A Lost ötödik évada úgy fejeződött be, mint az összes többi: egy zseniálisan összerakott, de bizonyos tekintetben csak a logikus gondolkodás totális felfüggesztésével élvezhető történettel, ami számos válasz mellett felvetett néhány olyan kérdést, amin bőven el lehet filozofálgatni januárig. Egy biztos: ennyire talán utoljára hatévesen vártam a telet. Az ugrás után spoileresek, de nem szájbarágósak leszünk, a kommentekben LEHET spoilerezni, sőt, kellene is, van mit kibeszélni bőven.
Fekete és fehér - ez volt a Lost alapeleme, az állandó ellentét a Jó és a Gonosz között, mindennek határozottan megvolt a két oldala, el lehetett dönteni, hogy hová kell állni, legalábbis most már nagyjából látjuk, hogyan alakultak az erőviszonyok az évszázadok során, mert ez a történet nagyon-nagyon régen kezdődött. A nyitójelenet olyat ütött, mint legutóbb a harmadik évad vége a flashforwardokkal, ott ül a csávó a négylábujjú szobor alatti kamrában, és szövöget nagy nyugodtan, aztán eszik egy kis halat, és kiderül, hogy ő Jákób, a pasi fehérben. Innen azért nem egy nagy ugrás a Bibliát felidézni, és a tengerparton mellette üldögélő kollégát Ézsaunak nézni, bár ikreknek nem nevezhető a két színész, de ez lehet túl egyértelmű lett volna. Meg az is, hogy ez hülyeség, majd kiderül.
Szóval Jákób és a Fekete Ruhás Férfi nagyon-nagyon-nagyon rég óta harcol egymással, és ebben a kis játszmában, amiben szabályok vannak (utalt rá Widmore és Ben is, bárcsak tudnám, hogy honnan vették az infót), mi, közönséges földi halandók, csak egyszerű gyalogok vagyunk, akiket ide-oda tologatnak a sakktáblán, a két oldal kénye-kedve szerint cselekszünk, egy Nagy Ügy érdekében vagy az ellen, de úgy, hogy közben fogalmunk sincs arról, hogy amit teszünk annak semmi köze a szabad akarathoz.
Illetve de, van, hiszen Jákób többször is kijelenti, hogy VAN választásunk, Hörlinek is felkínálja, hogy ne jöjjön vissza a szigetre, és Bennek is mondja, hogy nem feltétlenül kéne őt most itten mellebeszúrni, de alábecsüli a kisember (mert Ben az, egy csinovnyik, egy irodista, aki még a főnökét sem látta soha, és olyan apakomplexussal élte le életét, hogy ihaj) sértettségét, és ezzel a Lost egyik legérdekesebb karakterének látszólag annyi, ott hal meg a szobor lába alatt, miközben a Lokkbácsi-jelmezes ellen vigyorog a fáklya fényében. Mert vannak szablyok, és ezek szerint a szigeten mindig van két ellenpólus, egy jó és egy gonosz, és ők nem gyilkolhatják csak úgy egymást - lásd még Widmore száműzetése a szigetről, és később Ben monológja a szabályokkal kapcsolatban.
Kellenek tehát a bábuk, és mindig akadnak is, mert vagy rátalálnak a szigetre, vagy odahozza őket Jákób, hogy aztán harcoljanak és korrumpálódjanak, ahogy azt az ellenpólus megjegyzi az elején, közvetlenül azelőtt, hogy kijelentené az egykedvű szövőszék-tulajdonosnak, akivel együtt a sziget felé közeledő Black Rockot nézik: Ha tudnád mennyire kívánom a halálod. Jákóbnak lehetősége van arra, hogy elhagyja a szigetet, és manipulálja a népet, ezt faszán meg is mutatják nekünk flashbackekben, ahogy sorra látogatja hőseinket és arra noszogatja őket (óvatosan, persze), hogy a szigetre jöjjenek - ennyit a szabad akaratról, mert mi van, ha Sawyer nem írja meg azt a levelet, és nem kezd el nyomozni a szüleit kvázi kinyíró LockeFater után? Akkor Jákób hagyta volna a dolgot annyiban? És keres másik bábut? Nem hiszem.
A fináléban rengeteg kisebb mitológiai kérdésre kaptunk választ, az igazán nagy rejtélyek majd szépen a hatodik évadban oldódnak fel (Mi ez a sziget? Ki Jákób? Miért nem öregszik Richard?), de arra simán mérget veszek, hogy az első évadban, a barlangban talált Ádám és Éva az Bernard és Rose, akik előkerültek, és megajádékoztak minket egy olyan jelenettel, amitől csak a legkérgesebb szívű rajongóknak nem csordult ki a könnye. Ilana szerepe is világos: az ádörök leszármazottja, aki Jákóbot segíti a harcban, tehát one of the good guys, mint mondta a társa, oké.
Ami az ellenfelet illeti, ő volt az, aki a előző évadban a kunyhóban üldögélt (help me), ő az, aki Lokkbácsit a visszatérésre rávette, tudván, hogy Ben úgyis ki fogja nyírni, és ő ott kérem szépen bezárva volt, ezért vigyázott annyira Ben, hogy a viskót körülvevő hamu/puskapor/fasztudja kört meg ne szakítsa véletlen. Az is egyértelmű, hogy a füstszörny is ő, vagy legalábbis az ő irányítása alatt áll (Bent ugye a lánya képében szólítja fel arra, hogy meg ne ölje Lokkbácsit). És igen, Christian Shepard is neki dolgozik, az ő manifesztációja, lásd még Lokkbácsi elzavarása a szigetről törött sípcsonttal és így tovább. Lokkbácsi meg az ultimate bábu, aki VALÓBAN meghalt (dead is dead), ezért csodálkozott Richard Alpert és Ben is azon, hogy vígan sétál a szigeten - ezek szerint a gonosznak ez a test kellett, és ez valahol összefüggésben lesz majd azzal hogy Lokkbácsi "belenézett a sziget szemébe" és amit látott, az csodálatos volt.
Istenigazából most végig kellene nézni a sorozatot az első évadtól kezdve és összerakni a dolgokat, mert már az első epizódokban is van ezek szerint utalás arra amit most látunk, egyem meg a szívét ezeknek az íróknak, akik előtt meg is emelem a kalapomat, de csak félig, mert az 1977-es történések miatt simán járna nekik egy faszkorbács. Kate Austen mindennek a kezdete és a vége, miatta akarja Jack felrobbantani a hidrogénbombát, és miatta hagyja ott a fasziját Juliet, hogy aztán meghalhasson, de utolsó mozdulatával még végrehajtsa azt, amit Jack, a monomániás gyökér kitalált magának. Legalább a halála szép volt, már ha lehet ilyet mondani, olyan, mint Charlie-é valahol, önfeláldozás és a köz java, ezek szép gondolatok, köszönjük.
Azon persze el lehet vitatkozni, meg el is fogunk, hogy akkor a bomba felrobbanása MINDIG IS a terv része volt, azaz ez lenne maga az incidens, amiről a félkarú Cheng beszél a videón, vagy nem, a bomba nem játszott szerepet addig, mig ez az időhurok létre nem jött, és most tényleg történik valami, ami majd helyrerakja az egészet. Messze van még január, az biztos, de egy valamire most ünnepélyesen felteszek egy láda sört (aztán majd megisszuk a kommentelőkkel, ha megszívom): a 6x01 nyitójelenetében a repülőn leszünk, vagy ha nem, akkor Jack ébred a dzsungelben.
s3v3n 2009.05.14. 16:09:44
mindegy, de ettől eltekintve 15/10, nekem a kedvenc epizódómmá lépett elő. Ez az egész Jacobos dolog valami eszméletlen volt, végig libabőr, az incidens meg no comment... azt hiszem elmorzsoltam pár könnyet Juliet-ért, valami fantasztikusan játszott Elizabeth Mitchell és Josh Holloway. A cliffhanger meg nagyon nagyon nagyon nagy pofon az arcba, és a megfordított lsot logo meg hatalmas ötlet volt, zseniális.
Kedvenc tv-s epizóddá lépett elő, gratula a stábnak.
troyka 2009.05.14. 16:13:28
What about me?
Levi84 2009.05.14. 16:16:55
Juliet lezuhanása és az utolsó jelenetek sokkolóak és 3-szoros Emmy-díjas alakítások!!
TorrenteXY 2009.05.14. 16:38:31
És hát kell-e ennél jobb sorozat és rész, most őszintén. Kicsit azt sajnálom, hogy a szokásos évadzárós mindenki múltja kap 1 percet dologból kimaradtak a régi Lostiek. Boone vagy Claire valami gyerek képében kaphatott volna egy kis cameot.
Mondjuk legalább mutatták a szobrot(ki is raktam háttérnek :D ), és bár nem mentek még(?) vissza a népek abba a korba, de majdnem tökéletes volt.
Az egyetlen negatívum, amit véletlenül spoilerben is elkaptam, az Juliet halál. Valamilyen módon visszahozhatnák, mint Locke-ot, mert azért az eredeti gárdán kívül a 3 legjobb karakter közt bent van.
Ja, 10/10, simán.
levee 2009.05.14. 16:55:20
Kezdjük az elején. A rész zseniális, 10/10, a bibliai utalások, majd a sorra helyére kerülő pici kis dolgok (pl. Jacob és a másik faszi) erősen kinyitották a számat, és csak bambultam a képernyőre, hogy wow. Mondjuk a vége kicsit sántított, az a szar csak úgy nem tud felrobbanni magától (elvégre nem detonálta semmi, az hogy ráverek egy kővel, nem fogja), mondjuk nem is robbant fel, kábé az történt, ami a második évad végén, amikor a mi skót Desmondunk elfordította a kulcsot, és csinált egy rebootot. A rebootot tessék szó szerint venni, akár az is lehet, hogy megint jött a vaku. Ki tudja. Mondjuk szerintem valahogy olyan losztosan, eléggé felemás választ fogunk kapni a kérdésre, az hot ziher.
Ezek után még inkább nem értem azokat sorozatoló barátaimat, akik szerint a Lost uncsi, és hogy nem nézik. Egyértelműen fasza sorozat volt már az elején is, a negyedik évadtól pedig az egyik legvártabb, amit azonnal megnézek, ha kint van a rilíz.
nus 2009.05.14. 16:59:38
sawyer85 2009.05.14. 17:06:42
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.05.14. 17:21:44
Rendesen megkavarták megint a dolgokat. A bomba szerintem mindig is felrobbant, ez kellett legyen az incidens, és ezért húzták fölé a bunkert. Azért gondolom ezt, mert ahhoz, hogy elszakadjanak a meghatározott idővonaltól, kellene jönnie valami külső hatásnak, ami eddig nem volt. Amit ők csinálnak, ötletelnek, az nem az. Faraday nem az. Desmond lehetne, de ő nem volt ott, úgyhogy minden a megszabott úton történt, szerintem. Eddig azt hittem, hogy Desmond a kulccsal pont a bombát robbantotta föl, de ezek szerint mégse.
Most lehet agyalni azon, hogy Jacob ki vagy mi a búbánat, a "haverja" ki lehet és mit akar, miért háborúznak, és hogy került Richard a képbe (gondolom a hajóról). Ha a másik fickó felhasználta Locke testét, akkor hogy lehetett az igazi Locke még mindig a koporsóban (az első évadban Christian eltűnt ugyanis)? Jacob hogy tudott elmenni a szigetről az O6-hez a visszatérés előtt? Ha a másik pali be volt zárva a kunyhóba (ki zárta be?) a hamuval meg a többi cuccal, akkor hogy szabadult ki?
És mi van Desmond látomásával, amiben Claire felül a helikopterre? És miről fog szólni a következő évad? :)
egy hozzászóló 2009.05.14. 18:08:13
a barlangban az IGAZI Ádám és Éva található. :)
egy hozzászóló 2009.05.14. 18:09:41
dred bíró 2009.05.14. 18:10:32
FayeFaye 2009.05.14. 18:11:00
darkspell 2009.05.14. 18:21:32
Biztos tele volt utalásokkal meg rakd ide rakd oda dolgokkal, de ez akkor is marha unalmas volt. Az egész olyan Sylar szintű: Juliet 5x gondolja meg magát 4 percen belül, áhh. Nagyongáz.
Aragorn831109 2009.05.14. 18:49:31
Onix Titan 2009.05.14. 19:19:03
Ben a király, új Lokkbácsi mindig is gyanús volt, hogy mi mindent tud. De a feketeruhás ember hogyan jutott ki a kunyhóból.
Am. nekem a rész közben az jutott eszembe, hogy ezek ketten egyiptomi (vagy valamilyen) istenek, seth és osiris, anubis és re, vagy valami, aztán azért tudnak ilyen csudákat művelni, és azért is nem ölhetik meg egymást.
Ja, és Come on you son of a bitch!
gunsmoke (törölt) 2009.05.14. 19:45:32
A szoborról is kiderült, hogy nem Anubis (mert tuti nem sakál feje van, hanem krokodil), hanem Sobek, mondjuk a fejéről hiányzik az a nagy "valami" (annyira nem vagyok otthon az egyiptomi mitológiában), de az alapja megvan (mármint a a kalapnak):). Itt egy link róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/Szobek
meg egy kép: http://www.biasci.com/polyorg/Sobek_idol.jpg
Egyébként én Locke bácsit sajnálom csak igazán!
Onix Titan 2009.05.14. 19:53:43
novi 2009.05.14. 20:09:32
sixx, ez újabb feketepont.
azonkívül kedves alkotók: az armageddon végjáték kártyát muszáj volt?
Julietért meg kár volt.
EPluribusUnum 2009.05.14. 20:46:47
LouiS 2009.05.14. 21:44:09
Rose és Bernard valóban zseniális húzás volt, és tényleg könnyfakasztó. Hú, nem nagyon tudok mit írni, 5 perce fejeztem be és még nagyon a hatása alatt vagyok...
LouiS 2009.05.14. 21:45:05
AXN-en ez az évad megy, csak még picit odébb van az a rész.
Tsabi 2009.05.14. 22:17:43
érdektelen 2009.05.14. 22:27:49
Ez az egy duplarész teljesen más irányt adott az egésznek. Egy ál-Locke harcol a fehér ember ellen a fekete nevében.
Hogyan tovább?
érdektelen 2009.05.14. 22:33:55
"What worries me is the possibility that, having invested ourselves for five years in the stories of the Oceanic castaways and the various rivalries—our heroes, the Others, Dharma, Ben, Widmore—that in fact, this entire time, we have been watching a show about someone else's conflict? That conflict being between two characters we have met for the first time at the end of the next-to-last season?"
Elnézést a duplázásért.
nygá 2009.05.14. 22:44:35
tza13 2009.05.14. 22:57:24
tza13 2009.05.14. 23:07:06
kulalak 2009.05.14. 23:38:25
A dramaturgia megint korbezart, egy csapat dolgozik ezeknek, hogy ne logjon ki a lolab.
Elvezetes TV musor. A nyaron edzeni kell, hogy a telre legyen energia:) Kosz Sixx!
morbiczer 2009.05.14. 23:40:24
Tényleg újra kellene nézni előlről az egészet, de éppen most adtam kölcsön az első évadot valakinek. :(
4/7 · http://viaminsk.blog.hu 2009.05.14. 23:56:13
Érdekes, valamikor a második évadban van is egy ilyen utalás, amikor Sayid és Jack vizsgálják alulról a Swant, és Sayid megjegyzi hogy ez olyasmi, mint amit Chernobil fölé építettek...
4/7 · http://viaminsk.blog.hu 2009.05.15. 00:00:28
"[They come to the end of the tunnel.]
JACK: That's it -- nothing -- it's blocked. So what do you think, Sayid?
SAYID: What do I think about what, Jack?
JACK: This place -- the computer? What do you think is going on?
SAYID: The last time I heard of concrete being poured over everything in this way was Chernobyl."
tread 2009.05.15. 00:02:20
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2009.05.15. 00:21:04
Juliet csak annyira halt meg, mint a többiek! Vagyis fölöslegesen siratjátok.
Ez egy nukleáris bomba volt, szóval tök mindegy, hogy 1 méterre voltál tőle, vagy 50-re.
A lényeg az, hogy VAGY MINDENKI MEGHALT, VAGY SENKI SE!
Szerintem időt/tért ugrottak mindannyian.
Sertés évadzáró volt!
6faludi (törölt) · http://lacikonyha.blogspot.com 2009.05.15. 00:23:20
Ja valamelyik nagyon okos, aki beszólt, hogy az inverz lost szöveg spoileres: Ki ne találd, hogy te erről rájöttél, hogy ez a bomba robbanásától fehér.
Krogshöj 2009.05.15. 00:46:41
Krogshöj 2009.05.15. 00:47:30
RafiNorbi · http://uk.youtube.com/user/rafinorbi 2009.05.15. 02:11:25
nygá 2009.05.15. 02:31:48
nygá 2009.05.15. 02:35:28
BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.05.15. 08:17:17
Amikor a korábbi évadokban nem lett megnyomva A GOMB, akkor is ugyanez történt. Fémtárgyak elkezdtek a mag felé repülni, majd jött a nagy fehér villanás.
KitorlásVapitány 2009.05.15. 08:19:17
Póniló 2009.05.15. 08:31:06
persze főleg a dharmás vonal miatt Jack meg Kate, brrr, el kéne földelni mindkettőt. Jack egy fasz, mindig tudtam, nem hiszem el, hogy ő az egyik főszereplő :-(
A Jacobos vonal sokkal jobb volt, de valahogy úgy érzem, mintha a semmből jött volna, persze tudom, hogy nem, meg elő volt valamenniyre készítve, de mégis, egy teljesen új vonal, újabb kérdések, de kevesebb válasz. A Rose/Bernard jelenet imádtam, szerintem is tutira ők Ádám és Éva :-) Ugye az ő házuk Jacob kunyhója?
Összességében alatta volt az elárásaimnak, de azért természetesen nagyon jó rész volt, csak a korábbiakhoz hihetetlenül magas szinvonalú részekhez képest gyengébb. Remélem az utolsó évadra nem fogy el a lendület, január, úristen, de messze van még :-(
kojak9911 2009.05.15. 08:55:33
s3v3n 2009.05.15. 08:59:54
kojak9911 2009.05.15. 09:00:34
kojak9911 2009.05.15. 09:14:42
kojak9911 2009.05.15. 09:27:46
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 09:43:30
Az utóbbi lehetőséget valószínűsíti Faraday halála is.
hozéluíz 2009.05.15. 09:46:26
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 09:48:17
s3v3n 2009.05.15. 09:58:26
kojak9911 2009.05.15. 10:35:14
dX 2009.05.15. 10:38:07
érdektelen 2009.05.15. 10:49:06
Jacob pedig látja a jövőt, legalábbis az időn kívül állhat, ha gyerekkorukban végiglátogatta a jövendőbeli utasokat.
Krogshöj 2009.05.15. 10:51:39
Más kérdés, hogy az a kis nyamvadt valami még atombombának is kicsinek tűnt, de ezt írjuk a díszletesek vagy a szakértők hanyagságának számlájára.
kojak9911 második változatával az a baj, hogy bár Sawyer, Jack stb. nyugodtan meghalhatnak a múltban, Miles apja nem, hiszen ő később míg vígan szerepelt a videókban.
albi99 2009.05.15. 11:13:58
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 11:28:44
kojak9911 2009.05.15. 11:30:13
Aragorn831109 2009.05.15. 11:43:05
pokesz70 2009.05.15. 12:06:55
A többiek nem zuhantak kituggya hány métert egy kútba a robbanás előtt. Szerintem Julietnek tényleg annyi. Kár érte, de a történet lényege úgyis sokkal magasabb szinten zajlik. A világ egész sorsa a tét, emberek!
Nagggggyon állat volt a cucc, mint az egész sorozat. Én már akkor sem lennék teljesen elkámpicsorodva, ha a hatodikat teljesen elkrják.
Beaujolais 2009.05.15. 13:19:36
azazello 2009.05.15. 13:20:40
Hacsak nem változott meg valóban az 1977-ből nézett "jövő" a robbanással... Végső soron gyakorlatilag csak agytornának jó ez az egész, mert logikailag mindig paradoxonokba ütközünk az ilyen időutazásos történeteknél. Teljesen ki vagyunk szolgáltatva az írók önkényének.
Állandóan változó 2009.05.15. 13:29:28
LadyGiga 2009.05.15. 13:31:28
Juliet kinyírása rohadék dolog, Elizabeth Mitchell játékától megfosztani a nézőket oltári nagy faszság.
kojak9911 2009.05.15. 13:33:14
veszti81 2009.05.15. 13:59:38
veszti81 2009.05.15. 14:17:35
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.15. 14:22:56
LadyGiga 2009.05.15. 14:26:17
linkinwhark 2009.05.15. 14:30:47
amúgy milyen nyelven beszélt rikárdó, amikor a szobor árnyákáról kérdezték?
LadyGiga 2009.05.15. 14:33:02
hippikutya 2009.05.15. 15:28:08
1, ami a bomba felrobbanását és múlt megváltoztatását illeti, szerintem nem tudtak változtatni semmin, 'mindig' minden úgy történt, ahogy most láttuk, az incidens eredetileg is így zajlott le. Erre a legerősebb érvem, hogy Miles + az anyja az 'eredeti' múltban elhagyta a szigetet, mert elzavarta őket az apjuk. De ez pont azért következett be, mert hőseink visszamentek és megpróbálták megváltoztatni a múltat, ha nem lettek volna ott, akkor Changnak eszébe sem jut kiüríteni a szigetet, stb., és akkor nem ez Miles múltja, vagyis pont az történt, amit Miles fel is vetett az egész happening előtt, hogy mi van, ha pont azzal idézik elő a nemkívánt eseményeket, hogy meg akarják változtatni a múltat, hogy elkerüljenek valamit... (lásd görög mondákban a jóslatok analógiája) Egyébként még Chang kezének elvesztése is erre utal, hisz ha nincsenek ott Jackék 'eredetileg is', akkor minden máshogy történik, nincs ott a doki, mármint Chang a hattyú építkezésnél, nem pont ott áll, stb... mondjuk ez gyengébb érv, mert a kezét egy Jackék nélküli incidensben is elveszthette...
2) Juliet: én sem vennék rá mérget, hogy meghalt (bár itt lehet, hogy a vágy keveredik a realitással, eszméletlenül szurkoltam, hogy Jack legyen az, akit kiírnak a sorozatból...), mindenesetre az félelmetesen gagyi megoldás lenne, hogy egy hidrogénbomba vagy akár atombomba, 1 méteren halálos, bezzeg 100 méterre mindenki túléli... na ne... főként, hogy azzal az energiával Faraday egy bazi nagy energiabuborékot akart semlegesíteni...
másik, bár ezt nem tudom pontosan, állítólag az írók már régebben megmondták, hogy a szezonzáróban kíirnak egy főkaraktert. Ez szerintem Locke-ra vonatkozott, hiszen dead is dead, maga a karakter tutira meghalt és ezt most tudtuk meg. Az, hogy 'fekete ruhás csávó' az ő képében masírozott Jakobhoz, nem változtat Lockbácsi halálán... szóval, ha csak egy főkaraktert írtak ki, az inkább ő lesz... de nem tudom pontosan, hogy mi volt az elejtett info...
Szederinda 2009.05.15. 15:56:50
egyébként sztem időugrás, mert ha egy ilyen mértékű elektromágnesesség közelében, X méteres zuhanásra nem szállt el a H-bomb, akkor egy kaviccsal sem érdemes ütögetni...sztem a köv season azzal fog kezdődni, hogy elmondja a kerék ezen elforgatásának történetét :)
A belinkelt interjúban vagy egy mondat, ami sztem érdekes: (5'50")
"Jackkel kapcsolatban...végül is elfogadta a végzetét és visszament a szigetre. Elfogadta, amit Locke mondott neki és a legnagyobb nyugalommal tér vissza.
Amikor Faraday felbukkan és a sziget felrobbantásáról beszél, Jack azt gondolja "ez az, azért kellett visszajönni". Ám mindez átverés, mert hogyan is gondolhatná valaki, hogy az a végzete most, hogy eltörölje a saját későbbi végzetét (hogy ott érnek földet).
Jack tehát éppen a tagadást választja: mert ha tényleg azt hiszed, hogy a szigeten léted vmilyen célt szolgál, a legutolsó dolog ami eszedbe jutna, hogy lehetetlenné tedd a későbbi megérkezésed. "
Szóval csak azt szeretném kérdezni, hogy az egy dolog, h Faraday ki akar kerülni a loopból, miért gondolja azt, hogy a Hattyúnál történő katasztrófát kioltja egy H-bomba felrobbantása?
És mit mondott Faraday anyukája Jacknek az inga mellett?
kojak9911 2009.05.15. 15:57:32
Állandóan változó 2009.05.15. 17:30:37
Minden, amit eddig tettek azt segítette elő, hogy a jövő pont olyan legyen, amilyenből ők jöttek, szándékaik ellenére is.
Legjobb példa erre Ben: ha Sayid nem lövi meg, vagy Jack hajlandó megműteni őt utána, akkor Ben sose került volna az Others-hez, és nem vitte volna el Richard azzal, hogy megmenti valahogy a füst szentélyében, de utána már Ben "nem lesz ártatalan gyerek".
Az egész évadnak egy kcisit az a témája, hogy bár sokan tudatosan törekszenek a jövő megváltoztatására, ezzel pont az ellentétes hatást érik el, vagyis azt a jövőt segítik elő, amit el akarnak kerülni.
[Sven] 2009.05.15. 17:38:42
És bevallom nektek, Julietet az elején kifejezetten utáltam, egyáltalán nem volt szimpi. De ebben az évadban hihetetlen módon megszerettem, és, ebben a részben, szó szerint megsirattam...
Az viszont érdekes, hogy a kommentelők közül kb csak Kojak értette meg a végkimenetelt. :)
kojak9911 2009.05.15. 17:53:52
hippikutya 2009.05.15. 17:56:30
Mondjuk kérdés, hogy mi lesz most, hogy előidézték az incidens, ami aztán maga után vonja az egész eddigi sztorit, azaz hogyan kezdődik a hatodik évad... szerintem az egész jövőből jött banda elflessel vissza a szoborhoz Locke-ékhoz... bocs, ál-Locke-ékhoz... de nem az Oceanic 815-ön kezdünk, arra fogadnék, csak hogy legyen már ellenpár is :-)
Csath Geza 2009.05.15. 19:34:11
Benjy_blog 2009.05.15. 19:53:19
-Farraday anyja Widmoornak: Visszaküldtem a fiam, pedig tudtad... (hogy meg fogom ölni)
-Sayid nem lövi le Ben-t: nem kerül a többiekhez, és nem törlödnek az emlékei.
-Ben - "áll" Lock: beszélgetnek és mögöttük a bunker ajtaja. Minek bunker, ha minden megváltozott.
Úgy gondolom az egészet, úgy kell felfogni, mint egy idővonalat. Néha az elejére ugrik a lost, néha a végére... de sose tér el a vonaltól. És erre az elején is utalnak:
....
Ide jönnek. Harcolnak.
Pusztítanak. Rombolnak.
Mindig ugyanúgy végződik.
Jacob:
Egyszer minden bevégződik.
Bármi történjék is előtte,
csak formaság.
Ergo... ami most láttunk "formaság" azért van, hogy minden bevégződjön (bomba felrobanjon, megépüljön a bunker, ne nyomják meg a gombot, lezuhanjon a gép...)
Egy apró momentumot még azért megemlítenék... feltételezzük Jacob látja az időt előre... tehát ezért nem találkozott Ben Vele személyessen, mert tudta, hogy ha meglátná, minden másképp lenne, Jacob tudta, hogy meg kell halnia.
Igazából nem az a kérdés szerintem, hogy megváltoztatták-e az időt... hanem amit Jacob utolsó szavaival mondott:
"Jönnek!"
Kik jönnek? Kik jöhetnek, akiket az áll Lock is ismer és FÉÉÉL tőlük? (látátok az arcát?)
Na ezt rakjátok össze...
Benjy_blog 2009.05.15. 20:01:59
Csath Geza 2009.05.15. 20:03:34
Benjy_blog 2009.05.15. 19:53:19
Szerintem tévedsz..a Sötét figura azt mondja:
Ide jönnek. Harcolnak.
Pusztítanak. Rombolnak.
Mindig ugyanúgy végződik.
Mire Jacob:
Nem, VÉGE csak egyszer lesz. Minden ami addig történik, az HALADÁS (progress).
Vagyis, míg a Sötét figura azt mondja, hogy semmin nem lehet változtatni, addig Jacob pont ebben bízik, ezen dolgozik. És ezért akarja a másiknak bebízonyítani, hogy téved.
f-ects 2009.05.15. 21:54:59
Eddig talán még nem volt róla szó, de Bennel azért nem találkozott soha Jacob, mert Benben már kiskorától ott a gonosz (füsti)? De akkor korábban miért beszélhettek személyesen? (Mármint a Jó és a Rossz.) Vagy felborult az erőegyensúly, és ezért kellett bezárni "Ézsaut"?
linkinwhark 2009.05.15. 22:34:16
nekem is úgy tűnik, hogy Sobeket ábrázolja, krokodil fej, határozottan férfias alakja van, széles váll, keskeny derék és csípő. de az abc.com mást ír:
"...as the camera pulls back, we see what we've been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago... the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret..."
http://abc.go.com/primetime/lost/index?pn=recap#t=162212&d=201648
Taweret viszont nő, és leggyakrabban terhesen ábrázolják, mert a terhesség védelmezője is.
akkor most mi van?
vegyük ehhez még hozzá, hogy Taweret férje Apep, akitől a gonoszság, a sötétség, a káosz ered. (kígyóként ábrázolják, ami nagyon hasonlít arra, amit a templom falán láttunk smoke monster-ről...)
szerintetek?
Csath Geza 2009.05.15. 22:34:59
Tatarszkij 2009.05.15. 23:00:36
Az egész történet olyan, mint Az ember tragédiája. A rossz (fekete oldal) azért küzd, hogy az ember megtagadja a jót, elvesszen, a jó (fehér oldal) abban bízik, hogy minden kísértés ellenére az ember végül őt választja. A sziget kísértés, csapások sorozatát méri azokra, akik „jóként” érkeznek oda, hogy kitartanak-e az fehér oldal mellett.
Ben a „sötét oldalra” került, amikor Richard a templomba vitte, tömeggyilkos is lett, belőle.
Lock bácsi is átkerült arra az oldalra szerintem valahol ott, amikor csodálatos módon nem halt meg, miután Ben hasba lőtte. Addig gondot jelentett neki, hogy bántson valakit, még az apját is Jamessel ölette meg, de azután simán legyilkolta a fekete lányt (Naomi?).
Mr Eko úgy érkezett oda , hogy megbánta a bűneit, s a sziget addig kísértette, míg belátta, hogy a megbánása nem igazi, ekkor vitte el a „sötét oldal”, a füst.
Ezt a csatát a sötét nyerte, mert addig manipulálta Bent, amíg képes nem lett megölni a „jót”. Ben igenis fontos babú volt, Lock bácsi viszont nem. Már évadokkal korábban elveszett, annyira viszont nem volt gonosz, hogy ő vele lehessen megöletni Jacobot, a jót. Neki csak az alakját vette fel a sötét oldal.
Hogy mi lesz a következő évadban?
Juliet sajnos tényleg halott. Feláldozta magát a többiekért, ezzel legfőbb keresztényi jó dolgot cselekedte, akár csak Charlie.
A többiek simán előre ugranak az időbe, a jelenbe. Ők azok, akikre Jacob gondolt, hogy jönnek. Miért ijedt meg a sötét oldal, Lock? Mert ott jön valaki a társasággal, aki veszélyes rá. Ki lehet az? Az apagyilkos Kate? A párszoros gyilkos James? A sokszoros gyilkos Said? Ők már azelőtt elvesztek, hogy a szigetre értek volna, annyira, hogy még kísérteni sem kellett őket.
Nem, az örök jó fiú, Sixx szerint ebben az évadban méltatlanul hanyagolt Hugo, aki minden kísértés (lottó nyeremény, barátok halála, diliház) ellenére mindenkinek mindig csak jót akart. Aki ugye nem átkozott, hanem áldott, mint azt hallottuk a jó oldaltól, Jacobtól.
gabber__ 2009.05.16. 01:25:13
julietnek béke poraira, amiben úgy látom mindenki egyetért, hogy hiányozni fog.
a gitár mire kellett hugo-nak? jamelnek egyet a többiekkel jacob emlékére?
januárig még annyi áremelés van vissza.....
gabber__ 2009.05.16. 01:42:23
live together die alone
szerintem ez mindent elárul
Abdani 2009.05.16. 02:23:22
PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.05.16. 09:58:50
Túl sok a megválaszolatlan kérdés, nem megyek bele a találgatásba.
Ami nagyon érdekel:
-A Shephard família valamitől különleges, lásd Christiant és Claire-t.
-A különleges képességű emberek: Walt, Desmond, Miles, Richard, a Yin és Yang testvérek... stb.
-Akikről túl keveset tudunk: Libbi valamiért nagyon megragadt bennem. Ő ugye ott volt az elmegyógyintézetben, de semmi mást nem tudunk róla. Aztán ott van Inman, akit Desmond lemészárolt.
lemon1975 2009.05.16. 10:14:17
Szerintem az a verzió látszik a legvalószínűbbnek, hogy a bomba nélkül a sziget elpusztul a fúrás hibájából, ha beválik Faraday terve akkor egyáltalán nem történik meg az incidens, illetve nem fejti ki a hatását. Van azonban egy harmadik lehetőség is, hogy a 90% -ban jól végrehajtott "bombázás" pont azt éri el, hogy visszafogja ugyan a földben elszabaduló energiát, de tökéletlenül ezért meg kell építsék a bunkert.
Viszont változnia csak kell valaminek mert akkor az állandóan papolt szabad akarat szál teljesen értelmetlen volt??!!
sélli_ 2009.05.16. 12:06:38
Bár én alapból Jack párti vagyok, de amit ebben a két részben amit művlet, csak még szerethetőbbé tette a figurát. Sixx, azért most egy szavad sem lehet!!!
Ja, Bernardék!!!! Höjj! Nagyon vártam még Claire felbukkanását is... Jákob meg. JAJ!!!! Sosem lesz január :(((
tza13 2009.05.16. 13:20:12
És akkor ne felejtsük el Desmondot, tán neki is jut majd egy kis szerep ebben a katyvaszban..
cstomi 2009.05.16. 14:20:14
"Tawaret was a goddess who protected women during pregnancy and childbirth."
Itt van róla egy link: http://www.ancientegypt.co.uk/gods/explore/tawaret.html
www.theoriesonlost.com/wp-content/uploads/2009/04/tawaret.jpg
waces · http://blog.waces.hu 2009.05.16. 15:19:57
drvvrd 2009.05.17. 09:25:53
http://www.magiclamp.org/wp-content/uploads/2009/05/sobek.png
A fekete ruhásnak pedig Apóphiszhoz van köze minden bizonnyal.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Ap%C3%B3phisz
Szobek egyes vélekedések szerint istenek testőre is volt (pl. Rának). Ja igen, és Rához lehet köze Richard Alpertnek is (R.A.)
Csath Geza 2009.05.17. 10:49:41
“the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret.”
abc.go.com/primetime/lost/index?pn=recap#t=162212&d=201648
drvvrd 2009.05.17. 11:23:52
Amúgy Locke zuhanás utáni újjászületése és Sun-Jin esküvőjén a termékenység biztosítása Jacob (Sobek) műve.
drvvrd 2009.05.17. 11:29:52
PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.05.17. 13:01:28
k.dave 2009.05.17. 19:51:13
Szerintem az 1. évadban amikor Jack látta az apját az is a fekete (füst) volt.
Póniló 2009.05.17. 20:28:22
hát, Ben nem a szigeten született, ha jól emlékszem, csak később vitte oda a fater (ben csak hazudta ezt). Milesról meg nekem nem rémlik, hogy kiderült volna, hol született.
drvvrd 2009.05.17. 20:38:45
Thrasher 2009.05.17. 22:23:55
hát persze, ha egyértelmű, hogy Sobek az, már csak azért is, mert Taweretre hasonlít jobban
"Ja igen, és Rához lehet köze Richard Alpertnek is (R.A.)"
lol?
drvvrd 2009.05.17. 23:01:43
drvvrd 2009.05.17. 23:07:58
i43.tinypic.com/4uhy61.jpg
drvvrd 2009.05.17. 23:15:29
A krokodilok hátsó lábain mindössze négy ujj található.
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.18. 09:09:32
"While many fans believed the statue to depict the either the Egyptian God Sobek or Anubis, it was confirmed in the ABC Lost Episode Recap for the Incident Pt.1 (May 13, 2009) that the statue's identity is Taweret: And as the camera pulls back, we see what we've been waiting to see since we first glimpsed that four-toed foot over three years ago... the towering, majestic statue of the Egyptian goddess Taweret."
brczi 2009.05.18. 10:12:12
Ahogy olvastam a kommenteket, valaki azt írta, hogy csak "Ézsau" tudaj felvenni mások alakját. HA ez így van, akkor Christian képében is ő terelgette Lokk bácsit korábban, vagy az Jacob volt? HA Jacob volt, akkor ő is fel tudja venni mások alakját... DE! Ha jól emlékszem, akkor az évadzáróban lévő karakter képében "élesztette újra" Lokkot, miután az kizuhant a (ha jól amlékszem) kórház ablakán. Akkor MIÉRT Christian képében jelent meg a szigeten neki? Itt valami nem kóser...
brczi 2009.05.18. 10:50:22
És mi van Hugo-val meg Miles-szal? Ők miért látják a holtakat? Mi van akkor, ha Jacob ő rájuk gondolt, amikor azt mondta, hogy "Jönnek"?
Valaki tudja, hány megválaszolatlan kérdés van még a sorozatban? Ha jól emlékszem, pár hete közel 600 volt...
Remélem, ha véget ér a sorozat az AXN lesz olyan tökös, hogy egyszer hat hétvége alatt leadja mindegyik évadot!
Neocon 2009.05.18. 17:56:21
linkinwhark 2009.05.18. 23:52:42
"WHAT LIES IN THE SHADOW OF THE STATUE?"
a LIE ugye nem csak azt jelenti, hogy fekszik, hanem azt is, hogy hazudik... és hát a záró részben az igazi John ott fekszik szegény a szobor árnyékában - holtan. a másik John pedig hazudik, azzal, hogy az igazinak adja ki magát.
ennek fényében egyre kevésbé gondolom azt, hogy a csapat, amelyik a hullát hozta a ládában, tényleg a jó oldalon áll. de komoly kétségeim vannak azzal kapcsolatban is, hogy tényleg jacob a jófiú...
cukorka 2009.05.19. 12:20:25
DeStRoYeR 2009.05.19. 18:40:07
Szerintem a történet egy tragédia: pontosan azzal idézik elő a már látott jövőt, hogy meg akarják változtatni.
Ennek ellenére működik a szabad akarat: önszántukból teszik. És ami még fontos, hogy mindenki a legjobbat akarja a szereplőink közül.
Ha meg tudnák változtatni a jövőt, akkor leszállnának LAben, és mindenki menne a dolgára. Mi értelme lenne?
Ha bármit változtattak volna a múltban, akkor az Lock idejében már látszódna, de semmi jele, hogy lenne változás.
Jacob azt tette amit tenni akart. Tudta, hogy mit kell mondania Ben-nek, hogy megölje. Pont ezt akarta. Sosem adta meg a választás jogát. Pont azzal érte el a célját, hogy elhintette a másik út lehetőségét.
Jacob a gonosz?
És egy latinos jó lenne, ha lefordítaná, mit mondott Richard. Szerintem kulcsfontosságú.
DeStRoYeR 2009.05.19. 18:41:44
DeStRoYeR 2009.05.20. 17:51:39
Íme a latin válasz angol megfelelője a nagy kérdésre: mi fekszik a szobor árnyékában. Tehát a Megmentő az, aki ott fekszik.
A kérdés csak az, hogy ha tényleg mindig is ez volt a válasz a Nagy Kérdésre, akkor honnan a francból tudták már annó???
Hiszen ezt kérdezik Miles-tól, amikor még el sem ment a szigetre, és Locke vígan késeket dobált. Talán Jacob időbelátó képessége folytán?
Ja, és ha már itt tartunk:
Jacob meglehetősen részvétlenül, hidegvérrel hajtotta végre azokat a módosításokat a múltban, amik az aktuális eseményekhez vezettek. Csak áll ott fapofával, amikor Sayid nőét elcsapja a kocsi. Pedig egyértelmű, hogy tudta, hogy ez fog történni, ráadásul épp azért, mert megállította őket...
Szerintem Jacob egy burnyák. XD
~Moi~ 2009.07.14. 17:51:28
Mikor lesz már JANUÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁR???
JÓRÉSZVOLT megkellhagyni! VÉgülis melik évadzáró ne lett volna jó?! :)
mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2009.07.28. 09:25:18
Tehát nagy valószínűséggel azért kellett a bombát bedobni oda, hogy megtörténjen az incidens, ergo, ha nem dobják bele, a mágneses tér lehúzza a cuccokat és jól van, mivel a beszippantás után a fúró nem tud tovább fúrni, tehát át sem törhették volna a réteget.
Szóval gratulálunk Jacknek, hogy ilyen önfeláldozó volt a történelemért, dehát így járt... Hagyták volna a bombát a susnyásban, a matematikus okoska meg vagy írt volna érthetőbben, hogy ne tegyék meg, vagy nem tudom...