Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ben Browder, az űrutazó pszichológus

Csillagközi utazó

2008. augusztus 08. 12:33 sixx 3 komment

Ben Browdert a magyar közönség először a Csillagközi szökevények című sorozatban ismerhette meg, amiben egy olyan amerikai űrsikló pilótáját alakította, aki egy féregjáraton keresztül a világegyetem idegen lényekkel sűrűn lakott részére kerül és próbálna visszatérni, de nem megy neki. Utána következett a Csillagkapu című másik sci-fi, amiben Richard Dean Anderson helyett kapott kvázi főszerepet. A pszichológusból űrutazóvá avanzsált színésszel az AXN készített interjút.

Elsőként az Ötösfogat és a Melrose Place című sorozatokban láthattuk játszani. Milyen érzésekkel gondol vissza arra az időszakra?

Akkoriban, és most is nagyon boldog vagyok, ha dolgozhatok. Az Ötösfogat számomra óriási áttörés volt, mert akkor épp nem volt egy vasam sem. Egy hónappal az Ötösfogat forgatása előtt egy 15 éves Hondával jártam, amit el is loptak rövid időn belül. Ezért is jött nagyon jókor a szerep, és hát imádtam a sorozat hangulatát is. Dolgozhattam Neve Campbellel, aki egy igazán szeretnivaló személyiség, no, meg az egész szereplőgárda jópofa fiatalokból állt; nagyszerű emlékek kötődnek ahhoz az időszakhoz.

Az AXN SCI-FI műsorán jelenleg is nagy sikerrel fut a Csillagközi szökevények című fantasztikus sorozat. Hogyan kapta meg John Chrichton szerepét?

Több száz jelölttel együtt meghallgatásokra jártam. Rocke O’Bannon és David Kemper (a sorozat executive producerei) négy vagy öt forduló után mondták csak ki, hogy én vagyok az, akit a legalkalmasabbnak találnak erre a szerepre. Jó hosszú meghallgatási időszak volt, a kiválasztásig egy-másfél hónap is eltelt.



Valamilyen különleges adottsága miatt választották Önt?

Hát, nem tudom, milyen különleges adottságok kellenének Chrichton szerepéhez... Inkább az számított, ahogyan viszonyultam a karakterhez. Azt hiszem, beletrafáltam abba a stílusba, ahogyan Rocke O’Bannon és David Kemper elképzelte a figurát. Egy hullámhosszon voltunk, ez volt a lényeg.

Egyébként sci-fi rajongó?

Emlékszem, amikor kiskoromban beültettek a 2001 – Űrodüsszeia ülésébe, ez az élmény teljesen magával ragadott és örökre bevésődött. Azután később is inkább sci-fi műfajú könyveket olvastam, Iain M. Banks történeteit különösen szerettem. Sci-fiben szerepelni nagyon jó móka. Viszont az Ötösfogatban szerepelni szintén klassz dolog volt. Immár tíz éve fantasztikus filmekben játszom, és nagyon élvezem.

Mit a véleménye a Csillagközi szökevények befejezéséről?

Az igazat megvallva, csalódott vagyok miatta; egyrészt néhány szálat jobban ki lehetett volna futtatni, másrészt minél hosszabb ideig fut egy sorozat, a stáb és a szereplőtársak annál inkább családtagokká válnak egymás számára, így egy sorozat befejezése mindig szomorú dolog. Ráadásul nekem a forgatás helyszínétől, Ausztráliától is búcsút kellett vennem, ahol történetesen a gyerekeim egészen addig nevelkedtek.

 

A Csillagkapu szereplőgárdájához csak később csatlakozott. Azelőtt nézte a sorozatot, követte a CSK-1 történetét?

Ausztráliában éltem, mikor a Csillagkapu adásban volt, és körülbelül ugyanabban az időben forgattuk a Csillagközi szökevényeket is, tehát tévét is alig néztem. Láttam egy-két részt a Csillagkapuból is, de nem tudtam rendszeresen követni. Aztán amikor felajánlották nekem Cameron Mitchell szerepét, leültem, és végignéztem az egész történetet.

Emlékszik a Csillagkapu-forgatáson töltött első napjára? Megkapta az ilyenkor szokásos beavató tréfákat?

Nem az első napon. Chris Judge várt vele még egy keveset... De az első napon több jelenetet is felvettünk vele, ami nagyon érdekes volt, mert majdnem végig ő beszélt, és hát Teal’c-től igen szokatlan a bőbeszédűség. Jó hosszú gyaloglás, sok-sok monológgal. Szuper volt!

Ki írta Mitchell vicces beszólásait? Ön is ötletelt vagy a producerek keze van a dologban?

A producerek és az írók műve. Néha én is próbálkoztam kisebb változtatásokkal, de a Csillagkapuban ennek nem volt helye. A Csillagközi szökevényekkel más volt a helyzet, ott sokkal jobban bevontak az írás folyamatába.

Aztán később Ön írta a Csillagkapu Bad Guys című epizódját.

Igen, igen, az egy ötlet volt, amiről beszélni kezdtem az írókkal, hogy "még nem csináltuk ezt és ezt, mi lenne, ha ez még így történne..." Egy ötlet volt, ami elnyerte a tetszésüket.

Egy barátom újságolta, hogy már látta a legújabb Csillagkapu mozifilmet, a Stargate:Continuum című sci-fit, amelyet csak idén július végén mutatnak be a mozikban, ám ennek ellenére már letölthető az interneten. Mit gondol a letöltésekről?

Szerintem meg fogja változtatni a filmterjesztés eddig bevett módjait, de azt még mi sem látjuk, hogyan. Lehet, hogy az egyre gyorsabb hálózatokkal és a fejlődő tömörítési eljárásokkal az emberek a szórakoztató műsorok döntő hányadát direktben fogják streamelni az otthonukba. Nem tudom, hogy ez helyettesítheti-e majd a mozit. Valószínűleg a mozi társas jellege és az óriási vászon élménye nem pótolható semmi mással. A televíziós világot azonban mindenképpen átalakítja. Érdekes időket élünk, annyi biztos.

Lesz harmadik Csillagkapu-film? Hallott esetleg valamit erről?

Nem tudok ilyen tervről, de lehet, az interneten már fent van...

Lehet, hogy Ön is benne van, és nem is tud róla?

Nem tudom, lehetséges... Már előfordult néhányszor, hogy hírként ért, mikor történt valami a Csillagkapuban vagy más egyéb sorozatokban, amelyeket másoktól hallottam először. Akik persze az internetől szerezték az információt. Néha tényleg nem értem, hogy is van ez...

Ha a mai sorozatok közül választhatna, melyikben játszana szívesen?

Jó lenne valami olyasmi, mint a Mad Men, de a Lost is a kedvenceim közé tartozik. Még az utolsó évad felénél járok, kicsit le vagyok maradva, mert DVD-ről nézem, de nagyon jó sorozatnak tartom. Amikor az ember munkát keres, nem tudhatja előre, mi sikkad majd el, és melyikből lesz siker. Nem tudom, hányan gondolták volna a Lost indulásakor, hogy ekkora szenzáció lesz.

Néhány rajongói kérdésben felmerült, melyek a kedvenc epizódjai Csillagkapu és Csillagközi szökevények sorozataiban?

A Csillagkapuban nagyon szeretem a "200" című epizódot, mert nagyon élvezetes volt a forgatása. Imádom, amikor szokatlan dolgokat kell csinálnunk, és mindig élvezem a bunyós, harcos dolgokat. Jó kis fiús cucc volt. A Csillagközi szökevényekben fantasztikus volt nap mint nap Claudia Black-kel dolgozni. A forgatások hangulata, a környezet, a munka és az egész folyamat elmondhatatlanul kreatív volt, nagyon szerettem csinálni.

 

Pszichológiából diplomázott. Ez segítségére van a szerepek megformálásában?

Nem hinném, hogy a pszichológia és a színészet közt annyira szoros kapcsolat lenne. Pszichológiát tanultam, mert lenyűgözően érdekesnek találtam. Színészként pedig egy történet elmesélése a cél; emberi történeteké, amelyekből olykor megtudhatunk magunkról valami újdonságot is. Tehát van áthallás a két dolog közt, de a kamera előtt sosem valamilyen megadott pszichológiai modell szerint játszom.

A színészet és a magánélete jól megér egymással? Jut elég ideje a családjára?

Amikor dolgozom, semmi szabad időm nincsen, de amikor nem dolgozom, időmilliomos vagyok. Ekkor minden időmet a gyerekeimmel és feleségemmel töltök. Ilyenkor csak apa vagyok; edzősködöm az udvaron és házifeladat-megoldásban segédkezem.

A felesége is színésznő. Segítenek egymásnak egy-egy szerepre való felkészüléskor? Szórakozásnak vagy munkának számít otthon az ilyen próba?

Amikor jól megy, akkor szórakozás, ha nem vagyunk formában, akkor inkább akadozó munka. Bár én csakis azért lettem színész, mert imádom a színjátszást. Sosem a pénz vagy a hírnév lebegett előttem, maga a játék lehetősége motivál. Amikor eszembe jut, hogy ez a munkám is, akkor elmondhatom, hogy a munkám a szenvedélyem és kedvenc szórakozásom egyben. Számomra nagyon furcsa azt hallani, hogy vannak emberek, akik nem szeretik a munkájukat.

Hallotta már a szerepeit szinkronizáltan?

A Csillagközi szökevényeket hallottam már németül, és egy kicsit franciául. A Csillagkaput viszont csak eredeti nyelven láttam.

Hogy tetszett a német szinkron?

Aggasztó volt. A Csillagközi szökevényekben vannak olyan dialógusok, amelyekben a beszélgetés közepén hirtelen az űrlények nyelvére váltunk, és ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy te jó ég, lehet hogy a mi halandzsáink talán jelentek valamit németül, és mi még csak egy szótárt sem nyitottunk ki az íráskor...

 

 

Befejezésként mit gondol, ki kerekedne felül egy Crichton és Mitchell közti közelharcban?

Ha csak ketten lennének, Mitchell szétrúgná John seggét, de ha Aeryn (Claudia Black a Csillagközi szökevényekben) is ott lenne, alaposan elpáholná Mitchellt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roltii 2008.08.08. 13:33:27

ez jó:D
A verekedés vicces lenne, két Ben Browder és két Claudia...fura, hogy mintha őt nem számolta volna a CSK stábjába...pedig elég rendesen kapott szerepet

Paladin73 2008.08.10. 01:49:21

Biztos jó gyerek ez a Browder, de csak nem tudtam megszeretni a CSK-ban sem. És nem lehet mondani, hogy a Farscape-es szerepe miatt, hiszen Claudia Black totál megnyert, pedig őt is leginkább onnan ismertem.

Moonrisevoice 2008.08.11. 18:21:06

Szerintem Ben Browder az egyik legszexibb, legérzékenyebb és legintelligensebb ismeretlen színész :)

Az AXN végig adja a Farscape-et? Mert azt a sorotatot aztán igazán érdemes végig, és figyelemmel nézni. Én a hóttsteril (de imádom :) SG-1 nyomán fedeztem fel Browdert, akit a Stargate-béli szerepe alapján azonnal a szürke senki-kategóriába sorolnék - de úristen, láttátok játszani a Farscape-ben?! Eredetiben? Intelligens, humoros, és ha létezne sorozat-Oscar, én a későbbi évadok jónéhány epizódjáért simán nekiadnám.

És az sem utolsó, hogy ebben a sorozatban nagy mértékben adtak kreatív szabad kezet mind Bennek, mint az álomklassz Claudiának is. Sokkal inkább, mint a Stargate-franchise-ban bármikor. Így született egy őrült, megható, kalandos és vicces sorozat, aminek persze megvannak a hibái, de mégis az egyik legbátrabb dolog, ami tévéképernyőre került a 90-es években.

Szóval hajrá Ben! Remélem keveset kell már várni, hogy ismét egy hozzá méltó szerepben lássuk.
süti beállítások módosítása