Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Petőfi Rádió szerint a pop is közszolgálat

A közt szolgálja a Fat Boy Slim?

2007. július 12. 16:00 index 99 komment

Hivatalos közleményben fejtette ki álláspontját a Magyar Rádió vezetése a Petőfi Rádió közszolgálatiságáról, miután az ügyben vizsgálatot folytató ORTT nem kérte ki a véleményüket. Az Index írta meg a múlt héten, hogy az ORTT vizsgálatot folytat a hallgatói panaszok nyomán a megújult Petőfi Rádió ellen, és felmerült, hogy a könnyűzenei adóvá vált rádió már nem is számít közszolgálati adónak. Mert mitől lenne közszolgálati a könnyűzene.

Such György álláspontja szerint, ha az ORTT meg akarja határozni, hogy a könnyűzene nem közszolgálati tartalom, a komolyzene viszont az, akkor akár rögtön feállíthatnák a rosszemlékű Sanzon Bizottságot is, hogy államilag eldöntsék, melyik zene az értékes és melyik nem. Részletek erre>>

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruti* 2007.07.12. 16:22:04

Aki a pop-ot szereti, annak közszolgálat.
Szerintem ott lesz a probléma, hogy egy közszolgálati rádiónál meg van határozva, mennyinek kell lenni a beszéd/zene arányak, és ugye ennyi zenével, gyanús, hogy kiadja..

Sloane (törölt) 2007.07.12. 16:28:16

Inkább az ORTT-t kéne vizsgálni, hogy az ő tevékenységük mennyire közszolgálati. Mert szerintem semennyire. Az egyik lekártékonyabb állami intézmény, amit a mi adóforintjainkból tartanak fenn.
Jelentős lépés lenne a közjólét irányába ha az ORTT-t azonnali hatállyal felszámolnák és sóval hintenék be a hűlt helyét is.

[bradley] 2007.07.12. 16:29:08

Nem a zenei kínálattal van probléma, hanem azzal, hogy CSAK zene van.

Sloane (törölt) 2007.07.12. 16:36:14

De ha a zenei műsort prime time-ban megszakítják valami unalmas beszélgetéssel, akkor pont a fő célcsoportjuk fog áttekerni valami szarabb adóra, és elveszítik arra a napra hallgatóik egy részét, gondolom ezt nem akarják a petőfisek.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 17:07:10

szvsz éppen elég közszolgálati, ha a zenei kínálatuk struktúrája eltér a kereskedelmi rádiókétól. Én eddig csak a Petőfin hallottam pl.: Amorf Ördögöket vagy latin összeállítást.
Egyébként meg nem a Petőfi a közszolgálati adó, hanem a Magyar Rádió, aminek van három adója: Kossuth, Petőfi, Bartók. Ez a három így egyben teljesíti a közszolgálatiság kritériumait. Szerintem.
Szal egyetértek Sloane-nal. Az ORTT monnyon le!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 17:08:03

Ja, mondjuk az Amorf, meg etc. még régebben volt, mert mostanában nem nagyon jutok Petőfi-közelbe.

NemAnonim 2007.07.12. 18:00:37

Vérszegény éjszakai dúvad:
Szvsz amit te mondasz, azt úgy hívják, tematikus adó és ugyanúgy mehetne kereskedelmi alapon. Ld. Spektrum, NG, Sport1-2 stb. ott sem Beja asszony megy, mégsem közszolgálati a tévé.

Vicces, amit Such mond, mert ezek szerint adófizetői pénzből bármilyen piacot töbkre lehet tenni, hiszen ő apanázsból csinálhatja azt, amire a többieknek elő kell teremteni a fedezetet, miközben semilyen plusz felelősséget nem vállal.

A közszolgálatiság IGENIS azt jelenti elsősorban, hogy nehezen piacosítható, de megőrzendő kulturális értékeket közvetít. A popzene szerintem nem az (popzene abban az értelemben, ahogyan Lovasi használja a kifejezést, meg Menyhárt Jenő).

Ha valaki ezzel nem tud azonosulni, az csináljon kereskedelmi rádiót (akár tematikus FM Amorf Ördögöket).

NemAnonim 2007.07.12. 18:07:40

Sloane:
ehhez csatlakozva, az összes közszolgálati médiumt is földig lehetne rombolni. Azt' majd a piac tudja, mi kell neki. Valahogy' mégis az alakult ki, hogy Európában költenek értékmegőrzésre, állagmegóvásra. Viszont ha valaki az én pénzemet költi, akkor én meg elvárom, hogy arra költse, amire kell neki. Ez akkor is így van, ha én magam nem hallgatok Bartók rádiót - de elfogadom, hogy szükség van rá. A popzene közvetítése is lehetne közszolgálat, ha mondjuk a kontextusával együtt közvetítenék, ami segítene irányzatok, folyamatok megértésében a hallgatónak, akit közszolgálnak. Önmagában nem-takonydiszkót nyomatni úgy, hogy még az előadó neve sem hangzik el... Ez miben segíti azokat a célokat, ami miatt Such szerint ez közszolgálat???

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.07.12. 18:08:15

Végre lépett valamit az ortt, legalább valami értelmeset is csinál. Úgyis leállítják, és ilyen marad a petőfi, de legalább tudjuk, hogy voltak hallgatói panaszok is :(
Ez tényleg nem közszolgálat!

2007.07.12. 18:08:50

A probléma a Petőfitől nem az, amit hozott, hanem az, amit elvett.
Hozott valamit, ami a maga nemében lehet jó is, de cserébe elvett valamit, ami egészen biztosan jó volt, aminek hagyományai, voltak, aminek évtizedek óta megvolt a nem kicsi hallgatósága - nem, hogy nem kicsi, de a rádiók közül a legnagyobb!!
Ez eddig a tény, most pedig egy kis továbbgondolás.
Nos, valakinek valahol, bizonyára valamilyen érdeke fűződik vagy ahhoz, hogy leépítse azt a hallgatótábort, vagy pedig ahhoz, hogy gyorsan zsebre vágjon egy országos lefedettségű adót, amelyet mindenki ismer hazánkban.
Ha az utóbiról van szó, akkor annak a miértje is ki fog derülni hamarosan.
Nem lennék meglepve, ha politikai erő(k) állna mögötte a maga jól megtervezett szándékaival.
Dehát, majd meghalljuk, ha már nem csak a zenéé lesz a főszerep.
A lóláb tulajdonséga, hogy előbb, vagy utóbb úgyis ki fog majd lógni.

NemAnonim 2007.07.12. 18:11:57

... arról nem is beszélve, hogy semmivel sem kevésbé mainstream, amit adnak, csak ez nem a svád-német szintipop mainstream, hanem az angolszász mainstream. ami itt a Petőfin megy, az Londonban diszkó, meg százezres rockfesztivál. De ga valakinek van vér a pucájában, a saját pénzén kezd piacépítésbe, nem adópénzen... De hát ilyen időket élünk. ingatlant is szívesebben vesz az egyszeri KISZ-titkár, ha tudja, hogy rögtön vissza is bérlik...

NemAnonim 2007.07.12. 18:16:03


Borla:
persze, most megy egy piacfelmérés, közpénzből, aztán ha úgy tűnik, bejön a dolog, akkor majd jó nagy dérrel-dúrral feláll az "alkotói gárda", mert ebben a "kurva országban" ahol az ortt az úr, nem lehet értelmeset csinálni, szóval felállnak, és másnap az összes bulvárlap megírja, hogy a kirógott - de amúgy sikeres - Petőfis stáb új országos kereskedelmi rádiót csinál, ide tekerj. Még az Aktívba is bekerülnek ... és mindenki boldog...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 18:25:52

n_a!

A Bartók tematikus adó, nem?
Szvsz a Kossuth-Petőfi-Bartók trió teljesíti a közszolgálatiság kritériumait, és ezeket egyben kell vizsgálni, mert nem külön-külön kell, hogy közszolg. legyenek, hanem az üzemeltetőjüknek (MR) kell teljesíteni a feltételeket.

FAQlyás Menyét 2007.07.12. 18:38:38

Több hozzászólóval egyetértek, mert mikor hallottam a közleményt a Kossuth-on a hírekben, nekem is ez jutott eszembe: Nem az a baj a közszolgálatisággal, hogy ad (akár igényes) popzenét, hanem, hogy csak azt ad, a műsorokat pedig megszüntették. Nem úgy van, hogy a műsorstruktúrát előre kell jóváhagyni az ORTT-nek? Ha igen, akkor ki engedte meg e kontár vezetőknek, hogy megszüntesse a Petőfit? Csináljon magának Such egy internetes vagy műholdas popzenei adót, ha akar, de ne a közszolgálati frekvenciákat herdálja el erre!

madachy 2007.07.12. 18:40:50

A Petőfi egy közszolgálati háttérrádió lett. Eddig ment valami tematikus netrádió, esetleg Radio Café, mert nekem a magyar kereskedelmi rádiózás finoman szólva is gagyi. Meló közben minőségibb, nem ótvar zenét hallgathatok, amitől remek kedvem lesz és a munka is jobban megy. Mi ez, ha nem közszolgálat?
Azelőtt ritkán halgattam, egy ideje meg csak ez megy. Úgyhogy nekem az ORTT ne ugasson.

NemAnonim 2007.07.12. 18:44:18

Vérszegény éjszakai dúvad:
De a Bartók ezzel tényleg szolgáltat. Ott legalább a témához kapcsolódó ismeretátadás is történik.
A közszolgálatiság feltételei nem az üzemeltetőre, hanem a csatornára vonatkoznak. A Kossuth közszolgálatiságával nem váltható meg a Petőfi, mert ha a Petőfi nem az, akkor fel kell szabadítani a frekvenciáját és értékesíteni kell kereskedelmi adóknak. A frekvencia egy szűkös közjószág, a költségvetési támogatás pedig az adókból megy és meghatározott célokra.

NemAnonim 2007.07.12. 18:47:08

madachy: vegyél iPodot...

(btw: a zenék, amik mennek a Petőfin, általában nekem is tetszenek, de elvi problémáim vannak ezzel, mert legközelebb közszolgálati szoftvergyárat indítanak adóból (K+F helyett) én meg cseszhetem, hogy a bevételeimből akarok megélni)

Mackie 2007.07.12. 18:51:55

nem a beszéd/zene aránya a lényeg, hanem a kérdés, hogy popzene lehet-e köszolgálat. A válasz pedig igen, mert a médiatörvény ezt nem rögzíti, hogy milyen zene közszolgálati és mi nem. Most nem Bartók rádió sztenderdre kell gondolni, hogy Mozart és közszolgálat, de a U2 már nem. Ismerek is ORTT precedenst, ami kimondta, hogy a világzenei kínálat, benne a popzene is = közszolgálat. Tehát a Petőfi Rádiónak igaza van.

laco · http://andrasi.net 2007.07.12. 18:55:30

Hallgatói panaszok alapján vizsgálódik az ORTT?
Mari néninek nem tetszik? Vagy Tivadarnak?

Miért van az, ha az adómból kivételesen valami jót csinálnak, akkor az valakinek tuti nem tetszik?

madachy 2007.07.12. 18:56:25

A könnyűzene pedig deklarártan a kultúra része, (lásd a kimondottan kretén, de a könnyűzene elismerésére kiválóan alkalmas szépreményű PANKK programot) amit az adófizetők pénzéből ugyanúgy lehet lehet támogatni, mint a komolyzenét. Sőt, míg a kolmolyzene kevés érdeklődésre tart számot, addig igényes könnyűzenei programmal sokkal több adófizető állampolgár igényét elégíti ki. Legalább ennyit kapjak már vissza az adómból én is. Meglett és bölcsebb negyvenesként-ötvenesként majd nagyra fogom értékelni a Bartókot is, de most fiatalként és bohóként engedtessék meg nekem, hogy halgassak jó zenét, reklámok nélkül. Nekem ez is a kultúra része.

grigorij (törölt) 2007.07.12. 18:58:04

Üdv! Lemeredtam valamiről? Mert eredetileg: Kossuth=közszolgálati hír, Petőfi=szórakoztató, zene, sport, Bartok=temetikus, komolyzene stb. Most akkor hol a bibi? Vagy eljutottunk oda, hogy eddig csak a politikában volt vita, jobb meg bal? Most a zenei stílusokon kapunk hajba? Az ORTT úgy, ahogy van, egy elavult posztkomcsi csökevény, mert azok, a posztkomcsi MDF, MSZP stb. megélhetési politikusok hozták létre, az egyébként az 50-es éveket idéző médiatörvénnyel szemben!
Figyelem! A zenei, irodalmi, színházi stb ízlés magánügy!!!!!!!!!!!!!

grigorij (törölt) 2007.07.12. 19:00:03

18:58-kor hozzászóltam! Hol van????

madachy 2007.07.12. 19:01:31

n_a: ennyi erővel bárki feltehetné a kedvenc lemezeit ha zenét akar, meg vegyen mindenki újságot, ha tájékozódni akar és mehet is az egész közszolgálat a francba.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.12. 19:05:44

"20. Közszolgálati mûsorszolgáltató: olyan mûsorszolgáltató, amelynek mûködését közszolgálati mûsorszolgáltatási szabályzat határozza meg, feladata többségében közszolgálati mûsor szolgáltatása, fenntartása alapvetõen közpénzekbõl történik, társadalmi felügyelet alatt áll, alapvetõ jogait és kötelességeit e törvény állapítja meg."

Erről ennyit mond a médiatörvény, a későbbiekben Magyar Rádiót emleget folyamatosan.
Mondjuk ez a meghatározás, meg az egész tv. van annyira bonyolult, hogy ne akarjak a megfejtésén agyalni.

Mindenesetre, ha a kritériumok a csatornára vonatkoznak, akkor tényleg nem teljesíti a közszolgálatiság feltételeit a Petőfi.

FAQlyás Menyét 2007.07.12. 19:24:09

Mackie! Nincs igaza, mert hiába lenne közszolgálati a popzene, ha CSAK (vagy túlnyomórészt) az van a rádión a műsorok kiírtása után, akkor az nem közszolgálat. Olyan ez, mint, hogy pl. közszolgálat -e az ÁNTSZ ellenőrzéseiről készült beszámoló. Ugyanis hiába közszolgálati az a fajta műsor, ha heti 168 órában CSAK az menne a rádióban, akkor az nem közszolgálati.

geod 2007.07.12. 19:45:12

Sloane: ha a zene közben van beszéd akkor elteker a fő célcsoport. Te,figyi má'..ezek szerint tehát aki 39 évesnél fiatalabb, azt csak és kizárólag a zene érdekli és semmi más? csak azt képes hallgatni a rádióban?Na ne viccelj..egyszerűen:ez a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás. Ahhoz, h egy fiataloknak szóló, igazi közszolgálati adót csináljanak, ahhoz tehetség, pénz, marketing, munka kell-de Suchéknak pont ezek hiányoznak és ebben a sorrendben...:/

Mackie 2007.07.12. 20:06:42

FAcQlyás menyét 2007.07.12. 19:24:09

Ne feledkezzünk meg róla, hogy csupán arról az egy kérdésről van szó, hogy "közszolgálat-e a könnyűzene". A korábbi műsorok "kiirtásának" - nem győzöm hangsúlyozni - ehhez semmilyen köze nincsen. Olyan műsorstruktúrával jelentkezik a Petőfi (a műsorszolgáltatási szerződés keretén belül), ami nekik jólesik, ha már a profiljuk ilyen megváltoztatása mellett döntöttek. Egyébként pedig röhej volt, ami a régi Petőfin ment. Nagyanyám hallgatta, most már a Kossuth mellett én is "rátekerek".

Visszatérve a kérdésre: a popzene közszolgálat, amit korábban kimondott és megerősített az ORTT, mert ez a kérdés nem mostanában merült fel. (magyarul: könnyűzene sugárzás sérti-e a műsorszolgáltatási szerződést?) Konkrétan egy ügyről tudok, amelyben az irodánk egy közszolgálati műsorszolgáltatót képviselt és az ORTT bizony a javunkra döntött. Ergo, akát tetszik, akár nem tetszik: popzene = közszolgálat. A médiatörvénynek nem célja a cenzúra bevezetése, hogy ízlésficamosan pont ők döntsék el, hogy mi fér bele ebbe a kategóriába? Mozart igen, Schönberg nem, ABBA igen, Csárli nem etc. No, ez bizony már cenzúra a javából.

Jogorvoslat pedig van: mindenki fordulhat az országgyűlési képviselőjéhez, és kérelmezheti a médiatörvény - alkotmánnyal konform és sajtószabadságot nem sértő - módosítását. Én azonban kötve hiszem, hogy az ORTT nyíltan szembe menne a korábbi határozataival, akkor is, ha sokan panaszkodnak. Annyi azonban bizonyos, hogy amit a régi Petőfi "közszolgálatiság" címszóval művelt, nem jött be és módosítani kellett és - véleményem szerint - jól tették.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.07.12. 20:13:05

Ha a pop nem közszolgálat, akkor a komolyzene sem az. Ki kapcsolja le a Bartókot?

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.12. 20:16:36

18-39 év közötti vagyok és szeretem a megújult Petőfit, mert olyan zenéket adnat, amit a kereskedelmi zenei rádiók nem! És országosan! A híreken kívül nem akarok sok beszédet hallgatni, max zenét. Ha megcsömörlöm a zenétől, akkor majd áttekerek a Kossuth/Klub/Info-ra...

Nehogy már az legyen, hogy csak kereskedelmi rádió játszhat egész nap zenét!!!
Az a szar, hogy az ORTT-ben töttyed, impotens hatvanévesek ülnek és ők ott a toronyban próbálják eldönteni, hogy én mit szeressek... Mozartot szeressem, de az Amorf ördögöket ne szeressem, mert az nem elég közszolgálati, hát kaptyák be fa...mat!

dr nmate 2007.07.12. 20:36:30

Egyet mondok csak... ha nem tetszik el lehet tekerni...
Nekem akinek csak 4 adója van.(S,D,P,K)
nincs más lehetösége rendes adót hallgatni... mert már gyülölöm azokat a dalokat melyeket 10000000000000000x hallottam... ez egy uj üditö szinfolt a lehetöségek közül... ha másra vagyok kiváncsi és ha olyan helyen vagyok hogy tudom fogni... hallgatok mást...
innentöl nem érdekel, hogy mi van a háttérben... ezeket az adópénzeket legalább látjuk hogy hol kötnek ki...
néhány ismétléstől(tulzóan sokat) eltekintve tökéletes rádióadó...

FAQlyás Menyét 2007.07.12. 20:40:45

Azt tudom, hogy a városi rádióknak ahhoz, hogy pályázhassanak a helyi frekvenciára, be kellett adni a műsortervet, s miután nyertek, és később változtani akarnak rajta, engedélyeztetni kell (ezért volt pl megkérdőjelezhető az Extrém - Mária váltás törvényessége). Ha ez így van, akkor kötve hiszem, hogy a Magyar Rádió összes adójának nem kell betartani pontos, előre egyeztetett műsorstruktúrákat.


Mackie!
Az ORTT eddig sem állíthatta, hogy a könnyűzene nem lehet közszolgálati. Hiszen a Petőfi nagyrésze (és a Kossuth is kis részben) közvetített ilyet. Az a baj, hogy most csak az van rajta és ömlesztve. A Rockújság, a Világzene magazin, a Gospelek a javából, az esti jazzműsorok, a Kívánságreggel és a többi tán nem könnyűzenei magazinok voltak? Épp a könnyűzene szenvedte el a legnagyobb csapást, mert, ami van katyvasz, az a korábbi színvonalas zenei műsorok helyett is van!

BastilleBilbao 2007.07.12. 21:04:27

bosszantó.
végre van gy rádió, ami a tehetséges magyar zenészeknek teret ad, érvekkel zenéli ezeket a zenéket és ezek a zenék igényesek és megy ennek ürügyén elkezdősik egy csehovi párbeszéd.
mi az hogy közszolgálat meg ortt meg rádiókabaré.
felháborít télleg, hogy az a 10000 nyugdíjjas, aki otthon unatkozik, azok közül is minden ötszáadik benyújt egy panaszt és máris megy a duhaj.
jazz megy a bartókon. beszélgetés a kossuthon. tessék a petősit békén hagyni kérem.
csak hallgassanak meg napi 9 órában valami kereskedelmi rádiót, ott meg csak megy az érvénytelen pofázás, meg az olyan zenék, amik az alábbi szavakkal vannak tele: szerelem, tűz, napfény, érintés, tenger, végtelen....

én csak ennyit tehetek: legyen bárki aki ezt csinálta, bánom is én, de ezt a petőfit hagyják békén! az elmúlt másfél hónapban rengetegen dícsérték nekem ezt a rádiót és ajánlották. csak hajrá.

ja és ha beszüntetik, akkor megint adott ez az édes ország egy esélyt magának, hogy szarból vaskarikát csináljon...

kink 2007.07.12. 21:05:35

miért nem példáloznak a bbc-vel mint mindig?
a radio one este 7-ig slágerlistás popzenét ad, mégis közszolgáltat, pedig elég szar
majd 7 után kompenzál a rétegzenei műsorokkal

hattorihanzo 2007.07.12. 21:18:59

Mackie >>>> +1

az egy dolog hogy relative "jobb" tartalmat sugaroz, az meg egy masik, hogy azt ugyanabban a kereskedelmi stilusban teszi, amit kifogasolunk sokan. 2 het alatt megunhato. (allitolag sokaktol) elvett valamit de nem mindent (Kossuth, Bartok meg van) es (allitolag meg tobbeknek) adott helyette mast (a gyakorlatilag semmi helyett), sose lesz hibatlan ujitas semmiben. kellett a valtas, kerdes ilyen modon megerte e. kinek erte meg, a tobbeknek vagy a kevesebbeknek.ugyanugy lehet mogotte politika, mint uzlet, esetleg mindketto, ugyse tudjuk meg.

en csak abban bizok, hogy a Petofi probal vegre a fiatalok (de legalabbis fiatalabbak) radioja lenni, aminek elvileg mindig is lennie kellett volna.

payskin 2007.07.12. 21:24:55

Nem értelek benneteket. Azt mondjátok, hogy az adótokat most jó helyre költik, a 10 ezer nyugdíjas, illetve mindenki, akinek ez nem tetszik, az le van szarva? És az ő adójukkal mi van? Nem tartanánk-e előbbre, ha nemcsak mindig azt néznénk, hogy nekem mikor lesz már jó, és ha nekem már jó, akkor mindenki más, aki nem ért velem egyet, az dögöljön halomra?

Többször elhangzott: a baj nem a popzenével van, hanem azzal, hogy jelenleg csak az van. Legyünk konstruktívak: miért ne szólhatna a Petőfin igényes popzene mondjuk napközben, munkaidőben? Aki ezt szeretné hallgatni háttérzenének, tegye! És miért ne lehetne csinálni délután vagy este tematikus műsorokat? Akár tematikus *zenei* műsorokat? Olyanokat, amik régen is voltak ezen az adón? Értitek: hogy ne csak egy célcsoportot szolgáljon ki az adó, ne csak egy bizonyos embertípusnak legyen jó a Petőfi. Ne rekessze ki azokat, akiknek ez a mostani állapot, így nem felel meg. Biztos vagyok benne, hogy elég sokan vannak, még a 18-39 korosztályban is. Abban is biztos vagyok, hogy sem Csillag, sem Such nem hülye, és pontosan tudja ezt. Szerintem fogtok még csodálkozni, sacc/kb. szeptembertől kezdve, amikor egyszer csak megjelenik majd más is az éterben a *nagyon zene* mellett. ;)

Dömper Ármánd 2007.07.12. 21:29:52

A múlt évezred 70-es éveiben, Hofi Géza azt mondta, hogy Magyarországon van egy olyan téves nézet, hogy a kultúra az, ha komoly arccal néz valaki a színpadról, miközben a nézőtér üres. Mi pedig nem túllépni próbálunk ezen az ostoba téveszmén, hanem gründolunk egy, wannabe autistákból álló szervezetet, ami még be is tartatja ezt a rémálmot.

Dömper Ármánd 2007.07.12. 21:30:33

Ja, múlt évezred utolsó századának 70-es éveiben... :)

Fedup Sári 2007.07.12. 22:20:15

Tudjátok, én az utolsó heti Petőfi műsorba (i.e. a váltás előttibe) bele-bele hallgatgattam a netes hangtárban, hogy vajon hogyan búcsúztak el a korábbi hallgatóiktól. Mert -- ha a kerrádiókhoz viszonyítva nem is sokan -- de voltak hallgatóik. Én pl. sokszor hallgattam jazzműsort vagy éppen a Drogéria c. műsort (pedig negyvenen innen vagyok).

Szóval, szinte egyáltalán nem búcsúztak el. Pedig itt, kérem, egy egész rádióadó, egy egész műsorkészítő-gárda, egy egész műsorstruktúra húzta le a rolót évtizedek után.

Az utolsó nap is ugyanúgy telt, mint bármelyik másik, sztem legalább ekkor lehetett volna valami búcsúzkodós műsort összeütni, ennyit megérdemeltek volna a műsorkészítők, és nem utolsó sorban a hallgatóik is.

De nem, semmi, csak az új adót reklámozó idegesítő spot ment óránként; mintha mi sem történne éppen, az utolsó órában felkonferáltak egy jazzműsort, lementek a számok, majd lekonf, még egy "holnaptól nagyon zene", egy kis átkötőzene, "éjfél van", himnusz, és beindult az azóta tartó zeneúthenger. Így ért véget a Petőfi Rádió műsora. Sőt, inkább: így ért véget 75 év után Budapest II. műsora.

Mintha maguk a váltás kitalálói is szégyellték volna az egész történetet. A honlapjukon is kerestem valami támpontot, melyik műsor kerül át esetleg másik adóra (pl. az említett Drogériát el tudnám képzelni a Kossuthon), melyik szűnik meg tényleg véglegesen, de nem találtam semmit. Sztem. ez nem eljárás.

S ha már a Himnuszt említettem az előbb: mondja már meg valaki, hogy miért és hogyan illeszkedik az új műsorba éjfélkor a Himnusz?

Na, és még egy dolog, nem tudom, tudjátok-e, hogy a Petőfi Rádió adóhálózata fedi le az ország legnagyobb területét (és éri el a legtöbb potenciális hallgatót is). Beleértve a Kossuthot (sok kisebb teljesítményű adó csak!), a Bartókot, és a két országos kerrádiót is.

muki 2007.07.12. 22:29:10

ez nem popzene hanem kultúra!!! a magyar médiában sehol nem hallasz dnb-t, punk-ot, vagy ska-t!!! a kereskedelmi rádiók mind ugyanazt a sz.rt játszák mert még mindíg van a lakoldalmas rokkra kereslet. engem nem érdekel csak az, hogy ha jó zenét akarok, akkor tudjak hallgatni, és ezt eddig csak MP3 lejátszón tehettem meg. és igen. ÉN szeretem ezt a műfajt, ami csak azért rétegzene mert nem engednek neki teret! és hallgatom amikor rádióközelben vagyok.

NemAnonim 2007.07.12. 23:12:38

muki:
de a Petőfin eddig is hallottál. csak vagy annyira intoleráns, hogy ne viseld el, ha rajtad kívül másnak is szolgáltatnak. erre mondom azt, hogy ha a Petőfi rétegigényeket akar kiszolgálni (értsd: 40 alatti dumbass sznob, aki nem hallgat eurodiszkót, de elteker ha a hírek tovább tart 3 percnél), akkor indítson piaci alapon tematikus rádiót. én biztosan be fogom állítani, mert még egyszer mondom, a zenékkel semmi bajom.


csak ezen az elven lehetne közszolgálati taxitársaságot indítani, jobb autókkal viszont olcsóbban (hiszen adóból megy) vagy rögtön ingyen, mert a kulturált utazás is lehet egy szép közügy, amihez jogunk van az adónkból, nem?

csakhogy az állam a közlekedésből is a közszolgáltatást finanszírozza (és egyre kevésbé), mint például a piacilag kevésbé vonzó területeken a minimális szolgáltatás fenntartása.

Ráadásul, KÜLFÖLDI, külföldön piacképes zenekarok népszerűsítése Magyarországon kb. annyira közszolgálat, mint közszolgálati Taco Bell boltot nyitni, mert az is fasza, csak itt nem piacképes, mit tegyen az elnyomott magyar Taco Bell rajongó???

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 00:01:58

"a Petőfi rétegigényeket akar kiszolgálni"
A Bartók talán nem?

"Ráadásul, KÜLFÖLDI, külföldön piacképes zenekarok népszerűsítése Magyarországon"

Belga, Kispál, Amorf ördögök, Heaven Street 7, Anima... ők külföldiek? Játssza őket más országos rádió?

A régi Petőfi mennyiben volt közszolgálati? Az a közszolgálat, hogy sokféle műsort összegyűjtenek és beszórnak egy rádióba, amiből olyan katymasz lett, hogy bizonyos sávokban nem volt mérhető hallgatottsága?

A Kossuth a hírrádió, a Bartók a komolyzenei... A régi Petőfinek mi volt az arculata? Egy mondatba össze tudnád foglalni?

Tudod, hogy az elmúlt 15 évben minimálisra csökkent a 40 év alatti hallgatók száma a három közszolgálati rádiónál?
Méghozzá azért, meg megváltoztak a rádióhallgatási szokások, amihez a MR nem alkalmazkodott. Az emberek ma már nem kapcsolgatnka rádiók között egy-egy műsorért, hanem az igényüknek megfelelő csatornára kapcsolnak.
Zenét akar hallgatni? Akkor zenei rádióra.
Hírekre kíváncsi? Akkor hírrádióra.

Senki nem kíváncsi egy olyan rádióra, amin két népzenei program között adnak egy óra könnyűzenét.

Vagy ha ez a közszolgálat, akkor índítson finn nyelvű hírrádíót a MR. Az kábé annyira piacképes, mint a régi Petőfi.

dr nmate 2007.07.13. 00:13:43

ez jó... és igaz...

ez van neked is tetszik,de mégis le kell hurrogni, mert örülsz, hogy megteheted...
én is sajnálom a csúcsforgalmat, de amit az első változtatás után csináltak belöle már idegesitö volt...
engem nem érdekel a sport de a körkapcsolásos eseményközvetités az nekem is hiányzik... vbkröl, olimpiárol pláne...

de ne legyen kötöszködés mindenért, valakinek akkor sem lesz jó, és ez bármire érthető...
pl 4 metro már évekkel ezelött kész kellene legyen, erre most néhány ember biróságon lassitja még tovább... de ez nem ide tartozik...

befogják látni, hogy a csak zene nem élet képes, ezért lesznek műsorok... de csak csinján(remélem) ja és ha olvastok akkor coldplay vs buena vista socklub már törlödjön le véletlenül... örökre a vinyorol,akárhonnan...

szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.07.13. 00:19:09

Hat az igaz, hogy a konnyuzene akkor lehet kozszolgalat, ha elhelyezi azt amit ad valahogy a popkulturaban. Nem unalmas szovegeles kell, hanem porgos musor, meg olyan musorvezetok, akik ertenek ahhoz a zenehez, amirol musor cisnalnak. Az en szemelyes kedvencem Daniel P Carter a BBC1-rol, www.bbc.co.uk/radio1/rockshow/
mondjuk azert el kene meg telnie ahhoz par evnek, hogy ne a konnyuezen, de mondjak a trashmetal kozszolgalatnak szamitson. (A Petofinek pedig en meg adnek egy kis idot, a musorgyartashoz uj emberek kellenek, a csoportos letszamleepites utan meg ugyebar az ember nem evsz fel uj munkatarsakat csak ugy)

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.13. 00:25:11

Lehet közszolgálati egy könnyűzenei adó, ha olyan jól állnánk, hogy ez lenne a 15 közpénzből fenntartott színvonalas tematikus rádió egyike.
A magam részéről a mai helyzetben ezt előbb nevezném lopásnak, mint köszszolgálatnak.


hülyehajó

Mit van, ha egy rádió arculatát nem tudod egy mondatban "összefoglalni"? Semmi.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 00:30:29

Most találtam ezt:
www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=216439

Érdemes megnézni! Szerintem minden lényeges érv pro és kontra elhangzik a Petőfivel kapcsolatban.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 00:37:30

"Mit van, ha egy rádió arculatát nem tudod egy mondatban "összefoglalni"? Semmi. "

Ezt magyaráztam fent, hogy mi van akkor. Tényleg "semmi", mert nem kapcsolnak oda.
A belinkelt videón ugyanezt mondja a rádió elnöke. Az emberek aszerint döntenek, hogy 1. zenei 2. szöveges, majd jönnek az alkategóriák, hogy zenén belül pl. oldies, szöveges belül Klub/Info, vagy Kossuth etc.

Elég nagy baj, ha egy rádió nem kategorizálható be egy szóval. A régi Petőfi pedig ilyen volt.

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.13. 00:44:30

"..KÖSZszolgálat.."
Itt az ideje az alvásnak, asszem!:)))

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.13. 01:03:54

hülyehajó

kategorizáld már be a BBC rádiót (FM II 92,1), légyszi! Nem tudnád egy szóval, de még öttel sem megtenni!

Baromi jó, pörgős rádió egészen kiváló műsorokkal, sporttal, zenével, politikával. Majdnem mindig azt hallgatom az autóban, és élvezem. Afrikában is hallgatják, képzeld.

Jó rádiót kell csinálni, hallgatni fogják. Persze erre nincs tuti recept, és dolgozni kell érte.

Miután az orrom/fülem előtt van a cáfolat, azt amit a pali az általad linkelt műsorban elején fejteget, egészen szimpla hazugságnak hívom, nem pedig érvnek!

klackner 2007.07.13. 02:15:11

Egyetértek több előttem szólóval, akik szerint a könnyűzene is közszolgálat, a rádiónak an bloc kell közszolgálatinak lennie, nem külön a Petőfinek, az ORTT meg húzzon a francba.

Persze, lehet hozni olyan döntést is, hogy a közszolgálati adók (MR, MTV) nem sugározhatnak populáris műsorokat (merthogy arra ott vannak a kereskedelmi adók), de akkor azt a problémát is kezelni kell végre, hogy ezek az adók kiszorultak a reklámpiacról. Ergo: nekünk kell eltartani őket.

Ha jól tudom, az MR és az MTV tulajdonosa az országgyűlés. Hát akkor az országgyűlés éljen megrendelési jogával és adja meg hozzá a pénzügyi alapokat. Normatív alapon.

Ja, hogy az számonkérhető és a közszolgálati adók függetlenebbek lennének?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.07.13. 04:24:10

Nem tudok egyeterteni azzal, hogy a MR osszes adojat egyutt kell a kozszolgalatisag szempontjabol ertekelni (foleg mert ugye ennek jelen esetben az itt megnyilvanulok reszerol meroben szubjektiv a motivuma: vegre nekik tetszo zene valahol.)
Azzal szerintem nem lehet vitatkozni, hogy barmilyen zene lehet kozszolgalat, felteve, ha a versenyszfera nem nyomja folos mennyisegben. Nem nyomnak pl orszagosan Slayert, AC/DC-t, Dimmu Borgirt, tehat ezt kozszolgalat kereteben minden tovabbi nelkul lehet adni szerintem.
Ami nekem antipatikus, hogy miutan a Petofi mostmar ad egy bizonyos fajta zenet, ennek a zenenek a rajongoi mintha letettek volna a diverzitas iranti rajongasukrol. Amig nem volt ilyen radio, addig fontos volt a retegigenyek kiszolgalasa, most hogy munkaidoben a ti zenetek megy, mostmar meg nem?
Maganvelemenyem szerint a napi 72 ora kozszolgalati musoridobe nem fer bele az, hogy 12 oran (fogmosastol hazaeresig) barmilyen fogyasztoi reteget blokkszeruen kiszolgaljanak. Miutan a musorido ennyi, egy hetre vetitve meg 7x72ora, a kozszolgalatisagba ennyi ido alatt kell beleferni az Altajisztika mindenkinek tipusu musoroktol a mainstream brit popon at a jo ebedhez szol a notaig mindennek. Hogy ezen belul a dolgozo 30 koruli reteg zenejet mondjuk munkaidoben adjak, a leheto legkisebbre elrendezett megszakitasokkal az nem lenne gond, felteve, ha kozben a nyuggerek, az eminens Pistike, meg altalaban mindenki a masik ket adon hallgathat neki valo musort. Ezek szerkesztesi kerdesek, azert ez a musorido sokmindenre eleg, csak nagyon okosan kell hasznalni.
Amivel a bajom van, megegyszer, a "mi mar bent vagyunk, ti meg mehettek a..." mentalitas.

knorbert 2007.07.13. 07:36:27

azért nem közszolgálati, amit a Petőfi (vezetése) csinál most, mert:

1. nem lehet közszolgálatilag csak egy meghatározott célcsoporthoz szólni (18-39 évesig) - a többiekkel mi lesz? (nem csak az idősebb, a fiatalabb korosztállyal is) egyébként én

knorbert 2007.07.13. 07:37:44

bassz... lemaradt a kétharmada a hsz-nak. na mindjárt újraírom... de jó ez a komment rendszer

knorbert 2007.07.13. 07:46:16

azért nem közszolgálati, amit a Petőfi (vezetése) csinál most, mert:

1. nem lehet közszolgálatilag csak egy meghatározott célcsoporthoz szólni (18-39 évesig) - a többiekkel mi lesz? (nem csak az idősebb, a fiatalabb korosztállyal is) egyébként én

knorbert 2007.07.13. 07:47:28

azért nem közszolgálati, amit a Petőfi (vezetése) csinál most, mert:

1. nem lehet közszolgálatilag csak egy meghatározott célcsoporthoz szólni (18-39 évesig) - a többiekkel mi lesz? (nem csak az idősebb, a fiatalabb korosztállyal is) egyébként én kevesebb, mint 39 vagyok (25), de..

2. ..nem szeretem, hogy egész nap csak "nagyon zene". milyen közszolgáltatás az, ahol egész nap ugyan az a műsorszám megy? ez olyan, mintha akár a kedvenc kajádat kellene (és mást nem lehetne) enni egész nap, egész héten, egész hónapban, évben... szerintem a harmadik nap után már undorodnál tőle.

3. Hiába mondják, hogy tekerjek a Kossuthra. ad1, nem mindenhol fogható a Kossuth. ad2, a Kossuth nem ugyan az, mint a régi Petőfi - naggggyyyyon nem az.

knorbert 2007.07.13. 07:48:47

megvan, mi volt a komment rendszernek a baja a hsz-mal, miért vágta el többször is. a kisebb jelet írtam ki, és onnantól megszűnt létezni a hsz. többi része...

KKKKKK 2007.07.13. 08:52:23

Sohasem volt összeegyeztethető a fiatalok és az idősek ízlése. Megszűnt a Petőfin a Vizállásjelentés, a Kabaré csütörtök stb. Ezek simán elférnének a Kossuthon. A Petőfi mindig is a fiataloknak szóló adó akart lenni, csak épp nem sikerült neki. Most sikerülni látszik, pop zenét adnak, de nem fizetett zenét, azaz a hozzáértő zenei szerkesztők válogatják a minőségi cuccot, és ilyen adó másik nincs.
Vagy akkor a nem hallgatott rádiót szeretné mindenki vissza, hogy tudja mikor nem találkozhatnak hajóvonták? (Tudja valaki egyáltalán mi az a hajóvonta?) Mindezt közpénzen? Most legalább olyanra költik a pénzemet, ami érdekli az embereket, és máshogy nem jutnak hozzá. Legalább az esély megvan, hogy mittomén pl. BAZ megye lemaradtabb falvaiba ne cak a bódiguszti jusson. Nem tudom kinek mennyi tapasztalata van a vidék (nem tudok jobb szót, de értsük mit akartam írni, és ne jöjjön pesti bunkó c. szöveg) zenei ízlését illetően, de jószerivel ilyen helyekre csak a trágya jut el (amúgy szinte mindenből sajnos), nem a rendes zene. Végre egy adó, ami legalább lehetőseget ad a választásra.
Ez szerintem közsszolgálat.

A másik dolog, hogy idekeverik "szegény" kirúgott rádiósokat. A kettőnek annyi köze van egymáshoz, hogy valóban át lehetett volna rakni őket a Kossuthra (ki se merem mondani, de a Bartókra is, hiszen az is zenei rádió, ja csak KOMOLY zenei, és az nem biznisz, bár kétlem, hogy bármely komolyzene rajongó letöltögetne, mint inkább cd-t venne...) és akkor az ilyen Tivadaroknak és barátaiknak be van tömve az arcuk, mert az ilyen kártékony elemeknek inkább adok az adómból, csak kussoljanak.
Szóval persze, hogy nagy a pofájuk és csinálják a hangulatot, mert a pénzükről van szó, amit most elvettek tőlük, amit közpénzből kaptak, olyan műsorok készítéséért, amit alig hallgattak. És ocsmány dolog ezekután mindenféle kultúrális megfontolásokra hivatkozni.
Tréfás, hogy ha zsetonról van szó Fábrik úr és Teddy is képes ugyanazt a papírt aláfirkantani.

Rónai Egon meg perszehogy beszól a Petőfinek, mert a atyavilág versenytársa lett a közszolgálati szférában. Ki hallott már ilyet? Hiszen a közsszolgálat az az unalmas szó szinonímája. Méghogy nincs különbség a Petőfi kínálata meg a kereskedelmi adók kínálata közöt. Ő is pontosan tudja, hogy van, de az érdeke azt kívánja, hogy pofátlanul hazudjon.
Vagy ha nem tudja, mi a különbség, akkor alkalmatlan a posztra, amit elfoglal.

Gondoljunk csak bele, micsoda szentségtörés, hogy az M1 adta le először a 24-et, a Vészhelyzetet, hogy lehet ott dáridó jellegű könnyűzenei műsor? Hogyhogy nem csak kultúrális műsor és hírek mennek? És kérném vissza a hétfői adásszünetet is, mert az mennyire kereskedelmi már, hogy hétfőn is van adás!

Szal szerintem Petőfi hajrá.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.13. 08:55:59

Prof. Pizka!

Szerintem meg mind a rádióadókat, mind a tv csatornákat együtt kell elemezni, mert egyenként egyik sem teljesíti a közszolgálatiság kritériumait.
Teszem azt etnikai kisebbségeknek szóló tematizált műsor csak az m2-n van, az m1-n nincs. (Persze az, hogy eldugják a legkevésbé nézett műsorsávokba, az megint más dolog.)

Egyébként itt, ahol dolgozom egész nap a sláger szól, és már egész egyszerűen kiver a víz attól, hogy minden nap lenyomják uazokat a számokat. (persze még mindig jobb, mint más rádiók négyórás blokkjai)

kallok 2007.07.13. 09:09:05

Szerintem az amit a Petőfi csinál: Közszolgálat. Kell egy országos adó, aki nem csak hatásvadászatot űz, mint a többi gagyi. Szórakoztat és tanít. Tizenegynehány év után azért hagytam abba a diszkózást, mert belefáradtam a zeneileg halálra butított, vidéki tahók szórakoztatásába. Az ORTT helyében a változatosságot és az igazi slágereket hírdető hazug adókat blokkolnám.

Riffato 2007.07.13. 09:13:50

Tulképp itt nem arról megy a vita, hogy lehessen e közszolgálati vagy sem, mert gonlom - de igazából nem tudom -, hogy a közszolgálati adók kapnak támogatást!!!
Az ORTT nem azt akarja korlátozni mit sugározzon hanem hogy milyen megnevezés alatt! Persze hangsúlyozom ezt csak gondolom!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 09:20:57

Szerintem ez nagyon is közszolgálat!
Megpróbálom megfogalmazni miért.
Én személy szerint utálom a 80-as, 90-es évek és a mai slágereket amik csőstöl ömlenek a kereskedelmi rádiókból, legfőképpen a három országosból. (D., J., S.) Az elektronikus zenét kedvelem, ez ugye rétegzene. De szeretem a könnyedebb, hallgatós zenéket amiken hallani, hogy művészek készítették. Modern jazz, mindenféle lounge zene, amikre esély sincs, hogy országos "fiataloknak" szóló rádióból szóljon. Budapesten kicsit más a leányzó fekvése, ott van sok adó, kedvencem a Kávé. Egy picit nyitottabban gondolkodó, a mindennap ugyanazt játszó kereskedelmi rádióktól besokkalt ember (szándékosan nem fiatalt írtam, ismerek 40 év felettieket is, pedig az Ő fiatal koruk zenéit játszák) aki egy kis MINŐSÉGRE vágyik és máshogy nem kaphatja meg az az új Petőfire hangol! Mi ez, ha nem közszolgálat? Ez bizony kőkeményen az, csak úgylátszik a közszolgálat definícióját újra kellene értelmezni , mint sok mást ebben az országban. Már más a köz, mint 30 évvel ezelőtt.
Természetesen meg kell maradnia a hagyományos közszolgáltai adóknak, ez nem vitás. Én szeretem a régi értékeket, tiszteletben tartom őket. Aki krónikát, meg játék és muzsikát akar hallgatni 10 percben, az majd hallgatja tovább a Bartókot, meg a Kossuth-ot, de a köz nem csak 50 évesekből áll. Egy 25 éves is a köz része, fizet adót, hát abból a pénzből szóljon egy olyan rádió is amit hallgat is.
Én személy szerint csak a Petőfit hallgatom mióta váltott.
Szeretném , ha maradna.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 09:24:18

kallok 2007.07.13. 09:09:05
"Az ORTT helyében a változatosságot és az igazi slágereket hírdető hazug adókat blokkolnám."

Igen, a változattoságot hirdeti mind a 3 nagy adó, de minden nap ugyanazokat a zenéket játssza! Esküszöm néha még a sorrend is ugyanaz volt. Szánalom a köbön, szánalom...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 09:30:30

Még annyit, hogy az ORTT vagy balfasz botfülű barmokból áll, akik nem tudják megkülönböztetni a Petőfin sugárzott könnyűzenét a többi mocsoktól, vagy lóvé áll a háttérben. Attól tartok mindkettő.

emde 2007.07.13. 09:39:41

A Petőfi a legjobb! Amióta váltottak, állandóan ezt hallgatom. Rohadtul elegem van már az ORTT packázásaiból. Elöször a Tilost tolták kényszerpályára, aztán megszűnt az Extrém, lett helyette Mária, amit nem hallgat senki, most meg a végre hallgathatóvá vált Petőfit akarják meglőni. A Petőfi igenis közszolgálati, mert nem a Sony és a BMG által szponzorált 22 számot játsza egész nap, mint a többi kereskedelmi fos, hanem minőségi könnyűzenét ad. A legjobb rádió itthon, mást se hallgatom, amióta van. Korábban soha egy percet nem hallgattam az MR adóit, most pedig csak ez megy a kocsiban.

emde 2007.07.13. 09:40:59

Ja, a Rádió DJ-t kihagytam, ami még néha hallgatható volt. Ott is bent volt az ORTT keze a buliban. Ravatalra az ORTT-vel!

sien 2007.07.13. 10:43:41

Egyetlen egy a baj. Azok nagyon nagy része akik hallgatták a petőfit, hallgatják a kossuthot, nem hogy az interneten nem tudják felemelni a hangjukat, a legtöbbjük még a számítógépet sem nagyon tudja hova tenni. Arról a 2millió nyugdíjasról, idős emberről beszélek akik most szépen el vannak felejtve.
Tudom hogy nehéz olyan emberrel számolni aki nem vásárlóerő, és még nagyon a hangját sem emeli fel az ilyen dolgok ellen, de attól még létezik.

nofeedback 2007.07.13. 10:46:55

Amit az ORTT mûvel, annak 17 éve ki kellett volna menni a divatból. Tökéletesen egyetértek "emde" kommentjével, és miért kell visszakézbôl leugatni a Petôfit?

Én elôtte nem sokat hallgattam, elegem volt, hogy nincs átmenet. Nyamnyogó közszolgálati "beszéljük meg" mûsorok, vagy a csapból folyó sláger-szennyözön. Amióta frissítették a Petôfit, állandóan rajta vagyok. Egy kegyetlen nagy ûrt fedett le hosszú idô után, amit a Tilos meg a Café is próbált (ami szintén nagyon jó, és respekt nekik). Évek óta vártam egy rádióra, ami nem csak a tucatzenét sugározza. A kevésbé rádióbarát zenéknek nem volt lehetôsége megszólalni egy-két mûsort leszámítva. Higyje már el az ORTT, hogy ezzel szolgálja a közt, hogy rengetegen vannak, akiknek a töke tele van a juventus egynyári slágereibôl. VAN ERRE IGÉNY, a zenére, a vérfrissítésre.

És örülök, amikor bekapcsolom és megszólal egy Nyers vagy egy Kispál.
A danubiusban ilyet a büdös életbe nem kapsz. Van helyette Crystal meg 50 Cent, zabálhatja a hülye parasztja

Az ORTT monnyjon le

kink 2007.07.13. 10:52:58

A POPZENE AKKOR SZÁMÍTHAT KÖZSZOLGÁLATINAK, HA ÚJ.
Megjelenés előtt álló (vagy két hónapnál nem régebbi) dalokat játszani ismeretterjesztés, még akkor is ha az rnb vagy hiphop (kereskedelmi rádiók akkor kezdik el a slágereket játszani, amikor már 2-3 hete fent vannak a világ slágerlistáin)

A Petőfin jelenleg futó dalokból óránkát kettő fér bele ebbe a kategóriába, és indokolatlanul sok 5-15 éves számot játszik (kb. 50%), ezért szerintem nem tekinthető közszolgálatinak. Ne jöjjön senki azzal, hogy ezeket sem ismerik itthon! Szánalmas, ha valaki beéri a jelenlegi kínálattal. Ez nem több mint egy félművelt zenei szerkesztő önmegvalósítása

mickeyknox 2007.07.13. 10:56:23

egyetértek azokkal, akik szerint így jó ahogy van. közszolgálatnak ott van a kossuth. ha nem elég csináljanak még egyet. :-) mivel szegedi vagyok, elég szűkös a rádiókínálat, és a petőfin kívűl minden adón ugyanazt a szart hallom, a slágeren meg még szarabbat, ráadásul mindegyiken retardált, magukat humorosnak mondó futóbolondok futattják magukat. végre van egy olyan rádió, ahol nem kiáltok fel fájdalmasan minden második számnál

NemAnonim 2007.07.13. 11:25:33

De azért remek, hogy ennyien örülnek az új műsorstruktúrának, mert akkor ez nyilván kereskedelmiként is megélne.

vagy ha egy kereskedelmi adó nyomatná ezt a zenét, akkor nem hallgatnátok?

Ja, és követelem a közszolgálati Indexet! nulla banner, nulla Győzike, több Bodoky, Don B és UP!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 11:32:20

"Arról a 2millió nyugdíjasról, idős emberről beszélek akik most szépen el vannak felejtve."
2 millió nyugdíjas hallgatta a régi Petőfit? A hallgatottsági adatok nem ezt mutatják.
Egyébként a szüleimet megkérdeztem, hogy most mit hallgatnak, hogy átalakult a Petőfi. Anyám mondta, hogy a Kossuth-ot, amit tökre tetszik neki. (Megjegyzem: a Petőfivel párhuzamosan a Kossuth-nak is megújult a műsorstruktúrája, csak ez nem kapott akkora publicitást).

"De azért remek, hogy ennyien örülnek az új műsorstruktúrának, mert akkor ez nyilván kereskedelmiként is megélne."

Jó, akkor zárjuk be a Kossuth-ot is, mert a Klubrádió és az InfoRádió is hasonló műsort ad és kereskedelmileg megélnek belőle.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 11:32:30

kink 2007.07.13. 10:52:58

Ez elég hülye megközelítés már ne is haragudj. Azért lenne egy rádió közszolgálati mert promo zenéket ad? :D Na ne kacagtass...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 11:35:34

n_a 2007.07.13. 11:25:33
Azért eléggé hozzátesz, hogy nem kell a köcsög , hőbörgő reklámokat hallgatnom.

mickeyknox 2007.07.13. 11:47:19

kink 2007.07.13. 10:52:58
ezt azért te sem gondolod komolyan :-))

moli 2007.07.13. 14:06:08

mitol lenne a komolyzene kozszolgalatibb? ki mondja meg, hogy a komolyzene ertekesebb, mint a kortars alternativ popularis zene? 50 eves szakertok, vagy a tarsadalom?

moli 2007.07.13. 14:23:56

mi a kulonbseg a komolyzenenek es az (alternativ) konnyuzenenek nevezett eloadas kozott? a hangszerek? a letszam? a regiesseg? a celreteg? a hagyomany? mas?
ezek kozul mi az, ami feljogosit barkit is kinyilatkoztatasra, hogy a komolyzene ertekesebb?

moli 2007.07.13. 14:31:18

vajon nem valo-e muzeumba a komolyzene, akarcsak a klasszikus festmenyek, hiszen a mai muveszet mas. autok, reklamok, taviranyitok.. mind lehetnek muveszi alkotasok.
vajon miert nem angolkert van az Erzsebet teren? vajon miert nem gipszstukko van az ING szekhaz oldalan?

Sloane (törölt) 2007.07.13. 15:35:13

moli: az idő az, ami eldönti. Ha pl. Rolling Stones-t is fognak játszani/hallgatni 100 év múlva, akkor az is komoly zene lesz. De sok-sok zene meg a feledés homályában fog eltűnni.
A Bartók rádió tipikusan közszolgálati adó, és jól be is tölti ezen szerepét. Ha neked nem tetszik, akkor tekerd arrébb, ott van pl. a Juvnetus vagy a Sláger.
Ha múzeumba kívánod a komolyzenét, akkor beteljesült a kívánságod, mert maga a Bartók egy komolyzenei múzeum.
Mondjuk a festményekkel ráhibáztál, mert azok nem mind múzeumban vannak, hanem pl. kőgazdag arcok szobáinak falain is.

muki 2007.07.13. 16:12:26

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó
"Még annyit, hogy az ORTT vagy balfasz botfülű barmokból áll, akik nem tudják megkülönböztetni a Petőfin sugárzott könnyűzenét a többi mocsoktól, vagy lóvé áll a háttérben. Attól tartok mindkettő. "

Egyetértek! Évente egyszer osztanak frekvenciát amire pájázni kell és az ORTT-s seggfejek döntik el hogy fogják az emberek szeretni vagy sem. Tehát aki azt írta hogy amit a petőfi játszik azt csinálják magánpénzen, annak üzenem hogy nemlehet, mert nem engedik!!

Bezzeg ha beadnék egy tervet egy új rádióra amin bódiguszti meg egyéb lakodalmasrokk menne már aznap a kezemben lenne az engedély... :S

elég a faszkodásból! a petőfit hagyják érvényesülni. előbb utóbb a hugarista kárpátiarajongók is rájönnek hogy ska+reggae ;) csak nyugi

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 16:19:59

A techno az közszolgálati, minden más zene kereskedelmi. Tehát a Petőfi kereskedelmi.

;)

Pénzért nyalok, szopok, illetve igény szerint médiaszakértést vállalok:

Hüjehalyó Betéti és Társaság

Halvány Görény 2007.07.13. 16:56:21

kurvamérges leszek most már.
ne takarózzunk már ezzel, hogy végre jó zene megy rajta. volt itt egy általánosítás,hogy a régi petőfit úgyis csak nyugdíjasok hallgatták.
akkor legyen itt egy legalább annyi alappal bíró másik, hogy az új petőfit meg nem valódi rádióhallgatásra használják, csak úgy háttérnek, mindegy, csak valami szóljon alapon. (ami nem túl érzékeny füllel hallgatva azért elüt a többitől)
egy igazi zenebolond nem mondhatja rá, hogy ez jó, ami ott megy. hallgasa mindenki csak egy hétig, odafigyelve, hogy mik mennek. eleinte 10-ből 4 értékelhető volt, mára olyan 10-ből 2 lett az arányaiban. fantáziátlan feldolgozások, stílusban egyáltalán nem sokrétű kínálat, és ezek között néha egy-egy érdekesebb bevállalás. az izgalmas előadoknál is többnyire gyáva választás, tutira menni.
odafigyelve hallgatom és megkockáztatom, hogy az összes adó közül simán első háromban van ismétlés mennyiségét tekintve. ne bújjanak a "végrejózene!" védelme mögé. nem igaz! van benne az is, mondjuk olyan 20%-os arányban. az agyam eldobom attól, mikor ilyennel jönnek, hogy a régi szar műsorok le lettek cserélve nyersre, quimbyre, kispálre stb....
hazugság! (na jó, erős csúsztatás inkább). múlt héten is hallgattam, valóban volt egy "kispál szám" (kicsit szomorkás a hangulatom, bazeg :) ) meg nyers is 1 (fényre csúnyuló lányok) kurvabátor, bevállalós, ez igen! megjegyzem kvimbit hallottam a régi struktúrában is ennyit, a műsorok közt, mint most. ne csináljunk már úgy, hogy erre lett lecserélve, ezért mondom, aki ilyent állít, meg hogy végre igazi jó zene van, az nem hallgatja, csak úgy szólogat és néha odafigyel. ha az ember odafigyel, rengeteget bosszankodhat, mert a nem mainstream szar is szar. persze, a zenei kínálata egyedülálló, kimagaslóan jó, stb...
átbaszás, szlogen, ha sokat mondják mindenki elhiszi; nem igaz. csak más.
liszten kerfuli. akkurvaéletbe.

moli 2007.07.13. 17:18:24

Sloane: nem fogom odebbtekerni, miert en nem hallgatok radiot. viszont nem fogom fizetni a Bartok radiot sem, vagy ha igen, akkor kovetelek egy konnyuzenei adot kompenzalaskent.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.07.13. 17:51:14

Lehet, hogy háttérnek szánják, de így is közt szolgál, mert hiánypotló és a többi adóhoz képest kib@szott igényes zenék vannak rajta (mint minden ez is relatív, itt a többi adóhoz hasonlítom, ezért az erős jelző). Nem akarok gonoszkodni, de a mostani nyugdíjasok az ő adójukból hallgattak rádiót, most meg én akarok az enyémből. De ez a legkevesebb, csak gondoltam megjegyzem.
A 10-ből 2 az kurva jó arány ahhoz képest, hogy a 3 nagy országos szaron 1000000000-ból nulla ami tetszik. (Privát megjegyzem nálam nagyobb az arány mint 10-ből 2)
Én sokat hallgatom a munkahelyemen és a kocsiban, azt hiszem zenebolondnak is vallhatom magam, (írok és játszok elektronikusat) mégsem mondom rá, hogy nem jó. Miért? Megint a relativitás: Danubius, Juventus, Sláger; ezekhez képest kísérleti elektronika vazger. Felüdülés, hogy nem az unott fosok mennek, amiket 5-10-20 év óta napjában többször hallhatsz rajtuk.
Egyébként szerintem nem ismételnek sokat, itt megnézheted : real1.radio.hu/petofi.htm
Az biztos, hogy nem maistream szar is szar, de ez már ízlés kérdése és szerintem nem szar.

geod 2007.07.13. 19:54:23

Hm.Hát, megdöbbent a dolog, de be kell lássam, tévedtem-mégiscsak igaz, h aki 39 alatt van annak elég a világból a zene is. Nos, nem is csodálkozom már annyira,h itt tartunk e kies hazában ahol.Már bocs.:/
Amúgy ha érdekel vkit...nem az a baj, h van egy olyan adó,ami végre igényes(ebb) zenét játszik. Hanem az,h kinyírták ami addig volt. Ugyanis: aki csak most tekert rá az nem tudja,h az elmúlt egy évben alapvetően megváltozott a Petőfi:a zene már ez volt,mint most, és emellett nagyon jó műsorok is voltak. Amiken el lehetett gondolkozni;amin lehetett nevetni;amivel értelme volt vitatkozni;és közben meg,nagyjából úgy fifti-fifti alapon,szólt ez a zene.Most meg..agyonismétlés+Varrószabolcs elviselhetetlen hangja,brr..

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.07.13. 21:43:14

Hova jutott a mai ifjúság! Zenét akarnak hallgatni egész nap. Pfúj! Meg össze-vissza dugnak. Templomba meg nem járnak! pfff...

:)

Halvány Görény 2007.07.13. 23:59:32

"Az biztos, hogy nem maistream szar is szar, de ez már ízlés kérdése és szerintem nem szar."

na ugye, ez meg a másik, hogy ízlés kérdése, ezzel ne lehessen már takarózni, hogy most igényes zene van, mert kinek mi, ugye.
ez a másik problémám, hogy gyáva és sunyi dolognak tartom, hogy átalakításról beszélnek, meg a köz érdekét említik.
rendben, megtörtént valami, mondják ki, hogy igen, szétbasztuk a régit, nincs petőfi rádió többé, ez nem az. csináltunk helyette egy másikat (legyen a neve such rádió vagy bármi)
olyan mintha kérnék egy nagyfröccsöt és közölné a pultos lány, hogy hát csak vörösbor van, ja meg nincs szóda csak kóla, úgy is jó lesz? persze, az is lehet fasza, csak az nem nagyfröccs.
vagy méginkább, mintha lett volna egy erdő, aztán kivágják a picsába és az illetékes közli, hogy hát nagyon sajnáljuk bazmeg, de az emberek már nem igazán járnak ilyen típusú erdőkbe bazmeg, mi csinálunk egy modernebb erdőt, egy gazdaságilag sokkal jobban hasznosítható erdőt bazmeg, a fiatal korosztálynak becélzott erdőt, és építenek oda egy plázát bazmeg, hogy tessék, itt az új erdő, ez ilyen bazmeg, nyugaton is ez a trend bazmeg, ilyen erdők épülnek bazmeg a világ fejlettebb részén mindenhol bazmeg a régibe már csak a nyugdíjasok jártak bazmeg.. meg lehet csinálni, mert ma már mindent meg lehet csinálni, de akkor legyünk olyan tökösek, hogy kimondjuk hogy ez barátaim nem erdő, ez bazmeg pláza, az erdőt meg kivágtuk a gecibe, mert senkinek nem kellett, meg momentán jó ötletnek tűnt és főként mert kellett a hely bazmeg, kellett a plázának.
faszom, csak felhúzom magam.
gerinc.

dr nmate 2007.07.14. 01:12:52

Te tényleg egy görény vagy... , ennyire piszkálja csöröd? A Petőfi így sem életképes de, úgy sem volt! A kabaré csütörtök nekem is hiányzik... mondatja velem ezt a közszolgálatiság igénye:
De amit az utóbbi hónapokban műveltek egyáltalán nem nevetetett meg. AZ új müsorok gyengére sikerültek, és 2 hetente hallottam a Maksa Kinai nyekergését, nem vidított fel a Gálvölgyi-Henádi valóságsó paródia sem, akármennyire nagy szám is...
A Csúcsforgalomról nem is beszélve. Addig amíg autókrol volt benne szó tökéletes volt, szerettem hallgatni, sok jó tanács volt benne. De felhigították, bulvárosították napi 2,5 órára...
A zenék nagyon jók voltak, kivétel a jó ebédhez szól a nóta... a hajós vizállás jelentés meg idegesített 16 éves korom óta kérdem... MINEK... (annak idején kellett, tudom, de manapság a mobil korában... GPS stb!

Szal szvsz a petőfi a kultur igényt jelenleg is kiszolgálja az esti egy órában... és higgyétek el lassan befognak köszönni új müsorok...
A a kivánságreggelről nem is beszélve... kifejezetten jó volt a Világival... de annak a világ(i)nak is vége... és nem omlott össze a világ...
Nincs itt semmi probléma, csak az nem álszent, aki tényleg heti 15-20 órát hallgatta a 3 közadó egyikét(nem háttérként!) Azok az idők elmultak amikor mindenki rátapadt a hangszórókra
Tisztelettel egy 22 éves... (jelzem célközönség)

Halvány Görény 2007.07.14. 10:04:12

igen, valóban nagyon piszkál az őszintétlenség és sunnyogás, kezd elegem lenni abból, hogy mindent meg lehet tenni (bármely területen), csak megfelelően kell tudni kommunikálni.

timbuk 2007.07.14. 19:00:44

Halvány Görény

Sok mindenben egyet értek veled, mert először nekem is tetszett,hogy olyan zenét is adnak, amit máshol esetleg soha, de aztán rájöttem(tünk), hogy annyit ismételnek mint a .láger rádió és társai. Csak kicsi fantázia kéne, meg hogy vki értsen hozzá, mármint a dalválogatáshoz. Anyám, hány millió olyan szám van, ami megérné, hogy meghallgassuk???
A Petőfit mi régen is hallgattuk (26 és 28 évesek), sok jó műsor volt. Volt pl olyan, amikor kezdő magyar zenészeket mutattak be. Tetszett sok minden. Viszont legtöbbször csak autóban hallgattuk, mert ott nem lehet fogni a 'kávézó' adót. A rádiócafé a kedvencünk és csak ez segített itt az istenhátamegett a semmi közepén megmenteni minket a zenei elsorvadástól. Pesttől 130kmre lakunk, így csoda, hogy bejön egy pesti adó. Szóval ezt hallhattuk. DE akinek ez sincs, annak nyílván felüdülés a mostani Petőfi. Pl, a nyíregyházi rokonaim is hallhatnak másféle zenéket is, nemcsak boygeorge meg tsai.

Azonban csak zenével, kicsit sterilnek tűnik a dolog, vagyis nincs benne élet, úgy érzem.

A Kispálról annyit, hogy nem csak Kicsit szomorkás volt (azt pl nem hallottam ott még), de leadtak egy olyan számot, amit még országoson bizti nem: Húsrágó hídverő, Autók a tenger felé...

DE jöhetnének új zenék is, mert én úgy veszem észre, hogy minden új zene megakad Angliában (vagy csak ott veszik észre, mi a jó), nagyon kevés olyan áramlik be, ami megérdemelné. Ja és több magyar számot, és ne csak ugyanazt, mint a 30Ynál, amitől már herótom van.

Vargapál (törölt) 2007.07.14. 19:18:55

úgy csinál mindenki, mintha eddig tömegek hallgatták volna a k. Petőfi rádiót. Ugyan kérdezzetek már körbe az ismerőseitek között, hogy hányan hallgatták/hallgatják most.
Vihar a biliben az egész.
Az senkinek nem bassza a csőrét hogy a bartókon komolyzene megy, a kossuthon meg politika&magyarzene???? Az mitről jobb mint a könnyűzene?

habitang · www.nst.blog.hu 2007.07.14. 19:27:24

Vargapál

Huhu, itt vagyok például én. Öszesen két rádiót hallgattam, az volt az egyik.

Ha még mindig nem lenne világos, ha a Petőfi sikeres lesz, jön egy magánbefektető, aki megcsinálja ugyanezt, csak jobban, mert olyan eszközökkel is élhet majd, amivel a Petőfi etikai okokból nem.

Még egy korábban induló, tényleg jó Petőfit is picsán vernek majd az eddig kockázattól tartó magánbefejtetők, még reklámmal is. Majd megtalálják azt a spotmennyiséget, amitől még nem kapcsolsz el. Az látszik, közönség van, hajrá.. Szerintem, ismétlem, szerintem ez lesz, és a Petőinek köszönik az igazán csalhatatlan és ingyenes piackutatást.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.07.14. 20:55:29

Hát persze, így megy minden privatizációnál. Először szétverik a sikeres, ugyanakkor veszteséget termelő céget, aztán ami életképes, azt megkpaják magánbefektetők, ami meg nem az tengődik ahogy tud(lásd MÁV, Ganz, Ikarus stb.) Ezt fogják csinálni itt, is szétverik a rádió struktúráját,s ha véletlenül még így is életben maradt, majd átveszi valami befektető... ebben az országban bármi elképzelhető :(

KarmaFlow 2007.07.15. 01:51:52

Az ORTT inkább adna országos frekvenciát a Rádiocafe 98.6 számára.

Petőfi-n hallható dalok = copy&paste Radiocafe dalai minusz duma.

Petőfi névvel lesz a gond.

Anglia meg nagyon, de nagyon messze van. Ezt az ún. Nagy Generáció is tudta. Ennek köszönhetik a sikerüket!

COPY PASTE COPY PASTE COPY PASTE

allin 2007.07.18. 14:02:42

én is egyetértek svéddel. kapjon a café országos adót, vagy az 51%-os szövegarányát csökkentség 30%-ra!!!!
én tisztelem a hazai kreativitást, de amit a petőfi zeneileg csinált, azt úgy hívnám, hogy lopás és másolás. nagyon szúrkolok az ortt-nek, hogy visszaállítsa a régi petőfit, és a most dolgozó zenei lopkovicokat küldjék el jó messzire.

moli 2007.07.24. 11:03:42

Halvány Görény 2007.07.13. 23:59:32
"""lett volna egy erdő, aztán kivágják a picsába és az illetékes közli, hogy hát nagyon sajnáljuk bazmeg, de az emberek már nem igazán járnak ilyen típusú erdőkbe bazmeg, mi csinálunk egy modernebb erdőt, egy gazdaságilag sokkal jobban hasznosítható erdőt bazmeg, a fiatal korosztálynak becélzott erdőt, és építenek oda egy plázát bazmeg, hogy tessék, itt az új erdő, ez ilyen bazmeg, nyugaton is ez a trend bazmeg, ilyen erdők épülnek bazmeg a világ fejlettebb részén mindenhol bazmeg a régibe már csak a nyugdíjasok jártak bazmeg"""

RETTENTO rossz a hasonlat, mert itt valojaban arrol van szo, hogy volt egy muvelodesi haz, amit ledozeroltak es csinaltak helyere egy gordeszkas parkot.


Sloane 2007.07.13. 15:35:13
"""Ha múzeumba kívánod a komolyzenét, akkor beteljesült a kívánságod, mert maga a Bartók egy komolyzenei múzeum."""

az a baj, hogy a radio elteti, eletben tartja.

"""az idő az, ami eldönti. Ha pl. Rolling Stones-t is fognak játszani/hallgatni 100 év múlva, akkor az is komoly zene lesz. De sok-sok zene meg a feledés homályában fog eltűnni."""
a komolyzene nem azert maradt fent, mert erteket hordoz, hanem azert, mert KONNYEN REPRODUKALHATO (kottak). es abban az idoben mellette joforman csak nepzene volt, ami szajrol szajra terjed. ma, mikor gyakorlatilag barki tud zenelni ES PUBLIKALNI AZT, a komolyzene maximum 3-4 evig maradna felszinen, aztan eltunne a tobbi szintipop es egyebhez hasonloan.

Halvány Görény 2007.07.24. 11:16:46

moli, az összehasonlítás alapját nem sikerült akkor levenned, nem az volt a cél, hogy találjunk a régi és az új struktúrának egyenként minél jobban megfelelő variánst, hanem a folyamat modellezése, ebből a szempontból, meg tökugyanolyan az is amit te mondasz, sőt. indoklást nem írok, mert hosszú és félek, hogy feleslegesen koptatnám, ha esetleg megvádolsz, hogy nem is tudnék, akkor majd leírom :)

moli 2007.07.24. 14:24:53

szerintem nem ugyanaz, mert en felemelnem a szavam egy erdoert, de egy muvelodesi hazert mar kozelsem.

Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2008.01.30. 20:26:58

Huh gyerekek, biztos nagyon fájt a többi adónak (Gagyubiusz), hogy nem őket hallhatják már a fiatalok. Aki ezt a MÁVhoz meg a magyar gyárakohoz, privatizációhoz hasonlítja, az nem épeszű.

Nincs elég ugatás és reklám? Szerintetek miért hallgatják annyian?? Rohadjak meg én is azt hallgatom. Azelőtt 80 alatt igen kevesen kapcsoltak oda.
süti beállítások módosítása