Kedden leadták versenymunkájukat a Cannes Lions reklámverseny ifjúsági szekciójának cyber-kategóriájában induló magyar kreatívok. A már egy ideje általunk is figyelemmel követett Mito kétfős csapata, Marosi Gergő és Kövesházi Dániel blogjuk tanúsága alapján tegnapelőtt kapta meg a versenybriefet, melynek kidolgozására 24 óra állt rendelkezésükre. A briefet a Microsoft-alapító karitatív alapítványa, a Bill & Melinda Gates Foundation biztosította. Az alapítvány azzal bízta meg a Young Lions díjra pályázó csapatokat, hogy csináljanak egy bannert a gyermekoltásokat népszerűsítő kampányukra. Az öt éven aluli gyermekek oltatása főleg Afrikában problémás, ezért elsősorban az ottaniak mozgósítására kellett koncentrálni.
A versenymunkát teljes egészében nem hozták még nyilvánosságra, de azt lehet tudni, hogy a banner a sokkoló tényeket facebook-nyelven tálalja, azaz a célközönség profilján a barátai egyötödének törléséről szóló üzenettel tudatosították volna a veszély mértékét, és így bírták volna sharelésre az embereket. Szerda este a verseny végeredménye is kiderült, a lengyel csapat lett az első, finn a második, és olasz a harmadik, a magyarok nem kaptak helyezést – azonban elmondásuk szerint egyáltalán nem érzik magukat csalódottnak. Az általunk telefonon megkeresett Kövesházi Dani kissé fáradt hangon azt mondta, hogy a feszes program ellenére is nagyon jól érzik magukat, az esemény szervezése nagyon profi, a hangulat kiváló, és a rivális külföldi kreatívokkal is príma kapcsolatot alakítottak ki.