az éneklés az nem színészet, az egy másik szakma. Persze, picsogni mikroportba megtanítanak a szinin . Énekelni nem biztos. Volt szerencsém(?)hallani testközelből Debreceny Csabát a Varázsfuvolában(itt megjegyezném, hogy szerintem abszolút jó színész, le a kalappal....csak a miheztartás végett)... Nahát ő azt nyilatkozta valahol,hogy kipróbálja magát az operában is,merthogy ő tud énekelni...na maradjunk annyiban,hogy van hangja :) Biztosan tudna énekelni mikrofonnal,mikroportba. De innen az operáig picit Makó-Jeruzsálem. A zenei tudásról nem beszélve, a karmester majd' agyvérzést kapott,mikor n+1edszerre sem lépett be időben Csaba :) Na mindegy. Csak azt szerettem volna ezzel mondani, hogy a 30 évvel ezelőtti társaság őstehetségekből állt, akik egyenként is istenként tudtak énekelni,ebben a műfajban, együtt meg Olimposz volt a színpad :) A fiatalok meg próbálgatják, de igazi őstehetség az összes tehetségkutatóban alig volt 2-3, és ezek sem szerepeltek a Társulat énekesei közt(lásd Rúzsa Magdit,vagy Oláh Ibolyát...na ők tudnak énekelni is,nem csak hangjuk van :), és őstehetségek). És akkor még nem értünk el az Alföldi-Stohl féle István a királyhoz... Ami, ha rockoper akar lenni,hát valami nagyon újat és nagyszerűt kell alkossanak, mert hogy bármennyire igyekeznek, a 30 évvel ezelőttinek nem hogy a nyomába nem, de velük egy bolygóra sem érnek el. Ahhoz picit több kell.... Ami jelenleg nagyon nincs ebben a tehetség-kutatott generációban....
2013.05.06. 16:28:01
dorcsimpi 2013.05.06. 16:28:33
Csucsundra 2013.05.06. 16:33:31
szerintem nem csak István, a szent,nemzeti kánon,akcióhős szerepében nem kéne játszatni egy suttyó tróger börtönviselt drogost,aki most már ott tart a megbánással, meg az együttérzéssel,hogy elérte:kimondatott,hogy az öreg nem is szenvedett maradandó sérüléseket,és különben is.... egy stohlbucit haggyanak már a picsába békén. Sze' az összes kolléga megmondta,hogy milyen fasza csávó,és kiállnak érte...csak remélni tudom,hogy a legközelebbi drogmámoros schumacherezése közben valamelyik kedves ,őt foggalkörömmel védő ,kolléga anyját-apját-lányát-fiát-bátyját-húgát gázolja el... Akkor talán elgondolkodik a "szakma",hogy kiért érdemes és szabad "kiállni"....
ON
Csucsundra 2013.05.06. 16:35:57
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 16:37:01
dorcsimpi 2013.05.06. 16:38:25
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 16:40:19
Vikidál meg, mint ahogy fentebb többen is rávilágítottak, III/III-as besúgó volt a darab idején. Az most mennyivel jobb?
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.05.06. 16:43:43
Nekem megvan DVD-n mind a kettő. Maradjunk annyiban, hogy más. De egyáltalán nem rossz. Szikora rendezése pl. nekem jobban bejött. Vegyíteni kellett volna a kettőt :-)
Csucsundra 2013.05.06. 16:44:46
dorcsimpi 2013.05.06. 16:48:09
Csucsundra 2013.05.06. 16:48:18
Hefe 2013.05.06. 16:51:48
cellular 2013.05.06. 16:57:09
Szerintem egyértelmű az utalás.
Innentől inkább kell arról beszélni, hogy mit szólunk ehhez az utaláshoz, ez tetszik-e, vagy sem. Ez nem egy véletlen, vagy sunnyogós lopás, hanem direkt az áthallás miatt ilyen.
Ezt lehet minősíteni persze.
ne vada 2013.05.06. 17:27:29
Kíváncsi vagyok az IK30-ra, de inkább megvárnám, amíg leadja a tévé. Ott voltam 83-ban a Királydombon, az remek volt, aztán jó pár évvel később Szegeden is megnéztem - hát, Vikidál a magas hangokkal egyáltalán nem bírt, a mélyeknél asztmásan hörgött: menekültek az emberek a Szabadtériről... :(
(A plakát nem érdekel.)
oOoOoO (törölt) 2013.05.06. 17:35:49
fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.06. 17:36:29
TanyasiEdömér 2013.05.06. 17:38:17
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.06. 17:44:57
kamarti 2013.05.06. 17:45:33
mr.guargumi 2013.05.06. 17:46:44
KCB 2013.05.06. 17:49:28
Amúgy kíváncsi lennék hogy egy fehér körte amibe jobbról beleharaptak hány nap alatt kerülne a bíróságra.
otgorbebogre 2013.05.06. 17:50:44
EvilHedgehog 2013.05.06. 18:00:46
Estevez atya 2013.05.06. 18:00:53
paráznabillegető 2013.05.06. 18:02:08
rockjano 2013.05.06. 18:02:43
Anne-Mossnak az nagyon ment :-)
Ronal-d'oh! 2013.05.06. 18:03:52
ignacz 2013.05.06. 18:04:53
reccs 2013.05.06. 18:08:57
The church is dark and full of terror. ;-)
2013.05.06. 18:09:07
2013.05.06. 18:12:23
Te gondolkodtál mielőtt ezt leírtad?
pöcögtető 2013.05.06. 18:18:22
Manarola (törölt) 2013.05.06. 18:20:58
Ezt is kiherélik, mint mindet.
Szörényi meg szégyellje magát.
2013.05.06. 18:30:12
bknn 2013.05.06. 19:02:58
(nem fog menni)
Lopós banda!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.06. 19:06:21
Mondjuk István a király plakátból ezeknél csak jobbat lehetne elképzelni :D
(Meg Stohlt plakátra? Ki az az elmeroggyant, aki ebben az alakban még fantáziát lát?)
G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2013.05.06. 19:16:01
vénkujon 2013.05.06. 19:28:47
butzi feje odavág
cellular 2013.05.06. 19:47:12
Persze lehet, hogy tök véletlen az a tény, hogy mindkettő királyság sorsáról, trónért való küzdelemről szól. előfordulhat, hogy pont véletlenül egy ennyire klappoló mű logóját választották. Csak sokkal logikusabb azt feltételezni, hogy eleve ezt keresték. Eleve a Trónok harca logojára kerestek rá, és a legnagyobb szándékossággal alakították át pont azt.
Hogy ez lopás? Nem tudom. Azt sem, hogy a jogtulajdonosokat megkeresték-e, kaptak-e engedélyt a használatára, és fizettek-e érte. A tények ismerete nélkül meg mit lehet mondani? Passz.
Az pedig szubjektív megítélés alá esik, hogy ez kinek tetszik, illetve kinek nem.
Például a PULI pólók, amik a PUMA márkára hajaznak, csak puma helyett egy ugró pulikutya van rajta, az jópofa ötlet, vagy lopás? Egyik persze nem zárja ki a másikat.
És az is kérdés, hogy Stohl és Alföldi nevét olvasva ki mennyire tud objektív maradni. És milyen mértékben alakítják a véleményüket e személyről alkotott benyomásaik (akármilyen irányban)?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.05.06. 19:54:22
wiener 2013.05.06. 20:02:16
hát ez szánalmas!!!!
tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2013.05.06. 20:03:47
@G.d.Magister: Gratulálunk!
@EvilHedgehog: Hodor? Hodor.
@TanyasiEdömér: :)
FC_Tyler_Durden 2013.05.06. 20:09:54
Általad linkelt stark plakát nem hivatalos, ő készítette:
browse.deviantart.com/art/Winter-is-coming-302375802
Így készült:
www.behance.net/gallery/Game-of-thrones-wallpapers/3985601
Csucsundra 2013.05.06. 20:11:10
2013.05.06. 20:12:34
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.05.06. 20:20:18
Koppány házának: "Szállj fel, szabad madár!"
István házának: "Fogadd el Rómát!"
A német lovagoknak: "Aber der Stephan is unmöglich!"
Nagy Ferónak meg nem kell olyan isten, aki nem tud magyarul!
cellular 2013.05.06. 20:37:30
Arról lehet beszélni, hogy érdemes-e plakát szinten belekeverni egy másik történetet azért, mert az bizonyos pontokon rímel az IK-ra. Mert, hogy rímel, azt nehéz elvitatni. Nem azonos, nem is hasonló, de annyi pont elég, hogy harcolnak a trónért, középkori világban. Ennyi, és nem több a kapcsolódás, de ez tény.
Hogy jó ötlet volt-e ezt így bedobni, azon lehet vitázni. Én csak annyit mondok, hogy nagyon erősen azt gyanítom, nem puszta véletlen a logó választás, hanem nagyon is szándékos. Hogy ez jó-e, megint más kérdés.
Orvos01 (törölt) · http://aranyer-kezelese.hu 2013.05.06. 20:40:59
2013.05.06. 20:49:17
bioLarzen 2013.05.06. 21:02:30
bio
womBATMAN 2013.05.06. 21:03:53
A nevem: László, Szár László
cellular 2013.05.06. 21:11:48
Lehet, hogy véletlenül találták pont ezt, de nekem akkor is logikusabb a szándékosság. És ebben mindegy a műfaj, meg az is, hogy az egyik magasművészet, a másik meg ponyva.
Szerintem könnyen hihető, hogy arra az asszociációra hajaztak, ami nekem is egyből előjött. Hogy van a trónok harca, és van egy előadás, ahol harcolnak a trónért. A más miatt nem, hát a szójáték miatt is logikus.
Ettől még lehet tré, nem oda való, lopás, gagyi, akármi. De miért zárod ki ilyen határozottan azt, hogy eszükbe jutott ez az egyértelmű alap összefüggés (trón, harc)?
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.06. 21:12:09
Azt nem tudom, hogy énekelni tud-e.
cellular 2013.05.06. 21:15:25
Én csak annyit mondok, hogy ez szándékos.
Trónok harca -> harc a trónért/trónörökösök harca
Középkori díszletek, csaták királyok.
Nagyjából ennyi. Ez nem ítélet, mondom, ettől még lehet lopás, és minősíthetetlen, vagy ízléstelen. Ezt mindenki maga döntse el.
kamasuka 2013.05.06. 21:15:49
Off:
Közös a drogárusuk?
ON.
Nem tudom.
.Rafi. 2013.05.06. 21:16:57
www.youtube.com/watch?v=XK2ZdGcL42k
Maga a szám is nagyon jó, mint minden Disney zene.
pn1andy 2013.05.06. 21:20:28
NWolf 2013.05.06. 21:21:14
zuhanorepülés 2013.05.06. 21:24:59
csücsköm 2013.05.06. 21:30:13
Majd amikor rákérdezel, mint tanár, hogy és akkor honnan a büdösló..szból tudod hogy ki-mit-mikor-mire mit csinált, valósított meg a válasz: Olyat mint ő, úgyse csinál senki! és ezzel le is van tudva a dolog.
Szóval baromira nincsenek képben a kreatívok, grafikusok, hogy mi történik körülöttük a szakmájukban.
2013.05.06. 21:30:18
Képzeld el hogy a londoni Nemzeti Színházban menne a Hamlet és a plakátot mondjuk Gyűrűk urás arculattal csinálnák meg. Pár tojást szétkennének a plakátokon.
cellular 2013.05.06. 21:57:42
De igen, nagyjából ennyi. Trón, harc, királyok, középkor, csata, vér. Aktuálisan a legfelkapottabb regénysorozat a Trónok harca. Sokan a sorozatot is nézik/látták.
Nem azt mondom, hogy mennyire bombasztikusan jól sikerült, de nekem több, mint gyanús, hogy ennyi egyezés van. hány logót is lehetett volna találni a neten? És jé, pont ez jött ki.
Egyébként bár a Fűrész nem annyira egyértelmű asszociáció, mint a Trónok harca, és nem is annyira népszerű, akár azt is el lehetne képzelni.
A Hamlet plakáton Dr. Csont stílust tudnék elképzelni. Vagy a Rómeó és Júlia plakátján Julia Roberts ülne egy Alfa Romeo volánjánál. Elrugaszkodott példák, de ha ránéznél, értenéd a párhuzamot. Illetve te lehet, hogy direkt nem, de azért a többség rájönne, mi is a poén. Ez most egy gyengébb és kevésbé provokatív verzió, de valami hasonló hatást kívánhattak elérni. Ezt lehet érteni, nem érteni, meg direkt nem érteni.
Meg aztán tetszhet az ötlet, meg taszíthat is. Ha fogadnom kéne, továbbra is a szándékosság mellett szavaznék.
2013.05.06. 22:03:26
Amúgy ezt a művészetben idézetnek hívják. Például, ha egy musicalben tudatosan megjelenik egy másik mű zenei témája, vagy egy klasszikus szövegébe egy másik klasszikus ikonikus sorait ágyazzák. Rendezői koncepció. Már a képek zsánere is sokat sejtet.
A szereposztás egyfelől meglepő, másfelől sok lehetőséget tartogat. Bár, hogy Znamenák István mit fog kezdeni egy énekes szereppel, nem tudom. De ezért is érdemes lesz megnézni.
A címére pedig csak annyit, hogy István a király for the play station generation (PSG). Az "x pont nulla" kifejezések világában, ahol már élőbeszédben is netes szlenget és érthetelen rövidítéseket használnak, nem koronás és fityulás historizáló előadással lehet gondolatokat ébreszteni. És Alföldinek mindig ez a célja. Tudom, meglepő, de nem öncélúan. De tulajdonképpen mindegy, mert a "kommentelők" úgyis elkönyvelték koppintásnak. Ezt egyszerűbb, mint gondolkodni... Kár, hogy az előítéletek erősebbek, mint a kíváncsiság.
Üdvözlettel,
Parák Eszter
kávébabszemjankó 2013.05.06. 22:04:27
kávébabszemjankó 2013.05.06. 22:06:16
N0fu7fS 2013.05.06. 22:08:39
starring
Mickey Rourke as Koppány
Jennifer Connelly as Réka
2013.05.06. 22:21:35
cellular 2013.05.06. 22:22:50
2013.05.06. 22:24:51
És ha a Hamlet és a Gyűrűk ura közt megtalálja a párhuzamot a rendező, akkor miért ne? Lehet, hogy érthetőbbé tenné a Hamletet a fiatalok számára. Ahogy a mostani rendezés a Nemzetiben. Egy fiatal Hamlet, modern közegben.
Amúgy pont ez a cél: az embert elgondolkodtatni, felkelteni a figyelmet, véleményeket generálni pro vagy kontra. Lehet, hogy egyikőnknek sincs igaza. Majd augusztusban kiderül.
cellular 2013.05.06. 22:51:26
2013.05.06. 22:56:02
Kókuszmenyét 2013.05.06. 22:56:33
sorsdöntő harcra kész a nééééép"... Hát, nem tudom Buci milyen Koppány lesz, de végülis mindegy. Azt hiszem vagyunk egy páran akiknek Koppány Vikidál és kész. :)
A plakát meg pofátlan lopás... szomorú, hogy nincs igény az egyediségre, hanem a megrendelők beérik valami koppintott szarral... én szégyellném.
Na?? 2013.05.06. 22:58:09
Na?? 2013.05.06. 22:59:41
Bár ezt pont a táltos énekli, aki Deák Bill, de rá se bassz.
Gyula bának meg már vagy 10 éve nincs értékelhető énekhangja.
cellular 2013.05.06. 23:07:20
Vagy pedig ennek a darabnak az a címe, hogy István a király. Nem Koppány, nem is Henrik, hanem István.
Nem pedig az az István, aki mellesleg király. Tehát nem a kovács, nem a hentes, hanem a király István.
Fel lehetne adni érettségin szövegértési feladatnak :)
Horányi Dubcsek László 2013.05.06. 23:11:58
2013.05.06. 23:19:01
Csak egy példa, hogy a színházban mi mindent sugallhat már a cím grammatikája, szintaktikája is:
Tennessee Williams: A vágy villamosa
A Radnótiban, Zsótér Sándor rendezésében: Vágyvillamos
De biztos, ő is elírta...
Hova tetted volna ebben a grafikában a vesszőt amúgy?
Egyébként a mai napig vita tárgya, hogy van-e vessző az István a király eredeti címében. Még Bródy sem válaszol egyenesen a kérdésre. Értelmezés kérdése: állítmány vagy értelmező jelző... De valóban, a helyesírás fontos - a stílus biztosan nem :-)
l_andras 2013.05.06. 23:19:31
Na?? 2013.05.06. 23:33:46
Hát erre azért nem mernék fogadni így 2013 májusában.
Pár éve még biztosan így volt.
@avocado_:
Talán hallottad már azt a szót, hogy plágium. Vagy a magyar változatát, hogy (smit)pálgium. Igei változatban plagizál, magyarul (smit)palizál. Még magyarabbul: pofátlanul lop.
Na, hát ezért nem illik ilyet.
@Is:
Azért Koppány szerepe nem kíván egetverő énektudást, jó közepessel le lehet hozni.
@abcdrajtamkezdé:
Ma már nincs nagy hangterjedelme Vikidálnak, de amikor még a P. Mobilban énekelt, volt neki. Nézd meg mondjuk A főnix éjszakája c. dalt. Kb. annyit bírt, mint Gillan a Child in Time-ban.
Ki az a Handel? Róla nevezték el a handelhand című verekedést, ami a kecseszkecsken rokona?
@Ebben a ködben jelenleg nem kommentezhetsz:
Ha már a magyarkodásnál tartunk, akkor biztos azt is tudod, hogy a szerepmodellt (role model) magyarul úgy mondják, hogy példakép. Persze angolul valóban nem example picture.
-------------
Egyébként az is érdekelne, hogy az AllCaps betűváltozattal írt király szónak miért nagybetű (ami ennél a betűváltozatnál ugye nagyobb méretű nagybetűt jelent) az utolsó betűje (az y, ami ugyanolyan méret, mint a i az elején).
Az idézőjelet már említették fentebb. A magyar idézőjel ugyanis lent kezdődik.
Na?? 2013.05.06. 23:43:20
Csak a darab címe az, hogy István, a király. Vesszővel.
Mert aki akkor írta, az még ismerte a magyar helyesírást.
@c3posilver:
Az István szó után. Miért, szerinted hova kellene?
Az meg, hogy a Radnótiban szintén hülyeség megy, ne legyen már felmentés egy másik hülyeségre.
(Jó példa erre a Nádasdy - akit egyébként nagyon szeretek - által újrafordított Szentivánéji (mai helyesírással: Szent Iván-éji) álom: az összes, mára a magyar nyelv részévé vált szállóige (Helyes a bőgés, oroszlán!, Ide nekem az oroszlánt is! stb.) ki lett herélve a darabból, lehet, hogy egyébként jó fordítás lenne, valószínűleg pontosabb is, mint az Arany-féle, de így szörnyű volt hallani. Ráadásul ez a radnótis verzió még szarabb is, az eredeti cím szó szerint: A vágy nevű villamos.)
Azasöndör 2013.05.06. 23:47:40
de hiszen pont erről van szó, az egyik madár, a másik farkas. átvették még a pikkelyes nyakat is, meg több elemet, szerintem túl sokat, de alapvetően át van alakítva és nyilvánvalóan újra kellett alkotniuk.
csinálhattak volna eredetibbet is, de tegyük fel, hogy tényleg a game of thronesra akarnak utalni (miért is ne?), ha jobban eltértek volna a kompozíciótól, talán a tömeg, aki most lopást ordít, észre se vette volna a hasonlóságot....
kangep 2013.05.06. 23:58:59
nem tudom, hogy a színészképzésnek, vagy a szinte nem is létező rendezői kultúrának köszönhető, de minden magyar filmben, és minden színdarabban, amit láttam, leginkább ripacskodást találtam. túljátszanak/játszatnak a színészekkel mindent.
tudom, az operett is ilyen ugribugri műfaj, meg a gyerekrajzfilm is. oda el is fér stohl. még azt is megkockáztatom, tökéletes.
de koppány szerepére azért nem lesz jó, mert pont annyira kemény, mint horatio caine. semennyire.
bioLarzen 2013.05.07. 00:00:00
bio
Na?? 2013.05.07. 00:01:36
Ezt te hol olvastad?
Csak mert nem igaz.
@kamarti:
Bár nem engem kérdeztél, de mondjuk Csengery Attila (egykor Rock Színház, ma azt hiszem, Operettszínház).
@Manarola:
Jaja, egy jobbikos sincs az egész szereposztásban. Szörnyű!
@ColT:
Mondjuk az, aki - veled ellentétben - jár színházba.
@cellular:
Mi az a logojára?
@atpijkamo:
Te nagyon-nagyon nem értesz hozzá. Vagy nagyon-nagyon nem láttad játszani semmiben.
@pn1andy:
Akkor csak mellékesen hülyeséget jegyzel meg.
@c3posilver:
Pedig ez bizony lopás, annak is a legpofátlanabb fajtájából.
Amit ez a csaj ír, az meg szerecsenmosdatás.
Amalfi 2013.05.07. 00:05:22
Peter T. Sinclare 2013.05.07. 00:08:19
De értékeljük bárhogy őket, egy biztos: a magyar hagyományok, a nagybetűs Tradíció, az államiság, a nemzeti eszme (avagy nacionalizmus, kedves felebarátaim) megtestesítője ez a rockopera.
Mi a frászkarika köze van ehhez akár Alföldinek, akár Stohlnak?!
Semmi az ég egy adta világon!
Hacsak az nem, hogy egy újabb színdarab, amit össze lehet hányni és be lehet mocskolni.
Peter T. Sinclare 2013.05.07. 00:10:27
Jelen esetben a szín, az árnyalatok, a megoldás egyértelműen lopás a Trónok Harcától.
bandigyerek 2013.05.07. 00:12:04
l_andras 2013.05.07. 00:15:09
Gukker 2013.05.07. 00:16:20
Amalfi 2013.05.07. 00:34:28
A kortárs művészetben bevett dolog, hogy idézetként bemásolnak már létező designt. Andy Warhol csak átszínezet már meglévő fotókat, Duchamp csak bajszot rajzolt Mona Lisa-ra...
Szerintem is szar a koncepció, mert a hasonlat túl primitív, nem lesz tőle "Aha" érzése senkinek, de ez nem a másolástól, vagy a védjegy hamisítástól jó vagy rossz.
atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.07. 00:46:59
Nagyon-nagyon nem játszott semmiben. Csak ripacskodott.
2013.05.07. 01:03:41
Amúgy pedig: István a király. Nem Koppány és nem a német lovag lett a király, hanem István... Minden harc és ellenérv és törvény ellenére... Ez az értelme ennek a cím változatnak valószínűleg. Vagy csak bután nézett ki a sor végén egy levegőben lógó vessző... Vagy kérdezzük meg Robit, szívesen válaszol minden kérdésre. Vagy itt nem szokás forráskritikával élni?
Nádasdy fordításait valószínűleg 10 év múlva fogják értékelni, ahogy ma értékeljük a 10-20-100 évvel ezelőtti fordításokat.
De tudod mit? Ha ennyire nem bírod a kortárs színházat, akkor javaslom, olvass drámát, és akkor te rendezed a képeket a fejedben :-) De ha mégis kedvet kapnátok egy olyan előadáshoz, amire 300 km-re innen díjat adnának, akkor gyertek el az Arénába. Vagy nézzétek meg karácsonykor DVD-n. :-) Vagy olvassátok majd el az írásomat róla :-)
Emőkei J. László 2013.05.07. 01:03:43
2013.05.07. 01:20:12
De komolyan én vagyok a hülye, hogy többet vártam.
Amúgy én legalább vállalom, ki vagyok. :-)
Köszönöm a diskurzust, örülök, hogy vannak még nyitott emberek, és örülök, hogy ismét felvidított a korlátoltság :-)
A többi néma csend :-) Jobb az úgy mindenkinek!
Hál'Istennek vannak igazi, hús vér beszélgetőpartnereim, barátaim, akikkel bár másképp gondolkodunk sok mindenről, mégsem nem hülyéznek le emiatt... :-) Ezért már megérte ennyi idő után ismét benézni ide :-)
2013.05.07. 01:25:17
nyisziati 2013.05.07. 01:37:05
És ha veszít a perben, akkor még jobban fog, mert az őrök biztos bucira verik... vagy csak hagyják a foglyokat "élvezkedni... :)
Na?? 2013.05.07. 02:23:08
Ezeket a Nagy Imré-s - Kádár János-os baromságokat honnan szedted?
Vagy azt, hogy nem engedték bemutatni?
A Szörényi-Bródy páros a Kádár-rendszer egyik legnagyobb seggnyalója volt.
A nemzeti eszme meg csak a te egybites agyadban azonos a nacionalizmussal, utóbbi ugyanis egy szélsőséges faszság, te kis idióta náci.
És ha hiszed, ha nem, a III. Richárdot is megrendezték Shakespeare után is párszor, pedig kicsit nevesebb szerző a Szörényi-Bródy párosnál, meg a darab is híresebb valamivel a Pistikénél.
@atpijkamo:
Ja, szóval a szokásos agyatlan ökörségedet fújod. Majd egyszer menj el színházba, hülye gyerek.
(Azt nem is mondom, hogy nézd meg a filmjeit, a te agyaddal nem lehet felfogni.)
@c3posilver:
Na, gyere a baromsáoddal, műveletlen fasz. Nézz már utána az eredetinek, hogy mi a címe, baromarcú.
A magyar kultúra meg pont a hozzád hasonló agyatlanok miatt tart ott, ahol tart, akik semmihez sem értenek, csak mindent meg akarnak magyarázni, amit elbasztak - minden szükséges tudás nélkül.
És igen, tényleg te vagy a hülye. Nem bírod felfogni az alapdolgokat sem.
(Az mondjuk külön vicces, hogy nem ismered a szerecsenmosdatás szót, és ki mered nyitni a szád, amikor kultúráról van szó.)
A lopásotok pedig attól még lopás marad, hogy itt magyarázkodsz.
symor 2013.05.07. 02:29:30
Nem lesz itt többet GoT majmolás, mert itt nincs porosz Isten, csak egy "A" magyar :)
Ha lesz is a repertoárban István, a király annak a plakátján tulipános betűkkel lesz kiírva a cím. A hátteret a Nimród tamga setétli és pettyezi majd be, míg a megyer színészek mind Székelykapu alól bújtatják elénk orcájukat, legényes mosollyal és/ vagy fejkötős szeretemszűzanyám-pillantással, a lábukat szilárdan hármas halomra vetve. A kompozíció keretezését majdan egy-egy Kopjafa adja díszen, melyet körbe ölel egy-egy parasztkolbász, miknek végeit a kopjatetőkön meghajoló egy-egy turul majszolja, nemesen.
GoT, az anyátok picsáját, majd gyűn a mi ömberünk, a Vidnyánszky, azt rendre bassza ezeket a parittya tolvajokat...
Azasöndör 2013.05.07. 02:36:22
nem hiszem, hogy a GoT levédte volna azt a színt, ahogy a Ferrari megtette a pirosával...mellesleg a GoT kép nem a hivatalos logó, hanem fanart :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.07. 03:48:52
orgyen 2013.05.07. 04:28:25
Szerintem a "meglepően modern és friss" rendezés például a következő párhuzamokat sejteti:
* Koppány - Jon Stark
* István - Joffrey
* Torda - Tyrion
* Sarolt - Cersei
* Asztrik - Varys
* Réka - Daenerys
* Koppányné 1-2-3 : Kisujj kurvái
A Vastrónt pedig a Dózsában fogják kelléknek alkalmazni.
Kókuszmenyét 2013.05.07. 06:10:54
2013.05.07. 07:58:24
2013.05.07. 08:04:35
s3.amazonaws.com/magnoliasoft.imageweb/nattheatre/supersize/hamlet_2010_dc.jpg
DFK 2013.05.07. 08:04:52
2013.05.07. 08:06:49
24.media.tumblr.com/11907beed034021347424df36a77161a/tumblr_mhe3joHbPx1qjuopmo1_250.jpg
Itt sem lelhető fel az ÖNCÉLÚ, ködös magyarázatokkal megindokolt misungolás.
N0fu7fS 2013.05.07. 08:11:20
saks 2013.05.07. 08:14:40
Ya Basta! 2013.05.07. 08:32:48
Ilyenkor szepen csendben kell maradni es nem kellene tovabb egetnie magat az embernek.
Hypofx 2013.05.07. 08:38:31
alfax 2013.05.07. 08:45:50
alfax 2013.05.07. 08:48:10
2013.05.07. 08:49:08
alfax 2013.05.07. 08:49:39
pandaagi 2013.05.07. 08:56:02
kulonben tenyleg jok a shakespearek londoni plakatjai. pont ilyenek. lehet, hogy most ez a divat?!
2013.05.07. 09:24:45
egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.07. 09:32:44
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 09:40:12
Rubiusz 2013.05.07. 09:44:56
pandaagi 2013.05.07. 10:03:15
bar lehet, hogy engem nem a jellegzetesen magyar erdekel, hanem a jellegzetesen emberi. mint a hatalomert valo kuzdelem (az istvan a kiralyban is, meg az itt felvetodott tobbiben is), meg a nok sorsa, meg a szerelem, gyulolet, gyilkossag, onfelaldozas, etc.
es a plakatokkal kapcsolatban is az erdekel, ezeket sugalljak-e, ha rajuk nezek. es mintha ezek tennek ezt.
az emocio nekem fontosabb.
de lehet, hogy igazatok van, az elvek fontosabbak. szoke vagyok :)
pandaagi 2013.05.07. 10:11:53
2013.05.07. 10:21:22
2013.05.07. 10:31:18
hmikey 2013.05.07. 10:31:53
2013.05.07. 10:34:53
pandaagi 2013.05.07. 10:54:44
megis, engem jobban erdekel a muveszetben az univerzalitas, mint a specifikum. pl. ezert szeretem a ( hamar felvetodott itt korabban) shakespeare dramak modern filmes adaptacioit, mert pont azt mutatja, hogy 400 eve ellenere mennyire mai es allando ervenyu problemakat taglal.
ezert nem zavar engem, hogy ezek a plakatok honnan vannak, ha a celt elerik. vagy nem ez az eredeti tema?! :)
( nem szoktam irni ilyen vitakhoz, csak olvasgatom es derulok jokat, de ezt az indulatot itt most feleslegesnek lattam. gondolom, nem is lenne erdekes, ha nem megint alfoldizhetnek kicsit itt nehanyan egy jot.)
hmikey 2013.05.07. 11:04:37
2013.05.07. 11:05:39
A szerecsenmosdatás kifejezéssel nincs bajom, csak az aktuális alkalmazásával. De nyilván azért, mert műveletlen vagyok...
@dr kotász: Büszke vagyok rá, hogy újságíró vagyok akárki akármit is ír. Bár ha már utánam néztél, megtehetted volna rendesen, és látnád, hogy már nem kereskedelmi tévézek... De mindegy... Nekem van annyi becsületem, hogy vállalom magam, nem úgy mint, várjatok csak! Ja még azt sem tudom fiúk vagytok-e vagy lányok. Így valóban nagy bátorság mocskolni(!) a másikat.
És megtisztelő, hogy úgy gondoljatok, én is Robi teamjéhez tartozom. Sajnos nem. De még semmi nem kizárt :-)
Értem az érveiteket, főleg a grafikusokét, csak nagy kár, hogy ti nem akarjátok érteni mások érveit. Erre biztos csak az ilyen műveletlen senkiháziak képesek, mint én és még annyian mások...
2013.05.07. 11:07:27
posters.nationaltheatre.org.uk/allProducts
pandaagi 2013.05.07. 11:10:41
egy celt biztos elert, megha szerinted oly szerencsetlenul is: megtalaltuk a parhuzamot( meg a gyengebbek is ), beszelunk az eloadasrol, egesz komoly diskurzus alakult itt ki, es gondolom mas kozossegekben is igy fog tortenni.
es mi mas lehetne meg a celja egy eloadas plakatjanak?!
hmikey 2013.05.07. 11:22:13
Sokszor teljesen mindegy, hogy adott esetben fizettek e az eredeti szerzőnek (pl. "Alegría" -> "Magyarország" átirat), attól még az embert elkeseríti, hogy nem tudnak az állítólagosan akkora kreatív és hozzáértő Magyar Hazafiak sajátot alkotni.
2013.05.07. 11:32:41
@pandaagi: Pont ez a célja minden ilyen "kampánynak".
Vagy talán pont médiahack. Vagy lehet, hogy tényleg egyszerű nyúlás. Csak egy világszinten elismert rendező, aki nem a lopásról híres, nem gondolom, hogy lustaságból választotta ezt a szimbólumot. De ebbe megint csak nem megyek bele, mert bár némi rálátásom van erre a műfajra, úgyis csak annyit érek el, hogy azon túl, hogy "leműveletleneznek", még tán édesanyámat is felemlegeti valamelyik agyonművelt "beszélgetőpartner"...
További jó fröcskölődést.
Sajnálom, mert drkotász, egy jó gondolkodású figurának tűnsz. És biztos vagyok benne, hogy egy jó grafikus vagy abból, amilyen szenvedélyesen érvelsz a szakmád mellett.
Örülök, hogy megismerhettem a társaságot :-) Érdekes tanulmány volt ismét :-)
cathy887 2013.05.07. 11:35:39
cathy887 2013.05.07. 11:52:38
pandaagi 2013.05.07. 11:56:56
de en ennel egyszerubb vagyok. ezeket a 'tetszik -nem tetszik' dichotomiaban szoktam elhelyezni, vagy meg az 'erdekes-nem erdekes' fogalompar menten. most ez a 'tetszik es erdekes' dobozba kerult nalam.
51eves vagyok, a 'nagy magyar kreativ dobas' mar nem foglalkoztat, nem sok ilyet lattam eddigi eletemben. :) minden hasonlit valamire, amivel mar talalkoztam. de ez nem zavar.
( ha ilyesmi erdekel, az uraniaban van a met-bol opera es balett sorozat, na ott vannak kreativok, az fix. vasarnap a rajna kincset lattam, na ott a kover not szepen felkuldtek a walhallaba madzagon, 10m magasba, csak lestem, kozbe meg enekelt, na az nem volt semmi!!)
pandaagi 2013.05.07. 11:58:57
pandaagi 2013.05.07. 12:08:30
( nekem kicsit mast jelent, mint amit belegondolnak, foleg ereznek sokan.tronviszaly, ja, meg jo es rossz kuzdelme, meg uncsizo idegen asszony, de azert itt az egyeni ambicio midennel fontosabb kerdes, szerintem. es hogy ez az ambicio masok, esetleg egy orszag sorsat hogyan befolyasolja.
azert tenyleg van itt egy kis athallas...:)))) )
hmikey 2013.05.07. 12:09:10
Sajnos úgy nagyon könnyű, hogy az átlagnak nincs igazán rálátása arra, hogy mit, honnan csórnak.
pandaagi 2013.05.07. 12:13:12
olyan siri csend volt a vegen, egyszeruen nem tudta a magyar kozonseg lereagalni, pedig elnyert az eliadas vagy 30 kulonbozo nemzetkozi dijat. es tenyleg jo volt, ragyogo tancosokkal.
pandaagi 2013.05.07. 12:15:26
rrtttha 2013.05.07. 12:31:54
Azon, hogy az aberrált alföldi hurcibálja magával a kiskedvencét és van pofája István, a királyt rendezni vele már meg sem lepődöm.
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2013.05.07. 12:33:45
kamarti 2013.05.07. 12:41:48
Az általad javasolt úriember nevét még te is rosszul írtad... (amúgy szabadúszó)
@rrtttha: azzal ugye tisztában vagy, hogy a nagy magyar nemzeti Vidnyánszky mindenáron a hamarosan felszentelendő Nemzetiben akarta tartani Stohlt? Remélem, nem kapsz agyvérzést a hírtől, ha még nem értesültél volna...
predi 2013.05.07. 12:43:01
1. Amikor először megláttam egy villamos oldalán a fotókat, rögtön mondtam a csajomnak, hogy ez tiszta Trónok harca, Bajkov Valentin aki a koncepciót kitalálta, A)egyszerűen lenyúlta az ötletet, B) pont ugyanez jutott neki eszébe (ez kevésbé valószínű).
2. Stohl András kiváló színész, nem tudom mennyire jó énekes, de biztos el tudja énekelni amit rá bíznak, ha valaki nem tud énekelni prózai szakra sem veszik fel Magyarországon.
3. A médiapojáca, celeb Stohl András egy másik kérdés, hogy nem tud viselkedni és egész élete a bizonyításról szól, az a magánélete, attól ő még tehetséges színész.
4. Alföldi is tehetséges, ezt még az ellenfelei is elismerik. Kíváncsi leszek mit hoz ki ebből.
5. Le kéne szokni arról végre itthon, hogy gátlástalanul le lehet nyúlni mindent amit nyugaton látunk, az internet korában bármi ilyesmi elég gyorsan kiderül.
6. Horgyulamonnyonle.
kamarti 2013.05.07. 12:53:43
Persze ha cinikus akarnék lenni, még azt is mondhatnám, ki tudja, mi lesz: láttunk már olyat, hogy valaki társulatostul országot váltott a jobb élet reményében, és eléggé bejött a dolog....
Amúgy meg azt is el tudom képzelni, hogy Purcarete felüdülés lesz a repertoárba emelt 14 (!) korábbi debreceni és beregszászi előadás, meg az 5 (!) új Vidnyánszky rendezés mellett a templomjáróknak jövőre. Mert hogy az új tulaj mellett jegyzett magyar színházi rendező nem jut szóhoz (vagy nem kért szót ugye) az első évadban....
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 13:06:58
Nem kritizálom Alföldit, ahhoz ugyanis meg kellett volna néznem egy-két rendezését,mazochista nem vagyok, s nem szeretem azt sem ha hülyének néznek, veszek egy jegyet a színházába, aztán a darab felénél-harmadánál kimegyek.
pandaagi 2013.05.07. 13:30:57
nagyon furcsallom, hogy nem bizik alfoldi rendezeseben a nemzeti erzelmu nagyerdemu, amikor a darab szerzoparosa csak ot lattak erre a feladatra megfelelonek. furi!, vagy nem ?!
(meg szerencse, hogy a magyar nem eloiteletes nepseg :)) )
kamarti 2013.05.07. 13:33:25
azt meg végképp fel nem foghatom, milyen alapon minősíted a közönséget? vagy egyszerűen csak szajkózod, amit Vidnyánszky nyomat?
ez mégis milyen érettségre vagy intellektusra utal, már ne haragudj?
Elárulom neked: Alföldi tudja a szakmáját, e mellett invenciózus, tehetséges alkotó is, aki pontosan tudja azt a határt is, ahol még a lehető legtöbb embert szólíthatja meg úgy, hogy többféle igényű színházbajárónak nyújtson élményt az előadás. A tavalyi Mágnás Miskán pl. az is jól szórakozhatott a szegedi szabadtérin, aki a letisztult, rendezett színpadkép, a szórakoztató cselekményvezetés, a jó színészek és szép dalok barátja - meg az is, aki ennél kicsit több szellemi izgalomra vágyik a színházban egy klasszikus kapcsán is.
egyébként meg Alföldit ismeretlenül és arc-név nélkül fikázni is trendi és erősíti a csoporthoz tartozás érzését bizonyos körökben - remélem, büszke vagy rá, hogy te is ezekhez a bizonyos körökhöz tartozol.
pandaagi 2013.05.07. 13:35:28
biztos nem tehetsegtelen, de az egesz ugy nagyon gaz volt a palyazattal, a nyilatkozatokkal , az egyesz politikai-erkolcsi iteletrendszerrel egyutt. szerintem az o renomejanak is tobbet artott, mint hasznalt, de nagyon akarta azt az igazgatoi szeket. kar.
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 13:40:02
pandaagi 2013.05.07. 13:40:27
mama csak csordaszellemnek hivja. most erosebb csoport a nepnemzeti muveletlen fikazok csoportja, a sok frusztraltsagot levezetendo.
:)))
kamarti 2013.05.07. 13:40:49
kamarti 2013.05.07. 13:43:44
"mazochista nem vagyok, s nem szeretem azt sem ha hülyének néznek, veszek egy jegyet a színházába, aztán a darab felénél-harmadánál kimegyek"
vajh mi ez, ha nem előítélet és/vagy minősítés (magyarul: fika)?
pandaagi 2013.05.07. 13:44:32
vagy en valamit nagyon beneztem?!?
rrtttha 2013.05.07. 13:44:51
Csak ez az ami számít, a többi süket duma.
Remélem, nem kapsz szívszélütést, hogy nem hat meg a semmitmondó süketelésed, az új igazgató személye ebből szempontból teljesen irreleváns és hidegen is hagy.
kamarti 2013.05.07. 13:46:20
kamarti 2013.05.07. 13:47:57
Stohl meg biztos nagyon odavan, amiért nem csíped
kamarti 2013.05.07. 13:53:31
ez nem vicc! és nem betépve, zárt ajtók mögött, hanem nyilvánosság előtt mondta el, nem is egyszer.
rrtttha 2013.05.07. 13:59:22
Ha tetszik neked, neki, bárkinek, ha nem.
Egy ilyen embernek nincs keresnivalója a Nemzetiben, eddig sem lett volna.
kamarti 2013.05.07. 14:03:41
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 14:11:36
Aha, szóval Te szeretsz olyan darabokat nézni, ami untat, vagy felcseszi az agyadat. (a Te saját pénzeden!) Én nem. Szórakozni járok színházba, ha járok. Egyszer voltam Alföldiében is, de előbb alaposan leinformálódtam, hogy nem valami alföldis 3D-s pornóról van szó. Mert nem szeretem az ilyen meglepetéseket. Ez pedig egy lengyel színház vedégjátéka volt, Ivonne a burgundi hercegnő.
pandaagi 2013.05.07. 14:13:15
ezek az urak meg meg vannak huzatva. (na, balazs peter meg aztan... persze, neki is van mit kompenzalnia, hihi)
pandaagi 2013.05.07. 14:17:20
csak a szinhazba ne legyen.
nem alszent ez egy kicsit?!? (pont, mint a rudtancos nemzeti motoros. :D )
kamarti 2013.05.07. 14:25:20
Mondjuk Ákos koncertre pl. nem váltok jegyet - de nem azért, mert valakitől azt hallottam, hogy szar (esetleg olyantól, aki ott se volt), hanem mert meghallgattam rádióban és láttam videókat, és tudom, hogy falra másznék tőle - ez azért a zenében könnyebb, mint a színházzal vagy a mozival. Szóval nem, nem vagyok mazochista. viszont kíváncsi igen, és igen sok jó dolgot láttam-hallottam már.
rrtttha 2013.05.07. 14:26:19
Joga volt hozzá és így döntött, ettől ez még szomorú és szégyenletes és a róla alkotott képre is rányomja a bélyegét.
Felőlem azzal járatják le magukat Eszenyiék akivel akarják, lényegesebb, hogy most már nem a Nemzet színházában folyik a gyalázat.
kamarti 2013.05.07. 14:29:14
és azt sem hinném, hogy a párhuzamos világokkal hosszú távon sokakat meg lehet vezetni, elhitetni velük, hogy tulképpen siker van, nagyszerűség, felemelkedés - hiába lóg ki a seggünk a gatyából....
kamarti 2013.05.07. 14:32:44
arra viszont felhívnám a figyelmedet, hogy most már gyakorlatilag minden vidéki kőszínház is nemzeti, nem csak a Nemzeti, ez ugyanis egy új kategória (a több pénzért), gondolom, ezért is kell a felszentelés, hogy mégis legyen valami plusz
pandaagi 2013.05.07. 14:38:30
kinyulok ettol a szovegtol, meg hogy nem a nemzet szinhazaban folyik majd a gyalazat (?????!!!!!!)
halali. nemzet nagy kezdobetuvel. nem a nemzeti neve, hanem a nemzet, mint altalanos fonev, nem tulajdonnev. ez nem tudom, miota terjed, de szoktam olvasni a magyar melleknevet is nagy kezdobetuvel. (haha)
rrtttha 2013.05.07. 14:41:45
A budapesti Nemzeti Színház történetéről pedig ajánlok egy gyorstalpalót, ha nem mond semmit maga a kifejezés.
rrtttha 2013.05.07. 14:43:06
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 14:47:02
Én az ivartalan szaporítás híve vagyok, most oltottam piros vilmos körtét birse, s meg is eredt.
kamarti 2013.05.07. 14:59:41
kamarti 2013.05.07. 15:02:19
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:04:50
pandaagi 2013.05.07. 15:07:14
@greatwideopen: tenyleg? de nem a szaporodas a lenyeg, hanem az elvezet. emberek vagyunk, az allatok meg csak fajfenntartsanak! :)
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:11:26
kamarti 2013.05.07. 15:30:33
elárulom neked is, a másik rajongónak, @rrtttha:-nak is, hogy nem Alföldi volt az, akinél konkrétan meztelenül jelent meg Ádám és Éva a Tragédiában, hanem Vidnyánszky. Igaz, nem most legutóbb, a Szabadtérin - ott például gumicsöcsöket ragasztatott a római színben a nők átlátszó lebernyegeire kívülről. Persze egyszerűbb lett volna kihagyni a római színt, csak hát az a fránya Madách nem beleírta.
Istenem, és még Alföldi az aberrált! Láttam már olyan táncszínházat, nem is egyet, ahol férfiak és nők minden testszőrzetüktől megszabadulva, ágyékkötőben táncoltak - egy pillanatig nem gondolkodtam azon, hogy most melleket látok, de érdekes vagy hogy egymáshoz érnek, juj.... El nem tudom képzelni, kinek jut eszébe pl. a pornó a Tragédiáról
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:38:52
pandaagi 2013.05.07. 15:40:34
de nem hiszem, hogy ne lett volna helye a bacchanalianak, ha egyszer bacchanalian vagyunk, ugye a tragediaban. vagy eppen keplerne ne asszonyi bajaival vegye ra az urat a penzkeresetre, ha ugy van. az elet ilyen is. ne legyunk mar annyira prudek. a gorogok meg nem feltek errol irni, lsd. luzisztrate. :))
de tenyleg, es meg mi volt porno eloadas a nemzetiben, vagy csak nem figyeltem? nem lattam olyat. (az angyalokban semmi ilyesmi nem volt, jo, mondjuk ferficsok igen, dehat az semmi. verzo altest is volt, mint a halalos betegseg tunete, de porno, annemvot!
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 15:46:50
pandaagi 2013.05.07. 15:50:13
kamarti 2013.05.07. 15:50:56
mondjuk ebből a félinfóból is az derül ki, hogy nem megrendeztette Kovival a színpadon, hanem leforgattatta filmre, és az se biztos, hogy nem profikkal, vagy legalábbis ez (sem) derül ki az infódból, ahogy az sem, hogy melyik színház melyik darabjáról van szó
na kábé ilyen mélységű és hitelességű információkra alapozva megy a hörgés pl. vele, meg a Nemzetivel kapcsolatban. Én erre nem lennék büszke, még a helyedben sem.
kamarti 2013.05.07. 15:54:15
rrtttha 2013.05.07. 16:07:51
Te adtad a hülyét, mintha nem tudnád milyen (akár szimbolikus) különbség van pl. a győri és a budapesti nemzeti közt.
Ha te így, én úgy, tudod.
Alföldi már jóval a kritizált ámokfutása előtt lejáratta magát a szememben így túl sok figyelmet nem érdemel.
@pandaagi: Ennyi értelme is van ennek a szájtépésnek, semmi a köbön. ;)
pandaagi 2013.05.07. 16:13:37
nem tudtam, hogy alfoldi is megcsinalta, tenyleg!
kerestem a nyilatkozatot, amire itt hivatkozva lett, de csak hircsardas marhasagokat, meg kurucinfos horgest talaltam. meg egy mondatit, hogy valami szavay nevu kepviselofele olyat mondott, hogy legkozelebb majd kovi rendez csaladi darabit a nemzetiben, ez valami vicces fordulat volt a magyarunnep kapcsan. hatigy.
greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2013.05.07. 16:15:37
Pedig nagyon akartam, most komolyan!
kamarti 2013.05.07. 16:18:42
és hidd el, naprakész vagyok a magyar színházi életben, tudom, milyen különbség van a pl. a győri meg a pesti Nemzeti közt - nem szimbolikus, annyit mondhatok. És nem én zsonglőrködök a szavakkal-kategóriákkal (pénzzel!) - épp arra próbáltam nyitni a figyelmed, hogy kik és miért teszik.
Ahhoz képest meg, hogy Alföldit figyelemre se méltatod, elég sokat foglalkozol vele - hogy egy klasszikust idézzek, "nem érzed-e eszméid között az űrt?"?
pandaagi 2013.05.07. 16:32:11
kamarti 2013.05.07. 16:35:01
ami meg a Kovi problematikát illeti - hát így születik az alaptalan pletyka, vagy mondhatni rágalmazás. Gondolom, @greatwideopen: is ugyanazt hallotta, amit te megtaláltál - ez lett belőle. (amúgy ha emlékeim nem csalnak, ez az a Szávay, aki ellen épp mostanában nyert pert Alföldi....)
rrtttha 2013.05.07. 16:49:39
Reméltem, hogy legalább a szimbolikus megvan, ha más is az csak külön öröm.
A mondandóm stohlra volt kihegyezve, alföldi nem érdemel figyelmet múltbéli cselekedetei miatt ahogy említettem el is intéztem fél mondattal, te citáltad folyton be.
pandaagi 2013.05.07. 16:56:50
sunyi nagyon jo kis szineszno, kar, hogy a ferje teljesen orult. vajon mi vonzotta azt a jo csajt hozza?
kulonben ha nem lesz nemzeti, majd tobbet jarok a vigbe, meg a pestibe. apropos, az equusban jo volt alfoldi.( meg nagy huzas volt kutvolgyi szerepeltetese)
pandaagi 2013.05.07. 17:13:36
szinhaz.hu/szinhazi-hirek/51790-pert-nyert-alfoldi-a-jobbik-kepviseloi-ellen?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201305
kamarti 2013.05.07. 17:20:32
De egyébként Vidnyánszky megmondta, akinek nem tetszik a mostani nézők közül az ő Nemzetije, majd elmegy a Katonába, az Örkénybe vagy a Radnótiba (ezzel mintegy kijelölve azon színházak körét, amik még csípik a szemit...)
a per meg még a 2010-es tüntetés apropóján zajlott (tudod, amikor előbb a Müpához mentek a szegíny jobbikosok, nem találták a Nemzetit):
index.hu/belfold/2013/04/26/pert_nyert_alfoldi_a_jobbikosok_ellen/
kamarti 2013.05.07. 17:21:20
pandaagi 2013.05.07. 17:37:06
az ut, tenyleg, hogy nem tudtak, hol is van az, ami ellen vagy amiert(?) tuntetni akarnak. ez is olyan magyaros! (nem tudom mi az, de biztos szar, ha a 'masik oldal' csinalja. oh anyam, azok kozul vajon hanyan lattak ott, esetleg barhol mas szinhazban, valamit valaha.persze palffy kep/viselo/mutato ur is ugy nyilatkozott meg a magyarunneprol, hogy meseltek neki, es ez felhaboritotta. ez nagyon fajt nekem, mert zavadat egyenesen imadom)
kamarti 2013.05.07. 19:59:46
itt elég hallomásra alapozni, aztán bemondani a tutit - látod, vannak (sajnos elég sokan), akik vevők erre, és szajkózzák tovább a hülyeséget
pandaagi 2013.05.07. 20:49:57
rrtttha 2013.05.07. 22:10:57
Tényleg nincs értelme ilyesmin vitázni, én úgysem leszek róla/róluk jobb véleménnyel és fordítva, úgysem tudjuk egymást meggyőzni. :)
krepler 2013.05.07. 23:58:38
www.youtube.com/watch?v=1tR3tyCmS-8
véletlenül...
Count di Luna 2013.05.09. 15:50:57
Az Oroszlánkirályban nem külön énekhangja volt Simbának?
Fée verte · www.malacful.blog.hu 2013.05.14. 17:41:17
Fée verte · www.malacful.blog.hu 2013.05.14. 17:46:36
emmersson 2013.05.28. 17:43:11
Egyébként meg úgy jön ide, hogy bárkit támadhatunk ezért vagy azért, a bűn az bűn!
.Rafi. 2013.06.12. 17:23:33
castalbums.org/recordings/Mulan-1998-Hungarian-Soundtrack/16058
Hidd el a Stohl Buci énekel.
Ezt még a süket is meghallja.
A Miller az Aladdin-t énekelte.