Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Még a szovjeteknek is jutott Sherlockból

2012. január 07. 12:15 sixx 38 komment

Sherlock Holmes karaktere az egyik legtöbbet megfilmesített regényhős, 1900 óta nem volt olyan korszaka a filmművészetnek, amiben ne készült volna legalább egy Holmes-film, de erről bővebben Hamlet kolléga cikkében mesélünk az Indexen - itt inkább a tévés adaptációkkal foglalkozunk. Holmes történetei közül majdnem mindet sikerült tévére adaptálni, amit meg eddig még nem, majd később megcsinálják - Doyle félelmetesen jó sztorikat írt, amiket simán át lehet akár a modern korra is ültetni, de erről majd kicsit később.

A legtöbb néző számára leginkább Holmes-ként elfogadható színész Jeremy Brett volt, aki annak ellenére játszotta el a detektívet 41 alkalommal, hogy nem szerette volna, ha beskatulyázzák. A sorozat 1984-1994 között a brit Granada TV gyártásában 41, egyenként 50-120 perces epizóddal jelentkezett (36 rendes, egyórás és 5 kétórás, filmhosszúságú rész készült). Érdekes, de a sorozat egyes évadait nem ugyanúgy hívták. Az első kettő Sherlock Holmes kalandjai címen futott, majd jött két évnyi Sherlock Holmes visszatér, szintén két adag Sherlock Holmes esetei, az utolsó évadot pedig Sherlock Holmes emlékiratai címen ismerjük. Brett sajnos 1995-ben szívrohamban meghalt, de korántsem biztos, hogy folytatta volna a sorozatot, mert már nagyon kezdett elege lenni a karakterből. Conan Doyle 60 Holmes-történetéből csak 19 nem került megfilmesítésre ebben a körben.

Brettet annak ellenére istenítették a rajongók, hogy a könyvben jóval barátságosabb és sokkal kevésbé arrogáns alaknak tűnik, mint amilyennek a színész mutatta. A történetvezetés nagyjából követte a regények és novellák fonalát, viszont az írók néhol kénytelenek voltak változtatni, mint például az 1988-as évadnyitó epizódban (Az ördög lába), amiben Sherlock lejön a kokóról. A kábítószerfogyasztás az egyik olyan jellegzetessége volt a detektív karakterének, ami egyre kínosabb volt a sorozatot vetítő ITV számára. Mivel a sorozatot sok gyerek is nézte, Conan Doyle unokájának engedélyével leszoktatták a kábítószerről.

Az ITV sorozata előtt is akadtak feldolgozások a tévében, 1951-ben a BBC egy minisorozatban szerepeltette Holmes-t és hű segítőjét, Watsont, a hatvanas években viszont már "rendes" sorozatot is készítettek, amiben Peter Cusshing is feltűnt a detektív szerepben (amikor Douglas Wilmer kiszállt belőle). 1980-ban egy 24 részes sorozatot is forgattak, szintén az angolok, és mint az eddigi összesből, ebből sem maradhatott ki a Sátán kutyája (Hound of Baskerville), a leghíresebb Holmes-sztori.

A sok karót nyelt brit mellé a szovjetek is felsorakoztattak egy okos detektívet, 1979 és 1986 között a Leninfilm stúdióban öt tévéfilm készült Sherlock Holmes és Dr. Watson kalandjai címmel, amiket 11 részben sugároztak a tévében. Londont és a Baker Streetet Riga egyik utcája személyesítette meg, de az epizódok meglepően közel álltak az irodalmi forráshoz, csak Holmes frivol humorát és pár mellékszereplő könnyedebb karakterét változtatták sokkal komolyabbra. A kokain természetesen a szovjet verzióból is kimaradt, sőt, Watson nem Afganisztánban szolgált, hanem "keleten".

1991 és 1992 között Christopher Lee is magára öltötte a híres fejfedőt (tököm tudja, hogy kalap vagy sapka) két film erejéig, melyeket egy Sherlock Holmes: A legszebb évek című sorozat beindításának terveztek, de aztán ebből a tervből nem lett semmi. Nem ő volt az egyetlen nagy név, aki eljátszotta a detektívet, hiszen Charlton Heston (1991), Rupert Everett (2004) és Ian Richardson (2000) is volt Holmes.

A számtalan többé-kevésbé hiteles és korhű tévéfilm mellett olyan vadhajtások is születtek azért, mint az Ifjú Sherlock Holmes, amiben a hivatalos történetvezetéstől eltérően Watson és Sherlock már kölykökként megismerik egymást és egyiptomi kalandokba bonyolódnak, vagy a Case of Evil című film, amit azért érdemes kiemelni, mert a húszas éveiben járó Holmes főellenségét, Moriarty professzort Vincent D'Ofrio alakította.

A karakter nemcsak a filmgyártásban (A pokolból) hanem a tévé világában is megihletett más sorozatokat. A Star Trek-franchise Új nemzedék című sorozatának egyik karaktere, Data, az android előszeretettel játszotta el Holmes-t az Enterprise űrhajó fedélzetén, a House főszereplőjét, a rejtélyes betegségek után nyomozó orvost pedig egyértelműen Sherlock ihlette. Vannak persze eltérések, Dr. Gregory House nem kokainozik, hegedűl vagy pipázik, de rákapott a fájdalomcsillapítókra és gitározik. Watsont a House-ban természetesen Wilson személyesíti meg, aki akár Johnson is lehetett volna ugye, de akkor nincs meg a H-H/W-W egyezés ugye.

Sherlock történetének legfrissebb tévés feldolgozása, a BBC Sherlock című sorozata egyes vélemények szerint messze a legjobb is. A 2009-es, hatvanperces pilotot a tévében ugyan nem mutatták be, de a brit köztévé menten kért belőle három, másfélórás epizódot, amit 2010-ben hatalmas sikerrel vetítettek a szigetországban. A címszereplőt ezúttal Benedict Cumberbatch alakítja, Watsont pedig Martin Freeman (ő azóta a Hobbitban Bilbo Bagginst játssza).

A készítők (Steven Moffat és Mark Gatiss) áthelyezték a történetet korunkba, Holmes ezúttal egy Asperger-szindrómás zseni, aki továbbra is a Baker Streten lakik, de drog helyett nikotintapasszal üti magát, interneten keresi Moriartyt és GPS-szel tájékozódik. A modern köntös nagyon jót tett a karakternek, a tévés veterán Moffat (Jekyll, Ki vagy, doki?) kezében pont olyan releváns és figyelemreméltó, mint a regényekben, zene, a rendezés, az operatőri munka a képernyőn megjelenő feliratokkal és folyamatábrákkal, amik Holmes gondolatmenetét jelenítik meg nekünk, kiváló, méltó az elődökhöz, és igazolják, hogy a brit sorozatkészítés megint az amerikai előtt jár. A sorozat itthon is látható, második évadát (sajnos szintén csak 3 epizóddal) január 1-jén indította el a BBC.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.01.07. 12:47:32

@sixx: Remek kis összefoglaló.
Két kérdésem lenne: itthon melyik csatornán látható (gondolom a S1), és a 2. évadhoz tud-e valaki feliratot?
Amúgy a mostani BBC-s sorozat nagy kedvenc, és másfél éve várok a 2. évadra, de itt van! Juppi. :-)

Pityipű (törölt) 2012.01.07. 12:47:54

" Érdekes, de a sorozat egyes évadait nem ugyanúgy hívták. Az első kettő Sherlock Holmes kalandjai címen futott, majd jött két évnyi Sherlock Holmes visszatér, szintén két adag Sherlock Holmes esetei, az utolsó évadot pedig Sherlock Holmes emlékiratai címen ismerjük."

Ennek az az egyszerű oka, hogy a novellásköteteknek ezek voltak a címei. Gondolom, hogy te is tudod, csak nem volt egyértelmű a szövegből.

Grafithuszar 2012.01.07. 13:18:01

BBC-s Sherlock után elkezdtem olvasni az eredeti novellákat...egész jó. A második szezonra már sok hasonlóságot észrevetem. Lehet a régi sorozatba s belenézek...az viszont biztos, hogy a jelenlegi BBC-s Sherlock valami eszméletlen jó lett...2x01 végén levő Sherlock monológot, (amikor lealázza Irene Adlert) már fejből visszamondom annyiszor megnéztem :)

N.Zoli 2012.01.07. 13:24:27

Jo a BBC-s sorozat, koveti a regi sztorikat. Emellett a Baker street teljesen a mai arcat adja. Holmesek egy Sandwich Bar mellett-folott laknak. Eloszor nem tetszett Bendict Cumberbatch, ugy ereztem hogy olyan "ficsuros" jobb szot nem talaltam hirtelen. Aztan a harmadik reszre mar megszoktam (amugy jatszik a Suszter, Szabo...-ban is) A legnagyobb csalodast Moriarty jelentette, aki nem hogy nem a szigoru, kimert, tekintelytparancsolo gonosz, hanem egy hisztis, gyokerfeju faszkalap.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2012.01.07. 13:24:37

halhatatlan karakter..

láttam egyszer egy Roger Moore-os változatot is valamelyik csatornán..

attila7575 2012.01.07. 13:29:55

Még a szovjet változat se volt annyira rossz (sőt), mint a mozifilm változat ami 1-2 éve ment a mozikban. Azt egyszerűen nem lett volna szabad megengedni.

tucano 2012.01.07. 13:34:52

Azért az új feldolgozásban se csak nikotintapasszal üti magát, van benne egy rész, amikor cucckeresős házkutatással fenyegetik meg és csúnyán belesápad, meg kiderül, hogy lenne mit keresni a lakásban.
A Brettes feldolgozásban nagyon vicces a leszokós rész, de a hamisításnál sokkal jobbak, amikor ragaszkodnak az írott változatokhoz, pl. az ópiumbarlangos részek, vagy amikor Holmes állandóan unatkozik és véletlenül mindig ott van egy-egy fecsi vagy ópiumpipa.

Az új részeket nagyon gyanakodva fogadtam, de zseniális a felütés, hiszen úgy kezdődik, hogy Watson megjön Afganisztánból:) Egy pillanat alatt megteremtették vele a miliőt. Nem tudtam, hogy elkészült az új évad, köszi az infót, megyek valamelyik Moriarty birtokolta oldalra megnézni most:))

Grafithuszar 2012.01.07. 13:39:51

@tucano: Még csak 1 rész van kint a 2. szezonból: Scandal in Belgravia. Vasárnap lesz a 2x02: The Hounds of Baskerville

tucano 2012.01.07. 13:40:10

@tucano: És ott voltmég a zseniális Gene Wilder féle paródia SH okosabb testvéréről:
www.youtube.com/watch?v=0MXEGxzlqJQ

isolde 2012.01.07. 13:43:13

@N.Zoli: nekem kifejezetten bejött az, hogy Moriarty egy "hisztis, gyokerfeju faszkalap" :)

És egyébként igen, többször utalnak rá a sorozatban, hogy SH nem csak nikotintapasszal él, hanem ki tudja.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2012.01.07. 13:46:55

nagyon jó írás,grat!
@isolde: igen igen, mikor a rendőrök házkutatnak, Watson próbálja védeni, de Holmes leinti.
SH még nála is okosabb testvérével viszont kifejezetten jó viszonya volt, és moriartyt is ő kutatta fel, nem fordítva. de ennek ellenére nagyon élvezhető.

svin 2012.01.07. 13:55:42

A pokolból (From hell) az képregény adaptáció, ami persze merít az SH sztorikból.
Továbbá ha már filmek, én megemlíteném a Michael Cain és Ben Kingsley féle "Sherlock és én" filmet is, ahol Watson az ész, Holmes meg egy ripacs színész akit álcaként használ.

fess86 2012.01.07. 14:12:10

a pilotot nem is akarják soha bemutatni? ha már úgyis kész van,kis extraként leadhatnák

Laarson 2012.01.07. 14:18:05

Én jobban kedvelem Poirot-ot szerintem színesebb karakter Holmes-hoz képest. De úgy általában maga sorozat is, Holms valamivel sötétebb világu. Mondjuk Poirot szinte Holmes karikatúrája. Illetve David Suchet is nagyban hozzá járul Poirot hiteles karakteréhez.

Stefanie · http://blog.hu 2012.01.07. 14:40:37

Épp a könyveket olvasom, de láttam a Sherlock sorozatot is, egyszerűen zseniális (:

grafikusmsz 2012.01.07. 14:42:27

Szerintem az uj mozifilm (1 resz) zsenialis, fuggetlenul attol, hogy nem sokban fedi a regenyek Holmes-at. Ettol meg nagyon jo.
Ami szerintem egy nagyon fontos dolog, amikor a Satan Kutyajaban Dr Mortimer Holmes nagyon kulonleges formaju koponyajara utalgat...Kimaradt a fesorolasbol, o is jatszott Holmes-t. Es neki a koponyaja nagyon passzol Holmes-hoz...

neduddgi tese 2012.01.07. 15:24:12

Holmes még elmegy, de pár figurának (pl. King-Kong)évenként kétszeri újrafilmesítése az ember agyára megy.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.07. 15:37:05

Nekem néhány feldolgozás már túl misztikus. Én a Maigret féle nyomozókat csípom.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2012.01.07. 15:57:12

@fess86: tulajdonképpen két pilotot csináltak.:) Az egyiket leadták a másikat nem (www.youtube.com/watch?v=ZPYkLoBnV4w), de a dvdn rajta van extraként.:)

A 2. évad 1. része pedig zseniális lett.:)))

EasyFriend 2012.01.07. 17:59:15

Az új Sherlockkal kapcsolatban a legrosszabbra voltam felkészülve (a Brettes verzió nagy rajongója vagyok), de kellemes meglepetés volt. A két főszereplőt elég jól eltalálták, nekem Watson egy kicsit jobban tetszik, de Holmes is elég jó. Sztoriból sajnos nem tudnak olyan jót és agyafúrtat írni, mint Conan Doyle, de ez talán nem is elvárható. Telerakják sok csavarral, de ezek elég vegyesek, néha nagyon jók, néha elég mondvacsináltak.
Tetszik, hogy a sorozat modern és visszaadja a mai London hangulatát, de ezzel együtt az eredeti figurákból is sokat megőriztek. Szóval kíváncsian várom a 2. évadot.

Cormorant 2012.01.07. 18:05:46

A címhez szeretnék hozzászólni. Anno volt szerencsém eredeti orosz nyelven nézni a szovjet verziót - többször is. Hazaérkezve láttam más verziókból is részleteket magyar szinkronnal - sajnos eredeti nyelven nem vetítették őket a magyar TV-ben. A magyar szinkron világhírű, itt sem volt velük gond, DE! A "szovjet" verzió után a többi számomra nézhetetlen volt. Sajnálom, hogy a szovjet verziót itthon nem mutatták be, mert szerintem másnak is jó véleménye lehetett volna róla. Az, ami a jelmezeken, a rendkívül korhű környezeten, az angolok beszédstílusát tökéletesen visszaadó párbeszédeken kívül különösen tetszett, az, hogy tökéletesen követték a könyvekben megírt történeteket. Egyszerűen magam előtt láttam képileg megjelenni azt, amit gyerekkoromban oly sokszor olvastam. Más sorozatoknak nem volt célja a TELJES történeti hűség, ezért a szovjet verziónak a közelébe sem jöttek! Ha van rá lehetőségetek, nézzétek meg a "szovjet" verziót, amiben ugyan tényleg nincs szó kábítószerről és tényleg csak keletről jött a főhős, ezt félretéve feledhetetlen alkotás!

Meg6ó 2012.01.07. 18:43:25

@cormorant:
Csatlakozom a véleményedhez. Nekem is a szovjet sorozat volt a meghatározó Scherlock. Bár eredetiben nem élvezhettem, de Gáti Oszkár szinkronjával is nagyon hiteles volt. És ahhoz képest, hogy a sorozat elkészítése előtt nem is olyan sokkal Scherlock-ot "okkultizmusa" miatt betiltották a SZU-ba, megmaradtak a hitelesnek látszó helyszínek és jelmezek is (morfondíroztam is rajta hol találtak ilyet a SZU -ba). Szóval jó lenne, már csak a retro divatra való tekintettel is, ha megint leadná valahol, valaki.

TH 2012.01.07. 18:54:09

@grafikusmsz: Szerintem jól passzol az új film az eredeti sztorikhoz, de most már nekiállok újraolvasni őket. :)

bloggerman77 2012.01.07. 19:41:38

Illene megnevezni, hogy a szovjet sorozatban Vaszilij Livanov alakította Holmes-t. És igen: szerintem is ez volt az egyik messze leghitelesebb adaptáció.

Nem tudom, hogy miért vannak egyeseknek averziói a szovjet-orosz filmekkel kapcsolatban: bármilyen hihetetlen a kötelező pártfilmek mellett világszínvonalú filmeket készítettek, és ezek közül is kiemelkednek a világirodalmi adaptációk.

A Holmes-sorozat mellett említhetők még pl. a Verne adaptációk, ami ezek közül rendkívül hű volt az eredetihez a Grant kapitány gyermekei. Az ember ki sem találta volna, hogy a Föld körbeutazását a SZU területén forgatták csak. :)

Cormorant 2012.01.07. 19:42:45

@Meg6ó: Hopsz! Nem tudtam, hogy magyarul is ment a szovjet verzió, sajnálom, hogy elmulasztottam. Most rákerestem és oroszul itt lehet ingyen letölteni, ha valakit érdekel: www.freeoboz.net/publ/3-1-0-353
Egyébként találtam egy bejegyzést arról, hogy állítólag II. Erzsébet is kitüntette az orosz színészt, akit az összes közül a legjobb Scherlock Holmesnak ítélt meg:)
"ksiuszka пишет:
Декабрь 18th, 2011 в 15:07
Obozaem etot serial,smotrju snowa i moi deti ego poljubili.Daze korolewa Britanii preznala naszego HOLMSA luchshym!A Livanov poluchil orden iz ruk korolewy za etu rolj"

Cormorant 2012.01.07. 19:44:54

Most látom, hogy bloggerman77 már megnevezte, igen, már elsőre illett volna! ... de azért az előbb magamtól is pótoltam:)

alekszka 2012.01.07. 19:45:46

Én azt hittem hogy Benedict Cumberbatch kontaktlencsét visel, de más filmekben, illetve iMDB-s képeken is ilyen. Érdekes :)

más:
Kiváncsi leszek hogy lesz-e olyan rész amikor SH-nak nem jönnek be a "megérzései/következtetései", pl. egy nyomból teljesen más foglalkozásra következtet :)

Cormorant 2012.01.07. 19:48:27

@Meg6ó: Még egy megjegyzés: Én nem hallottam arról, hogy betiltották volna. Különben nem láthattam volna többször is egymás után a hivatalos szovjet TV-ben 1981-1986 között.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.01.07. 20:55:23

@Laarson: Egyetértek, hozzám is közelebb áll Poirot (különösen a Suchet-féle), mint Holmes.

@neduddgi tese: Osztom a véleményed, hogy az évi 2 Három testőrről, vagy 80 nap alattról pl már ne is beszéljünk...

@bloggerman77: "Nem tudom, hogy miért vannak egyeseknek averziói a szovjet-orosz filmekkel kapcsolatban: bármilyen hihetetlen a kötelező pártfilmek mellett világszínvonalú filmeket készítettek, és ezek közül is kiemelkednek a világirodalmi adaptációk.

A Holmes-sorozat mellett említhetők még pl. a Verne adaptációk, ami ezek közül rendkívül hű volt az eredetihez a Grant kapitány gyermekei. Az ember ki sem találta volna, hogy a Föld körbeutazását a SZU területén forgatták csak. :)"

Minden szavaddal egyet értek. Ugyan koromnál fogva meglehetősen kevés szovjet (orosz) filmmel találkoztam, de az irodalmi feldolgozásaik valóban kiemelkedőek.
Számomra is a Grant kapitány gyermekei sorozat volt meghatározó élmény - először tartózkodással ültem a film elé, de teljesen elvarázsolt, és lelkesen vártam a következő részeket.
Illetve emlékszem egy fekete-fehér 15 éves kapitányra, az is tetszett, valószínűleg az is orosz volt (esetleg NDK), s azóta sem láttam más feldolgozást belőle. na az például ilyen szempontból nem egy felkapott Verne regény (ellentétben például a 80 nappal, Föld középpontjával...)

ato boldon 2012.01.07. 22:25:32

Én Jeremy Brett-el láttam a sorozat összes részét és szerintem szenzációs az alakítása, bárki bármit is mond és a szinkron is remek (Tahi-Tóth László)

hallari 2012.01.08. 00:11:18

@attila7575: igen, valamiért illett a karakter az oroszokhoz. Mindig is azok voltak a "jó" szovjet filmek, ahol valamilyen katona/kém/hatósági személy állt a központban, ez a téma nagyon feküdt nekik... :)

minyimaaa 2012.01.08. 00:48:42

lájkolom & kiváncsian várom.

Meg6ó 2012.01.08. 00:55:49

@cormorant:
Igen, akkorra már levették a tiltólistáról (1929 -től volt rajta), csak a cikkben is említett változtatásokat eszközölték a sorozatban.
Egy angol nyelvű rajongói oldal egész jól összefoglalja a sorozat erényeit és készítői életútját: www.bakerstreetdozen.com/russianholmes.html

Cormorant 2012.01.08. 04:48:05

@Meg6ó: Köszi, nem tudtam a korábbi tiltásról. A linket egyébként már láttam, tényleg jó, én is minden SH rajongónak javasolom!

SherlockHolmes · http://jeremybrett.eu 2012.01.08. 15:30:49

Sziasztok!

22-én vasárnap lesz az I. Sherlock Holmes Klubtalálkozó. Filmnézés és csevegés programmal, de lehet jönni csak az utóbbi beszélgetésre is, ahol ha szerencsénk lesz vendégként üdvözölhetjük Jeremy Brett magyar hangját Tahi Tóth László színművészt. A mozi önköltséges, de a szalonbeli csevej az ingyenes.

jeremybrett.eu/

Szeretettel várunk mindekit!

Felagund 2012.01.09. 12:36:57

@alekszka: Ez már rögtön az első részben többször megtörtént, pl rosszul tételezte föl, hogy Watsonnak fivére van ;)
süti beállítások módosítása