Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nemcsak Schmitt, az MTV is a CBA-t pártolja

Lánc, lánc, üzletlánc

2011. április 28. 12:30 barb 287 komment

Most, hogy kiderült, szeretett köztársasági elnökünk elszegődött a CBA reklámarcának, jut eszembe, mennyire fura, hogy az utóbbi időkben a köztévé Híradóiban akárhányszor esett szó húsvétról, csokiról, razziáról, netán ugye a jó magyar borokról, akkor az összeállításban nagy valószínűséggel feltűnt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.

Egy gyors keresés eredményeként áprilisra hat találat is összegyűlt, amiből kettő - reklámköltségen számolva többmilliós nagyságrendű - nagyinterjú volt a Ma Reggelben. De ezek csak azok az esetek, amikor feltagelték a híreket, illetve a videó ajánlójába szöveggel is bekerült a CBA neve. De ha a Híradók után szépen kijegyzeteltük volna az ingyenreklámokat, akkor ennél jóval több találatból vághattuk volna össze ezt a mixet.

A Gój Motorosokat támogató Lázár testvérek tulajdonában álló, 3300 bolttal rendelkező üzletlánc mindenesetre feltűnően jobban van prezentálva a közmédiában, mint más bolthálózat. De mielőtt valaki is azzal jönne, hogy biztos azért nyomják őket, mert magyar tulajdonú cégről van szó, akkor azért tennénk egy pici utalást arra, hogy igen, igen, de akkor a Reál és a Coop miért szenved ilyen hátrányt marketingszempontból?

A rossznyelvek viszont csukják be a szájukat, ebben a rendes és transzparens országban a jelenségnek nem lehet köze a pártfinanszírozáshoz, az Ítéletidő plakátokhoz és az akciós párizsi túloldalán sürgetett tavaly tavaszi változásokhoz.

(A videót az MTV videotárába feltöltött Híradókból (április 8., 14., 16., 22.) és a Ma Reggel (április 1., 15.) vágtuk össze.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2011.04.28. 15:44:03

@parttalan: Egyszerű a gondolatmeneted, a százasszög hozzád képest integrált áramkör. Remélem nincs és soha nem is lesz közgazdász diplomád, mert nagyon megszívja, aki téged alkalmaz...

zeddez 2011.04.28. 15:45:22

@QM: jaaaa... és nem arról regélt a nagyvezér egy éve még, hogy az oligarchák ideje lejárt? Vagy csak a sajátoké nem? Vagy csak megint szelektíven amnéziás szegény pára...?

zeddez 2011.04.28. 15:50:40

@Rocky: ja mert Fidesz majd megint beveti okosan, hogy aki jogosult munakélküli segélyre = munkanélküli módszert, aki meg már nem, az nem is az.
De ettől még koránt sem biztos, hogy lett munkája, csak kikerült az ellátási körből.
Ez struccmódszer. És majd jól megaszondják, hogy csökkent a regisztrált munkanélküliek száma, tehát munkahelyek jöttek létre.

Netuddki. 2011.04.28. 15:50:45

A multik idehozzák a sok, nyugaton eladhatatlan és kínai szemetet. Amin még úgy is busás haszonnal adnak túl, hogy olcsóbban adják mint az itteni termelők a hasonló, de sokkal jobb minőségű árujukat. Amivel az itteni termelőket teszik(tették) tönkre. Ráadásul nem is itt adóznak. Max. a szar béreik után fizetik be a járulékokat.
Szóval erről ennyit...

rulettes 2011.04.28. 15:52:33

Egyszerűen nem értem miért megy be valaki önként egy cba ba??
Micsoda egy undorító cég aki támogat nyíltan vállalva egy pártot, ideológiát. Nem veszi észre hogy ezzel sért másokat... vagyis önként nem kéri a nem fideszesek vásárlását.
Másrészt egy rakás sz@r a cba választéka. Épp vidéken a szegény emberek közt sokkal drágább mint itt pesten. Nagymagyarok... ezek??? undorító féreg banda! Szar árut drágán magyarnak... ez a szlogen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 15:55:01

"magyar tulajdonú cégről van szó, akkor azért tennénk egy pici utalást arra, hogy igen, igen, de akkor a Reál és a Coop miért szenved ilyen hátrányt"

Boldog lennék ha ez lenne a létező legnagyobb korrupció. Ennél nagységrendekkel nagyobb bajok vannak.

parttalan 2011.04.28. 15:55:34

@Vincenzo90: hozzám szóltál, köcsög fideszes barom.

Rubintos Virágom 2011.04.28. 15:57:33

A közelben van egy kisebb CBA, ahová kényszerűségből néha betérek. Rossz hely. A szónak sprituális értelmében. Rosszul érzem magam ott. A zöldségek mindig rohadnak, a választék siralmas, az árak felháborítóak (még a magyar termékeké is). Nem látok semmiféle előnyös árképzést a magyar termékek javára. Jó, ne is legyen, legyen valóban verseny, de akkor nem kell itt az álszent nagyképűsködés. Megmagyarázhatatlan rossz érzésem támad, ha néha ott kell vásárolnom. Pontosan olyan, mint amikor a kormányra, annak vezetőjére, és az erre az egész hamis, hazug bandára gondolok. Összenő, ami összetartozik.

dekol84 2011.04.28. 15:58:30

Én már rég bojkotálom ezt a fityisz seggnyaló baldauf bagázst! Az vásároljon náluk akinek két anyja volt! Szerencsére a szomszédban lévő cébéában egy akkora tapló kiszolgáló nő van, hogy nem esik nehezemre a közelükbe se menni! Biztos valami zorbán seggnyaló fapina a csaj! Egyébiránt ugyanazt a "nyugaton eldhatatlan kínai szemetet" árulják ők is, csak kétszer olyan drágán! Úgyhogy benyalhatnak a gyökerek! (meg akik ezeket támogatják azok is)

zeddez 2011.04.28. 16:02:57

@suckit: csak, bármelyik szaros multi több adót fizet itt, mint igen sok magyar vállalkozás együtt. Ott mindenki be van jelentve teljes bérre meg utolsó adó meg járulék is be van fizetve a munkavállalói után, nincs zsebbe meg boritéba, meg okosba' semmi.
A mélymagyar vállalkozások zöme meg ott csalja el az adót a könyvelőjeivel ahol csak tudja, egy multi meg ezt nem engedheti meg magának, mert rontja a márka image-t, és lehúzhatja a rolót, ha adócsalásnak csak kósza hírei is felbukkannak róla, máris esik a részvényindexe a 'csába.
A diffi az, hogy amíg a multi adókedvezményt kap az államtól -tól -ig, a magyar meg csinál magának okosba' határozatlan időre.
Úgyhogy semmivel sincs hátrébb gyakorlatilag, de a multi ez mellett messze többet fizet a munkavállalóinak meg azok után az államnak is.

QM 2011.04.28. 16:06:08

@zeddez: Nem igazán érdekelt idáig sem, hogy az éppen aktuális nagyvezér mit mond, vagy mondott.
Annyit mondtam csupán, hogy nehogy már pont mi(m.o.) szégyeljük magunkat, azért mert magunk felé hajlik a kezünk, mikor ugyanezt teszi az összes EU-s "nagyok" is. Csak mi voltunk azok a barmok, akik pl.: franciákkal nyerettük meg a metrokocsi tendert.

baltzer 2011.04.28. 16:08:05

@Don Bandi: Nem pont a Te véleményedre reagálok, csak itt csatlakozom a témához.Egyetértek, hogy nem csak a CBA érdemel ingyen reklámot. Én egy hosszas, kicsinyes vita után a SPAR-nak igértem meg, hogy ahol lehet méltatni fogom őket. Más multikhoz hasonlóan -a sikeres vevőfogás érdekében-ők is gagyi műszaki árúkkal, olcsóbb áron kábítják el a vevőket. Minőség, alkatrész, szervíz sehol. Aztán elszalad az 1-2 év garancia, szavatosság és szervíz hiányában dobhatod ki a látszatra olcsón vásárolt árút. Én a Spárnál egy DVD recorderrel jártam így.Ez a legdrágább vásárlás még ha olcsónak tűnik is 32 ezer Ft a szeméátbe...Ne dőljetek be az ilyen szemfényvesztéseknek, inkább kicsit drágábban, de használható árút vegyetek!!
Tudjátok: Cipőt a cipőboltból...
Bár ami a fő profiljukat az élelmiszert illeti, ott is vannak érdekes dolgok. Borok, sajtok, csokik stb. rendre olcsóbbak az osztrák árúházaikban, mint Magyarországon. Vajon miért? Biztosan a magasabb magyarországi bérek(!)és egyéb költségek miatt. Ami pedig a valóban magyar árúk arányát és a forgalom százalékában fizetett adó nagyságát illeti, az megérne egy alaposabb tanulmányt annál, mint, hogy "itt adózik".A multik többsége ugyanis már a saját központi nagykerből való beszállitási áraknál kiveszi a maga pénzét.Aztán persze a maradék majdnem nulla eredményt leadózza nekünk.
Még egy megjegyzés:Tudtommal a CBA hálózatának döntő része un. franchise rendszerben dolgozik, tehát lényegében sok kis tulajdonos beszerzési szövetsége a versenyképes beszerzési árak elérése érdekében. Ha ez sok kis magyar vállalkozó megélhetését szolgálja akkor én drukkolok nekik. És ha ők is becsapnának mint a SPAR, legalább Magyarországon maradna a pénzem.

púdó 2011.04.28. 16:10:11

Kedves CBA funok!
Menjetek el az egyik boltba,és nézzétek meg a CBA sajátmárkás termékeit!A krokettől a csokikon át, a májkrémig.(A termékeik csak 25-28%-a magyar!)
Aztán nyilatkozzatok a nagy magyar üzletláncról.

Seraphin 2011.04.28. 16:10:45

Én mindig is azt hittem a CBA-nál zsidóbb bolt nem létezik, létezhet.

Szahar! 2011.04.28. 16:14:09

Az M1 minden hírműsorában ott az ingyenrekám a CBA-nak, csakazértis GROBY, SPAR. Támogassa őket a kormány...

orient 2011.04.28. 16:17:39

@én58:

1. Nálunk több CBA is van a környéken. Mind a legdrágább. Drágább mint a SPAR-Kaiser, de drágább a többi üzletnél is, és minőségben is a leggyengébb sajnos. (pl. sokszor csak CBA tejet, tejtermékeket árulnak amit én utálok, de más tejiparra szakosodott termelőktől semmi, azaz 0 termékük van). Na én ilyenek miatt már be sem teszem a lábam CBA-ba mert utálom a saját logós termékeket (nemcsak CBA, de Tesco és SPAR saját termékeket is, de ott legalább van más is...)

2. Lehet itt szajkózni a munkahelyek többségét a KKV-k adják, ami igaz is és jó is, de a legtöbb KKV a multitól nyeri a bevételét. A CBA-ban is azok vásárolnak és többi boltban akik nagy része multinál kapja a fizetését. Étterembe is az jár és hagy borravalót aki multinál dolgozik. De lehetne sorolni a szolgáltatások körét. Az informatikai és más szellemi munkát végző KKV-k is multiktól kapják a megrendeléseiket úgy mint az autógyári beszállítók is. Természetesen KKV-kat erősíteni kell, de nem a multik kárára mert a két szektor nem ellenség hanem egymáson keresztül működik. Egyik nélkül nem megy a másik. Ezt kéne megérteni a dilettáns habzószájú közgazdászoknak akik a nagy magyar fülkeforadalomra hivatkozva, szétcseszik magyarország gazdaságát. Nem mellesleg ha annyira szar a multi akkor miért támogatja a legtöbb multit ez a kormány jobban mint előzőek? (pl. autógyárak..), amit nagyon helyesen tesz, a pornépnek meg löki a süket dumát, hogy mi aztán elzavarjuk innen a sok rohadt multit (az ország 80% éhen halna nélkülük, igen a CBA is és más KKV-k is...)

Zola_ 2011.04.28. 16:17:49

Majd, ha a CBA hitelt érdemlően igazolja, hogy a boltjaiban mennyi Magyarországon előállított alapanyagból, Magyarországon lévő üzemben, magyar munkásokat foglalkoztatva előállított élelmiszer fogy, és az valóban számottevő különbséget mutat a multikhoz képest, akkor lehet magyar üzletláncnak hívni, mert amíg ez nem így van, addig sajnos csak a Lázárék vagyonának gyarapodása szempontjából magyar a lánc!
Az embereknek úgyis mindig az ár a fontos, oda mennek ahol olcsóbban vásárolnak és kész. A multi meg emel egy kicsit az árakon, azaz továbbhárít, kitermelve a különadót, és még így is akad profit bőven. Ha meg nem megy, akkor költséget (fizetést) csökkent és leépít...

mecséri 2011.04.28. 16:18:14

Kedves Index! 2006 és 2009 között, ha csokiról, húsvétról, karácsonyról, nyusziról kellett szakérteni, akkor mindig a Tesco akkori kommunikációs igazgatóját kérdezték meg, a volt moszkvai tudósító, Hardy Mihályt. Korábban meg elődjét, a később kormányszóvivővé avanzsált libát, már nem is emlékszem a nevére...Ilyen világ van, egyszer ez, egyszer az a kedvezményezett... Csak az a baj, hogy akkor nem készítettetek kimutatást, mert az nem fájt, most igen...Ez meg a független média, ugye?...

mohaa 2011.04.28. 16:18:45

Egy normális országban egy ilyen CBA féle gittegylet már rég tönkrement volna.
Mint fogyasztó annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy nem vásárolok náluk. SOHA.
Gój motoros féle náci bandát meg végképp nem szeretnék támogatni sem anyagilag, sem sehogy.

jog-ász 2011.04.28. 16:19:36

a cba baromira nem magyar, csak egy rakás kelet europában készült szart árul és rohadt drága..egyik másik boltjuk meg gusztustalan is.

vegyérték 2011.04.28. 16:22:05

Mi nagyon sok pénzt hagytunk már a sarki CBA-ban.
Az utóbbi néhány hónap alatt sikerült kiszorítaniuk a magyar zöldségek jelentős részét a választékukból (elvből nem veszek holland hagymát és spanyol retket), és sikerült a pékáruk közül a napi betevőnkül szolgáló kiflit elhagyni.
Ennek eredményeképpen a harmadik hónapja magunk sütjük a kenyeret, és a piacon vesszük a zöldséget. Minden politikai színezet nélkül.

iparterves 2011.04.28. 16:23:38

@Rocky: Nekem tényleg van saját kutyám.

De a Lázárok nem az én kutyáim. Baldauf sem.

Ha valaki nem, hát ők igazán nem.

Szóval, ne nagyon jöjjön nekem senki a "saját kutya" szöveggel, mert az hamis és hazug.

Különösen nem, hogy Horvátországban is úgy hirdették a CBA-t, mint hazai láncot.

Hazugság itt, hazugság ott.

bőrmók 2011.04.28. 16:24:31

@mecséri: nem, ez egy blog, és nem sok köze van az indexhez :)

bőrmók 2011.04.28. 16:25:27

@iparterves: "Különösen nem, hogy Horvátországban is úgy hirdették a CBA-t, mint hazai láncot."

neb*ssz, ez komoly? :DDD

ancsika3114 2011.04.28. 16:26:00

Azt támogatnak, amit csak akarnak!
Mi meg ott vásárolunk, ahol akarunk, és ahol módunkban áll! Legtöbben, ha tehetjük, nagy ívben teszünk a tulajdonosra, az árat, és a minőséget nézzük.
A CBA minőségben nem, de árakban igencsak az élen jár! :PPP

Hungeralien 2011.04.28. 16:26:16

Akkor szeretem a nagy cégeket, ha az enyém és nekem termel hasznot...

Vagy ha nekem nem termel hasznot, az adót rendesen befizeti, ezáltal hozzájárul a közteherviseléshez.

Namármost ismerősi körben volt már dógozó a madaras és madártalan Tescoban és a CBA-ban is.
Ezek közül a CBA-ban nem volt bejelentve.

Úgymond volt egy "nem hivatalos része" a bérnek (amit személy szerint buktam már felmondás után...).

Emellett rájuk nem vonatkoznak a különadók.

Emiatt más kell hogy befizesse, pl én.
Na ezért nem szeretem őket, ezért kerülöm a munkaviszonyt szinte minden magyar céggel...

Senkifia 2011.04.28. 16:27:01

@GyöngyKlub: na látod, ha kispesten a Remíz CBA-ba vásárolnál, akkora ívben szarnál az egyebekre,hogy el sem hiszed. Tiszta, akkora mint kína, nagyon nagy a választék. És a legolcsóbb nagyüzlet,amit láttam. Jelenleg az erzsébeti tesco 5 percre van, a soroksári auchan 7. Én azért visszajárok nagybevásárolni a kispesti cba-ba.
Ne felejtsük el: a CBA nem tesco,meg auchan. sok különálló kft együttese. van rosszabb,mint a spar. de van sokkal jobb is. ez van :)

Senkifia 2011.04.28. 16:29:37

@mohaa: hát akkor támogasd a tesco szarát, ha a magyar szar nem jó neked. a brit...nemgoj szar biztos jobb szagú :)
eszméletlen...

iparterves 2011.04.28. 16:30:01

@Takony_fősámán:

Igen, személyesen volt szerencsém látni ( amíg el nem adták az üzletüket ).

A CBA mindenütt "hazai".

mecséri 2011.04.28. 16:30:04

@Takony_fősámán: Kedves Fősámán Úr! Meg foglak lepni: minden blog.hu-ra végződő blog az index csoporthoz tartozik, ők üzemeltetik ugyanis, nem véletlen, hogy az index főoldalának jobb hasábján rendszeresen ajánlott blogok 90%-a ilyen felület. Remélem, tudtam valami újat mondani...

mecséri 2011.04.28. 16:32:37

@Takony_fősámán: igazolásul javaslom az oldal legalján, a jobb sarokban elolvasni a tulajdonos cég nevét. ezeknek a blogoknak főállású szerkesztői vannak, akik a fizetésüket az indextől kapják...

iparterves 2011.04.28. 16:33:22

@Senkifia:

A Tesco - amelyben nem szeretek vásárolni, de nem azért az előítéletért, mert "teszkó", hanem másért - nagyon sok magyar árút tart.

Vagy még nem látta a tejet, a felvágottat, a borokat?

2011.04.28. 16:35:03

Régen (tavaly április előtt) meg mindig a TESCO-s
néni nyilatkozott. Akkor...?

2011.04.28. 16:39:01

és mér nem lehet a vissza gombbal vissza menni?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.28. 16:40:10

@iparterves: Bevásárlás terén a zasszony a mérvadó nálunk. Ő azért szeret a tecsóban vásárlani, mert a babaruhák nagyon olcsók.

Én viszont nem szeretem az ottanról hozott paradicsomot, mert kemény. Azt a CBA előtt áruló nénikétől szokta beszerezni. :)

Szahar! 2011.04.28. 16:40:35

@tfedo: ja, csak akkor nem "vágták meg az ellenfelet" különadóval...De szerencsére mi szavazunk.Itt is.

Zola_ 2011.04.28. 16:41:22

@Senkifia: az agyonutált TESCO-nak (és a többinek) is sok magyar beszállító visz ám árút, ahogy a CBA is árulja ám a többi, akármilyen országból való multi szarait... csak az a kérdés, hogy az árrés kinek a zsebében landol, az adót és járulékokat "optimalizáló", minimálbérre bejelentő CBA-s vállalkozóknál, vagy a multi részvényeseinél, de ezzel senki nem foglalkozik, csak az árakkal és esetleg a minőséggel...

Senkifia 2011.04.28. 16:41:27

@iparterves: most nem egészenértem... ha ott volt az irónia,nem jött át :)
a tescóban szinte kizárólag csak szlovák felvágott(lásd "Früstök") és sajt van. Magyart alig látsz. A boroknál még csakcsak.
De én már elvből is lehetőleg csak magyart veszek. Pl a pick békebeli termékek minden szlovák szarnál jobbak. ja másfélszer annyiba kerülnek. viszont kétszer kevesebb bennük a víz :)

Szahar! 2011.04.28. 16:49:00

Cseh sör és knédli+káposzta+sűlthús kedvelőknek: A Soroksári úti tescoban mostanában van eredeti knédli, csodafinom...:-)))

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 16:51:44

A 80 éves szomszéd néni tudja a tutit!
Fiacskám, a CBA régen az ÁBC volt csak mióta izraeliek a tulajdonosok fordítva kőll ovasni!!

iparterves 2011.04.28. 16:53:34

@Senkifia:

Az éppen aktuális eseményeket nem ismerem, de magyar árú volt és van.

BakterHouse 2011.04.28. 16:55:41

Mikszáth tollára kívánkozna ez is. Meg még annyi minden más...

ayatollah 2011.04.28. 17:02:15

CBA egy rakás szar.

Ha már hipmarket akkor Kaisers vagy Interspar vagy Auchan (ársorrendben).

Sonia Braga · http://www.sunapozitiv.hu 2011.04.28. 17:04:31

már jelentem is őket fel Szalay Annamáriánál.

Warning. It's On...

ftxpmj 2011.04.28. 17:05:14

Régebben meg mindig Hardy Mihály volt a Tescóból, előtte meg a Danks Emese szintén a Tescóból, akiből hogy hogy nem kúrmányszóvivő is lett, változnak az idők, a Tescóról miért nem volt cikk patkányok???????????? Te milyen újságíró vagy te szar, hogy nem adod a cikkehz a neved, ja, hogy ez blog, szigorúbb médiatörvény kellene pont az ilyen manipulatív férgek miatt......

lombozódó 2011.04.28. 17:15:40

A baj , hogy a CBA sem nem magyar, sem nem olcsó, és kevés magyar árút forgalmaz.
A forgalmazott magyar áruk árfekvése pedig magas. Nem beszélve , hogy gyatra a kiszolgálás és az ártájékoztatás, stb.
Az átlag magyar ember az olcsó árukat keresi, ezt pedig a TESCÓ-ban , a Pennynél, a Lidben, stb inkább megtalálja.

Szóval drága a CBA
Minőségben pedig mi a különbség.
Egy egy vállalkozás már nem lehetne párt kassza, magyar közéleti kell , hogy legye.

Zola_ 2011.04.28. 17:16:43

@ftxpmj: nyugi, igaz a Tesco-s megállapítás, de szokták mondani hogy, ha a szomszéd lánya qrvának áll, attól még a Tiédnek még nem kell ám okvetlenül annak lennie
egyébként meg úgy látom, hogy ugyanannyira vállalja a nevét, amennyire bárki más itt a blogon...

bastian 2011.04.28. 17:17:32

Már az is haladás, hogy legalább 1db magyar céget is futtatnak, mert az elmúlt 20 évben úgy tűnik tilos volt. Majd jön a többi is idővel remélhetőleg. A nyugati multikat meg leszarom, akkor megyek be, ha valami nagyon kell és semmi más nincs közelben, de ez igen ritka. Kellenek, mint púp a hátunkra.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.28. 17:17:50

Nem azért, de aki szerint a CBA szar vagy jó, eddig nem esett le, hogy franchise rendszerű? Én jártam már nagyon jó és nagyon szar CBA-ban is. Itt a közelben meg van egy Coop, ami olcsóbb, gyorsabb, mint a közeli Tesco, ráadásul kedvesebbek az eladók, mondjuk Tescoban 3 hónapnál több ideig ugyanazt az eladót nem láttam...

púdó 2011.04.28. 17:19:06

@ftxpmj: gondolom neked is ez az anyakönyvezett neved......:)

Szahar! 2011.04.28. 17:23:33

@bastian: A nyugati multik (is) le vannak szaharva, de másfelől, ne próbáljon engem terelni a KÓRmány, mert az úgyis az ellenkezőjét váltja ki.

ftxpmj 2011.04.28. 17:39:17

@púdó: Nem is vagyok ún. "újságíró", szerencsére.......

Ja és az amerikai elnök pl. amerikai autóval jár, pedig a német jobb, még a francia elnök is franciával jár, pedig a német szintén jobb, a tesco és társa még csak nem is jobbak a CBA-nál..........

Szahar! 2011.04.28. 17:43:54

@ftxpmj: Nem az a kérdés, jobb-e, hanem az, hogy ne próbálják sugallni,hogy jobb!

Kerek négyszög 2011.04.28. 17:53:09

Ne jőjjön senki a nemzeti érzelemmel, mert a Tesco és társaik a legnagyobb munkaadónak számítanak. Remélem nem baj, ha magyar családok ezreinek van munkája.

Amúgy meg a legjobb: a gyűlölt multik, minden foglalkoztatási szabályt betartanak, és tisztességesen adóznak, fizetik a bérterheket (az a nyugati kulúra ugyebár...). Ellenben a fideszCBA -ban széleskörben elterjedt a kamu minimálbér+többi zsebbe című magyar vállalkozói mentalitás. Több forrásból tudom, szerintem ez elég nyílvános tény.

A magyar üzletlánc lop, csal, hazudik!

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 17:58:15

@ftxpmj: ja és a magyar elnök magyar autóval jár,pedig a német jobb!

púdó 2011.04.28. 18:10:57

Engem nem édekel,hogy teszkó vagy cébéá.
/Bár szervezeti működésük közti különbség ég és föld./
Nem vagyok "igaz szent magyar",de szinte mindíg magyar terméket veszek.Mi is élelmiszert gyártunk,ezért ha tőlünk rendelnek az a mi dolgozóink és családjainak megélhetését biztosítja.Ti szoktátok nézni mi hol készül?
pl.a boci csoki?
a győri édes?
a balaton szelet?
a globus konzervek?
a legtöbb cébéás/privátos/kópos sajátmárkás termék?
tudnék még sorolni jónéhányat.
Nézzétek meg,megfogtok lepődni.
Minden politikai átthallás nélkül szeretném mondani:
Magyar termék = magyar ember fizetése.
Tökmindegy ki árulja.
Ja,ha a termék szar,én sem veszem meg.

dekol84 2011.04.28. 18:11:37

@ftxpmj: "a tesco és társa még csak nem is jobbak a CBA-nál."

Már hogy ne lenne jobb, te szerencsétlen?! Az összes eddigi írás arról szólt, hogy a baldauf féle töketlen gennyláda cba egy fostalicska tolvaj kereskedők gyülekezete! Nem bírod felfogni, hogy csalnak, drágák, tisztességtelenek és ott kurnak át, ahol tudnak! Annyi a szerencséjük, hogy ez a pöcs zorbán őket szereti, mivel véresre nyalják a szaros valagát!

qwasder 2011.04.28. 18:13:19

Há mér madzsar ez. Nagyon madzsar! Annyira, hogy a viktorék komája!

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.04.28. 18:33:25

Rosszul látjátok. A képlet egyszerű: a CBA megvásárolta az m1 csatornát. Ennyi.
Azóta csak CBA reklámot adnak rajta.
Eddig se néztem, ezután sem fogom. CBA-t meg megúsztuk, kisfalumban nincs.

balage28 2011.04.28. 18:45:31

@mecséri: bárkinek lehet, blog.hu végű blogja. Regisztrálni kell, és csinálni.
Ennyi.
Lehetne Neked is, csak dolgozni kell(ene) vele, hogy legyen értelme.

moncayo 2011.04.28. 18:53:45

Szerintem, itt Spanyolországban az egész nép elsüllyedne szégyenében, ha János Károly király (a Spanyol Állam feje) elszegődne pl. a Mercadona élelmiszerlánc figurájának. Amúgy a post 100%-os, néha nézem reggel (mezohizmus) az Fidesz/MTV 1-et, s nincs olyan nap, hogy a CBA arcai ne tűnjenek fel. Ez már nem bosszantó, hanem szánalmas. Anno ( fél éve sincs) Tunéziában is az elnök (és fiai) szerepeltek mindenhol. Ma hol vannak?

speculum 2011.04.28. 19:27:53

Kedves barb! Alap esetben - ha nem Magyarországon lennénk - semmi fura nem lenne abban, ha egy nemzeti (vagy köz)tévé az tulajdonképp egyetlen hazai tulajdonú áruházláncot előnyben részesíti a multikkal szemben.
De mondom másképp: elképzelhető volna, hogy mondjuk a francia híradóban ne az Auchan szerepeljen ugyanilyen relációban?

elmerfudd 2011.04.28. 19:38:42

@púdó: Azzal biztos nem vagy tisztában, hogy egyedül Ők voltak hajlandóak felvásárolni több száz hektár gyümölcsöt, melyből lekvárt főzettek a Pacific-el és sikeresen Dédike lekvár néven eladták. Jó pár gazda nem ment e-miatt csődbe.

hátna 2011.04.28. 19:46:11

És milyen érdekes,hogy a Borbás Marcsa villog a CBA-s plakátokról,egyszerűen undormány az a nő.Csak egy történet,hogy ezek a fideszesek milyen agyalágyult korlátozott bagázs. A fideszeshirtévés borbás marcsa testvére állatorvos,annyira elvetemült fideszes agymosott kretén ember,hogy csak na. Következő történt,ahol dolgozott cégnél a tulajdonos szól neki,hogy gond van és oldja meg a problémát /mégegyszer mondom állatorvos/ ,erre Ő :nem érdekel mert fidesz nagygyűlésre megyek,a szerencsétlen flótás ott főzte a bográcsba a pörköltet a Kossuth téren .Persze többet nem szóltak neki,elhajtották a francba.Tudnék még ilyeneket mesélni,egyszerűen észbontó.

púdó 2011.04.28. 19:53:35

@elmerfudd: Ezt valóban nem tudtam,de utána fogok járni,mert ha nem is napi,de heti kapcsolatban vagyunk a Pacific Óceánnal.
De ez nem áll ellentétben a véleményemmel:
magyar termék = magyar ember fizetése ,nem?
Tökmindegy melyik áruház polcán látod.

Kabbe (törölt) 2011.04.28. 19:55:57

nekem a CBA-ról annyi jut eszembe hogy:

a legszarabb nejlonszatyor, ami csak létezik a világon......ha van
+egyszer a kasszánál a ferenc téren kipakoltam a cuccaim a szalagra - amire egy gyöyörű kalligráfiával írt mondat figyelmeztetett:)- majd közölte a pénztáros hölgy, hogy nincs szatyor. kérdeztem, amiben vihetném el a dolgokat...............kifliszacskóban......mondta a hölgy:)
na azóta nem járok oda.

mthrfckr 2011.04.28. 20:00:56

bazze, a tv2 is csak a cbá-t ismeri. meg van egy hentesük a nagycsarnokban. :)

tcom 2011.04.28. 20:01:01

Ki nézi a közszolg. műsorokat?

tibike3 2011.04.28. 20:18:31

@suckit: Te olyan sötét vagy mint a pártvezetőd alcsútról. Csak az a dolgod hogy tapsoljál a többi neked úgyis atomfizika.

daito 2011.04.28. 20:24:49

Ööö, Lázáréknak csak 7 boltjuk van a CBA franchise-ban? Miért őket emlegeti mindenki?

Hát, az utcabéli cba-s nénit nem láttam még lovas/hajós/elit/férfimagazinban pózolni, amint éppen 300 ezres órában néz büszkén a hajón/kocsin/nyaralóban, ellenben Lázárékat csak így lehet látni. Konkrétan fogalmad sincs, hogy miből és hogy lehet ilyen sikeres az ember.

Nem a sikert irigyli tőlük az ember; hanem konkrétan bemész egy CBA üzletbe, akkor majdnem visszatértél a szocializmusba - csak több az áru és picit szebb a berendezés.
A többi "magyar" lánc sem jobb, de a Coop, Reál árai jobbak és nincsenek tele "saját márkás" cuccokkal, amelyeket MIND valami lengyel faluban gyártottak. Ráadásul az árak általában nem az olcsóbbak közé tartoznak.

És ezek után azon agyalsz, hogy a csöcsbe nem mennek csődbe, és hogy van, hogy a "csúcson" meg ez a rohadt nagy siker oka?

Hát így.

Magyar termék, meg magyar áru, az. Konkrétan 20-30% magyar, de az áruiktól az Isten mentsen meg; ha csak a saját márkás cuccaik vannak, akkor abból inkább nem.

andrejfej 2011.04.28. 20:44:19

Én bizony nem vettem észre, jó, hogy most meg több ezer ember olvassa.

01020304 2011.04.28. 21:15:41

@hátna: ugyanilyet mondhatsz az LMPből, MSZPből, JOBBIKból, Fradistából, Újpestesből, Rokkerből és Diszkósból.

Mikrobi 2011.04.28. 21:18:53

Miért, az Auchant, meg a Tescót reklámozzák inkább?

nyílméregbéka 2011.04.28. 21:27:28

A CBA kb. a Match kategóriája, azzal az eltéréssel, hogy a CBA-ban legalább van választék, viszont a Match végtelenül bunkó személyzetet alkalmaz. Árban kb. ugyanott vannak. Akkor már inkább a CBA-ba járnék, ha nem lenne a hozzám legközelebbi (Déli) boltjukban még mindig 1960-as évekbeli pénztárgép, semmi vonalkód, semmi XXI. század. Haver egyszer a 199 Ft-os árcédulát átragasztotta egy 400 Ft-os kajára. 199-et fizetett érte. Ja, ha ez így jó a CBA-nak, akkor tényleg, minek is fejleszteni?
Talán át kéne szoknom a Kaisersbe meg a Sparba, a CBA-t, ha még sokat mutogatják a köztévében, meg fogom utálni, és csak végesetben járok oda. Match leszerepelt a tapló személyzetével, őket csak az éhhalál küszöbén veszem figyelembe.

nyílméregbéka 2011.04.28. 21:33:00

Sőt a Déli CBA-ban nem is lehet minden pénztárnál kártyával fizetni, csak kb. kettőnél. És ha kártyával fizetsz, pofákat vágnak. Olyan az egész, mintha 1992-t írnánk, és a bankkártya valami idegesítő, macerás újdonság lenne. Valami régivágású ember lehet ott az üzletvezető.
Mostanában mondjuk ki van rakva egy szép piros ötletláda, hogy oda javasoljanak a vásárlók, na de mért mi gondolkodjunk egy üzletvezető helyett.

anyam_borogass 2011.04.28. 21:49:21

Szóval a CBA csak a beszerzést adja a bulihoz, meg a marketinget. A reklám, mit látjuk nagyon megy...
Ha minden kommentelő nevében én rendelhetnék mondjuk autót (cca 100-at), szerintetek mennyi árengedményt kapnék a mai piaci helyzetben? Na, annak a felét megkapnátok, én meg a sikeres tárgyalásért vinném a másik felét. Ezt hívják közös beszerzésnek. Nekem nincs kockázat, mert ti fizettek... (legfeljebb meghitelezem jó kamatra, hogy azon is keressek, de inkább ti fizettek előre)

Rózsa Sándor és Robin Hood is közönséges útonállók voltak (plusz marketing), ha kirabolnak, nem mindegy? Tényleg Rózsa Sándort kell hörögve szeressem, mert magyar földön marad a pénz? Nemá...

acsa77 2011.04.28. 21:50:29

1. a kereskedelemben alkalmazottakat nem kell félteni. Akkor sem lennének munkanélküliek, ha félévente komplett átrendeződne a teljes piac. A technika lehetővé teszi. Persze valószínűségszámítási okokból nem fordulhat elő.

2. Bármilyen színezetű is egy bolt: amíg azt látom, hogy a kínálat 90% teljesen fölösleges, redundáns, valamint az értékhozzáadás 90% a tálalás módjában és nem a tartalmas alapanyagban merül ki, addig maradjon csendben a vásárló.

Megismétlem: amíg pl. egy liszt alapú élelmiszer minimális egyéb értékes anyagot tartalmaz, addig nem múlja felül az értéke a liszt+víz+sütés árát (200Ft/kg). Tehát éppoly hiábavaló, mint puszta közepére tíz méterenként templomot építeni.

Amíg ez nem változik, addig lényegtelen a magyar/külföldi vita. Majd ha változik a kereslet, akkor lassan rájövünk, hogy léteznek még olyan gyümölcsfák és olyan zöldségek, melyeket nem kell permetezni, mert ellenállóak. Vagy rájönnek a vevők, hogy a magyar étrend mögött óriási munkaerő-pazarlás húzódik, azaz komplett ételfajtákat kell kidobni, és helyette értékes anyagokra költeni a pénzt.

És mindezek után - jé - pillanatok alatt önellátóvá válik a fél ország, és tárgytalanná válik a CBA-TESCO vita. A valószínűségszámítás ezt továbbra sem teszi lehetővé.

66benga 2011.04.28. 22:03:59

CBA=Koszos hűtőnélküli teherautók,harmadosztályú fagyasztott majd akcióra kiolvasztott húsok,külföldön gyártott negyed osztályú élelmiszernek álcázott moslékok.Kötelező túlórák,fizetség nélkül.Betegállomány után felmondás,kirúgás.Szabadság kortól nemtől függetlenül 15-nap.Pénz fele zsebbe fele számlára.Ha nem tetszik valami mehetsz van helyetted száz,adójóváírást adóvisszatérítést saját számlájukra utalják.Szarnak magyarországra csak itt van egy csomó ember akit lehet félpénzért dolgoztatni.

potyus 2011.04.28. 22:04:34

Tudatos kivételezettség.
Szerintem teljesen rendben van.
A Lázár fivérek, híresen jobb oldaliak, akár csak Kokó, Kárpáti Gyujika, Egerszegi Krisztina, és még sokan mások. Ez nem baj. De ha a közszolgálati TV ennyire favorizálja a CBA-t, vagy ha patikáról van szó, a Kapás utcai, szintén elhíresült jobbos patika kerül szinte mindig képernyőre, az viszont már baj, mert közpénzekből történik minden.
Továbbá, a napokban téma volt, ki finanszírozza az olyan eseményeket, mint például a Gyöngyöspatai masírozások, táborok,erődemonstrációk.
A Szentkirályi Ásványvíz a támogató. Állítólag a legnagyobb jobbikos támogató.
Persze így kell ezt csinálni, a szociktól felmarkolt állami támogatásból kell támogatni a véresszájú ellenséget. Hülye szocik!!!!

knbm (törölt) 2011.04.28. 22:42:48

Van a közelemben kis CBA és nagy CBA is. Semmivel sem magyarabbak mint a többiek,legfeljebb a kínai babot és fokhagymát is magyar termék jelzéssel árulják. A központ meg jobban tejel a hatalomnak. Drága és képmutató."Marketingmagyar" Valahogy eszembe sem jut bemenni.

Nephro 2011.04.28. 22:45:38

Miért van annyira favorizálva a CBA mint más magyar bolthálózat (coop reál)? Elmondom. Szimplán egyszerű. A videóban látott (Úriembert nem mondok) bizniszmen orbán viktátor közeli jóbarátja. Ahogy Ákos az énekes és Andy Vajna a filmes. et cetera et cetera...

Mifolyikitt? 2011.04.28. 23:17:55

@tfedo: Miért baj? mert maga a nagy vezér, Orbán Viktor nyilatkozta azt, hogy majd az ő kormányuk száműzi a magánérdeket, és csak a közérdek lesz, meg a nép akarata. Olybá tűnik, mintha a nagy vezér sokat hazudna. Ha száműzik a magánérdeket, akkor miért a CBA a közszolgálati adók kedveltje? Miért favorizálja a céget a nép embere, a hiteltelen köztársasági elnök? Akkor miért kerül be Makovecz szervezete az alkotmányba? Miért a Mahir és egyéb mondvacsinált cégek nyerik a kommunikációs megbízásokat? Miért a Századvég számolja majd ki az energiaárakat? Sorolni lehetne. mert OV hazudik, aFidesz meg szétlopja a maradékot is, ami van.

Ahogy hazudnak naponta mindenben, hogy nem lesznek megszorítások, aztán meg sutyiban a munkavállalókat alázó csomagot állítanak össze. Adókat vetnek ki, persze úgy, hogy a cégekre, bankokra haragudjon a nép, ne rájuk.

Ennél mocskosabb kormány nem volt még az elmúlt 20 évben.

DeToXXX 2011.04.28. 23:38:02

cba egy hulladék. oda véletlenül sem megyek be :P

Táskás Tóni 2011.04.28. 23:38:50

Eddig sem látogattam CBA boltot, de most ,hogy a komcsi bohóc Smittpalibá lett a reklámarc, még jobban el fogom kerülni. Ilyen gátlástalan, haveroknak kedvező, álszent és hazug kormányt csak egyszer láttam Mo-on, 1998-2002 között. Undorító náci bolthálózat.

Fatal Error! System Halted! 2011.04.29. 00:28:01

Déli pu. CBA, Attila úti CBA, Krisztina téri CBA. Egymástól alig 1 kmre. Lehetőségem sincs máshova menni. A Krisztina téri Match volt, mit ad isten helyette lett CBA, na persze csilli-villi, a sőtéteknek ez kell, azt nem veszik észre, hogy minden drágább mint máshol.

És milyen érdekes, hogy a Mikó utcában volt egy Reál csak sajna ismeretlen ok miatt nemrég bezárt. Persze a Logodi utcai vérfideszes nyanya tartja magát a mini ABC-jével...

Mifolyikitt? 2011.04.29. 01:23:32

Sokan meg elhiszik a magyar cég kell nekünk süket lózungot. Miközben a magyar multinak azért fizetnek többet, mert a Fidesz egyik támogatója. Önként kizsebeltetik magukat, csak mert magyar. :)

Sütemény1975 2011.04.29. 03:12:16

szerencsések vagytok, hogy nem tudjátok mi folyik a színfalak mögött egy CBA üzletben. mocskosabb módon bánik az embereivel mint a tesco és az auchan együttvéve. a nagy magyar.

mecséri 2011.04.29. 07:12:39

@szabóZ: Szia, nem értem, a kérdésed mire vonatkozik...Azt kérdeztem, hogy anno hasonló cikket miért nem írtatok, amikor az MTV minden kereskedelmi kérdésben Hardyt kérdezte meg úgy, mint most ezt a CBA-s okostojást. Mint oly gyakran a médiában, a kiegyensúlyozottságot, az egyenlő mércét és így közvetve a hitelességet hiányolom...

sirsteve 2011.04.29. 08:57:24

@ftxpmj: Majd ha a magyar elnök magyar autóval jár, én is a CBA-ban fogok vásárolni. Avagy pont annyira magyar üzletlánc a CBA, mint amennyire magyar autó a Suzuki.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.29. 09:24:31

@sirsteve: A Szuzukit is csak addig érdekelte a "mi-autónk"-ozás, amíg piacvezető volt. Most, hogy már a qtya se veszi, már nem annyira fontos.

@korovjov 2011.04.29. 12:43:30

Az m1-en és a TV2-n már a választások előtt is minden élelmiszerrel kapcsolatos híradásban a CBA-s mukit interjúvolták, aki erre is az ugató pártszimpátiáját csaholja, buta bunkó. A probléma jelenséggel nem az, hogy melyik oldal pénze hol van (illetve hogy hogyan káderezi be magát az új hatalom, elődjétől semmiben nem különbözve, sőt, kicsit sem diszkréten, mindenhová), hanem hogy vajh a CBA és a két médium között milyen fusi ügyletek és megállapodások születtek számla nélkül. A jelenség, mint mondtam, nem újdonság, mi több, meglepő, hogy ez másoknak csak most tűnt föl.

tónvónjó 2011.04.29. 16:01:40

Az ok rém egyszerű: minden tv stúdió közelében nagy valószínűséggel van egy CBA bolt. Csak kiugranak zsömléért meg tejért és közben forgatnak vágóképet a híradóhoz... Költséghatékonyság mindenek felett!

Szahar! 2011.04.29. 17:33:36

@@korovjov: OK,de rajtunk,vásárlókon múlik,hogy meddig teheti.

g.zsolti 2011.05.09. 15:34:15

Nem kell csodálkozni, hogy a CBA-t favorizálja a mostani vezetés. Még a 2010-es választások előtt a CBA magazin c. havi kiadványukba vezércikket írt Baldauf László a CBA elnöke. Többek között ezt is írta: " én azóta hiszek neki, és benne". Mit gondoltok, Istenről írta? Mert egy keresztény ember csak az egy Istenben hisz.Sajnos ki kell ábrándítanom a hívőket. Orbánról írta a fenti sorokat. Ezek után, mit várunk? A CBA azt akarja, legyenek zárva vasárnap a boltok. Úgy is lesz, meglátjátok! Amúgy semmivel sincs több magyar áru a CBA-ban, mint bárhol másutt.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 15:42:04

@g.zsolti: Nem azt akarja, hogy legyenek zárva a boltok! Csak azt, hogy a X m2-nél nagyobb boltok legyenek zárva! :)

marós 2011.07.19. 06:13:37

Nem kell mindig a tv-t nézni, nem használ az egészségnek.
süti beállítások módosítása