Azért ez már tényleg brutális, mintha egy szerencsétlen bangladesi kisfiút kergettek volna be a ringbe, hogy Hulk Hogan a fejére ugorjon egy trambulinról. A Tv2-t akkora pofont kapott, hogy ez már nekünk fáj.
A Csillag születik döntőjét ugyanis a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18-49 évesek között a szombat este éppen tévézők 56,1 százaléka látta, miközben odaát a Segítség, elraboltam magam című vígjáték csak 11,8 százalékos közönségarányt ért el. (Erre egyébként az AGB Nielsen sem készült fel, az RTL nézettsége egyszerűen kilóg a grafikonból.)
Ráadásul a Tv2 már azzal sem védekezhet, hogy azért a teljes lakosság, meg a család televíziója: az RTL Klub tehetségkutatója ugyanis 59,8 százalékos közönségarányt ért el, ami 3 millió és még 3842 nézőt jelent az AGB Nielsen elektronikus nézettségmérési adatai szerint. Eközben egyébként a Tv2 vígjátéka csak a teljes lakosság éppen tévé előtt gubbasztó részének 9,5 százalékát kötötte le, és azt már tényleg csúnya dolog hozzátenni, hogy a vígjáték első fél órájában még a közszolgálati televízió is megelőzte a Tv2-t a 9,6 százalékot teljesítő Híradóval.
Legutoljára egyébként 2005-ben ért el hárommillió feletti nézettséget magyar tévécsatorna, akkor a Legyen Ön is milliomos ünnepi, március 15-ei kiadását nézték ennyien. Sokáig úgy tűnt, hogy ekkora tömeget soha többet nem fog senki egy műsor elé terelni, hiszen felaprózódott a tévés piac, meg a tematikus csatornák tematikákra osztják a nézőket is, csak hát senki nem számolt azzal, hogy az egyik országos kereskedelmi csatorna egyszerűen kapitulál, és feladja a szombat esti műsorsávot.
perrymason 2009.12.21. 17:48:29
Flankerr 2009.12.21. 17:53:32
Nem tudom, nem is érdekel! 2009.12.21. 18:28:39
Azért tegyük hozzá, hogy én mondjuk egy kivétellel az összes részt láttam, rádadásul 18-49 közti vagyok. :) Az első szériábol viszont csak a döntőt láttam.
Mikor Sodrócki 2009.12.21. 18:34:30
travelnyuszi 2009.12.21. 18:42:44
nadivereb 2009.12.21. 18:55:15
Berkeske 2009.12.21. 19:14:33
El Diablo 2009.12.21. 19:21:08
reACT 2009.12.21. 19:30:39
kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2009.12.21. 19:31:38
Flankerr 2009.12.21. 19:49:30
Róka69 2009.12.21. 20:11:56
fighting 2009.12.21. 20:14:32
Kyle Broflovski (törölt) 2009.12.21. 20:16:47
vidiki 2009.12.21. 20:17:53
2009.12.21. 20:21:15
Emberek... Lássuk már be, hogy messze nincs ilyen nézettsége a csatornáknak, csak parasztvakítás egy arányosítás jegyében.
Szerintem nem vagyok egyedül, aki azt mondja, hogy a két kercsatornát már hónapok óta nem néztem (OK, Dr House-t igen, de azt is csak felvételről és reklámokat áttekerve).
rozsomák 2009.12.21. 20:32:18
És így kéne értékelni a nézettségmérés mibenlétét is.
BÁNYAI 2009.12.21. 20:34:34
Ez a tv2! Kormány seggnyaló, tendenciózus műsorvezetőkkel úgy reggel, mint az esti hírműsorában!
Pusztuljon! Megérdemli!
dhrbikes 2009.12.21. 20:46:59
stab 2009.12.21. 20:48:47
Igaz Juhász 2009.12.21. 20:54:11
Én ilyen szarokat, hogy lófasz született, nem nézek.
Akkor én nem vagyok sikerorientált??
Dehogynem.
Csak jobban érdekel a CD tokjára írt spanyol szöveg, mint ezek a szemetek.
Mit nézek?
Ezeréves, Joan Hickson főszereplésű Miss Marple -okat. Persze nem csak, de éjjes spec. ezt néztem. Ezerszer többet ér, mint a hamis Devil Nórát bámulni.
eLzsÉ 2009.12.21. 21:01:38
Az AGB méréseit a hirdetők és a médiumok elfogadják.
Ha pedig valaki fél éve nem kapcsolta be a TV-t és ebből von le bármilyen következtetést, arra nincs mit mondani, mert a világ nyilván körülötte forog és ez elég gondot adhat neki mindenképpen...
Maszka 2009.12.21. 21:04:05
Bukott tévécsatorna frekvenciáját nem pályáztatja az ORTT?
A tevekettő egyébként nonszensz. A hóhelyzetről tudósítójuk a Róna utcából jelent (jó esetben kimennek a Hungária körútig, vagy elmennek az Örsre), az élő adásait nagyrészt a heretévé közvetítőkocsija sugározza, a hírei kétnapos index-hírek, közben minden irányba csontig nyal...
rozsomák 2009.12.21. 21:06:37
Ha nagyságrendileg nem hasonló ez a három halmaz, akkor a végeredmény nem tekinthető reprezentatív mérésnek.(Mert, ha tíz gyári vasmunkásból csak egy fogadja el a felkérést,ezért ő kerül be, de 10 gumihegesztőből mindegyik, és abból választanak egyet, akkor az nem reprezentatív.)
De ilyen megoszlásokat nem publikálnak.. ezért nem mérvadó a nézettségmérés.
kcsong 2009.12.21. 21:07:55
Leonce 2009.12.21. 21:09:05
lutria 2009.12.21. 21:11:44
Egyébként szerintem szinte felesleges nézetségi adatokat számolgatni mert ha véletlenül két jó műsor kerülne szembe egymással legfeljebb az egyiket videóra vennék a nézők.
2009.12.21. 21:13:02
Kb így működtek a választási előrejelzések is az előző időszakban.
Aztán jött a döbbenet. Senki nem hisz ebben, csak ez a jelenleg egyetlen mód, amit használnak, mert a "teljes lakosságot csak ilyen mintavételezési módszerrel lehet mérni".
Ami valahol igaz is, mert Józsi bácsi, aki kicsit sistergősen fogja az M1-et, de az RTL és a TV2 az bejön neki, az mintavételi alany, hiszen ilyenek is vannak még (sajnos az árak és a technológiai elmaradásunk miatt) az országban.
A módszer rossz, jobbat nem tudok mondani, de hogy köze nincs a valósághoz, az 100%.
Szóval nem kellene itt nézőszámmal villogni, hanem elég a százalékos arány. Egy biztos, az sem a teljes lakosságra vonatkozik.
laccc 2009.12.21. 21:17:32
Más: valaki elmondaná nekem, hogy mérik azt, hogy a tv műsorokat hányan nézik?
Baszkurátor 2009.12.21. 21:17:41
2009.12.21. 21:20:31
Bár régen, amikor még gyerek voltam és volt 2 csatorna, én is bekerültem az akkori papíros válogatásba.
Na persze, hogy nem írtam be, hogy megnéztem a Derrick-et a paplan alól. Majd a végén lebukok a szüleim előtt.
Na ennyit a reprezentatív és pontos mérésről.
Persze most más a helyzet, most már távbaszival mérnek, lenne is meglepetés... Nálam a tévé egész nap megy, itthon dolgozom, de csak nézegetem.
Szóval ismét reprezentatív minta lennék, aki a statisztikában napi 18 órát tévézik.
bluman 2009.12.21. 21:21:26
changebug (törölt) 2009.12.21. 21:21:32
Van egy rahedli csatorna, internet lehet olvasni, kocsmázni, dugni és 3 millió ember nyivákolást néz? kizárt dolog.
talán ha a foci-vb-t/eb-t nézhetnek ennyien. mert akkor az ember semmi mást nem csinál+sör
bond 007 2009.12.21. 21:22:06
christiansen 2009.12.21. 21:24:14
majd ha lesz rendes, országos digi tv akkor pontos statisztikát kapunk és még több lesz a meglepi..
christiansen 2009.12.21. 21:26:09
az rtl klub is, de ők legalább ügyesen
Santinó 2009.12.21. 21:26:38
Az adatok hitelességét meg ismerjük........
rozsomák 2009.12.21. 21:31:12
Bocs.. AGB Nielsen
www.agbnielsen.net/whereweare/dynPage.asp?lang=local&id=98&country=Hungary
"Az AGB Nielsen Media Research (Hungary) olyan csatornákra vonatkozóan tud műsoros elemzéseket készíteni, amelyek szerződéses keretek között megrendelik cégünktől a műsorcímek rögzítését."
Erről ennyit.
Ki mit fizet..és - gondolom - mennyit.
Egy fekete doboz
Az input kitől jön ?
"A nézőmérő installálása után a családok egy apróbb beszerelési ajándékot kapnak, illetve egyéves együttműködés után év végén karácsonyi ajándékot, amelyet az általunk összeállított fényképes katalógusból választhatnak ki a mérésben részt vevő háztartások"
Na most ki az, aki ilyenre ugrik ?
Az a reprezentatív minta tényleg ?
És van az output: azt értékelje mindenki úgy, ahogy akarja.
Maszka 2009.12.21. 21:33:36
3 millió ember azt nézi, hogy másik 22 skerázik egy labda után és közben böfög (nem a 22 ember)? na az sem jobb egy centivel sem.
Ленина · http://szanalmas.hu 2009.12.21. 21:39:34
Ejnye-ejnye
Ленина · http://szanalmas.hu 2009.12.21. 21:40:55
rexter 2009.12.21. 21:42:29
szerinted 2009.12.21. 21:51:31
kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2009.12.21. 21:52:28
orbántorgyánpolgárkormány 2009.12.21. 21:55:30
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.21. 21:56:04
dzsekwolf 2009.12.21. 21:59:22
a tv2 tré, a klub is az, csak 1 fokocskával nézhetőbb.a legjobb a spktrum, viasat history, discovery s a nesőnől dzsogrefik.na jó azé az m1-m2 is ad néha egész jó manyagokat. sőt.remélem nem szünnek meg.a többi csak bifidus eszenzis...foscsi
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.21. 21:59:50
2. a megrendelok kozt nem a tveke vannak csak, hanem a mediaugynoksegek, akik az adatok alapjan fizetnek. Hidd el, nem szeretnenek tobebt fizetni csak ugy.
3. a panelvizsgalatokban mindig nagy szopas a magsan iskolazott, ab-statuszu reteg, itt magasabb mindig az elutasitasi arany, de azert soha nem olyan magas, hogy veszelyeztesse a kutatast. Egyreszt kevesen vannak ugye, masreszt oket mas ervekkel lehet meggyozni: szarnak ok az ajandek szajzuhanyra, de ha azt mondod neki, hogy a tevenezesesvel az egesz mediaiaparra hatassal lehet, meggondolja a dolgot. Biztos te sem mondanal nemet, fogadjunk.
changebug (törölt) 2009.12.21. 21:59:53
amúgy meg jobb /bár a vernyogos műsort nem ismerem, de látatlanban jobb a foci :)/
DonBandi 2009.12.21. 22:00:12
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.21. 22:01:00
index.hu/kultur/media/agbhun
_nyuszi_ 2009.12.21. 22:05:34
meg fogod kapni, ne félj. tudják már, hogy mivel mossák ki az agyatokat.
Maszka 2009.12.21. 22:09:05
A felmérésekkel pedig csupán a következő bajaim vannak:
1. engem még senki sem kérdezett meg sosem :)
2. hogyan mérnek, amikor egy háztartásban mai állás szerint minimum 2 db tv már van....
Der Beste 2009.12.21. 22:09:50
Sőt, lemezjátszója sincs már senkinek, kotyogós kávéfőzöt is már csak múzeumban látni, s már nyomtatott sajtó sincs.
Így már rendben van?
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.21. 22:10:26
bellano 2009.12.21. 22:10:57
Viktus 2009.12.21. 22:11:01
bellano 2009.12.21. 22:11:49
Maszka 2009.12.21. 22:16:20
dzsekwolf 2009.12.21. 22:20:16
jewel79bp 2009.12.21. 22:20:24
az meg az országot minősíti, hogy ez a műsor a legnépszerűbb... sajna az RTL jobban ki tudja szolgálni a népet...
eLzsÉ 2009.12.21. 22:23:08
"@AG: Igazad van, te jobban tudod... +
Valóban, de ez nem olyan misztikus, te is tudnád jobban is, ha picikét elgondolkodnál, bármíly nehéz is. De, mint tudjuk, nincs ingyen vacsora...
Az botor elképzelés, hogy az AGB kizárólag józsibácsikat kábelezne be, mert ez a felmérés reprezentativitását kérdőjelezné meg és hidd el, hogy azok, akik nemcsak hogy fizetnek ezért, de az üzletüket alapozzák erre a felmérésre, nem fogadnának el nem reprezentatív módszert.
Mert ugyanis nem hülyék.
Az persze igaz, hogy a high-értelmiség között többet kell teperni, hogy az a 23, vagy akármennyi alany rendelkezésre álljon, de ez csak technikai kérdés, megoldják.
De szerencsére itt vagy te, aki nemcsak, hogy nem fizetsz semmiért, de mindent jobban is tudsz, ritka az ilyen ember, jól meg kell becsülni...
Az meg a legjobban tetszik, hogy valaki azt hiszi, hogy átpörgeti a reklámot, oszt ki is baszott a rendszerrel.
Mert te nem veszel semmit?
Mert ha netán mégse terem meg a WC-papír a konyhakertben, akkor úgyis kifizeted a gurigánkénti marketingköltséget, ha egyetlen reklámot sem láttál életedben, csak azt hiszed, hogy okos vagy, ami nem egy rossz állapot, kár hogy most ki kell ábrándítsalak...
Akkor lennél persze leginkább elszontyolodva, ha népi kezdeményezésed nyomán senki egy perc reklámot se nézne meg, aztán nézhetnéd a hangyák háborúját, ingyen, jól lenyomva a paraszt hirdetőket...
Ugocsa non coronat, ha érted...
BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2009.12.21. 22:23:46
juliusbond 2009.12.21. 22:28:34
Egy este sikerült 3 milla nézőt a tévé elé ültetni. Előtte asszem kb 2 millát sikerült csak.
Egy évet kéne megnyernie, nem egy estét. Persze az egy este, kiemelve, szépen mutat hivatkozásként.
Ennek ellenére a TV2 (is) suxx.
Ja és idejét nem tudom mikor néztem itthon tévét.
villamos alóli kacaj 2009.12.21. 22:35:38
Ehhez még hozzátesszük a TV2 AKADÉMIÁT is, ahol azok oktatnak akik egyébként folyamatosan buktáznak, az már nem semmi!
MikeeMikee 2009.12.21. 22:43:07
( www.agbnielsen.net/whereweare/dynPage.asp?lang=local&id=319&country=Hungary )
Der Beste 2009.12.21. 22:44:08
S mi az, hogy elötte CSAK 2 millát sikerült leültetni. CSAK két millió néző? Szerintem jelentkezz a tv2-nél, s vállald el, hogy a jelenlegi költségvetésükből olyan műsort állítasz össze, hogy minden este csak kérmillió ember őket fogja nézni-szobrot fognak neked állítani, ha sikerül produkálnod csak két millió nézőt.
Egyébként már az is visszás, hogy valaki azzal kommentelen egy tv-s blogban, hogy nem néz tv-t, de ha ráadásul még tv-t nem nézve is okosabbnak hiszi magát mindenkinél, az már bicskanyitogató
Mourinho már nem a király 2009.12.21. 22:44:44
A csiga születikbe egyébként az a kedvencem amikor a csávó a karddal leszúrja magát :D (neten láttam ezt is belőle)
Maszka 2009.12.21. 22:52:58
billentyüzet 2009.12.21. 23:02:40
Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2009.12.21. 23:02:42
töklámpa 2009.12.21. 23:03:40
Én egy olyan grafikont látok, amin a vígjáték első fél órájában is csak az RTL előzi meg a Tv2-t.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.21. 23:04:08
Ez egy nagyon gyenge, nevetséges statisztika.Egyébként a legtöbb ilyen komolytalan, de általában nem is múlik rajtuk sok. A TV persze egy fura, hazug világ.
Megegyeztek, hogy jobb híján ezer embert(háztartást) vetítenek ki tízmilliónak. Megegyezés. Jobb híján. És mindenkinek baromi kényelmes, hogy pl egymillióan meg négymillióan nézték xy csatornát. A valóságban, lehet, hogy ötszázan.
Baromi nagy pénzek mennek el reklámokra, mert ez az amerikai példa..de ez egy marhaság. Kamu milliós számokkal számolnak, ezért fizetnek percenként százezreket a csatornáknak.
És közben az sem biztos, hogy azok a TV-s reklámok tényleg megérnek annyit.A cégek sem tudják, de beleteszik a pénzt. Jobb híján "ki tudja?" alapon. Nyilván erre is van egy csomó felmérés, nyomják saját maguk igazolására az ilyen-olyan statisztikát, tíz emberrel kitöltenek kérdőívet, hogy hol hallottál a reanult-ról és társaik. És sitty-sutty úgy folynak el milliók, majd milliárdok, hogy közben sötétben tapogatózunk. De miért működne pont ez tisztán és valóságosan, ha a pénz világában, ahol - csak a példa kedvéért- nagyobb az _értéke_ egy vacak kőnek, nevezzük aranynak, mint egy gondos kezek és robotok álltal összerakott, rettentő bonyolult, de akár régebbi számítógép, amivel olyan matematikai kérdéseket lehet megoldani, amiket papíron egy évbe telne, egy olyan szerkezet, amit nagyon sok mindenre lehet használni, szórakozáson túl akár élet megmentésére is.
Azzal, hogy simán leírják itt is, hogy hárommillió nézője volt ennek az adásnak, csak hozzájárul a népbutításhoz. Annak kellene kint lennie, szigorúan mindig, hogy ezer háztartásból háromszázan nézték azt az adót. Ez a tény. Vonják le a következtetéseket ebből..
Persze a Sonynak akkor nem tetszene a dolog..ők fizetnek, ha hárommilka ember látja a reklámod, de ha 300 és 3 millió közt, akkor már nem akkora örömmel, legalábbis nem annyit.
Reklámszempontjából egyébként szerintem a netes reklámoknak sokkal nagyobb erejük van. És nem a fizetett oldalbetöltős reklámra gondolok, hanem mondjuk egy autós teszt. Vagy blog. Más kérdés, hogy már a legnyiltabb felületekbe is betör a reklám, lásd az Avatar film. Minden nagyobb hírportálon kb ugyanazt a szánalmas és túlbuzgó dícséretet írták (le ne töltsd, mert kinyírod stb). Meg is van az eredménye, szép kis nézőcsúcsok. Higyjem is el, hogy ez nem egy fizetett reklám volt..az elvileg ingyenes hírek közt, ahol máskülönben negatív kritikát is megírnak, ha olyan az újságírók véleménye.
linda5 2009.12.21. 23:04:28
vtec 2009.12.21. 23:06:59
2009.12.21. 23:07:53
Exem dolgozott ott és láttam, hogy miként megy ott a munka (az adások feldolgozása). Mert ugye a tévék csesznek a műsorújságra, a reklámidőpontokat is mérni kell. Láttam, hogy miként dolgozzák fel ezeket a nézettségeket. Nem részletezem, de maradjunk abban, hogy bőven van hiba benne.
Teljesen manuálisan megy minden, mert Mo-on még arra sem veszi a fáradtságot a műsor szolgáltatója, hogy a reklámblokkot jelezze (amit ugye a modern technológia tudna értelmezni és úgy felvenni filmet, hogy a reklámot kihagyja). Így marad az emberi feldolgozás nevetséges fizetésért. Érdemes megnézni, hogy meddig dolgozik ott egy ember, aki műsorok vetítési időpontját dolgozza fel. Igen gyorsan cserélődnek.
Szóval én nem csak azt ismerem, ami a honlapon kint van, hanem azt is, ami a háttérben van. Pár éve még mindent videóra rögzítettek, akkoriban tértek át a digitális rögzítésre. Volt, hogy elromlott a video, sajna lemaradt a felvétel...
Jól tudom, hogy miről beszélek.
Azt, hogy valamit a Caps Lock beragadásával írsz nem lesz nyomatékosabb, csak irritáló.
Ha figyelmesen elolvastad, akkor írtam, hogy ez a módszer van és nem tudok jobbat mondani. De messze nem tükrözi a valós számokat, de ezzel kell együtt élni. De pont ezért nem kellene azt írni, hogy hány millió ember nézte, mert ez nem igaz. És ezt te is tudod, minden ellenséges megnyilvánulásod mellett.
Neked, mint újságírónak szerintem a tényszerű adatokat kellene átadnod. Bár lehet, hogy tévedek és a feladatod a cégek által adott adatok prezentálása.
Ha ez így van én kérek elnézést, bár ettől még továbbra is megvan a véleményem a cikkről a tények ismeretében.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.21. 23:10:13
2: a nagy adóinknál olyan szakemberek dolgoznak, akik semmihez nem értenek, akiknek tudományos hír a napi horoszkóp. Az ilyen ember hogy gobndolna bele, hogy "valami kevésbé gagyit kéne!" ? Nem rosszat, nem gagyit akar, egyszerűen ennyire futja. Megvannak győződve a saját hülyeségeikről, ahogy amúgy az index is, hogy a negatív hírnek van igazi hírértéke, a mocskolódásra harapnak kizárólag az emberek, stb. Pont ilyen elgondolás szerint mutatják Benkó valagát a TV-be. Egészségére, annak a ki tudja hány embernek, akik nézik.
2009.12.21. 23:13:05
"Az meg a legjobban tetszik, hogy valaki azt hiszi, hogy átpörgeti a reklámot, oszt ki is baszott a rendszerrel.
Mert te nem veszel semmit?"
A kettőnek nincs köze egymáshoz. Azért lássuk be. Lehet, hogy hallgatok rádiót? Nézd már, ilyen emberek is vannak.
"Akkor lennél persze leginkább elszontyolodva, ha népi kezdeményezésed nyomán senki egy perc reklámot se nézne meg, aztán nézhetnéd a hangyák háborúját, ingyen, jól lenyomva a paraszt hirdetőket..."
Érdekes meglátás... Hallottál már a fizetős tévéről? Csak így egyszerűen. Minő meglepetés, az általam nézett tematikus csatornákon nincs hirdetés. Hoppá... Na azok vajon hogy élnek meg?
Lehet, hogy nem a reklámból, hanem az előfizetőkből?
Ne legyél már demagóg.
2009.12.21. 23:15:49
Az IPTV nagyon jól mérhető, viszont kifejezetten jó infrastruktúrával ellátott területeken érhető el.
Csak azt mérve nagyon torz adatok születnének
Maszka 2009.12.21. 23:20:23
A kereskedelmi csatornákkal beindult az agymosás sajnos, és ez érezhető is. De ez nem a kereskedelmi csatornák bűne, máshol kell keresni az indító gépezetet, az okot és a miértet.
Jól sikerült az akció, ha már a mami azért dühöng a lottózóban, amikor feladja a fél nyugdíját, hogy nem foghatja a nótatévét.
Amíg erre az agymosás sikere miatt igény van és sajnos nem kis mértékben, addig az értékes műsorok mennek a levesbe. Ld. Beugró.
Mivel van még agy a népben, amit nem lehetett teljesen kimosni, nem tudott megszűnni. Egy kevésbé ismert kereskedelmi csatornán landolva is még él.
Lukitom 2009.12.21. 23:25:43
_koax_koax_ 2009.12.21. 23:27:53
Higgyétek el, sokkal több értelme van ennek mintha minden tv küldené az adatokat. Így nem egy értelmetlen adathalmaz az egész.
Ha nem is akartok utánanézni, akkor legalább majd választáskor figyeljetek. Az azt megelőző reprezentatív közvélemény kutatások közel lesznek az eredményhez. (Mindenkit megkérdeznek? Téged is megkérdeznek? NEM) Vagy más: alacsony feldolgozottságnál is meg lesz a közel végleges eredmény, pedig az nem is reprezentatív mintavételezés, csak az urna tetejéről vett néhány szavazat.
Maszka 2009.12.21. 23:31:53
A tévés szakik pedig kihaltak. A mostaniaknak közük nincs a tévézéshez, marketingesek, kijöttek a főiskoláról és számolják a bevételt anélkül, hogy a minőséggel foglalkoznának.
Egyébként simán jó társadalmi helyzetmérő, hogy már élelmiszercsomagot lehet nyerni szavazásokon... Döglünk megfele irányban, de nyomjuk az emeltdíjas sms-t a szalámiért...
2009.12.21. 23:33:03
Ennyit a közvéleménykutatásról. :)
changebug (törölt) 2009.12.21. 23:41:39
1. na, mondjad mit néztél? (most meg vagy kérdezve) - ne fogd vissza magad... mondjad :)
2. gondolom 10-100 fős mintavételezésből általánosítanak... vagy biztos lehetett sms-ezni, nem? nem tom, fogalmam sincs.
De azért azt a kérdést is fel kéne tenni mi az, hogy tv-t nézni. Ülök a gép előtt és gépelek miközben az egyik természetfilm csatorna megy a háttérbe. most akkor nézem? nem. volt idő amikor valamelyik ker. csatorna szólt a háttérbe. aztán ha nagyon lőttek/üvöltöttek vagy vernyogtak benne vagy épp a reklám kezdett el üvölteni akkor átkapcsoltam a másikra. zavart gépezés közben.
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:42:50
Dettó. De van egy sajnálatos dolog. Az emberi igény, amit megszabnak. amíg nótatévé, diridáritököm, jósdatévé, butapest tévé-re, vagy utódjára van igény, addig hiába mindez. Ez kell a népnek, és elnézést, ez tükrözi a mai értelmi szinvonalat.
diridári, nótatévé, telejódsa, sms szavazás, aztán meg hoppá bazzeg.. kisnyugdijas vagyok, alig jövök ki... agymanipulált barmok.
továbbá annyit hozzáfűznék: aki nem nézi, az milyen alapon formál véleményt? Hallotta, hogy mondták, hogy látta az ismerőse? Mega nincs is tévém? Apádf@sza nincs... agyad nincs. jössz a hülye sznob dumáddal,nincs is tévém, de tudod mi történt.. megnézed te is. én legalább bevallom, és akkor mondom, hogy ez biza egy rakás SZ@R! Vagy nem, de nem nincs tévém, de tudom..
ez mekkora égés..
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:45:58
Elmondom Sziventücske. A dojcs supertalentet, már ha hagytam, mindeközben a historyt és a discovery-t.
Na most mi van ?
Maszka 2009.12.21. 23:47:58
Micsoda technika! :)
zgabi 2009.12.21. 23:48:55
Az MSZP Tabajdival legalább 5 %-kal többet érne el, mint Mesterházyval, de hát ez már múlt idő. Ja, amúgy én az RTL-t néztem szombaton, 100 x inkább vágytam egy " Ki mit tud" szerű versenyre, mint egy pankrációs ökörségre, amiből huszonéve legalább 50-et láttam ( mert új volt akkor még), s meg is csömörlöttem tőle egy egész életre. Ja igen, még egy: a TV2 lót-fut Orbán után, már-már a seggnyalás minősített szintjét érik el riportjaik, az RTL nem foglakozik velük. Beszédes adat.
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:51:04
Maszka 2009.12.21. 23:52:26
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:54:22
Nem először... LOL.
Ismét nem először. :D
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:55:13
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.21. 23:56:57
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.21. 23:59:04
Jéé Egy Szabó De Zé!
Hagyd a fenébe.. Ő biztos tudja. felmérést végzett a tanyán. Teheneket, kutyákat nem érdekelte..
Maszka 2009.12.21. 23:59:10
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.22. 00:01:08
changebug (törölt) 2009.12.22. 00:02:36
De az esti history-hoz a vadállatok passzolnak :) szerintem. De hát ízlések és pofonok!
Jövőre Foci-vb! yeaahhh! :) jó éjt!
kM 2009.12.22. 00:06:01
Jáúzsi báráttál így mi léssz?
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.22. 00:06:32
Ez az ember. Ez egy ilyen eset. Aki Isaura kiszabaditására, esmeralda szemműtétjére pénzt ad az majd pont nem szavaz egy "csak önön mulik" műsorban? Na ne.. :) Ez van emberek. :D Ritka egy hülye faj vagyunk. :)
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.22. 00:08:14
DaveSlim 2009.12.22. 00:11:22
Parasite 2009.12.22. 00:12:05
Parasite 2009.12.22. 00:14:09
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.22. 00:20:24
Röviden: Sokan látják, de lesz@rják, mert nem érdekli őket.
OFF:
De most komolyan. Miért nincs egy post az alvilág városai, vagy egyéb sorozatokrol? Vagy PL: a mythbusters-röl?
Sixx! Ezekröl nem lehetne post? Érdekes, pörgős, információkal van tele, minde embernek csak ajánlani tudom. Évek óta nézem, most uj epizódok vannak, és azt hiszem ez igen csak jó sorozat.
Vagy a historyn a conspiracy? most azt hiszem hatodszor az MJ 12 volt, de így is érdekes. Érvek-ellenérvek.
ezekröl miért nem esik szó?
a Mythbusters meg szerintem klasszikus, jó pár éve megy, igazán kitérhetnétek rá.
DanZi 2009.12.22. 00:22:09
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.12.22. 00:26:19
A kedvenc kommentem így kezdődött:
"Kevés az az 1.000 ember egy reprezentatív felméréshez"
Hát kábé eddig olvastam az okfejtését. :D
Roli87 2009.12.22. 00:31:34
Nem nézek tv-t kb. 4 éve. Rakás szar+reklám az egész. Az is enyhén szólva k1b@aszottnagy szégyen hogy a sok birka ember a győzikét meg a mónika show-t lesi nap mint nap. Azért (is) tartunk itt ahol tartunk.. Szerintem (bízom benne) vannak ezeknél értelmesebb és kulturáltabb műsorok is más csatornán.
azértmertcsak 2009.12.22. 00:36:00
persze, ami késik...
Wendriener_Aladár/Orángutánfutó kölcsönző 2009.12.22. 00:36:27
Bannor 2009.12.22. 00:38:54
mármint, hogy ennyien képesek voltak ezt egyáltalán megnézni.....
azértmertcsak 2009.12.22. 00:40:20
Xenio 2009.12.22. 01:00:01
mnézis 2009.12.22. 01:02:50
ez a műsor ezzel a 6-8szám/3óra(a 6-8 nagyrésze is unalom,középszer,bakik egész sora) kb vicc kategória lenne
csakhát nemlétező konkurenciát nem nehéz szétgyalázni
Új Nick 2009.12.22. 01:03:17
- hogy a faszba' lehet, hogy egy ennyire mélységesen színvonaltalan műsor, a Magyarországon eddig tehteségkutatón összevadászott leggyengébb felhozatallal (mielőtt vki megkérdezné, igen, korábban, részletekben láttam mind a 2 döntőst és sok korábban kiesettet is) kábé 3 millió embert odaültet a képernyő elé? és itt most k-vára nem érdekel, hogy mennyire pontos az AGB, mert 2 999 980 nézőt BIZTOSAN nem tévedtek. (a 20 a családtagok közül, akik még elviselik ezeket + a h jucira és/vagy o szonjára rejszoló Amarcord-szökevények)
- hogy a picsába' lehet, hogy az a végtelenűl színvonaltalan műsor, ami a teve2-n nyilvánvalóan és teljesen jogosan megbukott volna a második elődöntő vetítésekor annyira, hogy a harmadikat már le sem forgatják, az a retek klubon jó eredménnyel végigmegy, nyer, és ENNYIRE nyer?
rozsomák 2009.12.22. 01:04:28
1. Ne hörögjél, kisfiam, ezt a AGB Nielsen weblapjáról idéztem, ők meg csak tudják, mit tesznek oda bele a weblapjukba..
Velük vitatkozz ! :-))
2. Szóval mégiscsak van valamiféle elutasítási különbség szerinted, bár nem tudom, hogy Te honnan tudsz erről, biztos mondta neked egy valaki..akitől hallottál valamit,aki hallotta attól, aki állítólag egy valaki valahol (vagy mégsem...)
Tudod ez azért szopás, mert ezt jobb lenne, ha publikálnák, hogy ne mindenféle szabózétól kéne hallanom, hogy márpedig ez igaz.
Tudod, a forrás, az lényeges..:-)))
rozsomák 2009.12.22. 01:10:45
Az a kérdés, hogy maga a kiválasztási metodika mennyire hoz reprezentatív mintát.
mnézis 2009.12.22. 01:18:06
valahol már volt róla szó hogy miért is nem érdeke a szereplőknek hogy változtassanak rajta, még a tv2nek sem
chop 2009.12.22. 01:18:35
mnézis 2009.12.22. 01:27:26
az egy kb 30 éves tézis amit már sehol sem vesznek komolyan
facto'sz 2009.12.22. 02:42:34
de lehet h a németek(pro7sat1-tv2) lassan ráunnak a hétről-hétre érkező exeltáblázatokra, és tényleg leépítik ezt a szánalmas csürhét...
Megdobbent 2009.12.22. 03:30:08
pudliho 2009.12.22. 03:35:01
hha96 (törölt) 2009.12.22. 03:37:40
lacivagyok 2009.12.22. 05:51:35
Gratulálok az egész országnak.
Az RTL ügyes, gratulálok, jól felismerte az átlagember igényeit. Ugyanazt az amúgy sem túl erős produkciót kell tíz héten át minden este szombaton leadni, ez kell a népnek.
pistii 2009.12.22. 06:24:45
Dr.Traktor 2009.12.22. 06:34:14
csak azt nem értem miért nem adják már fel? :)
úgy értem végleg.
nem megy ez, kár erőlködni, szarok vagytok! HAHÓ ébresztő! keressetek új állást, adjátok el a piacon a kommunikáció szakos diplomátokat seggfejek még egy ilyen fosláma rtl-t sem tudtok megszorítani, hát mi szükség van rátok, he? :D
de tényleg, tiszta vicc.
Dr.Traktor 2009.12.22. 06:41:04
Új Nick 2009.12.22. 07:11:32
@facto'sz: miért is? azért a Pepsit sem bassza ki senki, mert második :) valószínűleg nem egy kertévét bír el a magyar piac, ott meg azért másodiknak is megéri lenni.
Terézágyú 2009.12.22. 07:19:31
Na erre lehet mondani, hogy ezért tart itt ez az ország: nem a tévé miatt, hanem az értelmes kommunikáció hiánya miatt...
Új Nick 2009.12.22. 07:24:02
Terézágyú 2009.12.22. 07:40:20
"ez olyan amerikás-politikai-korrektes volt. Ez a "komunikációhiánya". Ez is kommunikáció."
Hát ezért írtam, hogy én az "értelmes" kommunikációt hiányolom :)
Mert ugye persze, az is kommunikáció, ha kiviharzik valaki az ajtón, és bevágja maga mögött az ajtót... :)
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 07:48:19
Az ilyen egyszerű lélek mit szeretne?
Eric_Cartman 2009.12.22. 07:55:02
De már azt sem nézem.
Dr.Traktor 2009.12.22. 08:15:10
vagy csinálj egyet és kommentelgesd te magad! még jobb.
zeee 2009.12.22. 08:24:11
Azért tényleg nem kellene ezt a nézettségi adatot túlmisztifikálni. Valószínűleg az adott idősávban valóban sokkal többen nézték az RTL-t, mint a TV2-t. (Jelzem ez annak is volt köszönhető, hogy most a sorozat elején nem szórták ki a tehetségeseket, sőt a zsűriben sem idióták ültek). Abban pedig igaza lehet a hozzászólók többségének, hogy az AGB felmérése nem egészen stimmelnek. Nekem ugyan nem áll 2000 fős minta a rendelkezésemre, csak az ismeretségi köröm, - mondjuk 100-150 fő -, amely minta azért szerintem megfelelően képezi le a magyar lakosság szerkezetét is, - szóval erősen gyanítom, hogy a 2 "nagy" csatorna jócskán felül van reprezentálva a mérésekben. (Némi túlzással a kutyát is csak büntetésből ültetem a TV2, vagy az RTL műsorai elé). Ráadásul T. szerkesztő úr, a műsor esetleges nézezettsége, vagy mézetlensége nem releváns adat a hirdetők számára. A szakmailag igénytelen, rossz, semmitmondó, céltalan, időnként gusztustalan reklámokat ugyanis még annyira sem figyelik, mint a kényszeradásokat. (Ez tény, nem feltevés). Egyébként nem mindegyik csatornán ennyire éles a különbség az adás nézettsége és a reklámok nézettsége között, úgyhogy ez a dolog egy külön misét is megérne azzal együtt, hogy a pocsék hirdetésekről a médiumok közvetlenül nem tehetnek.
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.12.22. 08:25:18
- lovagol a mérési adatok valódiságán
- azzal jön be, hogy nem néz tévét
- pattog, hogy még tévéje sincs de ha lenne se nézné
zeee 2009.12.22. 08:26:02
Na igen..., bár elvileg a mérés figyelembe veszi a település-szerkezetet is.
nyiszala 2009.12.22. 08:33:24
zeee 2009.12.22. 08:34:35
Szakmailag nem sikerült jól a döntő, de talán ezért tűnt hitelesnek. 4 különböző karakter volt, gyakorlatilag nem volt különbség a produkciók színvonala között. (Sőt, tulajdonképpen már a legjobb 8 között sem volt kiugró szakmai különbség).
Valószínűleg a szerkesztők is, a versenyzők is elfáradtak, sok újat nem tudtak hozzátenni. A lényeg az, hogy a tehetséges emberek találják meg a számításaikat az életben és ha ehhez egy médium felelős segítséget tud nyújtani, akkor nem tett rosszat. (Az előző sorozatban a mesemondó kisfiú sztárolása nem volt felelős döntés).
zeee 2009.12.22. 08:44:01
Egy etikai és (tartalmi) kódex nem jönne roszul, de nézz külföldi csatornákat és sírj. Van még mit alulmúlni. Ha tehetem, akkor az ARD/ZDF/CNN adásait nézem. Itthon: Viasat3, Travel, TV Paprika, Story, Cool, AXN, - nem feltétlenül ebben a sorrendben.
zeee 2009.12.22. 08:48:14
amíg meg lehet élni ebből is... azért nem lenék megklepve, ha előbb-utóbb feladnák. Lajikusként nézve a TV2 katasztrófa, belülről azért bonyolultabb a dolog.
Terézágyú 2009.12.22. 08:51:36
"keress másik tv-s blogot akkor, olyat ahol olyan válaszok vannak, amik neked tetszenek.
vagy csinálj egyet és kommentelgesd te magad! még jobb. "
Sajnos te és a társaid oda is bemennének, hogy kedvükre trollkodhassanak...
@zeee:
"Nekem ugyan nem áll 2000 fős minta a rendelkezésemre, csak az ismeretségi köröm, - mondjuk 100-150 fő -, amely minta azért szerintem megfelelően képezi le a magyar lakosság szerkezetét is, -"
Na, hát akkor te bizonyára jobb felméréseket csinálsz az erre szakosodott cégek.
Ahogy a fenti hozzászóló írta: csinálj blogot, ahol közlöd a felmérési eredményeidet...
De esetleg ne csodálkozz, ha valaki meg beírja, hogy az ő ismeretségi körében meg mindenki a retekklubot nézi... :)
(Akár én is beírhatnám, mert most, hogy hirtelen utánagondoltam, a környezetemben mindenkinek egy szimpla tetőantennája van, ahol bejön az m1, tv2 és rtlklub, és slussz....)
Magdinéni 2009.12.22. 09:09:30
Gestas 2009.12.22. 09:09:36
Gestas 2009.12.22. 09:11:12
fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2009.12.22. 09:13:00
Én pl a Csillag születiket az RTL Most-on szoktam nézni, még véletlenül sem tv-ben...
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 09:13:15
Gestas 2009.12.22. 09:39:54
Na jó, az én kezem is szakadjon le, ha mégegyszer leírom k-val:)
mikrobi79 2009.12.22. 09:41:55
crazy 2009.12.22. 09:45:57
Az a helyzet, hogy 1000 háztartás adatainak mérésével nemhogy Magyarországot, de még a 300 milliós USA-t is lehet mérni viszonylag kis hibahatárral. Persze ennek feltétele, hogy a minta megfelelően reprezentált legyen (már ha tudod, hogy ez mit jelent). Ezt tanítják matematikából főiskolákon, egyetemeken, nagy számok törvénye, matematikai statisztika, stb...
crazy 2009.12.22. 09:50:29
Ferguson 2009.12.22. 09:50:59
hozzaszolo 2009.12.22. 09:55:39
SanDan 2009.12.22. 10:14:42
Vincenzo testvér 2009.12.22. 10:19:52
hajdú 2009.12.22. 10:20:23
Szóval ebbe kár belekötni. Lehet hogy nem 56% a valós arány, csak 52%. Na és? A lényegen nem változtat.
GMT+ 2009.12.22. 10:22:36
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 10:26:20
raklap 2009.12.22. 10:26:33
utánna meg próbálja meg megérteni hogy mo-n sok olyan ember van aki dolgozik... nem látszattmunkákat csinál hanem ténylegesen dolgozik... na ők azok akik szeretnének kikapcsolódni és ezért nézik a tv-t egyszerű de szórakoztató műsor kell a népnek...
mézescsók 2009.12.22. 10:37:50
Viszont visszatérnék a fősodorra:
l./ Van tv-m, több is, alkalmanként nézem is a müsorokat.
2./ Láttam egy-két részt a Csillag születikből is, a döntő felét pl. igen. Gyengének tartottam a felhozatalt, de jobbnak tűnt, mint az első Cs. Sz.
3./ A TV2 alaposan körbenézhetne a saját háza táján, mert ott nagyon vannak olyanok, akik mintha kifejezetten a csatorna ellen dolgoznának. Ki az az őrült, aki annak a tudatában, hogy a nagy magyar átlag igenis nézi a tv-t és ráadásul imádja a különböző show műsorokat, ugyanarra az időpontra egy annyira kritikán aluli filmet tesz, mint a Segítség, elraboltam magam? És ha ez egyszer fordulna elő? De nem! Ha van egy kis időtök nézzétek meg párhuzamosan a műsorkínálatot.
A TV2-nél valakik rettenetesen nem ismerik a magyar tévézési szokásokat, vagy ha igen, akkor szándékosan járatják le a csatornát. Esetleg rohadt sok pénzt kapnak azért, hogy ezeket a szarokat játszák. A vasárnap éjszaka vetített Zefirelli film nem a filmmüvészet csúcsa, de állítom, hogy többet hozott volna, mint a Segítség...
4./ Az RTL-nél jobban értenek a reklámhoz. Még el sem kezdődött, de már nyomják az X-faktort vagy valami hasonló tehetségkutató műsort. Mire elkezdik, nem lesz ember kies hazánkban, aki ne hallott volna róla és már csak kiváncsiságból is odakattint. Aztán általában marad is, vagy lustaságból, vagy annak reményében, hogy hátha lesz még jobb is, hiszen, ha a műsor a nagy nyugaton olyan népszerű volt, aki csak nem lehet szar? Pedig lehet. Aztán az is eszméletlen, hogy az írott sajtóban (a bulvár sajtó?) mit műveltek. Gyakorlatilag minden utcasarkon valamelyik versenyző virított a pofámba. Ez pedig valahol bejön.
Zsuzsaa 2009.12.22. 10:37:56
egyetlen csatorna sem indítana a Csillagszületik sávjában semmi húzósabbat, a TV2 sem. Felőlem amúgy mindegy mi megy a tévében, a hülyeség azonban hülyeség...Ilyen grafikon meg nincs, besaccolni a nézői csúcsot???
Esperes úr 2009.12.22. 10:39:41
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 10:41:37
raklap 2009.12.22. 10:43:28
ez neked tudomány? ez egy kalap szar... ami hatalmas pénzekről dönt és véleményem szerint hatalmas hibaszázalékkal dolgozik...
marcim 2009.12.22. 11:06:46
De nem kötözködni akarok, sokkal inkább egy konstruktív ötlettel szeretnék előrukkolni! Készítettem egy egy kérdéses kérdőívet, töltsétek ki Ti is és ha a Ti oldalatokat is furdalja a kíváncsiság, akkor küldjétek tovább Twitteren, Pofakönyvben, vagy e-mailben az ismerőseiteknek, hogy kiderüljön tényleg hány százalék nézte a csillag születik döntőjét:
A kérdőív:
spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHdNdU1KUlZ5S0w3eU1Zcm1JMlVpR2c6MA
szipka 2009.12.22. 11:08:31
chop 2009.12.22. 11:12:13
kamasuka 2009.12.22. 11:17:49
No igen! Többet volt életében nem bohóc, mint bohóc.
De egyébként baromságnak tartom ezt az egész méricskélést. Ahol laknak a szüleim, mindenkit ismerek. Vannak köztük öregek, fiatalok, állandó tévénézők, családtagjaim. Karácsony kapcsán mindenkivel találkoztam.
1. Senki sem azzal kezdte vasárnap, hogy "Láttad a Csillag születik döntőjét?"
2. Csak emiatt végigjártam a házat reggel - főleg az ünnepek miatt, és mert mindenkit ismerek gyerekkorom óta. Akikkel beszéltem a házból - a családok 98%-a, plusz a fiatalok!, vagyis az RTLK által belőtt korosztály - közül csak két családban nézték ezt a szart. Azok közül is az egyikben CSAK a végét, vagyis hogy ki nyerte meg :D. A családokban az ősök valóban végignézték az egészet (60+ évesek, elvileg nem nekik szólna a műsor), a gyerekek valahol buliztak vagy mást csináltak. A többi családban többiek vagy más magyar tévét néztek, vagy párhuzamosan a szülőkkel teljesen más műsort ami nem az RTL Klub volt.
De persze ez nem feltétlenül mérvadó, de 25 családból nekem kb ez jött le.
Mondjuk, nem szar környék, és nem csak három csatornát fognak a családok ...
De hát ahol Demszkyt 5x választották újra, de élő ember nem találkozott még olyannal, aki rá szavazott volna, na ott minden megtörténhet. :D
vtec 2009.12.22. 11:18:11
Melee 2009.12.22. 11:20:30
De gondolom ugyanez volt most is, csak a Mónika-show kaptafájára készült műsorok csábítják a hétköznap délutáni nézőket.
Az AGB meg ekkora mintavételezéssel csak azt bizonyítja be, hogy egy gyermek betegsége 3%-ot is változtathat a hatalmas extrapolációkkal számított lakossági kivetítésben.
MikeeMikee 2009.12.22. 11:27:01
hajdú 2009.12.22. 11:43:12
Nézd, pont ez a baj, hogy nem értitek, a reprezentativitás a lényeg, nem az, hogy minél többen legyenek a mintában. Ez az általad kitalált módszertan egyáltalán nem reprezentatív! Még csak nem is igazán véletlenszerű. Pont ez vezet roppant torzított eredményre. Csak egy ismeretségi hálóra, az internetet intenzíven használókra kapsz egy eredményt. (Az index szavazásos felmérései sem jók épp emiatt. A haverok diplomamunkáihoz készült lánclevélben gyűjtött kérdőíves felmérések sem éppen tudományosak.) És ezért nem érvényes az sem, hogy de "hát az én ismerőseim között senki sem nézte". A te ismerőseid valószínűleg hozzád hasonló emberek. Az ország nagy része meg nem.
Az ős kaján 2009.12.22. 11:44:03
j0hnnykesh (törölt) 2009.12.22. 11:54:38
marcim 2009.12.22. 11:55:32
aaatomaaatom 2009.12.22. 11:57:31
Halál Bika 2009.12.22. 12:23:45
raklap 2009.12.22. 12:25:13
jó az amit kitanáltál csak ugye ezt csak olyan csoport tudja kitölteni akinek van netje.
és az olyan helyeken ahol nincs net és kábeltv ott vélhetően nagyobb az rtlklubot nézők aránya
a 10 legnagyobb városban magyarországon összesen élnek 3 és millióan ha nem kevesebben tehát akárhonnan is közelíted meg mindig lesz valami gigszer
GeoThrasher 2009.12.22. 12:57:33
2009.12.22. 12:58:06
Nincs olyan ismerősöm aki nézi ezt a rakás f*st.
A családomban senki nem nézi, én se.
Munkatársaim se nézik, barátok meg aztán végképp nem.
A családban a 16 évest egyszer megkérdeztem, hogy nézi-e. Inkább nem írom le milyen fejet vágott amikor visszakérdezett azzal, hogy "hülye vagy?! ezt a sz*rt?"
Nem ismerek senkit aki nézné és oda lenne érte...honnan szedik akkor ezt a nézettségi számot könyörgöm?
Kiket hívnak ezek fel?
1000 ember megkérdezése nehogymár elég legyen és abból vonatkoztassunk a célcsoport egészére, ennél nagyobb baromságot az életben nem hallottam!
Beru 2009.12.22. 13:00:06
Na azért egy ilyen adást levezényelni nem egy könnyű feladat. Érdemes megnézni a régi tévés showműsorokat, összehasonlíthatatlan a maival! Hidd el, nem csak a technika fejlődött, hanem ügyesek a srácok is a vezérlőben, kamerák, színpad mögött is. Sőt, ez ma már inkább szakma, mint 30 éve, amikor rádiósból lett tévések játszották legtöbbször a tudósklubot főműsoridőben.
azt pedig, hogy sokan nézték, mi sem bizonyít jobban, mint hogy - hallottam- a buszon is erről beszélnek a népek, no és csak erről kommentel mindenki napok óta. Még azok is, akik nem néznek tévét...
lazarvill76 2009.12.22. 13:02:23
karacsony.mol.hu/
üdv minenkinek!!
hajdú 2009.12.22. 13:08:49
"akkor sem lesz pontos, hiszen nincs mindenkinek nete" - Hát ez az. A lakosság mekkora részének van nete? (És használja is rendesen). Legyen mondjuk 1/3. Tegyük fel, hogy ebből csak 20% nézte, oké. Na de mi van azzal a 2/3-dal, akinek nincs nete? Az valószínűleg eleve sokkal nagyobb arányban néz TV-t... (És ráadásul valószínűleg jóval nagyobb arányban RTL Klubot és nem pedig Spektrumot.) Ezért nem jó a te felmérésed módszertanilag, mert feltételezhető, hogy jelentős eltérés van a nettel nem és igennel rendelkezők TV-nézési szokásaiban. Ezért fontos mindez. Ha JÓL mérjük akkor egy viszonylag kicsinek tűnő minta is egész pontos, ha rosszul akkor meg egy nagy minta sem ad jó eredményt. Szóval nem az a kérdés, hogy lehet-e ezer emberről jó pontossággal következtetni az összesre (lehet!) hanem az, hogy megfelelő módszerrel (lényegében: véletlenszerűen) választjuk-e ki az ezer embert.
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.12.22. 13:29:55
Na, de ettől nem válik a tévézés túlságosan tudatossá? "Tudom, hogy mérik, ezért idekapcsolom meg odakapcsolom...", stb. Meg párezer ember tévézési szokásaiból (amik esetleg még erőltetetten tudatosak is) hogyan átlagolnak tízmillióra? Nem vagyok matekos-statisztikus agy, nyilván látszik, valószínűleg ezért nem értem a dolgot.
Pikk Dáma ♠ 2009.12.22. 13:39:17
De ha több ezer főnél mérik, és azt statisztikai módszerekkel arányosítják a lakosságra, és így kapnak egy többé-kevésbé pontos adatot, azt nem hiszed el.
DG 2009.12.22. 13:53:21
Rich.mond 2009.12.22. 13:55:19
Mondjuk most, hogy UPC, DigiTV, miegymással még kis falvakban is lehet több csatornát nézni, szerintem szépen lassan belkonyul a nagy kertévéknek is. Jó sorozatok vannak az AXN-en, a Discoveryn6Spektrumon/NatGeon kifejezetten szelelmes, érdekes műsorokat adnak (no meg jó pap is holtig tanul), de néha a Filmmúzeumon, vagy a Film+-on is elkapok egy jó kis nosztalgiázásra okot adó filmecskét.
Arról nem is beszélve, hogy a Comedy Central is meghódított a Fekete Vipera, South Park, Family Guy kombóval:) (igaz, itt a legtöbb sorozatot erőltetettnek találom)
Jah, és akkor még ott vannak a sportcsatornák -az öt-hat catornán csak van egy fogamra való meccs. Nők szívesen néznek Storyt, stb, szóval az ember nincs rászorulva a Csillag Születikre, meg a Mounika showra.
Rich.mond 2009.12.22. 13:57:03
Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:21:48
anarcho78 2009.12.22. 14:28:14
maat 2009.12.22. 14:45:17
De azért nehezen tudom elképzelni, hogy milliókat tévednének.
Egyébként érthető, hogy a TV2 feladta. Minek fektessen be nagy pénzt, mert bármit ad, a Csillag születik döntője tarolni fog. Tartogassa az erejét más alkalmakra, ahol megszoríthatja az RTL-t.
mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2009.12.22. 14:47:58
Utálom régóta az arroganciája, az ízléstelenség hajhászása és az undorító műsorpolitikája miatt.
Igen, TV2-őt nézek inkább, ahol NCIS, House megy, és bár sajnálom, hogy a Beugrót elpasszolták (egyik nagy baklövésük), de még mindig nem annyira pofábamászók, mint az RTL.
Az ilyen tehetségkutatóktól is már herótom van, nem is néztem a Csillag születiket.
Röhej és tipikus, hogy az RTL-en lassan azért nézik a műsorokat, mert annyira béna. Mind a Benkő, mind a tehetségtelenek önbizonyítási vágya, de a régi Győzikét is felhozhatnám. Inkább ilyenkor Travel vagy Spektrum, vagy házilag nézünk filmet.
Szóval vehet az RTL bármilyen sikerszériát, az undorító műsorai miatt már reflexből kapcsolok tovább.
Vicc, hogy egyszerűen a sok birka fejébe öntik az igénytelenséget, hogy megnézik, milyen szánalmas valaki, majd újra és újra, végül az illető is azzá válik lassan.
mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2009.12.22. 14:52:41
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 15:16:45
Amúgy van 500 csatornám meg internyet, de ha szar műsor megy az rtlen akkor a tv2re kapcsolok csak azért is!
laposmacska 2009.12.22. 15:25:46
chrismaster · http://twitter.com/thegoodkchris 2009.12.22. 15:32:01
Én egy félórát sem láttam az egész CSILLAG SZÜLETIK műsor-folyamból,csak innen onnan értesültem a freestyleres srácról(nem tudom a nevét,az ESTI FRIZBI-ben láttam),és meglepődtem hogy nem ő nyert.
Ennyit az RTL-ről. Ja,én szombat este a neten lógtam és nagyívben sza..tettem az rtlre.
Az RTL-t pedig megtudom érteni,a nagymamám is a CSILLAG SZÜLETIK-et nézte. (mint gondolom az összes nyugdíjas)
Na,itt a gond hogy ezekkel a kritikán aluli műsorokkal meg lehet hülyíteni az időseket.
Teszem hozzá a ValóVilág&BigBrother párossal kezdődött minden borzalom...
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.22. 15:53:53
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.12.22. 15:54:32
Der Beste 2009.12.22. 16:12:10
Címkék: discovery reality tv sorozat videó"
13 komment
Ez a poszt tavalyi. 13 komment érkezett hozzá. Ehhez a poszthoz 200 érkezett.
Az itt az RTL-t fikázó, a 3 milliós nézőszámban kételkedők közül szinte senki nem kommentelte a Halálos fogással kapcsolatos bejegyzést.
Szerintem a két posztra érkezett kommentek száma közti különbség elég jól jelzi a két műsor nézettsége közti különbséget.
Melchi Zadok 2009.12.22. 16:38:00
Spielberg 2009.12.22. 16:45:30
vagy ki?
Spielberg 2009.12.22. 16:49:05
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.22. 16:53:29
Elmondom még mit tanítanak gazdasági intézményekben először: hogy egy közgazdásznak ugyanazokra az adatokra be kell tudni bizonyítaniuk akár két különböző, ellentétes dolgot is.
Amúgy az internet és a számítógépek elterjedésével nagyot csökkent a TV nézettsége, ez nem statisztika, ez józan paraszti ész és nem mellesleg: tény. Érdekes módon a statisztikák szerint nem csökkent a tvnézők száma. Mi csökkent volna? Az a háromszáz?
És nem csak a net..videók, dvd-k, könyvek, ekönyvek, hangoskönyvek stb minden van már..gyerekek, család stbstb.. Ez a hárommillió egy szemenszedett hazugság, az ezt közlő cikkek meg népbutítás továbbra is. Nem titok senki előtt mégsem szívesen reklámozzák, hogy mi alapján keverik ki a bűvös hárommilliót.
Lehet matematikai alapokat keresni, meg bizonyítékokat, az "arany" példámra is a gazdaságban..de igazából nem a logika tartja egyben ezt a rendszert..Sem a gazdaságot, sem ezt a reklámos-tv-nézős dolgot.
Grigorij 2009.12.22. 17:02:42
borszakértő 2009.12.22. 17:14:19
Veér Farkas 2009.12.22. 17:20:35
Ezt a 3 millió főt én sem hiszem el.
@szabóZ:
Valójában 2000 fős merítéssel nem is lehet reprezentatív adatokat mérni. Jó példa rá a választások előtti felmérések. Eddig még egyszer sem sikerült még csak a közelébe sem kerülni a valós eredményeknek (százalékos értéket tekintve; azt, hogy ki győz, már volt, amikor sikerült megtippelni, de az eddig 5 választásból 3 esetben ez is bukott, ez azért statisztikai átlagnak elég szar).
Csak hát ott pár napon belül kiderül, mert nemcsak a válaszadó 1000-2000 fő szavazatát számolják össze a végén, hanem a teljes szavazó lakosságét.
A statisztikai felmérés ilyen szinten pont az a tudomány, amivel olyan eredményt lehet kihozni, amilyet akarunk. Kamu.
Veér Farkas 2009.12.22. 17:29:42
Voltam néhány borsodi faluban, ahol 65-70 csatorna van a kábeltévén, havi 2500 Ft-ért.
Hozzávetésképpen: Budapesten a UPC-nél 48, a T-lófasznál 52, havi 4000+ Ft-ért.
Hát ennyit a faluról meg a nagy Budapestről. Le kéne szállnod a magas lóról.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.22. 17:37:42
"Voltam néhány borsodi faluban, ahol 65-70 csatorna van a kábeltévén, havi 2500 Ft-ért." Ez a bizonyítás olyan marhaság, mint, ahogy kijön, hogy egy adót 3 millióan néztek egyszerre :)
Rádobok egy lapáttal: van pár vidéki város, illetve vannak olyan helyeik, ahol konkrétan sokkal jobb és olcsóbb netük van, mint amit az én bp-i utcámból lehet elérni. Ez nem jelenti azt, hogy pecmeregen összességében tényleg jobb lenne a lefedettség, mint pécsen mondjuk. Vagy pesten.
Der Beste 2009.12.22. 17:38:35
Ott a válaszadó azt hazudik a kérdezőnek, amit akar.
Engem egyszer telefonon kérdeztek, hogy ki alkalmasabb szerintem miniszterelnöknek, s teljesen mást mondtam, mit amit gondolok, mint ahogy szavazok.
A nézettségi felmérésnél meg nem lehet hazudni, mert ha jól tudom, egy szerkezet regisztrálja a csatornaváltásokat.
Hihetetlen mennyi buta s korlátolt ember van, aki azt gondolja magáról, hogy körülöttte kering a Naprendszer, s ha ő nem néz valamit, vagy nem kedvel valamit, nem csinál valamit, akkor biztosan más sem nézi azt, más sem kedveli, más sem teszi azt.
Veér Farkas 2009.12.22. 17:39:10
Ezeket a könyveket statisztikusok írják.
Nekik is élni kell valamiből.
És kurva nehéz bizonyítani az állítások ellenkezőjét.
Mondjuk a választások során általában sikerül. NEm nagyonszoktak bejönni ugyanis az előzetes felmérések, nemhogy 95 +/-3%, hanem 70%-os pontossággal sem.
Csak ezeket valahogy a statisztikus urak elfelejtik ilyenkor emlegetni.
Veér Farkas 2009.12.22. 17:40:04
Ha nem lett volna világos, hülye gyerek, én Pesten lakom.
Veér Farkas 2009.12.22. 17:40:44
Muhaha...
Nem statisztikus vagy te vélelenül?
Der Beste 2009.12.22. 17:47:28
mnézis 2009.12.22. 17:53:58
dehát igen, biztos jól mér a nielsen, szép grafikonokat csinálnak
amúgy senki nem állítja hogy a retekklub nem veri szarrá a tv2t, de hogy nem nézte 3millió ember a csillag születiket, az tuti
Peethy 2009.12.22. 19:21:49
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.22. 19:54:01
mnézis: így van. Nem tudom, hogy aki belénk köt, hogy tudatlanok vagyunk, és, hogy ez a 3 millió igenis szentírás meg minden, az miért magyarázza még be azt is, hogy mi azt mondjuk, hogy a tv2-t többen nézik..?
Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.12.22. 20:29:50
chrismaster · http://twitter.com/thegoodkchris 2009.12.22. 22:13:05
killermoney 2009.12.22. 23:26:42
bretman 2009.12.23. 00:40:46
Ez most valami közös viccetek SzabóZ-vel?
Amúgy ne essetek abba a hibába, hogy magatokat és környezeteteket rávetítitek az országra. Van egy ismerősöm, aki szerint az bizonyítja, hogy a komcsik elcsalták az utolsó két választást, hogy az ő ismerőseinek elsöprő többsége a Fideszre szavazott...
Én nem bírtam nézni a Csillag születiket, pedig elkezdtem a döntőt is. De amikor láttam, hogy az első közös dal alatt a versenyzők kinéznek, hogy mikor sikerül bevágni őket a képbe (és akkor eregette pl. el a repülőt), elkapcsoltam. És egyetlen barátom se nézte. De anyám pl. igen és a szomszédból is ez hallatszott át. Szóval a nézettségi adat simán igaz.
Az viszont, hogy az RTL nézettsége kilóg a grafikonból, primitív trükk. Valószínűleg RTL-es, kár, hogy szabózé benyelte. Ezt a grafikát ugyanis nem az AGB küldte el szabózének, hanem az RTL. Ahogy azt valamikor régen megírtátok: onnan lehet tudni, melyik tévé küldte a nézettséget, hogy annak a görbéje piros színű.
Lehetett volna öt helyett hat vagy hétosztatú grafikont csinálni, csak akkor nyilván nem lóg ki.
Ja, és nagy összegben lennék hajlandó fogadni, hogy az Alicia Silverstone-filmet többen nézték, mint az MTV híradóját. Csak sikerült a posztban egy film két órára vetített átlagnézettségét összehasonlítani egy híradó nézettségével, amelynek hossza alig egynegyede volt a filmének...
Elég primitív statisztikai hiba.
gaston 2009.12.23. 11:37:26
R.Gyuri 2009.12.23. 12:11:39
MikeeMikee 2009.12.25. 20:25:03