Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A TV2-t hidegen hagyják a terroristák

Bulvárország

2011. január 25. 14:30 barb 119 komment

Megszoktuk már, hogy a kereskedelmi tévékben előbb vannak a leszúrta, feldarabolta, halálra gázolta és felgyújtotta szavakkal kezdődő bulvárhírek, minthogy mi fontos történt aznap a nagyvilágban, de arra azért nem sokan fogadtak volna, hogy a hétfői nap legfontosabb híre, a 35 halálos áldozatot követelő moszkvai robbantás csak a 30. percbe fér bele a 35 perces Tényekbe.

Az utóbbi évek egyik legkomolyabb terrortámadásáról szóló hírt képes volt megelőzni a fél hetes hírműsorban a jeges vízbe fulladt nő, a löszfalomlás, az engedély nélkül tartott kígyók lefoglalása, és még az időjárás is. A hírszerkesztőt sajnos az sem menti, hogy a felkonfban azért bemondták a tragédiát.

(A találatért kösz haszinak.)

Címkék: tv tv2 beszól tények

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CJKrisz 2011.01.25. 15:59:31

A TV2 főleg a reggeli 6:30-as hírekkel megy az agyamra azzal, hogy egy riport után felhívnak xy nagyokost, szóvivőt, aki tk. tökugyanazt elmondja, amit az 1 perccel korábbi riportból már megtudtunk. Semmivel nem mond többet. Ezért aztán marha nagy értelme van telefonálni. Mondjuk telik vele az adásidő. De a legjobb, amikor egy nem túl sokat nyilatkozó valakit sikerül elcsípni, az meg csak motyog, makog, két értelmes szót nem tud kinyögni, vagy épp elmeséli a nagyanyja életét is, mire a témát is érintő eszmefuttatásokba kezd. :) Dudás Ádám pedig szinte mindenkinek a szavába vág. Le is baxnám a telefont az első ilyen közbeugatásra.

fran7 2011.01.25. 16:00:16

@kamarti: Azt hiszem ott a szeptemberi tüntetéseknél lett valami nagyon elrontva. Olyannyira el kellett hallgatni, nem lehetett beszélni arról, hogy mi történt valójában. Onnantól kezdve, mikor a százezres Fidesz tüntetés nem hír, elég nehéz néhány ezres amúgy fontos tiltakozást bemutatni. Függetlenül attól, hogy én melyik oldalnak adok igazat. A mérték romlott el véglegesen. Ezért meg se próbálkoznak vele.

Browning 2011.01.25. 16:01:03

Komolyan, ez már tényleg színvonalon aluli, amit a két okádék szennytévé művel. És ezeket siratjátok úgy, amikor felnyomják a nézők az okádék műsoraikat? Nem is értem, miért nem vették még el ettől a két mosléktévétől a frekvenciát. Más, normális országokban ezek már nem működhetnének, itt meg teljesen lebutított, agyhalott szellemi nyomorékoknak sugároznak műsorokat. A közszolgálatiság legalapvetőbb kritériumainak sem képesek megfelelni. Teljesen bulvár szintű híradóik vannak. A következő lépés már az lesz, hogy valami nyomorék Barátok közt szereplő faszságait is hírként fogják beolvasni a hírműsoraikban. A hír TV, az ATV, a Sky News, a CNN és minden normális csatorna vezető híre a tegnapi, moszkvai robbantásos merénylet volt.

nick066 2011.01.25. 16:07:35

már az is eredmény, hogy egyáltalán belekerülhetett a max. 20%-os bűnügyi hir időkeretébe, még egy kis fülkeforradalmi hév a Kedves Vezető részéről és lesz az 0% is nemsokára.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.01.25. 16:12:09

azért az sem semmi, hogy a híradó előtt, meg a híradó közben is folyamatosan mondják hogy x perc múlva (vagy hamarosan) milyen hír fog következni. az általuk fontosnak tartott hír beharangozóját akár 4-5-ször is elmondják. az ilyenekkel elmegy a híradó kb 2/3-a. és amikor az ominózus hír sorra kerül, elmondják mégegyszer ugyanazt, amit folyamatosan ismételgettek, max kibővítik három mondattal.
lényeg, hogy teljen a műsoridő...

koboldka 2011.01.25. 16:16:38

Nekem is az a kedvencem, amikor a riporter elmondja szószerint ugyanazt, amit vagy látunk a képen, vagy amit a riport alany mond:
pl.
Kommentátor/riporter: Ma nagy hó volt Kispesten. Egy kislány elmondta, hogy nagyon megijedt, mert a kis kutyájára elfelejtett sapkát húzni.
Ezután mutatják a kislányt: Ma nagy hó esett itt Kispesten, és nagyon megijedtem, mert a kis kutyámra elfelejtettem sapkát húzni.

Váááááááá................

mirke74 2011.01.25. 16:18:28

@CJKrisz: Ezzel egyetértek! Dudás Ádám sem jobb egyébként, mint egyik-másik riportalanya. Azt tudja csak felolvasni, amit leírtak neki előre, vagy mondanak a fülébe. Néha teljesen értelmetlen kérdéseket tesz fel.

Ami még nagyon idegesítő a Tényekben: az, hogy majdnem minden szöveget Szász Tamás mond alá, aki úgy hangsúlyozza a szavakat, hogy azt kín hallgatni. Feltűnt már valakinek? (Elhúzza a szavak végét és nem viszi le a hangsúlyt a mondatok végén.)

2011.01.25. 16:25:55

Akkor tudunk a vacak híradók ellen tenni, ha EGYÁLTALÁN nem nézzük a ker-adókat. Nincs néző=nem lesz reklámbevétel.

Jimmy Leafs 2011.01.25. 16:36:06

es ez miert olyan nagy baj? Ott robbantottak, a ho meg itt esik...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.25. 16:46:55

A világért sem akarnám védeni egyik híradót sem,(mert nem érdemlik meg) de elképzelhető, hogy nem készült el az anyag idejében (ez a kevésbé elképzelhető), vagy technikai probléma volt a bejátszással. Ettől sajnos még mindegyik nézhetetlen.

daito 2011.01.25. 16:49:41

Nem baj.

Tessék elmenni a tv2 videótárába, megnézni 2-3 évvel ezelőtti tényeket, miről szóltak.

Pl. amikor az oroszok elzárták a gázt, akkor egy tények 30 percéből 20 arról szólt. Akkor az ott nagyon aktuális és fontos kérdés volt.

Az utóbbi fél - 1 évben iszonyat módon esett a TV2 - RTL klub híradók szintje, imho a TV2 sokkal nagyobbat; az RTL mindig bulvárosabb volt.
Tessék visszagondolni arra, korábban majdnem minden nap, legalább az esti tényekben volt valami kormánypárti/ellenzéki/független szakértő, aki a nap/hét fontos témájában meg lett élőben, a stúdióban interjúvolva.

Most az M1 esti műsorait, híradóját nem is emlegetném; ott a változás borítékolható volt.
De a kereskedelmi tévéknél? Ejj.

Ennyit a "balliberális média" nevű agyonhangoztatott lózungról. :-)

Ihr habt verloren 2011.01.25. 16:50:10

A legjobb híradója a Pro7-nek van. Egy balesetes hír, egy politikai hír, egy érdekes rendezvényes (borfesztivál, koncert, akármi) hír, egy érdekesség (akár külföldi az USÁból), egy valamilyen egyéb, ami nem azonos az előzőekkel hír. Ja, és amit a legjobban szeretek, hozzá is szólnak egy egy bevágás után a hírhez, vagy arcot vágnak. NEM VIHOGNAK valami stábos faszságon, NEM FAPOFA ROBOTOK. Emberiek.

Zuzimama 2011.01.25. 16:51:43

Én évek óta (úgylehet már 10 éve) a TV2 híradóját nézem, mert kevésbé találtam bulvárosnak, mint a másik ker.csatornáét.

De nemrégiben tudatosult bennem, hogy a híradó egy bizonyos ideje (talán behatárolható ideje) teljesen másképp működik.
Nem tudom, hogy a hírszerkesztő-e az oka, vagy politikai háttere van a dolgonak, de érdekelne, hogy másnak ez így felntűnt-e?

Régen átlag 25 perces híradó most átlag 30-32 perces, és ez csak az egyik változás.
A másik az, hogy a híradó elejére jönnek a kékfényhírek (éppen minap mondtam a férjemnek, hogy nyugodtan lehetne kékfény is híradó helyett). Utána következnek a bulvárhírek és legvégén a politikai hírek max. 4 percben.
Mi lehet ennek az oka?

Én csak találgatok, de személy szerint azt gondolom, hogy az emberek javarésze annyira felhúzza magát a kékfényen és a bulvármarhaságokon, hogy a politikai hírekre már csak legyint és talán fel sem fogja amit bemondanak. Nem kicsit terelésnek, bagatellizálásnak érzem, hogy a magyarországi politikai hírek szinte az időjárásjelentés utánra tolódnak, amikor már lehet, hogy csomóan ott sem ülnek a képernyő előtt (mi már kölköket fürdetünk).

Kinek nem fontos a politika a hírszerkesztőnek vagy a jelenlegi politikai elitnek?

Zuzimama 2011.01.25. 16:56:42

Szemét blogmotor, de kopiztam!

Én évek óta (úgylehet már 10 éve) a TV2 híradóját nézem, mert kevésbé találtam bulvárosnak, mint a másik ker.csatornáét.

De nemrégiben tudatosult bennem, hogy a híradó egy bizonyos ideje (talán behatárolható ideje) teljesen másképp működik.
Nem tudom, hogy a hírszerkesztő-e az oka, vagy politikai háttere van a dolgonak, de érdekelne, hogy másnak ez így felntűnt-e?

Régen átlag 25 perces híradó most átlag 30-32 perces, és ez csak az egyik változás.
A másik az, hogy a híradó elejére jönnek a kékfényhírek (éppen minap mondtam a férjemnek, hogy nyugodtan lehetne kékfény is híradó helyett). Utána következnek a bulvárhírek és legvégén a politikai hírek max. 4 percben.
Mi lehet ennek az oka?

Én csak találgatok, de személy szerint azt gondolom, hogy az emberek javarésze annyira felhúzza magát a kékfényen és a bulvármarhaságokon, hogy a politikai hírekre már csak legyint és talán fel sem fogja amit bemondanak. Nem kicsit terelésnek, bagatellizálásnak érzem, hogy a magyarországi politikai hírek szinte az időjárásjelentés utánra tolódnak, amikor már lehet, hogy csomóan ott sem ülnek a képernyő előtt (mi már kölköket fürdetünk).

Kinek nem fontos a politika a hírszerkesztőnek vagy a jelenlegi politikai elitnek?

AnnaKarenina 2011.01.25. 16:56:43

Hát igen, aki nem használja az internet híroldalait, nagyon keveset fog megtudni, főleg a világ eseményeiről, mert az már szinte nem is létezik a híradókban. (pl. politikai események) Az is unalmas a TV2-nél (már valaki írta is), hogy előző napi hírt is beletesz újra.
Német RTL híradó, CNN, SkyNews: érdemes nézni.

kennimekkormikk 2011.01.25. 16:56:46

Nagy kínlódva elhúzzák azt a napi fél órát.
Így néz ki egy hír:
1. A bemondó pár mondatban elmondja miről van szó.
2. Kapcsolják a helyszínt, ahol a riporter elmondja ugyanazt.
3. A helyszínen megszólaltatnak valaki senkit, aki megint elmondja ugyanazt.
4: Megszólal a rendőrségi, tűzoltó stb. szóvivő, aki ismét elmondja ugyanazt.
Szánalom...

losonczielvtárs 2011.01.25. 17:01:07

Itt sok fontos részletről olvashattok a terrortámadással kapcsolatban:

www.oroszvilag.hu/

tryclops 2011.01.25. 17:06:26

@koboldka: Jogos. És kurvára nem értem miért így rakják össze ezeket a szarokat, mert elvileg a szerkesztőknek megtanítják a különbséget a narráció és a soundbite között. Legalábbis nekünk tanították...legalábbis elmagyarázták.
És sicher megcsinálják. Rohadt idegesítő. :(

mréveiller 2011.01.25. 17:08:39

és mindent 3szor mondanak el. k---- idegesítő.

Palkovics Ede 2011.01.25. 17:14:58

Ezert tertem at a dunatv hiradojara.Aztan ott is ugyanez lett a tematika.Azota nem nezek hiradot.

tryclops 2011.01.25. 17:16:02

@Zuzimama:
Az RTL Klubnál még valamennyire érthető, ha fel nem is fogadható a magyarázat: mióta Fellegiék bevásárolták magukat az IKO Productionbe, azóta a Fidesz kisebbségi tulajdonos, ergo befolyása van. Az hogy mennyi ez a befolyás, azt nem tisztem megítélni. Valamennyi biztos van.
De a TV2? Felfoghatatlan, hogy mit művelnek: itt lenne a lehetőségük, hogy markánsan megkülönböztessék magukat, megmutassák, hogy mi a MÉDIA. Így, csupa nagy betűvel. E helyett megalkuvásból mutatnak gyönyörű példát. Agyonhallgatnak minden érdekes témát, ha annak véletlen politikai hírértéke van. Meg se próbálnak saját hangot kialakítani, nem hogy markáns arculatot. Pfejj. Na, ezt a médiát én se sajnálom a médiatörvénytől. :( Maguknak főzték a helyzetet, egyék is meg.

Karnamantra 2011.01.25. 17:18:42

Én is meglepődtem ma, amikor egy közértben végignézegettem a napilapok első oldalainak főcímét, azt, ami szép nagy képpel van illusztrálva. Népszabadság: a moszkvai robbantás. Magyar Nemzet: Orbán Egyiptomban jó kapcsolatokat épít (jobban mondva "visszaszerez", mert azt Gyurcsány elrontotta).

Tegnap este döntöttem el egyébként, hogy a régen híradóláncban folyó estéimet (6 duna, f7 egyikkereskedelmi, f8 m1) a középső opcióra fogom szorítani, olyan undorítóan benyaló volt az egyiptomi látogatás híradása. Pfejj. A királyi tv-nek befellegzett.

Karnamantra 2011.01.25. 17:22:35

Én is meglepődtem ma, amikor egy közértben végignézegettem a napilapok első oldalainak főcímét, azt, ami szép nagy képpel van illusztrálva. Népszabadság: a moszkvai robbantás. Magyar Nemzet: Orbán Egyiptomban jó kapcsolatokat épít (jobban mondva "visszaszerez", mert azt Gyurcsány elrontotta).

Tegnap este döntöttem el egyébként, hogy a régen híradóláncban folyó estéimet (6 duna, f7 egyikkereskedelmi, f8 m1) a középső opcióra fogom szorítani, olyan undorítóan benyaló volt az egyiptomi látogatás híradása. Pfejj. A királyi tv-nek befellegzett.

Karnamantra 2011.01.25. 17:23:20

(Bocs, az előző percekig nem jelent meg, azt hittem, elrontottam valamit.)

Karnamantra 2011.01.25. 17:26:12

@tryclops: ott is egy pfejj? :) pedig csak most olvastalak:) és sajnos igazad van. Régen tele volt nagy nevek jó műsoraival (kultúrális, tényfeltáró stb, a nézettségi mutató volt a fokmérője - alacsonyabb az rtl-nél..), most feléledhetnének.

Zuzimama 2011.01.25. 17:28:27

@tryclops: most direkt az rtl klubot fogom nézni, kíváncsi vagyok, hogy ott hogyan megy a hírszerkesztés.

Mondjuk a tv2 soha (vagy csak ritkán) bírt kibújni az rtl s.gg.ből, önálló, markáns produkcióra (ami nem bukott meg) nem igazán emlékszem.

Erről eszembe jut pl. az a monstre kb. 2és1/2-3 órás műsor amit pár évvel ezelőtt próbáltak létrehozni. Az első műsor végén volt ajánló, hogy mi lesz a köv. műsorban, aztán persze a második már adásba sem került. Árpa Attila volt az egyik műsorvezető. Vagy az okosabb vagyok, mint...., és még sorolhatnám.

Visszatérve szerintem pedig igény lenne egy normális híradóra, miért nincs mégsem????

lesszi 2011.01.25. 17:32:05

"" A TV2-t hidegen hagyják a terroristák ""

engem is...

kamarti 2011.01.25. 17:35:28

@tryclops: az a baj, hogy nem csak őket (és nyilván nem e miatt) fogja érinteni a médiatörvény
egyébként egyetértek, sztem is lenne igény normális híradóra, legalább olyanra, mint egy éve volt - nevetséges ez a megelőző meghunyászkodás (miközben az emberek többsége nyilván ezeket nézi, mintha nem lennénk már így is eléggé agymosottak itt magyarisztánban...)

Zuzimama 2011.01.25. 17:38:51

@kamarti: "megelőző meghunyászkodás" ez jó megfogalmsazás, én is így érzem.

tryclops 2011.01.25. 17:40:18

@Zuzimama: "Visszatérve szerintem pedig igény lenne egy normális híradóra, miért nincs mégsem????"

Szerintem egyszerűen gyávaság és emberi butaság kombinációja a válasz a kérdésedre.
Amilyen szellemi teljesítményű emberek végezték el a "szerkesztő képzőt" velem együtt, egyáltalán nem csodálkozok semmin. A 25-30 emberből volt kb. 3 akinek önálló gondolat is kicsusszant néha a szájából. A többieknek sajnos még a szövegértelmezés se ment mindig. :(
És képzeld el: ezek az emberek próbálják értelmezni a világot neked... (mármit szerintem ezt jelenti a hírgyártás :)

Zuzimama 2011.01.25. 17:48:22

@tryclops: én azt firtatnám, hogy csak az emberi selejtesség volna az egyetlen oka a carul szerkesztett híradóknak vagy egyéb oka is van?
Konkrétan az érdekel, hogy másnak van-e olyan érzése, hogy "megelőző meghunyászkodásból" (kamartitól átvéve) olyan a tv2 híradója, mint amilyen.

cupika 2011.01.25. 17:49:01

nem értem miért vagytok felháborodva NEM KELL hireket nézni

Gyárfás 2011.01.25. 17:58:15

A tv2 háziszörnye(Barczai Gabi) legalább nem minden este ijesztget mint az RTL háziszörnye(Erős Antónia).
Ez is valami.

tryclops 2011.01.25. 18:04:23

@Zuzimama: Ezzel az érzéssel nem vagy egyedül. De belső infót ne várj tőlem, én is csak a klaviatúra mögül osztom az észt. :)

cseplin 2011.01.25. 18:14:14

Ebben az orszagban az agysorvasztas nagyhon magas szinten el es tevekenykedik.A ket nagy ker.tv hiradojat max. Kekfenynek lehetne nevezni.Mar reg ota nem celjuk a tenyleges tajekoztatas.Amator partkatonak akik 3-4 millio embert szisztematikusan nap mint nap butitanak,magas hofokon mossak az agyat.
ezek a "hirmusorok" azoknak keszulnek akik a nezik a valovilagot,megasztart,x faktort,naplot,stb.
Az egyszeru emberek csatornait lehet kritizalni,aggodni miattuk,de legjobb lenne bezuzni mindkettot es atadni a frekvenciat egy arra erdemes,profi csapatnak.
Ha valaki mindenkeppen a tv-bol akar tajekozodni akkor nezze az m1 es a duna tv hiradojat.

Emy001 2011.01.25. 18:24:13

Pár hete párhuzamosan néztem a 2 kereskedelmi csatorna hiradóját és érdekes dolgot vettem észre.
Mindkét hiradóban ugyanazok a hírek szerepeltek, még a bulvár hír is ugyanaz az volt, csak a sorrendben volt némi különbség, de volt, hogy mindkét csatornán ugyanazt a hírt adták egyszerre. Hát, mit mondjak: jól leesett az állam. 3 napig játszottam a kattintgatást, és mind3 nap ugyanaz volt mind2 adó hiradójában.
A tegnapi tv2-s eseten pedig nem csodálkozok, hiszen egy új pozícióba (ha jól emléxem: politikai hírszerkesztő) importáltak a HIR TV-től egy munkatársat. No commet...

trafikuty 2011.01.25. 18:28:30

Magyarországon mindig is az volt a gyakorlat, hogy minimum két napig rágódnak ugyanazon a (hazai) híren, a míg a világ boldogabbik részein fél, max. egy napig hír a hír, aztán folyt köv.

Zuzimama 2011.01.25. 18:29:53

@tryclops: nem a belső infó érdekel, hanem, hogy másnak is van-e ilyen fílingje. :D Úgy látom van. Na megyek, csekkelem az rtl-t.

kamarti 2011.01.25. 18:30:15

@cseplin: azért a közszolgálatikat is lenne miért kritizálni, ne állítsd már úgy be, mintha ott tényszerű és elfogulatlan tájékoztatást kapnál. (hogy mást ne mondjak, van ott is elég pártkatona hírtévés "szakember", aki intézi, hogy jó legyen a tartalom...)

kamarti 2011.01.25. 18:31:01

@cseplin: azért a közszolgálatikat is lenne miért kritizálni, ne állítsd már úgy be, mintha ott tényszerű és elfogulatlan tájékoztatást kapnál. (hogy mást ne mondjak, van ott is elég pártkatona hírtévés "szakember", aki intézi, hogy jó legyen a tartalom...)

Emy001 2011.01.25. 18:33:42

Úgy gondolom a közszolgálati média, mint olyan már nem létezik :( kormányzati média van

Világszám 2011.01.25. 18:34:11

Ha már fikázzuk a tv2-t, jelen esetben talán jogosnak tűnik, akkor tanulja meg a posztíró, hogy a felkonf nem egyenlő a headline-nal. Ha pedig a műsor elején mondják be önálló mondatban, akkor egyszerűen nem készült el még az anyag, mert a legfrissebbet próbálták tálalni.
Tehát az beszéljen arabusul...

Világszám 2011.01.25. 18:36:25

@Zuzimama: Húha, te is nagy szakember vagy, az a bizonyos műsor a Mokka, csak segítek. A reklám előtt pedig persze, hogy promózzák a következő félórát, hiszen az érdeklődést fenn kell tartani.

ferikefleto 2011.01.25. 18:38:17

Azért érdemes megnézni a nézettségi adatokat. Ezzel a műsorrenddel vette vissza tavaly ősszel permanensen a 19-49-es korcsoportban a vezetést a TV2. Azelőtt valami miatt a bulvárosabb RTL vezetett. Ja még valami, a görbék szerint mindig a műsor második része a nézettebb, ez csak érdekesség, de átszabja a szerkesztési szabályokat. Lehet, hogy kisebbségben vagyunk? Egy kereskedelmi prime time műsornak azonban a többségi nézettség kell! Illetve ez kell a reklámozóknak, hiszen ebből él a csatorna. Az igényesek olvassanak újságot, vagy netet, igaz szükség lenne egy jó közszolgálati híradóra, ez tuti.

ferikefleto 2011.01.25. 18:39:27

Ha megnézed, nem a Rolex, vagy a BMW reklámoz a Tények előtt, vajon miért. Kik nézik ezt? Melyik célcsoport?

Mourinho már nem a király 2011.01.25. 19:03:58

Nem véletlenül kell a média törvény én csak ennyit tennék hozzá (most ezzel nem akarom azt mondani, hogy jó is, de hogy valamit ezekkel kezdeni kellene az tuti)

v2peti 2011.01.25. 19:11:29

Most kéne, hogy lecsapjon Szalai Annamária vasökle, és jól büntesse meg a TV2-t a sajátosan értelmezett közszolgálatiságért. És még ezek sírnak az új médiatörvény miatt...

Egyszer kiakadtam, amikor a tv2-n az volt a vezető hír, hogy X falu kocsmájában nem szolgálják ki a cigókat. Na miért nem? Mert nem inni, hanem balhézni mentek be!

v2peti 2011.01.25. 19:14:47

Na meg a meghunyászkodást sem értem, mert a kiemelt eseményekről akkor is be kell számolni, ha tragikusak. (ld. West-Balkán tragédia, Vörösiszapkatasztrófa, Moszkvai terrortámadás)

szbszig 2011.01.25. 19:22:24

Most mondtam volna, hogy új médiatörvény, meg nem lehetnek bűnesetek csak az adásidő x százalékában, de ha helyette vízihulla meg engedély nélkül tartott vadállat lefoglalása szerepelt, akkor én sem értem...

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.25. 19:42:21

És még örüljünk, hogy nem született egy öt lábú borjú, mert akkor még ma is arról szólnának a hírek :)

MiKeyRuLeS 2011.01.25. 20:13:52

Szerintem a fideszes intendáns megmondta, a terrorizmus is a 20%-ba tartozik, és kész.

Így megy ez.

lutria 2011.01.25. 20:15:36

Szerintem csak nem akarták hogy most is megtörténjen az ami máskor is,hogy ugyanazokat a hireket,ugyanazokat a külföldről vásárolt felvételeket szinte másodpercnyi pontossággal egyszerre adják le.
Már máskor is az volt az érzésem mintha ugyanaz a hirszerkesztő dolgozna mindkét tv-nél,mert az első 3-4 hir ugyanabban a sorrendben szerepelt.Most,-mivel nem volt magyar áldozat-egyszerűen áttették a robbantást a külföldi hirek szekcióba.

Hidromachus Flagizallusz 2011.01.25. 20:17:17

ki nem szarja le a külföldi bombát?
inkább belföldi híreket igen!!!!
jól tette a tv2 -ő !
amúgy egy szar csatorna a többivel együtt...!
de ezzel a hírrel nem értek egyet!
VAZZZEEE !!!!!

lapos a Föld 2011.01.25. 20:41:10

én évek óta nem nézek magyar tv-t, csak németet meg angolt és amikor néha egy-egy magyar híradót megnézek a neten, teljesen elborzadok, hogy miből kell tájékozódnia több millió magyar embernek és mindig rádöbbent, hogy többek között ezért is olyan beszűkültek itthon az emberek, mert egy német tartományi híradó is több kitekintést nyújt a világra és az emberekre, mint itthon bármelyik csatorna.

Ács Ferenc 2011.01.25. 20:45:47

A TV2 nem a Hír Tévétől szerződtetett "hírpolitikai tanácsadót"?

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.01.25. 20:48:51

Félve kérdezem: nem azért került a végére, hogy végignézd az egész szart?

79_süni 2011.01.25. 20:51:36

Én amióta van TV2 a Tényeket néztem.
De az utóbbi fél évbe leszoktam róla Kékfény_2
Kritikán alul szar lett...
Index a király :)

dimitrij 2011.01.25. 21:14:47

...és ma megint... nemtom, hogy 23., vagy 32. perc,de megint. ebben ez a tragikus. :(

brazileiro 2011.01.25. 21:23:14

@MiKeyRuLeS:

Nem te vagy az első, aki a 20 százalékkal magyarázza, de ha így lenne, egyáltalán be sem mondják. Az adás végén pont úgy számít, mint az adás elején. Szerintem Ferikefletonál lehet az igazság: "Ezzel a műsorrenddel vette vissza tavaly ősszel permanensen a 19-49-es korcsoportban a vezetést a TV2. Azelőtt valami miatt a bulvárosabb RTL vezetett."

Épp ma láttam az origon a múlt heti tévés nézettségről szóló cikket: a Tények volt a harmadik legnézettebb műsor, csak a Való Világ és a Barátok közt előzte meg...

Ha a kommentelőkből indulunk ki, akkor többen néznék a Spektrumot meg a Discoveryt, mint a Barátok köztöt. Nagyjából ez lehet az igazság azzal is, hogy hány embert érdekel a híradókban a politika és hányat a bűn.

A politikai összeesküvés-elméleteket meg végképp nem értem. A Fidesznek szerintem nem az lenne az érdeke, hogy ne legyen politika a hírműsorokban, hanem az, hogy sok legyen és olyan legyen, ami nekik kedvező. A 20 százalékos bűnügyi korlátot is a Fidesz és a Jobbik szavazta meg, nem az MSZP és az LMP...

dimitrij 2011.01.25. 21:27:39

@KKKKKKK: simán lehet, gondoltam rá én is... meg arra, hogy ez már vajon az új hírtévétől igazolt "intendás" munkája-e?

csirkefejű zacskócsöcs 2011.01.25. 22:13:32

KI VOLT AZNAP A FELELŐS SZERK? Ez engem is meglepett egyébként, hogy ennyire súlytalanul kezelték az ügyet, pedig egy honfitársunk is odaveszett! Szomorú!

csirkefejű zacskócsöcs 2011.01.25. 22:15:24

...vagy ez már a cenzúra eredménye? a szalai panka odaszólt, hogy a Nagy Testvér már nem testvér...?!

Neton 2011.01.25. 22:30:44

Ékes példája ez annak, hogy miért ne a tévéből értesüljünk a hírekről. Az már csak mondjuk magánvélemény, hogy lehet nem is volt robbantás, csak CGI az egész. :D

BakterHouse 2011.01.25. 22:40:45

én azon csodálkozom, ha vki még a tv-k híradóiból tájékozódik. mármint a magyar tévékből...

Beru 2011.01.25. 22:47:12

Az RTL-en vezető hír volt

MikeMyers 2011.01.25. 22:54:00

A nők kis rész meri csak bejelenteni a nemi erőszakot.

Ha bejelentik mi történik?

Ez.

Vagy úgy járnak, mint Zsanett.

parttalan 2011.01.25. 23:04:08

A Tényekre régebben egyáltalán nem volt jellemző az "apolitikusság". Az MSZP-kormányok idején vezetőek voltak a hazai és a nemzetközi politikai történések. Azóta nem érdekli a TV2-t a politika, mióta a Fidesz van kormányon. A csatorna a diktatúrákra jellemző gyakorlatot követi: el kell nyammogni a kis színes dolgokon, a kormány a helyén van, tudja mindenki, hogy értünk dolgozik, minek itt politizálni? Nem kell a politikával nap mint nap fárasztani a dolgozó népet. Az ország fejlődik, pártunkkal haladunk a szebb boldogabb jövő felé. Szóval foglalkozzunk az élet igazán fontos dolgaival: időjárással, hóhelyzettel, megdöntötte a fánkevés világrekordját, megharapta a kutya, elásta az áldozatát, megerőszakolta 11 éves nevelt lányát - típusú ügyekkel.

2011.01.25. 23:14:11

Ez még meglepő? Amikor észak-korea elkezdte a rakétáival piszkálni dél-koreát, és a nemzetközi média csak ezzel foglalkozott, a tények valami infotainment után utolsó hírként megemlítette egy félpercesben, hogy mi a helyzet...az volt az a hét, amikor minden fél hetes híradó valami gyerekhalállal kezdődött.

Goompah 2011.01.25. 23:50:43

@AnnaKarenina:

Amikor még volt TV-m, úgy 9-10 éve, akkor is csak a német csatornákat néztem, beleértve a hírműsoraikat is. Hiába no, a televízió hírműsorai ha akarnák, sem tudnák felvenni a versenyt az internetes hírportálokkal.

Kókuszmenyét 2011.01.26. 00:18:26

Én azt hittem a vége felé, hogy meg sem említik. Egyébként jellemző...
Persze akinek egy csöpp esze van, az nem a TV2-vel próbálja meg kielégíteni a híréhségét... az ugyanis lehetetlen.

dekol84 2011.01.26. 01:58:17

@nakiazaki:
Vazzzzee mer itt már valaki is hírt mondani? Ha nem a zorbán seggét nyalják véresre, akkor jól meg lesznek b@szva. Akkor már inkább leadják a sok idióta bulvár hírt: megette a kutyáját, kifordította a macskát, stb. Abból túl nagy gond nem lehet! Mi a faszt csodálkoztok ezen ebben a megfélemlített világban?

dekol84 2011.01.26. 02:00:50

@BakterHouse:
Nem olyan sokan! Csak kb. a híradó érett lakosság fele, úgy 3-4 mio ember!

KékFény6 2011.01.26. 02:07:22

Az egyetlen pozitív dolog talán az, hogy a korábban 25 perces Tényekből 35 perc lett. Már rég elmondták az RTL-en az időjárást is, amikor még nincs vége a Tényeknek. Mondjuk ennek szerintem a Valóvilág az oka...

brazileiro 2011.01.26. 02:28:46

@Tesztelo.hu:

Az időbeli egybeesés stimmel, de a gondolat első olvasásra meredek. Gondolod, hogy a TV2 szándékosan akarja beletolni a Tényeket a Való Világ műsoridejébe? Mondjuk az origo adatai alapján a Tények a TV2 legnézettebb műsora, de az azért meredek, hogy a TV2 a Tényekkel akarja ütni a Való világot :-)

Jó volna látni adatot arra, hogy milyen az, amikor az RTL-en Való világ megy, a TV2-n meg Tények. Igaz, szerintem ilyen most már nincs, mert mintha később kezdődne a Való Világ néhány perccel.

von Mangalitz 2011.01.26. 04:05:37

Mit várhatunk?
Ezek nem újságírók, nem riporterek, nem szerkesztők.

von Mangalitz 2011.01.26. 04:06:34

Mit várhatunk?
Ezek nem újságírók, nem riporterek, nem szerkesztők.

bretman 2011.01.26. 04:06:45

"A hírszerkesztőt sajnos az sem menti, hogy a felkonfban azért bemondták a tragédiát."

Hogy mi van??? Mit mondtak be a felkonfban? Valami mást mondtak a felkonfban, mint a tudósításban? Így első ránézésre a mondat azt jelenti, hogy a felkonfban bemondták, a tudósításban nem, de ez hülyeség.

Segítene valaki?

von Mangalitz 2011.01.26. 04:09:48

Mit várhatunk?
Ezek nem újságírók, nem riporterek, nem szerkesztők.

bretman 2011.01.26. 04:10:31

"A hírszerkesztőt sajnos az sem menti, hogy a felkonfban azért bemondták a tragédiát."

Hogy mi van??? Mit mondtak be a felkonfban? Valami mást mondtak a felkonfban, mint a tudósításban? Így első ránézésre a mondat azt jelenti, hogy a felkonfban bemondták, a tudósításban nem, de ez hülyeség.

Segítene valaki?

roka 2011.01.26. 04:54:09

Celebeket a Tényekbe!!!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.26. 04:57:55

Nincs önálló hírszolgáltatás, mióta
- Szijjártó véleményével mentek le a hírek - hány éve kezdődött az ?

Sok.
Aztán, mióta fideszes az állam, azóta nincs közünk máshoz, csak a lakástüzekhez és a vizibalesetekhez.

A kertévék csak azt csinálják, amit parancsolnak nekik a fidesznyikek.

sok-sok éve

Skj Joe 2011.01.26. 07:37:06

Jó híreket a tényekbe!

Mongyonleeee!

kutya vacsorája 2011.01.26. 07:53:02

és mekkora szakértelemmel csinálták ezt a szart is. "putyin elnök" - ez csaptra meg a fülem a háttértévéből... ööö
törvény van már,h.a hírek 20 százaléka lehet milyen is: véres? (moszkva, lassan egyiptom is az...) bulvár? - és akkor? ha ez a 20 százalék van elől és a "magvas" (külpol, belpol, társadalom, kult.) a végén, akkor mi van? erre is születik majd törvény?
aki kommerezik/libsizik a tv2 apropóján, az figyelmezzen,h. a hírtv-s hírfőnök már munkába állt ottan.
a kilencvenes évek elején elterjedt,és máig tartja magát,h.a magyar hírfogyasztókat a külföld egyáltalán, a magyar közélet pedig alig érdekli. csak a bulvár (krimi/celeb/lábszagú gazdaság:hány méter beigli fogy vízkeresztig, gázszámla stb.). ezt egyébként szarul megfogalmazott, teszkó gazdaságos közvéleménykutatásokra alapozták. pl. ezer fős telefonos mintán. kérdés: kretének a politikusok? válasz: kretének. következmény: a közéleti, jogalkotási stb. hírek száműzése a közszolgálatból (igen, a kertévé híradója is az).
ekkoriban kezdték egyébként a napi, később a hetilapok "eldugni" hátra a külpololdalaikat stb. sztem ez már akkor is tévedés volt. figyelem: ekkor kezdődőtt az elfordulás a sajtótól általában, főképp a printtől. nem lehet,h.pont az ellenkezője az igaz annak, amit ma is gondol mindenki? ti.nem a fogyasztó lett bunkóbb, eccerűen nem kell neki a szar. max.ha kifejezetten szart akar venni: ez a pocsolyabulvár/sztármagazin.
a bulvárhiradók pedig nem feltétlenül azért állnak jobban, mint a "komoly" hírszolgáltatók, mert jobban eltalálták a fogyasztói igényeket, hanem mert bunkóék nyitva felejtették a dobozt két kibeszélősó és szapparopera köztött. szvsz.
ha másképpen lenne, nem tudna megélni gy raklap kereskedelmi hírszolgáltató: hírtv, echo, atv, inforádió, lánchíd, klubrádió stb. holott mindegyik lehetne sokkal jobb.
a történik valami (09/11, vörösiszap, választás stb.), az internet is bedugul, annyi az érdeklődő. a HÍR, az kéne. (igény volna rá), de szart csinálni könnyebb, a szargyártó kevesebbe kerül:(

BKV reszelő 2011.01.26. 07:55:17

Az első az, hogy mi történt itthon, milyen idő lesz...a moszkvai balhék messze vannak itthon, az a végén is jó. Mi ezzel a baj?

GoVegan (törölt) 2011.01.26. 08:31:02

ahogy egy meg meg nem zenesitett daloszovegem mondja: "magyar aldozata nincsen" - innentol megy a kukaba a hir.

EMU 2011.01.26. 08:41:26

Tartani kell a 20 %-ot, a moszkvai terrortámadás bűncselekmény, úgyhogy már nem fért be. Szalai elégedetten dőlhet hátra, minden a törvény betűje szerint történt. Mi itt a baj?

GoVegan (törölt) 2011.01.26. 08:46:42

@EMU: de ezt konnyen ki lehet kuszobolni. Ossze kell vonni ket hirt: Orban Viktor forradalmat csinalt Egyiptomban is. OV latogatasa alatt a fulkeforradalam kiteljesedett es az utcara mentek a nepek, aminek eddig 3 halalos aldozata van. (na maris nem eroszakos a hir)

Johet a kovetkezo buncselekmenyes hiradas.

dosszié 2011.01.26. 08:54:07

Ami engem zavar, hogyha van egy sportesemény és nem az adott csatorna közvetíti akkor a másik kussol róla. PL olimpiai eredmények, magyar válogatott foci eredmények. stb

PSzilva36 2011.01.26. 08:54:09

A magyarországi belpolitikai híreket is csak a híadó harmadik felében szokták elmondani, lásd Viktor kontra EU és médiatörvény. Úgy tűnik,eEnnél fontosabb, hogy aznap hányan haltak erőszakos vagy véletlen halált kicsiny országunkban. Egyetlen adón sem lehet kiegyensúlyozott hírműsort látni, ami önmagában is felháborító. Minek ide médiatörvény?

Hümüzhümümüz 2011.01.26. 09:03:13

A Tényeket nagyon elba**ták. Régebben csak azt néztem, de már átszoktam az RTL hírekre. Persze estére többnyire mindent tudok, mert neten gyorsabban jutok infóhoz.

Egyébként ez az orosz robbantás nem is érdekelt különösebben.

zolika78 2011.01.26. 09:06:53

Ha nem tudnád, az új médiatörvény szerint max 20% lehet a bűnügyi hírek aránya az összes hír között.
Szerintem csak sakkoztak, hogy véletlen se lépjék túl a 20%-ot.
Köszönd meg Szalai Annamáriának és azoknak, akik kitalálták az új médiatörvényt!

reálisan 2011.01.26. 09:11:16

Én nem értema felháborodást. A Tények köztudottan nem hírműsor, mégha annak hívják is hanem kutya közönséges riogató program. A TV2 pedig egy alantas, izlésromboló celebgyár.

Remélhetőleg az új média törvény betesz nekik!

reálisan 2011.01.26. 09:15:45

Ja és még valami. A kereskedelmi TVk kifejezett célja a népbutítás. Ez a feladatuk. Teszik is rendesen. Elég, ha arról tud a magyar ember, hogy kit ültek meg, raboltak ki, erőszakoltak meg...

digitime 2011.01.26. 10:09:06

Szerintem ez az egész csupán azért van, mert 1: törvény által meghatározott kötelessége az országos adóknak közszolgálat címén napi minimum 20 perces hírműsort készíteni, 2: politikát nem akarnak megjeleníteni, mert éveken keresztül voltak azzal baszogatva, hogy komcsik.

tblv 2011.01.26. 10:42:50

Dudás szerintem jó, viszont amit nem nagyon tudok elfogadni, az Németh Lajos kisfiának a random szerepeltetése.
Alapból beszédhibás, pösze, és nem volt olyan megszólalása, amiben ne bakizott volna. Persze, foglalkoztatják, meccsközvetítés, élő bejelentkezés, és reggeli hírblokk, ahol lejön az arcáról, hogy küzd az egésszel. Nem hiszem el, hogy apunak akkora a tekintélye, hogy nem tudják azt mondani neki figyi' Lajos, jó arc vagy, de a fiad nem képernyőképes!

BakterHouse 2011.01.27. 15:22:23

@dekol84: ajaj, akkor rosszabb a helyzet, mint gondoltam. bár gondolom a trendek, ha lassan is, de változnak. ezt talán a köztévék új khm... hírpolitikája katalizálja is.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2011.01.30. 16:10:56

Szerintem meg egy kereskedelmi tv-től senki se várjon el minőségi híradót...

Úgy tesztek itt most, mintha legalábbis a CNN vagy a BBC követte el volna ezeket.
Mind a kettő egy rakás szar kereskedelmi búlvár tv - ám mint olyan, KÖTELEZIK őket a médiahatóságok híradó gyártásra is.
Nem jókedvükből csinálnak ők híreket, hanem mert muszáj nekik.
Ezek után meg ne csodálkozzunk hogy olyan is, amilyenek...

Ez pont olyan dolog, mintha a Paprika Tv-t köteleznék, hogy csináljon napi szinten egy híradót - és aztán itt nekiállnánk kritizálni.
(Csak ők ugye nem országos ker tv, őnekik nem kötelező)

Inkább az volt a felelőtlenség hogy kötelezték ezeket a csatornákat híradókészítésre.
süti beállítások módosítása