Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ez nem tehetségkutatás

2011. március 02. 10:30 c:c ügyfélszolgálat 4 komment

Nagyon érdekes elemzést közölt a Kreatív Online a tévés tehetségkutatásról, kommentekben lehet vitatkozni az állításokkal, bár annyira nem érdemes szerintem. 

Bár a csatornák fontosnak tartják az utógondozást, a médiamegjelenés és egy esetleges lemezszerződés önmagában nem elég: a Megasztár és az X-Faktor felfedezettjeinek előbb-utóbb önállóan kell megtalálniuk a felszínen maradás lehetőségeit. A kereskedelmi csatornák válogatói inkább zenés valóságshow-k, mintsem valódi tehetségkutatók, vallja Pierrot zenészként és zeneipari szakemberként – ezért is állt fel a Megasztár produceri székéből. Szerinte az első szériák óta megfigyelhető, hogy szó sincs tehetséggondozásról: azok maradtak fent, akik egyébként is elegendő életerővel bírtak, függetlenül akár a produkció minőségétől és a menedzsment igyekezetétől.

A szakmai támogatók egyébként már el is hagyták a süllyedő hajót, állítja. Pierrot szerint az újabb fordulók szereplői egyre nehezebben tudják megvetni a lábukat a szakmában, ami jórészt a zeneiparban zajló tendenciáknak köszönhető: „Néhány év alatt több mint ötven aspiránst ráküldeni egy egyébként is fulladozó szakmára egyenesen ostobaság. Ellehetetleníti a még meglévő piaci működést, ráadásul elvágja a kifutás útját az újoncok számára is.”

A zeneszerzés mellett producerként is dolgozó Berkes Gábor ugyancsak a telített zeneipar miatt érzi nehéznek a felfedezettek érvényesülését. Az Első Emelettel befutott zenész ugyanakkor hibának tartja, hogy a profi cégek nem feltétlenül profi zenei producerekkel dolgoznak együtt. A popiparban dolgozó menedzserek megteremtik ugyan a folyamatos szereplés lehetőségét, a tehetséget „mutogatni” azonban önmagában nem elég: teljesítményt és saját világot kell mögé építeni, ami éppen ellentétes a gyors meggazdagodásra való törekvéssel.

X-Faktor: Herman Péter, az RTL Klub kreatívproducere azt mondja, nem bízták a véletlenre az utógondozást: a legjobb tizenkét versenyzőre vonatkozó szerződést kötöttek a Sonyval, amely a külföldi X-Faktorok partnere is. A lemezkiadó saját hatáskörén belül úgy döntött, hogy az utoljára versenyben maradt hat versenyzőnek azonnal biztosítja a lemezfelvételt.

A cikk írásakor négy X-Faktoros lemeze is szerepel a MAHASZ toplistáján: Király L. Norbi, Vastag Csaba és Takács Nikolas döntőben elhangzott dalaikkal állnak a dobogón, Janicsák Vecáé pedig a hatodik legkeresettebb korong. Szabó Mariann is dolgozik első lemezén, ő letölthető formában jelentetné ezt meg.

A X-Faktor körüli menedzsment több lépcsős. Műsorszervező cégként a Gold Record felel a fellépésekért, akár egy-egy előadó iránt érdeklődnek szervezők, akár nagyobb X-Faktoros gálákról van szó – mondja Molnár Gábor, a Gold Record ügyvezetője. A versenyzők közül Takács Nikolas és Wolf Kati kapott tőlük menedzseri csapatot, amely általában személyi és médiamenedzserből, turnémenedzserből és stylistból áll.

A cég egyébként a Megasztár korábbi szériáiból ismert zenészekkel is együttműködik. Molnár szerint volt olyan, akivel rögtön a műsor után szerződést kötöttek, mások csak évek múlva kerültek hozzájuk. A tehetségkutatók szereplői mellett olyan, általuk felfedezett előadókat is támogatnak, mint Lola vagy SP. A Gold Record mellett három-négy, a csatornánál dolgozó csapat személyre szabottan foglalkozik az X-Faktor döntős énekeseinek médiamegjelenésével – a menedzsment tagjai már a Csillag Születik tehetségeinek útját is egyengették.

A csatornával kötött szerződés legalább egy évre, a Sonyval való együttműködés két évre szól. A műsorra vonatkozó szerződésben nincsenek kifejezett tiltások azzal kapcsolatban, hol jelenhetnek meg a szereplők – a tanácsadók felügyelik és segítik ezt is, mondja Herman. A producer szerint – bár a műsor és a szereplők utóélete két külön világ – azért van átfedés. A műsor maga tényleg egy valóságshow, ahol átlagos fiatalok versenyeznek, ez a forgatókönyv tehát bármikor megismételhető. A csatorna által biztosított indulótőke – ide értve a mentorokkal ápolt szoros kapcsolatot is – ugyanakkor komoly, két év alatt önálló popsztárrá válhatnak a szereplők.

Megasztár: A Tv2 – konkurensével ellentétben – tenderezteti a menedzsereket, akik már a műsor folyamán kinéznek maguknak egy vagy több versenyzőt, így a tenderen személyre szabott koncepciókat vázolhatnak fel. A csatorna executive producere, Vízvárdy Bence szerint a menedzserek jól ismerik a zenepiac helyzetét, így előfordul, hogy azoknak tesznek ajánlatot először, akik nem a hagyományos, mainstream vonalat képviselik. Kállay-Saunders András az elsők között volt, aki iránt menedzserek érdeklődtek, és már bizonyos, hogy a nyilvános szerepléssel kapcsolatban hezitáló Szíj Melinda is kiadhat egy lemezt.

A csatorna egyedül a győztesnek, Tolvai Renátának biztosította nyereményként a lemezszerződést. Vízvárdy úgy érzi, a magyar zenei piac tiszavirág-életű produkciókkal van tele, ami ugyanakkor nem jelenti azt, hogy telített is. A legutóbbi szériából szerinte négy-öt versenyző képes arra, hogy megállja a helyét a magyar piacon. Hozzáteszi: a csatorna utógondozásra vonatkozó szerződések nélkül is felelősséget érez a résztvevők iránt a továbbiakban: nem engedik el a kezüket, a különböző megállapodásokkal kapcsolatban tanácsot adnak nekik, műsoraikban hírt adnak róluk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

digitime 2011.03.02. 11:28:44

Nem is volt kérdés, hogy ezek a csimmbummcsirkuszok nem a zeneiparról szólnak. Első és legfontosabb olyan műsort csinálni, ami nagy reklámpénzeket vonz. Második, sok-sok bejövő emelt díjas sms. Harmadik.... Na azt nem tudom. :)

sorozatmania 2011.03.02. 14:14:37

"Második, sok-sok bejövő emelt díjas sms. "

haha, rettentő mód el vagy tévedve. az sms-bevétel már rég nem tényező.

digitime 2011.03.03. 15:57:01

@sorozatmania: Biztos vagy benne...? A minap olvastam valamelyik szavazásról, hogy bement pár százezer. Saccra 300 Ft/db-bal Nyereményfizut már ki is tette minimum.

KTŁ · http://sorozatwiki.hu 2011.03.03. 17:54:21

@digitime: Ez hülyeség. Pár ezer megy egy műsor alatt tudtommal.
süti beállítások módosítása