Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A zsír könnyei

A nagy fogyás

2007. október 10. 11:08 szabóZ 51 komment

Kedd este embereket aláznak meg a tévében. Úgy mázsálják őket, mint a hízósertéseket, legfeljebb egy pici klottgatyát adnak rájuk, mert a kereskedelmi média horizontján azért ott vöröslik a lassan alábukó kispolgári álszentség. Amíg az amerikaiak szeretnek élni, és azért fogynak le, hogy tovább éljenek, addig a magyarok azt gondolják, hogy ha leadnak pár kilót, akkor majd jobb lesz az életük. Mindegy, hogy zsírjában sült oldalas vagy update szójafasírt, mi szipogva, szomorúan falunk. A teljes cikk erre>>>

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Srí 2007.10.10. 11:22:20

Beírom ide is, meg aztán így enyém a kezdőrúgás:

Valójában szánom ezeket a szerencsétlen versenyzőket, bár szabad akaratukból libegnek oda s tova egy szál rövidgatyóban,nem annyira szexis látványt nyújtva. Nagyon odalehettek már lelkileg, ha vállalták a nyilvánosságot és a szadizást. Valami alapja azért van, a kövéreket a mai anorexiás világban bizony diszkriminálják erősen. Ha a sok bírálat lesz az ára, ami a műsort és őket éri, de lefogynak, akkor boldogok lesznek és megéri nekik. Nem nagyon volt más választásuk, ilyen súlyfeleslegnél már nem elég a diéta. Egyet lehet tenni: nem nézni a gyötrődést.

winnie 2007.10.10. 11:34:22

engem is melepett a depressziós jelleg. az amerikai nagy fogyás jópofa versengés, abszolút nézős reality. idehaza a nézettség egyelőre iogazolja a produceri elvárást, tény, de nem bitos, hogy ez a jó irány.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.10. 11:39:57

Kétféle valóságshow van: az öncélú (Big Brother, stb.) és a konkrét, hasznos céllal rendelkező (pl. tehetségkutatók). Mivel itt konkrét teljesítményt kell letenni az asztalra, azért keményen meg kell dolgozni, és a cél az egészséges életmód népszerűsítése valamint a konkrét példamutatás, én ezt a műsort a hasznos valóságshow-k közé sorolom. Big Brother-es, Való Világos figurákra nem tudok felnézni. Aki egy hét alatt lead 14 kilót (még ha van is miből, jócskánt), és minden megnyilvánulásából süt a tenniakarás, arra igen. Aiből meg a totál negatív hozzállás süt, annak meg semmi keresnivalója ott, ki is ejtették (helyesen).

A kritikában szóvá tett különbség az amerikai és a magyar verzió között a két ország kulturális gyökereiben rejlik (keep smiling vs. panaszkultúra), így szerintem ez nem róható fel az alkotóknak, valszeg hamis és erőltetett lenne egy olyan képet sugalni, mint amilyen az eredeti verzió.

Külön fontosnak tartom, hogy ott van az egyik csapatban az a fukszos cigánygyerek, és nem (csak) amiatt, hogy illik megjeleníteni egy ilyen országos keresztmetszetben őket is, hanem azért, mert a cigányság körében (ugyanúgy, mint az USA-ban a feketék közt), sokkal nagyobb az elhízottak aránya, és kulturálisan is úgy állnak még a legtöbben a dologhoz, hogy a kövérség a jólét jele. Az ő példájának a megjelenítése még fontosabb, mint a többieké. "Egy tesó is fogyni akar? Lehet, hogy igazat vakerol az az exzsaru magyar csávó, meg az a gizda ugrálós luvnya erről a dologról?" Remélem sokáig bent marad.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.10.10. 11:53:49

Hmm ez nekem nem jött be. Odakapcsolok, hogy a nehéz nap után megnézzem mi újság Solis kisasszonnyal, erre Jakupcsekkel súlyosbított, síró kövér emberek, meg lóarcú Alexandra és no comment Norbi.

Lehet, hogy mostantól a Született Feleségeket is torrent tévén nézem, pedig szerettem a szinkront.

Csenkujem 2007.10.10. 11:54:30

De ezek a szerencsétlenek azért mentek oda, hogy lefogyjanak! Erre mit kell látnom? Ki kell szavazniuk maguk közül egyet, mert ez így valóságshow... Így mi értelme van az egésznek?!

TCM 2007.10.10. 11:57:20

Sajnos csak a végét láttam. Az lenne a kérdésem, hogy ezekkel az emberekkel foglalkozik pszichológus (pszichiáter) is a műsorban? Vagy csak celebnorbi és celebszandra teszteli rajtuk az éppen aktuális programjukat és ételkínálatukat?
Meg nem értem azt sem, hogy miért nem azt nézik, hogy az ember hány %-ot fogyott, miért a kiló a lényeg. Mertugye 150 kilósan -3kg nem ugyanaz mint 95 kilósan...

Halvány Görény 2007.10.10. 11:58:01

mikor olvasom szabózé kritikáit tévéműsorokról, mindig az merül fel bennem először, hogy valószínűleg nem ugyanazt a műsort néztük. most is.

kcu 2007.10.10. 12:03:23

mikor olvasom szabózé kritikáit tévéműsorokról, mindig az merül fel bennem először, hogy valószínűleg nem ugyanazt a műsort néztük. most is.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2007.10.10. 12:12:25

18 darab szponzor taget számoltam össze a végén. Hosszú percen át mondják a szokásost, hogy a szerelőket az xy öltöztette, amaz meg szállítja őket, a harmadik biztosítja, a műsorról a szenny és genny-ben olvashatanak... Amikor már azt hittem vége, akkor jött, hogy a mérlegeket ki hozta, és a gépek a konyhában, és a biztonsági kamerák forrása pedig z,és már nagyon vártam, hogy elmodnják, hogy a gombás lábuk mivel kenyik a versenyzők, de az kimaradt. Vazze.
2 konklúzió:
hatalmas nézettségre számítanak és a megrendelőket is kellően befűtötték. Vajon szóltak nekik, hogy leszenek még úgy 17-en a blokkban?
semmire se kell költeniük, így hatalmas nyereség lesz

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.10. 12:15:23

1. nem fura, hogy az óriásplakátokon mind mosolyognak? amikor megláttam a gatyás-fehérneműs képeket, már megörültem, hogy talán nem fognak szenvelegni, erre az fogad, hogy senki nem fogadja el őket, a társadalom kiveti őket magából, "ha lefogysz majd találsz valakit életed párjának"

2. most nem értem, az a lényeg, hogy minél többet fogyjanak le, vagy hogy majd egy nyerni fog? lehet, hogy olyan fog nyerni aki egyáltalán nem fogy annyit a műsor alatt, csak eljátssza a machiavellit, meg összeugrasztja a többieket?

Titan 2007.10.10. 12:28:33

A tv2 folytatja a trendet, hogy minden darabszarrá válik ami a kezébe kerül. Jakupcsek olyan bunkó, hogy én is sírnék ha bekerülnék a műsorba bakker.. pedig rajtam nincs sok felesleg... kicsikéimnek szólítja őket, jó, hogy nem mondta a zabálás után, hogy nahát, ti fogytatok! Alexandra egyszerűen vállalhatatlan a képernyőn, Norbi meg Kozsói mélységekbe süllyedt mostanában(tudni fogja mikor kell együtt sírni velük).
Cél az egészséges életmód mi? Azt hittem Én hülye, hogy a pénz.. Izsonyatos reklám Norbinak+Alexandrának is, utóbbi is kijött már a saját termékeivel.. Egy hét alatt 10 kilót fogyni kurvára nem egészséges!!! Még 200ból sem! Ez a fitneszguruk tanítása mi? Aki ezt elhiszi, az meg is érdemli.
Szívesen néznék boldog kövér embereket, és van is köztük akivel személyesen találkoztam, és jópofa pali, viccet csinál a súlyából... de nem mutatják meg! Pedig az anyag megvan hozzá, csak a vágáson múlna... Pl Jakupcseket kivágnám.. Alexandrával meg itatnék 1 deci viszkit forgatás előtt, mint a Valami Amerikában Oroszlán Szonjával.

LillaB 2007.10.10. 12:29:42

Igen én is meglepődtem azon, hogy egyet ki kell szavazni maguk közül... így valóban egy újabb big brothert fogunk kapni?

Dallas 2007.10.10. 12:31:06

1, Miért pont Jakup? Elrettentő példának, mi lesz, ha lefogynak, tényleg? Egy ráncos öreglánylesz belőlük, kell ez nekik?
2, Ez a kiszavazósdi, amikor sok kövér egyet kiszavaz, aki szintén kövér, de miatta esetleg hátrányba kerülnek, ezért lapát.. ez kemény ügy. Tehát a kövérek kiszavaznak valakit maguk közül, aki kövérségével akadályozza őket?? Ez aztán a pszihohorror, képzeljétek azt az embert, aki elsőnek, másodiknak kiszorul még egy fogyási műsorból is.. Mit csinálhat szerencsétlen? ha már celebekkel, meg a többi kövérrel se megy együtt a fogyás.. Ez borzasztó!!

Egyébként egyet értek Szabózével, az a baj, h magyarokról szól, ezt (se) nekünk találtál ki..

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.10.10. 12:38:32

A szlovák állami(!) adón is ment ez már, és ott valóban számoltak százalékot is a súlyvesztésből...

Hpisti 2007.10.10. 12:44:22

hümhümhüm...
Na most akkor a biggest loser az, akit kiszavaznak? Akkor tehát nyer? Vagy mi a szösz...
Netalántán azlrt lett a műsor címe "A nagy fogyás", mert a végére elfogynak? Mármint darabszámban...
Ki érti ezt a hüle médiát...?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.10. 12:46:57

" Csenkujem 2007.10.10. 11:54:30
De ezek a szerencsétlenek azért mentek oda, hogy lefogyjanak! Erre mit kell látnom? Ki kell szavazniuk maguk közül egyet, mert ez így valóságshow... Így mi értelme van az egésznek?! "

Akit kiszavaztak, az is fogy tovább, de már otthon, segítség nélkül, és hogy megmaradjon a motiváció, aki a kiszavazottak közül a legtöbbet fogy, az különdíjként kap egy kocsit, szóval kiszavazó show is van, meg a fogyás is fő cél marad. Ráadásul aki az adott héten a legtöbbet fogyta, azt azon a héten nem lehet kiszavazni, tehát itt is számít a teljesítmény, nem csak az, hogy most kavarja, vagy nem kavarja, mint Piszkos Fred.

Azt viszont én se értem, hogy miért abszolút számokkal dolgoznak, és miért nem százalékokkal, ami pontosabb mérőszám lenne...

kade 2007.10.10. 12:49:51

azert azt tenyleg emeljuk mar ki, (miutan oldalakon keresztul frocsogott itt mindenki, hogy igy a svaby meg ugy a svaby) hogy mennyire meglatszik mar, hogy nem az interaktiv gyartotta ezt a musort! ez most pozitiv kritika vagy mi. persze mi is sirva rohogtunk, amikor neztuk :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.10. 12:50:23

Egyébként ide a bökőt, hogy az a bajszos fickó fog nyerni. Nagyon motivált, ő fogyott a legtöbbet. Ha ezt hozza minden héten, akkor egyszerűen nem lehet kiszavazni, mert védettsége lesz, és így az nyer, aki legjobban fogy.

I_Love_Gyorsulás · http://www.futam.hu/ 2007.10.10. 13:03:28

Nem biztos, hogy ha akkora rönk testem lenne mindenképpen loholnék a gigasztár Norbika műsorába, hogy mutogassam a zsírom...

Halvány Görény 2007.10.10. 13:19:07

ölég hülyén jön ki felróni a műsornak, hogy "nagyon magyaros", miközben maga a kritika meg a kommentek itt ugyanezeket az "erényeket" csillogtatják :)

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2007.10.10. 13:22:34

Finoman fogalmazva is komolytalan egy amerikai-magyar összehasonlítás, bármilyen viszonylatban. Jó, jó, értem én, hogy egyszer ezt már egyszer kitalálták. De az első érv amikor „magyarítanak”, akár egy ilyen produkciót is, hogy alapvetően más társadalomban élünk, maga a műsor által sugallt közeg is másként érinti meg, az egyébként azonos súlyban levő egyéneket. Márpedig ideológiákat nem igazán lehet különféle látványelemekkel csak úgy sugallni. Annál is inkább, mert amit itt emberek valóságos küzdelemként, mondhatni drámaként élnek meg, azt a közönség egy részének ugyanígy kell továbbítani. A másik résznek viszont úgy kell „eladni”, mint valami, a hétköznapi életben ugyan meglévő jelenség, de ez csak másokkal fordulhat elő. Azokat meg jól ki lehet röhögni. Jobb esetben megsajnálni, de akkor sem dönthető el egyértelműen, hogy jókedvében, vagy bánatában sírjon e az ember. Mivel tudjuk, hogy a nép nagy része a gagyira vevő (még ha ezt senki nem is vállalja fel nyíltan), az eredeti mondanivalót még egy kicsit le is kell butítani hozzájuk. Szerencsére ez még nem (nagyon) sikerült. Illetve ennek egyik próbaköve Jakupcsek Gabi szerepe a műsorban. Sőt ilyen szempontból kész „főnyeremény”, hogy éppen ő volt kéznél.

Na de ne adjunk műsorvezető személy(iség)ének fontosabb szerepet, mint amennyit valójában érdemel. Mert az kétségtelen, hogy az „Egy a száz ellen!” bukásának egyik jelentős okozója maga Sváby volt. Itt a mondanivaló – na meg a kapcsolódó show miatt – bármennyire is háttérbe szorítja a műsorvezetőt, reméljük, átsegíti a műsort a népítéleten. Már ha csak kilóra is! Így, ha JG-t leszámítjuk Az első bukta a fogyás mérésének módszere, örülök, hogy nem csak nekem tűnt fel.

Azt meg lássuk már be végre, hogy a TV2 nem egy közszolgálati csatorna, bár kétségtelen, hogy vannak ilyen irányú feladatai és kötelezettségei. De ez a „fogyi”-s műsor is pénzbe került valaki(k)nek, aki(k) ráadásul nem csak ugyanennyit akar(nak) kivenni belőle, hanem „némi” hasznot is. Ennek fejében az egyébként is meglévő drámát még meg kell fűszerezni valamivel. Nyilvánvalóan ezt csak „természetes” alapanyagból lehet! Emberekből, akiknek szavazni kell. Azt meg ne felejtsük el, hogy a szereplők önként vállalták a megmérettetés ilyen formáját is. Arról persze lehetne vitatkozni, hogy a számukra adott előzetes tájékoztatás mennyire jutott el a tudatukig. Hiszen valószínűleg elhomályosította a őket a személyes céljuk, az eltervezett 10 hétre. A potenciális alanyokból tehát nincs hiány, sőt attól sem kell félni, hogy teljesen „elfogynak” a végére.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.10. 13:31:05

"Arról persze lehetne vitatkozni, hogy a számukra adott előzetes tájékoztatás mennyire jutott el a tudatukig."

Ha ez lenne az első valóságshow kishazánkban, akkor még talán igazad lenne, de hát a Bár óta eltelt már mennyi is? Hat év? MÁr a Big Brother - Való Világ párbajnak is öt éve...

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2007.10.10. 14:12:36

Fedor!
Igaz, hogy kevés rész láttam, az általad emlegetett „produkciókból”, de igen kevés esélyt látok arra, hogy bármelyikük is szerepelt volna. Vagy ennyire meghízott volna azóta?

yokli 2007.10.10. 14:17:35

Király Rák · kiralyrak.blog.hu 2007.10.10. 11:53:49
"Jakupcsekkel súlyosbított, síró kövér emberek, meg lóarcú Alexandra és no comment Norbi."

hú, ez nagyon jól sikerült összegzés:)))))))) erre az Addams Family egyik szállóigéje jutott eszembe: olyanok, mint egy rosszul sikerül genetikai kísérlet eredménye :)))

amúgy sztem azért Jakupcsek, h. megnyugodjanak kicsit a síró dagik, h. a kóróvá aszalódás is milyen gáz tud lenni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.10.10. 14:18:17

Nem arra céloztam, hogy ott szerepeltek volna, hanem arra, hogy azóta már annyi ilyen műsor lement, hogy minden néző tisztában van azzal, hogy egy ilyen szereplés mivel jár, mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül is (mert azért azt feltételezem, hogy nem olyanok jelentkeznek ma már egy ilyen műsorba, akik még egy hasonlót se láttak).

wh_old (törölt) 2007.10.10. 14:23:49

Depressziós, hájas emberek kínlódása - tényleg van, aki nézni fogja továbbra is?

Srí 2007.10.10. 14:55:40

Hogyne lenne. A fél ország kövér. Ölükbe vesznek egy tál sült oldalast, vágnak hozzá pár karéj fehér kenyeret, fotel mellé mehet a sör, karnyújtásnyira, és eldöntik magukban, teli hassal, hogy hétfőtől ők is elkezdik. Lefogynak, le bizony. Na de jön a következő epizód, jöhet megint a tál sült oldalas ....

Csak a kiszavazósdi ne lenne. Az öszes többi rendben van, vállalták, csinálják, jó, ha fogynak, de lelkeket még jobban összetörni nagyon durva és teljesen szükségtelen. Nem ad plusz pontokat a műsornak. Bele fogok nézni, érdekel a végeredmény, de a küszködéseket, megalázó szitukat kihagyom. Nevetni nem tudok rajtuk, szomorú meg minek legyek, nem igaz?

Dave_hu (törölt) 2007.10.10. 15:11:35

ott sántit az egész, hogy mivel nem egy jókedvű műsorról van szó, ahová játszani mennek az emberek, hanem depiznek, meg ettől teszik függővé, hogy emberként élhetnek e, sőt még azt is, hogy meghalnak e hamar... mintha tv show és norbi nélkül nem lehetne lefogyni. itt fog szerintem elbukni, hacsak nem az lesz, hogy kicsit játékosabbra veszik a következő részeket. Például beterelik őket kolbászozóba és mindenkki eldöntheti, hogy eszik e vagy sem.

sw00n · http://postalada.freeblog.hu 2007.10.10. 15:28:27

Csak egy-két apró, de fontos részletetre reagálnék.
Ha a példamutatás is célja a műsornak - márpedig az akar lenni - akkor megvalósítható példákat kellene benne mutatni. Mert hát, valljuk be, nem sokunknak van lehetősége terepjárót huzigálni fogyás gyanánt. És azt is kétlem, hogy sokan kiszaladtak volna a konyhába, kidobni a drága tésztát, cukrot, kenyeret a kukába.
Tehát kevésbé gazdag-gizda fogyni vágyóknak esetleg felvillanthatnának némi példát, hogy terepjáró helyett otthon mivel gyakoroljanak, hogy eredményt érjenek el (szerencsétre nem érint a dolog, csak ilyen kis szolidáris vagyok:]). Illetve lehetett volna az is egy megoldás, hogy tesznek egy javaslatot a fitnessguruk, hogy "ejnye-bejnye legközelebb ne ezt és ezt tegyük a kosárba".

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.10.10. 16:07:05

"Például beterelik őket kolbászozóba és mindenkki eldöntheti, hogy eszik e vagy sem."

A szlovák verzióban volt ilyen. Igaz nem kolbászozóba, hanem csak egy asztalhoz, amelyen fincsi krémesek stb. voltak...

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.10.10. 16:18:57

Én örülök a műsornak. Mert már bebizonyította, hogy ez az egész csak akarat kérdése(egy hét alatt 15 kg...)
Ja és a szavazást tényleg fura, de hogy Zsófi megérdemelte, hogy elhúzza a csíkot(belét),az tény...
bocs ha valakit sértett a vicc

[HEJ] 2007.10.10. 16:19:34

Kedves szabózé, szerintem Te valami más műsort néztél...

Nem vetted talán észre, hogy a szerinted remek vágás arról szólt, hogy az amúgy 15 percnyi felvett tartalmat, hogyan húzzák szét 1 órás monstre műsorrá (megasztar vs idol ugye, a tv2 örök megalomániája) 2 reklámblokkal súlyosbitva, az előtt, és az után, valamint a műsor közepén véletlenszerű pillanatokban is perceken át előrevillantani, hogy igen ám... de vajon mi lesz a végső mérlegelésen. Aki leült nézni a műsort, az kb. 8-szor látta ezt a végső könnyezős blokkot. Ha ettől várják azt, hogy nehogy elkapcsoljanak az emberek, szerintem meg pont ettől fognak ráúnni.

Ja?kúp! Hát ez hihetlen. Se Te, se senki nem vette észre, hogy a becelluxozott fülű (gondolom remotecontrollerrel vezérelt) J.G. mindig akkor okoskodott a kilókkal kapcsolatban, amikor a taps visszhangzott? Emiatt kénytelen volt amugy is a - hát finoman szólva megosztó hatású - hangját feljebb vinni? Én próbáltam figyelni mit rikácsol (killereket mond-e, mint a kegyetlen láncszem; vagy épp ejnye-bejnyézik mint JG szinte mindig?), de hallani nem lehetett.

A műsor harmadik bibije tényleg az, hogy a legtöbbet fogyó versenyt a 100 kilós lányok nulla eséllyel fogják megnyerni, nem lehetne mindenkinél relativ fogyást nézni (%)?

Esetleg az is érdekelne, hogy miért van az, hogy már az első adás is úgy lett megvágva, hogy a leendő kiesőt szenyának, a később sokáig menetelő játékos(oka)t meg pozitivnak mutassák be? Csak nem pár 7nyi anyag már dobozban van? Hogy-hogynem a 12 játékosból kb. 3-4 szerepelt MINDIG, őket interjúztatták, a többiek csak név nélküli vágóképként szerepeltek... Ez nem fair.
Gondolom azért nem koppintottál jobban a tv2 nózijára, mert nem interaktiv készitette a műsort.

múvemáccsó 2007.10.10. 16:31:34

fura nekem meg pont a vágás nem tetszett.
azt hittem hogy majd a héten tett akciójuk lesz a lényeg, nem a kiszavazás, meg az utolsó zaba.

hogy majd mutatják hogy Kálminál szerdán elpattant a húr és bevágott 1 krémest.

vagy például hasznos tanácsok a műsorban: tudod a hasazásnál érdemes lassan csinálni és a lábad húzni..satöbbi, amiből mi is tanulunk.

AZT A ROHADT RECEPTET SEM LÁTTUK!!! csak hogy most megtanuljuk azz egészséges lecsót-snitt-full kép az egészséges lecsóról.

azért az jobb lett volna

múvemáccsó 2007.10.10. 16:37:28

az is kemény volt, hogy a kieső mögött kialudt a hűtő lámpája-csak úgy jelképesen....

úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú!!!ez aztán alázás.

én azt hittem, h utána megfordul, és kizabálja ami benne van.

TCM 2007.10.10. 16:43:36

Naív ember az, aki arra gondol, hogy ettől a műsortól fog lefogyni legalább 5 ember az országban. Az egyszerűen nem éri meg senkinek. Norbika is osztja az észt, hogy figyeljünk oda, mit eszünk, közben az összes terméke tele van mesterséges adalékkal. Béres "én nem a norbi licensze vagyok" Alexandra meg kb ugyanolyan termékeket kezdett el az utóbbi időben piacra dobni, mint Norbi, csak sárg és nem 3 fokozat van, hanem 3 kategória.

Valóban, szükség lenne egy normális egészséges életmód magazinra, ahol elmondanák, hogy 100 kiló felett ne kezdjünk csak úgy fekvőtámaszni meg gugolászni meg futkározni, mert kórház lesz a vége. Haneminkább így, meg úgy. Meg hogy mi az az egészséges étrend (amiben akár még fehérliszt is lehet, meg cukor...) és hogyan kell elkészíteni. Részletesen.

Srí 2007.10.10. 17:54:23

TCM, túl nagy igény nincs a változásra, tapasztalatból mondom. A blogom azért született, hogy segítsek annak, akit komolyan érdekel az egészséges életmód, de nem nagyon kérdeznek az olvasók. Weboldalakat szerkesztek, nem írhatom meg, hogy hol, a bio téma a legkevésbé látogatott.

Vagy két éve írtam Norbinak, megkérdeztem, miért tart jónak és Update1-nek olyan ételmiszereket, amelyek tele vannak adalékanyagokkal, tartósítószerekkel. Egy mondatot válaszolt csak: " nem hiszek a bio-dolgokban". Ennyit. Én meg azóta Norbiban nem hiszek. És az is nagyon káros, hogy terepjárót húzatnak olyan emberekkel, akik eddig jó messzire kerülték a mozgást. Életveszélyes akkor is, ha előtte kivizsgálták őket. Terhelni csak fokozatosan lehet a szervezetet, ekkora testsúlynál a tempós séta lenne a megfelelő, 30 perc után megindul a zsírégetés.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.10. 18:01:47

nem tudom, maradtatok-e addig, de a következő részben már mentővel viszik el az egyik nőt, mintha kiment volna a lába.

Srí 2007.10.10. 18:15:53

Jó, ha csak annyi baj lesz a pár hét alatt. Nem kívánok nekik semmi rosszat. Bár ha rosszabb történne, úgysem tudnánk meg. Nyilván nem lesz szívroham egyenes adásban. De felvételről sem. Nagy a felelősségük mindenesetre, vannak ott orvosok is páran, biztos.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.10.10. 20:02:11

Nem olvastam végig, de gondolom másnak is feltünt, hogy nem teljesen normális 1 hét alatt 15 kilót fogyni. Még 200 kilóból se!
Ha ilyen iramban halad, a nyomorult 10 hét alatt 50 kilós lesz + 5 lapméter fasza jó bőrt fog magaután húzni. :DD

Bár nyilván az első héten könnyű volt, mert gondolom lefektetett egy 8 kilós kábelt, plusz kiment belőle a víz, oszt jóvan.

zille4 2007.10.10. 21:48:37

Én még mindig mérges vagyok. Egész nap húzom az igát este elnyúlnék a jól megérdemelt lila akácos sztori előtt egy pohár potugieser-rel erre síró depressziós "ducikkal" riogatnak. Hát kérem szépen hogy oldjam én így a stresszem he? Arról nem beszélve h mindenkivel kib-tak akinek már reggel 10 előtt illik megjelenni a munkahelyén:((

kékbögre 2007.10.11. 09:55:29

Csak egy egszerű hozzászólás...Azon kedves ideírok, akik negatív véleménnyel vannak eme műsor ellen, és hosszasan kifejtik véleményüket, miért kapcsolják be/oda a tv készüléküket? Amiről nem tudunk az nem fáj...Ja, és este szól a rádió is.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2007.10.11. 10:05:42

Áh.. ez nem teljesen így van kékbögre!
Ez pl. az első rész volt, ahhoz meg, hogy véleményt formálj, illik legalább egyet látni belőle. Nekem igazából nem tetszett (bár láttam már rosszabbat), ettől függetlenül megnézem a másodikat is, mert az eredményekre kíváncsi vagyok. De nem hinném, hogy odaragaszt a képernyőhöz 10 hétre.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.11. 10:30:41

bár nyilván egy csomó rész van dobozban, egy csomót tudnának javítani rajta, és sokkal nézhetőbb lenne. például beszélhetne más is a bajszoson kívül. vagy ha már ő, akkor nem mindig azt ismételgesse, hogy "küzdősportos múlt".

meg ne legyen már ennyire egyértelmű, hogy ki fog kiesni.

golb 2007.10.11. 10:52:34

Srí írta:
"Hogyne lenne. A fél ország kövér. Ölükbe vesznek egy tál sült oldalast, vágnak hozzá pár karéj fehér kenyeret, fotel mellé mehet a sör, karnyújtásnyira, és eldöntik magukban, teli hassal, hogy hétfőtől ők is elkezdik. Lefogynak, le bizony. Na de jön a következő epizód, jöhet megint a tál sült oldalas ...."

Ez azért megintcsak egy erős általánosítás, és kicsit cikizős/piszkálódós hozzáállás. Lehet nem annak szántad -- de sajna így írásban ez nem nagyon megy át sokszor. Az ilyen plasztikus életképekkel lehet leginkább erősíteni a sztereotípiákat, hogy a "kövér" ember akaratgyenge, és csak ül a tévé előtt és sörözik... Lehet épp az ilyen általános vélekedés, előítéletek miatt van az, hogy nálunk a túlsúlyos emberek nem viccesek, hanem inkább depressziósak.

Abban igazad van, hogy sajnos sok a túlsúlyos ember. De azért egy részük nem akaratgyenge, és bizony sokaknak egyszerűen alkati/biológiai tulajdonsága, "betegsége" (így idézőjelben), hogy még attól is híznak ha ránéznek a kajára.

Az is igaz sajnos, hogy elég sok nézőnek a pozitívra hangolt műsor egyszer tetszik, de a legtöbben ott bújkál a kisiskolás kori "könyörtelenség", amikor kicikizünk mindenkit aki "kövérebb" vagy "gebébb" az átlagnál. Jó lenne minél hamarabb a toleranciára nevelni a gyermekeinket -- innen indul ki ugyanis a komplexusa az emberek jó részének. Mélyen beivódik, hogy őt bántják mert gebe/kövér és a mindennapi viselkedés alapjává válik. Ebből az ördögi körből aztán már valóban nagy akaraterő kell kitörni -- és ha fiziológiai háttere van esetleg nem is lehet.

A műsorban bemutatott cikizés nekem személy szerint már sok, mások ellenben éppen erre vevők. Valószínűleg ők vannak többen, hacsak nem szúrták el nagyon a műsor célzását. És az ilyen műsorok persze ezt az átlagos hozzáállást erősítik... :( Persze egy kereskedelmi adó sosem vállalhatja fel a kisebb nézettséget a népnevelő misszió érdekében.

Érdemes körülnézni a BBC házatáján. Ugye ezen a közszolgálati adón is szoktak kisebb valóságshow-k, és mindennapi dolgokról szóló szemléletformáló, vagy éppen szimplán dokumentalista műsorok. Minap volt pl. egy műsor a valami rendellenesség miatt túl magas emeberek problémáiról. Volt kicsi dráma, kicsi könny, és kicsi derü is, a műsor finoman ki volt egyensúlyozva. Szimplán _megismerhettük_ az ilyen emberek mindennapi gondjait, örömeit. Toleranciára, elfogadásra késztetett, mert az ember mindig attól, azoktól idegenkedik amit nem ismer.

Ott nagyon sokszor úgy éreztem, hogy a végkifejlet nem "csinált" hanem "valós", és az egyes epizódok nem a nagyobb nézettség felé, hanem a tényleges történések mentén haladnak.

konzerv 2007.10.11. 11:29:37

"Abban igazad van, hogy sajnos sok a túlsúlyos ember. De azért egy részük nem akaratgyenge, és bizony sokaknak egyszerűen alkati/biológiai tulajdonsága, "betegsége" (így idézőjelben), hogy még attól is híznak ha ránéznek a kajára."

Hát ezek az emberek akik röhögve ledobnak egy hét alatt tíz kilót, azok eddig valószinüleg semmit nem tettek azért hogy lefogyjanak. De az is lehet hogy ilyen rövid idő alatt kigyógyúltak a "betegségükből". :)

Wolfclaw · www.wienerwolfi.atw.hu 2007.10.11. 11:54:46

Szegény szerencsétleneknek ez a Nagy Fogyás, a TV2-nek (idevéve Schorbert "Update" Norbit és Béres "Súlykontroll" Alexandrát is)viszont a Nagy Fogás. Nem azért sajnálom a versenyzőket, mert túlsúlyosak, hanem mert szimplán hülyét csinálnak magukból többmillió ember előtt. Szétbőgik, szétizzadják magukat, aztán majd ki-ki a saját trénerének a kampányában lesz felhasználva. A két edzőről is megvan a véleményem. Norbi mutatja milyen f.sza gyerek, és én mkit lefogyasztok, mert én vagyok a fitness királya! Szandrácska meg betévedt ebbe a műsorba, mint szemérmes szűzlány a sexshopba. Ott borultam el, amikor elmagyarázta, hogy a zabkása az milyen finom, meg rostdús, meg az egészséges étkezés blabla. Az első kieső mondta jól. Zabot egyenek a lovak. :)

cézé 2007.10.11. 16:09:31

hát nem értem.
pár éve foglalkozom egészséges életmóddal, sokat olvastam a két nagy guru tollából is, és eddig csak mást mondtak, mint amit a műsorban.
1. fokozatosság. az első héten terepjárót húzatni, az fokozatosság? Egyáltalán, az fogyókúra?
2. testzsír. mindenhol azt hallani, hogy a testzsír a lényeg. de náluk ezt nem mérték meg, vagyis nem derült ki. pedig az sem lenne hülyeség éppen.
3. mennyire egészséges egy hét alatt 10 kilót ledobni? szerintem egyáltalán nem.
4. nem mindegy, ki mennyiről indul. 150 kilóból simán le lehet fogyni 10 kilót, 90-ből már kevésbé. így a versengés is elég relatív lesz. egy egyszerű százalékszámítással sokat lehetett volna javítani a műsoron.
5. miért nem adnak tanácsokat a nézőknek? tudtommal, az országban nem csak az a pár ember küzd súlyfelesleggel.
6. már bocsánat,de hogyan fognak ezek a végére kinézni? a zsírt le lehet adni, de a megnyúlt bőr az ugyanolyan marad...

Srí 2007.10.11. 16:11:39

Ettél már zabot, Wolfclaw? :) Szerintem még nem. Pedig valóban finom. Nekem kedvenc vacsorám joghurtba keverni zabkorpát, lenmagpelyhet, amarántot, beletenni pár szem aszalt szilvát vagy áfonyát, vagy egyszerűen csak mazsolát, háááát..nyami:)

Srí 2007.10.11. 16:14:43

Cézé, tökéletesen igazad van. Írtam erről én is korábban. Úgy tűnik, hogy a drámára élezték ki a műsort és a hiteles, ésszerű életmód tanácsokat félretették. Amit viszont egyáltalán nem értek: Norbi és Alexandra hogy volt képes mindehhez a nevét adni. Vagy van annyi pénz?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.11. 19:03:35

szerintem így gondolkodtak:
kövér ember = nagy ember = erős ember = range rover-húzó ember
süti beállítások módosítása