Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Három forrásnak elégnek kell lennie

Nehéz kenyér

2010. február 01. 10:34 sixx 117 komment

A comment:com hasábjain nem egyszer estünk már neki a különböző vetélkedőknek, kritizáltuk a Párbajt és a Széfet is, ez utóbbit nem is egyszer, és nem is túl kesztyűs kézzel, de valahol ez a dolgunk (itt, itt, itt, itt és itt írtunk a malőrökről). A fair play jegyében viszont mindenképpen szerettünk volna lehetőséget biztosítani a másik oldalnak is, mert azt remélem mindenki sejti, hogy annyira nem esik jól nekik, ha cseszegetjük őket. Vadon Jánossal, a Széf kérdésszerkesztőjével, és Kerényi Péterrel, a televíziós kvízműsorok veteránjával beszélgettünk.

Kerényi Péter 37 éve dolgozik a szakmában, először történelmi és politikai kérdéseket írt Egri János Aki mer, az nyer című műsorának, majd itt lett belőle szerkesztő is. Vágó István régi harcostársa, a népszerű műsorvezető első kvízműsora óta együtt dolgoznak, legutóbb például a Párbajban. A kérdésszerkesztésről akár reggelig is tudna mesélni, de a legfontosabbnak azt tartja, hogy egy kérdés nem attól kérdés, mert kérdőjel van a végén. "A mi dolgunk valahol még mindig az, hogy megpróbáljunk ismeretet terjeszteni, bár ez egyre nehezebb. És ha ez nem lenne elég, akkor ott van még az a szempont is, hogy a vetélkedő egy tévéműsor, amit el kell adni. Hiába jó a kérdésem, ha senki nem tudja rá a választ és kiesik az első körben, vagy éppen ellenkezőleg: annyira egyszerűek, hogy mindegyiket kapásból megválaszolják. Ez nem jó tévé, ahogy az amerikaiak mondják."

A tévés kvízműsorokba bekerülő kérdéseket az adott szakterületen (sport, irodalom, stb.) alapos ismeretekkel rendelkező kérdésszerző írja meg, majd benyújtja őket a szerkesztőnek, három olyan, egymástól független forrást megnevezve, melyek minden kétséget kizáróan bizonyítják a kérdés helyességét. Kerényi évek óta ugyanazokkal a szerzőkkel dolgozik, akikben feltétlenül megbízik, de ugyanúgy leellenőrzi a kérdéseiket, mint korábban - ha az adásba egy hibás kérdés kerül be, az nemcsak a szerzőnek, de a szerkesztőnek is kellemetlen.

"A Milliomosban fordult elő egyszer, hogy a játékos húszmilliónál megállt, mert olyan kérdést kapott, amiben nem volt biztos, és nem akart kockáztatni. Versenyen kívül megjelölte a jó választ, azt, hogy Gavrilo Princip tüdőbajban halt meg. Másnap számos levelet, telefont kaptunk, hogy nem igaz, mert csonttuberkulózisban halt meg, aminek a rövidítése szintén TBC, de nem egyenlő a tüdőbajjal. A kérdésíró ebben az esetben szerintem csak abban hibázott, hogy a forrásokból kapott információt leegyszerűsítette, akaratán kívül ezzel rossz választ kreálva. Ha a játékos ezzel nyer 40 milliót, nagyon kínos lett volna számunkra."

Kerényi Péter nem hiszi, hogy lenne akár csak egy olyan enciklopédia, lexikon, vagy adatbázis, ami megfellebbezhetetlen forrásként szolgálhatna. "Ha mindenképpen meg kell nevezzek egy forrást, akkor az Encyclopedia Britannicát választanám, és biztos vagyok abban, hogy amit keresek benne, arra jó választ is kapok, de ha teszem azt, a Nagy francia forradalomról kéne információ, akkor inkább a Larousse-t választanám, és ha Kádár János életéből választottunk kérdést, akkor pedig valamelyik magyar nagylexikont."

A kérdések összeállításánál arra is kell ügyelni, hogy bizonyos témaköröknek egyszerűen lejárhat a szavatossága: a kérdések megírásuk után bekerülnek egy adatbázisba, és nem biztos, hogy azonnal felhasználják őket - és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a műsorok felvételei bizonyos esetben akár hetekkel-hónapokkal korábban történnek, mint ahogy azok adásba kerülnek: "Mi van akkor, ha beengedek egy kérdést most arról, hogy hány olimpiai pontot szereztek a magyar versenyzők a téli olimpiák történetében, és valami isteni csoda folytán februárban a szám már nem igaz? Ebből a megfontolásból nem került be az adatbázisunkba kérdés II. János Pál pápáról élete utolsó éveiben, mert nem kockáztathattam meg, hogy miközben Vágó Pista jelen időben beszél róla, ő előző este elhunyt."

Vadon János, a Kalandra fal! és a Celeb vagyok, ments ki innen! című vetélkedők műsorvezetése és a Klassz FM reggeli műsora mellett a Széf kérdésszerkesztője, egészen a műsor kezdete óta. Egri János Lehet egy kérdéssel több? című műsora óta néz vetélkedőket, de a Széf az első kvízműsoros munkája a kamera másik oldalán, és dolgozik a Legyen ön is milliomos! stábjában, Fábry Sándor keze alá. A Széf szerinte abban különbözik leginkább a többi vetélkedőtől, hogy nem egy klasszikus, tudás alapú kvízműsor, hanem egy talkshow találkozása a klasszikus recepttel:

"A játékos egyszerre csak egy választ lát a képernyőn, aminek akkor is hitelesnek kell tűnnie, ha éppen az a hamis, és nincs viszonyítási alap, mint pl. a Legyen Ön is milliomosnál. Amiben a Széf még különbözik a hasonló műfajú műsoroktól, hogy nálunk sokszor a kérdésfeltevés is szórakoztató. Az alap elvárás egy Széf kérdéssorral kapcsolatban az, hogy a játékos ne tudja, csak tudni vélje a jó válaszokat, mert ez generál izgalmas, szórakoztató játékot. Nagyon fontos tehát, hogy tudjanak beszélni a témáról, ha egy kérdés láttán lefagynak, az senkinek sem jó."

A kérdésekért a Széf esetében is alapvetően az írók felelnek, de benyújtásuk után a szerkesztők és a főszerkesztő is leellenőrzi őket a megadott forrásokból, melyek között a Wikipedia például nem szerepel. "Olyan általánosan elfogadott és használt támpontokban, mint pl. a Révay Nagy Lexikon, vagy a Magyar Értelmező Kéziszótár nem szoktunk kételkedni, ellenben pl. a magánszemélyek által létrehozott internetes oldalakkal. De speciális kérdésekben akár az MTA-ig, vagy a szakterületben érintett egyetemi tanszékekig is elmegyünk. Elhiheti mindenki, nem hiányzik nekünk sem a balhé, sem a játékosokkal, sem magunkkal nem akarunk kiszúrni azzal, hogy egy kérdést hanyagul ellenőrzünk le."

Vadon eddig 3398 kérdést szerkesztett be a játékba, és ennek többszörösét ellenőrizte le. Szerinte az ideális természetesen az lenne, ha soha nem csúsznának be gikszerek, és ezekért nem feszítenék keresztre őket a sajtóban. "Emberek vagyunk mi is, még ha azt is várják tőlünk sokan, hogy gépek legyünk, szóval a tévedés sajnos benne van a pakliban. Ugyanakkor tudni kell, hogy ezekért vállaljuk is a felelősséget, és ha egy játékos miattunk, értsd, egy hibás kérdés miatt esik ki a játékból, annak új lehetőséget biztosítunk egy másik etapban. De erre még szerencsére nem volt példa."

A kedves olvasókat most közös elmélkedésre hívnánk, mi lenne a jó megoldás arra, hogy soha ne legyenek helytelen kérdések és válaszok egy kvízműsorban? A kommentekben várjuk a javaslatokat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dupi 2010.02.01. 10:40:02

kérdezzenek meg engem is :)

Gyurma Pappa 2010.02.01. 11:06:33

Baromi nehéz ez. Ha tényleg van 3, egymástól független forrás, akkor jó (volt egy aranyos eset még, amikor vizsgáztattam, egy hölgynek mondtam, hogy elfogadom a válaszát, ha megjelöl két forrást, ami megerősíti, amit mond... ő megjelölte ugyannak a könyvnek a magyar és angol nyelvű kiadását, amiről tanítottuk, hogy hibásan szerepel benne a az adott fogalom :) ), hiszen ha bárki kritizál, van mire mutatni. Most sokat lehetne vitatkozni azon, hogy azok a források jók-e vagy sem, mondjuk pl. a bulvár kérdéseknél, de el kell fogadni őket, mert az igazság attól lesz igazság, hogy sokan, ugyanazt mondják. :)
Szóval szerintem elkerülhetetlenek a hibás kérdések, a lényeg, hogy védeni tudja az álláspontját a kérdés feltevője.

algi 2010.02.01. 11:57:43

Egy gond van: a széfben nem hibáznak, hanem hamisítanak.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.02.01. 12:00:35

@algi: ilyet majd akkor, ha bizonyíték is van. mit hamisítottak? aranyat?

wolfclaw · http://wolfclaw.blog.hu/ 2010.02.01. 12:04:54

Olyan kérdéseket kell feltenni, amiben teljesen biztosak, hogy a jó választ tudják. Például melyik híres csatáról énekelt az ABBA? Mi Győzike családneve? stb... :) Ezekben nincs rizikó :)

Kyle Broflovski (törölt) 2010.02.01. 12:11:31

"Vadon Jánossal, a Széf kérdésszerkesztőjével,"... nane....

Terézágyú 2010.02.01. 12:13:53

@wolfclaw:
"Például melyik híres csatáról énekelt az ABBA?"

Nem jó, mert mi van ha egy másik dalukban előfordul pl. Solferino??? :)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.02.01. 12:16:18

Van két tuti tippem a hibamentes kérdésekre:
1. Minden kérdést publikálni kell a neten, és csak a publikált kérdésekből lehetne vetélkedőket csinálni, a publikálás miatt meg hamar kiderül az igazság. Olyasmi lenne ez, mint a matematikai példatár vagy mi, amiből a matek érettségi készül. Ha nagyon sok kérdés van, akkor nem segítség, mert mindenre úgysem lehet felkészülni.
2. Először ütni kell, aztán kérdezni, és akkor nincs vita.

mqqq 2010.02.01. 12:17:55

@wolfclaw: ilyenek szoktak lenni, nem?

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.02.01. 12:21:47

Nekem az volt nagyon gáz, amikor műveltségi vetélkedőnek csúfolt műsorban, azt kérdezték meg, hogy mi Zámbó Jimmy igazi neve. Tudtommal az a halott pojáca nem része a műveltségnek.

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 12:26:37

A probléma ott kezdődik, hogy olyan univerzális embereket alkalmaznak, mint Vadon János, aki ért a bohóckodáshoz, a másorszerkesztéshez, de mostmár egyenesen a kérdésszerkesztéshez is. Leonardo óta nem tudom élt-e ilyen univerzális műveltséggel, széleskörű tehetséggel rendelkező személy. Aki valamennyire is foglalkozott a kvízekkel, mint ahogy állítása szerint Vadon is szerette az ilyen témájú műsorokat tisztában van azzal, hogy a Széf kérdéskínálata a hibákat leszámítva is gagyi, tényleg arra van kihegyezve, hogy az egyszerű paraszt is nyerhessek pár fillért, ha szerencséje van. Persze az is tény, hogy erre van igény, ennek kell megfelelniük. Szerintem az utolsó nívós műsor a Mindent vagy semmit volt, már ami a kérdések színvonalát illeti. Igaz, a hétköznapi életben szükséges ismeretekhez nem sok köze volt, de a játékosok lexikális tudása alapján elég jó sorrendet adott a 3 ember tudása között, sokkal kisebb szerepe volt benne a szerencse faktornak.
A három forrásról csak annyit, hogy nem a wikipédiáról kellene kérdéseket szerkeszteni meg nem is csak a bors magazinból (hogyha a Blikket részesítik előnyben, akkor elnézést) hanem vannak lexikonok is a világon, amelyben szintén lehetnek hibák, de gondolatom szerintem kevesebb, már csak a szerkesztők személyében mutatkozó eltérés miatt is.
Záró gondolatként csak annyit, hogy egy-egy szinvonalasabb magyar kvízoldalra kirándulva is oldalanként 3-4 alkalmasabb embert lehetne találni a feladatra, mint Vadon Janit, persze ők valószínűleg nem a mindenható Sebestyén Balázs országos cimborái, illetve nem is lekötelezettek neki, hogy felfedezték őt annak idején.

Nils. H 2010.02.01. 12:27:21

Kérdezzék meg a takarítónőt is, mielőtt adásba megy egy-egy kérdés.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2010.02.01. 12:27:45

Már megbocsásson mindenki, de a múltkorira utalva „ki gyártotta az első pezsgőt” nem lehet jó választ adni, akár 567 forrásból is hozzuk. Meg arra sincs jó válasz, például hogy „hogyan hívták Xerxész kutyáját?” , „Milyen erejű földrengés volt a i.e. 167-ban Helsinkiben?”, vagy, „Hány Petőfi verset tudott Kossuth Lajos fejből, mikor második szifilisze után Torinóban félrekezelték?”.

fingerbangs 2010.02.01. 12:28:01

régen könnyű volt mert nem volt net, kutya nem ellenőrizte őket, régen is volt sok hibás feladat (talán több is, mint most)
egyébként az miért jó, hogy ugyanaz az az 1 ember csinál mindenhol mindent? miért nem vesznek fel több embert? több szem alapon, miért ezt az 1 majmot kell megbízni mindennel a reggeli műsortól kezdve az anyjakínjáig?

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.02.01. 12:28:47

@wolfclaw: Az ABBA tipikusan egy nagyon rossz kérdés, mert képtelenség ellenőrizni. Ha a játékos azt mondja, hogy "Borogyino", ki az, aki ki meri jelenteni ott helyben, hogy az ABBA egyetlen dalában sem szerepel Borogyino? Vagy ilyenkor szünet, aztán vár a játékos, amíg a szerkesztő a színfalak mögött végigolvassa az ABBA összes dalszövegét? :-)
A jó kérdésekre csak egyetlen helyes válasz adható.

kalman.kalman (törölt) 2010.02.01. 12:32:54

@Luckyace: Vágó basszusgitározik, úgy tudom a pengetéshez jól jön a köröm.

A szereplők, játékosok válogatása is furcsa. A Vágó műsorban legalább megvolt az illúzió, hogy a sorkérdés nyertese jut be a játékba, de a Széfben már az irritáló személyiség, a visító hanghordozás, közhelyek és töltelékszavak halmozása és a butaság is elég hozzá.
A Széf nem műveltségi vetélkedő.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.02.01. 12:37:06

@nem akar az ökörcsorda legelni: nem a wikit használják, ott van a posztban világosan, legalább olyan dolgokért ne baszogassuk már őket, amiket nem követnek el.

Almaspite 2010.02.01. 12:37:27

Dehát azt is tudjuk jól, hogy a Széfben a második kérdés attól függ, hogy tovább akarják-e juttatni a játékost, ettől kezdve pedig totál értelmetlen Vadon Jani magyarázkodása...

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.02.01. 12:40:55

@Kedves Nard: Valójában árnyaltabban kell a kérdést megközelíteni.

Zámbó Jimmy neve az ÁLTALÁNOS műveltség tárgykörébe tartozik, és itt a hangsúly az általánoson van. Ez a mai magyar valóság.

Egyébként igazad van, hogy a MŰVELTSÉG kategóriájába nem tartozik bele...

Rav Antal 2010.02.01. 12:42:26

@Luckyace: Vágó basszusgitározik, gondolom ezért nagyobb a körme a hüvelykujján.

perrymason 2010.02.01. 12:43:04

a honfoglalóba bárki küldhet kérdést. Nekem 15 kérdést fogadtak el és játékba is került.

Dr. Fred Edison 2010.02.01. 12:47:07

Nem igazán értem ezt a nagy idegenkedést "a magánszemélyek által létrehozott internetes oldalak"-tól. Sőt, egyszerűen butaságnak tartom nem használni a wikipédiát, miközben kábé 10mp alatt utána lehet benne nézni szinte bárminek. A megbízhatóságáról lehet vitatkozni, de nem is kizárólagos forrásként kell használni.

Jean Valjean 2010.02.01. 12:47:26

A múltkor is volt egy hibás kérdés, amikor azt kérdezték, hogy a Real Madrid hányszor nyerte meg a BAJNOKOK LIGÁJÁT. Helyes válasznak a 9 és a 11 között lehetett választani. Ami badarság, mivel Bajnokok Ligájáról az 1992-93-as szezontól beszélhetünk, előtte BEK volt (bajnokcsapatok európa kupája). A kettő nem egy és ugyanaz. 3 BL-t és 6 BEK-et nyert ugyanis.
Tudom hogy ez csak egy kis különbség a kérdésfeltevésben, de pont az ilyesmiket szokták felhasználni arra, hogy félrevezetik az embert, ha nem figyel oda rendesen a kérdésre.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.02.01. 12:48:12

@Rav Antal: Ez igaz, és ráadásul még az ilyen ápolni is kell, elvégre is "munkaeszköz"

Jonas-R 2010.02.01. 12:49:24

pofonegyszeru, szerzodjenek nehany netes online muveltsegi bugyutasaggal, ahova el tudjak dugni az eles kerdeseiket is. pillanatok alatt ki fogja bugtracelni a grand public.

Plussz bemerhetik a kerdes nehezseget, ha regisztracios adatbazist is kapnak melle, szoc-demografiai mutatokkal.

Thresher 2010.02.01. 12:49:47

Én elhiszek mindent, de nehogy már egy lexikonban kelljen megnézni a gácsér/gúnár cuccot...

Legközlebb az lesz hogy hogy hívják a nőstény szarvasmarhát: Tojó vagy ártány?

Thresher 2010.02.01. 12:51:22

Én elhiszek mindent, de nehogy már egy lexikonban kelljen megnézni a gácsér/gúnár cuccot...

Legközlebb az lesz hogy hogy hívják a nőstény szarvasmarhát: Tojó vagy ártány?

Thresher 2010.02.01. 12:54:34

Bocs a dupláért...

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.02.01. 12:58:15

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem:

Nem értem, hogy miért kellene nekem tudnom, hogy azt a rémet hogy a rákba hívták? Nem általános. Egyáltalán nem az. Kb olyan minthogy Liptai Klaudia milyen wcfrissítőt használ, egy kategória. Vagy hogy melyik djönörű madjar celebünk mennyiért ribanckodott Dubaiban. Vagy a barátok köztös kérdés...

ladislaus 2010.02.01. 12:58:31

szerintem a jo kvizmusor az Egri Janos fele Kerdezz Felelek volt, meg a Mindent vagy Semmit (azt hiszem az volt meg Vago musora - a bogyos Brunner Mártával :D )... de ezek valahogy nem igazan erre mennek. Inkabb a latvanyra. Szerintem nem hiteles egy Balazs kaliberu pojaca arca egy "kviz"musorhoz. Vagoe inkabb mert okos pacák. De Balazs?

lutria 2010.02.01. 13:00:44

A milliomosban volt régen egy kérdés,hogy hol halt meg Lenin és még véletlenül sem volt jó válasz megadva.

dm101 2010.02.01. 13:01:54

ebben a cikkben tényleg Vágó István körme a legsúlyosabb :)
egyébként sztem is el kell fogadni, hogy több ezer kérdés közé becsúszik egy-egy rossz válasz is...

Exchange_student (törölt) 2010.02.01. 13:02:02

vágó, sebestyén, vadon mint média szereplők...
miről beszélünk???
áááááugggáéééghr

fehso2 2010.02.01. 13:06:01

Közös lónak túros (túr=seb régiesen) a háta, és nem túrós, ahogy 10-ből 9-en hiszik.
Így hibásan szerepelt régebben az Activity-ben, ahol asszem pont Győzike imitálta, ahogy túrót készít a ló hátára kiverve a faszát. Jól elnevetgéltek ott együtt Szulák Andreával és egyéb "művelt" emberekkel. És, ez le is ment egy hétköznap délután.

Kopi3.14 2010.02.01. 13:07:41

@Thresher: csatlakozom. Aki a gúnárt nem ismeri, mint magyar ember, az egy klasszikussal élve száradjon ki. Azt védeni sem lehet, mint hibát. De jellemző a szellemi szintjére a játékosoknak is, hogy elfogadták...

csuri. 2010.02.01. 13:08:25

Én ott csalódtam egy marha nagyot a jó kezdés ellenére, amikor Balázska közölta - mintegy alátámasztva a nevet -, hogy Eric Clapton beceneve azért Slowhand, mert olyan szép lassú dallamokat játszik!!! Hát ez hülye???? !!!! Vagy ne kommentálja, vagy nézzen utána, mielőtt okoskodik a marhája. Ja, Lassúkezű... Pislogni nem tudna abban a tempóban...

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 13:09:58

ingenium rusticus:

A források felsorolása kb. olyan volt, mint mikor egy-egy népbutító tv műsorról szóló cikkhez, blogbejegyzéshez a kommentelő odaírja, hogy ő amúgy csak a NG-t, a Discoveryt, meg a Spektrumot nézi, ilyen szarokat soha.

Légyszi engedd meg nekem, hogy legalább ilyen fenntartásokkal kezeljem a dolgot, már csak amiatt is, mert nagyon nehéz ám lexikonokban bulvár kérdésre keresni, hacsak nem Mária Terézia egyes szokásairól van szó és azt tekintjük bulvárnak!

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.02.01. 13:10:14

@Kedves Nard: Mindenki eldöntheti, hogy az általános mai magyar műveltség kategóriájából szeretne minél többet elsajátítani (Zámbó Jimmy - Anettka - Liptai Klaudia - Maunika só - stb), vagy csak művelt akar lenni.

Sajnos az általános műveltség ma nem Voltaire műveit jeleni, és a Candide avagy az optimizmus cím hallatán a candida jut az emberek 80%-ának eszébe, mert "az vót a tévében".

Ez van.

Parasite 2010.02.01. 13:10:50

balázs mindenhová betolta a kis vadon janit? egyem a szivüket. két nagyarcú majom.

Unbiased 2010.02.01. 13:11:31

Off: A Széf-ben az a rossz, hogy a döntőbe jutás szempontjából az első 9 kérdés teljesen irreleváns, minden az egyetlen, 10. kérdésen dől el. A másik: túl szigorúak a szabályok, könnyen lehet, hogy sokkal több a vesztes páros, mint ami adásba kerül.

reccs 2010.02.01. 13:12:19

@Kedves Nard:
Nem értem, hogy miért kellene nekem tudnom, hogy azt a rémet hogy a rákba hívták?

Igazad van, de erről szerintem nem elsősorban a kérdéskészítők tehetnek, hanem az Rtl marketingesei. Gondolom, muszáj volt Zámbó műsorát reklámozni, amíg el nem ment kakasra vadászni.

Axum 2010.02.01. 13:12:31

@Kedves Nard: Az logikai kérdés volt, a Jimmy=Imi azonosságra kellett rájönni.

Terézágyú 2010.02.01. 13:13:18

@Kedves Nard:
"Nem értem, hogy miért kellene nekem tudnom, hogy azt a rémet hogy a rákba hívták? Nem általános."

Nem KELL. Semmi se kell... :)

Megjegyzem éppen nála józan ésszel rá lehet jönni az imi-dzsimi párhuzamra... :)

68nyara 2010.02.01. 13:13:54

Kedvenc példámnál maradva: A dinoszauruszokkal szerintük a régész foglalkozik. Na ha erre hoz három forrást, akkor gratula.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.02.01. 13:15:45

@68nyara: Három forrás? Egyből tíz! Tegnap a krimóban mindenki egyetértett, hogy a régész a dinoszauruszokkal foglalkozik. Egy felesért mindenki tanúsítja is, hogy látta.

m4st0d0n 2010.02.01. 13:16:21

@fingerbangs: Ha elolvasod a posztot, láthatod, hogy:
- 2 kérdésszerkesztő van megszólaltatva, nem 1
- sok kérdésíró van, akik a kérdésszerkesztőknek dolgoznak, nem 1
- több külsős embert is megkérdeznek, ha kell.

Tehát nem 1 ember csinál mindent.

Továbbá régen is ugyanúgy ellenőrizték őket, mint most. Amikor gyerek voltam a kvízműsorok alatt gyakran szaladgáltunk lexikonért, enciklopédiáért, mert érdekes volt hamarabb megtalálni a választ, mint a TV-s versenyző - és a cikkben is benne van, többnyire a szerkesztők is úgy ellenőrzik a kérdéseket. Tehát a kérdéseik nem specializáltak annyira, hogy ne lehessen őket megválaszolni általánosan elérhető forrásokból.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.02.01. 13:16:53

@Terézágyú:

De én magán a kérdésen háborodtam fel. Én gondolni sem akarok arra, akiért a kakas szólt :)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.02.01. 13:17:53

látom, sikerül az együtt gondolkodás, megvan a jószándék, és nemcsak a fikázás vezérli a társaságot. én hülye naiv állat.

Dr. Fred Edison 2010.02.01. 13:40:27

@Kedves Nard: Akármit is mondasz, Zámbódzsimi a magyar könnyűzene meghatározó alakja volt, és még csak nem is mondanám kifejezett gagyinak. Hogy neked nem volt szimpatikus, vagy nem tetszett a zenéje, az magán vélemény, de attól még lehet helye egy ilyen műsorban. A pop kultúra ugyanúgy a műveltségi kérdés mint a magas kultúra, kár lefitymálni.
Annak meg elárulhatnád mitől van köze bármihez, hogy randa volt szerencsétlen.

Grigorij 2010.02.01. 13:43:09

Többször írtam már, hogy ezeket az ostoba műsorokat nem szabad komolyan venni! Évtizedekkel ezelőtt a Monty Python - amikor Lenin, Marx, Mao és che guevara vetélkedtek egy ülőgarnitúráért - véresen kifigurázta ezeket a fszságokat!

Ráadásul ahol egy Vadon-féle emberke fellelős lehet..?

Az a baj, hogy megint előkerülhet a generációs probléma! Hogy jöttek ezek a taknyok és "ide nekem az oroszlánt" címszóval kiirtották az összes tanult embert a médiából! Lásd sajtó...

bbandi 2010.02.01. 13:43:40

@sixx: kár volt kitenni címlapra, az mindig csak a hülyéket hozza.

JohnnyBravo 2010.02.01. 13:56:42

Nem tudom, miért támadjátok Vadon Janit. Szerintem egy nagyon intelligens ember. Mert a humorhoz is intelligencia kell, és a szerkesztéshez is. Csakhogy általában a bohóckodását látjuk, és azzal azonosítjuk, akkor biztos csak hülye lehet, nem? Kizárt, hogy agya is van?
Egyébként pedig nem ő írja a kérdéseket, csak szerkeszti. Tehát ő válogatja össze, hogy melyek kerüljenek adásba. Ebben pedig a posztban is említett elvek az irányadóak, ami pedig már jóval közelebb áll az egyéb tevékenységeihez is.

A Széf pedig nem egy műveltségi vetélkedő amúgy sem, maximum általános műveltségi, vagy egyszerűen csak kvízműsorba oltott talkshow (ahogy ez a posztban is kb. benne van)

A legyen Ön is milliomos már közelebb áll a műveltséghez, de ott azt hiszem "profilt" csinálnak az emberről, hogy tudják, mi neki a könnyű és nehéz kérdés. Egyszer egy baromi okos, művelt embert láttam, aki szépen eljutott a tízmilla környékére olyan kérdéseken keresztül, amihez köpni-nyelni nem tudtam. A tízmilliós kérdés pedig ez volt: "Melyik mai szexszimbólum játszott gyerekszínészként az E.T.-ben?" - Feladta

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.02.01. 13:56:46

@sixx: Biztosan azért nem jönnek a konstruktív javaslatok, mert akkor jobb lenne a műsor és így kevesebbet lehetne fikázni. Legtöbben pedig ehhez értenek...

Régebben szerettem a széfet, de az utóbbi 1-1,5 (?) évben egyre több a sallang, egyre kevésbé szól a kérdésekről. Szívesen néznék kvízműsort, de nincs sehol...

Mondjak valami konstruktívat?! Nem tudok, mert szerintem jó ez így. Ha valóban az van, hogy egy ember kitalál valamit és három különböző megbízható forrással alátámasztja és egy másik ember ezt ellenőrzi, akkor annak elégnek kellene lennie. Persze hibák előfordulnak.

Dr. Fred Edison 2010.02.01. 13:57:46

@sixx: "- Az internet szót ad mindenkinek, és ezt mindenki arra használja, hogy fikázzon. Amíg van Bunkóman és Gyökér film, mindig lesz minek beszólni.
- Pillantyú.. Ha nem lenne Bunkóman és Gyökér film,
a gecik nem fikáznák Jayt és Néma Bobot!"

Na kábé ez a megoldás.:-))

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.02.01. 14:00:03

@Dr. Fred Edison:

Nem volt tv-kompatibilis, ha erről van szó :) Legalább csuklyát húztak volna rá.

De akkorsem tartozik a műveltségbe, semmilyenbe. Rétegzene.

Füredi 2.0 (törölt) 2010.02.01. 14:00:38

@Kedves Nard: Ez a kérdés (Jimmy) körülbelül 98-ban volt (tehát még az életében) a legyen ön is milliomosban. Azóta szokás "entellektüel" körökben hivatkozni rá, mint "ilyen rémesek a "műveltségi" vetélkedők".

Én - és ezt mint már ilyen játékokban többször szerepelő, és kisebb sikereket elérő ember mondom - úgy gondolom, hogy ez igenis belefér. A "műveltség" az nem egy könyvszagú valami. Az az - szerintem - hogy tisztában vagy a világgal, ami körülötted van. És ez Abelard és Heloistól nagyjából Jimmyig terjed, bizony!

Olyan 70-80 évvel ezelőtt például a sport egyáltalán nem tartozott az "általános műveltségbe". tehát ha valakinek '33-ban fingja nem volt arról, hogy hány aranyunk volt Los Angelesben, az nem volt ciki, sőt. De például Josephine Bakert illett ismerni akkor is!

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.02.01. 14:04:44

@sixx: indexes blogger-e vagy? TV műsorról-e írsz? Mégis, mire számítasz?

Kultúrember max Duna TV-t néz meg Filmmúzeumot, indexes blogba be sem néz.

Igen, rám is vonatkozik. :)

JohnnyBravo 2010.02.01. 14:07:05

Szerintem is jó minden úgy ahogy van. Soha nem lehet kizárni a hibákat, akárhogy próbálod. Ha ráadásul újra próbálkozhat az, aki tévedés miatt bukott, akkor az még korrekt is. Szerintem ezt sokan nem tudták, ezért esetleg ennek a ténynek adnék nagyobb publicitást. Talán kevesebb lenne a troll...
Az már kevésbé szimpi, hogy (asszem a milliomosban) nem fizetik ki a nyereményt, ha nem kerül a játék adásba.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.02.01. 14:09:48

Én akkor kaptam agyfeszt, amikor a Jakupcsek-féle Milliomosklónban az alábbi kérdés-válasz párok voltak:
"Melyik országban éltek a kelták?"
1.) Spanyolország
2.) Anglia
3.) Franciaország
4.)-5.) Ezekre nem emlékszem, nem relevánsak a probléma szempontjából.

Ugyebár Spanyolország: Galícia (északnyugati rész, Portugália fölött) kelta tartomány.
Franciaország: a gallok kelták.
Európa minden prszágán átmentek egyébként.
A helyes válasz szerintük Anglia volt, amely az alábbiak miatt problémás:
- Anglia nevű ország nem lézetik. Nagy-Britannia van.
- Ha már NBr, akkor pont Észak-Íroszág, Skócia és Wales a kelta terület, Angliából már a rómaiak és a szászok kiszorították őket.
Szóval sok sebből vérzett a kérdés.

Kotit 2010.02.01. 14:18:21

@Mao elvtárs: Én meg akkor, amikor a Milliomosban megkérdezték, hogy milyen trikót hord a Touron a szakaszgyőztes! Mint szakaszgyőztes semmilyet (nem pucér, az eredeti mezét! :) ). Nyilván egyik válasz sem volt jó (szerintük a sárga). Majd 1-2 év múlva feltették ugyanezt a kérdést, ugyanúgy a sárgát várva jó válaszként!
Vajon itt mi volt a 3 forrás?

moszajszli 2010.02.01. 14:24:16

Az másnak is feltűnt, hogy a Széf logója olyan, mint egy kéz, ami éppen beint? :)

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.01. 14:33:49

@sixx:

Sajnos per pillanat nincs egyetlen adón sem műveltségi vetélkedő.
Pénzdíjas gagyi műsorok vannak, amelyek ugyanúgy vonzzák a nézettséget, mint egy Győzike, vagy Mónika show, ergo a reklámidő jól eladható.
Az, hogy ezeken milyen kérdések hangzanak el, majdnem teljesen irreleváns.
Aki ezeket nézi - már meg ne haragudj - annak nem tök mindegy, hogy egy francia bencés szerzetes, vagy maga a Napkirály találta fel a pezsgőt?
Majd, ha lesz valóban műveltségi vetélkedő, akkor majd számít, hogy milyen kérdések hangzanak el, s akkor oda is fognak figyelni rá.
Addig pedig el lehet vitatkozni, hogy hívták Zámbó Jimmyt, mert mint általános műveltség, ez a szint.

johevi 2010.02.01. 14:42:41

A széfben az a rossz, hogy kapásból megválaszolható kérdéseknél ( amit szinte "illik" tudni ) a versenyzők, mivel fingjuk sincs, elkezdenek okoskodni, mert cikinek érzik azt mondani, hogy "lövésünk nincs, tippelés következik". És faszságok tömkelegét kezdik összehordani, miközben fontoskodva hordják össze a hülyeségeket. Pl a multkor volt, hogy milyen levéllel takarta magát Ádám. Namost ha valaki nem tudja hogy fügefa, az első körben ne jelentkezzen versenyzőnek, másrész ne kezdje el kitalálni, mert nem lehet. És 10 perc döbbenetes párbeszéd után arra jutottak, hogy pálmafa!!!!

Érdekes 2010.02.01. 14:59:44

@bbandi: "kár volt kitenni címlapra, az mindig csak a hülyéket hozza"

Micsoda önkritika gyakorlás kérem... XD

solesz · www.index.hu 2010.02.01. 15:08:44

Sixx:

A dolog margójára, kicsit [off]: abban talán igaza van itt sok kommentelőnek, hogy ezek a vetélkedők gyakran az alapszintű műveltség alattiak. de mindez nem probléma. ez egy játék. az ország-város c. népszerű játék is jó játék, és némi földrajz-biológia tudással jól játszható.
[/off]

a probléma kiindulópontja (és nem oka) az, hogy a műsorkészítő és a játékos szerződést kötnek, illetve ahol nyeremény van, ott közjegyezni is illik.

ha egy kérdés hibás és utólag kiderül, akkor a szerződés szerint kell eljárni.

Nagy probléma, a kérdés ellenőrizhetősége.
Emiatt a kérdéseket kockázati osztályba sorolnám.
1 - elmúlt 50 év alap és középfokú tankönyveiben változatlan formában tanított tartalom
2 - felsőfok
3 - speciális érdeklődési kör
4 - jelenleg kutatott téma...

stb. az ehhez rendelt válaszminőség ellenőrzési rendszert is meg lehet találni. és persze adott kockázatba sorolt kérdést tiltani.

a kockázatba soroláshoz is el tudnék készíteni egy osztályozási rendszert.

Egyébként a wikipédia kizárása nem feltétlen okos dolog. Indikátornak jó lehet, 2-3 forrás mellé.

Szóval a megoldás:
- kérdés kockázati besorolási rendszer
- válaszminőség ellenőrzési fokozat rendszer

solesz · www.index.hu 2010.02.01. 15:11:54

@sixx: röviden még1x a javasolt megoldásom:
- kérdés kockázati besorolási rendszer
- válaszminőség ellenőrzési fokozat rendszer a kockázati besorolás alapján

Rahsid 2010.02.01. 15:12:10

@johevi: Jah-jah. :D Én ott néztem nagyot, amikor Katus meg a csaja elakadtak annál a feltevésnél hogy a Pál utcai fiúk ekkor-meg ekkor játszódott. És még csak nem is pontos évszám volt, hanem hogy az I. világháború előtti időkben játszódik. És azok amit ott össze hordtak. Szerintem nagyon ciki volt. Most azért egy ilyet nem tudni.

nincsde 2010.02.01. 15:18:01

Hogyan került oda a Vadon? Csak a Sebestyén tolta be? Sztem ezek homik...

Tjuca 2010.02.01. 15:19:51

@Luckyace: az csak egy ujja. a többin tövig van rágva. jha meglátom hányingerem lesz.

Lasombra 2010.02.01. 15:49:19

valóban, az egészet onnét kell kezdeni, hogy a Széf NEM műveltségi vetélkedő. mivel nagyon ráérős ember vagyok, kimutatást fogok készíteni arról, hogy a köztes időhúzás és sallang - amit ők műsornak hívnak - után hány alkalommal jut be a döntőbe az, akinek:
- nagyobb a csöcse
- jobban kint van a csöcse
- rövidebb a szoknyája
(- esetleg szimplán csak "szórakoztatóan" retardált)

igen. az összeesküvés-elméleteket is szeretem. ez már több ismerősömnek feltűnt. Jöhet, az MTA elnöke is Miss Csöcsi ellen, az uccsó kérdésben befigyel neki egy Barátok Köztös vagy egy Jimmy-s kérdés, és mehet a vérbe megszégyenülve.
hogy lehet műveltségi vetélkedőnek hívni egy olyan játékot, aminek a szabályrendszere miatt elméletileg el lehet menni tíz misi fölötti főnyereménnyel úgy, hogy egyetlen kurva kérdésre nem adtunk helyes választ. akár egy szerencsés tintahal képes lenne megnyerni. (amennyiben alapszakaszban az összes kérdést megválaszolja a másik csapat, nyit egy halom pénzt, majd elcseszi a 10.-et. a döntőben meg elsőre megállunk, és nyitunk.)

Ezt szem előtt tartva, mindjárt érthetőbb a kérdések színvonala. Ahhoz, hogy Hunyadi Mátyás halálakor ki volt az inkák uralkodója, elkel egy lexikon. De ahhoz, hogy van-e kék szín a magyar zászlóban, vagy hogy a minden este látható XXIV. kerületi Mátyás király tér Budán vagy Pesten található-e, kurvára nem.

Ettől függetlenül csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.02.01. 15:52:31

@JohnnyBravo: "Az már kevésbé szimpi, hogy (asszem a milliomosban) nem fizetik ki a nyereményt, ha nem kerül a játék adásba."

Ez mindenhol így van.

Hogyan ne legyenek? Ténylegesen is ellenőrizni kellene őket, nem csak beszélni róla. A két megszólaltatott között én nagy különbséget érzek: Kerényinél elhiszem, hogy tényleg minden kérdést, megnéz, leellenőriz, szemmel tart. Szépen elmondta a folyamatot.
A Vadon meg csak mentegetőzik, hogy így kellene lennie, meg ez nem olyan...
Sajnálom, hogy kb. az utolsó tíz év alatt kabaréval együtt a kvízműsor is kihalt a magyar médiából :-(

tölgyes 2010.02.01. 15:56:32

Én a minap az ATV-ben néztem Vágót. Sohase gondoltam róla, hogy sok esze lenne, dehogy ennyire kevés az azért meglepett. Szegény Kéri alig bírta türtőztetni magát, mert Vágó buta és tájékozatlan fejtegetéseivel mindig meggátolta a kialakuló beszélgetést.. és a műsort, amolyan alap fokú politikai tanfolyammá silányította...

Vagyis: ahhoz nem kell nagy ész, hogy valaki papírból felolvasson mások által összeállított kérdésekre, mások által adott helyes válaszokat...Kioktassa a versenyzőt, aki, akármilyen ostoba mégis csak saját kútfőből olyan amilyen...Én pl. Vágót azért nem kedveltem, mert ő azt adta elő, hogy ő aztán mindazt tudja, amit felolvasott...:::)))Mindezt bölcselkedve, tudálékosan, ostobán..
Az aztán egy külön kérdés, hogy műveltségnek tekinthető-e az, ha valaki az ilyen műsorban feltett kérdéseket megválaszolja...Az egyik műsorban a 3. kérdés után kiesett egy fickó, aki nem tudta, hogy a forma 1-ben mikor milyen színű zászlót lengetnek..de őszintén: ki nem sz@rja le...:).Ennek a fickónak már akkorra több könyve megjelent..ahhoz nem volt ostoba..de bezzeg Vágó aztán papírból kente-vágta a kérdésre a választ...:)

tölgyes 2010.02.01. 15:58:01

@Lasombra: Egyik se műveltségi vetélkedő.

johevi 2010.02.01. 16:04:05

@boO.2.0:
Az ha nem tudunk valami "kötelezőt" ciki, de még mindig egyenesebb azt mondani: nem tudom. De amit okoskodás szinten össze tudnak hordani az rémisztő. Ráadásul ilyenkor halmozzák a butaságukat bizonyító kijelentéseket, még rosszabb mintha simán tippelnének.

glad az egyetlen 2010.02.01. 16:19:02

Azért azt megnézném, hogy az Encyclopedia Britannicában valami hibásan van megadva...de szerintem a szerkesztőik is.

tapia 2010.02.01. 16:30:20

sixx! Az is megoldás lehet, ha nem ilyen csini szöszit rax a főoldalra! Én spec arra röpültem(volna) rá! :)

tapia 2010.02.01. 16:33:53

Az a köröm komoly!

Don Quixote de la Ferko 2010.02.01. 17:13:10

Valami zseni kitalálta, hogy a felsőfokú diploma után csak egy újabb vizsga után lehet megkapni a tudásszintért járó előírt köztisztviselői fizetést. Lássuk, min múlik, hogy mennyiért dolgozik valaki.

Kvízeljünk, egyéni becsületre van bízva, hogy gugli nélkül megy, vagy internetes segítségre van szükség.

Az alábbi háromból melyik birodalom nem volt jelen a XX. században:

1. Orosz Birodalom
2. Habsburg Birodalom
3. Oszmán Birodalom

Don Quixote de la Ferko 2010.02.01. 17:17:52

@tölgyes:
No igen. Vágó elvtárs tud tudálékosan baromságokat beszélni, és úgy előadni, hogy igaznak is tűnik.

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 17:18:17

A. A kérdések megszerkesztésénél legyen jelen egy nyelvész> magyar nyelv és irodalom tanár > újságíró, akik a kérdés alapjául szolgáló ismereteket segítségével magát a kérdést megalkotják olyan formában, amelyből egyértelmű lesz, hogy mit akart a kérdésszerkesztő kérni.

B. Hogyha fontos a műsor készítőinek az, hogy ne kerüljenek kellemetlen helyzetbe, akkor alkalmazzanak olyan kérdésírókat, akik már gyakorlatottabbak, akár csak lektorálási céllal, ők a hosszú évek tapasztalatai alapján tisztában vannak azzal, hogy melyek a problémás kérdések, amelyekbe utólag bele lehet kötni, így amellett, hogy kérdés helytállóságának vizsgálatában segítenek abban is iránymutatást adhatnak, hogy az adott kérdést meg fogja-e érteni a játékos. Akár lehet ez a személy, team Kerényi Péter és csapata, gondolom ők nem kapnak fizetést a TV2-től a semmiért, így annak ellenére, hogy meg kellene csalni Vágót szívesen részt vennének a dologban. Miután ezektől az emberektől ellesik a kérdésírók ennek a foglalkozásnak, hobbinak a sajátosságait lesznek alkalmasak arra, hogy kisebb hibaszázalékkal dolgozzanak.

C. Solesz 4 csoportos felosztási rendszeréhez kapcsolódóan. Általános műveltségi kérdés után akár egy sok-sok éve használt tankönyv is megfelelő iránymutatást adhat, speciális érdeklődési kört érintő kérdések esetén szakkönyveket használjon a kérdésíró, felsőfokú műveltségi kérdés esetén azért erősen javallott valóban lexikonban utánanézni, míg olyan kérdéseket, amelyek vitatottak vagy pedig az ember félrevezetését hivatottak szolgálni abszolút ki kellene hagyni, persze csak ha nem akarnak utólag magyarázkodni.

Bónuszként: Találjanak ki valamilyen olyan játékot, amely szórakoztató, ugyanakkor a kérdések nehézsége vagy éppen összeválogatásának alapossága miatt akár az igazán okos, művelt, olvasott, tájékozott embert is tudja szórakoztatni. Azt is el tudnám képzelni, hogy az online/offline világban ismert arcokat hívnák be egy-egy vetélkedőre (kvízvetélkedők ugyebár nemcsak a tévében vannak és nem csak azok tudnak megmozgatni embereket), az, hogy milyen jellegű, most mindegy, és az állítólag nagy koponyákkal is tudjon az ember játszani, mégha kevesebb pénzért is, mert mondjuk nem jön be annyi a reklámokból mintha nagycsöcsű vagy jóképű játékosok lennének. Biztos lenne erre is igény, legalábbis titkon még reménykedek benne. Hogyha egy olyan műsort össze tudnának hozni, amely ezeknek a feltételeknek is megfelel, talán az emberek toleránsabbak lennének egy-egy hiba kapcsán is, hiszen jellemzően azok reklamálnak a kérdések milyensége miatt is, akik eleve fenntartásokkal kezelik a műsort éppen azért, mert míg a show jelleg 90%, addig a műveltségi 10% és olyan arcok vezetik a műsort, akik eleve elég nehezen nevezhetők egy ilyen jellegű műsor esetében hitelesnek.

Záró gondolatként: a Fal című műsort mikor futott a nevetve néztem, mivel ott eleve amiatt ültem le a tévé elé, hogy a hülyeségen szórakozzak, kvízműsortól személy szerint én mást várok.

Don Quixote de la Ferko 2010.02.01. 17:23:04

@Lasombra:
A kérdések színvonala sajnálatos módon a nézőkhöz van igazítva.
Így az egész ország okosnak hiszi magát. Mindenben.

Kedvencem egy számítástechnikai műsorból az egyik nagy repertoárjából:

"... áescé kettes karakterkészlet..."

Szakadtra röhögtem magam, majd sírtam egy sort, hogy a mai oktatás színvonala mellett egy közel 20 fős, teljes műsorstábban nem volt egy olyan ember, aki erre felkapta volna a fejét, hogy no, ezt azért nem kéne.
Siralmas a média.

Don Quixote de la Ferko 2010.02.01. 17:28:56

@nem akar az ökörcsorda legelni:
A: Pénzbe kerül, esélytelen.
B: Pénzbe kerül, esélytelen.
C: Aki összeállítja, annak 3 perccel töb munkát jelent. Esélytelen.
Bónusz: Nem a tudás, hanem a show a lényeg.

Volt anno egy foglalkozás: dramaturg. Utánuk nem fordult elő, hogy a főzőműsorban autóval mennek be egy birtokra, megjegyzik, hogy milyen hatalmas területen gazdálkodik a tulaj, majd beérnek, új megjegyzés, hogy milyen hosszú a birtokon keresztül a bevezető út, majd a terület nagyságára vonatkozó kérdésre a gazda válasza: 1200 négyzetméteren gazdálkodunk.

Derék...

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 17:31:38

"
A: Pénzbe kerül, esélytelen.
B: Pénzbe kerül, esélytelen.
C: Aki összeállítja, annak 3 perccel töb munkát jelent. Esélytelen.
Bónusz: Nem a tudás, hanem a show a lényeg.
"

Hogyha ezekre ez a válasz (elég nagy esélyt látok erre én is), akkor nem kell csodálkozni, hogyha a blogot olvasók is ugyanolyan demagógok, mint azok, akik a potenciális nézők véleményére "elvileg" kíváncsiak.

Don Quixote de la Ferko 2010.02.01. 17:40:56

@nem akar az ökörcsorda legelni:
Sajnos a nézőkkel kapcsolatosan egy dolog fontos: Nézőszám. Bármi áron.

no mail, no problem 2010.02.01. 17:41:32

@Tjuca: és képzeld, a sminkesének szomszédja mondta, hogy se a mellkasát, se a golyóit nem gyantázza. undorító, pheej. és ennek ellenére a képernyőre engedték!!!!

amúgy az összes kozmetikusnak gratulálok a lényeg felismeréséhez.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.02.01. 17:48:05

vadon jani a kérdés-szerkeztő... ezen nem jutok túl

nflblog · http://tojaslabda.blog.hu/ 2010.02.01. 17:50:10

azért a Legyen Ön is milliomosban tényleg az intelligencia számított, a Széfben meg teljesen a bulváros, meg tökrenemlényeges dolgokat kérdezik (általában)

Transzlator 2010.02.01. 18:18:56

Találós kérdés a tisztelt cikkírónak: Mi az a plusz tartalom, amit a leellenőriz kifejez, az igekötő nélküli ellenőriz pedig nem?
Válasz: A leellenőriz nem hordoz jelentéstöbbletet.
Igényes szerző nem is használja.

reccs 2010.02.01. 18:25:58

@Transzlator: Akkor épp olyan, mint a ,,plusz'' szó.

Thresher 2010.02.01. 18:43:54

@sixx: Bameg, 5 cikkben fikáztátok a kvíz műsorok kérdéseit, még ki is linkelitek ebben a cikkben, erre most az a baj hogy fikázunk?

Nem értem...

sixx · http://comment.blog.hu 2010.02.01. 18:53:02

@Transzlator: igényes kommentelő nem ilyen nickkel támad.

akos147 2010.02.01. 19:02:34

@kalman.kalman: az nem csak illúzió volt, én tényleg megnyertem a sorkérdést is.

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:17:35

@kalman.kalman:
A basszusgitárt NEM körömmel pengetik (le is törne hamar), hanem ujjal (vagy pengetővel, bár aki azzal, azt a zenészek favágónak tekintik).

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:19:15

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem:
Szerintem az általános műveltség kategóriájába sem tartozik bele, ahogy az a sok faszság sem, amit a RTL Klub műsorainak szereplőiről meg cölöpjeiről kérdeznek az ilyen vetélkedőkben.

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:20:17

@Dr. Fred Edison:
Igen, pl. annak is, hogy a mp nem használható rövidítés a másodpercre.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.02.01. 19:26:29

@tasavallan presidentti: ez mekkora faszság már, szerinted Justin Chancellor, Stuart Hamm, Billy Sheehan, John Myung, Paul Gray, Chris Squire, Carol Kaye, Anthony Jackson, Allan Woody, Mike Gordon, Carles Benavent, John Paul Jones, Roger Waters, Dave Ellefson, Matt Freeman, Phil Lynott avgy Cliff Williams az favágó? ne legyél már ennyire buta.

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:27:21

@lutria:
Na igen, mert Gorkij (keserű; milliós nagyváros a Volga mellett, leánykori nevén és ma újra Nyízsnij Novgorod) és Górki (dombok; Moszkva egyik elővárosa, itt halt meg Lenin) nem ugyanaz.
Viszont ha valami angol nyelvű forrásból nézik meg, akkor mindkettő Gorky.

Thresher 2010.02.01. 19:27:43

@sixx: Igen, megvan, de az egyben meg is tiltja hogy másmilyen irányba vigyük a dumát?

És elvileg még nem is offolunk...

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:36:26

@csuri.:
Clapton tényleg nem egy gyorskezű gitáros.
És bizony ezért kapta a Slowhand becenevet.
Dzsó Szatírjani és társai mellett bizony a jó öreg Eric nem bírna pislogni sem.
(Egyébként nagyon jó gitáros, mivel ezt nem sebességre mérik.)

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:45:46

@Mao elvtárs:
Lehet, hogy Anglia nem létezik, de akkor hogy a francba indulhatnak mégis a foci vb-n (és külön csapat a skót, a két ír meg a velszi)?
Nem lehet, hogy rosszul tudsz valamit, és nincs Nagy-Britannia már egy ideje, csak Egyesült Királyság?

Der Beste 2010.02.01. 19:47:53

Én szeretem a kvízműsorokat, a Kapcsoltamtól kezdve a Széfig (Kivéve a párbajt). Meg vagyok elégedve a kérdésekkel, jól vannak összeválogatva, az élet minden területét lefedik.
Az a pár hiba nem befolyásolta a nyertesek kilétét, s különben is csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.

S boldog vagyok, hogy ennyi tehetséges s okos ember van a kommentelők között, ennyi ember lenne képes letarolni a kvízműsorok világpiacát, ennyi ember lenne képes a kvízműsorok által átlagban 50 százalékkal emelni a magyar átlagemberek intelligencia hányadosát. (Hogy ezek közül még semmit nem valósítottak meg a kommentelők, az csak a véletlen műve.)

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.02.01. 19:52:40

A Wikipédia nem forrás - önmagában. De ha mást ír, mint amit a kérdésíró, a kérdésszerkesztő meg három lexikon gondol, annak is lehet oka. Sajnos ugyanis a lexikonszerzőknek két nagy hibája van: a másolás és az egyszerűsítés, utóbbi néha a szócikk értelmét ellentétesre tudja fordítani.

Mást ne mondjak, a Simonyiban a Newton-törvények egyfajta fizikai szempontból helyesen szerepelnek, ismeretelméleti szempontból viszont értéktelen mondatok. És akkor ez egy egzakt tudomány...

A hibás kérdéseket - már amiket észrevettem régen, amikor még néztem ilyesmit - soha nem lexikon alapján szúrtam ki, hanem kútfőből. Namost az a kérdés, amiről mezei egyetemistaként kolbászoszsömle-majszolás közben este fél tízkor megmondom, hogy rossz, azt egy kérdésszerkesztőnek kutyakötelessége lett volna kiszúrni.

Pl. "Hány államból áll Nagy-Britannia?" Ne már...

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:57:18

@nem akar az ökörcsorda legelni:
Ezt az újságírót komolyan gondoltad?
Nézz körül csak itt az Indexen. Szerinted hány tudna közülük értelmes kérdést megalkotni? Értelmes és hibátlan mondatokat sem nagyon tudnak írni (tisztelet az igen csekély számú kivételnek).

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 19:59:16

@tasavallan presidentti:
A > a prioritást jelentette, és az utolsó helyre kerültek, jobb mint Vadon Jani alapon :-)

tasavallan presidentti 2010.02.01. 19:59:44

@sixx:
Nem szerintem, én nem vagyok zenész.
De a zenészek szerint igen. Kérdezz meg néhányat.

tasavallan presidentti 2010.02.01. 20:02:58

@sixx:
Szerintem is le kéne cserélni az összes internetezőt, kurvára nem azt írják, amit én szeretnék.

Egyébként meg mit csodálkozol, a comment:com önmagában egy fikablog alapvetően, ti még durvább stílusban toljátok, mint a kommentelők, és savaztok mindent, ami létezik, akkor mit vársz mégis az ide kommentelőktől?

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.02.01. 20:06:58

@Der Beste:
Az, hogy valaki jelentkezett, vagy jelentkezik-e valamelyik kvízműsorba szerintem messze nem azon múlik, hogy éppen mennyire intelligens, hanem mennyire hajtja a szereplési vágy önmagában a szereplés öröméért, netalán azért mert még esetleg anyagilag is jól járna.Úgyszintén azzal sem értek egyet, hogyha valaki lezongorázza mind a 15 kérdést a széfben és tippelés nélkül elviszi a pénzt, intelligensebb lenne, mint aki egy-egy, vagy jópár kérdést elront.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.02.01. 22:00:34

@nem akar az ökörcsorda legelni: Bónusz: IQ Casino. Tizenakárhány éve (vagy csak 8-9?) az MTV-n ment, éjjel (11-kor). Csupa nagy nevekkel. Vágó vezette. Jó volt. nem is volt soká műsoron (egy- másfél évig).

Der Beste 2010.02.01. 22:01:10

@nem akar az ökörcsorda legelni: Én soha nem állítottam ezeknek a dolgoknak az ellenkezőjét!

:)))

chrismaster · http://twitter.com/thegoodkchris 2010.02.02. 09:38:02

Most nem is olyan rossz a helyzet...
Nemrég még két bohóckodás ment egyszerre(Áll az alku vs. Széf).
Csak arról szól a műsor hogy ki tud többet bohóckodni vagy flörtölni Balázzsal/Áronnal,és kin lehet jókat röhögni(már aki)-a tudás mellékes. Habár hozzá kell tennem a Széf egy kicsit intelligensebb mint a Tv2 Gundeles műsorát szétcsesző Áronos förmedvény.
A hibákról meg annyit,előfordul. (csak az a gond hogy mostanában egyre többször)
süti beállítások módosítása