Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szélesvásznon adja a BL-meccseket az m1

16:9

2008. február 20. 17:37 szabóZ 145 komment

Az MTV ma este nyolc óra tíz perctől sugározza az Arsenal-Milan Bajnokok Ligája mérkőzést, de nem ám a provinciális 4:3-as képarányban, hanem eurókonform 16:9-ben. Mint a mozifilmeket. (Ráadásul a BL-meccseket ezentúl mindig így közvetíti majd az m1).

Nagy nap ez az LCD-tévéknek, teljes mellszélességgel (16:9-ben) állunk ki mi is az ügy mellett, csak hát a hátunk mögött ott morgolódik Sanyi bácsi, hogy csak a kenyér árát emelik, a fociközvetítések mérete meg naná, hogy csökken. Merthogy neki nincs széles képernyős tévéje.


Az MTV persze mást mond.

 

„Ez a közvetítési formátum mindenkinek megnövekedett képi élményt nyújt. Az új, 16:9-es méretű televíziókészülékek tulajdonosainak csupán annyit kell tenniük, hogy a mérkőzés előtt szélesvásznúra állítják a készüléket, ahogy ezt a filmeknél is teszik. A hagyományos méretű és alakú televíziók tulajdonosainak nem lesz tennivalójuk, ők a képernyőn alul, felül fekete csíkot látnak majd, mint egy szélesvásznú filmnél. A képernyőn látható pályafelület azonban így náluk is megnövekszik, tehát a régebbi készülékeken is nagyobb lesz az élmény” – állítja a közszolgálati televízió sajtóközleménye.

 

Csakhogy azt elfelejtik, hogy az alul-felül fekete csík miatt már amúgy csökkentett képernyőn a nagyobb pálya miatt minden még kisebb lesz.


Sajnos nincs pontos kimutatás arról, hogy a tévékészülékek hány százaléka szélesképernyős jelenleg az országban, de ezt az arányt mi tíz százalék alá becsüljük. Ők örülhetnek, a maradék kilencven százalék pedig húzza közelebb a kanapét a tévéhez!

A legjobb megoldás persze az lenne, ha az m1-en 4:3-ban, az m2-n meg 16:9-ben adná a meccset az MTV, de akkor meg a művészfilm-függők merednének csalódottan a képernyőkre.

(A BL-meccseket szintén sugárzó Viasat3--at és társcsatornáját, a Tv6-ot is megkérdeztük, hogy milyen képarányban sugározzák majd a mérkőzéseket. A kereskedelmi csatornákon ezentúl is 4:3-ban mennek majd a közvetítések, mivel a cég álláspontja szerint a nézők többsége még nem rendelkezik a 16:9-es képarány élvezetéhez megfelelő készülékkel).

Címkék: tv sport mtv foci m1

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rivera 2008.02.20. 18:10:10

szabóZ, igazad van. Várjuk meg amíg Sanyi bá' eltávozik. A HD adást meg be se vezessük, hiszen HD képes TV még kevesebb van mint 16:9-es.

Thrasher 2008.02.20. 18:13:01

Se nem szélesvásznú a TV-nk, se nem nagy, viszont szerintem fasza lesz ez így. Nem akkora az így kieső terület, hogy zavaró legyen. Még mindig sokkal jobb például, mint ha mondjuk lenne mind a 4 sarokban valami szar logo... Egyébként a filmeket is így nyomnám TV-n, normális ember alapból nem néz meg 16:9-es képarányú cuccot 4:3-ban.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2008.02.20. 18:13:11

Hat kedves rivera, azert ez nem ugyanaz. A Hd- minosegu adas ugyanis lefele kompatibilis, akinek nincs hd-tvje, az nem vesz eszre semmit elvileg. Masreszt meg ha nem is igy lenne, azert a kozszolgalati teve nem mondhat le rogton az embrek 90 szazalekarol.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2008.02.20. 18:14:59

A film az mas. Ott vannak kozelik, stb. Es a logok maradnak, ne aggodj. Es a lenyeg az, hogy mivel a 16:9-es keparanyban az operator is arra hajt, hogy minnel tobbet lass a palyabol, nem csak a ket feetekcsikkal csokken az elvezheto terulet, hanem azzal is, amit csak hatternek szannak. Az esemeny a kozepen zajlik majd kicsiben.

Fega 2008.02.20. 18:17:44

Nahát ez egy tökjó hír, az MTV komolyan gondolja a technikai reformot. Pacsi

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.02.20. 18:19:19

Már elnézést, én kimondottan örülök neki, hogy nem kell két feket csíkot bámulnom a jobb és bal oldalán a tv-nek... Tudom, a kisebbségbe tartozom, de már várom, hogy végre 16:9-bn menjen minden adás itthon is.

Thrasher 2008.02.20. 18:20:43

Hátnemtom. Lehet ám, hogy igazad lesz. Majd elválik, na. Logok? Igen? Vannak mostanában az M1-en? Nemá. Most éppen mit promóznak? Remélem valami kicsi logojú műsort. Na mindegy. Fekete szigetelőszalag. Az lesz a megoldás.

DDT- 2008.02.20. 18:40:24

Most nem azért, de az ARD-ZDF csak 16:9 módban sugároz minen sportműsort és ráadásul nem is kell kókányolni a zoom funkcióval (ami jelentős minőségromlást okoz), hanem eleve szélesvásznú jelet küldenek. El kell fogadni, hogy valamelyik pillanatban el kell indítani a technikai fejlődést az új szabványok felé és nem azon sopánkodni, hogy Sanyi bá' "alul-felül csíkot" fog látni. Meg azért jó lenne egy hiteles adat arról, hogy hány 16:9-es tévét adtak el eddig az országban, mert a 10% az talán igaz, ha az összes tévkészüléket vesszük alapul, de a háztartások számát nézzük, akkor nagyobb az arány.

feketefityma (törölt) 2008.02.20. 18:43:28

Akinek nincs pénze focimeccsre...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2008.02.20. 18:43:35

Mondom, sztem az m1-m2 megisztas lenne az arany.

sanya18 2008.02.20. 18:58:21

szabóZ: jogos, igazad van :) had ne rohanjak már az MMbe 16:9-es tv-t venni. amugy meg én baromira nem értem, hogy mitől jobb az? fejlődés? nane. semmi fejlődés nincs abban hogy kicsit laposabb téglalap alakú a kép. a HD meg a digitális tv az fejlődés, ahogy fejlődés volt a lapos tv is. ez nem. szvsz.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.02.20. 19:02:45

szerintem menőbb lesz. jobb érv nem jut eszembe.

éjjelnap.pál 2008.02.20. 19:05:47

Nekem nincsen tévém, de fel vagyok háborodva.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.02.20. 19:06:10

akik nem értik, mi a különbség, azoknak ajánlok egy kísérletet...

amikor valamilyen olyan filmet adnak a tv-ben, ami megvan nekik dvd-n is 16:9-ben, akkor kezdjék el nézni a tv adást, majd 10 perc után kapcsolják ki, és tegyék be a dvd-t. a különbség még 4:3-as tv-n is szembeszökő.

Emlékszem, én mindegy egyes James Bond filmnél szörnyülködtem, hogy mennyi mindenről lemaradunk a nagyítás miatt.

tiktaktiktak 2008.02.20. 19:06:41

sanya 18: a 16:9-nek jobbak az arányai, nem véletlenül készülnek szélesvásznúra a mozifilmek, kompozíció!

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.02.20. 19:06:55

sanya18

Nagyobb lesz a látószög, több pályafelületet látsz majd. Ezért jobb.

Macko 2008.02.20. 19:08:33

Szerintem sem kell félni attól, hogy mit szólnak a Sanyi bá'-k.
Ilyen alapon máig is szekérrel járhatnánk, ha annak idején komolyan aggódtak volna, hogy nincs elég benzinkút.
Gratula MTV...

Valaki más 2008.02.20. 19:09:38

ez szerintem nettó hülyeség.

Mert ha nem 16:9-ben közvetítik, akkor a két széléről csapnak le részeket (ha nem kicsinyítik). Igazán zseniális lesz, amikor "képek kívül" fociznak.

A focit nem szeretem egyébként, de ilyen marhaságokon fennakadni, hát izé, jó esetben is szőrszálhasogatás.

Egyébként pedig megnézted már, hány műsor nyomnak 4:3-ra lekicsinyítve? Na én akkor kapok sírógörcsöt

mohaa 2008.02.20. 19:11:03

Igen, tényleg milyen felháborító ez a fejlődés! Ezeréves hagyományainkat nem adjuk! Uramisten! Most tényleg az a probléma, hogy az M1 végre lépést próbál tartani? Felháborító! Valami nagyobb képátmérőjű 4:3-as tévén így is lehet majd látni, a kis szutykokon meg úgy se. Akkor most mi a probléma?

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.02.20. 19:12:23

Ja egyébként a román ProTV a BL meccseket tegnaptól HD-felbontásban közvetíti.

fromdtod 2008.02.20. 19:13:12

Ez tipikusan annak az esete, amikor ha valaki egy dolgot csinál, akkor az szar, ha meg az ellenkezőjét akkor az is. SzaboZ, ez csak kukacoskodás. Most le veled!

FCs 2008.02.20. 19:18:01

szabóZ · comment.blog.hu 2008.02.20. 18:13:11 ..Hd- minosegu adas ugyanis lefele kompatibilis, akinek nincs hd-tvje, az nem vesz eszre semmit elvileg..

a hd-ban nem létezik 4:3-as képarány. az lcd-knél pedig 16:10 az 16:9.
ez pont egy olyan dolog aminek örülni kell. a németeknél, osztrákoknál tíz éve így megy, az esetek túlnyomó többségében a közvetítés alapból 16:9, szóval eddig a butított képet néztük.

gabest1 2008.02.20. 19:20:51

Ezt most hd-ben adják? Hát nem... Akkor meg azonos felbontásnál kevesebb információ jön majd át, magyarul tényleg kevesebbet látni belőle. Nem mintha érdekelne a foci.

dkayjaykay 2008.02.20. 19:26:29

Hajrá 16:9 és m1!
igenis kell a fejlődés
különben még mindig fekete-fehér filmeket néznénk, ha valaki nem döntötte volna el x éve, hogy már pedig ez kell a népnek, még ha bele is szakad akkor is :)

pont mint a 4es metró :D

Kardics 2008.02.20. 19:29:55

Most akkor mi van, vagy mi lesz? Most attól én még látom a meccset? Különben is sörsátrat és benne qrva nagy kivetítőket akarok! (EB-re remélem lesz)

bandrew 2008.02.20. 19:30:00

Szerintem néhány lelkes focirajongótól, aki 4:3 nézi majd a mai meccset, konkrét beszámolót fogunk kapni… Érdekes, hogy van aki máris 90% nézővesztésről beszél…mi????

bbandi 2008.02.20. 19:36:36

Amíg SDTV/PAL-ban adják, addig ez információvesztés. Más kérdés, mennyire hasznos az az információ.

Steppenwolf 2008.02.20. 19:48:54

De jó. :P
Ez megint hasonló vakítás, mint múltkor bejelentett agyrém, hogy ősztől az m2 HDTV szabványban ad.
Csak kérdés, hogy mit, ugyanis a konzerv műsorok, filmek 1%-a HD-kompatibilis, egyelőre 5 db HD-kompatibilis XDCAM kamerájuk van, és Magyarországon jó, ha 100-ból 1 embernek van HD-kompatibilis plazmatévéje.:)

yzzy 2008.02.20. 19:52:53

Hallottak már az aranymetszésről? Annak az arányszáma igen közel van a 16:9 képarányához, sokkal közelebb, mint a 4:3-hoz. Az aranymetszés aránya sokkal arányosabb, szimmetrikusabb, "ránézésre" és érzetre "kellemesebb", nem hiába használják a fotózásban, filemzésben (mellesleg az ókorban az arányt kvázi a világ egyik alaptörvényének tartották, és használták az építkezésben, a matematikában is). 16:9 a tévében haladás, legyen kényszerítő erejű a fejlődés, ahogy a színes tévé megjelenése is elterjesztette a színes tévét.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2008.02.20. 19:53:19

Miert vesztene 90 szazalekot az MTV? Ne essunk tulzasokba, a meccs akkor is ott megy, az emberek megnezik. A 16:9 meg kurva jo dolog, ez nem vitas, az MTV lepesenek meg orulunk, mert nekunk ilyen tevenk van. Csak hat itt nem arrol van szo, hogy a lemarado kevesek, meg akik szekerrel jarnak. Az emberek doto tobbsegenek nem 16:9-es teveje van. Ezert kellett volna ezt opcionalisan, ha mar ugyis van egy ismetlo adojuk.

robix 2008.02.20. 19:58:13

a 16:9-es dvd-n is 4:3-as anamorph (vízszintesen összenyomott) anyag van, azt húzza szét a szélesvásznú TV, így nem veszik el a függőleges felbontás. Így kellene sugározni az M1-nek is, ahogy sok külföldi adó is teszi 16:9-es adásnál. Ha bele kell zoomolni, akkor sokat romlik a képminőség, és az egésznek nem sok értelme van. Persze megértem, hogy a 4:3-as TV-vel rendelkezők meg nem akarnak nyomott képet nézni. Csak akkor nem kellene büszkélkedni, hogy ez milyen modern megoldás...

OliBLOOD 2008.02.20. 20:03:37

Én is támogatom. Mostanában minden külföldi sportközvetítés 16:9 arányban kerül rögzítésre, csak itthon vágják le a két szélét. Így volt ez a kézilabdaeb-n is. Multkor a sporttv-n az olasz gólösszefoglalón láttam nagyon szembetűnően. Egy leshelyzetet játszottak vissza, de sem a képernyő jobb szélén lévő labdásjátékos nem látszódott, sem a bal szélen álló lesen lévő játékos. Mert külföldön 16:9-ben rögzítenek, így az operatőrök is így kameráznak. Sokszor a levágással a lényegről maradunk le. Remélem az EB-t és az olimpiát is így közvetítik majd!

decoati 2008.02.20. 20:24:41

ez tényleg nem anamorph...eccsém, már kezdtem örülni.

blr 2008.02.20. 20:42:07

Mi a nyüv nyavajáért kell nekem kézzel átraknom 16:9-be? A német adók simán váltanak.

Még szerencse, hogy nem nézek focit. 16:9-es a tévém, de már elmúlt 10 éves, és a távirányítója meghalt. Amit használok hozzá, mindent elér, csak a képarányváltást nem. Legalább mellékerülne a jel, hogy 16:9-es az adás, akkor felismerné magától...
(bár ez utóbbi simán a kábelszolgáltató primitívsége is lehet, de gondolom nem erről van szó)

rivera 2008.02.20. 20:42:51

"A Hd- minosegu adas ugyanis lefele kompatibilis, akinek nincs hd-tvje, az nem vesz eszre semmit elvileg."

Igazad van, nem teljesen analóg a kettő, ezt _tudva_ hoztam fel mégis példának. Mert előre menni úgy lehet ha meglépünk dolgokat, nem pedig tökölődünk százalékokon meg Sanyi'bán.

Ha meglépik, és több lesz a 16:9-es adás, akkor idővel több lesz a tévé is, és nemcsak azért cseréli le Sanyi bá, mert a szomszédnak is lapos van, hanem azért mert így élvezni tudja a jelen kor technológiáját.

És nem a konkrét dolog zavar, mert se 4:3-ban se 16:9-ben nem nézem meg a meccset, hanem az elv, ami sok helyről visszaköszön itthon, hadd ne soroljam, eléggé offtopik lenne.

Fat Abbot 2008.02.20. 20:44:16

Pont mind1 milyen képarányban adják, csak végre lenne egy csatorna, amelyik normálisan közvetíti a dolgot. És nem a saját bemondóit rakná be szakkommentárnak. Pölö.

BTW 10 éves CRT TV-men elnézve max. a képernyő tizede esik ki, ergo ez nem lehet 16:9, talán még 16:10 sem.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2008.02.20. 20:45:50

Na ez NEM 16:9, legalábbis nálam. Ti hogy vagytok vele? 16:10-en is ott van még a csík, szal az se az.

kew1n 2008.02.20. 20:46:29

en csak annyit kerdeznek, hogy ez az m1 altal nyujtott 'technikai forradalom' = kozszolgalat?:)

Valaki más 2008.02.20. 20:49:05

Megnéztem, ez szutyok 4:3. Akkor most mi van? Ezt nem sikerül 16:9-ben nyomni.

A 16:9 azt jelenti, hogy a) nagyobb képet küldenek b) elküldik előtte a 16:9 kódját a tv-nek.

Szóval az ötlet jó, a megvalósítás olyan magyar

OliBLOOD 2008.02.20. 20:49:23

Na ez minden csak nem 16:9...
4:3-ban adják, csak szélesvásznúban és a széléből is vágtak le. Legrosszabb megoldás...
Max bele lehet nagyítani, de ezzel (az amúgy sem túl jó) képminőség is romlik. Ezzel így mindenkinek rosszat tettek.

decoati 2008.02.20. 20:50:15

blr: a kábelszolgáltató fejállomásán csak egy sima és ostoba frekvenciakonverter van. Nem ad hozzá és nem vesz el semmit.

Fat Abbot 2008.02.20. 20:51:01

LOL most nézem az eredményjelző csík meg feljebb van, mint a kép, hogy aki tényleg nézné szélesvásznon, az még véletlenül se lássa

Fandor 2008.02.20. 20:52:02

rányomtam a zoomot, pont jó, de a marhák az m1 logót benyomták a képernyő közepére, azt kiválóan látom, de az eredmény és az idő a fekete csíkban van, amit meg levág a TV. hülyék.

Valaki más 2008.02.20. 20:54:14

blr: a képinformációk ugyanúgy átmennek, mint a teletext.

Összesküvéselmélet: a ZDF simán kapcsol filmnél/mecsnél. Az ellenzék a kormány legnagyobb bánatára szabotálja az m1-en ugyanezt.

Valaki más 2008.02.20. 20:54:53

van ott két c, csak nem látszik :)

mohaa 2008.02.20. 20:58:05

rivera · megneztem.blog.hu 2008.02.20. 20:42:51
Respect. Tökéletesen egyetértek veled. Szándékosan nem pendítettem ugyan meg az 'offtopic' húrokat, de így van.

Az ördögi körből (nem veszünk HD/16:9-es tv-t, mert nincs ilyen adás és az adók nem adnak, mert kevés az ilyen tv) csak így lehet kitörni. Az adóknak kell elkezdeni az átállást. Nekik egyszer úgyis bele kell ölni a pénzt a fejlesztésbe (és ez gondolom 5 év múlva sem fog sokkal kevesebbe kerülni) mint ahogy nekünk is új tv-t kell venni (ez viszont remélhetőleg csak olcsóbb lesz). A lépési kényszer tehát szerintem náluk van.

Ltd 2008.02.20. 20:58:57

Nálam is 4:3 Nem kapcsol át. Szerintem UPC a hibás (nálam).
uff.

efi 2008.02.20. 20:59:01

A fejlődésről (meg arról, hogy többet-e látunk-e):
2020 novembere: Az MTV bejelentette, hogy az elavult 16:9-es képfelületet megnöveli. Méghozzá felfelé és lefelé. Az új képarány 4:3.
Sanyi bácsi mérgelődik majd, hogy minek vett 12 éve 16:9-es tv-t, de a látható pályafelület nála is növekszik. Csak oldalt lesz 2 fekete sáv...
Még 50 év és egyszerre fogjuk látni aZ egész pályát.

melkweg 2008.02.20. 21:03:39

Ez 4:3 minden oldalról. Nekem tányéros digi tv-m van. szóval valószínű az m1 a hibás.

efi 2008.02.20. 21:04:41

Egyébként az ARS-MIL felirat fele prímán bennt van a fekete sávban, a 16:9-es tv-ken gondolom szépen nem látszik a fele, gratula

Saint-Léonard (törölt) 2008.02.20. 21:08:34

Minek venne Sanyi bá' 16:9-es tévét, ha minden adás 4:3-ban jön? Igaz, év végén indul a digitális földi műsorszórás, aztán Sanyi bá' pár év alatt kétségbeejtő helyzetbe kerül, mert kb. 2012-től csak ilyen adás lesz. Ez van, tessék beütemezni egy készülékcserét a következő 3 évre. Kis szerencsével 2011-re annyiba fog kerülni, mint ma egy katódsugárcsöves 4:3-as.

Lancy 2008.02.20. 21:10:05

en barhogy allitom a 16:9 es lcd tvmet van alul felul fekete csik.... :(

blr 2008.02.20. 21:10:29

A mostani kábelszolgáltatómnál a Sat1 nem állítja át a képet 16:9-be, hanem körben fekete keret. A réginél ment, felváltott 16:9-be.
A kábelszolgáltató azt rak rá a jelre, amit akar. Amit nem, azt nem :(

ale 2008.02.20. 21:13:35

Digitális kábeltévén a beltérit 16:9-re állítva kiderül, hogy mi szélesvásznú. A SAT 1 az. Az MTV nem. Bele kell zoomolni, egy nagy...Kapcsoljatok a SAT1-re.

decoati 2008.02.20. 21:14:28

blr: más tészta a műholdas jel, és más a földi. Más elven van kezelve a fejállomáson.

Stagyar-zil-Doggo 2008.02.20. 21:15:31

Bizony, itt az m1 a hunyó. Megnéztem analógban és DVB-T-n is, mindkettõnél ugyanaz a helyzet. Nem 16:9 az adás, hanem 4:3 + fekete csíkok. És az eredmény/idõ tényleg nem látszik, ha (manuálisan) 16:9-re állítom a TV-t.

efi 2008.02.20. 21:22:22

Azért ez gyönyörű. Van egyszer a szabvány, 16:9. Aztán vannak az úgynevezett 16:9-es adások. Most kb 10 adón van ilyen nálunk, de abból talán nincs 2, ahol egyforma vastag a fekete sáv...
Aztán az LCD-monitor gyártók is öntenek még egy kis olajat a tűzre és 16:10-ben gyártanak persze, hogy teljes legyen a káosz.

ale 2008.02.20. 21:23:13

Bizony, ez a 16:9 olyan mint az HBO-n.Bár ott átállnak nemsokára rendes, anamorfikus sugárzása. Egyébként a SAT, RTL, ARD, stb. mind így ad.

efi 2008.02.20. 21:30:15

A magyar adókon a csalás ott is látszik, hogy a logo, karika egyéb biszbasz kilógnak (lásd pl viva, filmmúzeum, story4)

rgb 2008.02.20. 21:31:28

Hosszútávon mindenképpen az anamorfikus sugárzás a nyerő. Ez azt jelenti, hogy a teljes 4:3-as képfelületet kitölti egy 16:9-es kép. Tehát függőleges irányban nyújtott a kép. Ez azért jó, mert az okosabb 4:3-as tévék összenyomják és beteszik a fekete csíkokat (ezt hívják letterbox megjelenítésnek). A szélesvásznú tévék pedig összenyomják és a teljes képernyőt kitöltik vele. Ez az elérhető legjobb minőség, ami normál felbontásból kihozható. Persze még mindig ott vannak az olyan 4:3-as tévék, amik nem képesek a kép összenyomására. Ők sajna tojásfejű embereket látnak.

andras55 2008.02.20. 21:32:16

Azt tudja valaki, hogy az olimpia milyen képaránnyal megy majd?

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.02.20. 21:33:01

MONDTAM MÁR, hogy olvassatok inkább :). ott nincs képarány, meg felbontás, meg operatőr, meg kis képernyő. Focit meg játszani kell nem nézni. Mégis mit érdekel engem, hogy mások, hogy játszanak?

rgb 2008.02.20. 21:35:39

Az mtv arra készül, hogy az olimpiát HD-ben is sugározza majd 16:9-ben. A normál csatornákon arra tippelek, hogy a 16:9-es stúdiójelet fogják leskálázni és letterbox-olni. Vagy nem... Anamorfikus sugárzásba nem hiszem, hogy belevágnak.

sz_ 2008.02.20. 21:37:00

hogyhogy ilyen kevés embernek van 16:9-es tévéje?
karácsony környékén az index is roskadozott a plazmatévés-hiteles cikkektől. valaki hazudik, nem? :)

kew1n 2008.02.20. 21:39:45

az a hulye akinek nincs 16:9-es tvje vagy az akinek hitelre vett tvje van?:D

stanyecli 2008.02.20. 21:40:37

Ha emiatt ekkora anyázda van, látnátok kéne a német RTL-t, ott stretchelni kell a tévén a képet, ugyanis az esti filmeknél, sorozatoknál pálcikaemberek vannak 4:3-as képaránynál. Ez így még mindig jobb megoldás, hogy kinagyítom, ugyanis élvezhető normál tvn is, ellenben a német RTL adásával.

rgb 2008.02.20. 21:42:05

A 10% szerintem jó tipp. Inkább optimista. De ez 3-400e készüléket jelent. Az nagyon sok, ha úgy veszed. Ez az arány rohamosan nőni fog. Az LCD tévék ára pedig tovább esni. És most már nem lehet igazán kapni normális 4:3-as tévét... Az Pesten utolsó 72 centis Panasonic-ot asszem én vettem meg egy hónapja egy raktár mélyéről. :)

efi 2008.02.20. 21:42:24

Több embernek lehet 16:9-es tv-je. Idáig nézték rajt a szar analóg képet (meg ezután is jó darabig) meg a széthúzott 4:3-as képet. A profiknak már fel sem tűnik, hogy a kör ovális.

ale 2008.02.20. 21:44:38

A németRTL 16:9-ben sugározza a filmjeit meg a sorozatait...Széles tévén nincs pálcika...Amúgy meg húzd össze ,biztos van ilyen lehetőség a tévén.

Brasco25 2008.02.20. 21:44:43

Nekem tud 16:9et a tv-m, de még kisebb lett a kép:) Szélesvászon a szélesvászonban:). Valakinek ötlet, hogy miért?:)

decoati 2008.02.20. 21:45:03

venni kell egy kurvanagy 100Hz-es flat 4:3-as crt tv-t, oszt onnantól tökmindegy a képarány:)

Donkihóte 2008.02.20. 21:47:17

A lényegről nem beszéltek: hogy csak simán szélesvásznú, vagy a felbontás is HD

Donkihóte 2008.02.20. 21:48:15

(kérdőjel lemaradt)

stanyecli 2008.02.20. 21:48:17

ale, félreértesz, nekem wide lcd-m van , csak vázoltam a helyzetet. :)

efi 2008.02.20. 21:51:07

Donkihóte
Simán 4:3, aztán alul-felül beletakarnak, mert az olyan menőőőő.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.02.20. 21:53:00

Egyébként szélesvásznú a kép. Nézem egy másik csatornán is ugyanezt a meccset, és ott le van jócskán vágva a kép két széle. Tehát a M1-en több pályafelület látszik.

ale 2008.02.20. 21:54:56

stanyecli, akkor nagyításon van a tévéd, ha pálcika emberek vannak.Tedd 16:9-re...

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 21:56:48

Aki nem érti mi van, bár fentebb már leírták: Az m1 4/3-as képet ad, aminek a közepére odabaszták a szélesvásznú képet. Mit tehetsz? Ha 4/3-as tv-d van, semmit, mert ha 16:9-re állítod összenyomja a képet, és még több fekete lesz. (Mert az arra lenne való, hogy a 4:3-ason nyújtottnak tűnő szélesképet összenyomja. 16:9-es tvn sem szélesvászonra kell kapcsolni, hanem zoom-ra, ami ráközelít a kép közepén lévő szélesvászonra, és levágja a kép tetejét meg alját. (Így a 300ft-os dvd-ket szokták kódolni...). Szóval így a képminőség kb. 30%-al rosszabb.

Megjegyzés: a tv2 a legötöbb filmjét így adja, az hbo mindent, és legelőször azt hiszem a vészhelyzetet adták szélesképpel az rtl-en.

ale 2008.02.20. 21:57:19

Tiszteletem!
Nagy örömmel olvastam a BL. mérkőzések szélesvásznú közvetítését. Sajnos csalódnom kellet, mivel ez nem 16:9-es kép, csak 4:3-as, az alján és a tetején fekete csíkkal. Ebbe bele kell zoomolni, amivel a képminőség is romlik. A SAT1, ARD, és hosszasan lehetne még sorolni, valódi szélesvásznú képet sugároznak. Önök nem tudnának úgynevezett anamorfikus képet közvetíteni? Egyébként a kezdeményezésnek nagyon örülök, végre legalább az MTV megpróbál minőségi közvetítést nyújtani. Kiváncsian várom válaszukat, további jó munkát.
Szerintetek válaszolnak?

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:03:07

most az mtv-t megvédem: lehet, hogy utolsó pillanatban volt döntés, hogy nem egy BL meccs lesz a teszt, hogy Józsi az autószerelő meg a részeg haverjai megtalálják e a videoton tv-n a 16/9es gombot. Mert ha nem, akkor meg kihivják a szerelőt, hogy mért nyúlik a kép... Ennek persze ellentmond a sajtóközlemény, ami szerint a 4:3-as tv-seknek semmi dolguk nem lesz. Mert ha valódi szélesképet adnának akkor lenne.

stanyecli 2008.02.20. 22:04:03

ale, anyáméknak vannak pálcikaemberek a 72-es 4:3-as sony-n, persze összenyomva a képet megjavul.
Bocsánat ha értetlen voltam, hullafáradt vagyok. :)

decoati 2008.02.20. 22:05:40

Brasco25: azért, mert ez nem 16/9, hanem egy vicc. Tudod, a Mátyáskirályos mese az okos lánnyal, aki visz is ajándékot meg nem is...

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:07:59

stany: ezekszerint van ahol valódi széleskép van? Lehet, hogy nálam a UPC baszik átadni a jelet?

decoati 2008.02.20. 22:08:28

dave: Én már alig várom! Juli néni beszól h. nyúlt a kép, én kimegyek, beállítom a függőleges eltérítést, 2000Ft., köszviszlát.:))

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:11:31

ja és az mért van, hogy viasaton sokkal élesebb/szaturáltabb a kép, mint az m1-en? itt konkrétan szürke a fű.

durkop · http://www.ganzleckek.blog.hu 2008.02.20. 22:12:16

az is marha jó, hogy bemondják a többi meccs alakulását...
akartam volna nézni lyon-mu-t az m1-en

stanyecli 2008.02.20. 22:13:06

dave, nekünk kábelen jön, rubicom, de itt is ugyanolyan, zoomolni kell.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:14:18

oké, és anyudék hogy nézik, ha nekik rendes széles (nyújtott) a kép?

stanyecli 2008.02.20. 22:17:38

Az ő tvjükön is lehet állítani a képarányt 16:9-re, ha olyan lenne az adás, de ezt simán nézik, alul-fölül csíkkal.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:24:16

Akkor ideje updatelni a postot, hogy nem adja szélesvászonba az mtv a bl-t. de komolyan, annak idején a régi filmeket szinte mindig alul felül fekete csíkkal adták már 1990 előtt is, és nem 16:9-ben, hanem cinemascope-ban. Érdekes, hogy akkor erre nem mondták, hogy mekkora újítás... Szánalom.

greg_garcia 2008.02.20. 22:25:03

Én úgy vagyok vele, hogy addig nem veszek 16:9-es HD(pláne) TV-t, amíg nincs rá forrás, tartalom. Nem filmek, blu-ray! TV műsor. Balázs só, eszem a szívét meg olyan műsorok, ahonnan megtudom ki vagyok én.
Minek vegyek HD TV-t, ha nincs HD adás? Ezért jó az MTV lépése, legalább valaki elkezdte. Apró lépés de legalább a mienk. Amikor már mindenki 16:9-ben ad fullHD-ben, 1-2 év alatt Sanyi néni is átáll az új rendszerre mert nem lesz drága. Mint a színes adás esetében is.
De nehogy már én kezdjem, kezdjék a tévék!

Thomas26 2008.02.20. 22:26:00

Nézzétek meg a SAT1-et, ott is ugyanannyi fekete csík van benne. Ők is elrontották?

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:29:11

nálam a sat1 (UPC direct) konkrétan a kép közepe látszik 4:3-ban érkező képen, a két széle, pl. a sat logó is le van vágva. A tv-m széles, de nem kap szélesvásznú jelet.

rgb 2008.02.20. 22:31:50

Szolgáltatótól függően, várhatóan még ez év folyamán, meglepően hamar, több adás is elérhető lesz a digitális kábeltévéken full HD-ben, magyarul. Lassan el lehet kezdeni kinézni az új tévét. :)

decoati 2008.02.20. 22:33:22

dave: tányéros UPC? Nem kábel?

decoati 2008.02.20. 22:36:11

A beltérik video kimenetét általában be lehet állítani 4:3 16:9 és 4:3 pan-scan-ba. A tiéd az utóbbira enged következtetni.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:38:26

nem tudom a dvd-t átengedi szélesben, mert az is a beltérire van rákötve.

ave 2008.02.20. 22:38:48

Hat ize, nalam az eredmenykijelzo az frankon a lathato tartomanyon kivulre sikerult. :)
safety zones bakfitty.
Amugy meg HD-t a nepnek, snookerben pl. eleg hasznos lenne.

fingerbangs 2008.02.20. 22:38:50

en nem csak hogy 16:9ben de anamorfban adnam a meccset
az lenne a jo
akinek nincs szelesvasznu tv-je az vegyen

decoati 2008.02.20. 22:43:25

Ez a műholdas jel dekódolásával van összefüggésben. Ha 4:3-ra van állítva, a büdös életben nem kap a tv 16:9-et.

stanmore 2008.02.20. 22:44:12

Na ,néztem a meccset és tényleg szarabb a kép mint volt.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:45:16

átállítottam. egy két német adó már jön szélesben. a többi nem változott.

decoati 2008.02.20. 22:49:09

dave: Nem fog mind. pl. zdf, 3sat...azok igen

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:49:24

na megyek las vegast nézni. szélesvásznon. :)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.02.20. 22:49:47

a legtöbb LCD tévé tulaj eddig is 16:9ben nézte mert az LCD-sek többsége van akkora veréb, hogy a 4:3as képet széthúzva nézze. elvégre azért vette. hja, hogy amikor hazavitte kiderült, hogy szarabb a kép mint eddig volt? nem az a lényeg hanem, hogy a tévé ott virít...

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 22:56:31

imi: mivel tv-n nem nézek esztétikailag fontos dolgokat, ezért én a "csaló" széthúzást szoktam használni, vagyis a kép közepe marad méretarányos, a széleit pedig fokozatosan nyújtja. Van aki utálja, engem nem zavar, volt már, hogy úgymaradt és észre sem vettem egy divx filmnél, hogy nem valódi a széleskép.

decoati 2008.02.20. 22:57:44

NNa és ekkor hívják a hülye kábeltévést, hogy mijafasz vammár a zadással????:))

elvisprezli 2008.02.20. 22:57:55

Ha van a nyúlon sapka azért- ,ha nincs azért verjük meg.Szerintem Sanyi bá-nál vannak rosszabb helyzetűek is Nekik még tévéjük sincs.Amúgy meg fölösleges kekeckedést érzek ebben a cikkben.ennyi.Amúgy meg úgyis ilyen lesz minden hamarosan fölösleges szájtépés ez az egész.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 23:01:51

mert a médiamárktban a bluray demo disc megy és az alapján veszik meg... kb. mintha a lőerők számát tudva vennél kocsit, amibe nem kapni sehol benzint.

decoati 2008.02.20. 23:09:03

Nem baj, meglesz a digitális átállás a kábelszolgáltatóknál is. A UPC azért van előnyben, mert a transzpondereit némi kódolás-váltással egy az egyben kiültetheti a kábelre. A nagyobb szolgáltatók (FiberNet) vagy transzpondert bérelnek, vagy a fejállomáson rakják össze a csomagot. Ez viszont bitang drága. Ezen kívül sorrendben: IPTV, DVB-T, analóg szolgáltató Bivalybürgözdön, analóg vétel.

Dave_hu (törölt) 2008.02.20. 23:12:42

deco: hd képes beltéri mikor lesz a műholdas upchez a sorban?

decoati 2008.02.20. 23:22:00

Az a baj, hogy egyedileg kódolt csatornákról van szó. Nem tudom hogy mennyire, és milyen rétegnek éri meg pl. a Nat. Geo-t HD-ben leszedni a HotBird-ről egyedileg. Oké, a szolgáltatók berámolják a csomagba, kábelen jócskán elfér, de a transzponderekben már sok helyet foglal. A műholdas csomagok szolgáltatói bérelhetik az újabb helyeket.

macskafaraok 2008.02.21. 00:05:23

A sajtóközlemény zagyvaság.
Bár végülis asszem a fő cél pont a zűr és a zavar keltése, a 16:9 csodaszám hintése, és a HD buzzword lassú felvezetése.
Kicsit butuskán persze...

Charro 2008.02.21. 00:19:16

Hát nem tudom... ez a mai Arsenal-Milan 16:9-ben, meg 4:3-ban meg HD-ben is meg mindenhogy szar volt. Ez ellen nem tud tenni valamit az MTV? (Vagy a költségvetésből csak a 0-0-ás meccsekre fussa?)

cbc 2008.02.21. 00:23:58

Na ez a mostani post tipikusan a "nincs semmit írni, fikkantsunk egyet, jó sok comment lesz, attól is nő az oldalletöltés" című sorozatba illeszkedik bele. (Emellett létezik még a tegyük ki minden hülye blogját a címlapra, addig se kell cikket írni).

Ugyan miért baj az, ha az MTV a modern technikával próbálkozik? Esetleg sugározzanak VHS kazettákról, mert Sanyi bácsinak jó lesz úgy is és sokkal olcsóbb?

A meccs képe meg ezer ok miatt lehet szar, pl. jó karcsú sávszélességgel tolják fel a műholdra, aztán olyan lesz, amilyen (ehhez viszont éppen semmi köze a jelet csak levevő MTV-nek). /Pláne ha az eleve rossz minőségű jelet a UPC vagy a Digi még egy kicsit tömöríti/.

Sck: 2008.02.21. 02:29:05

Hi Szze, örülni kéne, hogy végre így sugároznak. A másik amit viszont tényleg nem értek, hogy egy alapból 16:9-es filmet miért adnak 4:3-ban, ugye ilyenkor jelenik meg a szokásos fekete csik alul fölül, de ettől még nem lesz 16:9-es, és 16:9-es szélesvásznű tv-n még rosszabb is lesz, mert nem elég, hogy 4:3 még csík is van alul fölül, nemtudom amúgy kit zavar, hogy csík lesz alul fölül, a jövő a szélesvászoné ez egyértelműen látszik.

laller737 2008.02.21. 04:22:54

Simmán vagyunk 60 % náá, lcd tv + cetelem rulez !!!

dr. Veér Farkas 2008.02.21. 05:17:39

yzzy 2008.02.20. 19:52:53
A fotózásban NEM használják a 16:9 oldalarányt. 2:3-at (6x9, 10x15 stb.) és 1:1-et (6x6 stb.) használnak (legalábbis elterjedten).

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2008.02.21. 06:34:57

Amióta nézek NFL-t, az európai foci nagyon unalmasnak tűnik. A 16:9-es képarány meg felesleges, filmnél is.

imrus100 2008.02.21. 07:02:58

Nem akarom csökkenteni az mtv érdemeit, de mégis fogom. Szörfözgettem és a szlovák 2-n pont ugyanez a meccs volt, ugyanígy 16:9-ben. Szóval nem lehet, hogy ez valami magasabb szintű elhatározás és az UEFA vagy mi csak ilyen jelet ad (meg HD-t) a közvetítést megvásárlóknak? Mondjuk a szlovák kollégáknak plusz pont, mert ők a "nulla-nulla arányú eldöntetlen mérkőzésállás"-t ( (C) Vitray ) jó helyre inzertálták be, tehát az aktív képbe, nem a fekete csíkba.
Ezzel kapcsolatos, hogy írta valaki, hogy nem kapcsolt át a tv-je 16:9-be. Néhány tv (a Samsungok biztosan) akkor is átkapcsol, ha nincs 16:9-es kapcsolójel, de alul-felül adott bizonyos szélességű fekete csík. Namost ha belelóg oda az eredmény+óra, akkor ez a feltétel nem teljesül. A Discovery-n amikor szélesvásznú műsor van, a logo akkor is az eredeti helyén marad, a tv akkor sem kapcsol át. A németek mozgatják a logót is, ők értik a csíziót.
(Az UPC kábel minőségéről annyit, hogy itt nálunk amit csak lehet, azt az UPC directről tesznek be. Ez nyáron derült ki, amikor a viharban kísértetiesen hasonló No Signal felirat volt a kábelen is, mint a tányéros ismerősnél. Az m1 is kb. 10mp késleltetéssel jött a szlovák2-höz képest, az MPEG kódolás-dekódolás miatt. A betömörítés majd kábelen történő analóg zajosítás meg nem tesz jót a képminőségnek. Ezen kívül is van gond, a sport2 szinte nézhetetlen, mert úgy túl van vezérelve, hogy a fehér részeknél a foszfor ki akar gyulladni a képcsőben, a Filmmúzeum meg a helyi adó csatornáján jön, bár ez lehet, hogy direkt, így antikolják sűrű csíkokkal a képet pluszban.)

tygger 2008.02.21. 07:10:45

nekem amióta 16:9-es tévém van, még nem láttam olyan szélesvásznú adást, ahol ne lett volna fekete csík alul-felül (pl az elhangzott kézi-eb, hbo, stb). akkor most én vagyok a béna v a thomson tévé szar és sose kapcsol át? v esetleg az antennadigital nem sugároz jó jelet? mondja már meg vki :)

tygger 2008.02.21. 07:14:41

ja, a tévé és a beltéri is 16:9 arányra van állítva, auto zoom funkció kipipálva.

ale 2008.02.21. 07:40:35

Az HBO, a SPORT1,stb. többi magyar gagyi nem valós 16:9-es képet sugároz.Ezért nem vált át a tévéd. Ez 4:3-as adás, csak alul-felül levágva. A külföldi adók rendes amamorfikus képet sugároznak.Beltéri 16:9-re, tv 16:9-re, és lám, csodálatos szélesvásznú kép, képpont veszteség nélkül.(nem kell zoomolni). Idáig kellene a magyaroknak is eljutni, a HD-ról nem is beszélve...

tygger 2008.02.21. 08:03:29

ez magyarázat lenne, de mha a zatájncon is belefutottam volna csíkos adásokba... v csak nem figyeltem eléggé. kellett nekem 16:9-es tv, hülye én :)

ale 2008.02.21. 08:07:27

tygger, ők sem mindent adnak még 16:9-ben. De ha tegnap odakapcsoltál volna, akkor igazi szélesvásznú BL. közvetítést láthattál volna...

tygger 2008.02.21. 08:09:29

tnap mondjuk pont nem csekkoltam. de legalább megnyugtattál, h nem én vagyok a béna, kösz :)

Gazuzem 2008.02.21. 08:17:23

A cseh közszolgálati TV 1-es adása kb. fél éve anamorph formátumban sugározza a műsorok 90%-át. Tosztak a Sanyi bácsikra, nem érdekli őket, hogy a régi tévéken minden ovális, akinek új tévéje van, annak tökéletes a 16:9, nem zoomolt. Az orvosok szerint meg a nyújtott képet meg lehet szokni, az agy néhány óra után nem érzekeli a kép deformációját.

megüt a guta 2008.02.21. 08:31:15


szerintem 0:0 volt...
nem 16:9...

Thrasher 2008.02.21. 08:32:50

Yooha: gratula a kifinomult ízlésedhez. :) És ezt nem a sportra értettem.

Hoppázó Beléndek 2008.02.21. 08:51:13

Ha elárulná valaki az MTVnél, hogy milyen 16:9et ismernek ők, amit a tévém nem, az jó lenne. Esetleg tájékozódhatnának német csatornáknál, mert ők lebeszélték a tévémmel a saját 16:9üket -> üzemmódot is vált!

sz_ 2008.02.21. 08:57:50

az olimpiát hd-ben nyomják majd.

legyetek kicsit türelmesebbek, az mtv-nél 140 éve dolgozó sanyi bácsiknak biztos új kihívásokat jelentenek ezek a technikai újdonságok.

ale 2008.02.21. 09:04:33

Tipikus magyar 16:9.. MADE IN HUNGARY 2008!

grigorij (törölt) 2008.02.21. 09:05:17

Muppet Show! Valamiért mindig morogni kell... Az bezzeg senkit sem bosszant, hogy az elindított új csatornákat a lakosság döntő része nem látja? És erre fel a Viasat is átpakol minden nézhetőt az ő új csatornáira? Ez jobban zavar, mint hogy egy sok-sok éve működő technika végre eljut-e hozzánk?

efi 2008.02.21. 09:43:22

A morgás jogos.
Vagy 16:9-es képet adunk tényleg, vagy nem hazudozunk ilyet, mikor 4:3-as jellel adjuk 2 fekete csíkkal, amit fel kell zoomolni (mivel a tv nem kapcsol át) és romlik a képminőség. Ingyenes extra: eredményjelző (egyéb adókon logo, egyéb biszbasz) kilóg képen kívülre. Magyar narancs ugyebár.

Oknyomozó 2008.02.21. 10:12:02

Nem nézek ezen a TV-n semmit, még BL meccset is csak hang nélkül. Miért akar egy ilyen elmaradott, 1957-es színvonalon "működő", (élősködő)szervezet BL meccset közvetíteni.
Egyszer a Barcelona meccsét néztem, Messi ballal cselezgetett, ballal lőtt. A "riporter" azt mondta: "Áttette a rosszabbik lábára. "
Állami pénzen élősködni, nagy tömeg előtt, "sportriporter" létére azt állítani: a Messi jobblábas.
A szünetben, a stúdióban - ahol meccs előtt az a műsor 35 percig, hogy beszélgetnek - se a "műsorvezető, se Bozsik Péter nem javította ki a riporter Messi-ről szóló mondatát.
Ha meglátom az internetes műsorújságban a " nagyszerű" "Önök kérték" címet(az egész kamu, csak a polcon porosodó ingyen műsorok leadása a cél), vagy a Korda képét, aki slágereket keres, rám jön a hányinger, meg a düh.
Ha 51 évesen én is itt tartanék a fejlődésben, ahol az 51 éves MTV, akkor éppen retardált kiscsoportos lennék még.
Egyébként a Viasat helyett a TV6-on Celtic-Barcelona 2:3, az MTV-nek meg maradt a null-null-os döntetlen. Nem nulla-nulla! :)

füredi (törölt) 2008.02.21. 13:36:16

Két tévém van egy hagyományos, meg egy LCD. Az első félidőt Lcd-n néztem, a másodikat hagyományoson - asszony kizavart.
Semmi különbséget nem vettem észre sehol.

moli 2008.02.21. 13:44:57

es mi lenne, ha 14:9 aranyu kepet kozvetitenenek? ugy mindenkinek egyenloen lenne rossz..

efi 2008.02.21. 13:54:07

Ez teljesen így van, értem is, hogy miért nem igazi 16:9-est nyomnak.
Azt nem értem viszont, hogy amit csináltak viszont, az akkor most mire jó? 4:3-as tv-n kisebb, 16:9-esen (kinagyítva) rosszabb. Akkor végül is kinek lett ez így jobb? A kilógó adalékokra meg még így sincs mentség, hihetetlen amatőrizmus, szinte annak a beismerése, hogy úgyse ér az egész ebben a formában semmit.

ale 2008.02.21. 14:03:14

Tisztelt ....


Jelzését köszönjük!


Elnézést kérünk, igaza van!


Sajnos a műsor elején pontatlanul hangzott el az adás formátuma!

Valóban, az adás nem 16:9, hanem 4:3 („letter-box") volt ,

ahol az alsó és felső fekete csíkok közötti „eredeti képtartalom” aránya 16:9!


Szándékunk, az eredeti (teljes) képtartalomnak a Nézőkhöz történő eljuttatása volt.


Bennünk is felmerült az Ön által említett „valódi” 16:9 továbbítása, ami a hagyományos 4:3

képarányú készülékeken „anamorfikus” („függőlegesen nyújtott”) megjelenítést eredményez, de

választásunk azért esett a „4:3 letter-box”-ra, mert így, a nagyszámú hagyományos készüléken is

„torzítatlanul” lehetett követni a mérkőzést, és ez fontos szempont számunkra!


A 16:9-es TV-készülékeken a fekete csíkok „zoom”-olással történő eltüntetése,

ahogy Ön is jelezte, minőségromlással jár, de tapasztalataink szerint

4:3-as adásainkat, sok helyen, amúgy is ezzel a megoldással nézik,

emellett a továbbítás ezen módja mégis kedvezőbbnek tekinthető

az ilyen megjelenítőkkel rendelkezőknek, mert a teljes képfelület hasznossá tehető („zoom”),

ellentétben a „hagyományos” TV-kkel, ahol a képernyő kb. ¼-e fekete.


Az MTV új gyártó bázisa (a tervek szerint, a jövő év közepétől), mint a hírekből már hallhatta,

HD formátumú program készítést és lebonyolítást fog biztosítani, ami 16:9-es képformátumot jelent.

Ugyanakkor, a jelentős nemzetközi események már most ezt a képarányt használják,

így fontos számunkra, hogy az átmeneti időben, megpróbáljuk a Nézők többsége számára is

legkedvezőbb megoldást megtalálni.


Gondolkodni fogunk, hogy találunk-e megfelelő alkalmat, hogy az Ön által „hiányolt”, valódi 16:9-es sugárzást is „kipróbáljuk”, várva a Nézők visszajelzését, véleményét!!


Jelzését ismételten köszönjük!
süti beállítások módosítása