Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nemcsak Schmitt, az MTV is a CBA-t pártolja

Lánc, lánc, üzletlánc

2011. április 28. 12:30 barb 287 komment

Most, hogy kiderült, szeretett köztársasági elnökünk elszegődött a CBA reklámarcának, jut eszembe, mennyire fura, hogy az utóbbi időkben a köztévé Híradóiban akárhányszor esett szó húsvétról, csokiról, razziáról, netán ugye a jó magyar borokról, akkor az összeállításban nagy valószínűséggel feltűnt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.

Egy gyors keresés eredményeként áprilisra hat találat is összegyűlt, amiből kettő - reklámköltségen számolva többmilliós nagyságrendű - nagyinterjú volt a Ma Reggelben. De ezek csak azok az esetek, amikor feltagelték a híreket, illetve a videó ajánlójába szöveggel is bekerült a CBA neve. De ha a Híradók után szépen kijegyzeteltük volna az ingyenreklámokat, akkor ennél jóval több találatból vághattuk volna össze ezt a mixet.

A Gój Motorosokat támogató Lázár testvérek tulajdonában álló, 3300 bolttal rendelkező üzletlánc mindenesetre feltűnően jobban van prezentálva a közmédiában, mint más bolthálózat. De mielőtt valaki is azzal jönne, hogy biztos azért nyomják őket, mert magyar tulajdonú cégről van szó, akkor azért tennénk egy pici utalást arra, hogy igen, igen, de akkor a Reál és a Coop miért szenved ilyen hátrányt marketingszempontból?

A rossznyelvek viszont csukják be a szájukat, ebben a rendes és transzparens országban a jelenségnek nem lehet köze a pártfinanszírozáshoz, az Ítéletidő plakátokhoz és az akciós párizsi túloldalán sürgetett tavaly tavaszi változásokhoz.

(A videót az MTV videotárába feltöltött Híradókból (április 8., 14., 16., 22.) és a Ma Reggel (április 1., 15.) vágtuk össze.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barkas MDP 2011.04.28. 12:54:25

szörnyű,hogy a legnagyobb MAGYAR üzletláncot kérdezik meg ezekben az ügyekben...

régen tök jó volt ez a comment:com, de már unalmas, hogy minden napra jut egy politikai témájú cikk.

Tudom most kil leszek tiltva, mert ilyen a véleményszabadság

Flankerr 2011.04.28. 12:55:44

A Kossuth rádió hírműsorai dettó.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.04.28. 13:00:43

milyen videó???
az ellenség keze már az indexig is elér!

nakiazaki 2011.04.28. 13:01:14

@barkas MDP: Azért magadnak bevallhatod, ha mindez fordítva lenne és az MSZP-t támogatná a CBA, akkor az téged is zavarna. Ez nem politikai szimpátia kérdése, viszont erősen kilóg a lóláb. Az más kérdés, hogy mindezzel miért épp a Comment.com foglalkozik, persze értem én, ez egy TV/média tematikus blog, de akkor is...

lolperec 2011.04.28. 13:01:20

@barkas MDP: nem kell a teszkógazdaságos magyarkodás :)

Beyonder 2011.04.28. 13:01:45

Már le is tiltotta a videót Annamari?

Egyébként biztos vagyok benne, hogy ha mondjuk romlott árút találnak valamelyik CBA-s üzletben, akkor is sokszor be fogják mondani a hálózat nevét a "közszolgálati" csatornákon.

karma.koma 2011.04.28. 13:01:49

Attól hogy magyar, miért volna relevánsabb/szakértőbb a vélemyényük? Nyugodtan meg lehetne kérdezni mást is. Vagy ha tényleg azért őket mutogatják őket, mert 'magyar', akkor ne álcázzuk a dolgot szakértésnek, tessék nyugodtan reklámozni őket, közmédiában, közpénzből. ez a kettős beszéd a legidegesítőbb.

Lumieres 2011.04.28. 13:02:24

Nekem nem jön a videó...

haruka 2011.04.28. 13:05:30

a TV2-n is három napig csak a CBA szóvivője nyilatkozott az elfogyott sonka és csokinyuszi mennyiségről.

Unbiased 2011.04.28. 13:06:53

@barkas MDP: szerintem egyáltalán nem unalmas a téma; nekem is régóta szemet szúrt a leírt jelenség. Amikor elítéljük a szocik milliárdokat elszóró tevékenységét, akkor tegyük szóvá a másik oldal pazarlását is; hiszen az ingyen reklám ezt (is) jelenti.

atomic bomberman 2011.04.28. 13:07:12

a nagymagyar cba pl bejelentve alkalmazhatná az összes emberét. képmutató gané banda az egész. tipikus "magyar"

kamarti 2011.04.28. 13:07:35

én inkább azon csodálkozom, hogy ez csak most tűnt fel, sztem már a választások környéke óta ez megy. És ugyan nem néztem vissza videókat ebből a szempontból, de sztem nem csak a köztévén, hanem a kercsatornákon is a CBA-s fickót beszéltetik (vagy beszéltették, mert mostanában már ott sem nézek híradót). Gondolom, mert jobb a békesség... vagy mert tényleg ők a szakértők mindenben, meg a legnagyobb magyarok, és meg is érdemlik, na.

OkoskaTo:rp 2011.04.28. 13:08:56

Végre másnak is feltűnt már a Híradó CBA-s "termékelhelyezése"?

Halihó 2011.04.28. 13:09:05

Húsvétkor melyik üzlet volt nyitva vasárnap is és hétfőn is? Na melyik? A "gonosz" Tesco vagy Auchan? A "sváb" Aldi vagy a Lidl? Az "elit" Spar?

Nem és nem és nem!!! Bizony, a CBA! Érdekes ez annak fényében, hogy a politika azért akarja vasárnap bezárni az üzleteket, mert a a gonosz kapitalisták visszaélnek a munkavállalók kiszolgáltatottságával és csúnyán kizsákmányolják őket.

Erre pont a magyar tulajdonú (és tegyük hozzá, fideszes kötödésű) élelmiszerlánc tartott nyitva (Balaton) Szántódon. (A szemben lévő Spar természetesen zárva volt.)

Szóval, ebből is látszik, hogy a fidesz meg KDNP nagyívben leszarja a dolgozók érdekeit, egyszerűen teret akar nyerni a kereskedelem területén.

Sir Galád (már foglalt) 2011.04.28. 13:09:26

@barkas MDP: nem szörnyű. csak nem véletlen. fáj az igazság, de viseld el...

Ringlósztár 2011.04.28. 13:10:29

Nos ezért van, hogy
CBA-ban nem vásárolok,
Mol-nál nem tankolok
és OTP-ben nem bankolok.

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.28. 13:10:57

A CBA-val nem az a gond, hogy nyomják hanem az hogy szar. Mégpedig úgy ahogy van. Ilyen lassú, goromba, megkeseredett személyzettel (főleg a pénztárosokra gondolok) még sehol máshol nem találkoztam.

Winston Smith 2011.04.28. 13:11:11

Beértek a Lázár-fivérek a Fideszbe fektetett milliói.

Bogyó 2 2011.04.28. 13:11:43

@barkas MDP: Nem szörnyű, csak átlátszó, unalmas, igazságtalan, részrehajló.
Valószínűleg a Tescoban is vásárolnak annyian, róluk meg csak áztatás jelenik meg. Pedig ha vannak is disznóságaik, azért magyaroknak adnak munkát ők is, nem kevésnek. Sokan vesznek náluk, van rájuk igény.Vagy akkor nem kellett volna beengedni őket,hadd legyen megint monopol-helyzete egyeseknek.
Normális műsorban a CBA, a Reál, a Tesco is meg lenne kérdezve, vagy valamilyen felettük álló kamarai szervezet, ha csak egy lehet. Bankügyben se hiszem, hogy mindig az OTP-t kellene kérdezni. Nekem egyébként ez azért is furcsa, mert én szinte sose veszek CBA-ban dolgokat. Ahol élek, a környékben két totál magánbolt működik, nem lánchoz tartoznak, ha messzebb megyek egy Coop-os bolt az ami útba esik, ezenkívül a Tescoba és az Auchanba ugrunk be néha. CBA-t nem is tudok a környéken, ezért is tűnt fel nekem is ez az állandó CBA-nyomatás.
Egyszer a Profival voltam így, Gyöngyösön csodálkoztam rá, hogy ilyen is van, a környékünkön nem volt, ott meg alapvető volt mint a Kaiser, Penny, Tesco másutt. Most is csak egyet tudok 50 km-es körzetben.

kej 2011.04.28. 13:13:45

@barkas MDP: elmész a picsába. itt nem magyar és nem magyar üzletláncról van szó, hanem arról, hogy a lázár-tesók elkötelezett fidesz-hívők. ráadásul rajtuk kívül millió üzletlánc van

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:14:06

feltétlenül ki kellett emelni, hogy a lázár tesók a gójokat támogatják. más érdekes tulajdonságuk egyszerűen nem létezik.

tesco, auchan, spar, lidl, aldi: ezek kellenek nekünk! hajrá!

bezzeg ha az szdsz kormányozna, milyen szép lenne a világ...

2011.04.28. 13:14:46

Úgy van. Minden magyarázkodás jobbról szánalmas. Nincs érv. Illetve van. De szar.

2011.04.28. 13:17:07

Még egy kérdés: az előző kormányok alatt emlékeztek hasonló türzsvendégre a híradókból? Na? Csönd?

Halihó 2011.04.28. 13:17:13

@Don Bandi: hogyne, nekünk CBA kell! Jó drága, viszont még mocskos is.

Devil 2011.04.28. 13:17:32

@barkas MDP: Kar hogy a MAGYAROk nagy resze NEM a legnagyobb MAGYAR lancban vasarol. Hanem azokba amik - szerinted - nem magyarok, de vannajk akkorak mint a CBA, igen, a Tesco, Auchan, Cora, stb.
Mellesleg ha veszel Tesco reszvenyt es egy osztrak vesz CBA reszvenyt akkor honnan is lehet azt tyudni melyik magyar es melyik nem az?
Hogy nyalja-e a fidesz segget vagy sem?

Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 13:17:57

Amióta a Tv2-n megvolt a "jobbra át!" (pl. Bárdosék kirúgása, a fityisz komisszár beengedése), ott is a CBA-t futtatják folyamatosan. Narancsország ez, kéremszépen.

Winston Smith 2011.04.28. 13:18:36

@Halihó: Nyugi, a tervek szerint a 280 négyzetméter alatti üzletek (=CBA-k döntő többsége) nyitva maradhatnak vasárnap is.

Szerintem k*rvára undorító amit a Lázár-fivérek csinálnak: különadó a versenytársaikra, kötelező zárva tartás a versenytársaikra, persze a CBA-ra egyik sem vonatkozik.

Ilyet az én cégem miért nem tud elérni? Nekünk is sokkal könnyebb lenne a piaci versenyhelyzetünk, ha a versenytársaink kapnának egy jó kis extraadót és pl. hétfőn nem dolgozhatnának.

eloszto · http://eloszto.hu 2011.04.28. 13:19:19

A sok troll keressen Real vagy Coop megkérdezéseket. Ja, hogy nincs?

Devil 2011.04.28. 13:19:35

@kej: Ja es a kulonadot is sikerult elkerulniuk. Nincs jobb befektetes egy khm uzletembernek mint a politika. Adomentresseg, torvenyi vedettseg... akar meg az Alkotmanyban is megemlekeznek rolad :)

bőrmók 2011.04.28. 13:21:40

@Don Bandi: "feltétlenül ki kellett emelni, hogy a lázár tesók a gójokat támogatják. más érdekes tulajdonságuk egyszerűen nem létezik."

Ha tudsz valamiről, szólj :)

Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 13:21:49

@Winston Smith:

Talán azért, mert a te nyelved nincs tövig évek óta az alcsúti végbelében és a szűk esztendőkben nem toltad a fityiszbe a lóvét.

Devil 2011.04.28. 13:22:04

@Winston Smith: Elfeledkeztel a munkavallalokat sujto szabalyokrol amik - lam scak lam - a kkv szektorban lesznek csak ervenyesek. A Tesco nem bocsajthat csak ugy el egy CBA uzlet - barmikor.
Pedig meg csak a focit sem szeretik :)

Winston Smith 2011.04.28. 13:22:42

@Devil: Le merném fogadni, hogy a CBA mostanában a munkaügyi és ÁNTSZ ellenőrzéstől is kevésbé parázik mint 1 éve...

Persze ez is a mi érdekünket szolgálja.

csárli hárper 2011.04.28. 13:24:33

@Don Bandi: bezzeg ha a cébéjá az eszdéeszt támogatná de nagy lenne a felhördülés....

dekoltazs 2011.04.28. 13:25:00

Nemcsak hogy az MTV-n és az összes közszolgálati adón, hanem minden kereskedelmi tévén is a CBA szóvivője beszél. Értem én, hogy ügyesen bekötötték magukat a médiába, de ez már sok. Azért vannak még üzletláncok, akiket néhanapján meg kellene kérdezni. Persze lehet, ők nem tejelnek eleget.

Nayime 2011.04.28. 13:28:08

@kej: Így van. Engem nem is zavarna az állandó reklám, mit tudok csinálni? Semmit. Annyit, max, hogy nem járok oda. Azért se! Lázárok Fidesz fanok, ennyi. Ami zavar az maga a CBA. Koszos, mit koszos, mocskos! Drága mint az állat, és borzasztó igénytelen, a lejárt szavatosságú áruikról, illetve az ásványvíz között elpusztul kisegérkéről nem is beszélve... A pénztárosok, szintén koszosak, zsíros hajjal, fogatlanul ülnek ott, de volt (van) olyan férfi alkalmazottjuk, akinek ujjbegy felettig nőtt a körme, és a nikotintól atomsárga volt. Aszittem, odahányok! Egyébként persze nem bántom őket, mert legalább dolgoznak, az ország hasznára vannak...

sárkányfő 2011.04.28. 13:28:42

rájuk lett szabva a különadó is... mármint hogy nekik ne kelljen fizetni :)
de az I. kerületi bulijuk is jó volt tavaly, amikor a polgármester elengedett jó pár milkát egyik üzletük helységének bérleti díjából... ebben az országban a jó kapcsi aranyat ér ;)

bőrmók 2011.04.28. 13:29:05

Azt mondanám, hogy nem kell a CBA-ban vásárolni, csak az a baj, hogy egyre több van belőle, és kiszorítja a többit...
Mindenesetre én inkább gyaloglok 300 métert máshova, mint hogy közvetlen ebéd előtt a hányingerrel kelljen csatáznom.

samba pa ti 2011.04.28. 13:30:19

Hiába no, a Lázár egy jó név ebben az országban.
Lásd, Lázár János, a Lázár fivérek....
Tied az ország, magadnak építed!
A sok budapesti utcanév változás után megkérdezném,
mikor lesz Magyarország mondjuk Lázária?
Alig várom.

Halihó 2011.04.28. 13:30:20

@Devil: Komolyan, azért felmerül néha bennem az az ördögi gondolat, hogy összefognak a multik és három hónapra egyöntetüen bezárnának. Természetesen ekkor nem rendelnének a beszállítóktól sem. Aztán a bankok is minimum üzemmódban funkciónálnának, sőt, a távközlési cégek is csak a vészhívásokat fogadnák, és így tovább....

Persze nem lehet ezt megcsinálni, de gyakran eljátszom e kéjes gondolattal! :-)

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.04.28. 13:30:32

Épp a napokban jött ki az Indexen egy cikk,, hogy a CBA a második legnagyobb forgalmat lebonyolító élelmiszer-üzletlánc a Tesco! után. Miért baj, ha a magyar boltot választja a magyar tv? Válasszuk a németeket, esetleg a franciákat? :D. A kereskedelmi tévék, meg azt csinálnak amit akarnak. Ők még egy arab bolt vezetőjét is megkérdezhetik, hogy milyen a boltja sonkája.

Winston Smith 2011.04.28. 13:31:03

@Devil: "Tesco nem bocsajthat csak ugy el egy CBA uzlet - barmikor. Pedig meg csak a focit sem szeretik :)"

Tévedés! A CBA a felcsúti fociakadémia egyik "önzetlen" főszponzora.

Ha a főnök szereti a focit, akkor mindenki szereti. Hirtelen az OTP-csoportoz tartozó Monicomp is szükségét érezte, hogy az NB1 névszponzora legyen, a MOL-ban ellenállhatatlan vágy támadt, hogy a Videotont szponzorálja, Lázárék meg Demján pedig nem tudtak ellenállni a kísértésnek, hogy egy komolyabb összeget belerakjanak a felcsúti fociakadémiába.

Mindez önmagában nem zavarna, ha nem tudnám, hogy ez a befektetett pénz sokszorosan meg fog térülni nekik AZ ÉN ZSEBEM KÁRÁRA...

internationale 2011.04.28. 13:32:28

Ez a "népszerűség" csak addig tart, amíg az ember be nem lép egy CBA-ba, hogy vásároljon. Ott aztán új értelmet nyer a "magyar": a végtelen igénytelenség, átverés, kosz, büdös szinonimája lesz. A vidéki, szocialista abc-k jutnak róluk eszembe. Sajna a környéken csak ezek vannak, úh a napi bevásárlás itt zajlik. A Récseiben épp tegnap kritizáltam (megint), úgyhogy egy ideig megint nem megyek oda:)
A teszkó legalább nem áltatja az embert, és nem árul pocsékabb árut, mint a CBA.

Lehoz_Tamás 2011.04.28. 13:32:41

A CBA 3300 üzlete ugyanúgy nem Lázárék tulajdona, ahogy a Coop vagy Reál sem egy csapat kezében van. Ezek független boltosok akik csatlakoznak a hálózathoz. Így ha holnap az egyik Coop-os úgy dönt, hogy igazi magyarrá válik, simán átléphet a CBA-ba. Már ha átveszik, mert ha van a közelben másik CBA, akkor korántsem biztos.

csárli hárper 2011.04.28. 13:32:48

@Benyeszke: részmunkaidőre bejelentve (már aki) napi 10-12 órát ledolgozni minimál bérért se, miért ne lenne mogorva és megkeseredett?
de a miénk!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:33:31

@Halihó: a többi meg óccsó és tiszta! nehogy piacon vegyél csirkét, jó lesz a kínai! :)
@Takony_fősámán: ha már egy cikkben vmi töltelék infót kell írni, h egyértelmű legyen, melyik lázárokról van szó, nem hiszem h pont ezt kell kiemelni. végülis a fogathajtó karrierjükről sokkal többen tudnak, de mindegy. nem tudnék mihez kezdeni magammal, ha nem tudnám hogy ezek is csak szemét gójok :P

Camappa 2011.04.28. 13:33:53

A hazaszerető CBA ugyanazokkal a gusztustalan piaci eszközökkel operál, amivel a többi piacon lévő óriás üzletlánc. Ugyanúgy leszarják és semmibe veszik a magyar kereskedőket. Semmivel nem különbek, csupán a turbómagyar faszhuszár gój motoros CBA vezér meglovagolja a többi, megvezethető tarsolyos díszmajmot ezzel a patrióta maszlaggal.

Gyönyörű ez a hazai kleptokrácia.

zakkanj meg 2011.04.28. 13:34:01

uránfluorid eladó
magyar termék

Halihó 2011.04.28. 13:34:28

@internationale: "A vidéki, szocialista abc-k jutnak róluk eszembe"

Nem véletlenül: a CBA név is a fordított ABC-ből származik.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:35:01

@Lehoz_Tamás: ott a pont! a cba boltok többezer vállalkozónak adnak megélhetést, míg a madarasteszkók olyan nagyágyúk akiknek az alkalmazottjaik korántsem érezhetik magukat anyagi biztonságban.

GGG77 2011.04.28. 13:35:20

Csak szólok, hogy ez a nagy, mélymagyar vállalkozás negyed annyi adót és járulékot sem fizet be, mint a csúnya, gonosz Auchan vagy Tesco.

Ezért van az, hogy kb 2 évente, csak legvégső esetben teszem be a lábam CBA-ba.

Camappa 2011.04.28. 13:35:39

@internationale: Egyetértek. Koszos-mocskos, elhasznált-igénytelen ganaj a legtöbb CBA áruház. Ez a magyar reality.

Ja, hogy a CBA logóval nem jár együtt egy doboz festék és vakolás? :DD

paginavlady 2011.04.28. 13:36:36

Tudjátok kik a CBA tulajdonosai ?????
======
Az MSZP privatizálók csoportja !(vagyis kommunisták)

De lehet, hogy most tényleg magyar érdekeket szolgálnak ???? !!!! ????

Halihó 2011.04.28. 13:36:52

@Don Bandi: "a többi meg óccsó és tiszta! nehogy piacon vegyél csirkét, jó lesz a kínai!"

Igen, a Lidl, Aldi kimondottan tiszta, sőt, a Tesco is bőven kenterbe veri a CBA-t. Ez utóbbi egy hányadék. A piac meg hogy jön ide? Az egy más műfaj.

bőrmók 2011.04.28. 13:38:08

@Don Bandi: Fogathajtók? Őszintén szólva leszarom, hogy mi a hobbijuk.
A politikai szerepvállalásuk jobban érdekel, most, hogy ennyi ingyenreklámot és támogatást kapnak.

Nayime 2011.04.28. 13:38:44

@Camappa: Te vagy a nap fénypontja! Ezért érdemes volt ma felkelni. Csodálatosan fogalmazol, itt röhögök már 5 perce! :D

Bergeroth 2011.04.28. 13:40:39

@Kozmokrator:
Mert a stílus az, ami hiányzik.
Nem mindegy, hogy a pofádba tolják csakazértis, és így válik kontraproduktívvá a dolog, tehát nem érte el a célját.
Vagy stílusosan és viccesen utalgatnak rá, hogy a kíváncsi nézőnek elkezdjenek forogni a kis kerekek a fejében, elkezdjen érdeklődni és magától jöjjön rá, hogy miről is van szó.
Megjegyzem, ez utóbbi megoldás nemcsak elegánsabb és szórakoztatóbb lenne, hanem a néző egyik emberi tulajdonságával, a kíváncsiságával érné el a célját, a folyamatos "ezt vedd meg mert ez magyar" kezdetű, végtelenül unalmas ostobaság helyett.

Laurel 2011.04.28. 13:40:49

Itt valami nagy tévedés van. A CBA egy beszerzési társulás, egy franchise szerű hálózat. A Lázár testvéreknek bizonyára jónéhány CBA üzlete van, de nem az összes az övék. A méreteinél fogva a CBA szerintem ugyanolyan jó árakat tud kiharcolni a beszállítóktól, mint a csíkos, vagy a madaras áruház, de az áraikon ez mintha nem látszana. Legalábbis a lakóhelyemen a Tesco és az Auchan is kedvezőbb
árakat biztosít, mint a CBA

Gazuzem 2011.04.28. 13:41:07

A CBA szlovákiai üzleteiben a színmagyar településeken nincsenek magyar feliratok. Ennyit a nagymagyar üzletláncról.

Uva 2011.04.28. 13:41:20

És akkor mi a szar van, ha a tesco meg az auchan nem magyar tulajdon? Ugyanúgy magyarok dolgoznak benne és itthon fizeti az adót...
Én meg nem fogok elmenni a cba-ba, mert drágább, és nincs kedvem közvetve a fidesznek adni a pénzemet.

2011.04.28. 13:41:55

Újszülöttnek minden vicc új... A CBA dolog már legalább egy éve így van!! De úgy látom a kertévéknél is majdnem mindig ők jelennek meg, ha általában élelmiszerláncokról kell beszélni.

2011.04.28. 13:42:57

@Dogla: Mármint a híradós riportokban

reccs 2011.04.28. 13:43:35

@Kozmokrator: "Miért baj, ha a magyar boltot választja a magyar tv? "

Gondolj bele, mit szólnál, ha te lennél egy konkurrens magyar űzletlánc igazgatója vagy tulajdonosa és folyamatosan azt látnád, hogy ők kapják az ingyenreklámot, te meg nem.

borovi 2011.04.28. 13:43:45

@barkas MDP: nem olyan mérvadó a te véleményed, hogy azért bárki bárhonnan kitiltson.

Devil 2011.04.28. 13:44:00

@Don Bandi: Ki kell hogy abranditsalak, a nem-MAGYAR lancok is rengeteg MAGYAR termeket arulnak. Egyszer talan nezz be az egyikbe...

Yumurdzsak 2011.04.28. 13:44:35

amúgy a cba régen hirdetett a kurucinfon.
am én tökre szeretem a cba-t, jó a pékségük, gyakran onnan vásárolom be a reggelit.

SimiTomi 2011.04.28. 13:44:53

A TV2 hírműsoraiban egyfolytában a CBA mondja meg a tutit, ha valami olyan témájú esemény van...

Devil 2011.04.28. 13:46:33

@Camappa: Tobebt is csinalnak azok. Tudod:
Se ide nem, se oda nem
Fütyöl a madárka, hanem
(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl:
Elmehetnek.

Irta Arany 1854-ben.
Barcsak az utobbi 157 evben valtozott volna ebben valami...

samba pa ti 2011.04.28. 13:47:42

Ilyenkor hol van a Versenyhivatal?
Vagy az is a Lázárék franchise-a?

avus · http://avus.blog.hu 2011.04.28. 13:47:50

A környékünkön nemrég alakítottak át egy sarki CBA-t Tesco Expresszé. A különbség ég és föld. Mind a 3300 bolttal ezt kéne tenni.

Devil 2011.04.28. 13:47:55

@SimiTomi: Azota viszont nem birsagolja meg oket a schmittmari :) Valamit valamiert...

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.28. 13:48:01

@ezittenkéremmagyarország: de ez ott és akkor engem mint vásárlót nem érdekel. Ezt neki a főnökével kell megbeszélnie és nem a vásárlókon kitölteni.
Mégis hogy nézne ki a világ, ha a szolgáltatóiparban a szolgáltató elküldené az anyjába a vevőt/ügyfelet minden alkalommal amikor rossz a kedve?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 13:48:01

@SimiTomi: én is ezt akartam írni:) szóval jah, nem csak a közmédiában lobbiznak

amúgy miért van az, hogy barb cikkeinek a 90%-ról süt a jobboldal iránti ellenszenv? :P

parttalan 2011.04.28. 13:48:09

Fideszbérenc tévékettő dettó. Néhány éve a riporterei még a Tesco-ba mentek áruházi hírek gyanánt, de a kormányváltás óta határozott a váltás.

Murderface 2011.04.28. 13:48:33

Ez ugyanaz a CBA, amelyik a diákmelósokat, és a szakmai gyakorlaton lévő tanulókat rendszeresen átveri, éhbérért, vagy éppen a nagy semmiért halálra dolgoztatja? Vagy az amelyik a dolgozóit "elfelejti" bejelenteni? Vagy ez egy teljesen más CBA? :)

borovi 2011.04.28. 13:49:49

@Gazuzem: Miért? Ha nálunk az Auchanba mész, franciául, ha meg a Tescoba, angolul látod kiírva a termékek nevét? Itt a magyar a hivatalos nyelv. Szlovákiában meg a szlovák. Ennek semmi köze a nagymagyakodáshoz. Ezek üzletláncok, ezek kereskedni akarnak, profitot termelni, nem pedig mindenféle csámpás politikai célokat szolgálni.

samba pa ti 2011.04.28. 13:49:57

Egyenlő pályák,egyenlő esélyek!
Én kerékpárral megyek? mert Lázár Viktornak hívnak.

Spanish VVax 2011.04.28. 13:50:19

Koszlott üzlet, gyanús, avas szag, barnuló párizsi a ragadós pultban, koszos köpeny a savanyú arcú eladókon. Támogassa ön is, hisz a mienk !! A csótány is, ami a pult alatt szalad !! Aki máshol vásárol hazaáruló !! (nem látomás, a közelünkben lévő igazmagyar cba-ban uralkodó állapotokról beszélek !!)

egymegegymégmindigkettő 2011.04.28. 13:50:40

Szeretném felhívni figyelmet, hogy a CBA tulajdonosi köre sokkal összetettebb, mint hogy Lázár fivérek (ők csak arcai tulajdonosoknak), a valódi tulajdonosok (többségi befolyással rendelkezők) nem magyarok. Csak ezt nem olyan egyszerű meglátni, mert sokszorosan áttételes az ügylet. Persze ettől még lehet jó is, rossz is.

samba pa ti 2011.04.28. 13:51:05

bocsánat, a kérdőjel helyén vessző akart lenni.

elmerfudd 2011.04.28. 13:51:09

Avus, ez jogos. :)

Amúgy meg sokan beszéltek hülyeséget, mert nem vagytok képben.

hollario 2011.04.28. 13:51:18

@samba pa ti: Sőt, lovasfogattal.

Azzal hozza a mindig rohadt zöldséget.

2011.04.28. 13:54:01

Ja, és amikor 2006 őszén úgy mondta be vmelyik tv, hogy egy magyar tulajdonú üzletlánc ásványvizet vitt a forradalmároknak (ehh) a Kossuth térre... Na, az melyik lehetett?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:54:24

@Devil: igen, mindehol lehet kapni magyart és nemmagyart. arról pedig az okos vevők tehetnek, hogy a kínai csirkét megveszik, a magyar gazda meg tönkremegy. a cba-ban is ugyanannyi külföldi szar van mint máshol, ezügyben nem fogom védeni őket.

Gazuzem 2011.04.28. 13:54:36

@borovi: A szlovákiai színmagyar községekben szinte csak magyar vásárlók vannak.
Érdekes, a gonosz nyugati multik ki tudják írni magyarul a dolgokat, csak a (Magyarországon) nagymagyar CBA nem.
Magyarországon még nem láttál német/angol feliratokat?

Devil 2011.04.28. 13:55:00

@Winston Smith: Egy ideig meg lehet vasarolni a korrult kormanytol a versenyelonyt, de aztan az egesz tulajdonkeppen egy ado lesz amit - ha talpon arasz maradni - muszaj befizetned.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 13:56:10

amúgy ezek a mostani "CBA Prímák" köszönőviszonyban sincsenek a régi lehúzós, lepukkadt sarki CBA-kkal, szal van azért változás.
A pékáruik meg valóban elsőrangúak, aki meg a TESCO-t ajnározza, annak egészségére a mikroméretű zsömlékhez és kakaóporral színezett "rozskenyérhez".

parttalan 2011.04.28. 13:56:49

@Don Bandi: "ott a pont! a cba boltok többezer vállalkozónak adnak megélhetést,"

A Tesco, Penny, Aldi, stb. pedig még többnek. Az alkalmazottak (árúfeltöltők, pénztárosok, fuvarozók, stb.) pedig magyar munkavállalók. Sokezren vannak. Jó dolog a multi, sok munkavállalónak nyújt megélhetést. A sarki kisbolt (amelyek többsége különben is családi vállalkozásként működik) hány embert lát el munkával? És egy CBA méretű áruház? Nagyságrenddel kevesebbet. Ezt kéne belátnia mindazoknak, akik hőbörögnek a multik ellen.

Spiro 2011.04.28. 13:57:20

Elgondolkodtam, hogy felveszem a Lázár névet.

Elég ha valaki elkiáltja magát, és az ilyen nevű emberekkel megtörténik a csoda:

"Lázár, kelj fel és járj!"

"Lázár vezesd a miniszter tanácsot!"

"Lázár vezesd a frakciót és Hódmezővásárhelyet!"

"Lázár privatizálj!" és láss csodát, létrejön az ABC láncból a CBA, majd sikerül az Utasellátót is privatizálni.

Laslocska 2011.04.28. 13:57:36

Én belsős ismerősöktől tudom, hogy bizonyos szakhatóságok igencsak rugalmasan kezelik a bírságokat és az üzletbezárási jogkört, ha CBA-t ellenőriznek.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 14:00:03

@parttalan: jah, de milyen körülmények között dolgoznak és mennyi pénzért? te nyilván nem dolgoztál még egy tescoban, vagy lidl-ben.

Deszkás 2011.04.28. 14:01:32

Miért érzem azt, hogy félrevezetés, miszerint az egész üzletlánc, és a 3300 bolt mind a Lázár fivéreké? Ja, mert tényleg az, vagy legalábbis hatalmas tévedés. Az üzletlánchoz lehet csatlakozni is, franchise boltként.

Ticsike 2011.04.28. 14:04:06

Jó pár éve a CBA az egyetlen, aki készségesen, azonnal tud nyilatkozni. Ennyi.

csárli hárper 2011.04.28. 14:04:24

@Benyeszke: egyetértek, arra próbáltam felhívni a figyelmet hogy: róósz múúlti, jó cébéjá, róósz múúlti, jó cébéjá....

parttalan 2011.04.28. 14:05:26

@purga: nyilván nem mindegy, milyen körülmények között és mennyi énzért, de van munkája sokezer tesco, cora multi alkalmazottnak, és jelen gzdasági körülmények között, ilyen magas munkanélküliségi ráta mellett ez a fontos! Az ottani munkakörülmények sztem általánosan semmivel sem rosszabbak a cba-ban tapasztaltaknál.

Anno diákmunkában voltam penny-ben, arról nincs jó véleményem, állandóan szidtak minket folyamatosan a dolgozók mint állat.. ok nélkül! :)

2011.04.28. 14:05:32

@Deszkás: Nálad a pont!!! A CBA 8-10 magánszemélyé (nem csak a Lázáréké), és vidéken konkrétan tudok olyan üzletéről, melyet egy nagykereskedés működtet (franchise)...

Zsuzsa20 2011.04.28. 14:08:48

@Winston Smith:

Támogattad a Fideszt a választáskor? Nem? Akkor akarsz? Igazságot? Az elfogyott.....

elmerfudd 2011.04.28. 14:08:50

@Dogla:

Azt a 8-10-et szorozd meg erősen.

Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:09:35

@Ticsike:

Aha, én meg a Dalai Láma vagyok és épp' az imént cidázott le Calcuttai Teréz Anya.

Zsuzsa20 2011.04.28. 14:10:13

@Ticsike:

Ez nem mondod komolyan?????? Minden cég imád nyilatkozni, ez ingyen reklám!

én58 2011.04.28. 14:12:26

Valóban: "a CBA egy beszerzési társulás, egy franchise szerű hálózat". A boltok nagy része helyi kiskereskedők tulajdonában van, akik saját vállalkozásuk után, külön-külön adóznak. A CBA nagykereskedői valóban jó árakat tudnak kicsikarni a beszállítóktól, csak nem ilyen olcsón adják el a CBA-bolt tulajdonosoknak. Ennek ellenére javaslom, hogy nyugodtan vessétek össze a /nem akciós/ cba árakat a multikéival, meg fogtok lepődni, hogy többnyire olcsóbbak.
A multiimádóknak ajánlom a figyelmébe, hogy statisztikai tény, hogy nem a multik adják a munkahelyek nagy részét, hanem a hazai kis és középvállalkozások. A nyugati emberek jól tudják ezt, és preferálják hazai vállalkozásaikat, hogy ne a multiktól kelljen koldulniuk rövidtávú, rosszul fizetett munkalehetőségeket saját hazájukban, valamint ők megértik, miért jobb, ha az általuk megkeresett és elköltött pénz a saját országukban marad... Siralmas, hogy ezt itthon mennyire nem képes az emberek többsége felfogni! Pedig azért tartunk itt.

agatsu 2011.04.28. 14:12:50

CBA? Itt nálunk prémium bolt van, az tiszta, viszont kurvadrága és a magyar termékek szarok...:((( sajnálom, de csak azért nem veszem meg,mert magyar...a helyben sütött zsemle viszont legalább ehetetlen.
(amikor csak tudok piacon vásárolok(tojás,zöldség,gyümölcs,méz) mamikáktól,Ők az igazán magyarok-két kezük mukájából élnek- tegyetek ti is így, ha módotokban áll!)
uff!

atomgoa 2011.04.28. 14:14:05

ugyammá...nem a cba-val van a gond itt _első körben_, hanem a smittpállal meg az mtv-vel. akivel ezek együtt mutatkoznak, azok szintén céltáblákká válnak egyes oldalakon, mint pl ez is itt

Devil 2011.04.28. 14:14:40

@én58: "hanem a hazai kis és középvállalkozások" - akik a multik beszallitoi.
A multiutaloknak uzenem hogy a piac dontson, ne a politikai korrupcio!

Nagyzee 2011.04.28. 14:16:53

@Don Bandi: Akkor mégis miben véded őket? Van x darab kiskereskedelmi üzletlánc itthon, ebből több magyar tulajdonban, mégis a hatalomváltás óta csak a CBA nyilatkozik minden kapcsolódó témában. Kurvára kilóg a lóláb, és csak a hülye nem látja, hogy ez azért van, mert pénzelték a Fideszt. Aki meg látja ezt, de korrektnek tartja (a CBA-ra nem vonatkozó különadóval és a várhatóan majd rájuk szintén nem vonatkozó vasárnapi nyitva nem tartással), az egy aljas barom, aki tapsikol az urambátyám világnak a saját politikai oldalán, bezzeg a másik oldal hasonló húzásai miatt meg nagyon fel van háborodva.

Tényleg nem látod, hogy ez gyak. pártfinanszírozás közpénzből? (A CBA saját zsebből megtámogatta a Fideszt, cserébe a köz javaiból jutalmazzák. Mindenki jól jár, kivéve a közt.)

ferok66 2011.04.28. 14:17:49

@Ringlósztár: Te egy igazi idiota vagy !!!

QM 2011.04.28. 14:19:05

"A Tesco, Penny, Aldi, stb. pedig még többnek. Az alkalmazottak (árúfeltöltők, pénztárosok, fuvarozók, stb.) pedig magyar munkavállalók. Sokezren vannak. Jó dolog a multi, sok munkavállalónak nyújt megélhetést."
Ellentétben a CBA-val, akik viszont kinai, meg néger rabszolgákat alkalmaznak.Így gondoltad?
Amennyiben igaz, hogy a TECSO után ővék volt a legnagyobb részesedés a kerláncok közül, azt nem 3 alkalmazottal és 2 beszállítóval érték el.
Egyébként kökemény kereskedelemről szól a dolog.Akkor miért CBA és nem egyébb MULTI? Mitől magyar? Attól, hogy a lé idehaza van visszaforgatva. Ja, hogy az ÁPISZ is jobb kézben lenne MULTI-éknál. MInt ahogy azért kellett minden közvagyont elherdálni, mivel az "állam rossz tulajdonos". Fejleszd tovább! Minden magyar tulajdonban lévő vállalkozás rossz tulajdonos(gazda), minden a minket megsegítő, jóságos külföldi befektetőknek.Hajrá SZDSZ utódok.

GyöngyKlub 2011.04.28. 14:19:33

A közelünkben egy hete, felújítás miatt bezárt a SPAR bolt. /Hűvösvölgy/ Pedig egyáltalán nem volt még lepukkadva. Azóta sírva vásárolok a helyi /Nagykovácsi! CBA-ban. Borzasztó: koszos, igénytelen, szedett-vedett választék, és még sorolhatnám. Erre nem lehetünk büszkék.
Lázárék pedig a Yacht magazinban arról mesélnek, hogy csak a hajójukon tudják magukat kipihenni. No comment!

makvirag75 2011.04.28. 14:21:33

Csak nem rendelt egy cikket a Tesco a CBA lejáratására? Még jó, hogy a szerzőben van annyi gerinc, hogy ingyen is vállalta, pusztán politikai meggyőződésből.

lobster thermidor 2011.04.28. 14:21:46

Megérdemlik az ingyenreklámot, mert a válságadóból jó nagy részt vállaltak.
Ha jól emlékszem 0 azaz nulla forintot.

2011.04.28. 14:21:58

@én58: Összevetem, mindig a CBA drágább, pedig nem egyben próbálkoztam az összehasonlítással. Inkább marad a multi meg a piac. Multik közül legjobb árai az Auchan-nak vannak.
A Tesco is rohadt jó árakat harcol ki, de nagyon sokat tesz rá. Olcsóbban kapja ugyanazt, mint az Auchan, de drágábban adja (legalábbis amit én látok belülről).
A Metro meg a Spar meg ugyanaz, egy cég.

qtics 2011.04.28. 14:23:22

Mindenki tudja, h a Lázár tesók a legnagyobb fidesznyikok ebben az országban. Azért érdemes utánanézni pl. az Alagút utcai cba történetének, hogy fideszes segítséggel hogy túrták ki onnan a Match üzletét....kb negyed annyi bérleti díjat fizetnek az ÖK-nak mint a Match azelött....

hgwxv 2011.04.28. 14:23:44

paginavlady írta: "Tudjátok kik a CBA tulajdonosai? Az MSZP privatizálók csoportja (vagyis kommunisták)"

A nagy tulajdonosok többsége fűszeres, hentes és zöldséges - jellemzően érettségijük sincs - akik már 90 előtt átnyergeltek maszeknak és kis boltjaik voltak. Kerestek annyit, hogy beszállhattak az Közért boltok privatizációjába. Nem kedvelték a kommunista rendszert, a lelkük mélyéig kapitalisták. Nem igazán tisztelnek semmit a pénzen kívül. A legnagyobbak az utóbbi időben már azt sem. Mindenhatóakká váltak, vagy legalábbis annak látják magukat:-)

Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:24:31

@QM:

"Mitől magyar? Attól, hogy a lé idehaza van visszaforgatva."

Ahogy a posztban benne van, a Cooppal és a Reállal pontosan ugyanez a helyzet, mégis csakis és kizárólag a CBA-t nyomja az MTV közpénzből, a kereskedelmiek meg seggnyalásból.

Ha számodra nem nyilvánvaló az ok-okozat, akkor nagyon ostoba vagy, ha meg világos, csak a szerecsent mosdatod, akkot gerinctelen narancsdroid. Válassz.

blah 2011.04.28. 14:24:42

A cba a legszínvonaltalanabb áruházakat/boltokat tömöríti egy cégér alá... csak akkor megyek oda ha nagyon muszály

hgwxv 2011.04.28. 14:25:29

paginavlady írta: "Tudjátok kik a CBA tulajdonosai? Az MSZP privatizálók csoportja (vagyis kommunisták)"

A nagy tulajdonosok többsége fűszeres, hentes vagy zöldséges - jellemzően érettségijük sincs - akik már 90 előtt átnyergeltek maszeknak és kis boltjaik voltak. Kerestek annyit, hogy beszállhattak a Közért boltok privatizációjába. Nem kedvelték a kommunista rendszert, a lelkük mélyéig kapitalisták. Nem igazán tisztelnek semmit a pénzen kívül. A legnagyobbak az utóbbi időben már azt sem. Mindenhatóakká váltak, vagy legalábbis annak látják magukat:-)

Devil 2011.04.28. 14:25:52

@QM: Arra probaltunk ravilagitani hogy egyik sem jobb NEKUNK MAGYAROKNAK mint a masik.
A Fidesznek jobb az egyik mint a masik mert az egyik fizet nekik a masik nem. Viszont ez nekunk rossz.

dbeata 2011.04.28. 14:27:39

Hej, Timike, jól helyezkedtél, anno...
(utalás egy havernőre, aki beépült a családba).

Amúgy meg szerintem vajmi keveset nyom a latba, hogy mennyi image reklámot kap egy hiper. Nem az számít, hanem hogy mi van az akciós ajánlatban. Az emberek és különösen a magyarok árérzékenyek, és kényelmesek, tehát rohadtul nem az alapján fognak vásárolni, hogy kinek a kommunikációs vezetője mosolygott az arcukba. Hacsak nem elvakult turulmadarak.

öregmogyi 2011.04.28. 14:27:53

Németországban vajon behívnának egy (angol) Tesco-s "szakembert"? Nem... mert ott nincs is Tesco. Szóval örülök neki, hogy a magyarokat nyomatják végre. És remélem ha más kormány lesz, akkor előtérbe kerül a Reál vagy a Coop is.

Amúgy a beszállítók oldaláról elmondhatom, hogy mindegyik ugyanolyan g*ci. A CBA példul aljas módon tönkretett egy "tejest" és a egy "pékséget" a szüleim falujában. Mindkét esetben volt "mézesmadzag", aztán ugyanazzal a csődbeviteli technikával a tulajdonosból beosztottak csináltak. Ettől függetlenül azért örülnék neki ha a gombamód szaporodó Tesco expresszt kiszorítaná a piacról valamelyik magyar cég.

elmerfudd 2011.04.28. 14:29:29

@qtics:

Sajna ebben a kitúrásban tévedsz.
A Match a teljes hálózatát felajánlotta eladásra, ami kellett azt átvette a CBA. De más cég is mazsolázott.
A Cora eladása is folyamatban van, csak mellékesen.

CDX 2011.04.28. 14:29:47

eccerü a megoldás: Corába, Coopba, Reálba, Sparba etc. kell járni bevásárolni, csak a CBA-ba nem.

qtics 2011.04.28. 14:30:51

@elmerfudd: Az I kerületi polgármester nyakig benne van ebben a kitúrásban, higyj nekem....

gastro, missing in action 2011.04.28. 14:31:01

az OK, hogy nyomják a CBA-t fideszkéék, de a COOP sem maradhatott ki: el is ment a Homár Viktor a nagy központ avatására és ott feltétlen támogatásáról biztosította őket...
ettől én még német tejet veszek, sőőőőt!

Rocky 2011.04.28. 14:32:15

Szerinted ha a CBA lesz Közép-Európa meghatározó élelmiszer lánca, az kinek lesz jó?
A Lázár testvéreknek kizárólag? És Fidesznek?

Gondolkozzatok már!
Mennyi munkahelyet és mennyi bevételt fog jelenteni, hogy sikerül kiszorítani végre a nem magyar cégeket és beindítani a hazai mezőgazdaságot!

Jelenleg az ország igényeinek a 30%-t vagyunk képesek megtermelni hazai szinten.
Ennek legalább a fordítottját kellene elérni, 100%-t + 30% exportot termelni.
Ez rengeteg munkahelyet és bevételt hozna.

Persze akinek ALDI-s az avatarja, annak hiába magyarázom ezt...

Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:32:42

@öregmogyi:

"azért örülnék neki ha a gombamód szaporodó Tesco expresszt kiszorítaná a piacról valamelyik magyar cég."

Ha ez a magyar cég hozza azt a színvonalat (az üzlet tisztasága, az alkalmazottak udvariassága, a temékek ár/érték aránya), akkor én is. Ha nem, akkor nem. A jó életit neki, 21 éve piacgazdaság van, mikor tanulja már meg mindenki, hogy a koszlott szart NEM fogja megenni a piac, mint annó a KGST idején?

Ma Baker 2011.04.28. 14:33:23

@Don Bandi: "feltétlenül ki kellett emelni, hogy a lázár tesók a gójokat támogatják. más érdekes tulajdonságuk egyszerűen nem létezik."

De van. Mégpedig az, hogy több gój motorossal egyetemben Lázárék is a zsinagógához állnak közelebb mintsem a templomhoz.
Erre varrjál gombot!
Szervezik önmaguk ellenállását.

elmerfudd 2011.04.28. 14:34:14

@qtics:

Híszek én neked, de szerintem a mostani üzlet azért jobban néz ki, mint a Belga. Vagy tévedek?

Rocky 2011.04.28. 14:35:03

Aki meg egyszerűen bojkottál mindent ami magyar, az egyszerűen hülye!
Az ilyen költözzön el innen, vegyen feleségül orosz nőt, vagy holland férfit és nehogy megtanítsa a gyerekét magyarul!
Beteg!

2011.04.28. 14:36:14

Egyik rokonom 10 évig dolgozott egy CBA-ban, ezalatt végig minimálbérre volt bejelentve, a fizetése másik felét meg "kéz alatt" kapta...
(Mondanom sem kell, nem a rokon kérvényezte, hogy így legyen, egyszerűen el kellett fogadnia a fentről érkezett döntést, már ha munkát akart.)
Szóval kedves narancsos barátaim, inkább hagyjuk a nagy melldöngetést, hogy a CBA hűűű-de-nagyon-a-hazai-érdekeket-szolgálja, stb stb.

U.i: azóta az említett rokon SPAR-ban és Kaiser's-ben is dolgozott, mindkét helyen teljes bérre be volt jelentve, semmi feketézés.

2011.04.28. 14:37:48

@makvirag75: A Coop biztos belga? Én máshogy tudtam...
@elmerfudd: A cora és a match szintén egy cég.. Nem is tudtam, hogy eladják...

Világszám 2011.04.28. 14:37:57

Az alapvetés nem volna rossz, azonban a gyakorlat műsorkészítői szemmel kicsit más. A CBA kommunikációs igazgatója hihetetlen aktivitással bombázza a sajtót, hogy szívesen nyilatkozik szinte bármilyen ügyben. Ez cégpolitika lehet. A többi lánc pedig inkább elzárkózó, vagy csak válságkommunikál. Az Auchan még olykor hajlandó beszélni. tehát, ha a élelmiszerláncra van szükség a téma okán, akkor alapvetően csak a CBA marad. megkérném a poszt íróját, hogy próbáljon a LIdl, vagy az Aldi tulajától vagy marketingigazgatójától itt magyarországon interjút kérni egy televíziós műsor számára. Mondjuk addig ne kapjon fizetést, ameddig ez nem sikerül. Még a Lidl olcsó kenyérre sem futná pár hét után.

dbeata 2011.04.28. 14:38:41

@barkas MDP: Most ugye csalódtál, hogy nem tiltottak ki.

Ringlósztár 2011.04.28. 14:40:11

@Don Bandi:
Piacon esetleg, de nem a cba-ban.

gastro, missing in action 2011.04.28. 14:40:35

@Rocky: amíg az ALDIban a CBA-s árak 2/3-áért tudok jobb minőségű vajat venni (mert azzal főzök), addig nincs miről beszélni...

Leszarom mi van az üzletre írva, nyitott európában élünk... semmivel sem tartok többre egy magyar milliárdost, mint egy külföldit. Ugyanez a helyzet a bankok területén, nekem senkim egy Csányi és nem is részesítem előnyben a szar bankját - pont azért, mert szar..

dbeata 2011.04.28. 14:42:26

@Dogla: Én is így találom. A Tesóval nagyon kell vigyázni, mert a legkisebb is számít meg minden, aztán meg sokkal drágábbra van árazva a cucc (kivéve az akciós újságban szereplő holmik) mint néha a Spar-ban (de Auchan szerintem is legolcsóbb).

Rocky 2011.04.28. 14:44:16

@prolab:
és akkor mi van???

Mindenki ezt csinálja/csinálta az országban!

A SPAR a Kaiser's nem azért terjeszkedik Magyarországon mert akkor biznisz, hanem azért, hogy elvegye a piacot egy esetleges magyar élelmiszerlánc elöl. Ez eddig nagyjából sikerült is... mondom a magyar mezőgazdaság az ország szükségleteinek a 30%-t képes jelenleg megtermelni!
Tehát így semmi sem drága neki. Megteheti hogy jól fizeti a dolgozóit.
Arról már nem is beszélve, hogy a CBA franchise rendszerben működik, tehát vajmi kevés köze van a Lázár testvéreknek vagy a Fidesznek ahhoz, hogy egyes bolt üzemeltetők, hogy jelentik be, az alkalmazottjaikat!

Rocky 2011.04.28. 14:45:01

@prolab:
és akkor mi van???

Mindenki ezt csinálja/csinálta az országban!

A SPAR a Kaiser's nem azért terjeszkedik Magyarországon mert akkor biznisz, hanem azért, hogy elvegye a piacot egy esetleges magyar élelmiszerlánc elöl. Ez eddig nagyjából sikerült is... mondom a magyar mezőgazdaság az ország szükségleteinek a 30%-t képes jelenleg megtermelni!
Tehát így semmi sem drága neki. Megteheti hogy jól fizeti a dolgozóit.
Arról már nem is beszélve, hogy a CBA franchise rendszerben működik, tehát vajmi kevés köze van a Lázár testvéreknek vagy a Fidesznek ahhoz, hogy egyes bolt üzemeltetők, hogy jelentik be, az alkalmazottjaikat!

rezsöatya 2011.04.28. 14:45:14

1998 óta be nem tettem a lábamat CBA-ba, amióta a kislányomat - aki elküldtem vásárolni - a bunkó eladók megalázták (szentendrei CBA-ról van szó!). Akkor megfogadtam, hogy soha és be is tartom!

Hoppázó Beléndek 2011.04.28. 14:45:24

cba-ba járni ősi román szokás!

Shekeras 2011.04.28. 14:47:30

Gusztustalan, hányinger az egész Pali. Kereskedö? akkor vegyen fel "kötényt" és gyerünk az vevöért dolgozni! Persze könnyebb állami pénzen /adóforintjainkból/ élni.Világ élelmiszer kiállitás, magyar áruk népszerüsiteni stb. Ki a piacra olcsón jót és mégjobbat csinálni- persze ez nehezebb.

Rocky 2011.04.28. 14:48:09

@gastro, missing in action:

akkor vedd ott a vajat!

De nehogymár felháborodjon egy magyar ember azon, hogy a magyar közszolgálati televízió egy magyar céget kérdez ki élelmiszer ügyben és nem egy külföldit!

Látott valaki konkrét hirdetést is a spotokban?
Vagy ez már csak a szoci képzelet szüleménye???

Miről beszélünk?

QM 2011.04.28. 14:48:40

@Devil: A másik is fizetett, csak másoknak. Különben nem érhetnének egymásba a bevásárló központok.ILyen sűrűségben más országban ez elképzelhetetlen.

qtics 2011.04.28. 14:48:55

@gastro, missing in action:

Sosem vásárolunk a CBA-ban, mert nagyon drága, nálunk még mindig az Auchan a nyerő. Menjek a CBA-ba, csak azért mert magyar, és fizessek mindenért sokkal többet?!
CBA pofázhat, hogy ő a nagy magyar hálózat, miközben szivatja a magyar beszállítóit a megszokott fizetési határidőkkel....

dbeata 2011.04.28. 14:50:08

@elmerfudd: Cora nincs a közelünkben, de néha voltam ott, drágának találtam. Lehet, hogy nem voltam egyedül.
Kár, hogy a CBA-ról, meg a többi magyarról csak azt tudom írni, hogy annyi a különbség köztük meg a régi noname kisüzletük között, hogy van egy céglogojuk. Semmi más. Kényelmi kisboltok, égbe meredező árakkal (tisztelet az akciós kivételeknek) és szegényes termékpalettával. Ha legalább mondjuk télleg a magyar mezőgazdaságot nyomnák, esetleg lehetne egy-két magyar biotermelőtől származó árucikket kapni, vagy valami olyan "magyaros" extrát, ami miatt érdemes volna.. de nem, a fíling kb ABC meg Közért-es, csak az árak változtak. AKkor meg miről is beszélünk? Akkor jó.

sárkányfő 2011.04.28. 14:52:45

@elmerfudd:

"a kerületvezetés jobboldali többsége az önkormányzati büdzsé terhére vállalta be egy helyi CBA felújítását"

www.hirextra.hu/2010/06/22/jo-boltbol-is-megart-a-sok/

2011.04.28. 14:54:08

@Rocky: Jah, bocsánat. Azt hittem a FIDESZesek nem lopnak, nem csalnak, nem hazudnak. Úgy gondoltam az ilyen mutyi csak a régi "komcsi" korszak sajátossága volt. De örülök neki, hogy a növekedés érdekében az ilyesmi bocsánatos bűn.

...csak engem zavar az ilyen kettős mérce? :)

qtics 2011.04.28. 14:56:37

@sárkányfő: A legjobb: azért csökkentették a bérleti díjat, mert a felújítás a tervezettnél többe került!!!! így támogatni egy magáncéget, félelmetes.....

joos 2011.04.28. 14:58:19

A CBA-ból a Lázár fivérek Orbán Orsós Viktor puszipajtásai. Régen is és most is együtt sefteltek és egymás seggét nyalták. A CBA Magyarországon a második legnagyobb üzletlánc, különadó szempontjából mégsem kellett nekik befizetni egy fillért sem! A többi áruházlánc milliárdokat fizet be évente (a CBA-nak kb. 10 milliárdot kellene évente)! Miért? Mert anno a törvény megalkotásakor Orbán és Lázárék leültek egy asztalhoz, és kb. azon folyt az eszmecsere, hogy miképpen húzhatja ki magát a CBA, Real és Coop a fizetési kötelezettség alól. Miután megvolt a kiskapu, meghozták a rendeletet. A különadó szintjét az éves forgalomhoz! igazítják, vagyis egyáltalán nem a haszonkulcs és a befolyt haszon számít. Amennyiben egy üzletlánc eleve veszteséges, azt teljes mértékben leszarják, az adót továbbra is a forgalomból számítják! Mivel a CBA franchise rendszerben működik, azaz csak a nevüket adják egy bolthoz, így őket nem lehet egységes cégnek tekintetni, ezáltal az éves forgalmuk sem adódik össze, holott a statisztikai hivatal által kiadott összesítésben minden gond nélkül megállapítható az éves forgalmuk nagysága!
A CBA-ról az is köztudott, hogy a bolti alkalmazottait minimálbéren jelenti be, a többit borítékban csúsztatgatja a dolgozóknak.
Néhány boltban a pénztárgépek feketedobozát is manipulálják, melynek cserélgetésével a tényleges forgalmat tüntetik el....

Rocky 2011.04.28. 15:00:21

@prolab:

Úgy gondoltad? Hát rosszul gondoltad!

De szerintem jól gondoltad te, hiszen mégis a szocik szekerét tolod a mai napig...

A kettős mérce pedig engem is zavar:
itt van ez a szar poszt, itt veritek a nyálatokat mindenféle baromságon

közben az ország még a saját élelmiszer igényének a 30% sem tudja megtermelni, mert tönkrevertétek
NA ez az igazi botrány, ezen kellene hőzöngeni!

Nem azon, hogy az állítólagos ismerősöd minimálbérre volt bejelentve a CBA egyik üzletébe állítólag...

Érzed a nagyságrendi különbséget?
Úgy 1 : 1000000000000000000000000000000

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:00:47

@Nagyzee: sötét gondolatok... vigyázz, nehogy a pénztáros felírjon téged vmi kubatov-listára :P

QM 2011.04.28. 15:01:09

@Lófasz Hadnagy: "akkor nagyon ostoba vagy, ha meg világos, csak a szerecsent mosdatod, akkot gerinctelen narancsdroid"
Ha ez téged boldoggá tesz.Mellesleg m.o.-n minden túl van politizálva.Csalódnék ha az általad favorizált Coop, v. Reál nem probált volna "lobbizni" az épp kormányon lévőknél.
Lázárék valóban Fidesz pártiak, ezt sosem titkolták. Vajon az általad favorizáltak vállalják, hogy melyik párt holdudvarába tartoznak? Mert a CBA és a Lázár fivérek közé egyenlőség jelet tettél(ami persze nem igaz, összesen 7 boltjuk van).Gondolom a Coop és a Reál tulajdonosi szerkezetével is ennyire tisztában vagy.
Üdv.: narancsdroid (csak az anyám meg ne tudja , mert kitagad)

Rocky 2011.04.28. 15:01:12

@prolab:

Úgy gondoltad? Hát rosszul gondoltad!

De szerintem jól gondoltad te, hiszen mégis a szocik szekerét tolod a mai napig...

A kettős mérce pedig engem is zavar:
itt van ez a szar poszt, itt veritek a nyálatokat mindenféle baromságon

közben az ország még a saját élelmiszer igényének a 30% sem tudja megtermelni, mert tönkrevertétek
NA ez az igazi botrány, ezen kellene hőzöngeni!

Nem azon, hogy az állítólagos ismerősöd minimálbérre volt bejelentve a CBA egyik üzletébe állítólag...

Érzed a nagyságrendi különbséget?
Úgy 1 : 1000000000000000000000000000000

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:02:55

@Rocky: adj nekik egy évet egy nagy darab földön pár kapával, megnézzük meddig lennének képesek ellátni magukat kajával. köréje pedig villanykerítést, nehogy kiszökjenek az aldiba :)

Rocky 2011.04.28. 15:06:50

@Don Bandi:

:DDD

Újlipótvárosban minden van ám! Kapát még életükben nem láttak!

Nekik tökmind1, hogy mit kajálnak (spanyol, lengyel, szlovák) csak olcsó legyen! Ja és nem CBA, mer azazzorbáné...

Szánalmas társaság ez a szanyitiborbarátikör!

suckit 2011.04.28. 15:08:19

Buta jószágok! Azért a CBA.t támogatják, mert a CBA magyar! és nem csak magyar tulajdonú, hanem cselekedeteiben is hazafias cég! A CBA sok mindent tesz hazánk felvirágzásáért, amit az ilyen suttyó mutyi teszkók nem! Ők csak pumpálják ki a lóvét, és minimálbéren dolgoztatják a diákmunkásokat

Szánalmas buta emberek vagytok, akik nem értik miért is kell nekünk a magyar kereskedelmet, ipart, élelmiszert támogatnunk vásárlásainkkal. Még ha egy picit drágább is, hosszútávon jobban megéri!

Ezért van az ország ott ahol, mert ilyen sok barom lakja, aki nem lát tovább az orránál

sage5 2011.04.28. 15:09:14

CBA ban mindig kibaxott jegyekkel fizetnek előtted általában 200 Ftosokkal hogy feldobják az amúgy hosszabb sorban állást kedélyállapotát.

zeddez 2011.04.28. 15:10:43

@prolab: Az a diffi, hogy egy nyugati cég nem engedheti meg magának image okokból, hogy ezt csinálja. Adócsalás csak itthon divat ilyen szinten, kint inkább lenéznek miatta.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:10:51

@suckit: nem olyan vadmagyar, mint amilyennek látszik. ők is csak kereskedők, szarnak a te érdekeidre. a magyarkodás csak egyszerű marketing-eszköz, ennyi. annyira magyarok csak, hogy a nekik fizetett pénz nagy része itthon marad...

suckit 2011.04.28. 15:12:03

@sage5: Irigykedsz hogy neked olyan nincsen? A segélyhez nem jár LOL. Akkor járj a teszkóba, ott sokkal többen, nagyobb tételekben vásárolnak és ugyanúgy étkezési utalvánnyal fizetnek

zeddez 2011.04.28. 15:12:30

Azt mondjuk bírtam, amikor a multiadó, "véletlenül" pont úgy lett megállapítva, hogy a sajátkutyánk CBA az még pont ne essen bele a sávba... "véletlenül"

suckit 2011.04.28. 15:13:55

Sokkal magyarabb, mint bármelyik szaros multi.

joos 2011.04.28. 15:15:49

@suckit: Ez így igaz! Sokkal nagyobb adócsaló!

Squid 2011.04.28. 15:17:45

A CBA egy franchise aki brokerként viselkedik a franchise partnerek és a beszállítók közt. A tulaji kör (Breier,Lázárék,Viszokay,Krupp stb stb) a Közért privatizálásával és a 17 bolttal indult.

A szart is kiverik a beszállítókból és a franchise partnerekből is és offshore lovag mindegyik. Vannak saját üzleteik is ahol ugyanúgy adót csalnak mint bármely vállalkozó az alkalmazottakon.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.28. 15:18:49

Nekem nincs gondom a CBA-val, mint bolttal. Azzal viszont igen, hogy amikor egyik ismerősünk nyögdíj előtt állást keresett és megkörnyékezte a CBA-t, akkor az volt a mondás, hogy 50% papíron, 50% zsebbe. Ilyen van a multiknál? Persze gondolom ez egyedi eset.

levvente 2011.04.28. 15:19:44

A Lázár-testvérek csak résztulajdonosok a CBA-ban,
a tulajdonrészük a 30%-ot sem éri el. Persze, miért várnék pontos adatokat egy megélhetési jobboldal-gyűlölő bloggertől........

2011.04.28. 15:21:00

@Rocky: Tolja a szocik szekerét akinek két anyja van :D Úgy látom nem csak a kettős mérce, de a csőlátás is erősen jellemző rátok :) Attól, hogy valaki nem ért egyet a narancsos gyülekezettel, még nem biztos, hogy a másik párt feltétel nélküli támogatója.

Hőzöngeni meg nem a múlton kellene, mivel azt már úgysem lehet megváltoztatni, hanem a jelennel kellene törődni.
Pl.: már nagyon várjuk az 1 millió új munkahelyet, amihez képest (egy mai cikk szerint) eddig csak minusz 123 000-et sikerült felmutatni. Csak hát ugye hónapok óta olyan halaszthatatlan dolgok kötik le a képviselőket, mint az alkotmányírás, közterek átnevezése - nem érnek rá ilyesmivel foglalkozni...

bőrmók 2011.04.28. 15:21:24

@Rocky: "az fáj hogy van saját kutyánk???"
ezt egy fideszes kérdezi? mert akkor nem rossz..

suckit 2011.04.28. 15:22:11

"eriggyetek" akkor a teszkóba a sok suttyóval kéz a kézben, és vegyetek szar külföldi silány minőségű visszadátumozott lejárt teszkós párizsit döghúsból! Buta jószágok :)

János György 2011.04.28. 15:24:02

@suckit: hm, mit is tesz a cba hazánk felvirágoztatásáért?

Rocky 2011.04.28. 15:25:28

@prolab:

szóra sem méltatlak...

egyébként ha ismernéd a diagramot, mint olyat, akkor le tudnád olvasni, hogy 2010. januárjában 10000 több munkanélküli volt...
nem csak indexet kellene olvasni
vagy legalább gondolkodni...

QM 2011.04.28. 15:30:13

"sajátkutyánk CBA az még pont ne essen bele a sávba... "véletlenül" "
A franciák, a németek, valmint minden mágára adó és a saját érdekeit képviselő országokban,fura módon a kiírt EU-s és egyéb közbeszerzéseiket a legtöbbször pont az adott ország vállalkozásai nyerik el. "véletlenül"
Pfujj! Szégyenljük magunkat, hogy mi is csatlakozunk a versenysemleges EU-s nemzetek tábotához.

Rocky 2011.04.28. 15:31:16

@János György:

Mondjuk létrehoz egy csomó munkahelyet.
Felpörgeti a magyar mezőgazdaságot.
Multiként exportál egy csomó magyar terméket stb.

De ugye csak költői volt a kérdés?

ezmagyar 2011.04.28. 15:32:06

A Nielsen piackutató cég szerint (forrás: Index index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/20/magyar_lancok_a_tesco_nyomaban/) a Tesco mögött két magyar tulajdonú üzletlánc helyezkedik el: a CBA és a Coop. Ők együttesen 29 %-al részesednek az élelmiszer-kereskedelmi üzletláncok 3586 milliárd forintos forgalmából. A független kis boltokkal, pékségekkel, hentesekkel, piacokkal együtt az élelmiszer kereskedelem kb. 50 %-a jut hazai tulajdonú csatornákon a fogyasztókhoz. Az én véleményem az, hogy ez kedvezőtlen. Innen már nem szabad lejjebb menni.

Szerintem ezért semmi kifogásolni való nincs abban, hogy az egyiket ennyire nyilvánvalóan igyekeznek a médiákban pozicionálni. Persze még jobb lenne, ha mind a kettővel plusz a kis üzletekkel, pékségekkel és piacokkal tennék ugyanezt.

Tavaly november ismertette az Index a Corvinus Egyetem vizsgálatát arról, hogy az üzletláncok forgalmában milyen arányt képviselnek a magyar élelmiszerek. Ebben a hazai üzletláncok 82 %-al az élre kerültek. Ez is azt támasztja alá, hogy támogatni kell őket.

Különben a saját tapasztalataim alapján sem elhanyagoltnak, sem szegényesnek nem találom a CBA üzleteket. Egy Buda környéki kisvárosban élek, és mondhatom, hogy rendkívül kedvesek a CBA eladók pedig csak néhány éve költöztem oda. Ritkán vásárok ott mégis ismernek, előre köszönnek, segítőkészek.

suckit 2011.04.28. 15:32:30

Pl:

www.cba.hu/hirekdownload/2011_03_10_1.pdf
Jó hírnév külföldön

www.cba.hu/hirekdownload/2010_11_29_1.doc
segítség, nem pedig pontgyűjtés

www.cba.hu/hirekdownload/2010_06_08_1.doc
Minden gyerek lakjon jól

és még sok minden más! Nézz híradót, olvass az interneten. Ne itt kérd hogy gyűjtsem össze neked az infókat. Én megkeresem azt amire kíváncsi vagyok. Ebből is látszik felkészültséged. Csak magyarázni tudtok, de nem látjátok át a dolgokat. Ha mindenki csak és kizárólag magyar terméket venne, (már amiből van magyar azok után hogy tönkretették a mezőgazdaságunkat és az iparunkat) akkor nem 10, hanem 1 éven belül lenne 1 millió új munkahely. Csak az a baj hogy az emberek buták és irigyek, úgy vannak ezzel (akinek van) hogy örül a markába, és leszarja hogy másnak nincs. Ezzel is magát fontosabbnak tartja mint másokat

bőrmók 2011.04.28. 15:32:56

@suckit: kezdek egysetérteni, olvasva a CBA-s feketézésről szóló kommenteket

bőrmók 2011.04.28. 15:34:40

@suckit: "Minden gyerek lakjon jól"
Erről csak annyit, hogy a CBA-tól megveszik az élelmiszert, alapítványi pénzen. MEGVESZIK, érted?

gastro, missing in action 2011.04.28. 15:35:39

@Don Bandi: akkora magyarok, hogy a Cserpes Sajtműhely szóba sem áll már velük pl....

pacus 2011.04.28. 15:36:45

@Rocky: A franchise rendszerben kötelező előírások vannak mindenre,ez alapfeltétel.Nem teheti meg egyik cég sem pl.,hogy nem jelenti be az alkalmazottát.

2011.04.28. 15:38:12

@Rocky: Csak egy kiragadott példa volt a foglalkoztatottak számának csökkenése, nem kívánok jobban mélyére ásni a dolognak, hiszen saját környezetemben is tapasztalom, hogy sok az állástalan és még a jó képesítésűek is csak több hónap múltán találnak munkát. Aztán ha már megunták, felpakolják a kis cuccukat és elmennek külföldre szerencsét próbálni.

Na mind1, igazad van, inkább szóra se méltass, úgyse tudnál meggyőzni, hogy kis országunkban minden a legjobb úton halad...

Ti viszont ismételgessétek szorgosan az alábbi klasszikust: "Minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagyok elégedve" :)

Terézágyú 2011.04.28. 15:39:24

@suckit:
"www.cba.hu/hirekdownload/2011_03_10_1.pdf
Jó hírnév külföldön

www.cba.hu/hirekdownload/2010_11_29_1.doc
segítség, nem pedig pontgyűjtés

www.cba.hu/hirekdownload/2010_06_08_1.doc
Minden gyerek lakjon jól

és még sok minden más! Nézz híradót, olvass az interneten. "

Igen, az MSZP mindent jól csinált, lásd mszp.hu :)))))))))))
Tájékozódj hiteles forrásból! :)))

Vincenzo90 2011.04.28. 15:44:02

@parttalan: Egyszerű a gondolatmeneted, a százasszög hozzád képest integrált áramkör. Remélem nincs és soha nem is lesz közgazdász diplomád, mert nagyon megszívja, aki téged alkalmaz...

Vincenzo90 2011.04.28. 15:44:03

@parttalan: Egyszerű a gondolatmeneted, a százasszög hozzád képest integrált áramkör. Remélem nincs és soha nem is lesz közgazdász diplomád, mert nagyon megszívja, aki téged alkalmaz...

zeddez 2011.04.28. 15:45:22

@QM: jaaaa... és nem arról regélt a nagyvezér egy éve még, hogy az oligarchák ideje lejárt? Vagy csak a sajátoké nem? Vagy csak megint szelektíven amnéziás szegény pára...?

zeddez 2011.04.28. 15:50:40

@Rocky: ja mert Fidesz majd megint beveti okosan, hogy aki jogosult munakélküli segélyre = munkanélküli módszert, aki meg már nem, az nem is az.
De ettől még koránt sem biztos, hogy lett munkája, csak kikerült az ellátási körből.
Ez struccmódszer. És majd jól megaszondják, hogy csökkent a regisztrált munkanélküliek száma, tehát munkahelyek jöttek létre.

Netuddki. 2011.04.28. 15:50:45

A multik idehozzák a sok, nyugaton eladhatatlan és kínai szemetet. Amin még úgy is busás haszonnal adnak túl, hogy olcsóbban adják mint az itteni termelők a hasonló, de sokkal jobb minőségű árujukat. Amivel az itteni termelőket teszik(tették) tönkre. Ráadásul nem is itt adóznak. Max. a szar béreik után fizetik be a járulékokat.
Szóval erről ennyit...

rulettes 2011.04.28. 15:52:33

Egyszerűen nem értem miért megy be valaki önként egy cba ba??
Micsoda egy undorító cég aki támogat nyíltan vállalva egy pártot, ideológiát. Nem veszi észre hogy ezzel sért másokat... vagyis önként nem kéri a nem fideszesek vásárlását.
Másrészt egy rakás sz@r a cba választéka. Épp vidéken a szegény emberek közt sokkal drágább mint itt pesten. Nagymagyarok... ezek??? undorító féreg banda! Szar árut drágán magyarnak... ez a szlogen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 15:55:01

"magyar tulajdonú cégről van szó, akkor azért tennénk egy pici utalást arra, hogy igen, igen, de akkor a Reál és a Coop miért szenved ilyen hátrányt"

Boldog lennék ha ez lenne a létező legnagyobb korrupció. Ennél nagységrendekkel nagyobb bajok vannak.

parttalan 2011.04.28. 15:55:34

@Vincenzo90: hozzám szóltál, köcsög fideszes barom.

Rubintos Virágom 2011.04.28. 15:57:33

A közelben van egy kisebb CBA, ahová kényszerűségből néha betérek. Rossz hely. A szónak sprituális értelmében. Rosszul érzem magam ott. A zöldségek mindig rohadnak, a választék siralmas, az árak felháborítóak (még a magyar termékeké is). Nem látok semmiféle előnyös árképzést a magyar termékek javára. Jó, ne is legyen, legyen valóban verseny, de akkor nem kell itt az álszent nagyképűsködés. Megmagyarázhatatlan rossz érzésem támad, ha néha ott kell vásárolnom. Pontosan olyan, mint amikor a kormányra, annak vezetőjére, és az erre az egész hamis, hazug bandára gondolok. Összenő, ami összetartozik.

dekol84 2011.04.28. 15:58:30

Én már rég bojkotálom ezt a fityisz seggnyaló baldauf bagázst! Az vásároljon náluk akinek két anyja volt! Szerencsére a szomszédban lévő cébéában egy akkora tapló kiszolgáló nő van, hogy nem esik nehezemre a közelükbe se menni! Biztos valami zorbán seggnyaló fapina a csaj! Egyébiránt ugyanazt a "nyugaton eldhatatlan kínai szemetet" árulják ők is, csak kétszer olyan drágán! Úgyhogy benyalhatnak a gyökerek! (meg akik ezeket támogatják azok is)

zeddez 2011.04.28. 16:02:57

@suckit: csak, bármelyik szaros multi több adót fizet itt, mint igen sok magyar vállalkozás együtt. Ott mindenki be van jelentve teljes bérre meg utolsó adó meg járulék is be van fizetve a munkavállalói után, nincs zsebbe meg boritéba, meg okosba' semmi.
A mélymagyar vállalkozások zöme meg ott csalja el az adót a könyvelőjeivel ahol csak tudja, egy multi meg ezt nem engedheti meg magának, mert rontja a márka image-t, és lehúzhatja a rolót, ha adócsalásnak csak kósza hírei is felbukkannak róla, máris esik a részvényindexe a 'csába.
A diffi az, hogy amíg a multi adókedvezményt kap az államtól -tól -ig, a magyar meg csinál magának okosba' határozatlan időre.
Úgyhogy semmivel sincs hátrébb gyakorlatilag, de a multi ez mellett messze többet fizet a munkavállalóinak meg azok után az államnak is.

QM 2011.04.28. 16:06:08

@zeddez: Nem igazán érdekelt idáig sem, hogy az éppen aktuális nagyvezér mit mond, vagy mondott.
Annyit mondtam csupán, hogy nehogy már pont mi(m.o.) szégyeljük magunkat, azért mert magunk felé hajlik a kezünk, mikor ugyanezt teszi az összes EU-s "nagyok" is. Csak mi voltunk azok a barmok, akik pl.: franciákkal nyerettük meg a metrokocsi tendert.

baltzer 2011.04.28. 16:08:05

@Don Bandi: Nem pont a Te véleményedre reagálok, csak itt csatlakozom a témához.Egyetértek, hogy nem csak a CBA érdemel ingyen reklámot. Én egy hosszas, kicsinyes vita után a SPAR-nak igértem meg, hogy ahol lehet méltatni fogom őket. Más multikhoz hasonlóan -a sikeres vevőfogás érdekében-ők is gagyi műszaki árúkkal, olcsóbb áron kábítják el a vevőket. Minőség, alkatrész, szervíz sehol. Aztán elszalad az 1-2 év garancia, szavatosság és szervíz hiányában dobhatod ki a látszatra olcsón vásárolt árút. Én a Spárnál egy DVD recorderrel jártam így.Ez a legdrágább vásárlás még ha olcsónak tűnik is 32 ezer Ft a szeméátbe...Ne dőljetek be az ilyen szemfényvesztéseknek, inkább kicsit drágábban, de használható árút vegyetek!!
Tudjátok: Cipőt a cipőboltból...
Bár ami a fő profiljukat az élelmiszert illeti, ott is vannak érdekes dolgok. Borok, sajtok, csokik stb. rendre olcsóbbak az osztrák árúházaikban, mint Magyarországon. Vajon miért? Biztosan a magasabb magyarországi bérek(!)és egyéb költségek miatt. Ami pedig a valóban magyar árúk arányát és a forgalom százalékában fizetett adó nagyságát illeti, az megérne egy alaposabb tanulmányt annál, mint, hogy "itt adózik".A multik többsége ugyanis már a saját központi nagykerből való beszállitási áraknál kiveszi a maga pénzét.Aztán persze a maradék majdnem nulla eredményt leadózza nekünk.
Még egy megjegyzés:Tudtommal a CBA hálózatának döntő része un. franchise rendszerben dolgozik, tehát lényegében sok kis tulajdonos beszerzési szövetsége a versenyképes beszerzési árak elérése érdekében. Ha ez sok kis magyar vállalkozó megélhetését szolgálja akkor én drukkolok nekik. És ha ők is becsapnának mint a SPAR, legalább Magyarországon maradna a pénzem.

púdó 2011.04.28. 16:10:11

Kedves CBA funok!
Menjetek el az egyik boltba,és nézzétek meg a CBA sajátmárkás termékeit!A krokettől a csokikon át, a májkrémig.(A termékeik csak 25-28%-a magyar!)
Aztán nyilatkozzatok a nagy magyar üzletláncról.

Seraphin 2011.04.28. 16:10:45

Én mindig is azt hittem a CBA-nál zsidóbb bolt nem létezik, létezhet.

Szahar! 2011.04.28. 16:14:09

Az M1 minden hírműsorában ott az ingyenrekám a CBA-nak, csakazértis GROBY, SPAR. Támogassa őket a kormány...

orient 2011.04.28. 16:17:39

@én58:

1. Nálunk több CBA is van a környéken. Mind a legdrágább. Drágább mint a SPAR-Kaiser, de drágább a többi üzletnél is, és minőségben is a leggyengébb sajnos. (pl. sokszor csak CBA tejet, tejtermékeket árulnak amit én utálok, de más tejiparra szakosodott termelőktől semmi, azaz 0 termékük van). Na én ilyenek miatt már be sem teszem a lábam CBA-ba mert utálom a saját logós termékeket (nemcsak CBA, de Tesco és SPAR saját termékeket is, de ott legalább van más is...)

2. Lehet itt szajkózni a munkahelyek többségét a KKV-k adják, ami igaz is és jó is, de a legtöbb KKV a multitól nyeri a bevételét. A CBA-ban is azok vásárolnak és többi boltban akik nagy része multinál kapja a fizetését. Étterembe is az jár és hagy borravalót aki multinál dolgozik. De lehetne sorolni a szolgáltatások körét. Az informatikai és más szellemi munkát végző KKV-k is multiktól kapják a megrendeléseiket úgy mint az autógyári beszállítók is. Természetesen KKV-kat erősíteni kell, de nem a multik kárára mert a két szektor nem ellenség hanem egymáson keresztül működik. Egyik nélkül nem megy a másik. Ezt kéne megérteni a dilettáns habzószájú közgazdászoknak akik a nagy magyar fülkeforadalomra hivatkozva, szétcseszik magyarország gazdaságát. Nem mellesleg ha annyira szar a multi akkor miért támogatja a legtöbb multit ez a kormány jobban mint előzőek? (pl. autógyárak..), amit nagyon helyesen tesz, a pornépnek meg löki a süket dumát, hogy mi aztán elzavarjuk innen a sok rohadt multit (az ország 80% éhen halna nélkülük, igen a CBA is és más KKV-k is...)

Zola_ 2011.04.28. 16:17:49

Majd, ha a CBA hitelt érdemlően igazolja, hogy a boltjaiban mennyi Magyarországon előállított alapanyagból, Magyarországon lévő üzemben, magyar munkásokat foglalkoztatva előállított élelmiszer fogy, és az valóban számottevő különbséget mutat a multikhoz képest, akkor lehet magyar üzletláncnak hívni, mert amíg ez nem így van, addig sajnos csak a Lázárék vagyonának gyarapodása szempontjából magyar a lánc!
Az embereknek úgyis mindig az ár a fontos, oda mennek ahol olcsóbban vásárolnak és kész. A multi meg emel egy kicsit az árakon, azaz továbbhárít, kitermelve a különadót, és még így is akad profit bőven. Ha meg nem megy, akkor költséget (fizetést) csökkent és leépít...

mecséri 2011.04.28. 16:18:14

Kedves Index! 2006 és 2009 között, ha csokiról, húsvétról, karácsonyról, nyusziról kellett szakérteni, akkor mindig a Tesco akkori kommunikációs igazgatóját kérdezték meg, a volt moszkvai tudósító, Hardy Mihályt. Korábban meg elődjét, a később kormányszóvivővé avanzsált libát, már nem is emlékszem a nevére...Ilyen világ van, egyszer ez, egyszer az a kedvezményezett... Csak az a baj, hogy akkor nem készítettetek kimutatást, mert az nem fájt, most igen...Ez meg a független média, ugye?...

mohaa 2011.04.28. 16:18:45

Egy normális országban egy ilyen CBA féle gittegylet már rég tönkrement volna.
Mint fogyasztó annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy nem vásárolok náluk. SOHA.
Gój motoros féle náci bandát meg végképp nem szeretnék támogatni sem anyagilag, sem sehogy.

jog-ász 2011.04.28. 16:19:36

a cba baromira nem magyar, csak egy rakás kelet europában készült szart árul és rohadt drága..egyik másik boltjuk meg gusztustalan is.

vegyérték 2011.04.28. 16:22:05

Mi nagyon sok pénzt hagytunk már a sarki CBA-ban.
Az utóbbi néhány hónap alatt sikerült kiszorítaniuk a magyar zöldségek jelentős részét a választékukból (elvből nem veszek holland hagymát és spanyol retket), és sikerült a pékáruk közül a napi betevőnkül szolgáló kiflit elhagyni.
Ennek eredményeképpen a harmadik hónapja magunk sütjük a kenyeret, és a piacon vesszük a zöldséget. Minden politikai színezet nélkül.

iparterves 2011.04.28. 16:23:38

@Rocky: Nekem tényleg van saját kutyám.

De a Lázárok nem az én kutyáim. Baldauf sem.

Ha valaki nem, hát ők igazán nem.

Szóval, ne nagyon jöjjön nekem senki a "saját kutya" szöveggel, mert az hamis és hazug.

Különösen nem, hogy Horvátországban is úgy hirdették a CBA-t, mint hazai láncot.

Hazugság itt, hazugság ott.

bőrmók 2011.04.28. 16:24:31

@mecséri: nem, ez egy blog, és nem sok köze van az indexhez :)

bőrmók 2011.04.28. 16:25:27

@iparterves: "Különösen nem, hogy Horvátországban is úgy hirdették a CBA-t, mint hazai láncot."

neb*ssz, ez komoly? :DDD

ancsika3114 2011.04.28. 16:26:00

Azt támogatnak, amit csak akarnak!
Mi meg ott vásárolunk, ahol akarunk, és ahol módunkban áll! Legtöbben, ha tehetjük, nagy ívben teszünk a tulajdonosra, az árat, és a minőséget nézzük.
A CBA minőségben nem, de árakban igencsak az élen jár! :PPP

Hungeralien 2011.04.28. 16:26:16

Akkor szeretem a nagy cégeket, ha az enyém és nekem termel hasznot...

Vagy ha nekem nem termel hasznot, az adót rendesen befizeti, ezáltal hozzájárul a közteherviseléshez.

Namármost ismerősi körben volt már dógozó a madaras és madártalan Tescoban és a CBA-ban is.
Ezek közül a CBA-ban nem volt bejelentve.

Úgymond volt egy "nem hivatalos része" a bérnek (amit személy szerint buktam már felmondás után...).

Emellett rájuk nem vonatkoznak a különadók.

Emiatt más kell hogy befizesse, pl én.
Na ezért nem szeretem őket, ezért kerülöm a munkaviszonyt szinte minden magyar céggel...

Senkifia 2011.04.28. 16:27:01

@GyöngyKlub: na látod, ha kispesten a Remíz CBA-ba vásárolnál, akkora ívben szarnál az egyebekre,hogy el sem hiszed. Tiszta, akkora mint kína, nagyon nagy a választék. És a legolcsóbb nagyüzlet,amit láttam. Jelenleg az erzsébeti tesco 5 percre van, a soroksári auchan 7. Én azért visszajárok nagybevásárolni a kispesti cba-ba.
Ne felejtsük el: a CBA nem tesco,meg auchan. sok különálló kft együttese. van rosszabb,mint a spar. de van sokkal jobb is. ez van :)

Senkifia 2011.04.28. 16:29:37

@mohaa: hát akkor támogasd a tesco szarát, ha a magyar szar nem jó neked. a brit...nemgoj szar biztos jobb szagú :)
eszméletlen...

iparterves 2011.04.28. 16:30:01

@Takony_fősámán:

Igen, személyesen volt szerencsém látni ( amíg el nem adták az üzletüket ).

A CBA mindenütt "hazai".

mecséri 2011.04.28. 16:30:04

@Takony_fősámán: Kedves Fősámán Úr! Meg foglak lepni: minden blog.hu-ra végződő blog az index csoporthoz tartozik, ők üzemeltetik ugyanis, nem véletlen, hogy az index főoldalának jobb hasábján rendszeresen ajánlott blogok 90%-a ilyen felület. Remélem, tudtam valami újat mondani...

mecséri 2011.04.28. 16:32:37

@Takony_fősámán: igazolásul javaslom az oldal legalján, a jobb sarokban elolvasni a tulajdonos cég nevét. ezeknek a blogoknak főállású szerkesztői vannak, akik a fizetésüket az indextől kapják...

iparterves 2011.04.28. 16:33:22

@Senkifia:

A Tesco - amelyben nem szeretek vásárolni, de nem azért az előítéletért, mert "teszkó", hanem másért - nagyon sok magyar árút tart.

Vagy még nem látta a tejet, a felvágottat, a borokat?

2011.04.28. 16:35:03

Régen (tavaly április előtt) meg mindig a TESCO-s
néni nyilatkozott. Akkor...?

2011.04.28. 16:39:01

és mér nem lehet a vissza gombbal vissza menni?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.28. 16:40:10

@iparterves: Bevásárlás terén a zasszony a mérvadó nálunk. Ő azért szeret a tecsóban vásárlani, mert a babaruhák nagyon olcsók.

Én viszont nem szeretem az ottanról hozott paradicsomot, mert kemény. Azt a CBA előtt áruló nénikétől szokta beszerezni. :)

Szahar! 2011.04.28. 16:40:35

@tfedo: ja, csak akkor nem "vágták meg az ellenfelet" különadóval...De szerencsére mi szavazunk.Itt is.

Zola_ 2011.04.28. 16:41:22

@Senkifia: az agyonutált TESCO-nak (és a többinek) is sok magyar beszállító visz ám árút, ahogy a CBA is árulja ám a többi, akármilyen országból való multi szarait... csak az a kérdés, hogy az árrés kinek a zsebében landol, az adót és járulékokat "optimalizáló", minimálbérre bejelentő CBA-s vállalkozóknál, vagy a multi részvényeseinél, de ezzel senki nem foglalkozik, csak az árakkal és esetleg a minőséggel...

Senkifia 2011.04.28. 16:41:27

@iparterves: most nem egészenértem... ha ott volt az irónia,nem jött át :)
a tescóban szinte kizárólag csak szlovák felvágott(lásd "Früstök") és sajt van. Magyart alig látsz. A boroknál még csakcsak.
De én már elvből is lehetőleg csak magyart veszek. Pl a pick békebeli termékek minden szlovák szarnál jobbak. ja másfélszer annyiba kerülnek. viszont kétszer kevesebb bennük a víz :)

Szahar! 2011.04.28. 16:49:00

Cseh sör és knédli+káposzta+sűlthús kedvelőknek: A Soroksári úti tescoban mostanában van eredeti knédli, csodafinom...:-)))

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 16:51:44

A 80 éves szomszéd néni tudja a tutit!
Fiacskám, a CBA régen az ÁBC volt csak mióta izraeliek a tulajdonosok fordítva kőll ovasni!!

iparterves 2011.04.28. 16:53:34

@Senkifia:

Az éppen aktuális eseményeket nem ismerem, de magyar árú volt és van.

BakterHouse 2011.04.28. 16:55:41

Mikszáth tollára kívánkozna ez is. Meg még annyi minden más...

ayatollah 2011.04.28. 17:02:15

CBA egy rakás szar.

Ha már hipmarket akkor Kaisers vagy Interspar vagy Auchan (ársorrendben).

Sonia Braga · http://www.sunapozitiv.hu 2011.04.28. 17:04:31

már jelentem is őket fel Szalay Annamáriánál.

Warning. It's On...

ftxpmj 2011.04.28. 17:05:14

Régebben meg mindig Hardy Mihály volt a Tescóból, előtte meg a Danks Emese szintén a Tescóból, akiből hogy hogy nem kúrmányszóvivő is lett, változnak az idők, a Tescóról miért nem volt cikk patkányok???????????? Te milyen újságíró vagy te szar, hogy nem adod a cikkehz a neved, ja, hogy ez blog, szigorúbb médiatörvény kellene pont az ilyen manipulatív férgek miatt......

lombozódó 2011.04.28. 17:15:40

A baj , hogy a CBA sem nem magyar, sem nem olcsó, és kevés magyar árút forgalmaz.
A forgalmazott magyar áruk árfekvése pedig magas. Nem beszélve , hogy gyatra a kiszolgálás és az ártájékoztatás, stb.
Az átlag magyar ember az olcsó árukat keresi, ezt pedig a TESCÓ-ban , a Pennynél, a Lidben, stb inkább megtalálja.

Szóval drága a CBA
Minőségben pedig mi a különbség.
Egy egy vállalkozás már nem lehetne párt kassza, magyar közéleti kell , hogy legye.

Zola_ 2011.04.28. 17:16:43

@ftxpmj: nyugi, igaz a Tesco-s megállapítás, de szokták mondani hogy, ha a szomszéd lánya qrvának áll, attól még a Tiédnek még nem kell ám okvetlenül annak lennie
egyébként meg úgy látom, hogy ugyanannyira vállalja a nevét, amennyire bárki más itt a blogon...

bastian 2011.04.28. 17:17:32

Már az is haladás, hogy legalább 1db magyar céget is futtatnak, mert az elmúlt 20 évben úgy tűnik tilos volt. Majd jön a többi is idővel remélhetőleg. A nyugati multikat meg leszarom, akkor megyek be, ha valami nagyon kell és semmi más nincs közelben, de ez igen ritka. Kellenek, mint púp a hátunkra.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.28. 17:17:50

Nem azért, de aki szerint a CBA szar vagy jó, eddig nem esett le, hogy franchise rendszerű? Én jártam már nagyon jó és nagyon szar CBA-ban is. Itt a közelben meg van egy Coop, ami olcsóbb, gyorsabb, mint a közeli Tesco, ráadásul kedvesebbek az eladók, mondjuk Tescoban 3 hónapnál több ideig ugyanazt az eladót nem láttam...

púdó 2011.04.28. 17:19:06

@ftxpmj: gondolom neked is ez az anyakönyvezett neved......:)

Szahar! 2011.04.28. 17:23:33

@bastian: A nyugati multik (is) le vannak szaharva, de másfelől, ne próbáljon engem terelni a KÓRmány, mert az úgyis az ellenkezőjét váltja ki.

ftxpmj 2011.04.28. 17:39:17

@púdó: Nem is vagyok ún. "újságíró", szerencsére.......

Ja és az amerikai elnök pl. amerikai autóval jár, pedig a német jobb, még a francia elnök is franciával jár, pedig a német szintén jobb, a tesco és társa még csak nem is jobbak a CBA-nál..........

Szahar! 2011.04.28. 17:43:54

@ftxpmj: Nem az a kérdés, jobb-e, hanem az, hogy ne próbálják sugallni,hogy jobb!

Kerek négyszög 2011.04.28. 17:53:09

Ne jőjjön senki a nemzeti érzelemmel, mert a Tesco és társaik a legnagyobb munkaadónak számítanak. Remélem nem baj, ha magyar családok ezreinek van munkája.

Amúgy meg a legjobb: a gyűlölt multik, minden foglalkoztatási szabályt betartanak, és tisztességesen adóznak, fizetik a bérterheket (az a nyugati kulúra ugyebár...). Ellenben a fideszCBA -ban széleskörben elterjedt a kamu minimálbér+többi zsebbe című magyar vállalkozói mentalitás. Több forrásból tudom, szerintem ez elég nyílvános tény.

A magyar üzletlánc lop, csal, hazudik!

alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 17:58:15

@ftxpmj: ja és a magyar elnök magyar autóval jár,pedig a német jobb!

púdó 2011.04.28. 18:10:57

Engem nem édekel,hogy teszkó vagy cébéá.
/Bár szervezeti működésük közti különbség ég és föld./
Nem vagyok "igaz szent magyar",de szinte mindíg magyar terméket veszek.Mi is élelmiszert gyártunk,ezért ha tőlünk rendelnek az a mi dolgozóink és családjainak megélhetését biztosítja.Ti szoktátok nézni mi hol készül?
pl.a boci csoki?
a győri édes?
a balaton szelet?
a globus konzervek?
a legtöbb cébéás/privátos/kópos sajátmárkás termék?
tudnék még sorolni jónéhányat.
Nézzétek meg,megfogtok lepődni.
Minden politikai átthallás nélkül szeretném mondani:
Magyar termék = magyar ember fizetése.
Tökmindegy ki árulja.
Ja,ha a termék szar,én sem veszem meg.

dekol84 2011.04.28. 18:11:37

@ftxpmj: "a tesco és társa még csak nem is jobbak a CBA-nál."

Már hogy ne lenne jobb, te szerencsétlen?! Az összes eddigi írás arról szólt, hogy a baldauf féle töketlen gennyláda cba egy fostalicska tolvaj kereskedők gyülekezete! Nem bírod felfogni, hogy csalnak, drágák, tisztességtelenek és ott kurnak át, ahol tudnak! Annyi a szerencséjük, hogy ez a pöcs zorbán őket szereti, mivel véresre nyalják a szaros valagát!

qwasder 2011.04.28. 18:13:19

Há mér madzsar ez. Nagyon madzsar! Annyira, hogy a viktorék komája!

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.04.28. 18:33:25

Rosszul látjátok. A képlet egyszerű: a CBA megvásárolta az m1 csatornát. Ennyi.
Azóta csak CBA reklámot adnak rajta.
Eddig se néztem, ezután sem fogom. CBA-t meg megúsztuk, kisfalumban nincs.

balage28 2011.04.28. 18:45:31

@mecséri: bárkinek lehet, blog.hu végű blogja. Regisztrálni kell, és csinálni.
Ennyi.
Lehetne Neked is, csak dolgozni kell(ene) vele, hogy legyen értelme.

moncayo 2011.04.28. 18:53:45

Szerintem, itt Spanyolországban az egész nép elsüllyedne szégyenében, ha János Károly király (a Spanyol Állam feje) elszegődne pl. a Mercadona élelmiszerlánc figurájának. Amúgy a post 100%-os, néha nézem reggel (mezohizmus) az Fidesz/MTV 1-et, s nincs olyan nap, hogy a CBA arcai ne tűnjenek fel. Ez már nem bosszantó, hanem szánalmas. Anno ( fél éve sincs) Tunéziában is az elnök (és fiai) szerepeltek mindenhol. Ma hol vannak?

speculum 2011.04.28. 19:27:53

Kedves barb! Alap esetben - ha nem Magyarországon lennénk - semmi fura nem lenne abban, ha egy nemzeti (vagy köz)tévé az tulajdonképp egyetlen hazai tulajdonú áruházláncot előnyben részesíti a multikkal szemben.
De mondom másképp: elképzelhető volna, hogy mondjuk a francia híradóban ne az Auchan szerepeljen ugyanilyen relációban?

elmerfudd 2011.04.28. 19:38:42

@púdó: Azzal biztos nem vagy tisztában, hogy egyedül Ők voltak hajlandóak felvásárolni több száz hektár gyümölcsöt, melyből lekvárt főzettek a Pacific-el és sikeresen Dédike lekvár néven eladták. Jó pár gazda nem ment e-miatt csődbe.

hátna 2011.04.28. 19:46:11

És milyen érdekes,hogy a Borbás Marcsa villog a CBA-s plakátokról,egyszerűen undormány az a nő.Csak egy történet,hogy ezek a fideszesek milyen agyalágyult korlátozott bagázs. A fideszeshirtévés borbás marcsa testvére állatorvos,annyira elvetemült fideszes agymosott kretén ember,hogy csak na. Következő történt,ahol dolgozott cégnél a tulajdonos szól neki,hogy gond van és oldja meg a problémát /mégegyszer mondom állatorvos/ ,erre Ő :nem érdekel mert fidesz nagygyűlésre megyek,a szerencsétlen flótás ott főzte a bográcsba a pörköltet a Kossuth téren .Persze többet nem szóltak neki,elhajtották a francba.Tudnék még ilyeneket mesélni,egyszerűen észbontó.

púdó 2011.04.28. 19:53:35

@elmerfudd: Ezt valóban nem tudtam,de utána fogok járni,mert ha nem is napi,de heti kapcsolatban vagyunk a Pacific Óceánnal.
De ez nem áll ellentétben a véleményemmel:
magyar termék = magyar ember fizetése ,nem?
Tökmindegy melyik áruház polcán látod.

Kabbe (törölt) 2011.04.28. 19:55:57

nekem a CBA-ról annyi jut eszembe hogy:

a legszarabb nejlonszatyor, ami csak létezik a világon......ha van
+egyszer a kasszánál a ferenc téren kipakoltam a cuccaim a szalagra - amire egy gyöyörű kalligráfiával írt mondat figyelmeztetett:)- majd közölte a pénztáros hölgy, hogy nincs szatyor. kérdeztem, amiben vihetném el a dolgokat...............kifliszacskóban......mondta a hölgy:)
na azóta nem járok oda.

mthrfckr 2011.04.28. 20:00:56

bazze, a tv2 is csak a cbá-t ismeri. meg van egy hentesük a nagycsarnokban. :)

tcom 2011.04.28. 20:01:01

Ki nézi a közszolg. műsorokat?

tibike3 2011.04.28. 20:18:31

@suckit: Te olyan sötét vagy mint a pártvezetőd alcsútról. Csak az a dolgod hogy tapsoljál a többi neked úgyis atomfizika.

daito 2011.04.28. 20:24:49

Ööö, Lázáréknak csak 7 boltjuk van a CBA franchise-ban? Miért őket emlegeti mindenki?

Hát, az utcabéli cba-s nénit nem láttam még lovas/hajós/elit/férfimagazinban pózolni, amint éppen 300 ezres órában néz büszkén a hajón/kocsin/nyaralóban, ellenben Lázárékat csak így lehet látni. Konkrétan fogalmad sincs, hogy miből és hogy lehet ilyen sikeres az ember.

Nem a sikert irigyli tőlük az ember; hanem konkrétan bemész egy CBA üzletbe, akkor majdnem visszatértél a szocializmusba - csak több az áru és picit szebb a berendezés.
A többi "magyar" lánc sem jobb, de a Coop, Reál árai jobbak és nincsenek tele "saját márkás" cuccokkal, amelyeket MIND valami lengyel faluban gyártottak. Ráadásul az árak általában nem az olcsóbbak közé tartoznak.

És ezek után azon agyalsz, hogy a csöcsbe nem mennek csődbe, és hogy van, hogy a "csúcson" meg ez a rohadt nagy siker oka?

Hát így.

Magyar termék, meg magyar áru, az. Konkrétan 20-30% magyar, de az áruiktól az Isten mentsen meg; ha csak a saját márkás cuccaik vannak, akkor abból inkább nem.

andrejfej 2011.04.28. 20:44:19

Én bizony nem vettem észre, jó, hogy most meg több ezer ember olvassa.

01020304 2011.04.28. 21:15:41

@hátna: ugyanilyet mondhatsz az LMPből, MSZPből, JOBBIKból, Fradistából, Újpestesből, Rokkerből és Diszkósból.

Mikrobi 2011.04.28. 21:18:53

Miért, az Auchant, meg a Tescót reklámozzák inkább?

nyílméregbéka 2011.04.28. 21:27:28

A CBA kb. a Match kategóriája, azzal az eltéréssel, hogy a CBA-ban legalább van választék, viszont a Match végtelenül bunkó személyzetet alkalmaz. Árban kb. ugyanott vannak. Akkor már inkább a CBA-ba járnék, ha nem lenne a hozzám legközelebbi (Déli) boltjukban még mindig 1960-as évekbeli pénztárgép, semmi vonalkód, semmi XXI. század. Haver egyszer a 199 Ft-os árcédulát átragasztotta egy 400 Ft-os kajára. 199-et fizetett érte. Ja, ha ez így jó a CBA-nak, akkor tényleg, minek is fejleszteni?
Talán át kéne szoknom a Kaisersbe meg a Sparba, a CBA-t, ha még sokat mutogatják a köztévében, meg fogom utálni, és csak végesetben járok oda. Match leszerepelt a tapló személyzetével, őket csak az éhhalál küszöbén veszem figyelembe.

nyílméregbéka 2011.04.28. 21:33:00

Sőt a Déli CBA-ban nem is lehet minden pénztárnál kártyával fizetni, csak kb. kettőnél. És ha kártyával fizetsz, pofákat vágnak. Olyan az egész, mintha 1992-t írnánk, és a bankkártya valami idegesítő, macerás újdonság lenne. Valami régivágású ember lehet ott az üzletvezető.
Mostanában mondjuk ki van rakva egy szép piros ötletláda, hogy oda javasoljanak a vásárlók, na de mért mi gondolkodjunk egy üzletvezető helyett.

anyam_borogass 2011.04.28. 21:49:21

Szóval a CBA csak a beszerzést adja a bulihoz, meg a marketinget. A reklám, mit látjuk nagyon megy...
Ha minden kommentelő nevében én rendelhetnék mondjuk autót (cca 100-at), szerintetek mennyi árengedményt kapnék a mai piaci helyzetben? Na, annak a felét megkapnátok, én meg a sikeres tárgyalásért vinném a másik felét. Ezt hívják közös beszerzésnek. Nekem nincs kockázat, mert ti fizettek... (legfeljebb meghitelezem jó kamatra, hogy azon is keressek, de inkább ti fizettek előre)

Rózsa Sándor és Robin Hood is közönséges útonállók voltak (plusz marketing), ha kirabolnak, nem mindegy? Tényleg Rózsa Sándort kell hörögve szeressem, mert magyar földön marad a pénz? Nemá...

acsa77 2011.04.28. 21:50:29

1. a kereskedelemben alkalmazottakat nem kell félteni. Akkor sem lennének munkanélküliek, ha félévente komplett átrendeződne a teljes piac. A technika lehetővé teszi. Persze valószínűségszámítási okokból nem fordulhat elő.

2. Bármilyen színezetű is egy bolt: amíg azt látom, hogy a kínálat 90% teljesen fölösleges, redundáns, valamint az értékhozzáadás 90% a tálalás módjában és nem a tartalmas alapanyagban merül ki, addig maradjon csendben a vásárló.

Megismétlem: amíg pl. egy liszt alapú élelmiszer minimális egyéb értékes anyagot tartalmaz, addig nem múlja felül az értéke a liszt+víz+sütés árát (200Ft/kg). Tehát éppoly hiábavaló, mint puszta közepére tíz méterenként templomot építeni.

Amíg ez nem változik, addig lényegtelen a magyar/külföldi vita. Majd ha változik a kereslet, akkor lassan rájövünk, hogy léteznek még olyan gyümölcsfák és olyan zöldségek, melyeket nem kell permetezni, mert ellenállóak. Vagy rájönnek a vevők, hogy a magyar étrend mögött óriási munkaerő-pazarlás húzódik, azaz komplett ételfajtákat kell kidobni, és helyette értékes anyagokra költeni a pénzt.

És mindezek után - jé - pillanatok alatt önellátóvá válik a fél ország, és tárgytalanná válik a CBA-TESCO vita. A valószínűségszámítás ezt továbbra sem teszi lehetővé.

66benga 2011.04.28. 22:03:59

CBA=Koszos hűtőnélküli teherautók,harmadosztályú fagyasztott majd akcióra kiolvasztott húsok,külföldön gyártott negyed osztályú élelmiszernek álcázott moslékok.Kötelező túlórák,fizetség nélkül.Betegállomány után felmondás,kirúgás.Szabadság kortól nemtől függetlenül 15-nap.Pénz fele zsebbe fele számlára.Ha nem tetszik valami mehetsz van helyetted száz,adójóváírást adóvisszatérítést saját számlájukra utalják.Szarnak magyarországra csak itt van egy csomó ember akit lehet félpénzért dolgoztatni.

potyus 2011.04.28. 22:04:34

Tudatos kivételezettség.
Szerintem teljesen rendben van.
A Lázár fivérek, híresen jobb oldaliak, akár csak Kokó, Kárpáti Gyujika, Egerszegi Krisztina, és még sokan mások. Ez nem baj. De ha a közszolgálati TV ennyire favorizálja a CBA-t, vagy ha patikáról van szó, a Kapás utcai, szintén elhíresült jobbos patika kerül szinte mindig képernyőre, az viszont már baj, mert közpénzekből történik minden.
Továbbá, a napokban téma volt, ki finanszírozza az olyan eseményeket, mint például a Gyöngyöspatai masírozások, táborok,erődemonstrációk.
A Szentkirályi Ásványvíz a támogató. Állítólag a legnagyobb jobbikos támogató.
Persze így kell ezt csinálni, a szociktól felmarkolt állami támogatásból kell támogatni a véresszájú ellenséget. Hülye szocik!!!!

knbm (törölt) 2011.04.28. 22:42:48

Van a közelemben kis CBA és nagy CBA is. Semmivel sem magyarabbak mint a többiek,legfeljebb a kínai babot és fokhagymát is magyar termék jelzéssel árulják. A központ meg jobban tejel a hatalomnak. Drága és képmutató."Marketingmagyar" Valahogy eszembe sem jut bemenni.

Nephro 2011.04.28. 22:45:38

Miért van annyira favorizálva a CBA mint más magyar bolthálózat (coop reál)? Elmondom. Szimplán egyszerű. A videóban látott (Úriembert nem mondok) bizniszmen orbán viktátor közeli jóbarátja. Ahogy Ákos az énekes és Andy Vajna a filmes. et cetera et cetera...

Mifolyikitt? 2011.04.28. 23:17:55

@tfedo: Miért baj? mert maga a nagy vezér, Orbán Viktor nyilatkozta azt, hogy majd az ő kormányuk száműzi a magánérdeket, és csak a közérdek lesz, meg a nép akarata. Olybá tűnik, mintha a nagy vezér sokat hazudna. Ha száműzik a magánérdeket, akkor miért a CBA a közszolgálati adók kedveltje? Miért favorizálja a céget a nép embere, a hiteltelen köztársasági elnök? Akkor miért kerül be Makovecz szervezete az alkotmányba? Miért a Mahir és egyéb mondvacsinált cégek nyerik a kommunikációs megbízásokat? Miért a Századvég számolja majd ki az energiaárakat? Sorolni lehetne. mert OV hazudik, aFidesz meg szétlopja a maradékot is, ami van.

Ahogy hazudnak naponta mindenben, hogy nem lesznek megszorítások, aztán meg sutyiban a munkavállalókat alázó csomagot állítanak össze. Adókat vetnek ki, persze úgy, hogy a cégekre, bankokra haragudjon a nép, ne rájuk.

Ennél mocskosabb kormány nem volt még az elmúlt 20 évben.

DeToXXX 2011.04.28. 23:38:02

cba egy hulladék. oda véletlenül sem megyek be :P

Táskás Tóni 2011.04.28. 23:38:50

Eddig sem látogattam CBA boltot, de most ,hogy a komcsi bohóc Smittpalibá lett a reklámarc, még jobban el fogom kerülni. Ilyen gátlástalan, haveroknak kedvező, álszent és hazug kormányt csak egyszer láttam Mo-on, 1998-2002 között. Undorító náci bolthálózat.

Fatal Error! System Halted! 2011.04.29. 00:28:01

Déli pu. CBA, Attila úti CBA, Krisztina téri CBA. Egymástól alig 1 kmre. Lehetőségem sincs máshova menni. A Krisztina téri Match volt, mit ad isten helyette lett CBA, na persze csilli-villi, a sőtéteknek ez kell, azt nem veszik észre, hogy minden drágább mint máshol.

És milyen érdekes, hogy a Mikó utcában volt egy Reál csak sajna ismeretlen ok miatt nemrég bezárt. Persze a Logodi utcai vérfideszes nyanya tartja magát a mini ABC-jével...

Mifolyikitt? 2011.04.29. 01:23:32

Sokan meg elhiszik a magyar cég kell nekünk süket lózungot. Miközben a magyar multinak azért fizetnek többet, mert a Fidesz egyik támogatója. Önként kizsebeltetik magukat, csak mert magyar. :)

Sütemény1975 2011.04.29. 03:12:16

szerencsések vagytok, hogy nem tudjátok mi folyik a színfalak mögött egy CBA üzletben. mocskosabb módon bánik az embereivel mint a tesco és az auchan együttvéve. a nagy magyar.

mecséri 2011.04.29. 07:12:39

@szabóZ: Szia, nem értem, a kérdésed mire vonatkozik...Azt kérdeztem, hogy anno hasonló cikket miért nem írtatok, amikor az MTV minden kereskedelmi kérdésben Hardyt kérdezte meg úgy, mint most ezt a CBA-s okostojást. Mint oly gyakran a médiában, a kiegyensúlyozottságot, az egyenlő mércét és így közvetve a hitelességet hiányolom...

sirsteve 2011.04.29. 08:57:24

@ftxpmj: Majd ha a magyar elnök magyar autóval jár, én is a CBA-ban fogok vásárolni. Avagy pont annyira magyar üzletlánc a CBA, mint amennyire magyar autó a Suzuki.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.29. 09:24:31

@sirsteve: A Szuzukit is csak addig érdekelte a "mi-autónk"-ozás, amíg piacvezető volt. Most, hogy már a qtya se veszi, már nem annyira fontos.

@korovjov 2011.04.29. 12:43:30

Az m1-en és a TV2-n már a választások előtt is minden élelmiszerrel kapcsolatos híradásban a CBA-s mukit interjúvolták, aki erre is az ugató pártszimpátiáját csaholja, buta bunkó. A probléma jelenséggel nem az, hogy melyik oldal pénze hol van (illetve hogy hogyan káderezi be magát az új hatalom, elődjétől semmiben nem különbözve, sőt, kicsit sem diszkréten, mindenhová), hanem hogy vajh a CBA és a két médium között milyen fusi ügyletek és megállapodások születtek számla nélkül. A jelenség, mint mondtam, nem újdonság, mi több, meglepő, hogy ez másoknak csak most tűnt föl.

tónvónjó 2011.04.29. 16:01:40

Az ok rém egyszerű: minden tv stúdió közelében nagy valószínűséggel van egy CBA bolt. Csak kiugranak zsömléért meg tejért és közben forgatnak vágóképet a híradóhoz... Költséghatékonyság mindenek felett!

Szahar! 2011.04.29. 17:33:36

@@korovjov: OK,de rajtunk,vásárlókon múlik,hogy meddig teheti.

g.zsolti 2011.05.09. 15:34:15

Nem kell csodálkozni, hogy a CBA-t favorizálja a mostani vezetés. Még a 2010-es választások előtt a CBA magazin c. havi kiadványukba vezércikket írt Baldauf László a CBA elnöke. Többek között ezt is írta: " én azóta hiszek neki, és benne". Mit gondoltok, Istenről írta? Mert egy keresztény ember csak az egy Istenben hisz.Sajnos ki kell ábrándítanom a hívőket. Orbánról írta a fenti sorokat. Ezek után, mit várunk? A CBA azt akarja, legyenek zárva vasárnap a boltok. Úgy is lesz, meglátjátok! Amúgy semmivel sincs több magyar áru a CBA-ban, mint bárhol másutt.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 15:42:04

@g.zsolti: Nem azt akarja, hogy legyenek zárva a boltok! Csak azt, hogy a X m2-nél nagyobb boltok legyenek zárva! :)

marós 2011.07.19. 06:13:37

Nem kell mindig a tv-t nézni, nem használ az egészségnek.
süti beállítások módosítása