Úgy látszik, pereskedős hetünk van, ez a harmadik poszt két nap alatt, amiben valaki a bíróságtól remél dollármilliókat valamiért, amihez igazán köze sincs. Ezúttal Simon Fuller, az American Idol (és elődje a brit Pop Idol) készítője rúgta fel a szaros bilit, és esett neki a Fox-nak. Az egyik Los Angeles-i bíróságon benyújtott keresetben Fuller azt állítja, egy 2005-ös, peren kívüli megállapodásban a Freemantle Media és a Fox azt ígérte neki, hogy az X-Factor amerikai verziójának beindulásakor executive producerként tüntetik majd fel a műsorban, és megkapja az ehhez járó fizetést is, de most, ahogy közeleg a műsor bemutatója (a válogatók már nyár eleje óta tartanak), ennek se híre se hamva, ő meg nem akar várni tovább.
Fuller szerint a Freemantle Media, az American Idolt is gyártó médiacég 2005-ben vásárolta meg Simon Cowell műsorának amerikai jogait. Ekkor ő, mármint Fuller, látva, mekkora a hasonlóság a Pop Idol és az X-Factor között, az angoloknál beperelte Cowellt, de a Fox és a Freemantle Media közbelépett, és peren kívül megegyeztek vele. Az akkori megállapodás részét képezte az a záradék, amire most Fuller hivatkozik, és ezt állítólag dokumentumokkal is tudja bizonyítani. Ami az egészet még pikánsabbé teszi az, hogy Fuller beleegyezése nékül a Fox nem is mutathatja be az X-Factort az USA-ban, legalábbis ezt írja a Deadline.com.
A Fox és a Freemantle Media tegnap közös állásfoglalást adott ki a sajtónak, amiben azt állítják, Fuller vádai alaptalanok, hiszen a hivatkozott (2005-ös) megállapodás érvénytelen, mivel tartalmaz egy olyan kitételt, hogy Fuller személyét executive producerként mindkét cégnek el kell fogadnia, márpedig ez eddig még nem történt meg. Erre válaszul Fuller ügyvédje azt nyilatkozta, hogy a két cég állítása "abszurd", hiszen a szerződésben világosan szerepel, mi jár Fullernek és mi nem. A Deadline.com infói szerint Fuller szerepére annak idején csak Cowell nem bólintott rá (nem csoda, milliókra perelték éppen), és csak úgy, mint 2005-ben, akkor fog megoldás születni az ügyben, ha Cowell és Fuller közös asztalhoz ül és megbeszélik a dolgot.
Fuller aggodalma mellesleg érthető, az ősszel induló X-Factor komolya konkurencia a 11. évadát télen kezdő American Idolnak, és ugyan nem párhuzamosan mennek a tévében, de ettől még egymástól vesznek el nézőket. A fent látható X-Factor-reklám alaposan be is szól az Idolnak, szóval a két műsor között a viszony sok mindennek nevezhető, csak felhőtlennek nem.
Flankerr 2011.07.21. 14:00:30
"hogy Fuller személyét exereltécutive producerként" ez valami nagyon zsír meló lehet ilyen névvel..:D
sixx · http://comment.blog.hu 2011.07.21. 14:39:13
Porcelán az elefántboltban 2011.07.21. 14:44:22
Mellesleg, hogyhogy csak két hibát találtál? :D:D:D
Flankerr 2011.07.21. 15:00:16