Miután tavaly májusban megjelent a Mindennapi Pszichológia, nem gondoltam volna, hogy valaki még erre a terepre mer lépni. A Nők Lapja Konyha, a Nők Lapja Egészség, a Nők Lapja Évszakok, a Nők Lapja Évszakok és a Nők Lapja Ezotéria után persze nem meglepő, hogy a Sanoma azt gondolja, hogy a Nők Lapja Pszichének is van helye a standokon.
És persze van is, csak nem úgy, mint tudományos igényű pszichológiai lapnak. A negyedévente megjelenő magazin hangvétele ugyanis inkább csajbulis fecsegésre hasonlít, némi jólértesültséggel fűszerezve, ami persze nem baj, fecsegni, lelkizni szabad, és kell is. De azért jobb, ha már az elején nem nagyzol egy kiadó és bevallja, hogy ez itt kérem a Nők Lapja Lelkizés.
A szerkesztők persze törekedtek a hitelességre, az első számba meghívták Ranschburg Jenőt, meg Szendi Gábort, de ott van a szerzők között Müller Péter is, akit azért szívesebben látok az ezotériával foglalkozó lapokban. A Nők Lapja Psziché tudomány helyett szívesen támogatja meg magát celebekkel: Rácz Zsuzsa, Novák Péter, Verebes István, Vámos Miklós, Geszti Péter, és persze az anyalapban befutatott Fejős Éva és Oravecz Éva Csilla is ír lapba, de ez még mindig csak az eladhatóságról szól.
A Psziché a magazintrendhez híven csak a 20. oldalnál kezdődik, addig rövid szösszenetek, teleshopos ajánlatok, meg olyan bornírt összeállítások vannak, amikben Csíkszentmihályi Mihály és Dan Brown egy oldalra kerülhet, és az iskolaválasztás kapcsán fontos tényező, hogy hogyan menő a Waldorfban öltözködni. A kedvencem az az összehasonlítás, ami szerint a 60-as évek 30-as nőinek pl. "Nivea a bőre őre", viszont a mai harmincas nők "Megasztárt néznek DVD-ről". Ezek után szinte borítékolható volt, hogy jön egy pár oldal jajjongás arról, hogy mennyire rövidek manapság a kapcsolatok, és hogy a mai kor embere nem fektet energiát abba, hogy megmentse a házasságát.
Nem különösebben alapos a Karrier rovat sem, különösen a Szerencsésnek születni kell… című cikk dühített fel, ami azt akarja bebizonyítani, hogy Bill Gates jókor volt jó helyen, és ha te is szerencsés akarsz lenni, akkor összpontosíts a jó dolgokra, mert így jó dolgokat fogsz magadhoz vonzani. Értem én, hogy már egy egész iparág épült a "pozitivista filozófiára", ld. A titok c. megavállalkozást, de azért ezt pszichológiának előadni meglehetősen erős. Főleg, ha a négyoldalas cikkben csak egy picinyke keretesbe fér bele, hogy a négylevelű lóhere keresgélésén kívül azért nem árt, ha tanulunk is. De hagyjuk is, a Psziché cikkeit nem éri meg elemezni, nem azért készültek.
Hanem azért, hogy szórakoztassanak, és ezt a funkciót végülis betöltik. A Psziché nem rosszabb és nem jobb, mint bármelyik mai női magazin, arra találták ki, hogy elfelejtsük, hogy éppen a buszon ülünk a dúgóban, kimeríti betűéhségünket, és azt az illúziót adja, hogy ma is áldoztunk egy kis időt magunkra, az agyunkra, a lelkünkre. De akinek az illúzió kevés, válassza inkább a Mindennapi Pszichológiát.
xclusiv 2010.04.29. 15:48:50
Nincs köze a TV-hez, sorozatokhoz, szereplőkhöz (celebekhez). Szerintem inkább a velvet-en lenne a helye
nadivereb 2010.04.29. 15:49:02
pavor nocturnus 2010.04.29. 15:53:21
Átokfajzat 2010.04.29. 15:54:15
Pikk Dáma ♠ 2010.04.29. 15:56:16
a média kategóriába azért belefér, nem?:)
Pikk Dáma ♠ 2010.04.29. 15:57:12
pavor nocturnus 2010.04.29. 16:05:28
Takács Bálint 2010.04.29. 16:12:26
Lemaradt az (x)
marlington 2010.04.29. 16:56:50
elinor 2010.04.29. 16:58:48
elinor 2010.04.29. 16:59:22
2010.04.30. 10:38:30
nagyKá 2010.05.04. 17:09:56
2012.08.31. 12:41:54
Szerintem a 3. évezreddel meg a National Geographiccal mindenki jobban járna.