Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A dunások A walesi bárdokkal köszönték meg a kirúgásokat

Minden negyedik dolgozójukat elküldik

2011. július 08. 15:14 barb 145 komment

 „Fegyver csörög, haló hörög,
A nap vértóba száll,
Vérszagra gyűl az éji vad:
Te tetted ezt, király!
Levágva népünk ezrei,
Halomba, mint kereszt,
Hogy sírva tallóz aki él:
Király, te tetted ezt!”

Nahát, nahát, lehet, hogy a duna tévések a legtökösebb közszolgálati társaság? A kedd este óta tartó elbocsátási hullám reakció nélkül maradt a közmédiában, de aki ma 13:50 perckor nézte a Duna TV-t, igencsak meglepődhetett, ugyanis a Kívánságkosár végén (a műsor főszerkesztőjét szintén elküldték) Arany János A walesi bárdok című versét adták le Bánffy György előadásában.

Hogy előre be volt-e tervezve ez a mű, nem tudni. A csatorna műsoroldalán nincs infó arról, hogy ebben az időpontban versnek kellett volna mennie, és a szándékosságot erősítheti az is, hogy a Facebookon a Szolidáris vagyok a kirúgott közmédiásokkal nevű csoport oldalára éppen ezt a verset posztolta be valaki tegnap este.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 16:40:50

Nagy poén, mikor az Antal úr meghalt, a Kacsamesékbe a boldog lelkek tánca ment az Orfeusz és euridikébűl.

Nagyon szomorú dolog a tömeges elbocsátás, de nekem mindég is talányos volt, minek egy ekkora országnak öt közszolgálati csatorna, mikor eléggé korlátozottan nézhetőek.

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.08. 16:48:36

Kár, hogy a bányászok, szövőnők, repülős szakemberek, kohászok és hasonlók nem magyon tudnak a médián át eljutni a néphez.

Akkor valahogy a médiások se nagyon dumáltak, meg adtak velszi bárdokat.

Ami nekik fáj, az persze sokkal jobban fáj.
(Más kérdés, hogy nagyon-nagyon sokan voltak, és csináltak egy csomó olyan szart, mint a kívánságkosár és társai, értékes műsort meg szinte alig.)

pontien 2011.07.08. 16:53:03

Nincs szükség ennyi közpénzből élő médiamunkásra. Komolyan ki nézi ma már az mtv-t, Duna tévét? Talán 3-4 %? Ezért dobunk ki évente tízmilliárdokat a közmédiára? Van értelme?
Adják a Digisportnak az mtv frekvenciáját, azon legalább minőségi sport van HD-ban 0 Ft közpénzért.

B3NZiN 2011.07.08. 16:54:55

Nyilván nem az elbocsátással van az alap probléma hiszen annyian dolgoznak a közmédiában mint kevés helyen más országokban, talán sehol ekkora országban.

A baj azzal van, hogy a szocializmushoz hasonlóan megint nem a tudás, hanem a politikai identitás lett a mérvadó. És ez sokkal nagyobb probléma mint amit le lehet reagálni egyszerűen egy walesi bárdok elszavalásával.

J. E. Green 2011.07.08. 17:00:47

Nem a leépítéssel, és annak mértékével, hanem a módszerrel vannak komoly problémák. Szerintem.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 17:01:56

@pontien: én épp a hétvégén néztem a Duna TV-t (évek óta először), de csak Klicskó úr miatt, igaz, legalább HD-be.

Ami nekem még talányos, hogy minden ország köztévéje, ha mást nem is, legalább a hazai gyártású régi filmeket nyomja, nálunk még ezt sem. Tökéletesen ingerszegény és nagyrészt nézhetetlen műsorokkal.

charlottesweb · http://www.charlottesweb.hu 2011.07.08. 17:07:47

Én a legtöbb régi filmet még a Duna TV-ről vettem fel orvul, videóra. Apukám általában a Duna TV-t nézi. Ha ünnepek vannak, mondjuk nemzeti, vagy határon túli magyarokat érintő ünnepek, vagy vallási ünnepek, a Duna TV az, ahol kapcsolódóan normális műsorok vannak. Én is sok felesleges státuszt látok a közmédia mögött, de normál elbocsátásoknál jóelőre szólnak az alkalmazottaknak, hogy mire készüljenek. Egy normál munkahelyen segítik az elbocsátandó dolgozókat elhelyezkedni vagy átképzésben támogatják őket. Egy normális munkahelyen. De ez valóban, ahogy fent is írtátok: egyáltalán nem szakmai döntés volt. Ez pedig felháborító. :( De nem lehet mit tenni ellene. Sebaj. Eztán legalább olyan pártkáderek lesznek a stratégiai poziciókban, akik lojálisak a jelenlegi vezetéshez. Hajrá Magyarország!

Rébusz 2011.07.08. 17:08:15

Sikerült a rosszul működő rendszert még jobban rezerválni. Ennyi adóból egy színes palettát ki lehetett volna hozni minden rétegnek, határon innen és túl. A Duna TV-ből lehetett volna pl. egy arte jellegű adó. Ezután majd két rossz közül kell majd választani, aki magyar tv-t akar nézni. Érdektelen politikai közszolgálati vagy értéktelen gagyi kereskedelmi.

nyehehe 2011.07.08. 17:09:19

Engem csak az MR2 érdekel. Ha azt szétcseszik, akkor vesztettek egy narancsos ikszet.

LouiS 2011.07.08. 17:09:28

@Rosszindulatú Vászka: ne haragudj, de nézd végig a Duna egyhavi műsorkínálatát és számold meg a magyar műsort/filmeket. Aztán gondold át a posztod második felét.

Ha egy országnak Alekosz adja meg az ingerküszöböt... Nos, akkor nagyon nincs is miről beszélnünk.

És persze písz!

pistibacsi · http://henkajpan.blog.hu 2011.07.08. 17:22:26

"velünk ez nem történhet meg - gondoltuk ... aztán amikor minket vittek, már nem volt senki, aki szólhatott volna értünk"

Don Quixote de la Ferko 2011.07.08. 17:27:27

Jaj

Úgy fáj a szívem, hogy az érinthetetleneket is elérte a pórnép sorsa.

Ez van, az élet kegyetlen.

Ilyen az, amikor senki nem áll ki másért, oszt amikor sorra kerül, akkor nincs már, ki kiálljon érte. (Pontos szöveget aki akarja, megkeresi)

Tegnap láttam azt, hogyan működik vityka demokráciája. Kollégámat kicseszték, jelenlegi helyzete alapján egy újabb alkesz hajléktalant sikerült gyártania a vityka féle szép új világnak. Érte senki sem mondta el a Walesi bárdokat, így most én teszem meg:

Edward király, angol király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A velszi tartomány.

Van-e ott folyó és földje jó?
Legelőin fű kövér?
Használt-e a megöntözés:
A pártos honfivér?

S a nép, az istenadta nép,
Ha oly boldog-e rajt’
Mint akarom, s mint a barom,
Melyet igába hajt?

Felség! valóban koronád
Legszebb gyémántja Velsz:
Földet, folyót, legelni jót,
Hegy-völgyet benne lelsz.

S a nép, az istenadta nép
Oly boldog rajta, Sire!
Kunyhói mind hallgatva, mint
Megannyi puszta sir.

Edward király, angol király
Léptet fakó lován:
Körötte csend amerre ment,
És néma tartomány.

Montgomery a vár neve,
Hol aznap este szállt;
Montgomery, a vár ura,
Vendégli a királyt.

Vadat és halat, s mi jó falat
Szem-szájnak ingere,
Sürgő csoport, száz szolga hord,
Hogy nézni is tereh;

S mind, amiket e szép sziget
Ételt-italt terem;
S mind, ami bor pezsegve forr
Túl messzi tengeren.

Ti urak, ti urak! hát senkisem
Koccint értem pohárt?
Ti urak, ti urak!... ti velsz ebek!
Ne éljen Eduárd?

Vadat és halat, s mi az ég alatt
Szem-szájnak kellemes,
Azt látok én: de ördög itt
Belül minden nemes.

Ti urak, ti urak, hitvány ebek!
Ne éljen Eduárd?
Hol van, ki zengje tetteim -
Elő egy velszi bárd!

Egymásra néz a sok vitéz,
A vendég velsz urak;
Orcáikon, mint félelem,
Sápadt el a harag.

Szó bennszakad, hang fennakad,
Lehellet megszegik. -
Ajtó megől fehér galamb,
Ősz bárd emelkedik.

Itt van, király, ki tetteidet
Elzengi, mond az agg;
S fegyver csörög, haló hörög
Amint húrjába csap.

„Fegyver csörög, haló hörög,
A nap vértóba száll,
Vérszagra gyűl az éji vad:
Te tetted ezt, király!

Levágva népünk ezrei,
Halomba, mint kereszt,
Hogy sírva tallóz aki él:
Király, te tetted ezt!”

Máglyára! el! igen kemény -
Parancsol Eduárd -
Ha! lágyabb ének kell nekünk;
S belép egy ifju bárd.

„Ah! lágyan kél az esti szél
Milford-öböl felé;
Szüzek siralma, özvegyek
Panasza nyög belé.

Ne szülj rabot, te szűz! anya
Ne szoptass csecsemőt!...”
S int a király. S elérte még
A máglyára menőt.

De vakmerőn s hivatlanúl
Előáll harmadik;
Kobzán a dal magára vall,
Ez íge hallatik:

„Elhullt csatában a derék -
No halld meg, Eduárd:
Neved ki diccsel ejtené,
Nem él oly velszi bárd.

„Emléke sír a lanton még -
No halld meg, Eduárd:
Átok fejedre minden dal,
Melyet zeng velszi bárd.”

Meglátom én! - S parancsot ád
Király rettenetest:
Máglyára, ki ellenszegűl,
Minden velsz énekest!

Szolgái szét száguldanak,
Ország-szerin, tova.
Montgomeryben így esett
A híres lakoma. -

S Edvárd király, angol király
Vágtat fakó lován;
Körötte ég földszint az ég:
A velszi tartomány.

Ötszáz, bizony, dalolva ment
Lángsírba velszi bárd:
De egy se birta mondani
Hogy: éljen Eduárd. -

Ha, ha! mi zúg?... mi éji dal
London utcáin ez?
Felköttetem a lord-majort,
Ha bosszant bármi nesz!

Áll néma csend; légy szárnya bent,
Se künn, nem hallatik:
„Fejére szól, ki szót emel!
Király nem alhatik.”

Ha, ha! elő síp, dob, zene!
Harsogjon harsona:
Fülembe zúgja átkait
A velszi lakoma...

De túl zenén, túl síp-dobon,
Riadó kürtön át:
Ötszáz énekli hangosan
A vértanúk dalát.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.08. 17:30:35

Ide jutottunk. Senki sem mer szólni, mert félti az állását.

Saját kis életemben kénytelen voltam visszafogni magam, és befejezni a közvetlen főnökség, és egyéb léhűtők ostorozását, és a folyamatos idiotizmusuk fejükre olvasását, mert a kirúgásom kiprovokálásával csak a csapatomnak ártanék, a sok "gerinces" utána rajtuk állna bosszút.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.08. 17:31:32

Aki a "Magyarország története" sorozatot csinálta, meg a Hiradó és a reggeli műsor stábja maradjon, a többi mehet.

algi 2011.07.08. 17:35:27

@Rosszindulatú Vászka: "Ingerszegény és nézhetetlen" mondja az, aki egy kulturálisan érdektelen, pusztán a szenzációértéke miatt nézett mérkőzés miatt kapcsolt a Duna TV-re. A közmédiának éppen az a lényege, hogy mivel a kereskedelmi adókon leadják az ingergazdag és könnyen nézhető műsorokat, ők azt rakják adásba, ami kimaradt, ugyanakkor fontos. Pl. hol máshol láthatsz iráni dokumentumfilmeket? (Megjegyzem, egy iráni dokumentumfilm minden, csak nem ingerszegény, lévén fél másodpercében van annyi szörnyűség, mint egy havi Tényekben.)

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 17:38:38

@LouiS: jól lebuktam, hogy Alekoszfan vagyok, ügyesen kikombináltad.

Na akkor nézzük ma estét:
20:00 Híradó - Nemzeti Krónika
20:10 Sporthírek
20:20 Közbeszéd
Aktuális háttérműsor

21:00 A svéd szépség (svéd filmdráma, 2000)
Järn tipikus porfészek, ahol nem igazán lehet igazi nőt látni, mígnem egy "fülledt" nyári napon le nem száll a buszról Sofia (Jenny Ulving), a "Tűsarkús". A pápaszemes Anders szíve nagyot dobban.
A svéd szépség - Jenny Ulving

22:25 Dunasport
Sportösszefoglaló

22:35 Simándy József Nemzetközi Énekverseny 2011. - Díjkiosztó Gálakoncert (magyar szór. műsor, 2011)

0:00 Döntő játszma (am.-kan. akcióf., 2006) (16) Döntő játszma DVD

1:30 Vers Tóth Krisztina: Álommalom (közrem.: Pálfi Kata)

1:35 Himnusz

1:40 Megyejáró (magyar ism. sor., 2009) - Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

1:50 Dunáról fúj a szél (magyar ism. sor., 2010) (ism.)Népdaltanulás Selmeczi Borival

2:00 Lélek Boulevard (magyar szór. műsor, 2011) - Gyura Barbara

Barkó Judit műsora
2:30 Család-barát (ism.)
Szolgáltató magazin

3:30 Kívánságkosár (magyar szór. műsor) (ism.)

Számojjunk együtt, hány maygar film lesz ma? Nos?

Duna II, ma eswte:

20:20 Duna színpad (2010) - Penge - avagy versek zenében, zene a versben

21:05 Afrika színei (sp. ism. sor., 11. rész, 2004) - Fehéren, feketén

22:00 Vidéki srácok '56 (magyar ism. sor., 1. rész, 2006) - Makói srácok

22:50 Közbeszéd
Aktuális háttérműsor

23:20 Térkép - Válogatás
Integrációs magazin

0:00 Himnusz

0:05 Híradó

0:15 Dunasport

0:25 Verbunkok a Kárpát-medencében (magyar ism. sor.)
Maglódi szlovák verbunk

0:30 A dzsungel könyve (olasz-svájci-japán anim. f., 49. rész, 1998) (6) - Az utolsó küzdelem

1:00 Kívánságkosár (magyar szór. műsor) (ism.)
Benne: Híradó; Sport; Időjárás-jelentés

3:00 Második esély (am.-mex.-kol. filmsor., 49. rész, 2006) (12)

3:55 Második esély (am.-mex.-kol. filmsor., 50. rész, 2006) (12)

Nos? Számojjunk együtt?
Sztem ebből kettő csatorna sok!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 17:43:59

@algi: már hogyne láthatnék, pl. a háromnyelvű Arte nevű csatornán. Ott szoknak lenni tematikus napok, mindenféle etnikai témában.

És könyörgöm, ájjatok már le azzal, hogy a kettő darab szabadon fogható kereskedelmi adókkal példálóztok, nemár az legyen a mérce!

És röstellem, hogy szeretema profi boxot, vessetek a mókusok elé! Amúgy örültem neki, mert a ZDF már nem adja még az Universumos meccseket sem, se a magyar HBO.

ferikefleto 2011.07.08. 17:45:59

Bizonyos tekintetben igaza van a poszt szerzőjének. Vicces, hogy minden kormányváltáskor lecserélődik a közmédia, szakmai munkát így nehéz végezni, a jók elmennek máshova, ahol van jövőkép. Igen, ez tény és ez a tény sokban hozzájárul az elmúlt húsz év fals demokráciájának felépítményéhez.
Hiszen így volt ez mindenütt az állami szférában, nemcsak a tévénél...
A lényeg a volt, legalábbis remélem. Mert ez így nem mehetett tovább. Nem tartható fenn 2011-ben, vagy 2020-ban egy MTV-szerű szocialista nagyvállalat. Nagyon helyes, hogy létrehozták a gyártóalapot, helyes, hogy ésszerűsítik a beszerzéseket, helyes, hogy amit nem kell, külsőben gyártatnak, hiszen mindenki így tesz, akinek egy csöppnyi gazdasági érzéke van.
Ez a cikk korrekt, de a múltbarévedés és az évszázados magyar átok helyett most már el kellene gondolkozni azon, hogyan lehetne valami működő dolgot építeni az többezer fős hatékonytalan nagyvállalati modell helyett. Emberek, a kereskedelmiek 300-400 emberrel gyártanak nézett produkciókat! Igaz az más célközönségnek szól és más mögötte a motiváció is, de szakmailag azért a Megasztár is rendben van...
Arról meg már nem is érdekes értekezni, miért írhat le az Index olyan kérdést, hogy "ki csinál ezután kulturális műsort?"
Persze, hogy csak az örök kultúrletéteményesek tudnak ilyet, Galamb, meg Winkler Nóra... Igaz, hogy a magyar tradíciókkal soha nem foglalkoztak a kulturházukban a nemzeti főadón, igaz, hogy népművészet ott ritkán szerepelt, voltak viszont nyugati sztárok, meg pestiek, meg urbánus vidékiek, akik lázadnak a mucsaiság ellen... Ez a hang mostantól máshol fog szólni, de azért ne kérdőjelezzük már meg a kétharmaddal kormányzó erők háttérországának kulturáltságát. Hiszen minden bajunk épp ennél a kérdésnél kezdődik...

zsok 2011.07.08. 17:52:39

Bár ez egy "tv-s" blog, én tv-vel a műsorfogyasztásom kb. 10%-ában találkozom.
A Magyar Rádió elbocsátásai viszont kegyetlen csapást mértek a színvonalra, ami már ma is kihallható volt. Nekem a Kossuth A RÁDIÓ. Kizárólag a dilettáns, kevés mikrofongyakorlattal rendelkező fiatalokat, vagy a nagyon profi seggnyalókat hagyták meg. Csűrös Csilla profizmusa itt is meg lett már énekelve. Ma valami olyan riportert a Ferenc körútra tudósítani a hőségről, aki már valószínűleg átélt ott egy hőgutát. Egy szerkezetileg hibátlan és/vagy értelmes mondata nem volt, csak egy barokkosan hosszú körmondatban éééésssss-sel teletarkított szövegre futotta. Aztán egy információs vitaműsorban a műsorvezetőt az összes interjúalany lepipálta: felkészületlenül, nem átgondolt kérdésekkel próbálta levezetni a témát - de egyedül az interjúalanyok tartották egyben a beszélgetést.

Miután kirúgtak minden élő adásban kérdezni tudó műsorvezetőt (Mong, Rábai, Érczfalvi, Rovó, ...), csak előregyártott konzervműsorokra számítok. Ahol jól meg lehet vágni, hogy mit adok le és mit nem...

dögölj meg 2011.07.08. 17:58:59

Ha a most kirúgottak valóban kiváló szakemberek,
a sok "kereskedelmi" TV nyilván lecsap rájuk.
A baj az volt,amikor a gyárak bezárásával szakemberek százezrei kerültek utcára és már nem
voltak "kereskedelmi"gyárak,ahol alkalmazhatták volna őket.De akkor a mostani bérzokogók hallgattak.

Laciii 2011.07.08. 18:01:15

Lehet bizonyítani piaci alapon, hajrá.

@algi:
"egy kulturálisan érdektelen, pusztán a szenzációértéke miatt nézett mérkőzés"
Sajnos nem lett jó meccs, de nem celebek bohóckodtak, sporttörténeti címegyesítés volt, naná hogy szenzáció, de attól még nem kulturálisan érdektelen.

nu pagagyí 2011.07.08. 18:01:29

@ferikefleto: Igen, a nép lázad a mucsaiság ellen. Ezt eltaláltad.
Modern időkhöz modern hangvétel kell, már nem parasztok nyekeregnek édes-bús énekeket az aszott pusztán, és nem lábaskában viszik haza kegyelmeséktől a vacsorát. Internet van, meg mobil, meg űrséta, meg ilyesmi. Az amit Te szeretsz, az már nincs.

carl badog 2011.07.08. 18:02:44

Nekem csak az bacca a csőrömet, hogy azok hőbörögnek a legjobban aki KÖLTSÉGVETÉSI pénzből élnek. Azok érdekében, akik ezeket a pénzeket megtermelik, senki nem szól.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:04:34

Azt azért be kéne látni, hogy az eddigi műsormodell nem életképes. Két ellenpólusa az éternek a totálisan lealjasodott és elbulvárosodott kereskedelmi adók és az ellaposodott közmédiumok.

De hírforrásként mindegyik használhatatlan, hasonlóképpen a nyomtatott sajtóhoz, elavultak, lomhák. Az internet percre kész tartalmaival egyik sem tud versenyezni. Hasonlóképpen a gyári CD-kkel. Hát így megy ez, erre agyat növeszteni felesleges. Nem új jelenség, évek óta vergődnek a hírközlő médiumok.

Ráadásul oda jutott Agyarország lakossága, hogy az emberek nagy része tematikusan szeret tájékozódni, politikai és egyéb identításainak megfelelően.

Fenntartom a véleményemet, hogy ilyen adókból sok ami van, sokkal értelmesebb műsorfolyammal kellene próbálkozniuk és nem a kívánságkosárral meg a leértékelt mexikói sorozatokkal. Ráadásul mióta az M1 és az M2 is elérhető műholdas vevőkkel, a Duna TV létjogultsága is ellehetlenülni látszik - legalábbis közpénzből.

Sztem.

Az külön ad egy pikáns kis penetrát, hogy bele lehet látni a politizés tisztogatós hiriget is, ami egyébként szégyen.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:07:38

Még annyit, hogy bizony új szelek fújnak, még a régi seggekbűl is, bizony sok szakma szűnik meg folyamatosan. Nem csak a kohász, meg vájár, meg az üvegfúvó, meg a gombkötő, meg a szemfelszedő.

Hát így megy ez...

Pistie 2011.07.08. 18:10:31

A fent kommentelők nagy része leragadt annál, hogy sok ennyi közmédium ennyi emberre (nézőre). IGAZ.
Itt nem a csökkentéssel van a baj, hanem azzal, hogy pártpolitikai alapon rúgják ki az embereket. Nem véletlenül hívták az m1-et már a kormányváltás óta "királyi tv"-nek, most még viKtor királyabb lesz. :(

cherrypie 2011.07.08. 18:10:36

@dögölj meg:

Ugye ezt te sem gondolod komolyan, hogy a sok tv2-s meg rtl-es észlény majd pont 50-es szakembereket fog felvenni. Muhaha. A Mokka, a Tények meg a ValóVilág stábjába, vagy hova? Felszopónak vagy kávéfőzőnek?

És nagyon bírom, hogy akárkivel kib@sznak mostanság, akkor az kussoljon, merazelmúltnyolcév, meg az ózdi kohászokért se sírt senki, meg mert a bányászoknak is nehéz, és engem se sajnáltak, amikor a válságban kirúgtak... Komolyan, most már ez megy mindenhol, dögöljön meg a szomszéd tehene is? Gratulálok mindenkinek. :)

cherrypie 2011.07.08. 18:13:41

@Rosszindulatú Vászka:

De azt be kell látnunk, nem azért rúgják ki őket, mert összevonják a csatornákat, és csinálnak egy, de szuper közszolgálatit, ahova nem kell annyi műsor, és így dolgozó... Nyilván megmarad minden csatorna, nyilván ezután is kell hozzá műsor, de majd most külsősök fogják gyártani, kiválóan kiállított feláras számlákkal, szóval szakmaiságról gondolom szó sincsen.

ferikefleto 2011.07.08. 18:13:55

@nu pagagyí: Szerinted, akkor Te tökéletes internet, kereskedelmi tévé és rádió fogyasztó vagy. A közszolgálatinak viszont azt kell nyújtania, ami zsinórmérték lehet, hagyomány, tisztelet, érték... Ebbe belefér a modern és a posztmodern is, de nem kizárólag. Aki kizárólagosságra törekszik mellé lő. Nem véletlen egyébként, hogy az elmúlt 10 évben felére esett az MTV már kétezerben is gyengélkedő nézettsége. Azt próbálták ugyanis adni, amit a kereskedelmiek, csak szarabb kivitelben. Szereptévesztés. Valójában a dolguk az értékközvetítés lenne, nem a nézőszám hajhászás. Ha ezt jól csinálják a nézők is jönnek majd, ha rosszul, akkor meg ne is jöjjenek. Azért Európában, ahol van hagyománya a közszolgálatnak, ez általában sikerül (mármint a nézettség-szerzés), de ez sehol sem megy a minőség rovására. Nem alternatív értékeket kell tolni, csak alternatívát nyújtani a kereskedelmi tartalommal szemben. Ez a lényeg. Ha ebben kortárs értékek is szerepelnek, az üdvözlendő, ha csak ezeket akarják a megmondók ránk erőltetni, az nézőszámvesztést hoz... Ilyen egyszerű. A rétegműfajok a rétegmédiumokba valók.

Laciii 2011.07.08. 18:16:30

@cherrypie:
Az adófizetőkkel van kib@szva, folyamatosan.

röhögő 2011.07.08. 18:19:04

Emberileg sajnálom azokat az embereket akiknek az egzisztenciájuk megy most tönkre, mert nem találnak állást. De az MTV tényleg csak egy pénznyelő.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:22:06

@cherrypie: hát ja. A tragédia az, hogy kiszabottul mindegynek kéne lenni a köztévék politizés irányultságának, merthogy pártsemlegesnek kéne lennie. A kultúra nem lehet részrehajló. Kivéve itt, mert itt dehogynem. Na itt megy el a júzer kedve az egésztől.

És akkor most ne is menjünk bele azokba a pikáns esetekbe, mint pl. a honi filmarchívum suttyomba történt DVD-kiadásai meg hasonlók.
Tulajdonképpen a Filmmúzeum az a csatorna, ami a legjobban megfelelhetne esetleg talán pl. az MTV2 helyett. Sztem.

És mostan aztat se írom ide, hogy lámcsak lámcsak, bölcs Vezérünk megint teremtett egy nagy rakás munkahelyet, pont ahogy megigérte.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:26:28

Ja, és ha télleg folytatódik ez a tendencia, és mexünnek a közszolgálati adók, mer ott van nekünk a Hír TV meg a PAX, akkor a Mazsola és Tádé meg az Orizatriznyák Mirr Murr és a Legkisebb Ugrifüles bábukat én akarom megkapni, mint jogos részemet stipistopi!

Merugye a kultúra kezd elhalni.

Azt nemtom a Petőfi miatt mit hisztiztek, mióta szar zenéket nyom egész nap nem hallgatom, ellenbe pl. a Bartókon is megszüntek szép lassan az irodalmi blokkok meg hangjátékok meg könyvfelolvasások. Bár legalább ott még mindig tudnak maygarul helyesen beszéni meg nem fröcsögnek. Ja és a dídzsék is atomjók.

Blogger Géza 2011.07.08. 18:27:22

@Pistie: A királyi tévét már a kormányváltás előtt is így hívták.

halihalo 2011.07.08. 18:28:42

Kedves kommentelő társak!
A baj nem azzal van, hogy a sok, eddig is nagyon kevesek által nézett csatornát állítólag racinolaizálni fogják (mert állítólag erről van szó), hanem azzal, ahogyan, és aminek megágyazva történik. A gyengébbek kedvéért, arra gondolok az ahogyan esetében, hogy kegyetlenül, az aminek megágyazva alatt pedig a helyettük felvett és maradó pártkatonáknak való megágyazás a cél. (És nem, most nem MSZP-s, és nem LMP-s káderekről van szó.)Az elmúlt egy évben a "közszolgálati" médiába felvettek az akkori létszámhoz képest kb. +20%-ot. Most ugyanennyit küldenek el. Egyértelmű, hogy nem a költségek csökkentése a mögöttes ok, hanem valami nagyon más. És még valami: a "közszolgálati" csatornák hírműsorainak nézettsége az elmúlt egy évben (érdekes, akkor érkeztek a mamelukok) hatalmasat esett, 8,1%-ról 4,9%-ra. Vajon miért? Legalább 67 százalékos kellene, hogy legyen. Nem?

halihalo 2011.07.08. 18:29:24

@halihalo: racionalizálni, még mielőtt valaki csak ennyit lát/ért az egészből...

Blogger Géza 2011.07.08. 18:29:52

Amikor engem a versenyszférában elküldtek, és munkanélküli lettem, értem senki sem mondott walesi bárdokat. Hol itt az igazság, meg egyenlőség?

mizrolist 2011.07.08. 18:30:19

@dögölj meg: ja, mert a kertévéken olyan sok politikai, kulturális, oknyomozó vagy épp sportműsor megy... :P

halihalo 2011.07.08. 18:37:14

@Blogger Géza: Örülj neki, hogy nem a "közszolgálatban" vagy...

halihalo 2011.07.08. 18:38:01

@dögölj meg: Ha egyáltalán nem nézel tévét, akkor miért írsz itt róla??

Blogger Géza 2011.07.08. 18:39:26

@halihalo: Szerintem meg akkor lenne furcsa, ha nagy nézettségnövekedés UTÁN küldenék el azt a stábot, amelyik ezt összehozta. Nekem ez így teljesen korrekt, hogy elküldöm azt a csapatot, amelyik a nézettségzuhanást okozta.

LouiS 2011.07.08. 18:39:27

@Rosszindulatú Vászka: először nézd meg a posztomat... Egy hónap műsorfolyamáról írtam, nem egy estéről. Ha megvan, folytathatjuk.

Laciii 2011.07.08. 18:39:44

@halihalo:
Aki qrvának megy ne csodálkozzon ha b@sszák, a köztévé soha nem volt független.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:40:43

@halihalo: azért a hírműsorok nézettségesésének lehet más oka is. Egész egyszerűen mostanra meghazudtolja a nevét.

Aki híreket aakr, az neten rákeres, nem több napos használt hírekre kiváncsi. A híradófogyasztók nagy részének a cucc sima agyradír, nem informácóforrás.

Arról nem beszélve, hogy a Duna TV pont azokhoz nem jut el, akiknek a legnagyobb igénye lenne rá. maard nekik a többi földi sugárzású adó. Sztem.

kamasuka 2011.07.08. 18:40:58

@Rosszindulatú Vászka:
Bocs. Csináltak egy riportot. Egy ember fogta a kamerát, egy világosított, egy előkészítette a terepet, egy tartotta a mikrofont, egy volt a sofőr, és volt a riporter arc, a sztár, a celeb. Minek ennyi???? Na ennek lett most vége, és kirúgtak egy-két olyan arcot, aki többet keresett itthon, mint más "szerkesztő" külföldön.

halihalo 2011.07.08. 18:43:55

@Blogger Géza: Nem olvastad Te sem, amit írtam? Egy éve felvettek +20% embert. Azok átalakították a műsorokat a saját pártpolitikai szájízük szerint. Erre jött a zuhanás. Erre elküldik azokat, akik már akkor is ott voltak, amikor még magasabb volt a nézettség, és maradnak azok, akik ezt a zuhanást okozták... Ez így korrekt?

kamasuka 2011.07.08. 18:44:07

@Pistie:
De valaki mégiscsak felvette őket, akkor azért, mert pártpolitikailag anno jók voltak? Mészáros Antóniát, Mészáros Tamás (ATV) lányát is biztos szakmai teljesítménye miatt vették fel anno. Ja, és amikor Megyó nevelt lányát tették lapátra Ferikéék, akkor ebből nem lett balhé, csak mert Megyó rokonya volt, nem Ferikéé.

2011.07.08. 18:45:02

Úgy látom, hogy még mindig remekül üzemel a kormány divide et impera stratégiája. Aki nem képes megérteni, hogy a "közjavak" nem jönnek létre állami redisztribúció nélkül, az próbáljon meg néhány évig rendőr, orvos, tanár stb nélkül élni. Mindig lehet vitatni egyes szakmák létjogosultságát, természetesen a "versenyszférában" is. Sok helyen persze egyáltalán nincs szó piaci versenyről, ott sem, ahol pedig kéne. Egyébként baromira nem tetszenek a magán elbocsátási hullámok sem. Nem látok nagy különbséget, emberi sorsok azok is, ezek is.

halihalo 2011.07.08. 18:46:38

@Rosszindulatú Vászka: Amit írtam, azt jelenti, hogy hazudnak, elhallgatnak, istenítik az egyik oldalt, ezért fordultak el tőlük a nézők (már, akik még voltak). Az 5% korrekt, mert kb. ennyi a hardcore fidesz-fan. A többi rá szavazó csak lusta gondolkodni.

algi 2011.07.08. 18:47:20

@Rosszindulatú Vászka: Akkor most hasonlítsd össze, hogy az Arte-hoz milyen előfizetés kell, meg a Duna TV-hez milyen!

halihalo 2011.07.08. 18:48:40

@Laciii: Nem csak, sőt, főképp nem csak a képernyős arcokat küldik el. A 600-ból kb. 30 képernyőn is látható. Egyébként aki vágó, vagy gyártásvezető, vagy operatőr, az szerinted mennyire politikai tevékenység, és hol helyezhetne el még máshol?

kamasuka 2011.07.08. 18:48:44

Ja, és amikor átjátszották a tévészékházat, majd megszopták az új székházzal, akkor miért nem esett le nekik, hogy mivel a reklámbevételek nem fognak növekedni, így ha az a bili borul, és már beledöglenek a fizetésébe, akkor előbb-utóbb a banda kerül sorra. Miért nem verték akkor az asztalt, hogy talán mégse kéne elköltözni és rossz üzletet csinálni? Amikor az észkombájnék felvették a rengeteg hitelt, akkor nekik sem esett le az, hogy vissza is kellene majd azt fizetni? Mert pl. abból IS fizették pl. ezeket, akiket most elzavartak.

dögölj meg 2011.07.08. 18:49:33

@cherrypie: Jól látod.Mi a megoldás?Meg kell várni az új választásokat,és akkor majd az MSZP
/LMP, Jobbik, Balik/ fogja nagyon humánusan kirúgni őket.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:49:50

@kamasuka: ezt most nekem miért?

@LouiS: mijen poszt? Hol blogolsz? És, ha hasonló az egész havi műsorstruktúra, akkor mennyünk vissza még egy hónapot? Vagy évet? Havi egy-két nézhető adás még a retekklubbon meg a kockakettőn is van.

@halihalo: az is benne van, de az is, hogy egyszerűen nem felel meg az a műsorstruktúra a mai igéyneknek. Azonmeg külön röhögni szoktam, mikor a párpixeles netes videókat bevágják a híradókba. Na azért aztán télleg kár tévézni.

2011.07.08. 18:50:35

Még valamit. Ha valaki azt hiszi, hogy ha ebben a játékban egy másik csoport valamiben rosszul jár, az neki jó, nagyon téved. Ő lesz a következő, és akkor majd ugyanannyi szolidaritást fog kapni a most szenvedőktől, mint amennyit ő adott. Ez a lényege a politikai megosztásnak. Amíg nem veszed észre, hogy neked fáj a másik szenvedése is, amíg nem veszed észre, hogy a másik is te vagy, addig el vagy átkozva.

Laciii 2011.07.08. 18:53:01

@Olbrin Joachim:
Az orvos meg a hírolvasó az úgyanolyan, mint az alma meg az uborka.
Szinte mindenki szerint faragni kéne a közalkalmazottak számán, de senki nem az orvosokról beszél.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 18:55:21

@algi: ezt most megmondon neked: semmilyen.

Mindkettő szabadon fogható digitműholdas adásban. Ja bocs, a Duna van földi sugárzású HD-be is, na az is biztos rengeteg háztartásba eljut.

Persze a szociális minimálcsomagos előfizetésekbe tematikus adót ne keress, akinek az kell nyilván előfizet jobb csomagot.

Laciii 2011.07.08. 18:57:14

@halihalo:
Az a politikai tisztogatásra volt válasz ami miatt sírtok, a normál létszám leépítésre nyilván nem vonatkozik.

Laciii 2011.07.08. 19:00:59

@Olbrin Joachim:
Nekem az fáj, hogy qrva sokat levonnak a fizetésemből és ingyenélőknek osztogatják, lehet az politikus, álrokkant, szinte senkit nem érdeklő műsort gyártó ...

Az orvoslás nem hobbi hanem munka, kormánynak vagy magadnak gyártani műsort ami csak véletlen érdekel még pár embert az hobbi.

halihalo 2011.07.08. 19:02:55

@Laciii: Félreértettél. A politikai tisztogatás gusztustalan. De nem sírok miatta, mert ez a mostani kormány, vagy akárminek is nevezzük, nagyon is kiszámítható. Abban a pillanatban, hogy kiderült, megvan a 2/3-ad, már világos volt, mit fognak tenni. Hogy nincs kegyelem senkinek, aki nem az ő kutyájuk kölke, hogy csak azoknak jut a közpénzekből, akik közel vannak hozzájuk, és nem tűrnek semmilyen alternatív véleményt. Az egyszínű ország, a egyenemberek a jók nekik csak, akik ugyanazt mondják, gondolják, és ugyanarra tapsolnak, mint ők. Ha lenne köztük egy biológus, genetikus, az esetleg elmondhatná, hogy a biodiverzitás az élővilágban mit is jelent. A társadalom is ugyanígy működik.

algi 2011.07.08. 19:03:51

@Rosszindulatú Vászka: Értem, tehát a köztévé mindenkihez eljut, az Arte meg egy réteghez. Köszönöm, ezt akartam tudni.

Bubek 2011.07.08. 19:08:24

Na, ezek szerint lőttek a Kossuthnak is....a TV-t már korábban kidobtam, mert aludni mégiscsak csendben jobb....de a dugóban mit fogok csinálni ? Asszem veszek egy kerékpárt...

kalaposinas 2011.07.08. 19:13:20

@Blogger Géza: Ne szórakozz, most vették át őket az álhír tv- től.

halihalo 2011.07.08. 19:14:24

@Bubek: Lesz MR1 ezentúl is. Csak kicsit bonyolultabb lesz megtudni, mi is a lényeg. Mert meg kell hallgatni őket, aztán elolvasni, miről írnak mások, és a kettő közötti különbségből kiderül, mit is tartanak kényes és elhallgatandó témának, merre is vannak a disznóságok. A francia lapok már most az ember aki sosem hazudott homokozójának nevezik a köztévé hírműsorát álmosító termelési riportokkal,és sikersztorikkal, mint a Kádár-korszakban.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 19:14:43

@algi: nem. A Duna TV sem jut el mindenkihez. Már bocs.

Amúgy meg az egész vitánk ugye úgy kezdődött, hogy érdeklődtél, hol lehet iráni dokufilmet nézni. Azt hittem segítek, úgy tűnt érdekel az ilyesmi :)

Laciii 2011.07.08. 19:15:07

@halihalo:
"A társadalom is ugyanígy működik."
Igen, de a köztévé eddig se a társadalom része volt, mindig is a politikáé, csak nem volt ennyire egyeduralom. A fenti példa "Megyó nevelt lányát tették lapátra Ferikéék, akkor ebből nem lett balhé, csak mert Megyó rokonya volt, nem Ferikéé." is mutatja, hogy a politikai játszmák színtere volt mindig is.
Ne tegyünk már úgy, mintha most romlott volna meg a kultúra szent bástyája.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 19:18:46

@algi: rosszul tudod. A Duna TV sem jut el mindenkihez.

Laciii 2011.07.08. 19:19:41

@halihalo:
Ja hogy te eddig MR1-et hallgattál csak és mostantól olvasol el mást is, mindent értek.

Blogger Géza 2011.07.08. 19:23:51

@halihalo: Képzelem, mennyit nézik a magyar tévét ezek francia újságírók. No meg mennyit nézték Kádár alatt, ők már csak tudják mi folyik itt, na. Ezek az újságírók mindent tudnak, ez van. Leginkább siránkozni tudnak, ha kirúgják őket vagy a cimbijüket.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.07.08. 19:25:45

nézte valaki, hallgatta valaki? nem.
akkor meg?

Nádasi Balázs 2011.07.08. 19:30:33

Bloggér Géza vagy bérkommentelő, vagy teljesen hülye, ez már korábbi hozzászólásaiból kiderült. Csak szólok, hogy nem kell őt komolyan venni.

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 19:30:40

@Blogger Géza: annál csak az viccesebb, mikor külföldre szakadt volt hazánkfiai osztják az észet meg szörnyülködnek ill. hozsanáznak.

halihalo 2011.07.08. 19:32:38

@Laciii: Rosszul nézed a dolgokat. A szigorúan vett kultúrában még mindig magasan vezet az köztévé. A politikához meg semmi köze nem lenne szabad, hogy legyen. De ebben a társadalomban ez a most élők idején biztosan nem lesz másként.

rendszerhiba 2011.07.08. 19:33:03

a múltkor az FN.hu-n pont a walesi bárdokot linkeltem be, mikor OV-t újra koronyázták.... lol
bár inkább tragikomikus....

halihalo 2011.07.08. 19:34:24

@Laciii: Hát, erre nincs mit mondanom... Ha elfogytak az érvek, szól, vagy ne válaszolj... :)

halihalo 2011.07.08. 19:35:18

@Blogger Géza: Azt hiszem, egy adást elég megnézni, vagy csak végignézni a bemutatott témákat. Ehhez még a nyelvet sem kell ismerni, hogy aki ért hozzá, lássa, milyen színvonalú egy műsor.
Bocs, ha félreérthető volt, de a Kádás-kori összehasonlítás (a vessző után) már csak az én kiegészítésem volt.

halihalo 2011.07.08. 19:39:05

Most találtam az Economist egy cikkében. Azt hiszem, nagyon jól összefoglalja a mostani állapotokat: "Hungarian politics is entering a new, more ruthless era"

becketman · http://putritours.blog.hu 2011.07.08. 19:55:29

Az senkinek nem böki a csőrét, hogy a demokrácia 21. évében ennyi a tiltakozás?! A bátor kiállás?! Hogy nem tüntet,tiltakozik az egész szakma, nem tűz fekete szalagot, hanem a kora délutáni, agyonnézett sávban, egy áthallásos klasszikussal célozgat?!
Ennyi a búcsú a "szólásszabadságtól"? A fenenagy megmondás? Talán már dereng egyesek fejében, hogy addig kell beszólni, tiltakozni, amíg még képernyőn van, mert utána már tehetetlen. Hiába érezte kurva lojálisnak magát. Vagy lojális kurvának...

Blogger Géza 2011.07.08. 19:57:33

@halihalo: Aminek az apropója ugye az volt, hogy már volt minisztert (Szilvássy) is elért a felelősségre vonási hullám. Nos, ha ártatlan, úgyis ki fog derülni, ha viszont nem, jó tudni, hogy nincsenek érinthetetlen emberek, én nincs olyan cinkos összekacsintás a politikai elitben, hogy hát fröcsögünk egymásra kígyót - békát, de azért úgy igazán nem lépünk egymás tyúkszemére.

halihalo 2011.07.08. 20:05:54

@Blogger Géza: Azt, hogy nincsenek érinthetetlen emberek, majd akkor mondhatjuk el, ha az Ezüsthajó és szám,talan mostani kormányzati pénznyelő/mosó emberei, Pintér és az ember aki sosem hazudott is bíróság elé áll majd hasonló, az országnak hatalmas károkat okozó tetteikért. De valahogy az a gyanúm, hogy polt házi ügyész nem fogja forszírozni ezeket a vizsgálatokat. Vagy szerinted igen?

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 20:07:29

@halihalo: bizonyám. Ellenbe, ha ez a tendencia folytatódik, pár kormányváltás és letisztul a kép :)

halihalo 2011.07.08. 20:08:06

@Rosszindulatú Vászka: És szerinted ezt a ma itt élők még megélik?

Vilidzs Pipöl · http://faluujsag.blog.hu 2011.07.08. 20:11:31

Olvasgatom a kommenteket...
Komolyan van Duna II is? :o

Bazzeg, én nagyon le vagyok maradva + abszolút felmérgesedtem. Mi a fasznak ennyi közszolgálati adó ennek a nyomoronc országnak? :@

Rosszindulatú Vászka 2011.07.08. 20:24:14

@halihalo: csak mertem nagyot álmodni.

@Vilidzs Pipöl: ja, hívják Duna Autonómiának is.

producer 2011.07.08. 20:28:55

Teljesen igaz, h jóval többen dolgoznak a közmédiában, mint kellene. Ugyanakkor a műsorkészítők aránya elképesztően alacsony a munkavállalói tömegen belül: van egy csomó irodai meg a jó ég tudja milyen dolgozó. Meg persze a főnökök, akikből csak az MTV Hír és Hírháttéren van vagy 50 (!) db, milkó -vagy épp azon felüli- fizetésekkel. Hogy a műsorkészítők szart csinálnak? Javarészt igaz, mégpedig azért, mert szart csináltatnak velük.

producer 2011.07.08. 20:30:31

ja, és persze a műsorkészítők repülnek. A mostani hullámban pár főnök is, de helyettük lesznek újak, az tuti. Ugyanennyiért. A műsorgyártást meg elvégzik a külsős cégek. Ez a lóvéről szól.

Pistie 2011.07.08. 21:06:33

@Blogger Géza: Ez így van, de azon abban nem igazán lehet vitatkozni, hogy a kormányváltás óta sokkal "királyibb" lett a tv.

fatia-negra 2011.07.08. 21:11:08

szerintem a kívánságműsor kirúgott főszerkesztőjének az UTOLSÓ KÍVÁNSÁGA volt...

hisz a műsorban is utolsó volt...)

Gigalamer 2011.07.08. 21:15:01

Amikor

Mikor a nácik elvitték a kommunistákat,
csendben maradtam,
hisz nem voltam kommunista.

Amikor a szakszervezeti tagokat vitték el,
csendben maradtam,
hisz nem voltam szakszervezeti tag.

Amikor a szocialistákat bezárták,
csendben maradtam,
hisz nem voltam szocialista.

Amikor a zsidókat bezárták,
csendben maradtam,
hisz nem voltam zsidó.

Amikorra engem vittek el,
nem maradt senki,
aki tiltakozhatott volna.

Martin Niemöller (1892-1984)

német protestáns teológus

ga-ap · http://soundcloud.com/gaap/classic-breaks-vol1 2011.07.08. 21:21:43

az a nagy büdös helyzet, hogy nem nézek királyi tévét, sőt igazából semmilyet, de a véleményem azér megvan, ha megengeditek én is elmondom (amit már mások is)

1, gyomorforgató dolog raportra hívni egy rakás embert, a nagy részüket kirúgni, a többi, aki meg marad, az meg egyből tudja hol a helye... civilizálatlan!
2, a "külső gyártásba" adás olyan mint a privatizáció. pénztalicska a cimbiknek. most komolyan... ki hiszi el, hogy nem ezért találták ki?
3, a szakmai érvek hiánya (ugyebár ezért van tömeges elbocsájtás, hisz így nem kell indokolni) alátámasztani látszik a politikai indíttatást. ha ez nem áll fenn, akkor pusztán "véletlenszerűen" szelektáltak?
4, az adminisztrációt tudomásom szerint nem faragták meg annyira mint az indokolt lenne (az állam pedig szvsz akkora létszámmal pörgeti a szart - nem csak a médiában - hogy azt racionalitásra kényszerített vállalkozóként elképesztőnek tartom)

nem a racionális átalakítás lenne itt a baj (pont leszarom amúgy, tök szkeptikus vagyok, általában befogom a számat és kussolva teszem a dolgom/fizetek/etc.), hanem a ráció hiánya, a hányingerkeltő módszerek, a megalázás, a kussoltatás, az erőfitogtatás...

hosszú évek óta (különösen szomorúnak találom, hogy kb nagykorúságom óta) nem vagyok rá büszke, hogy magyar vagyok, pedig komolyan mondom, tök szeretnék, csak nem megy... sajnos úgy érzem, nem én tehetek róla...

béke!

Blogger Géza 2011.07.08. 21:26:47

@halihalo: Nem hiszem, hiszen ezek lufi ügyek voltak, amik már rég kipukkadtak. Keller Laci sem talált 8 év alatt sem semmit, pedig még fizetett is a tanúknak, de így se.

Behajtó70 2011.07.08. 21:37:36

"lehet, hogy a duna tévések a legtökösebb közszolgálati társaság?"

Hát, ha az a tökös, aki hangosan ordibál, ha piaci módon értékelik munkáját, akkor tényleg "tökös" ez a médiabanda!

De azt azért illen idemondani , a könnyeitek mellé, hogy az elvégzett munka egy rakás szart sem ér! Ez a nézettségből derül ki, ha valaki nem tudná, és a Duna TV bizony a legvége után kullogott!

Úgyhogy ezek a "nagy nevek" valójában csak attól nagyok, hogy egyik alkalmatlan dicsérgette a másik alkalmatlant! De értelmes, nézhető és a nézők figyelmére érdemes műsort egyik sem tudott csinálni!

Úgyhogy kár a gőzért, ti magatokat pofátlanul, nagyképűen és önkritika nélkül "bárdok"-hoz hasonlítani! Nem vagytok ti bárdok, mégcsak hasonlók sem!

trix 2011.07.08. 21:47:34

Na, akkor egy kicsit a tényekről... A Kívánságkosár főszerkesztője nincs kirúgva, ő maradt, csak a csapatát b*szták ki mellőle (1 szerkesztő, 4 asszisztens, ami soknak tűnik, de a napi 2,5 órás adás előkészítése a rengeteg levéllel, emaillel, telefonnal, a kérhető műsorszámok összeállítása, a jogdíjügyek lerendezése, a lement adások archiválása valóban megkavánja a 4 segítő közötti munkamegosztást, a szerkesztő meg csevegős témákat keres, vendéget szervez hozzá stb.

A félreértések elkerülése végett én nem dolgozom ebben a műsorban, de pontosan látom, hogy mennyit gályáznak vele, amúgy magánemberként nekem nem tetszik ez a műsortípus, de ez a Duna legnézettebb műsora, főleg a nyugdíjasok imádják, azonkívül a koradélutáni "használhatatlan" műsorsávot tölti ki. Ez a műsort az új vezetőség is megtartaná, szerepel az új őszi műsorrácsban is, amúgy meg egész nyáron megy folyamatosan. Illetve csak menne, mert az említett 5 embert (30-as, 40-es családanyák) mind kirakták, egyedül a főszerkesztő maradt meg 3 műsorvezető. Minimális háttérstáb nélkül semmilyen műsor nem tud elkészülni, 1 db ember (a megmaradt főszerkesztő) ennyi feladatot egyszerűen nem tud egyszerre ellátni. És ezeket az asszonyokat úgy találták feleslegesnek, hogy nem mondták meg, mégis ki fogja a valóban előálló feladatokat ellátni jövő hétfő reggeltől kezdve ellátni. Hétfőn még biztosan lesz adás, mert a munka iránti elkötelezettségből hétfőn még önként bejönnek dolgozni, de mi lesz keddtől? A távoli (Kunigunda utcában székelő) vezetőket egyáltalán nem érdeklik az ilyen problémák. És nem ez volt az egyetlen, hasonlóan értelmetlen lépés a napokban.

A létszámleépítés döntő részben a napi robotot végző "kisembereket érinti", arányaiban sokkal kevesebb az előző vezetés alatt helyzetbe hozottak, az "elnök embereinek" száma. A politikai tisztogatásnak is csak az esetek egy kis részét lehet felfogni, egy ilyen nagyarányú létszámleépítés persze kapóra jön a túl független, önálló, másként gondolkodó renitensek elküldéséhez. De alapvetően az átgondolatlanság, a logikátlanság, az elmúlt évben többször megtapasztalt lerohanás, rombolás és az ehhez társuló érzéketlenség a legfőbb baja mindenkinek. A legtöbb emberről fogalmuk sincs, hogyan gondolkodnak...

NA YA! 2011.07.08. 21:49:59

Nyugalom, az utódok már a kapuban vannak, és szól az ének:
users1.ml.mindenkilapja.hu/users/partizani/uploads/komhimn.mp3

rókafogta 2011.07.08. 21:50:17

@ferikefleto: Nem a 2/3 dal kormányzó erők háttérországával van a baj,hanem a 2/3 feljogosított képviselőivel.Ezzel a pökhendi arrogáns mindenkinél okosabb bandával, ahogy nem a leépítéssel ,hanem a szakmaiságával.

rókafogta 2011.07.08. 21:52:11

@ga-ap: Egyet értek!Csak a narancsosok magyaráznak bele mindent!

Netuddki. 2011.07.08. 21:52:55

Még az előző fidesz kormány alatt kezdték forgatni orbán viktor életét. Még botrány is volt belőle mennyi pénzből. Na azt fogják majd adni reggeltől-estig. Ahhoz nem kell annyi ember a köztévébe...

fatia-negra 2011.07.08. 22:03:03

igen ám... de ez welszi sztori... nem látok párhuzamot...

magyar gerinctelen csótányok taposnak el magyar gerinctelen csúszómászókat...

pl a zangol királynak lelkiismerete is volt...
és az ELNYOMÁS VOLT...

ez egy elveszett nemzet... a szekér már nem csak robog már repül is (szakadék tábla volt már jó rég...)

dean23 2011.07.08. 22:20:10

A Kívánságkosár és Önök kérték arra jó, hogy ha azt nézed egyből rájössz milyen sz..r is az életed! :D
Ha még kirúgnának 500 embert a melévő 500-on felül, pl. a gyökér pártkatonákat akiket a Hír meg Echo tv-től szopkodtak át akkor még lehetne is kezdeni vmit a közmédiával!
Addig meg nézze az akinek két anyja vagy pártigazolványa van!

palpeter 2011.07.08. 22:22:24

Sok igazság van abban amit írtok, tényleg elég lenne két közszolgálati csatorna, bár a DunaII és M2 már csak ismételnek. De néhány tény: a Dunától az összlétszámhoz viszonyítva jóval több embert küldenek el, mint az MTV-től, miközben a Duna saját épületben az MTV költségvetésének töredékéből működött, addíg az utóbbi vesztesége milliárdokban mérhető . Egyébként a kereskedelmi tv-knél jó pár külsős dolgozik a nagy produkciókban, ők nem szerepelnek a statisztikában.
u.i.: A Kívánságkosárból nem a főszerkesztőt, hanem a szerkesztőt küldték el ( csak a pontosság kedvéért).

fatia-negra 2011.07.08. 22:25:20

@palpeter: a veszteség drasztikusan mindentől függetlenül nőni fog... egyre kevesebb néző, egyre kevesebb hirdető...

egyébként szerintem a kormány(egy)párti média halott... nincs aza hüje aki azt nézné (különösen jelen helyzetben)

a zellenzéki-tényfeltárásnak van csak értelme... de ezt meg megölik...

(ui: 2010ig rendszeres hírtv néző voltam, főleg célpont... azóta semmi)

Gábor2000 2011.07.08. 22:29:53

szerintem:
- a közmédiában túlontúl sok volt az alakalmazott
- nyilvánvalóan jó volt ott dolgozni, végülis igazi elbocsátási veszély nem fenygetett mint pld. a kereskedelmi médiában
- ha ennyi embert el kell bocsátani, akkor óhatatlanul is nagyon sok érdek sérül, teljesen biztosan értékes dolgozók is lapátra kerülnek
- az is nyilvánvaló, hogy pld. egy tv-nél lényegesen kevesebb munkáért és felelősséggel lehet ugyanannyi pénzt keresni, mintha valaki mondjuk tanár vagy mérnök lenne
- hasonló nagyságrendű elbocsátások a versenyszférában lényegesen gyakrabban esnek meg a hétköznapi ismeretlen emberekkel, csak őket az ég világon senki sem sorolja fel név szerint méltatva az érdemeiket
- A Duna Tv-ben szerintem egészen jó filmeket és műsorokat lehet látni, csak hát az emberek zömének az igényszintje és izlése iszonyúan el lett baltázva a mindenhonnan áramló szennyáradattal
- kívánom, hogy elbocsájtottak találjanak maguknak új munkalehetőségeket, de ne próbáljanak magukból mártírt és politikai üldözöttet kreálni, hogy valakit elküldenek az bárkivel megtörténhet. Minnél kellemesebb a munka, annál nagyobb valószínűséggel.

palpeter 2011.07.08. 22:43:05

@Gábor2000: Kedves Gábor! A felelősség változó, pl. egy élő adásban ha hibázik valaki azt bizony már visszacsinálni nem lehet. Lehet viszont írni a feljegyzést. Inkább a stílus a felháborító: titkolózás hónapokig, ígéretek az értekezleteken: mindenkinek lesz munkája, aki dolgozni akar mondták az MTVA vezetői még az év elején.

fatia-negra 2011.07.08. 22:52:42

@palpeter: mert komcsik... fideskomcsik... ez ilyen dolog... a természeténél fogva... tőlük várod el, hogy gerinces úriemberek legyenek? hihihi... ez olyan kérés:
mintha a kígyótól kérnéd álljon két lábra...
vagy a farkastól, hogy ne egyen több bárányt....

a gerincteleneknek nem nő vissza a gerincük... nincs visszaút...

agyon kell verni őket...

palpeter 2011.07.08. 22:55:14

@Behajtó70: Akkor az Alekosz show készítői meg jól dolgoztak.

trix 2011.07.08. 22:56:07

Sokan a hozzászóló közül egyszerűen nem értik, milyen most itt a közhangulat. Könnyű azt mondani, hogy sokan dolgoztak a közmédiában, így összemosva. De ebből nem derül ki, hogy mekkora különbség volt az egyaránt 2-2 csatornát műsorokkal megtöltő, tehát hasonló nagyságú feladatot ellátó két tévé között. A Duna külsős-belsős együttes létszáma az utóbbi 10-15 évben a 450-500 fő körül stabilizálódott. Ebből a mindenkori vezetőség és a sleppjük, az idehozott lieblingjeik max. 50 főt tehettek ki. A tobbi ember tényleg dolgozott. Az MTV-ben több feladat szét volt (van) bontva, és minden feladatra sokszor több embert alkalmaztak. A mostani cirkusz előtt kb. háromszor annyian voltak (kb. 1500), és mily meglepő, a leépítések után is háromszor annyian maradnak (kb. 1000-en), a Dunában megmaradt kb. 300 ember meg alig elég a feladatokhoz, tehát valószínű, hogy az itteni munkákat MTV-es fogják kapni.

Versenyszférás hasonlattal ez olyan, mintha egy nagyjából nullszaldós autógyárat összevonnának egy alaposan veszteséges másik autógyárral, és a párhuzamosságok megszüntetése címén elküldenék a jóval kevesebb emberrel, gazdaságosabban működő cég dolgzóinak nagyrészét, hogy a rosszabbul működő cég dolgozóit az ott felszabaduló helyekre el lehessen helyezni. Elég igazságtalannak túnik ez a megoldás! Ilyen a
versenyszférában persze nemigen történik, mert üzletileg egy ilyen akció elég haszontalan lenne!

palpeter 2011.07.08. 23:03:50

Csak költői kérdés: Mi van a zrt-k kb 120fős álományával mikor az összes műsorkészítő az Alapnál van?

Szergej55 2011.07.08. 23:12:00

Ezek a hatalmon lévő mocskok mindig is csak ahhoz értettek, hogy hogyan kell megosztani az embereket. Máglyára velük!

trix 2011.07.08. 23:16:44

@palpeter: Őket a mostani elbocsátások nem érintik. Jogilag független vállalatok. Az "új" MTV nagy része régi MTV-esekből áll, az "új" Duna Tv harmada régi Dunás, kétharmada a mostani kormányzat "kegyeltje" (jobbos médiumtól vagy katolikus berkekből jött vagy valaki valakijének a valakije), a legalacsonyabb fizetés 400.000 forint.

A vezérigazgató (Ókovács Szilveszter), illetve a két intendánsa (Bakonyi Péter, Daru Gábor) a Hír Tv-ből jött, ahol nem mondtak fel, hanem 1 év fizetés nélküli szabadságra mentek, hogy közben elvállalhassak az új, Dunás megbizatásukat. Pletykák terjednek arról, hogy jövő évtől a kis zrt-ket is beolvasztják az Alapba, akkor talán visszamennek a Hír Tv-be?

terszim 2011.07.08. 23:47:12

A kirúgásokat nem kommentálnám, de Bánffy György szavalása valami egészen elképesztően jó. Annyira tetszett, hogy már sokadszorra nézem. Megnéztem azóta több walesi bárdok versmondást, de számomra ez magasan a legjobb. Nagyon köszönöm, hogy itthagyta ezt nekünk. Nyugodjék békében!

igenember 2011.07.08. 23:50:15

@carl badog: Nyugi de. Azok a csendes többség. Akik itt hőzöngenek azok a hangos tizen-, huszonévesek, meg az államon élősködő piócák.

Nem csippantom Orbánt, de jó elképzelései vannak a munkáról.

balambher 2011.07.08. 23:52:36

Ezt az egészet abban az összefüggésben kéne nézni, hogy a Szalai Annamária-féle médiahatóság 24Mrd forintból ga(rá)zdálkodik szemben az elődei által kapott 5,5Mrd-dal.
Ezzel egyidőben meg a tévékben leépítenek anyagi okok miatt.
Valaki írta, hogy Mészáros Antóniát az apja miatt vették fel. Lehet, nem tudom, mert nem vagyok ott. Azt tudom, hogy semmivel sem volt rosszabb, mint a kollégái, és nem említeném egy napon utódaival. De vesd össze ezt azzal, hogy Vitézy Zsófiát (ugye nem kell mondanom, kinek a kije), még a MaNem-től is eltanácsolták, annyira tehetségtelen, erre most övé a Tavaszi Fesztivál.

balambher 2011.07.08. 23:53:36

@igenember: Majd másképp vélekedsz, amikor téged küldd el közmunkára harmincezerért.

pirimogyoró 2011.07.08. 23:55:16

A kommentek jó részéből kiviláglik, hogy mi, magyarok, becsületes, igaz, hazafi magyarok, többségében örülünk, hogy másokat kirúgnak és most - önhibájukon kívül - kilátástalan helyzetbe kerülnek. Nincs itt az ideje c igányozni és zs idózni, de azért legalább azt elmondjuk, hogy a munkájuk semmit sem ért..., a műsort nem is néztük, de ennek ellenére utáltuk. Legalább rúgjunk beléjük, ha már másképp ártani nem tudunk nekik. Valamiért ez jólesik. De miért is?
Gondolom, az együttérzést nem nekik találták ki, hanem nekünk, majd ha mi kerülünk lapátra.
Igazi magyar mentalitás, gratulálok hozzá!

PTMS 2011.07.09. 00:52:23

Föl föl ti rabjai a földnek! (jobban rabok vagyunk mint a komunizmusba)
Nincs munka, de a félkezüek is menjenek dolgozni. Akik 40 évet ledolgoznak, segélyen kell éljenek, mert már annyira tönkrementek nem kellenek sehova. A nyugdíjpénzt tényleg eltőzsdézték mol részvényre, nem lesz orvos, nem lesz tanár. Magyarország, hát mikor ébred fel ez a sok barom. Tapsoljatok micsoda mentőakció zajlik. Ha bele is döglünk, ha tényleg el is kell menni az országból(legalábbis a fiataloknak. Még jó hogy a diplomát a nyelvvizsgáhozhez kötik, igy legalább néhány mérnök aki emiatt nem kapja meg itt marad.), ha nem lesz gyerek, mert nincs mire, nincs hova. Magyarország én így szeretlek!

A szerelő 2011.07.09. 04:07:31

Most mindenki azt hiszi, hogy azokat, akiket kirúgtak, azok miatt voltak szar műsorok, miattuk csökkent a nézettség? Pont ellenkezőleg! A dilettáns "politikailag megbízható"-k maradtak!

Hysteria 2011.07.09. 06:34:51

Csak csendben jegyzem meg, hogy a Dunától valahogy nem azokat rőgják ki, akiket kellene, mert nekem, mint határon túli szerkesztőnek néha egy csomó koncepció nélküli agyatlannak kell elmagyaráznom, hogy az adott vidéken az a hír miért is fontos. Azután pedig azért az aprópénzért, amit kapok, még újra is írhatom, az operatőr meg vághatja az egész anyagot, mert az a szerkesztő kiscsaj, aki át kellene vegye NEM ÉRTI abban a formában, ahogy szerintünk jó lehet. Ezzel nem lenne baj, de hülyeséget kér, és ráadásul a maga hisztériás módján. A Dunától azokat is ki kellene rúgni, akik úgy gondoljáték, hogy a határon túli magyarokat egyes egyedül a székelyeken keresztül lehet bemutatni. Mert ugyebár, ha csíkakárholisvagyfalván történik valami a helyi óvoda egyik sarkában, az oké, ha egy nagyvárosban valami több ezret érintő, az nem annyira jó :) Nah, ezek kellene menjenek szakmailag.
Én nagyon rég nem nézek magyarországi közszolgálati tévét, mert lapos és unalmas. Egyetlen műsorra emlékszem, amely élvezhető volt, de azt véletlenül kaptam el. Azt hiszem SZÓSZ volt a neve, és a magyar nyelv játékosságáról szólt jórészt. Kimondottan üdítő volt.

carl badog 2011.07.09. 06:50:35

@igenember: Mondjuk Én is csak ebben értek egyet......

mendson 2011.07.09. 07:32:44

Sokkal nagyobb a probléma -mármint társadalmilag,lélektanilag- mint amekkorának látszik. Miről is van szó?Arról, hogy emberek milliói szvaztak és szavaznak érzelmi alapon olyan befolyásoltság alatt amiket a három köztévé sugárzott feléjük.Ugyanis a "Walesi bárdok" zárósoraival ellentétben a most kirugottak zöme bizony mondta, hogy "éljen Eduárd".Mivel a józan szakmai és emberi tapasztalataikat háttérbe szorították.

mendson 2011.07.09. 07:35:48

@mendson: Magam vagy hatot ismerek a Dunatv kirugottjai közül és mind a hat a fidesz - illetve egy olyan aki a fidesz-jobbik- hivője

fatia-negra 2011.07.09. 09:08:15

mindig is magas színvonalon volt "szórakoztató" a magyar királyi tv
a műsor címe: ""Lövésünk sincs, avagy butább vagyok mint egy átlag néző"

www.youtube.com/watch?v=_SXK6kFXq20

2011.07.09. 09:46:26

Szerintem nincs szükség tévére. Addig egyáltalán nincs, ameddig nem én dönthetem el (egy egész hónapra előre) hogy mit (miket) akarok megnézni és csak azért fizetek. Napok óta be se kapcsolom. Megnézem a TV-műsort, de ha nincs olyan amit megnéznék, inkább nem erőltetem.

Nekem nincs szükségem se ValóVilágra, se Megasztárra, Csináljuk a Fesztivált se nézem és a Dunatv-t is csak akkor kapcsolom be ha Jávor-filmet adnak ami manapság egyre ritkább. Kívánságkosár nem érdekel, Spektrumon is csak azt a műsort nézem meg ami nem feltételezésekre épül, hanem egész egyszerűen csak bemutatják a természetet. Pl. Richard Attenborough sorozat.

Nem szeretem amikor egy önjelölt seggfej nekiáll a kamerába okoskodni közben meg látom rajta mennyire felületes a tudása, mennyire csak a felszínt kapargatja.

Nem bírom az olyan műsorokat amikor feltételezések garmadáját dobják oda gumicsontnak, rágódj rajta te paraszt, de alátámasztva már nincs. Igen az ilyen baromagyúak által kitalált "tudományos" fantasztikumokra gondolok. Nincs bizonyíték rá, de megszólaltatnak állítólagos tudósokat akik még egy konkrét kutatást sem tudnak felmutatni, de feltételezgetnek, meg elméleteket szövögetnek.

Én azt szeretem ami hiteles. Olyat pedig mostanában a TV-ből nem kapok.

cukorborsófül (ex-mesterséges) 2011.07.09. 09:59:53

Kb. 3500 dolgozó volt a közmédiában.
Most ebből elbocsátanak 550-et.
Én nem értek hozzá, de nekem még ez a maradék 3000 is nagyon nagy létszámnak tünik.

RTL és TV2 mennyi embert foglalkoztat? Tudja valaki?

samer 2011.07.09. 10:27:04

@cukorborsófül (ex-mesterséges): Teljesen egyetértek! Nincs szükség ennyi köztévére, elég lenne egy földi és egy műholdas és kész, ennyi embert felesleges tartani.

Müszélia 2011.07.09. 10:39:55

@Laciii: persze, hiszen mindenki adófizető (elméletben). illetve az áfa gondoskodik arról, hogy mindenki szopjon.

finalNmbr 2011.07.09. 11:05:41

@halihalo: Miért ne lehetne köze a politikához? Ezt most kurvára nem értem..

finalNmbr 2011.07.09. 11:08:17

Másik, nem értem a sírást sem.. spórolni kell, akkor meg? (és most hagyjuk amit halihalo irogat, hogy ennyit vettek fel pár hónapja mint amennyit most kirugtak mert ez kb egy hatalmas faszság..) Közszférát rendbe kell tenni mert röhely hogy milyen pénzekért nem csinálnak lófaszt se ezek az emberek.

Csillag Ádám 2011.07.09. 11:27:05

Arany János bárdjai szentek, a magyar bárdok....

sofalwy 2011.07.09. 11:33:11

A köztévérádiós kirúgásokról szóló hírek a politikai tisztogatást emelik ki - talán nehéz is lenne tagadnia az illetékeseknek, hogy így van. Egy kicsit módosítja ezt a képet az, hogy a kirúgottakért elsősorban a baloldali lapok, rádiók, tévék mondanak requiemet, amivel igazolják is a kirúgottak mögötti politikai hátteret. Eléggé buta történetek zajlanak előttünk a kommunikációban. A legügyetlenebben ezt egy szoci képviselő tette - ezzel adott némi legitimációt a történethez a másik oldalnak. (Anno ők is rugdostak persze!!!) Nehéz nem látni, hogy elsősorban a két éve levitézlett és a politikából eltűnt kisebbik kormánypárthoz köthető emberekről esik szó. Ezt bizonyítja az egyébként nem tehetségtelen műsorvezető hölgy esete, akinek apukája egy keményen ellenzékben levő televízió észosztója. Ezzel együtt az is nyilvánvaló, hogy egyrészt nincs értéke a tehetségnek és a szaktudásnak, másrészt az is, hogy az MTV-nek, rádiónak nincs esélye függetlenként működni. Szomorúan példázza ezt, hogy a rádióból a komplett dramaturgiát kitették, ami pedig egy ilyen nehéz műfajban nélkülözhetetlen lenne. A szellemi alap lett kirúgva. A rádió nem egyenlő azzal, hogy ÉN leülök a mikrofon elé és pofázok!!! A szellemi munka nélkül a rádiók, tévék nem érnek semmit. A mostani elbocsátások ezt az elvet figyelmen kívül hagyják.
A mostani elbocsátásoknak két igazán tragikus mozzanata van. Az egyik a főleg a kisembereket megtörő "behívásos" módszer. Megalázni, félelemben tartani, bizonytalanságban tartani. Ez embertelen rendszer - kitől eredhet az ötlet?
A másik elfogadhatatlan mozzanat az a "numerus clausussal" felérő elv, hogy elsősorban az 50 felettiektől válnak meg. Ennek okára nem kért senki magyarázatot, de nem is adtak még sejtésre esélyt sem. Hogy 50 felett utcára kerülni, egyenlő a homless iránnyal egy ilyen, máshol nem gyakorolható szakmában Magyarországon - mit jelent? Reméljük, hogy az elvet megalkotók is részesülnek majd hasonló elbánásban.
Az 50 fölöttiek diszkriminálásának van egy, a közintézmény működési célja szempontjából is tragikus motívuma: az MTV-ben nézettséget - ha még egyáltalán akad - a régi műsorok jelentenek. Az ilyen műsorok készítését ma nem tanítják az újságíró iskolákban. Talán a filmesek lettek volna képesek erre, de a társadalom ezen rétegét már tönkretették, eltűntek. Ha volnának is, zömében a bűnös 50 feletti kategóriába tartoznak. A kirúgott korosabbak zömében még rendelkezhetnek tudással arról, hogy a letűnt műsortípusokkal hogy kellene kezdeni. A következő hónapok televíziójában ott fognak hemzsegni huszonéves, nagy egóval felruházott szakmai nullák. Emlékezhetnénk az új titánok által készített műsorokra, hogy engem cáfoljanak, de ilyen nincs. Számíthatunk majd olyan baromságokra, mint a focivébé alatt zsebkamerával töketlenkedő tévéidióták nem tudni miről szóló baromságai? Nincs néző (ha egyáltalán volt azoknak), aki ma fel tudna idézni egy értelmes pillanatot azokból. Pedig sok pénzért baromkodtak. Szóval majd ilyesmi köztévé lesz, meg ingyenüdülési alibiműsorok a Balaton mellől.
Az is kérdés, hogy a megszámlálhatatlan "emberijogi" civil szervezetek egyikének sem tűnik fel ez az 50 felettieket diszkrimináló anomália? Ez pedig a legdurvábbak közé tartozik korunkban!
Hát nem jósolok mérhető nézettséget ebben a helyzetben pl az MTV-nek. Nincs műsorkoncepció - ezt sokan reklamálják, de hát mitől lenne. Utoljára a lúzer - de bent maradó - Süveges Gergely szerencsétlenkedett az Interneten ilyesmivel, de még ebben a dilettáns körben is megbukott. Vezetheti együtt a reggeli műsort az enervált és unalmas Betlennel (ő az 50 felettiek azon képviselője, akit nyugodtan ki lehetett volna tenni elfáradása miatt!!), meg a látványmentes Echo tv-ből érkezett Obersovszkival. Hát ennek fényes karriert jósolni nem lehet.

igenember 2011.07.09. 11:37:11

@balambher: Engem nem fog, mert én köszönöm szépen megélek a versenyszférában. Aki a közszférában lebzsel annak számolni kell ezzel.

Nemcsak itthon, hanem az egész világon bárhol.

sofalwy 2011.07.09. 11:41:16

@igenember: Mert ugye Magyarországon a versenyszférában tényleg verseny van??? Vagy kapcsolati tőke... Nem fikáznám a társadalom azon munkahelyeit, amiket - ha nem deformálná a politika - tisztelettel kezelhetnénk. A közhivatalok szakemberei nem lebzselnek, hanem sanyargatva élnek. Egyébként magam is a vállalkozó világban élek - nehogy elfogultsággal vádolj!

sofalwy 2011.07.09. 11:46:19

Ha már a Duna TV-ről szól a blog, hát emlékezzünk meg Cselényi elnök úrról, meg a wellness bérleteiről. Azért lehetnek az ő kitartottjai lehetnek a kirúgottak között. Az a baj, hogy indok nélkül folynak a listázások, ami kétessé teszi magát a folyamatot. Egyébként tudja valaki, hogy Cselényi úr mikor áll bíróság elé? Vagy az ő simlijét elsikálják? És Csoóri idol úr szeretője, aki már lassan a 100-on is túl lesz, miért maradt? Ő fiatalosan öreg? Csoórinak milyen hűbéresi jogai vannak a Dunával kapcsolatban? Erről mikor tudhatunk meg valamit? Ő segítette hatalomra Cselényit is - nem?

igenember 2011.07.09. 11:54:35

@sofalwy: Igen, durván általánosítottam, ami nem szerencsés. A pedagógusok, orvosok, tűzoltók, etc általában nem a lebzselős fajta. A tévések, csinovnyikok, politikusok, etc viszont általában azok.

A versenyszférában pedig ... (dobpergést lécci)... verseny van. Minden téren.

sofalwy 2011.07.09. 12:00:00

@igenember: Ne általánosítsunk. A tévések sem lebzselnének - legalábbis nem mindegyikük - ha hagynák őket drága politikusaink értelmes tévét csinálni. Ha már lebzselés, akkor elsősorban a Parlament lebzselőit fikázzuk. Utána azokat, akiket ők nyomnak a tévékbe lebzselni minden szakmai minőséget mellőzve. Verseny ott is lehetne, de a különpályákkal megölik.

Dr. Eher 2011.07.09. 13:17:53

@halihalo:

Egyértelmű hogy a ciga'nypárt parancsára fejezték le a mucsatévét, amit ugyan eddig se tartottam semmire, de az azért értéknövelő tényező hogy a (rém)uralmon lévő ciga'nypárt is annyira fél tőle hogy kirúgatja mind.

Dr. Eher 2011.07.09. 13:19:51

@sofalwy:

Most csinálnak helyet Orsós elvtárs seggnyaló komcsijainak. Lesz itt mégnagyobb pazarlás is.

Dr. Eher 2011.07.09. 13:21:48

@sofalwy:

Hát fideszes talpnyaló, ennyi az indok. Ennek a hazaáruló pártnak ennyi is elég.

palpeter 2011.07.09. 13:22:22

@cukorborsófül (ex-mesterséges): 450 a Dunánál, 1500 az MTV-nél, 1000 a Rádiónál. Az RTL és TV2 munkatársai közé nem szokták beszámolni azt a nem kevés külsőst, akik a nagyobb produkciókban dolgoznak, vagy pl.az IKO munkatársait.

Dr. Eher 2011.07.09. 14:21:01

@sofalwy:

Az 50 felettiek nyilván nem a ciga'nyrezsim talpnyalói voltak, ezért kellett repülniük.

Dr. Eher 2011.07.09. 14:22:30

Mondjuk eddig úgy tudtam hogy a mucsatévé az eleve egy fideszközeli szarjankóbrigád, lehet hogy mégse az volt?

sofalwy 2011.07.09. 15:26:10

@Dr. Eher: Nem sértegetném azt, akire utalsz, inkább szánom, hogy ennyire rossz tanácsadói vannak. Nekem végül is tökmindegy, hogy ki adja elő a vezetést, ha élni hagyja a szakmákat, meg a jó szellemeket. Sajnos a vezető helyeket ellepik a jogász végzettségűek (már akik képesek voltak egy ilyen könnyített "egyetemet" kijárni), ilyenek pedig ugye azok lesznek, akik nem igazán férnének be valamelyik tudományegyetemre. Hát jó, ha így alakul, legyen, de legalább arra lennének képesek, hogy a más szakmákban valamire képes embereket válogassanak maguk mellé. Mert remélem, nem gondolják, hogy abba is joguk van beledumálni, amihez lövésük sincsen - ezt még abban a szatócsiskolában sem tanítják remélem.

mizrolist 2011.07.09. 19:13:05

@cukorborsófül (ex-mesterséges): na és mennyi saját gyártású műsora van az RTL-nek és a TV2-nek, amit nem külsős cég gyárt?

márko. 2011.07.09. 19:45:16

lemaradtam az RTL híradóról, kapcsoltam az m1-re, mert miért ne. nem tudom, korábban szokás volt-e minden mondatba belebukni (és egy hír felét mikrofon nélkül leadni), de most katasztrófa az egész. hogy van-e összefüggés az elbocsátásokkal? ítélje meg, aki gyakran nézi:)

Bubek 2011.07.10. 16:10:23

@halihalo: MR1 eddig is volt :-) és a híreket eddig is le kellett ellenőrizni, hiszen mindig valamilyen szempont alapján van megközelítve egy téma és az nem biztos, hogy az én szempontom. Alapvetően az érdeklődés felkeltését kell hogy szolgálja a hírek, hogy tudjam, mit nem tudok.Az tény, hogy most már szerintem az a trend, hogy csak szóljon valami, a hírek legtöbbször túl rövidek, lényegi információt vagy bármi megfóghatót alig vagy nem pontosan tartalmaznak - nem csak a rádióban van már ez így és így nehéz utánanézni a dolgoknak, lassan már nem is érdekel.Nekem úgy tűnik, hogy az egész hírműsorosdi már tényleg csak agyi rágógimunak van - vagy én öregszem egyre jobban :-)
Kár Ércfalviért(?), szubijektív okokból szerettem hallgatni. A hangszíne, beszéde tetszett, illetve reggeli időben, amikor még kómás szoktam lenni pont jó egyensúlyban használta a szájbarágást és az elvontságot az én igényeimnek és sokszor, amikor még valami hiányzott nekem a riportból, akkor ő beletette.Persze állítólag ő is hajdanán NBH-s volt.....ez mondjuk nem tudom rádiós szempontból miért rossz, vagy egyébként miért kell elitélni, hiszen a Nemzetbiztonsági szolgálat elvileg a hazáért cselekszik, az aktuális hatalomtól függetlenül, igaz nehéz olyan dolgot szeretni, amiről nem is tudjuk mi az, de lehet erről is rossz képem van.
Talán pénteken volt valamilyen beszélgetős műsor este az MR1-en...az ember a mikrofon mögött nem tudott beszélni - nem csak mentálisan volt akadályoztatva, hanem fizikailag is: raccsolt, de durván és nem értettem mit mond, nem hittem el...nem igazán értem. Ami a TV-ben a smink meg a haj az a rádióban a hangszín és a beszédstílus.De lehet, hogy riportalany volt már nem tudom, mert tényleg nem értettem mit mond :-)
Remélem az elbocsájtások és átszervezés okozta költségcsökkenésről hamarosan értesülni fogunk, hogy kiderüljön, volt-e értelme...
süti beállítások módosítása