Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megszívatta a youtube a magyar médiát

Hatásvadászat

2012. január 16. 17:00 barb 119 komment

Pandacsöki nevű kommentelőnk vette észre a TV2 óriási hibáját a ma reggeli Mokkában (ezúton is köszönjük neki).

Az olasz hajószerencsétlenségről szóló riportjukban (00:38 percnél) bemutatnak egy felvételt, miközben az hangzik el, hogy "a Costa Concordia belülről a baleset utáni pillanatokban, a hajó ekkor kezdett az oldalára borulni, a székek és az asztalok elszabadultak, és sokan az utasok közül sem tudtak megkapaszkodni".

Szemfüles kommentelőnk azonban emlékezett rá, hogy látta már ezeket a felvételeket valahol, és szerencsére meg is találta a youtube-on. Az eredeti felvétel nem a Costa Concordián készült, hanem a P&O fedélzetén 2008 júliusában Új-Zéland partjainál.

Az összeállítás egyébként ugyanígy lement már vasárnap este a Tényekben is. A szomorú az egészben az, hogy ha narrációként azt mondták volna, hogy "ilyen lehetett a Costa Concordia belülről..." pont ugyanilyen hatásos lett volna, most viszont csúnyán lebuktak. Csakúgy mint a mezőőr-ügyben, ugye emlékszünk még?

Koltay Tamást, a TV2 szóvivőjét egyelőre nem sikerült elérnünk.

Update: Végül mégis sikerült elérnünk Koltayt, aki a következő közleményt küldte:

"Szerkesztési hiba történt a Tényekben. A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot, amit a feltöltés dátuma alapján a Costa Concordián készült felvételnek vélt. A megtévesztő dátumozás más csatornák hírműsorait is félrevezette, akik szintén használták a képsorokat a tragédiáról szóló anyagukhoz. A Reggeli Tényekben már korrigáltuk a hibát, ám a Mokka sajnos az esti adásból emelte át az anyagot. Elnézést kérünk a nézőktől a hibáért – mondta Koltay Tamás, a TV2 szóvivője."

Update2: a nol.hu szerint ugyanezt a videót a hirado.hu is felhasználta, a Gázoltak a bútorok url-t viselő anyagban a felvételt később kicserélték egy képgalériára, majd levették a videótárukból is. A félnyolcas Híradóba viszont nem került bele.

Címkék: tv tv2 tények mokka

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akyyy 2012.01.16. 17:44:59

valamelyik nap akartam rákeresni hátha van belső felvétel a borulásról vagy valamiről, és ugyanez a videó volt fent youtuben, aznapi dátum feltöltéssel. gondolom a tények is meglelte, és nem sejtette hogy az bizony egy régebbi felvétel.

Leadfoot 2012.01.16. 17:46:28

"hanem a P&O fedélzetén"

A P&O egy hajózási vállalat, nem a hajó neve.

Azon meg sem lepődök, hogy a TV2 hazudik. Pl. mikor külföldiek nyilatkoznak, a hangalámondás legtöbbször köszönőviszonyban sincs az eredeti dumával.

Ezzel a szerencsétlen hajóbalesettel kapcsolatban azon dühöngtem még (egy kicsit), hogy rögtön minden fos csatorna elkezdett "titanikozni". Persze, ha egy hajóval valami gáz van, az _biztos_ olyan, hiszen látták a filmben...

KóserKároly 2012.01.16. 17:48:35

az m1 vagy/és hírtv híradójában is ez ment le (már nem emlékszem melyik, mindkettőt láttam)

frikazojd · http://kocs.ma 2012.01.16. 17:50:54

Engem ez annyiban erint, hogy a postban szereplo mindket hajon a mi rendszerunket hasznaltak.

Lengabor 2012.01.16. 17:51:27

100 éves évforduló alkalmából nem épp így kellene "megemlékezni" a Titanicról. Isten nyugosztalja az áldozatokat. A TV2 esetében pedig nem tudnak meglepetést okozni. Azt hiszem az új díszletek beharangozásánál emlegetett "magas minőségű tartalom" alatt erre és ehhez hasonló dolgokra, tájékoztatásra gondoltak.

KaPé 2012.01.16. 17:56:06

A kertévéket néző droidnak olyan mindegy. Akár minden nap levetíthetik neki ugyanazt, úgyse veszi észre.

bobbbi 2012.01.16. 18:09:45

nem a hajózás, de tv2 és mokka és ma reggel.
a golden globe kapcsán is volt beszélgetés és az egyik meghívott Dudás Viktor (Vox magazin főszerk) volt m szakértő. egy szakértőtől pedig elvárom h tényleg szakértő legyen. de DV azt bírta mondani George Clooney új rendezése kapcsán h hasonlóan politikai töltetű ez is m az előző rendezése a good night, and good luck. ami nem igaz. elég csak megnézni a wiki-t v az imdb-t. szal DV a Leatherheads című Clooney rendezést egyszerűen negligálta.

Hertelendi 2012.01.16. 18:16:59

A Viki is itt szokott megnyilvánulni és ha neki lehet hazudni, akkor a TV2-nek is lehet:)

Bisi 2012.01.16. 18:20:01

Roger kapitányt kéne megkérdezni mi is történt pontosan.

flippant 2012.01.16. 18:21:10

@KaPé: Ja, ha a Titanicból nyomtak volna be egy filmjelenetet, ezek a birkák azt is beszopták volna

KékFény6 2012.01.16. 18:26:37

@Leadfoot: A hangalámondást a BagiNacsa szokta jól parodizálni: "Látta a katasztrófát?" "No. I was not there." (Alámondás: Igen, ott álltam a közelben.)
:)

Inimma 2012.01.16. 18:36:02

Ti tényleg azt hittétek csak a valóságshowkban csalnak a tv2-n?

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2012.01.16. 18:36:58

szenzációhajhász faszkalapok

dr.Brendon maci 2012.01.16. 18:39:39

Azért grat pandacsökinek (ezt nicket ! :D) ,hogy észrevette.

Leadfoot 2012.01.16. 18:43:27

@Bisi: Ha repülőn lettek volna, májuselsejéznek. :-)

Hpisti 2012.01.16. 18:46:47

@Bisi: Roger kapitány éppen tíz négynél másol.

rianna 2012.01.16. 18:47:27

ne higyjétek, hogy nincs ennél lejjebb:). Tavaly vmelyik repülőkatasztrófa kapcsán (nem a szmolenszki, de dög vagyok utánanézni) az egyik román tévében a Lost-ból adtak le részleteket. Teljesen tudatosan és szántszándékkal, hiszen ezt nem lehetett eltéveszteni.

sramenzikarbonát 2012.01.16. 18:47:49

Örülök, hogy Ti is figyeltek. Amikor elindult a magánnyugdíj-pénztárak körüli mizéria, HÓNAPOKIG, NAPONTA TÖBBSZÖR is bevágtak egy ősz hajú, ballonkabátos embert, ahogy a banki ablaknál "ügyintéz". Ha nem jelent meg a faszi 200szor, akkor egyszer sem.

Secnir 2012.01.16. 18:48:39

@frikazojd:
"Engem ez annyiban erint, hogy a postban szereplo mindket hajon a mi rendszerunket hasznaltak."

milyen rendszer? mélységmérő és navigáló?

Joe84 2012.01.16. 18:55:04

Ezt már eddig is tudtuk a TV2-ről, hogy gyakran hazudik, aki az ő híradójukból próbál hiteles információkhoz jutni, az meg is érdemli, hogy hülyeségekkel tömjék a fejét.

Macskond 2012.01.16. 19:02:22

Nem értem én ezt hogy egy 128MrdFt-os hajón hogy nincs valami mega-gigaszuper vinnyogó rendszer ami előre halálba vinnyogja őket ha nem lesz jó a mélység?? Ez szerintem ma már nem egy csúcstechnika, pláne egy ekkora hajón. Még a repülőkön is van collision detektor !

Rollende Landstrasse 2012.01.16. 19:03:43

De miért titanicoztak? Ha már filmes hatásvadászat, akkor inkább Poseidon.

Mc Master 2012.01.16. 19:09:30

Való igaz, a mezőőr esete volt a legfájóbb, most itt van ez is... De volt még az a naplós ügy is, amikor hirtelen "sokan szavaztak".

És nem csak a Bagi-Nacsa paródia ül, hanem a mirigyes "Ez itt a Fiktív..." is.

Azt meg már régen tudjuk, hogy a "Tényekkel" vitatkozni nem lehet, mert azok makacs dolgok. :D

Ilyenkor hol van a médiahatóság? Mert valami rapper miatt tavaly(előtt?) nagyon ki tudtak akadni. Ez meg smafu? Hiba történt. Az. Akkor máris lehet motiválni őket, hogy máskor ne történjen!

Jóccakát!

Önjáró Talajgyalu 2012.01.16. 19:13:26

@TV2
"A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot, amit a feltöltés dátuma alapján a Costa Concordián készült felvételnek vélt."

És bocs, de a neten talált anyag, az csak így szembe jött, és felhasználjátok, mert azt lehet? Gondolom a felvétel feltöltője nem lett megkérdezve, let alone a tulajdonosa, ezek alapján, mert akkor egyből kiderült volna, hogy mivan... Közben ha a ti műsoraitok tölti fel valaki, azt meg jól letiltatjátok, hiszen az a tietek!? Pofátlan médiagecik-e vagytok?

Thrasher 2012.01.16. 19:14:05

@Leadfoot:
örülj, hogy nem sikerült valahogy beleszőniük a hírbe a "holdbéli táj" kifejezést, vagy nem közölték, hogy "a rendőrség hermetikusan lezárta a környéket", hogy kapnák be.

Thrasher 2012.01.16. 19:15:09

@rianna:
nem román volt, közép-, vagy dél-amerikai

H3rold 2012.01.16. 19:21:10

Nem ilyen hatásvadász, bulvár szarokból kell tájékozódni, mint a TV2 vagy az RTL híradója.

rianna 2012.01.16. 19:23:18

@Thrasher: akkor is-is, mert a románoknál biztos volt.

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2012.01.16. 19:24:15

Ugyan ez volt a MTVA híradóiban is

aha, persze 2012.01.16. 19:25:15

@Rollende Landstrasse: Jó, de a prolidroid, ami TV2-t néz, az nem tudja, mi az a poszejdon, vagy mifene, viszont a titanik azonnal beugrik neki, hogy az a hajós dikapriós süllyedős film.

Egyébként pedig meg sem lepődök, hogy már megint a közelében volt a vrutytrutykó egy elferdített sztorinak. A jelenléte nem hajlítja ugyan a teret, de ferdíti a történeteket.

szabó tónió 2012.01.16. 19:25:46

Nem tudtják venni a váradságot és egy ilyen komoly hírt nem tudnak rendesen elkészíteni. Magukat minősítik, még a nézőket nézik hülyének.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.01.16. 19:26:22

"...a Costa Concordián készült, hanem a P&O fedélzetén 2008 júliusában Új-Zéland partjainál."

A P&O egy hajózási cég, az anyacége amúgy ugyanaz a Carnival, mint a Costának. A konkrét hajó, amin a felvétel készült, a Pacific Sun.

en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Sun_%28ship%29

Kravitz 2012.01.16. 19:28:25

Hát a DK Rising előzetese, és gagaklipprendező többszörös csbajnok 3dartist ifj Vezekényi László már szart se ér??

engem gyíkká változtatott 2012.01.16. 19:29:01

az usa már háborúrt is indított így nemrég: évekig vagdostak be a cnn-en egy pár másodperces felvételt egy szakállas öregemberről, aki épp jön le a kövek között egy domboldalon, közben pedig feliratozva ott állt, hogy ez a szakállas ember éppen mit mondott, amiért a bolygó túloldalára katonákat kell küldeni, vagy koncentrációs tábort kell építeni.
néha a szakállas bácsi egy sátorban ült. borzasztó volt.

rianna 2012.01.16. 19:29:42

@Thrasher: na meg is van. Egy kicsit tévedtem, 2 képről van szó, nem videóról.

www.zoso.ro/alta-gafa-tampa-de-la-antene/

radioenekes 2012.01.16. 19:30:55

Miért nincs egy olyan narrátor a sapkás bandájában, aki két percnyi szöveget tisztán, érthetően, kellemes hangon képes elmondani? Annyira egyformán debil hangjuk van, hogy biztos tudatosság van mögötte. Használhattak volna játékfilm részletet is.

Vince 2012.01.16. 19:34:11

Emlékeztek még, Kepes András mivel írta ki magát a tv2 képernyőjéről? :) www.storyonline.hu/hirek/kepes_andras/4267/

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.01.16. 19:39:03

Nem tudom, hogy milyen szakma ez a hírszerkesztői, de gondolom nem szerepel a munkaköri leírásban, hogy ellenőrizetlen youtube-os videókat használjunk fel ...

Pandacsöki 2012.01.16. 19:42:48

A video amúgy tartalmaz egy logikai hibát, ha tényleg a feldőlést akarták volna bemutatni, ugyanis látható, hogy egy idő után megállnak a bútorok, és egy utas is elkezd visszafele gyalogolni, persze az oldalára borult hajón...:)))
Az eredeti video "csak" egy durva vihart, és az abból eredő erős hullámzást szemlélteti.

fuakjs11 (törölt) 2012.01.16. 19:49:36

Nem kínos, mivel ebben az országban már semmi sem kínos.
Ebből is látszik, milyen mély szarban van ez az "ország".

hattyú 2012.01.16. 19:52:14

Szerintem Magyarországon már semmi nem kínos, ez is teljesen természetes.

engem gyíkká változtatott 2012.01.16. 19:54:08

egyébként valamelyik vendég lekaphatná már a Trutykóról a sapkáját, tényleg.

mi lehet alatta? göndör fürtök? kukacok?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.16. 19:54:57

""ilyen lehetett a Costa Concordia belülről..." pont ugyanilyen hatásos lett volna,"

Mert a nézők 90%-a meg se hallja :D

Ekkora FAIL-t! :D

Urragasil 2012.01.16. 19:57:33

Tv2nél 2012re odáig sikerül fejleszteniük magukat, hogy már semmit nem lehet komolyan venni tőlük. Ha valamit állítanak, jobb ha magának néz utána az emberfia.

Mellesleg szerintem a tegnap esti naplós "nem vettem észre hogy terhes vagyok" sztori is eléggé sántít. az is megérne egy misét, mint a nyári kukorica tolvajok, hátha végre megtanulnák már, hogy tényleg a "Tények"-et adják és ne bulvárosítsák, ferdítsék el azokat.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.01.16. 20:03:52

Amíg lószar van, veréb is lesz.

Pálinka-fan 2012.01.16. 20:09:13

Azért a "tizenhatévighasonlótengerjáróhajófeldélzeténszolgált" arc szereplése a ma reggeli Mokkában (8.10 körül) is megér egy misét! Egy értelmes szava nem volt a "szakértő" vendégnek, csak azt emlegette, hogy milyen szörnyű, milyen váratlan és hihetetlen volt a tragédia.

Illet volna egy valóban hozzáértő embert, esetleg egy "igazi" hajóskapitányt meghívni, ha annyira akarták a drámát. Tőle talán hitelesebb lett volna.

Az új díszlet úgy látszik a szellemi színvonalat nem emelte. (vö. Hofi Géza magyarázatát a null és a nulla közötti különbségről)

Kolb Ace 2 2012.01.16. 20:25:33

Ezért kellett közpénzen létrehozni ezt a fideszes propagandaosztályt? Van egyáltalán olyan amivel nem égtek be?

karosszékely 2012.01.16. 20:33:46

@Önjáró Talajgyalu: Nekem is ez volt az első gondolatom. Manapság már ebből a hírszerkesztés, videómegosztókról lopott videókat kell összevágni.

karosszékely 2012.01.16. 20:36:21

A cikk címe is sokat finomodott az elmúlt órákban.

bretman 2012.01.16. 20:40:33

@karosszékely:

Mondjuk ezt éppen rossz helyen írod, az Index hagyományosan tele van youtube-videókkal. Gondolom, ha a tévék részéről lopás használni őket, az internetes oldalak részéről is az. Vagy se.

De ha nézel CNN-t, ott is rengeteg youtube-videót látsz, néha még fura mód futballösszefoglalókat is onnan adnak. Szóval szerintem a youtube valamiért közkincs - hogy ez jogilag hogy van, azt meg nem tudom.

Hombre 2012.01.16. 20:42:01

Mindeközben a túloldalon... A nagy hurrogás közben az senkinek sem tűnt fel, hogy ugyanakkor, amikor a TV2-n ez az anyag ment, akkor az RTL Klubon meg exkluzívnak nevezték azt az interjút, ami a TV2-n is ment? Ugyanaz a srác nyilatkozott mindkét csatornának, csak az RTL szerint ez csak nekik volt meg, a TV2 legalább nem jött az exkluzív szöveggel.
rtlklub.hu/hirek/kulfold/video/155215

bretman 2012.01.16. 20:53:58

@rianna:

Most megnéztem a videót. Nem tudok románul, de a fikció és a film szó elhangzik, tehát ebben az adásban szerintem pont arról beszélnek, hogy ezek nem az Air France-gép képei.

dukeekud 2012.01.16. 20:59:59

@Pandacsöki: "A video amúgy tartalmaz egy logikai hibát, ha tényleg a feldőlést akarták volna bemutatni, ugyanis látható, hogy egy idő után megállnak a bútorok"

Ez a video nem veletlen szerkesztesi hiba, hanem szandekos hazugsag.
A videon elso nezesre is nyilvanvalo, hogy tobbszor oda-visza csuszkalnak a butorok, vagyis kizart, hogy egy oldalara borult hajon keszuljon.
Vajon az ilyen bulvar tv-k altal kozvetitett hirek hany szazaleka lehet hamis, mesterseges, vagy manipulalt ?

Deneware. 2012.01.16. 21:05:56

Se TV2-t se Retekklubot SOSE nézek. Most pl. mindjárt az Eurosporton a Masters Snooker Championship-et fogom nézni. Vesztek valamit ????

rianna 2012.01.16. 21:06:21

@bretman: én viszont tudok románul, szóval take my word for it :) A bevezetőben azt mondja a műsorvezető, hogy az "interneten keringenek" a képek. A meghívott annyit mond, hogy milyen sokkoló, hogy lefilmezed a saját halálod, a fikció szót nem hallom.

frikazojd · http://kocs.ma 2012.01.16. 21:12:31

@Secnir: @Bachterman: nem, szerencsere :) a tavoktatasi rendszer a mienk (marmint az egesz Cunard ceg minden hajojan) Persze nincsen koze a balesethez, csak majd ki kell vennem az adatbazisbol ezt a hajot, meg azt az 1000+ embert. Vagy nem is tudom, ilyen esetrol nem talaltam rendelkezest. Olyan statusza van a hajoknak, hogy dokkban, kikotott, uton stb, de zatonyon, meg feldarabolas alatt, olyan nincs.

Gatinho 2012.01.16. 21:13:11

hú, de nagy "baki" ez legyen a legnagyobb problémánk!!!!

bretman 2012.01.16. 21:14:29

@rianna:

1'42-nél van egy szó, amit annak (annak verziójának) hittem. Plusz utána egymás közelében van a no és a realitate szó. A legvégén meg felhívnak egy pilótát, aki csak rájön első nézésre (igaz, őt már nem halljuk, mert vége a videónak).

De hát így jár az ember, ha megpróbál megérteni egy nyelvet, amit nem beszél. Ezek szerint a bolíviai és a lengyel tévé, meg holland rádió mellett beszopta egy román tévé is.

Kedvencem akkor is az volt, amikor a CNN egy belgrádi zavargás képeinél a 2006 őszi budapesti csatákat mutatta ....

csg67 2012.01.16. 21:15:58

@Macskond: "Még a repülőkön is van collision detektor !" TAWS-nak hívják és a szmolenszki balesetnél is folyamatosan üvöltött...

Trigon_ 2012.01.16. 21:25:28

Egy komoly csatorna komoly hírműsora természetesen csakis hiteles forrásoktól vesz át ellenőrzött híreket. Például leszed egy videót a YouTube-ról. Amelyről csak megtippelik, hogy mi lehet rajta. (És szarnak a szerzői jogokra, valóban.) Esetleg az ellenőrzöttség azt jelenti, hogy el is olvassák, amit a kommentelők alá írtak. Színvonal. Így szokott megesni az, minden nap, hogy történik valami, a helyszínen van tudósítónk, az elmond egy verziót, másnap pedig kiderül, hogy nagyjából a fele volt igaz, a másik felét másnap tudták meg, amikor már nem csak egy elcsípett szemtanú volt a hiteles, ellenőrzött hírforrás. Bocs, ha ezt mondom, de ha a szabad, független és pofán verhetetlen sajtó ezt jelenti, akkor inkább a koreai kormánylap jöjjön, arról legalább mindenki tudja, hogy hazudik.

rianna 2012.01.16. 21:25:43

@bretman: nah, ha már belementünk a szemantikába. Annyit mond az illető, hogy milyen szörnyű, hogy "lefixálod" (kb. megörökíted)a saját halálod. A pilóta meg azért kacag a végén, mert a műsorvezető "viccesen" azt kérdezte, hogy ugye nem a gép pilótája jött elő és készítette a képeket, és ezen derülnek egyet. Csak nem gondolod, hogy élő adásban leleplezik magukat?:D

will 2012.01.16. 21:45:29

csoda, hogy a DiCaprio nem rohangált a fedélközben óvszerért...

pernahajder Campbell 2012.01.16. 21:46:55

Azután, hogy látom, létezik annyira segghülye újságíró, aki a P&O-t egy hajó nevének hiszi, simán el tudom hinni hogy jóindulatú tévedés történt a TV2-nél.

LumPool 2012.01.16. 21:49:01

Hogy megvédjem őket, kis női kacsok keresgélik a google-ben az infókat. Most egy 20-25 éves cicustól miért vártok többet? amikor az alakja, a szája és az arca miatt vették fel.

Trigon_ 2012.01.16. 21:54:27

@LumPool: Ez rendben van, csak akkor ne azt írják ki, hogy Tények, hanem azt, hogy Megyei Hírharang, alcímként pedig hogy "válogatás kis női kacsok terméséből, találomra". Akkor talán nem hiszi az ezeket néző júzer azt, hogy tájékozott.

karosszékely 2012.01.16. 21:56:13

@LumPool: Hát ja, nekem is van olyan ismerősöm, aki 22 évesen, fene nagy tapasztalattal és világlátottsággal _a médiában_ dolgozik, ő is kb. ilyesmit csinálhat, hasonló hatásfokkal.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2012.01.16. 21:57:05

a batman movies baki az melyik csatornánál volt?

wizipok · https://waterfilm.hu 2012.01.16. 21:57:24

Egy hiteles újságírónak meg kell (!) győződnie az információ hitelességéről. Egy dátum az nem a hitelesség alfája. Ki kel rúgni a picsába! Egyébként is egy fsz...

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2012.01.16. 22:00:35

ha az élő sorsolás is felvételről megy, akkor szerintem nem is olyan nagy baki ez

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2012.01.16. 22:02:56

@pingwin: elolvasva a cikket is valamennyire érthető

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.01.16. 22:05:51

konkretan az egesz olasz sajto tele volt ezzel a videoval (is), ezen rohogtek ma a striscia-ban hunzikerek.

ertem en, h hivatalbol utaljatok a tv2-t, de ez most nem csak az o balfekseguk

Trigon_ 2012.01.16. 22:09:08

@Pályaelhagyó autóversenyző: Az olasz sajtót nálunk viszonylag kevesen kísérik figyelemmel, egy TV2-t viszont az ország negyede.

magyar_newton 2012.01.16. 22:15:51

@Hombre: Csak a pontosítás kedvéért: Az exkluzív interjú annyit jelent, hogy a nyilatkozó kizárólag az RTL-nek nyilatkozott. Ez nem jelenti azt, hogy utána az RTL ne adhatná el a felvett interjút a TV2-nek is.

magyar_newton 2012.01.16. 22:22:24

@Trigon_: Gondolom azért hívják csak "Tényeknek" és nem "valós tényeknek", mert kacsok csinálják. :)

Amúgy nem hiszem, hogy az átlagos tévézombinak olyan sokat számítana, hogy milyen címmel és milyen valóságtartalommal kapja az arcába a híreket. Ugyanannyira tényként kezeli Gyurcsok távgyógyító csodáit, mint egy Obama élő interjút. :)

bretman 2012.01.16. 22:22:29

@Trigon_:

Ebből még nem következik az, hogy mindjárt csalást és hamisítást kell kiáltani (elég sokáig az volt a cím az Index címlapon meg itt bent is, hogy csaláson érték a TV2-t)
Azt én is megfigyeltem, hogy az Index a TV2 esetében nagyon könnyen dobálózik a hatásvadász negatív jelzőkkel (ha már ez az alcím). Mit kapnának, ha úgy járnának, mint a BBC az álszakértővel? ...
Miközben nem nagyon van itt a comment.com-on bejegyzés tárgyi tévedés nélkül. Mint a P&O-n látható ez a bejegyzés sem sikerült.

Antikbox 2012.01.16. 22:23:02

A TV 2 is 1 nagy fos, a többi ker. médiával egyetemben. Nem nézni a megoldás.

_CaD_ 2012.01.16. 22:23:54

Akkor már miért nem a Titanic c. filmből mutattak jelenetet? Annak legalább jobb a minősége

Mercel 2012.01.16. 22:36:59

@Macskond:

Van, volt is ilyen rendszer.
Halálra is vinnyogta magát csak a legénység (Kapitány) leszarta.

Ez is emberi hiba miatt következett be, ahogy a repülőgép balesetek nagy része is.

"Frigyes"

Mercel 2012.01.16. 22:42:22

@LumPool:

Az a szomorú, hogy ebben teljesen igazad van.

A kereskedelmi tévéknél a női dolgozóknak állásinterjúnál lassan célszerű rákérdezni, hogy a párna a kis térdecskéjük alá, az juttatás, vagy maguknak kell vinni..:)

A rátermett meg csajokat majd arról lehet felismerni, hogy ők mind kitapossák maguknak a munkaadói párnát (érted nagy csigatévé felirat a párnán..:D), a "trendi csajokat" meg majd arról, hogy ők bazi nagy Gucci feliratos párnákkal a hónuk alatt sétálgatnak majd a folyosón..

"Frigyes"

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.01.16. 23:00:50

@Pálinka-fan: Egyszerű pedig, nincs a hajón - nincs fordulaton :)
Azért vannak még hozzáértők is - shipengine.blog.hu/2011/02/22/veszhelyzet_a_tengeren_3_resz

Hombre 2012.01.16. 23:05:09

@magyar_newton: igen, előfordulhatott volna, hogy másnap odaadják. De a két csatornán egyszerre ment az interjú, azaz tuti nem az RTL-től kapta a TV2, hanem ők is megcsinálták ugyanúgy, mint az RTL.

Sicc 2012.01.16. 23:18:04

A hajó az hajó
A víz az víz
A zátony az zátony
Kit érdekel, hogy kit, meg hogy, meg mikor?
Jövőre is lesz ilyen, majd akkor is beteszünk néhány vágóképet a Titanicról.
Nem a hír a lényeg, hanem a borzongás. Rettegés ingyen! Kell ez, ugye?! Hát nem ezért vagy?
Mindegy, csak pénz legyen. Sooook pénz.
Még több pénz!
Egyél szemetet! Ma még ingyen van.
Edd életed végéig!

2012.01.16. 23:23:49

Köszi a kommenteket skacok, könnyesre röhögtem magam rajta!

Nézi a fene a TV2-t itt a comment blogon ezerszer jobban szórakozom! XDXD

bioLarzen 2012.01.16. 23:37:37

"Szerkesztési hiba történt a Tényekben. A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot, amit a feltöltés dátuma alapján a Costa Concordián készült felvételnek vélt."

Ez nem "szerkeszetési hiba", bacchus, ez szimpla hanyagság...

bio

MoxNox 2012.01.16. 23:49:36

Ja, rettenetesen kínos, ha valaki másokat cikiz, miközben az "on board P&O ship" kifejezést "a P&O fedélzetén"-re sikerül fordítania. Bagoly, veréb, nagyfej, röhely.

stillhungry 2012.01.16. 23:53:17

ha nézitek a híradókba ma totálisan bevett gyakorlat a youtuberól használni a videókat, látunk hivatkozást? Nem. Felelősségre vonja ezért őket valaki? Nem. Szarral etetnek? Igen.

^LutheR^ 2012.01.16. 23:53:31

@bretman: pedig nagyon egyszerűen megnézhetnéd a Youtube jogi szekciók részében... Biztosít kódot bármely weboldalra történő beágyazáshoz (NEM másolás!). Saját műsorodban bizonyos feltételekkel te is leadhatod.

Azt viszont többször tapasztaltam, hogy különböző tévéadók lelkifurdalás nélkül bevágnak Google térképet, gondosan levágva a szélén szereplő jogi és cégjelzéseket.

mediacapic 2012.01.17. 00:07:13

Van még valaki, aki azt hiszi, h a média bárhol hiteles, információkkal szolgál kis hazánkban??? :) Jó reggelt!

8001A 2012.01.17. 00:46:48

"A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot"

Na és tetszettek jogdíjat fizetni a felvételért, vagy ez csak olyankor merül fel, amikor gimis kölköket kell perbe fogni néhány szaros MP3-ért?

bretman 2012.01.17. 01:01:42

@8001A:

Jogdíjat egy youtube-videóért? Kinek? Komolyan kérdezem: a youtube-nak, a feltöltőnek vagy az Artisjusnak?

bretman 2012.01.17. 01:18:33

@8001A:

Ezekért például ki fizetett kinek? Be lehetne ezeket ágyazni valamelyik internetes oldalra? És leadni belőle egy részletet valamelyik tévében? Komolyan kérdezem.

www.youtube.com/watch?v=7dzr2xGOPmI

www.youtube.com/watch?v=08Xj5zZCHqc

www.youtube.com/watch?v=Bg92NEbqPzA&feature=related

lehuto 2012.01.17. 02:30:20

@frikazojd: Nagyon pöpec a blogod. Behugytam. :)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.01.17. 03:09:35

Update= kamu
Update= szerecsenmosdatás
Update= lila shure fényezés

Az a fránya internyet. Bezzeg, ha az asszony tudná, hogy mindenki nízegeti, elmaradna a pinyás csuklús élvezetem.

Maradok tisztelettel:

KANÉ

(Könyék alatt nem ér)

bretman 2012.01.17. 03:47:11

Ja, egyébként ez a "Rettenetesen kínos baki" már annyira hatásvadász cím, hogy akár a TV2-n is lemehetne...

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 04:46:10

Általában a jóoldali okosgyermekek nem is néznek tévét, így nem tudhatják, hogy a fostévék gagyihiradóiban nagy hagyománya van az ahogy esik úgy puffan vágóképkeresgélésnek. Akkor bezzeg nem volt C:C téma, amikor a TV" vagy a Retek Hiradó 4 éven át a 2006-os őszi csürhizmus ugyanazon képeit nyesegette be szíre-szóra, pl a Kispolszki Ablak Berugós 5000Ft-os ember 389-szer volt vágókép.

2008. augusztusában parádéztak a nejlonnácik a Várban, akkor az egyik (mindegymelyik, az egyik dick a másik cock ) a még lenyugvónapos eseményhez 2006. őszi sötétesti 22-23 órai csürhülést vágott be jujjgattatásra vágóképnek.
kb az a hoaxáció folyik minden nap, ami itt az indexesn is, csak az index tréfike mém szerűségeit nincsen egy másik (ilyen méretű) hírportál (monopólium van, ugye, milyen jó) amelyik már csak sportból is kardélre hányná.

Ez egy "bulvárhír" volt, de rendes napi polpancsban is ugyanezt csinálják.

2004-2010. között politikával nyitottak, most balesetek tűzesetek vízkár oszkár, ezek mennek az adásidő 4/5-öd részében, politika csak akkor lehet vezető hír, ha "Mindenki éhezni fog, mindenki rosszul jár, a gyerekek, az anyukák, a benzinár!" Egyébként a politikát valahová hátra keverik el.

Lehet, hogy a jógyerekek botrányosnak tartják, amit mondok, de persze szerintem másért botrányos, ám súlyosan igaz: ha az ember pl vidéki büdösparaszt volt a földisugárzású tévék idejében, akkor nagyjából, ha igazi hiradót akart nézni, meg kellett várnia az m1-et.

És az m1 hiradója ma agyon van fikázva meg bakfittyelve, de tényleg botrányos és ezen fel kellene háborodnia minden jóoldali okosgyermeknek is, hogy mégis egy klasszikus hiradó tévés hírműsor, akkor vagy m1 hiradót kell nézni vagy HírTV hiradót. Én nem bánom, sőt, szórakoztat is, ha a jógyerekek ezen bakfittyelvén háborognak, de súlyosan igaz ez az állításom.

És miért van így?
Miért a mémisztikus hirszardaizmus hat föl, föl, fölfelé az index címlapra is??

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 04:50:33

@bretman: Ezzel a seprűvel, amivel a testvéri TV2 hiradó portája előtt kotorásznak a híg fosban, az index portán is tudnának pacsmagolni eleget. De még a hávégénél is. Pár éve még voltak ál-nyalatni különbségek, ha az ember pl álsemleges műelfogulatlan gazd-pol'elemzéseket akart, akkor hvg-t olvasott. De 2009. februárban még az indexen is magyarázták a mechaniz,must, nem csak turbózták föl. ma már még a Hírszerző, ami az egyetlen jóoldali hírportál volt, amitől félhettek a jóoldali umbuldátorok is, mert kaptak harit minden huszadik benyalás után, ma már a Hírszerző is lement hírcsárdába, irányított szavaztatósdi* meg effélék...

(*öt hülyeválasztás közé berakjuk az egy komolyat, ami sugallmányos)

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 04:56:20

@bretman: Basszusgitározza meg az öreg Dzsak Brúsz, az origó fizetett licenszet a Komment-Pont-Hu ért az indexnek a (C:C) "tulajdonos"-ának???

A televíziók egy vetélkedőt utoljára az Isteni Vitray ifjúarszlán korában koppintgathattak így.

Tipikus netokrata mentalitás, ha mi lopunk, az netokratív szubkalcs meg tréfike hekkelés, (pl a lipettlopottságukban dagogós HTML hártyák és blogmotorok) de ha egy büdöskapitalista kretív a diplomakészítésben, akkor jizzed on!

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 05:01:21

@mediacapic: A Hiteles Média olyan, mint a fing.
Az én Hiteles Médiám hiteles és ha nem, akkor az egy lényegtelen puki, tkp egészséges és nem más, mint merkaptán szénhidrogének. Ha a barátnőm pukiz hallgatok, ha a barátom csípőset jegyzek meg, de be kell vallanom, hogy a hozzám közeláűllól fingja szinte jóillat, az ellenségeim fingjához képest.
A Hiteles Média, ha lebukik a hoaxációban, akkor az trééfás mém volt.

Egy példa:

Milljós juttalmakat osztogattak a Xnál!

Kiderül, hogy nem osztogattak

Visszaszívva semmi nincs, a lényegtelenoldal bal alsó ficakjában egy mondat: "Ugyan nem kaptak jutalmat, mink aztat csak kiszámótuk a csávó szerződéséből9

Bánó András legendás mondata:

"Lehet, hogy az események nem így, ebben a sorrendben történtek meg, de megtörténhettek volna és ez a baj."
Na, ezt a bölcs tanítást aztán, akit tudja, húzhatja-vonhatja!

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 05:09:01

@Quarker: Na, akkor: Politikaijóoldali vagy, politikailag megfelelő haladójóoldali. Tájékozóggyá. Hun. Soróójjad:
Példa: Mit mondott Rehn bácsi? Ezt:
"A jelenlegui magyar kormány a hibás, de az előző kormányok is"

Ebből az indexen, az origón, a hvgn a stb-stb-n lejött:
Orbán a hibás.

Lekomm: Iszonyúan dühös ránk mindenki, osztanak, mint répát.
Lép: Rehn mosolyog Christine mosolyog, mindenki részben mosolyog, részben szarik ránk, akarommondani kakil. Talán ha Barroso nem mosolyog, de ő amúgy se az a mosolyherold.

Szintén tallózás: kb háromnaponta vannak külsőokok. De bizonyos napokon nincsenek külsőokok.

Tegnap ugye nem volt mit sokat tenni, Nyugaton abajogtak a külsőokokról, az angolok a saját buktájukat azzal a magyaross szószal öntötték le, hogy sebaj, de legalább bukik az Eu is. Azt mondta valamelyik EU-s csóka, hogy európai hitelminősítők kénének. Tehát tegnap vótak külsőokok, de máma megint nem lesznek.

És ez megy hetek óta.

MoziRozi 2012.01.17. 05:10:49

Egy szerencsétlen kis szerkesztő - hasonlóan más csatornákon dolgozó társaihoz - hibázott (gondolom nemrég végzett valamelyik nagymúltú oskolában). Hurrá, hurcoljuk meg! Amúgy árulja már el valaki miért vagyunk még mindig a sötét vizuális középkorban? Frászt kapok az olyan emberektől akik lógnak egy balesetek véres képein. És ezért nemcsak a tévénéző okolható hanem felelősséggel tartoznak a műsorszerkesztők is! Jah, hogy ők a médiaetika órán nem voltak ott. Akkor elnézést kérek tőlük. A tematizációról meg már ne is beszéljünk .... Tudattalan szellemi környezetszennyezés az egész!

kpityu2 2012.01.17. 06:09:23

" A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot, amit a feltöltés dátuma alapján a Costa Concordián készült felvételnek vélt."

Így készül a "Tények" napról napra...

marós 2012.01.17. 06:13:30

Kertévé? Ne nézd, hasznod nincs belőle, csak károd.

Chocho86 2012.01.17. 07:11:50

Ez nem baki, hanem félrevezetés. Mi az, hogy "annak vélte a dátum alapján"? Ki nem szarja le, hogy minek véli? Nem egy útszéli blogot szerkeszt, hanemJAVÁRJ, hogy a TV2-ről van szó? Akkor visszavonom.

Chocho86 2012.01.17. 07:13:33

@MoziRozi: Nem értem, mi köze a médiaetikának ahhoz, hogy egy csatorna már nem először fals anyagot közöl le valósként. Ez nem szimpla icike-picike hibácska, hanem átbaszás. 'nuff said.

Persze van megoldás: nem kell nézni, én is ezt teszem. :)

2012.01.17. 07:18:24

Szerintem itt egyszerű gondatlanságról van szó, beütötték az aktuális szavakat a google-ba, ezt dobta, gondolkodás nélkül átvették, amit találtak. Pont ezt szokták, gondolkodás nélkül cselekedni. Dilettantizmus uralkodik a kertévéknél, haverok, gyakornokok, szopós macák adják a melósok gerincét, nem is lehet mást várni, olyan, mintha egy fősulis diáktévé stábja profi technikai körülmények közt dolgozna.
A PO vállalatot meg mindenki ismeri, aki nézett Csengetett, Mylord?-ot:))

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.01.17. 07:39:51

@KaPé: sajnos, ha a droidok az MTV híradóját nézik, akkor is ugyanazt a szennyet kénytelenek nézni. Hála az uralkodó párt "közszolgálati" hírszolgáltatásának.

DosEvolution 2012.01.17. 08:02:31

Láttam a híradóban ezt a jelenetet, és tényleg az jött le nekem, hogy a mostani balesetkor készült. Komolyan mondom, felesleges bármilyen híradót nézni.

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 08:09:04

@MoziRozi: A Retek meg az Excsiga hiradóin 4/5-részben balesetektűzesetekvízkároszkár láthatóak. Maguk az "ártatlan szerkesztők" de a kmaeraelőttike is útálkoöznak már a fostól,. És ez a fos a közönséégre van kenve, hogyaszongyaja e z e k -nek ez kell.
A csúcs az volt, amikor Máthé Krisztina elröhögte magát az iráni repülőszerentséglenség négerről leolvasása közben. De ő legalább rendelkezett valami önkritikával, mert kb ekkor fújt visszavonulót. Meg Bárdos is.

Miért is lenne szerencsétlen a szerkesztő?? Akkor a túltermelés van médiamunkásban 40-en ülnének a forró popsija helyére és csinálnák jobban! 100ezerért.
Egy vacak retekklubos recepciós állásra 285 médiaszakos 2 nyelvvizsgás kislány jelentkezett, szívni 80-ért...
Azt a hoiaxált mémes hírcsárdaisztikus szart, amit index címlapnak mernek nevezni! - 20 éves médiasulisokkal HOLNAP különbet csinálok (nevek a szerkesztőségben) ésde olyat, hogy az Orbánékra mért csapások ereje nem lesz kisebb!

Büszke_troll 2012.01.17. 09:05:29

" A összeállítást készítő kollégánk az egyik video megosztón talált egy anyagot"

Lopnak ezek mindenhonnan.
És mikor szembesítik vele őket, még ők vannak felháborodva. Mint Hadas Krisztina az ellopott, és sajátjának beállított képekkel.

index.hu/kultur/eletmod/hos/

magyar-magyar szótár 2012.01.17. 09:43:13

Így se lett jobb. Mondjuk a wikipediatanárnők országában a youtube-ról halászó komolymédaszerkesztők meg is érdemlik hogy a Nagy Netokrata Csövet megcummantsák. Ez afféle onlinemarketing olyan ócska fogásokkal, amikből pár belsős álblogger is felokosíthat bárkit. A YT-on az a szokás egyeseknél, hogy bőőőődületes nagy hibákat raknak föl azért, hogy a felháborodott kommentelők növeljék a nézettséget/látogatottságot. Föltesz egy Bob Marley-t Jimmy[sic!] Hendrix név alatt és máris megvan a nap 2-3 kommentelője.

Szerintem az egész magyar médiamunkásság foghatja a kapát oszt húzhatja magára a főőődet, nincsen különb szegmense... egymás mértékét a bulvár és a "hír"-média már rég betöltik.

És bennünket hírbuzikat nézve hülyének!

Kalapálj rajta még egyet, Barbie!

vakuljmagyar 2012.01.17. 10:00:06

igy van ez, ha alkalmatlan emberek ülnek fontos posztokon. A tv2 biztosan tudja, miért alkalmaz ilyeneket. A nagyobb baj az, hogy ugyanez van a minisztériumokban és feljebb is.

satch 2012.01.17. 13:24:30

Ezt még pár éve láttam, de ezzel a zenével a legjobb :)
www.youtube.com/watch?v=OrDZpX9nfQ0

digitime 2012.01.17. 13:29:18

Ez nekem is gyanús volt amikor láttam. Biztos amikor a "hasonló régebbi eseményekkel töltöm fel a híradót" típusú dolgokat akarták beszerkeszteni (ami engem spec kurvára idegesít), akkor történt a "baki"

magyar_newton 2012.01.17. 16:02:14

@Hombre: Az interjú nem volt élő. Azaz valamikor felvették, és később leadták. Nem zárja ki semmi, hogy előtte még a TV2-t is felhívták, hogy fijúk, nem köll egy exkluzív interjú jó pízér? :D
süti beállítások módosítása