Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mitől lett jó az amerikai televíziózás VIII. rész

Ír az olvasó

2007. július 22. 10:08 index 15 komment

A szerző a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola végzős hallgatója, és ezen a címen lehet neki gratulálni: ahorvath0520@bkf.hu. 

3.3. „Egy 3.8-as nézettséggel már elégedettek lennénk…”

A 2004-es őszi szezonnak minden hálózat rengeteg kérdőjellel vágott neki. Számtalan újdonság szerepelt a műsorstruktúrákban, köztük nagyon kockázatos vállalkozások is. A legnagyobb kockázatot kétségkívül az ABC vállalta a Losttal, de a többiek is sok mindent bíztak a véletlenre. Az NBC-nél ugyebár tavasszal véget ért a Friends, amely a televíziózás történetének egyik legnagyobb sikersztorija volt, és senki nem tudta, hogy az új sorozat, a Joey, hogy produkál majd a nézettségi mutatók terén.

Ráadásul az NBC egy animációs sorozattal is megpróbálkozott a főműsoridőben, a Father of the Pride-al, amelynek elkészítésénél a Shrek készítői közreműködtek. A beszélő oroszlánok azonban közel sem lettek olyan megnyerők és humorosak, mint a zöld ogre kalandjai. A FOX őszi reménysége két új reality műsor volt, a The Next Great Champ, amelyben a jövő nagy boksztehetségeit keresték, és a The Rebell Billionaire, amely a Donald Trump műsort utánozta, ezúttal egy angol milliomost a középpontba állítva. A CBS bemutatta a CSI franchise harmadik darabját, a CSI: NY-t is, amely egyértelműen az ősz legsikeresebb műsorának ígérkezett.

A CBS a CSI: NY-t a szerda esti tízes sávba tette, hogy az NBC Law and Order című sorozatának sikersztoriját végre megtörje valamivel, a Law and Order ugyanis mindig verhetetlen volt az idősávjában a 18-49 évesek körében. A CSI: NY szeptember 22-én mutatkozott be először, ugyanaz nap, mint a Lost, ami ugye a nyolcas sávba került. Mivel mindenki a CSI: NY-t várta az ősz legnagyobb sikerének, ezért a sajtó is nagyrészt ezen sorozat nézettségét találgatta előzetesen.

Steven McPherson, az ABC Entertainment elnöke abban reménykedett, hogy talán egy 4-es rating pointot sikerül megcsípnie a Lostnak a 18-49-es korosztályban. Persze tudta, hogy akármit is produkál az első epizód, legalább egy hetet várni kell, hogy kiderüljön, mennyire tetszik a nézőknek a sorozat, hányan is tartanak ki a műsor mellett. J.J. Abrams és a Lost többi producere egész szerdán a lehetséges nézettséget találgatták, és nagyjából abban állapodtak meg, hogy ha egy 3.8-as nézettséget elérne a premier epizód, akkor az ABC már elégedett lehetne. Végül is a nyolcas sávban egyetlen műsor sem szokott olyan nagyon kiugró nézettségi adatot produkálni.

A Lost producerei nem sokat aludtak aznap este. Reggel hétre érkeztek be az adatok: 18.5 millió néző és 6.8-as rating a 18-49-es nézők között. Ez azt jelentette, hogy a Lost lett az ABC legnézettebb sorozatpremierje kilenc év távlatában, és a legnézettebb kezdőepizód a 18-49 évesek között az elmúlt négy évben az összes tévéhálózatot vizsgálva. Ráadásul a Lost nézettsége folyamatosan nőtt az epizód vége felé, amely azt jelentette, hogy a nézőket egyre jobban érdekelte a sorozat.

A Desperate Housewivest október 3-án mutatta be az ABC. Habár az előzetes kritikák mind éltették a sorozatot, Marc Cherry és az ABC vezetői nagyon idegesek voltak, hogy fogadja majd az amerikai közönség a produkciót. Steven McPherson nem is aludt aznap este, az otthoni konditermében edzett egész idő alatt. Amikor az egyik kollégája telefonált a nézettségi adatok miatt, nem merte felvenni a telefont. Ezért felesége beszélt az ABC-s kollégával, majd megkérdezte a férjét, hogy akkor átveszi-e a telefont, de McPherson még mindig annyira ideges volt, hogy azt mondta, talán pár perc múlva. Erre a felesége csak annyit mondott, „pedig lehet, hogy érdekelne, hogy tietek a legnézettebb műsor Amerikában.”

Ugyanekkor Marc Cherry telefonja is csörgött, egyik régi ismerőse, egy belsős ABC-s munkatárs hívta: „Mindent megvertünk.”. Cherry azt kérdezte, hogy akkor ezek szerint benne lesznek a top10-ben? „Marc, az elsők leszünk”. A Desperate Housewives premierjét 21.3 millióan nézték, amely még a Lost új rekordját is megdöntötte, a 18-49 évesek között pedig egész elképesztő 9-es rating pointot produkált, amely háromszor több volt, mint az ABC főműsoridős átlagnézettsége.

folyt. köv.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luminis 2007.07.22. 10:35:18

Ha kíváncsi vagy arra, mi történik egy amerikai TV profival a Magyar médiapiacon:
Miranda Miller: MÉDIACÁPÁK, mert mindig van egy nagyobb hal.

Fikciós regény, teljesen korrekt, valóságos médiapiaci részletekkel.
Tényleg.

ezt kapd ki - ha mered!

KKKKKK 2007.07.22. 10:58:00

"Steven McPherson nem is aludt aznap este, az otthoni konditermében edzett egész idő alatt. Amikor az egyik kollégája telefonált a nézettségi adatok miatt, nem merte felvenni a telefont. Ezért felesége beszélt az ABC-s kollégával, majd megkérdezte a férjét, hogy akkor átveszi-e a telefont, de McPherson még mindig annyira ideges volt, hogy azt mondta, talán pár perc múlva. Erre a felesége csak annyit mondott, „pedig lehet, hogy érdekelne, hogy tietek a legnézettebb műsor Amerikában.”"

Hát én is beadom a blikket szakdogának asszem valami szakon.

Kane 2007.07.22. 12:25:58

"Steven McPherson nem is aludt aznap este, az otthoni konditermében edzett egész idő alatt. Amikor az egyik kollégája telefonált a nézettségi adatok miatt, nem merte felvenni a telefont. Ezért felesége beszélt az ABC-s kollégával, majd megkérdezte a férjét, hogy akkor átveszi-e a telefont, de McPherson még mindig annyira ideges volt, hogy azt mondta, talán pár perc múlva. Erre a felesége csak annyit mondott, „pedig lehet, hogy érdekelne, hogy tietek a legnézettebb műsor Amerikában.”

Na ez az amitől az itenni TV-csatornák igazgatóinak nem kell tartani...

EasyFriend 2007.07.22. 14:58:50

Szerintem egy sorozatnyitó epizód nézettségéből, akár egy mozifilm premierhétvégi nézettségéből, semmit nem lehet leszűrni, legfeljebb azt, hogy mennyire volt jó a marketing meg az időzítés.

Beyonder 2007.07.22. 15:21:56

Ja, bulváros egy kicsit a cucc...

s.nob 2007.07.22. 15:26:01

Ebből a "szakdolgozatnak" hívott sztorizásból nem az derül ki, hogy MIÉRT JÓ az amerikai televíziózás, csak az, hogy MIÉRT NÉZIK OLYAN SOKAN. Ugyanazért, amiért a McDo kajákat is annyian zabáljék.
Együnk lószart! Milliárdnyi légy nem tévedhet!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.07.22. 16:31:43

Még ne itéljünk elhamarkodottan, hátha az is kiderül majd belőle.

winnie 2007.07.22. 17:17:35

"legfeljebb azt, hogy mennyire volt jó a marketing meg az időzítés."

és azt, hogy a téma érdekli az embert. ha valami érdektelen, akkor azt reklámozhatod.

Dömper Ármánd 2007.07.22. 20:33:40

Jól van, megjelentek a L'art Pour L'art fikázók. Ti csak írjátok az internetet, de nem olvassátok?

A cikk a címmel kezdődik, ami tartalmazza a "VIII. rész" szöveget, és a "folyt. köv." betűsorral ér véget. Akinek a 8. részben még nem kezd körvonalazódni a dolog, és a folytatás igérete ellenére lezárást vár, az nem biztos, hogy az okos jelző használatára jogosult...

Ettől még kijöhet a végén valami rossz, de ne kövessük édesanyám példáját, aki már akkor megmondta, hogy rossz süteményt fogok készíteni, mikor még a szakácskönyvet sem nyitottam ki.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2007.07.22. 20:53:22

Hát szakdolgozatnak nem nevezném én sem, de cserébe nagyon olvasmányos, szóval erre a blogra teljesen korrekt.

Lehetnének hoszabbak a részek, egy korrekt szakdolgozat ugyanis ilyen stílusban legalább 60 oldal kell, hogy legyen.

evilous 2007.07.23. 09:37:53

szamomra elg megdobbento, hogy tobb evtizedes kereskedelmi televiziozas utan is csak talalgatnak, hogy mi fog tetszeni a nezonek. bar talan jobb is igy.

s.nob 2007.07.23. 10:19:45

Dömper Ármánd:
Melyikünk nem tud olvasni? Ugye azt kérdezi a szerző a címben, hogy MIÉRT JÓ, és nem azt, hogy MIÉRT NAGY A NÉZETTSÉG?
És igen, tényleg a VIII. résznél tart. Sztem amikor már nyolc órája bújod a szakácskönyved, akkor édesanyád jogosan kételkedik a várható eredményben...

is 2007.07.23. 12:14:21

Ha már egészen pontosak vagyunk, akkor a cím 'MITŐL LETT' és nem 'MIÉRT'. a MITŐL lETT pedig lehetne okhatározói kérdés (milyen okból), és akkor MIÉRTre fordulna; de lehet eszközhatározói is (milyen eszközök által) és akkor HOGYANra fordul. A hogyanra pedig simán lehet ilyen sztorizósat írni.

Egyébként gyanítom, hogy aki szerint ez nem szakdolgozat, az mérnöki, természettudományi irányultságú; akinek meg tetszik, az maga is társ.tud. vagy éppen marketinges. Két világ, mérnököknél kukába dobnák az ilyet, ami csak 'tájképfestészet' képében adja elő a témát; de a humán oldalon majdnem minden diploma ez a stílus.

Similis simile gaudet.

elinor 2007.07.24. 11:09:14

Havazik 2007.07.23. 12:14:21 "a humán oldalon majdnem minden diploma ez a stílus"

Nem.

tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.07.28. 18:52:25

:-) Hát az gáz lenne, ha ilyen lenne a legtöbb humán szakdoga (legföljebb kommunikáció szakon, sajnos), de szerencsére nem ilyen.
Ez csapongó, sztorizós, felszínes. Blogra pont jó, és persze átengedném, mert foglalkozott vele, a sorozatjunkie-n sokkal jobb összefoglaló írások vannak néha.
süti beállítások módosítása