Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szó sem lehetett egy 200 millió dolláros szívességről - Interjú Joseph Mazzellóval, a Pacific egyik főszereplőjével

Az HBO egyik üdvöskéje

2010. március 14. 10:30 sixx 49 komment

Joseph Mazzello a Jurassic Parkban még raptorok és T-Rexek elől menekült, 17 év elteltével meg japán katonák akarják hétről-hétre felkoncolni. A sikeres gyerekszínész a köztes időben szinte észrevétlen volt, filmrendezőként diplomázott, és nem nagyon foglalkozott a színjátszással. Los Angelesben beszélgettünk vele.

Hogy foglalná össze a sorozat történetét (valakinek, aki még nem is hallott róla)?

A Pacific három fiatalember története, három tengerészgyalogosé, akik közül ketten megírták emlékirataikat, a harmadik történetét pedig más forrásokból rakták össze az írók. Igaz történettel van dolgunk, ami alapvetően a teljes csendes-óceáni hadszínteret felöleli. Nem egy századról szól, mint az Elit alakulat, hanem három egyénről. Megismerjük a múltjukat, a hátterüket, azt, hogy miért álltak be tengerészgyalogosnak, mit éreztek a háború alatt, és miken mentek keresztül.

Ön hogy került be a háborúba?

Eugene Sledge miatt (az ő karakterét alakítja Mazzello). Megfogott a története, az alabamai fiúé, akin az egészsége sem fogott ki. Szívzörejt állapítottak meg nála az orvosok, illetve az apja, aki nem is engedte, hogy bevonuljon. Aztán 1943-ra Eugene 18 éves lett, és az apja hiába tartotta vissza, nem tudta. A dédapja, a nagyapja és az apja is volt katona, és követni akarta őket, tengerészgyalogos akart lenni. Rengeteget olvasott az előző háborúkról, és próbálta magát felkészíteni arra, ami a Csendes-óceánon várt rá. Elég naiv volt ebből a szempontból, vagy inkább romlatlan, ártatlan lélek.

Jelentett bármiféle előnyt a szereplőválogatás során, hogy korábban együtt dolgozott Steven Spielberggel?

Jó lett volna, de nem. Végigjártam a hivatali utat, először a szereposztó rendező hallgatott meg, aztán szépen sorban a producerek, majd a végén Spielberg.

Azért csak ismerős volt neki...

Persze. Meg is lepődött, mert nem tudott arról, hogy én is jelentkeztem az egyik szerepre. Legalább három éve nem találkoztuk akkor, és legutoljára 15 évvel azelőtt dolgoztunk együtt. Én is tudtam, és ő is, hogy szó sem lehet egy 200 millió dolláros szívességről - ha nem lettem volna megfelelő a szerepre, más kapja meg. Jó, annyi előnyöm volt, hogy tudta ki vagyok, és azt, hogy nem vagyok őrült, legalábbis kilencévesen nem voltam az.

Ennek persze volt hátulütője is.

Természetesen, iszonyú hülyén éreztem volna magam, ha a végén nem én kapom a szerepet, valahogy úgy, hogy "már nem vagyok elég jó? Gyerekszínészként megfeleltem Stevennek, és tessék, felnőttként már nem kellek neki?" Kezet fogtunk, megölelt, aztán a kezembe nyomta az első jelenet szövegkönyvét, és rámutatott egy kamerára: tessék, Joseph, tied a pálya. Meggyőztem őket, és egy héttel később szóltak, hogy készüljek a kiképzésre.

Mi a félelmetesebb? Dale százados (a film katonai tanácsadója) vagy egy T-Rex?

Dale százados. A T-Rexet legalább ki lehet kapcsolni, Dale Dye-t viszont nem.

Az aknavetőt tudja már kezelni?

Hogyne. Ha behoznak egyet, becsukott szemmel szétszedem. Nekem különösen nehéz volt a kiképzőtábor, mert előtte életemben nem volt fegyver a kezemben, az aknavetőről nem is beszélve, amiről azt sem tudtam, hogy mi. A tíznapos felkészítés nagyon-nagyon intenzív volt, de megérte, mert szerettem volna a lehető leghitelesebbnek tűnni a sorozatban. Az volt a célom, hogy elérjem: ha egy tengerészgyalogos megnézi a jeleneteimet, rábólintson, hogy oké, ezt beveszem. Abból a szempontból könnyű dolgunk volt, hogy ezek a katonák nem profik voltak, hanem mondjuk pékek és autószerelők, akik beálltak a seregbe, mert megtámadták a hazájukat. Átlagemberek, mint én. Így jóval könnyebb volt azonosulni a szereppel, mint mondjuk Supermannel.

 

Mi volt a legnehezebb a kiképzésben?

Dale százados szándéka az volt, hogy az akkori körülményeket a lehető leghitelesebben megteremtse nekünk, elkényeztetett városi ficsúroknak, mert annak tartott minket, és ezt nem is rejtette véka alá. A II. világháborúban a tengerészgyalogosok legnagyobb ellensége az éhség volt: egyszerűen nem voltak megfelelően táplálva. Ebből nekünk is kijutott, mert ugyanazt és ugyanolyan mennyiségben ettük, amit akkoriban ők. Ehhez jött még hozzá a negyvenfokos hőség, képzelheti. Tíz nap alatt hat kilót fogytam, de ez volt a cél, a forgatásra úgy kellett kinéznünk, ahogy a tengerészgyalogosok kinéztek 1943-ban.

Ha még egy ilyet végig kellene csinálnia, bevállalná?

Nehéz kérdés, nem tudom. Az biztos, hogy életemben nem volt még ennél nehezebb, embert próbálóbb tíz napom egyhuzamban. Voltak már ennél keményebb napjaim, de nem tíz egymás után. Amikor azt hittük, hogy oké, ennél már nem lehet rosszabb, akkor hajnal háromkor kirugdostak minket a sátorból, és bezavartak a dzsungelbe futni öt kilométert, a vállamon egy aknavető csövével.

Mikor akarta először feladni?

Az első percben. Aztán folyamatosan, de ha megkérdezi a többieket, Jont, vagy James-t (a sorozat másik két főszereplője, Jon Seda, és James Badge Dale), ők is ezt válaszolják. Folyamatosan arra gondoltam, hogy nincs olyan film, sorozat, darab, semmi, ami megéri, hogy ennyit kínlódjon az ember. Akadtak sérülések is bőven, bordatörés, lábtörés, ficamok, vágások, horzsolások, pár színészt hordágyon vittek el már a második napon. A meleg kibírhatatlan volt, nem kaptunk elég vizet, az egyik srác nappal folyamatosan hányt, a másik a latrinán ült éjjelente, szóval nem volt egy leányálom. Meg akartak törni minket, és sikerült is nekik, de ennek a forgatás során nagy hasznát vettük, igazi katonaként viselkedtünk. Amikor vége volt, rendeltem egy nagy pizzát, és öt perc alatt magamba tömtem.

Sikeres gyermekszínész volt, de utána mintha megtört volna a pályája. Nem zavarja, hogy a Jurassic Park volt karrierje csúcspontja?

Érdekes kérdés, de nem, és ezt a szüleimnek köszönhetem, akik nagyon jó érzékkel arra neveltek, hogy két lábbal álljak a földön. Nem költöztünk át Los Angelesbe, maradtunk a keleti parton, egy New York állambeli kisvárosban, mert nem akarták, hogy a színjátszásra tegyem fel az egész életem. A forgatások között rendesen jártam iskolába, nem voltak magántanáraim és nem várt limuzin a suli előtt. Ugyanazok a dolgok érdekeltek, mint a többieket, a szalagavató bál, az érettségi, az egyetem, ahová fel is vettek. Focimeccsekre jártam, buliztam, és nem foglalkoztatott a színjátszás, egy időre le is álltam vele, pedig hívtak egy tévésorozatba is, ahol főszerepet kaptam volna. Még ügynököm sem volt. Rendezőkét diplomáztam, és valamiért akkor, amikor már tudtam, milyen a másik oldalon állni, kezdett el ismét érdekelni a színészet. Rájöttem, hogy ez az, ami igazán érdekel, ez az, amiben jó vagyok, és amivel foglalkozni akarok.

Az újrakezdés nem lehetett egyszerű.

Nem volt az, mert mindenki úgy emlékezett rám, mint a kiskölyökre a Jurassic Parkból, és amikor a nevem valahol felmerült, a producereknek fogalma sem volt, hány éves vagyok. Kaptam olyan szerepajánlatot, amiben egy 13 éves srácot kellett volna alakítanom - az ügynöknek fogalma sem volt, hogy akkor már 20 éves voltam. Előlröl kellett kezdenem mindent, de nem adtam fel, mert bíztam magamban, tudtam, hogy ismét be tudok kerüli a körforgásba. A Pacific tökéletes ugródeszka volt, mert a forgatás befejezése után máris szerepet kaptam a Facebookról szóló David Fincher-filmben, a Social Networkben, szóval nem panaszkodhatom.

Címkék: tv sorozat hbo pacific

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.03.14. 11:03:09

Végre egy gyerekszínész, aki nem baszta el a dolgait, mint Macauly Culkin, vagy a kis halottlátó tojásfejű a Hatodik érzékből!
Respect a New York-i szülőknek meg a srác haverjainak!

Yeto 2010.03.14. 11:24:30

Vazze lehetne már holnap.

Llew 2010.03.14. 11:35:20

Baszki ez az a kis srác? Kurvára öregszünk! Sixx ez most a HBO által átadott interjú, vagy kiköltöztél LA-be?:D

Laca@blog 2010.03.14. 11:40:27

szerencsés voltam, láthattam az első 3 részt. nekem eddig a 2. tetszett a legjobban. talán az akciók miatt :)

duffy_kn 2010.03.14. 11:47:13

@Hamlet: Teljes mértékben egyetértek Veled.

TetraB 2010.03.14. 11:49:55

Beszarok, hogy ez a srác ekkora lett.
Ez durva, hogy így öregszünk.

Amúgy nagyon várós a sorozat.

Kid 2010.03.14. 11:51:34

@Hamlet: Vagy mondjuk mint Brad Renfro, akivel ifjúkorukban együtt is játszottak a The Cure-ban...

Kiváló az interjú egyébként! Sajnos nincs HBO-m, így alternatív megoldást kell találnom.

_ng_ 2010.03.14. 12:04:37

"Eugene Slade miatt (az ő karakterét alakítja Mallozzi)."

Megártott a sok Csillagkapu? ;-)

miezitt (törölt) 2010.03.14. 12:15:07

Hja! Csak kiadják dévédén, nemdebár?

Gaines · http://delta.blog.hu 2010.03.14. 12:19:38

Marha jó interjú volt, köszi érte. Tényleg ijesztő, hogy már ennyi év eltelt a Jurassic Park óta. Sőt, már a Band of Brothers óta is eltelt csaknem tíz év. Shit.

Ütni fog ez a Pacific.

untermensch (törölt) 2010.03.14. 12:50:14

Ez most egy exkluzív index-interjú volt? Mert határozottan úgy tűnik. Ha igen, akkor gratula.
De ha mégsem, akkor oda kellene írni, honnan származik.

konyvelomo 2010.03.14. 12:57:55

Kösz az interjút, érdekes volt...

@Hamlet: Kemény munka van benne az biztos, de ez még Hollywood előszobája. Kell még pár jó mozi is hozzá h tényleg befusson és emlékezzenek rá.

A fent hivatkozottak mellett számtalan reménység kallódik el h észre sem vesszük.
Kíváncsi vagyok h pl. Abigail Breslin hogyan tudja beváltani zsetonjait, pedig mögött már van pár film...

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.14. 13:37:43

Olyan értelemben exkluzív, hogy én készítettem Los Angelesben, a Pacific sajtópremierjén, ahol Mo-t én képviseltem, de ez a leadben benne van finomabb formában. Lesz még 4, James Badge Dale-lel, Jon Sedával, Dale Dye századossal (ez a legjobb sztem) és két készítővel Tony To producerrel és Bruce McKenna író/rendezővel.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.03.14. 13:50:35

sixx a mi návai anikónk:))
nagyon jó ez az interjú, várom a többit is...

főleg Dale százados interjúját várom! bírom a fickót!:))

Komment Elek 2010.03.14. 13:57:03

Kicsit túl van lihegve ez a pr cikk, de attól még tényleg jó sorozat lehet. A BOB nagyon rendben volt, remélem ez sem okoz csalódást.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.14. 14:07:55

@Komment Elek: miert pr cikk, te fogyatekos troll, hm?

Cenzur 2010.03.14. 14:40:24

Látom a válaszodból sixx jól bírod a kritikát :) Amúgy jó lett a cikk a századossal készült mikor kerül fel az oldalra?

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.14. 14:43:23

@Cenzur: kritika a tököm, azzal nincs bajom, ez baszogatás. miért lenne pr-cikk egy interjú????

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.03.14. 14:50:36

@sixx:
Ne bántsd. Nem tehet róla, hogy foggyos. :D
Ez meghozta a a kedvet, hogy egyrészt megnézzem a sorozatot, másrészt várom a következő interjút.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.14. 16:23:34

Grat az interjúhoz.
AZ Elitalakulatot 2008-ban néztem végig kb 2 nap alatt és bár nem szeretem a háborús filmeket, sorozatokat nagyon kajáltam. A már megismert sorozat tükrében magasra tettem a lécet, remélem átmegy a Pacific rajta. Arról nem is beszélve, hogy a végén ugye itt is a nácik szívnak?

Dr.Lindenthal 2010.03.14. 18:29:30

Mindenbizonnyal elfogulatlanul és giccsmentesen láthatjuk 666.szorra a szerencsétlen, fronton vinnyogó amerikai hősöket. hurt locker és ez, valamiért fényezni kell a hadsereget? Csak nem rossz a nemzetközi megítélés? Sokkal jobb lett volna, ha az atom bombát ledobó három katonáról forgattak volna.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.14. 19:26:23

@Dr.Lindenthal: hehe, bírom ezeket a szittyaharcosokat. Ha ezek a "szerencsétlen, fronton vinnyogó amerikai hősök" nem vágták volna haza a nácikat - legyen az japán vagy német - te vagy az őseid már a Harmadik Germán Birodalom - jobb esetben - büszke és boldog rabaszolgája lennél. Nem mellesleg a "rossz nemzetközi megítélés" mellett 1990-ben ők hozták el nekünk azt a demokráciát, amelynek keretén belül április 11-én elmehetsz szavazni a Fideszre, Mszpre, Jobbikra, Lmpre, Mdfre. De ez persze biztos olyan rossz dolog, h el sem tudod már képzelni, h ettől van még rosszabb is.

L'c · http://jacsita.blog.hu/2010/12/05/fagy_i_1 2010.03.14. 20:16:19

Yo a cikk,na!Xarni a sok nyafogosra, meg a polkommentre. Ülünk,lessük köszönjük.
Ingyé van a HBO, de pláne. LOL.

2010.03.15. 00:08:08

@sixx: Egy interjú lehet PR-cikk is; ami nem mindegy, hogy a végén az ember azt érzi-e, hogy "navazzeg, itt megint valami szart akarnak lenyomni a torkomon" vagy elégedett, mert az őt érdeklő témáról kapott valami pluszt, illetve kedvet csinált valamely, az interjúban említett "termék"-hez. (Esetemben ez a BOB-t jelenti: tíz éve csak pár félórányit láttam belőle, most viszont valahogy pótolni tervezem.)
Esetünkben: soha rosszabb PR-cikket a Comment.com-ra!

Dr.Lindenthal 2010.03.15. 00:49:44

@Csehszlovák Kém: látom még mindig vannak akik a győztesek által írt történelemtől ilyen hihetetlen katartikus bálványozásba esnek át. Csak nem azokról az amerikai hősökről beszélünk, akik egy kontinensnyi kiírtott őslakó földjéről osztják az igazságot és a békét? Azokról akik finoman fogalmazva átbaszták az egész földet az iraki tömegpusztító fegyverekkel és Bin Landennel? Azokról beszélsz akiknek egy elnöke se tudott még egy háború mentes 4 évet végigcsinálni az elmúlt csak nem száz évben? Várj, Guantanamon biztos megnézik majd két vízbefolytás között, de megnézik azok a vietnámi veteránok is akik túlélték a napalm okozta rákot és megnézik majd még egy csomóan. Én megértem azokat akiknek a nácik rossz emléket jelentenek, de azért ennyire ne legyél egyoldalú, mert az USA az egyik legimperialistább állam a földön. Tudod hány náci tudóst vettek át az amerikaiak a háború után? De te biztos nem arról az USA-ról beszélsz aki összefogott a 100 millió halottal büszkélkedhető kommunizmus egyik oszlopos tagjával a szovjetekkel és érdekes mód olyan államokat mint Lengyelország 1990-ig a nagy nyálas változásnak hitt évig, leszartak. Nem érdekelte őket az, hogy egy csomó állam, a szovjetek uralma alá kerül, köztük Csehország, szlovákia, Lengyelország, pedig ők korántsem voltak nácik. De mit érdekelte őket, minket is leszartak 56-ban, de azért minden évben gratulálnak nekünk a kitartásért. Mondok valamit, most annak a globalizált elmebajnak vagyok a rabszolgája, aminek eddig a központja az USA volt, mennyivel jobb, hogy demokrácia van? Ami aztán sokat ér, hiszen törvényekkel fogják be az ember száját és az akadémikus szavazata egyet ér a proliéval. Ezt csinálja amerika: belemegy egy pofátlan háborúba, pl II. vh. Csendes-óceáni hadszíntér, mindezt egy mára már nyilvánvaló kamu casus bellivel (pearl harbor) és csak azért, hogy a rohadt fegyver lobbi kapja az állami megrendelést, egy csomó szerencsétlent daraboltatnak fel a japánokkal pár retkes szigetért, amiről pontosan tudták, hogy szügségtelen. Aztán ledobnak két atom bombát, tudom, ha a te gyereked arcát húznád le egy darabban a véres fejéről az cseppet sem csorbítana az amerikai hősiesség mulandó giccsén, és utána véget ér a háború, aztán a saját szövetségeseikkel 50 évig mások földjén háborúzgatnak, közben pedig fröcsögnek erről a humanista pacifista néphülyítő gejről.
Én már unom, hogy az ő hősiességüket kell állandóan figyelni, olyan emberek tolmácsolásában mint spielberg, aki az életében még csak egy katonai bázis közelébe se ment. Jó lenne már ha végre az un. jók rossz oldalát is látnánk, mert én látom az USA jó oldalát is, de az semmiképen sem említhető egy lapon a háborúival. Abban jóknak mondhatóak, hogy a nácikat legyőzték, megértem akik ezt gondolják, de rengeteg másban nem mondhatóak annak és sokszor ugyan azzal a hidegvérrel gyilkolták az ellenfelüket, mint ellenfeleik és a háborúban nincs semmi giccs, drámaiasság és hősiesség, ezeket a szarokat csak utólag etetik meg velünk az ilyen sorozatokkal is és még ma is, azok után, hogy amerika mióta bizonyítja be a barbaritását, vannak akik hasra esnek előtte és éljenzik a nagy verjük boldogabbá és demokratikusabbá a világot, ha tetszik ha nem szemléletüket.
Ez gondolom ki lesz törölve mert nem nyal be csontig a nyugatnak, de azért elmondtam.

Dr.Lindenthal 2010.03.15. 00:53:10

@sixx: nem fogom, spielbergék már elmondták mit gondolnak a háborúról, a Ryan közlegényben, akkor még működött ez a fajta ábrázolás, akkor és ott, de ez már csak giccs. Mindenki tudja, még az amerikaiak is, hogy mekkora baromság volt a csendes-óceáni hadszíntér, mennyire felesleges kamu volt ahogy japán fenyegetését ábrázolták a népnek. Ezt csak azok a mai fiatalok kajálják, akiknek még belehet etetni, hogy a háborúban bármi hősiesség vagy dráma van, pedig az egész a fegyver lobbiról szól és ezért sose lesz vége.

2010.03.15. 02:06:10

@Dr.Lindenthal: Egy: A történelemkönyveket a győztesek írják: nagy szívás ez Hitlernek is. Kettő: Körül kellene nézni a történelemkönyvben, hogy Japán mennyire volt lényegtelen a 2. vh. alatt a Távol-Keleten. A leigázott kínaiak, koreaiak is biztos csak benézték a császári katonák kegyetlenkedéseit, amiben szexrabszolgaság ugyanúgy volt, mint vegyifegyveres emberkísérletek. Három: Mindenki tisztában van azzal, hogy Jaltában nem egy humanizmustól átitatott szerződés készült a győztesek között és hogy a kelet-európai népek is kibírták röhögés nélkül, hogy onnantól a szovjet imperializmus fig vigyázni rájuk. Négy: Felfogtuk, hogy téged otthon szíjjal kergetnek a tévé körül, ha nem nézel meg minden USA-gyártású háborús filmet, együttérzünk veled. De attól nekünk akár még tetszhet is, nem? Végülis a Romantica csatornát is nézi valaki...

Ex0dus 2010.03.15. 03:17:23

@Csehszlovák Kém: Mindig billentyűzetet ragadok, amikor szembesülök egy ilyen kommenttel. Egyszerűen szomorú.

@Dr.Lindenthal: Sajnos ez így van. Szerencse, hogy van internet.
Mellesleg bizony bizony, a japán-amerikai háborút az amerikaiak provokálták ki. ^^

Ex0dus 2010.03.15. 03:20:27

Egy dolog lemaradt, már Eisenhower is megmondta elnöksége alatt, hogy "beware the military-industrial complex".

kulalak 2010.03.15. 03:21:20

Micsoda energiak tudnak itt folszabadulni egy-ket elejtett szo nyoman.

Mindenesetre egy TV musorrol van szo. Ugy latszik dolgoztak vele. Majd meglatjuk. Kosz Sixx.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.15. 07:01:28

@Dr.Lindenthal: már miért törölném ki? azért, mert kissé zavaros elképzeléseid vannak a világháborúról? a te bajod, a te véleményed, az kéne még csak, hogy mindenki úgy gondolkodjon, mint én, fel is akasztanám magam. egy dologra viszont nagyon kíváncsi vagyok, kifejtenéd, miért is volt kamu casus belli PH? nem a Tonkin-öböllel (vagy Ha-Long-öböl, már ha) és Vietnámmal kevered?

Eddie 2010.03.15. 08:10:01

@Ex0dus: Azért arra kiváncsi vagyok, hogy provokálták az amcsik kina, indokin, india lerohanását, új-zéland megtámadását!?

Yeto 2010.03.15. 08:49:06

Olajembargóval Japán ellen. Ami persze a Japán Kína-ellenes embargóra történt válaszlépés volt, úgyhogy ez se nyert, de nem baj, megszoktuk.

Szájmon Templár 2010.03.15. 09:27:09

Este, tudjátok mit fogok nézni? Naná...

SirEstate · http://luxuskero.blog.hu/ 2010.03.15. 10:25:22

@Dr.Lindenthal: Sok mindenben igazad lehet. A háborúk soha nem arról szóltak, amivel az embereket megetették.
Ennek ellenére ez a történet nem erről szól. Itt a háborút megélt katonákról, az ő általuk megélt igazságról van szó. Nem a politikát, hanaem a kisemberek drámáját mutatja be.
Ebből a szemszögből ez a történet lehet rendkívül hiteles.

Big-B 2010.03.15. 11:49:17

@Dr.Lindenthal: nem gondolom, hogy a géppuskatűz, vagy a becsapódó gránát kisebbet szólt a katonáknak, csak mert szerinted a fegyverlobbi csinált egy háborút.
Amúgy fegyverlobbi területén a japánok némileg előbbre jártak a háború kezdeti időszakában, mint az USA.

Ex0dus 2010.03.15. 11:50:02

Nem japán birodalmi terveiről beszéltem, hanem szimplán az amerikai-japán háborúról. Mellesleg 1941-ben már asztalon volt egy megegyezés az amerikaiak és a japánok között. A japánok bizonyos területeket meghagytak volna, ha amerika feloldja az olajembargót. Ez a deal már az aláirási, utolsó fázisban volt, mikor végül Roosevelt meggondolta magát.
Az embargót meg gyanítom inkább a "Panay incident" miatt kapták, de ezt így utólag már nehéz megmondani. Nem hiszem, hogy nagyon érdekelte volna amerikát az ázsiaiak háborúja, hiszen elég erősen lenézték még a japánokat is.

Mozsyy 2010.03.15. 12:50:59

Szeretném megvenni majd a sorozatot, ami a kinti információk szerint júniusban jöhet is.
De tudnnátok abban segíteni, hogy miért nem lehet letölteni? Mert tegnap már kint volt az első rész. Legfőképpen a HD érdekelne.
Egyébként jó interjú! Várjuk a többit!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.03.15. 13:33:32

@Mozsyy: már le lehet tölteni, HD-ben is.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.03.15. 21:39:06

Az USA politikája mindig is az érdekeken múlott, de ez elmondható minden nagyhatalomról.
Leszarta az egyént, és ha kellet leszart egész országokat. Ez nem is fog megváltozni, ezért vagyok pacifista.

Viszont ez a sorozat, (mint ahogy az Elit alakulat is) birkák...izé emberekről szól, akik elhitték amit mondtak nekik, és elmentek harcolni. Na, engem ez a része érdekel és nem a politika.

Dr.Lindenthal 2010.03.15. 23:23:42

@sixx: igen, amit írt az a Vietnámi háború casus bellije az összeesküvés elméletesek szerint és lehet benne némi igazság. Konkrét bizonyítékokkal nem tudok szolgálni PH-t illetően, de ez ma már olyan elfogadott tény, mint az, hogy a WTC-t se egyedül a terroristák robbantották fel, persze olyan szerencsétlenül, hogy az arab útlevelek megmaradjanak. Nem lehet konkrétan bizonyítani azt, hogy a Lusitania 15-ben azért lett elsüllyesztve, hogy az USA beszálhasson a háborúba, ahogy azt se lehet, hogy Pearl Harborbe elég roncs hajókat vittek, amikért nem volt kár, de egy kis utánajárással lehet találni olyan írásokat ahol szakértők boncolgatják a kérdést. Amerika esetében hihetetlen nagy ereje van a közvéleménynek, amit az ilyen tragédiákkal indokolni lehet. Nagyon nekem sem volt döntő bizonyítékom PH-t illetően de 2001 után már nyilvánvalóvá vált, miként is működik az USA gépezete, ha egy háborúba beleakar kezdeni, egyszóval vannak akik szereztek arra nézve bizonyítékot, hogy PH-megtámadásáról tudtak, mégse tettek ellene semmit. De a németek is csináltak ugye Gleiwitznél egy ilyen casus bellit stb stb, erre sok példát látunk. Egyébként az előző hosszú amerikai fekete listával nem japánt akartam védeni, ők is vágtak ki kínai anyákból magzatokat és nem zavarta őket, hogy közben élnek, de a harc olyan dolog, amitől mindenki rohadt lesz, aztán a győztes meg kiszépíti magát, vagyis a háborúk csak részben folynak a haszonért, igazából azért zajlanak, hogy ki tudja majd magát tisztára mosni. Pl az I világháborúban is ha az USA-t nagyon érdekelte volna Európa sorsa, akkor nem csak 17-ben szálltak volna be, amikor már látszott, hogy ki fog győzni és a II vh-ban se vártak volna 43-44-ig, amikor szintén látszott a végkimenetel. Kicsit úgy érzem a csendes óceáni hadszíntér arra volt csak jó, hogy addig várhassanak, amíg el nem dől Európában a lényeg. Persze aztán Japán talán technikailag már le is előzte az USA-t, nyugatibb lett mint a nyugat, egyszóval ők győztek, hiába volt a két atom bomba.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.16. 04:13:59

@Dr.Lindenthal: könyvet kéne írnod, Nemere István az ilyen elméletekkel fizet a madaras teszkóban.

dupi 2010.03.16. 08:29:24

"Persze aztán Japán talán technikailag már le is előzte az USA-t, nyugatibb lett mint a nyugat, egyszóval ők győztek"

:D

xclusiv 2010.03.18. 16:37:51

@Dr.Lindenthal: "Konkrét bizonyítékokkal nem tudok szolgálni PH-t illetően, de ez ma már olyan elfogadott tény, mint az, hogy a WTC-t se egyedül a terroristák robbantották fel, persze olyan szerencsétlenül, hogy az arab útlevelek megmaradjanak. Nem lehet konkrétan bizonyítani azt, hogy a Lusitania 15-ben azért lett elsüllyesztve, hogy az USA beszálhasson a háborúba"

made my day :)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.18. 17:42:15

@xclusiv: sőt, szerintem egy földönkívüli varázsló volt az egész mögött.
süti beállítások módosítása