Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem csak a hetvenéveseké világ

Az új Petőfi Rádió

2007. július 04. 18:21 szabóZ 125 komment

Én sokáig azt hittem, hogy a Kossuth, meg a Petőfi egy földalatti bunker mélyéről ad, a hatvanas évek közepén rájuk zárták a nehéz fémajtókat, azóta legfeljebb periszkóppal néznek körül idekint. Odalent por van, évtizedes penészfoltok, és pár raklap hatvanhármas sóletkonzerven él a teljes Szabó család, meg a szerkesztő, akinek mániája, hogy naponta többször bemondassa: a hajóvonták találkozása tilos.

Persze később meghallgattam pár Vasárnapi Újságot, meg miniszterelnöki interjút, és rá kellett jönnöm, hogy a Kossuth meg a Petőfi innen, a jelenből ad, csak a hallgatók torpantak meg húsz-harminc éve. Na ja, a nagy rendszerváltó lendületben otthagytunk egy egész generációt, nekik csak a csirke-farhát meg a nótaszó maradt a Petőfin, és aztán csodálkozunk, hogy csak állnak ott a műszálas otthonkában és nem értik, hogy miért nem elég a vizitdíj, meg hogy emelik a vérnyomáscsökkentő árát, miért kellett elvenni még a Szabó családot is? És egyébként is, mi ez a ricsaj a Kabarécsütörtök helyén?

Merthogy műsorstruktúrát váltott a Petőfi, ami azt jelenti, hogy felállították a régi kádereket, kit áttessékeltek kedvesen a Kossuthra, kit meg hazaküldtek, hogy nem muszáj csinálni, elég lesz hallgatni is. Lehet sipákolni, hogy miért kellett ezt, meg mi lesz a nyugdíjasokkal, de hát velük az lesz, hogy Kossuthot hallgatnak, néhányan még talán a Bartókot is. Aztán meg kihalnak, az lesz. Mielőtt meg tetszene botránkozni, ezt nem én mondom, hanem Gellért-Kis Gábor, a rádiókuratórium elnöke.

A Petőfi tehát a többség rádiója lett, ha többségen a hatvan év alattiakat értjük még pár évtizedig, amíg a demográfia tréfájából át nem veszik az uralmat az idősek, és recsegve, ropogva össze nem dől a nyugdíjrendszer. És hát a fiatalos többségnek már nem elég, ha Marcal János segédtiszt egy nótát énekel. Nekik már Illés kell (muhaha) jobb esetben Sting.

Csakhogy olyan már van, Slágernek hívják, meg Danubiusnak, ugyanazt az ötszáz dalt ismétlik folyamatosan, és ezt a végtelenül ismétlődő unalmas válogatást minden idők legjobb slágereinek hívják. Vagy hogy nagyon zene.

Ennek ellenére az igényes könnyűzene, bármennyire fáj ezt a szókapcsolatot még leírni is (főleg, amióta egyesek kitalálták, hogy Ákos meg Hrutka Róbert, na ők az igényes könnyűzene) igenis létezik. Hívhatnánk úgyis, hogy „könnyűzene, ami jó, de nem mindenki ismeri, mert a nagy kiadók nem tudnak eladni belőle több mázsányit, ezért nem promótálják a nagy kereskedelmi rádiókban” csak úgy kicsit hosszú lenne.

És igényes könnyűzenét játszani meg reklámozni ugyebár közszolgálat, sőt a közszolgálat legkonzervatívabb, fekete garbós és kordzakós értelmiségi értelmezésébe is belefér: neveli az emberek ízlését, és kultúrát közvetít. Vagyis megmutatja, hogy az Crystal még sem olyan nagyon jó zene. A Nox meg egyenesen szar.

Ezt csinálná a Petőfi, meg persze kulturális ajánlók, hírek és időjárás. Ugyan az új rádió első hónapja után ez még csak találgatás, mert persze vannak műsorok, például kicsit kultúrházasan ajánlgatják a programokat, amik legfeljebb a Szimplakert törzsközönségét érdeklik, és a híreket is felolvassák, de hiába búgnak negyven alatti hangok az egészségügyi reformról meg a rakpart lezárásáról, azért ez még nem egy fiatalos közszolgálati rádió. Még akkor sem, ha Ganxsta Zolee után Moby jön, aztán meg a Red Hot Chilli Peppers.

Merthogy az olyan könnyűzenei, közszolgálati adóhoz, mint például a BBC 1 (csakhogy mint az autóskártyában a Lamborghinit, végre elővegyük a tizenöt éve minden ilyen alkalommal kicsapott BBC-kártyát) nem elég hogy a felsővezetés összejön, megbeszélik, hogy milyen számokat szeretnek, aztán feltöltik mind a rádió jukebox-szoftverébe. Jaj, ne hagyd ki a Drive-ot az REM-től, mert azt nagyon szeretem!

A Petőfiben most egy gép zenél, nagyrészt véletlenszerűen adagolja a dalokat a Tankcsapdától Didoig. És ezzel nem csak az a baj, hogy elég kevés ember szereti Tankcsapdát és Didot is, vagy ha igen, hát a Dopemantől biztos kiütést kap, hanem, hogy egy rádióműsorhoz nem elég egy nagyon nagy vincseszter. Ahhoz rádió személyiségek kellenek, DJ-k, meg zenei szakértők, akik ajánlanak, felhívják a figyelmet, meg alakítják a közízlést. Megmondják mit érdemes a raptől a death metálig, (igen death metál is mehet közszolgálatilag) és nem csak úgy odavágják, hogy ezt hallgasd. Műsorokat készítenek.

Persze a Magyar Rádió éppen most dobott ki több mint száz embert, ilyenkor pofátlanság lenne felvenni, mondjuk egy DJ-t, aki nagyon érti az elektronikus zenét, de addig ez csak próbaüzem. Belehallgathatunk Csillag János mediaplayerébe./p>

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzbubu 2007.07.04. 18:36:52

Csatlakozom az előttem szólóhoz.

állítolagmárvillamostisláttam 2007.07.04. 18:42:35

sztem nem rossz az új típusú zene a petőfin, és nem kereskedelmirádiós a stílus. nadeazonban ízlések és pofonok.

homár molla2 2007.07.04. 18:53:58

rég hallottam ilyen sok jó zenét, mint a balatonról hazafelé jövet a kocsiban, a petőfin. szinte sajnáltam hogy megérkeztünk.
én úgy tudom, palotait felvették.
duma van minden rádión, hasonló zenét lehet hallgatni a cafén, csak jó sok beszéddel együtt. pont ezért hiánypótló az új petőfi: kurvasok zene, minimális duma. nem muszáj, hogy a legkedvencebb számomat játsszák, csak ne pofázzanak bele állandóan. ha meg dumára (is) vágyom, majd eltekerek. jó ez szerintem így kezdésnek.

Halvány Görény 2007.07.04. 19:04:40

tessék hallgatni folyamatosan egy hétig, utána újraírni. én több hete próbálkozok vele, annak ellenére hogy nagyon szomorúan érintett bizonyos régi műsorok megszűnése.
ez egy nagyon gyáva próbálkozás az "igényes könnyűzene" sugárzása terén és főleg attól gyáva, hogy ezt az igényességet úton-útfélen hangoztatják.
és egyik legfontosabb alapelvük: ismétlés a tudás anyja.
igazi leszoktató műsor.

asztrov 2007.07.04. 19:05:13

nem hallgatok rádiót, s ezzel kapscolatos a hozzászólásom lényege: szerintem észre kéne venni, hogy leaáldozott ennek a médiumnak, legalábbis ebben a formában, amelyben EZEK elképzelik. ilyen kisközösségi adókat, mint a tilos, meg civil (ha van még), vagy akár az a nyilas rádió amit a suszter lóriék csináltak, ilyet el tudok képzelni. de ilyen államlag dotált gigabizbasz??? ne már. 2007 van.

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 19:11:31

Nem lett volna rossz ez a mediaplayer, ha nem olyan áron születik meg, hogy megszüntetik miatta a Petőfit a műsoraival. 28 évesen messze vagyok az öregségi nyugdíjtól, mégis a tavaly kezdődött elkereskedelmiesítés ellenére a néhai Petőfi egyes műsorai voltak számomra a leghallgathatóbbak és legérdekesebbek a rádiók között. Kiirtották az összeset, egyedül a zenével felhigított, így kb harmadára csökkentett Net-idők élte túl. Ám errefelé nem regnálnak sokáig a rádió vezetői sem, rendületlenül hiszek a csatorna és műsorai feltámadásában.

(Megjegyzem, ezt megcsinálhatták volna DRM frekvencián - digitális középhullámú - és akkor nem kell kinyírni érte egy rádióadót sem. Csak sajnos azok fejlesztése is valahogy elszabotálódott az utóbbi években...)

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 19:13:59

homár molla! Ha gyakrabban hallgatnád, nem lennél ilyen lelkes, jó zenéből is megárt a sok vég nélküli ismétlés. Pláne a közéjük iktatott nyálas hallgatói lelkendezésekből...

2007.07.04. 19:29:44

egy rádióműsorhoz nem elég egy nagyon nagy vincseszter

Bizony.

feketefityma (törölt) 2007.07.04. 19:35:08

Nyugodjék békében a Petőfi Rágyó.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.07.04. 19:44:46

A vizallas jelentes kihereloit fejjel betonozott labbal kuldenem bele a vizallasba. Gyerekkorom egyik nagy kedvence volt (a Vizipokkal, Mezgaekkal meg a tobbivel egy lapon) ahogy a bacsi megfontoltan es komolyan vegigmondta a folyok viazallasat es a gazloviszonyokat a Dunan, a Tiszan es a mellekfolyoikon. Kituno delutani szorakozas volt. Megtanultam hamar, hogy mit jelent a szamok ertelme, es erdekes volt elkepzelni, hogy Raho es Tecso kozott arad, nemsokara nalunk is fog... Erdekes volt belegondolni, hogy a hajoutszukulet alatt nehany folyamkilometerrel be kell varni amig a volgymenetben jovo uszaly athalad, vagy epp forditva. Es ehhez hozzatartozott, hogy pontosan elmondjak, hogy a "837. folyamkilometernel hajoutszukulet, szelessege szaz- hosszusaga ezer meter, hajovontak talalkozasa tilos (vagy hajokaravanok...)" Amit helyette elhadarnak, "837, szaz, ezer" az semmi. Aki igy leroviditette, az nem tudja, hogy ez a gyonyoru musor mar reg nem az informaciorol szol. A hajon ott van egy par tizezerert beszerezheto kis gep, ami centire megmondja a kapitanynak, hogy hol van a hajoutszukulet. Ha meg is hallgatja, inkabb azert teszi, mert jo tudni, hogy mi a helyzet Tecson, Csernavodanal, Titelnel, Becsben.
A hajoskapitany, ha romantikus alkat, mint en, akkor meg abba is belegondolhat, hogy micsoda jo dolog ez, hogy vannak hatarok, vannak gazdasagi kulonbsegek, konfliktusok, de van valami, ami miatt ugyanabban a musorban lehet emliteni Becset es Rahot, Pestet es Titelt. Hogy barmit is teszunk, ha Tiszabecsnel feszegeti a toltest, akkor Szolnokon is fogja, hogy a Bodrog magas vizallasa nemcsak az ott eloknek problema. Milyen jo dolog tudni, hogy amikor Tiszabecsnel bemondja a 70 szazalekot majusban, akkor tudni, hogy igen, ha ott lennek most megakaszthatnek egy tizkilos harcsat, hogy emelgetik a szakot az oregek. Hogy amikor bemondja juniusban a 25 szazalekot, hogy igen, most messze vagyok, de ha ott lehetnek, kenuval csorognek le, este Cseken vennenk HP-t valamelyik haznal, es leinnank magunkat. Milyen jo azt tudni, hogy amikor Kagrannal nem tudnak lemenni napozni a becsiek, akkor hamarosan a Romai parton sem fognak a pestiek, akarmekkora az egy fore juto GDP kulonbseg a ket orszag kozott. Es meg ezer es egy dolog. Nekem ezt jelentette az a megfontolt, lassan elmondott, szepen kiejtett hajoutszukulet, vagy 70 szazalek. Amikor csak ugy elhadarjak, osszecspjak, annyival nem tisztelik meg a Tiszat, hogy elmondjak, hogy centimeterben merjuk a vizallasat, akkor azt gondolom magamban: Ezeknek az embereknek nem fontos a Tisza. Sem a Duna, sem a Maros, sem a Sebes-Koros. Ezeknek nem fontos a termeszet, ezeknek nem fontos az a gyonyoru taj, amit ezek a folyok jelentenek. Ezeknek kimaradt a gyerekkorabol valami. Ezeknek nem meseltek el, milyenek a Karpatok, az Alpok. Hogy milyen irdatlan sok ho olvad meg egy arviz elott. Ezeknek az embereknek nem jut eszukbe a... Na hagyjuk.
Vizallasjelentes, gazloviszonyok, nyugodjatok bekeben.

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 19:50:49

Miért, elhadarva hol mondják most el?

kacsa! 2007.07.04. 19:51:57

A szándék megvan, majd kikristályosodik, hogy mi lesz belőle... ha egy év múlva is olyan lesz, mint most, akkor tkp. nem nyertünk semmit. Végülis kicseszés az öregekkel a rádiójuk megszüntetése, mi meg tudjuk, hogy nekünk mi a jó.. vagy még mindig azt várjuk, hogy az arcunkba tolják?
Ps.: mindenesetre ráhangoltam, mikor tudtam, hogy Palotai lesz. Palotai országos közrádióban, wazze!

homár molla2 2007.07.04. 19:52:26

nekem nem fontos naponta tudni, hány centi a Mura Letenyénél. ha valami miatt épp érdekel, mondjuk Mura-túrára indulok, megnézem az interneten. tiszteletben tartom, ha Prof. Pizkát ez komolyan foglalkoztatja, de egy országos adó napi műsorát szerintem sem éri meg ennek szentelni.
Fáklyás Menet, lehet hogy igazad van, és megunnám, de abban meg nem hiszek, hogy lehet olyan rádiót csinálni, amit az ember kizárólagosan és állandóan hallgat, és nem mászik falra tőle záros határidőn belül, éppen ezért nem is lehet reális cél. ha megunom, eltekerek. a lényeg, hogy minél gyakrabban tekerjek vissza.

Kobaljov 2007.07.04. 19:53:12

Az Indexes cikkben emlegett Izil személyén kívül elég messze áll a régi EstFM-től, éppen az itt emlegetett műsorok, műsorvezetők, DJ-k miatt (Csillag is már csak annak a történetnek a végén jelent meg, sok köze nem volt a hősidőkhöz)

Az utód Radiocafé szerencsére él és virul, még ha sokban különbözik is az elődtől

Kobaljov 2007.07.04. 19:55:55

molla anno az EstFM-et hallgattuk úgy az albiban, hogy minden nagyobb szobában (fürdőben is) volt egy rádió rá, és nem tudtuk nagyon sokáig megunni

ezmegnincs 2007.07.04. 20:04:35

Én az utóbbi egy évben rászoktam a petőfire. A délutáni műsor szerintem nagyon jó volt. Egy normális rádióbólcsináltak egy kalap sz..t. Többször próbáltam hallgatni az új Petőfit, denemsokáig birtam. Egyrádiólett a tucatból. És a Szabó családot, a vizállás jelentést meg lehet szüntetni, de ahhotz nem kell az egész rádiót kicserélni. Nem lett volna egyszerűbb újat inditani. Most áttértem a Kossuthra. Néhányműsort átcsempésztek.
Nagyon sajnálom az átalakulást és nem jósolok nagy jövőt ennek a felállásnak.

atikab 2007.07.04. 20:07:43

Én mindent sajnálok ami a Petöfin megszünt.
Nap mint nap autóval járok. Sokszor útközben
hallgattam meg a Csúcsforgalmat, a Kabaré
csütörtököt. Az ember egésznapi heti munkájá-
hoz jó eső érzés volt egy jót nevetni, még
akkor is ha 1000-szer hallottuk ugyan azt a
poént.
Nem hiszem hogy ezzel a zene adóval nem fizetnének jogdíjat.
Azok a bejátszások ami a zenéket dícséri túl
egyoldalú,negatív megnyilvánulás csak itt hangzik el.
Ezek után a Petőfi nevet se engednén hogy
használják.
Körülbelül ez olyan mintha holnaptól a
Petőfi Népe; zenei újság lenne.
Szeretem a jó zenét, de majd odatekerek.
Viszlát Petőfi rádió.

2007.07.04. 20:11:52

Egyetértek szabóZ-vel!
Semmi baj a zenékkel, kellett a megújulás, csak épp egy jukebox nem rádióadás.
Ha az kell, előveszem az Ipodom, vagy benyomom a laptopon a zenéimet. És még a hülye öntömjént, meg a magyar politikai szenvedést sem kell hallgatnom.

2007.07.04. 20:12:27

Nyugi, nem lesz mindig csak zene unos untalan.
Úgy terveztük, hogy először odaszoktatjuk a fiatalokat.
Öreg úgyis egyre kevesebb van, meg aztán már nem is nagyon akarnak elmenni szavazni, a vén satrafái, nem hajlandók asszisztálni a választási cirkuszainkhoz.
Így meg előbb utóbb baj lett volna, ezért hát úgy döntöttünk, hogy két legyet is (minimum) ütünk egy csapásra: odaszoktatjuk a fiatalokat, elszoktatjuk az öregeket, legalább azzal is letargikusabbak lesznek, hamarabb halnak, kevesebbe kerülnek (nyugdíj, egészségügy, jó kiegészítés ez a vizitdíjhoz is ...).
Na meg most egy ideig nem kellenek ide szakmai zsenik, frankón meg tudtunk szabadulni az igényes (? minek az?) rádiósoktól őskövületektől, megbízhatatlanul becsületesektől is.
Na, aztán ha majd ideszoknak a fiatalok, akkor majd apránként belopjuk nekik a politikát is, jön az alig észrevehető finom kis métely, következik a tudatalattijuk megdolgozásával kis színesekkel, aztán ha rendesen alapoztunk, akkor bele lehet vágni keményebben.
Muszáj volt meglépni, kézenfekvő volt, hogy országos adó kell mielőbb, nincs idő tökölni.
Még csak az hiányozna, hogy kihátráljanak ez emberek a politikából! Hát akkor kiket fordítanánk egymás ellen, kiket osztanánk meg, s az nélkül hogyan is uralkodhatnánk?
Szóval nyugi, majd meglátjátok, nem lesz itt örökösen csak zene, az csak a mézesmadzag.
Nem ma kezdtük, nem kispályások vagyunk, semmit se féljetek, ki van ez találva.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.07.04. 20:16:19

A lehető legteljesebb mértékben egyet kell értsek H. Görénnyel.az egész kész átverés. eleinte jó volt ezt, azt hallani, amit máshol nem, de a második nap már gyanús lett, a harmadik naptól meg unalmas.mióta nem járok dolgozni, rohadtul nem hiányzik, és lassan beszivárgogtak a sikerszámok,RHCP-től is a mostani gagyik, stb.egy-két hét és jön a Crystál vagy mi.
Pedig, hogy Kobaljovval együtt nosztalgiázzak, talán lehetett volna egy EstFM.de majd egy másik életünkben.

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 20:20:55

homár molla! Nem mondtam, hogy olyan rádiót kellene csinálni, amit mindig hallgat az ember, és csakis azt. De amíg megvolt ez a rádió, addig az engem általában érdeklő műsorokra odakapcsoltam, amikor tehettem, és vagy ott maradtam, vagy nem. Mos nem lehet kiválasztani, hogy mi érdekel, mert ömlesztett az egész, műsorok nélkül. Időnként azért átkapcsolok rajta, és elcsodálkozom, hogy ilyen keveset hallgatom, mégis annyi ismétlésbe futok bele (amit biztosan itt hallottam többször is a napokban). És ahogy már hasonló témánál írtam, negyed óránál tovább még nem tudtam hallgatni, mert néhány jó (és jól ismert) zeneszám után kifejezetten zavaró jött.

Ez kb olyan, mintha lett volna egy gazdag választékú étterem, ahol mindenféle étel és ital közül rendelhetném meg az ízlésemnek valót, majd egy nap úgy nyit ki, hogy csak joghurtot lehet kapni, de abban is ők mondják meg, hogy mikor natúrt, mikor cukrozottat, mikor biot. És még örüljek, mert a szomszédban csak vörös és fehér tablettás bor közül választhatok, így ez mégis mennyivel egészségesebb szerintük.

geod 2007.07.04. 20:36:00

Nos..egyrészt,bár az index erőlteti,de a Szabó csali mindig is a Kossuth-on volt.Aztán:azt ki mondta, h mi fiatalok ( igaz, én már csak pár évig vagyok része a megcélzott rétegnek) csak és kizárólag zenét szeretünk hallgatni?Mi nem akarhatunk beszélgetni?Minket nem érdekelhetnek kül. témák, amikről jó lenne többet megtudni, amin jó lenne elgondolkozni,stb,stb..Mi nem szerethetjük a kabarét? Ki találta ezt ki, h a fiatalokat csak és kizárólag zenével lehet "megfogni"?Aki ilyet állít az sose volt fiatal...vagy rémbunkó. Vagy, van még egy megoldásom arra, hogy miért is így: egyrészt, ez kurvaolcsó, másrészt, nem kell hozzá ész...
Homár molla: ha eleged van a zenéből,eltekersz oda, ahol van beszélgetés is?Te figyi..hová is?A Klubra Bolgár úrhoz? A Lánchídra, ahol ugyanaz megy pepitában?A Cafera?És mi van, ha véletlenül én balfék eltévedek Pestől 20 km-re,hm? Vagy, a nap azon 3/4-ben mennék a Caféra, amikor biz' ott is megy a zene?
Amitől meg végképp a víz kiver:amikor meghalllom a Varró Szabolcs nevű nemistudomkit,az őneki meglévő felejthetetlen hangjával,brrr...
Nagy kár, h az elmúlt egy évben kialakított Petőfit marketinggel, ésszel, további tehetséggel nem erősítették meg. Ez, ha tetszik, ha nem:egy a magyar átlagnál igényesebb kereskedelmi rádió,az is a zsírolcsó fajtából.:/

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 20:38:23

Elolvastam ezt a cikket:
index.hu/kultur/media/petofi5214/

Legszembetűnőbb tudatlansága: többször említi, hogy a Szabó család a Petőfin volt, holott nem csak a heti első adás, de az ismétlés is a Kossuth-ton volt. Nyilván ezzel is azt akarja sugallni - elég amatőr és magától lelepleződő módon - , hogy nem is olyan baj, hogy megszűnt a Petőfi.

ryzsy 2007.07.04. 20:38:29

Az nem ilyen egyszerű, hogy igényes könnyűzene van, akkor jó. Képzeld el, holnaptól Barátok közt helyett (meg ugye ott a Szeress most, öhömm) magyar műdalok mennének, mert ugye kevesen ismerik, pedig milyen fontos és értékes. Bocs, nem a bariközt, hanem minden műsort, híradótól szombat reggeli babamesékig.
Nem lehet egy csatornát így kiherélni...

efi 2007.07.04. 20:39:07

A kabarécsütörtököt én is nagyon szerettem. Remélem most boldog az egész bagázs Artisjusostúl, szerzői jogostól, hogy a magas jogdíjak miatt levették. Most legalább ők is egy nagy nullát keresnek vele, meg mi sem hallgathatjuk. Gratulálok a nagyszerű szerző jogi szabálozásokhoz!

FAQlyás Menyét 2007.07.04. 20:43:23

geod! Mindenben egyetértek veled, annyira, hogy a Szabó családról épp ugyanazt írtam. Ez a nagy butaság tényleg: miért hiszik, hogy mi fiatalok a zenéért hallgatunk rádiót? Arra útközben ott az mp3 lejátszó, itthon meg az internetes rádiók, vagy szintén az mp3 fájlok. Értelmes műsorokat hallgattam volna és hallgatnék a Petőfin, nem csak zenét, és nem Kossuth-stílusú szöveget!

korzo 2007.07.04. 20:46:13

Nekem tetszene a zenei kínálat (30 vagyok), csak kéne egy sokkal de sokkal nagyobb vincseszter, hogy ne ismételjenek annyit.
Hosszú idő óta az első rádióadó, amit huzamosabb ideig tudok hallgatni egyhuzamban.

HerrBaller · http://fityisz.com/ 2007.07.04. 20:47:20

Korábban soha nem hallgattam a Petőfit. Az utóbbi egy hónapban azonban elég sokat hallgattam. Az elején felkaptam a fejem, hogy mennyire jó zene szól, de aztán tényleg unalmas kezd lenni, túl gyakran ismételnek. Ráadásul a francnak kell erőltetni a feldolgozásokat.
Remélem jó dolog fog belőle kisülni, mert az országos kereskedelmi adók zenei kínálata egy nagy 0.
Mondjuk ha nem vesznek fel több számot a playlistbe, meg nem kezdik kicsit jobban szerkeszteni zenei programot, akkor ez is gyorsan arrafelé fog hajlani.

Na ja, a név és a zene nem igazán illik össze. De ez legyen a legkisebb probléma...

Vargapál (törölt) 2007.07.04. 20:47:50

Azért azt se felejtsétek el, hogy Pesten kívül is van élet. És bizony vidéken (pl itt, csongrád megyében) üdítően hat Ganxsta után Moby, mert itt csak szar Sláger meg egy két helyi szerencsétlenkedés fogható.
Szóval nekem egyelőre kimondottan tetszik. Lehet majd ezt is megunom, ki tudja, de most még jó.

feketefityma (törölt) 2007.07.04. 20:59:59

No, meglett a célközönség. Csongrád megye. "A bivalybasznádi taszajtógépgyár dolgozói örömmel fogadták a Petőfi Rádió megújult műsorszerkesztését. Az országszerte jó vételi lehetőségekkel bíró közszolgálati rádió a munkások nagy megelégedésére a legfrissebb tánczenékkel és kulturális hírekkel szolgál."

reach (törölt) 2007.07.04. 21:01:29

Felhívnám mindenki becses figyelmét arra, hogy - ahogy SzabóZ írta - a közszolgálatiságba a könnyűzenei népművelés bőven belefér. A BBC 1 az etalon, és azért ilyen egyelőre a Petőfi, mert nem találnak autentikus hangokat ebben az országban. Magyarországon nincs egy Jo Whiley, vagy Annie Mac. Ősszel indul az új MTV Hungary, ami ha valóban ilyen "igényes könnyűzenét" játszik, akkor oda is nehéz lesz találni arcokat. Egyértelműen új emberek kellenek, akik képben vannak, de országosan senki nem is meri őket. Magam is rádiós vagyok, és az évek alatt dolgoztam együtt pár olyan csajjal és sráccal, akik olyan zenei agytrösztök, és gyerekkoruk óta a mai napig az MTV-t lesik, kívülről tudják a legkülönbözőbb brit listák top embereit, zenekarait, hogy ihajj. Ezeket kellene felkutatni. Pl nem értem mit keres ott a Buza Sándor, az a Buza Sándor, aki évekig a Danubius első embere volt, és aki - hogy csak egy példát hozzak - Kozsót is támogatta évekig (Danu logo a kislemezeiken stb). Nincs rá szükség. Szétkellene nézni vidéken, és a kis pesti rádiókban, hogy kik tudnak. Olyan ember kell a mikrofon mögé, akinek jó hangja, tisztán beszél, nem hülyegyerek, nem faszacsávó és ért is a magyar átlagemberek által ismeretlen zenei világhoz. Ebből aligha van több néhány tíz embernél. Nehéz lesz őket megtalálni.

Magyarországon az embereknek fogalma sincs arról, hogy lehet milyen zenék vannak még azon kívül, amit a Viván lát, a Danun meg a Slágeren hallhat. Hogy az, ami ide bejut, az az agyonpénzelt ipari hulladék. Hogy a Hooligans, ami lassan tíz éve úgy indult, hogy jónak nevezhető zenét csinált (Paradicsom c. dal - több se volt), jó pénzért olyan dalokat kezdett nyomni "rock" cimke alatt, ami a Fásy Mulatóban tökéletesen elmenne, ha kivennék a torzított gitárt a hangszerelésből. Hogy a tánczene, az nem ott kezdődik, hogy dücc-dücc, és a többi...

Boldogok azok, akiknek van net a háznál, tudnak angolul, franciául vagy oroszul. Annyiféle zene és film van nyugatra és keletre egyaránt, amit 7 millió magyar nem is sejt. "És nem is érdekel, jó nekem így." Nem. Olyanra nem mond, hogy nem érdekel, amiről azt se tudod hogy van. Eléd tolják a szemetet, te meg abban turkálsz. Hát egészségedre magyar!

A Petőfi Rádió istenkirály lehetne, de nem hiszem, hogy körbenéznének az országban - pedig megérné, az ismert nevek helyett.

Maszat04 2007.07.04. 21:06:46

Mint volt árdiós ma kocsiban én is 2 órát halgattam a Petőfit! 3 ÉS 5 KÖZÖTT EGY JELLEGETELEN, DE KERESKDELMIRE HAJAZÓ HANG NÉHA ZENÉT KONFERÁLT. mINKE? a HÍREKET SZINTÉN EGY RÉGI RÁDIÓSANN BÚGÓ AVITT HANG OLVASTA, AMÚGY EGÉSZ ÉRTHETŐEN. Eddig 1:1.
Sajan 2 óra után kiszálltam az utóból így többről véleményem nem nagyon lehet, de ha jól tudom akkor a Kossuthra nem engedik be mondjuk a melegfelvonulás körüli felhajtást felvonulóstól Jobbikig akár vitában. Nos ide a Petőfire egy riportműsor keretén belül kellene! Úgy ahogy a Fókusz vagy az Aktív dolgozik a tv-kben. Sőt azzal az előnnyel, hogy a kereskedelmileg kényes témákhoz is hozzányúlhatnak majd. Ha ez lesz (vagy már van), akkor ok az új Petőfi. Íg a Kossuth lehet az értéket adó főadó, a Petőfi pedig megmutathatná a limonádé Magyarországot, amelyet oly sokan szeretnek! Még elképzelném itt PSZR kádáros műsorát is, bár, ha jól tudom, a Klubrádióból az kikopott, mármint nézőileg, de nekem tetszett.
Such amúgy nem akar túl nagyot, hogy a 12 éezer embert megduplázza, ez ugyanis szinte még a statisztikai hibahatár közelében van, és jó zenével ez sikerülhet!
Az biztos, hogy az Alkotmányban nem olvastam olyan sorokat, hogy a közrádiónak énekkarokat, stúdiózenekarokat és kereskedelmileg versenyképtelen irodalmi és kanaréműhelyket kellene eltartani!
Megjegyzem én az internet felé nyitnék és bekameráznám a riportműsoromat a Petőfin, hogy lássuk és halljuk az ottani embereket!

Maszat04 2007.07.04. 21:08:28

Bocs, az első mondatban két l-lel hallgatok pontosabban két füllel:)

emi meets world 2007.07.04. 21:15:42

leszenk dj szettek is este 10 után? és rotációs lista is lesz? :) ááááááá. viszont BeshoDromnak és Hiperkarmának igazán örültem. bár biztos ezt is meg lehet unni, mert hát a magyarnak semmi nem jó. kíváncsi vagyok, hogy milyen lenne a számotokra, számunkra ideális rádió. vajon ez mást is érdekel? Inkább várjuk ki a végét.

Alfonz 2007.07.04. 21:17:14

Folyamatosan hallgatni a Petőfit roppant fárasztó, egyszerűen nincs benne semmi. Mondjuk mégis betettem a kedvenc adóim közé, mert ha kapcsolgatok zenét keresve, van esély rá, hogy nem olyan idióta számot találok, mint majdnem minden kereskedelmi rádión. De ez roppant kevés, ezért inkább nem fizetnék (mint adózó álampolgár), ennyi erővel beteszem a kedvenc lemezeimet ingyen. Ha már közszolgálati és csak zenére tellik, akkor közvetítsen legalább kultúrát: igényes, progresszív rockot, jazz-rockot, jazzt, ami teljesen hiányzik Magyarországon.

cz.zsolt 2007.07.04. 21:18:16

Szerintem kifejezetten van jövője az új Petőfinek!

Maszat04 2007.07.04. 21:19:22

Könyörgöm, mint az index példás statisztikájából kiderül összesen annyi 40 alatti hallgatta a Petőfit, mint ahányan ide írnak. Bármivel próbálkoznak, az csak jobb lehet!
A kedvemc lemezemet meg már unom, és híreket sem adnak rajta. (félkor is adnák híreket)

larvatus 2007.07.04. 21:22:19

1. Ugye azt senki se gondolja, hogy míg világ a világ egy rádiónak mindig ugyanolyannak kell maradnia? Ráfért már ez a kis polír P. Sándorra is...

2.Ugyanakkor egy ilyen régóta működő rádió óhatatlanul is kitermeli a maga kultdarabjait (vízállásjelentés, kabarécsütörtök, stb.) amik azért nem éppen sokak, viszont sokoldalúan felhasználhatók és sok embert kötnek le, persze mindenkit más és másképp lásd atikab vagy Prof Pizka

3. Az estfm marha jó kis adó volt, közszolgálati meg minden, jópofa műsorvezetőkkel és szerethető bakikkal

4. Konklúzió: én egy olyan Petőfit álmodok, ahol mindennap háromnegyed kettőkor elhangzik az eredeti vízállásjelentés, mondjuk egy utazási magazin mellékleteként, csütörtökönként kettőtől ötig kabarézás folyik, szombat délelőtt meg Rádiópetra legelteti a gyerekeket 1-800 Mónival, esténként meg a 3 Pestőr ökörködik, és mindeközben Izil meg Nesta meg felőlem akár Palotai is látja el közszolálati poppal és rockkal a jónépet

+1. Ez a mostani rádió meg elég jó csak éppen se nem Petőfi, se nem kereskedelmi, csak valami shufflén hagyott ipod. Ja igen, és tessék azonnal abbahagyni ezt a hülye "Naggggyooonnzennnneeee"-zést, mert feláll a seggemen szőr, ráadásul tízpercenként. Egy javaslat: mit szólnátok helyette ehhez: "PETŐFI RÁDIÓ - ÁGYBAN, PÁRNÁK KÖZT..."

2007.07.04. 21:23:21

Amúgy, amit nem értek a Kabcsütről nyilatkoztakkal kapcsolatban: DRÁGA VOLT, MERT FIZETNI KELLETT A JOGDÍJAT.
Tessék mondani, a most adott zenék után nem kell? Netán egy nemzetközi híresség x percet kitöltő zeneszámáért kevesebbet kell perkászni, mint hasonló idejű számért egy magyar kabarészerzőnek (pláne, ha korábban a száma a MR saját műsorában ment le, tehát, lehet, hogy még a jogdíj is részben a sajátjk volt)????

2007.07.04. 21:26:55

larvatus, szerintem senki nem gondolja, hogy a régi MR jó volt. Csak ez sem az : (((
a +1-edhez meg annyit, hogy igen, pont egy Ipod, csak ott nem kell hallgatnod a naaaagggyonzenét, az öntömjént, a hülye hangokat + tényleg azt nyomod, ami NEked tetszik, és nem keveredik közé semmi, ami nem. Mert, hogy a mostani kínálat szerintem egy picikét eklektikus, mert kizárt, hogy egy lágyabb jazzes szám után, akinek az tetszik, nem áll fel a szőr a hátán Ganstától és vica versa.(ez nem minősítés, hogy melyik a jobb, csak, kizártnak tartom, hogy tömegek élveznék egymás után keverve a kettőt)

Kobaljov 2007.07.04. 21:31:13

A jogdíj szerintem az előadónak vagy a szerzőnek ment, nem a rádiónak, de ez a jogdíjas indok valóban kicsit tévútnak tűnik mert ha jól emlékszem korábban már szó volt róla (talán Farakasházy Indexes válaszlevelében), hogy ezek a díjak elég alacsonyak voltak, másrészt szerintem nem ezekkel a jogdíjakkal spórolnak sokat hanem a drasztikus létszámcsökkentéssel, a résztvevő munkatársak (műsorvezető, szerkesztő, technikus, stb.) bére tippem szerint sokkal több mint a jogdíjak.

Most elég egy technikus aki felügyeli a számok lejátszását, meg a hírolvasó..

2007.07.04. 21:34:53

Nem tudom, de tény, hogy az MTV nem véletlenül imádja használni az archívumát, hanem azért, mert ott egy csomó jogdíj is náluk van. Pl. a régi Gálvölgyiket is nyomatják, igaz, nem tudom, lehet, hogy azért a gyártó csapatnak is tejelnek, csak nem annyit.
Gondolom, a MR-nek is lehetnek olyan műsoraik (pl. szilveszteri), ami hasonló módon hozzájuk is tejel.
De, én is kizártnak tartom, hogy egy Greenday szám ne kerüljön többe, mint egy hasonló, ráadásul régi, magyar kabarészám...

Fender · http://firka.blog.hu/ 2007.07.04. 21:37:55

Én véletlenül tekertem a Petőfire és nagyon meglepődtem amikor egy CopyCon szám után megtudtam h ez a Petőfi. Aztán jöttek a jobbnál jobb számok sorban. Most már minden este hallgatom. Csak igy tovább!

allin 2007.07.04. 21:38:06

én régen est fm, most pedig radiocafé-t hallgatok.természetesen, érdekelt, hogy milyen az új petőfi, ezért elkezdtem hallgatni. hát, mit mondjak? nagyon kreatív, hogy 100%-ban lemásolták a café zenei stílusát, amihez némi nox-ot adtak hozzá, hogy legyen valami, amitől más. amire pedig nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezt miként teheti meg egy közszolgálati adó, hogy az egyik pillantról a másikra megváltoztat mindent és amatőr szintű kereskedelmi adóvá váljon. a poén az egészben az, hogy a múlt héten a reklámblokkban egy csontritkulással kapcsolatos gyógyszert hirdettek 60 év felettieknek. :-)

geod 2007.07.04. 21:44:19

Sokan erőltetik-az index is...-,h a követendő példa a bbc one. Nos,egyrészt:ebben a honban még semmit se sikerült eltanulni-jól...-a bbc-től. Kettő: a bbc One nem valami HELYETT, hanem vmi MELLETT született meg.Semmi bajom nem lenne, ha ez nálunk is így történt volna,sőt. Mi azonban, mint tényleg mindig, de mindig, a ló vmelyik oldalán lovagolunk, istennek nem vagyunk képesek megülni azt a gebét...:/

El Condor 2007.07.04. 21:44:28

Valamit már csinálni kellett a Petőfivel,mert lassan már tényleg csak a múmiák hallgatják. Azoknak meg ott a Kossuth. Adjunk egy kis időt neki, meglátjuk életképes lesz-e! Egyébként, tapasztalatom szerint a legtöbb ember a rádiót csak háttérzenének használja, nem érdekli a duma, max a hírek. És ha annyit elér, hogy az emberek nem a zeneileg unalomba fulladó, ultragagyi beszélgetésekkel fűszerezett Sláger-Danubius-stb. adókat hallgatják, akkor megérte.

El Condor 2007.07.04. 21:48:03

Az ezerszer ismételt kabarék nem hiszem, hogy sokaknak hiányoznának. Talán Farkasházy úrnak magába kellene kicsit szállni, mert az elmúlt 10 évben egyetlen egy olyan rádókabarét nem csináltak, amin az ember egy jóízűt röhöghetett volna.

larvatus 2007.07.04. 21:49:11

1. a radiocafe szvsz halvány és izzadtságszagú kópiája a hajdanvolt estfm-nek, nem is lehet őket egy lapon említeni

2. hétvégén jártam a biatorbágyi outlet-központban, ahol a Petőfi szólt központilag néhány üzletben... FORRADALOM!

maybach 2007.07.04. 21:52:39

Biztosan bennem van a hiba. Többször is hallgattam és nagyon sok az ismétlés.

Primavera 2007.07.04. 21:53:43

Engem csak az érdekel, h a Csillag az most János, István vagy György? Esetleg Béla?

allin 2007.07.04. 21:56:22

tényleg mindenki a bbc-t hozza fel követendő példának. én azt gondolom, hogy valami újat kellene kitalálni, és egyedit, nem pedig a zenei másolásra helyezni a hangsúlyt. amit az izil csinál, azt már a nesta 7 éve csinálja, ebből öt éve a radiocafé-nál.. ha akkora király lenne, akkor hol volt eddig a srác?
az a legszebb a petőfi megújulásában, hogy tisztán zenei adó szeretne lenne úgy, hogy közben borsot tör a többi kereskedelmi adó orra alá. ezzel az a gond, hogy a petőfi olyan előnyben van, hogy korlátlan pénze van. a többi rádió kizárólag a hirdetésekből él, sőt az ortt-nek is fizetnek havonta több tíz millió Ft-tokat évente. az biztos, hogy a rádiós piac, ezt nem fogja jó szemmel nézni, és az ortt-nek is át kell majd dolgozni az üzletitervét, hiszen mindenki ortt díjcsökkenésért fog kopogtatni, és nem indokolatlanul.

El Condor 2007.07.04. 21:56:36

Ismer valaki olyan rádióadót, ahol nem sok az ismétlés?

allin 2007.07.04. 21:58:24

a csillag, az jános

Beyonder 2007.07.04. 22:14:27

Eszem megáll, hogy itt néhányan a vízállásjelentést sírják vissza... Az mitől volt közszolgálat? Mennyi embert érintett? Örülök, hogy a régi Petőfi kimúlt, ha az új még nem is indult be igazán.

pinkfarktus 2007.07.04. 22:14:54

Na ez az Larvatus! No#2!!

Én amúgy nem bírom, és nem értem a fanyalgókat. [névleg. Amúgy nyilván, megrendítő lehet, mint minden atombiztosnak vett dologban csalódni. Hogy csak az állami intézmények működését említsem] Ki lettek szolgálva újraszabott Kossuth rádióval. Nem tudom belegondoltak-e hogy ezzel a Kossuth hallgatottságát, és túlélését is megerősítik ezzel?

stones 2007.07.04. 22:16:53

nagyon nagyon sok az ismétlés AZ ISMÉTLÉS!

pinkfarktus 2007.07.04. 22:21:14

Este van, de mit akarok még mondani:

Problémát láttok abban, hogy Petőfi mint név, és a zene, ami megy a rádión nem illik össze?

1, Petőfi fiatal volt.
2, Petőfi lázadó volt. Forradalmár.
3, Petőfi költő és művész volt.

Ez a zenei kínálat nem tudom melyikkel nem egyeztethető össze...

.. A műsorpaletta még csak most készül ráadásul, és az biztos, hogy ennek az alapköve a mai haladó kultúra lesz! Szerintem.

2007.07.04. 22:26:17

allin:
"petőfi olyan előnyben van, hogy korlátlan pénze van"
Ja, pl. azok zsebéből kifolyólag, akiknek most éppen nem szólnak, mert elmúltak 39 évesek.

El Condor!
Miből gondolod, hogy, aki edig nem hányt a Sláger /Danubius tengely "műsorától" egyszerre megtér, és a szabóZ által definiált értékes könnyűzenére fog bukni? Hány ember vett ebben az országban inkább egy könyvet a kezébe, vagy kapcsolt át a Duna Tv-re, ahol mondjk spanyol művészfilmeket adtak, mint, hogy a valóságshowkat nézze?
Ahogy fentebb írta valaki, a lónak nem csak a régi Petődit alakító egyik, és a mostani, music jukeboxos oldala van, hanem TEHETSÉGGEL és FÁRADTSÁGGAL lehetne benne akár műsort is gyártani. És ez még az igényes zenét sem túrná ki, mert miért ne mehetne a kettő egymást váltva?

Háttér rádiózás? Ja, ez az, amiért nem fizet a hirdető egy petákot sem, mert, nem jut el az "üzenet". Tehát, már az a kevés hirdető sem lesz, aki eddig volt, és a MR nem olcsóbb, hanem drágább lesz az adófizetőkenk.
A háttér rádiózás (megsúgom), ha csak zenét akarsz, meg tényleg kitünően helyettesíthető még egy magnóval is, ne is beszéljünk Ipodokról és társaikról...

Az utolsó 10 év kabaréja meg nem csak Teddy, aki ebben az időszakban valóban hihetetlül unalmassá és tudálékossá vált, hanem pl. a Godot dumaszínházban nap, mint nap teltház előtt fellépő fiatalok vagy a tavalyi humorfesztivál győztesei (szintén fiatalok)....
de, le lehet köpdösni, mert nekem, ha Teddy nem is, de a Hét elgyötört törpe (a fiúk a bányában dolgoznak), vagy Kern evőolimpiája és társai igenis hiányoznak. Még a korai Fábryk is.

ifjú törless 2007.07.04. 22:26:24

valaki már megjegyezte, hogy azért ez az egész petőfis dolog máshogy néz ki, ha 20 kilométerre eltávolodunk budapesttől. én hallgathatok naponta pesten is, meg vidéken is rádiót. hát, ha a petőfi átalakításának csdak az az egyetlen értelme volt, hogy eztán nem kell szégyenkeznie az embernek "vidéken" azért, mert be van kapcsolva a rádiója - még ha nekem is tele van a faszom a 30y és a többi "danubiuszon is elférne" produkció napi húsz alkalommal történő leadásától -, akkor már megérte a dolog.
persze, hogy az estfm jobb volt. persze, hogy van, akinek bejön a vízállásjelentés, de azt senki ne mondja már, hogy az különb rádiózás volt, amikor humorista béla hetente felkonferálta markost, bonczot, ahogy valami minősíthetetlenül színvonalon élcelődnek a tudomisén, bevásárlóturizmuson.
most unjuk, nem igazán rádióadó (nincs műsor), vannak manírok, parasztvakítások (kolbász csabi vagyok a cicakaki együttesből, natyon zene - ez azért tényleg a kínosnál fosabb), de legalább nem kizárólag a lemezkiadók robotpilótája határozza meg a zenéket.
de ha már közpénznél tartunk, tényleg inkább ezt, mint a korábbit. ha majd egyszer tényleg rádiósokat is odaengednek (istenem, búza sándor...., hát őt valóban hogy találták meg?), akkor tán majd lesz rádió is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.07.04. 22:32:41

a neveket nem jegyeztem, meg ugyhogy omlesztve:

A BBC-vel kapcsolatban ne felejtsuk el, hogy oriasi. Ot ado, plusz a nemzetkozi, hirek egy csomo nyelven, sajat tudosito a Buckingham Palace-tol a gazai ovezeten at Kozep-Afrikaig, bbc-bol angolt tanult, halabol a BBC-nek mindig szivesen nyilatkozo, segitokesz emerekkel a vilagon mindenutt. A MR nem attol lesz BBC, hogy a musorstrukturajat valamelyi BBC-adohoz igazitja. Hanem attol, ha egyreszt hasonloan pontosan meghatarozza melyik ado mit csinal, masreszt pedig megtolti tartalommal. Ez utobbi nagyon draga, de a MR meg romjaiban is kincsesbanya, es a kommunizmus alatt nalunk tanult emberekbol meg az emigransokbol nekunk se lenne nehez eletet lehelni az amugy hagyomanyokkal biro tudosito-halozatba. Nekunk se lenne lehetetlen, csak ahhoz oda kellene engedni a szakembereket a penzeskosarhoz, ahol most masok tomik ket kezzel a zsebuket.

mas: en (amikor otthon vagyok) kedvelem a Radio C-t nincs reklam, es ha nem valami belterjes cigany dologrol beszelgetnek, akkor egesz erdekes musoraik es kituno zenei szerkesztoik vannak. Azon mondjuk elgondolkodtam, hogy a Muller nevu mennyire cigany, viszont kituno elodast tartott a Costa Rica-i zenerol, tobbnek ereztem utana magamat. Addig csak kubait hallgattam a karibi tersegbol (meg jamaikait, de az mas teszta) jo volt megismerni ezt is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.07.04. 22:35:48

agentcooper, a vizallasjelentest (foleg az elhadartat) nem sirom vissza. Nem volt jo erzes, hogy vege lett, ennyi. De a kozszolgalatisag nem azt jelenti szamomra, hogy "mindenkihez kell szolni" abban az ertelemben hogy a musorok bevalogatasanak vagy kihagyasanak feltetele legyen a hallgatottsag. Mert az embereket meg kell tanitani, hogy a jazz-musor is nekik szol, az egeszsegugyi, kulturalis, tudomanyos... stb musor is nekik szol.

Kobaljov 2007.07.04. 22:36:35

El Condor nem tudom te milyen rádiókabarét hallgattál, a havikban mindig voltak erősebb és gyengébb számok is de összességében egy közepest mindig legalább hoztak (hacsak a legjobb számokat nézzük, akkor a legszínvonalasabbakat az összes hazai tévéből, rádióból). Ha meg jössz azzal a baromsággal, hogy régi, poros akkor én is csak Litkaiékat, a dumaszínházasok rendszeres szerepeltetését tudom ellene felhozni.

Nem tudom te mit hallgattál..

(Farkasházy humorát meg nem kell összekeverni a rádiókabaéréval, mások a saját dolgai és más a műsor szerkesztés.)

Egyre nyilvánvalóbb szerintem, hogy lejárató kampányt indítottak ellene/ellenük, amihez néhány médium is asszisztál

p3d3str1an 2007.07.04. 22:44:17

Én is ős EstFM fan vagyok, mindenhol gerillamódon azt állítom be... de pl. melóhelyen Petőfit hallgatunk streamból (csak tudnám miért nem lehet 80k-nál nagyobbat is adni). Méghozzá azért, mert a Cafe jó ha az ember tud rá figyelni, de háttérrádiónak kevés beszéd kell (nálunk viszonylag csend van, de még így se hallom néha miről van szó).
Egyszómintszáz, nagyon drukkolok hogy a Petőfinek bejöjjön ez a váltás, nekem nagyon tetszik!

fanntom 2007.07.04. 22:54:29

Büszkék lehetnek magukra , megint sikerűlt valami tucatszerüt alkotni s eltüntetni a múlt egy darabját...egy régi értéket.
Irdatlan mennyíségű kereskedelmi adó okádja nap mint nap ugyanezt az irdatlan mennyíségű "zeneegyveleget" ami erre a morálisan is züllött , totál dekadens , csupán üzleti alapon működő , beteg társadalomra jellemző..A Petőfi vezetésébe bekerült valami szokásosan képzetlen ifjú titán (csapat? )valami új zseni aki beteges önmegvalósításba kezdett s feltalálta a lyukat a sajton... Csak egy a baj felégeti maga mögött a múltat az értékeket a tapasztalatot s elpusztít mindent. Beáll 171.-nek a sorba.......Bravó ! :(

nick formerly known as max_headroom 2007.07.04. 22:55:41

Tízéves cikk, ennyi kellett hozzá, hogy végre a megfelelő helyen is leessen valakinek a tantusz; mi az a közszolgálat:
www.recreation.hu/szolaradio.html

gonzo 2007.07.04. 23:04:15

na az van, hogy mióta megújult a petőfi, nos aztóta csak azt hallgatom, nem azt mondom, hogy az a csúcs, de itten vidéken, gyün a dannubiusz, mög a sláger, meg a helyi oszt ecet. (persze, KossutBartók duó is található, de mostan könnyűzenéről értekezek) az én vidéki suttyó véleményem szerint ha könnyűzenét akarok hallagatni márpedig azt akarok, akkor ahogy ti mondjátok Petrovics RULZ!. Tehát nem fikázni végre nem kell mindig új cdt írnom, ha zenei frissítésre vágyom, úgyhogy nekem tetszik, szeretném ha megmaradna így, némi rotációval a műsorvezetőkkel semmi bajom, ha nem szólalnak meg, én mint oly sokan mások csak zenét akarok hallgatni. Ennyi. Szépnapot

gonzo 2007.07.04. 23:11:34

ja, vessetek meg, de én magasról teszek, hogy vége a szadocsaládnak, meg Falkasházi Teddy is térdelve szerethet a (balodlaiközépjobbosakármilyenmindeygszar) politikai kapcsolataival is. Ott van a Kossuth, el lehet menni.
Felháborodás mi? az. eddig mindenki, szapulta a petőfit, hogy így-ugy milyen uncsi komcsi rádió, most meg mivan. Jaj a hagyományaink, ugyanmár döntsétek el, hogy mivan, mégis mit akartok?

2007.07.04. 23:31:54

gonzo:
"mivan, mégis mit akartok?"
Pl. hogy ne csak írj, olvass is.
Senki nem vitatkozik veled a pozitívumokról, csak épp nem csak azok vannak.
Ma este kb. hatvanadjára próbálja valaki elmondani, hogy a lónak nem csak két oldala van (a régi, valóban felújításra szoruló Petőfi, meg ez a mostani), hanem lehetne a lónak a hátán is lovagolni, és valóban egy jó, fiataloknak szóó adót csinálni. (egyébként, ha ennyire képben vagy, a Kossuthot is szétb@szták, tehát nem tud az sem odavonulni, akinek netán a régi Petőfi hiányozna, de mindegy)
A zenei frissítésről meg annyit, hogy nem tudom, nem tünt-e fel a nagy Petőfi hallgatásban, hogy ugyanazok a zenék mennek körbe-körbe. Ha ezeket most kiírod cd-re (aminek persze örülünk, hogy mostantól nem kell vele kínlódnod, jajdejó, ezért kell egy közszolgálati rádió), akkor onnantól nem kellene még arra sem várnod, hogy ne szólaljanak meg a műsorvezetők.

allin 2007.07.05. 00:01:35

ha nem bánjátok, akkor elmondom, hogy hogyan találták ki a petőfi új zenei arculatát. a főszeri a következő utasítást adta ki: olyan zenei arculatot akarok, amilyen a café!!!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.07.05. 00:06:09

szabózé...az autóskártyában a nyerőlap a lola T :)...egyébként kb.egy hete véletlenül átnyomtam az autóban a petőfire a rádiót és azóta ott van. jó zenék, kevés duma. nekem ne formálják az izlésemet a dj-k, hanem adjanak sok zenét és a nagyszámok törvénye alapján, sok fog tetszeni.

napsomi 2007.07.05. 00:06:47

Azt gondolom, nem csak a vízállásjelentés hiányzik az embereknek, sok jó műsor volt a petőfin, amit valóban sok unalom kötött össze. Azt gondolom nyugodtan megfért volna a folyton zenével, közben egy kis folymatos sportbejelntkezés, az sok fiatalt érdekelne, mint ahogy szerintem három zene szám közé befért volna egy kabaré szám is, én sokat röhögtem az utóbbi idők kabaréin is. Aki figyeli a napi közéletet, az igenis jól szórakozott rajta. Mint ahogy be lehetett volna építeni egy csomó régi éjszakai műsort is a Petőfi "fiatalosságába". Biztos elbaszott gyerek voltam, de imádtam Fialának a Szent Lajos király hídja című műsorát. Vagy imádtam az ember mesék című műsort is, ahol csak jó alanyokat kéne választani, olyan embereket, akik minket fiatalokat érdekelnek, máris lenne hallgatottság. Mostanában az az érzésem, hogy leginkább az INFÓ és KLUB sugároz közszolgálati műsorokat, persze nem ide számítva a politikai műsorokat. Rengeteg rajtuk az érdekes utazási, sport életmód, gazdaság, kultúra műsor. Számomra megdöbbentő, hogy a KLUbbon mostanában rádjódátékokat játszanak, szépirodalmat olvasnak fel. Nekik megéri kereskedelmi alapon közszolgálatinak lenni? VAlamit lehet, hogy jól csinálnak?

TH 2007.07.05. 00:07:14

Bocs, nem olvastam végig az összes hozzászólást, úgyhogy csak annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy eddig én közszolgálati rádiók közül csak a Bartókot hallgattam, de most bekerült a Petőfi is, mostanában autóban kizárólag azt hallgatom. Lehet, hogy sok benne az ismétlés, mindenesetre ezt - ellentétben a Slágerrel, Danubiusszal és társaival - még nem untam meg, és tényleg vannak rajta elég jó zenék. Persze ízlések és pofonok, de a "Jó ebédhez szól a nótá"-hoz képest ez egy komoly előrelépés szerintem, meg egyelőre szimpatikusabb nekem, mint a kereskedelmi adók. Szal én örülök, hogy az én pénzemből fenntartott rádiók közül immáron kettőt is tudok hallgatni...

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.07.05. 00:08:07

én egyet tudok.
azelőtt sosem hallgattam a Petőfit, így nem tudom, mit veszítettem. mostanában viszont (a szerintem) jó zenék miatt szinte mást se hallgatok.
szóval, vagyunk sztem páran, akiknek bejön az új arculat.
igaz, ami igaz, kicsit hajaz a caféra, de annál kicsit visszafogottabb.
uff.

emi meets world 2007.07.05. 00:25:20

pl a danubius valami undorító módon szelektál a zenéi közt, és külön ki kell érdemelni, hogy valakinek játsszák a zenéjét, ha nem csókos a kiadó. a petőfi egyfajta középutat tudna teremteni a két szélsőség között. de nem hiszem, hogy fog, mivel a vidéki Mariskanéni ugyanúgy Gáspár Lacit szeretne hallgatni, mert őt látta a megasztárban és kvára fogalma nincs róla, hogy ki az a kisstibi. nem látom át mi a céljuk.

emi meets world 2007.07.05. 00:27:56

mtv hungaryról lesz még itt cikkezés...

Gyurma Pappa 2007.07.05. 00:37:14

Én is csak Petőfit hallgatok a kocsiban. Tényleg sok az ismétlés, de napról-napra hallok új és új zenéket. Hiába van cd a kocsiban, rájöttem, hogy nem szeretem, mert tudom mi után mi jön, még ha randomra rakom, úgy sem vicces. A rádióban mindig van meglepetés. És egyébként ha ismételnek, tegyék: Quimby, Kispál, Killers, Nick Cave, Blur stb. mindig jöhet.
Pécsen élve nem nagyon van lehetőségem mást hallgatni a Sláger-Danubius-Rádió1 mellett. Van két helyi pécsi rádiónk (politikai oldalanként egy-egy). Zeneileg az egyik rosszabb mint a másik. Pedig az egyik oldal rádiója még kimondottan jó is volt, csak valamiért elkezdtek az elmúlt 3 hónapban magyar szarokkal (Lora vagy mi... jól írom? :D) teletűzdelt műsort adni. És ez nem tetszik.
De a Petőfi jó. És azt hiszem, hogy amit SzabóZ ír, az nagyon is reális fejlődési irány. Majd lesznek DJ-k, meg lesz normális zenei szerkesztő. Remélem sokáig így marad ez.

Kobaljov 2007.07.05. 00:39:24

lehet, hogy a Petőfi miatt van a Cafén mostanában a "Vigyázat, már másolják" spot?

Kobaljov 2007.07.05. 00:51:10

"Tízéves cikk, ennyi kellett hozzá, hogy végre a megfelelő helyen is leessen valakinek a tantusz; mi az a közszolgálat:"

átfutottam, ha jól emlékszem a Petőfin foglalkoztak nem mainstream rockzenékkel is rendszeresen (Victor Máté). Hip-hop, techno, houseműsor azt hiszem ott sem volt, ahogy más országos rádióban sem emlékszem rá (én egyiket sem kedvelem, úgyhogy lehet csak nem vettem észre).

(Kisebb rádiókban szerepeltek már ilyen műsorok is)

Kobaljov 2007.07.05. 01:05:06

Egyébként vicces most látni a reakciókat, hogy annak az 5-7 évvel ezelőtti zenei kínálatnak/stílusválasztéknak amit az Est adott, halvány másolatával is mekkora feltűnést lehet elérni ha országosan sugározzák. Anno nem igazán lehetett vidéken elmagyarázni a barátoknak ha nem tudták hallgatni, hogy mitől is annyira más mint a többi. (Persze hozzá kell tenni, hogy nem csak a zene volt benne jó, hanem a műsorvezetők, műsorok, beszélgetések, az egész hangulata)

EstFM fanoknak egyébként van fent neten sok archív anyag, ha esetleg még nem találkoztatok velük:
estfm.uw.hu/

Superman meg ha jól tudom benne van a magyar MTV projektben, majd meglátjuk, hogy mit tudnak összehozni, az azért más

Crimson 2007.07.05. 01:22:55

Allin vélménye szinte pontosan az, amit én is gondolok: az új Petőfi nem más, mint a Radio Café kifilézve. Kivették a könnyebben fogyasztható számokat, és egy az egyben ugyanazt nyomják. Döbbenetes a hasonlóság.

Ennek az az egyetlen előnye, hogy vidéken is lehet normális rádiós zenéket hallgatni autózás közben. De zeneileg nem ad többet, mint a Café. Aki eddig más adókat hallgatott, annak sok újdonságot jelenthet, de ez így egy lebutított playlist. Nincs benne új ötlet, nincs benne olyan, amire azt tudnám mondani, hogy igen, ez valami egyedi. A Café műsorához ez nem ad semi pluszt.

Ez az iPod hasonlat is nagyon találó, ez nem rádióműsor, ami most folyik. Műsorok nélkül nincs saját arculat. Azon kívül, hogy tetszik a zene, ez a rádió ebben a formában nem tud majd igazán ragaszkodó hallgatói tábort kialakítani. Egy ilyen arctalan rádiót nem lehet SZERETNI. Elhallgatom, ha nincs jobb. De marketinges kifejezéssel élve, ebből soha nem lesz egy elkötelezett, márkahű hallgatói tábor.

Bocs, elfogult vagyok a Caféval kapcsolatban, de ott még azoknak a műsoroknak is megvan a saját egyedi stílusa, amit mondjok nem szeretek.

Az igazán szomorú viszont az, hogy még egy ilyen lebutított playlist is kenterbe veri a kereskedelmi adók döntő többségét.

Lilienfeld 2007.07.05. 02:19:52

Az új Petőfi egyre laposodik, max. fél évet adok, és eléri a Sláger-Danubius fosládák szintjét. (Ld. Lagzi Lajcsi a közszolg. tévén)
Egy nagyon fontos dolog még nem említődött meg itten: a MŰSORTÁR!
www.radio.hu/rovat/1011
Számomra legalábbis ez adta a VALÓDI közszolgálatiságot.
Igényes beszélgetések (Egy férfi, egy nő; Irodalmi újság pl., Éjszaka a Kossuthon) sztem igenis érdeklik a 30 körülieket is - csak nem ehhez lőjük be a napirendünket. Senki sem.
A Műsortár méltatlanul alulpropagált - hónapokig nyomta a szokott színtelen bemondóhang: "Műsorunkat fél éven belül visszahallgathatja a vévévépont..." mire leesett a tantusz.
Fél évre visszamenőleg, időpontra-szereplőre-témára vagy akár színészek nevére (óóó, Seress Zoltán baritonja) is lehetett találni és letölteni v. belinkelni műsort, könnyen, gyorsan, egyszerűen.
LEHETETT.
Mert bár fenti okból kifolyólag gyalázatosan kevesen használtuk, Such úr észrevette a kirakatokban a hangoskönyv-cédéket, és döntött: ez így, ingyen nem mehet tovább!
Azóta két hétig tart az archívum, no letöltés. (Ill. biztos vhogy megoldható, de már nem egyszerű.)
Megmutattak nekünk egy darabka Európát (vagy amit én képzelek róla), aztán gyorsan megszüntették.
Sírunk, hogy nincs hallgatottság?
EZÉRT csökkentjük még tovább a lehetőségeket; ezért vágjuk gajra a már működő rendszert???
Mindenfajta kereskedelmi szempontot, zenei jogdíjat (vannak letiltott műsorok is) stb megértek, csak azt nem , hogy a rádijó TELJESEN SAJÁT GYÁRTÁSÚ MŰSORAIT milyen alapon vonják vissza a közönségtől???
Milyen gazdasági kárt okoz az a néhány ember, aki letölt egy Krúdy-regényt folytatásokban vagy a Stúdió11 koncertjét???
Aszongya, "Hamarosan megújult Hangtár szolgáltatást kínálunk Önöknek", azt, mi? Emeltdíjas SMS-ért majd lehet?
Igaz, hogy a kevéske igényes hallgatóság maradékát is még tovább tizedelik ezzel, igaz, hogy a szolgáltatás költségeit sem fogja fedezni a bevétel.
De valaki kurva büszke lesz a kiváló döntéseire.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.07.05. 02:21:42

napsomi: Fiala regi musoraival kapcsolatban teljesen egyetertek veled.

Amugy meg szamomra a radiomusornak csak egy resze a zene, azonkivul ezer mas dolog van, amit lehet erdekesen es jol es hallgathatoan csinalni. Csak egy pelda, ami lehet kisebb radiokban mar volt, nagyban meg nem nagyon hallottam: rap. Marmint nem a zene, hanem elmondani mi a fene is az. Honnan jon, kik nyomtak eloszor, miert nem ugyanolyan fajta rapper Notorius BIG (rip...) mint Piff Diddy, hogy miert nem allhatjak egymast a west coast es az east coast arcok, milyen iranyzatok vannak meg, ki az a Doctor Dre, hogyan hatott a rap mas stilusokra, hogyan jelenik meg mas kulturakban (nemreg hallgattam francia rapet, amit ottani gettokban elo arab es fekete sracok csinalnak, es nagyon tetszett) es igy tovabb. 30-60 perces, zenevel boven feltoltott adasokban, heti bejelentkezessel honapokig mehetne mire atragnak magukat az osszes fajtan. De ugyanez a latin zenevel: A radio C-n csinalja a Muller nevu ember, de mehetne ugyanez nagyban is, ott is honapokig tart elmondani, hogy mi a kulonbseg a hegy egyik oldalan jatszott perui meg a masik oldalon jatszott chilei zene kozott meg az osszes tobbi kozott. Hogy mondjuk a latin zene az nemcsak Ricky Martin meg Buena Vista (bar oket is kamelom) hanem Astor Piazzola, Irakere, Poncho Sanchez es meg sokan masok. Raadasul, miutan ez nagyreszt mulatos meg tanczene, meg szorakoztato is, dallamos, ritmusos, ha az ember megnezi a youtube-on hogy ki is volt a csaj akit hallott, akkor rendszerint egy tuzes chiquita-t talal...
Es meg ezer es ezer jo zene van, amit be lehet mutatni, meg lehet tanitani. Vagy peldaul az addig rendben volna, hogy mondjuk a Green Day nepszeru, vagy a Nirvana az. De hanyan tudjak, mondjuk a Nirvana eseten, hogy mi az a grunge, hol kezdodott, kik voltak meg ott...

Valamiert gyakran talalkozom azzal, hogy a kozszolgalat az azt jelenti, hogy napi 24 oraban indonez degung zenekarokat, marokkoi mulatos zenet, Schonberg es Webern eletmuvet akarjuk nyomni a szunetekben a hazai varangyallomany problemaival. A kozszolgalat nem ez.

De ha mar itt tartunk, a hazai varangyallomany, vagy a magyar altajisztika jelenlegi kutatasi trendjei is benne vannak a kozszolgalatisagban. Hogy ezt olyan adon kell adni, amin amugy zene megy es az emberek munka kozben hallgatjak, az mar masik kerdes, de amugy sajnos mi (magyarok nagy atlagban) nem vagyunk tisztaban kismillio zsenivel, akit a vilag minden tajan nagyrabecsulnek es kivalo pelda lehet mondjuk megkezdeni egy tarsalgast. Hogy peldaul vmelyik perzsa sah pesti latogatasakor megutkozott azon, hogy a meghivottak kozott nincs ott Goldziher Ignac, minden idok ot legnagyobb orientalistainak egyike (a masik negy is magyar amugy...) hogy peldaul rengeteg emernek a vilagon magyarorszag Fejer Lipotot, a nagyszeru matematikust jelenti, meg meg sok ilyen embert. Elismerem, nehez ezekrol erdekes, konnyen hallgathato musort csinalni, de kozel sem lehetetlen. Apro bibi, hogy igenyes, nagyon magas szinvonalu szerkesztoi munka kell hozza, kivalo szakemberekkel. A radio atalakitasaval az a nagy gond, hogy azt a par muhelyt, ahol vannak ilyen szakemberek, szinten szetrobbantjak.

fullmoon 2007.07.05. 06:36:36

...SzabóZ.,ha ez így van,a szerencsétlen nagyanyám,aki(84 éves)és világ életébe Petőfin,és a Kossuth-on élt,szórakozott,komoly megpróbáltatás elé áll mind zene- és egyéb műsor választékilag.Majd felhívom,és megkérdem tőle,hangosan a fülébe kiabálva..."mama teccik-é az óújj zenö?"...,jobb esetbe legyint majd egyet,rosszabb esetben mérgelődni fog,és a könnyeivel küszködik,hogy azt a keveset is megvonják,ami idág is életben tarotta őt,és a többi nyugdíjas korosztályt...

SAJNOS,van egy ilyen mondás,..."vagy megszoksz,vagy megszöksz"...,hát szegényt nemtudnám elképzelni,amint eldobja a botját,és szalad az alföldi pusztaságba...

zolka 2007.07.05. 07:36:50

Valószínű, hogy a nagymamám nem fog ide beírni, de szerintem neki van igaza: a kossuthból csináltak egy gyengébb petőfit a petőfiből csináltak egy közepes danubiust, de hová lett a kossuth? Szerintem a közszolgálati ne akarjon a kereskedelmi adóktól hallgatókat szerezni, hanem csinálja az igényes műsorokat a kereskedelmi adók által befizetett koncessziós díjból.

eco 2007.07.05. 07:43:00

Én minden délután hallgatom pár órát, haza érek, pakolgatok vacsi stb.
Örülök ennek a rádiónak, mert vidéken nincs radiocafé, internetes dnb rádiótól meg kiborul a család. Szerintem kezdésnek jó, véletlenül elfogtam múltkor Roni Size Brown Paper Bag-jét, nagy élmény volt.
Az ismétlés tényleg sok, de remélem folyamatosan töltik fel az adatbázist. A kereskedelm rádiók meg b*sszák meg, ahogy fennt valaki írta Danub, Sláger, Juve meg nálunk a helyi trutyi ugyan azt az 500 számot nyomja folyamatosan orrvérzésig. Lehet piszkálni a Petőfi új struktúráját, de időt kéne neki hagyni, hogy kiforrjon aztán szídni. Ha 5 ezer ember hallgat egy rádiót, az szerintem ugyan úgy nem közszolgálat, mint az 1996-os kabaré ismétlése.

Fuli 2007.07.05. 09:05:55

Egyetértek! Pont attól jó a Petőfi, hogy nem olyan mint a többi sablon rádió. Nincsenek ál jófej arcok meg híres volt villalakók... Az meg hogy ahhoz hogy igényes legyen nagyhírű dj kellenének... kétlem! Pont az a lényeg hogy anélkül hallgathatod, hogy asszimilálódnod kéne vmi nagggyon menő csávóval, aki mögött sok adag pénz van.
A zene szerintem meg nagyon jó! És ezt nem csak én gondolom így. Egy lány most vette elő a rádióját, évek óta nem hallgatta, mert tetszett Neki hogy olyan zenék (is) mennek amiket máshol kizárt hogy hallanál.

Hajrá Petőfi, így tovább! ;)

2007.07.05. 09:19:36

Sokadjára: szerintem, aki ide írt, a nagy részének SEMMI BAJA a Petőfi zenei kínálatával.
Csak, ettől nem rádióMŰSOR, hanem IPOD, némi beleugatással.
Miért ne lehetne nem TISZTÁN dmát, aztán TISZTÁN zenét adni, hanem rövid szöveges blokkokat zenével oldani?
Így, a háttérrádiózokis megkapnák, amit akarnak, valami zümmögne a fülükbe, de mivel igazából mindegy, hogy mi megy egyik fülén be, a másikon ki, a rövid szövegesre "kikapcsolná" az agyacskáját.
Mert, hogy a háttér hallgatás lényege, hogy nem biztos, hogy meg tudja bárki mondani, hogy az előző fél órában miket hallott....
Aki viszont NEM háttérrádiózna, mert pl. kocsiban hallgatna egy zenével IS teletűzdelt magazin műsort, nem elég a naaaagyonzene. Plusz, ez adná a KÖZSZOLGÁLATISÁGOT...
Csak, ez nagy feladat, tehetséges emberek kellenek hozzá, hogy megtalálják a célcsoportot érdeklő témákat, és úgy is dolgozzák fel őket, hogy hallgatható legyen.

A másik érv, hogy mennyire változatos az új kínálat, ezért nem kell CD-t hallgatni...
Nem tudom, nekem egy szerző nem csak egyetlen szám az életművéből, mint a Petőfin. (érdemes megkuksizni a rádió honlapján a zeneszámok listáját: szinte MINDEN előadónak EGYETLEN száma forog!)
Ha valaki innen "művelődik" és tágítaná zenei horizontját, hát nem lehet nagyon igényes, ha a megtetsző ismeretlen előadótól megelégszik azzal az egy számmal, ami PONT a Petőfi szerkesztőjének tetszik... (lehet, hogy sokkal jobb számok is vannak tőle még azon a lemezen is, nem hogy a többin, vagy nem jobb, csak nekem épp nem AZ tetszk, ami CSillag akárkinek)

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2007.07.05. 09:26:42

szabóZ, a végtelenségig igazad van! Kommentelő társaim viszont nem nagyon foglalkoznak azon megállapításaiddal, hogy bezony az "igényes magyar popzene" egy fostenger. Pedig az! Uff.

allin 2007.07.05. 09:51:45

én is hallottam azt a spotot a café-n, hogy " vigyázat már másolják", de fut egy ilyen is: radiocafé 98.6 - minden jog fenntartva". ez nem lehet véletlen. :-). egyépként a petőfi olyan, mint amikor az összes műsorvezető egyszerre felmondott az est fm-ben és csak zenét lehetet hallani. lehet, hogy most is csak három ember dolgozik: such, csillag, izil? kis triumvirátus.

piezo 2007.07.05. 10:30:21

Ezt így nem lett volna szabad - kinyírni a nagymamát, hogy legyen hely a gyereknek. "Csupa vidám zenére számíthattok a nap 24 órájában!". Szuper. Lehet vidámkodni reggel hatkor a Brimful of ashá-ra, ki sem kell menni a Tescóba.

mithrandir 2007.07.05. 10:32:23

Eddig a cafét hallgattam, jobb híján.

Kevés kivétellel halálra idegesítettek az amatőr pofázós műsorok, élen a sajnos pont reggel adott, amatőrök által készített kamu gazdasági műsorral, benne Nesta arcoskodásával. És a liberális maszlag sem hiányzik.

A zene az más, különösen délelőtt. Ezért, csakis ezért viseltem el a pofázást.

Nos, most már gyakorlatilag kizárólag Petőfit hallgatok. Semmivel sem ismétlődnek gyakrabban a számok, mint a fenti adón, ahol eddig a zenével adták el a tömény hülyeséget. Ahogy annak idején az estFM is. Nyugodjanak békében.

Az pedig, hogy minőségi-e, vagy sem, az rohadtul nem érdekel. Számomra hallgatható, és kész. Akinek pofázás kell, hallgasson Cafét és Slágert, akinek nyál, Danubiust, akinek meg maszlag, az Klubot.

Uff, én beszéltem... :-)

mithrandir 2007.07.05. 10:42:37

A közszolgálatisághoz még annyit, hogy végre, ebben az országban kivételesnek mondhatóan, valamely közpénzből fenntartott intézmény olyan irányban változott, amely a tulajdonosnak, tehát nekem, nem keveset adózó polgárnak tetszésére változott.

A primitív nyuggereknek (ezt nem úgy értem, hogy mind az lenne) pedig legyen elég az öröm, hogy nézhetik még 3 évig Fletót, úgyis főleg nekik köszönhetjük regnálásának megannyi csodás áldását.

Beyonder 2007.07.05. 10:48:23

A radiocafé "vigyázat másolják" szövege elég röhejes, tekintve, hogy ők meg az egykori est fm lebutított verzióját adják. A Café-n is vannak jó zenék, csak sok ott a (egy haverom idézem:) "picsogó hülye picsa". Szóval: Petőfi = Café - "picsogó hülye picsák"

2007.07.05. 10:48:28

Aha, tulajdonos = Te, ha Neked tetszik, megvan a közszolgálat.
Értem.
Szólíthatlak felségnek? AVgy inkább istencsászárnak?
Én sem adózom keveset, de nekem speciel nem annyira tetszik EZ az átalakulás. (még1x: az átalakulás KELLETT, csak szerintem nem pont így és ilyenre)
És szar lehet Neked, ha mindenben a politikát látod csak, és aszerint is osztályozod.
Egyébként súgok: ha így kell rádiót hallgatnod is, szegénykém, akkor van egy Lánchíd rádió, ami jobboldali értékeket közvetítő adónak deklarálta magát anno, jó zenékkel.

nymzon 2007.07.05. 10:53:55

Sziasztok!
Múlt héten találkoztam a megújult Petőfivel és meg kell mondjam, kellemesen csalódtam. A fiatalabb korosztályba tartozom, főként elektronikus zenét hallgatok. Eddigi tapasztalataim szerint csak jót mondhatok: minimális reklám, néha rövid hírek és igényes, hangsúlyozom IGÉNYES zene, nem pedig a kereskedelmi rádiókból ontott szemét. Egyedül a kabarécsütörtököt sajnálom, de ha tényleg sok ismétlés volt, akkor valóban nincs értelme.
Szóval lényeg a lényeg: gratulálok a stábnak, csak így tovább!

elivi 2007.07.05. 10:58:38

Én 27 vagyok. Tényleg nem hallgattam sokat a Petőfit. Nem tudtam róla, hog ymi van rajta. De egyszer véletlenül oda kapcsoltam. Körnezetvédő műsor ment, de nem az unalmas fajtából. Nagyon érdekes volt és megható, teljesen lekötött. Utánna meghallgattam ahogy vidéken bácsikákkal beszélgetnek, műemlékeket mutatnak be, amiről a helyi néni mesél. Sokminden volt arajta , ami nekem is fontos, nekem is nosztalgia. A régi kabarét én is nagyon szeretem. Jó kabarét nem is nagyon lehet hallani máshol csak talán itt lehetett.
A zenék jók, nekem tetszettek, de nem váltotta ki azt a hatást, amit az értékeket közvetítő beszélgetős műsorok. A gyerekkoromat idézték a jó ebédhez szól a nóták...egy megidealizált nyugodtabbnak tűnő világot, ahol fontos a család, a nyugalom. Nem bántam hogy nem pörög úgy ahogy minden más körülöttünk. Szerintem a legegyszerűbb megoldást választották. Kicsit erőlködhettek volna a kombinációkon. Szerintem egyszerűen atöbbség csak nem tudott róla, milyen klassz műsorok mennek, ahogy számomra is csak véletlenül derült ki, de sok barátom rászokott utánna. Miért nem lehetett kombinálni? Nem értem. Miért kell hogy kereskedelmi legyen? Szegény Petőfi! Ha valakinke neki aztán voltak elvei, érték rendje, no meg küzdeni is tudott, nem volt az a megúszós típus. Most meg a neve alatt a könnyebbik utat választották...

mithrandir 2007.07.05. 11:01:02

Szólíthatsz.

Amúgy, még mindig tisztább, ha nyíltan beszélek, mintha szociális érzékenységbe csomagolom az saját érdekeimet, mint Fábry a legutóbb. (Ennyit a politikai elfogultságról)

Én teszek az "átalakulásra". Tőlem hívhatják reformnak is (broáf) A szempontjaimat fennebb leírtam, elég, ha jó zenét hallgathatok vezetés közben. Ennyi.

A politikáról csak annyit, hogy nem én keresem, hanem az tolja minduntalan a képembe a gennyes pofáját. Kénytelen vagyok észrevenni.

mithrandir 2007.07.05. 11:06:47

elivi 2007.07.05. 10:58:38

"Tényleg nem hallgattam sokat a Petőfit. "

Itt van a kutya elásva. Nem feltétlenül a tartalommal van gond, hanem a médiummal. Én azt gondolom, hogy az emberek, ha egyáltalán, akkor autózás, vagy munka közben hallgatnak rádiót. Arra viszont az elmélyült riportműsorok nem alkalmasak.
(A nyugdíjasok pedig valóban hallgathatnak Kossuthot, a Petőfin korábban sugárzott valamirevaló műsorokat integrálni lehet oda is)

elivi 2007.07.05. 11:08:25

Egyébként lehet hogy tényleg nem tudnak eltartani 3 állami adót..nincs pénz. Az egyik legyen kereskedelmibb, így döntöttek.
Tényleg baromi idegesítő az állandó szlogen ismételgetés.Nemmodnani kell, csinálni. Mondjuk a jogdíj kapcsán nem értem, hogy a mellesleg.fm-en hogy mehet folyamatosan Hofi és a többiek egész nap.
Egyébként sajnos verik majd a mellüket, biztos nő a hallgatottság átmenetileg márcsak a felhajtás miatt is. Most van reklám...korábban nem volt. Mintha csak a hallgatottság számítana.

2007.07.05. 11:23:06

mithrandir,
erre tényleg nem lehet mit mondani, csak azt, hogy szegénykém.
Sok jó dologról lemaradhatsz az előítéleteid miatt :-(((
És, remélem, ha majd Te leszel nyugesz, akkor sem fog érdekelni a szociális érzékenységbe csomagolt akármi, hanem mielőbb átlavírozol a túlvilágra, és nem okozol gondot majd a fiatal generációnak az igényeiddel. Vagy akkorra majd a fiatalaoknak kell kussolniuk, mert Te már milliónyi adót befizettél és sokat tettél le az asztalra, tehát van jogod követelni is.

Még annyit, hogy én is autózás közben hallgatok rádiót, és én szeretem, ha vannak pl. utazási magazinok, kultúrális hírek... Istenem, nagy a világ...

wynarsky1 2007.07.05. 11:32:48

"rádiós személyiségek". igen azok kellenének nagyon. Szabó "a nevemet is selypítve mondom ki" Tamás, akit a Slágerből hoztak garantálja ugyanazt a fost, amiért Slágert sem érdemes hallgatni.
A délelőtti úr, (Varró Szabolcs asszem), na őt hagyjuk.Annyira kibaszottul idegesítő hangja van, hogy ezt egy kétéves gyereknek is észre kellene venni, nemhogy egy ekkora rádió vezetőinek.
Meg a zenék sem annyira nagyon...Ez megint nem szól semmi másról, minthogy állami pénzt haveroknak, meg a gyerekeiket pozícióba, ááá, be kellene szüntetni a picsába.Az állami dotációt természetesen. Aztán tartsák el magukat. Olyan, hogy közszolgálat olyan úgysincs.
www.worluk.hu/mh2005.html

mithrandir 2007.07.05. 11:34:12

Los Alamuszi 2007.07.05. 11:23:06

"Sok jó dologról lemaradhatsz az előítéleteid miatt"

Konkrétan mire gondolsz, szegény aggódó felebarátom? :-)

"hanem mielőbb átlavírozol a túlvilágra"

Köszönöm jóindulatodat. Még jó, hogy nem rajtad múlik... ;-)

Amúgy, honnét tudod, mennyire vagyok fiatal? És ki mondta, hogy kussoljanak a nyugdíjasok? De miért kellett mindkét közszolgálati adóból nyugdíjasklubot csinálni?

Azt a véleményemet pedig tartom, hogy az érdekek nyílt megfogalmazása még mindig sokkal tisztességesebb, mint a képmutatás. Az utóbbi ugyanis hazugság, azzal meg mostanában tele a padlás a médiában.



Vargapál (törölt) 2007.07.05. 11:40:22

Elfogadom, hogy az új Petőfi a Radio Cafe meg fene tudja minek a koppintása, ezért nincs újdonságérétéke a pest környékieknek.

De kedves fővárosi barátaim, értéstek már meg hogy Pesten kívül is van élet. Bizony, van vagy 7 millió ember aki nem tudja fogni a Cafet. És ezek az emberek is akarnak jó zenéket hallgatni(legalábbis mást mint amit eddig hallottak). Képzeljétek, vidéken is vannak olyan emberek akiket munkába menet nem elégít ki a borosbocskor meg klónjai.

Úgyhogy tartsatok hülye parasztnak, meg igénytelen állatnak (akinek nem hiányzik a közszolgálatiság, aki szarik a vízállásjelentésre és a kabaréra, aki életében nem hallott még Cafet) nekem nagyon bejön a Petőfi

mithrandir 2007.07.05. 11:51:02

Vargapál 2007.07.05. 11:40:22

Teljesen igazad van. Én ugyan általában tudom fogni a Cafét, de sokat kell autóznom szanaszét az országban, és ebből a szempontból is jól esett, hogy hallgatható adót tudok fogni gyakorlatilag mindenütt.

ismerthumorista 2007.07.05. 12:27:56

Mivel néhányszor már megszólíttattam a Rádiókabaréval kapcsolatban, csak néhány tény és gondolat:

1. A Kabarécsütörtök az egyik, ha nem a leghallgatottabb műsor volt a Petőfin. Ezt nemcsak nyugdíjasok, hanem fiatalok is hallgatták. Ha valóban igaz, hogy hallgatott rádiót akar csinálni Such úr, akkor érdemes lenne figyelembe venni, mit hallgatnak. Ráadásul olyan terméket kínálni, amit egyetlen más magyar rádió sem tud, legalábbis ésszerű.

2. A "Kádár-rendszerbeli" poénokhoz csak annyit, hogy 1990 óta három humorfesztivál volt és a Rádió vezetői által preferált generációváltás szereplőinek számai majd' tíz éve szerepelnek az ismétlőműsorokban. A mostani (2006-os) humorfesztiválosok számai sem kivételek ez alól. Ennek ellenére soha senki nem fordult hozzánk, a "másik generációhoz", hogy milyen humort várnak tőlünk, vagy egyáltalán tudnak-e rólunk. Ugyanúgy a legteljesebb közönyben dolgozunk külsősként, mint a régi generáció tagjai. Egyébként meggyőződésem, hogy a humor, a tehetség nem kor kérdése, és a "generációváltás" az ilyen jellegű szerkesztési vagy ízlésbeli problémák legprimitívebb megközelítése.

3. Egy szám ismétléséért 400 forint bruttó összeget kapok szerzőként - tudomásom szerint ez másoknál is így van - ez kb. kétszáz forint az adók levonása után - egy szám maximum tíz perces, így ez kétezer forintra jön ki. Ez egyrészt azt jelenti, hogy egyáltalán nem igaz, hogy költséges műsorról lenne szó, másrészt jelzi azt is, hogy az alkotóknak sem ez volt a mézesbödön.
Abba kapaszkodni, hogy néhány fellépőnek vagy szerzőnek van más megélhetése is, szerintem ostobaság, mivel az elvégzett munka értéke nem attól függ, hogy valaki hol máshol dolgozik. (Nyilván ha jól dolgozik, sok helyre hívják.)

4. Ami leginkább bánt, hogy a közvélemény ismét csak egy személyeskedéstől sem mentes vitára koncentrál, fenyegetés és kakukkgyörgyözés színes kavalkádjára, ugyanakkor például a nyílt levélre, amit írtunk, azóta se jött válasz, körvonalazandó a konkrét terveket, csak némi üzengetés és szakmaiatlan porhintés jutott osztályrészünkül.

5. Ha valaki ezután megkérdezi, miért csináljuk akkor; a válasz egyszerű: mert szeretjük ezt a műfajt, és a hallgatók is szerették és szeretik is. Ha ezt racionálisan a Magyar Rádió érdekeinek szolgálatába állítva lehetne úgy is csinálni, hogy a mostani menedzsment hallgatószerzési céljait kiszolgálja, akkor elértük a célunkat.

Kobaljov 2007.07.05. 12:34:28

agentcooper:
"A radiocafé "vigyázat másolják" szövege elég röhejes, tekintve, hogy ők meg az egykori est fm lebutított verzióját adják."

Igen, de ha valakinek akkor még talán nekik van a legtöbb közük hozzá mivel az EstFM-es egy része csinálta/ja a Cafét ugyanazon a frekvencián (pl. Nesta). Egyébként az Est kb. 2002-ben szűnt meg, ezt meg most 2007-ben adják, úgyhogy kell fantázia a kettőt összekapcsolni ;-)

nymzon:
"Egyedül a kabarécsütörtököt sajnálom, de ha tényleg sok ismétlés volt, akkor valóban nincs értelme."

a kabarécsütörtök elsősorban kívánságműsor volt, ahol a hallgatók kérték a számokat, előfordulhatott ismétlés de nem olyan sűrűn

Vargapál:
kb. 4x írjuk le: megértjük, hogy vidéken is élet, mint már írtuk az rendben is van, hogy új zenei stílus is kerül így országos sugárzásra nem ezzel van a fő bajunk hanem a többi résszel: a korábbi műsorok nagyrésze válogatás nélkül megszűnt, pedig néhány mehetett volna tovább némi frissítéssel, nincsenek normális műsorok, műsorvezetők, stb.

Sokunknak igénye volna a színvonalas tematikus műsorokra is a zene mellett.

Beaverfield 2007.07.05. 13:29:37

Riportokkal és folyamatos lejátszás helyett átgondolt zenei szerkesztéssel , a különböző stilusok műsorblokkokba való helyezésével lehetne igazán jóvá ,hallgathatóvá tennni az új adó műsorát. A sikeres régi Petőfis műsorokat pedig át kellene tenni a Kossuth adóra. Ez a " nagyon zene" rádió jelenleg kereskedelmi jellegű csak reklámok helyett egyelőre a hülye szlogen meg az átlátszó öntömjénezés megy..

megadeth1 2007.07.05. 13:30:47

Biztos irtak mar, lusta vagyok mindet elolvasni. De:
1. kozszolgalati radio miert is pozicional(hat)ja magat a 18-49-es fizetokepes korosztalyra?
2. a 18-49-esek java resze napkozben nem tud radiot hallgatni. Akkor minek szuntettek meg minden napkozbeni musort?
Valaki emlitette a Netidoket. Azt jol kihereltek a sok zenei blokkal, ami oda kurvara nem hianyzott, aztan lobogtatjak mint bizonyitekot a megtartott musorra.
3. az en szuleim pl videken elnek, NEM nyugdijasok meg, de sokat vannak otthon. Nincs naluk kabel TV. Nekik most mar semmi mas nem maradt, csak a bulvarszemet. Nem beszelnek idegen nyelvet es nem vallasosak - forduljanak talan fel?? Legalabb most mar elfogadjak a muholdas tv-t, amit veszek nekik, eddig nem kellett.
4.Konnyen pofazunk mi: netezok, muholdas TV-zok, amator radiozok, akik tobb nyelven beszelunk, Amazonon vasarolunk, cegauton furikazunk es amcsi magazinokat lapozgatunk.
Csak vennenk mar eszre, h a KOZ nem ez, a kozszolgalat dolga meg epp az lenne, h segitse a lemaradokat.

impala 2007.07.05. 16:48:35

az előzőt valszeg elszúrtam.
tehát a célközönség: 18-39.
Csillag éppen 49 éves, hogy annak a számnak is legyen vmi szerepe.

C. 2007.07.05. 19:07:45

Kedves Professor Pizka!
Hidd el, hogy igazi könnyeket sírtam miután elolvastam a vízállásjelentésekről szóló hozzászólásod. A szivem facsarodott össze ennyi érzelemtől, érzékenységtől. Remélem nem veszed rossz néven de megsajnáltalak, éreztem, hogy igazán valami fontosat tapostak el a lelki világodból, és megértettem mit akarsz mondani a jelentések szociális, politikai, hangulati és érzelmi jelentőségéről. Nem vagy egyedül, mindannyiónkat érnek ilyen barbár, lelketlen, személytelen támadások, a mocskos fogysztói társadalom felől. Sajnálom, és kitartás!
Egy erdélyi hallgató, aki már nem hallgató

C. 2007.07.05. 19:17:05

Na jó röhelyes hatást kelt amit írtam, de teljesen az írásod hatása alá kerültem kedves Professor Pizka annyira irodalmi, volt,talán írnod kéne szivesen hallottam volna ezt a rádióba.

Dr. Stein (törölt) 2007.07.05. 19:42:40

Kedves SzabóZ!
Küldtem üzenetet, de ennek célbaérése korántsem biztos a blog.hu üzenőfüzetében. Tényleg!

A tudodmiről van szó, légyszíves dobj egy üres mailt erre a címre!
dr_stein@freemail.hu

Maszat04 2007.07.05. 22:45:58

Egy apróság. A Rádió állami támogatást kap, és pont azt adja, mint egy kereskedelmi, akkor miért kap állami támogatást. Most nem a Kossuthról beszélek, ha gondolják, akkor adják el a frekvenciát, (ha jól tudom nem lehet), vagy várhatják a GVH-t, ha egy kereskedelmi felnyomja őket!

allin 2007.07.06. 09:45:24

én úgy olvastam gy-két szakmai site-on, hogy a 3 nagy kereskedlemi rádió már mozgolódik, hogy jogi lépéseket tegyen az ügyben, hiszen igen komoly mennyiségű hallgatót veszítenek el azzal, hogy a petőfi zenei arculatot váltott. sőt, nemcsak hallgatókat, hanem komoly bevételkiesést is eredményezni fog ez az új szituáció.
egyébként, én osztom a maszat04 véleményét, miszerint " Rádió állami támogatást kap, és pont azt adja, mint egy kereskedelmi, akkor miért kap állami támogatást." ez így nem korrekt a többi kereskedelmi rádióval szemben. itt az ortt-nek kellene sűrgősen rendet tennie hiszen, ha mindenki úgy változtatna műsorsrtukit, mint a petőfi, akkor eluralkodna a káosz a rádiós piacon.

allin 2007.07.06. 09:51:51

egyébként a radiocafé is tudna olyan lenni, mint a nagyon zeeeeeeneeeee petőfi, csak a megnyert frekvenciához feltételek is párosultak: 50% zene-50% szöveg aránya, ez utóbbiból 20% közszolgálati tartalom. biztos, gondolkodnak a café-sok is abban, hogy ha a petőfi így megváltozhat, akkor majd ők is. kíváncsi leszek, hogy mivel jönnek elő, mert nem amatőrök az biztos.

urb1991 2007.07.06. 12:33:05

sziasztok!

vadiúj kommentelőként csak annyit szeretnék kérdezni: akkor most hol fogják nyomni a Körkapcsolást? hihetelenül fog hiányozni, ha nem lesz, de szerintem jó pár szurkoló majd csak az első NB1-es forduló után kap majd észbe, hogyakkormostmiavérvan????
ha valaki tud infót írja meg plíz

LemonOrange 2007.07.06. 20:27:37

Nagyjából végigolvastam az összes korábbi hozzászólást.

Én még - ha nem is sokáig - a kereskedelmi rádiók által preferált korosztályba tartozom. Megboldogult ifjúkoromban nagyon sokat hallgatam a Petőfit. (Azóta is rendszeresen bele-bele hallgattam.)

A nagy kereskedelmi rádiók számomra hallgathatlanok. Amíg létezett az EstFM, majdnem csak azt hallgattam.

Vannak olyan műsorok, amelyek nekem is hiányoznak az új Petőfiről, de várjuk meg, hogy lesz-e közszolgálati rádió belőle, vagy csak egy hallgatható kereskedelmi rádiót sikerül belőle csinálni, vagy még azt sem.

/-PEP-/ 2007.07.07. 12:11:38

Érdekes, annak idején két kedvenc rádióm volt: az EstfM és a régi Petőfi. Az előbbit szinte egy az egyben szerettem, az utóbbiról meg igencsak tetszettek a régi, ritka archív és helyenként kortárs anyagok (nem felejtem el, amikor két órán keresztül válogatott törpekórusok nyomtak különböző érdekes dalokat, meg egy mixmag című műsort, amiben egy csehszlovák elemgyógyintézetben elkövetett elektrosokkkísérlet körülményeit adták elő kisiskolás angol kiejtéssel és elképesztő zenével), meg pár beszélgetős műsor is hallgatható volt. Persze én is kocsiban hallgatom jobbára, vidék felé menve, mivel a fogható sávból kínálkozó alternatívától (Danubius, Sláger) kitör a hideg iszonyat, annyira kiszámítható, unalmas meg poros.
Aztán az est kipurcant, sajnálatomra. Utódja, a Cafe zeneileg rendben volna, csak épp az összekötő műsorok kevéssé érdekesek, legalábbis nekem. (Az est helyenként anarchotendens performanszai sokkal jobban bejöttek-mondom ezt úgy, hogy a másik kedvencem a Petőfiről a nótaszó volt, amit mindig hallgattam, ha tehettem, és nem azért, hogy elmerengjek a régi magyar népi sztereotípiákon-máig is siratom.)
A múltkor, szintén véletlenül belehallgattam az új Petőfibe, és zeneileg teljesen meggyőzött, végre nem kellett ide-oda kapcsolgatnom, meg CD-ket cserélgetnem kertészkedés közben. Az, hogy körszolgálati-e vagy nem, szerintem tökmindegy, csak legyen jó, mert közszolgálatinak bőven elég a Kossuth, mint ahogy ilyen TV-ből is sok két csatorna. Tehát akinek nem tetszik, az hallgathat Kossuthot, meg Bartókot (én is szoktam, ha meguntam a "könnyűzenét").
A cikkel így nagyjából egyetértek, kreatív, újszerű összekötőműsorok kellenének, és az új Petőfi számomra ideális adó lenne (32 vagyok). De a nótaszót kérem vissza!

geod 2007.07.07. 19:52:34

urb1991-nek:nos,nem lesz körkapcsi se..maga Csillag úr,a főnök mondta az origo vendégszobájában,ugyanis azt se hallgatta senki,mint megtudtam tőle...mondjuk nagyon tartok attól,h jövőre még az Olimpiát is erősen megvágva,finom kis összefoglalókat nyomva fogják csak adni...:/ PEP:te bizti,h pl. az elmúlt egy évben is hallgattad a Petőfit?Csak azért,m sztem ekkor már pont az volt a nap nagy részében amit te igényeltél:zenéből már ugyanez ment(és sokkal több volt,mint korábban),és közte "kreatív,újszerű összekötőműsorok" voltak...azt kellett volna folytatni,sokat,nagyonnagyon sokat dolgozni,marketingelni,stb és hallgatta volna a mi korosztályunk is. De el volt dugva, aki véletlenül nem akadt rá az máshonnan meg nem tudhatta,hogy milyen is a Petőfi.Persze, mint már korábban írtam:akkor melózni kellett volna veszettül-így meg egyáltalán nem kell..felveszik a elfogadhatatlan Varró Szabit és ha őt meghalljuk,már örülünk is,h csak óránként 3x szólal meg,mert még az is sok szegényből.

zenebolond 2007.07.09. 19:09:56

Kedves Mindenki! Ha árnyalni szeretnétek a képet ( stílszerűbben: a hangot),ajánlok egy kis olvasnivalót a www.musicianswho.hu lapon, gészen pontosan: www.musicianswho.hu
/engine.aspx?page=pub_nyiltlevel_radai2007

geod 2007.07.11. 19:59:43

Ez döbbenet,komolyan mondom...és ezt meg lehet csinálni,szó nélkül,kész..

elivi 2007.07.13. 09:56:29

Örülök, hogy többektől olvasom, én is úgy gondolom, hogy a Petőfi korábban jó irányba indult el, de nagyon el volt dugva. Én is (28) véletlenül akadtam rá, de nagy hatással volt rám egy-két műsor. Egészen meglepődtem,. hogy ilyen van!!! Csodálkoztam is volna ha sokáig fennmarad és nem az egyszerűbb utat választják. A zenék jók, de az igényes műsorokat is meg kellett volna tartani (előtte sem voltak rosszak).
Az nem járja, hogy nagyobb tömegekhez akarok szólni, ezáltal több hirdtési pénzre törekszem, gyakorlatilag a költségek teljes lenyomásával és közben felmarkolom az állami pénzt. Abból az állami pénzből meg lehetett volna tartani az igényes műsorok egy részét, ha ritkábban is. Például tuti archívumaik lehetnek...
Ja, és ha már közszolgálatiság...minkek ez a sok öntömjénezés hogy naponta 100x a szlogen brrr.
süti beállítások módosítása