Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Azt mondja a sorozatgyilkos, gagyi a The Following

2013. január 31. 14:30 sixx 28 komment

A Captain Obvious-medál eheti kitüntetettje egy Raven nevű sorozatgyilkos, aki éppen sitten ül, ahol, más dolga nem lévén, tévézik, és szakért az Investigation Discovery adó Dark Minds, azaz Sötét elmék című műsorában, amiben M. William Phelps író és John Kelly profilalkotó olyan megoldatlan gyilkossági ügyeket vizsgál meg, amikről azt sejtik, sorozatgyilkosok művei. Na, itt szakért Raven, akit a The Following című Fox-sorozat láttán röhögőgörcs fogott el. A sorozat egy sorozatgyilkosról és egy FBI-ügynökről szól, utóbbi az előbbi követőit igyekszik elkapni, előbbi meg az utóbbival babrál ki ott, ahol lehet.

Raven, aki valóban sorozatgyilkos, azt mondta, hogy Hollywood évtizedek óta próbálja filmre vinni, mi zajlik le bennük (értsd: a hozzá hasonló elmebetegek agyában), de valahogy nem jön össze nekik. "Nincsenek Poe-fejek a szekrényünkben" - mondta Raven, azaz Holló Phelpsnek. "Soha nem gyilkolunk úgy, mint a sorozatban, és nem akarunk másokká, mondjuk Poe-v válni. A saját legendáinkat alakítjuk, nem másét, ez így baromság. Az meg pláne, hogy ilyen gyermeteg játékokba vonjuk be a rendőrséget."

Azt már csak halkan tesszük hozzá (hiszen a szerkesztőségben tudomásunk szerint egy sorozatgyilkos sincs), hogy mint ahogy nincs két egyforma macska, nemigen létezik sorozatgyártott tömeggyilkos sem, de mit értünk mi a lovakhoz. A The Following hamarosan látható itthon is, valamelyik RTL-csatornán.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NPeete 2013.01.31. 14:42:31

Dexterről is meghallgatnám a srác véleményét :)

Démétér 2013.01.31. 15:11:19

Egyébként kiváncsi lennék arra is, hogy az általánosan megfogalmazott sommás véleménye mekkora mintán alapul. Elhiszem, hogy Hollywood rosszul látja a kérdést - nem ez lenne az első - de előfordulhat, hogy a filmgyárak által megkérdezett pszichiáterek, kriminológusok, kriminálpszichológusok több sorozatgyilkost ismertek, mint Raven. Nyilván neki első kézből van információja, de csak egyetlen, és talán kevesebb sorozatgyilkos szívbéli barátja-bizalmasa van, semhogy mindannyiuk nevében biztosan nyilaktozzon. Persze nem tudom. Lehet, hogy van egy klubjuk, ahol eszmét cserélnek.
Nem a The Followingot védem, azt sem tudom, mi a halál az, egyébként.

saks 2013.01.31. 15:23:56

De úgy tűnik nekem, abban legalább egyezik halivúd és a valóság, hogy ezek az elmebeteg állatok, akiket rövid úton ki kellene végezni, de legalábbis napi 24 órában egy sötét, nedves és hideg lyukban tartani, milyen vígan töltik a büntetésüket: könyveket kapnak, interneteznek, TV-t néznek, műsorokban szakértenek, stb. Talán még kimenőt is kapnak, meg buszjegyet Disneylandbe.

Andal 2013.01.31. 15:26:27

Valahol nagyon beteg szvsz, hogy egy tv egy sorozatgyilkossal szóba áll, szakértőként megszólaltatja.

ügyfélszolgálatos 2013.01.31. 15:36:06

Speciel a Zodiákus gyilkos játszott a rendőrséggel. Leveleket irkált nekik és még tippeket is adott bennük. Soha nem fogták el.

A_blogger 2013.01.31. 15:39:35

@Andal: jogos felvetés. mondjuk, ha "exclusive" inerjút is adhatnak, mint tegnap Damu, nem kell meglepődni semmin. plusz amennyire bulvárosodik a média, és ezzel egy időben hígul a riporteri szakma minősége is, akár egy gyilkossal felvett interjúnál is felteheti a száz forintos kérdést (természetesen freitamási komoly arccal): -hogyan öljünk meg valakit ilyen/olyan módon?- és az öt perc hírnév miatt (vagy a sittre bevitt ajándékcsík ciginek köszönhetően) mesél mindenfélét.

aktatáskarádió 2013.01.31. 15:57:17

azt értem, hogy ha pl hegymászókról készül vmi film, nyilatkozik egy mászó, hogy hát kérem azért ezt mi kicsit másképpen szoktuk, de mind1. de hogy már professzionális gyilkosok lesznek szakértők???? eztígyhogy?

Flynn 2013.01.31. 16:38:10

Nos, nem vagyok látens serial killer, de egyetértek a csávóval.
Láttam az eddigi 2 részt, de annyira szánalmas, hogy többet nem nézek belőle.
Nem is tudom felsorolni, hogy mennyi életszerűtlenség van benne.
Csak egy példa:
A börtönben ülő sorozatgyilkos kinti spanjai által ki akarja csinálni a feleségét. A rendőrség persze megtudja, és kismillió villogó rendőrautóval körülállják a házat. Miután 100 rendőr nyüzsög ott, a gyilkoscsávó természetesen rendőrruhába öltözve simán bejut a házba. A nőre persze csak 1 zsaru vigyáz az emeleten, így majdnem sikerül is a dolog.
Először is, ha megtudom, hogy ez a szitu, akkor elviszem egy másik államba a nőt. Miután kiderült, hogy a gyerekvigyázó is a gyilkosnak dolgozik, feltételezem, hogy máshol is vannak beépült emberei - például a rendőrök között. Ha vigyáztatok vkire, akkor min. 3 emberrel, mert ha 1 beépülős, akkor a másik kettő ki tudja csinálni, stb.
De az egész már onnan gáz, hogy miért akarna egy kupac sorozatgyilkos hajlamú egyén mind egy másikat utánozni?
Meg persze a csávó a börtönből, ahol semmilyen infóhoz nem jut hozzá, csak azt tudhatja, amit mondanak neki, simán mindig kistratégiázza az öttucatnyi internet hozzáféréssel rendelkező, tapasztalt FBI-ost...
Manapság 2 kattintással tengernyi infót tudni bármiről, pláne az USA-ban, ez nem olyan, mint a 80-es évek...
Láccik a sorozaton, hogy az írója akar vmi konfliktust, és az baromira nem zavarja, hogy teljesen életszerűtlen mozzanatokon keresztül tudja csak létrehozni.
Szánalmas...

Lucretia/My Reflection 2013.01.31. 16:45:11

@saks: Ez tényleg nevetséges. Egy rakás alja bűnöző jobb körülmények között él a börtönben, míg más átlagos, neadjisten tisztességes emberek meg nyomorognak...
Ennek a cikkben szereplő tüneménynek hamar elmenne a kedve a szakértéstől ha valami ócska magyar börtönben kellene agonizálnia.

Meg egyébként is, még ha valami baromi hitelesnek szánt dokumentumfilmről nyilatkozta volna ezt... Könyörgöm, ez csak egy szórakoztató tévésorozat, ráadásul a nézhető fajtából.

Csak azért mondhatta a Followingra azt, hogy gagyi, mert még nem látta a Bűnök és szerelmeket. Azzal valószínűleg vallatni lehetne őt is.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2013.01.31. 17:05:27

na ja, majd pont egy pancser pszichopata gyilkos véleményére vagyok kíváncsi egy tévésorozattal kapcsolatban...

Lucretia/My Reflection 2013.01.31. 17:07:21

@Flynn: a spoiler az vajon mi?
Gondolom neked ezek alapján a Dexter (meg szinte az összes hasonló tévésorozat is) is "szánalmas", mert túlságosan is sok "valótlanságot" tartalmaznak.

etnocentrista 2013.01.31. 17:07:51

inkább kösse fel magát a cellájában. a társadalomnak az lenne a hasznára

Bellagio 2013.01.31. 17:36:54

Regen volt sorozat aminek minden percet izgalmasnak talaltam.

Aki pedig eletszerusegre vagyik az tenyleg nezzen inkabb Discovery-t es ne itt verje a nyalat.

Rodolfo63 2013.01.31. 19:39:14

halálraítélt sorozatgyilkos röhögcsélhet a tvben??? vagy félreértettem valamit?

ociuni (törölt) 2013.01.31. 21:14:58

@Lucretia/My Reflection: az ilyen sorozatok tényleg iszonyat gagyik, megértem, hogy egy "profi" sorozatgyilkos röhög rajtuk
láttam, tudom miről beszélek

meg a Criminal minds, Gyilkos elmék az a másik, amin szarrá röhögöm magam, ahogy komoly, ráncolódó homlokkal lökik az FBI csávók az álpszichológiai rizsát

meg kell nézni egy valós dokumentumfilmet, az tényleg élvezetes és betekintést nyúlj egy kivételes elmébe, amikor a gyilkos magáról beszél és a módszeréről, az tényleg lenyűgöző
sajnos ezt az élményt egy sorozat nem nyújtja

tízezerből egy sorozatgyilkos játszik a rendőrséggel, meg üzenget...
meg mindig az a szöveg, hogy 25-35 közötti fehté férfi a sorozatgyilkos... ja, a valóságban meg nem mindig talál ez be
álpszichológia, már-már az ezotéria határát súrolja

@aktatáskarádió: lehet, hogy nem véletlenül kérdeznek meg egy profi gyilkost, mert lehet, hogy tényleg tud okosságot mondani
ő ebben jó, durva lehet számodra, de ebben sem mindenki profi :)

szánalmasak ezek a sorozatok, semmi közük a valósághoz

ociuni (törölt) 2013.01.31. 21:18:49

@Bombadil Toma: lehet, hogy nem is pszichopata, tudod a sorozatokon nevelkedett emberek sok mindenkire rásütik, hogy pszichopata, közben pont a szabad világban több a szociopata és pszichopata, mint hinnéd (sikeres színészek, ügyvédek, orvosok, üzletemberek, politikusok)

@saks: ezzel a kijelentéseddel bizonyítottad, hogy semmit nem tudsz a büntetésvégrehajtásról
amúgy aki irigyli a fogva tartott körülményeit, és panaszkodik a saját életkörülményeire az legyen szíves bevonulni sittre, ha annyira jó ott szerinte

Rodolfo63 2013.01.31. 22:33:05

@ociuni:

"lehet, hogy nem véletlenül kérdeznek meg egy profi gyilkost, mert lehet, hogy tényleg tud okosságot mondani"

ha mindenképpen arra vagyok kiváncsi, mi van egy gyilkos fejében, akkor egy kriminálpszichológus mondja el nekem, ne pedig egy halálraítélt élvezkedjen a reflektorfényben

Macséta 2013.01.31. 22:51:22

@Bellagio: "Aki pedig eletszerusegre vagyik az tenyleg nezzen inkabb Discovery-t"

Ha ezt viccnek szántad, akkor nem volt rossz, de tartok tőle hogy nem így van, te ezt teljesen komolyan gondolod. Így viszont fáj.

saks 2013.02.01. 08:01:17

@ociuni:
"ezzel a kijelentéseddel bizonyítottad, hogy semmit nem tudsz a büntetésvégrehajtásról"
- ha hiszed, ha nem én ezt nem hiányosságként élem meg
"amúgy aki irigyli a fogva tartott körülményeit, és panaszkodik a saját életkörülményeire az legyen szíves bevonulni sittre, ha annyira jó ott szerinte"
- a Te problémádat úgy hívják, hogy funkcionális analfabetizmus: tudsz olvasni, de egyáltalán nem fogsz fel semmit az olvasottakból.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.02.01. 08:08:17

@Flynn: mondok én ennél furcsábbat is! A múltkor láttam a tévében egy sorozatot, amiben emberek utaztak az űrben (nem csak utaztak persze, de már itt teljesen hiteltelen volt a dolog)! De nem ám hogy súlytalanság, meg szűk hely, tubusos kaja, hanem akkora nagy hodály űrhajó, mint egy közepes falu (még kisebb űrhajók is belefértek, amivel külön röpdöstek!), és több ezren éltek rajta!
Hát, bazmeg, én ezt nem hiszem el!!

celle 2013.02.01. 08:24:06

Meg ő mitől szakértő? Ha ovisokról szól egy sorozat, akkor sem feltétlenül az ovisokat kérik föl hozzá szakértőnek. Őket legfeljebb "vizsgálják".

celle 2013.02.01. 08:25:43

@celle: És attól sem leszek - teszem azt -, a cukorbetegség szakértője, hogy cukorbeteg vagyok...

Andal 2013.02.01. 08:42:19

Amúgy kamu szaga van az egésznek, ez az állítólagos sorozat-gyilkos Raven lehet, hogy csak a Discovery/Dark Minds takarítónője, mert a személyazonosságát nem fedik fel, hangját eltorzítják, így "szakért" a bekábelezett, mega-biztonságos cellájából, a börtön/bíróság szíves hozzájárulásával, na persze.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2013.02.01. 10:20:44

nem tetszik neki, ne nézze. a lényeg, h nekem tetszik, a többi nem érdekel. egy percig sem várom el, hogy igaz és hiteles legyen, amíg izgalmas és szórakoztató.

Bunny Munro 2013.02.01. 11:01:38

Szerintem is egészen gagyi a Following - egy sorozatgyilkos, aki deklaráltan sorozatgyilkos-kommandót irányít az inteneten keresztül csak ülhet a böribe, mintha piti tolvaj lenne, még csak nem is vallatják és még valószínűleg az internetre is felengedik he? Amúgy a karizmáját se értem, Purefoy k. jó volt Antoniusnak, de ebben a szerepben szerintem elbukik. Attól hogy valaki kívülről szavalja Poe-t, már mért tudná rávenni szerencsétlen nőket, hogy jól megöngyilkolják magukat, ezt nem vágom, vagy a többi szerencsétlent, hogy gyilkolásszanak helyette és belehaljanak. A melodramatikus szál meg végképp fölösleges szerintem, na mindegy
Amúgy szinte az összes sorozatgyilkosos film gagyi, kivéve talán a Henry-t www.imdb.com/title/tt0099763/?ref_=fn_al_tt_1

Flynn 2013.02.08. 02:57:56

@Lucretia/My Reflection:

Szorri a spoilerért, aszittem már mindenki látta ezeket a részeket.
A Dexterből csak egy részt néztem vhol a közepéből, valóban nem vagyok oda a sorozatgyilkosokat 'bemutató/magasztaló' sorozatokért, de itt az volt a felháborító, hogy a rendőrök milyen bénák.
Szakmámra nézve nem a bűnüldözésben dolgozom, de ennél még én is jobban csinálnám.
Ismételem: az a szánalmas, ha bármilyen filmben egy konfliktus vagy dráma nem hihetően van felépítve, hanem a folyamat nyögvenyelősen kerül a néző elé.

@Before:

Az űrben utazni nem hihetetlen (mert már többen megtették), és emiatt nem is hiteltelen.
Egy sci-fiben is lehet hüjjén összehozni egy problémát, amit aztán főhőseinknek meg kell oldani, az ugyanolyan szánalmas lenne, mint amilyen a Following.
süti beállítások módosítása