Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Pedovízió? Zsebtévé? Minipax? Mi legyen az m2 új neve?

2011. január 26. 14:09 szily 213 komment

Remek dolog, hogy Süveges Gergő, az m2 intendánsa blogol, ráadásul a blog.hu-n, így első kézből lehet megtudni egy rakás belsős infót a köztévé átalakításáról. A legfrissebb posztból többek között az derül ki, hogy Süveges át szeretné keresztelni az általános kulturális izéból gyerekcsatornává alakuló adót.

A hír azonnal felpezsdítette a szerkesztőséget és pár perc alatt tucatnyi, a rossztól az irtózatosig terjedő névötlet pattant ki a klaviatúrákból. Voltak páran, akik a keresztény-nemzeti vonalat vivő kormányra rezonáltak (Szent Imre herceg, Csaba királyfi, Narancsmag), de a többség a magyar mesékre és legendás tévéműsorokra gondolt, úgyis mint Fehérlófia, Cicavizió, Benedek Elek, Zsebtévé, végül Macitévé vagy Tévémaci. Akadt egy bizarr megoldás, mondanom sem kell, hogy egy geek származású kollégától: "Egy betű, egy kis m. Az m1 meg lehetne M." És egy felháborító, a Pedovizió, természetesen a kiadóvállalat bulvárpápájától. No meg a szóvicces Minipax.

Látható tehát, hogy igazán nem jöttünk elő nyomasztóan jó ötletekkel. Nem véletlenül, ugyanis az olvasókat szeretnénk megkérni, hogy engedjék szabadjára a fantáziájukat, és adjanak nevet a leendő gyerekcsatornának! Akár itt lent, a kommentek között, akár a szily kukac mail.index.hu címre írva, m2 subjecttel. A legnépszerűbb megoldásokról elemző posztban számolunk be pár nap múlva, a linket pedig lezárt borítékben elküldjük Süveges Gergőnek.
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peter. · http://enginedesigns.net 2011.01.26. 14:16:33

Ha a kommentelők döntik el, akkor a Született Mesemondók nagy esélyes lehet... :)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.26. 14:21:35

Magyar Mese (csak konzervatívan)
GyTV (aka Gyermek Televízió)
Manó Adó (mert ez olyan "mókás")

Futottak még:

Vidám TV
Móka TV
Mese 2

Egyébként, ha modernek akarnak lenni, akkor meg:

Manga 2

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.01.26. 14:25:52

A pedovízióban semmi felháborító nics, annyit tesz, h gyerekTV.
Inkább poénos, hisz nyilvánvalóan arra utazik, h a zemberek meg vannak róla győződve, h a pedo iszonyat szörnyűséget jelent, pedig csak annyit, h gyerek. A gond csak a fil-lel van, persze azzal is csak a másodlagos jelentésében.
Érdekes, a Zoo-ról nem asszociál senki sem arra, h az az állatokkal szexelő perverzek találkahelye.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.01.26. 14:27:51

@purga: Ahhoz kéne egy Manga 1 is, és különben is, az az Anime, Animax + már van.

newnt55 2011.01.26. 14:37:42

A név:

mindenszartaztunalomigleadunkezerszermertnincspénzdeazértfenntartunk2államicsatornátmerazjó-2

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.01.26. 14:38:15

Szelíden megjegyezném - köszönve előre is a lezárt borítkot :):):):) -, hogy az idézett poszt (m2intendans.blog.hu/2011/01/25/kis_lepesek_nagy_lepesek) mütyüri szelete csak a névötletelés. Ennél picit fontosabb a pénzszükséglet.
Tehát a névötleteknek is örülök, de ha ugyanilyen elánnal gyűjtést indítanátok, annak aztán pláne nagyon. :)

kerikak 2011.01.26. 14:38:33

Macitévé legyen!! :) de a Manó Adó is tetszik :))

newnt55 2011.01.26. 14:45:15

...fenntartunk2államitévécsatornát.

teréz, a nyúl 2011.01.26. 14:55:07

ha 10% visszacsurgatásáért enyém a logótervezés, akkor lehet panama csatorna.

juhaszvik 2011.01.26. 14:55:57

mTV?

egyébként mi lehet a célcsoport (-tól, -ig)?
mit adnak éjszaka a csatornán?
nem telített a gyerekcsatornás piac?
lesz-e Hannah Montana? :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.26. 14:56:07

@Süveges Gergő: Az a fránya zárójel olyan sokszor bennemarad a link nevében (általában, nem nálad!) :)

bőrmók 2011.01.26. 15:00:42

Királyfi TV
Kiskirály TV
ifjúsági televízió
pajtás TV

Jenyei 2011.01.26. 15:00:45

Mazsola. Kicsi is, édes is, volt is ilyen nevű kedves mesehős.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.26. 15:01:42

@Süveges Gergő: Nem akarok gonosz lenni, de nemigazan ertem a mechanizmusat annak, hogyan lehet az m2-bol gyerekcsatornat csinalni... sajat keszitesu musorokkal nemigazan, mert az penz, a jobb minosegu, gyerekekeknek keszult ismeretterjeszto adasokat nmegint csak nem tudjatok megvenni, no meg az ott fut a nesonaldzseografikon, meg a diiiszkaverin, meg a daaavincsilorningen... lejebb atszerelitek a kameraalvanyt fel meterrel alacsonyabbra, es torpek lesznek az operatorok, hogy legalabb a perspektiva meglegyen?

juhaszvik 2011.01.26. 15:03:14

@Süveges Gergő: a pénz a saját készítésű produkciókhoz kell?
én szívesen adnék, de talán egyszerűbb lenne megkérni a döntéshozókat, hogy a havonta befizetett 39410 ft-os adóelőlegemből csoportosítsanak át :)
persze ez nem túl konstruktív hozzáállás részemről.

viszont lennének film és program ötleteim,.ezekkel is be lehet szállni a közösbe?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.26. 15:03:16

@Süveges Gergő:

Mi már adtunk pénzt eleget a Magyar Televíziónak, ott van a költségvetésben :)

Meg új székházat is kaptatok, szóval egyenlőre legyen elég, hogy kaptok tőlünk egy nevet.

Amúgy sok sikert, ha egy olyan adót csinálsz, ami elé bármikor le mered ültetni a gyermekeidet, akkor szerintem minden rendben lesz.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.01.26. 15:05:21

Cicavízió tökéletes. Pláne hogy - mint a királyi tévé az utóbbi jópár évben - ez is nagyrészt az archivumából fog élni. (De ez nagy szerencsre a gyerekeknek is!)

speculum 2011.01.26. 15:08:26

Szerintem nem érdemes ezzel a kérdéssel hosszú távon foglalkozni - halva született elképzelés annak ellenére is, hogy Gergő nyilván jól fogja csinálni...
Emlékszünk úgy 5 éve kulturális csatorna akart lenni az m2 - az sem tartott sokáig. És miért? Mert rájöttek, hogy nincs hová tenni például a parlamenti közvetítést, a határon túli adásokat és az egyéb ismétléseket, meg a sport jórészét sem ami nem éri el még az m1 küszöbét sem.
Az pedig, hogy az Európa - ill. Duna 2 esetében világ - szerte fogható köztévékből 3-ból kettőt "elkaszáljanak", azaz a többség számára nem kínál alternatívát mint a magaskultúra (Duna2) és a 3-17 évesig gyerektévé az magában hordozza a bukást.
A dolog csak akkor lehet hosszabb életű, ha mellé csinálnak új "felnőtt" műholdas csatikat pl. m3, vagy Duna 3.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.26. 15:09:06

@no-night: mi a szerencse?
bocs, de aszem kicsit benezted a naptarat. nem a napot, hanem az evszazadot... :)

GGG77 2011.01.26. 15:11:23

Nemzeti Ifjúságnevelő Televízió. Egy ilyen név jellemzi ezt a korszakot...

@Süveges Gergő:
Szerintem bőven sok, amit nálunk a közszolgálati adókra költenek, ha rajtam múlna 1 db közszolgálati csatorna működne.

mildi 2011.01.26. 15:16:28

a mazsola jó ötlet!
@Takony_fősámán: királylány tévé?
pajtás már volt...igaz, újság.
úgy ötleteljünk, hogy azt egy óvodás is ki tudja majd mondani! :)

Balint991 2011.01.26. 15:17:07

Hamár egyszer tulajdonképp gyerek adó lesz. Miért nem gyerekeket kérdezünk róla hogy mi legyen a neve. Legalább ezt ők döntsék el...

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2011.01.26. 15:17:51

Könnyen logózható vidám dolgokkal összekapcsolható dolog kellene, de ne legyen direkt.
Buborék TV, Lufi TV -stb

speculum 2011.01.26. 15:19:21

@Balint991: ha a mai gyerekek többsége dönthetne a mostani tévézési szokásai szerint, akkor vagy Bakugán Tv, vagy Matsumoto Leiji Tévé lenne kb. a neve. Sajnos.

vauvauvau 2011.01.26. 15:19:56

Forradalom TV, Orbán-Fülkeforradalom Távkép

cbc 2011.01.26. 15:24:00

Az M2 - amivel évek óta nem tud mit kezdeni az MTV, és sokáig Európának műholdra feladva drop-outos Beta SP kazettákról sugárzott vagy régi anyagokat, vagy teljesen érdektelen stúdióbeszélgetéseket - gyerekcsatornaként bizonyára nagyon sikeres lesz a nézők azon 1-1.5%-a körében, aki nézni fogja, de lehet túlzó a becslésem.

Észre kellene venni, hogy Magyarországon egy átlagos háztartásban 6-8 (!) magyar nyelvű gyerekcsatorna érhető el. Észre kellene venni, hogy a "tini" célcsoport már rég nem néz tv-t, mint ahogy azt is, hogy a 2000-es évek óta minden ilyen jellegű műsor befuccsolt.

És észre kellene azt is venni, hogy a Magyar Televíziónak nevezett, százszor kirabolt, tehetségtelen és hozzá nem értő, (pl. R. Kálmán) politikai kegyeltekkel teleültetett intézménye már szinte senkit nem érdekel, hitelességéről pedig jobb nem is beszélni. Mert az már nagyon rég nincs neki.

(Soha ne felejtsük el: ebben az intézményben lehetett például alelnök Szenes Andrea, programigazgató Kósáné rokona, vagy éppen elnök M. Károly, aki azelőtt az 1-es programon dolgozott az adáslebonyoltáson...)

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.26. 15:25:56

A kor szellemehez huen:
legyen ULHT-TV
(utald a liberalisokat, es huzz azonnal a templomba TV)

vauvauvau 2011.01.26. 15:34:07

Lehetne ATV is (archív műsorokat folyamatosan vetítő tévé) vagy MMCDMU Tv is (mindig más a műsor címe de a műsor ugyanaz).

a katona fehérben 2011.01.26. 15:39:22

Ja, irtózatos ötletem nekem is van: Csemetelevízió.

JANOS 2011.01.26. 15:46:14

SULIsTV !!!!!!!!!!!!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.01.26. 15:49:57

Húzzál Ki Inkább A Pajtásaiddal Rendes Népi Játékokat Játszani Tévé?

Kalimera 2011.01.26. 15:56:31

M2 = Süvegelő

Mindegy mi lesz a neve.

Ki nézi majd az oktató, nevelő, keresztény értékeket közvetítő, erőszakmentes meséket?

annamari23 2011.01.26. 15:57:47

Törpikék vagy TvMaci ;)

Tea Cher 2011.01.26. 15:58:09

m és M - ez nagyon aranyos!

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.01.26. 16:00:35

Inkvizió mivel úgyis egyházi csatorna lesz :)
a ci meg majd bevillan időnkét:)

Dog.of.Light 2011.01.26. 16:02:41

Szerintem tök jó ötlet a külön gyermekadó, és az is szuper, hogy nincs rá pénz. A TV árt a gyereknek, tehát ha ez a csatorna egész nap tök sötét és nem ad semmit, akkor a gyereknek többet mozognak az egészségükért és egymással játszanak, és legalább +1 csatornafrekvencia le van foglalva, amiből nem dől a síkparaszt csökött "realiti" a felnőttekre se.

javasolt nevek:

* Bóbita TV
* Kép Ernő

A zsebtévében viszont Hakapeszi Meki legyen a vendég, és ne csokit egyen hanem hamburgert. Így könnyeb lesz támogatót találni.

Sárfehér 2011.01.26. 16:04:28

Ovízió

Ovotv

Tévovi

Fiatévé

Fivízió

Tévéfia

Gyerenézd

parlamentarista 2011.01.26. 16:06:53

kezdjük ott, hogy hülyeség közpénzből finanszírozni egy műholdas meseadót.

inkább indítanának a (közép-)európai televíziók youtube csatornákat. az mtv feltolhatná az összes magyar magyar rajzfilmet, bábfilmet, mesejátékot, ifjúsági regényből készült tévéfilmet. és első körben tehetné ugyanezt a lengyel, és a volt csehszlovák társintézmény. illetve a németek és az osztrákok. szóval egész közép-európa. aztán persze engedéllyel mehetnének a szinkronos változatok. és ehhez csatlakozhatna a többi európai makro régió.

nem volna nagy kunszt, nem kerülne semmibe, vagy alig valamibe. ellenben az összes 20. századi magyarul beszélő gyerekfilm elérhető lenne a neten akkor is, ha ehhez a kezdeményezéshez nem csatlakozik senki.

nem értem, hogy mi értelme van bérelni egy székházat, felvenni szerkesztőket, és ugyanezt az anyagot részleteiben fellőni műholdra. mert felteszem, hogy a csatorna nem fog egész estés rajzfilmet, nagyjátékfilmet gyártani, sem pedig sorozatokat, tehát nem televíziós műhely lesz, hanem "rádiós".

tulajdonképpen ma az egész mtv egy bekamerázott rádió, kérdezzük meg bélát, hátha ért hozzá. és a politikához biztos ért, tehát ha béla mi emberünk, akkor hívjuk be típusú zéró körüli nézettségű adó. felteszem süveges gergő is így lett a magyar műholdas meseadó intendánsa. szóltak neki a büfében.

rimtom 2011.01.26. 16:06:54

Jópofák, nekem a Manó Adó tetszik a legjobban. A mesecsatorna ötlete is nagyon tetszik, remélem lesz belőle valami. Már csak azt sajnálom, hogy addigra a 18-59-es célcsoportba fogok tartozni.

De ráfér a vérpezsdítés a csatornára! Obersovszkyt, és azt a borzalmat a Szempontból visszaküldeném oda, ahonnan jöttek. Nika Györgyöt vissza Brüsszelbe, Mészáros Antóniát vissza az Estébe, az Estét visszatenném normális időpontba, normális műsoridővel. Aztán végre a valamiféle értékkel bíró filmeket, színházi adásokat talán nem 23 után kellene kezdeni a Duna TV-n, talán ezen is el kéne gondolkozni... Nem is értem miért csodálkozunk a ValóVilágon és társain, ha nincs értelmes és valódi alternatíva... Nem értek hozzá, de az MTV-ből sokkal több mindent ki lehetne hozni szerintem. És tök jó is lehetne, jobb mint bármelyik kereskedelmi tv.

Hajrá Süveges Gergő, bízom benned!

gergelyur 2011.01.26. 16:09:47

gyerek-m? Egyszerű, de nem szakítana nagyon a jelenlegi "m"-es vonallal...

Asszem 2011.01.26. 16:10:25

e-Mese (YouTube csatornával)

Asszem 2011.01.26. 16:14:48

GyereKettes vagy Gyere2

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.26. 16:16:40

amúgy közben rájöttem h az "Manó Adó" mégse a legszerencsésebb, hiszen sokan asszociálnának az Adó Manóra:) az meg ugye eléggé...

Még egy-két ötlet:

MeseDoboz
Mosoly TV
Herceg TV (mert ugye a közszolgálatit királyi tévének szokás hívni)

0_o · http://www.twitter.com/d_molnar 2011.01.26. 16:19:33

a gyerek ne tevet nezzen, hanem olvasson es lehetoleg ne apu iPadjen! :-D

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.26. 16:22:06

annyira, de annyira aranyos, ahogy a regnalo kormany meg akarja vedeni a gyermekeinket az arto szellemektol, realitisooktol, bulvarmocsoktol, agressziv rajzfilmektol... Bezzeg amikor a kiskeresetuek adojat felnyomja, aztan raadasnak a multikon at ujbol lehuzza (aruhazak, energia, kommunikacio), es aztan ha nem fizeti a szamlat, akkor meg azt a harom honap haladekot is megkurtitja, (mint ahogy le fogja roviditeni a kirugott munkanelkulinek jaro segelyt is), akkor nem baj, ha a gyerekek ehendoglenek ebben az orszagban.
vegul is kozben nezhetik a 40 evvel ezelott keszult hurraoptimista gyerekmusorokat, es legalabb szep csendben, hozonges nelkul pusztulnak ki.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.01.26. 16:25:40

Bukfenc TV
Vidám Tv
ElsőMeséim
Mesetanoda

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.01.26. 16:30:41

Kölyökidő
Rumcájsz Network:D
Pompom csatornája

kaktusztea 2011.01.26. 16:39:50

A Mazsola és a "m" (m2) és "M" (m1) is nagyon tetszik.

Dog.of.Light 2011.01.26. 16:41:37

@parlamentarista: igazad van hogy már régen lejárt a direkt sugárzású, lineéris TVk kora, és ezeket szervezgetni már kicsit hospice jellegű tevékenység. mi is már 2 éve csak a you tube-on nézzük a meséket a gyerekkel esténként ha egyáltalán (bár inkább könyvből nyomjuk). mert akkor nézem, amikor akaromn, és azt, amit akarok. a TV-ben meg ami éppen megy, az főként álalában xar is. viszont egy másik kereskedelmi (ráadásul külföldi) vállalkozásra és viszonylag kiforratlan technológiára ráalapozni a fél közszolgálati médiánkat hordozhat bizonyos kockázatokat. mi van, ha kipukkad a dotkom megint, vagy megeszi egy vírus, vagy letiltják, vagy fizetős lesz, vagy akármi. lehet hogy inkább weboldalt kéne csinálni, mint az egyszervolt.hu, csak komolyabban.

champion76 2011.01.26. 16:50:02

@Süveges Gergő: ime müsor terv
6.00-7.30 a suli elöt reggeli ifujsági magazin
7.30-10.00 rajzfilmsorzatokk elözö délutan ismétlesk 10.00 délelöti mozi 11.50 jo ebédhez jo klipek 13.00 pom pom13.10.magyar népmesék 13.20misi mokus 13.30 mirmur 13.40 frakk
13.50 árkadia 14.20 nilszhorgeszon 14.50 egyszer volt hol nem volt 15.20mumim 15.50 repeta szoraszto ifujsági magazin 17.20 klip kiwi élö telfonos kivánság müsor 18.20 esti mese 18.35 alf 19.00. birlak 19.30 hiado
20.00 film 21.50 zárora 22.50 flim

Árkászati Hadimérnökség 2011.01.26. 17:06:44

@a katona fehérben: Éppen a CsemeTéVé-n gondolkodtam.
OviTéVé/OviTV, fideszes felhanggal?
IfiTéVé/IfiTV, baloldalról?
Lurkó/Lurko (kicsit tótos, ékezet nélkül talán jobban néz ki a felirat)
KisTéVé/KisTV
DadaTéVé/DadaTV (művészies)
TéVéZz/TVZz (esetleg felkiáltójellel, utal a gyermekek televíziós kultúrára nevelésére és a fenőttekre gyakorolt hatásra - ti. bealvás - egyaránt)
Üdv!
Á. H.

parlamentarista 2011.01.26. 17:06:55

@Dog.of.Light:
van ilyen. úgy hívják: nemzeti audiovizuális archívum. milliárdokból készült el, és amúgy használhatatlan.

amúgy ha az mtv indítana egy youtube mese csatonát, akkor attól minden az ő tulajdonában maradna, szóval ezzel a magyar népmesék sorozat nem kerülne a google tulajdonába. most is fent van persze nagyon sok rész, de nem értem, hogy miért kell ezt ennyire amatőr módon csinálni.

szóval nem látom be, ha a legnagyobb amerikai stúdióknak megéri az archívum azon részét megosztani, mivel annak forgalmazásából már nem akarnak pénzt csinálni, akkor ez a magyar televízió számára miért ne lenne járható.

Parasite 2011.01.26. 17:07:19

vagy csak szimplán maradjon m2, mert ki nem szarja le?

Parasite 2011.01.26. 17:09:11

@champion76: és ebből melyik műsor kötné le a mai gyerekeket? úgy kb egyik sem? GYEREKcsatorna készül, nem csatorna OLYAN FELNŐTTEKNEK AKIK VOLTAK GYEREKEK IS.

norbi2k 2011.01.26. 17:10:58

miért? miért? miért? mi szükség van egy ilyen csatornára?

Parasite 2011.01.26. 17:12:55

@norbi2k: válaszolok süveges gergő helyett semmi, de az m2-t sem nézi senki sem, hátha majd így. így sem fogják. ott a cartoon network a disney, a boomerang, a nickelodeon, az animax és a gyengeelméjüeknek a minimax.

Parasite 2011.01.26. 17:14:07

a magyar televízió majd ha megtanul és felnő BBC szintűnek lenni, akkor nézni fogják. addig meg nem. tudom, ehhez pénz is kell, de sajnos nem csak az.

paginavlady 2011.01.26. 17:14:42

Javasolt név az m2-nek:
PAPRIKAJANCSIK TÉVÉJE GYERMEKEKNEK

A felnőtteknek az m1-en láthatók a Paprikajancsik.

Dog.of.Light 2011.01.26. 17:19:38

@Parasite: Ja és egy időben ott volt még a BeBe TV is, amire főként alternatív értelmiségiek chill-outoltak esténként, állítólag spangli mellé csúcs volt.

SDI 2011.01.26. 17:21:08

TeenTV - bár ez kissé angolos

TiNiTV - nálam favorit :)

Csimotadó - Kicsit nemzetiségi kikacsintással

(jut eszembe,benn kell lenni valami utalásnak hogy ez m2 a leánykori nevén?)

Dog.of.Light 2011.01.26. 17:21:32

@Árkászati Hadimérnökség: LOOOOOL, "OVi TV", OTT A PONT, MINDENT VISZ =)))))))))))))))))))))

2011.01.26. 17:23:16

Csak hazafiasan!

Tini-Turul

ÁTV-Árgyélus Tv

Kurucka Csatorna

János TVitéz

Szent Imre Adó

most több nem jut eszembe:)

Gyárfás 2011.01.26. 17:24:29

Én a manó adóra szavazok, és akkor meglenne a logó is ingyen. az apehnél még biztosan vannak elfekvő készletek

SDI 2011.01.26. 17:25:06

@champion76:
23.00: 16-tól erősen ajánlott
A címet mindenki értelmezze belátása és pedagógiai tapasztalata alapján.

Squazee 2011.01.26. 17:26:10

Nincs értelme gyerekadó csinálni az m2-ből ez hamvában holt ötlet. Mi lesz, ha jön az Olimpia? És HA megint ők közvetítik? Én imádom az MTV, MTV2 olimpiai közvetítéseit, de ha az M2-ből gyerekcsatorna lesz, akkor ezen is spórolnak majd?
Nehogy valami nézhető legyen már.

Dog.of.Light 2011.01.26. 17:28:54

@parlamentarista: jaja bizony. lehet hogy a tetszhalott nemzeti audiovizuálist kéne megválogatva feltolni vhová, akár egy saját szerverre. szerintem a digitalizálásért számlázhattak annyit anno -- ha igen, és ha használható felbontásban / formátumban van a cucc, akkor talán lehetne belőle válogatni és erre a készletre rátolni egy kereshető adatbázist meg vmi jópofa GUIt. reklámmal. ott ülnek az aranybányán és észre se veszik. állítom, hogy csiliárdokat lehetn keresni a reklámbevételekből -- a fizetőképes rétegek sztem már rég a neten nézik a barátok köztöt is, és a reklámokat ezekre a célcsoportokra érdemes szórni. jelzem, hogy amig a TV piacon olyan versen yvan mint egy piranha medencében, a neten továbbra sincs versenyképes gyermekportál.

SDI 2011.01.26. 17:33:24

Hoppá,erről jut eszembe:

Nem cím,hanem szlogen:
"18 alatt szülői engedély nélkül ajánlott"
vagy
"Fiatalabbak is elkezdhetik"
vagy
"Nekedvaló" (lol)
vagy
"Pólyától vakulásig" (LOL2)

parlamentarista 2011.01.26. 17:39:55

@Parasite:
ehhez új típusú gyerekműsorokat kellene gyártani. kérdés persze az: milyet.

tehát kellene egy csomó kulturális műhely, amiko aztán produkciós, és koprodukciós jelleggel non profit módon működnek. ezeket nyilván közpénzből alapítványi jelleggel fenntartani. az igazán progresszív itt az lenne, ha 1 újabb százalékot az adóból kifejezetten kulturális célokra fel lehetne ajánlani. tehát a kultúrát közpénzből kellene támogatni, de az állami támogatást majdnem ki kellene zárni ebből.

szóval azt kellene megnézni, hogy ki tud minimális (de nem zéró) költségvetésből is nézhető műsorokat gyártani. ezzel szemben most kinevezik süvegest, vagy akárkit, aki amúgy kb. annyira kompetens gyerekműsorok terén, mint bármelyik apuka, ez ügyben nem okosabb, mint egy ötödikes. és akkor várni, hogy akkor ebből milyen szuper mesecsatorna lesz.

nyilván leadják majd a régi meséket, de nem látom, hogy ez mitől lenne jobb, mintha az egész archívumot feltolnák a youtube-ra. nem értem miért kell ehhez székházat bérelni, és a konzerv archívumot apró részletekban műholdra fellőni.

ha az mtv egy olyan mini sorozatot gyártana, amit úgy egyébként több kontinensen a gyerekek néznének, szóval olyat, mint ami mondjuk régen volt a sesame street, akkor érteném, hogy miért kell műhold. de gondolom ilyennel süvegesék nem fognak előrukkolni, hanem jó eset is n+1. alkalommal megismétlik a süsüt.

zsebatya 2011.01.26. 17:44:14

Azért van abban valami riasztóen erős jelzésérték, hogy a bár inkább valószínűleg a polgári oldallal szimpatizáló, ám műsorvezetőként ezt soha ki nem mutató Süveges Gergőt vajon miért is teszik egy ilyen fura parkolópályára. Mindezt akkor, amikor egy szimpátiáit műsoraiban egy másik "tematikus csatornán" világosan kivillantó illető megkapja nemzeti főcsatorna irányítását. Meg aztán ez a gyerekcsatorna-ötlet önmagában is... Be kéne ismerni, hogy van egy fölösleges, alig kimutatható nézettségű közszolgálati csatornánk, aztán piacra vele, vagy egyszerű, pénzbe alig kerülő ismétlőműsorral megnyomatni, oszt jónapot. Süveges azért annál értékesebb valaki, hogy egy ilyen soha igazából meg nem valósuló ötletecskében szórja szét magát és bocs, égjen esetleg hamuvá.

cbc 2011.01.26. 17:47:58

Ja igen, Gulyás Pistát szegényt tényleg nem kellene képernyőre engedni, több kiskorú ismerősöm is sírva szaladt el, amikor ez bácsi megjelent az előzetesekben. Na mindegy, szegény MTV-nek már annyi, nagyon régen.

Úrimuri 2011.01.26. 17:49:09

Menj inkább játszani! -mint cím.. Lesz idő, mikor bűntetni fogják azokat, akik gyerekeket a TV elé ültetnek..bármi legyen is a műsor.

Parasite 2011.01.26. 17:50:28

@parlamentarista: ott a pont, erre írtam, hogy a magyar televíziónak fel kell tudni nőni BBC szintre és ehhez nem csak pénz kell. jóval több.

innovation 2011.01.26. 18:03:50

Tényleg nem értem miért és kinek a fejéből pattant ki ez a gyerek csatorna dolog.
Gergő a tehetségét másra is pazarolhatná.

Jut eszembe: nekem rettentően hiányzik egy igazi Közép-Európai TV. A mi a kibővített V4-ek TV-je lenne. Egymás kultúráját jobban megismerni, elfogadni a másikat. (Lengyel, cseh, szlovák, osztrák, magyar, román, horvát, szerb nyelven híradó, feliratot, esetleg szinkront váltani.) Színházi előadások, értelmesebb történelmi háttérműsorok (csak könyörgöm ne a leülök egy studioba egy öregemberrel aki ö-zik és darálja a hülyeséget).

Na, erre lenne igény. De egy gyerekcsatornára.... Hát nemtom...

A név pedig teljesen jó m2-nek. Vagy lehetne MTV2 is még. (Nagyon jól működik az RTL, az ORF, a RAI, a TVE, a TV5, stb, stb.) Ami jó, azt miért kell állandóan változtatni?

innovation 2011.01.26. 18:04:48

@Parasite: Mondjuk sok műsorkészítőnek, vezetőnek, politikusnak ki kellene mennie Angliába tanulmányhónapokra. De így...

kéne egy nick 2011.01.26. 18:18:59

Büdös kölyök, hol az anyád? tévé?

Gecicavízió?
Orbánbaszdmegtévé?
Holamagánnyugdíjpénztáraktól elrabolt 3000 milliárd Ft TV?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.01.26. 18:27:55

- Klambó TV
- PalántAdó
- Kölyök adó
- Pedo adó
- Tökmag TV
- Töki TV
- MiniManó
- Süvízió (bocs, Gergő:)
Ennyit sikerült elsőre kipréselnem magamból. Nem vagyok rá különösebben büszke, de az enyém, vállalom :).

A retro nevekkel az a baj, hogy a mai gyerekek nem ismerik őket. Lehet valami modernebbet kellene, mondjuk VUK3D TV, vagy Macskafogó2 adó, ilyenek :)). Meg a japán őrületek...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.01.26. 18:28:34

@cbc: Mi, Gulyás Pista előzetesben van? :))))))

innovation 2011.01.26. 18:33:11

@Repülő Majom: Ezekkel az a baj, hogy sok szülő degradálónak érzi a manó, tökmag, mini, pedo, kölyök, stb neveket. Ebbe én is beleütköztem anno előző munkám során. :S
Nálunk is előszeretettel ment vna a manó, a tökmag, a picúr, a srác, stb, de az előzetes felmérések során a tanárok és a szülők lehúzták. :S

Figyejjémmá 2011.01.26. 18:38:48

Javaslom több tematikus csatorna indítását is.
Az autós motoros: Gépjárműadó
A turisztikai: Irányadó
Vallási: Egyházi adó
mese: gyermek adó
Egészség/életmód: Súlyadó
Pénz/befektetés: Bankadó
Közlekedés: Forgalmi adó
Miniszterelnöki csatorna: Különadó esetleg Mérvadó

szabadenergia 2011.01.26. 18:49:50

A Mese 2 nagyon jó név, az m1 már úgyis Mese 1 jóideje.

Dervenkál Egon 2011.01.26. 18:50:28

A 8 éves fiam most szokik le a nickelodeonról, és mostanában inkább keres magának tartalmat a neten. Kit érdekel, milyen tévét épít az ifjúságnak Süveges? Miért nem értik meg, hogy nem 1979-et írunk (A gyermekek nemzetközi éve volt az UNICEF-nél, és minden gyerekműsor végére ki is tették akkoriban a logót)?

Amúgy évek óta nem láttam értelmes gyerekműsort magyar televízióban (egyikben sem). Valószínűleg, mert a készítőknek halvány lila fingjuk sincs, hogy mi érdekel egy 5-15 éves emberkét manapság.

jimo 2011.01.26. 18:56:14

@cbc: észre kell venni, hogy sok helyen egy gyermekcsatorna sincs. pl nálunk.

minnifield űrhajós 2011.01.26. 18:57:10

Helyetted Nevelem A Gyerekedet TV
Takarodjál Ki A Térre Focizni TV

egy maréknyi dollár 2011.01.26. 18:58:32

@Kult: Ezek majd az MTV1 átkeresztelésekor versenyezhetnek.Olvasom, hogy ott Rátkay Phyllippe(jól írtam?) lesz az intendáns, akinek "irányításával a nemzeti főadó újra Magyarország mértékadó és kiegyensúlyozott információs csatornájává" válik.Nyilván dukál neki egy - az eddiginél ütősebb - új név.
Az eredeti cikkhez:szerintem az MTVJunior az egyedül szalonképes.Ha a 0-18 éves korosztálynak szánják, akkor nem lehet TiniTV,de Mazsola v. Manócska sem.
Sok aranyos ötlet volt;Süveges Gergő kapkodhatja a fejét.

parlamentarista 2011.01.26. 18:59:57

@innovation:
elmagyarázom. süveges gergő kormány közeli tévés. a duna tévében katolikus félórát szerkesztett mielőtt a politikába csöppent. azt meg nagyjából tudja mindenki, hogy az ilyen el van köteleződve a politikában a fidesz-kdnp nevű formáció irányába.

igen ám, de ez a gergő gyerek felvilágosult is egyben, a politikai katolicizmus nyelvén ő liberális, tehát kormányközeli, de nem eléggé. ezért gondolom kiadták az ukázt, hogy süveges gergő legfeljebb csak időszakosan vezethet politikai műsort, mert nem elég megbízható elvtárs, viszont az sem volna helyes, ha őt a ranglétrán lefokoznák, tehát felfelé buktatták.

régen ez két dolgot jelentett. az egyik, hogy érdemei elismerése mellett nyugdíjazzák, és kap valamilyen érdemérmet a csillaggal (újabban kereszttel), vagy ha ez nem megy, mert túl fiatal, akkor csináljon gyerekműsort.

őszintén irigyellek, hogy ezt nem érted pontosan.

BudaBuda 2011.01.26. 19:00:13

Echo Mese Magyar (EMM)
Hír Rege Célpontban(HRC)
Nemzeti Gyermekorientációs Csatorna (NGYCS)

FrakkOne
KockásNetwörk

MZ/X !!!

Inimma 2011.01.26. 19:13:08

Cicavízió
Cimbora
Kincskereső
Kuckó
Fabula

parlamentarista 2011.01.26. 19:16:21

@innovation:
igen. szerintem is ez kellene. ha a közintézményi kereteket keressük, akkor regionális csatornák kellenének, amik aztán a makro régióban (ez közép-európa) egyesülne.

a médiatörvény európai vitája kapcsán nekem az jutott az eszembe, hogy egy közép-európai médiatanácsot kellene követelni azt, hogy legyen egy testület, ahová minden régió delegál egy tagot. és akkor legyen egy küldöttje a budapest régiónak, a balatonnak, észak, és dél dunántúlnak, az északi hegyvidéknek, a duna-tisza közének, a tiszántúlnak. és lehetnének regionális stúdiók, amik persze nem csak versengnek, hanem adott produkciók kapcsán együttműködnek.

a digitális átállással földfelszínen a makro régió (esetünkben közép európa) összes regionális csatornája fogható lenne, lehetnének regionális szinkron stúdiók, és kulturális értelemben ez felérne egy forradalommal. mivel ugye gyakorlatilag az összes háztartásban lenne 30-40 kulturális adó, amin a műsorok feliratozva, és/vagy magyar szinkronnal mennének.

és ez persze versenyt is jelentene, hiszen lehet, hogy elég sokan valamelyik bajor adó játékos vetélkedőjét néznék, és akkor nyilván ahhoz csatlakozhatnának magyar régiók, sőt a nézők szavazhatnának arról, hogy a régió melyik műsorfolyamba szálljon be, vagy melyik forgatókönyvet filmesítsék meg. például mátyás király elég sok régióban volt jelen, elég sok régió adna erre pénzt.

a szövetségi médiatanács meg felügyelhetné mindezt a legfelső szinten. illetve középszintem a szövetségi tartomány, illetve alacsony szintem a mikro régió. a kistérség. szóval ez a regionalizmus szerintem a kultúra szervezésének az alapja. illetve itt működhetne a közvetlen demokrácia is. az alapítványi jelleg.

itt annyi kellene, hogy az országgyűlésbe pártlistán lehessen bejutni, és a 176 egyéni kerület 176 kistérséget jelenthetne, és azokból tartományi parlamenteket kellene szervezni kifejezetten kulturális célzattal. tehát közjogilag sem volna nagyon bonyolult összerakni.

radix 2011.01.26. 19:26:40

"Szervilizmus2"

a konzervatívok úgyis szeretik a latin szavakat

norbi2k 2011.01.26. 19:33:37

óó azt se bánnám ha egész héten nem sugároznának csak hétvégén de akkor BBC szinvonalon... ami most megy az szánalom... nem gyerekcsatorna kell ide, hanem normális musorok. mindkét csatornán.. sőt, talán már négy csatornára basszuk el a közpénzt, nem? m1, m2, duna meg a dunanak valami változata, jáááj

innovation 2011.01.26. 19:35:15

@parlamentarista: Az első, hozzám írott kommentet értem, de elfogadni nem vagyok hajlandó. Ebből a pártkatonásdiból már elegem van. (Megjegyzem volt olyan MSZP-s tanárom, aki haál jófej volt és a tudása is a opon volt, nagyon jókat vitáztunk és értette a dolgát - a parlamentben is.) Gergő is végezheti jól a dolgát azért, mert szimpatizál egy-egy politikai oldallal. De ez nem lényeg. :)

A másodikkal pedig maximálisan egyetértek. Vajon lesz-e ebből valaha valami????

Skj Joe 2011.01.26. 19:40:57

Gyerek M

Különben minek is írjuk ide?
ja, hogy így nehezebb lesz valakit megbízni a névválasztással 100 millióért!

ertelmetlensegi 2011.01.26. 19:51:46

Kevés az infó!

Az m2 ment az Országgyűlés közvetítése. Ha továbbra is így lesz, akkor komolytalan az egész.
Amennyiben csak 18 év alattiaknak szól egésznap ez a csatorna (6:00-20:00), akkor legyen (MTV) Gyerek vagy m Gyerek.

zsoltix 2011.01.26. 19:52:04

Super rtl. Ja, de az masik ceg. Kulonben is, a nemeteknel mar van olyan gyerekcsatorna. Akkor Szuper M1. :)

holor 2011.01.26. 19:53:34

csak nehogy gyerek-adó legyen belőle, aztán fizethetjük, mint a katonatiszt :)

Torrente I. 2011.01.26. 20:03:45

Legyen TÉVÉCSKE
CSEPPTV
KISTV

kubatov_kommunista 2011.01.26. 20:16:41

cukrosbácsiTV
üljazölembeTV
:)
/kiírom - ez vicc/

Kandírozott mandarinzselészínű áramvonal (The Kandy-Kolored Tangerine-Flake Streamline Baby) helyett
Kandírozott narancszselészínű áramvonal (The Kandy-Kolored Orange-Flake Streamline Baby)
(ebbe minden bele lett sűrítve)

tundrazuzmo (törölt) 2011.01.26. 20:21:27

modoros: gyermekcsatorna
találó: Hű, Je, gyerek!
vicces: kis-m-ber
szlenges: gyerekcsati
fhranciás: kanal kölök
angolos: csildren csatorna
latinos: latinul nem tudok
menő: zsírTV
kormánypárti: Nemzeti Gyermekügyek Csatornája
szoci: pajtás TV
gyenge marketinges: gyerekszoba, gyerekjáték, gyerekcipő
kibergenerációs: XD TV, ROTFLTV

79_süni 2011.01.26. 20:23:04

Javaslatom:

MESE-TV

Remélem szép mesék lesznek rajta,
régi magyar mesék Vuk, Mézga Család, Frakk stb..
Meg persze, Disney, pixar, William Hanna és Joseph Barbera, DreamWorks...

Japán idióta mesék meg remélem nem lesznek mit sok mesecsatornán

belga6 2011.01.26. 21:04:56

Nem kell különösebben trükközni, legyen Mese TV, és még marad is az MTV rövidítés

kamarti 2011.01.26. 21:23:56

@Süveges Gergő: remélem, az intendáns úr csak (szerencsétlen) poénnak szánta a pénzgyűjtés ötletét - talán kérjen a 3000 milliárdból, mert lehet, hogy az egysávos adóból nem fussa már több a közszolgálati csatornáknak, vagy az iszapkárosultak megsegítésére befizetett, egyelőre visszatartott milliárdokból, esetleg abból, amit az alternatív színházaktól zároltak tavaly stb, stb stb - ezekből talán lehet majd a legkisebb ugrifüles ismétlését finanszírozni...
2011-ben
bakker

(aztán remélem, a másik intendáns is észbe kap, és kér névötleteket, mert különben rajta ragad a ma már népnyelvi philip1)

szabolcska67 2011.01.26. 21:24:40

Viktorkirály mesetára- ha nem nézed,Szijjártót hasitok a hátadból!oszt jónapot

kamarti 2011.01.26. 21:26:01

@holor: :) (bár inkább ne adjunk ötleteket...)

Fatal Error! System Halted! 2011.01.26. 21:35:22

Az a baj 10 évet késtek az átalakítással. Gondolom sem az Animax, sem a JetX, sem a Cartoon Network, sem pedig a Disney "színvonalát" nem akarja meglovagolni. Nem beszélve a pszichedelikus BebeTV-ről.

Marad a Minimax, ami (ha erre van igénye) kitűnő szórakozás 2-7-8 éves korig. Csakhogy az ottani kínálat magában foglalja az új CGI filmecskéktől kezdve, a hagyományos bábfilmeken át, a sima rajzfilmeket. Frakk, Kis Vakond, Kukori és Kotkoda, Kockásfülű Nyúl, Magyar népmesék, Bob és bobek stb. Ezekután felmerül a kérdés: új név ide vagy oda, ki fogja egyáltalán nézni az m2-t?

rmr 2011.01.26. 21:55:46

közfinanszírozott gyerekcsatorna? de jól megy az államnak

amúgy a Süveges jó arc, csak úgy néz ki mint egy óvodás

tadaam 2011.01.26. 21:56:00

MaciTV
TeTV
TiTV
MiTV
ZsebTV
MiniTV
MókaTV
PupuTV
BubuTV
BrumiTV

Talicska* 2011.01.26. 22:02:53

Jó is lenne párhuzamba állítani a BBC-t meg az MTV-t, de attól hol vagyunk...?
Ámde nem tudom, mennyien ismerik, a BBC gyerekcsatornáját, a CBeeBies-t www.cbeebies.com/
ahol aranyos mesék mennek. Pár ebből megy is a magyar gyerektévéken is, de messze nem a legjobbak.

Ha már mese tv-t szeretnének, onnan lehetne/kéne ötleteket lesni.
Vagy átvenni kompletten a cbeebies adását, csak úgy szinkron nélkül. Vagy felesbe betenni magyar mesékkel.

Jelzem, a BBC Entertainment csatorna adásán belül minden nap reggel 9-ig reklámmentes cbeebies mesék mentek egészen január közepéig, mikor is kikerült az összes analóg kábeles szolgáltatásból eme csatorna kis hazánkban, úgyhogy sajna mi már nem tudjuk fogni és nézni.
Nekem is :) meg a gyerekeknek is hiányzik. Sokkal szívesebben néztük.

amúgy egy pont a Csemetelevíziónak. LOL.

sanyix 2011.01.26. 22:05:42

Kölyökgettó
Viktorkirályfi tv
Qxwy tv
Hagydanyád tv
Apunemérránézzélengem tv
Kisköcsög tv

czejp (törölt) 2011.01.26. 23:12:32

Javaslom a Magyar Ovi TV nevet, röviden M0.

sofalwy 2011.01.26. 23:23:22

Nagy kérdés az MTV-n belüli át - nem - alakulásnál, hogy a műsorvezetőként elfogadhatóan funkcionáló Süvegesből miért kellett intendánst csinálni? Ez nem a tanult mestersége, az pedig, hogy látott már televíziót közelről, talán kevés ahhoz, hogy ezt a fontos feladatot kapásból jól ellássa. Nem véletlen, hogy hetek óta internetes ötletelésben merül ki a ténykedése - legalábbis a közélet oldaláról nézve. Ha már nem pályáztatták ezt a közhivatalt, hát legalább valaki hozzáértő megadhatta volna annak paramétereit, hogy mit várnak el a televíziótól. Talán ha valaki elgondolkodott volna ezen a terven, mely szerint egy teljes csatornát a gyerekeknek és a fiataloknak adnak, akkor felvetődött volna, hogy mondjuk este 10 és délután 2 között van-e értelme hétköznapokon, iskolaidőben ezt a tematikát szolgáltatni? Attól tartok, alig.
Sajnálatosan látszik, hogy az MTV nem akar/nem tud kiszabadulni a műfajhiányból. Elsősorban azon kellene elgondolkodnia bárki intendánsnak, hogy miért tartunk még mindig ott, hogy a 60-as, 70-es és 80-as évek műsorait nézik a legtöbben. Jellemző, hogy Süveges ötletelőjében is pl, Öveges professzort kérték rengetegen, csak hát szegény öregembert már nem tudjuk feltámasztani. Ha fel tudnánk, akkor jönne a következő gond: a mai fizikai ismereteket lehetne-e abban a hangnemben előadni? Félek, hogy nem. és ez csak egy eleme az ötletelésnek, ilyen gubancokat számtalant fel lehetne vetni, ha csak úgy, mindenféle alapvetés nélkül akarjuk kitölteni az adásidőt. Nem hiszek abban, hogy ezt így kellene. Az pedig még nagyobb gond, hogy az MTV nem rendelkezik elegendő szakmailag felkészült műsorkészítő munkatárssal. Műszakival még talán igen.

A szerkesztők zömében gyorstalpaló újságíróiskolákból özönlöttek a céghez, iskoláikban gyakorlatilag egy szót sem tanultak a mozgóképről. Kis túlzással be vannak oltva a látvány ellen. Ez látszik a képernyőkön és ezt igazolja az, hogy az MTV mai saját gyártású műsorai a magazinműsor nevű borzalom kategóriájába tartoznak. Ülnek, beszélnek, egy órában kb 15 féle dologról. Ennek semmi értelme. Jegyezzük meg, hogy már Süveges is abba a korosztályba sorolható, akik nem is láttak sajnos más műfajt, csak ezt a magazinborzalmat. Ebbe szocializálódott, ezért talán nem is hibáztatható, hogy esélytelenül ötletel. Nyilván szeretne megfelelni a felkérésnek, csak hát alapvetően más irányból kellene elindulni. Helyzetelemzésből: mit néznek ma a fiatalok, a gyerekek? Amit néznek, azzal lehet-e, hogyan lehet versenyezni egy kispénzű állami csatornának? Stb...

A mostani kurzus kollektív bűnösként kezeli a filmes szakmát, pedig ott sem mindenki bűnös, viszont a filmesek egy része még érti a vizuális nyelvet, képes lenne műsort, filmet készíteni másféle minőségben. Szomorú jele a blogolás annak, hogy az elpénztelenített filmes világ felé nem nyitott egyik televízió sem. Így hát - miközben azt kívánom Süveges Gergőnek, hogy hajrá, tudjon másmilyen televíziót kreálni - de nem hiszek benne, hogy az adott paraméterek mellett ez egy kicsit is megvalósulhat.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.26. 23:26:25

@tadaam: el tudom kepzelni, ahogy a mai 17 eves sracok elerzekenyulestol, es/vagy a koncentraciotol konnyes szemmel ulnek a brumitv elott... aztan atkapcsolnak a bubutv-re, majd megnezik a reklamblokkot a puputv-n, es felvagjak az ereiket, amikor indul a mokatv....

Analfa Béla 2011.01.26. 23:30:30

ifi TV
m3-17
cash-flow 2

AvgDvl 2011.01.26. 23:42:44

Állami-Pénzek-Ellenőrizhetetlen-Lenyúlására-Fenntartott-Mammutszervezet-2

tucano 2011.01.26. 23:47:39

ööö, templomos csatorna?

parlamentarista 2011.01.26. 23:58:37

@innovation:
a fidesz ugyanolyan pártállami módszerekkel dolgozik, mint az mszp. süveges gergő kinevezése mégis csak úgy történt, hogy leszólt valaki: na gyerekek az van, legyen gergő az elnök az egyesen, a kettesen meg csináljuk a mese izét, oda megy majd a philip. ja, nem, fordítva. figyeljél már, nehogy elbaszd. az egyesre kell a philip, a kettesre meg süveges. megértetted? na ismérteld. ha valami így indul, akkor eleve szkeptikus szoktam lenni.

---

szóval civilizált világban a legutolsó állást is pályáztatják, és nem véletlenül alakult ez így. nyilván az lenne a jó, ha lenne egy tucat pdf doksi, és most el lehetne olvasni, hogy ki milyen milyen csatornát akar, mert az is kérdés, hogy kell-e egyáltalán kifejezetten gyerekadó. szerintem egyébként kell, nekem a bajom leginkább az, hogy ez miért műholdas. szóval az archívumot egyszerűbb lenne feltolni a youtube-ra, mint részenként leadni műholdról.

de nem akarom ezt túlragozni, mondok egy másik szempontot. szerintem nagyon nem mindegy, hogy u13-as csatornát csinálsz, vagy u21-est. mert előbbin lehetetlenség, hogy lemenjen mondjuk a trainspotting, ami szerintem egy brit konzervatív (!) filmdráma, viszont egy kamaszoknak szánt közszolgálati csatornán simán le lehet vetíteni.

szerintem hosszasan lehetne érvelni, hogy itt és most egy kifejezetten a kamaszokat megcélzó adó hasznosabb lenne, mert mesecsatornából már amúgy is van egy fél tucat, viszont a tizenévesek láthatóan magukra vannak hagyva. ők nyilván nem tiltakoznak ez ellen, hogy velük nem törődnek a felnőttek, de az biztosan nem jó ha egy nemzedék tartósan magára marad.

és akkor lehetne érvelni, hogy a kínálatból mennyire hiányzik egy kifejezetten kamaszoknak szánt közszolgálati adó, ami nem a szentmise, de nem is cool tévé, ahol huszonévesek csinálnak műsort kisebbeknek, és a műsorvezetők azt hiszik, hogy mekkora királyok, mert találkoztak már a droggal, és láttak már puncit, közben meg a nézők ezerszer tapasztaltabbak. és ezen jól szórakozik mindenki.

szerintem meg fontos lenne egy kifejezetten a kamaszokat célzó közszolgálati csatorna, - ha két csatornával gazdálkodunk - akkor egy délutáni műsorsáv, szóval amikor a fiatal a suliból hazamegy, ledobja a táskát, és egy részük unatkozik. viszont szerintem ugyanilyen fontos, hogy mondjuk egy 8 éves ne ezt nézze, és a példánál maradva a trainspotting a manó adón késői időpontban sem jó vetíteni, mert akkor az lesz, hogy a drog már az ötéveseket is felizgatja, és az meg nyilván nem helyes. tehát itt márkák vannak, és a gyerekek ahhoz a felnőttekhez hasonlóan ragaszkodnak. tehát ha a drogosokról szóló film a manó adón megy, akkor felkelti az érdeklődését, ha meg egy másik csatornán, akkor meg nem fogja megnézni.

most persze ezzel is lehet vitázni, de szerintem teljesen ostoba süvegesnek az a közelítése, hogy 0-24 év közé kell műsort csinálni, mert szerintem a kamaszkor kezdetén van egy nagyon éles választóvonal, és a tizenévesek pont ebben a gyerek-felnőtt felosztásban vesznek el. szóval én a fontosabbnak tartanám azt, hogy legyen egy olyan közszolgálati műsorsáv, ami cool tévével, és zene tévével konkurál, de nem kifejezetten mesecsatorna. de ilyet például philip nem tudna hitelesen megcsinálni, nem csak azért, mert nem ért ehhez, hanem azért, mert ő végtelen módon lenézi ezt a korosztályt, legalábbis is nekem úgy tűnt.

süvegessel meg ott nem értek egyet, hogy ő ezt a mesecsatornára akarja betenni, szerintem kifejezetten rossz lenne, ha a manó tévén az alkalmi szexről és a party drogokról lenne szó. illetve gondolom ő a politikai katolicizmus jegyében ezekről egy szót sem akarna ejteni a közszolgálati tévében.

szóval mondjuk a délutáni műsorsávban egyszerre kellene mennie mondjuk valamelyik forman filmnek, és ezzel egyidőben valamelyik csehszlovák bábfilmnek, miközben persze kellenek olyan intézményes keretek, amiből kinő az új hullám, de őszintén szólva nem látom, hogy a kulturális kormányzat itt a legjobb szakembereket válogatta volna ki, vagy hogy egyáltalán próbált volna koncepciók között válogatni.

és én meg ezt tartom a demokrácia lényegének, függetlenül attól, hogy most mit mond az európai bizottság, vagy akármilyen sóhivatal, mert őszintén szólva azok véleményét kulturális kérdésekben pont leszarom, nem vagyok se fideszes, se emeszpés drukkerdemokrata, csak azt akartam ebből kihozni, hogy mindez hosszas, és előzetes átgondolást, és főleg pályáztatást kíván. tudnék mondani még pár szempontot, ami szerintem fontos, de egyáltalán nem vesznek figyelembe, de nekem az jön ki, hogy egy 0-24 éves korra fókuszáló csatorna koncepciója kifejezetten ostoba, mert vagy 0-99 éves korig kellene tévét csinálni, vagy a kamaszkornál kell meghúzni a határt, és kell egy kifejezett mesecsatorna, és egy felnőtt tévé kamaszoknak szóló délutáni műsorsávval.

persze ezen túl az m2 televízió jellegét is megkérdőjelezem, mert szerintem az most egy rádióadó, csak épp be van kamerázva a stúdió, szóval van kép, de vizuális kultúra teljes hiánya jellemzi. ami elsősorban esztétika hiánya, és nem pénzhiány. a műsorok másik fele meg archívum, aminek az interneten a helye. tehát nem tévé, mert nincs műhely.

süveges gergőnek a stúdió az, ahová beülünk dumálni. civilizált világban ez a büfé. nem a stúdió, hanem a büfé. a stúdió az olyan, hogy a nyersanyagból előáll a készáru, aki ott dumálni szeret az nem ért hozzá. aki elvállal, hogy igazgat egy csatornát, és utána akarja kitalálni az egészet, az nem ért hozzá, vagy a politika tolta oda. na, befejezem, mert talán ebből is világos, hogy mi ezzel az egésszel a probléma.

iovianus 2011.01.27. 00:03:07

@tundrazuzmo: lol

Manó TV!
vagy simán Mese TV.

De el kellene dönteni, hogy melyik korosztálynak lesz.

tadaam 2011.01.27. 00:16:34

@VUVUZELLANÉNI: tülkölj inkább, az kevésbé zavaró

parlamentarista 2011.01.27. 00:31:45

@sofalwy:
süvegesrádiós. szóval ő beszélgetős műsorokat készített, amik valójában rádiós műsorok.

lefogadom, hogy az alapkoncepció az, hogy kimennek a szabadba, és csinálnak valamilyen esztrád műsort. szóval ez az amatőr rádiós gondolkodás. ami nem rossz, csak először is minek hozzá operatőr. elég egy műsorvezető, amelyik megkérdi a kisgyerekeket: "na, fincsi a fagyi", mire ő azt feleli: "aha", jó hogy fincsi, előtte ingyen a kezébe nyomták, és persze megkérdezték, hogy na kinek kell ingyen fagyi, és aki legjobban nyújtózkodott, hogy neki, az kap egyet, és jutalomból csinálnak vele egy interjút. szóval ugyanaz az esztrád műsor lesz ez, mint fásy mulató, csak épp nem fog énekelni postás józsi, és bunyós pityu, és ettől lesz népnemzeti, meg családbarát.

sofalwy 2011.01.27. 00:58:14

@parlamentarista: A rádiónak is csak egy műfaját gyakorolta, ott is csak dumálós műsort csinált. Sajnos a rádiók is elfelejtették azt, hogy abban a ládában is lehetne más műfajokat is előadni. Ott is a bűnösnek mondott politikai korszakban született rádiójátékok, színházi közvetítések, mesemondások jelentik ma a fogyasztható műsort. Ha még adnak le belőlük néhányat. Az utóbbi években ott is csak a pofázásfolyamok - tele politikával - meg az olyan ostobaságok, mint a Petőfi ismeretterjesztő szórakoztató profilját felváltó, csak egy kis rétegnek szóló zenei rádió adás kísérletei folytak, ami egyébként baklövés lett, akárhogy is nézzük. Főleg, ha a közszolgálatot keressük.

sofalwy 2011.01.27. 01:14:19

@parlamentarista: Kiegészítendő azzal bonyolítanám az általad megkezdett elemzést, hogy szerintem is a kamaszkorúakra kellene fókuszálni, de azok között is a szegényebb családok gyerekeire, azokra, akiknek a szülei nem tudnak PC-t, note bookot venni a gyereknek. Amelyiknek jut önálló gép, az már elveszett a televíziózás számára, annak "tartalmat" kellene felkínálni az Interneten keresztül. Szóval nagyon meg kellene gondolnia Süvegesnek azt, hogy mit és hol kellene elkezdeni. Jobb helyeken ilyen feladatra nívósabb okosember hátteret szoktak verbuválni. Az MTV-ben ma nincs egy mérvadó értelmiségi. Sem tudós, sem rendező, sem író, de még operatőr sem. Létezik ez a meghatározhatatlan hozzáértésű újságíró had, csak éppen távol mindattól, amit a tévének szolgáltatnia kellene.

puncipöcögtető 2011.01.27. 03:25:37

Narancska, Fideszke TV, Kicsi Rohadt Narancska

csíkoska 2011.01.27. 07:43:52

Mit szólnátok a Süsü Tv-hez?

innovation 2011.01.27. 07:56:25

@sofalwy: Az mr2 igen is betaált. Talán éppen ez az egyetlen olyan adó, amely - az általad megfogalmazottakkal ellentétben - tényleg valamilyen más és végre egy szélesebb fiatalos réteget szolgál ki. Ezt én nem nevezném egy vékony rétegnek. És végre nem pofáznak. Ez a csatorna hasonlít leginkább a BBC adóira. S ahogyan a rádió hírdeti a zene is közszolgálat.

Részemről unom már, hogy minden rárdióban ugyanazok az unalomig ismételt szemét megy: Class, Neo, Juventus, StarFm, és még sorolhatnám. Nem kell szövegelni és megmondani a tutit. Olvasok, meghallgatom a híreket és majd én leszűröm a világból azt, ami engem érdekel. Ergo remélem, nagyon remélem, hogy legalább az mr2-t hagyják meg nekem így, ebben a formában!

Karchy 2011.01.27. 07:56:51

Mesék:Magyar népmesék, mesék Mátyás Királyról, Pityke őrmester, idesüss, zsebtévé, Cirbolya & Borbolya, Lolka és Bolka, Kockás Fülű nyúl, Vitéz László, Kukori és Kotkoda, Frakk, Háry János, Mekk Mester, Dr. Bubó, Tóbiás, Mézga Géza, Rumcájsz, Pampalini, A nagy ho-ho-ho horgász, Mikrobi, Bob és Bobek, Vízipók, Süsü, Pompom + nem ártana feléleszteni a magyar mondákat mese alakban, mint pl. a Mesék Mátyás királyról. Annyi nagy királyunk volt legalább büszkén nőnének fel gyermekeink.

innovation 2011.01.27. 08:00:41

@parlamentarista: Na, ez egy szépen levezetett gondolatmenet volt! :)

Az első résszel nem áll szánékomban vitatkozni, mert marhára nem érdekel. (Akit kineveznek adott esetben is tudná jól csinálni a munkáját, és aki pályázott, az is tudná nagyon rosszul végezni.)

Amit pedig fentebb írtál én is kifejtettem Gergő blogján, hogy mely csoporthoz szólna, mi lenne a koncepció, stb. Már csak ha a névadást nézzük. Ettől még szkeptikus vagyok a csatornát illetően. Bár nagyon szívesen belefolynék egy ilyenbe, mert iszonyatosan érdekel. :) Úgy is munkanélküli lettem, így lenne időm, s nem utolsó sorban tapasztalatnak sem lenne rossz, látni, hogy mit találtak, amelytől elállt a lélegzetük, milyne vonal mellett indultak el, hogyan képzelik az interaktivitást, kik lennének a műsorvezetők, milyen lenne a design, miből finanszíroznák, stb, stb, stb.

Karchy 2011.01.27. 08:01:14

Mindegy, csak ne lőjjenek benne, mert a mostani mesék egy kalap sz@rt sem érnek. - szerintem

innovation 2011.01.27. 08:03:12

@Karchy: Csak egy kérdés: Ezek a mesék lekötik a XXI. század gyerekit? Spec. én a hülye nyulat, a csodalámpát, az Égből pottyant marhaságot, a Varjúdombi meséket ki nem állhattam és még sorolhatnám. A többi pedig már DVD-n is megvásárolható, Uram bocsá' letölthető. Nos?

Utolsó mondatoddal egyetértek. A magyar történelem bővelkedik hősökkel, antihősökkel, amelyekről adja magát, hogy film készüljön. Mint annak idején, de nyilván egy BBC, amerikai produkcióra hajazva.

innovation 2011.01.27. 08:07:23

@Karchy: "Boci, boci, tarka, se füle, se farka..."

"Katalinka szállj el, jönnek a törökök,
sós kútba tesznek, onnan is kivesznek,
kerék alá tesznek, onnan is kivesznek.
Ihajj, jönnek a törökök mindjárt agyon lőnek…"

"Süss fel Nap, fényes Nap, a kertek alatt a ludaim megfagynak."

"Volt egy török Mehemed
Sose látott tehenet
Nem is tudta Mehemed
Milyenek a tehenek
Egyszer aztán Mehemed
Lát egy csomó tehenet
Csodálkozik Mehemed
Ilyenek a tehenek?
Meg is számol Mehemed
Háromféle tehenet
Fehéret-feketét-tarkát
Meg ne fogd a tehén farkát!
Nem tudta ezt Mehemed
Felrúgták a tehenek"

És akkor még: Hófehérke, Magyar népmesék, Csipkerózsika, stb. Az erőszak hozzátartozik az emberi mivolthoz - sajnos!

Fikamatyi 2011.01.27. 08:16:40

Mindegy hogyan hivjak, csak a nevcserere ne koltsenek az adombol.

Fikamatyi 2011.01.27. 08:18:07

Mindegy hogyan hivjak, csak a nevcserere ne koltsenek az adombol.

speculum 2011.01.27. 08:38:17

Névtől függetlenül nagyon fontos lesz, hogy a web2-re nagyban támaszkodjon az "új" csatorna. Sms, komment, szkájp stb. meg kell, hogy jelenjen, be kell, hogy épüljön a struktúrába akkor akár még sikeres is lehet. És mégvalami: ha emeltdíjas tel.számok is lesznek nem elfelejteni, hogy határon túlról a magyarországi ilyen számok nem elérhetők.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.01.27. 08:42:32

@kamarti: lehet, hogy nem tudok jól netül, de szerintem a ":)" jel azt jelenti, hogy nem komoly, amit írtam, csak olyan tréfás kiszólás. Magyarázzam?

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.01.27. 08:48:18

@parlamentarista: jujj, de sok előítélet, jujj, de sok tévedés... semmi gond: érdemes a blogot folyamatosan figyelni, hamarosan kiteszem a kész terveket.

parlamentarista 2011.01.27. 08:53:09

@Süveges Gergő:
bocs, de pont nem olvasom a blogodat.

parlamentarista 2011.01.27. 09:24:10

@innovation:
ezt nyilván nem tudjuk. és igazából fölösleges tippelni, szerintem az m2 saját gyártású műsorai külső helyszínen forgatott esztrád műsorok lesznek, és stúdióbeszélgetések. erre süveges azt mondja: "jujj mekkora tévedés". mit lehet erre mondani: kíváncsian várom a meglepetést.

parlamentarista 2011.01.27. 09:30:44

@sofalwy:
nem tudok erre jobbat felelni, mint azt, hogy a magyar televízióban szerintem rádiósok dolgoznak. de ha süveges abból a pénzből, amit a politikától összegründol szervez egy alkotó műhelyt, vagy műhelyeket, akkor nyilván tapsolni fogok. szkeptikus vagyok persze, de látva a intézményi kereteket, a kinevezési gyakorlatot és eddigi produkciókat talán ez érthető. majd meglátjuk.

egzotik 2011.01.27. 09:36:49

mint 3 gyermekes családapa, azt mondom jó ötlet a gyermekcsatorna, mert a mostani hasonló adások nagyon nem a gyerekeknek való! Megpróbálunk persze minél kevesebbet tv-t nézni, de néha igénylik a gyerekek.a minimax még a leg elfogadhatóbb, de nagyon hiányoznak a magyar alkotások, a régebbiek amiken mi is felnőttük, ehelyett mennek a külföldi gagyik.szerintem fontos hogy a gyerekek ne csak az amcsi és japán képi ábrázolással találkozzanak, hanem a szerethető hazai, magyar vagy akár a kelet-európai képi világgal és alkotásokkal nőjenek fel, főleg hogy ezek mind általában nevelő szándékúak. mehetne pl: kisvakond, kockásfülű nyúl, bábfilmek(süsü,futrinka utca, hakapeszimaki)magyar népmesék, vuk, frakk, ho-hó a nagyhorgász, vizipók-csodapók, stb.
sztem jó lenne, még én is nézném a gyerekekkel néha...

Byrd Mark 2011.01.27. 10:01:46

fikafalóTV

egyébként a nagy M kis m a legjobb.
meg az orbánbaszódjmegTV

/Spam 2011.01.27. 10:33:46

Süveges bemutatkozó bejegyzése a témával kapcsolatban:

www.suvegesgergo.hu/?p=2251

Remélem nem tőletek fognak névválasztási tanácsot kérni, mert abból valószínűleg nagy baromság lesz (tudom prejudikálok, de sajnos okkal).

zsebatya 2011.01.27. 10:34:30

@Süveges Gergő: Gergő úr, elolvastam, kösz, de azt azért ugye nem kell elhinnünk, hogy Te elismert és kulturált moderálásra valóban képes politikai újságíróként a lelked mélyén egy - hm - várhatóan szerény nézettségű és anyagilag is alighanem szakadtcipős gyerekcsatorna intendánsaként képzelted el a jövődet?

fg56 2011.01.27. 10:39:12

Nem kell a TV a névbe, hisz mindenki tudja, hogy tévé adást néz. Elég lenne TV szöveg nélkül:

Ifi
teen
suli
family
ksitter

Ha meg mindenképpen hagyományost akarnak, legyen

GYTV, vagy ITV

sofalwy 2011.01.27. 10:42:26

@innovation: Nem hiszem, hogy egy kicsi országban jut közpénzből egy rádiófrekvencia egy korosztály egy részét kiszolgáló réteg-zeneműsorra. Ha jobban meggondoljuk még a kőgazdag németeknél sincs ilyen. Azzal egyet tudok érteni, hogy bizonyos célt pozitívan fogalmaztak meg (mármint a hazai zenészek közönség elé kerülését), de közben kizártak egy rakás közszolgálati műfajt ugyanezen adóról. Ezek a műfajok aztán teljesen el is tűntek a rádióból. A közpénzen működő rádiók, tv-k alapvető feladata pedig éppen az lenne, hogy a kevéssé nézett/hallgatott műfajok, melyek egyébként nélkülözhetetlenek egy ország kulturális kínálatából, helyet kapjanak, kínálatban legyenek.

Mrcell 2011.01.27. 11:02:42

Szerintem csak egyszerűen vagy meg kéne szüntetni minden köz Tv adást mert nézhetetlen. Vagy akkor Királyi1 és Király2-re kell keresztelni mert kb csak az megy le amit az állam megenged.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.27. 11:10:02

@Süveges Gergő: az ido majd megmondja, hogy hol van a sok eloitelet es tevedes. kar, hogy a valaszert megest egy rahedli kincstari zseton megy a sullyesztobe.
Mondjuk abbol a szempontbol igazatok van, valahogy ki koll perkalni a let a hu partkatonaknak, es azt megse lehet _meg_ megtenni, hogy az ellenszolgaltatas latszatat is elhagyjatok...

sofalwy 2011.01.27. 11:10:22

@Mrcell: Mint fentebb is írtam, a köztévék funkciója arról szól, hogy bizonyos tartalmak akkor is rendelkezésre álljanak, ha azokat kevesen igénylik. Napjainkban az iskolákból 6-8 évfolyam után kikerülők, de még az érettségizettek is hamar kikerülnek a rendszerezett tudásszerzés áramlásából. A köztévének ezt a hiányt meg kell próbálnia pótolni - pl ez is egy köztévé feladat.

A politikának meg vissza kellene húzódni a köztévék műsoridejének 10%-a alá. Jobb országokban ez így is működik, az ottani politikusoknak nem kell minden percben szerepelni a kevéske mondanivalójukkal. Alig van információ a naponta több csatornán tülekedő politikai adásokban. A kevesebb is bőven elég lenne, a politikus hölgyeknek és uraknak több idő maradna törődni közvetlen választókerületükkel, a hozzájuk forduló emberekkel - ha még van ilyen.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.01.27. 11:15:35

egyebirant meg osztom azok velemenyet, hogy aki egy kalap ala akarja venni az ovis kisdedet egy tinivel, vagy egy kamasszal, annak halovany sejtese sincs a gyermeklelektanrol. olyan "diszkot" nem lehet csinalni, hogy reggel jatszohaz maszokaval, delben Hanah Montanara pisilunk, delutan bulizunk, este meg mindenki bebaszva csocsoreszi az ep aktualis szomszed csecst egy rakat BVK-bol meritett batorsaggal...

Figyel Castro 2011.01.27. 11:48:11

@rimtom: és Krizsó Szilviát is az Estébe vissza!

R. Daneel Olivaw 2011.01.27. 11:59:55

Nem eszik ilyen forrón. Kiírnak majd egy pályázatot, a feltételeknek persze csak valamelyik politikus feleségének a cége felel meg egyedül, a cég - egy személy, természetesen - nagyon komoly munkával elkészít egy két soros tanulmányt, melyhez a filozófiatudományi intézet hozzátesz legalább másik három sort, kifejtve Heidegger és az új csatorna tervezett nevének mély összefüggéseit, mindezt összesen potom 300 millióért, végül a csatornát mégis hihetetlen találékonyságról téve tanúbizonyságot a roppant újszerű, modern hangzású, fülbe mászó "m2" névre keresztelik, és mindez alig kerül teljes egészében 500 millióba nekünk... persze lehet, hogy a pályázatot még egyszer-kétszer újra kiírják, de ez sem emeli majd 5-7-szeresnél magasabbra a költségeket... mert ez Magyarország... :/

parlamentarista 2011.01.27. 12:11:18

@egzotik:
oké, de ez annyi, hogy az egész archívumot feltolják a youtube-ra, és minden település felszerel a póznára egy webkamerát, ami az ott folyó happeninget tolja a ustream-en. a politikusok meg képesek kinyilatkoztatni a facebook-on.

ehhez nem kell székházat bérelni, stúdiót fenntartani, szerkesztőséget, adminisztrációt, ehhez nem kell műhold, hanem ezt nagyjából 0 forintból meg lehet oldani. illetve a helyi műsort kis teljesítményű adókkal sugározni. és akkor a környéken mindenki láthatja a falunapot úgy is, hogy kidug egy drótot az ablakon.

kérdés, hogy akkor mi lenne a magyar televízió nevű formációval.

egzotik 2011.01.27. 12:40:50

@parlamentarista: nézd, ennyi erővel minden tv-t meg lehenne szüntetni, és mindent fel lehetne tenni yt-ra, és kész! A Petőfi rádió átalakításánál is sokan háborogtak, és véleményem szerint a legjobb rádió lett Mo-on, és sokat tudott tenni a magyar zenekarok ismerté válásáért. Valami hasonlót tudok elképzelni a magyar rajzolók, művészek, meseipar vagy mittudomén hogy nevezzük őket, mindenesetre lehetőséget adhat a rejtett tehetségeknek.

champion76 2011.01.27. 12:51:34

szombat 6.00 alf hétkköznapi részek ism 8.40 maci laci 9.05 foxi maxi 9.30 jesztons család
10.00 aláti élet amerikai ismeretejesztö sor
10.55-13.30 wikend jam ifujsági magazin benne
11.30-12.20 suliszerelem francia sor 13.30 flim
15.05 tengerparti kalandok francia sor
16.00 szeremek szant trpéban francia sor
17.00 klip kivi 18.00 tini talkshow 19.00 esti mese 19.30 hirado 20.00 a buli elöt pop show
21.00 flim 22.45 film
vasárnap
6.00 birlak hétköznapi részek ism
8.35 mesék napkeletröl és napnyugatrol am sor
9.05.tikos völgy angol sor 9.30 podmedál ifujsági kulturáli élö magazin 11.00 gyerekhittan 11.45 könvek könyve amerikai rajzfilmsor 12.15 film 13.55 gyermek sportvetéledö 14.50 best of repeta 17.00 tini talkshow ism 18.00 párizsi jobarátok 19.00 esti mese 19.30 hirado 20.00 film 21.40 flim
23.25-6.00 klipek

parlamentarista 2011.01.27. 13:11:11

@egzotik:
az archív televíziókat persze, mind meg kellene szüntetni. mert az a youtube-ra való. a bekamerázott stúdió, vagy külső helyszín pedig az ustream-re.

a televíziózás arról szól, hogy alkotó műhelyek vannak. és azok élén nem politikai ejtőernyősök ülnek, hanem művészeti vezetők.

innovation 2011.01.27. 15:31:45

@sofalwy: Én nem hiszem, hogy ez egy korosztály részének a rádiója lenne.
A sok beszélgetős, sevégesehossza műsorok hazája pedig legyen az mr1. Ott dumálhatnak napestig. Az angolknál meg van. Szerintem megfér egymás mellett.

Talán vissza a hajóvontákat? Az unalmas műsorokat? Hát én nem kérem.

rmr 2011.01.27. 18:50:55

@Süveges Gergő:

a grízes tészta fúj, azt viszont imádom, amikor ezzel a mosolygós gyerekfejjel valami rossz arcú politikust túráztatsz

SDI 2011.01.27. 18:53:51

@champion76: Semmi különös,csak továbbgondoltam a műsorszerkezet ajánlatodat,konkrétan felvilágosító műsorokra gondoltam.
A megjegyzés utána pedig a mai fiatalok ilyetén ismeretanyagára vonatkozott. :)
(mármint,hogy volna e értelme....)

Ubul 2011.01.27. 20:42:47

hamár mese lehetne holokauszt TV

kamarti 2011.01.28. 15:24:31

@Süveges Gergő: lehet, hogy én meg kezdem elveszteni a humorérzékem?
magyarázzam?

Corry 2011.01.28. 23:42:38

@kamarti: A Philip1 tetszett...

Jenyei 2011.02.01. 19:43:58

Eszembe jutott egy név, kicsit játékos, utal a nézésre, a sok nézőre, a természethez köthető, számomra kedves jelentésű:

Tengerszem TV.

B. Peti 2011.02.19. 10:42:51

A Gyerek-m még nekem is tetszik. Pedig a köztévéről máshol már leírtam a véleményem.

Új hír!
Új név jön, Süveges Gergő megy. Mármint vissza a Ma reggelbe. Kíváncsi vagyok ki lesz az új intendáns.

Creep 2011.02.22. 23:35:11

Szerintem legyen:
Infantry
süti beállítások módosítása