Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kemény meló a tévézés

Interjú Charles Floyd Johnsonnal

2011. április 20. 13:30 sixx 2 komment

Charles Floyd Johnson egy kedves, ránézésre úgy hatvan körüli fekete úriember, decens olvasószemüvegben, keresztbe tett lábakkal üldögélt magányosan tavaly a Monte-Carlóba rendezett tévéfesztiválnak helyt adó impozáns épület előtti padon, és a Varietyt olvassa. Röhejes közhelyek egész sora, a napfürdőző amerikaitól a szakmájában még itt is fülig elmerülő szakemberig, pedig Johnson egyáltalán nem tűnik sorozatpápának, inkább egyetemi tanárnak, vagy könyvtárosnak.

A sorozatvilágban azonban mindenki ismeri, miközben beszélgettünk, a fesztivál sztárvendégei közül sokan odaköszöntek neki. Évek óta dolgozik a tévében, a Rockford Files és a Magnum mellett a Quantum Leap executive producere is ő volt, James Garner, Tom Selleck és Scott Bakula karrierjét egyengette, a nálunk is ismert sorozatok közül pedig a JAG és az NCIS mellett dolgozott konzultánsként, mert már nincs rászorulva, hogy állandó stresszben éljen.

"Kemény meló a tévézés, az állandó feszültség, a megfelelési kényszer az agyára megy az embernek hosszú távon" - mondja mosolyogva. Amikor azt kérdezem, kivel szeretett legjobban együtt dolgozni, rosszallóan csóválja a fejét. "nem fair kérdés, ezt maga is tudja, mert ha kiemelek valakit, a többieket bántom meg, még akkor is, ha nemigen fogják olvasni. Magyarországot mondott? Prágában már forgattam, de magunkál még nem, sajnos, mert úgy tudom, szép ország."

"A kérdésére válaszolva, mindegyikőjük másban volt emlékezetes, Garner volt a nagy öreg, a tapasztalt profi, akire felnéztek a többiek. Selleck személyes jóbarátom lett, a cégét éveken át igazgattam, és sok közös munkánk volt. Az egyik legjobb humorú színész, akit ismerek. Scott Bakula a profizmus élő szobra, soha nem késett, mindig tudta a szerepét, és általában a többiek dialógusait is ismerte, nem egyszer segítete ki őket, amikor bakiztak. A mostani generációból, már ha oda lehet sorolni, Mark Harmonnal nagyszerű kapcsolatban vagyok, ő az NCIS-nél egyfajta apafigura, akire mindenki hallgat."

Johnson az NCIS előtt a JAG producere volt, oda akkor érkezett, amikor a sorozat egy kicsit megbicsaklott, és kellett egy kis váltás. Korábban a haditengerészetnél dolgozott ügyészként, és a JAG-ben az ő érkezése után lett több tárgyalótermi jelenet és kevesebb repülés. "Jó sorozat volt, de nekem kevés volt benne a dráma, a tárgyalótermi történés. Kapóra jött, hogy ügyész voltam, és ismertem az eljárásmenetet, a szabályokat, amiknek alapján össze tudtuk rakni a tárgyalásokat is." Valós eseteket nem használtak fel soha, de inspirációként akadt olyan ügy, amiből merítettek. "Erről azt hiszem, nem volna sem etikus, sem tanácsos beszélnem."

Executive producerként a sorozatok általános felügyeletét látta el, mint mondja, ő nem írt, mint sok hozzá hasonló pozícióban levő producer, de például az NCIS-ben nem volt olyan casting-döntés, amit ne hagyott volna jóvá előzetesen. "Nem vettem részt a napi írói munkában, de természetesen láttam a forgatókönyveket, mielőtt a network fejesei elé kerültek volna. Az NCIS írógárdája kiváló, konzultánsként tényleg nem kellett komolyabban belenyúlnom semmibe." A szereplőválogatásoknál tartva megjegyeztem, hogy, ha csak a sorozatokat látja valaki, akkor azt hihetné, az USA-ban melegek, feketék és latinok nem is nagyon élnek. "Egyetértek, az ország alapvetően még mindig rasszista. Azokat a régi beidegződéseket, reflexeket nagyon nehéz elfelejtetni az idősebb generációval, de jó úton haladunk - lám, már az elnökünk sem fehér."

A Rockford Files remake-jéről nem volt túl jó véleménnyel, bár nem látta a pilotot: "A barátaim látták, és nem tetszett nekik. Az a sorozat egy embertől volt az, ami, Jimmy Garnertől, ő pedig pótolhatatlan, Úgy hallottam, új szereposztással megint megpróbálják, hát lelkük rajta. Eleve nem vagyok odáig a klasszikusok feldolgozásáért, ez pedig valahol az én gyermekem is volt, szóval személyesen is érintett vagyok." Az NCIS-franchise elképzelhető folytatásai sem emelték meg a vérnyomását, mint mondta, neki kezd elege lenni az egy kaptafára készített sorozatokból, és inkább filmezne. "Van pár forgatókönyv, amin dolgozom, a megvalósítástól még messze vannak, de inkább készítek egy mozifilmet, mint egy NCIS:Dubajt. Úgy érzem, az első sorozat mellett már elmondtuk, amit lehetett, nem kellene a spinoffokat forszírozni."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszvik 2011.04.20. 15:00:46

akkor ő a Donald P. Bellisario-nak haverja? csak mert ezek ugyanazok a sorozatok (nagyjából), amiket ő is produkált.

atomjani · http://facebook.com/atomjani 2011.04.20. 22:18:10

Ha ennyire panaszkodik, akkor ne dolgozzon Tévénél. Annak való ez a szakma, aki szereti az izgalmakat és kihívásokat. Nem pedig annak, aki nehezen viseli.
süti beállítások módosítása