Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Riogat a Blikk asztrológusa

Pánik

2012. január 04. 11:45 barb 55 komment

A bulvárlap szerdai számában csúcsra járatta a világ végi hangulatot a Blikk asztrológusa, Papp Gréti.

A Mindent a horoszkópról című sorozat 3. részében már eltűnt a hagymázas jósolgatás arról, hogy milyen spirituális felemelkedést hozhat az uralmi helyzetben lévő Neptunusz, maradt a szikár kinyilatkoztatás: tömegkatasztrófák, forradalmak, háborúk várhatóak azért, mert a Plutó és az Uránusz 2011-2015-ig kvadrát fényszögben áll egymással.

Még a legmegrögzöttebb hitetleneket sem zavarják a horoszkópok addig, amíg csak azt jósolják, hogy brokkolilevest fognak enni vacsorára a Bakok, de a pánikkeltés és a rémhírterjesztés már az a műfaj, amivel igenis érdemes foglalkozni. A Blikk asztrológusának mai írása simán beleillik ebbe a kategóriába. Nézzük csak:

"A Plútó a hatalom, az erőszak, a halál, az újjászületés és a kiszolgáltatottság ura ugyanis a meglehetősen pusztító hatással rendelkező kvadrát fényszögébe került a meglepetéseket, az elektronikát, a modern technológiát, a számítógépet, a szabályokat felrúgását és a megkövesedett szokások lerombolását jelképező Uránusszal. A Japánt sújtó földrengéssorozatot követő cunami és a Fukusimában bekövetkezett nukleáris katasztrófa bebizonyította, hogy a szélsőségekre, anarchiára és rombolásra egyaránt hajlamos Uránusz (uralma alá tartozik az urán) és a Plútó, a plutónium névadó szülője együtt ketten elképesztő felfordulást, földindulást és tömeges katasztrófát képesek produkálni. ...  Olyan események bekövetkezésére számíthatunk, mint amilyeneket a hatvanas években már átéltünk. ... Újabb és újabb lázadásokra, sztrájkokra, önkényuralmi rendszerek lerombolására lehet számítani az előttünk álló esztendőkben, de a háború kitörésének vagy a nukleáris katasztrófák bekövetkeztének veszélye is fokozottan fennáll".

És akkor most hagyjuk is a Szkeptikus Társaságra azokat a nyilvánvaló baromságokat, hogy az Uránusz jelképezné az elektronikát és a számítógépet, meg, hogy a bolygók kvadrát fényszögének találkozásai okoznák a földrengéseket.

(A fotót a Blikktől nyúltuk.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2012.01.04. 12:45:05

"Olyan események bekövetkezésére számíthatunk, mint amilyeneket a hatvanas években már átéltünk"

Ezzel vajon konkrétan mire gondol? Vagy azt a célt szolgálja, hogy ha lesz teszem azt egy földrengés, akkor lehet mondani, hogy "na ugye, én megjósoltam, a hatvanas években is volt földrengés"?

Fatal Error! System Halted! 2012.01.04. 13:12:07

Én hiszek neki.
Én is berágnék a Plútó helyében, ha a több évtizedes A Naprendszer 9. Bolygója titulusomat elvennék és törpebolygóvá degradálnának.

Szóval megértem.

juhaszvik 2012.01.04. 13:19:20

Én komolyan azt hittem, hogy az emberiség fejlődik, és a jól informáltság, valamint az egyre több helyre eljutó alap- és középszintű oktatás elég ahhoz, hogy az emberek megszabaduljanak a kuruzslóktól és a jósoktól.
Katasztrófák körüli hírverést felhasználni nyerészkedésre pedig duplán büntetendő.

Sebaj, idén jön a világvége :)

Peterson 2012.01.04. 13:27:07

Hihetetlen, hogy egy olyan korban ahol 500 tranzisztort tudunk elhelyezni akkora területen mint egy emberi vérsejt, még mindig meg tudnak belőlünk élni ezek a rohadékok.

Miigeii 2012.01.04. 13:37:57

'Számítógépet jelképező Uránusz' Félelemmel vegyest tisztelettel írom ezt a kommentet is...

Nomante 2.0 2012.01.04. 13:46:14

Na igen.

Szólni kéne az Asztrológusoknak, hogy a Pluto már nem bolygó. Maximum Disney-mesék egyik szereplője.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.01.04. 15:33:51

Mivel most a Vénusz a Jupiter csücskében van, ezért a közeljövőben, néhny éven belül valami katasztrófa fog történni. De a Merkúr csakrája örömet is fog hozni, pl. szívesen látott, váratlan vendég vagy gyermek születése.

Na, kinek találtam el?

hörgőszelep (törölt) 2012.01.04. 17:12:57

Aki ilyen baromságokról képes írni, már az is megérdemelné, hogy egyfolytában 30 évig fizikát és matematikát oktassank neki vizen és kenyéren.Az egyszerűség kedvéért ajánlanék két oktatót: Dr. Harald Lesch, valamint Ranga Yogeshwar.

starace 2012.01.04. 17:30:47

"Olyan események bekövetkezésére számíthatunk, mint amilyeneket a hatvanas években már átéltünk..."

A hatvanas években nem kvadrát-fényszögben állt egymással az Uránusz és a Plútó, hanem (az asztrológiailag teljesen más értelmezésű) együttállásban voltak (1965-ben).

Kvadrát-fényszögben legutóbb 1934-ben állt a két bolygó, tehát (a szerző gondolatmenete szerint) az akkori események ismétlődhetnének meg most, - de mivel a Plútó más jegyben állt akkor mint napjainkban, ezért semmiféle ismétlődés nem várható 1934-hez képest, mert a két konstelláció nem azonos és nem is hasonló.

Grétike nem ért az asztrológiához (sem).

belga6 2012.01.04. 17:31:09

Ez az, kedves Papp Gréti! Ezt kell csinálni! Még úgysem szoronganak eléggé az emberek, dúl a jó hangulat az országban, mindenkinek van munkája, jól keres, röhögve kifizeti a hitelét. Még pánikoltatni is kell őket egy országos napilapban! Gratulálok!

Kapitány_1 2012.01.04. 17:44:17

Uránusz uralma alatt az urán, mert sok azonos betű van bennük. Világos. Egyébként egy jogi kérdés. A TV-kben menő jóslás, mágia stb műsorok kemény sms és hívás perc díjakért nem merítik ki a csalás, megtévesztés fogalmát? Valós, igazi létező dolognak állítják be magukat.

qwertzu 2012.01.04. 17:53:47

"Újabb és újabb lázadásokra, sztrájkokra, önkényuralmi rendszerek lerombolására lehet számítani az előttünk álló esztendőkben, "

Ez nem jóslat. Lázadások, sztrájkok minden évben vannak, és elég valószínű, hogy a következő pár évben megbukik pár diktatúra.

bbandi 2012.01.04. 17:56:07

@Nomante 2.0: Vagy akkor vegyék be a másik 4 törpebolygót. Ráadásul még van néhány újabb jelölt is.

Netszamuráj 2012.01.04. 18:06:18

Én még egyetlen olyan értelmes emberi lénnyel sem találkoztam, aki az asztrológiát komolyan vette volna. Találkoztam persze olyanokkal, akik hittek benne, de azok csak simán emberi lények voltak, a fenti jelző nélkül.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.01.04. 18:27:00

Most azt szeretnétek kedveseim, hogy az asztrológusok kövessenek el tömeges öngyilkosságot?

Ők nem jövendölhetnek, az csak a tudományos alapokon nyugvó közgazdaságtan privilégiuma a 21.században?

Mielőtt nekem támadtok, én nem akarok állást foglalni a dolog igazságtartalmát illetően, csak nem értem, hogy miért fáj ez ennyire?

Mert átvernek titeket? Vagy az ismerőseiteket?
Rajta, győzzétek meg őket a saját igazatokról!
De ne úgy, hogy hülyének vagy primitív senkiházinak állítjátok be őket, mint pl. ez a poszt is, mert annak egy szép kövér semmi lesz az eredménye.

Ha pedig az a probléma, hogy világvége jóslatokkal elveszik a szegíny tanulatlan emberek eszit, hát megnyugtatok mindenkit, a legtanultabbak közül is sokan látják tudományos megalapozottsággal hasonlóan a kérdést, mint a posztban említett hölgy. Az ő állításaik többségét sincs módodban ellenőrizni, tehát pusztán hinni tudunk benne, bár kétségtelen, hogy a módszertan, amivel dolgozik sokkal elfogadottabb, az eredményei pedig bizonyítottak a mai felfogás szerint.

Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a tudomány képtelen a mai napig megmagyarázni olyan alapvető dolgokat, melyek a globális tudatunkat meghatározzák. Ilyenek többek között az élet, a fejlődés, az anyag, a gravitáció fogalma. Legjobb esetben is suta körülírásokkal kell megelégednünk, ami viszont teret enged az egyéb válaszoknak. Ugyanakkora esélye van, hogy helyes.

Akkor szoktam ugyanezt a bizsergető kérdést érezni magamban, amikor valóságsókról hangzanak el ilyen dehonesztáló vélemények.
Pedig mindkettővel ugyanaz a helyzet, nem kell rá odafigyelni! Akinek Adam Smith az isten, esetleg Rubini, netán Soros, hát hajrá!

Azért mert valaki úgy gondolja, hogy egy olyan tudományág, amely az altruizmustól irtózik (közgazd.tan), a pozitív, merő jóindulatból cselekvés valódi hatóerejét lekicsinyli és pusztán a egyéni érdekek önzését tekinti a gazdaságot és az emberiséget előrevivő szabályozó formulának (az economisztikus szent grál!), akkor nem szabad csodálkozni, hogy ennek ellenpólusai is megjelennek és igen széles körben fejtik ki hatásukat.

Ne legyenek illúzióink, azért mert nem védik tömegesen és harciasan az igazukat, attól még sokan inkább ezekben az asztrológiai jóslatokban hisznek és tudjátok mit, meg is tudom őket érteni. Az asztrológia legalább emberi dolgokról szól, emberi nyelven, és bármily furcsa, ez egy érzelem gazdag kiegyensúlyozott embernek többet számít, mint bármilyen elvont elmélet és itt most nem a matematika vagy a fizika jelentőségét akarom kisebbíteni, mert mindkettő fontos és érdekes tudományág. De sajnos baromira nem érthetőek a köznép számára.

Utóiratként kijelentem magamról, hogy felügyeletre szoruló, komplett idióta vagyok, aki tisztább pillanataiban maga is elítéli bármely véleményét és gondolatát.
Remélem a lehülyézést így megspóroltam mindenkinek, hisz tisztában vagyok vele.
AsztroPeace & Technolife

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.01.04. 18:28:18

az asztrológusnak igaza van

persze nem volt nehéz a jóslat, hiszen a maják is megmondták, hogy 2012 után itt a jelenlegi világ vége

másban is tisztán látszik, hogy a rendszer összeomlik

de az nem meglepő, hogy az indexes bérbloggereknek nem tetszik, ha valaki igazat ír, ez már a balázs-os cikknél is kiderült

elvégre aki ma magát "értelmiségi liberális"-nak hazudja, annak számára az tudomány mindent tud a világról, és sosem téved, állatok lemészárlása nem állatkínzás, az evolúció tény, és majd gyurcsány ferkó elvezeti az országot a káanánba...

szeretet és isten (és eszkimó) meg nem létezik, mert nem lehet látni őket...

Guillaume sous guillotine 2012.01.04. 18:41:03

jósok, jóslatok, horoszkóp, maják a 21. században? :D nőjünk már fel!

eax_ 2012.01.04. 19:30:05

"Uránusz (uralma alá tartozik az urán)"

facepalm

eax_ 2012.01.04. 19:31:45

@hörgőszelep: En egy harmadikat is: Orosz Laszlo :)

athosga 2012.01.04. 19:59:18

Egy halom sarlatán szédít egy halom (tanult és tanulatlan) "emberi dolgokra" vágyó agyament barmot, akik a pénzügyi döntésnél is csak az "emberit" nézik, aztán sírnak, mert megszívták és szidnak másokat, miközben a saját hülyeségüket kellene szidniuk. Aztán meg kell őket segíteni és legközelebb ugyanez lesz, mert a bolygók ugyanúgy fognak állni, mi meg nem tanultunk semmit a világból, csak azt, hogy amit az asztrológus mond, az "emberi" és szépen hangzik meg szent meg minden. Idiocracy.

Pinka-Panka 2012.01.04. 20:36:21

Még véletlenül se jósolnak JÓT, csak rosszat - ideje lenne felhagyni már a negatív elméletekkel. Az asztrológia olyan kötöttség, ami elveszti az ember normális ítélőképességét az életről.

lavór 2012.01.04. 20:44:32

Jöjjön csak az armageddon! A romokból lehet csak újat építeni. Nemsokára nem lesz más érték, mint az erdők, a termőföldek, a tartós élelmiszerek, gyógyszerek. Arany, részvény, stb... mind kuka. Nem ehetőek ugyanis.

CJKrisz 2012.01.04. 21:11:56

Jesszus, ilyen lap létezik még, hogy blikk? Még a kérdőmondatok sem igazak benne. :)

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2012.01.04. 22:11:26

Szerintem nincs ezzel gond. Ha nem tetszik, ami a horoszkópban van, keresek egy másikak, ami már szimpatikusabban írja le a jövőt. Tehát nem szidni kell a nemtetsző horoszkópot, hanem kiválasztani a megfelelőt közülük. Vagy el sem olvasni őket. Talán ez a legpraktikusabb.
Amúgy ha holnaptól betiltanák az ilyen rémhírgyártókat, akkor az emberek keresnének maguknak új forrást. Igény van rá, hülyeségeken gondolkozni és ettől megijedni meg mindenki tud....

Turboanyu 2012.01.04. 22:22:01

"Újabb és újabb lázadásokra, sztrájkokra, önkényuralmi rendszerek lerombolására lehet számítani az előttünk álló esztendőkben, de a háború kitörésének vagy a nukleáris katasztrófák bekövetkeztének veszélye is fokozottan fennáll"."

Én ezt az ebédre megevett krumplifőzelékből is meg tudnám mondani. Minden évben valahol van: háború, földrengés, tömegkatasztrófa. mIkor nem volt???

Ezzel a mennyit lehet keresni? Lehet, hogy pályát tévesztettem.

szbszig 2012.01.04. 22:23:47

Hm. Vajon amikor a Plútót visszafokozták Plutóvá és kisbolygóvá, az az asztronómia mellett az asztrológiai összefüggéseket is megváltoztatta? Vagy ilyen kicsinységekre ott már nem adnak?

polly graph 2012.01.05. 00:26:52

Nekem speciel tetszett a jóslat. Azt írja, újra átéljük a hatvanas években történteket. Mivel akkor születtem, úgy néz ki újjászületek idén! Már épp ideje!

Trigon_ 2012.01.05. 00:49:05

Ha egy 60 kilós ember mellé 1 méterre odaállsz, akkora gravitációs erőt fejt ki rád, mint a Mars a hozzánk legközelebbi helyzetében. Ez tény, utána lehet számolni. Hogy ezek a mocskos szélhámosok ezek után miért nem veszik bele a számításaikba, hogy az ember sok vagy kevés ember közelében lakik-e, nem fogják megmagyarázni. Mint ahogy a kohászok és a világítótorony őre is ugyanazt a horoszkópot kapja kézbe a kitűnő szakértőktől és titkos tanok tudóitól. Vagy ha valaki ötödmagával lakik egy panelben vagy másodmagával az 500 négyzetméteres villájában, de a csillagjegyeik és egyebeik megegyeznek, akkor valószínűleg ugyanolyan problémáik is lesznek, és az életet is egyformán fogják élvezni. A csillagok megmondják. Barmok.

Mondanám, hogy barmok azok is, akik eszik ezt a szemetet, de ők csak tanulatlan, buta emberek, akik valami könnyen érthetőnek és a homályosságai miatt magabiztosan magyarázhatónak lesznek a tudorai, ha valami komolyabb szellemi munka helyett ezt a szart tanulmányozzák buzgón. A szoláriumban legalább van miről beszélgetni.

@Almaleves: A közgazdaságtan speciel kényes eset, mert azt szerintem a közgazdászokon kívül senki sem tartja értelmes, pontosabban értelmesen művelt tudománynak. Persze az is igaz, hogy a világ és az országok gazdasági működésének uralkodó szabályai is olyan szégyenletesen ostobák, hogy ezt is csak az ember tudta összetákolni magának. A közgazdászok a hülyeségben próbálnak rendszert kitalálni, végül is ők legalább nem szándékos gonosztevők. Többnyire. Az asztrológusokról és más jövendőmondókról ez már nem mondható el.

"a tudomány képtelen a mai napig megmagyarázni olyan alapvető dolgokat, ... az élet, a fejlődés, az anyag, a gravitáció fogalma. ... suta körülírásokkal kell megelégednünk, ami viszont teret enged az egyéb válaszoknak."

A suta körülírás nem hiba, és a jelenségek magyarázatának pontatlansága sem hiba, ha a vele foglalkozók arra törekednek, hogy a pontosság egyre javuljon. Elméletekkel, kísérletekkel, modellekkel. Ez a tudomány. Hallott valaki olyanról, hogy egy asztrológus kísérletileg próbálta volna igazolni vagy pontosítani a szakmája elméleti alapjait, módszereit? Na, ezért áltudomány ez, és a kabaréműsorokba kellene száműzni. Mert az egységsugarú melós ha valamit papíron lát, akár csak újságpapíron is, abban még hisz.

A gravitációnak egyébként, kiemelve egyet a példákból, a magyarázata még hiányzik, pontosabban azok még erősen hiányosnak látszanak. Viszont a működését az ember nagy precizitással kitapasztalta, sok-sok mérés és megfigyelés révén. Tavaly volt 120 éve, hogy Eötvös először használta azt a műszerét, amellyel azóta nagy találati aránnyal állapítják meg, hogy a föld alatt hol vannak ércmezők, például. De a gravitáció hajszálpontos ismerete nélkül az sem lehetne lehetséges, hogy a Földről úgy lövünk célba a Jupiterre, hogy aztán a hiba pár kilométeren belül marad. Hiába nem találtuk még meg a gravitáció okát, nekem elég az is, ha ilyen pontossággal ismerjük. Várom érdeklődve az ide illő kísérletezés-sorozatot az asztrológusoktól.

@Kapitány_1: "A TV-kben menő jóslás, mágia stb műsorok kemény sms és hívás perc díjakért nem merítik ki a csalás, megtévesztés fogalmát? Valós, igazi létező dolognak állítják be magukat."

Én teljesen egyetértek veled, de sajnos a jósok ellen induló haború során lehet, hogy meg kell majd magyarázni azt is, hogy miért nem indul háború a reklámok és a vallás ellen is. Szóról-szóra ugyanezzel a váddal. Ez pedig bitagul kínos magyarázkodás lenne mindenkinek, aki a sorsunkat meghatározza, sokkal inkább, mint a Jupiter és a Neptunusz kölcsönhatása és más baromság.

@bbandi: Nem tudom, hogy a törpebolygók közé a Cerest is odaszámoltad-e, de az asztrológusok 210 éve felejtkeznek el róla. @szbszig: ilyen kicsiségekre ezek szerint valóban nem adnak. Mert rendben van, a Haumea életszabályozó hatásait még nem sikerült felderíteni, meg marha messze is van, de a Plútó, amíg bolygó volt, részt vett a kalkulációkban, a hozzá nagyságrendileg illő Ceresz pedig nem, mert nem nevezték el bolygónak. Nemcsak sarlatánok, hanem még annak is buták. És kaszálhatnak békében.

asdfakk 2012.01.05. 01:04:44

@polly graph: akkor idén meg fogsz térni, elragadtatsz, és a jóslat negatív részeit már nem fogod megtapasztalni saját bőrön...

Maják: nem eredeti maja jóslat a 2012, némi keresztény ferdítés is van benne, de mindenesetre eléggé összegyűlt már a sz@r kicsiny világunkban, lehet ideje lenne már egy özönvíznek, vagyis annak egy XXI. századi megfelelőjének.

Trigon_ 2012.01.05. 01:22:52

@asdfakk: Kezdetnek egy sima özönvíz is nagyon megteszi, nem kell keresni a XXI. századi technikát. Ugyanis XXI. századi maga az a tény, hogy ha csak a tengerparti régiókat elönti a víz, akkor ide, hozzánk, a kontinens közepére nem jön elég ennivaló. Márpedig akkor nem jön. És akkor kampec.

Nemrég találkoztam a következő, nem vicces viccel.

Így szólt az Úr Noéhoz: "Fél év múlva megnyitom az ég csatornáit és addig fog esni, amíg a Földet el nem lepi a víz. De szeretnék megmenteni néhány jó embert és minden állatfajból egy párt, ezért építs bárkát!" Egy villámlás után a tervrajz ott feküdt a földön.

Fél év múlva elkezdett esni az eső, de az Úr legnagyobb megdöbbenésére Noé csak ült szomorúan a kertjében, bárka sehol.

- De Noé, hol a bárka? - kérdezte felháborodva.

- Uram, bocsásd meg nekem, de felmerült néhány igen nagy probléma:

1. A hajóépítéshez engedélyt kellett kérnem, mert a terveidet nem fogadta el a Hajóépítési Hivatal Műszaki Osztálya, ezért több mérnököt is fogadnom kellett az áttervezéshez.

2. A szomszédom feljelentett, hogy nem a rendezési tervben megengedett tevékenységet akarok folytatni a kertemben.

3. Nem tudtam fát szerezni, mert a fülesbagoly életterének megőrzése érdekében fakivágási tilalmat rendeltek el.

4. Ahogy elkezdtem begyűjteni az állatokat, beperelt egy állatvédő egyesület.

5. A Katasztrófavédelem közölte, hogy nem építhetem meg a bárkát, amíg nem készíttetek egy hatástanulmányt az özönvízről.

6. Ezután konfliktusba kerültem az Esélyegyenlőségi Hivatallal az ügyben, hogy mennyi hátrányos helyzetű kisebbségi etnikumot viszek magammal. Ennek az lett a vége, hogy lefoglalták a félkész bárkát.

7. Amikor el akartam hagyni az országot, közölték velem, hogy adótartozásom van, így nem mehetek sehová.

Most úgy ítélem meg, hogy körülbelül még 100 év kell a bárka elkészítéséhez.

Ekkor elállt az eső, és kisütött a nap.

- Úgy döntöttél, hogy mégsem pusztítod el a Földet? - kérdezte Noé bizakodva.

- Nincs rá szükség. - mondta az Úr - Megoldjátok magatok.

Netszamuráj 2012.01.05. 01:37:11

@Trigon_: www.mek.iif.hu/porta/szint/human/ezoterik/asztrol/asztrol.htm

Egyébként felesleges írnod egy hívőnek, hogy ne higgyen. Az asztrológia (plusz egyéb ezotéria) valláspótlék a ma emberének, aki képtelen felfogni, hogy a világ bonyolult, és nem lehet olyan egyszerűen megérteni. A tudomány számukra vörös posztó, Darwin a fő ellenség. :D Csak arról feledkeznek meg, hogy a vízforraló, a mikrohullámú sütő, a mobiltelefon, az internet, az életminőséget javító gyógyszerek és az élet egyéb területén található minden egyes találmány a TUDOMÁNYnak köszönhető, nem pedig a sarlatánoknak, a kuruzslóknak, varázsvesszős kóklereknek.

Minden kedves ezotériahívőnek:

- Le lehet adni a TB kártyát, és kizárólag homeopátiás szerekkel gyógyítani a betegségeket, így nem kell támogatni a gonosz gyógyszergyárakat.
- Le kell mondani minden telefonelőfizetést, és lehet érintkezni az ismerősökkel telepátia útján.
- Ezoterikus cégtulajdonosok hagyjanak fel a pszichológiai módszerek alkalmazásával új munkatárs kiválasztásakor: egyszerűen kérdezzék meg a jelölt születési dátumát, és végezzenek el egy komplett asztrológiai elemzést. Abból úgyis tudni fogják, hogy a jelölt képes-e elvégezni a munkát, vagy sem.

Egyáltalán, teljesen felesleges minden olyan dologgal foglalkozni, ami tudományos alapokon nyugszik. Csak nyissátok ki az elméteket, és kövessétek a szívcsakrát! Ott lesz a válasz minden kérdésetekre. :)

Ja, és aki a neten terjeszti a világösszeomlásos meg egyéb baromságait, az 2012 december 31-én legyen szíves felköpni és aláállni. Mert a világvége érdeklődés hiányában sajnos el fog maradni. ;)

@Almaleves: Te pedig altruista módon leszel kedves minden pénzedet az ismerőseidnek kölcsönadni, természetesen kamat nélkül, mert az az ördögtől való. ;)

Aki képtelen megérteni, hogy a közgazdaságtan nem egy egzakt tudomány, valamint hogy mi az a profitorientáltság, attól mit várunk?

A profitra való törekvés nem a gonosztól való, hanem egy egészséges vágy. Ostoba ember az, aki egy üzleten veszteni akar, és nem nyerni. Ennek semmi köze az altruizmushoz. Simán lehetek magánemberként altruista másokkal szemben, közben meg cégvezetőként a profitra törekszem. Ha ezt nem érted, akkor olyan idealista vagy, akinek max. a kommunizmus megvalósulása jelentene békét. (Ami persze gyökeresen ellentétes az ember alapvető természetével, és sohasem működne rendesen. Meg persze valójában igazságtalan is lenne, hiszen egy lusta embernek ugyanannyija lenne, mint egy szorgalmasnak.)

Crabtree biztos úr (törölt) 2012.01.05. 01:45:11

Ez esetben tényleg fennáll a rémhírterjesztés veszélye. Ami meg a "világvégét" illeti: hányszor,de hányszor mondták,hogy világvége lesz aztán még sem lett:
(bár lehet,hogy még a végül tényleg az lesz xD)

Crabtree biztos úr (törölt) 2012.01.05. 01:47:43

Azért az is sokatmondó ,hogy az asztrológus nem említi a 2012-es világvégét xD

Trigon_ 2012.01.05. 02:32:26

@Netszamuráj: Minden szavad arany. :-))

A linked érdekes, de sajnos még ez sem igazi válasz az általam felvetett kifogásra, azaz hogy az asztrológusok vajon kutatják-e a tudományukat, tesznek-e erőfeszítéseket az eredményesség javítására. A cikk ugyanis olyan teszteket sorol, amelyeket nem az asztrológusok végeztek el, legfeljebb, ki tudja, mekkora lelkesedéssel, részt vettek bennük. Vagyis azt én látom, amit elég valószínűnek is találtam, hogy a hitetlen kutatók vizsgálatai semleges eredményeket hoztak, tehát nem igazolóakat, de erre a hívők könnyen rásütik, hogy azok, akik csinályák, még a részt vevő asztrológusok is, csak pancserek, csak a tudományunk hitelét rongálják, bezzeg én, én aztán bírom a titkos tudást, én bezzeg meg tudnám mutatni a hitetleneknek.

Hogy miért nem mutatják meg, fényes győzelemmel döntve porba a hitetlenkedést, azt nem tudjuk. Talán mert nem vagyunk rá méltók, a vallás is operál ezzel a kibúvóval.

És még ezt is hajlandó vagyok lenyelni, hiszen undorukban nem akarnak vegyülni a hitetlen népséggel. De akkor legalább egymás között, a titkos tudomány legnagyobb professzorai – mert vannak ám ilyen címmel büszkélkedők – miért nem ülnek össze, hogy tudásukat egyesítvén nagyságrendnyivel szorítsák lejjebb a pontatlansági rátát, és pontosabbá tegyék a meglehetősen homályos "prognózisokat", arra végképp nincs magyarázat. Ők tehát hisznek abban, hogy a tudományuk kész és teljes, persze amikor a kutatásokkal fáradozó csillagászok megtalálták a Plútót, azt bezzeg hamar bevették a mégsem eléggé teljes tudományuk fontos tényezői közé.

De igaz, én hiába tudom, hogy ócska és mocsok szélhámosság, amit csinálnak, nekik elég, ha az én szavaimat elengedik a fülük mellett, nekik tejelő balekkel tele van a világ nélkülem is, azok még butábbak, mint ők, azoknak úgyis hiába beszélnénk. Ha lenne rá pénzem, büntetőjogi és magánjogi perekkel kezdeném támadni ezeket, és bitos vagyok abban, hogy kellő nyomás kialakulásával a bíróságok nem mernék tovább védeni azokat, akiknek a tevékenysége tételesen le van írva a nagy könyveikben, csak más néven. A vallást támadni nem lehet, mert abban túl sokan hisznek, és a vakhit alkotmányos jog, ergo az ennek kihasználása is, amíg az egyháznak látszik. De az asztrológusok olyan konc lennének, akiknek a védelme nem lenne nekik fontos.

Persze kérdezhetik, hogy én miért tartanám ezt ennyire fontosnak, hadd higgyen benne a sok surmó. A józan ész és a sötét butaság hosszú háborújában egy csatát szeretnék nyerni, egyszerűen elvből. Ha ezt emberek nem tartották volna fontosnak régebben, ma a tudomány sem lenne, mert a butaság könnyebb, és sokaknak hasznosabb. Az ellenkezők táborának szétszórtsága egyelőre megnyugtathatja őket.

polly graph 2012.01.05. 07:37:54

Átfutva a kommentárokat, úgy látom, sok "tudós" támadja dühödten az asztrológusokat, de nem találtam "asztrológust", aki ugyanilyen dühödten támadná a tudósokat.

Nekem ebből a vita-füzérből inkább az jött le (bár ismétlem, csak átfutottam), hogy a "tudósok" akarják erőltetni a saját álláspontjukat, nem az "asztrológusok".

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2012.01.05. 08:07:25

igen, a "tudom"(árt)ány nevű szekta agymosása elég hatékony, sokan bekajálják a meséit
(akár a bizonyíték nélkülieket is, mint pl. az evo elmélet)

ez az eredménye annak, ha egy szekta hittételeit be kell magolni állami intézményekben

a vicces az, hogy miközben máglyára vetnék azokat, akik kételkedni merészelnek e szent tanokban, ők hazudják magukat "értelmiségi liberálisoknak"

büünös 2012.01.05. 08:19:18

Kedves kommentelők!

Én egy nagyon nagyon racionális ember voltam és vagyok. 12 éve tanulom az asztrológiát. Nagyon elmélyedtem benne. Az első revelációktól eljutottam odáig, hogy csak sajnálni tudom már azokat, akik tudás és ismeretek nélkül fröcsögve szidnak több ezer éves tapasztalati alapon kristályosodó, folyamatosan fejlődő tudásbázist.
Minden asztrológus a saját morális és intellektuális színvonalán tudja átadni és el(nem)magyarázni ezt a hihetetlenül komplex ismeretegyüttest.
Bárkivel szívesen kezdek hosszabb eszmecserébe is, ha legalább az alapokat hajlandó megtanulni.

Üdv': büünös

gmower (törölt) 2012.01.05. 08:49:10

@Netszamuráj: "Egyébként felesleges írnod egy hívőnek, hogy ne higgyen. Az asztrológia (plusz egyéb ezotéria) valláspótlék a ma emberének, aki képtelen felfogni, hogy a világ bonyolult, és nem lehet olyan egyszerűen megérteni. A tudomány számukra vörös posztó, Darwin a fő ellenség. :D Csak arról feledkeznek meg, hogy a vízforraló, a mikrohullámú sütő, a mobiltelefon, az internet, az életminőséget javító gyógyszerek és az élet egyéb területén található minden egyes találmány a TUDOMÁNYnak köszönhető, nem pedig a sarlatánoknak, a kuruzslóknak, varázsvesszős kóklereknek."

Ez zseniális :) Egyik mondatodban leírod, hogy milyen bonyolult a világ, a másikban meg azonnal leegyszerüsíted kétállapotúra: valaki vagy sötét bunkó hívő, vagy okos materialista. Gratulálok, ez igazán tudományos igényű megközelítés...

Sok dolog van világunkban, amire a tudomány soha nem fog választ adni. Ilyen például a haláltól való félelem. Ha a tudomány egyszer bebizonyítja, hogy a halál után nincs semmi, attól senki nem lesz boldogabb, de hogy baromi sok drogos lesz, az biztos. Másik része a dolognak, hogy az általad emlegetett találmányok bár könyebbé teszik az ember életét, mégsem a fejlett világban élők a legboldogabbak. Vajon miért?

Egyébként az meg teljesen igaz, hogy a korunk közgazdaságtana sokkal inkább vallás, mint tudomány.

Mostly Harmless 2012.01.05. 09:01:27

ma is jósokat nevettünk.

2012.01.05. 09:18:05

@büünös: ha racionális ember vagy, nem mélyedhettél el az asztrológiában, mert akkor, mint racionális ember, elvetnéd. Egyáltalán nem vagy racionális, ami nem baj, más is vallásos, ezotériás meg miegymás, csak ezeket nem szabad a racionalitással keverni, vállald fel, hogy egy áltudományos hobbid van, nincs azzal semmi gond, más biciklizik vagy olvas, vagy makettet épít. Nem értem miért kell ilyen esetekben mentegetőzni, hogy én a csillagok alapján mondom meg, hogy nyáron esni fog-e az eső, de én racionális és tudományos vagyok. A tudományos tételek leírhatóak, bizonyíthatóak, elméletileg alátámaszthatóak, a gyakorlatban nagyrészük igazolható. A jóslás pedig hitbeli kérdés, és inkább a pszichológia területe. A jóslás sikeressége azon múlik, hogy az alany mennyire hiszi el a jóslatot, és mennyire korrigál utólag aszerint. Ha nekem azt jósolják, hogy szerencsétlenség fog érni, és hiszek benne, akkor az első adandó alkalommal, mikor történik valami, ami szerencsétlenség, akkor azonosítom a jóslattal, működőnek érzem, és még jobban hiszek benne. Mondjuk eltaknyolok, ami kb. bárkivel bármikor megtörténhet, eltöröm a kezem, nem nagy ügy. De ha korábban kaptam egy jóslatot egy balesetről, máris összemosom vele, és kész, a jóslat bevált. A jóslat után az ember várja a bekövetkezést, és amint valami kapcsolatba hozható történik, máris visszaigazolást nyert. Pont ezért adnak a jósok általános érvényű jóslatokat, tehát sosem mondják, hogy ön folyó hó 22-én egy Krisztina körúti félméteres kátyúba hajt és kitörik a jobb első kereke, hanem azt mondják, hogy a közeljövőben negatív esemény következik be. Ami meg mindig bekövetkezik, ahogy szerencse is mindig bekövetkezik, ráadásul ugye minden attól függ, hogy hogyan éli meg az ember, ha mondjuk nekem kificamodik a bokám munkából hazafele, akkor 100%-os táppénzt kapok és héderezhetek otthon egy hónapot, tehát fain, más meg összeszakad fél évre, hogy micsoda tragédia érte.

2012.01.05. 09:26:15

@gmower: A halál utáni élettel épp nem a tudomány foglalkozik. De ha ennyire megveted a tudományt, akkor szerinted mitől és hogyan működik a számítógép, amin a kommented írtad? A csakrák ereje hajtja, és a Merkúr hatalma teremtette? Autó, busz, golyóstoll, mikrosütő, mp3 lejátszó, kétrétegű klotyópapír, vasbeton, mobiltelefon, tévé és a végtlelenig folytatva minek köszönhető, mi alapján készült? Most sorold föl kérlek az ezotéria és az asztrológia évezredes "tudományának" vívmányait. Vagy csak ötöt, jó?

2012.01.05. 09:33:14

Aki meg szórakozva akar tájékozódni a világegyetemről, csillagokról, annak tessék ezt olvasni: konyv.uw.hu/az_ido_rovid_tortenete/index.html

gmower (törölt) 2012.01.05. 10:00:44

@shitgun: "De ha ennyire megveted a tudományt, akkor szerinted mitől és hogyan működik a számítógép, amin a kommented írtad?"

Hol írtam olyat, hogy megvetem a tudományt? Elég vicces is lenne ez, mivel villamosmérnök vagyok, így speciel azt is tudom, hogy hogyan működik a számítógép... Én azokat vetem meg mélységesen, akik nagyon okosnak tartva magukat, biztos tudatában annak, hogy náluk a bölcsek köve azonnal lenézik a másikat, ha neki más a véleménye. Most miért zavar az téged, ha valaki hisz az asztrológiában (vagy bármiben, mint például a modern közgazdaságtanokban :D)? Ha ez őt boldogabbá teszi, és nem árt vele másoknak, akkor lelke rajta.

Az asztrológiának, valamint a vallásoknak nem célja kétrétegű klotyópapírt előállítani. Nem azért vannak.

Én például ateista vagyok, de ha a feleségem el akar menni vasárnap misére, akkor nem kezdünk teremtéselméleti vitába, hanem egyszerűen elviszem az egész családot a templomba. Egyébként két diplomája van...

Amúgy meg máskor a kommentem tartalmára tessék reagálni, ne tippelt beállítottságomra, mert az nem épp "tudományos" :)

2012.01.05. 10:13:07

@gmower: "Sok dolog van világunkban, amire a tudomány soha nem fog választ adni." Jó, akkor erre reagálok, ez rémesen gyenge érv, mert például az asztrológiára százszorosan alkalmazható. Sőt, szerintem semmire nem alkalmazható, de ez az én véleményem. Azért zavar, ha valaki hisz az asztrológiában, mert szerintem nettó ostobaság. És téged is zavarhat az én véleményem, és nem fogom számonkérni, hogy miért zavar. Bárkit bármi zavarhat, és utálom azt a pc felfogást, hogy ezt tartsam magamban. Miért, a tévés jós, meg a hobbiasztrológus magában tartja? Vagy a vérmes asztrológus nem nézi le nagy hévvel a kételkedőt? Akkor én sem, akkor én is. Aztán tulajdonképpen felőlem bárki gondoljon amit akar, fentebb le is írtam, hogy hobbinak ugyanolyan szuper lehet az asztrológia, mint a makettezés, a lényeg, hogy az ember vidáman, elégedetten töltse az idejét. De ha valaki elkezd magyarázni az asztrológia tudományáról, akkor az én korlátozott agyam azon fennakad. Például továbbra is áll a kérdésem az asztrológia évezredes eredményeinek listájáról, tételeinek bizonyításáról, kísérletekkel igazolt legalább részeredményeiről. Az asztrológia szerintem hitbeli kérdés, és igaz, ilyen formában felesleges vele vitatkozni, mert minden hitbeli kérdés alapja a bizonyítatlanba vetett hit. Hit = nem tudom, de elhiszem. Mert ha bizonyított, de legalább részben igazolható lenne, akkor már nem hitnek, hanem tudománynak hívnánk.

gmower (törölt) 2012.01.05. 10:34:25

@shitgun: Még mindig nem teljesen érted, hogy mit próbálok magyarázni :) A tudomány olyan dolgokra nem fog soha választ adni, amikre nem is feladata: mint például az élet értelme. Erre egyértelmű válasz (azaz tudományos) nincs, keresni mégis van értelme, de nyilvánvalóan nem tudományos eszközökkel.

2012.01.05. 10:36:38

@gmower: Hát akkor ezt meg nem lehet felróni neki:) Olyan így, mintha leszúrnád az autószerelőt, mert nem tudja, mitől fáj a hátad. Az élet értelmére meg már jó ideje van válasz:)

gmower (törölt) 2012.01.05. 10:47:15

@shitgun: Persze, 42, de ez is hit kérdése, nekem 13 :)

Én nem is róttam fel egy pillanatig sem, valakivel összekeversz. Én mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy a világ nem olyan egyszerű, hogy vannak az okos tudós lelkek, meg a hülye valamiben hívők. A két dolog egymás mellett létezik, és egymás mellett létezik egyes emberekben is, és fog is mindig, mivel vannak területek, amiket a tudomány nem fedhet le. És pont azért nem, mert emberek vagyunk, akik sokkal inkább érzelmi, mint racionális indíttatásból cselekszünk.

büünös 2012.01.05. 10:52:55

Kedves Szarfegyver!

Én nem hiszek az asztrológiában, mivel az nem vallás. Én tanulom és minden nap igazat kell adjak a tapasztalatainak. A legösszetettebb tudástár amit valaha az emberiség összegyűjtött, csak te nem veszed a fáradtságot, hogy elmélyülj benne. Sajnos te sem, de ez csak neked rossz.

Üdv': büünös

2012.01.05. 18:09:18

@büünös: ez a hatalmas tudástár mit adott eddig a világnak? Mi a haszna, milyen eredményei vannak?Kurvára kérlek, sorolj föl három dolgot, amit ez a tudástár nyújt a hitetlen gyaurnak!

2012.01.05. 18:10:12

@büünös: és fáradság, ha már összebratyiztunk, vagy ezt nem tartalmazza a tudástár?

büünös 2012.01.06. 09:02:37

@shitgun: a világ összefüggéseinek következetes vizsgálata és annak módszerei, önmegismerési bölcselet, titkos tudás (ami sok-sok tanulással megszerezhető).

Morin 2012.01.08. 16:37:50

Igen - igen... Pl. tudatlan asztrológus sarlatánok a múltból: Kepler, Newton, Ptolemaiosz (bár utóbbi nem volt valójában asztrológus - csak összegyűjtötte kora ismereteit). Az, hogy korunkban sarlatánok tömegei foglalkoznak (és keresnek pénzt) asztrológiával (és egyebekkel) csak korunkat jellemzi. Egyébként megvannak korunk szcientifikus babonái is. A modern tudomány először leszűkítette a világot (jóformán a taktilisan érzékelhetőre), majd amikor a szűkös keret nem volt elegendő a világ jelenségeinek értelmezéséhez, szürrealisztikus modelleket gyártott. Ezek valóságának az elfogadása szintén hit kérdése.

Ishouldbesolucky 2012.01.09. 10:20:10

Szép próbálkozás Almaleves.

Nekem szimpatikus vagy, vannak ezo élményeim. Sok-sok kókler és csaló van ezo körökben, kell a szerencse és a természetes kételkedés.

Közgáz/tudományok vagy transzcendentálisok, mindkettő hittel működik. Személyen belül keveredhetnek, s szerintem kevés kivétellel keverednek is ezek a hitek.

riviera (törölt) 2012.01.10. 20:00:46

Hadd idézzem egyik kedvenc írómat, Heinleint: 'A touchstone to determine the actual worth of an "intellectual" — find out how he feels about astrology.' Ebben (is) nagyon igaza volt.
süti beállítások módosítása