Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Bayer Zsoltnak mindegy, hogy Babits vagy Illyés

2013. január 08. 12:28 index 80 komment

A Magyar Hírlapban publikáló Bayer Zsolt mond néha méretes marhaságokat, például ezt itt ni, lehet rajta szörnyülködni, meg röhögni is, kinek milyen a vérmérséklete ugye, de az azért nagyon vicces, amikor a nagy megmondóember egyik nagy költőnket keveri a másikkal. Bayernek ma a Magya Hírlap online felületére sikerült odahányni elméje újabb gyöngyeit, kedvenc témájában, a cigánykérdésben, amibe becsúszott egy apró, de felettébb mókás baki. Ezt írta a jótollú szerző ma reggel:

b.png

Zsolti, a kiemelésében látható idézet, a „Növeli, ki elfödi a bajt”, nem Babits tollából való, hanem Illyés Gyuláéból. Egyes, leülhetsz.

Címkék: bayer szarul idéz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsaruvér 2013.01.08. 12:59:02

Ez van amikor egy pártigazolványal mindent megtehetsz!

hulyevel 2013.01.08. 13:02:59

Bayer úr, azt idézte, amikor Babits egy zebegényi kiránduláson egy vakondlyuk-betemető emer apropóján szórakoztatta művészi sétatársait. Történetesen Illyés is közöttük volt, aztán meg lenyúlta e mondatot, de Illyés a hülye, szerencsére Bayer most szólt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.08. 13:03:50

Annyira tipikus, hogy egy übermagyar pont egy ilyen banánhéylon csúszik el :-) És ő a legjobbnak tartott jobboldali újságíró. Milyen akkor a többi?

Zka77 2013.01.08. 13:07:26

@Fedor: azért a banánhély is durva volt :)

Szánalmas, hogy még csak rendes rasszizmus se jutott ennek a balfasz országnak, csak budai Villából cigányozó pártkatonák meg napiszarból szocializálódó, cigányt egyébként sose látott de azért nagyon meggyőződéses rasszista fiatalok.

kamarti 2013.01.08. 13:09:31

gondolom, a vétkesek közt cinkos aki néma akart ez lenni, csak ellapozódott a híres idézetek szótár
azért azt megnézném, ahogy a szívéhez kap, mikor rájön, kit idézget.... pedig nem is az egymondatát...

sweeney todd 2013.01.08. 13:10:27

@Zka77: én a nyóckerben lakom, semmi bajom a szomszédokkal, pedig én aztán anyázhatnék.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.01.08. 13:10:31

Ejnye Bayer Úr, egy komcsitól idézgetni? Ejnye no :)))

qwertzuiop05 2013.01.08. 13:15:52

"mond néha méretes marhaságokat"
Néha????????

Zsuzsikám 2013.01.08. 13:18:26

@Zka77: Te láttál már? Ha már ennyire átlátod a helyzetet.

kifordított nagyanyó 2013.01.08. 13:25:28

Rühellem bayert de a cigányos cikke korrekt volt és egyet lehet vele érteni.

Zka77 2013.01.08. 13:34:54

@Zsuzsikám: te érted, hogy mit írtam? Azt írtam, hogy olyan emberek, akik gyakorlatilag ugyanott élnek, mint én, tehát tudom, hogy nem lehet sokkal több negatív élményük, mint nekem, mostanság kurvanagy rasszisták lettek. Nyilvánvaló, hogy nem az élményeik miatt, hanem mert divat.
@kifordított nagyanyó: hát persze...

Zsuzsikám 2013.01.08. 13:35:45

@Zka77: Meghívlak hozzánk pár napra. Budapesttől 40 km-re lévő település. Kisváros. Kb. 8000 ember. 25-30 (egyesek szerint 40) százalékban képviselteti magát a lakosság körében a kisebbség.

Lejössz. Bemész a boltba. És hallgatod, mit beszélnek egymás között a nempesti, nemfiatal, régi értékeken szocializálódott, nemnetező, dolgos hétköznapi emberek.

És akkor mondd újra meggyőződéssel, hogy ennek a balfasz országnak mi jutott.

a nyúlon túl 2013.01.08. 13:37:41

Valóban cink. De a lényegen nem változtat:
Miért nem lehet egyszerűen olyan jogszabályt hozni, hogy:
1, Mindneki ruházata -ha a rendőr gyanúsnak ítéli- átvizsgálható.
2, Aki nem akkor vásárolta és nem kirándulni megy egy tábla szalonnával, elzárandó legyen ha kést találnak nála???
Bőrszíntől függetlenül.
Ha nincs kés, nincs késelés se. A srácok megúszták volna pár pofonnal. Ahogy Cozma is.

Zka77 2013.01.08. 13:39:51

@Zsuzsikám: komolyan nem érted. Én tökre elhiszem neked, hogy sok helyen szar a helyzet. Nem is irígylem és nem is mondom, hogy hallgasson róla bárki is. A probléma az, hogy
1) akármi van, a nyílt rasszizmus nemhogy megoldani nem fogja, de súlyosbítja a problémát
2) az ország tele van divatrasszistával, aki életében nem látott még cigányt, de úgy adja elő magát, mintha legalábbis az anyját szúrták volna le. (és kb ugyanez a történet a zsidók-antiszemitizmus terén is)

a nyúlon túl 2013.01.08. 13:46:58

@Zka77:
Az hagyján, hogy ők nem láttak romát, hanem az, hogy vezető liberális és egyéb politikusaink sem.
Attól tudnám elfogadni azt, hogy valaki joggal rasszizmust kiált, akinek a gyereke olyan osztályba jár, ahol legalább 20% roma, és az utcájában is legalább két roma család lakik, melyek közül az egyik a szomszédja. Különben HITELTELEN.

philantropos 2013.01.08. 13:51:42

A legnagyobb baj az, hogy Illyés idézett sora a Bartók című versből van. Bartók az egyik legnagyobb magyar volt, ajánlom a T. cikkírónak és a kommentelőknek összegyűjtött leveleinek olvasását! A "növeli, ki elfedi a bajt" sajnos már a jobboldalra és a jobbközépre is igaz. Kapunk onnan Gógh és Magóg mögé bújva bőven demagóg szövegeket, hasonlóan, mint a korábbi kormányoktól!

Zka77 2013.01.08. 13:52:05

@a nyúlon túl: milyen praktikus álláspont, hogy csak az beszélhessen, aki vélhetőleg rosszat fog mondani.

kamarti 2013.01.08. 13:59:20

@philantropos: nem értem, miért baj, hogy az idézet a Bartókból van?

a nyúlon túl 2013.01.08. 14:01:37

@Zka77:
Az, akinek tapasztalata van. Te miért vélelmezed, hogy ha tapasztalata van, az következésképpen "rossz"?
Akkor mit is gondolsz Te az ügyről valójában?

Zsuzsikám 2013.01.08. 14:07:43

@a nyúlon túl: Ez milyen jó válasz volt! :) A fagyi visszanyalt. :D

Nanenáné 2013.01.08. 14:19:32

@Zka77: kifordított nagyanyó: és a többieknek:
Közvetlen ismerősöm él a nyóckerben (volt Erdélyi u.), olyan házban, ahol a lakók kétharmada roma. Én is gyakran járok oda. Több mint 10 év alatt egyetlen komoly konfliktus nem volt, amit helyben a lakók nem tudtak volna lerendezni pl. tisztaság. A ház tiszta, rendezett, nyugodt, bár az ágynemű és a ruha a gangon szárad, valamint az asszonyok néha nagyobb hangerővel pletykálnak az átlagnál.
Ez konkrét tapasztalat, ha erre vágytatok!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.08. 14:24:54

No, majd a guglihuszárság megoldja a Babits-Illyés-problémát!:-]

Az a különbség egy Bayer-kaliberű faszi és egy indexes guglihuszár között, hogy egy bayer számos verset ismer, azok gyakorta eszébe is jutnak és, bizony, emberen esik meg, hogy a hasonló tartalmú sorok szerzőit össze is cserélheti. Babits "vétkesek közt cinkos aki némá"-ja és Illyés "növeli, ki elfödi a bajt"-ja tartalmilag nem áll túl távol egymástól. Bayer, pechjére, mindkettőt ismeri, így, ellentétben sokakkal, módja is volt összecserélni azokat.

nagykerek 2013.01.08. 14:26:18

Baromi jó, hogy sikerült megragadni a kérdés lényegét!

kamarti 2013.01.08. 14:28:07

@mk27soundmaster: ez ám a vaslogika! Tehát aki nem keveri össze a két örökbecsűt, az nyilván csak az egyiket ismeri... vagy azt se, hanem nyilván valami isteni sugallatra rákeresett a gugliban, hátha tévedett a nagyműveltségű nagymagyar nagypublicista...
gratula!

Secnir 2013.01.08. 14:31:00

@mk27soundmaster:
"No, majd a guglihuszárság megoldja a Babits-Illyés-problémát!:-]"

pedig nem kell. két megoldás létezik:
1. babits és illyés együtt dolgoztak, de illyés lenyúlta.
2. a megoldást a rádiókabaréban találták meg még tavaly:
"Babits Mihály: Növeli, ki elfődi a bajt!" Illyés Gyula verse.

üjjéle 2013.01.08. 14:33:00

nálunk a sparba nem tudsz bemenni akciós narancsért, mert az ajtóban állnak harmincan. egyébként nem értek egyet a bőrszín alapján való megkülönböztetéstől. már régóta pofázom, hogy szag alapján kell(ene) csoportosítani az embereket.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.01.08. 14:38:13

@mk27soundmaster: Kínzó kérdés: miből derült ki számodra hogy mindkettőt ismeri?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.08. 14:39:13

@Zka77: "azért a banánhély is durva volt"

Az még direkt lett volna (lásd még sajtóhuba), a az l és az y elütése, na az volt véletlen. Már megint gyorsabban gépeltem, mint ahogy tudok...

Zsuzsikám 2013.01.08. 14:40:11

@üjjéle: És abban az esetben, ha valaki úgy szereti a picsát, ha büdös egy kicsit, azmáá rögtön diszkriminálva lesz, mi? XD

royslade 2013.01.08. 14:42:42

Bayer "fertályóra" Zsolt

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2013.01.08. 14:44:01

Az a szép ebben a "tévesztésben", hogy amennyiben jók az információim, úgy Bayer Zsolt úr, a Fidesz ötös számú tagkönyvének Budán élő, szlovák rendszámú terepjárót vezető, s a cigányokat talán még a panelproliknál is mélyebben lenéző tulajdonosa nemcsak újságíró, de tanult szakmáját tekintve magyar-történelem szakos tanár is.

Talán csak nem itt volna az ideje utánanéznie valakinek annak a diplomának is?! Mert látva ezt a siralmas bakit, erős a gyanúm, hogy úgy ért ő a szociológiához, mint Semjén Zsolt...

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2013.01.08. 14:45:30

*Bocsánat, helyesen:

Talán csak nem itt volna az ideje utánanéznie valakinek annak a diplomának is?! Mert látva ezt a siralmas bakit, erős a gyanúm, hogy úgy ért ő a szakmájához, mint Semjén Zsolt a szociológiához...

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2013.01.08. 14:47:10

(No persze fent nevezett a szociológiának sem nagy tudora, mint ahogyan láthattuk-olvashattuk, de arról legalább diplomája sincs.)

Nagykevély 2013.01.08. 14:54:52

@Nanenáné:

Sőt az én egyik cigány szomszédom Nobel-díjas agysebész, a másik nyugalmazott uránbányász.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.08. 14:58:54

@mk27soundmaster: Csak ha valaki nem csak olvasott, hanem okos is, akkor az ilyesmit leellenőrzi, mielőtt nyomdába küldi, még ha biztos is valamennyire magában.

gébence · http://soraim.blog.hu 2013.01.08. 15:12:16

,,vétkesek közt cinkos, aki néma" ;)

Zb74 2013.01.08. 15:19:59

@Fedor: Nem tudom, ki az, aki pünkt Bayer Zsoltot tartja a legjobb jobboldali újságírónak, de bárki legyen is, elég nagyot téved. A legjobbak között én inkább Ablonczy Bálintot, Békés Mártont, Rajcsányi Gellértet, Stumpf Andrást, Techet Pétert említeném.

Žďárský 2013.01.08. 15:23:00

@Nagykevély: Hiszed vagy sem, de egykori uránbányász cigányokat bőven találhatsz a Mecsek nyugati falvaiban. Kővágószőlősön, Kővágótöttösön, Bakonyán de még Pécs-Uránvárosban is.
Azok az öregek, akik sok szolgálati idővel, jó nyugdíjjal vonulhattak vissza, amikor leállt a bányászat, jobban élnek mint sokan közülünk.
A fiatalabbak inkább züllenek, akiknek csak a munkanélküliség maradt a bánya után. De pont ez történt a magyar bányászokkal is. Lásd a kővágószőlősi Újtelepet.

juhaszvik 2013.01.08. 15:49:17

kétféle fideszest tudok most elképzelni:
1. aki egyetért vele (látens jobbikos),
2. aki egyetért vele, de erősnek tartja ahhoz, hogy nyomtatásba kerüljön.

Igazából számomra talán a legszörnyűbb az utolsó három mondat volt:
"Az állatok meg ne legyenek. Sehogyan se. Ezt kell megoldani – de azonnal és bárhogyan!"
gyengén bújtatott népirtás?

Amúgy gyanús, hogy a fidesz így akar szavazókat szerezni a jobbiktól.

Kussojjá 2013.01.08. 15:53:24

Én úgy tudom, hogy bayer zsotyó eredetileg zsidó, nem ?

juhaszvik 2013.01.08. 15:53:26

és az utolsó előtti mondat:
mandiner.hu/cikk/20121115_balog_a_kormany_elso_a_romastrategiaban

„a magyar hatóságok zéró toleranciát gyakorolnak a rasszizmussal és az antiszemitizmussal szemben”

Naaaa! 2013.01.08. 15:59:23

@Zka77:
Nem, inkább arról van szó, hogy az beszélhessen, akinek van tapasztalata, aki nem csak fényképen látott már cigányokat, hanem élővel is találkozott, és nem zenészcigányokkal, mert azokkal nincs baj, azok már rég beilleszkedtek.

De milyen érdekes, hogy te is úgy látod, hogy akinek személyes tapasztalata van a cigányokkal, az rosszat fog mondani...

@Nanenáné:
Na igen. Aztán meg a vadász sértetlenül kivágta a farkas hasából a nagymamát.
Az én történetem is pont annyira igaz, mint a tiéd.

@mk27soundmaster:
Bayer egyetlen verset sem ismer, pár versből ismer 1-1 sort, azt is rosszul. Zsótika bizony buta, mint a főd.

Mindfield 2013.01.08. 16:39:11

Juliska, Iluska, nem mindegy? Úgysem figyeltem magyar órán, csak a pénz jöjjön meg a főnök legyen vidám, hogy ma is mondtam valami ordas faszságot.

tommybravo 2013.01.08. 17:13:00

@Naaaa!: Ha valakinek pozitív tapasztalata van, az alapból nem mondhat igazat? Laktam vidéken, az utcánkban 500 méteren belül 4 cigánycsalád lakott, de sosem volt velük gondunk. Most Pesten, a hetedig került csikágójában lakom, ahol szintén elég színes a lakosság, de még csak hozzám sem szólt senki az utcán. A csövesek néha szövegelnek, de azok meg pont nem dzsipók.

NIPREDIL 2013.01.08. 18:23:02

A munkám révén sok romával találkozom. Az én gondom az, hogy hány tehetséges vagy csak átlagos gyerek kallódik el, pusztán a cigánysága miatt, mert az iskola nem csökkenti a hátrányaikat. Emberileg, társadalmilag és gazdaságilag is óriási a kár.

maskep 2013.01.08. 18:58:52

@mk27soundmaster: "No, majd a guglihuszárság megoldja a Babits-Illyés-problémát!:-]

Az a különbség egy Bayer-kaliberű faszi és egy indexes guglihuszár között, hogy egy bayer számos verset ismer, azok gyakorta eszébe is jutnak és, bizony, emberen esik meg, hogy a hasonló tartalmú sorok szerzőit össze is cserélheti."

Ez szokott lenni velem is, mikor kommentelek egy blogon. És hogy ne nézzenek hülyének, utánozom a guglihuszárokat, és megnézem, hogy jól emlékszem-e.

Mert a buta és az ostoba ember között az a különbség, hogy az utóbbi okosnak hiszi magát...

Bayer Zsoltot nem azért szeretjük, mert annyi költőt ismer (nu, hát legalább kettőt, mert annyit már összecserélt), hanem azért, mert ennek ellenére mentális tahó.

philantropos 2013.01.08. 19:10:51

@kamarti: Azért nagy baj, mert Bartók az egyik legnagyobb magyar. A róla írott Illyés vers pedig gyönyörű! Erre jön egy újságíró, aki mellesleg magyar-történelem szakos tanár (állítólag), és ilyen "alapverset" Babitsnak tulajdonít.

Ez abszolúte elfogadhatatlan, ez olyan kaliberű baklövés, mintha Bartók: Concerto - ját Zámbó Jimmynek tulajdonítaná valaki.

Még annyit: Bartók nem olyan szinten magyar, mint megélhetési politikusaink!!!!

titok84 2013.01.08. 19:32:23

Nagyon tetszik, hogy a c:c ebbe kötött bele! Egyrészt emiatt nem nagyon lehet visszalőni, másrészt a cikk tartalmán nincs mit magyarázni, a szerző önmagának ásott vele gödröt.
Konzervatív gondolkodású ember vagyok, és mélységesen felháborít az efféle primitívség. Vajon Bayer tényleg nem ismeri azt a szót, hogy 'általánosítás'? (A 'rasszizmust' nyilván nem.)
Nagyon durva.
Kicsit off: örültem volna, ha a hvg "keresztényszámlálása" is hasonló visszhangot kap. Nem tudom, belegondoltatok-e, de így kezdődött a holokauszt. (Túl sokan vannak fontos helyeken X vallásúak, számoljuk meg, írjuk össze őket.) Ijesztő, hogy megint (még mindig?) itt tartunk.

monyesz1 2013.01.08. 19:32:55

Biztosan tévedek, de szerintem a gondok forrása tényleg valahol ott van, hogy a problémák kibeszéletlenül maradnak. Legfelül van egy Véleményvezér-link: "például ezt itt ni", ahol szintén szóváteszik a politikai korrektség tabuit. Nem véletlen például, hogy az indexen az egész ügyrôl a Sport Géza rovat tudósított sportgeza.hu/boksz/2013/01/03/nyolcszor_szurtak_a_szivere_az_mtk-bokszolonak/
és innen is valahogy totálisan kimaradt az elkövetôk hovatartozása.
Nomármost ez egy öngerjesztő tendencia: az egyik oldalon a problémákat egyre inkább megpróbálják elhallgatni, a másik oldalon pedig egyre hangosabban kiabálnak, míg egyszer csak a megengedhetetlenig mennek el a nagy figyelemfehívásban.

titok84 2013.01.08. 20:41:44

monyesz1 -- ebben sok igazság van, jelenleg két szélsőség van Magyarországon. Sajnos a liberálisok viselkedése e témában éppoly káros, mint a szélsőjobbé.

petya.apukaja 2013.01.08. 21:08:19

@titok84: a szambol vetted ki a szot.

kutya vacsorája 2013.01.08. 21:52:38

@a nyúlon túl: szoktam mondani, h.vegyes lakosságú faluban élek. zéró gondom van a cigányokkal. a legkreténebb környékbeli olyan fehér mint a hó, kb. tíz perce anyáztunk egymással egy kiadósat. (ráadásul a helyi polgári kör alapítója, de ez mellékes is.) mi a tanulság? az hogy nincsen tanulság. meg az, hogy amikor ezt írom, nem először, nincsen rá válasz. pedig a te elméleted, ti.költözzön minden embervédő cigányok közé, meglehetősen népszerű. de szerintem leginkább olyan környékeken, ahol mutatóban sincsen roma. magyarul manipulálnak minket mindannyiunkat. a rózsadombi (b.zs.esetében solymári)fajvédők.
@titok84: a hvg-ben nem volt keresztényszámlálás. ha arra gondolsz, sztem arra, amikor a tanfelügyelők előéletét foglalták kis táblázatba. az érintettek saját büszke közlése alapján mellékesen. ha volna 1 is, aki a lauderban tanít vagy a buddhista főiskolán, akkor ő is ott volna. csakhogy nincsen ilyen; hogy ebből következik-e bármi is, rád bízom eldönteni. (ráadásul bármely vallás hívének lenni választás eredménye, míg cigánynak - akármilyen fajúnak - születni kell, ezért a két dolog eleve bajosan mosandó össze szvsz.)

Naaaa! 2013.01.08. 22:12:42

@tommybravo:
Na ja, végül is Dániel is simogatta az oroszlánokat (márpedig ez is tutira igaz, mert a Biblia írja), tehát az oroszlánok kezes, szelíd állatok. Nyilván.

@kutya vacsorája:
"egyes lakosságú faluban élek. zéró gondom van a cigányokkal"

Majd lesz.
Még ha csak az a 2 van is belőlük, akikre hivatkozol.

Naaaa! 2013.01.08. 22:15:13

@kutya vacsorája:
Na igen, és ha már cigánynak születtél, akkor okvetlenül meg kell ölnöd valakit, nincs választásod.

Legyen az Szögi Lajos, Marian Cozma vagy Bándy Kata.
De legalábbis meg kell késelned valakit egy békésen vécéző társaságból.

titok84 2013.01.08. 22:16:00

@kutya vacsorája:
Maradjunk a tényeknél: a HVG közölte azoknak a tanfelügyelőknek a nevét, akik valamikor valamilyen felekezeti iskolában tanítottak, esetleg egyházi, gyülekezeti kórusban (!!!) szolgáltak, szolgálnak.
Ez alapján kiderült, hogy a tankerületi vezetők 7,8%-ának van ilyen "priusza".
Kérlek, írd le, ez miben különbözik attól, amikor a zsidókról közölték, hogy a lakosságarányhoz képest túl nagy számban vannak ott a hivatalok, intézmények vezetésében.
(Sokat gondolkodtam, leírjam-e, de azt hiszem, olyan típus vagy, akivel lehet értelmesen beszélgetni, Te sem indulatból írtál, nem fogod félreérteni: 1. a 7,8%-kal a keresztények jócskán alulreprezentáltak.
2. Ebbe a százalékosdiba, listázásba NEM SZABAD belemenni. Se a zsidókat, se a keresztényeket, se a buddhistákat ne listázzák, semmilyen pozícióban! Az, hogy kinek milyen párt- vagy üzleti kapcsolatai vannak, nyilvánosságra kerülhet, erről írjanak oknyomozó riportot, ez az újságírók dolga. De a "kereszténylista" teljesen más. Pont olyan, mint a zsidólista. Egyszerre felháborító és ijesztő.
Azt gondolom, ezt a HVG is tudja, nem véletlenül jöttek elő később a napjaink keresztényüldözéséről szóló cikkel. Baklövés volt, amit súlyosbított a magyarázkodás, az elhallgatás.

[smirgli] · http://smirgli.blog.hu/ 2013.01.08. 22:17:08

@monyesz1:
el sem tudom mondani, mennyire egyetértek. főiskolán egy szociológia szóbeli vizsgán évekkel ezelőtt szóba került ez a téma, és a tanár úrral pontosan a cigányokkal kapcsolatos felszín alatti feszültségről beszélgettünk a vizsga végére. (túl jól ment az anyag, és kíváncsi volt, hogy mennyire vagyok tájékozott). Arra jutottunk, hogy ez rosszabb, mintha konzekvensen elkezdenénk kezelni a problémát, mert komoly következményei vannak, ha a társadalom általánosnak mondható véleményét a média és az aktuális trendek megpróbálják oda nem illő érvrendszer mentén feltűnően eltussolni. rá egy évre a cigánygyilkosok után nyomozott a titkosszolgálat.

normális emberként kívánom, hogy elő ne forduljon ilyen még egyszer, de elgondolkodtató, hogy ha nem beszélünk egy létező problémáról -sőt, azokat töröljük a közéletből, akik nem "megfelelő" véleményt formálnak meg a cigánykérdésről-, az hova vezet. ez szerintem százszor diktatórikusabb felfogás, mint amit a média manapság sokkal kisebb súlyú témákkal kapcsolatban a kormánnyal szemben kritikaként felhoz. vegyük már észre, hogy együtt kell élnünk, és ha a többségnek nem tetszik egy viselkedésforma, de kényszerítik rá, hogy elviselje, az nagyon komoly probléma.

narmer 2013.01.08. 23:09:42

@Fedor: Nyugodj bele, hogy nem olyanok mint amilyennek te szeretnéd láttatni őket.Sőt, azt is tudják hogy írják a papagájt meg a muszájt, a banánhéjról nem is szólva.Bayer pedig meglehetősen olvasott és művelt pasas, az hogy itt kapott egy rövidzárlatot nem jelent semmit.

tintamin 2013.01.08. 23:48:56

Zsolti még nem találkozott testközelből cigánnyal. Csak a Megasztár-Xfaktor-Cozma-vonal jutott neki 200centis LED-tévéjén.
Így tényleg szörnyű, és szélsőséges a látásmód.

Prézli Péter (törölt) 2013.01.09. 00:53:11

bárkitől, bármitől függetlenül, ki nem tévesztett még el idézetet?
Mit is mondá Jézus?
- Az vesse rá az első követ...
Már ha ismered...
Megéri ennyi megjegyzés, vita, idétlen megjegyzés?

reccs 2013.01.09. 05:52:59

@Naaaa!: Maradjunk abban, hogy te nem laktál életedben cigányok közelében, legfeljebb a kocsog.infon olvastál róluk.

kovego 2013.01.09. 08:33:05

@sweeney todd: idézet egy cigány asszonytól: "mert az állat sem szarik bele a fészkébe"

magyarul a cigányok nem a szomszédokat b@szogatják...

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2013.01.09. 09:40:15

@Paul James Bhear:

bárkitől, bármitől függetlenül, ki nem tévesztett még el idézetet?
Mit is mondá Mózes?
- Az vesse rá az első követ...

Balt 2013.01.09. 09:45:17

@csizsikpizsik _Tito veled vagyunk!: Na hallod, Bayer ELTE TFK-n végzett irodalomtanár. (Jelentsen ez bármit is ma. Vagy akkor.)

2013.01.09. 09:54:02

@philantropos:
Azért ez a Babits-Zámbó párhuzam nekem erős.
Amúgy értelek, persze. :-)

kemény keleti kommentelő 2013.01.09. 10:13:37

Bayer teszteli a ballibsi médiát, mint Pokorny a balneológiával.

2013.01.09. 10:51:29

@tulok ex betonputtó:
Persze, de "Aki korpa közé keveredik..." (mondá Jézus)az ne csodálkozzon, ha csámcsogást hall.

Szintén bárkitől függetlenül.

philantropos 2013.01.09. 11:08:59

@Pandit: Bocsáss meg, de én BARTÓK-Zámbó Jimmy párhuzamot írtam! Kérlek, ne ess ugyanabba a hibába, mint Bayer Zsolt.

philantropos 2013.01.09. 11:12:13

@tulok ex betonputtó:
Természetesen téveszthet bárki, de szerintem egy irodalomtanárnak - aki pláne újságíró - kutya kötelessége LENNE leellenőrizni, hogy nem téved-e. Nekem volt egy professzorom, 92 évesen fejből idézett latinul, görögül, és a modern nyelveken-soha nem tévesztve. Hatalmas tekintélye volt előttünk, mert sokszor ellenőriztük, nem téveszt-e!

Yasashi Tanuki 2013.01.09. 11:52:30

Jellemző a honi újságírásra, hogy ha nem tudnak mit kezdeni egy ténnyel akkor az azt közlő vélt vagy valós fogyatékosságait pécézik ki, hogy így diszkreditálják a közölt tartalmat.

@Nanenáné: Tény, hogy vannak sokan, akik cigány környéken laknak és soha nem éri őket atrocitás, de a nagy gond az, hogy ha összejön valamilyen, gyakorlatilag BÁRMILYEN konfliktus abból nagyon könnyen lehet súlyos testi sértés esetleg gyilkosság.
Ami szilveszterkor történt nagyon jól illusztrálja a cigányok viselkedésmódját, gyakorlatilag bármilyen vélt vagy valós sérelemért, függetlenül annak a súlyától leszúrhatnak bárkit. Saját élmény, hogy egy fővárosi bolhapiacon egy cigány elővette a kését azért mert érzése szerint a terhes feleségét meglökték. Ha mindez cigány környéken történik összecsődül a tömeg mert nagy a család, mindenki mindenkinek rokona és az 50+ emberből biztos lesz egy aki a "vétkest" földre küldi, a többiek pedig összetartásból megrugdossák a fejét, ahogy ez Olaszliszkán is történt. Ebben nagyon igaza van BZs-nak, hogy az ilyen gyilkosságokat és erőszakos fellépéseket úgy meg kell torolni, hogy elmenjen a kedvük tőle egy életre, mert a jelenlegi törvénykezési gyakorlat szerint az a néhány év börtön csak arra jó, hogy menő sávót csináljon a gazemberekből a telepen.

Szentpeter 2013.01.09. 12:09:28

Ki cáfolta Bayer vádjait ?

Tehát hogy egyes cigányok életvitelszerűen késsel járnak szórakozni ?

Szeretném ha ezt az ujságírók ( ez lenne mondjuk a feladat ) körbejárnák a témát, persze nem egy irodából..

Felkeresnek 20-30 szórakozóhelyet és a tulajdonosokat kérdezik, van cigánybűnözés vagy nincs ?

Nanenáné 2013.01.09. 12:16:27

@Szentpeter: Elmúltam 60, és 10 éves korom óta nem voltam utcán bicska nélkül, és most kell megtudnom, hogy egyes cigány vagyok! Mert természetesen szórakozni is bicskával jártam, életvitelszerűen!

Szentpeter 2013.01.09. 12:26:49

@Nanenáné:

Szerinted mit jelent az a szó hogy általánosítás ?
Abban nem szerepel mindenki..
De abban biztos lehetsz hogy általánosságban a cigánynak az a szórakozás ha bunyózik, vagy kötekedik...

Én sokáig éltem a nyóckerben, a Rákoczi téren, a saját benyomásaim az hogy a cigányoknál nem létezik olyan hogy törvény, vagy erkölcs...

Van kivétel, az szinte mindig van...
De a kivétel csak a szabályt erősíti...

Nanenáné 2013.01.09. 12:33:10

@Szentpeter: én elég sok pl. futballhuligánt láttam, akinek "általánosságban ... az a szórakozás ha bunyózik, vagy kötekedik..."!
Ezek jobbára Jobbikosok és cigánygyűlölők. Lásd még cigánygyilkosságok!
Ez kivétel, vagy szabály? És mit erősít?

Szentpeter 2013.01.09. 12:36:54

@Nanenáné:

A futballhuligán az is gyüjtőszó, és általánosságban minden klub üldözi őket..
Oda például nem vihetsz be kést... de ha akarsz bármikor bunyózol, vagy hazafelé szétszedhetsz akár egy metró szerelvényt is...

Viszont én is szurkoló vagyok, ritkán meccsekre is járok, még sem vagyok huligán..

De elfogadom hogy a legtöbben bunyózni mennek ki...

Nanenáné 2013.01.09. 13:13:28

@Szentpeter: Csak azt szerettem volna tisztázni, hogy egy magyar zászlókat lengetőm "Ria-ria, hungária"-zó, "mocskos zsidó"-zó, randalírozó tömeg az utcán, a magyarokra jellemző, vagy ők a kivételek? Mert én úgy látom, hogy a rendőrség velük szemben igen elnéző, tehetetlen. Vajon miért? Lásd még: focimeccsek, ellentüntetések stb.

MajinBoo 2013.01.09. 23:02:21

Én ezt nem értem.
Remélem valaki megsimogatta a kis buksidat, mikor sikerült rágúgliznod minden idézetre a cikkben, és felcsillant az értelmet halványan sugárzó szemed, hogy találtál egy helytelen forrásmegjelelölést.
"Gratulálok Öcskös, lehet ez lesz a kiugrási pont, és a pincéből felköltözhetsz a földszintre."
Mindazonáltal az összes Bayer sírásó kiskuktának ajánlom szíves figyelmébe, az éjfél előtt induló utolsó 99-es BKV buszra való nagymellényű felszállást. Határ út - Blaha (úgyis ott laksz) Aztán fröcsögd ki újra ezt a szar talpnyaló firkálmány cikket.

Panelproli 2013.01.10. 15:19:32

@monyesz1
@titok84
Magam is tapasztalom az említett két szélsőséges nézetet.
Az egyik szerint ne beszéljünk a létező problémákról, a másik szerint rendezzünk módszeres irtást!
17 éves keresztfiam meséli rengeteg (nem cigány) osztálytársa jár késsel. Egyre nagyobb divat ez a fiatalok körében, amivel szeretnek dicsekedni is. 17 évesen sokuknak még nincs megfelelő felelősség érzete, ezért aztán gondolkodás nélkül a szallonnázóval intézik konfliktusaik egy részét.
Lányom általános iskolájába menve egy 7-ik osztályos cigány srácot hallottam, amint dicsekedve meséli a többieknek, nála bizony kés van.
Az olaszliszkai esettel nagyjából egy időben Kőbányán kb.30 cigány kaszabolta össze az egyik jétékterem és biliárd szalon portását. A végkifejletet sajnos láttam, mivel az ablakom éppen arra a részre nyílik.
Naplóban keleti Andrea készített volna riportot velem, de mivel az arcomat érthető okokból nem akartam közszemlére tenni, így elállt a kaszabolás tényszerű közlésétől.
A rendőrségen sem voltak közlékenyek ebben az ügyben.
Éjszakánként egy szórakozóhelyen portázom. Sok kést veszünk el fiataloktól, nem mind cigány. Sok fiatallal van baj, néhányuk hamar távozik a helyről, nem mind cigány.
De mielőtt bárki könnyekig hatódna, azért elmesélem, nagy részük cigány.
És már ha másért nem, hát önvédelemből is általánosítok, tudom melyik csoporttól kell tartanom, mert szeretnék reggel hazajutni egészben.
Hatvani diszkóban egy Holland turista okozott bajt. És még vagy 8-szor a cigányok.
Mi ebben a tanulság? Nincs tanulság!
Én az arányokra hívnám fel a figyelmet.
Sokkal többször van erőszakos jelleg a cigányok konfliktus kezelésében.
Ha én nem jutok be a wc-be időben, legfeljebb behugyozok, de még akkor sem rántok kést. Soha!
Ha látok egy cigány társaságot, tudom van néhányuknál kés. Más esetekben egy társaságot látva nem ez az első gondolatom.
Nem az újságokban olvastam, nem a tévében láttam, saját tapasztalat.
Én a cigányok helyében azokat a cigányokat agyba főbe verném, akik miatt az emberek többsége úgy gondolja a cigányok nagy része bűnöző. Ehelyett mit tesznek?
Egymást túlharsogva kiabálják, hogy bizony ők most az elnyomott kisebbség. És sokszor védik azt aki nem törvénytisztelő és nem becsületes állampolgárként éli az életét!
Valóban vétkesek közt cinkos aki néma -vagy hangosan kiabál, hogy ne legyen hallható az igazság.
Egyetértek [smirgli]-vel! Ha ránk erőltetik a médiumok a saját véleményüket és nem beszélhetünk nyíltan és persze őszintén gyűlölet nélkül a problémáról, akkor előbb utóbb mi gerjesztjük az általunk elítélt erőszakot.
Mert lehet minden ember egyforma.
Társadalmilag azért vannak jelentős különbségek és ezt illene kezelni.
süti beállítások módosítása