Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megszűnik a Sláger és a Danubius

Hét évre kapták a frekvenciákat

2009. október 28. 13:23 barb 150 komment

Az Advenio nyerte a Danubius Rádió frekvenciájáért folyó versenyt, míg a Sláger helyén az ORTT döntése értelmében az FM1-konzorcium adhat november közepétől hét évig. Az Index információi szerint az ORTT mai ülésén elbukott az elnök, Majtényi László javaslata, nem zárták ki a két pályázót azért, mert irreálisan magas koncessziós díjat ajánlottak. Bővebben az Indexen.

A Sláger Rádió október 21-én kezdte nagyszabású kampányát. Rengeteg előadó és együttes, valamint sms formájában eddig 315 ezer hallgató csatlakozott ahhoz a szimpátia kampányhoz, ami a rádió „megmentéséért” indult. A rádió koncertet is szervezett november 8-ára, ahol az eredeti tervek szerint a győzelmüket vagy a bukásukat fogják majd „ünnepelni”. Az ORTT mai döntése értelmében a Városligeti Műjégpályán a rádió búcsúzni lesz kénytelen a hallgatóitól.

A Sláger Rádió két sztárja, Boros Lajos és Bochkor Gábor szeptember közepén jelentette be, hogy ha megszűnik a rádió, akkor saját rádiót indítanak majd. A két műsorvezetőt egyelőre nem sikerült elérnünk.

A Danubius Rádiót tulajdonló befektetési alap képviselője, Oláh László nem kívánta kommentálni az ORTT döntését az MTI-nek, mint mondta „a hivatalos értesítését követően értékeljük a körülményeket és alakítjuk ki álláspontunkat a döntéssel kapcsolatban".

A Sláger Rádió vezérigazgatója, Hael Edina a rádió honlapján tette közzé állásfoglalását, mely szerint "politikai döntés született, súlyos kárt szenvedett a magyar demokrácia és a sajtószabadság". "A hallgatók és Magyarország érdekében minden törvényes eszközt igénybe veszünk, hogy Önökkel maradhassunk."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uniq · http://www.thesource.hu 2009.10.28. 13:42:35

A slágerrádió már meg is emlékezett a dologról a weblapján:

www.slagerradio.hu/

Eric_Cartman 2009.10.28. 13:47:43

Eltekintve attól, hogy ez most hibás - nem hibás döntés, kicsit idegesítő volt hallgatni a szimpatizáns betelefonálásokat. Volt, akit öngyilkosságtól mentett meg a Sláger.....
Plusz az a kényszeres vihogó nő (nem tudom a nevét) 10 órakor az agyamra ment. Már amikor rádió volt a közelemben.

wilburwalsh 2009.10.28. 13:49:29

Hát nemtom, de lehetett munkába menet bármilyen szar a hangulatom, a Bumerángon mindig beszartam. Nagyon sajnálom.

gmarisk 2009.10.28. 13:50:01

megint tönkrevágnak két olyan dolgot (mindkét rádió) , ami sikeres volt... csak gratulálni tudok.

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 13:50:06

@ericcartman - Tékozló Komár: akkor mér hallgattad??

nagy balhé lesz még ebből, jól mondta Majtényi, hogy ez csak a kezdet.
fellebbezni lehet amúgy?

nyjozsi2 2009.10.28. 13:51:26

Azért nyitogatja a bicskát a zsebemben, hogy pártdelegáltak pártrádiókat hoztak helyzetbe, nagyívben sz.rva mindenre és mindenkire

Hangulatjavító Intézkedéscsomag · http://polir.blog.hu 2009.10.28. 13:51:34

javaslom, hogy spontán szerveződjünk össze, és találkozzunk az ORTT székháza előtt.

KicsiHős 2009.10.28. 13:55:06

hát igen...
amióta az eszemet tudom imátkoztam azért, hogy ez megtörténjen! amint hatalomra kerültem volna, ez az intézkedés benne lett volna az első 3 dologban amit megtettem volna :D
(mondjuk a Pirítós egész hallgatható, de itt be is fejeződik...)

Eric_Cartman 2009.10.28. 13:58:24

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: a Bumerángot hallgattam. És még bírtam is. De egyébként zeneileg gagyi volt.
A pártrádió létrehozás is fas.ság, de a honlapjukon kicsit túl van játszva a dolog. Mintha háborút vesztettünk volna. "Szomorú nap ez az országnak..." Ez csak egy rádió. További négyezret lehet hallgatni a neten.

Puncskocka 2009.10.28. 13:59:09

vazze!!! miez???!!!! a két vezető rádió!!!! az ok, hogy egymással rivalizálnak, de könyörgöm!!! az egész ország őket hallgatja!!!
én megyek az ORTT elé!!!

jack o'neill 2009.10.28. 13:59:45

Gratulálok a döntés hozóknak.
Az ország lakosságának egy igen szép hányada kelt a 2 rádió reggeli műsoraival, vagy hallgatták őket napközbe.
Régen a Slágert hallgattam, de meguntam, főleg a Bumerángot, váltottam a Pirítósra, ami január óta nagyon tetszik. Sokat szórakoz(tam)om rajtuk.
Sza*janak fagyott varjút....

Samott 2009.10.28. 13:59:46

Lesz jo kis reggeli radios napkelte meg hirtv... es van aki meg orul is ennek. :(

eastwest 2009.10.28. 14:02:04

@wilburwalsh:
engem meg halálra idegesített, mikor a szomszéd irodából áthallatszott. De hát ízlések és pofonok.

Dike 2009.10.28. 14:02:23

@ericcartman - Tékozló Komár: A kocsiból pl elég nehéz netrádiót hallgatni. Arról nem is beszélve, hogy a Slágerrádió célközönsége valszeg nem a netrádiót hallgatók. Nekem speciel egyik se nagyon fog hiányozni, de van akinek igen.

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 14:04:58

@ericcartman - Tékozló Komár:
na én pont a Bumerángot nem hallgattam, a világból ki lehet vele kergetni...

de főleg esténként, amikor teszek-veszek, fürdök, stb, jól jön háttérbe a kommersz zene.
idegesítőek a hallgatói bejátszások, de hát érthető volt. még ha hiába is.

mtrx 2009.10.28. 14:05:21

már csak egy kérdés fogalmazódott meg bennem, hogy a tv2-t és az rtl-t is bezárja az ortt ilyesmi ügy folyamán?

Dike 2009.10.28. 14:07:23

@mtrx: Akkora szerencsénk nincs :-)

ScooHu 2009.10.28. 14:08:05

Valaki azt magyarázza el nekem, hogy a frekvencia elvesztésével miért szűnik meg az adó is? Azt nem tehetik meg, hogy helyi frekvenciákat vesznek? Pl Budapesten 93.5fm, Pécsen 103fm,stb?
Azt tudom hogy nem megy az ilyen dolog egyik napról a másikra.

Alvarez 2009.10.28. 14:09:03

Undorító, ahogy a politika lemutyizta a két frekvencia elosztását. A hallgatók és az adófizetők (nekünk kell majd pótolni a kisebb befizetést) pedig le vannak szarva.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2009.10.28. 14:10:24

Azt gondolom, hogy ez kellemetlen dolog, az is, hogy pártrádiók lesznek, de épp a netes közösség nem tudom, mennyiben és miért sír ezek miatt. Egyrészt valóban van sok netrádió, ami hallgatható. Akár 24 órában is - lásd kis önreklám, suliradio.estiskola.hu A másik, hogy ez az egész ORTT-s dolog túlhaladott, és ahogy a net erősödik, válik okafogyottá a létezése. Mellesleg a két kereskedelmi tévé hasonló, mint a két most megszűnő rádió: a jövő nem ez.

bug jr. 2009.10.28. 14:11:51

danubiust még csak egy kicsikét se sajnálom,ócska egy adó volt,kb 50számot játszottak évek ota ,slágert is egyedül a bumeráng miatt,bár vhol vicces h Borosékat pont egy mszp közeli valami kaszálta el.

Geridzsííí 2009.10.28. 14:13:15

A Sláger rádió frekvenciáját elnyerő Est Média Group által üzelmetetett Radio Café egyik munkatársának véleménye a gratulációra:

"kivételesen csupa nagybetűvel:

KÖSZÖNJÜK! :D

de sokadszor kell eloszlatnom egy félreértést: nem a radiocafé válik országosan foghatóvá!
egy teljesen új rádió fog indulni a sláger jelenlegi frekvenciáin, ami nem lesz azonos a radiocaféval, hiszen
- egy országos frekvenciával szemben teljesen más követelményeket támaszt az ortt (pl. az országos frekvencián sokkal nagyobb hangsúlyt kell kapnia a zenének, mint a beszédnek);
- ami működik "kicsiben", az nem biztos (sőt, biztosan nem) működne nagyban is."

szóval nem biztos h olyan rossz lesz az... sőt
nesta Mo egyik (ha nem a ) legjobb zenei szerkesztője... szóval én örülök

Samott 2009.10.28. 14:13:17

@zsoltu: momentan a netradiok nem nagyon jonnek be a kocsim radiojan. Kenytelen leszek a cd-t hasznalni, mert a propagandabol nem kerek, plane nem reggelente a dugoban ulve.

Dike 2009.10.28. 14:14:59

@zsoltu: Mert a netes közönségnek is van anyja, nagyanyja, nemdiplomás, nemnetfüggő rokona, barátja, ismerőse, aki még mindig abból a nyomorult dobozból szeret zenét meg beszélgetős műsort hallgatni. Sőt, pl a konyhában meg a kocsiban a netes közönségnek se biztos hogy van netrádió hallgatási lehetősége.

daito 2009.10.28. 14:18:13

Itt pont az a gond, hogy aki rajongó, mert szereti az adott rádió akármelyik műsorát, az pont nem fog neten hasonló rádiót keresgélni. Szereti a jáksóháttventit és kész.

Ráadásul, ha utálod: nem hallgatod, mivel nem kötelező (gondolom felétek sem szól az utcán), tényleg van ezer rádióadó, mp3 lejátszó. De aki hallgatná, attól ezt elveszik. Ízlések és pofonok, de ha ez a döntés így marad, akkor csak a második kap pofont, ráadásul a nem túl népszerű politikusok gründolt sóhivatalától.

Másrészt, még mindig ott a bibi, hogy a két leghallgatottabb rádióról van szó; főleg a reggeli műsoruk miatt. Sokan utálják őket, de sok-sok ember számára Bochkorék vagy Balázsék reggeli műsora jelenti a nap (általában vidám) kezdését. Ha még jár az ember vidéken, akkor sok helyen csak ez a két rádió jelent alternatívát, vagy hallgathatod a helyi rádió(ka)t, vagy az MR valamelyikét.
Némelyik helyi rádió szerkesztőségében akkora zenei ízlésficam fertőzés áldozatok ülnek, hogy döbbenet, arról nem beszélve, hogy nem minden rádiós (bemondó) üti meg azt a színvonalat (értelem, beszédkészség, humor, stílus), amit az ember hosszadalmasan meg- és elhallgat.

S még mindig ott a kérdés, ha a Sláger Rádió és Danubius kigolyózható ilyen pályázaton, a mögöttük lévő befektetőkkel, kapcsolatrendszerükkel, hallgatottsággal, akkor ebben az országban bármi megtehető.

gmarisk 2009.10.28. 14:18:16

igen! Ne legyünk már ennyire geek-ek. Netrádió? Meséld a nagyanyámnak!. itt most azokra az emberekre kell gondolni, akik dobozból hallgatták ezeket az adókat, és menekültek a politikai beszélgetős műsorok elől. Köz-zenét akartak hallgatni, és nem a radiocafe-t v a petőfit, mert teszem azt elmúltak 30 évesek.. Gáz.

Eric_Cartman 2009.10.28. 14:18:31

@Dike: a netrádió nem ebben a formájában fog működni 5 év múlva. Igaz, ez nem vigasztalja a mostani hallgatókat. Őket akár sajnálom is, de 2009-ben a világon nincsenek bebetonozott, pótolhatatlan dolgok.
Ha politikai műsor lesz helyette, akkor én kikapcs. De ne legyek már bűnös, ha nem akarom hallani napi 3szor a YMCA-t....

Edward Nygma 2009.10.28. 14:22:27

Na, ha a RadioCafé-szerű jön majd valamelyik frekin, az még jó is lehet.

Dike 2009.10.28. 14:22:30

@ericcartman - Tékozló Komár: Senki nem mondta, hogy bűnös aki nem hallgatja őket, én sem teszem, főleg amióta MR2 van. De ettől még törvénytelen, etikátlan és gazdaságilag nem logikus döntés született.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.10.28. 14:23:14

mi ez a hiszti? ki tiltja meg az ujaknak hogy jo adast adjanak? mintha bocskor-boros a slagerradioban szulettek volna....ugyan mar! ha valaki megfizeti oket, mennek is at.

egzebkent ez a ket radio pont arra akart jatszani, hogy a meglevoket nem kaszaljak el. racsesztek. a hallgatok pedig 2 honap mulva elfelejtik, hogy valtozott valami. pont olyan ez, mint amikor az index cimlapja valtozott. akkor is fogadkozott mindenki, hogy ide tobbe soha, aztan meg...

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2009.10.28. 14:26:21

csak gratulálni tudok.

a sláger oldala szerint ők ajánlották fel a legtöbb lét a frekiért

mi van ezzel a korrupciós törvénnyel?

ScooHu 2009.10.28. 14:26:45

Itt nem az leginkább felháborító dolog, hogy a Sláger meg a Danubius megszűnt, hanem az, hogy ezt is politikusok döntik el. Mert ők aztán baromira értenek mindenhez és bárhova helyezik őket ők megfontolt, a társadalmat, gazdaságot figyelembemenő, szakmai döntést fognak hozni.

2009.10.28. 14:27:47

@Geri Pí:

Szép kis idill: Nesta és Izil is országos rádiók zenei szerkesztői.

Kár hogy ez nem 5-10 évvel ezelőtt következett be. Akkor nagyobb lett volna a jelentősége.

daito 2009.10.28. 14:28:58

@Pályaelhagyó autóversenyző: csak ott a választás szabadsága, érted.
Borosék nem ott születtek, de megértem őket, hogy nekik ott jó, szeretik, hallgatják őket, és a rádiónak is jó, és most "döntenek" felettük.

A hallgatók lehet, hogy elfelejtik 2 hónap múlva, de nem szabad választásuk okán és azért szabad most "k*rv*anyázniuk", vagy már azt sem?

Tudod, az új rádió megszokásához is kell idő, meg nem 100%, hogy valaki megszereti őket. Persze, ha szereted a kólád, s holnaptól betiltják, attól még nem halsz szomjan, de nem fog vigasztalni, hogy ihatsz tejet, bazze.

Ezeket magyarázni kell egy tévés-rádiós-sorozatos blogban? Jesszusom.

Sledgehammer 2009.10.28. 14:36:14

1.: Undoritó, és elgondolkodtató, hogy egy jól működő, nagynépszerüségnek örvendő céget(eket) ilyen egyszerüen el lehet "kaszálni", kiváncsi leszek az "újak" mikor lesznek képesek ugyanakkora összeget befizetni a költségvetésbe, hiszen az "árbevételük" 50-55 százalékát igérték meg 0-nak az 55%-a is egy szép kövér 0!!!

2.: Egy kommersz rádiónak annyi volt az előnye, hogy ők be merték mondani a frankót, nem pártszarkeverő Bólogató Jánosok voltak, és nem a pártprop-ot kellett tőlük hallgatni, mégha sokszor hülyeséget is beszéltek.....

3.: A kieső bevételt az ORTT fogja potolni? Vagy a delegált nagyszájú politikus hölgyek/urak?

Az egész ORTT egy begyöpösödött, hatalommániás, vérforralóan arrogáns kövület! Atomot nekik jó sokat!!!

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 14:36:59

azt ti honnan veszitek, hogy politikai adók lesznek az újak?

Sledgehammer 2009.10.28. 14:39:15

@zsoltu: ha mutatsz egy dobozt, amit magammal cipelhetek, és minden kötelezettségtől mentesen hallgathatom rajta a kedvenc netrádiómat akkor mondom, hogy igazad van.............

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.10.28. 14:42:55

Szerintem a Sláger és a Danubius is nekiáll helyi frekvenciákat vásárolni.

Amúgy emlékszem még arra is, amikor évekkel ezelőtt már arról volt szó, hogy nem lehet új országos FM-hálózatot kiépíteni, majd két perc múlva országos lett a Magyar Rádió három adója is. Tehát, ha a két rádió adni akar, csak lépnie kell.

travelnyuszi 2009.10.28. 14:43:06

Vessetek meg, de miért pont ez a két frekvencia volt olyan fontos? Vagy meg van szabva, hogy hány frekvencián lehet adás? Hogy megy ez? Miért nem a veszteséges/nem hallgatott/nem jól műkodő adókat -gondolok a hónapok óta tartó Pont FM/Rise Fm mizériára- akarják?

daito 2009.10.28. 14:43:41

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: sehonnan / "rémhír" kommentárokból, meg abból, hogy a hallgatók még nem találkoztak a pályázatokkal és nem volt módjukban idáig dönteni. :-)))

Ahogy az sem biztos, hogy így kevesebb lesz a bevétel.

Cs

Steppenwolf 2009.10.28. 14:45:18

Ne gyertek már ezzel a "két leghallgatottabb rádió" dumával. Persze, hogy ez a két leghallgatottabb kereskedelmi rádió, mert mindössze ez a kettő fogható országosan. :)
És akkor nem beszéltünk az MR1-ről, MR2-ről, amelyek bizonyos idősávokban már hallgatottabbak náluk, főleg a Petőfi.

Sláger és Danubius előtt is volt élet, ezután is lesz, ha más fogja játszani ugyanazokat a zenéket.

Sledgehammer 2009.10.28. 14:47:26

@travelnyuszi: mert ezeken lehet földfelszini analóg sugárzással URH sávon országos lefedettségű rádiót sugározni... ennyi!

The Welsh 2009.10.28. 14:47:51

Sírni amiatt, mert működik a szabad piac, gyengét igért ez a két cég, buktak. Ennyi.

Jupiterke 2009.10.28. 14:50:42

Akkor reménykedhetem, hogy esetleg a TEVE2 és a Retekklub is megszünik? :)

Sledgehammer 2009.10.28. 14:51:05

@Steppenwolf: Hát, jó neked, hogy tetszik neked a "királyi rádió"....

A Petőfi rádió sosem volt hallgatható miért most lenne az? Rádió kabaré megszüntetése pl. az egyik nagyon népszerű lépésük volt....

ScooHu 2009.10.28. 14:51:18

@The Welsh: Aki nem tudja a részleteket az ne szóljon bele. Pont az a baj, hogy ez nem piaci döntés volt!!!

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 14:53:09

@Sledgehammer:
na de eddig is a politika dönött a frekvenciahasználatról, és minden bizonnyal a Slágernek és a Danubiusnak is vannak politikai kötődéseik, de ez még nem jelenti azt feltétlenül, hogy a nyertes rádiók politikailag akarnak majd agymosni minket, vagy hogy egyáltalán foglalkoznak majd politikával.

travelnyuszi 2009.10.28. 14:53:18

@Sledgehammer: köszönöm, ezt tényleg nem tudtam. És akkor még egy keresztkérdés: nem lehet több ilyen frekvenciát létrehozni? (Bocsánat, nem vagyok egy műszaki ember.)

Sledgehammer 2009.10.28. 14:54:19

@The Welsh: %-ot igérni(konkrét összeg helyett), és azt mondani, hogy ez "megakuvaüberfaca" lesz a bevételem(friss, most induló szolgáltatóként aki nem is tudja milyen lesz a fogadtatása) és majd jó sokat fogok fizetni az a kategória mint a régi Markos-Nádas kabaré:

-Hány éves vagy herceg?
-23...
-És még hiszel a mesékben????

schnee 2009.10.28. 14:55:17

@The Welsh:

index.hu/kultur/media/2009/10/28/partalku_miatt_hallgat_a_danubius_es_a_slager/

"A sales house trükk miatt nyertek

Információink szerint az Advenio és az FM1 konzorcium is úgynevezett sales house rendszert dolgozott ki, amelynek lényege, hogy a reklámidőt külső cég veszi meg és adja tovább, tehát a nyereség jelentős része annál a cégnél realizálódik. A pályázat csak akkor tekintette kapcsolt cégnek a sales house-t, ha a rádió tulajdonrésze több mint husznöt százalék a cégben, így a kiírásban könnyű volt kiskaput találni. Majtényi a múlt héten a Hírszerzőnek nyilatkozva kikérte magának, hogy a kiírás lenne rossz, szerinte egyes pályázók voltak rosszhiszeműek, és kihasználták a kiskapu adta lehetőségeket. Mindenesetre a pályázat feltételeit a testület elnöke dolgozta ki, ezen sikerült kiskaput találniuk a pályázóknak.
hirdetés

Valószínű, hogy a nyertes rádiók úgy alakítják a gazdálkodásukat, hogy körülbelül évi három-négyszázmillió forint legyen a bevételük, így az évi kétszázmilliós fix frekvenciadíjból és az árbevétel feléből – százötvenmillióból – pont összejön a pályázatban megszabott minimális éves díj, a háromszázötvenmillió forint."

márpedig a 0 50%-a kisebb mint az 1 1%-a!

Ennek semmi köze a szabad piachoz

Steppenwolf 2009.10.28. 14:55:26

@Sledgehammer: Nekem meg a Danubius kommersz mainstream Győzikés-Romanticos fosa nem hallgatható, Neked meg a pár árnyalattal minőségibb zenéket játszó MR2 nem az.
Még szerencse, hogy különbözünk. :)
A Rádiókabaré egyébként nem szűnt meg.

Mialee 2009.10.28. 14:55:48

Én ezt most nem értem.

Attól, hogy nem kapták meg az általuk eddig használt fekvenciákat, miért kellene megszűnniük?
Biztos működhet még, más sávban, esetleg kisebb lefedettségen. Nem csak 2 országos frekvencia van.

Ne tegyék már rögtön koporsóba őket.

Sledgehammer 2009.10.28. 14:57:15

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip:

Ez most olyan mintha azt mondanád "a Hírtv, meg az ATv, ill. a Echo..stb....mentes a politikai befolyásoltságtól...." Ezt magad sem hiheted.... de majd elválik igazad van, csak akkor már késő lesz visszacsinálni hiszen ne feledd most elvileg 7 évig ők garázdálkodnak a frekivel...

Sledgehammer 2009.10.28. 14:59:22

@travelnyuszi: az adott országban használható sávok erősen limitáltak, ill. az adórendszer kiépítése / átalakitása rendkívül költséges

Samott 2009.10.28. 14:59:26

@szeandi: a ket nagy kereskedelmi teve a foldi frekik nelkul is a ket legnagyobb lenne, alig 20% nezo nezi a foldi frekiken oket es azok is azok akikre a hirdetok nem kivancsiak (csorok, akik egy digi elofizetest se tudnak finanszirozni)... a teves piac mar a kabelen van. Ne remenykedj. De mivel van vagy 50 magyarnyelvu csatorna gondolom van mit nezned ha nem vagy kivancsi ezekre.

Steppenwolf 2009.10.28. 15:00:34

@Mialee: "Nem csak 2 országos frekvencia van."

Miért, Te hányat tudsz?

Sledgehammer 2009.10.28. 15:03:31

@Steppenwolf: Bocs, tényleg, nekem a "Rádiókabaré" a Farkasházi Teddy-ék nevével fémjelzett "Kabarécsütörtök" volt..... Tehát az szűnt meg!

Geridzsííí 2009.10.28. 15:05:13

A Sláger és a Danubius a hazai kereskedelmi rádiózás elindítói. Nem arról van szó, hogy ők rosszak lettek volna. De nincs az még lepróbálva, hogy milyen az, amikor egy már működő adót felvált egy új. Nem tudjuk megmondnani, hogy az újak nem lesznek-e jobbak

goes 2009.10.28. 15:05:23

Istenem, végre a két übergagyit elsöpörték! E két rádió volt az ékes példája, hogy hogyan lehet 300 zeneszám megvételével milliárdokat keresni. Sajnos a Petőfi is gagyisodik, pedig bíztatóan indult. Már ott tartok, hogy néha Lánchidat hallgatok a kocsiban, pedig nem vagyok egy politizálós alkat.

Sledgehammer 2009.10.28. 15:07:16

@Steppenwolf: Sosem hallgattam a Dunabajuszt, nekem a Sláger rádió fáj, és még csak nem is az Istvándanik, és a Borosbochkorok miatt! Nekem a gyerekkorom és a fiatalságom zenéjét adják és még csak a 3. x-ben járok.....

A tüc-tüc-teknotekno nem az én világom, ahogy a afroamerikai ill. romakissebség RMB-zenéje sem....

Sledgehammer 2009.10.28. 15:10:23

@goes: mivel az Advenio-Lánchíd Rádió tulajdoni összefonódás ismert mindenki által, igy neked ez akkor tul. képpen jó hír, hallgathatod őket orrvérzésig...

SLacc 2009.10.28. 15:13:46

Jó látni, hogy a nagyon is pofára eshetnek a nagyképűségükkel (persze valójában nem ezért).
Egy baj van: én is ezeket a reggeli műsorokat hallgattam éveken át. Persze attól jöhet egy jobb (pl.: Bochkor nem lesz sötét éjszaka majd' minden témában, és még büszke is rá), de az ember nehezen vált bizonytalanra egy már beváltról. (Pl.: ingyenes szoftverek is ilyenek.)

schnee 2009.10.28. 15:17:28

@Sledgehammer: nem is volt kér érte.....

Mialee 2009.10.28. 15:18:55

@Steppenwolf: így konkrétan egyet se, mert nem hallgatok rádiót már pár éve, de azért a rádiófrekvencia elég széles ahhoz, hogy ne kelljen kapásból bezárni a sláger meg a másik ajtaját

piettro 2009.10.28. 15:25:15

Többet ígértek, ők nyertek. Ez a piacgazdaság.(?) A baj ott van, hogy ki fogja garantálni, hogy a befizetések majd meg is történnek - ebben a következmények és felelősök nélküli országban?!
Remélem, annyi hozadéka lesz a dolognak, hogy talán a rádiók elkezdenek átállni digitális adásra - az autóban végre lenne jó vétel BP-től messze is... És talán-talán nem csak a Danubius meg a Sláger lenne fogható országosan, de ők kellenek az ösvény kitaposásához. (Úgy tudom, digitális adásnak jóval több "sáv" osztható ki, valaki szakértsen:))

Sledgehammer 2009.10.28. 15:26:10

@schnee: izlések és pofonok, de az csak egy műsor azt lehet sajnálni, vagy nem. De azért egy egész jól működő rádiót elkaszálni aki még ráadásul a "nagyzsét" is hozta....

seventyfour 2009.10.28. 15:28:29

2 rádió, amit halálból utáltam e kettő volt...De nem kényszerített senki, hogy hallgassam,és tudom, hogy nagyon sokan szeretik, emiatt ez óriási kibaszás rengeteg emberrel. Itt a pénz és a politika mindennél fontosabb ezek szerint. Agyrémország ez...

Sledgehammer 2009.10.28. 15:29:57

@piettro: a digitális adás hallgatására alkalmas hordozható/ autós készülék ára horribilis, ráadásul most még nem is elterjedt

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 15:31:47

@Sledgehammer: nem gondoltam ilyesmit, nyugi

csak annyira mondta itt mindenki, hogy azt hittem, lehet tudni, hogy nem zenés kereskedelmik lesznek, hanem politikai adók.
ha előbbik, lehet hogy tök ugyanolyanok lesznek végül, mint a sláger meg a danubius, csak más tulajokkal.
én még azt is el tudom képzelni, hogy ha ez így marad, az emberek többségét is magukhoz veszik. pl Boros-Bochkort

Sledgehammer 2009.10.28. 15:36:49

Részemről zárszó: Lehetett a két adót, vagy csak az egyiket utálni, szeretni, elfogadni, az hogy ilyen döntés született, itt, most, ilyen előzmények után tisztán mutatja milyen ország is kis hazánk Magyarisztán! Az a meglátásom, hogy a habos-babos új igérgetők hamar meg fogják mutatni azt, hogy mennyire sz@ros a szájuk amivel igértek! Talán maradni kellet volna annál az ajánlat tevőnél akit már ismerünk és tudjuk, hogy mit tud letenni az asztalra, mint hogy hiszünk a "messziről jött embernek"!

Calogero 2009.10.28. 15:36:57

Én egy cseppet sem bánom, mindkét rádió úgy gagyi, ahogy volt. Az általuk választott kategóriában sokkal, de sokkal jobban is lehetett volna teljesíteni, a reggeli műsoraikba meg együttvéve ha volt naponta 20 jó perc. A Bocskorék nem tudom mit sápítoznak, nem a Sláger volt az egyetlen adó, ahol idáig felbukkantak, a Sláger meg a Danubius ha meg nem akar bezárni, akkor vásároljon frekvenciákat, gondolom azért ez megoldható... A Slager nyitóoldala meg pillanatnyilag a legszánalmasabb dolog amit életemben láttam.
Egy Radio Café féle vonal országos szinten meg az utóbbi évek legjobb híre lenne, csak kevesebb liberális baromságot próbáljanak majd belerakni, ha lehet

Gestas 2009.10.28. 15:38:24

Elég hihetetlen, hogy valaki sír ezért a két szemétkupacér!
Mikor először olvastam a hírt el sem hittem hogy ez megtörténhet.Meg voltam róla győződve, hogy simán tovább tolják a Danubius-Sláger tengelyt.
Ez a két adó, a Juventusszal kiegészítve kb, mindennek a legalja.
Simán alulmúlják a leggagyibb ker-tv-ket.
Élen jártak az utóbbi 15-év ízlésrombolásában!
Nem szoktam ilyeneket mondani de ennél csak jobb jöhet!Talán-talán nincs még minden veszve.
Asszem pukkantok egy pezsgőt:)

Sledgehammer 2009.10.28. 15:44:56

@Gestas: te már csak tudod, te "Születetttetvességek" vezérrajongó....

Ehh, csak nem tudom befogni azt az "intellektüell" pofám.... :D

Miigeii 2009.10.28. 15:45:21

Máshol is így működik? Úgy értem, a kolbászkerítéses bezzegnyugaton is? Kihúzzák a kereskedelmi rádiók alól a frekvenciát?

Én netrádiót hallgatok.
Neten hallgatom a Kossuthot. Asszem, én vagyok Az Elegy. :)

egyaz 2009.10.28. 15:48:56

A két legnagyobb, szeretett vagy nem szeretett, de mindenképpen sikeres országos csatorna frekvenciája pártalapon került kiosztásra. FIDESZ kis úttörője az Advenio,
a komoly SZDSZ hátszéllel indított és támogatott radio café tulajdonosa, Kádár Tamás pedig a Wallis Csoporttal és Lendvai Ildikó pártkasszással a háta mögött lobbizta ki magának az Fm 1-nek hívott pénzmosodát.
Ennek fényében Bajnai exwallis Gordon miniszterelnök felhívása a korrupció ellen és a frekvenciapályázat tisztaságáért nevetséges.
Mint ahogy az is, hogy egy liberális értékeket képviselő rádió pont a liberalizmus és a demokrácia alapértékeivel szemben álló pártmutyi alapon jut frekvenciához.

HHC 2009.10.28. 15:53:14

A munkahelyemen ez a két adó szólt, azért, mert ezeknek a legelfogadhatóbb a zenéje. Nem fogom benyomni a Roxy vagy Radio1 nyomorult tuc-tuc zenéjét Dj Juniorral, Tommyboy-jal és társaival. Az MR2 szánalmát pedig olyan helyen, ahova nem 15 évesek járnak szintén nem lehet. A Mária rádió és társai sem annyira populárisak, hogy azok szóljanak.

FuckORTT 2009.10.28. 15:54:08

@egyaz: na, látom a hülyeségedet midnenhova bemásolod. Áruld már el nekem, hogy ha az SZDSZ elve ellenezte a döntést, akkor miért liberális az FM1?
Amely mögött még mindig nem áll a Wallis.

Calogero 2009.10.28. 16:11:52

Egyébként én csak azt kérdezném a sok politikai hátszéltől fanyalgóktól, hogy szerintetek anno a Sláger és a Danubius hogyan kapott országos frekvenciát??? És azt ugye ti sem gondoljátok komolyan, hogy nem lobbiztak ezúttal is mindent bedobva hogy megtarthassák ezeket?! Ezúttal nem nekik jött össze, ennyi történt! Nem kéne azért ezt túlmisztifikálni.. Ráadásul egyik sem produkált semmi emlékezeteset, ugyanazt a pár tucat szart játszották éjjel-nappal. Tényleg már csak a Juventusnak kellene megszűnnie és akkor talán nem csak az MR2-Radio Café páros közül lehetne válogatni, ha valaki nem gagyit akar hallgatni az autójában. Egyébként meg netradio rulez!

Gestas 2009.10.28. 16:12:04

@Sledgehammer:
Én lennék a szülfel vezérrajongója?
Ez megtisztelő.
Ja,ma 22:25 TV2.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.10.28. 16:16:01

Uristenuristen, nem lesz Lali Király?!
Nem lesznek nyomasztó kívánságműsorok?!
Nem lesz naponta 15x Ace of Base meg Auth Csilla?!
Hát én mindjárt felkötöm magam!

Mialee 2009.10.28. 16:16:34

Azt tudja valaki, hogy miért 7 évre jár a freki kiosztása???
Az országot is csak 4 évig merik rábírni egy pártra, akkor a rádiók miért ülhetnek 7 évig a kényelmes foteljukban?

bug jr. 2009.10.28. 16:22:05

petíció meg a nagy lófasz.danubius különösen örömteli h megszűnik.annál tényleg nem lehet rosszabbat csinálni,de még csak elképzelni se nagyon.

Pikk Dáma ♠ 2009.10.28. 16:27:44

@Mialee: mert a 7 egy szép biblikus szám:
7 bő esztendő meg a 7 szűk esztendő, tudod
:)

WoodrowWilson 2009.10.28. 16:28:50

Jár a faszkorbács az ORTT-nek!
Ja meg persze az örömködőknek is;)

FuckORTT 2009.10.28. 16:30:05

@Calogero: lényeg, hogy a saját fogyasztói szokásaid ki legyenek elégítve, a többiek pedig le vannak szarva, mi?

Illetve a saját szokásaidból kiindulva feltételezed, hogy mindenki azt szereti, amit te, és elég az.

Gestas 2009.10.28. 16:32:11

De most tényleg, mi volt a jó ebben a két rádióban?
A Szállj el kismadár, meg a Crystal.

RobinGood 2009.10.28. 16:33:25

Jaj szegény Boros-Bochkor-Voga nem tudnak minden reggel beszélgetni a rádióban jaj-jaj mi lesz most velük. Na és szegény hallgatókkal akik olyan hülyék, hogy észre sem veszik mennyire lenézik őket a merciből kitekintve.

Amúgy pontosan hogy is van ez az országos frekvencia? Mert ugye nem országos ez sem. És miért csak kettő lehet?

daito 2009.10.28. 16:37:29

@Gestas:
Nézzed, én pl. utálom a gesztenyepürét. Fogalmam sincs mit lehet benne szeretni, a családom több tagja szereti. Mégis szokott otthon lenni gesztenyés sütemény, ilyenkor én nem kérek belőle.

Sőt, a gesztenyefákat sem vágnám ki.

Valaki szereti a Szállj el kismadarat, naponta 3x; valaki hallgatta többet a rádiót, és nemcsak akkora kapcsolta be, ha épp Republik szólt. :))

FuckORTT 2009.10.28. 16:38:41

Mégegyszer: nem az a baj, hogy bukott a Sláger és a Danubius, hanem az, hogy hogyan.

Akik most örömködnek: egy későbbi, a pártigényeket jobban kiszolgáló Magyar Rádió elnök ugyanolyan gyorsasággal és "megalapozottsággal" fogja megszüntetni az MR2 jelenlegi profilját, ahogy ez a mostani döntés született. Ha azt látják, hogy a legnagyobbaknál bármit meg lehet tenni következmények nélkül, akkor a következő lépcső a kisebb rádiók pártkézre juttatása lesz. Mi leszünk az ezer pártrádió országa?

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2009.10.28. 16:45:36

itt volt az ideje, csak kár, hogy politikai okokból...

geomayler 2009.10.28. 16:46:28

A rádiók minőségétől függetlenül az, hogy nyilt titok, hogy a két párt elosztotta egymás között az új adókat és mégis van képük ezek után meglépni ezt, az valami szánalom. Mosolyogva beleszarnak a választók markába.
Azzal lehet tüntetni a döntés ellen, ha nem hallgatjuk az új adókat, de úgyis elkezd majd táborosodni a két adó a kampány élesedésével, hogy egy újabb fronton mehessen a sárdobálás.
Kiábrándítónak mondanám, ha már nem ábrándultam volna rég ki.

Novi bácsi 2009.10.28. 16:48:29

Két geci gittegyletet kellene sürgősen a földbe dózerolni, az egyik az ORTT-s faszszópó brigád, a másik a tetű "mindenki bűnöző, fizessetek" Artisjus. Dózer, atom, só, 2 méter vasbeton rá.

Intézményesített cenzúra, és "védelmi pénz" maffiák. Kurva anyátok. Azt. Revolucion!!!

fran7 2009.10.28. 16:51:07

@FuckORTT: Éppen az MR2-őt is annak eredeti hallgatóinak figyelembevétele nélkül változtatták meg. Ott is elég sok embert hagytak figyelmen kívül. Érdekes módon ott nem voltak ilyen hangok, bár. Ha ezt megtehették, megteszik most is. csak egy kérdésem van: biztos, hogy csak ennyi országos sugárzású rádióra van szükség? Mert akkor lehet nemcsak ilyen egy kaptafára készült adók lennének.

Der Beste 2009.10.28. 16:51:27

Ebben az országban azt a kevés dolgot is megszüntetik, ami jól működik.

Calogero 2009.10.28. 16:54:25

@FuckORTT: nem hinném, hogy a két rádió megszűnésével(már azt sem értem miért kéne ezért egyáltalán megszűnniük?) bárki fogyasztói igényei ezek után nem lennének kielégíthetőek.
Danubius = Juventus, vagy bármelyik helyi rádió
Sláger = Sztár Fm, vagy bármelyik alacsony költségvetésű helyi rádió
A reggeli műsorok közül, meg amire lesz igény úgyis talál magának új rádióadót, ahol aztán majd lehet tovább "élvezni"

megegyszer (törölt) 2009.10.28. 16:54:26

Mindenkihez, aki annak örül, hogy megszűnt ez a két "ízlésromboló" adó: az újak pontosan ugyanilyenek lesznek, hiszen pontosan ugyanannak a rétegnek szólnak.
És ne hogy azt higgyétek, hogy nem lesz benne reggeli "vicces" műsor. És még abban sem vagyok biztos, hogy nem lesz Boros-Bochkor valamelyikben...

Színes Géza 2009.10.28. 17:52:38

A Danubiusról nincs véleményem, mert utoljára a 80-as években hallgattam. Semmi nem volt.

Az összes taxiból, kocsmából, gagyibutikból bömbölő Bumeráng eltűnése viszont hatalmas előrelépés. Legjobban saját maguk vihogtak a kaki-pisi-kövérember humorukon. A szarás, hugyozás, fingás volt a humortáruk kizárólagos forrása. Ócska ripacskodás volt. Más kérdés, hogy az emberek 80%-a ezen a szintent van, hiszen a mozikban is az ilyen filmek a legsikeresebbek.
Hallgassatok inkább hangoskönyvet a kocsiban!

SLacc 2009.10.28. 18:11:02

@Színes Géza: Én inkább olvasgatok, pont jó szögben áll a kormány.
Viccet félretéve: néha azért ilyen műsor is kell. Lesz is, tutira.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.10.28. 18:18:27

Valaki itt felvetette,hogy ilyen meg olyan rádió mennyire igénytelen,mert tematikus zenét játszik.Nemcsak a tematika miatt szar,hanem azért is,mert a maga műfajában igénytelen,amit leadnak.Ezt én rögtön ki is vetítem az összes "népszerű" magyar rádióra,legyen szó jazz-ről,country-ról vagy akár techno-ról..
És borzasztóan örülök,hogy egyelőre(?)nem kell tovább hallanom melóhelyen (mert szerencsére máshol nem tudnak rádióhallgatásra kényszeríteni),azt a két öntelt,szánalmas majmot,akik banán majszolása helyett műsort (Bumerángot) vezettek..

sertésmájkrém 2009.10.28. 18:31:28

@Samott: Ha ne kérsz a propagandából, akkor eddig miért hallgattad ezeket?
...?

sertésmájkrém 2009.10.28. 18:34:22

@hasznavehetetlen régensherceg: aham, előtte meg nem fizették ki, csak úgy,aztán felezték nekik az összeget és azt sem fizették ki. Most meg ajánlanak még többet. lol.

The Good Boy 2009.10.28. 18:55:11

valaki azt irta, hogy a danubius és a sláger volt a kereskedelmi rádiózás itthoni úttörői. Hát inkább volt a danubius, juventus és esetleg a calipso, mint a sláger. A danubiusért nem kár, mert tényleg fájdalmasan egysikú volt a zenei szerkesztése (talán 1-2 müsort leszámitva). ezerszer lejátszott zenék napi rendszerességgel (nem az a gond, hogy mindennap 1-2 alkalommal leadták ugyanazt a lejárt szavatosságű előadót, hanem az, hogy ugyanazt az egy számát adták minden nap) Ráadásul néhány müsorvezető (és a hangja) egyszerűen nem volt rádióba való (pl. szanyi roland vagy ki, egyszerűen fáj, amikor meghallottam az az orgánumot- és még prómóztatnak is vele).
Sokan könnyen mondják, hogy lehet helyettük helyi rádiót is fogni, ez igaz nagyvárosban és közelében, de mi van a nagyon vidéken élőkkel, akik számára (autóban szinte csak ez a kettő, meg az MR marad), mert a környező helyi rádiók olyan gyenge jellel sugároznak, hogy a közeli megyeszékhelytől 2 km-re sem zavarmentes már.
Aki meg azt irja, hogy majd szereznek más frekvenciát helyette: azért gondolkodjon el rajta, hogyha ez tényleg úgy lenne, ahogy elképzelik, akkor miért küzdött volna ennyi érdekcsoport százmilliókért ezért a két frekvenciacsomagért, ha úgyis vehetnének helyette másikat. Sajnos erősen korlátozott a még használható frenvenciák száma (nagyrészt már nincs is felhasználható freki), ezért van ez az öldöklés érte.
A mód, ahogy kigolyózták a két "nagyot", az több mint gusztustalan ettől függetlenül. Remélem azok, akik utat adtak ezeknek a kiskapus pályázatoknak, a szavazataikkal, majd a saját vagyonukból fogják kipengetni az esetleges elmaradt bevételt (aztán sirhatnának). De tudom ez egy következmények nélküli ország.

Samott 2009.10.28. 18:56:20

@sertésmájkrém: Nem kell ez a szar duma, minimalis politika volt ezeken a radiokon, ennel csak rosszabb johet. Es ne feledd, mindket part megkapta a maga szocsovet, nem csak az egyik.

Phoenix_ 2009.10.28. 19:59:23

Persze, lehet fikázni mindkét adót azoknak, akiknek a zenei ízlésvilága eltér mind a Sláger, mind a Danubius stílusától. Lehet negatív kritikákkal illetni a műsorokat, a műsorvezetőket, és valóban, van rengeteg internetrádió is. Mindezek mellékesek, a tény attól még tény marad: óriási igény van erre a két szolgáltatóra. Teljességgel elfogadom azt is, hogy új adók jelennek meg az éterben, legyen bármilyen műsoruk, játszanak bármilyen zenét, stb. De miért kell ezért elkaszálni a 2 leghallgatottabb adót? Miért kell ki.aszni megint az átlagemberrel, aki hallgatja őket? Másik dolog meg az, hogy ezek az adók évtizedes munkával érték el azt, hogy ennyi ember hallgassa őket a már megszokott frekvencián, a megszokott sugárzási lefedettséggel. Na, ez a munka most megy egy gusztustalan döntés miatt a kukába. Miért nem kapnak az új adók használaton kívüli frekviánciákat, hogy majd (esetleg) az asztalra letett munka eredményeképpen összeforrjon a nevük a kapott frekvenciával?
Álljon bármi is a háttérben, tényleg az a szomorú, hogy bármit megtehetnek a döntéshozók, tekintet nélkül az emberek igényeire.

lapat 2009.10.28. 20:31:42

Írtam egy hosszú szöveget, ami segített lenyugodni egy kicsit. Mivel a nagyrésze már úgy is szerepel itt valamilyen formában kisebb-nagyobb eltérésekkel ezért ezzel most senkit sem untatnék.

Egy kérdésem azonban még mindig maradt.
Ha itt van két jól működő rádió ami ekkora hallgatottsággal bír, akkor miért kell őket tönkrevágni?
Ugyanis ha jól tudom 2013-ra (ezt bezzeg nem kapkodják el) végre eléri a digitális rádió (DAB) lefedettsége a 100%-ot kis hazánkban, így mindenkinek hozzáférhetővé válik.
Ezen nagyszerű technika lehetővé teszi több országos rádióműsor szórását is. Tudom, hogy másik rádiókészülék kell hozzá, de az semmivel sem bonyolultabb mint a jelenlegiek, tehát Mari néni is remekül boldogul majd vele Seholpuszta alsón.

A kérdésem tehát: Miért nem lehett megvárni ezt az időpontot és akkor létrehozni az új adókat a jól megszokott régiek mellett? Csak hogy mindenkinek jó legyen...

Der Beste 2009.10.28. 20:36:09

@Színes Géza: Abban, hogy a Bumerángos humor a kaki-pisi témában merült csak ki, illetve, hogy a legsikeresebb filmek is a kaki-pisi poénokra épülnek.

Színes Géza 2009.10.28. 20:45:39

@Der Beste: Ritkán hangoltam rájuk, de akkor többnyire gagyi, szar vicceken röhögtek asztmás hangon. Még a szex is téma volt, persze poharazó színvonalon.
Gondolj a "tökös" filmekre, meg a pite sorozatra.

lapat 2009.10.28. 20:58:23

@Színes Géza: Én csak azt nem tudom, hogy Téged miért bánt az, ha valaki jól szórakozik valamin. Te nem hallgattad, mert nem tetszett. De miért kell elvenni attól akinek igen.

Abban meg nagyon is tévedsz, hogy csak ez volt a téma, de akin nem hallgatja rendszeresen az adást annak úgy is hiába magyaráznék.

A szex is téma volt? Na ne már... Miért arról nem lehet beszélni? Nem része az életünknek?
A poharazó színvonal azt jelenti, hogy őszintén? Igen, röhögnek rajta, mert ebben a prűd országban olyan nyelvet mernek beszéli a rádióban amit más nem mer és ez nekik is furcsa.

lapat 2009.10.28. 21:05:14

Ezt az fn.hu írta:
"1998-ban a Sláger a nettó árbevétel 56 százalékát fizette be műsorszolgáltatási díjként, a Danubius pedig 54 százalékot. A befizetett összeg azonban az évek során egyre csökkent. Olyannyira, hogy az elmúlt években a Sláger már csak a nettó árbevétel ötszázalékát fizette műsorszolgáltatási díjként, míg a Danubius 9 százalékot."

Ezzel most mit kezdjek? Konkrét számok nélkül mit érnek a százalékok? Pl. ha '98-ban 10 Ft-nak az 56%-át fizették be akkor miért baj, hogy 2008-ban 1000Ft-nak "csak" a 9%-át?

halihalo 2009.10.29. 00:00:46

@Steppenwolf: Az MR1 és MR2 akkor lesz hallgatottabb, mint a most elkaszált két adó, ha a jobbikod kötelezővé teszi a pártdélután meghallgatását rajta... Tényleg elhiszed, amit írtál, vagy csak azokat akarod átverni,a kik lusták utánanézni?

halihalo 2009.10.29. 00:01:46

@The Welsh: Nagyon naív vagy.... Eddig hol éltél? A Holdon? Ez a piac szerinted? Hogy négy pártdelegélt eldönt valamit??? Ugyan...

halihalo 2009.10.29. 00:04:35

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: ne legyenek illúzióid. A fidesz nagy álma vált ezzel a mutyizással valóra. Mostmár országosan tudnak igét hirdetni egyszerre, mert eddig csak helyi adóik voltak. Ne félj, a tömjén zsolttal összefogva hamarosan előírják, ki mikor feküdjön le aludni, esetleg még azt is majd, hogy ki kivel feküdjön le...

halihalo 2009.10.29. 00:16:42

Azért jó, hogy olyanok mondanak véleményt itt valamiről, akik nem is ismerik a tényeket, és kérdezgetik, miért csak két ilyen adó lehet... Aki ezt az alapinformációt sem tudja, az miért mond véleményt az ügyről???
Amúgy, meg, sokan azt sem értik, hogy itt - épp az országos lefedettség okán - nem rétegműsorokat adó rádiókról van szó. Hanem olyanról, amit a 80 éves Mariska néni, és a 30 éves átlagember is hallgathat,mert talál valamit magának benne. Akinek nem tetszik, az meg jó eséllyel olyan, hogy talál magának sok mást, pl. a neten is. De ezt nem várhatjuk el a kb. 3 millió nyugdíjas, meg a vidéken élők többségétől, mert ott nincs más. Budapesten és Pest megyében igen, itt van közel 20 adó. De pl. Baranyában nincs, csak ez a kettő, a királyiak és még egy helyi valami.

bretman 2009.10.29. 01:03:28

Én nem hallgattam sem a Slágert, sem a Danubiust. Nem azért, mert utáltam őket, hanem azért, mert ilyen az életritmusom és stílusom. Amikor véletlenül úgy jött ki, hogy hallhattam 5 perc Boros-Bochkort, akkor kifejezetten idegesített az állandó vihogásuk.
De. Ez a történet nem arról szól, hogy a Sláger és a Danubius jó volt vagy sem. Még akkor sem, ha nyilván rövidesen az Indexen olvashatjuk Bodoky Tamás (vagy más) elemzését arról, hogy a módszerrel lehetnek apróbb problémák, de az irány kurva jó.
Nem. Az irány érdektelen. A demokrácia az nem az irány, hanem a módszer. Tessék megérteni,hogy ami ma történt, az szimpla főpróba. Ha a rádiófrekvenciákkal megtehetik, bármivel megtehetik.
Akkor jövőre jönnek majd a kereskedelmi tévék, aztán a bevásárlóközpontok (igen, lesz jobbikos meg fideszes meg maszopos), mind csak azért, hogy innen is milliárdokat nyúlhasanak le és semmi ne legyen az országban, amit nem a politika felügyel.
Soha nem írtam alá semmilyen aláírásgyűjtő ívet, de ha most köröztetnék, aláírnám, a rendszerváltás óta nem voltam tüntetésen, de ha most meghirdetnék, elmennék.
Nem a Sláger és nem a Danubius a lényeg.
Jegyezzük meg a neveket: Ladvánszky György, Gyuricza Péter, Szalay Annamária, Tirts Tamás. Soha ne felejtsük el a nevüket. Ne engedjük meg nekik, hogy megszabaduljanak ettől a gyalázattól.

combo 2009.10.29. 01:04:16

No, szerintem a tisztelt felháborodott közvélemény sikeresen el lett víve a málnásba. Ebben a hírben nem az a botrány, hogy nyílt politikai propaganda-adókat kapunk, ugyanis nem fogunk (a pályázatban meg van szabva, hogy legalább mennyi zenét kell adni, ha hallgatottságot akar, nem fog politizálni stb.), hanem az, hogy a pártok a csókosaikat jó kis bevételi forráshoz juttatták, és legalább tudják majd miből finanszírozni a Lánchíd Rádiót, mondjuk. Na, ez a botrány!

Ubul 2009.10.29. 02:02:28

Pesti prolik hallgassanak a sláger helyett sz(t)ar fm-et, danubius helyett meg juventus(kó)t. Vidéki prolik meg a helyi rádiókat. Ennyit sírni két ilyen fostalicska miatt. Mehetne utánuk a klubrádió is.

Katuska68 2009.10.29. 10:35:44

Akik azt sem tudják, hogy mit jelent ez a két rádió, mert még életükben nem hallgatták, azok NE szóljanak hozzá!!! Hülyékből egyébként is van elég!!!

Katuska68 2009.10.29. 10:40:20

Ki kíváncsi a politikára!? Tele van vele a faxunk! Ne az éteren keresztül csatározzanak a pártok! Az emberekre a vidámságra, jó zenékre van szükségük ahhoz, hogy kilendüljenek a mindennapok gondjaiból legalább egy kicsit! Aki meg más mond, az meg biztos valami "piros szemű",aki félti a pozícióját! Remélem nem választja őket meg senki! Kérjük vissza a rádiónkat! Ez szégyen, ami ebben az országban megy!!!

Mialee 2009.10.29. 10:51:36

Régebben hallgattam a Bumerángot, mindig -na jó, majdnem mindig- jót nevettem rajtuk, és a mai napig szívesen hallgattam őket, ha rádió közelébe kerültem, sajnálnám ha erre nem lenne többé lehetőség.

De azért nem kéne még gyűjtést is rendezni, mint anno az Esmeraldának szemműtétre...

Meg kell hallgatni milyen lesz a 2 új, ha szar lesz és senki nem hallgatja őket, max bezárják a kapukat aztán jöhet egy új pályázat. Valamint meg kell várni, mit lép a Sláger meg a Danubius, vesznek-e kisebb lefedettségre frekiket, sugároznak-e majd neten, kedvenc műsorvezetők átmennek-e új rádióra, ésatöbbi. Mint minden más, ez a változás sem pillanatszerű, ha letisztul a helyzet, akkor majd lehet panaszkodni, hogy "bezzeg régen milyen jó volt".

Asidotus 2009.10.29. 11:39:32

(Egy fémszívű rocker ilyenkor csak halkan kuncog magában)

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2009.10.29. 12:01:12

A Slágeren a Bumeráng még elment (biztos vagyok benne, hogy más rádión is ugyanezt fogják tolni), de a műsor többi része kriminális volt (bár szeretem a nosztalgiát). Itt arra gondolok, hogy, mondja már meg valaki, hogy hogy p1csába lehet minden áldott nap ugyanazokat a kib@szott számokat leadni? (isten bizony egy csomó számot megutáltattak velem, amiket egyébként szerettem)
Sokszor gondolkozom, hogy volt-e egyáltalán zenei szerkesztőjük?

Egyszer még Bochkorék is beégették őket, mert megkérdezték, hogy van-e más számuk egy együttestől, mint amit valszeg már ők is untak. És nem volt, kénytelenek voltak youtube-ról berakni. Szánalom...

Megérdemlik!

Atha 2009.10.29. 12:10:58

No kérem szépen!
Ez itten az összesített rádiós TOP 40 játszási lista:
www.mahasz.hu/m/?menu=slagerlistak&menu2=radios_top_40

Láttok ti ezen egyetlen új, vagy régi vagy akármilyen magyar dalt??? Mert én nem.
Nekem senki se mondja, hogy a nép ezt akarja. Egyszerűen ez nem igaz. Manipuláció.

Egy top 40 format országos adónak igenis felelősen kéne cselekednie a helyi kortárs popkultúrával kapcsolatban légyen az bármilyen szar. Egy meghatározó adó műsorpolitikája nagyon erős hatást gyakorol az ország szinte össze hasonló formátumú szelektorára. A folyamatos erózió, és ezen műsorpolitika áldásos tevékenységének köszönhetően szinte megszűntek új magyar slágerek születni.

Ez kinek jó? A multinak, aki a nyugati piac agyonmenedzselt, már bejáratott, de tartalmatlan, impotens gumizenéivel a jogdíjak elhappolásával még egyet rúghatnak az amúgy is saját hányásában fetrengő magyar popkultúrába. Ez nekik olcsóbb és könnyebb, mint új generációt nevelni az itthoni zenei piacra. A pénzről szól mindez.

Danubius, Sláger!
Nem tudok krokodilkönnyeket ejteni.

Mialee 2009.10.29. 12:33:07

@Atha: Tessék itt egy új magyar sláger www.youtube.com/watch?v=r33VmpkOJBE

Minőség ugyanolyan mint az amerikai, kivétel hogy ennek érted a szövegét
Remélem tetszik ^^

TuskóHopkins 2009.10.29. 12:40:36

Emlékeztek még, hogy anno hogyan indult a Klub Rádió?
A Magyar Autó Klub indította, hogy az autósoknak közlekedési információkat adjon.
Később egy párt rátette a kezét, megváltoztatta az arculatát.
A többit nem írnám le.

Attól félek, hogy ezzel a két frekvenciával is ez fog történni. Egyre inkább teret fog kapni a politika...

Atha 2009.10.29. 12:43:55

Kedves Mialee!

Nem egyforma a slágerről alkotott elképzelésünk, de ettől még köszönöm:-) Sok sikert kívánok a fiúknak!

The Good Boy 2009.10.29. 12:44:53

@Atha: igaz tényleg nincs a mahasz listán egy magyar sem, csak egy olyan, aki időnként magyarnak hiszi magát, miközben még a himnuszt sem tudja::))
@Mialee: hányszor kell még leirni, hogy ez a freki dolog nem olyan, hogy gondolok egyet, aztán veszek egy frekvenciát magamnak. Jelenleg nemigen van szabad frekvencia, sem helyi, sem országos. Pont ezért van ez a nagy harc ezért a kettőért.
Gondolod, ha csak úgy lehetne venni szabad frekiket, akkor lenne ekkora harc két meglévő brand frekvenciájáért?

Mialee 2009.10.29. 12:45:36

@Atha: hahaha :D
Én a falat kapartam, mikor meghallgattatták velem

Mialee 2009.10.29. 12:51:50

@The Good Boy: Nem, valóban nem ismerem a frekvencia-kereskedelem eme csínját-bínját, de el se magyarázta nekem senki, csak közlik hogy "jajjhátnemúgyvanaz" Kis fejemmel meg gondoltam mégiscsak elég széles az a rádiófrekvencia-tartomány.

Egyébként is nem azt mondja mindenki, hogy akinek pénze van, annak mindent lehet? Egy (illetve két) ilyen sokak által szeretett, jól menő rádióadónak meg majdcsak van már... Ha annyira sugározni akarnak, mert nekik lételemük hogy Csak az a rádió Csak nekünk Csakakkoris, úgyis megoldják.

Atha 2009.10.29. 12:54:07

Egyébiránt szeretném hozzáfűzni az itt elhangzottakhoz, hogy totálisan érdektelen számomra milyen színű, és beállítottságú politika csinál rádiót, ha játszik új magyar zenéket. Az egész cibákos cirkuszban jobban érdekel mi fog történni a magyar könnyűzenei utánpótlással, mint az hogy Bochkor Gábor miből fizeti ki a számláit. Ügyes fiú ő, majd jól megoldja. De mi lesz a nyomorult, bűzös pince klubbokban próbáló, és próbálkozó tehetséges fiatalokkal akik megérdemelnék már végre, hogy egy kicsit jobban odafigyeljenek rájuk.

Atha 2009.10.29. 13:04:25

@Mialee: A frekvenciatörvény Magyarországon valahol a CIA titoktartási szabályzatával vagy Paksi atomerőmű munkavédelmi szabályzatával hasonlítható drákói szigorral próbálja rendezni Hazánkban lévő kaotikus állapotokat. Ez a terület is minimum mindent felforgató reformokra vár. Egy országos freki borzasztó nagy hatalmat jelent tulajdonosának. Nem kérdés, hogy a Fidesz szájíze szerint fog történni a következő évek forgatókönyve, de mint már mondottam volt ez engem nem érdekel.

Samott 2009.10.29. 13:23:40

@DzsonMeklén: Ez igaz lehet, nem hallgattam napkozben... ugyanakkor reggelente neha van szerencsem a Radio 1 musorat hallgatni. Reggel 8 es 9 kozt (ekkor vagyok olyan helyen ahol ez szol) konkretan minden reggel ugyanaz a nehany dal szol. Fel evente lecserelnek egyet. Ez a durva, nem a slager, ahol rendeztek olyan hetet, ahol nem szolhatot egy dal ketszer...

Loona 2009.10.29. 20:09:45

A munkahelyen pont a Slágert, és a Danubiust szoktam hallgatni. Most, hogy megszűnik, valószínűleg a rádióhallgatást is abbahagyom. Ugyanis vidéken lakom, ezeken kívül csak a helyi adót tudom fogni. (Petőfi, Kossuth és tsai nem számítanak, mert zenét akarok, nem dumát!) A helyi adó meg... Megy rajta a bódiguszti, meg matyiésahegedűsök... Na ez nem kell. Sokféle zenét meghallgatok, de a mulatóstól menekülök. Danubius és Sláger nélkül... a vidékieknek megszűnik a rádióhallgatás lehetősége, mert ha jól tudom, a két új adó főleg a dumáról fog szólni...

SLacc 2009.10.29. 21:30:55

@Loona: Egyszerű a megoldás: a zenei kínálat nem nagy. Mostantól felveszed 24-24 óra műsorát a két rádióból. Feldarabolod mp3-akra (a szöveget is!), és egy lejátszóval (na most figyeljen mindenki!) véletlenszerűen játszod le.
Vagy csak letöltöd a zenéket, a többi ua.
De az első nagyobb poén.

SLacc 2009.10.29. 21:32:22

Látom is a fájllistát:
...
idanitleutommerbuzis09.mp3
vagopirosszajabalepekmertvihog.mp3
bochkorhulyeesbuszkera112.mp3
...

SLacc 2009.10.29. 21:33:47

Ja, persze:

asthmasdohanyosrohogesreggel.mp3

bretman 2009.10.30. 02:12:34

@bretman:

Tévedtem. Nem Bodoky, hanem személyesen Új Péter mentegeti a döntést az Indexen. Azzal az épületes logikával, hogy mindenki tudta, hogy az ORTT-ben pártdelegáltak ülnek, tehát hülye, aki tisztességes döntést várt. Ez biztató a jövőre nézve.
Ha majd egy-két év múlva - miután az ORTT, Körmendy-Ékes Judit álmának megfelelően ráteszi a kezét az internetre is - Tóta W. Ratzinger haláláról szóló egyik cikke miatt betiltják az Indexet, biztos lesz egy új Péter, aki hasonlóan vonja meg a vállát.

Sutty 2009.10.31. 07:45:33

A frekik élnek tovább. Állami frekik lesznek. Ez már egy végkifejlet amit manapság látunk. Lám az előzmény:
index.hu/kultur/media/2009/02/12/mar_dolgoznak_a_slager_es_a_danubius_frekvenciajanak_palyaztatasan/

ps: most akkor lesz bumeráng vagy sem?

Huhogó 2009.11.02. 11:02:48

Nem lesz világvége a 2 megszűnő rádió nélkül, az újak meg fogják tartani ugyanezt a vonalat, ők sem akarnak bukni ezen az egészen...

Oltógép 2009.11.02. 11:16:56

@Sutty: Bumeráng az lesz. Azt a két nagypofájút nem nagyon lehet leradírozni a magyar média nem éppen hófehér lepléről...
Amúgy meg már mióta van netrádió? Ha ennyire sok a mondanivalójuk, és nem a pénzért csinálják, akkor ott a platform már biztosított, csak élni kellene vele!

betonacel 2009.11.02. 11:33:56

@Huhogó: Hát lehet hogy igyekszenek majd az elején megtartani a vonalat, de én biztos vagyok benne hogy akiket annyira érdekelte ez a két adó hogy aláírják a petíciót vagy mit, azok elvből nem fogják hallgatni, és az azért már nem kevés hallgató...

Mialee 2009.11.03. 16:27:06

Na tessék, a Danubius máris próbálja helyi frekikből lefedni az országot.
Mondtam én hogy nem kell félteni őket
index.hu/kultur/media/2009/11/03/perel_a_slager_radio/
süti beállítások módosítása