A legkedveltebb napilap a Blikk, a Nemzeti Sport és a Népszabadság – áll a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának 2009 második félévére vonatkozó kutatásában. A Marketing és Média cikke szerint a magyar felnőttek közül tíz emberből nyolcan legalább egy lapot olvastak a mért 160 sajtókiadvány közül a tavalyi év második felében. Az olvasók átlagosan 3,7 lapot vettek a kezükbe a 2009 júliusától decemberig tartó időszakban.
2009 második felében a legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb periodicitású lapok közül a Nők Lapja Konyhát veszik a legtöbben kezükbe. Tematikájuk szerint csoportosítva a kiadványokat az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 28 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók jelentős arányban (24%) olvassák az önállóan terjesztett tévémagazinokat. A harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok jelentik (23%) - olvasható a cikkben.
Bár a felnőtt lakosság 80 százaléka olvas legalább egy lapot, korcsoportonként eltérő arányban forgatják az egyes sajtótermékeket az emberek: legkevésbé a fiatalokat kötik le az újságok, leginkább az 50-59 évesek szeretik lapok olvasásával tölteni az idejüket.
A magasabb vásárlóerővel rendelkező, az ESOMAR társadalmi státuszindex szerinti ABC1 szegmens 88 százaléka olvas legalább egy nyomtatott sajtóterméket. Ők a vizsgálati időszakban átlagosan 4,3 lapot olvastak. E csoport a tanulmány szerint az átlagosnál nagyobb érdeklődést a gazdasági és közéleti napi-, valamint hetilapok iránt tanúsít.
LacKoLa 2010.03.20. 19:34:14
...ahogy így belenézek a pénztárcámba, én kb a WXY1 szegmensben lehetek :D
na de google a barátom, minnyá utánanézek :p