Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Celeb és Psziché

Nők Lapja Psziché

2010. április 29. 14:30 barb 14 komment

Miután tavaly májusban megjelent a Mindennapi Pszichológia, nem gondoltam volna, hogy valaki még erre a terepre mer lépni. A Nők Lapja Konyha, a Nők Lapja Egészség, a Nők Lapja Évszakok, a Nők Lapja Évszakok és a Nők Lapja Ezotéria után persze nem meglepő, hogy a Sanoma azt gondolja, hogy a Nők Lapja Pszichének is van helye a standokon.

És persze van is, csak nem úgy, mint tudományos igényű pszichológiai lapnak. A negyedévente megjelenő magazin hangvétele ugyanis inkább csajbulis fecsegésre hasonlít, némi jólértesültséggel fűszerezve, ami persze nem baj, fecsegni, lelkizni szabad, és kell is. De azért jobb, ha már az elején nem nagyzol egy kiadó és bevallja, hogy ez itt kérem a Nők Lapja Lelkizés.

A szerkesztők persze törekedtek a hitelességre, az első számba meghívták Ranschburg Jenőt, meg Szendi Gábort, de ott van a szerzők között Müller Péter is, akit azért szívesebben látok az ezotériával foglalkozó lapokban. A Nők Lapja Psziché tudomány helyett szívesen támogatja meg magát celebekkel: Rácz Zsuzsa, Novák Péter, Verebes István, Vámos Miklós, Geszti Péter, és persze az anyalapban befutatott Fejős Éva és Oravecz Éva Csilla is ír lapba, de ez még mindig csak az eladhatóságról szól.

A Psziché a magazintrendhez híven csak a 20. oldalnál kezdődik, addig rövid szösszenetek, teleshopos ajánlatok, meg olyan bornírt összeállítások vannak, amikben Csíkszentmihályi Mihály és Dan Brown egy oldalra kerülhet, és az iskolaválasztás kapcsán fontos tényező, hogy hogyan menő a Waldorfban öltözködni. A kedvencem az az összehasonlítás, ami szerint a 60-as évek 30-as nőinek pl. "Nivea a bőre őre", viszont a mai harmincas nők "Megasztárt néznek DVD-ről". Ezek után szinte borítékolható volt, hogy jön egy pár oldal jajjongás arról, hogy mennyire rövidek manapság a kapcsolatok, és hogy a mai kor embere nem fektet energiát abba, hogy megmentse a házasságát.

Nem különösebben alapos a Karrier rovat sem, különösen a Szerencsésnek születni kell… című cikk dühített fel, ami azt akarja bebizonyítani, hogy Bill Gates jókor volt jó helyen, és ha te is szerencsés akarsz lenni, akkor összpontosíts a jó dolgokra, mert így jó dolgokat fogsz magadhoz vonzani. Értem én, hogy már egy egész iparág épült a "pozitivista filozófiára", ld. A titok c. megavállalkozást, de azért ezt pszichológiának előadni meglehetősen erős. Főleg, ha a négyoldalas cikkben csak egy picinyke keretesbe fér bele, hogy a négylevelű lóhere keresgélésén kívül azért nem árt, ha tanulunk is. De hagyjuk is, a Psziché cikkeit nem éri meg elemezni, nem azért készültek.

Hanem azért, hogy szórakoztassanak, és ezt a funkciót végülis betöltik. A Psziché nem rosszabb és nem jobb, mint bármelyik mai női magazin, arra találták ki, hogy elfelejtsük, hogy éppen a buszon ülünk a dúgóban, kimeríti betűéhségünket, és azt az illúziót adja, hogy ma is áldoztunk egy kis időt magunkra, az agyunkra, a lelkünkre. De akinek az illúzió kevés, válassza inkább a Mindennapi Pszichológiát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xclusiv 2010.04.29. 15:48:50

Ez miért ode került?
Nincs köze a TV-hez, sorozatokhoz, szereplőkhöz (celebekhez). Szerintem inkább a velvet-en lenne a helye

nadivereb 2010.04.29. 15:49:02

És mekkora volt az asztrológiai-ezoterikus hókuszpókusz aránya?

pavor nocturnus 2010.04.29. 15:53:21

A filmszalag villózásától oldalt kifolyik a szemem, gyakorlatilag olvashatatlanná teszi az egész irományt...

Átokfajzat 2010.04.29. 15:54:15

sanoma szarjon sünt, nem kellene tovább gerjeszteni az igényt az ilyen kozmófosba mártogatott trendyszarságokra

Pikk Dáma ♠ 2010.04.29. 15:56:16

@xclusiv: nyilván nem régóta olvasol cc-t, volt már sok ilyen cikk itt, sztem több is kéne.
a média kategóriába azért belefér, nem?:)

Takács Bálint 2010.04.29. 16:12:26

Valamiből meg kell élniük a bloggereknek.
Lemaradt az (x)

marlington 2010.04.29. 16:56:50

Fabulon. Fabulon a bőre őre. Nem a Nivea.

elinor 2010.04.29. 16:58:48

@Takács Bálint: hát, ez inkább (y), mint (x). Azt írják, hogy ne vegyük meg, mert szahar.

elinor 2010.04.29. 16:59:22

@marlington: Biztos nem élt még akkor a NLP szerzője, azért keveri.

SzaboZsee 2010.04.30. 10:38:30

Az a baj, hogy aki (el)gondolkodás nélkül veszi-olvassa ezt a sajtóterméket, az egyrészt valószínűleg nem olvassa ezt a cikket, másrészt lábon beszop minden sort a lapból és kb. szentírásként fogja kezelni. Ami cseppet sem kisebb hülyeség, mint a Cosmó havi trendjeinek megfelelő ruha- és pasiválasztás...

nagyKá 2010.05.04. 17:09:56

Elolvastam a címlapját, és amilyen gyorsan levettem, olyan gyorsan vissza is tettem a polcra. Még a főcímek is fájtak. A Mindennapi pszichológiát ellenben imádom. Nem is tudom, miért írom ezt ide, hiszen egy lapon sem érdemes emlegetni ezeket.

2012.08.31. 12:41:54

Teljesen érdektelen ez az újság, akárcsak az összes többi nőknek szóló baromság. (Kiskegyed, Story, Nők Lapja, bla-bla-bla)

Szerintem a 3. évezreddel meg a National Geographiccal mindenki jobban járna.