Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az ember, aki nagyon ért a krimikhez - interjú Dick Wolf producerrel

2011. június 08. 13:30 sixx 7 komment

Dick Wolf hatévesen a Hardy Boys című gyerekeknek írt krimikönyvsorozattal került először közelebbi kapcsolatba a krimikkel, kilencévesen már Shelcock Holmes-történeteket és Agatha Christie-könyveket olvasott, és azóta sem nézett vissza. A Law&Order-franchise (magyarul Esküdt ellenségek) atyja harminc éve dolgozik a tévében, nyert két Emmy-t és 2008-ban a Monte-Carlo-i tévéfesztivál Arany Nimfáját is megkapta. Amit ő nem tud a tévéről, azt nem is nagyon érdemes. Monte-Carlóban beszélgettünk vele, az 51. tévéfesztiválon.

Hárman vagyunk a kerekasztal interjúra, Wolf késik, addig szóba elegyedek a kollégákkal, illetve csak egyikükkel, mert a spanyol hölgy jelzi, nem beszél angolul egy szót sem. Ez nem meglepő és cseppet sem szokatlan: az ilyen nemzetközi fesztiválokon sok olyan újágíróval találkozik az ember, aki nem kér személyes találkozót a szervezőktől, hanem beül a kerekasztal interjúkra, bekapcsolja a diktafont, majd csak lesz valaki otthon aki lefordítja neki az anyagot. A harmadik résztvevő Romániából érkezett, és nem nagyon szereti a Law&Order-sorozatokat, de persze ettől még lehet, hogy jókat fog kérdezni.

Az, hogy ilyen kevesen vagyunk, nagyszerű, mert a rendelkezésre álló 15 perc alatt (one-on-one interjúkra idén öt percet adtak a szőrösszívű szervezők) sok mindent meg lehet kérdezni, és nem is kell különösebben erőszakosnak lenni. Volt olyan kerekasztalom már, amikor az ír, angol és skót újságírók mellett összesen egy kérdést tudtam elsütni, igaz, akkoriban még nem voltam annyira pofátlan, mint most. Wolf 15 perc késéssel érkezik, bocs, kávéztam, mondja, és leül. Idén 64 éves, arca kissé gyűrött, az orra borvirágos, pont, mint Sir Alex Fergusonnak, a Manchester United edzőjének.

A producer az idei fesztiválra hivatalosan a Law&Order: LA-t, azaz LOLA-t jött promózni, de mire ideért, az NBC levette a műsorról a sorozatot. "Elég szar helyzet volt, az utolsó pillanatban tudtam meg, hogy ősszel nem folytatódik a sorozat. Komolyan, két hete történt, az NBC vezetőinek gépe már a kifutón állt, mentek éppen New Yorkba, bejelenteni az új évad műsorrendjét, és onnan hívtak fel, hogy bocs Dick, de a LOLA-ból nem kérünk többet. Nem voltam túl boldog, képzelhetik." A sorozat a franchise ötödik, egyben legfiatalabb darabja volt, az eredeti Law&Ordert húsz év után vették le a műsorról (egy évad kellett volna neki, és birtokolta volna a leghosszabb ideig műsoron levő sorozat címét - így a Gunsmoke című klasszikus westernnel közösen ülnek a trónon), a Trial by Jury egy évadot élt meg, a Criminal Intent (Bűnös szándék) sorsa kétséges, egyelőre csak a Special Victims Unit (Meggyalázott áldozatok) van az NBC műsorán.

"Lehet elegük van a pofámból, nem tudom. A SVU egyelőre jól áll, a CI sorsáról nem tudok semmit, még az is lehet, lesz következő évad, bár fogadni nem mernék rá." Újabb spinoffot nem tervez a Law&Orderhez, mert mint mondja, a jóból is megárt a sok: "Az NBC-nek húsz éven át nem tudtam elég epizódot szállítani, most meg nekem kell könyörögni, hogy sorozatom legyen náluk. Nem tudom, maguk hogy vannak vele, én nem vagyok ez a típus, nem fogok kilincselni náluk. Kábeladóra nem vihetek át semmit, mert a copyright az NBC-nél van, ők rendelkeznek a sorozat jogaival. Nem vagyok az az otthonülő típus, van pár tervem a jövőre vonatkozóan, nem kopok ki a tévéből ilyen könnyen."

A Los Angeles-i mutáció kudarcáért tulajdonképpen az NBC-t hibáztatja, bár meglehetősen óvatosan fogalmaz. "A sorozat nem volt se jobb, se rosszabb, mint a többi. Mindent ugyanúgy csináltunk ahogy eddig, jó színészeket szedtünk össze, az írókkal sem volt semmi baj, csak éppen a nézők nem jöttek. Szerdán kezdtük az évadot, és nem volt annyira tragikus a nézettség, de az NBC aggódott, és arra kért, nyúljak bele a struktúrába. Ki kellett rúgnom Skeet Ulrich-ot, amit így utólag nem nagyon bánok, mert Alfred Molina és Terence Howard szenzációs volt, Corey Stoll pedig fel tudott nőni hozzájuk. Egy dolog az, amit soha nem adok ki a kezemből, az a szereposztás. Minden karakternél én mondom ki az utolsó szót, így ha valami nem jön össze, csak saját magamat okolhatom."

Az NBC 2010/11 telén pihentette a sorozatot, és csak áprilisban hozta vissza a képernyőre - hétfőn. "Ennek nagyon nem örültem, mert velünk párhuzamosan volt adásban a Castle az ABC-n és a Hawaii Five-0 a CBS-en, márpedig ez a két sorozat összesen 5,2-5,3 közötti ratinget hozott 18-49-ben (ez a 18-49 közötti tévénézők számára utaló adat, egy ratingpont nagyjából 1,3 millió, 18-49 közötti amerikai tévénézőt jelent), és ehhez jöttünk mi, harmadiknak, úgy, hogy a konkurencia már ősz óta gyűjtötte a nézőket. Esélyünk nem volt, de nem lett volna egyetlen más sorozatnak sem, mert egyszerűen nincs elég néző ahhoz, hogy mindenkinek jusson. Sokkal jobb lett volna csütörtök este műsorba kerülni, de akkor az NBC egész este sitcomokat ad, ki tudja miért."

A franchise egyetlen network tévén látható sorozata sem áll valami túl jól, hiszen Chris Meloni, a SVU egyik főszereplője jövőre már nem tér vissza. "Túléljük ezt is, ahogy túléltük Jerry Orbach távozását is, szóval nem vagyok kétségbeesve. Már vannak elképzeléseim a folytatásról, de erről most nem beszélnék, mert még nagyon korai lenne." Az Elliot Stabler detektívet 1999 óta alakító Meloni magasabb fizetést kért az NBC-től, mint amit 2010-ben kapott, de a csatorna nem volt hajlandó többet fizetni neki. "Ezt a részét nem teljesen értem, mert Chris 450 000 dollár körül keresett epizódonként, ezzel a az egyik legjobban fizetett tévés színésznek számított. Ha veszek évente csak 22 epizódot, ez már akkor is közel tízmillió dollár, ennek elégnek kellene lennie."

A tévézést nagyon kemény melónak tartja különösen egy drámai sorozat főszereplőjének a feladatát. "Ha valaki mellékszerepekre szakosodott, és bevállal mondjuk 4-5 mozifilmet egy évben, akkor dolgozik nettó két hónapot, és kész. Ebből is meg lehet már élni. Egy sorozat főszereplője viszont nyolc-tíz hónapon át dolgozik, napi 18 órán át, szóval ebbe nagyon bele lehet fáradni." A sorozatai ettől függetlenül vonzók, hiszen könnyebb felsorolni azokat a nagy sztárokat, akik az elmúlt húsz évben nem ugrottak be egy-egy mellékszerepre valamelyik Law&Orderbe, mint azokat, akik igen. "Nagyszerű színészekkel dolgozhattam együtt, legutóbb Jeremy Irons mondott igent egy kétepizódos vendégszerepre, ami azért nem semmi, a fickó Oscar-díjas színész, ugye."

Wolf imádja a krimiket, most éppen James Pattersont olvas. Az egyik legolvasottabb bestselleríró könyvei egy kaptafára készülnek, de valahogy pont ezért olyan sikeresek. "Mindig tudja az ember, mit várhat, ha megvesz egy Patterson-könyvet, és azt hiszem ezért olyan sikeres a Law&Order is. A történeteket az élet szüli, de ezzel így van a többi nyomozós sorozat is. Amíg az emberek bűnöznek, lesznek krimik a tévében, ez nagy alapigazság. A CSI sem más, mint amilyenek mi vagyunk, csak ők más oldalról közelítik meg ugyanazt a kérdést. Ki tette, miért tette, hogyan tette? Én a krimikhez értek, nem fogok egyszer csak sitcomokat, vagy varietéműsorokat készíteni."

Az idei tévéfesztivál egyik központi témája a technológiai újítások, ezen belül is a 3D. Wolf nem hiszi, hogy ez lenne a jövő. "Nézzék, attól, hogy egy krimi 3D-ben forog, nem lesz jobb. Ez ugyanúgy vonatkozik egy sitcomra is, most gondolják el a Rém rendes családot 3D-ben, attól jobb lenne? Nem hát. Szerintem amire igazán rá lehetne feküdni, az a sportközvetítések, ott tényleg van értelme a dolognak. A múltkor láttam egy NBA-meccset 3D-ben, na az hatalmas élmény volt. Igaz, kissé még kiforratlan a dolog, de majd kialakul. A tévésorozatokban viszont teljesen feleslegesnek tartom."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.06.08. 16:30:29

Kár, hogy ilyen rövid az interjú. Általában, ha látok egy igényes krimit, akkor a végén kiírják, hogy Dick Wolf.

dunabeat. 2011.06.08. 16:44:41

Köszi az interjút!

Mariska Hargitay-interjú nem lesz? :)

glad az egyetlen 2011.06.08. 17:50:38

"...Dick Wolf mesél, hogy mitől is jó a CSI...."

Nehéz erről mesélni, mert egy kalap kutya gumi az egész már.
Elismerés azért, hogy az első szezonok jók voltak, de ez már milliószor lerágott csont.
Az, hogy a LV CSI az szinészek egy része elment nem segített és ezen már a "Mór" se tudott segíteni.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2011.06.08. 18:35:58

Beszélt valamit a licencelt változatokról, vagy egyáltalán követi őket(angol, francia,orosz)?

Amúgy grat az interjúhoz.
Kivel fogsz még interjúkat készíteni?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.06.09. 08:45:12

király volt az interjú, és ismét megjelent a liverpooli frusztráltság is :)

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.09. 09:38:02

frusztrált a pöcsöm, slur alex egyszerűen alkoholista, ennyi.

Akihabara 2011.06.14. 15:10:10

@glad az egyetlen: A CSI franchise Jerry Bruckheimer. Itt pedig Law and Order-rol van szo.
süti beállítások módosítása