Bár az elmúlt három évben folyamatosan csökkent az American Idol nézettsége, a gyártók és a vetélkedőt játszó Fox egyre vaskosabb bevételeket tehet zsebre. Ebben többek között a jogdíjaknak és a merchandisingnak jut főszerep. A dvd-k ugyan nem mennek jól, de az iTunes-számok, a fagyik és a gyűjtögetős kártyák igen. Ehhez az amerikaifoci-szövetség módszereiből merítettek ihletet.
A műsor egyik gyártója, a 19 Entertainment például a járulékos bevételekkel együtt tavaly 223 millió dollárt keresett, egy évvel korábban pedig még csak 151 milliót. De nőttek a hirdetési bevételek is, miután az American Idol több műsoridőt kap, és a hirdetésekért is többet tudnak kérni, miután egyre fölényesebben verik a vetélytársaikat a nézettségi versenyben. A Foxnak így tavaly 903 millió dolláros reklámbevétele volt az Idol után, amivel megduplázták a három évvel korábbi eredményüket.
„Az American Idol 2016-ban akkor is ott lesz a tíz legerősebb tévéműsor között, ha mostantól minden évadban elveszíti a nézői tizenkét százalékát” – nyilatkozta magabiztosan Mike Darnell, a Fox egyik részlegvezetője. (
via NY Times)
drazsika 2009.05.11. 17:29:08
-
Gondolom ez NFL akart lenni, ami marhára nem rögbi.