Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Túl lehet élni egy légikatasztrófát?

2012. október 10. 16:30 sixx 4 komment

Zsigeri válaszunk az, hogy lehet a frászt, ha egyszer egy olyan nagy fémtárgy, mint egy utasszállító leesik rohadt magasról, azután csak a sírás marad, mármint a rokonok részéről. A Discovery Kíváncsiság (Curiosity) című műsorának másfél órás különkiadása azt mutatja meg, mi történik a gépben akkor, amikor (szó szerint) beüt a krach.

8070906589_8ec3592340_k.jpeg

A készítők eredetileg pont olyan epizódnak szánták ezt is, mint az összes többit, de aztán rájöttek, hogy a "hamarabb megy-e ki az egér a labirintusból, ha befüveztetjük?" témakörnél azért ez jóval nagyobb szabású, így négy évet, egy talicskányi lóvét és egy 300 fős stáb munkáját öltek bele a sztoriba, aminek az lett a vége, hogy egy repülőgépet belevezettek a földbe.

Az október 18-án este tíztől látható dokumentumfilmből kiderül, hogyan szerelték fel a repülőt, milyen műszerekkel mérték a becsapódás mindenféle paraméterét, és eleve, hogyan sikerült lefilmezni ezt a nem mindennapi kalandot, amilyet eddig még egyetlen tévétársaság sem vállat be. 21 kamerával forgatták, ahogy a 188 fős gép felemelkedik, majd repül egy kicsit, és becsapódik a földbe a mexikói Sonora-sivatagban.

A műsorból elméletileg az is kiderül, hova érdemes ülni a gépen, ha nagyon paranoiások lennék, érdemes-e magzatpózban rettegni az utolsó pillanatokban is (ahelyett, hogy elszívnánk egy cigit) illetve az, hogy a tervezés során mennyire figyelnek oda a mérnökök a rakomány (értsd: az emberek) testi épségére. Ezeket persze senki ne vegye komolyan, hiszen ahány légikatasztrófa, annyi szituáció, kizárt, hogy legyen a légiközlekedésnek egy Lola-T-s autóskártya erősségű szuperül elhelyezett ülése, amiben nem lehet meghalni. Jó, azt persze én is meg akarom nézni, ahogy a töréstesztekhez használt bábuk szanaszét szakadnak az utastérben, és igen, figyelni fogom, hogy a 24B vagy a 18C a tutibb.

Ilyen kísérletet a NASA 1984-ben már végzett, azóta viszont ez az első eset, hogy megpróbálkozzon vele valaki.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gadori 2012.10.10. 18:12:33

Biztosan megnézem!

K.Tomoceusz 2012.10.10. 21:39:06

Ez nem igazi becsapódás. A vidcsin jól látható, hogy a gép 3 fokos szögben, 140 uszkve 160 csomós sebességgel, 25 fokra állított fékszárnyakkal közelít a földhöz. Szabályos leszállás, kisérleti jelleggel bele a sivatagi homok közepébe. Ha szarrá törik a gép, rá kell fogni a jegesedésre.

66th Zealot platoon 2012.10.11. 01:14:35

Hat ebbol sok kovetkeztetest nem lehet levonni, kb ez tortenne egy szarul sikerult kenyszerleszallas kozben.
Viszont ha pl. a sebesseget vesztett gep, ateses utan, egy lapos dugohuzoba zuhanva,(volt mar jo nehany pelda) azert nem pont igy erne foldet. Ugyhogy hatul ulni csak a filmben lathato esetben "biztonsagos".

jpmjpm 2012.10.11. 16:57:51

600ft/m helyett 2000ft/m a süllyedése a gépnek. szándékosan nem akarták annyira megtörni, hogy kigyulladjon. mert akkor semmilyen adatuk nem maradt volna a gépről. több kamera vette a becsapódást belülről. elhelyeztek tesztbábúkat is, hogy vizsgálják a helyes testtartást és az bábúkra ható erőket.

szóval nem cak simán a földbe akarták állítani, hanem azt vizsgálták, hogy a túlélhető baleseteknél milyen erők hatnak és hogy viselkedik a gép.