Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Lélektől lélekig, mindenkinek

Mindennapi Pszichológia

2009. május 29. 09:30 barb 25 komment

A Way magazinhoz képest egy könnyű sóhajjal kísért meglepetés a Mindennapi Pszichológia első száma. A kéthavonta megjelenő lap igényes nemcsak kívülről, hanem belülről is. Szerzői hozzáértéséhez és hitelességéhez kétség sem fér, ugyanakkor a cikkek korántsem olvashatatlanok a pszichológia tudományában járatlan olvasók számára.

Nemcsak azért figyelemre méltó ez a lap, mert újként jelent meg a médiapiacon, hanem azért is, mert cikket közöl kedvenc dokinkról, Doktor House-ról. Már régóta vártam egy olyan írást, ami a Hugh Laurie által megszemélyesített karakterről szól.

Lisznyai Sándor, az ELTE Pszichológiai Karának tanára cikkében humorosan ugyanakkor tudományosan támasztja alá, hogy House miért személyesíti meg minden női rajongója számára a szigorú, fellebbezhetetlen apafigurát, és miért überelhetetlenül szexi annak ellenére, hogy sánta, drogfüggő és bunkó. Lisznyai nem elég, hogy kielemezi a karaktert, még azt is bevallja férfi létére, hogy „végletesen beleszeretett”, és napokon keresztül vele álmodott. Pszichológus szemmel azonban nem hagyja ennyiben a dolgot, cikkében arra is ad tanácsot, hogyan szeressünk ki House-ból – már ha valakinek erre lenne igénye.

A 68 oldalas lapban nem ez az egyetlen olvasmányos és érdekfeszítő cikk. Nem egy írás foglalkozik például a válságnak az emberi kapcsolatokra, az elszegényedő emberekre gyakorolt pszichikai hatásaival, és még hasznos tanácsokat is ad, hogyan kerüljük el a végső összeomlást. Jó néhány cikkben olvashatunk arról, hogy milyen aktuális pszichológiai kutatások folynak a világban és Magyarországon, de képet kaphatunk a párkapcsolati játszmákról és a szaglás szerepéről a szexualitásban is.

A Mindennapi Pszichológiába nehéz belekötni, látszik rajta, hogy értelmes és elhivatott emberek hosszú időn keresztül agyaltak a logikus felépítésén, a mindenkit érdeklő és érintő témák kiválasztásán, és a nyelvezetén, mely egyaránt mentes a bulvárpszichológiai sallangoktól és a szakbarbár fordulatoktól. Nekem csak a szerkesztéssel volt néhol bajom, némely témáról sokkal bővebben olvastam volna, némelyeket viszont kissé túlírtnak találtam - de ez már csak ízlés kérdése. Ez a pszichológiai magazin valóban hiánypótló, ezért nagyon remélem, hogy a válság ellenére igény lesz rá a piacon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berix 2009.05.29. 10:50:41

Nekem nagyon tetszett az újság, bár még nem olvastam el benne mindent. Érthető, bár némelyik témáról szívesebben olvastam volna bővebben.

W Joe 2009.05.29. 10:59:55

Érdekesnek hangzik.

Isaura 2009.05.29. 11:33:55

Ez engem is érdekel. Talán elkezdik az emberek nem le...rni egymást???
Vagy naív vagyok.

rennie 2009.05.29. 12:30:25

Nagyon érdekesnek tűnik, kösz a cikket! Ritka a normális újság aminek tényleg van valami értéke is. A Világjáró ilyen, egyszer vettem a kezembe, azóta minden számát olvasom, mert tartalom van benne. Agyf*szt kapok attól hogy újságosnál 20-ból magazinújságból 19 bulvár, vagy női vagy mindkettő egyszerre.

Casus Belli 2009.05.29. 13:08:44

@Isaura:

Szerintem elsősorban talán abban segít, hogy saját magát tegye tisztába az olvasó. Bár ahhoz nem elég egy újság. Mindenesetre érdekesnek tűnik.

Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.29. 17:04:02

ha a Psychologies ( www.psychologies.co.uk/ )magazinnak a kistesoja, akkor nem erdekel. Egyszer vettem meg, es nagy csalodas volt. Igaz, pszichologia diplomam van, ugyhogy az en velemenyem nem szamit ;)

Jedlik 2009.05.29. 19:17:16

Elte pszichológia, kar nohiszek! Cöccögök itt csak magamban. Persze ettől még lehet, hogy újságírónak jók a pszichológiai kar dolgozói...

voice 2009.05.29. 19:18:07

egy ez (rosszul megírt) reklámcikk.

Jedlik 2009.05.29. 19:22:13

Meg már vissza se bírok emlékezni pont ez a cikk mikor volt posztolva a szanalmason.

Jacques Ucca (törölt) 2009.05.29. 19:47:03

Csak egy spontán ötlet, cihológusi diplom nélkül hogy hogyan szokjunk le Gregory House-ról : Jön a végrehajtó a plazmáért.?

2009.05.29. 20:05:18

@krakéler:
Olvastam a cikket, de nem minden részletével értek egyet. :-D

Köszi hogy belinkelted, érdekes volt!

I-brahi 2009.05.29. 21:18:43

Éljen Gregory House, de ne feledkezzünk meg Bordás ezredesről se. Petíció a sorozat életbenmaradásáért:

www.petitionspot.com/petitions/tuzvonalban/

magyari 2009.05.29. 22:03:58

@Isaura: Nem, NEM vagy naív! Az épeszűnek, és ép szivűnek maradtak valóban törődnek megymással. Egy a gondom. Kevesen vagyunk. De sebaj, leszünk mi még többen is, és "legyőzzük" az izomagyúakat, a csalókat, tolvajokat, gyilkosat, hazugokat! Mert.
Mert vannak utódaink (már-akinek), a következő generáció. Hogyan néznénk a szemükbe, ha tétlenül néznénk, hogy Magyarország Bunkóországgá váljék?
Csókok, é

Stiegliz 2009.05.29. 23:10:40

először az önismeret, aztán (ez segít) mások megismerésében is. Nem hangzik rosszul ,legalább az érdeklődő átlag embert közelebb hozhatja a " felsőbb intelligenciához". ( felsőbb intelligencia mikor már az a munkája valakinek, hogy csak gondolkodjon.)

rotler 2009.05.29. 23:51:15

Azért aki ilyen cikket ír egy sorozatról,és még azt is leírja,hogy vele álmodott,na annak tényleg pszichológusra van szüksége. :-)

Nápolyi maszti 2009.05.30. 01:07:26

Ez tényleg egy pocsékul megírt, benyali pr cikk. "A kéthavonta megjelenő lap igényes nemcsak kívülről, hanem belülről is." Hogy lehet ilyen rettenetes mondatot leírni? És miért megkérdőjelezhetetlen a szerzők "hitelessége" (bármi legyen is az)?

rotler 2009.05.30. 01:35:23

@Nápolyi maszti: Hallottál már pszichologust műhiba perben? :-)))))))

kamuflazs 2009.05.30. 07:41:20

Szerintem is reklám, illetve PR fogás ez a cikk. Igaz az újságot nem láttam, csak első olvasatra túlon-túl reklám-ízű, ettől persze még lehet igényes, nyilván jó áron.

Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.05.30. 08:33:16

elég rosszindulatúak vagytok... bele kéne előbb nézni, mielőtt leugatjátok a cikket meg az újságot is. én is amúgy sokkal bugyutább és igénytelenebb magazinra gondoltam, de szerintem egész korrekt (leszámítva, hogy a cikkek néhol tényleg nagyon rövidek, és nem mindig eléggé mélyrehatóak). szóval tényleg egy pozitív csalódás a dolog.
(egy pszichológus hallgató - nem az eltén) :)

Kencel 2009.05.30. 11:04:06

senki nem veszt vele semmit ha egyszer a kezebe veszi es elolvassa, max az arat. ha nem tetszik tobbet nem veszed meg.nyilvan reklamfogas a cikk, mindenki maga donti el hogy erdekli e a termek vagy sem, de iranyadonak teljesen jo, meg a vegen elonyodre valik vigyazz vele:D:D

voice 2009.05.30. 12:45:34

@Dr_D:
ez a blog - nekem úgy tűnik, hogy - főként a televízióról és a hozzá kapcsolódó sorozatokról, műsorokról szól és én emiatt olvasgatom.
bőven elég lett volna a 3. bekezdés, hogy ne tűnjön reklámszagúnak a dolog. megértem, hogy mindenhol vannak reklámok (meg kell élni valamiből), csak ez itt - nekem - zavaró (hiteltelenné teszi a blogot). viszont ugyanakkor egy díszdobozos szomszédok ("mágenhejmékkel"), vagy best of demcsák zsuzsa dvd-ről szóló reklámcikk már nem zavarna, sőt el is olvasnám és lehet, hogy meg is venném (vagy letölteném).

barb 2009.05.30. 15:07:40

hello mindenki,

zavar egy kicsit az a kommenteloi magatartas, h ha vmirol jot irunk, akkor kapasbol lepr-cikkezik. persze, ha vmirol rosszat irunk, arra is az a valasz, h a negativ reklam is reklam.
semmifele elonyom nem szarmazik abbol, h jot irtam errol a magazinrol. azert irtam, mert jonak talaltam, ennyi. a masik pszichos magazinrol (way) meg rosszat irtam, mert rossznak talaltam, ennyi.

napolyi paszti: a hitelesseg pont azert szerepelt ebben a posztban, mert a way magazint laikusok inditottak es tele van hulyesegekkel.

krakelernek meg koszi a linket:)

legocity23 2009.05.30. 19:47:39

@barb:
parancs értettem! ígérem, magamba szállok és ezentúl tartózkodni fogok a bomlasztó kommentelői magatartástól.

poisonborz 2009.05.31. 17:39:32

"Nemcsak azért figyelemre méltó ez a lap, mert újként jelent meg a médiapiacon, hanem azért is, mert cikket közöl kedvenc dokinkról, Doktor House-ról."

Eddig a mondatig olvastam el a cikket. Eddig nem a Nők Lapjában dolgoztál, barb?