Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Így tiszteli az MTV Antal Imrét?

Az én Antal Imrém

2008. április 21. 09:34 kiricsizoltan 15 komment

Úgy látszik, ez a hét sem telhet el Antal Imre-emlékműsoros bejegyzés nélkül. Megnéztük, mit hozott össze az MTV Az én Antal Imrém címmel vasárnap este. Tudjuk, ez az a műsor, ami miatt egy órával későbbre tolták a Tűzvonalbant. És gyér ez így egyelőre, nagyon gyér. Tulajdonképpen leadták a 2007. július 10-ei Üdítő-adást, ami egy nyári összeállítás volt a 40 fokos büntető kánikulától kitikkadt nyugdíjas nézőknek, de még véletlenül sem emlékműsor. Annyit azért változtattak, hogy az elejére és a végére gyorsan felvettek a gyászruhás Szilágyi Tiborral egy új beköszönést és elköszönést, de a bejátszások között meghagyták a régi összekötőszövegeket, amit ugyanő mond világos nyári öltönyben.

Pedig a beharangozó szerint ennek a műsornak, az lenne a lényege, hogy egy-egy pályatárs, kolléga, barát válogat Antal Imre régi felvételeiből. Na, de így, hogy újra leadták "Szilágyi Tibor válogatását", eléggé vicces a helyzet. Akkor ezzel le lett tudva az első epizód? Mondta a szerk, hogy srácok, a Szilágyi már válogatott nyáron, neki már nem kell újra? Vagy hogy van ez? Nem hiszem el, hogy 30 év több tonnányi Antal Imre-terméséből ne tudtak volna gyorsan egy új válogatást összegereblyézni Szilágyinak, ha már ő az első epizód házigazdája. Persze az is lehet, hogy csak időt akartak nyerni, amíg a többi rész elkészül.

Aztán itt van a legidegesítőbb dolog. Elvileg ez egy emlékműsor a közszolgálatin, nem pedig kabaréegyveleg valami mókacsatornán. Mekkora igénytelenség, hogy annyira nem képesek a szerkesztők, hogy legalább azt kiírják, mikoriak a felvételek, és milyen műsorból valók. Összekötő szövegként pedig nem ilyen olcsó baromságokat várnánk, hogy "Kudlik Julival, ha kellett, balettozott is", hanem kulisszatitkokat, anekdotákat, valami személyeset, amiből megtudjuk, ki is volt ez a fickó, nem előre megírt közhelyeket. Olyat, mint Az én Antal Imrém első epizódja, bárki össze tud vágni a házi videógyűjteményéből otthon, ehhez nem kell MTV-archívum, meg katalogizálás, meg felhajtás. Reméljük, a többi rész nem ilyen olcsóra sikeredik.

A műsor megtekinthető itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oncogito 2008.04.21. 10:24:46

Teljesen egyetértek a cikkel.
Azon kívül akkor lenne hiteles a gyászos képű visszaemlékezés, ha valaki arról is beszélne, hogy mikor találkozott utoljára "Imruskájával", hogy látogatta-e betegségében, mik voltak az utolsó gondolatai, vágyai, mondatai.
Mert most ezek a visszaemlékezeések nem többek, mint magamutogatás.
Amikor "Imruska" élt, nem nagyon tolongtak érte, hogy szerepeltessék.
Nem azon kellene vitázni, hogy melyik TV tekintse saját halottjának...

Dallas 2008.04.21. 10:33:37

Szintúgy egyet értek a cikk írójával, valóban mérhetetlen igénytelenséggel nyúl bele a Királyi Tv ebbe az egészbe. Értem én, h a jó szerkesztők, több pénzért már régen elhúztak a ker csatornákhoz, nade azért egy határt meg kellene húzni. Bár már lassan annak is örülni kell, h legalább ez a Tv nem csinált szenzációt Antal Imre szellemi leépüléséből. De messze van még az igényes televíziózás Magyarországon, tejóisten..

Roy 2008.04.21. 11:11:24

Igényes televíziózás? Az csak volt. Ez csak egy rakás sz..! Akár a királyi Tv, akár bármelyik kereskedelmi. Az a lényeg miből tudnak szenzációt kelteni. Az MTV meg különösen szégyelhetné magát, ahogy bánik minden volt televíziós nagyságukkal.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.21. 11:13:23

"Persze az is lehet, hogy csak időt akartak nyerni, amíg a többi rész elkészül."

Azt hiszem ez itt a lényeg...

zombi 2008.04.21. 11:33:34

A probléma ott leledzik, hogy aki "televíziós" az már vagy meghalt vagy otthagyta a "királyi" tv-t. Aki ott maradt az sajnos mind dilettáns, kivéve azokat a "melósokat" akik szintén ott vannak már 30 éve -szerelemből.
Szerkesztők, rendezők már nincsenek a televízióban...
... vannak viszont olyan "szakemberek", akik pl. az aszfaltútépítőnél voltak osztályvezetősegédhelyettesek, csak vót egy haver aki idehívta, hogy itt nagyobb a lé...
:(
Ez egy ilyen ország...

Breitkopf 2008.04.21. 12:33:06

Én úgy gondolom,hogy ez az időt nyerni stratégia miatt ment le. Gondolom, nem akartak késni ezzelegy hetet, viszont a pályatrsak közül sokan még aktívak, lehethogy az időegyeztetés nem olyan egyszerű...végülis 6 részesnek írták a sorozatot, remélem a többi rész "meghittebb" lesz. Ami nekem is hoányzott, az a műsorcímek, dátumok kiírása. Ha a többi részt úgy oldják meg, ahogy fent leírtad, akkor az felmenti ezt az első, időnyerő részt.
Amúgy pedig jó volt látni a régebbi felvételeket vele, az elmúlt évek méltatlan "élve boncolásai" után.

Jack The Lad · http://jacklad.uw.hu 2008.04.21. 12:51:31

Hofival a '90-es években az MTV nem készített felvételt, de a halála után a régi felvételek állandó műsorra tűzésével akarták a "saját halott" hatást megteremteni.

Most ez történik Antal Imrével is: műsorát megszüntették, ezért is ment át a produkció az RTL-re, most meg szintén előjön az előbb említett műsorpolitika.

"Legszebb" az volt, hogy halála napján az MTV híradója így emlékezett meg róla: "... pár éve beszippantotta a kereskedelmi média".

Ez normális???

Terveüdekszi 2008.04.21. 13:38:53

Tudja fasz.... Mi kapcsolgatás közben ottragadtunk az asszonnyal. És röhögtünk. Igaz, nem láttuk a nyári "epizódot". Valahogy tegnap este ez volt a legjobb műsor. :-)

2008.04.21. 14:20:28

Nekem a dolog már akkor gyanus lett, amikor megláttam a sorozat alcímét (barátok, pályatársak emlékeznek A.I.-re), és, hogy Szilágyi emlékezik az elsőben.
Persze, nem tudom, nem voltak-e valóban a legjobb barátok, de gyanítom, hogy nem.
Persze, azok sem biztos, hogy barátai voltak, akikről ez a tény "nyilvános", mert már megjárták az összes pletykalapot az A.I. Storyal a hosszú haldoklása alatt.

Azzal meg azért vitatkoznék, hogy em lehetett volna összeállítani egy "friss" műsort április 15. és 20.-a között. Hiszen, némi brózolás az archívumban + egy kulturált összekötőszöveg kellett volna csak. (sőt, ne kockáztassam meg, de FEJBEN -és akkor talán még nem lett volna nagyon tiszteletlen sem- már a hosszú haldoklás alatt ki lehetett volna gondolni, hogy mik azok az achívok, amiket biztos fel kell idézni, és, hogy ki kb. az a hat ember, aki ezeket konferálja, mint Antalhoz közel álló barát/pályatárs.

Rák 2008.04.21. 14:26:23

Én elég gusztustalannak és nem emlékműsornak tartom azt, amikor megjelenik délelőtt a hír az indexen (én ott szereztem tudomást róla), hogy "elhunyt Antal Imre", és már aznap este egy előre elkészített egy órás műsort adnak le az emlékére hivatkozva, felsorakoztatva ismerőseivel, barátokkal(?),stb.
Miért kell egy nagyon beteg, súlyos emberről "X" idővel megcsinálni az "emlékműsort", mintha már csóri nem is élne, pedig még igen! Élőt már síratni? Sokkal emberibb dolognak tartom ha hír szerint bejelentik egy pár filmkockával a híradóban, és később megcsinálni a műsort. Nem a kapkodásról kell, hogy szóljon. Ha a műsort korreteül megcsinálják és csak a halál után adják le két héttel, akkor sem veszítene az értékéből.Sőt!!! Ez az én véleményem!

2008.04.21. 17:14:09

Rák, kérdés, mi az "emlékműsor".
Ha valóban olyan emberek összehívása, akik az elhunyt művésszel szoros és igazi kapcsolatban álltak, és egy értékes beszélgetés levezetése, művészetének kielemzése, akkor igen.
Ha az az emlékműsor, hogy a számgéppel kereshető archívumból három szűrési feltétel után megkapott találati listából összeálítunk egy estét (itt éppen hatot), az elhunyt tévés szerepeiből, megjelenéseiből, akkor az nem sok időbe kerül.
Végülis, mindkettőnek van helye, az utóbbi sem kegyeletsértés, de az még ezt is elb@szni...

Edd China 2008.04.22. 00:47:41

Mi ebben a meglepő? Az m1-ről van szó... Akkor kellett volna cikket írni róla, ha ezt kivételesen nem cseszik el...

KékFény6 2008.04.22. 01:32:08

Rák, gusztustalan v. nem gusztustalan, ez a médiában így megy. Amikor valaki haldoklik, már megírják a nekrológot, hogy rögtön megjelenhessen, amikor megtörténik a dolog. Amikor pl. a pápa meghalt, nem akkor kezdte fogalmazni az Indexes munkatárs a hírt. Csak megnyomtak egy gombot, és megjelent...
Egyébként ebből volt már probléma korábban (véletlenül előbb jelent meg a nekrológ, mielőtt meghalt volna az illető).

Rák 2008.04.22. 09:07:11

Los Alamuszi!
Nekem az "emlékműsor" azt foglalja magába, hogy az illetőről egy olyan anyagot állítanak össze, amibe nemcsak "X" számú emberke beszél, mesél, hanem egy komoly pályafutási életrajzot is tartalmaz, és ez szerintem több munkát, időt igényel ha azt valójában igényesen akarják megcsinálni. És ha már eldöntik, hogy legyen műsor, akkor azt igényesen kellene csinálni, utánajárni, és eseltleg olyan információkkal bővíteni a készülő műsort, ami lehet éppen nem annyira köztudott, és azt mondjuk,"jé ezt nem is tudtam róla!"
Azt, hogy néhány emberke elmeséli saját sztoriját "Imruskával" kapcsolatban, azt inkább "megemlékezésnek" nevezném.
És valljuk be, ha így nézzük a dolgot, akkor a kettő közti műsortartalom között van némi különbség, melyik mennyi időt, energiát vesz igénybe.
De ha azt mondja a csatorna, hogy igen én összeállítok egy műsort, akkor könyörgöm legyen már, megható, igényes.
Én részemről a tv-ben leadott műsort, tehát inkább megemlékezésnek, mint emlékműsornak nevezném. De mint tudjuk: "A jó munkához idő kell!"

paranoid 2008.04.22. 12:13:19

Rák,

a halála estéjén leadott műsor igazából valami születésnapi összeállítás lehetett. Legalábbis végignézve nekem ez derült ki, elsősorban abból, hogy a pályatársak hozzá beszéltek és nem róla. (A jövőre utaló mondatok is elhangzottak.)
Valószínűleg a 70. születésnapjára készült.

süti beállítások módosítása