A franciaországi Cannes-ban miután lement az Oscar-gálát idéző, puccos, vörös szőnyeges Aranypálma-díjátadó, a legjobb reklámgrafikusok és marketingesek is versenyt, szakmai fejtágítót és bulikat szerveznek maguknak. És persze ugyanúgy lerészegednek a pálmafák árnyékában, mint a celebek. Amíg az Index kiküldött tudósítója medencés grillpartikon szövögette kapcsolati hálóját, két magyar reklámipari szakmunkás a hazai győzelmük után (lásd itt) a vért izzadva próbált meg kreatív kampányt kanyarítani a kötelező gyermekoltások fontossága köré. Oroszlános díjat ugyan nem nyertek, de a Long Day Long Week blogon folyamatosan posztoltak fotókat és hangulatjelentéseket az újságírókéhoz képest jóval kevésbé Félelem és reszketés Las Vegasban-stílusú útjukról.
A Cannes Lions hivatalos hazai képviselője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége idén a Mito reklámügynökség két munkatársát, a dizájner Kövesházi Dániel és Marosi Gergely copywritert küldte ki a Cannes Lionsra Cyber kategóriában. A páros korábban az FHB-nek és a Vaterának is gyártott már reklámkampányt, de persze egyiküknek sem wacom tábla volt a jele az óvodában, teljesen véletlenül csöppentek a dizájner világba. „A gimi alatt még úgy volt, hogy programozónak fogok tanulni. Harmadikban viszont kipróbáltam a Photoshopot és egy haverom szerzett egy honlapdizájnoló melót is. Sok pozitív visszajelzést kaptam, ezért jobban beleástam magam” - mesélte Kövesházi, aki ma már a DesignPirates blog társszerkesztője.
„Szövegíró vagyok a Mitónál, de ez nem azt jelenti, hogy egész nap vicces-rímes szövegeket gyártok” – mondta Marosi Gergő, aki szintén jókor volt jó helyen, aztán csak sodródott az eseményekkel: a Corvinuson szervezett rendezvényeket, megnyerte a Vodafone és a Kreatív közös diákreklámversenyét, aztán írt az egyik zsűritagnak, aki Vodafone online ügynökségénél, a Mitónál volt kreatív igazgató, hogy van-e valami gyakornoki lehetőség. „Elkezdtem dolgozni, és nagyon jól alakult, mert nem az volt, hogy jó, akkor itt van ez a gyakornok, főzzön kávét, vagy menjen le a boltba, hanem rögtön az elején minden fontos munkába bevontak" - mondta Marosi, aki végül a Mitónál ragadt: egy hónap próbaidő után felvették főállásba.
Kövesházi és Marosi csak fejben tudtak gyúrni a kinti feladatokra: az elmúlt 5 év cannes-i témái ugyanis mindig a súlyos társadalmi problémák (afrikai vízhiány, erdőtüzek, szudáni gyerekkatonák, AIDS, stb.) voltak. Igazuk lett, mivel idén a Bill and Melinda Gates alapítvány a gyerekkori oltások fontosságát akarta hangsúlyozni. A témát este 8-kor kapták meg, reggelig agyalhattak rajta, aztán az ottani gépeken kellett összerakniuk este 8-ig egy kampányt.
A két Mito-munkás az oltások fontosságát egy extrém morbid, éppen ezért figyelemfelkeltő Facebook-kampánnyal tolta volna az emberek arcába: Afrikában minden ötödik gyerek meghal, mert nem kap oltást, de ez a nyugati civilizáció fiait és lányait teljességgel hidegen hagyja. Épp ezért a kampányban a Facebook-felhasználók arról kaptak volna értesítést, hogy minden ötödik barátjuk kitörlődött a Facebookról, mivel már nem is él: 2 évesen meghaltak, mert nem kapták meg a védőoltásokat
saks 2012.07.05. 12:38:14
dr. Ez is csak egy nick 2012.07.05. 18:32:26
"aki Vodafone online ügynökségének, a Mito kreatív igazgatója volt"
Az a szomorú, hogy ilyen fogalmazáskészséggel és nyelvérzékkel emberek publikálási lehetőséget kapnak...
(Az még szomorúbb, hogy ezért fizetnek is nekik. Kb. mintha az autószerelő nem tudná, merre kell meghúzni a kerékcsavart, és hagyná lazán.)
stuffmonger 2012.07.05. 19:05:11
kissss 2012.07.05. 19:20:35
Két magyar, -trendek után futkosó, azokat másoló- reklámipari szakmunkás. Így pontosabb a meghatározás.
suhanyc 2012.07.05. 19:38:32
milu vagyok:) 2012.07.05. 20:01:30
eöeöe 2012.07.05. 21:52:31
pricspracspucs 2012.07.05. 22:18:27
Okos kritikusok, Ti miért nem kaptátok meg ezt a kihívást???
Hja kérem, nem jutottatok ki:D
Prophet 2012.07.06. 00:19:21
Nincs még nicked 2012.07.06. 07:24:49
És ez: 'A franciaországi Cannes-ban miután lement az Oscar-gálát idéző, puccos, vörös szőnyeges Aranypálma-díjátadó' ...
Már örül az ember, ha minden ötödik mondat megússza értelmezhető szerkezettel a firkászkókler-járványt. Pedig az ellen is lenne oltás.